Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-12-2022
blabla

[ Voor 127% gewijzigd door Nat105 op 23-07-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Jongens, probleem gefixed!!!

http://www.androidgroupon...een-upgrade-guidance.html

Nu heb ik versie 0.13 en alles werkt naar behoren.

Dus voor eenieder met hetzelfde probleem, zelfs voor degenen die niet weten dat ze een probleem hebben :-)

[ Voor 24% gewijzigd door Nat105 op 23-07-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Laatst online: 27-05-2016
Daarom had ik geen probleem die fix heb ik meteen erop gezet, was vooral voor ghosttouches in de Playstore
Begrijp dat je hem nu wel houdt?
Op GPS na is het een supertelefoon

[ Voor 24% gewijzigd door Limbo045 op 23-07-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Limbo045 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:38:
Daarom had ik geen probleem die fix heb ik meteen erop gezet, was vooral voor ghosttouches in de Playstore
Begrijp dat je hem nu wel houdt?
Op GPS na is het een supertelefoon
Dat vertel je me nu ?????
Ik ga hem nu behouden en me storten op het volgende probleem: GPS :-(

Iets anders wat jammer is is dat ik s'avonds moeilijk de backup of home knop tref.
Die hadden een iets groter trefvlak mogen hebben of verlicht zijn-

[ Voor 26% gewijzigd door Nat105 op 23-07-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Nat105 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:41:
Ik ga hem nu behouden en me storten op het volgende probleem: GPS :-(
Ik heb daarnet eens de Gizchina tweak geprobeerd, met EPO via mobile uncle. Fix binnen 1,5 minuten ineens, 6 satellieten _/-\o_

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Helaas, heb het geprobeerd een welgeteld 1 satelliet in 20 minuten.
Ik ga nu kijken hoe ik aan koper kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Laatst online: 17:22
Hebben jullie de gps.conf geinstalleerd? ik heb binnen de 2 minuten een goeie connectie, met de mtk6577 duurde het een half uur, nu duurt het ongeveer een 2 minuten. Met de mtk 6577 was de nauwkeurigheid in het beste geval 25 meter, nu met de mtk 6589t is dat 5 meter.

Voor mij is de gps echt wel heel goed vooruitgegaan.

[ Voor 76% gewijzigd door Schumi_wk op 24-07-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Laatst online: 27-05-2016
Via Mobileuncle had ik GPS fix binnen 50 sec daar valt mee te leven mede daar ik de telefoon alleen in noodgevallen gebruik voor navigatie, als ik weet dat ik navigatie nodig heb gebruik ik mijn Nexus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
dangerousp schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:20:
Ik heb zojuist 2 x7s ontvangen. De youth met turbo.

Hiervoor had ik een newman n2. Ik dacht dat dat scherm al mooi was, maar dit is echt prachtig!

Qua snelheid niets te klagen. Wifi bereik is beter als bij de newman.

Ik heb geen 2e batterij of case er bij gekregen. Alleen een screen protector.

Editie even antutu gedraaid en een score van 14181.
De wifi vverbinding lijkt heel goed, maar er is volgens mij geen stabiele verbinding. Ik heb nog geen custom rom voor de turbo gezien, is hier ook een andere oplossing voor?
Volgens mij werkt Duchtgio's rom ook goed op de Turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
jerkitout schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:27:
[...]

Volgens mij werkt Duchtgio's rom ook goed op de Turbo.
Op al mijn andere toestellen was ik eigenlijk continu aan het flashen. Bij de Newman N2 die ik hiervoor had, kwam er iedere week een nieuwe Rom uit.

Ik heb qua software nu echt helemaal niets te klagen. Ik zou zo 1/2/3 niet weten wat er voor [mijn] dagelijks nog verbeterd zou moeten worden. Alles gaat perfect en de batterij gaat bij mij ook zo'n 36 uur mee, bij gemiddeld gebruik. Bij de andere X7 Turbo loopt dit zelfs op tot 3,5 dag bij licht gebruik! En dat met de standaard 2.000 mAh batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
Ok ik heb nu ook mijn Turbo binnen.

Heeft iemand last van dat de losse achterkant niet goed aansluit bij het onderkant (bij de hoek waar je het moet openen)? Volgens mij werkt een van de clips niet of zo. Niet een groot probleem omdat ik toch een case overgooi, maar toch irritant.

[ Voor 15% gewijzigd door jerkitout op 24-07-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 09:04
Jaa hier ook binnen! @jerk, nee, bij mij was hij ook open in die hoek, maar kon hem wel sluiten.
Zie al wel iets raars, de front facing camera, die zit schuin ofzo. Ik moet de camera een beetje naar rechts en naar beneden draaien om mezelf volledig in beeld te hebben.

Nu er mee spelen, breng nog verslag uit op korte termijn!

PS. Lekker slim, ik wil de screenprotector er op doen, ben niet helemaal tevreden met een hoekje, zie ik opeens een luchtbelletje verschijnen. Zit er al een screenprotector op 8)7 Naja, wel strak gedaan dan, helaas kan ik die andere een gooi geven.

