Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 20:15
L7LYNX schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

Volgens mij niet, na 2 minuten geprobeerd te hebben om de 2 knoppen zo goed mogelijk tegelijk in te drukken is het me niet gelukt.
(Ook al ben ik er bijna van overtuigd dat het een paar weken geleden nog wel zo ging...)
Ik kan wel screenshots maken dmv volume button down en powerbutton tegelijkertijd in te drukken..
Weet je zeker dat 'ie niets opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05-2016
Heb je ook de GravityBox apk gedownload en geinstalleerd?
GravityBox geeft je de mogelijkheid om een uitgebreid power menu te hebbne en de uitgebreide developer opties direct beschikbaar te hebben en je kunt quick setting tegels aanpassen en de klok bv in het midden zetten.
Sinds ik GravityBox heb ben ik helemaal tevereden met mijn Elite op stock rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:20
Gruijters schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:29:
[...]

Ik kan wel screenshots maken dmv volume button down en powerbutton tegelijkertijd in te drukken..
Weet je zeker dat 'ie niets opslaat?
Als er een screenshot gemaakt wordt krijg ik er alleszins toch geen feedback van en kan ik hem ook nergens vinden. :(

+ GravityBox lijkt na wat te prutsen te werken, krijg bij reboot nu 3 opties en LED flashing staat uit, maar CRT screen off effect werkt precies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 22-09 09:39
L7LYNX schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:59:
Weet iemand of er een makkelijke manier is om een screenshot te nemen?
Dus liefst zonder app etc. (al 3 apps geprobeerd, steeds lukte het me niet om mijn homescreen te capturen)
Zit nu op de rom van dutchgio (weet niet of dit iets uitmaakt...)
Als het de elite versie is, gebruik je de volume - en de power knop tegelijkertijd. Voor mij werkt dat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Laatst online: 13:20
Schumi_wk schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:33:
[...]

Als het de elite versie is, gebruik je de volume - en de power knop tegelijkertijd. Voor mij werkt dat perfect.
Derp, zat beide toetsen maar voor een fractie van een seconde in te drukken, blijkt dat je ze ongeveer 2 seconden moet indrukken..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
L7LYNX schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

Volgens mij niet, na 2 minuten geprobeerd te hebben om de 2 knoppen zo goed mogelijk tegelijk in te drukken is het me niet gelukt.
(Ook al ben ik er bijna van overtuigd dat het een paar weken geleden nog wel zo ging...)

En dutchgio om de 1 of andere reden werkt gravitybox helemaal niet bij me. Heb jij enig idee aan wat dat kan liggen?
Even bij xPosed installer op 'install' drukken,
Excuses voor het ongemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:56
dutchgio, waar kan ik de laatste versie van je rom vinden voor de youth?
Op needrom zie ik door de bomen het bos niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:59
Totaal geen last van brakke gps. Had vrijwel meteen een fix in echt dead on.
Alleen her type werkt niet so Finn als ik nu doe. Welke browser is t bests voor android?
zit op de dutch gio versie wel een chill toetsenbord?
Deze is eigenlijk net wat the Groot. Erg grote toetsen. Maarja wel chill telefoon.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Gremen schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:20:
dutchgio, waar kan ik de laatste versie van je rom vinden voor de youth?
Op needrom zie ik door de bomen het bos niet meer :+
Ik moet het toegeven; needrom is niet erg overzichtelijk.
Ik heb , voornamelijk daar geplaatst om de rom (ook) met het internationale publiek te delen.

XDA is makkelijker:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339460

Of een directe link:
http://d-h.st/irK

Maar het loont om 'even' te wachten, want een nieuwe versie is (bijna) onderweg.
Om ETA's tegen te gaan geef ik geen tijd/datum, dus je zult het met 'soon' moeten doen. ;)

Oh ja. Ik heb waarschijnlijk ook een verassing voor Elite gebruikers. Daarover later meer.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 16-08-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Laatst online: 16-09 15:01

C@SP

Biertje ??

Ik heb vandaag wat problemen ontdekt in de dutchgio v2 rom. (of het ligt aan mijn iocean)

Ik kan verbinding maken met de bluetooth carkit in mijn auto, synchroniseren van het telefoonboek en bellen gaat goed.

Echter als het telefoongesprek is agelopen valt het netwerk van de telefoon uit en moet ik opnieuw de sim pincode invoeren.

Ook als ik later weer in de auto stap kan hij geen nieuwe bluetooth verbinding opzetten en moet ik het device opnieuw pairen.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Heeft de X7 nu ondersteuning voor MHL en USB OTG?

In de specs zelf vind ik er niet veel van terug. Op de site van SpeMall staan wel vragen van klanten beantwoord:

Afbeeldingslocatie: https://hostr.co/file/970/7TOVfoWn03G1/x7.JPG

Zelf heb ik van DX een simpel MHL kabeltje, dat werkt met mijn Sensation, maar niet op de X7. Is er verschil in die kabeltjes, of zou dat moeten werken? En wat met OTG?

dutchgio schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:03:
[...]
Oh ja. Ik heb waarschijnlijk ook een verassing voor Elite gebruikers. Daarover later meer.
Laat maar komen! :P

[ Voor 15% gewijzigd door Tweaker36 op 17-08-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Tweaker36 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:39:
Heeft de X7 nu ondersteuning voor MHL en USB OTG?

In de specs zelf vind ik er niet veel van terug. Op de site van SpeMall staan wel vragen van klanten beantwoord:

[afbeelding]

Zelf heb ik van DX een simpel MHL kabeltje, dat werkt met mijn Sensation, maar niet op de X7. Is er verschil in die kabeltjes, of zou dat moeten werken? En wat met OTG?

[...]

Laat maar komen! :P
OTG zou vanaf de meest recente firmware werken, 702 ofzo dacht ik.
Of MHL ook werkt weet ik niet.
Als het zo is ga ik binnenkort weer even "shoppen" in china; MHL en OTG kabeltjes ;)

Hier te downloaden: (google translate staat al op engels)
http://translate.googleus...JS5uZCzEG0U713fNnJJmb__lQ

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 17-08-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Of mijn zoekskills zijn niet voldoende of ik ben nog niet goed wakker maar ik ben dus op zoek naar het werkend krijgen van internet met een Vodafone-sim .........

Is er iemand die dat gelukt is?

