Wat veel mensen toch vergeten is dat Android het geheugen tot een bepaald percentage blijft vullen zodat apps sneller opstarten. Of je nou 2GB of 512MB hebt, vrij geheugen zal altijd een klein deel zijn als het goed is. Bij 2GB kan ik me overigens wel voorstellen dat het bijna niet helemaal te vullen is, en daardoor geen apllicaties worsen afgelsloten als je een grote app opent.
Ik heb momenteel nog geen behoefte aan een andere rom. Maar als het om de ene kant werkt dan misschien ook om de andere.. Dat de turbo rom inclusief OTG gewoon geflashed kan worden op de normale Youth.
@Dutchgio, ik heb helaas mijn Turbo nog niet, maar hopelijk wel snel (als Antelife de boel niet belazert), als ik hem heb wil ik zeker de ROM testen. Bricken zal niet snel lukken denk ik?
als er CWM is kun je een volledige backup maken.Lord_Dain schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:52:
@Dutchgio, ik heb helaas mijn Turbo nog niet, maar hopelijk wel snel (als Antelife de boel niet belazert), als ik hem heb wil ik zeker de ROM testen. Bricken zal niet snel lukken denk ik?
dan flash je de rom. het ergste wat er kan gebeuren is dat je niet verder komt dan de bootanimatie. dan hang je m aan de PC en typ je in een command promt:''adb reboot recovery''(na installeren van ADB) en restore je je backup.
een kind kan de was doen
Dat lukt me wel, ook al is de ROM brak, moet ik toch nog in CWM kunnen booten?
ja.Lord_Dain schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:56:
Dat lukt me wel, ook al is de ROM brak, moet ik toch nog in CWM kunnen booten?
bij de youth kan dit alleen niet met power+volume down.
daarom heb je ADB nodig.
O. Wazig, dat wist ik dus niet. Las wel ergens dat power + Volume up zou moeten werken. Maar goed, minor detail
dat is voor de zogeheten ''download mode'' dacht ik..Lord_Dain schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:03:
O. Wazig, dat wist ik dus niet. Las wel ergens dat power + Volume up zou moeten werken. Maar goed, minor detail
Verwijderd
Vooral je centen in je zak houden dan.dangerousp schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:46:
[...]
Vrij geheugen is dood geheugen. Heb je niets aan. Maar wil je meer, dan heb je die keus. Ik vond het de meerprijs niet waard en nog geen spijt van gehad.

Verwijderd
Wat zijn jullie ervaringen met de bouwkwaliteit van het scherm van de iOcean X7? Mijn Galaxy S2 begint langzaam aan af te takelen (moeite met opladen, batterij gaat hard achteruit, etc) maar houdt het waarschijnlijk nog wel enkele maanden uit. Bij voorkeur zou ik nog wachten op Android 5.0 maar als het even kan heb ik liever een nieuwe telefoon voordat mijn S2 er helemaal mee ophoudt.
Nu voldoet de iOcean X7 plus aan al mijn eisen en wensen behalve dat er geen gorilla glas op zit. Ik zie in deze topic al een aantal telefoons met kapot scherm voorbij komen dus dat is voor mij nog wel een groot twijfel punt.
Zou het glas heel en krasvrij te houden zijn als ik een screen protector en een hoesje gebruik? Hebben jullie al (veel) last van krasjes? Ik wil gezien de prijs eigenlijk minimaal 1 - 1.5 jaar met deze telefoon vooruit kunnen zonder schade.
Nu voldoet de iOcean X7 plus aan al mijn eisen en wensen behalve dat er geen gorilla glas op zit. Ik zie in deze topic al een aantal telefoons met kapot scherm voorbij komen dus dat is voor mij nog wel een groot twijfel punt.
Zou het glas heel en krasvrij te houden zijn als ik een screen protector en een hoesje gebruik? Hebben jullie al (veel) last van krasjes? Ik wil gezien de prijs eigenlijk minimaal 1 - 1.5 jaar met deze telefoon vooruit kunnen zonder schade.
Als je er een screenprotector opplakt, heb je geen last van krassen. Maar krijg zo'n kolereding er maar eens ordentelijk op.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:43:
Wat zijn jullie ervaringen met de bouwkwaliteit van het scherm van de iOcean X7? Mijn Galaxy S2 begint langzaam aan af te takelen (moeite met opladen, batterij gaat hard achteruit, etc) maar houdt het waarschijnlijk nog wel enkele maanden uit. Bij voorkeur zou ik nog wachten op Android 5.0 maar als het even kan heb ik liever een nieuwe telefoon voordat mijn S2 er helemaal mee ophoudt.

