Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:22
@Gabliboeba

juist terug van familiebezoek en sygic heeft me alle hoeken van de velden en de straten laten zien. Liep in het begin goed maar na X aantal kilometer begon hij de straat ernaast te tonen of de me tussen de bloemkolen te plaatsen. Nog redelijk wat werk met de GPS jammergenoeg, maar toch al stukken beter dan den MTK6577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
albino71 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:22:
[...]
edit:
Een youtube tut laat een powered hubje er tussen zien. Dus dat maar even proberen. :)
Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nope, OTG krijg ik niet voor elkaar, maar ik twijfel aan mijn kabels.
Ik heb een niet lekker werkende micro usb en een niet lekker werkende usb verleng opgeofferd, maar er gebeurde niets.
Toen een micro usb muis gemaakt :)
Ook niets.

Ik ga toch maar voor de verloop stekker of gender changer (female to female).
Morgen ff kijken of ik die ergens kan scoren.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 26-07-2013 23:55 . Reden: meer info ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
albino71 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:30:
[...]

Nope, OTG krijg ik niet voor elkaar, maar ik twijfel aan mijn kabels.
Ik heb een niet lekker werkende micro usb en een niet lekker werkende usb verleng opgeofferd, maar er gebeurde niets.
Toen een micro usb muis gemaakt :)
Ook niets.

Ik ga toch maar voor de verloop stekker of gender changer (female to female).
Morgen ff kijken of ik die ergens kan scoren.
http://tech2.in.com/how-t...android-smartphone/319982

Lijkt me idd lastig.. ik zou er toch maar een kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Yep, female to female en met een klein draadje pin 4 en 5 met elkaar verbinden.

Thanks voor het meedenken!

Ik zal de resultaten hier posten :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
  • Laatst online: 17-12-2022
Heb de gps aansluitingen blootgeledt maar merkte dat de uitsluiting wel heel erg klein is :-) en mijn koperdraad te dik (12mm). Dus ik ga eerst dunner flexibel koperdraad kopen en dan nog een poging wagen.

Nu heb ik de achterkant bekleed med alumuniniumfolie met gemengd resultaat. Om goed te kunnnen navigeren heb ik geloof ik een paar goed gele balken nodig in gps test. Op dit moment heb ik er maar 1 of max 2. Als ik zonder de achterklep met een iets gebogen aluminumfolie de gps test doe krijg ik super resultaat, minimaal 5 gele balken met goed kontakt maar met de achterklep erop.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb bij mijn testen gemerkt dat het niet uitmaakt of de achterklep of de protector case er op zitten. Resultaat is nagenoeg hetzelfde. Ik denk daarom dat de kunststof achterklep en de protector case (ook kunstof) geen invloed hebben op het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Het grote veschil is even stukje wapperend aluminiumfolie. Is er iemand die tips heeft hoe te solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Weet iemand of alle custom roms die beschikbaar zijn voor de X7 ook te gebruiken zijn op de turbo versie met de mkt6589t soc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
mad-dog schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:45:
Weet iemand of alle custom roms die beschikbaar zijn voor de X7 ook te gebruiken zijn op de turbo versie met de mkt6589t soc?
Ik zou zeggen neem eens de moeite om dit draadje door te lezen... dan had je het nl. al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 00:52

FlyEragon

Alien Monkeys

Lord_Dain schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:37:
Ik heb bij mijn testen gemerkt dat het niet uitmaakt of de achterklep of de protector case er op zitten. Resultaat is nagenoeg hetzelfde. Ik denk daarom dat de kunststof achterklep en de protector case (ook kunstof) geen invloed hebben op het signaal.
Normaliter heeft alles in de buurt van de antenne een invloed wegens afwijkende epsilon r van het materiaal. Iets toevoegen in de buurt van een antenne heeft invloed om het getunede frequentiegebied, als het goed is zouden ze dit in het design meegenomen moeten hebben. Dus een antenne wordt gemaakt zoals het in het uiteindelijke product ook zit, d.w.z inclusief achterklep etc. Ik heb alleen het gevoel dat de MTK chipset een erg slechte/zwakke GPS ontvanger heeft en i.c.m slecht antennedesign een belabberde ontvangst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yep, ik vrees het ook. Als de GPS ontvanger te zwak is dan heeft het misschien niet eens veel zin om er zelf een mega lange antenne aan te bevestigen? Omdat het signaal dan toch niet goed aankomt?

BTW: lol @ http://atarist.home.xs4all.nl/geo/diy_gps_antenna_d.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 27-07-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Op YouTube heeft een Rus een antenne gesoldeerd op het moederbord met goede gps resultaten. mijn andere telefoon zopo c2 heeft wel een hele goede ontvangst med zeker 6 gele balken in gpstest. zelfs binnenhuis heb ik goede resultaten. Dus het kan wel met de mkt6589.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat105 op 27-07-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik krijg zojuist in de tuin toch best snel GPS fix. 1e fix 26 seconden, daarna 9 seconden.

Oa. de tips uit dit filmpje uitgevoerd; lost alleen software matige issues op.

