Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Blastpe schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:38:
Wat is die meerwaarde van die 1GB extra geheugen bij de X7Elite? Kan een eigenaar van een X7Elite daar iets over vertellen. Ik zit zelf ook enorm te twijfelen tussen een youthTurbo en een Elite.
Meer apps tegelijk draaien. Dus in plaats van 10 kan ie er 20 in het geheugen houden, om een voorbeeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Heeft de X7 nou wel of NIET Gorilla glass. Er staat wel OGS bij maar waarom dan de screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Lord_Dain schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:02:
Heeft de X7 nou wel of NIET Gorilla glass. Er staat wel OGS bij maar waarom dan de screenprotector?
Nee. Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Balen, maar dan nog is 175€ een nette prijs. Hmm jammer ik stond op het punt hem te bestellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er zijn natuurlijk nog tientallen andere fabrikanten die hard glas kunnen leveren. Gorilla Glass is maar één type van één fabrikant. Is niet zo dat alles wat niet de stempel Gorilla Glass heeft allemaal maar niks is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Nou ik zou me er echt geen zorgen over maken hoor.
Ik had hem dan wel in z'n Protective Cover...
Maar ik hem hem plat op z'n scherm laten vallen, en op de hoek, allemaal vanaf hoogte.

Geen kras te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 21:56

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:20:
Er zijn natuurlijk nog tientallen andere fabrikanten die hard glas kunnen leveren. Gorilla Glass is maar één type van één fabrikant. Is niet zo dat alles wat niet de stempel Gorilla Glass heeft allemaal maar niks is.
Maar van de andere fabrikanten weet je vaak niet hoe hard het glas is, wat wel uit kan maken in je keuze :) Naar mijn mening is het glas van de X7 een stukkie minder hard is dan Gorilla (zoals mn LG O2X).
Test: zacht tikken van het scherm tegen mijn voortanden. Werkt heel goed om structurele hardheid te testen :+

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:04
Begrijp uberhaubt niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om hun telefoon te bekrassen. Heb nu al sinds windows mobile smartphones en heb er nooit hoesjes e.d. voor gekocht omdat met een beetje opletten qua gebruik je er echt geen krassen op krijgt. Gewoon niet je sleutels en telefoon in de zelfde broekzak doen enzo... Nee, de protector market en Gorrilla hpyes hebben een slechte aan mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tja ik heb mijn HTC Desire nu ruim 2,5 jaar en behalve normale slijtage (lak/verf) heb ik maar 1 grote diepe kras in mijn scherm en dat kwam omdat de sleutels op de een of andere manier ontzettend veel druk hebben uitgeoefend op het scherm en er in hebben 'gesneden'. Ik denk dat de kleine toen bij me op schoot zat en er op is gaan staan ofzo.

Ik heb met Gorilla glass praktisch altijd met sleutels en telefoon in de zak kunnen lopen en eigenlijk nooit een kras op t scherm behalve die ene keer. Ik vind die zorgeloosheid wel lekker. Ik vrees dat als ik 1 keer per ongeluk mijn sleutels in mijn zak doe bij de iOcean ik dan grote kans op krassen heb ivm een toestel met Gorilla.

Maar ik overweeg het toch serieus, het is een leuke foon. Lees wel dat de Bluetooth 'maar' v2 is, camera's zijn ook iets minder qua Megapixels dan bij de andere 2 die ik op het oog heb, maar ja wat heb je aan mega MP als de kwaliteit minder is. Ik denk er nog ff over na :)

Ter referentie de andere 2 toestellen die ik op het oog heb zijn de JiayuG4 en de OppoC2. Is dit wel een eerlijke vergelijking of zit de iOcean toch iets anders qua budget?

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 11-07-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06-2015
Lord_Dain schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:35:
Tja ik heb mijn HTC Desire nu ruim 2,5 jaar en behalve normale slijtage (lak/verf) heb ik maar 1 grote diepe kras in mijn scherm en dat kwam omdat de sleutels op de een of andere manier ontzettend veel druk hebben uitgeoefend op het scherm en er in hebben 'gesneden'. Ik denk dat de kleine toen bij me op schoot zat en er op is gaan staan ofzo.

Ik heb met Gorilla glass praktisch altijd met sleutels en telefoon in de zak kunnen lopen en eigenlijk nooit een kras op t scherm behalve die ene keer. Ik vind die zorgeloosheid wel lekker. Ik vrees dat als ik 1 keer per ongeluk mijn sleutels in mijn zak doe bij de iOcean ik dan grote kans op krassen heb ivm een toestel met Gorilla.

Maar ik overweeg het toch serieus, het is een leuke foon. Lees wel dat de Bluetooth 'maar' v2 is, camera's zijn ook iets minder qua Megapixels dan bij de andere 2 die ik op het oog heb, maar ja wat heb je aan mega MP als de kwaliteit minder is. Ik denk er nog ff over na :)

Ter referentie de andere 2 toestellen die ik op het oog heb zijn de JiayuG4 en de OppoC2. Is dit wel een eerlijke vergelijking of zit de iOcean toch iets anders qua budget?
ik heb ook lang zitten twijfelen tussen de jiayu g4 en de iocean x7, maar ik vind de jiayu er minder mooi uitzien en ook vind ik dat Jiayu zijn android verpest met de slechte layout die elk toestel elke keer van hen krijgt. dan vind ik de standaar android Jelly bean toch mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Iemand hier de 3000mAh en bijbehorende cover gekocht? en zo ja, hoe dik wordt ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Lord_Dain schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:33:
Iemand hier de 3000mAh en bijbehorende cover gekocht? en zo ja, hoe dik wordt ie dan?
https://picasaweb.google....hkey=Gv1sRgCPbqzuLkmPXmWQ
Dit moet je een goed idee geven. ;)
(Lees de beschrijving die ik bij de foto's heb gezet.)

[ Voor 63% gewijzigd door Adr01 op 11-07-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:04
Lord_Dain schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:33:
mmmzz.... heb de 3000 accu ook bijbesteld. Nog niet gerealiseerd dat ie dan dikker wordt. Ben benieuwd..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Adr01 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:50:
[...]
https://picasaweb.google....hkey=Gv1sRgCPbqzuLkmPXmWQ
Dit moet je een goed idee geven. ;)
(Lees de beschrijving die ik bij de foto's heb gezet.)
Nice, dank. Ben jij de Adr uit het pandawill forum die de nodige issues had met zijn batterijen? :P
Wordt het voor je gevoel geen 'koelkast' idee met die 3000mah batt+cover?