Krassen vind ik niet zo belangrijk, je gebruikt het nou eenmaal.
Verwijderd
Kapot scherm? Heb jij er een beetje vertrouwen in dat jouw X7 het 1-2 jaar gaat volhouden zonder dat het scherm kapot gaat?Momus schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:47:
[...]
Als je er een screenprotector opplakt, heb je geen last van krassen. Maar krijg zo'n kolereding er maar eens ordentelijk op.![]()
Krassen vind ik niet zo belangrijk, je gebruikt het nou eenmaal.
Ik had een Galaxy S3 die met 1 keer vallen kaduuk was.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:53:
[...]
Kapot scherm? Heb jij er een beetje vertrouwen in dat jouw X7 het 1-2 jaar gaat volhouden zonder dat het scherm kapot gaat?
Glas is glas, wel of niet door Gorilla's gemaakt.
Zolang hij niet valt, houdt je scherm het zeker uit.
Gorilla glas of niet, als het ongelukkig valt is het stuk. Zie ook de eindeloos veel Galaxy S3's met barsten. Overigens heeft de iOcean X7 ook gehard glas. Het verschil is volgens mij minimaal, en zolang zand nog steeds krassen maakt in gorilla glas zou ik er niet teveel waarde aan hechten. Gewoon niet laten vallen eigenlijk. Een screenprotector zou wel eens kunnen helpen bij een impact.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:53:
[...]
Kapot scherm? Heb jij er een beetje vertrouwen in dat jouw X7 het 1-2 jaar gaat volhouden zonder dat het scherm kapot gaat?
Verwijderd
Precies mijn punt: het is subjectief. Die 13 apps heb ik helemaal niet gek voor gedaan. Ik zou die 1 GB extra best graag gehad hebben maar zoals ik al zei kan ik best leven met 1GB. Daarnaast loopt de MTK6589 een stapje harder en heb je 28 GB opslag meer bij de elite. En dat voor 60,00 is het overwegen waard.Lord_Dain schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:58:
[...]
Dat hangt denk ik van de persoon af. Normaal zit ik tussen de 5-7 apps. Bij normaal gebruik heb ik vaak open staan, de dialer, whatsapp, gmail, camera, browser. Daarnaast incidenteel ES File Explorer, Runkeeper, Spirit FM, Play Store, Settings, <random tweak app> maar eigenlijk nooit allemaal tegelijk. Op dit moment heb ik 6 apps openstaan.
Maar goed, zinloze discussie aangezien het subjectief is. Als jij vaak 13 apps hebt openstaan, is 2GB voor jou wellicht wel interessant, ik zal die ene GB niet/amper gebruiken dus vind ik het het geld niet waard.
PS. Ik 332-230 MB welke de custom ROM van Dutchgio aan vrij geheugen heeft weinig, is die geheugen footprint niet kleiner te krijgen door systeem apps / services er af te donderen die overbodig zijn? Of zit er geen rek meer in?
Zonder Apex Launcher en A.I.type toetsenbord kan ik het geheugen boven de 400 MB vrij krijgen.
Verder heb ik geen spannende services draaien die enorm veel geheugen opslokken.
Pffff *vloek vloek* zie net in mijn spam box een mail van de webshop, de zwarte Turbo is er niet meer en de fabriek maakt hem blijkbaar ook niet meer. Of ik wel een witte wil hebben? Pfffffffffffffffffff, overweeg om mijn bestelling te annuleren!
edit: goed, stoom afgevoerd, maar akkoord gegaan met witte
[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 16-07-2013 16:55 ]
Verwijderd
ik heb het probleem dat als ik opnieuw opstart of nadat de telefoon uit stond en ik start hem op, dat ik niet op het scherm van mijn pincode terecht kom. Ik moet dan eerst via instellingen, sim kaart uit zetten en dan terug aan. Dan krijg ik het scherm voor mijn pincode en kan ik op het netwerk.
Wat zou het probleem kunnen zijn ?
Wat zou het probleem kunnen zijn ?
Verwijderd
Met de zwarte cover er omheen ziet hij er ook in het wit goed uit vind ik. De witte accenten staan wel chique.Lord_Dain schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:08:
Pffff *vloek vloek* zie net in mijn spam box een mail van de webshop, de zwarte Turbo is er niet meer en de fabriek maakt hem blijkbaar ook niet meer. Of ik wel een witte wil hebben? Pfffffffffffffffffff, overweeg om mijn bestelling te annuleren!
Het is overigens de reden dat ik niet voor de in pre-order zijnde elite gekozen heb toen mijn youth bestelde. Geen (in iig minder) verrassingen. Nu had ik hem binnen een maand in huis zoals ik hem besteld heb.