YouTube: How to fix / repair GPS on Chinese smartphones - MTK 6577 6589 GPS FIX - S4 jiayu G4 Umi X2 [HD]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Is het jullie ook opgevallen dat links van de batterij een aansluitpunt zit voor een antenne. ik weet alleen niet voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Nat105 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:45:
Op YouTube heeft een Rus een antenne gesoldeerd op het moederbord met goede gps resultaten. mijn andere telefoon zopo c2 heeft wel een hele goede ontvangst med zeker 6 gele balken in gpstest. zelfs binnenhuis heb ik goede resultaten. Dus het kan wel met de mkt6589.
Op zich doet GPS het ook wel redelijk, alleen de nauwkeurigheid tijdens het rijden laat te wensen over, zo wordt je af en toe naast de snelweg gezet, en verandert de route met verwarring tot gevolg. Denk dat je soms wat satellieten mist en dan de positiebepaling niet nauwkeurig meer is. Want al die softwarematige truukjes zijn leuk, maar dat is voornamelijk om een fix te krijgen.

Na een fix is het zaak om de satellieten niet meer kwijt te raken maar dat gebeurt nogal regelmatig bij mij dan. Reden voor mij om de iOcean weg te doen, ben nogal GPS afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Helmaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vandaag otg kabeltje en/of usb female to female gezocht, maar niet gevonden....

Dus toch maar weer zelf proberen te fabrieken, maar helaas....

Nu toch maar een besteld: http://www.recycleman.nl/...catie/p-1/X12967D1I3.html

Cheap!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb de draad uit een tv kabel onder die gps sticker geplakt, werkt wel aardig, maar is niet perfect.
Toch maar aan de koperfolie.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Ik ben de laatste 3 uur bezig geweest met de gps, eerst het moederbord blootgelegd en een koperdraad gewikkeld door een van de twee aansluitingspunten (niet gesoldeerd). Ik kreeg daaarna een iets beter signaal zeg maar 3 gele balken (sterkte 20-23) in gpstest maar nog steeds grote fouten bij het navigeren. Na lang proberen heb ik besloten om een "flexibele" maw omslachtige workaround toe te passen.
Ik steek een stuk van de koperen antenne buiten de telefoon wanneer ik google navigation gebruik. Zie:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/33572174/beeld.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nat105 op 27-07-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat begint er op te lijken. Ik had eerder op de avond 8 satellieten met waarden van 20-25 en een redelijke fix, 13 feet ofzo. Zonder modificatie of wat.. als ik dan zie dat je resultaten met een externe antenne beter zijn, maar niet veel beter, vrees ik dat het toch echt aan de chip zelf ligt en misschien toch niet aan de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Ik geef op, navigeren is totaal onmogelijk met deze telefoon. Ik weet niet hoevaak ik verkeerd ging met deze telefoon. Het is een hele leuke telefoon maar alleen als je de gps funktie niet nodig hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Nat105 op 28-07-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S16mwRb.png?1

Youth Turbo, 20130703 Stock ROM, china apps verwijderd en bloatware frozen. Niet slecht vind ik.

Voor het geval je je afvraagt, hoe kan het dat die tijd in het midden staat in de status bar, dit kan met behulp van de nieuwste release van Gravitybox..

Iemand trouwens een idee welke app dit is?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Gw3Qe5B.png?2

[ Voor 50% gewijzigd door Lord_Dain op 28-07-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07 19:35
Lord_Dain schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:24:
Voor het geval je je afvraagt, hoe kan het dat die tijd in het midden staat in de status bar, dit kan met behulp van de nieuwste release van Gravitybox..

Iemand trouwens een idee welke app dit is?
[afbeelding]
Welke versie van Gravitybox? Ik heb 1.4.0 en die optie kan ik er niet in terug vinden. :P

Ik kan het zo even niet terug vinden, maar hij was volgens mij wel ergens goed voor, die chinese app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Gravity box is al aan versie 1.8 toe en kun je hier vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Adr01 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 01:42:
[...]

Welke versie van Gravitybox? Ik heb 1.4.0 en die optie kan ik er niet in terug vinden. :P

Ik kan het zo even niet terug vinden, maar hij was volgens mij wel ergens goed voor, die chinese app.
Voor dat laatste was ik al bang.. vraag me alleen af waarvoor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:10:
[...]

Voor dat laatste was ik al bang.. vraag me alleen af waarvoor? :P
Verwijder/freeze de app en je merkt het vanzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:16:
[...]

Verwijder/freeze de app en je merkt het vanzelf :P
Hij is al een tijdje frozen, alles 'lijkt' gewoon door te draaien. Ik zal hem maar niet weggooien voorlopig.

Krijg auto brightness niet aan de gang, daar word ik wel pissig van! :(

Net met Android Sensor box gemeten, licht sensor geeft slechts 3 waarden aan ; 800-900 en 1000 luxes.

Hoe zijn jullie ervaringen met auto brightness en de licht sensor?