Ik heb vroeger een Ericsson P910, iedereen lachte me altijd uit en roep 'Koelkast' tegen me 8)7
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_p910-pictures-846.php

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 11-07-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Yep, dat was ik.
Maar ik heb dat problemen nu niet meer omdat ik een externe oplader heb.
Er staat altijd een 2de batterij klaar, en als ik weg ga neem ik die mee.

Het is heel raar, soms laad ie een paar dagen achter elkaar wel gewoon via de USB kabel op, en dan ineens weer niet.
Het is software matig of het ligt aan de micro USB poort.

Edit:
Maar iig, hij wordt nou ook weer niet zo erg dik vindt ik.
Ik vindt het juist wel fijn dat hij niet meer op z'n camera ligt als ik de 3000mAh batterij gebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door Adr01 op 11-07-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adr01 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:24:
Yep, dat was ik.
Maar ik heb dat problemen nu niet meer omdat ik een externe oplader heb.
Er staat altijd een 2de batterij klaar, en als ik weg ga neem ik die mee.

Het is heel raar, soms laad ie een paar dagen achter elkaar wel gewoon via de USB kabel op, en dan ineens weer niet.
Het is software matig of het ligt aan de micro USB poort.
Als mijn iOcean aan de computer ligt laad hij niet op, via de stekker zelf wel! Ook al wat raars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een sms krijg, dan komt er altijd te staan: Berichten is gestopt. Weet iemand hoe dat wegkan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb sowieso gelezen dat de 6589 chips een bug hebben waardoor de cpu op 1000mhz draait tijdens opladen, hierdoor verbruikt hij tijdens het opladen meer dan nodig is. Zal hier wel mee te maken hebben.

Dat verklaart ook waarom het met een losse lader beter gaat; hij trekt hem dan niet ook direct weer leeg tijdens opladen. Dit geeft hetzelfde effect (denk ik) als je telefoon uitzetten en dan aan de oplader hangen..

@Adr01 en en en? welke accu heeft je voorkeur? Is het puur praktisch om te kunnen wisselen met een 3000mah batterij. Ik kan me voorstellen dat dit soms voordelen biedt, maar dat je normaliter makkelijk een dag met een 2000mah uit de voeten kan.
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:26:
Als ik een sms krijg, dan komt er altijd te staan: Berichten is gestopt. Weet iemand hoe dat wegkan?
Standard berichten app vervangen door een andere berichten app, staat ook ergens hierboven beschreven.

[ Voor 38% gewijzigd door Lord_Dain op 11-07-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
zie boven

[ Voor 95% gewijzigd door Lord_Dain op 11-07-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Volgens mij heeft dat iets met een software genaamd "iSMS" op de (custom) ROMS voor de iOcean X7.
Ik krijg die map telkens op mn SD kaart terug.

Ik weet enkel niet welke app het is die ik daarvoor moet verwijderen.
Maar het zal het probleem denk ik stiekem wel oplossen.

Edit:
@hierboven, edit je post i.p.v dubbel posten. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Adr01 op 11-07-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Adr01 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:28:
[...]

Volgens mij heeft dat iets met een software genaamd "iSMS" op de (custom) ROMS voor de iOcean X7.
Ik krijg die map telkens op mn SD kaart terug.

Ik weet enkel niet welke app het is die ik daarvoor moet verwijderen.
Maar het zal het probleem denk ik stiekem wel oplossen.

Edit:
@hierboven, edit je post i.p.v dubbel posten. ;)
Sorry, maar 3 verschillende onderwerpen in 1 post naar 2 personen toe beantwoorden, dat trek ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Lord_Dain schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:27:@Adr01 en en en? welke accu heeft je voorkeur? Is het puur praktisch om te kunnen wisselen met een 3000mah batterij. Ik kan me voorstellen dat dit soms voordelen biedt, maar dat je normaliter makkelijk een dag met een 2000mah uit de voeten kan.
Ik vindt het juist wel fijn dat hij niet meer op z'n camera ligt als ik de 3000mAh batterij gebruik.

Ik heb eigenlijk nog altijd ruim voldoende aan m'n 2000mAh batterij gehad, zelfs als ik de hele tijd MC PE of GTA3 er op speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Adr01 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:31:
[...]

Ik heb eigenlijk nog altijd ruim voldoende aan m'n 2000mAh batterij gehad, zelfs als ik de hele tijd MC PE of GTA3 er op speel.
Ah, crapola, had je edit niet gezien |:(
Juist, ja dat had ik me niet echt gerealiseerd, dat hij op zn camera ligt normaliter. Nu doet de HTC Desire dat stiekum ook, al is het krap 1,5 mm, echter is de camera wel 'beschermd' door een kunstof randje. Als het niet goed beschermt is, kan dat dus drukken op de camera+ onderliggende moederbordje.
Nog even de foto's goed bestuderen om te kijken hoe ze dat hebben opgelost, daarna iets van knoop en doorhakken doen. :)

edit: als ik het goed zie, lijkt het alsof het kunstofrandje van de backcover iets omhoogstaat zodat hij de camera net genoeg beschermt en hij niet op de camera/lens zelf leunt.

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 11-07-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Die 2000mah is meer dan voldoende.
Ik riep eerst ook heel hard dat 2000mah en 5 inch full-hd geen goede combinatie waren, en je haast wel verplicht werd om die 3000mah en cover te kopen, maar dat valt reuze mee.
Na het lange wachten zat te zijn ben ik gezwicht en had de iocean besteld, zonder 3000mah.
Tot nu toe zie ik ook nog geen reden om die 3000mah batterij te kopen.

Die cover voor de 3000mah lijkt trouwens wel op de al meegeleverde backcover bij je iocean x7.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 11-07-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nou, eindelijk de knoop doorgehakt en besteld bij Antelife, de Turbo versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Vandaag problemen met de Parrot, iedere keer als ik belde knalden beide verbindingen eruit. Parrot opnieuw geconnect, maar dat werkte niet. Redelijk vervelend, aangezien ik vaak zakelijk bel vanuit de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Alleman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 22:17
Hallo,

IK ben al een tijdje aan het twijfelen of ik dit toestel moet gaan kopen dus hierbij een paar vragen:

1. Wat is het verschil tussen de normale Iocean x7 en de Iocean X7 Young/Youth versie?
Welke kan ik beter kopen?

2. Op de twee sites hieronder aangegeven staan 2 verschillende prijzen voor de Iocean x7 Young/Youth versie, de ene is ongeveer 50 dollar goedkoper, of is de titel van het product fout en is de ene een gewone
Iocean x7?

http://www.antelife.com/i...quad-core-1-2ghz-4gb.html

http://www.pandawill.com/...roid-42-black-p75855.html

3. Wat kan ik het beste doen qua bestellen? Dhl rond de 7 werkdagen of SwissAir met rond de 20 werkdagen levertijd?

Ik weet dat niet al mijn vragen op dit topic hoort, maar ik vind het handiger om het maar allemaal in een keer te vragen i.p.v. moeilijk te gaan doen op een forum dat ik niet erg goed ken en dus ook niet heel goed kan navigeren.