Ik heb er een sdcardje bij besteld die wel erg brak blijkt te zijn. Al 2x was het kaartje corrupt, complete data weg. Ik heb er voor de zekerheid mijn kaartje uit mijn oude telefoon in gestopt en tot nu toe nog geen ellende gehad.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 08:40 ]
Ja dat vertrouwen heb ik wel. Zeker een jaar. Zolang je hem niet hard laat donderen en je sleutels in je andere zak houdt gebeurt er praktisch niets.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:53:
Heb jij er een beetje vertrouwen in dat jouw X7 het 1-2 jaar gaat volhouden zonder dat het scherm kapot gaat?
Ook qua de rest van de behuizing ziet hij er nog als nieuw uit, twee maanden verder. Ik heb goede hoop
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
De aantal keer hoe hij bij mij is gevallen, en hoe strak hij eens is vast komen zitten, daar maak ik uit op dat deze telefoon een normale tijd mag blijven mee gaan.
Ik heb nu de laatste firmware draaien, en het valt me op dat iocean de backlights van de knoppen heeft uitgezet.
Ik las er op Needrom al over bij een aantal reacties dat de Elite geen backlights zou hebben, maar vanaf de laatste update geldt dat dus ook voor de youth.
OTG nog niet geprobeerd, want ik heb geen OTG kabel
Ik las er op Needrom al over bij een aantal reacties dat de Elite geen backlights zou hebben, maar vanaf de laatste update geldt dat dus ook voor de youth.
OTG nog niet geprobeerd, want ik heb geen OTG kabel
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 17-07-2013 11:31 ]
Ik heb bij 1 van de 2 youth turbo's dat er ontzettend veel ghost touches zijn in de play store. Als ik hem in landscape zet, dan is dit over. Ook in de app converter pad zijn er overal ghost touches, hij drukt op vanalles en nog wat continu. Landscape helpt hier niet. Iemand een oplossing?
Ik heb de iOcean verkocht (en factory reset gedaan en de taal weer op engels gezet omdat hij opstart in het chinees), maar nou zegt de gebruiker dat in de play store alle apps chinees zijn. Klopt dat wel ?
En hoe is dit dan weer aan te passen naar normale europese store ?
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Het forum is geen helpdesk, we verwachten wel wat eigen inzet.
En hoe is dit dan weer aan te passen naar normale europese store ?
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Het forum is geen helpdesk, we verwachten wel wat eigen inzet.
[ Voor 17% gewijzigd door janvanduschoten op 17-07-2013 15:36 ]
Gebeurt het op de lader ? Want met sommig laders is mij dit ook wel eens gebeurt.dangerousp schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:24:
Ik heb bij 1 van de 2 youth turbo's dat er ontzettend veel ghost touches zijn in de play store. Als ik hem in landscape zet, dan is dit over. Ook in de app converter pad zijn er overal ghost touches, hij drukt op vanalles en nog wat continu. Landscape helpt hier niet. Iemand een oplossing?
Dat vind ik wat minder. Hoewel de intensiteit van de LEDs laag is wil ik wel de knoppen in het donker nog kunnen zien. Kan je de backlight "drivers" van eerdere mee porten?dutchgio schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:17:
Ik heb nu de laatste firmware draaien, en het valt me op dat iocean de backlights van de knoppen heeft uitgezet.
Spannend nog, die van mij is onderweg.OTG nog niet geprobeerd, want ik heb geen OTG kabel
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
moet wel mogelijk zijn.XanderDrake schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:39:
[...]
Dat vind ik wat minder. Hoewel de intensiteit van de LEDs laag is wil ik wel de knoppen in het donker nog kunnen zien. Kan je de backlight "drivers" van eerdere mee porten?
[...]
Spannend nog, die van mij is onderweg.
ondanks dat ze ongelijk verlicht zijn, heeft het in het donker wel wat extra's.
het viel me ook pas op toen ik m in het donker gebruikte..
ik heb nu trouwens V3 draaien, maar kan m nog niet vrijgeven door een vreemde bug:
de launcher FC't als ik naar de widgets blader...
Hier alvast een voorproefje:
https://www.dropbox.com/s/cjh7zimlox9s5f5/Screenshot_2013-07-16-15-28-40.png
[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 17-07-2013 13:08 ]
Gebeurt ook als hij niet aan het opladen.FlyEragon schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:01:
[...]
Gebeurt het op de lader ? Want met sommig laders is mij dit ook wel eens gebeurt.