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 29-07-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 21:37
Welk gps programma gebruiken jullie ? liefst free en zonder internet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

joeriinc schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:58:
Welk gps programma gebruiken jullie ? liefst free en zonder internet :p
Nav4Free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Laatst online: 27-05-2016
Dat chinese app is nodig voor invoer,zonder dat werkt een ander keyboard niet tenminste bij mij , had het ook al eens verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Na flink getest te hebben ben ik er achter gekomen dat de lichtsensor alleen de volgende waarden kan registreren / doorgeven aan Android;
6000 / 1600 / 1500 / 1400 / 1300 / 1200 / 1100 / 1000 / 900 / 800 lux.

Echter de nogal matige afstemming zorgt ervoor dat hij alleen omhoogschiet richting de 1500 of hoger, als je hem direct op de zon mikt. Hierdoor geeft de sensor aan Android vaak alleen maar waarden door van 800-900 of 1000 lux, waardoor je bijna geen effect ziet van de meting op de automatische brightness setting.

Met het programma lux krijg ik betere resultaten met het instellen van de brightness, door de lichtsensor van de front camera te gebruiken; deze is gevoeliger en geeft goed oplopende waarden in de range van 0 - 200 (kan tot 255 geloof ik maar ik kom bijna niet boven de 200). Toch een gemiste kans dat dit niet goed is geimplementeerd (of ik moet de enige zijn en de sensor is niet goed geplaatst achter de opening.)

Het nadeel van het gebruik van de camera sensor, is dat je deze alleen kan laten uitlezen bij het unlocken van je scherm, en niet met automatische intervallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 29-07-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:25:
Na flink getest te hebben ben ik er achter gekomen dat de lichtsensor alleen de volgende waarden kan registreren / doorgeven aan Android;
6000 / 1600 / 1500 / 1400 / 1300 / 1200 / 1100 / 1000 / 900 / 800 lux.

Echter de nogal matige afstemming zorgt ervoor dat hij alleen omhoogschiet richting de 1500 of hoger, als je hem direct op de zon mikt. Hierdoor geeft de sensor aan Android vaak alleen maar waarden door van 800-900 of 1000 lux, waardoor je bijna geen effect ziet van de meting op de automatische brightness setting.

Met het programma lux krijg ik betere resultaten met het instellen van de brightness, door de lichtsensor van de front camera te gebruiken; deze is gevoeliger en geeft goed oplopende waarden in de range van 0 - 200 (kan tot 255 geloof ik maar ik kom bijna niet boven de 200). Toch een gemiste kans dat dit niet goed is geimplementeerd (of ik moet de enige zijn en de sensor is niet goed geplaatst achter de opening.)

Het nadeel van het gebruik van de camera sensor, is dat je deze alleen kan laten uitlezen bij het unlocken van je scherm, en niet met automatische intervallen.
2e nadeel van camera sensor, het trekt de accu veel sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mijn gratis bijgeleverde protector case is aan het doorscheuren, want aan de bovenzijde is hij iets te smal daardoor staat er druk op de case en sluit hij niet lekker aan. Iemand ervaring met de TPU protector case?

http://www.aliexpress.com...ilm-Screen/928632893.html

F*ck, ik zie nu ook dat de back cover (en de case) niet hoog genoeg is (zijn) om de lens van mijn camera te beschermen. Hierdoor ligt de telefoon dus op de lens op het onderliggend oppervlak. Dat is niet goed... ik kan nu al zien dat er lichte 'wear' op te zien is! :(

Edit: voorlopig opgelost door een kleine rubberstrip aan te brengen tussen telefoon en case.

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 04-08 16:34
Mijn flipcover met kickstand heeft de zwarte cross 3 dagen overleefd.. Kwaliteit is dus best goed voor 6 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Lord_Dain: Kabeltje is binnen en dat OTG werkt perfect zeg!

Helaas heeft het flashen van de door jou aangegeven screenfirmware geen soelaas geboden.

Als ik de app start, dan zeg hij 0x0 en na het uitvoeren van de bijbehorende bin staat er 0x6.
Als ik dan reboot en de apk weer start, dan staat er gewoon weer 0x0.
Hij bewaart het dus niet.

Kan het zijn dat de huidige rom te nieuw is en dat het daarom niet werkt?

Of moet je geroot zijn oid?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zijn beide velden gevuld na het flashen van de firmware (FW Ver en TP VID?), wat zijn de waarden voor het flashen? Heb je de andere (patch 0.7) al geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:59:
@Lord_Dain: Kabeltje is binnen en dat OTG werkt perfect zeg!

Helaas heeft het flashen van de door jou aangegeven screenfirmware geen soelaas geboden.

Als ik de app start, dan zeg hij 0x0 en na het uitvoeren van de bijbehorende bin staat er 0x6.
Als ik dan reboot en de apk weer start, dan staat er gewoon weer 0x0.
Hij bewaart het dus niet.

Kan het zijn dat de huidige rom te nieuw is en dat het daarom niet werkt?

Of moet je geroot zijn oid?
Je moet wel geroot zijn voor die tooltje voor zover ik lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:09:
[...]