Dankjewel voor het lezen en ik hoop dat iemand mij snel kan helpen met mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
Lord_Dain schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:17:
Nou, eindelijk de knoop doorgehakt en besteld bij Antelife, de Turbo versie.
krijg je er bij Antelife ook standaard een hoesje bij?
ik ga denk voor to2c.com want daar krijg ik én een siliconen hoesje en een 'hard case' (de hardcase betaal je $4.00 extra voor) ook heb ik nog een 2e batterij besteld, maar gewoon eentje van 2000mAh, zodat ik niet hoef te switchen van achterkant al wil ik m'n batterij vervangen. kom ik op een totaal uit van $236.49 voor de x7 turbo. dit alles ga ik denk morgen definitief bestellen en dan maar hopen dat de invoerrechten laag blijven, ik heb gevraagd of ze de beschrijving wilden veranderen naar iets met minder waarde en hier gingen ze mee akkoord. dus dat resulteert als het goed is in weinig tot geen invoerrechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Exoticly schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:02:
Hallo,

IK ben al een tijdje aan het twijfelen of ik dit toestel moet gaan kopen dus hierbij een paar vragen:

1. Wat is het verschil tussen de normale Iocean x7 en de Iocean X7 Young/Youth versie?

2. Op de twee sites hieronder aangegeven staan 2 verschillende prijzen voor de Iocean x7 Young/Youth versie, de ene is ongeveer 50 dollar goedkoper, of is de titel van het product fout en is de ene een gewone
Iocean x7?

http://www.antelife.com/i...quad-core-1-2ghz-4gb.html

http://www.pandawill.com/...roid-42-black-p75855.html

3. Wat kan ik het beste doen qua bestellen? Dhl rond de 7 werkdagen of SwissAir met rond de 20 werkdagen levertijd?

Ik weet dat niet al mijn vragen op dit topic hoort, maar ik vind het handiger om het maar allemaal in een keer te vragen i.p.v. moeilijk te gaan doen op een forum dat ik niet erg goed ken en dus ook niet heel goed kan navigeren.

Dankjewel voor het lezen en ik hoop dat iemand mij snel kan helpen met mijn vragen.
Misschien moet je in plaats van twijfelen ook wat research doen.
Met vraag 2 beantwoord je vraag 1.
Wat kan IK "Beter" of "beste" is erg relatief.
Wij weten niet wat voor jou het beste is.
Je weet het verschil tussen DHL en Swisspost, maar verolgens laat je de keus aan ons om voor jou te kiezen wat beter is?

Lees even de OP door. Want het blijft natuurlijk wel Tweakers en geen helpmij.nl forum

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 11-07-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
riksteek schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:06:
[...]krijg je er bij Antelife ook standaard een hoesje bij?
ik ga denk voor to2c.com want daar krijg ik én een siliconen hoesje en een 'hard case' (de hardcase betaal je $4.00 extra voor) ook heb ik nog een 2e batterij besteld, maar gewoon eentje van 2000mAh, zodat ik niet hoef te switchen van achterkant al wil ik m'n batterij vervangen. kom ik op een totaal uit van $236.49 voor de x7 turbo. dit alles ga ik denk morgen definitief bestellen en dan maar hopen dat de invoerrechten laag blijven, ik heb gevraagd of ze de beschrijving wilden veranderen naar iets met minder waarde en hier gingen ze mee akkoord. dus dat resulteert als het goed is in weinig tot geen invoerrechten :)
Nou, van dat hoesje, ik denk het niet, maar ik laat me verrassen en hoop dat er misschien standaard een siliconen case in zit wat je vaak ziet bij unboxing videos! (extra) Hoesje zoek ik er evt. later bij.

Ook een nette prijs, ik was 228USD kwijt met DHL levering na het invoeren van coupon codes, paypal maakt daar 181€ van. Ik heb een berichtje zowel bij de betaling gestuurd als aan de service@ met het verzoek om gift, low value 25USD te vermelden op het pakket.

Nu is 't afwachten :z
Hallo,

Iocean x7?

3. Wat kan ik het beste doen qua bestellen? Dhl rond de 7 werkdagen of SwissAir met rond de 20
1. + 2. De goedkoopste. Beide toestellen zijn hetzelfde (check specs). Sterker: zoek eens op Antelife op iOcean x7 of lees wat posts hierboven voor een nog betere optie ;)
3. Dhl=duur maar snellere levering (en kans op douane kosten). Swissair=duurt langer maar is goedkoper. Wat vindt jij belangrijk qua kosten en hoe lang wil je wachten? ;)
dutchgio schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:07:
[...]Lees even de OP door. Want het blijft natuurlijk wel Tweakers en geen helpmij.nl forum
Kan je met dit toestel ook bellen? O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Lord_Dain op 11-07-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
zie boven

[ Voor 100% gewijzigd door Lord_Dain op 11-07-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:17:
[...]

Kan je met dit toestel ook bellen? O-)
Nee, daar heb je een klein stukje van een door technische ontwikkelingen gecreerde microchip voor nodig die gekkopeld is aan een modern netwerk van geplaatste masten dat wordt uitgezonden wat vervolgens op een batterijvriendelijke manier kan worden gekoppeld aan een telefoon waardoor er een conversatie kan plaatsvinden tussen zowel de 2 chips die in het staaltje techniek zijn gemonteerd, waardoor er via dit netwerk signalen kunnen worden uitgewisseld, wat vervolgens kan worden vertaald in een door de mens waarneembaar geluid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het spijt me maar dit mag niet gelden als een of ander ik-wil-niet-zoeken vrijkaart.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webboef
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Gisteren iOcean x7 Elite binnen gekregen. Mooi toestel, snel, scherp scherm. Ben wel bang dat het scherm niet krasbestendig is. Met custom rom denk ik dat de X7 Elite een prima concurrent is voor de Samsung Galaxy s4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
webboef schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:56:
Gisteren iOcean x7 Elite binnen gekregen. Mooi toestel, snel, scherp scherm. Ben wel bang dat het scherm niet krasbestendig is. Met custom rom denk ik dat de X7 Elite een prima concurrent is voor de Samsung Galaxy s4
Goed om te horen! Zou je eens Antutu willen draaien? Ik krijg de 1gb versie, maar ik hoop wel rond de 14.000 te kunnen scoren.