Oei, dat is zuur, maar goed om te horen dat je weer een update maakt, helemaal top!dutchgio schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:00:
[...]
de launcher FC't als ik naar de widgets blader...
[...]
Zodra hij stabiel is kan ik hem iig testen met mijn OTG kabel.
Fijn als je er naar zou kijkendutchgio schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:00:
moet wel mogelijk zijn.
ondanks dat ze ongelijk verlicht zijn, heeft het in het donker wel wat extra's.
het viel me ook pas op toen ik m in het donker gebruikte..
Er komt sowieso wel een donatie van mijn kant.
PS. Ik had gister en vandaag een crash, gister tijdens het spelen van Strikeforce Omega. Sindsdien is de savegame corrupt

Es kijken of de ontwikkelaar mij kan/wil helpen.
Hij trilt nu wel als je op een menu of back button drukt; dat is op de andere firmware toch ook nog niet zo?XanderDrake schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:47:
[...]
Fijn als je er naar zou kijken
Er komt sowieso wel een donatie van mijn kant.
PS. Ik had gister en vandaag een crash, gister tijdens het spelen van Strikeforce Omega. Sindsdien is de savegame corruptAl mijn voortgang gone
![]()
Es kijken of de ontwikkelaar mij kan/wil helpen.
Ik ga kijken war ik er aan kan doen.
Ik loop trouwens tegen meer problemen aan, dus V3 laat nog even op zich wachten....
Als OTG werkt haal ik ook maar een kabletje bij Dealextreme, maar dan wil ik eerst een bevestiging dat het werkt
Het trillen als je op de knoppen drukt (en volgens mij ook het keyboard), gebeurt hier (op jouw rom
) pas als je je beltoon op 1 hebt. (ipv de ook mogelijke 'trilstand').
Maar volgens mij was dat normaal op de iOcean ook al zo.
[ Voor 15% gewijzigd door Adr01 op 17-07-2013 20:09 ]
Ah vandaar.Adr01 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:08:
Het trillen als je op de knoppen drukt (en volgens mij ook het keyboard), gebeurt hier (op jouw rom) pas als je je beltoon op 1 hebt. (ipv de ook mogelijke 'trilstand').
Ik heb m meestal op trillen, is me daarom niet eerder opgevallen.
Stop je er ook het google keyboard in? Die heb ik nu los gedownload maar bevalt eigenlijk prima. Je kunt deze met v2 niet uit de playstore halen vanwege een country restrictie of zo.
Hmm..ariedude schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:31:
Stop je er ook het google keyboard in? Die heb ik nu los gedownload maar bevalt eigenlijk prima. Je kunt deze met v2 niet uit de playstore halen vanwege een country restrictie of zo.
Ik zal de afweging maken.
Ik heb trouwens slecht nieuws: V3 komt niet op korte termijn beschikbaar.
Ik krijg het niet op tijd voor elkaar om een Stable build uit te kunnen brengen.
Google rolt ook een nieuwe playstore(met boeken) in nederland uit die ik zojuist heb binnengekregen, die ik dus er wel in ga zetten.. Scheelt weer wat updaten als je m dan installeerd.
al is ie nog niet helemaal bugvrij:

Komt goed, je inzet wordt gewaardeerd.
Toestel is onderweg en hopelijk heb ik hem dan maandag!
Nog een kleine review van de Youth Turbo.
Batterij is na 5 dagen 'ingewerkt' en als je het scherm uitlaat gaat hij gemakkelijk 2 dagen mee.
Gebruik je het scherm veel (als in uren) dan gaat het toch wel erg snel.
Qua afwerking heb ik bovenin een 'rammeltje' zitten. Als ik zachtjes tik bovenaan aan de achterkant dan hoor ik iets los zitten. Ook zit de batterij cover niet super strak er in en heeft een paar kiertjes. Ik denk omdat er alleen op slechts een paar punten een haakje zit. Verder is de voorkant erg mooi en mis ik wel de verlichting van de buttons. Ook de aan/uit knop en de volume knoppen zitten wat losjes. Ik denk dat de besparingen vooral hierin zitten.
Qua software, ik draai apex launcher en zolang ik uit echt zware games blijf, is hij erg soepel en snel. Bij Minion Rush heeft hij toch aanzienlijk meer moeite dan mijn vorige Newman N2. Ik denk door de slechtere GPU.
