Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05-2016
Dan zou ik dat eerst maar eens zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen97
  • Laatst online: 26-09-2022
gedownload, deze zegt idd dat ik root-toegang heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:46:
De enige hapering die ik merk is bij het sliden tussen de verschillende screens van links naar rechts. Soms gaat dit snel en zonder hapering, soms zit er een kleine vertraging tussen.

Ik heb geen problemen met de standby, als ik de release notes zo zie dan zouden ze dit hebben opgelost door de auto brightness en licht sensor te tweaken, waardoor het scherm niet op zwart blijft, maar ik dacht dat ze dit al in de 0520 release hadden gedaan (waar v2 van Dutchgio op draait afaik).
Die hapering is er bijna nooit zoals ik al zei. Maar soms steekt het de kop op en duurt het net zo lang tot ik reboot. Alsof er een constant process op de achtergrond draait wat de boel laat haperen. Elke slide (zowel homescreens als app drawer) is dan schokkerig. Dit heb ik een aantal malen gehad.

Auto brightness gebruik ik sowieso niet. Dus kon het al niet aan liggen.
Zijn er nog verbeteringen/optimalisaties te verwachten in v3 van Dutchgio's rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
Update Official Version: MP_mt89_v9_iocean_ousheng_jb2_20130520-184014

1. Fix occasional black screen and can not wake up issue
2, optimizing light perception sensitivity

Youth Youth Version & X7 X7 Turbo version of the official update to the 0703 version:

1, system optimization;
2, increasing OTG function;

Helaas nogal weinig info zoals je ziet. Dutchgio is op vakantie atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem aan dat hij deze fix ook meeneemt in zijn volgende rom.
Heb jij inmiddels al een custom rom draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
  • Laatst online: 17-12-2022
hmmm.... ik heb nog nooit problemen gehad met "occasional black screen and can not wake up issue"
wat betreft lag kan ik ook niet klagen. Ik draai Nova launcher misschien dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf een keer of 4 gehad. Er is mee te leven maar komt altijd ongelegen.
Ik draai zelf Apex launcher die lijkt erg op Nova. Apex draait net zo soepel als Nova maar heeft wat extra mogelijkheden en ik vind het preview scherm van Apex duidelijker/mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:53:
Neem aan dat hij deze fix ook meeneemt in zijn volgende rom.
Heb jij inmiddels al een custom rom draaien?
Ik heb de 0703 versie met Flashtool op de telefoon gezet.
Daarna wat zaken verwijderd met Titanium Backup en Xposed+Gravitybox om een beetje te tweaken. Ik ben er tevreden mee op dit moment en heb nu niet direct de wens om al weer iets anders te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20
Iemand zin om te proberen: YouTube: iOcean x7 GPS fix (DIY antenna - great result) ?

Is de GPS zo bagger dat je buiten niet je positie kunt lokaliseren :( ?
Dan heb je dus ook niks aan GPS, maar als er gewoon een maps programma in zit kom je ook overal wel.
Je moet alleen straatnamen kunnen lezen.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Maar maps heeft ook wel GPS nodig om je te kunnen localiseren natuurlijk. Navigeren zonder GPS-fix zal niet lukken.

Afgelopen woensdag ook "mijn" Youth Turbo besteld bij Antelife. Donderdag de trackingcode gekregen voor DHL, maar vooralsnog kan ik nergens mijn pakketje terug vinden.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@alain, ik ga de spaanse methode gebruiken, hoef je in principe de telefoon niet voor open te schroeven (zie posts hierboven).

@bartbh, niet helemaal waar, maps gebruikt ook je wifi + triangulatie op basis van je posities via gsm masten. Tracking code kan fake zijn, of dat hij nog niet actief is, kan zeker 1-2 dagen duren en in het weekend denk ik niet dat er veel gebeurd..

[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 03-08-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ja, maar met wifi+gsm is je positiebepaling niet goed genoeg om op straatniveau te kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Je kunt zelf toch de straatnaam lezen bedoel ik. Als er ingebouwde kaarten inzitten ben ik al blij.
Die zijn toch ook offline beschikbaar nietwaar? (meer op android gericht dan).

Want heb nu de Nokia N8 en is nog nooit firmware geupdate dus de telefoon is gewoon antiek. Maar ik heb wel heel Europa in mijn telefoon staan en kan deze altijd bereiken. Maar dat is volgens mij wel een uitblinkertje van Nokia, gps en ovi maps. Werkt echt goed, maar zo vaak gebruik je 't toch niet.

Ik zou tot maandag wachten voordat je verandering kunt verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Ik heb zo n koperdraadje gesoldeerd en om een goede fix te krijgen moet de achterklep eraf.
Zelfs met een goede fix loopt tijdens het navigeren de plaatsbepaling verkeerd, soms zo n 500m. Dus navigeren is voor mij een grote No No. Ik heb begrepen dat er een berekeningsfout zit in de mkt6589 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Achja, dat is geen enkel probleem voor 200(max300) euro. We hebben ook nog een TomTom als we ver weg gaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik ben benieuwd of het nog een beetje te fiksen valt met een koperdraadje. Ik gebruik mijn telefoon wel voor navigatie namelijk.

Ben er niet mee eens dat het geen enkel probleem is, je betaald dan misschien wel niet super veel voor een telefoon maar je mag toch verwachten dat die chipset wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Niet om te zeuren maar als je ook maar een beetje research had gedaan naar de telefoon had je geweten dat de GPS slecht is en als je dan je telefoon nodig hebt voor navigatie dan had je geweten dat een MTK telefoon niet voor jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef toe dat ik liever gehad had dat GPS het gewoon goed gedaan had maar vind het absoluut geen ramp. Ik denk ook niet dat het wat met de chipset te maken heeft. Er zijn devices genoeg met de MT6589 die geen problemen hebben. We hebben nog zeker 2 oudere toestellen in huis waar we in geval van nood kunnen navigeren. Ik gebruik navigatie hoogst zelden.

Het zwakke wifi-signaal vind ik vervelender. Wanneer ik in de woonkamer zit haal ik 35Mbit/s, nog nooit zulke hoge wifi download gemeten met een smartphone. 2 meter verder weg zakt dit naar 23Mbit/s. Nog niet slecht. Maar als ik zo'n 20 meter wegloop in de ruimte er naast (met 2 muren ertussen) dan zakt het signaal naar 350kBit (upload is dan nog 5Mbit???). Mijn bejaarde SGS1 zit dan nog op 10Mbit.