Apn-instellingen heb ik al op 1000 manieren geconfigureerd.......Vodafone-sim in de grootte sim-ingang gepropt, micro-sim van Vodafone in de andere ingang......

Help help help!

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een smarthphone rond de 150 - 200 euro range. Maar ik wens dat de gps hier wel vrij degelijk werkt. Ik heb pas voor mijn vriendin een cubot gt99 gekocht en heb toch gemerkt dat het navigeren met het toestel helemaal niet goed gaat.

De iOcean x7 plus was ik aan het denken om te kopen + dan nog de extra batterij van 3000mA (iemand ervaring met deze zwaardere batterij? is dit nuttig?)

Maar dus zal de gps op dit toestel degelijk werken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vraagje....

Zoals eerder aangegeven werkt het touchscreen van mijn broers youth niet meer na het flashen van de elite screen firmware.

Zou het zo kunnen zijn dat de screen firmware van lorddain te oud is om over de nieuwere rom (met OTG ondersteuning) te flashen?

Mocht dat zo zijn, is het dan mogelijk om de screenfirmware te laten denken dat de rom een oudere versie is? Of kun je OTG op een oudere rom werkend krijgen? Of toch flashen zonder touchscreen en OTG?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
albino71 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:16:
Vraagje....

Zoals eerder aangegeven werkt het touchscreen van mijn broers youth niet meer na het flashen van de elite screen firmware.

Zou het zo kunnen zijn dat de screen firmware van lorddain te oud is om over de nieuwere rom (met OTG ondersteuning) te flashen?

Mocht dat zo zijn, is het dan mogelijk om de screenfirmware te laten denken dat de rom een oudere versie is? Of kun je OTG op een oudere rom werkend krijgen? Of toch flashen zonder touchscreen en OTG?
Moet niet uit maken, ik zou er iniedeegeval voor zorgen dat je weer de 'normale' touchscreendrivers hebt.
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:13:
Ik ben opzoek naar een smarthphone rond de 150 - 200 euro range. Maar ik wens dat de gps hier wel vrij degelijk werkt. Ik heb pas voor mijn vriendin een cubot gt99 gekocht en heb toch gemerkt dat het navigeren met het toestel helemaal niet goed gaat.

De iOcean x7 plus was ik aan het denken om te kopen + dan nog de extra batterij van 3000mA (iemand ervaring met deze zwaardere batterij? is dit nuttig?)

Maar dus zal de gps op dit toestel degelijk werken of niet?
Nee, koop geen mediatek telefoon als je erg afhankelijk bent van gps.

[ Voor 30% gewijzigd door dutchgio op 18-08-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

dutchgio schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:24:
Moet niet uit maken, ik zou er iniedeegeval voor zorgen dat je weer de 'normale' touchscreendrivers hebt.
Hoe weet ik welke drivers goed zijn?

Als ik met de eerder genoemde fw flash, dan zie ik initieel (na opstarten flashprocedure), de waardes 0x0 staan ipv de huidige fw....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Ik denk zelf dat er nog firmware versies tussen zitten. Het zou top zijn als iemand met een iOcean Youth (normal) eens zou willen kijken welke de current versie firmware op het touchscreen is. Die of gene zou dan de .apk moeten opstarten welke de huidige firmware uitleest. Iemand die dat wil doen?

Ik denk niet dat het te foppen is met een andere versie van de stock firmware. Wat ik zo zie wordt de touchscreen firmware op geen enkele manier meegeflasht naar de telefoon als je bv. de telefoon flasht met Flash Tools. Voorzichtige aanname, de firmware draait op een aparte stukje geheugen op de touchscreen chipset (maker FST en het is volgens mijn info dit type touchscreen http://www.fst-tech.com/c...hscreen/2013/0105/47.html).
marco_sire schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:13:
Of mijn zoekskills zijn niet voldoende of ik ben nog niet goed wakker maar ik ben dus op zoek naar het werkend krijgen van internet met een Vodafone-sim .........

Help help help!
Vodafone bellen en je prive blox laten omzetten naar zakelijke blox. die apn doet het blijkbaar wel..

[ Voor 65% gewijzigd door Lord_Dain op 18-08-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds kort heb ik geen data-connectie meer op m'n x7 met de V2 ROM van Dutchgio. Ik heb een normale mini-sim (dus geen micro) in het SIM2 slot zitten. Het betreft (ook) een simkaart van Vodafone.

Deze heeft wel gewerkt, maar nu werkt het om de een of andere reden niet meer.

Ik heb de instellingen al doorgelopen, maar alles staat volgens mij aan. Ook een APN staat ingesteld.

Maar ik krijg geen enkele dataverbinding helaas.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Laatst online: 27-05-2016
Al eens gecheckt of Vodafone misschien een storing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
marco_sire schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:13:

Is er iemand die dat gelukt is?

Apn-instellingen heb ik al op 1000 manieren geconfigureerd.......Vodafone-sim in de grootte sim-ingang gepropt, micro-sim van Vodafone in de andere ingang......

Help help help!
Je zal het waarschijnlijk al geprobeerd hebben, maar verificatie staat toch wel op pap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
aukemuis schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:32:
[...]

Je zal het waarschijnlijk al geprobeerd hebben, maar verificatie staat toch wel op pap?
Dank voor het meedenken maar dat had ik al her en der gelezen: werkt helaas niet.
Blox om laten zetten naar zakelijk ga ik morgen proberen.

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Limbo045 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:48:
Al eens gecheckt of Vodafone misschien een storing heeft?
Wat ik kan vinden niet. Bovendien heb ik zowel geen 2g als ook geen 3g dataverbinding.

Zowel niet in Zuid-Limburg als in Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb hetzelfde, maar dan met Telfort. Doet het eerst prima en daarna niets meer of alleen Edge. Terwijl daarvoor op dezelfde plekken wel alles werkte. Check ook eens welke andere netwerken hij kan vinden bij handmatig zoeken. Waarschijnlijk niet veel.

Met micro en gewone sim, maakt geen verschil.
Van alles geprobeerd, maar niets helpt. Behalve opnieuw flashen van de Rom, met restore van alle apps werkt het dan weer prima. Nandroid backup kan natuurlijk ook. En dan na verkoop van tijd... ;w

Wazig verloop van signaalsterkte ook, vlak voor uitval.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NJMmt9e.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door CultFreak op 18-08-2013 23:32 ]

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Geen enkel andere oplossing dan een complete reinstall?