+ In de doos ook een gratis protector case (black)

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 24-07-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Lord_Dain schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:40:
Jaa hier ook binnen! @jerk, nee, bij mij was hij ook open in die hoek, maar kon hem wel sluiten.
Zie al wel iets raars, de front facing camera, die zit schuin ofzo. Ik moet de camera een beetje naar rechts en naar beneden draaien om mezelf volledig in beeld te hebben.

Nu er mee spelen, breng nog verslag uit op korte termijn!

PS. Lekker slim, ik wil de screenprotector er op doen, ben niet helemaal tevreden met een hoekje, zie ik opeens een luchtbelletje verschijnen. Zit er al een screenprotector op 8)7 Naja, wel strak gedaan dan, helaas kan ik die andere een gooi geven.

+ In de doos ook een gratis protector case (black)
Jij had hem ook bij Antelife besteld? Ik had geen case en volgens mij zit er ook geen screenprotector op.

Er zit inderdaad trouwens een gap onder, alsof de klemmetjes net iets te ver uit elkaar zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door dangerousp op 24-07-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
Dit is mijn eerste android device, dus ik weet niet echt wat ik moet reviewen.

iOcean X7 Turbo

Bouw kwalitiet: 9/10, alleen achterkant sluit niet goed aan maar voor de rest voelt alles stevig.
Wifi/scherm/camera werkt allemaal goed. Ik heb de camera op 8MP gezet om interlacing te voorkomen.
Speedtest.net op de Wifi geeft 2849/1701kbps

Hij is standaard geroot voor mij.

GPS: (default settings) Nog niet werkend, maar ik wacht op een sd card zodat ik Dutchgio's rom kan flashen.

Contents (antelife)
1 2000mAh batterij
1 blue case
1 scherm protector (gebruikt ik niet, altijd last van airbubbles)
1 cabltje en stekker

[ Voor 22% gewijzigd door jerkitout op 24-07-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dangerousp schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:55:
[...]

Jij had hem ook bij Antelife besteld? Ik had geen case en volgens mij zit er ook geen screenprotector op.

Er zit inderdaad trouwens een gap onder, alsof de klemmetjes net iets te ver uit elkaar zitten.
Ik zie wat je bedoelt (denk ik) aan de onderkant in het midden een kiertje. Op zich mee te leven, niet heel (spat-) water dicht vrees ik

En ze weten wel wat ze weggeven, de original case, die erbij zit, toen ik net even het toestel eruit haalde om dat kiertje te checken, liet aan de rand van de kunstof protector al een beetje vernis/laagje los. Dus veel mis je niet aan die case. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 24-07-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders last van ghost touches?
Ik heb gisteren mijn Elite ontvangen, maar heb last van een ghost touch aan de onderkant van het scherm.
Ongeveer om de 10sec. heb ik er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Waarschijnlijk moet je ff het scherm flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Nat105 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:30:

Dus voor eenieder met hetzelfde probleem, zelfs voor degenen die niet weten dat ze een probleem hebben :-)
Is dit alleen maar voor de Elite? Met mijn Youth heb ik ook weleens last van ghost touches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:46
dangerousp schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:04:
[...]

Welke versie heb je? Als ik zo her en der lees zit er qua performance best wel wat verschil tussen de turbo en niet turbo bij verschillende modellen.
De Elite, met de T versie van de cpu en 2 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0elite schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:19:
[...]

Is dit alleen maar voor de Elite? Met mijn Youth heb ik ook weleens last van ghost touches.
Theoretisch werkt dit prima op de youth(allebei zelfde controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die guide (http://www.androidgroupon...een-upgrade-guidance.html) zeggen ze: Don't touch the screen during upgrade period, maar als je ghost touches hebt zal dat toch juist gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb volgens mij geen last van ghost touches, het zit hem meer in dat hij te snel klikt op een bericht in Twitter (of een andere app natuurlijk) terwijl ik probeer te scrollen.
Dus tijdens het scrollen klikt hij op het bericht in die buurt. :/

Zal de bovenstaande fix dan ook nut hebben? (op de Youth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Eerste zaken die mij (negatief) opvallen zijn iig;

-Front-camera zit een beetje scheef lijkt het (boeit me niet, gebruik ik niet).
-Volumeknoppen zit niet helemaal egaal in de sleuf. UP steekt verder uit dan DOWN. Iemand anders dit ook al gemerkt? Irritant, om dat als ik nu DOWN indruk, ik vaak de knop niet kan vinden/niet goed indruk.
-Backlight bleeding onderzijde (beide hoeken) alleen zichtbaar bij zwart beeld (acceptabel)

Het enige wat ik van deze 3 écht vervelend vind is de volume - button.. andere bezitters ook last van dit euvel en/of dat de knoppen te diep/los/vast zitten?

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:44:
[...]

Theoretisch werkt dit prima op de youth(allebei zelfde controller)
Ik durf het toch niet aan.

Hopelijk kan de Youth versie ooit overklokt worden. Zou leuk zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Iemand geintereseerd in deze cover van de iocean ? http://www.aliexpress.com...mart-Phone/927918696.html

Bij nader inzien gebruik ik liever de niet flip case.. zo werk ik al heel mijn leven en flipcase is teveel aanpassen :p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
joeriinc schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:01:
Iemand geintereseerd in deze cover van de iocean ? http://www.aliexpress.com...mart-Phone/927918696.html

Bij nader inzien gebruik ik liever de niet flip case.. zo werk ik al heel mijn leven en flipcase is teveel aanpassen :p..
Heb hier die flipcase voor me liggen. Qua kwaliteit niet super, maar het doet zijn werk.
Ik vind het juist wel fijn dat hij ten aller tijden beschermt is en dat hij snel gebruiksklaar is.