Loop ik nog eens 20 meter weg (opnieuw met 2 muren er tussen) dan is mijn wifi helemaal gone.
Mijn SGS1 pruttelt rustig door met 1 Mbit.
Limbo045 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:51:
Niet om te zeuren maar als je ook maar een beetje research had gedaan naar de telefoon had je geweten dat de GPS slecht is en als je dan je telefoon nodig hebt voor navigatie dan had je geweten dat een MTK telefoon niet voor jou was
Dit is wel erg kort door de bocht. Ik heb me genoeg verdiept voor ik de X7 aanschafte maar je kan niet alles voorzien en alles lezen. Niet alle MT6589 hebben wifi en GPS problemen volgens mij. Ik zou hem sowieso hebben aangeschaft met de kennis die ik nu heb omdat ik het een koopje vind. Voor €165,00 lach je je rot.
Sterker nog ik overweeg om er eentje bij te kopen over een maandje of 2 als er niks beters langskomt dan gaat de mijne naar mijn vriendin.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Is dat dan ook zo bout met wifi, want dat probleem heb ik dus nu ook met mijn Nokia, stront irritant.
Maar denk niet dat het slechter kan dan de N8. Doe er namelijk makkelijk minuten over om een filmpje van 30 Mb op youtube te downloaden...
't is toch een vooruitgang anyways :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Voor zover ik weet heebn alle telefoons met deze chipset problemen met de GPS, omdat ik mijn Nexus 7 gebruik voor navi was dat voor mij geen probleem.
Met WIFI heb ik totaal geen probleem.
Wat betreft het kort door de bocht zijn het gebrek aan werkende GPS is toch overal trending topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7" op je dashboard, als dat maar goed gaat. ;)

Zo af en toe hoor ik wel eens dat er sommige modellen geen problemen hebben. Volgens mij las ik het laatst in een review van de Zopo C2. Geen bijzonder snelle fix maar het werkte verder naar behoren.
Zoals gezegd: het zal me verder een zorg zijn want die enkele keer gebruik ik wel 1 van de andere devices die rondslingeren in mijn huis.
alaintje schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:34:
Is dat dan ook zo bout met wifi, want dat probleem heb ik dus nu ook met mijn Nokia, stront irritant.
Maar denk niet dat het slechter kan dan de N8. Doe er namelijk makkelijk minuten over om een filmpje van 30 Mb op youtube te downloaden...
't is toch een vooruitgang anyways :) .
Nou, 'bout' is misschien een beetje bout gezegd ;) maar helemaal toppie is het ook niet. Het signaal is wat zwak voor de afstanden in mijn huis waar mijn SGS1 geen problemen mee heeft. Mag ik dat de X7 aanrekenen? Misschien wel maar ik heb er gezien de prijs van het toestel geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Ik heb ook een zopo c2 en die heeft een snelle fix en een goed kontakt met gps sats zonder allerlei koperdraadjes enz. men desondanks loopt ook die tijdens het navigeren nu en dan een paar honderd meter mis. Dus het lijkt me een chip probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBenIk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-11-2016
Ik ga dus waarschijnlijk de Turbo kopen, heb ik genoeg aan 4gb geheugen? Of kan ik beter de Plus met 16 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb een paar weken intensief gegamed, om de gaming-performance te testen. In het algemeen ging het goed (score 8/10).
Deadtrigger: Liep bij mij vloeiend(Ik heb geen instellingen aangepast omdat ik geen grafische instellingen zag om aan te passen.) 10/10
Shadowgun Deadzone: Zelfde verhaal liep vloeiend en vlekkeloos 10/10
Gta 3: Op hoogste grafische instellingen, helderheid 100%, nauwkeurig getekend 100%, resolutie 100 %, dynamische schaduwen aan, visuele affecten op max.
Begon vloeiend zonder ook maar één hapering, opeens liep die vast, meteen afgesloten en opnieuw opgestart, 10 minuten vloeiend gespeeld zonder hapering en daarna liep die weer vast! (Geen idee waarom, maar brengt wel cijfer omlaag naar 8/10
Sixguns zelfde verhaal in mindere mate als bij gta 3.
Nog meer ''simpele'' games games gespeeld, maar die vindt ik niet de moeite waard om op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBenIk
Willian40 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:01:
Ik heb een paar weken intensief gegamed, om de gaming-performance te testen. In het algemeen ging het goed (score 8/10).
Deadtrigger: Liep bij mij vloeiend(Ik heb geen instellingen aangepast omdat ik geen grafische instellingen zag om aan te passen.) 10/10
Shadowgun Deadzone: Zelfde verhaal liep vloeiend en vlekkeloos 10/10
Gta 3: Op hoogste grafische instellingen, helderheid 100%, nauwkeurig getekend 100%, resolutie 100 %, dynamische schaduwen aan, visuele affecten op max.
Begon vloeiend zonder ook maar één hapering, opeens liep die vast, meteen afgesloten en opnieuw opgestart, 10 minuten vloeiend gespeeld zonder hapering en daarna liep die weer vast! (Geen idee waarom, maar brengt wel cijfer omlaag naar 8/10
Sixguns zelfde verhaal in mindere mate als bij gta 3.
Nog meer ''simpele'' games games gespeeld, maar die vindt ik niet de moeite waard om op te noemen.
Klikt goed! Welke versie van de x7 heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07 19:35
Ik heb GTA3 eerder RUIM langer dan 10 minuten gespeeld, maar ik eb er geen problemen mee gehad.
Misschien de iOcean opnieuw starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb vanavond een uurtje zitten spelen met de GPS en een simpele modificatie waarvoor je alleen het achterklepje hoeft open te maken.

Nodig;
- circa 6 cm goedkope flexibele coax kabel (niet de dikke zoals bv. Koka799)
- scherp mesje met dun snijblad
- hete adem :)

Werkwijze;
- verwijder de backcover van de telefoon
- linksboven zit een GPS sticker die als antenne fungeert, maak deze los met het scherpe mesje, m.b.v. je hete adem of een fohn. Let op dat je dit doet vanaf het centrum / midden van de telefoon naar de buitenkant toe werkend, zodat je op een gegeven moment de sticker 90 procent kan 'liften', let erbij op dat je de sticker niet breekt. ter illustratie zie ; http://img.tapatalk.com/d/13/05/20/yze7usan.jpg
- het helpt als je vervolgens de lijm van de binnenkant van de sticker kan verwijderen, met een beetje azijn, nagellak verwijderaar of olie.

- strip een stukje van de coax kabel en trek de koperkern (ca 6 cm) uit de kabel
- laat 2 cm recht, de overige 4 cm buig je gelijkmatig onder een hoek van ongeveer 20-25 graden
- leg het rechte stuk van de koperkern over de plek waar de sticker op de achterkant van de phone plakt(e) en klap hierna de sticker er weer overheen, waarbij je er op let dat de koperdraad goed aansluit op het sticker antennetje. maak het stickertje daarna vast met een klein stuk sterke tape
- maak het andere, gebogen uiteinde van het koperdraadje, wat ongeveer in het midden van de batterij uitkomt, vast met een klein stukje tape
- klik je back cover terug op de telefoon.

Voila, als alles goed is gegaan krijg je nu binnen een seconden of 10-15 een fix, met meerdere satellieten richting de 30, nauwkeurigheid richting de 4 meter. Ik krijg nu zelfs bijna binnen een fix, hiervoor kreeg ik binnen niet eens 1 satelliet te zien.