Ik heb net (nog weer) eens handmatig een netwerk geselecteerd (Vodafone NL 2G). Na het selecteren daarvan ha ik voor een paar seconden 3g, toe heel even een G(prs) verbinding en daarna was de mobiele dataverbinding weer weg.

Zijn er meer mensen met dit probleem of mensen die een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me opgevallen dat het met mijn X7 niet mogelijk is om via een USB-poort van mijn laptop de X7 te laden. Sterker nog hij lijkt leeg te lopen.
Het lockscreen geeft overigens wel aan dat hij laadt. Ik zie hem niet voller lopen maar trek ik dan de USB-kabel eraf dat is hij na 10 minuten laden 1% kwijt. Dit werkt overigens wel gewoon met mijn oude GSM, zelfde laptop, zelfde kabel. Weird.

Werkt het laden via een USB=poort bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Dat komt omdat er op de usb poort maar 0,5 Ah staat. De meeste opladers zijn 1 Ah. De stroom is dus net te zwak, zeker als je het scherm dan ook nog aan hebt. Tevens heb ik gelezen dat er een bug is, dat wanneer er opgeladen wordt, de CPU altijd op 1 Ghz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hooguit verwachten, niet gehinderd door enige kennis van electrotechniek ;), dat het dan wat langer duurt. Ik zal eens kijken hoe sterk de oplader is van mijn oude gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lees de laatste zin van zijn bericht nog eens, daar staat precies de reden dat die sneller leeg loopt dan laad. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
hij is wat vertraagd, maar daar is ie dan toch: versie 3(.1) van de Optimised ROM voor de iocean X7!

Changelog:
- odexed apps en framework
- nieuwe updater app, dus nieuwe systeem updates kunnen voortaan direct via de app gedownload worden.
- update apps van iocean weggehaald
- xposed tweaks; als het goed is installeerd deze nu vanzelf. is dit niet het geval, open dan de xposed app, druk op ''install'' en reboot.
- een compleet nieuwe versie van Gravitybox: heel veel nieuwe functies, inclusief het van Cyanogenmod bekende Pie Controls :)
- nieuwe tweak engine
- gebaseerd op de laatste officiele firmware update van iOcean
- ondersteuning voor OTG toegevoegd
- adblocking hosts bestand toegevoegd
Nieuwe apps:
- laatste versie van Google playstore toegevoegd
- Apollo muziek app in plaats van de standaard muziek app
- Apex Lancher in plaats van de stock launcher
- open source performance control app

- standaard taal naar engels; geen chinees meer bij de eerste keer opstarten
- een aantal systeemapps verwijderd, die op de achtergrond actief zijn maar geen toevoeging hebben.

- iOcean Elite compability build available.
ik heb een build beschikbaar die specifiek voor de Elite gemaakt is. ik heb deze niet kunnen testen, en flashen is dus, net als met de Youth versie, op eigen risico.
het wordt erg gewaardeerd als jullie kunnen rapporteren wat werkt en wat niet. ik verwacht geen grote problemen, maar mochten die er zijn, meld dit dan.

De Downloadlinks zijn (voor nu) exclusief voor Tweakers beschikbaar, dus geniet ervan :)
Needrom, XDA-developers en het Pandawill forum volgen later wel, maar voor nu wil ik ze exclusief voor GoT houden, om er zeker van te zijn dat de Elite compitabel is, en dat ik eventueel nog bugs kan oplossen voordat ik die vrijgeef voor het 'grote publiek.'

iOcean X7 Youth (turbo) optimised ROM V3.1:

edit: door een fout bij het hernoemen heet het .zipje 3.2. :+
https://www.dropbox.com/s/5tu0l389tghlqn0/iOceanX7-Youth-OptimisedROM-v3.2.zip

iOcean X7 Elite optimised ROM V3.1:

https://www.dropbox.com/s/etw4359sn0ae8rr/iOceanX7-Elite-OptimisedROM-V3.1.zip

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 19-08-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Ik heb nog geen updates geinstalleerd. Hoe kan ik dat het beste doen?

zip op sd kaart, recovery mode en dan installeren?

En dan met titanium alle userapps terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:52

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:28:
hij is wat vertraagd, maar daar is ie dan toch: versie 3(.1) van de Optimised ROM voor de iocean X7!

Changelog:
- odexed apps en framework
- nieuwe updater app, dus nieuwe systeem updates kunnen voortaan direct via de app gedownload worden.
- update apps van iocean weggehaald
- xposed tweaks; als het goed is installeerd deze nu vanzelf. is dit niet het geval, open dan de xposed app, druk op ''install'' en reboot.
- een compleet nieuwe versie van Gravitybox: heel veel nieuwe functies, inclusief het van Cyanogenmod bekende Pie Controls :)
- nieuwe tweak engine
- gebaseerd op de laatste officiele firmware update van iOcean
- ondersteuning voor OTG toegevoegd
- adblocking hosts bestand toegevoegd
Nieuwe apps:
- laatste versie van Google playstore toegevoegd
- Apollo muziek app in plaats van de standaard muziek app
- Apex Lancher in plaats van de stock launcher
- open source performance control app

- standaard taal naar engels; geen chinees meer bij de eerste keer opstarten
- een aantal systeemapps verwijderd, die op de achtergrond actief zijn maar geen toevoeging hebben.

- iOcean Elite compability build available.
ik heb een build beschikbaar die specifiek voor de Elite gemaakt is. ik heb deze niet kunnen testen, en flashen is dus, net als met de Youth versie, op eigen risico.
het wordt erg gewaardeerd als jullie kunnen rapporteren wat werkt en wat niet. ik verwacht geen grote problemen, maar mochten die er zijn, meld dit dan.

De Downloadlinks zijn (voor nu) exclusief voor Tweakers beschikbaar, dus geniet ervan :)
Needrom, XDA-developers en het Pandawill forum volgen later wel, maar voor nu wil ik ze exclusief voor GoT houden, om er zeker van te zijn dat de Elite compitabel is, en dat ik eventueel nog bugs kan oplossen voordat ik die vrijgeef voor het 'grote publiek.'

iOcean X7 Youth (turbo) optimised ROM V3.1:

edit: door een fout bij het hernoemen heet het .zipje 3.2. :+
https://www.dropbox.com/s/5tu0l389tghlqn0/iOceanX7-Youth-OptimisedROM-v3.2.zip

iOcean X7 Elite optimised ROM V3.1:

https://www.dropbox.com/s/etw4359sn0ae8rr/iOceanX7-Elite-OptimisedROM-V3.1.zip
Super _/-\o_ Vanavond er op rammen.