Je moet wel geroot zijn voor die tooltje voor zover ik lees
Het gekke is dat ook de stock ROM al bij default geroot is en de superuser app heeft draaien.

Wat ook vreemd is dat na het draaien van de tool de waarde is geupdate bij het uitlezen van de Firmware. Hierdoor krijg ik de indruk dat de firmware niet op EEPROM draait maar wellicht gewoon een bestand is wat bij booten uitgelezen wordt en ergens in RAM geladen wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb de nieuwste stock rom er op.

Ik ga nu even een factory reset doen en daarna nogmaals die apk runnen.

edit:
De waarden staan allebei eerst op 0x0 en na het runnen van de 06 allebei op 0x6.
Na het runnen van 07 op 0x7.

Eerst 06 en daarna 07 geeft hetzelfde resultaat als alleen 07; geen dus.

Na een reboot laat de apk weer de waarden 0x0 zien. Net of er niets is gebeurt dus.

[ Voor 56% gewijzigd door albino71 op 30-07-2013 20:42 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat staat er in TP VID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

In mijn vorige post bedoel ik met "beide waarden" deze:

CurrentFW Ver:

en

TP VID:

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
albino71 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:59:
In mijn vorige post bedoel ik met "beide waarden" deze:

CurrentFW Ver:

en

TP VID:
Als het goed is schrijft de installer een logfile weg in de folder /device/proc/ft5x0x-debug/

Het zou interessant zijn om te zien wat er in deze logfile staat :)

Ik neem ook aan dat er in de dialog (wanneer er staat, ' dont touch the screen' oid) er een foutmelding staat.

Heb je het ook geprobeerd met het checkbox uitgevinkt?

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Net met veel moeite es file explorer er op gezet, omdat met de 'normale', je niet bij /device komt.

Het is geen map, maar een file die zo heet, en er staat niets in (0 kb)...

:)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Okee, mount nu eens / (root) in RW (read write) mode en probeer het dan nog eens?

Doe je met Root explorer optie in ES, en dan de RW optie.

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

maakt geen verschil, hij blijft 0 kb.

Ik denk dus dat hij niks heeft gedaan.

Ik heb even de tut vertaald van chinees naar engels.
Hele klus, want mijn chinees is wat roestig :+

无论如何 (Anyway), daar staat dat bij het starten de waarde Current FW al gevuld moet zijn, dus niet 0x0, en dat is hij niet wanneer de versie/fw niet overeenkomt met die op de telefoon.
Het lijkt er op dat ik niet de juiste bin's heb.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De waardes zijn toch ook niet 0x0 maar naar ik aanneem 0x13 (dat is de Elite die je geflasht had?). Dat is als ik het goed begrijp een teken dat de software in staat is de huidige firmware uit te lezen? Lijkt me juist positief. Of staan er bij jou alleen maar nullen?

edit: oh ik zie 't al,. hij blijft op 0x0 staan, dus de parameters in de flash file herkennen de bestaande firmware niet.. dan heb je dus idd een nieuwere versie nodig. Wellicht zoeken op 0.12, 0.11 etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ja, alleen 0x0

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik las ergens dat je wellicht met een truc toch de firmware kan updaten, door eerst de file voor versie 0.7 te flashen, daarna die van versie 0.13 (dus de foute) en dan nogmaals die van versie 0.7. Dat zou je eens kunnen proberen, if all else fails. Zonder tussendoor te rebooten, dus achter elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

07 - 013 - 07 werkt niet.

Ik ga nu de combi 06 - 013 eens proberen

edit:
Er valt me nu iets vreemds op....

Als ik de 06 draai, dan worden beide waardes 07

edit 2:
Hetzelfde geldt voor de 013.
Als ik reboot en de app start (dan staat er dus 0x0 bij beide), dan de 013 bin kies. Dan worden beide waardes 0x7 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door albino71 op 30-07-2013 22:11 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 25-07 09:19
Om mijn GPS te fixen heb ik het volgende filmpje gevolgd:
YouTube: iOcean x7 GPS fix (DIY antenna - great result)

Let goed op dat je de goede connector soldeert en dat je koper(!)draadje goed vastzit. Met de standaard achterkant merk ik nog steeds op (ik gebruik GPS vooral bij mountainbiken) dat het niet helemaal super is, ik mis toch nog stukken. Laatst echter de blauwe 'lossere' achterkant gebruikt (geen idee hoe het ding heet ;) ), en ik had opeens goede resultaten! Snel een fix, moet er wel bijzeggen dat ik het koperdraadje dan achter uit mn telefoon laat bungelen om beter bereik te hebben.. Niet optimaal, maar voor m'n mountainbike needs goed genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wellicht ook een leuke; op htcmania hebben ze het als volgt gedaan;
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=612133

optie 1; voorzichtig schrapen tot koper zichtbaar wordt, daar een plaatje op bevestigen
optie 2; stickertje omklappen, koper vrijmaken (schoonmaakmiddel) en er dan koper+aluminium omheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Ik heb een koperdraadje gesoldeerd op het onderste kontakt, ik kreeg maar iets betere resultaten met de klep achterop. Ik heb een lus gelegd in het koperdraadje en met de achterklep los heb ik een zeer goed kontakt. Zeg maar 6 gele balken over de waarde 32 (app: gps test)