Als er vragen zijn hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
FBenIk schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:00:
Ik ga dus waarschijnlijk de Turbo kopen, heb ik genoeg aan 4gb geheugen? Of kan ik beter de Plus met 16 kopen?
Wat ben je er mee van plan? die 4GB zou ruim voldoende moeten zijn, als je er een sd kaartje in hangt natuurlijk, dan kan je instellen dat alles standaard op de sd card wordt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBenIk
Lord_Dain schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:53:
[...]

Wat ben je er mee van plan? die 4GB zou ruim voldoende moeten zijn, als je er een sd kaartje in hangt natuurlijk, dan kan je instellen dat alles standaard op de sd card wordt geinstalleerd.
Ik las ergens (weet niet meer waar) dat van die 4GB niet veel meer over blijft. Ik wil gewoon wat games spelen en dingen zoals twitter, whatsapp, youtube en skype. Films kan ik makkelijk op een sd kaartje zetten, maar er zijn ook apps die alleen op het telefoon geheugen kunnen? Of is dat een van de mankementen van mijn huidige mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
FBenIk schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:23:
[...]

Ik las ergens (weet niet meer waar) dat van die 4GB niet veel meer over blijft. Ik wil gewoon wat games spelen en dingen zoals twitter, whatsapp, youtube en skype. Films kan ik makkelijk op een sd kaartje zetten, maar er zijn ook apps die alleen op het telefoon geheugen kunnen? Of is dat een van de mankementen van mijn huidige mobiel?
Die 4GB wordt opgedeeld in een stuk interne opslag en een stuk telefoongeheugen en er wordt een stuk gereserveerd voor upgrade doeleinden.

Hoe het precies zit snap ik zelf ook niet helemaal, maar er worden alleen zaken op het telefoongeheugen die nodig zijn bij / tijdens het opstarten van je telefoon, voordat de externe sd card en je interne opslag worden gemount. Om je een idee te geven ik zit op zowel interne opslag als telefoongeheugen nog boven de 1GB vrije ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nat105 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:56:
Ik heb ook een zopo c2 en die heeft een snelle fix en een goed kontakt met gps sats zonder allerlei koperdraadjes enz. men desondanks loopt ook die tijdens het navigeren nu en dan een paar honderd meter mis. Dus het lijkt me een chip probleem.
Lijkt me een wat voorbarige conclusie, tenzij je de ontwerper bent van de mt6589 natuurlijk ;)
Er zijn misschien wel 100 devices met deze chip, willens en wetens zal mediatek dit euvel er niet in laten zitten lijkt me. Ik verwacht dat het met software te maken heeft of met de antenne. Lijkt me in iig een veel logischer verklaring.
FBenIk schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:23:
[...]

Ik heb 0,5 GB bij het telefoongeheugen vrij (waarvan 0,5 GB cache) en bij de interne opslag 1GB vrij.
Je kunt best veel installeren. Met mega grote spellen heb ik geen ervaring. Meestal kun je het overgrote deel naar je externe sdkaart verplaatsen. Gezien je eis (games, twitter, whatsapp, youtube en skype) zul je geen problemen hebben.
Lord_Dain schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:50:
Ik heb vanavond een uurtje zitten spelen met de GPS en een simpele modificatie waarvoor je alleen het achterklepje hoeft open te maken......

....Voila, als alles goed is gegaan krijg je nu binnen een seconden of 10-15 een fix, met meerdere satellieten richting de 30, nauwkeurigheid richting de 4 meter. Ik krijg nu zelfs bijna binnen een fix, hiervoor kreeg ik binnen niet eens 1 satelliet te zien.

Stoer. Durf me er nog even niet aan te wagen maar het geeft wel aan dat het duidelijk geen mt6589 probleem is. Ik heb op youtube ook een dergelijke oplossing gezien van een rus geloof ik. Gaaf dat het door een tweaker bevestigd wordt.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Voor de tigste maal, ik heb uitstekend kontakt met gps, 10 sats waarvan 8 boven de 30. Toch loopt navigatie fout, konklusie er is een fout waarop koordinaten ofzo worden berekend. Jammer dat mensen niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nat105 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:00:
Voor de tigste maal, ik heb uitstekend kontakt met gps, 10 sats waarvan 8 boven de 30. Toch loopt navigatie fout, konklusie er is een fout waarop koordinaten ofzo worden berekend. Jammer dat mensen niet lezen.
Tja misschien lees jij niet. De conclusie is voorbarig en niet gegrond. Lees voor ieders genoegdoening even de ervaring van Lord_Dain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Je hebt gelijk hoor, navigeren verloopt uitstekend en gaat noooit fout ondanks een goede fix. Zal wel aan mijn ogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nat105 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:30:
Je hebt gelijk hoor, navigeren verloopt uitstekend en gaat noooit fout ondanks een goede fix. Zal wel aan mijn ogen liggen.
Bij specsavers kunnen ze je wel helpen. Dat helpt trouwens ook bij het lezen. :+
Maar je niet dik man...relaxe. Jouw ervaring is de jouwe. Accepteer ook de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
"Begrijpend" lezen is moeilijk voor je, sorry, meer zeggen we er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nat105 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:37:
"Begrijpend" lezen is moeilijk voor je, sorry, meer zeggen we er niet over.
sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:21
Heeft iemand hier de zwarte cover die 'm niet gebruikt? Ik heb zelf een oranje erbij gekregen, maar vind deze simpelweg spuuglelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Nat105 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:30:
ikkuh61 zegt niet dat jouw constatering niet klopt, die zal ongetwijffeld kloppen, je ogen zijn vast prima. Echter je conclusie dat de oorzaak de chip is, dat noemt hij voorbarig en daar ben ik het mee eens.

We weten niet exact wat de oorzaak is, gezien er veel toestellen zijn waarbij het prima werkt maar er ook toestellen zijn waarbij het niet werkt is het lastig een definitieve conclusie te trekken. Er zijn best wel toestellen met deze chip die geen enkel probleem hebben. Ik had zelf een C2 en deze heb ik nooit eerder op een GPS fout kunnen betrappen, en geloof mij, ik heb gezocht.

Voor een andere kijk op deze zaak, zie bijvoorbeeld de comment van Tsurany in een vergelijkbare discussie: Tsurany in 'nieuws: MediaTek introduceert quadcore-soc met mix van A15- en A7-cores'

Het lijkt (met de nadruk op lijkt, want een definitieve conclusie is voorbarig ;)) modelgebonden tot nu toe, maar zeker kunnen we daar niet over zijn zonder een gedegen onderzoek.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gruijters schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:51:
Heeft iemand hier de zwarte cover die 'm niet gebruikt? Ik heb zelf een oranje erbij gekregen, maar vind deze simpelweg spuuglelijk..
Voor wat het waard is: voor 15 euro heb je een 3000mAh accu + zwarte cover. Losse protection case kost €7,50. Maar is sold out zag ik net.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
M-Opensource schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:48:
[...]

ikkuh61 zegt niet dat jouw constatering niet klopt, die zal ongetwijffeld kloppen, je ogen zijn vast prima. Echter je conclusie dat de oorzaak de chip is, dat noemt hij voorbarig en daar ben ik het mee eens.