Er is nog een andere versie met een gat bovenin en die je als kickstand kunt gebruiken. Die krijg ik vandaag of morgen. Deze is nog iets goedkoper. http://www.aliexpress.com...er-wallet/1054559314.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dutchgio schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:36:
[...]
Hmm..
Ik zal de afweging maken.
Ik heb trouwens slecht nieuws: V3 komt niet op korte termijn beschikbaar.
Ik krijg het niet op tijd voor elkaar om een Stable build uit te kunnen brengen.
Dutch, ik wil graag jouw ROM eens proberen te draaien op mijn Youth Turbo. Nu zie ik alleen dat de 13mp camera niet werkt op de elite i.c.m. deze ROM. In de Youth Turbo die ik hier heb zit een 12,6mp en 4,9mp front camera.. dus dezelfde camera als in de Elite? Oftewel; Camera zal niet werken met je ROM? Of werkt het wel op de Youth met een 13mp camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:14:
[...]

Dutch, ik wil graag jouw ROM eens proberen te draaien op mijn Youth Turbo. Nu zie ik alleen dat de 13mp camera niet werkt op de elite i.c.m. deze ROM. In de Youth Turbo die ik hier heb zit een 12,6mp en 4,9mp front camera.. dus dezelfde camera als in de Elite? Oftewel; Camera zal niet werken met je ROM? Of werkt het wel op de Youth met een 13mp camera?
Als ik het goed heb is je camera gewoon 8 mp, maar wordt deze geëxtrapoleerd naar 12. Nutteloos en altijd op 8 zetten omdat ze anders onnodig groot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Problemen met mijn runtastic app, ik loop aan moordende snelheden en doe zowat 50km in een half uurtje.
nu zou dit liggen aan android zelf en heb ik iets gevonden op maar weet niet hoe ik deze moet implementeren in mijn software.
Iemand die mij kan helpen? en hierbij de link

https://android.googlesource.com/platform/dalvik/+/4888a4b95e2f1b2cdeb6a0ca8dd75c784eb80256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dangerousp schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:47:
[...]

Als ik het goed heb is je camera gewoon 8 mp, maar wordt deze geëxtrapoleerd naar 12. Nutteloos en altijd op 8 zetten omdat ze anders onnodig groot worden.
Sure? Want volgens Antutu is het een 12,6mp. Leest Antutu de hardware niet uit? Lijkt me dat die extrapolatie software matig gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Schumi_wk schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:01:
Problemen met mijn runtastic app, ik loop aan moordende snelheden en doe zowat 50km in een half uurtje.
nu zou dit liggen aan android zelf en heb ik iets gevonden op maar weet niet hoe ik deze moet implementeren in mijn software.
Iemand die mij kan helpen? en hierbij de link

https://android.googlesource.com/platform/dalvik/+/4888a4b95e2f1b2cdeb6a0ca8dd75c784eb80256
Nee, dat ligt aan je GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Momus schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:29:
[...]

Nee, dat ligt aan je GPS.
Deze softwarefix is juist bedoeld om het issue met de GPS in MTK SOC's op te lossen. ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Gisteren bezig geweest met de rom updaten en gps-bereik verbeterd en ik heb de epic citadel benchmark gedraaid (youth) met als (redelijke) score 39,9 FPS. Kan iemand met de elite/turbo ook zijn score delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
FirePuma142 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:08:
[...]

Deze softwarefix is juist bedoeld om het issue met de GPS in MTK SOC's op te lossen. ;)
Waar staat dat ?

Dit lijk op de Dalvik cache in Android ... lijkt me weinig met de GPS en antenne te maken te hebben.

Misschien zal de antenne fix wel werken.
Net besteld ([url="http://http://www.ebay.com/itm/self-adhesive-Copper-slug-repellent-tape-copper-foil-sold-in-1M-lengths-/260998264659?pt=UK_Home_Garden_Garden_Plants_Weed_Pest_Control_CV&hash=item3cc4b57753"]link[/url]) via ebay :)

[ Voor 29% gewijzigd door TDLofCC op 25-07-2013 13:28 ]

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TDLofCC schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:23:
[...]

Waar staat dat ?

Dit lijk op de Dalvik cache in Android ... lijkt me weinig met de GPS en antenne te maken te hebben.
https://groups.google.com.../1RlEPzEU2Co/5EoK14_IxJQJ

Dat staat hier. Logischerwijs moet je hardware in orde zijn. Maar ook al is die 100%, zonder dat deze bug wordt aangepakt werkt je GPS nog niet 100% in alle applicaties.

[ Voor 18% gewijzigd door FirePuma142 op 25-07-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Hmm, dit is een heeeeeel ander probleem dan de iocean x7 heeft. En dat is geeneens een fix krijgen op de gps satelieten ... die moet er eerst zijn voordat er ook maar een verkeerde waarde doorgegeven kan worden :P

Maar dit is echt de android code, dan zul je deze voor 4.2.1 opnieuw moeten compilen voor JOUW device.
Zelfde geld voor andere merken/types ... helaas ben ik niet zo goed daarmee ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TDLofCC schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:32:
[...]