Zijn er verder nog verbeteringen bij Elite aangebracht? Zoals de button verlichting en de GPS? ik las geloof ik dat de Elite betere GPS had bij 1 iemand, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Ook las ik op gizchina dat er een 13 mp camera in een aantal uitvoeringen zat, dit heb ik nog nergens kunnen vinden. Zijn er versies met een 13 mp camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Iocean X7 Turbo MTK6589T bij Antelife is nu met 4% korting + de coupon code JULY10 maakt $206.66/€158.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Elite heeft geen toetsverlichting, Antutu kom ik rond de 14.3K uit. GPS laat niet meer zien dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/999842_10152071899919616_2137203507_n.jpg

Loopt een beetje mee maar vindt niks, ook niet na een minuut of 20, zowel buiten liggend, als meerijdend in de auto.

Camera is 13 MP en maakt hele redelijke foto's, zien er prima uit.

Dan wat anders, is dit nog te repareren:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1000686_10152071877034616_2028111353_n.jpg

Connectoren 2e SIM kaart afgebroken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ok, door de vele uitvoeringen wist ik het niet meer.

Het is dus wel mogelijk dat de custom rom van de niet Turbo variant wel volledig op de Turbo variant zonder Elite werkt. Als ik het goed begreep was de camera het enige dat niet werkte, maar wellicht wel weer voor de andere variant. Ik had trouwens ook gewoon de topic start moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
partyondude schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:57:
Elite heeft geen toetsverlichting, Antutu kom ik rond de 14.3K uit. GPS laat niet meer zien dan dit:

[afbeelding]

Loopt een beetje mee maar vindt niks, ook niet na een minuut of 20, zowel buiten liggend, als meerijdend in de auto.

Camera is 13 MP en maakt hele redelijke foto's, zien er prima uit.

[afbeelding]

zijn die connectoren met verschepen kapot geraakt, of heb je dat zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riksteek schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:19:
[...]

zijn die connectoren met verschepen kapot geraakt, of heb je dat zelf gedaan?
Dat gebeurd als je zo'n micro-sim naar normale sim adapter gebruikt, of een normale sim met zo'n microsim-uitdrukgebeuren. Is mij ook wel eens overkomen en heb het nooit meer gerepareerd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Lekker dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Meh, misschien iemand die heel handig is en elektrotechnieker? Briefje bij de supermarkt ophangen ofzo.

Kan ik een microSD UHS-I geheugen kaart in de iOcean gooien of werkt dat niet. Is blijkbaar de opvolger van oude sd's die met Class 6,10 etc worden weergegeven. Het zal wel maar, iemand dit al geprobeerd?

[ Voor 50% gewijzigd door Lord_Dain op 12-07-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
oops.

[ Voor 97% gewijzigd door Lord_Dain op 12-07-2013 15:38 . Reden: dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:16:
Meh, misschien iemand die heel handig is en elektrotechnieker? Briefje bij de supermarkt ophangen ofzo.

Kan ik een microSD UHS-I geheugen kaart in de iOcean gooien of werkt dat niet. Is blijkbaar de opvolger van oude sd's die met Class 6,10 etc worden weergegeven. Het zal wel maar, iemand dit al geprobeerd?
Werkt als een trein, ik heb er een Sandisk Extreme 32GB UHS kaartje inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dank voor de tip, heb zojuist een Sandisk Ultra 32GB microSDHC UHS-I besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

partyondude schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:57:

De contacten waaraan de pinnen vastzaten zijn nog zichtbaar, dus het zou gerepareerd kunnen worden (wel in A-team stijl) met een beetje koperdraad die je dan zo legt dat de simkaart wel contact maakt. Daarna niet te vaak meer uithalen.

edit: Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om vergelijkbare contactjes van een andere telefoon over te zetten, het lijkt erop dat je ze er wel in kan schuiven via de bovenkant, de soldeereilandjes kan je ook bij namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door FlyEragon op 12-07-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet helemaal zeker of deze vraag in dit topic thuishoort, of in een ander topic.
Het gaat om het volgende:
Mijn Iocean X7 heeft zwaar beschadigd glas, maar touch werkt nog goed.
Nu heb ik er maar een screenprotect opgezet, om te voorkomen dat ik mijn vingers openhaal.
Ik vraag me echter af, is het niet mogelijk om het glas eraf te schrapen (zoals ik in een youtube filmpje heb gezien (titel: trick for separate the outer glass and the digitizer), waar ze met een speelkaart al het glas eraf schrapen, en er dan een screenprotector opzet voor een helder beeld.
Of zal de digitizer dan niet goed meer werken?
Ik vond tegenstrijdige antwoorden op verschillende sites, zodoende hoopte ik op uitsluitsel van tweakers die daar ervaring mee hebben.
Anderen gebruiken dan weer een fohn om het glas los te maken van de plakrand.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Gebruik een andere sms-app :

Go sms pro..
Ik gebruik nu sliding messaging.
Schakel dan de oude message app uit ;)

Weet iemand hoe je meer apps en games vind in de playstore ? het kan toch niet zijn dat er zo weinig te vinden is voor de iocean :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Download Modaco (voor Xposed) en doe Force Play Store to 720P.
Misschien helpt dat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb de iOCEAN X7 Elite nu een week en ben uitermate enthousiast.

Ik heb de AnTuTu app gedraaid en kom uit op een score van 14,185 en de tweede keer op 14,149.
Als ik dat vergelijk met een Galaxy S4 vind ik dat een tegenvaller, aangezien die volgens de app een score heeft van bijna 28,000!

Mijn ervaringen tot zo ver:

Pluspunten:

Zeer mooi scherm!
Toestel is redelijk snel (alhoewel reactiesnelheid iets omhoog mag).
Prijs is laag (heb er twee laten komen met Singapore Post, allemaal een week later binnen zonder extra kosten).
Foto's zien er goed uit (flitser niet getest).
Streaming bluetooth werkt goed.
Design is mooi, alhoewel de plastic behuizing natuurlijk wel iets goedkoper oogt dan bijvoorbeeld een S4.
Dual sim werkt prima.
3G (met roaming) werkt vooralsnog goed.