We weten niet exact wat de oorzaak is, gezien er veel toestellen zijn waarbij het prima werkt maar er ook toestellen zijn waarbij het niet werkt is het lastig een definitieve conclusie te trekken. Er zijn best wel toestellen met deze chip die geen enkel probleem hebben. Ik had zelf een C2 en deze heb ik nooit eerder op een GPS fout kunnen betrappen, en geloof mij, ik heb gezocht.

Voor een andere kijk op deze zaak, zie bijvoorbeeld de comment van Tsurany in een vergelijkbare discussie: Tsurany in 'nieuws: MediaTek introduceert quadcore-soc met mix van A15- en A7-cores'

Het lijkt (met de nadruk op lijkt, want een definitieve conclusie is voorbarig ;)) modelgebonden tot nu toe, maar zeker kunnen we daar niet over zijn zonder een gedegen onderzoek.
Mijn Zopo C2 platinum heeft geen brakke antenne, dit geldt ook voor mijn x7 elite (na solderen koperdraad)
Toch blijft google nav ea fout navigren. Of het nu de drivers van de mk6598 of implentatie van de cpu instruktieset zijn die die fouten veroorzaken weet ik niet. Dus nogmaals, het signaal is niet het probleem. De combinatie van mk6589 en gps is brak. En geloof me...ik heb heel wat afgezocht om een oplossing te vinden.

en nu beloof ik je...ik praat ik nooit meer gps en mkt6598t :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nat105 op 04-08-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zal mijn ervaring met GPS even nuanceren; ik heb het, voor de duidelijkheid, alleen statisch getest, d.w.z. een fix op satellieten door te testen in de tuin. Het zou dus best kunnen dat ondanks de goede fix, die na de modificatie optreedt, in sommige applicaties de boel volledig fout loopt. Ik zou dit eerst moeten testen, misschien dat ik morgen op de fiets een test doe met Runkeeper ofzo.

Iets anders, het viel mij vandaag in de felle zon op dat er in mijn scherm een soort 'stofdraadjes' zitten in 1 hoek. Nu dacht ik in eerste instantie aan stof wat onder de screenprotector is gekomen in China, maar ik twijfel sterk, omdat een van de draadjes meeglinstert als ik het scherm beweeg als de zon er op schijnt, dus het licht lijkt te reflecteren op iets (en dan denk ik aan breuklijnen in glas). Daarnaast zie ik ook in die hoek van mijn scherm iets wat lijkt op een lichte 'indruk' beschadiging (een dun lijntje wat in een boogje loopt) van de glaslaag van de telefoon; dat of het zijn krassen op de screenprotector maar lijkt me sterk, heb er nog nooit iets scherps tegenaan gehad.

Ik heb echter geen zin om de screenprotector te verwijderen omdat hij best goed zit en ik ben bang dat als er inderdaad een heel dun scheurtje in de toplaag zit ik het scherm bij het wegtrekken sloop.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 04-08-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op het internet nogal wat tegenstrijdige berichten over het 3g bereik op dit toestel. Zou ik problemen ondervinden op het Belgische netwerk van Base. Als ik de juist info heb gevonden zit base op de 900mhz frequentie wat bij deze telefoon geen probleem mag geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 02-08 09:45
ik ben ook bij base en heb niet echt problemen met BASE wat ik wel heb is dat ik geen 3G heb maar H+ maar werkt wel supersnel. Volgens mij is de H+ gelijk aan 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Schumi_wk schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 07:47:
ik ben ook bij base en heb niet echt problemen met BASE wat ik wel heb is dat ik geen 3G heb maar H+ maar werkt wel supersnel. Volgens mij is de H+ gelijk aan 3G.
Nee. H+ is sneller dan 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 02-08 09:45
Wel dan is dat zeker geen probleem, had dit in het centrum van Kortrijk

http://kpngroup.be/nl/x/162/het-netwerk-in-beeld

[ Voor 44% gewijzigd door Schumi_wk op 05-08-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb de telefoon op 'Alleen WCDMA' gezet en tot nu toe gaat dat lekkah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord, heb je telefoon ooit eens laten vallen of ergens tegenaan gestoten?, want jij heb inmiddels een kleine barst in je scherm :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Niet bewust dat ik weet! Ik zag het gistermiddag pas in de volle zon eigenlijk. Het stelt bijna niets voor maar het lijkt toch of er druk op een klein punt van het scherm is uitgeoefend. Ik vermoed dat het met het hobbyen met de GPS antenna is gebeurd. Ik had de telefoon op het scherm liggen, wel op een papiertje op een tafellaken, maar wellicht dat er een stukje van de kabel/kabelomhulsel op het scherm heeft geduwd terwijl ik aan de achterkant drukte om de antenne sticker aan te duwen en/of de cover te bevestigen :X

Wat dan toch wijst op een relatief slap scherm. Zelfs met screenprotector. Heb in 2,5 jaar hobbyen en vaak open en dicht maken van de HTC Desire + vele valpartijen, nooit een beschadiging op het scherm gehad. Dus dit lijkt zeker een zwakke plek van deze telefoon, ook getuigende de vele kapotte schermen die al gemeld zijn door harde en minder harde valpartijen.

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 05-08-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:21
Misschien wat voorbarig, ik heb de x7 pas net, maar de batterij is echt geweldig! Nu op 1 procent, maar de accu gaat nu 1 dag,2 uur mee. Met een schermtijd van 5 uur en 20 minuten! Ik ben een intensieve gebruiker, maar dit gaat echt boven mijn verwachtingen. Een full HD scherm van dit formaat.. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gruijters schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:43:
Misschien wat voorbarig, ik heb de x7 pas net, maar de batterij is echt geweldig! Nu op 1 procent, maar de accu gaat nu 1 dag,2 uur mee. Met een schermtijd van 5 uur en 20 minuten! Ik ben een intensieve gebruiker, maar dit gaat echt boven mijn verwachtingen. Een full HD scherm van dit formaat.. Netjes.
Ik was ook aangenaam verrast. Ik hang hem elke dag aan de oplader, leeg of niet, en zit vaak tussen 4 en 5 uur schermtijd met soms nog 15% of meer accu. Ik merk wel dat bellen een zware aanslag is op je accu wanneer ik een dag meer bel dan zie ik dat direct aan het einde van de dag.
Lord_Dain schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:37:
Dus dit lijkt zeker een zwakke plek van deze telefoon, ook getuigende de vele kapotte schermen die al gemeld zijn door harde en minder harde valpartijen.
Het scherm zit niet zoals bij veel toestellen stevig in de behuizing. Dat maakt het sowieso al kwetsbaar. Het materiaal zelf zou ook best wat minder kunnen zijn, maar wellicht is het een combinatie van die 2.