Hmm, dit is een heeeeeel ander probleem dan de iocean x7 heeft. En dat is geeneens een fix krijgen op de gps satelieten ... die moet er eerst zijn voordat er ook maar een verkeerde waarde doorgegeven kan worden :P

Maar dit is echt de android code, dan zul je deze voor 4.2.1 opnieuw moeten compilen voor JOUW device.
Zelfde geld voor andere merken/types ... helaas ben ik niet zo goed daarmee ;)
Het niet krijgen van de fix is een hardware issue. Bovenstaande is een fix voor een software issue, waar een X7 met werkende hardware last van heeft. Net als elke andere telefoon met een MTK SOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Helaas blijft het compilen vanaf de android source voor de standaard ROM hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik kan hierbij bevestigen dat Dutchgio's ROM werkt op de Youth Turbo versie!

Meh! Ik kan alleen geen clock apps werkend krijgen?

- cLock
- Sense Flip clock

Heeft dit met dat framework te maken? Hoe kan ik dit oplossen?

edit: oplossing is de app op internal memory te zetten ipv SD kaart

[ Voor 63% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviNe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Na veel lezen was het een race tussen de G4 en de X7.

toen ik zag dat de X7 een turbo versie had voor niet zo heel veel duurder, heb ik toch besloten deze te kopen op Antelife http://www.antelife.com/i...fhd-screen-4gb-black.html

Via DHL besteld 3-7 working day's.

we zullen zien :) hoop dat deze telefoon me weer wat jaren plezier kan bieden. momenteel heb ik de Sony Ericson Xperia X10 ( laatste keer een Sony voor mij overigens. )

iedereen bedankt voor alle reactie's en informatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 11:59

C@SP

Biertje ??

Gisterenavond laat ook een X7 Turbo besteld op Antelife, vanmiddag al een tracking nummer ontvangen.

Ben benieuwd.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 23:22
Zojuist ook een tracking nummer ontvangen, maar via de DHL website wordt deze nog niet herkend.
Hopelijk volgende week binnnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Die onderwerpen horen hier thuis Iocean X7 - prijzen en levertijden topic

Wel leuk om te zien dat de community groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 11:59

C@SP

Biertje ??

Ben iOS gebruiker van het eerste uur. Ooit eerder een Android gekocht om wat mee te spelen. Duurde nog geen dag voordat hij op V&A stond.

Eens kijken of ik het nu langer vol ga houden..

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik twijfel ook nog tussen de G4 en X7. De afgelopen 2 dagen fulltime bezig om informatie hierover te verzamelen. Ik merk dat hier in dit topic de ROM van dutchgio erg populair is. Ik heb geen ervaring met Android, dus misschien een stomme vraag, maar kan je custom MODs zoals de cyanogenmod makkelijk op deze chinese smartphones draaien? Of is dat vragen om gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Heren bedankt dat jullie er zich ff mee bezig gehouden hebben maar ben er geen sikkepit wijzer uit geworden, (lees dat ik het niet zelf kan oplossen) lees wel dat het enkel met 4.2.1 is en je met runkeeper geen problemen hebt. De gps werkt nochtans heel goed met google maps en gps test, binnen de 2 minuten een fix en een afwijking van 'maar' 8 meter. Ook als ik kijk naar mijn route is dat heel nauwkeurig maar is precies of dat hij in plaats van 100m er 1km van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Gateway999 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:51:
Ik twijfel ook nog tussen de G4 en X7. De afgelopen 2 dagen fulltime bezig om informatie hierover te verzamelen. Ik merk dat hier in dit topic de ROM van dutchgio erg populair is. Ik heb geen ervaring met Android, dus misschien een stomme vraag, maar kan je custom MODs zoals de cyanogenmod makkelijk op deze chinese smartphones draaien? Of is dat vragen om gedoe?
Dat gaat heel gemakkelijk. De X7 is standaard al geroot. CWM flashen en daarna de rom. Had ik binnen 10 min gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
CWM != Cyanogenmod.

Helaas is CM niet zo makkelijk te porten naar de Mediatek chipset omdat de source code niet wordt (is?) vrijgegeven. Dus moeten we het voorlopig doen met mod's van de bestaande (stock ROM's) zoals die van Dutchgio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
n0elite schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:08:
[...]

De X7 is standaard al geroot.
Standaard geroot :? Mijn iOcean x7 youth besteld bij antelife.com was niet geroot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmpf, heeft gewoon met de productiedatum van je telefoon te maken. Bv, de Youth Turbo die ik nu heb is 15/07 de fabriek uit gekomen. Op deze versie zit een volledig werkende superuser installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
n0elite schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:08:
[...]

Dat gaat heel gemakkelijk. De X7 is standaard al geroot. CWM flashen en daarna de rom. Had ik binnen 10 min gedaan.
vs
Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:13:
CWM != Cyanogenmod.

