Ervaringen na ruim 2,5 week met de iOcean X7 Youth Turbo;
The good
- licht toestel en ligt ondanks grootte van het scherm goed in de hand
- toestel is vlot met een enkele hapering tijdens wisselen launcher screens
- goede performance, dit uit zich in een Antutu score van 14.3k punten
- scherm is super helder en scherp, ook in de zon goed te zien
- touchscreen in orde, geen ghosttouches, heel soms wordt een swipe als press gezien
- Wifi, geen problemen of uitval ervaren (stock rom versie 07032013)
- Batterij voldoende, 2 dagen moet te doen zijn (mits je geen gamer bent)
- Community en tweakbaarheid, er zijn genoeg mogelijkheden (xposed+gravitybox, geen CM ROMs)
- gesprekskwaliteit is in orde, beter dan mijn HTC Desire
- Bluetooth werkt goed, kwaliteit gesprek over bluetooth is ook beter dan HTC Desire
- Led kan groen, blauw en rood tonen, heb m.b.v. Light Manager de notifications ingesteld
The bad
- bouwkwaliteit, borderline acceptabel; front camera zit scheef, volume rocker klemt een beetje
- radio signaal ontvangst had beter gekund, het lijkt erop dat de SIM waar je ook je data op hebt geactiveerd, standaard minder ontvangst heeft dan de tweede SIM en de ontvangst in het algemeen is minder goed dan bij mijn vorige toestellen (single SIM)
- GPS - ook na het proberen van modificaties, werkt deze verre van ideaal (dan wel, dan niet een lock)
- lichtsensor wordt slecht uitgelezen, dit lijkt een software probleem, dus er is hoop op verbetering. ik heb nu zelf de lichtwaarden handmatig ingesteld via gravitybox en dan werkt het redelijk.
The ugly
- back cover sluit hier en daar niet 'strak' aan op de telefoon en als je goed dichtbij kijkt 'groffe' randjes op de behuizing, daar waar de back cover op de telefoon aansluit. niet alle aansluitpuntjes klikken vast bij het aanbrengen van de back cover op het toestel. Blijft wel goed zitten.
Alles welbeschouwd ben ik zeer tevreden met de telefoon. De minpunten zijn wat mij betreft mee te leven (ik gebruik GPS niet/amper) en de positieve punten maken de minpunten wat mij betreft ruim goed. Voor mij, gezien de lage prijs van ca. 200€ een heerlijk toestel wat goed past bij mijn cheape sim-only 'bereikbaarheids' abonnement i.c.m. mijn zakelijke abonnement. Het is nu een 'keeper' en ik hoop dat ik er een tijdje van mag genieten, tot a) hij een keer kapot valt b) ik geen dual sim meer nodig heb.
Ben je zwaar GPS afhankelijk, een leek op Android / tweak gebied of je laat je toestel wel eens vallen en wil dan een beroep kunnen doen op garantie en afhandeling/reparatie, dan zou ik deze telefoon links laten liggen!