blabla
[ Voor 127% gewijzigd door Nat105 op 23-07-2013 19:33 ]
[ Voor 127% gewijzigd door Nat105 op 23-07-2013 19:33 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Nat105 op 23-07-2013 19:31 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Limbo045 op 23-07-2013 19:39 ]
Dat vertel je me nu ?????Limbo045 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:38:
Daarom had ik geen probleem die fix heb ik meteen erop gezet, was vooral voor ghosttouches in de Playstore
Begrijp dat je hem nu wel houdt?
Op GPS na is het een supertelefoon
[ Voor 26% gewijzigd door Nat105 op 23-07-2013 19:43 ]
Ik heb daarnet eens de Gizchina tweak geprobeerd, met EPO via mobile uncle. Fix binnen 1,5 minuten ineens, 6 satellietenNat105 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:41:
Ik ga hem nu behouden en me storten op het volgende probleem: GPS
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
[ Voor 76% gewijzigd door Schumi_wk op 24-07-2013 08:26 ]
Volgens mij werkt Duchtgio's rom ook goed op de Turbo.dangerousp schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:20:
Ik heb zojuist 2 x7s ontvangen. De youth met turbo.
Hiervoor had ik een newman n2. Ik dacht dat dat scherm al mooi was, maar dit is echt prachtig!
Qua snelheid niets te klagen. Wifi bereik is beter als bij de newman.
Ik heb geen 2e batterij of case er bij gekregen. Alleen een screen protector.
Editie even antutu gedraaid en een score van 14181.
De wifi vverbinding lijkt heel goed, maar er is volgens mij geen stabiele verbinding. Ik heb nog geen custom rom voor de turbo gezien, is hier ook een andere oplossing voor?
Op al mijn andere toestellen was ik eigenlijk continu aan het flashen. Bij de Newman N2 die ik hiervoor had, kwam er iedere week een nieuwe Rom uit.jerkitout schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:27:
[...]
Volgens mij werkt Duchtgio's rom ook goed op de Turbo.
[ Voor 15% gewijzigd door jerkitout op 24-07-2013 16:24 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 24-07-2013 16:44 ]
Jij had hem ook bij Antelife besteld? Ik had geen case en volgens mij zit er ook geen screenprotector op.Lord_Dain schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:40:
Jaa hier ook binnen! @jerk, nee, bij mij was hij ook open in die hoek, maar kon hem wel sluiten.
Zie al wel iets raars, de front facing camera, die zit schuin ofzo. Ik moet de camera een beetje naar rechts en naar beneden draaien om mezelf volledig in beeld te hebben.
Nu er mee spelen, breng nog verslag uit op korte termijn!
PS. Lekker slim, ik wil de screenprotector er op doen, ben niet helemaal tevreden met een hoekje, zie ik opeens een luchtbelletje verschijnen. Zit er al een screenprotector opNaja, wel strak gedaan dan, helaas kan ik die andere een gooi geven.
+ In de doos ook een gratis protector case (black)
[ Voor 5% gewijzigd door dangerousp op 24-07-2013 16:55 ]
[ Voor 22% gewijzigd door jerkitout op 24-07-2013 17:45 ]
Ik zie wat je bedoelt (denk ik) aan de onderkant in het midden een kiertje. Op zich mee te leven, niet heel (spat-) water dicht vrees ikdangerousp schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:55:
[...]
Jij had hem ook bij Antelife besteld? Ik had geen case en volgens mij zit er ook geen screenprotector op.
Er zit inderdaad trouwens een gap onder, alsof de klemmetjes net iets te ver uit elkaar zitten.
[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 24-07-2013 17:21 ]
Verwijderd
Is dit alleen maar voor de Elite? Met mijn Youth heb ik ook weleens last van ghost touches.Nat105 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:30:
Jongens, probleem gefixed!!!
http://www.androidgroupon...een-upgrade-guidance.html
Nu heb ik versie 0.13 en alles werkt naar behoren.