Helaas is CM niet zo makkelijk te porten naar de Mediatek chipset omdat de source code niet wordt (is?) vrijgegeven. Dus moeten we het voorlopig doen met mod's van de bestaande (stock ROM's) zoals die van Dutchgio.
Ik snap het nog niet helemaal dan. Kan ik CWM (=ClockWorkMod) flashen en dan cyanogenmod erop zetten, of kan dit niet omdat de source code van de mediatek chipset niet vrij is gegeven? Dus als ik het zo lees is het een kwestie van tijd voordat dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:13:
CWM! =Cyanogenmod.

Cwm Is clockworkmod en Is een custom recovery. Cyanogenmod Is een groep die rom s maakt en veel nieuwe dingen toevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Gateway999 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:09:
Ik snap het nog niet helemaal dan. Kan ik CWM (=ClockWorkMod) flashen en dan cyanogenmod erop zetten, of kan dit niet omdat de source code van de mediatek chipset niet vrij is gegeven? Dus als ik het zo lees is het een kwestie van tijd voordat dit wel kan?
Het is ook verwarrend, namen lijken op elkaar. ClockWorkMod is zoals dangerous aangeeft een 'recovery'. Recovery is een stukje software in je telefoon die los staat van je ROM (meestal i.i.g.) waar je naar kan opstarten om backups/restores te maken van je telefoon, of bv. je ROM te updaten.

Staan dus volledig los van elkaar. Op dit moment kan je wel ClockWorkMod of TWRP (TeamWinProject) op je telefoon zetten om de bestaande 'stock' recovery te vervangen. De bestaande recovery is nogal kaal en je kan er niet echt veel mee.

PS, n0elite heeft dus zo te zien CWM recovery geinstalleerd en daarna een ROM (wellicht van needrom afgehaald) echter dit was geen CyanogenMod rom, want die zijn er nog niet.
Er zijn al best wel wat custom ROM's gemaakt (bv die van DutchGio, Luhash, en kijk eens op needrom) maar deze zijn voor zover ik weet gebaseerd op de fabriek af stock ROM en ik las ook iets over LEWA os, maar daar heb ik me niet in verdiept verder.

PPS. nou ik er over nadenk dit is best offtopic en hoort eigenlijk in 'Rooten en Custom ROM's' draadje voor de iOcean X7... :F

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
Pas na het plaatsen kwam ik erachter dat dat topic bestaat. Daar maar verder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25

Heb een X7 Youth en bovenstaande geinstalleerd. Vervolgens reageert mijn touch screen nergens meer op. Wipe date, factory reset, niets werkt.
Ga nog stock rom proberen er op te zetten als ik er in kom, maar ik vrees dat mijn tel useless geworden is. tip: niet installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Damn, dat zuigt. Ik heb die .apk ook afgetrapt op mijn Youth Turbo, echter daar gaf hij al 0.13 aan en dat was dus al de 'goede' versie. Wat stond er bij jou?

PS. dumb ? maar heb je ook je battery er ff uit gehaald?

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaraar
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-01 16:14
Net een mail ontvangen dat mijn X7 elite is verzonden. Besteld bij www.spemall.com.

Ik wil alvast iedereen bedanken in dit topic voor geweldige, snelle en hulpzame reacties.
Ik zal hier nog wel even rondzwerven, dit is mijn eerste post in dit topic maar volg het al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, mijn broer heeft de Youth en heeft deze Elite fix gedraaid.

Niet handig, want zijn touchscreen werkt niet meer!

Van alles geprobeerd. Full wipe en nieuwe rom, maar niets helpt. ;(

Suggesties zijn van harte welkom....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:42:
Damn, dat zuigt. Ik heb die .apk ook afgetrapt op mijn Youth Turbo, echter daar gaf hij al 0.13 aan en dat was dus al de 'goede' versie. Wat stond er bij jou?

PS. dumb ? maar heb je ook je battery er ff uit gehaald?
Idd, niet smart, gewoon niet gelezen dat het alleen voor de Elite was. Hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ziconl schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:29:
[...]

Idd, niet smart, gewoon niet gelezen dat het alleen voor de Elite was. Hulp is welkom!
Werkt alleen je touchscreen niet?
Welke versie software heb je op de phone staan? de laatste stock ROM's ondersteunen OTG: dan zou je in theorie (!?) via USB een toetsenbord/muis etc kunnen aansluiten en wellicht op deze manier weer in je telefoon kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaraar
albino71 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:16:
[...]

Hmm, mijn broer heeft de Youth en heeft deze Elite fix gedraaid.

Niet handig, want zijn touchscreen werkt niet meer!

Van alles geprobeerd. Full wipe en nieuwe rom, maar niets helpt. ;(

Suggesties zijn van harte welkom....
Als je een full wipe en factory reset hebt gedaan, zelfs een nieuwe rom hebt geinstalleerd dan lijkt mij niet dat het een software probleem is.

Misschien kun je nog de optimised rom van dutchgio proberen
Hier

Anders kan het hardware matig kapot zijn, dan kan je je garantie proberen te gebruiken als je eerst de standaard rom weer installeert. Maar ik zou even wachten met opsturen totdat iemand heeft gereageerd die er iets meer verstand van heeft dan ik. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Aansturing chip/rommetje van de touchscreen is met foute versie software geflasht. Dus niet echt een hardware probleem meer een software probleem.. maar of dat nog te fixen is?

Heb je ook geprobeerd de stock ROM te flashen? Kleine kans dat deze tijdens de installatie ook de touchscreen eeprom flashed..