Ik heb mijn SGS1 10-tallen malen laten vallen soms echt stuiterend op straat. Hij leek onverwoestbaar tot ik na bijna 3 jaar gebruik hem uit een borstzakje van mijn trui liet glijden terwijl ik mijn trui uit deed. De sgs1 viel heel ongelukkig van zo'n 40cm hoogte: scherm gebarsten. Het moraal van dit verhaal: het is soms domme pech.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Lord_Dain schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:50:
Ik heb vanavond een uurtje zitten spelen met de GPS en een simpele modificatie waarvoor je alleen het achterklepje hoeft open te maken.

Nodig;
- circa 6 cm goedkope flexibele coax kabel (niet de dikke zoals bv. Koka799)
- scherp mesje met dun snijblad
- hete adem :)

Werkwijze;
- verwijder de backcover van de telefoon
- linksboven zit een GPS sticker die als antenne fungeert, maak deze los met het scherpe mesje, m.b.v. je hete adem of een fohn. Let op dat je dit doet vanaf het centrum / midden van de telefoon naar de buitenkant toe werkend, zodat je op een gegeven moment de sticker 90 procent kan 'liften', let erbij op dat je de sticker niet breekt. ter illustratie zie ; http://img.tapatalk.com/d/13/05/20/yze7usan.jpg
- het helpt als je vervolgens de lijm van de binnenkant van de sticker kan verwijderen, met een beetje azijn, nagellak verwijderaar of olie.

- strip een stukje van de coax kabel en trek de koperkern (ca 6 cm) uit de kabel
- laat 2 cm recht, de overige 4 cm buig je gelijkmatig onder een hoek van ongeveer 20-25 graden
- leg het rechte stuk van de koperkern over de plek waar de sticker op de achterkant van de phone plakt(e) en klap hierna de sticker er weer overheen, waarbij je er op let dat de koperdraad goed aansluit op het sticker antennetje. maak het stickertje daarna vast met een klein stuk sterke tape
- maak het andere, gebogen uiteinde van het koperdraadje, wat ongeveer in het midden van de batterij uitkomt, vast met een klein stukje tape
- klik je back cover terug op de telefoon.

Voila, als alles goed is gegaan krijg je nu binnen een seconden of 10-15 een fix, met meerdere satellieten richting de 30, nauwkeurigheid richting de 4 meter. Ik krijg nu zelfs bijna binnen een fix, hiervoor kreeg ik binnen niet eens 1 satelliet te zien.

Ik snap niet waarom dit zou werken, de koper draad zit toch nergens tegen het gps sensor aan? Ik heb het toch geprobeerd maar voor mij maakte het niks uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geheel anders opgelost:
Bij mij was de GPS antenne al beschadigd , en heb hem volledig verwijderd. Vervolgens het toestel opengeschroefd. Links ter hoogte van het gleufje waar de GPS antenne heen leid, zitten twee contacten.
Vervolgens door de genoemde gleuf een lipje heengevoerd, zodanig gevouwen dat het bij terugmonteren precies op de contacten rust. ( lipje was gemaakt van het folie van een waxinelichtje) Het andere uiteinde heb ik zodanig ingekort dat er precies een draadje aan te bevestigen is. Ik ben nog wel aan het experimenteren met de grootte van de antenne, met heel verschillende resultaten.
Neemt niet weg dat , ondanks betere GPS signalen en snellere lock , hij toch nog regelmatig de weg kwijt is tijdens real life navigeren. Als ik het vergelijk met een Galaxy S2 lijken de signaalsterktes met het programma GPS test niet veel uit elkaar te lopen, echter presteert de S2 vele malen beter tijdens het navigeren. Een snelle fix en goede signalen zeggen dus niet alles .....

De oplossing van Jerkitout hierboven zou in principe ook moeten werken , er hoeft voor de hoogfrequent
signalen geen direct contact te zijn , capacitieve koppeling kan al voldoende wezen.
Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is het lipje direct aan de contacten te solderen, ben bang dat mijn soldeervaardigheid zodanig afgenomen is dat er mogelijk enige componenten tegelijk af gaan vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Ik ben ook met koperdraad bezig geweest maar zonder succes. Uiteraard ook de lijm van het originele flapje gehaald e.d.
Een beetje teleurgesteld het draadje weer weggehaald, flapje omlaag geduwd voor zover mogelijk zonder lijm, klepje en cover erop.
Buiten nog een keer gps test gestart en wat denk je??? Acceptabele cold fix en tussen de 9 en 11 sats in use. Nauwkeurigheid 4 meter. Ik snap het echt niet meer.. zou het aan de standaard lijm liggen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Waarmee had je de lijm verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Krijg wel ineens mod-ideeën. Als ik de telefoon een tijdje in handen heb en het blijkt hardwarematig te zijn lijkt het mij wel een leuke oplossing.
Als je die wire mod doet zoals je vaker ziet, deze uitvoeren en gewoon ergens nog een aansluiting maken in je telefoon, ergens waar plaats over is voor bv een 2mm jack o.i.d installeren naar de GPS toe.
Waar je altijd je 'antenne' in kunt prikken. Kun je in de auto een antenne in je telefoon prikken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
bartbh schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:30:
Waarmee had je de lijm verwijderd?
Met sticker verwijder spul. Vanmorgen TomTom getest en dat geeft een goed resultaat in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
  • Laatst online: 12-01-2023
iemand al aan het experimenteren geweest met zoiets?

http://nl.farnell.com/jsp...&Ntx=mode+matchallpartial

http://nl.rs-online.com/web/p/gps-antennas/0384424/

(mijn iocean X7 Turbo van Antelife is onderweg (al een poosje), met extra accu 3000mAh en zwart achterklepje.. ben benieuwd)

[ Voor 58% gewijzigd door elroy_b1 op 06-08-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

elroy_b1 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:23:
iemand al aan het experimenteren geweest met zoiets?

http://nl.farnell.com/jsp...&Ntx=mode+matchallpartial

http://nl.rs-online.com/web/p/gps-antennas/0384424/

(mijn iocean X7 Turbo van Antelife is onderweg (al een poosje), met extra accu 3000mAh en zwart achterklepje.. ben benieuwd)
Hoe werkt zoiets? Hoe maakt dat ding (antenne?) contact met de contactpuntjes op de printplaat van m'n telefoon? Past het in m'n telefoon, wat zijn de afmetingen?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
T-8one schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:46:
[...]