Dus voor eenieder met hetzelfde probleem, zelfs voor degenen die niet weten dat ze een probleem hebben :-)
De Elite, met de T versie van de cpu en 2 GB geheugen.dangerousp schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:04:
[...]
Welke versie heb je? Als ik zo her en der lees zit er qua performance best wel wat verschil tussen de turbo en niet turbo bij verschillende modellen.
Verwijderd
Theoretisch werkt dit prima op de youth(allebei zelfde controller)n0elite schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:19:
[...]
Is dit alleen maar voor de Elite? Met mijn Youth heb ik ook weleens last van ghost touches.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 21:43 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 00:29 ]
Ik durf het toch niet aan.Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:44:
[...]
Theoretisch werkt dit prima op de youth(allebei zelfde controller)
Heb hier die flipcase voor me liggen. Qua kwaliteit niet super, maar het doet zijn werk.joeriinc schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:01:
Iemand geintereseerd in deze cover van de iocean ? http://www.aliexpress.com...mart-Phone/927918696.html
Bij nader inzien gebruik ik liever de niet flip case.. zo werk ik al heel mijn leven en flipcase is teveel aanpassen..
Dutch, ik wil graag jouw ROM eens proberen te draaien op mijn Youth Turbo. Nu zie ik alleen dat de 13mp camera niet werkt op de elite i.c.m. deze ROM. In de Youth Turbo die ik hier heb zit een 12,6mp en 4,9mp front camera.. dus dezelfde camera als in de Elite? Oftewel; Camera zal niet werken met je ROM? Of werkt het wel op de Youth met een 13mp camera?dutchgio schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:36:
[...]
Hmm..
Ik zal de afweging maken.
Ik heb trouwens slecht nieuws: V3 komt niet op korte termijn beschikbaar.
Ik krijg het niet op tijd voor elkaar om een Stable build uit te kunnen brengen.
Als ik het goed heb is je camera gewoon 8 mp, maar wordt deze geëxtrapoleerd naar 12. Nutteloos en altijd op 8 zetten omdat ze anders onnodig groot worden.Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:14:
[...]
Dutch, ik wil graag jouw ROM eens proberen te draaien op mijn Youth Turbo. Nu zie ik alleen dat de 13mp camera niet werkt op de elite i.c.m. deze ROM. In de Youth Turbo die ik hier heb zit een 12,6mp en 4,9mp front camera.. dus dezelfde camera als in de Elite? Oftewel; Camera zal niet werken met je ROM? Of werkt het wel op de Youth met een 13mp camera?
Sure? Want volgens Antutu is het een 12,6mp. Leest Antutu de hardware niet uit? Lijkt me dat die extrapolatie software matig gebeurt?dangerousp schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:47:
[...]
Als ik het goed heb is je camera gewoon 8 mp, maar wordt deze geëxtrapoleerd naar 12. Nutteloos en altijd op 8 zetten omdat ze anders onnodig groot worden.
Nee, dat ligt aan je GPS.Schumi_wk schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:01:
Problemen met mijn runtastic app, ik loop aan moordende snelheden en doe zowat 50km in een half uurtje.
nu zou dit liggen aan android zelf en heb ik iets gevonden op maar weet niet hoe ik deze moet implementeren in mijn software.
Iemand die mij kan helpen? en hierbij de link
https://android.googlesource.com/platform/dalvik/+/4888a4b95e2f1b2cdeb6a0ca8dd75c784eb80256
Deze softwarefix is juist bedoeld om het issue met de GPS in MTK SOC's op te lossen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Waar staat dat ?FirePuma142 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:08:
[...]
Deze softwarefix is juist bedoeld om het issue met de GPS in MTK SOC's op te lossen.
[ Voor 29% gewijzigd door TDLofCC op 25-07-2013 13:28 ]
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
https://groups.google.com.../1RlEPzEU2Co/5EoK14_IxJQJTDLofCC schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:23:
[...]
Waar staat dat ?