Helaas zit er een bug in de chip waardoor je soms een paar honderd meter van de weg loopt ondanks een goed gps bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
albino71 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:06:
Hetzelfde geldt voor de 013.
Als ik reboot en de app start (dan staat er dus 0x0 bij beide), dan de 013 bin kies. Dan worden beide waardes 0x7 8)7
Als jij het nog snapt, want ik snap het niet meer....
Volgens de handleiding wordt de huidige firmware uitgelezen bij het laden van de applicatie.
Bij jou verschijnt hij dus na het laden van de firmware 0.13 (maar voor het flashen)?

Volgens mij zit er een Focaltech FT5316 touchscreen op, zie

http://translate.google.n...utions.aspx%3FCateID%3D61

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
MIjn camera is niet helemaal in sync met de flits, weet iemand of er fix voor is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lord_Dain schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:37:
[...]

Als jij het nog snapt, want ik snap het niet meer....
Volgens de handleiding wordt de huidige firmware uitgelezen bij het laden van de applicatie.
Bij jou verschijnt hij dus na het laden van de firmware 0.13 (maar voor het flashen)?

Volgens mij zit er een Focaltech FT5316 touchscreen op, zie

http://translate.google.n...utions.aspx%3FCateID%3D61
Haha, ik zie dat je me niet snapt, maar ik zal het niet goed uitleggen.

Ik start de app en dan zijn de waardes Current FW Ver en TP VID idd altijd 0x0.
Na het runnen van de app icm welke bin dan ook, worden beide waardes nu 0x7.
Reboot ik en run ik dan alleen de app, dus zonder bin en start, dan zijn de waardes gewoon 0x0.

Ik dacht ook te hebben gelezen, dat van te voren je huidige FW en TP worden weergegeven, maar dat gebeurt bij mij niet.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
albino71 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:09:
[...]

Haha, ik zie dat je me niet snapt, maar ik zal het niet goed uitleggen.

Ik start de app en dan zijn de waardes Current FW Ver en TP VID idd altijd 0x0.
Na het runnen van de app icm welke bin dan ook, worden beide waardes nu 0x7.
Reboot ik en run ik dan alleen de app, dus zonder bin en start, dan zijn de waardes gewoon 0x0.

Ik dacht ook te hebben gelezen, dat van te voren je huidige FW en TP worden weergegeven, maar dat gebeurt bij mij niet.
Hmmm, dat zuigt. Heb je toevallig de originele stock ROM van je telefoon? Welke versie stond er origineel op? 04-23? 05-20? Ik vraag dit omdat ik net dit lees 'a) the ft5x_ts does need to load a specific firmware into the touchscreen rom, so it can be dangerous to use a different sized rom. I have no experience on the ft5x_ts, so don't blame me for something i can't test. The positive thing is that the ft5x_ts is always present in a rom.'

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik denk de 05-20, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik kan bij de oudste beginnen en gewoon proberen.

BTW, thx voor je input man, waardeer het enorm!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Graag gedaan, ik weet hoe irritant dit soort problemen zijn en bijt me er dan ook graag in vast.. :P
Hopelijk kan je met het flashen van de originele ROM nog iets herstellen. Misschien kan je een mailtje sturen in 't engels aan Focaltech met de vraag welke versie van de firmware je nodig hebt en hoe je die kan flashen, zie http://www.focaltech-systems.com/feedback.aspx (ff door translator halen).

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 31-07-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Blijkbaar een serieuze flater geslagen, heb nu 25gb op mijn internal storage en nog 2.2gb op mijn system storage, iemand een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lord_Dain schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:03:
Graag gedaan, ik weet hoe irritant dit soort problemen zijn en bijt me er dan ook graag in vast.. :P
Hopelijk kan je met het flashen van de originele ROM nog iets herstellen. Misschien kan je een mailtje sturen in 't engels aan Focaltech met de vraag welke versie van de firmware je nodig hebt en hoe je die kan flashen, zie http://www.focaltech-systems.com/feedback.aspx (ff door translator halen).
Zeer irri, want je weet bijna zeker dat het geen hardware fout is...

Ik had gisteravond al een bericht gestuurd. Ik hoop dat ze reageren!

Vandaag nog even de 04-23 en de 05-20 geflashed, maar daar kun je vervolgens niets mee (geen OTG).
De nieuwere FW met OTG ondersteuning staat er inmiddels weer op, maar het flashen van de screen fw geeft weer hetzelfde gedrag. Heel apart.

Hoe kwam jij aan die screen fw link (mega) trouwens?