Moooi dat het ook een Tweakers Exclusive is })

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Aan het downloaden en installeren subiet: kga je proberen live up to date te houden :)

edit: is de Elite versie

edit1: Factory reset gedaan, cache eruitgesmeten en de dalvik cache gecleaned
ondertussen aan het installeren en zonder problemen de installatie gedaan. Nu aan het rebooten.

Edit 2: vroeg me wel of ik de flash recovery wilde disabelen

edit 3: we zijn in het startmenu

edit 4: alles aan het updaten van de play store, wifi werkt.

edit 5: antutu geinstalleerd, ff rebooten en kijken welk score antutu geeft

edit 6: antutu geeft een score van 14747 wat langs de hoge kant is. Ik zou zeggen puik werk. ff bluetooth gaan testen.

edit 7: BT werkt heb juist gepaird met mijn auto en een telefoongesprek gedaan, geen probleem ook niet na het ophangen van het gesprek.

edit 8: Camera werkt perfect foto's kun je nemen op 13megapixel en video is op 1080p ook de updater geeft aan dat er geen nieuwe update's zijn.

edit 9: Scrolt heel makkelijk door het scherm, verschil met de stock rom is enorm groot

edit 10: Krijg een foutmelding bij het krijgen van sms

Edit 10: _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 119% gewijzigd door Schumi_wk op 19-08-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Schumi_wk schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:28:
Aan het downloaden en installeren subiet: kga je proberen live up to date te houden :)

edit: is de Elite versie
Ik hoop dat ie het doet..
Factory reset voordat je installeerd is aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Bij mij werkt het gewoon. Ben me nu wezenloos aan het klikken bij het restoren van mn apps via Titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
C@SP schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:46:
Bij mij werkt het gewoon. Ben me nu wezenloos aan het klikken bij het restoren van mn apps via Titanium.
Gellukig heeft titanium ook een batch-restore optie ;) :o
Hint: het vinkje rechtsbovenin...

Kun je ook de camera en de update-app even checken of deze werken?!
Je hoeft geen ROM te downloaden, maar alleen kijken of ie aangeeft dat er een nieuwe versie is of niet.

@hierboven _/-\o_ bedankt voor je verslag, hij doet het goed als ik die reactie zo lees ;)

[ Voor 35% gewijzigd door dutchgio op 19-08-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Super man, vanavond ga ik hem proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dutch, houdt je ook changelog bij? Ik ben heel erg benieuwd naar welke systeem apps je er uit hebt gesloopt. Er zijn er nog een aantal waarvan ik twijfel of ik ze weg kan gooien op mijn stock.. Ik wil evt. je rom op mijn Turbo testen trouwens, moet ik wel een backup maken van mijn huidige installatie want die draait eigenlijk 99% naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Nogmaals installeren maar een beetje aangepast naar mijn normen, hetgeen ik niet nodig had eruit gekegeld en hopelijk blijft de rom goed draaien.

En werkt inderdaad meer dan goed, een meesterstuk

[ Voor 15% gewijzigd door Schumi_wk op 19-08-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Lord_Dain schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:20:
Dutch, houdt je ook changelog bij? Ik ben heel erg benieuwd naar welke systeem apps je er uit hebt gesloopt. Er zijn er nog een aantal waarvan ik twijfel of ik ze weg kan gooien op mijn stock.. Ik wil evt. je rom op mijn Turbo testen trouwens, moet ik wel een backup maken van mijn huidige installatie want die draait eigenlijk 99% naar wens.
Ik houdt wel een changelog bij, maar niet tot in elke appnaam specifiek wat ik aanpas..
Van de Turbo (youth) weet ik inmiddels dat ie ook werkt, en nu dus ook op de Elite ;)
Je kunt het beste eerst een backup van je apps en data maken met titanium, daarna in recovery een backup doen, dan flashen, eventueel zonder factory reset en kijken of alles werkt zonder te "wipen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Geweldig dutchgio! :D

Ga ik zometeen even proberen.

@SMS crash:
Er zit ergens in de iOcean rom een iSMS app/service verstopt.
Mogelijk veroorzaakt dit het SMS bericht crash probleem?

Edit:
Is dit Pie control?
Google Play: Pie Control
Eens kijken hoe dat dan werkt. :)

Edit2:
"-open source performance control app"
Is het dan al mogelijk om te overclocken? :o

[ Voor 47% gewijzigd door Adr01 op 19-08-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Een bug gevonden van de Elite versie, als ik hetvolgende doe: Instellingen -> Over de telefoon (helemaal onderaan) krijg ik de melding 'Instellingen is gestopt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 20:06
Hey Super! Kreeg laatste tijd ineens meldingen van de stock browser die vast liep terwijl in gewoon aan het browsen was, dus vanavond is een poging doen om jou nieuwe rom te flashen. Ben benieuwd, klinkt goed in iedergeval!

[ Voor 22% gewijzigd door tharonny op 19-08-2013 18:20 ]

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Schumi_wk schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:19:
Een bug gevonden van de Elite versie, als ik hetvolgende doe: Instellingen -> Over de telefoon (helemaal onderaan) krijg ik de melding 'Instellingen is gestopt'.
Ook bij de Young versie.

Wifi icon in statusbalk blijft "leeg" terwijl wifi verbing super is.
Edit: na reboot fixed
Edit 2: toch niet

Ander keyboard gebruiken lukt niet. Kan niet worden geselecteerd.

[ Voor 21% gewijzigd door CultFreak op 19-08-2013 19:39 ]

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Goedkope TPU hoesjes vandaag (EINDELIJK) binnengekregen. 2 snelle foto's en bevindingen;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ddyXd4f.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OQrQ7rg.jpg?1

Net hoesje! Past uitstekend, klein beetje 'slap' aan de zijkanten (speling) maar niet storend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi_wk schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:19:
Hier hetzelfde probleem.