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaraar
Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:42:
Aansturing chip/rommetje van de touchscreen is met foute versie software geflasht. Dus niet echt een hardware probleem meer een software probleem.. maar of dat nog te fixen is?

Heb je ook geprobeerd de stock ROM te flashen? Kleine kans dat deze tijdens de installatie ook de touchscreen eeprom flashed..
Misschien om vervanging vragen?
Als je een goed verhaaltje ophangt trappen die chinezen misschien in "productie fout"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zolang je nog bij de telefoon kan moet het, met de juiste firmware, op te lossen zijn icm adb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mijn broer is ziconl :)

Ik zie net dat hij ook al loopt te posten hier.

@ziconl: Hoe bevalt de 3,7 inch Desire S van je schoonzus? :+

@Lord_Dain: Waar is die stock rom te verkrijgen, of moet ik hier wat zoeken?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
albino71 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:54:
@Lord_Dain: Waar is die stock rom te verkrijgen, of moet ik hier wat zoeken?
Als het de Youth Turbo is , daar staat de nieuwste stock rom van op Needrom.
En ik vermoed dat dit die voor de Youth (normal) is http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-2/

Hier een italiaan die hetzelfde probleem heeft. OTG + originele firmware is de oplossing.
http://www.androidiani.co...rnamento-tp-firmware.html

Hier een linkje naar iocean community forum (google translate ftw) + laatste fw Youth:
http://translate.googleus...t0JMxw65HV-iIEmIMPIQI_H3w
http://pan.baidu.com/shar...=2907685147&uk=3977086099 (firmware 19/06/2013)

[ Voor 63% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://bbs.iocean.cc/foru...tid=137336&extra=page%3D1
Nieuwste officiele firmware voor youth en youth turbo
Youth Youth Version & X7 X7 Turbo version of the official update to the 0703 version: 1, system optimization; 2, increase OTG function; wire brush pack Address
This software is compatible X7 youth version and X7 youth Turbo Edition; X7 Elite Edition and X7 Plus (16G) version of Do not flash
http://pan.baidu.com/shar...059&uk=1831961788&third=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Lemming, netjes, dat is een nog recentere versie..

wat bedoelen ze toch met draadborstel??? :*)

X7 jeugd versie van de kaart vegen, de noodzaak om aandacht te besteden aan de onderkant pakket moet draad borstel uit de officiële versie 0.423 of hoger in de borstel kan normaal worden gebruikt; X7 jeugd Turbo-versie kunnen direct in het penseel;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertalen naar engels is beter
brush = flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat 2e linkje trouwens gaat over embedded touchscreen firmware? of zie ik het nou verkeerd. (embedded T card upgrade instruction) dan denk ik dat zicon die het beste kan flashen en dan met een beetje mazzel via OTG muis/kb de touchscreen firmware flashen...

[ Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e linkje is rom download xP
Oh je bedoeld in forumtopic van iocean?, das rom download met upgrade tools inbegrepen

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:38:
2e linkje is rom download xP
Oh je bedoeld in forumtopic van iocean?, das rom download met upgrade tools inbegrepen
Thanx Lemming, ga het proberen met die rom te herstellen. Echt een super community, overigens. Ik hou goede hoop..

Download 400 mb met 50kb/sec gaat nog even duren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een elite en ben er over het algemeen heel tevreden. Ik heb echter 1 probleem, namelijk de google play music app. Die lagt namelijk enorm. Weet iemand van jullie misschien waar dit aan zou kunnen liggen? Bij mijn vorige gsm was dit namelijk niet. Het geluid is prima enkel de interface happert tot bijna onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ervaringen na 1 dag met de iOcean X7 Youth Turbo (deels Stock, deels DutchGio ROM).

The good :)
- licht toestel, ligt ondanks grootte goed in de hand
- toestel is v.lot met een enkele hapering - Antutu 13.4k (8/10)
- scherm is super helder en scherp (10/10)
- Wifi is top, geen enkel probleem of uitval
- Batterij ruim voldoende, in 1 dag ca 35% verbruikt
- Community en modbaarheid, ruim voldoende (7/10)
- Prijs is natuurlijk goed (laag)

The bad :(
- bouwkwaliteit, borderline acceptabel (front camera zit scheef, volume knoppen ongelijk) (6/10)
- gesprekskwaliteit, lijkt in orde, maar had beter gekund, ietwat metalig
- radio signaal ontvangst, 1e SIM geeft vol bereik, 2e SIM daarentegen minder (1-2 streepjes) - zodra ik de AH binnenloop, waar ik normaal toch redelijk ontvangst had met HTC desire, valt SIM 2 weg en SIM 1 heeft veel moeite om ontvangst te behouden.
- GPS - werkt dus echt niet out of the box (1/10)

The ugly }:O
- back cover sluit hier en daar niet netjes aan en hier en daar zie je wat 'groffe' randjes op de behuizing, daar waar de back cover op de telefoon aansluit. hier scoort de telefoon wat mij betreft onvoldoende.

Alles welbeschouwd ben ik zeer tevreden met de telefoon. De minpunten zijn wat mij betreft mee te leven (ik gebruik bv GPS niet) en de positieve punten maken deze wat mij betreft ruim goed. Ben je fervent gebruiker van GPS dan zou ik deze telefoon laten liggen en voor een andere chipset gaan. Voor mij, gezien de lage prijs ca 200€ en de features is dit echt BANG for BUCK!