Dit lijk op de Dalvik cache in Android ... lijkt me weinig met de GPS en antenne te maken te hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door FirePuma142 op 25-07-2013 13:31 ]
Hmm, dit is een heeeeeel ander probleem dan de iocean x7 heeft. En dat is geeneens een fix krijgen op de gps satelieten ... die moet er eerst zijn voordat er ook maar een verkeerde waarde doorgegeven kan worden
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Het niet krijgen van de fix is een hardware issue. Bovenstaande is een fix voor een software issue, waar een X7 met werkende hardware last van heeft. Net als elke andere telefoon met een MTK SOC.TDLofCC schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:32:
[...]
Hmm, dit is een heeeeeel ander probleem dan de iocean x7 heeft. En dat is geeneens een fix krijgen op de gps satelieten ... die moet er eerst zijn voordat er ook maar een verkeerde waarde doorgegeven kan worden
Maar dit is echt de android code, dan zul je deze voor 4.2.1 opnieuw moeten compilen voor JOUW device.
Zelfde geld voor andere merken/types ... helaas ben ik niet zo goed daarmee
[ Voor 63% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 17:04 ]
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Dat gaat heel gemakkelijk. De X7 is standaard al geroot. CWM flashen en daarna de rom. Had ik binnen 10 min gedaan.Gateway999 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:51:
Ik twijfel ook nog tussen de G4 en X7. De afgelopen 2 dagen fulltime bezig om informatie hierover te verzamelen. Ik merk dat hier in dit topic de ROM van dutchgio erg populair is. Ik heb geen ervaring met Android, dus misschien een stomme vraag, maar kan je custom MODs zoals de cyanogenmod makkelijk op deze chinese smartphones draaien? Of is dat vragen om gedoe?
vsn0elite schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:08:
[...]
Dat gaat heel gemakkelijk. De X7 is standaard al geroot. CWM flashen en daarna de rom. Had ik binnen 10 min gedaan.
Ik snap het nog niet helemaal dan. Kan ik CWM (=ClockWorkMod) flashen en dan cyanogenmod erop zetten, of kan dit niet omdat de source code van de mediatek chipset niet vrij is gegeven? Dus als ik het zo lees is het een kwestie van tijd voordat dit wel kan?Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:13:
CWM != Cyanogenmod.
Helaas is CM niet zo makkelijk te porten naar de Mediatek chipset omdat de source code niet wordt (is?) vrijgegeven. Dus moeten we het voorlopig doen met mod's van de bestaande (stock ROM's) zoals die van Dutchgio.
Cwm Is clockworkmod en Is een custom recovery. Cyanogenmod Is een groep die rom s maakt en veel nieuwe dingen toevoegtLord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:13:
CWM! =Cyanogenmod.
Helaas is CM niet zo makkelijk te porten naar de Mediatek chipset omdat de source code niet wordt (is?) vrijgegeven. Dus moeten we het voorlopig doen met mod's van de bestaande (stock ROM's) zoals die van Dutchgio.
Het is ook verwarrend, namen lijken op elkaar. ClockWorkMod is zoals dangerous aangeeft een 'recovery'. Recovery is een stukje software in je telefoon die los staat van je ROM (meestal i.i.g.) waar je naar kan opstarten om backups/restores te maken van je telefoon, of bv. je ROM te updaten.Gateway999 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:09:
Ik snap het nog niet helemaal dan. Kan ik CWM (=ClockWorkMod) flashen en dan cyanogenmod erop zetten, of kan dit niet omdat de source code van de mediatek chipset niet vrij is gegeven? Dus als ik het zo lees is het een kwestie van tijd voordat dit wel kan?
[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 19:34 ]
Heb een X7 Youth en bovenstaande geinstalleerd. Vervolgens reageert mijn touch screen nergens meer op. Wipe date, factory reset, niets werkt.Nat105 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:30:
Dus voor eenieder met hetzelfde probleem, zelfs voor degenen die niet weten dat ze een probleem hebben :-)
[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 20:43 ]
Hmm, mijn broer heeft de Youth en heeft deze Elite fix gedraaid.Nat105 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:30:
Idd, niet smart, gewoon niet gelezen dat het alleen voor de Elite was. Hulp is welkom!Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:42:
Damn, dat zuigt. Ik heb die .apk ook afgetrapt op mijn Youth Turbo, echter daar gaf hij al 0.13 aan en dat was dus al de 'goede' versie. Wat stond er bij jou?