Heb install gedaan zonder factory reset maar cache en dalvik cache wipe en alles lijkt ter werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Lord_Dain schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:11:
Net hoesje! Past uitstekend, klein beetje 'slap' aan de zijkanten (speling) maar niet storend!
Zien er goed uit!
Maar ze maken de iOcean wel dik, niet?
Het lijkt er op dat het hoesje nog net iets dikker is dan de 3000mAh hoes.

Niet dat ik daar problemen mee zou hebben, ik heb liever iets dikkers in m'n hand.
Als je er eentje kwijt wil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:16:
[...]

Hier hetzelfde probleem.

Heb install gedaan zonder factory reset maar cache en dalvik cache wipe en alles lijkt ter werken
Ik vermoed dat er wellicht iets teveel uit is gesloopt dan. Ik herinner me dat ik met Titanium backup een app had gefreezed en dit probleem kreeg en hem daardoor moest unfreezen.
Adr01 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:27:
[...]

Zien er goed uit!

Niet dat ik daar problemen mee zou hebben, ik heb liever iets dikkers in m'n hand.
Hij is bijna even dik als de HTC Desire, maar acceptabel voor mij. Ik denk dat ie een fractie dikker is dan de 3000mah hoes. Voordeel is wel meer grip en minder glad in de hand.

Ik wil er best eentje kwijt..Alleen denk ik dat het versturen duurder is dan de hoes zelf ;) zit er over te denken nog 2 bij te bestellen, de blauwe of de witte. Is wel vet om af en toe je telefoon van kleur te wisselen toch?

[ Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 19-08-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Tjsa, ik heb helaas geen credit card, anders had ik ze ook besteld.
Ik zal even een DM sturen.

Ik had speciaal bij Pandawill gevraagd of ze het zwarte hoesje er bij wilde doen, heh. Maar op een witte iOcean staat blauw of wit natuurlijk wel net denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
CultFreak schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:38:
[...]

Ook bij de Young versie.

Wifi icon in statusbalk blijft "leeg" terwijl wifi verbing super is.
Edit: na reboot fixed
Edit 2: toch niet

Ander keyboard gebruiken lukt niet. Kan niet worden geselecteerd.
Wifi icoon: ik snal wat je bedoelt, maar ik heb dit probleem niet. Mijne is na het verbinden heel even wit, maar meteen daarna gaat ie over op blauw.

Settings ga ik even na kijken, dat had ik in mijn testversies ook elke keer, ik vermoed dat ik wel weet waar het probleem zit..

Je weet dat je elk toetsenbord in instellingen > taal en invoer eerst moet aanvinken, en daar ook het stamdaard toetsenbord kunt kiezen?! Ik heb het google toetsenbord overwogen, maar uiteindelijk niet standaard erin gezet.
Adr01 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:27:
[...]

Zien er goed uit!

Als je echt iets dikkers wilt, moet je die flip cover halen die ik heb.
Is namelijk jouw TPU case met een flip-case gedeelte er aan de achterkant van de TPU case tegenaangeplakt.

[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 19-08-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Ik heb net mijn SD kaart opgeruimd, (ik kan helaas maar 1,19GB op de iOcean X7 lezen?) en ik kan nu niet in de CWM komen, ik krijg een chinese recovery.

Waarschijnlijk is er ondertussen toch wel een geupdate CWM uit, heeft iemand een link naar de laatste versie voor de iOcean X7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Laatst online: 23-02-2024
verkeerd topic

[ Voor 100% gewijzigd door jerkitout op 19-08-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
dutchgio schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:08:
[...]

Je weet dat je elk toetsenbord in instellingen > taal en invoer eerst moet aanvinken, en daar ook het stamdaard toetsenbord kunt ik heb het google toetsenbord overwogen, maar uiteindelijk niet standaard erin gezet.
Ja, ik loop al een tijdje mee ;)
Ik heb swype, maar ook getest met go keyboard. Je kunt bij instellingen hem wel aanvinken (1e keer pas na reboot zichtbaar), maar vervolgens deze niet gebruiken. Probeer het maar eens on een textbox met de "invoermethode selecteren" optie.
Misschien heb je wat aan logcat dump:
http://pastebin.com/2hz2Dn1v

Wifi icon is nu goed.

Had alle problemen overigens na alleen overschrijven met verwijderen caches, maar ook na factory reset.

[ Voor 4% gewijzigd door CultFreak op 19-08-2013 22:51 . Reden: pastebin erbij ]

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Caches verwijderen doet vrijwel niks, het gaat om die data die (even) helemaal leeg is.
Wel voordat je geflashed hebt gewiped?!

Voortaan integreer ik wel een volledige wipe in de ROM, want nu mensen dat niet doen levert het heel veel problemen op en lijkt het een ROM probleem, maar is de oorzaak niet zo makkelijk te achterhalen..

BTW: iemand die OTG/MHL kabels heeft en dit kan testen?! Dan weet of ik ze ook kan aanschaffen. :*)

[ Voor 57% gewijzigd door dutchgio op 19-08-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ja, factory reset + dalvik weg

Ik heb pastebin van logcat toegevoegd, misschien heb je er wat aan.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Overigens lijkt me dit wel degelijk een rom probleem.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
CultFreak schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:59:
Overigens lijkt me dit wel degelijk een rom probleem.
Zojuist even geprobeerd; ik kan gewoon een toetsenbord installeren en gebruiken...

Ik ga even alle bugs/problemen op een rijtje zetten en kijken wat ik er aan kan doen.
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat (sommige) problemen ook worden veroorzaakt doordat de rom over een oude installatie heen wordt geinstalleerd.

[ Voor 31% gewijzigd door dutchgio op 19-08-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
Net swiftkey geinstalleerd dat werkt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
dutchgio schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:08:
[...]
Als je echt iets dikkers wilt, moet je die flip cover halen die ik heb.
Is namelijk jouw TPU case met een flip-case gedeelte er aan de achterkant van de TPU case tegenaangeplakt.
Hah, ja ik zie het nu, maar dat wordt me dan denk ik weer te dik.
En ik wil nog een beetje normaal bij de hardware knoppen kunnen. :P
De flip case die steekt nogal uit zie ik.

Voor het scherm heb ik al zo'n zakje en een screen protector.