@ziconl: Bro! Ouwe lurker, tot dat er een oplossing is gevonden heb je niks aan je telefoon.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
albino71 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:37:
[...]het flashen van de screen fw geeft weer hetzelfde gedrag. Heel apart.
Balen, ik was er al bang voor tbh. Het lijkt er op dat de touchscreen firmware bij de iOcean X7 *niet* wordt meegeflashed tijdens het flashen van een ROM. Ik heb me zelf ook al scheel lopen zoeken op mijn eigen Turbo (die overigens wel 0x13 draait fabriek af) naar bestanden in de vorm van ft*.ko, maar kon ze al niet vinden. Dat is vervelend omdat het dus blijkbaar niet mogelijk lijkt de firmware van iemand anders (uit een stock rom) te krijgen, nu moet je mazzel hebben de goede te vinden.
Hoe kwam jij aan die screen fw link (mega) trouwens?
Ik had deze firmware van een topic op een chinees forum en zelf op mega gezet.
Link naar forum post http://translate.google.n...%2Fthread-153244-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heeft niemand anders last van een slecht functionerende licht sensor?
Na een reboot is de lux meting 0. Als hij eenmaal op 800 staat gaat de sensor niet lager meer dan 800!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Heb ik ook gemerkt, en weer een nieuw probleem, de telefoon laadt niet in de auto maar kan hoogstens de laadkapaciteit vasthouden.

Er beginnen zich nu wel erg veel nadelen/bugs op te stapelen en dat alleen omdat ik een dual sim wil.

[ Voor 30% gewijzigd door Nat105 op 31-07-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nat105 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:18:
Heb ik ook gemerkt, en weer een nieuw probleem, de telefoon laadt niet in de auto maar kan hoogstens de laadkapaciteit vasthouden.

Er beginnen zich nu wel erg veel nadelen/bugs op te stapelen en dat alleen omdat ik een dual sim wil.
Dat probleem met de accu tijdens opladen is helaas bekend. Zit nog een bug in de mediatek software waardoor tijdens laden de cpu op 1ghz blijft draaien en dat trekt de batterij leeg. Dan lijkt het dus net of er niet geladen wordt. Ik zal binnenkort eens testen of het in de mijne ook is, met een cpu tool tijdens laden.

Ik heb over de lichtsensor een mail gestuurd aan iOcean, eens kijken of ze klantgericht zijn.

Ik heb het vermoeden dat de sensor zelf gewoon werkt, maar dat hij brak wordt gelezen en dat er hele rare stepping is geprogrammeerd in de drivers, om de batterij niet te zwaar te belasten. Hierdoor werkt hij vervolgens wel heel brak!

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 31-07-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Mischien een pogng waard om cpu control te installeren en de cpu vast te pinnen op 497 mhz (minst mogelijk). Ga ff testen. Helaas als het scherm uitgaat gaat de cpu weer naar 1209 mhz

[ Voor 20% gewijzigd door Nat105 op 31-07-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Helaas krijg je waar je voor betaald.....helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nat105 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:38:
Helaas krijg je waar je voor betaald.....helaas.
Daar ben ik het niet (helemaal) mee eens. Vriendin heeft een el cheapo Huawei Y300 voor 99e en die heeft een goed werkende licht sensor + GPS. Dus het kán wel. Prijzen worden gewoon kunstmatig hoog gehouden waardoor wij moeten denken dat een degelijke telefoon echt 500e+ waard moet zijn.

PS. Ik denk dat ik LEWAos ga proberen, dit is behoorlijk populair in China op deze phone en ik denk dat daar aanzienlijk meer support en community voor is. Helaas dan alleen Engels of Chinees maar ik kan leven met engels als dat betekent dat zaken beter werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 31-07-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:44:
[...]

Daar ben ik het niet (helemaal) mee eens. Vriendin heeft een el cheapo Huawei Y300 voor 99e en die heeft een goed werkende licht sensor + GPS. Dus het kán wel. Prijzen worden gewoon kunstmatig hoog gehouden waardoor wij moeten denken dat een degelijke telefoon echt 500e+ waard moet zijn.

PS. Ik denk dat ik LEWAos ga proberen, dit is behoorlijk populair in China op deze phone en ik denk dat daar aanzienlijk meer support en community voor is. Helaas dan alleen Engels of Chinees maar ik kan leven met engels als dat betekent dat zaken beter werken.
Waarom geen MIUI?, die heeft nog meer support dan lewaOS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:52
Nat105 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:38:
Mischien een pogng waard om cpu control te installeren en de cpu vast te pinnen op 497 mhz (minst mogelijk). Ga ff testen. Helaas als het scherm uitgaat gaat de cpu weer naar 1209 mhz
Dat moet je ook niet willen.
4 cores op 497mhz zijn zelfs rete traag.

Ondertussen heb ik een gratis wifi-hotspot gevonden, dus ben weer even op de hoogte..
En verwacht niet dat V3 meteen beschikbaar is omdat ik weer 'online' ben.