Over een week of 2 ga ik nog eens alle + en - op een rij zetten!

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Net de laatste fw via de flashtool er op gezet, maar helaas...

Ik zal trouwens verder gaan in het root topic, daar past het beter..

[ Voor 36% gewijzigd door albino71 op 26-07-2013 00:36 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
albino71 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:33:
Net de laatste fw via de flashtool er op gezet, maar helaas...

Ik zal trouwens verder gaan in het root topic, daar past het beter..
Dan ondersteunt de telefoon nu OTG

1 - usb keyboard/muis aansluiten
2 - 0.6 en 0.7 firmware downloaden https://mega.co.nz/#!9Z4xTaSK encryptiesleutel: Ghmj7lhessXomVWpS4HyXBcdl-UG5GwywhIwKSI7hT4
3 - firmware flashen
4 - party time _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Heb er misschien vreselijk overheen gelezen .. of ik snap het niet .. maar weet iemand het verschil tussen SIM1 en SIM2 ?

Is er iets van de SIM1 wel heeft en SIM2 niet ... of andersom (behalve dattie micro sim is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heldinho
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-07 13:54

heldinho

Renaissance Man

Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:01:
[...]
- GPS - lock binnen 20 seconden in Google Maps binnenshuis! (nog testen met andere apps)
[...]
Locatiebepaling in Google Maps zegt niets weinig over GPS:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40391945

Edit: zoek in dit topic en/of google op 'triangulatie'

[ Voor 9% gewijzigd door heldinho op 26-07-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
heldinho schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:34:
[...]

Locatiebepaling in Google Maps zegt niets weinig over GPS:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40391945

Edit: zoek in dit topic en/of google op 'triangulatie'
Ik krijg inderdaad geen fix met GPS status, waar HTC 7/7 laat zien Fix/Sats.
Waar de HTC mooie groene balkjes laat zien laat de iOcean lage grijze balkjes zien. (Zou ik de HTC antenne op de iOcean kunnen aansluiten?)

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heldinho
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-07 13:54

heldinho

Renaissance Man

Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:37:
[...]

Ik krijg inderdaad geen fix met GPS status, waar HTC 7/7 laat zien Fix/Sats.
Waar de HTC mooie groene balkjes laat zien laat de iOcean lage grijze balkjes zien. (Zou ik de HTC antenne op de iOcean kunnen aansluiten?)
Hier was ik (helaas) al bang voor. GPS blijft toch echt een minpunt van deze telefoons. Toen ik hem kreeg, werd ik ook blij bij het openen van Google Maps, maar al snel begreep ik dat dit niet kwam door een goed functionerende GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
heldinho schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:49:
[...]

Hier was ik (helaas) al bang voor. GPS blijft toch echt een minpunt van deze telefoons. Toen ik hem kreeg, werd ik ook blij bij het openen van Google Maps, maar al snel begreep ik dat dit niet kwam door een goed functionerende GPS.
Dat is inderdaad wel spijtig en enigszins onbegrijpelijk, dat de GPS zo slecht is Ik heb mijn ervaringen aangepast om het GPS stuk mee te nemen. Voor mij niet belangrijk, aangezien ik het niet gebruik, maar wel belangrijk om te weten dat ik het niet kan gebruiken, mocht ik het dringend nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Heb wel gezien dat de antenne aanpassen kan helpen.
Heb gister koperplakbank gekocht (via ebay ;)) kijken of dat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Ga je dat onder de huidige antenne plakken? Of een connectie vanaf de print maken? Ik wil het namelijk ook gaan verbeteren want dit is echt bagger.
Wat betaal je daarvoor?
TDLofCC schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:55:
Heb wel gezien dat de antenne aanpassen kan helpen.
Heb gister koperplakbank gekocht (via ebay ;)) kijken of dat helpt :)

[ Voor 3% gewijzigd door ariedude op 26-07-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
ariedude schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:00:
Ga je dat onder de huidige antenne plakken? Of een connectie vanaf de print maken? Ik wil het namelijk ook gaan verbeteren want dit is echt bagger.
Wat betaal je daarvoor?

[...]
Ik heb verschillende methodes gezien.
Ik wil eerst kijken of het lukt ZONDER iets open te maken/los te halen.

Als dat niet werkt, dan misschien kleine stukjes loshalen zodat het contact kan maken met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Ik ga vandaag koperdraad kopen en een antenne maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Maken jullie een foto ervan als de telefoon opengemaakt is? Ben erg nieuwsgierig naar het hoe en wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:23:
Maken jullie een foto ervan als de telefoon opengemaakt is? Ben erg nieuwsgierig naar het hoe en wat!
Nou dat is makkelijk, haal de backcover eraf ... en linksbovenin zit de GPS antenne.
Rechts is de WiFi geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
ik heb eerst geprobeerd om een stukje aluminiumfolie te leggen over de "gpsstickerantenne" maar nu heb ik
helemaal geen ontvangst meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Nat105 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:30:
ik heb eerst geprobeerd om een stukje aluminiumfolie te leggen over de "gpsstickerantenne" maar nu heb ik
Dat kan wel kloppen ... nu wordt het signaal helemaal tegengehouden door het aluminium ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Ook na het verwijderen is het signaal nul, misschien iets beschadigd. Vandaar dat ik koperdraad ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Raar dat de gps bij jullie het niet doet, ik gebruik GPS test en heb een gps.conf aangemaakt in /system/etc en ik download de sattelieten en binnen de 2 minuten een fix. Zelfs na een reboot lukt me dat zoals in het filmpje hieronder. Sorry voor de slechte kwaliteit is met de vriendins haipai i9377 gedaan.