Hoe werkt zoiets? Hoe maakt dat ding (antenne?) contact met de contactpuntjes op de printplaat van m'n telefoon? Past het in m'n telefoon, wat zijn de afmetingen?
Als ik de foto's zo zie, zijn dat flinke jongens. Die passen echt niet zomaar in de telefoon (ter illustratie, de koperkern van een kwaliteits coax, is te dik, waardoor je de cover er niet meer op krijgt.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 13:02
Ik heb nog een mooie gps muis van mijn oude qtec is zoiets niet makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
  • Laatst online: 12-01-2023
Dat past waarschijnlijk beter met een 3000mAh accu met bijbehorende dikke cover?
en wellicht is er ruimte te maken in het witte kunststof deel waar de antenne doorheen komt.
Zo groot zijn ze nou ook weer niet..20x9x1.6 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 21:37
zojuist het solderen van een koperdraadje toegepast zonder succes..
blijft het zelfde.. hij ziet er soms in view maar kan geen connectie leggen.
dus met of zonder deze aanpassing het gps probleem blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
joeriinc schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:42:
zojuist het solderen van een koperdraadje toegepast zonder succes..
blijft het zelfde.. hij ziet er soms in view maar kan geen connectie leggen.
dus met of zonder deze aanpassing het gps probleem blijft hetzelfde.
Bij mij is het goed of helemaal prut. Laatst in de efteling kreeg ik geen fix omdat er een halve tak boven mijn hoofd hing, daarna in de zon met heldere hemel weer wel. Dus ik vrees dat de door mij aangebrachte antenne nog ver van ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Is er ook al geprobeerd met verschillende ROM's?
Misschien is de ene net iets beter als de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heldinho
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-07 13:54

heldinho

Renaissance Man

alaintje schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:29:
Is er ook al geprobeerd met verschillende ROM's?
Misschien is de ene net iets beter als de ander?
Ik zou zeggen: lees dit topic eens goed door vanaf het begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Het krijgen van een fix middels een programma als GPS test werkt bij mij erg wisselend, maar strava wat ik gebruik om mijn fietstijden te registreren tekent wel netjes mijn gereden route uit en ook redelijk nauwkeurig. Ik heb de bestaande antenne vervangen door een plaatje koper.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:51
Ik heb ineens weer last van uitval van netwerk signaal. Ik heb Telfort, nu met een microSIM, en de DutchGio ROM v2. Het aan en uitzetten van de radio werkt soms. Ik heb in de engineer opties zitten grasduinen en het lijkt erop alsof het signaal zelf te zwak wordt. Ook een antenne probleempje?

Iemand nog suggesties waar verder de situatie te onderzoeken?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
heldinho schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:13:
[...]

Ik zou zeggen: lees dit topic eens goed door vanaf het begin ;)
Niet echt behoefte om 80 pagina's te lezen :P . Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Gister m'n Youth Turbo binnen gekregen (Antelife/DHL) en direct maar eens bezig gegaan met GPS fiksen. Gister al bezig geweest met wat custom roms te proberen en vandaag ook met koperdraad aan de slag.

Ik heb nu een koperkabeltje door het onderste aansluitpunt van de gps-antenne op het board gehaald en dat dan weer door het omhuilsel en dat op de batterij gelegd. Dus een beetje ala dit idee:

Alleen dan dus zonder solderen, want dat is niet m'n sterkste kan op dat kleine werk.

Daarmee lukt het nu in ieder geval om in de open lucht een stuk of 7 satellieten te pakken. Binnenshuis heb ik tot nu toe 1x een fix gehad. Op het moment vind de x7 binnenshuis 2 á 3 satellieten maar geen fix. Morgen eens de navigatie proberen (Sygic).

Verder ben ik er erg over te spreken, zeker voor het bedrag van ~180 eur incl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
alaintje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:40:
[...]

Niet echt behoefte om 80 pagina's te lezen :P . Sorry.
We zijn je moeder helaas voor jou niet die je alles voor zullen kauwen. Maar één tip wil ik je wel geven, voor de rest zul je gewoon moeten lezen net zoals ieder ander dat doet.

[iOcean X7] Rooten en Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Aargh ... vannacht telefoon gevallen ... barst in scherm :(

Nu heb ik ergens gelezen dat iemand een scherm had gevonden ... ergens op een online shop.
Heb net 10 paginas doorgezocht ... maar kan het niet meer vinden ...

Weet iemand het toevallig ?

Heb Antelife ook maar even gemailt ... misschien doen ze nog aardig ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:07

XanderDrake

Build the future!

TDLofCC schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:54:

Nu heb ik ergens gelezen dat iemand een scherm had gevonden ... ergens op een online shop.

Oh jij ook al? Ik heb mijzelf ook verdoemt tot een dikke ster in mijn scherm: kreeg hem niet goed in broekzak tijdens fietsen: smack on the tarmack...

Laat je me/ons aub weten of je iets vindt?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
VERNederlander schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:50:
[...]

We zijn je moeder helaas voor jou niet die je alles voor zullen kauwen. Maar één tip wil ik je wel geven, voor de rest zul je gewoon moeten lezen net zoals ieder ander dat doet.

[iOcean X7] Rooten en Custom ROM's
Dat begrijp ik wel hoor :+ . Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:19
XanderDrake schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:32:
[...]

Oh jij ook al? Ik heb mijzelf ook verdoemt tot een dikke ster in mijn scherm: kreeg hem niet goed in broekzak tijdens fietsen: smack on the tarmack...

Laat je me/ons aub weten of je iets vindt?
TDLofCC schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:54:

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Super ... bedankt :)

Kijken wat Antelife zegt ... anders deze maar halen ... en dan op zoek naar iemand die het kan vervangen :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ben nieuw hier dus ik vraag het hier (misschien moet het ergens anders),

wat moet je bij Antelife in vullen bij: State?
Je dorp/stad waar je woont of de provincie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Niets? En anders provincie.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:24:
Sorry ben nieuw hier dus ik vraag het hier (misschien moet het ergens anders),

wat moet je bij Antelife in vullen bij: State?
Je dorp/stad waar je woont of de provincie?
Gewoon niets invullen, in Nederland heb je voldoende aan straat+huisnummer, postcode, plaats, land om iets op de juiste plek te krijgen. Het veldje is voor amerikanen en evt andere landen die staten in het adres hebben staan.

En voor de volgende keer staat deze vraag in dit topic beter : Iocean X7 - prijzen en levertijden topic
Dit topic gaat vooral over het toestel, niet hoe je er aan komt.

[ Voor 22% gewijzigd door VERNederlander op 10-08-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dank je! Om specifiek te zijn deze: http://www.1949deal.com/o...d-screen-for-mtk6589.html

Dus 100$. Ik denk dat ik wacht tot november: nieuwe Nexus en een abbo vernieuwing :)
De X7 is een mooi model, maar ik mis toch een paar dingentjes die nu duidelijk worden: een beetje gebrek aan soepelheid, betrouwbare GPS, betere wifi ontvangst. Ook touchscreen is niet zo nauwkeurig als ik had gehoopt, sommige menus door komen is een gedoe (vooral in games).
Je merkt deze dingen pas na langer gebruik, in het begin negeer je ze.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
XanderDrake schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:30:
[...]