Ik ben nog steeds super tevreden en geen grote ergenissen. De kleine dingetjes wen je snel aan en zolang het heel blijft, heb ik er geen grote problemen mee. Ik denk wel dat de Turbo net dat beetje extra geeft, ik heb laatst ook een niet turbo versie gezien van een Zopo C2 en merk dat die toch net iets meer moeite af en toe heeft. De Turbo is gewoon vlot zat voor alles dat ik momenteel doe. Wel heb ik een bluetooth speaker gekocht, want als ik buiten een filmpje in de tuin kijk op het fantastische scherm, dan is het geluid echt belabberd.
Batterij is na 5 dagen 'ingewerkt' en als je het scherm uitlaat gaat hij gemakkelijk 2 dagen mee.
Gebruik je het scherm veel (als in uren) dan gaat het toch wel erg snel.
Qua afwerking heb ik bovenin een 'rammeltje' zitten. Als ik zachtjes tik bovenaan aan de achterkant dan hoor ik iets los zitten. Ook zit de batterij cover niet super strak er in en heeft een paar kiertjes. Ik denk omdat er alleen op slechts een paar punten een haakje zit. Verder is de voorkant erg mooi en mis ik wel de verlichting van de buttons. Ook de aan/uit knop en de volume knoppen zitten wat losjes. Ik denk dat de besparingen vooral hierin zitten.
Qua software, ik draai apex launcher en zolang ik uit echt zware games blijf, is hij erg soepel en snel. Bij Minion Rush heeft hij toch aanzienlijk meer moeite dan mijn vorige Newman N2. Ik denk door de slechtere GPU.
Ik ben nog steeds super tevreden en geen grote ergenissen. De kleine dingetjes wen je snel aan en zolang het heel blijft, heb ik er geen grote problemen mee. Ik denk wel dat de Turbo net dat beetje extra geeft, ik heb laatst ook een niet turbo versie gezien van een Zopo C2 en merk dat die toch net iets meer moeite af en toe heeft. De Turbo is gewoon vlot zat voor alles dat ik momenteel doe. Wel heb ik een bluetooth speaker gekocht, want als ik buiten een filmpje in de tuin kijk op het fantastische scherm, dan is het geluid echt belabberd.
Oh! Een zware game die niet soepel draait ondanks de OC van zowel CPU als GPU? es kijkendangerousp schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:38:
De overklok is marginaal toch ? Dus ipc 10fps haal je 14fps b.v Nog steeds niet voldoende bij zware games. Most Wanted kreeg ik op de basis versie ook niet helemaal soepel met de externe car view.XanderDrake schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:51:
[...]
Oh! Een zware game die niet soepel draait ondanks de OC van zowel CPU als GPU? es kijken
Het is nog steeds maar een enkele GPU, in de Newman zat de Mali400 quadcore versie.XanderDrake schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:51:
[...]
Oh! Een zware game die niet soepel draait ondanks de OC van zowel CPU als GPU? es kijken
Ik weet niet waarom, maar 1 van de 2 telefoons die ik heb (zijn in principe identiek), maar de 1 heeft last van ghost touches en valt ook ongeveer 2 keer per dag uit. Terwijl de andere deze problemen niet heeft.
Iemand nog meer hier last van?
Spanning stijgt. Nog 2 nachtjes slapen en dan hopen dat ik geen maandagochtend model heb met allerlei issues
Mijn HTC Desire voelt het aan, is vandaag spontaan 2 keer uitgevallen, nog ff volhouden oude vriend..

Mijn HTC Desire voelt het aan, is vandaag spontaan 2 keer uitgevallen, nog ff volhouden oude vriend..

0/ zit erover na te denken om deze telefoon ook te bestellen, hoelang gaat hij mee als je hem intensief gebruikt met bellen? Ook hoe zit het met het wifi probleem? Want ik heb geen 3g.
Is er iemand die kan bevestigen dat dit toestel over NFC beschikt? Ik wil namelijk binnenkort met NFC aan de gang én ik wil een nieuwe telefoon. Maar er is tot nu toe maar één website die de NFC vermeld in de specificaties.
Volgens mij zit in je het verkeerde topic....sypie schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:34:
[...]
Is er iemand die kan bevestigen dat dit toestel over NFC beschikt? Ik wil namelijk binnenkort met NFC aan de gang én ik wil een nieuwe telefoon. Maar er is tot nu toe maar één website die de NFC vermeld in de specificaties.
Huh... Deze quote komt uit dit topic, dus ik ging er vanuit dat het om deze telefoon ging.
In dat geval pas ik de vraag aan: zit er NFC op de iOcean X7?
In dat geval pas ik de vraag aan: zit er NFC op de iOcean X7?
Nee, ik denk dat je in de war bent met de FAEA F1..
Ik zal nog nergens mee in de war zijn, mijn zoektocht is net begonnen. De X7 is één van de 3 Chinese toestellen die ik in het vizier heb, mits er NFC op zit.