http://www.youtube.com/watch?v=D1oP8whwXvc&feature=youtu.be

kwaliteit van de vidio is matig (is waarschijnlijk omdat mijn hoofd teveel erop staat :) en de fix had ik in 50 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nat105 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:30:
Het is de bedoeling dat je de bestaande antenne/sticker optilt en dan zal je voorzichtig het koper in de sticker moeten blootleggen (mss voorzichtig schrapen met een mesje) en deze verbinden met je verlengstuk/antenne. Zoals je het nu beschrijft heb je geen geleiding/verbinding tussen je antenne en het aluminium..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Ok, heb nu het lijm weggehaald en heb nu een fix in max 1 minuut. Helaas is de gps onnauwkeurig dat navigeren bijna onmogelijk is. Steeds zit ik 10 m naast de rijbaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 22:50
Schumi_wk schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:58:
Raar dat de gps bij jullie het niet doet, ik gebruik GPS test en heb een gps.conf aangemaakt in /system/etc en ik download de sattelieten en binnen de 2 minuten een fix. Zelfs na een reboot lukt me dat zoals in het filmpje hieronder. Sorry voor de slechte kwaliteit is met de vriendins haipai i9377 gedaan.

http://www.youtube.com/watch?v=D1oP8whwXvc&feature=youtu.be

kwaliteit van de vidio is matig (is waarschijnlijk omdat mijn hoofd teveel erop staat :) en de fix had ik in 50 seconden.
Ziet er niet echt overtuigend uit. Werkt het in de praktijk ook? Kun je er ook daadwerkelijk mee navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
ik ga dat deze middag testen met Sygic, maar volgens mij geen probleem, bij runtastic is de nauwkeurigheid ook heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:09:
[...]

Dan ondersteunt de telefoon nu OTG

1 - usb keyboard/muis aansluiten
2 - 0.6 en 0.7 firmware downloaden https://mega.co.nz/#!9Z4xTaSK encryptiesleutel: Ghmj7lhessXomVWpS4HyXBcdl-UG5GwywhIwKSI7hT4
3 - firmware flashen
4 - party time _/-\o_
Damn, dat zou mooi zijn!

Moet ik alleen even een adaptertje hebben om mijn muis via de micro USB aan de telefoon te kunnen hangen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
China shops zijn ze een dollar of 3, moet je wel geduld hebben, NL shop heb je hem binnen 1 dag maar ben je al gauw 8-10 euro kwijt (als je een female USB connector hebt en je bent een beetje handig, kan je hem ook zelf maken, kwestie van kabels strippen en aan elkaar knopen, wel zorgen dat je geen sluiting maakt...)

[ Voor 43% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:44:
China shops zijn ze een dollar of 3, moet je wel geduld hebben, NL shop heb je hem binnen 1 dag maar ben je al gauw 8-10 euro kwijt (als je een female USB connector hebt en je bent een beetje handig, kan je hem ook zelf maken, kwestie van kabels strippen en aan elkaar knopen, wel zorgen dat je geen sluiting maakt...)
Geduld heb ik met dit soort dingen niet... moet nu :)

Dus de female van een usb verleng afgeknipt en aan een oude micro usb geknoopt.
Ik werd alweer nerd en mcgyver genoemd door mijn vrouw :)

Zonder me verder te hebben ingelezen...
Krijgt de muis voeding van de telefoon?

edit:
Een youtube tut laat een powered hubje er tussen zien. Dus dat maar even proberen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 26-07-2013 16:32 . Reden: meer info ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Power komt via de phone ja! (maar als je een powered hub hebt zou ik dat zeker proberen).

Zojuist in de tuin een GPS fix. Een aantal minuten gebeurde er helemaal niets. Maar dan ook echt niets, geen enkel teken van leven. Vervolgens wilde ik de post gaan lezen en legde ik de telefoon op onze (zinken?) tuintafel en opeens kreeg ik een satelliet of 5-6 te zien en had ik een fix (15-20 feet nauwkeurig).

Dat zet me aan het denken, waarom krijg ik opeens een fix zodra ik mijn telefoon op een ander (metalen) oppervlak neerleg? Toeval of zou het met elektro-magnetische velden te maken hebben ofzo? In ieder geval krijg ik dan 3 satellieten heel goed door, als ik de telefoon weer oppak zie ik er meerdere, maar heel zwak (rood in GPS test).

Nog een vraag; doet bij iemand de lichtsensor het voor het automatisch adjusten van de schermhelderheid? Ik krijg hem niet aan het werken, heb al in het donker gestaan en met alle lichten aan, maar telefoon blijft continu op 1 lichtsterkte staan.

edit: Blegh, laat maar, zie dat de lichtsensor niet werkt in builds tot nu toe :(

[ Voor 140% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 17:32 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.