Edit:
Ik heb een OTG kabel, maar zo te horen kan ik beter even wachten op de echte 3.2. heh

[ Voor 8% gewijzigd door Adr01 op 20-08-2013 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Nog een kleine bug, heb de gps aangezet om te kijken of ik vlug een fix kreeg (wat me in 55 sec. lukte voor de 1ste keer en dit binnen) maar wil dan de gps terug uitzetten en hij weigert alle medewerking. In instellingen kan ik het op uit zetten maar als ik daarna de instellingen terug open en kijk naar de gps is hij weer aan.

edit: gps probleem heeft zichzelf opgelost met een reboot.

[ Voor 8% gewijzigd door Schumi_wk op 20-08-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Gisteravond ook V3 geprobeerd. Mijn eerste bevindingen:

+ Het meeste leek wel snel en vloeiend te werken

- Background werd klein weergegeven. Na opnieuw selecteren werd deze wel goed getoond.
- Instellingen -> over de deze telefoon crasht.
- In de browser (welke is dit eigenlijk?) stond nog chineze snelkoppelingen.

Verder nog geen tijd gehad om andere dingen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Bedankt voor alle feedback, ik ga kijken of ik de volgende 'bugs' kan oplossen:

- FC bij de settings > over de telefoon
- gps/wifi uit/aan toggle wordt niet onthouden
- toetsenbord niet kunnen selecteren
- standaard achtergrond is verkleind weergegeven

- wifi icoon blijft grijs; slechts 1 tweaker meldt dit. Ik heb hier zelf ook geen last van, dus als meerdere tweakers hiervlast van hebben, geef het even aan, want nu lijkt het een geen wipe-voor-het-flashen-probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vandaag voor 't eerst voorgekomen dat ik de telefoon niet kon unlocken met de power button. Ik moest dus de batterij uit de telefoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Lord_Dain schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:31:
Vandaag voor 't eerst voorgekomen dat ik de telefoon niet kon unlocken met de power button. Ik moest dus de batterij uit de telefoon halen.
Hier had ik spontaan vanmorgen ook last van. Had de telefoon uitgezet maar hij ging niet aan. Terwijl het rode lampje bleef knipperen dat de accu leeg is en de telefoon dus uit stond.

Volgens mij is het unlock-knopje ook een klein beetje brak heb ik het idee.

@ROM-praat hierboven. Kan dit misschien niet beter in het custom-ROM segment op het forum. Nu denken mensen misschien dat die problemen er zijn met stock-ROM (in dit topic), welke er niet veel zijn. Of de custom-ROM's die er zijn. Anders loopt dit topic misschien ook snel vol. :P

[ Voor 21% gewijzigd door alaintje op 20-08-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Heb de 3000mah batterij een paar dagen geleden binnengekregen. Heb alleen niet echt het gevoel dat de telefoon veel langer meegaat t.o.v. de 2000mAh batterij. Het zwarte hoesje past ook niet echt goed. De telefoon glipt omdat de zijkanten niet goed aansluiten. Heb al een paar keer gehad dat de telefoon uit het hoesje kwam. Niet echt betrouwbaar en veilig.

Geen aanrader!

Heeft iemand anders dezelfde ervaring?

1337e post :)F

[ Voor 11% gewijzigd door n0elite op 20-08-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
n0elite schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:45:
Heb de 3000mah batterij een paar dagen geleden binnengekregen. Heb alleen niet echt het gevoel dat de telefoon veel langer meegaat t.o.v. de 2000mAh batterij. Het zwarte hoesje past ook niet echt goed. De telefoon glipt omdat de zijkanten niet goed aansluiten. Heb al een paar keer gehad dat de telefoon uit het hoesje kwam. Niet echt betrouwbaar en veilig.

Geen aanrader!

Bedankt voor de waarschuwing- gelukkig hadden ze de accu niet meer op stock bij Pandawill dus is mijn order geannuleerd. Ik houd het bij de 2000mah batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
dutchgio schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:11:
Bedankt voor alle feedback, ik ga kijken of ik de volgende 'bugs' kan oplossen:

- FC bij de settings > over de telefoon
- gps/wifi uit/aan toggle wordt niet onthouden
- toetsenbord niet kunnen selecteren
- standaard achtergrond is verkleind weergegeven

- wifi icoon blijft grijs; slechts 1 tweaker meldt dit. Ik heb hier zelf ook geen last van, dus als meerdere tweakers hiervlast van hebben, geef het even aan, want nu lijkt het een geen wipe-voor-het-flashen-probleem. :)
Net maar weer es een her-install gedaan (met volledige wipe :9 ) en kwam tot 2 conclusies:
1) Toetsenbord niet kunnen selecteren lukt wel als ik Swype (of andere toetsenbord app) installeer in plaats van een restore via Rom Toolbox Pro. Ofwel die kan van je lijst af.
2) Geen probleem met wifi icoon meer.

Ik heb geen last van gps/wifi toggle probleem. Wel van de FC en de kleine achtergrond.
Voor de fun of it een screenshotje van de background bug:
Afbeeldingslocatie: http://photoserve.nl/images/434792013-08-20%2009.24.12.png

Heb alle keren na de ROM-install dat hij de volgende download errors geeft:
Afbeeldingslocatie: http://photoserve.nl/images/745792013-08-20%2010.39.10.png

Verder niet schokkend, na updaten via Google play werkt het allemaal prima.

Ten slotte zag ik in de Location Based Settings dat EPO standaard uit staat en er dus geen data was. Na downloaden EPO gelijk 12 satelieten in beeld. Je zou kunnen overwegen EPO (+ auto download) standaard aan te zetten.

Al met al draait hij als een zonnetje. Thnx. _/-\o_

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Dat van de achtergrond had ik door ja, maar als je zelf een achtergrond hebt en die kiest, is het weg.
EPO zal ik even naar kijken in de volgende patch/update.

Tevens bevestigd bovenstaande bericht ook dat er dus weldegelijk problemen kunnen ontstaan als je geen volledige wipe uitvoerd ;)
Toch bedankt voor je reactie, scheelt mij weer een hoop werk om na te gaan wat er mis ging ;)
Fijn om te horen dat ie het nu wel goed doet...

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 20-08-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
n0elite schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:45:

Geen aanrader!