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 31-07-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hé dutch, wellicht interessant.. persist.sys. Keyl ight_switch = 0 in build.prop op 1 zou de backlight van de keys moeten aanzetten (als je hardware dit ondersteunt). bij mij werkt het iig niet, ik heb een Youth Turbo, maar wellicht wel bij jou (en andere Youth eigenaren)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Maar waarom kunnen wij geen goed funktionerende gps, lichtsensor, cameraflits, laadfunktie, tether (en nog meer wat ik nu nog niet ontdekt hebt) hebben?

[ Voor 38% gewijzigd door Nat105 op 31-07-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Er is weer een update beschikbaar voor de X7 Youth en Youth Turbo, zie

http://translate.googleus...MHaRIohYNrh1BBhTDEcYz318Q

ACHTUNG: Het gaat hier om de LewaOS rom!

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 31-07-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Lord_Dain schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:20:
Er is weer een update beschikbaar voor de X7 Youth en Youth Turbo, zie

http://translate.googleus...MHaRIohYNrh1BBhTDEcYz318Q

ACHTUNG: Het gaat hier om de LewaOS rom!
Is LewaOS de stock rom? Ik heb niet zo veel ervaring met android. Ik draai nu build number: X7 20130701-085931

Ik neem aan dat 0724>0701, maar als ik die nieuwe rom flash, verlies ik dan al mijn apps/gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nee geen stock rom, ze noemen het 'le Frog' rom, maar hij wordt wel breed ondersteund en is heel popie in China. 2e deel van je vraag, ja, wel je apps, als je je gegevens op je SD kaart hebt, daar gebeurt niets mee, je apps kan je vante voren backup-en en daarna restoren met Titanium Backup.

oftewel;

- installeer Titanium backup
- maak backup van alle user apps+data naar je sd kaart
- sluit je toestel af
- download de ZIP ergens naar je PC en pak de bestanden uit in een temp folder
- installeer de USB drivers zodat je phone herkent wordt
- start flash tool en laadt de scatter file uit de temp folder
- kies voor Firmware -> Upgrade
- sluit de telefoon aan op je PC, haal de batterij er even uit en steek hem erin
- als alle voorgaande stappen goed zijn gegaan zal de telefoon dan geflashed worden, dit herken je aan een aantal gekleurde balken die onderin het scherm lopen
- wacht tot je een groot groen teken ziet (duurt een paar minuten)
- installeer Titanium backup
- zet al je apps+data terug

Optioneel kan je vanuit je recovery voordat je begint een complete backup maken. Dan kan je ook nog terug naar je huidige android installatie als Lewa niet bevalt.

[ Voor 61% gewijzigd door Lord_Dain op 02-08-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-08 10:21
Ik heb sinds vandaag de X7. Wat me opvalt is dat hij redelijk stroperig werkt.. de ene keer snel- en dan weer veel lag. Opties voor ontwikkelaars kan ik naar voren halen, iets veranderen, maar hij saved de wijzigingen niet! Als ik dan weer naar opties voor ontwikkelaars ga, dan heb ik weer maar 3 opties. Als ik dan weer 3 x op android build nummer klik bij status dan krijg ik het complete aanbod van alle opties wel.

Stock Rom staat erop en ik heb hem direct uit de doos geroot!

Iemand een idee wat dit allemaal kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij mij kreeg ik sowieso maar 3 opties. Xposed + Gravitybox installeren dan kan je alle opties unlocken + engineering mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-08 10:21
Ik ga binnenkort maar eens een custom rom zoeken voor mijn x7.. Snap er niks van dat het zo traag werkt en aanvoelt.

Iemand interesse in een oranje hard cover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Japp, kan zijn dat het schetm een firmware update nodig heeft. de mijne voelde daarna veel responsiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBenIk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-11-2016
Ik wil waarschijnlijk dit toestel gaan kopen. Is dat een goed idee of kan ik beter voor een ander toestel gaan?
En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
FBenIk schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:11:
Ik wil waarschijnlijk dit toestel gaan kopen. Is dat een goed idee of kan ik beter voor een ander toestel gaan?
En waarom?
Nokia3310 is minder buggy, loopt soepeler en heeft een uitstekende batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBenIk
Momus schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:15:
[...]

Nokia3310 is minder buggy, loopt soepeler en heeft een uitstekende batterijduur.
haha :p Dat was mijn eerste mobiel en die was voor het gebruik van toen prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

FBenIk schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:11:
En waarom?
Begin met de vraag waarom je dit toestel wilt kopen?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBenIk
T-8one schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Begin met de vraag waarom je dit toestel wilt kopen?
Ik wil dit toestel kopen omdat het een groot scherm heeft (films/filmpjes kijken). Ik kom van een Samsung galaxy apollo en dat vind ik echt een flut ding (traag en loopt vaak vast). Ik gebruik whatsapp en twitter vaak en wil wat spellen spelen zoals temple run.
Als dit toestel veel beter werkt met een rom wil ik dat ook gaan doen.
Mijn budget is +- €200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

FBenIk schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:48:
[...]