Minpunten:

Ik had binnen twee uur twee krassen op mijn telefoon zitten (zit in dezelfde zak als waar mijn sleutels ook in zitten, is met mijn galaxy S altijd goed gegaan). Daarna screen protector op gedaan en sindsdien geen problemen meer.

Wifi is slecht als je even iets uit de buurt van de bron staat

Als ik Google play open, selecteert deze steeds zelf applicaties. Updates verwijderen lost niks op.

Kwaliteit van de muziek vind ik matig.

Fysieke knoppen zijn niet verlicht.

Volume van inkomende gesprekken vind ik laag (kan ook aan mijn gehoor liggen).

Bekend probleem met SMS.

Nog niet geprobeerd:

GPS, flitser.

Al met al ben ik, zeker gezien de prijs, zeer tevreden met dit toestel.

Ik wacht nu met smart op een custom ROM voor de Elite, aangezien ik vermoed dat deze een flink aantal van mijn minpunten kan oplossen. Mocht iemand een goede weten, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:24:
Heren,

Ik heb de iOCEAN X7 Elite nu een week en ben uitermate enthousiast.

Ik heb de AnTuTu app gedraaid en kom uit op een score van 14,185 en de tweede keer op 14,149.
Als ik dat vergelijk met een Galaxy S4 vind ik dat een tegenvaller, aangezien die volgens de app een score heeft van bijna 28,000!

Mijn ervaringen tot zo ver:

Pluspunten:

Zeer mooi scherm!
Toestel is redelijk snel (alhoewel reactiesnelheid iets omhoog mag).
Prijs is laag (heb er twee laten komen met Singapore Post, allemaal een week later binnen zonder extra kosten).
Foto's zien er goed uit (flitser niet getest).
Streaming bluetooth werkt goed.
Design is mooi, alhoewel de plastic behuizing natuurlijk wel iets goedkoper oogt dan bijvoorbeeld een S4.
Dual sim werkt prima.
3G (met roaming) werkt vooralsnog goed.

Minpunten:

Ik had binnen twee uur twee krassen op mijn telefoon zitten (zit in dezelfde zak als waar mijn sleutels ook in zitten, is met mijn galaxy S altijd goed gegaan). Daarna screen protector op gedaan en sindsdien geen problemen meer.

Wifi is slecht als je even iets uit de buurt van de bron staat

Als ik Google play open, selecteert deze steeds zelf applicaties. Updates verwijderen lost niks op.

Kwaliteit van de muziek vind ik matig.

Fysieke knoppen zijn niet verlicht.

Volume van inkomende gesprekken vind ik laag (kan ook aan mijn gehoor liggen).

Bekend probleem met SMS.

Nog niet geprobeerd:

GPS, flitser.

Al met al ben ik, zeker gezien de prijs, zeer tevreden met dit toestel.

Ik wacht nu met smart op een custom ROM voor de Elite, aangezien ik vermoed dat deze een flink aantal van mijn minpunten kan oplossen. Mocht iemand een goede weten, dan hoor ik dat graag.
Het is niet eerlijk om een a7 telefoon te vergelijken met een krait core telefoon.
A7 zit qua performance dichter in de buurt van een a9.. Dus sgs3. De de x7 heeft echter een hogere resolutie, wat ook invloed heeft, dan zitten de x7 heel dicht bijj het topmodel van vorig jaar! Dat vind ik echt niet slecht!

Een gedeelte van de minpunten lijken mij softwarematig. Ik zag op needrom al een paar elite roms staan.

Hebben ze de verlichting bij de elite uitgesloopt tov de young versie, of gewoon softwarematig uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua vergelijk: zoveel technische kennis heb ik niet, ik vond het een tegenvaller gezien het feit dat veel mensen zeggen dat dit een S4 concurrent is. Gezien de prijs ben ik dik tevreden met dit toestel.

Die roms heb ik ook gezien op die site, alleen in de comments stond te lezen dat er nogal wat fouten in zaten. Ik wacht dus nog even op een stabiele en goede versie.

Qua verlichting: weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KUT!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img822/932/m3ec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Ow shiit :o heb je hem laten vallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De vraag stellen is hem beantwoorden (aan de foto te zien).

Maarrehh...toestel is nog goed te gebruiken.. tog?

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 13-07-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik moet toch ook wel eerlijk bekennen dat ik de iOcean X7 ietwat fragiel aan vind voelen. Het scherm is denk ik vrij krasgevoelig. Het glas is namelijk een stuk minder hard dan andere toestellen die ik heb geprobeerd (Jiayu G3/G4, HTC Desire, Nokia Lumia 920). Daarnaast kan je de X7 ook gewoon een beetje buigen en hoor je de hele boel piepen en kraken.

Niet echt een ideaal telefoontje voor iemand die zo ruig om gaat met z'n telefoon als ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:18:
De vraag stellen is hem beantwoorden (aan de foto te zien).

Maarrehh...toestel is nog goed te gebruiken.. tog?
Jaa hij was al drie keer gevallen en niks mee gebeurd..
Dus beetje stom hoe het deze keer gebeurde:

Ging op de grond zitten, ik zat, langzaam gleed telefoon uit me broekzak, 10 cm boven de vloer en krak.
best kut. Gelukkig niet door me camera. Wel goed te gebruiken.. alhoewel het beeldscherm ook een soort uit zn behuizing komt. Zie je vooral in het donker heel goed dat dan het licht overal naar toe schijnt. Met cover heb ik er geen last van, maar zonder cover vind ik het zelfs gevaarlijk. Alles kan naar binnen, stof, binnenkort zand. Weet iemand misschien hoe je het glas er weer helemaal in kan duwen?

Dit bedoel ik ermee: Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img802/8080/txko.jpg

Het touchscreen zelf is wel ''irritant goed''
Zelfs het snoertje van me oordopjes drukt op knopjes enzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 23:02
Inmiddels even contact gehad met Antelife of ze het toestel al binnen hadden met PostNl. Helaas nog niet. Meteen even gevraagd of het mogelijk is om de Turbo versie als vervanging te krijgen en dat is mogelijk :). Dat verzacht het leed van het lange wachten een klein beetje, nu afwachten of ze het wel goed doen en het goed begrepen hebben, maar heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Er is niewe, officiele firmware beschikbaar, genoemd naar versie 703.
De veranderingen zijn kort, maar krachtig:
"1, optimalisatie van het systeem;
2, het verhogen van OTG-functie;"

De tekst is niet erg makkelijk te lezen, zelfs niet als je het vertaalt naar het nederlands met Google translate. :(

OTA is nog niets binnen te halen, maar je kunt het hier 'ergens' downloaden:
http://translate.googleus...KHl6pod2koq296hghYAf-wKaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Dat is wel nice, khad een tijdje geleden een OTG kabel bij DX besteld, om het een en ander te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

OTG is wel geniaal. Al was het alleen maar voor Power over USB. Ik heb een box die powered via USB is, dan heb ik geen extra power nodig.
En dan heb je alle andere voordelen van OTG ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:38:
[...]