Ik heb begrepen dat de telefoon op de accu moest kalibreren en dat dit een tijdje duurt.
Ik had de eerste dag meteen de 3000mAh accu er in gedaan. Rond 1 uur was die vol en 1 uur 's nachts was die nog 50 % ofzo. Je kunt wel begrijpen dat ik er de hele dag mee bezig ben geweest :P .
Post eens een keer de batterijverbruik met de 3000mAh accu, van helemaal vol naar 10% ofzo. Dan kunnen we eens vergelijken.
Bij mij sluit het hoesje wel echt perfect aan trouwens, lijkt toch ook net gewoon een cover die je er omheen hebt. Wel soms last dat de accu er uit viel als je met de telefoon gooit en zo.
Ik heb nu de 2000accu in gebruik omdat ik even wil showen met mijn dunne nieuwe telefoon :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
bug gevonden: als ik iets wil installeren via Root Explorer dan moet ik toestemming geven voor onbekende bronnen. Als ik dat aangevinkt heb en terug naar RE ga en opnieuw probeer te installeren dan is mijn toestemming alweer weg en moet ik opnieuw aanvinken en ga terug naar RE en weer hetzelfde probleem.

maw ik kan geen onbekende bronnen installeren vanaf RE.

Met een andere file manager lukt het wel :O

[ Voor 6% gewijzigd door Schumi_wk op 20-08-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
alaintje schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:48:
[...]

Ik heb begrepen dat de telefoon op de accu moest kalibreren en dat dit een tijdje duurt.
Ik had de eerste dag meteen de 3000mAh accu er in gedaan. Rond 1 uur was die vol en 1 uur 's nachts was die nog 50 % ofzo. Je kunt wel begrijpen dat ik er de hele dag mee bezig ben geweest :P .
Post eens een keer de batterijverbruik met de 3000mAh accu, van helemaal vol naar 10% ofzo. Dan kunnen we eens vergelijken.
Bij mij sluit het hoesje wel echt perfect aan trouwens, lijkt toch ook net gewoon een cover die je er omheen hebt. Wel soms last dat de accu er uit viel als je met de telefoon gooit en zo.
Ik heb nu de 2000accu in gebruik omdat ik even wil showen met mijn dunne nieuwe telefoon :+ .
Dat probleem dat tie wat uit het hoesje/cover glipte was wel een paar keer als ik 'm net uit mijn broekzak had gehaald. Vind het toch niet zo secuur als met de standaard cover.

Batterijduur is zeker niet slecht, maar voor iemand die alleen 2g heeft en 75% van de tijd de helderheid op 25% of lager heeft staan, vind ik het zeker niet goed. Heb het gevoel dat de 2000mah bijna even lang mee ging.

Waarmee log jij het verbruik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Gezocht een schone bootanimation voor op ons mobieltje, heb al het 1 en het ander geprobeerd maar heb telkens pech dat hij op landscape staat op er zelfs niks van te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
bartbh schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:45:

Ik heb net (nog weer) eens handmatig een netwerk geselecteerd (Vodafone NL 2G). Na het selecteren daarvan ha ik voor een paar seconden 3g, toe heel even een G(prs) verbinding en daarna was de mobiele dataverbinding weer weg.

Ook na een complete herinstall, met het installeren van de DutchGio V3.2 werkt het mobiele internet op mijn x7 Youth Turbo nog steeds niet.

APN heb ik zowel ingesteld gehad op office.vodafone.nl en live.vodafone.com (=standaard) maar niks werkt. Zowel geen 2g (GPRS) als 3g.

Het vreemde is dat dit gebeurd is nadat ik afgelopen week zelf internet uit heb gezet omdat ik op vakantie ging, maar sindsdien is het volgens mij niet meer terug geweest.

Iemand die enig idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik neem aan dat als je office.vodafone.nl gebruikt je wel de zakelijk blox geactiveerd moet hebben. Heb je contact gehad met Vodafone om dit te regelen. Anders gaat het natuurlijk ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Laatst online: 19:21
bartbh schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:45:

Ik heb sinds vorige week exact hetzelfde probleem met mijn iocean x7. Ik zit ook bij vodafone.
Mijn apn is: live.vodafone.com

Iemand een oplossing, behalve misschien een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
@Lord_Dain

Ik heb een zakelijk vodafone abo, dus neem aan dat het office. moet zijn? Maar dan nog, de live. werkt ook niet.

@zwittrooper
Sinds wanneer heb je er last van?

Zijn hier nog meer mensen met een x7 Youth (Turbo) en Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
bartbh schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:32:
@Lord_Dain

Ik heb een zakelijk vodafone abo, dus neem aan dat het office. moet zijn? Maar dan nog, de live. werkt ook niet.

@zwittrooper

Ik dacht sinds vorige week donderdag of vrijdag. Mijn abonnement is niet zakelijk trouwens.
Vanavond ga ik denk ik even mijn telefoon resetten, en dan tegelijk ook maar een andere rom erop gooien.
Ik verwacht dat het dan wel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
bartbh schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:32:
@Lord_Dain

@zwittrooper

Ik heb een prepaid vodafone simkaart. Kan ook geen verbinding krijgen, zowel 2G(internet) als 3G zijn niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
Ik heb vodafone Friends and Family abo en dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Waar wonen de mensen met problemen? Misschien een storing in een bepaalde regio?
Of is er iets veranderd in de frequentieband die Vodafone gebruikt?

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 20-08-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
Ik woon in Almere, maar ik had zowel hier als in Limburg geen internet. Ook heb ik er een nieuwe rom opgezet (en eerst alle gegevens gewist), maar nog steeds heb ik geen internet verbinding. 2g/3g maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
zwittrooper schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:56:
Ik woon in Almere, maar ik had zowel hier als in Limburg geen internet. Ook heb ik er een nieuwe rom opgezet (en eerst alle gegevens gewist), maar nog steeds heb ik geen internet verbinding. 2g/3g maakt niks uit.
Ik heb inmiddels weer internet :)
Ik heb de apn instellingen nagelopen op mijn telefoon, en alle gegevens die op de onderstaande pagina staan opnieuw ingevuld. Ook de gebruikersnaam en het wachtwoord.

http://handleidingen.voda...-instellen-voor-internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
zwittrooper schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:03:
[...]

Ik heb inmiddels weer internet :)
Ik heb de apn instellingen nagelopen op mijn telefoon, en alle gegevens die op de onderstaande pagina staan opnieuw ingevuld. Ook de gebruikersnaam en het wachtwoord.

http://handleidingen.voda...-instellen-voor-internet/
Same here, ik krijg nu ook een klein H+ icoontje bovenin de statusbalk! _/-\o_
Het verschil zit m in het APN-type, en de MMS-instellingen, want die stel je nu niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
n0elite schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:24:
[...]