Dank je! Om specifiek te zijn deze: http://www.1949deal.com/o...d-screen-for-mtk6589.html

Dus 100$. Ik denk dat ik wacht tot november: nieuwe Nexus en een abbo vernieuwing :)
De X7 is een mooi model, maar ik mis toch een paar dingentjes die nu duidelijk worden: een beetje gebrek aan soepelheid, betrouwbare GPS, betere wifi ontvangst. Ook touchscreen is niet zo nauwkeurig als ik had gehoopt, sommige menus door komen is een gedoe (vooral in games).
Nou nou, dat laatste valt toch wel mee? Als je touchscreen het niet goed doet, merk je dat toch direct? Of hij moet in de loop van de tijd minder worden. Over het vervangen van het scherm; 100 USD is gewoon te veel voor een vervanging aan een apparaat wat nieuw 200 USD kost, dan is ie eigenlijk total loss, IMO.

Als je ziet wat een scherm voor bv. een iphone kost, is een nieuw scherm voor de iOcean x7 gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Lord_Dain schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:56:
Nou nou, dat laatste valt toch wel mee? Als je touchscreen het niet goed doet, merk je dat toch direct? Of hij moet in de loop van de tijd minder worden.
Ik heb een paar keer een HTC One in handen gehad en dan merk je het verschil. Erg nauwkeurig. Als ik nu GTA3 speel of Rayman Jungle Run, moet ik echt moeite doen om load game te kiezen en er niet langs te scrollen (hoewel ik er toch echt op druk). Ook SlideIT (kopie van Samsung Swipe) gaat niet lekker bij lange woorden maar dat kan ook de ROM/CPU zijn.
In de standaard android menu's en home screens gaat alles wel gewoon goed. Daar merk je het dus niet.
Over het vervangen van het scherm; 100 USD is gewoon te veel voor een vervanging aan een apparaat wat nieuw 200 USD kost, dan is ie eigenlijk total loss, IMO.

Als je ziet wat een scherm voor bv. een iphone kost, is een nieuw scherm voor de iOcean x7 gewoon te duur.
Idd. Minder aanbod he? Hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ja dat is wel jammer. De wetenschap dat bij kapot laten vallen voor mij de telefoon total loss is (persoonlijk). Ik moet zeggen dat ik buiten wat candy crush totaal niet game, dus kan ik helaas niet meepraten over de nauwkeurigheid. Wat ik wel merk, maar dat komt door de screenprotector vermoed ik, is dat een swipe over het scherm wel eens als druk actie wordt gezien ipv een swipe om te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Lord_Dain schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:54:
Ja dat is wel jammer. De wetenschap dat bij kapot laten vallen voor mij de telefoon total loss is (persoonlijk).
Hij is ook total loss, maar hij doet het nog en er is niets zoals een APK keuring voor smartphones, dus de schade laat ik voor wat het is en kijk wat er nog meer op de markt komt :) Ik bespaar met mijn dual-sim opstelling 28€ per maand. 180 (kosten X7) / 28 = 6 - 7 maanden en ik heb het er uit. Ik zit al op de helft :)
Ik moet zeggen dat ik buiten wat candy crush totaal niet game, dus kan ik helaas niet meepraten over de nauwkeurigheid. Wat ik wel merk, maar dat komt door de screenprotector vermoed ik, is dat een swipe over het scherm wel eens als druk actie wordt gezien ipv een swipe om te scrollen.
Dat ligt volgens mij niet aan de screen protector... Ik herken dit en ik heb er geen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dan is het wellicht toch verstandig dat ik voor mijn ouwe heer (die een nieuwe phone wil) geen china phone uitzoek maar een 'saaie en duurdere' LG Optimus of een Huawei G615..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-07 16:16
Mooie liedjes duren niet lang, gisteren een krak in mijn scherm gekomen( zwakke plek in het scherm???) van mijn Elite , ben altijd zeer voorzichtig met mijn phone, phone heeft altijd een bumper aan, steek hem nooit los in mijn zak, altijd in mijn riemtasje. vandaag begint mijn touchscreen te flippen, dus mijn oude sony xperia pro weer uit de kast gehaald.Jammer vond het wel leuk werken met zo'n groot scherm, voor mij een tijdje geen chinaphone niet meer vrees ik.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/255p0tj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07 19:35
Ik heb die van mij al zo vaak een knal verkocht. :P
Ik moet me denk ik nog aanpassen aan het formaat ofzo..

Laatst had ik hem een keer van de tafel geschopt maar het zat gelukkig in een hoesje met zo'n trek touw.
Ook had ik hem eens een stukje uit het hoesje op de hoek van m'n tafel laten liggen, en dat ging natuurlijk fout. Hij klapte op de grond, en schoof vervolgens uit het hoesje.

So far so good gelukkig.. Maar anders zal het mijn eigen fout wel zijn, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Duupje1 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:27:
Mooie liedjes duren niet lang, gisteren een krak in mijn scherm gekomen( zwakke plek in het scherm???) van mijn Elite , ben altijd zeer voorzichtig met mijn phone, phone heeft altijd een bumper aan, steek hem nooit los in mijn zak, altijd in mijn riemtasje. vandaag begint mijn touchscreen te flippen, dus mijn oude sony xperia pro weer uit de kast gehaald.Jammer vond het wel leuk werken met zo'n groot scherm, voor mij een tijdje geen chinaphone niet meer vrees ik.
[afbeelding]
Euhm,bij mij kwam de ster in het scherm na een val bij 25+km/u op het asfalt. Dat soort schade gebeurt toch niet willekeurig van zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lijkt me niet. Of er moet veel spanning op het scherm hebben gestaan door onjuiste montage, dat i.c.m. het uitzetten of krimpen van het scherm door temperatuur verschil. Maar spontaan barsten zou in principe niet mogen en duiden op een productie fout (dus RMA).

Bij mij is de protector case, precies dezelfde als Duupje heeft, op 2 plekken gescheurd. Rechtsboven in de 'breedte' en linksboven in de lengte. Conclusie, protector case is een fractie van een mm te klein in zowel lengte als breedte, dus de telefoon oefent spanning uit op de protector case maar helaas oefent de protector case dus OOK spanning uit op de telefoon.

Dus misschien is de case wel de veroorzaker van het 'naar buiten duwen' van het scherm en is er zo een barst in gekomen?

[ Voor 48% gewijzigd door Lord_Dain op 11-08-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:30:
[...]

Wanneer je €165,00 uitgeeft is het irreëel om te verwachten dat je een Galaxy S4 koopt o.i.d. Alhoewel je wel een vergelijking kunt maken. De vraag is of je überhaupt een perfecte telefoon kunt kopen en of je toch altijd wel van sommige flaws moet wegkijken bij welke telefoon ook.

Ik heb weinig tot niets te klagen over soepelheid. Vaak genoeg een S4, XperiaZ of HTC One in mijn handen gehad. En zelfs in die korte tijd merkte ik soms ook wat lag.

GPS is voor mijn onbelangrijk. Een nice to have feature.