PS. dumb ? maar heb je ook je battery er ff uit gehaald?
Werkt alleen je touchscreen niet?ziconl schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:29:
[...]
Idd, niet smart, gewoon niet gelezen dat het alleen voor de Elite was. Hulp is welkom!
Als je een full wipe en factory reset hebt gedaan, zelfs een nieuwe rom hebt geinstalleerd dan lijkt mij niet dat het een software probleem is.albino71 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:16:
[...]
Hmm, mijn broer heeft de Youth en heeft deze Elite fix gedraaid.
Niet handig, want zijn touchscreen werkt niet meer!
Van alles geprobeerd. Full wipe en nieuwe rom, maar niets helpt.![]()
Suggesties zijn van harte welkom....
[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 21:45 ]
Misschien om vervanging vragen?Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:42:
Aansturing chip/rommetje van de touchscreen is met foute versie software geflasht. Dus niet echt een hardware probleem meer een software probleem.. maar of dat nog te fixen is?
Heb je ook geprobeerd de stock ROM te flashen? Kleine kans dat deze tijdens de installatie ook de touchscreen eeprom flashed..
Als het de Youth Turbo is , daar staat de nieuwste stock rom van op Needrom.albino71 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:54:
@Lord_Dain: Waar is die stock rom te verkrijgen, of moet ik hier wat zoeken?
[ Voor 63% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 22:20 ]
Verwijderd
Youth Youth Version & X7 X7 Turbo version of the official update to the 0703 version: 1, system optimization; 2, increase OTG function; wire brush pack Address
http://pan.baidu.com/shar...059&uk=1831961788&third=2This software is compatible X7 youth version and X7 youth Turbo Edition; X7 Elite Edition and X7 Plus (16G) version of Do not flash
[ Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 22:29 ]
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 22:39 ]
Thanx Lemming, ga het proberen met die rom te herstellen. Echt een super community, overigens. Ik hou goede hoop..Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:38:
2e linkje is rom download xP
Oh je bedoeld in forumtopic van iocean?, das rom download met upgrade tools inbegrepen
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 10:49 ]
[ Voor 36% gewijzigd door albino71 op 26-07-2013 00:36 ]
Dan ondersteunt de telefoon nu OTGalbino71 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:33:
Net de laatste fw via de flashtool er op gezet, maar helaas...
Ik zal trouwens verder gaan in het root topic, daar past het beter..
[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 10:01 ]
Locatiebepaling in Google Maps zegt niets weinig over GPS:Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:01:
[...]
- GPS - lock binnen 20 seconden in Google Maps binnenshuis! (nog testen met andere apps)
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door heldinho op 26-07-2013 09:54 ]
Ik krijg inderdaad geen fix met GPS status, waar HTC 7/7 laat zien Fix/Sats.heldinho schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:34:
[...]
Locatiebepaling in Google Maps zegt niets weinig over GPS:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40391945
Edit: zoek in dit topic en/of google op 'triangulatie'
[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 10:38 ]
Hier was ik (helaas) al bang voor. GPS blijft toch echt een minpunt van deze telefoons. Toen ik hem kreeg, werd ik ook blij bij het openen van Google Maps, maar al snel begreep ik dat dit niet kwam door een goed functionerende GPS.Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:37:
[...]
Ik krijg inderdaad geen fix met GPS status, waar HTC 7/7 laat zien Fix/Sats.
Waar de HTC mooie groene balkjes laat zien laat de iOcean lage grijze balkjes zien. (Zou ik de HTC antenne op de iOcean kunnen aansluiten?)