Dat probleem dat tie wat uit het hoesje/cover glipte was wel een paar keer als ik 'm net uit mijn broekzak had gehaald. Vind het toch niet zo secuur als met de standaard cover.

Batterijduur is zeker niet slecht, maar voor iemand die alleen 2g heeft en 75% van de tijd de helderheid op 25% of lager heeft staan, vind ik het zeker niet goed. Heb het gevoel dat de 2000mah bijna even lang mee ging.

Waarmee log jij het verbruik dan?
Gewoon standaard bij instellingen batterijverbruik. Dan ben ik wel vergeten te vermelden dat ik ook geen 3g/internet heb.
Met een spelletje spelen gaat de accu wel heel rap leeg.
Toch maar de 3000 mAh accu er weer in gestoken. Ik merk zeer goed het verschil eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
  • Laatst online: 12-01-2023
Mijn Iocean X7 Turbo is zojuist binnen gekomen. (besteld bij Antelife)
Met extra bijbestelde 3000mah en zwarte cover.
In de doos vind ik tevens een blauwe backprotector en een beschermfolie voor het display.

Tevens even 13,00 afrekenen aan inklaringskosten en 6,30 aan btw (pakket waarde €30,-)

Hoe kom ik erachter of er al een beschermfolie op de telefoon zit?

Zijn er verder nog zaken die mensen hier willen weten? SW versies oid?

[ Voor 11% gewijzigd door elroy_b1 op 21-08-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Bij mij was die screenprotector er nogal slordig opgeplakt en waren de bubbeltjes duidelijk zichtbaar. Als je die niet ziet, zal er wel geen protector op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag mijn i ocean X7 ontvangen,
GPS meteen getest en geen problemen. Eerste keer binnen 2 minuten een fix.

Verder valt mij op de de WIFI verbinding een stuk beter is dan mijn vorige (alcatel ot995). Of het meteertje wordt software matig er positief gehouden.

Overig, ik had ook geen 3G dataverbinding, de authenticatie stond niet goed.

tot op heden een goede aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Net v3 geflashed, vooralsnog ziet het er goed uit.
Binnen krijg ik geen GPS fix, straks als ik naar huis ga even testen. Maar kreeg nu al wel iets meer beeld via alleen mijn 3G ... dat is al meer dan ik had :P

De System Setting -> About crashed hier ook. Heb hele system/data/cache wipe gedaan.

Verder nog niks op aan te merken. Zal hem verder testen.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:52

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:12:
Verder valt mij op de de WIFI verbinding een stuk beter is dan mijn vorige (alcatel ot995). Of het meteertje wordt software matig er positief gehouden.
Mja ik heb regelmatig dat er geen degelijke data ontvang via WiFi, ook al zegt ie dat hij 3 van de 4 streepjes ontvangst heeft. Youtube gaat dan niet bijvoorbeeld, browsen nog net wel.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Iemand OTG/MHL al geprobeerd op de meest recente firmware?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MT6589 ondersteunt toch geen MHL? Wel dus :X

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Ik kan het wel even testen, nadat ik een backup in CWM heb gemaakt.
Ik heb zo'n goedkope DX OTG kabel gekocht.

De '3.2' versie is nog steeds de nieuwste, dutchgio?

Ik kan een muis (met dongle), toetsenbord, USB Stick (FAT32), USB HDD(NTFS) en PS3 controller testen.

[ Voor 28% gewijzigd door Adr01 op 21-08-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik merk tevens dat het geluid ook niet echt zo denderend goed is. Ik luister veel muziek en hoor goed verschil en vond mijn Nokia N8 of een ipod toch echt een stuk beter. Niet dat deze telefoon slecht geluid heeft, maar geen geweldig geluid.

Is een DX OTG kabel gewoon micro-usb naar female usb? Die heb ik hier ook nog wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
OTG werkt op de V3.2. MHL heb ik zo snel nu niet aan de praat kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@elroy, kijk op de rand van het scherm, er zit een heel kleine marge tussen de screenprotector en het scherm, je zal dan een randje zien. bij mij zat ie zo strak dat ik het niet had gezien en had ik bijna alle 2 de screenprotectors vern**kt.

@alaintje, niet helemaal, bij OTG zitten er 2 pinnen kortgesloten aan de kant van de telefoon connector, zodat de telefoon als het ware weet dat hij in OTG mode moet, is evt. zelf te solderen of hobbyen (google)>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Mijn OTG kabel van DX doet niets.
http://dx.com/p/micro-5pi...g-data-cable-black-129671

De led's van de USB stick, toetsenbord etc. gaan niet aan en er gebeurt helemaal niets.
Wel werken die op m'n ML802 III android pc, ook al zal dat wel geen otg zijn ofc.

[ Voor 17% gewijzigd door Adr01 op 21-08-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
  • Laatst online: 12-01-2023
Screenprotector geplakt.
Hoe je kunt zien of er een op zit: Er zit een extra rondje om je front camera.....

GPS test had met 32 seconden een fix buiten op tafel.
Binnen krijg ik vooralsnog geen fix.

Toestel is geroot, en er staan 3 verwijderbare chinese applicaties op.

Er blijft er ééntje staan die ik niet op normale manier kan verwijderen Oranje logo met een grote S er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
TDLofCC schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:32:
De System Setting -> About crashed hier ook. Heb hele system/data/cache wipe gedaan.
Ligt aan de app 'System Update 1.0' als deze bij mij niet frozen is kan ik er gewoon in.
elroy_b1 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:14:
Er blijft er ééntje staan die ik niet op normale manier kan verwijderen Oranje logo met een grote S er in.
Die kan er inderdaad ook af, met Titanium Backup of een andere root system app delete tool

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Dain op 21-08-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Ik kan de SU binary niet update, en kan geen root toegang krijgen voor Titanium Backup blijkt daarom.
De vorige keer lukte de SU binary gewoon. (v2)

Super SU opnieuw installeren?

• Schumi_wk
elroy_b1 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:14:

Das een chinees toetsenbord, als je met root explorer kijkt bij Data/app moet je het daar vinden of in System/App en daar kun je het verwijderen.

Of de makkelijke weg, ge installeerd de rom van Dutchgio dan ben je direct van alles af.
Pagina: 1 ... 24 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.