Wifi mag inderdaad wel wat krachtiger. Alhoewel hij bij mij in de woonkamer de hoogste doorvoer laat zien door mij ooit gemeten met een portable device, zakt de snelheid bijzonder snel wanneer ik met 2 betonnen muren er tussen meet.

Het touchscreen van mijn X7 heb ik niets over te klagen. Ik heb wel gezien in een van de custom roms dat er gesleuteld is aan de gevoeligheid van het scherm. Misschien is dat niet zonder reden, maar voor mij werkt hij prima.

Voor iedereen wat wils natuurlijk Voor mij zijn de prijzen van de huidige highend phones gewoonweg belachelijk. Ik weiger om elke 2 jaar €600,00 neer te tellen. Bij een Abo van zeg €50,00-€60,00 p/m lijkt de prijs te verwaarlozen, maar is meer een principe kwestie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

Wanneer je €165,00 uitgeeft is het irreëel om te verwachten dat je een Galaxy S4 koopt o.i.d.
Nee, vergelijk het dan met een 200 euro kostende galaxy ace 2.
Ik ben het met je eens, veel mensen vergeten te 'meten met de juiste maten'
Je kunt geen S4 kopen voor minder dan 200 euro, ook niet in china, alhoewel er wel zijn die er verdacht veel op lijken :+
Dus dan moet je ook geen S4 verwachten maar een galaxy ace 2 en dan krijg je toch heel wat meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
CultFreak schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:53:
Ik heb ineens weer last van uitval van netwerk signaal. Ik heb Telfort, nu met een microSIM, en de DutchGio ROM v2. Het aan en uitzetten van de radio werkt soms. Ik heb in de engineer opties zitten grasduinen en het lijkt erop alsof het signaal zelf te zwak wordt. Ook een antenne probleempje?

Iemand nog suggesties waar verder de situatie te onderzoeken?
Nog even voor anderen die hetzelfde probleem hebben. Ik zie ook dat hij gewoon geen netwerken kan vinden, behalve KPN 2G soms. Als je checkt welke GSM-masten die pakt, geeft hij aan dat de telefoon zo'n KM verderop is. En daarom pakt hij de verkeerde masten, waardoor de signaalsterkte te laag wordt en de verbinding uitvalt. Als ik connect met Wifi heeft hij het probleem van de verkeerde locatie niet en is er gewoon verbinding.
Tenminste, dat is mijn educated guess.

Zou dit een Android, telefoon of provider-probleem zijn? :?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:57:
[...]

Nog even voor anderen die hetzelfde probleem hebben. Ik zie ook dat hij gewoon geen netwerken kan vinden, behalve KPN 2G soms. Als je checkt welke GSM-masten die pakt, geeft hij aan dat de telefoon zo'n KM verderop is. En daarom pakt hij de verkeerde masten, waardoor de signaalsterkte te laag wordt en de verbinding uitvalt. Als ik connect met Wifi heeft hij het probleem van de verkeerde locatie niet en is er gewoon verbinding.
Tenminste, dat is mijn educated guess.

Zou dit een Android, telefoon of provider-probleem zijn? :?
Ik kan alleen zeggen dat ik nog geen problemen heb met 2G/3G op het KPN netwerk, of in ieder geval nooit gemerkt. Ik zit niet in een dicht-bemast gebied en heb toch goede ontvangst. Ik zit overigens net als jij op DutchGio's v2. Kunnen we dan Android, de telefoon en de provider uitsluiten en het meer richten op de (jouw) locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-07 16:16
XanderDrake schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 10:35:
[...]

Euhm,bij mij kwam de ster in het scherm na een val bij 25+km/u op het asfalt. Dat soort schade gebeurt toch niet willekeurig van zelf?
Met de hand op het hart zweer ik met al mijn phones zeer voorzichtig te zijn, zelfs mijn eerste nokia 6310 doet het nog steeds en geen krasje op het scherm, in de iocean is het er vanzelf in gekomen, zeker niet laten vallen of ergens tegen gebotst, nuja tis mijn woord tegen uw vermoeden. :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had last van 'ghost touches' op deze telefoon, gisteren heb ik dit opgelost met http://www.androidgroupon...een-upgrade-guidance.html.

Sinds vandaag loopt mijn scherm echter binnen 1 minuut vast. Als ik het scherm via de knop aan de rechterkant uit doe en vervolgens weer inschakel, dan werkt het weer even. Maar vlak daarna begint het weer opnieuw.

Het deinstalleren van de app werkte niet.

Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom? Het is nu erger dan het was. De eerste uren leek het probleem trouwens opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:35
Nieuwe firmware flashen en hopen dat het dan overschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat wordt het dus niet.. dit probleem had een andere x7 gebruiker ook al en de firmware voor het TS zit niet in de ROM .. maarreh, welke X7 heb je eigenlijk? Youth? Turbo, Elite, of Plus? Voor de Youth (Turbo) heb ik een paar pagina's terug 2 'oude' versies van de firmware gevonden en online gezet (v0.6 en v0.7).

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 11-08-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dagen geleden m`n iocean x7 plus besteld via AntElife.com
Ik vroeg me af hoe het met de camera zit van de plus. Volgens --> http://www.antelife.com/i...-screen-1g-16g-black.html
zit er een 8 MP camera op. Echter volgens: \[iOcean/Ou Sheng X7] Ervaringen & Discussie zou er een 13 mp camera op moeten zitten (zie inleiding--> turbo --> )

Een kameraad van mij heeft de youth besteld circa 2 maanden geleden. Bij hem is helaas het pakketje ``onderschept``. Hij moest de bon van het pakketje opsturen, waarna hij invoerrechten enzo moest betalen. Was rond de 50 euro. Hebben meer mensen hier last van gehad, of heeft hij gewoon net pech gehad?

Verder vroeg ik me af of het slim is om de bon de fotoshoppe tot een bedrag <30,-. Volgens mij hoef je voor geimporteerde goederen benenden de 30,- namelijk geen invoerrechten te betalen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:50:
2 dagen geleden m`n iocean x7 plus besteld via AntElife.com

Een kameraad van mij heeft de youth besteld circa 2 maanden geleden. Bij hem is helaas het pakketje ``onderschept``. Hij moest de bon van het pakketje opsturen, waarna hij invoerrechten enzo moest betalen. Was rond de 50 euro. Hebben meer mensen hier last van gehad, of heeft hij gewoon net pech gehad?

Verder vroeg ik me af of het slim is om de bon de fotoshoppe tot een bedrag <30,-. Volgens mij hoef je voor geimporteerde goederen benenden de 30,- namelijk geen invoerrechten te betalen.
Ik heb niets betaald via Antelife en Swisspost.
Photoshoppen lijkt misschien onschuldig maar je bent gewoon aan het frauderen. Als je voor €50,00 het risico wilt lopen om met justitie in aanraking te komen moet je het vooral doen. Ik zou het niet eens overwegen.
Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.