Bedankt voor de feedback.. maarre, die elite is toch wel prijzig. Dan zit je ruim over de 200 euro heen en dan vind ik het eigenlijk geen budget phone meer. Voordeel is wel dat je geen SD kaart er in hoeft te doen voor extra geheugen (ik zou aan 32gb genoeg hebben).

Hoe lang doen jullie met die 2000mah batterijen?
Hij is zon 60 euro duurder. In absolute zin niet veel maar op 165,00 toch wel ruim 1/3. En dan heb je gelijk: toch wel prijzig. De belangrijkste reden voor mij zou zijn de 2 GB geheugen.Ik vind het geheugen wat je overhoudt bij de youth best belabberd. Na een reboot hou ik zo'n 260 mb over van de 1gb. Ik had toch wel op minstens 512mb gehoopt.

Ik doe trouwens met gemak een hele dag met mijn accu. Ongeveer 4,5 uur screentime, beetje bellen, muziekluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:30:
[...]

Hij is zon 60 euro duurder. In absolute zin niet veel maar op 165,00 toch wel ruim 1/3. En dan heb je gelijk: toch wel prijzig. De belangrijkste reden voor mij zou zijn de 2 GB geheugen.Ik vind het geheugen wat je overhoudt bij de youth best belabberd. Na een reboot hou ik zo'n 260 mb over van de 1gb. Ik had toch wel op minstens 512mb gehoopt.

Ik doe trouwens met gemak een hele dag met mijn accu. Ongeveer 4,5 uur screentime, beetje bellen, muziekluisteren.
Waarom wil je geheugen overhouden?
Unused RAM is useless RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:53:
[...]

Waarom wil je geheugen overhouden?
Unused RAM is useless RAM.
Als je al met een verse start op 250 mb vrij zit dan ga in no time richting 100 MB vrij geheugen. Om niet constant programma's te hoeven killen is het toch wel erg prettig om te starten met meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:11:
[...]

Als je al met een verse start op 250 mb vrij zit dan ga in no time richting 100 MB vrij geheugen. Om niet constant programma's te hoeven killen is het toch wel erg prettig om te starten met meer geheugen.
Je hoeft toch helemaal niks te killen? Dat gaat allemaal automatisch.
Het enige waar je vervolgens last van heb, is dat het opstarten van programma's die niet meer in het geheugen zitten, iets langer duurt. En dan ook echt iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Al vaker geplaatst hier, maar zie hier de vergelijking:
YouTube: 1GB vs. 2GB, How Big of a Difference Is It? (for Android)

Verschil is pas aanzienlijk zichtbaar als je meer dan 10 apps in de achtergrond actief wit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:51:

Verschil is pas aanzienlijk zichtbaar als je meer dan 10 apps in de achtergrond actief wit hebben.
Ja precies. Ik kijk werkelijk nooit hoeveel RAM ik nog vrij heb. Lekker belangrijk, dat ding doet zijn ding wel.
Heel af en toe een boot en verder gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn mobiel wil niet meer opladen, ik denk dat de usb poort kapot is gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Pikoe schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:17:
Kan je hem dan ook niet meer als opslag media aansluiten?
Veel mede-gebruikers, waaronder ikzelf hebben er last van dat hij gewoon niet oplaad als je hem aansluit via de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
PC herkent hem inderdaad helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Balen, hoe is dat gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Pikoe schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:17:
Dan zou ik zo'n universele batterijenoplader kopen, en de 2e batterij als reserve in gebruik nemen, zodat je alsnog je telefoon kunt gebruiken en altijd 1 batterij volledig opgeladenvhebt zodat je ze kunt omwisselen als de 1 leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Geen idee, niets raars gedaan. Misschien van mijn zitzak afgegleden op connector terwijl hij was ingeplugd.
Heb inderdaad een externe oplader gekocht...

[ Voor 8% gewijzigd door Pikoe op 14-07-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik heb zojuist 2 x7s ontvangen. De youth met turbo.

Hiervoor had ik een newman n2. Ik dacht dat dat scherm al mooi was, maar dit is echt prachtig!

Qua snelheid niets te klagen. Wifi bereik is beter als bij de newman.

Ik heb geen 2e batterij of case er bij gekregen. Alleen een screen protector.

Editie even antutu gedraaid en een score van 14181.
De wifi vverbinding lijkt heel goed, maar er is volgens mij geen stabiele verbinding. Ik heb nog geen custom rom voor de turbo gezien, is hier ook een andere oplossing voor?

[ Voor 27% gewijzigd door dangerousp op 15-07-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik ... en ben er best tevreden mee.

Nadeel is toch wel de GPS ... kijken of ik het echt niet gebruik ... anders toch maar es kijken naar de antenne ...

Tweede is de batterij ... als ik reboot/batterij verwijder is de batterij heel vaak ineens een stuk leger.
(90% -> 60%)

Hij laad daarna gewoon weer op, misschien even helemaal leeg laten lopen ... niet echt super storend.

Uiteraard gelijk geroot, CWM erop en de ROM van Dutchgio erop geknald. Werkt prima. Wifi ontvangst is super, 3G ook.

Net even de Antutu benchmark gedraait, toch nette score van 11550 :)

Ik speel er geen spellen op, maar hij is snel zat voor FB, Whapp, Internet ... en het grote scherm is erg mooi en scherp. Full HD filmpjes (streamend vanaf Youtube via WiFi) speelt hij vloeiend af.

Dualsim werkt ook perfect. En las wat klachten over de geluidskwaliteit ... maar daar heb ik niks van gemerkt.

Heb er wel gelijk een 16GB SD kaartje ingestopt, die heb je toch echt wel nodig met de youth versie.

Kortom ... voor mij is de 200,- wel besteed :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
TDLofCC schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:02:

Tweede is de batterij ... als ik reboot/batterij verwijder is de batterij heel vaak ineens een stuk leger.
(90% -> 60%)

Hij laad daarna gewoon weer op, misschien even helemaal leeg laten lopen ... niet echt super storend.
Dat had ik aan het begin ook. Eerst op 80% en na een reboot ineens 65%.
volledig opladen en daarna volledig leeg laten lopen een paar keer herhalen heeft het bij mij opgelost, nu is het erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
dutchgio schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:08:
[...]