Ik wil dit toestel kopen omdat het een groot scherm heeft (films/filmpjes kijken). Ik kom van een Samsung galaxy apollo en dat vind ik echt een flut ding (traag en loopt vaak vast). Ik gebruik whatsapp en twitter vaak en wil wat spellen spelen zoals temple run.
Als dit toestel veel beter werkt met een rom wil ik dat ook gaan doen.
Mijn budget is +- €200
Als je bereid bent om zelf te flashen is het een aardig toestel. Houd er rekening mee dat er een aantal dingen niet (goed) werken, zoals GPS. Verder bevalt het toestel mij prima.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBenIk
T-8one schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Als je bereid bent om zelf te flashen is het een aardig toestel. Houd er rekening mee dat er een aantal dingen niet (goed) werken, zoals GPS. Verder bevalt het toestel mij prima.
GPS gebruik ik niet dus dat is niet erg. Werkt wifi wel goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Mij bevalt het toestel, ik heb de Elite , erg goed op GPS na maar dat wist ik al, kan dan ook alleen maar de raad geven om vooral eerst te lezen en dan nog eens te lezen.
Voor het geld krijg je veel toestel maar je moet een beetje bedreven zijn met flashen en android aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Wat betreft WIFI heb ik geen problemen goed ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBenIk
Limbo045 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:02:
Mij bevalt het toestel, ik heb de Elite , erg goed op GPS na maar dat wist ik al, kan dan ook alleen maar de raad geven om vooral eerst te lezen en dan nog eens te lezen.
Voor het geld krijg je veel toestel maar je moet een beetje bedreven zijn met flashen en android aanpassen
Ik heb nog nooit iets gedaan met flashen, maar ik denk dat met de uitleg die op dit forum staat het wel moet lukken. Weet iemand of een rom van de young ook op deze kan?

Ik wil of de Turbo of de Plus kopen. De Plus heeft meer geheugen, maar ik weet niet of ik dat nodig heb.
Weet iemand of een rom van de young ook op deze kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier ook geen problemen met WIfi. Als ik zo je lijstje lees met eisen dan sluit die redelijk aan op de mijne, ben echter niet zo'n phone gamer dus op dat laatste punt na werkt deze telefoon zeker goed voor wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Rom van de Youth werkt wel alleen kun je dan de camera niet gebruiken op de Elite maar op www.needrom.com zijn leuke custom roms te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gruijters schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:26:
Ik heb sinds vandaag de X7. Wat me opvalt is dat hij redelijk stroperig werkt.. de ene keer snel- en dan weer veel lag. Opties voor ontwikkelaars kan ik naar voren halen, iets veranderen, maar hij saved de wijzigingen niet! Als ik dan weer naar opties voor ontwikkelaars ga, dan heb ik weer maar 3 opties. Als ik dan weer 3 x op android build nummer klik bij status dan krijg ik het complete aanbod van alle opties wel.

Stock Rom staat erop en ik heb hem direct uit de doos geroot!

Iemand een idee wat dit allemaal kan zijn?
Ik heb ook gemerkt dat zo heel af en toe mijn youth als een dolle hapert. Het gebeurt niet heel veel maar zo af en toe, net natuurlijk wanneer ik mijn aanwinst showt aan iemand :?

Ik heb gekeken of er processen op de achtergrond draaien op dat moment maar kan niets vinden.
Het enige wat mij dan helpt is een reboot want zelfs een half uur later zit die hapering er nog steeds in.
Wat ik nog vervelender vind is dat ik hem soms niet meer uit de standby krijg. Het enige wat dan helpt is de accu eruit halen. Dat is me nu een keer of 4 gebeurd.

Ik gebruik overigens v2 van DutchGio's rom en wacht met smart op v3 ;)

Zijn er mensen die dit fenomeen herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De enige hapering die ik merk is bij het sliden tussen de verschillende screens van links naar rechts. Soms gaat dit snel en zonder hapering, soms zit er een kleine vertraging tussen.

Ik heb geen problemen met de standby, als ik de release notes zo zie dan zouden ze dit hebben opgelost door de auto brightness en licht sensor te tweaken, waardoor het scherm niet op zwart blijft, maar ik dacht dat ze dit al in de 0520 release hadden gedaan (waar v2 van Dutchgio op draait afaik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen97
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb mijne net binnen, maar sinds ik een totale noob ben, hoe krijg je root access?
Ik heb wel wat gegoogled maar niet specifiek voor de iocean... Heeft iemand een simpel stappenplan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
download de app Root Checker en dan weet je of je root hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als je hem net binnen hebt, vermoed ik dat ie al geroot is.
Kijk bij alle applicaties, daar zal er 1 tussen staan genaamd 'superuser' of 'supersu'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Zal eerder iets staan met chinese tekens en het woord ROOT, werkt ook goed als je er aan denkt omdat op het likse vlakje te klikken of anders via recovery SuperSU zip te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen97
Ja hij is volgens mij ook wel geroot bij superuser staat in het groen root root ... Alleen ik kan veel apps niet naar naar de sd verplaatsen en systeemapps niet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
Heb je Titanium Backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen97
Nog niet. :P
Pagina: 1 ... 21 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.