Zit er dus niet op voor zover mij bekend (en ik volg dit draadje al een tijd)
Ok, dan heeft dat citaat waarschijnlijk met een andere telefoon te maken gehad binnen deze discussie.
Bedankt voor je uitsluitsel.
Bedankt voor je uitsluitsel.
Ik heb problemen met mijn T-mobile simkaart, dat houdt in dat ik een ontzettend lage download internet-snelheid heb van 40-48 KBits/s. Snel een webpagina laden, duurt dan soms minuten i.p.v. secondes! Met de speedtest.net komt de teller niet omhoog en geeft aan dat er problemen zijn. Komt dit probleem ook bij andere voor?
Heb je onder instellingen -> meer->namen toegangspunten -> 3G-Service -> 3G inschakelen wel aan staan?Willian40 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:51:
Ik heb problemen met mijn T-mobile simkaart, dat houdt in dat ik een ontzettend lage download internet-snelheid heb van 40-48 KBits/s. Snel een webpagina laden, duurt dan soms minuten i.p.v. secondes! Met de speedtest.net komt de teller niet omhoog en geeft aan dat er problemen zijn. Komt dit probleem ook bij andere voor?
Wat bedoel je met wifi probleem ? Ik heb nergens last van met wifi, ter vergelijking met een Sensation XL heeft het nog iets beter wifi ontvangst.dudee schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:04:
Kan iemand mij duidelijkheid geven over het wifi probleem voordat ik hem bestel?
Las wat dat het wifi matig was dus dat je naast de router zou moeten zitten. Neem aan dat dit dus niet het geval is?
Ik heb er zelf geen last van, sterker nog: Het werkt beter dan de wifi van de Sensation XL die ik ter vergelijking heb. Denk dat Quality Check grootste probleem is van china phones. Soms heb je net een slecht modelletje.
Over het algemeen is alles dik in orde. Ook gps doet het redelijk, geen supersnelle fix maar na een paar minuten werkt het wel.
Over het algemeen is alles dik in orde. Ook gps doet het redelijk, geen supersnelle fix maar na een paar minuten werkt het wel.
Van wat ik hier in dit hele topic gelezen heb, was ik enige (misschien 1 meer) met echt serieuze problemen. De rest doet het prima, alleen niet het beste bereik wat je kunt krijgen. Goed genoeg om mee te kunnen werken iig.dudee schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:37:
Las wat dat het wifi matig was dus dat je naast de router zou moeten zitten. Neem aan dat dit dus niet het geval is?
Super! Maakt alles weer helemaal duidelijk, een 500 euro telefoon voor slechts 170 euro als ik het zo begrijp! Alleen er staat geen htc of samsung op.
Dat is ook wat verdreven, er zijn ook wat minpunten zoals een slechte gps functie.dudee schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:14:
Super! Maakt alles weer helemaal duidelijk, een 500 euro telefoon voor slechts 170 euro als ik het zo begrijp! Alleen er staat geen htc of samsung op.
Nee dit lijkt me te kort door de bocht. Het zou goed kunnen dat iOcean andere antennes bij nieuw geproduceerde smartphones heeft toegevoegd, maar WiFi was een algemeen MTK chipset probleem.FlyEragon schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:34:
Ik heb er zelf geen last van, sterker nog: Het werkt beter dan de wifi van de Sensation XL die ik ter vergelijking heb. Denk dat Quality Check grootste probleem is van china phones. Soms heb je net een slecht modelletje.
Sinds kort valt het me op dat mijn telefoon erg warm wordt bij veel gebruik. Vooral aan de achterkant boven bij de lens. Is dit normaal? Iemand anders ook problemen hiermee?
Verwijderd
Ben reuze blij met mijn X7 maar als je me vraagt wil je hem ruilen voor een S4 of One dan zeg ik meteen ja.dudee schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:14:
De processor staat op het niveau van een S3 en het scherm is goed maar kan niet tippen aan dat van een HTC One of S4 vind ik.
Neem niet weg dat het echt een koopje is waar bij je weg moet kunnen kijken van kleine flaws.
Ik had de mijne voor 164 euro maar zouden er invoer rechten bij komen dan wordt hij toch wel minder aantrekkelijk. Voor een 150 euro meer heb je dan een S3. Zou de prijs op het niveau van een S3 zitten dan geef ik eerlijk toe dat ik waarschijnlijk voor de S3 zou kiezen (garantie, community ondersteuning, accessoires etc.).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 10:18 ]
Ik heb niet zo een instelling kunnen vinden. Ook het plaatsen van shortcuts op je lockscreen heb ik niet kunnen vinden.Momus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:09:
Niemand die de standaardopslag locatie van de foto's heeft kunnen wijzigen naar de SD kaart?
Verwijderd
Je kunt je standaard opslag/installatie via de systeeminstellingen bepalen naar SD-card.Momus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:09:
Niemand die de standaardopslag locatie van de foto's heeft kunnen wijzigen naar de SD kaart?
Bij mij slaat hij hem dan op, op mijn SD card.
De mijne ligt sinds een week bij Arnoud Wokke op het bureau, aangezien deze gebruikt gaat worden in de Chinese test. Ik ben benieuwd
Ondersteunt de gewone simkaarthouder gewoon 3G, of dient hiervoor de microsim gebruikt te worden?
Je mag gewoon kiezen, beide kunnen geselecteerd wordenmad-dog schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:53:
Ondersteunt de gewone simkaarthouder gewoon 3G, of dient hiervoor de microsim gebruikt te worden?
Tweakers doet mee: wooo meer aandacht voor onze phonepartyondude schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:22:
De mijne ligt sinds een week bij Arnoud Wokke op het bureau, aangezien deze gebruikt gaat worden in de Chinese test. Ik ben benieuwd
Maar dat betekend ook dat er meer vraag zal komen, hogere prijzen.
Ja, ik heb bij 3g-service en dan bij enable 3g, mijn simkaart uitgekozen.dangerousp schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:00:
[...]
Heb je onder instellingen -> meer->namen toegangspunten -> 3G-Service -> 3G inschakelen wel aan staan?
Meer aandacht voor de iOcean x7 betekent inderdaad hogere prijzen, net nu de turbo versie voor slechts 216$ op de site van Antelife staat, ik moet snel mijn iOcean x7 Youth verkopen voordat de prijs van de iOcean x7 turbo omhoogstijgt!
Ik zie uit de roadmap van MediaTek, dat we volgend jaar met 1,7-2 GHZ cortex-a7 quad-cores kunnen werken en met powervr sgx 6xx gpu's. Hopelijk wordt de gps en wifi dan ook verbeterd. nieuws: Roadmap nieuwe MediaTek-chipsets komt online
[ Voor 9% gewijzigd door Willian40 op 23-07-2013 12:35 ]
Welke versie heb je? Als ik zo her en der lees zit er qua performance best wel wat verschil tussen de turbo en niet turbo bij verschillende modellen.partyondude schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:22:
Hi, ik heb sinds gisteren een X7 elite en heb ook een Zopo C2 platinum ter vergelijking.
wat mij direkt opvalt is dat het touchscreen ongevoeliger is voor zweepbewegingen. bv in mijn browser lijkt het wel of ik soms 3x meot swioen om naar beneden te scrollen daar waar ik met mijn C2 dit in een keer kan doen. Ik draai deze rom http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-elite-3/.
Weet iemand of hier een fix voor is ?
wat mij direkt opvalt is dat het touchscreen ongevoeliger is voor zweepbewegingen. bv in mijn browser lijkt het wel of ik soms 3x meot swioen om naar beneden te scrollen daar waar ik met mijn C2 dit in een keer kan doen. Ik draai deze rom http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-elite-3/.
ik heb geen vergelijking, maar ik heb dit volgens mij niet. Scrollen gaat zeer vloeiend.Nat105 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:08:
Hi, ik heb sinds gisteren een X7 elite en heb ook een Zopo C2 platinum ter vergelijking.
Top! Zojuist besteld bij Dualslim, geen zin in evt inklaringskosten en lange wachttijd!XanderDrake schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:56:
[...]
Je mag gewoon kiezen, beide kunnen geselecteerd worden
[...]
Tweakers doet mee: wooo meer aandacht voor onze phone![]()
Maar dat betekend ook dat er meer vraag zal komen, hogere prijzen.
Stel dat je inklaringskosten zou hebben, die qua bedrag tegenvallen, ben je nu nog steeds 50 euro duurder uit, dus dat lijkt me niet echt een steekhoudend argument.mad-dog schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:30:
[...]
Top! Zojuist besteld bij Dualslim, geen zin in evt inklaringskosten en lange wachttijd!
@Nat105 Denk dat je eens moet denken over een update, de laatste custom rom op http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-x7-plus-elite-2/ werkt erg fijn draai hem zelf al een paar dagen
En de wellicht lange wachttijd, heb daar helemaal geen trek in...Momus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:33:
[...]
Stel dat je inklaringskosten zou hebben, die qua bedrag tegenvallen, ben je nu nog steeds 50 euro duurder uit, dus dat lijkt me niet echt een steekhoudend argument.
Daar kan ik me iets bij voorstellen ja, dat is inderdaad wel een argument dat hout snijdt.mad-dog schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:54:
[...]
En de wellicht lange wachttijd, heb daar helemaal geen trek in...
Nieuwe rom geprobeerd, invalid IMEI en scrollspeed blijft slecht. Het is bv moeiljik om in 1 zweepbeweging in het settingsmenu helemaal naar beneden te scrollen of terug naar boven. Zal wel een driver issue zijn ofzo
@Nat105 Dat snap ik niet kan in 1 x scrollen in mijn TiBa van boven naar onder,
Hoe heb je die rom geflashed
Hoe heb je die rom geflashed
ik vind het moeiljk verklaren, Het lijkt wel of ik minimaal een centimeter moet zwepen en best wel een hoge mate van druk moet uitoefenen op het scherm waardoor het allemaal wat stroef aandoet. Typen daarentegen gaat heel goed. Zo het kunnen zijn dat zweepacceleratie niet werkt ?
Zoals gezegd bij mij werkt alles en anders nog eens nieuw downloaden, full wipe doen en nieuw instaleren, die samsung versie is trouwens ook wel leuk en die Lewa versie heeft maar camera tot 6 MP
ik had last van vele chineese apps, steeds maar weer drie alternatieve keuzes bij het terugzetten mbv titanium backup ???
Meeste chinezen kunnen je verwijderen moet alleen opletten bij toetsenbord kun je beter bevriezen met TiBa
@Limbo45: Ik leg net mijn zopo c2 ernaast en bij de vk.nl bijvoorbeeld kan ik zonder problemen met 1 cm zweep helemaal naar benedern scrollen zonder moeite. Gaat dat bij jouw elite ook ?
GizChina heeft een (voor mij) nieuwe poging gedaan om GPS bij mediatek smartphones een beetje beter te maken, gebruikmakend van MTK Moblie Uncle. Lees ook hier: http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/
Helaas, ik heb nu 3 veschillende rom's geprobeerd inkl. dutchgio's voor de Youth.
Ik ga hem verkopen.
Ik ga hem verkopen.
Die van mij is heel soepel met zwiepen, waar staan je animatieschalen op ?
Zou zonde zijn om hem te verkopen maar wat wil je ervoor hebben dan (dit is een geintje hoor)
Zou zonde zijn om hem te verkopen maar wat wil je ervoor hebben dan (dit is een geintje hoor)
Die stonden op 0,5x, het is heel erg jammer daar ik zo tevreden ben met die 3000 mah batterij :-)
Zelf deze pagina moet ik soms 3x zwepen voordat ik naar onderen kan scrollen.
Met de zopo is een kleine 5 mm zweep genoeg om in een andere desktopscherm te komen, bij de x7 minimaal 10 mm dus ik geloof niet dat er iets is maar een andere firmeware voor het scherm.
Met de zopo is een kleine 5 mm zweep genoeg om in een andere desktopscherm te komen, bij de x7 minimaal 10 mm dus ik geloof niet dat er iets is maar een andere firmeware voor het scherm.
[ Voor 72% gewijzigd door Nat105 op 23-07-2013 17:08 ]
Je kan even de Vellamo benchmark doen, die heeft een ingebouwde test voor het touchscreen, dan moet je figuurtjes tekenen en bepaalt hij hoe snel het scherm reageert op input. Misschien helpt dat om in de juiste richting te zoeken.Nat105 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:57:
Die stonden op 0,5x, het is heel erg jammer daar ik zo tevreden ben met die 3000 mah batterij :-)
Zou het iets met refreshrate kunnen zijn ?
Resultaten kan je hier posten.
Denk niet dat dat zomaar kan. Wat zijn de resultaten van de touchscreen test ? Wat haalt je scherm aan touschreen frame tijd ?
samplerate 1 43.53Hz
samplerate 2 48.59Hz
samplerate 3 110.06Hz
stdev 10.85Hz
samplerate 2 48.59Hz
samplerate 3 110.06Hz
stdev 10.85Hz
zopo c2:
1ste samplerate: 41,2 hz
2e samplerate: 51.03 hz
3e samplerate: 135,31 hz
stdev: 10,73 hz
samplerate 3 lijkt de grootste afwijking
1ste samplerate: 41,2 hz
2e samplerate: 51.03 hz
3e samplerate: 135,31 hz
stdev: 10,73 hz
samplerate 3 lijkt de grootste afwijking
Heb je veel betaald ik 235 euro wel met 2x2000mAh
Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.