Dat had ik aan het begin ook. Eerst op 80% en na een reboot ineens 65%.
volledig opladen en daarna volledig leeg laten lopen een paar keer herhalen heeft het bij mij opgelost, nu is het erg stabiel.
Zoiets dacht ik wel ... gaan we gelijk maar doen :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
iOcean is goed bezig..
ze zijn weer nieuwe firmware aan het testen, je moet alleen een ''brief'' schrijven, aldus google translate, wil je deze ook testen.

hier het vertaalde forumbericht:

''Momenteel is er een bijgewerkte versie van het officiële pakket, voornamelijk om de volgende problemen op te lossen:
1, aanpassing van de helderheid wordt automatisch aangepast, kan niet wakker worden na de af en toe zwart;
2, het optimaliseren lichtperceptie gevoeligheid;
Wat olie feedback WIFI signaal instabiliteit, de ambtenaar te analyseren en op te lossen;
Nu roepen 10 olie closed beta;
Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met QQ vertrekken of persoonlijke brief aan mij;
Test na de officiële publiekelijk vrijgegeven;''

ik concludeer: verbeteringen voor wifi en de flikerringen bij de automatische helderheid.
chinese brieven schrijven ben ik niet zo goed in, laat staan een account gaan maken op een chinese website. die chinezen zijn nog niet zo slim om even een downloadlinkje in de reacties neer te gooien helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Denk gewoon even geduld ... hij wordt daarna vast vrijgegeven ... anders is hij wel ergens te vinden.

Moet wel zeggen dat ze verassend veel updates uitbrengen voor deze phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:25:
[...]

Je hoeft toch helemaal niks te killen? Dat gaat allemaal automatisch.
Het enige waar je vervolgens last van heb, is dat het opstarten van programma's die niet meer in het geheugen zitten, iets langer duurt. En dan ook echt iets langer.
Nou, mijn ervaring is anders. Zodra het geheugen wat voller loopt merk ik toch echt wel verschil in prestaties.
Ik denk dat juist dat "dat gaat allemaal automatisch" voor de vertragende factor kan zorgen. En met weinig geheugen is dat veel vaker aan de orde met de nodige vertragingen die er bij horen.

Met jouw theorie zou het voordeel van 2GB minimaal worden want hij killt toch automatisch. Je enige voordeel is dan nog inderdaad het starten van apps die al dan niet al in het geheugen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:05:
[...]

Nou, mijn ervaring is anders. Zodra het geheugen wat voller loopt merk ik toch echt wel verschil in prestaties.
Ik denk dat juist dat "dat gaat allemaal automatisch" voor de vertragende factor kan zorgen. En met weinig geheugen is dat veel vaker aan de orde met de nodige vertragingen die er bij horen.

Met jouw theorie zou het voordeel van 2GB minimaal worden want hij killt toch automatisch. Je enige voordeel is dan nog inderdaad het starten van apps die al dan niet al in het geheugen staan.
Bekijk het filmpje eens, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:06:
[...]

Welk filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
dutchgio schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:51:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:06:
[...]

Met name de 2e run was toch echt een behoorlijk verschil merkbaar. Wat je vooral zag is dat de geheugen-hongerige app als google earth echt rapper was. Natuurlijk merk je weinig als je de calculator start. En de tester beperkte het ook tot het starten er echt iets mee doen had het verschil waarschijnlijk nog duidelijker gemaakt.

Dus ja je hebt me overtuigd ik moet 2 GB hebben ;)

Alle gekheid op een stokje: er is goed te leven met 1GB, net als een 4GB+16GB sdcard intern geheugen en 1,2 ghz mtk6589. Neemt niet weg dat ruimer in je jasje zitten met 2gb, 32GB opslag en 1,5 ghz mtk6589T het allemaal net ff wat leuker maakt voor een paar tientjes extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tja, alleen dus als je meer dan 10 apps open hebt/gebruikt, je een dikke fabrieksrom gebruikt die veel geheugen in beslag neemt. Voor veel mensen is dit niet van toepassing dus dan is die 2GB overkill. Overigens heb ik gelezen dat Android 5 een kleinere footprint zal hebben, dus minder geheugen in gebruik, dat betekent dat je nog beter uit de voeten kan met 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het schijnt dat 512mb dan voldoende is om android vloeiend te laten draaien. Hiermee wil google het segmentatieprobleem oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Weer een pakketje van DX.
Het S4 hoesje is net iets te klein, zit er vrij strak omheen, de protective case past er niet bij om.
Maar hij is bovenal te kort, maar misschien dat ik hem ondanks wel ga gebruiken voor de iOcean, want nu valt hij er iig niet meer uit.

Ik heb net op Duchtgio z'n rom de OTG kabel van DX geprobeerd (USB-stick en Muis) maar ik heb het niet werkende gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
OTG werkt pas bij de laatste officiele stock rom.
Welk hoesje heb je besteld??

[ Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 15-07-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Van DX:
S4 hoesje: http://dx.com/p/protectiv...axy-s4-i9500-black-203483
OTG kabel: http://dx.com/p/micro-5pi...g-data-cable-black-129671

Het hoesje dat ik nu gebruik:
http://dx.com/p/protectiv...note-2-n7100-black-163921
Maar ik vindt hem te wijd, hij valt er zo snel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:47:
OTG werkt pas bij de laatste officiele stock rom.
Plan je dit binnenkort te implementeren in jou Optimized Rom? Lijkt me een hele vette feature :)
USB sticks en harddisks aan je telefoon hangen, power over USB, usb game controller... Nu nog een Miracast connector en ik ben helemaal klaar er voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Iemand hier al iets gehoord van Antelife van diegenen die de Turbo hebben besteld. Blijft verdacht stil aan de overkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Lord_Dain schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:58:
Iemand hier al iets gehoord van Antelife van diegenen die de Turbo hebben besteld. Blijft verdacht stil aan de overkant :)
Ik ben echt super blij verrast door deze telefoon! Ik denk door project butter dat hij vloeiender aanvoelt dan de newman n2 die ik hiervoor had. Ik speel geen spelletjes, maar wel hd YouTube en 720p films. Dat gaataallemaal razendsnel en vloeiend. Geen vastlopers gehad en telefoon is helemaal stock. Heb wel mmeeste chinese apps verwijderd en apex launcher geïnstalleerd.

Edit. Hij is net tijdens het wijzigen deze post 2 keer vastgelopen. Ik zie ook dat ik veel onbewuste fouten type. Heb inmiddels swiftkey er af gegooid en dat lijkt de boosdoener.

Ik heb geen vergelijk met de non turbo versie.. Maar deze turbo versie is echt heel veel bang for buck!

En ik heb nog geen 1 keer gehad dat het geheugen vol was gelopen, gemiddeld youtube whatsapp browser en mx player open.

Enige dat ik mis zijn de verlichte toetsen.

[ Voor 27% gewijzigd door dangerousp op 16-07-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:36:
[...]

Plan je dit binnenkort te implementeren in jou Optimized Rom? Lijkt me een hele vette feature :)
USB sticks en harddisks aan je telefoon hangen, power over USB, usb game controller... Nu nog een Miracast connector en ik ben helemaal klaar er voor!
Jazeker!
De nieuwe build word gebaseerd op die laatste firmware.
Dan moet OTG gewoon werken...
Ik heb alleen nu een klein probleem: op de een of andere manier kan ik de bestanden niet uitpakken.
Dus kan k er ook nog niks mee ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 16-07-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:23:
Jazeker!
Dat is mooi :) Dan ga ik nu snel een OTG kabel uit China halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:34:
Tja, alleen dus als je meer dan 10 apps open hebt/gebruikt, je een dikke fabrieksrom gebruikt die veel geheugen in beslag neemt. Voor veel mensen is dit niet van toepassing dus dan is die 2GB overkill. Overigens heb ik gelezen dat Android 5 een kleinere footprint zal hebben, dus minder geheugen in gebruik, dat betekent dat je nog beter uit de voeten kan met 1GB.
Die heb je algauw wanneer je niets killed, dan is 10 apps niets. Ik heb op dit moment, zonder het echt te beseffen en regelmatig de boel op te schonen, 13 apps op de achtergrond staan.

Daarnaast vind ik het filmpje niet bijzonder representatief. De man sluit de apps direct weer. Bij Google Earth zie je duidelijk verschil in performance, dat zijn nou net de programma's die je smartphone laten zweten.

Ik gebruik de rom van DutchGio op dit moment, geen zware fabrieksrom dus. Voor een reboot, met de bovengenoemde apps gekilled hebbende, zit ik op 230 MB vrij. Na de reboot op 332 MB vrij. Wat precies verantwoordelijk is voor die extra 100 mb na een dag of wat gebruik, is me een raadsel.

Hopen dat iOcean ook een KLP firmware update doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:39:
[...]

Die heb je algauw wanneer je niets killed, dan is 10 apps niets. Ik heb op dit moment, zonder het echt te beseffen en regelmatig de boel op te schonen, 13 apps op de achtergrond staan.

Daarnaast vind ik het filmpje niet bijzonder representatief. De man sluit de apps direct weer. Bij Google Earth zie je duidelijk verschil in performance, dat zijn nou net de programma's die je smartphone laten zweten.

Ik gebruik de rom van DutchGio op dit moment, geen zware fabrieksrom dus. Voor een reboot, met de bovengenoemde apps gekilled hebbende, zit ik op 230 MB vrij. Na de reboot op 332 MB vrij. Wat precies verantwoordelijk is voor die extra 100 mb na een dag of wat gebruik, is me een raadsel.

Hopen dat iOcean ook een KLP firmware update doet.
Vrij geheugen is dood geheugen. Heb je niets aan. Maar wil je meer, dan heb je die keus. Ik vond het de meerprijs niet waard en nog geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:39:
[...]
Dat hangt denk ik van de persoon af. Normaal zit ik tussen de 5-7 apps. Bij normaal gebruik heb ik vaak open staan, de dialer, whatsapp, gmail, camera, browser. Daarnaast incidenteel ES File Explorer, Runkeeper, Spirit FM, Play Store, Settings, <random tweak app> maar eigenlijk nooit allemaal tegelijk. Op dit moment heb ik 6 apps openstaan.

Maar goed, zinloze discussie aangezien het subjectief is. Als jij vaak 13 apps hebt openstaan, is 2GB voor jou wellicht wel interessant, ik zal die ene GB niet/amper gebruiken dus vind ik het het geld niet waard.

PS. Ik 332-230 MB welke de custom ROM van Dutchgio aan vrij geheugen heeft weinig, is die geheugen footprint niet kleiner te krijgen door systeem apps / services er af te donderen die overbodig zijn? Of zit er geen rek meer in?

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 16-07-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
dan moeten het wel apps/services zijn die op de achtergrond/cache draaien.
de soundrecorder ga ik bijvoorbeeld nooit gebruiken, maar draait (hopelijk) niet op de achtergrond. :+

EDIT: extracten van de firmware lukt nu wel _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 16-07-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
dutchgio schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:23:
[...]

Jazeker!
Dan moet OTG gewoon werken...
Ik heb alleen nu een klein probleem: op de een of andere manier kan ik de bestanden niet uitpakken.
Dus kan k er ook nog niks mee ;)
Weet jij hoe het zit in de verwisselbaarheid tussen de verschillende versies? Youth rom kan wel op turbo, maar niet elite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
dangerousp schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:50:
[...]

Weet jij hoe het zit in de verwisselbaarheid tussen de verschillende versies? Youth rom kan wel op turbo, maar niet elite?
ik heb zelf alleen de youth, en daar ligt dan ook mijn prioriteit.
het idee achter ''developen'' is dat je zelf aanpassingen doet aan je telefoon, en dan ook nog zo aardig bent om dat op het world wide web met anderen te delen, en je er over kunt discussieren en dergelijke.. :)

ik heb geprobeerd een patch te maken voor de Elite, maar zonder succes. hij boot wel op de Elite, maar de camera app mist dan, en met een app uit Google Play kun je de rear camera niet benaderen.
maar voor een device developen dat je zelf niet hebt kost erg veel tijd.. veel communicatie met anderen over wat wel en niet werkt; aparte builds maken zonder garantie dat het werkt, moeilijk te debuggen, en bij elke test moet je alles opnieuw uploaden...
de Turbo heeft volgens mij dezelfde camera, dus zou het prima moeten werken. alleen kom ik dan weer uit bij het hierbovengenoemde: ik kan dat zelf niet testen. dus als iemand met zijn Youth-Turbo al CWM geinstalleerd heeft is die van harte welkom om de ROM te flashen en te rapporteren wat wel/niet werkt waarna ik weet

hier alvast een indruk van de nieuwe Updater app:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/wdzhw7dbf/Screenshot_2013_07_16_13_17_46.png
Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.