Dat is inderdaad wel spijtig en enigszins onbegrijpelijk, dat de GPS zo slecht is Ik heb mijn ervaringen aangepast om het GPS stuk mee te nemen. Voor mij niet belangrijk, aangezien ik het niet gebruik, maar wel belangrijk om te weten dat ik het niet kan gebruiken, mocht ik het dringend nodig hebben.heldinho schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:49:
[...]
Hier was ik (helaas) al bang voor. GPS blijft toch echt een minpunt van deze telefoons. Toen ik hem kreeg, werd ik ook blij bij het openen van Google Maps, maar al snel begreep ik dat dit niet kwam door een goed functionerende GPS.
TDLofCC schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:55:
Heb wel gezien dat de antenne aanpassen kan helpen.
Heb gister koperplakbank gekocht (via ebay) kijken of dat helpt
[ Voor 3% gewijzigd door ariedude op 26-07-2013 11:03 ]
Ik heb verschillende methodes gezien.ariedude schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:00:
Ga je dat onder de huidige antenne plakken? Of een connectie vanaf de print maken? Ik wil het namelijk ook gaan verbeteren want dit is echt bagger.
Wat betaal je daarvoor?
[...]
Nou dat is makkelijk, haal de backcover eraf ... en linksbovenin zit de GPS antenne.Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:23:
Maken jullie een foto ervan als de telefoon opengemaakt is? Ben erg nieuwsgierig naar het hoe en wat!
Dat kan wel kloppen ... nu wordt het signaal helemaal tegengehouden door het aluminiumNat105 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:30:
ik heb eerst geprobeerd om een stukje aluminiumfolie te leggen over de "gpsstickerantenne" maar nu heb ik
helemaal geen ontvangst meer.
Het is de bedoeling dat je de bestaande antenne/sticker optilt en dan zal je voorzichtig het koper in de sticker moeten blootleggen (mss voorzichtig schrapen met een mesje) en deze verbinden met je verlengstuk/antenne. Zoals je het nu beschrijft heb je geen geleiding/verbinding tussen je antenne en het aluminium..Nat105 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:30:
ik heb eerst geprobeerd om een stukje aluminiumfolie te leggen over de "gpsstickerantenne" maar nu heb ik
helemaal geen ontvangst meer.
Ziet er niet echt overtuigend uit. Werkt het in de praktijk ook? Kun je er ook daadwerkelijk mee navigeren?Schumi_wk schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:58:
Raar dat de gps bij jullie het niet doet, ik gebruik GPS test en heb een gps.conf aangemaakt in /system/etc en ik download de sattelieten en binnen de 2 minuten een fix. Zelfs na een reboot lukt me dat zoals in het filmpje hieronder. Sorry voor de slechte kwaliteit is met de vriendins haipai i9377 gedaan.
http://www.youtube.com/watch?v=D1oP8whwXvc&feature=youtu.be
kwaliteit van de vidio is matig (is waarschijnlijk omdat mijn hoofd teveel erop staaten de fix had ik in 50 seconden.
Damn, dat zou mooi zijn!Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:09:
[...]
Dan ondersteunt de telefoon nu OTG
1 - usb keyboard/muis aansluiten
2 - 0.6 en 0.7 firmware downloaden https://mega.co.nz/#!9Z4xTaSK encryptiesleutel: Ghmj7lhessXomVWpS4HyXBcdl-UG5GwywhIwKSI7hT4
3 - firmware flashen
4 - party time
[ Voor 43% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 15:46 ]
Geduld heb ik met dit soort dingen niet... moet nuLord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:44:
China shops zijn ze een dollar of 3, moet je wel geduld hebben, NL shop heb je hem binnen 1 dag maar ben je al gauw 8-10 euro kwijt (als je een female USB connector hebt en je bent een beetje handig, kan je hem ook zelf maken, kwestie van kabels strippen en aan elkaar knopen, wel zorgen dat je geen sluiting maakt...)
[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 26-07-2013 16:32 . Reden: meer info ]
[ Voor 140% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 17:32 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq