Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb 2 keer een halve minuut aan de lijn gehangen met 999.... Waarschijnlijk wel de nederlandse 999 doorgeschakelde 112 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Pikoe schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:15:
Ik heb 2 keer een halve minuut aan de lijn gehangen met 999.... Waarschijnlijk wel de nederlandse 999 doorgeschakelde 112 ofzo?
Directe uplink met PRISM misschien? Ik zou mijn GPS maar uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:27:
[...]

Directe uplink met PRISM misschien? Ik zou mijn GPS maar uitzetten :P
Gelukkig werkt de GPS niet :+
Hebben ze in ieder geval een minuutje kunnen luisteren naar een 15 jaar oude DJ

[ Voor 25% gewijzigd door Pikoe op 07-07-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn X7 te voorzien van een custom rom.
De benodigde tools gedownload maar de flashtool reageert niet op mijn X7. De status blijft "searching"
Geen idee waarom.Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Waarom flashtool gebruiken als ik mag vragen? Gewoon rooten, recovery flashen via MobileUncle tool en vervolgens de rom flashen vanuit recovery. Dat is toch gewoon de snelste/makkelijkste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn recovery niet werkt somehow. Via MobileUncle kom ik daar niet. Ook Power button + volume button up werkt niet. Ik kan dus alleen recovery flashen en daar heb ik de flashtool voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk MobileUncle werkend en een recovery.img op mijn sdcard staan.
Wanneer ik via MobileUncle's optie "recovery update" kies herkent hij de IMG die ik zojuist op mijn sdcard gekopieert heb. Dan boot bij in recovery en kan ik kiezen voor "apply update from sdcard" maar vervolgens zie ik de img niet vreemd genoeg.
Snap uberhaupt niet waarom ik dan MobileUncle zou gebruiken want vervolgens moet ik nog zelf via recovery de img kiezen.
Wat doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ikkuh61;
De recovery update gebruik je om de recovery.img te flashen naar je telefoon, deze installeert vervolgens een nieuwe recovery op je telefoon. Je kan in principe je telefoon vanaf dat moment opstarten in recovery.

Dus als jij die stap hebt uitgevoerd heb je op dit moment al een nieuwe recovery op je telefoon staan. Hier kan je in komen óf door je telefoon uit en aan te zetten en ik vermoed Vol+ Power knop, maar je kan de recovery ook starten door je telefoon vanuit mobileuncle tools te rebooten via 'into recovery mode'.

Dat je geen 'apply update from sdcard' kan kiezen is logisch; deze optie gebruik je om .zip files te flashen naar je telefoon. Over het algemeen flash je hiermee nieuwe ROM's. Die optie herkent natuurlijk het .img bestand niet daarnaast wil je dat ook niet want je hebt de recovery al geupdate.

Wat je nu alleen nog moet doen is een ROM .zip downloaden, bv een van needrom.com, deze op je SD kaart kopieeren en dan via de recovery mode de .zip flashen via de optie 'Install zip from sdcard'. Vergeet niet na de installatie van de ROM voordat je uit recovery gaat wipe data/factory reset te kiezen, daarna telefoon herstarten en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
PS. maak evt voor je de ROM flashed ff een backup van je huidige installatie, dan kan je ergens op terugvallen, ook dat doe je vanuit de recovery.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 07-07-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx Lord_Dain
Dus MobileUncle start automatisch door naar de nieuwe recovery?
Ik heb de indruk dat ik nogaltijd geen CWM heb, normaal zie dan toch het CWM ikoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok het is me helder wat er mis ging. ik gebruikte de verkeerd img.
Ben nu aan het flashen. thx any way Lord_Dain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Tip: gebruik de edit-functie op het GoT-forum.
Meerdere berichten achter elkaar plaatsen is niet nodig.

Het installeren van een rom/recovery zonder enige vorm van weten wat je doet raad ik niet aan. Lees hier duidelijk en stapsgewijs in wat ke moet doen:
[iOcean X7] Rooten en Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het eerst flashen met een andere gsm is weer een nieuw traject wat je moet doorlopen.Daar horen de nodige hobbetjes bij. Mijn hobbel was het flashen/vinden van de juiste recovery IMG.

Ik was een beetje teleurgesteld in de prestaties van de x7, veel lag, gehaper en gestotter. Iets wat ik niet (meer) gewend was op mijn SGS1.

Ik heb zojuist iOceanX7_0520_LuHash_mod geslashed.
Zijn er CR's die jij beter vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
:P Dutchgio heeft zelf een ROM gemaakt geloof ik ... dus ik denk t wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe, maar wel in tikkie subjectief ;)
Jij hebt zijn rom al draaien natuurlijk ;)

Ben verbaast hoeveel mensen zich hier al mee bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Vandaag eens een andere app gedownload voor berichten..
Ik krijg iedere keer die pop-up met "berichten is gestopt" en dat valt de standaard message app uit als ik bv een bericht aan het typen ben.
En ik moet zeggen het gaat veel soepelder, geen lag geen niets !
Alleen kreeg ik op mijn homescreen nog die groene text ballon :/

zou het niet mogelijk zijn om de standaard android message app uit te schakelen aangezien deze toch niet zo goed werkt (veel lag bij typen) :)

edit: in de instellingen was de standaard app al uitgeschakeld alsook de meldingen.

[ Voor 30% gewijzigd door jinks26 op 07-07-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:55:
:P Dutchgio heeft zelf een ROM gemaakt geloof ik ... dus ik denk t wel
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
joeriinc schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:02:
Vandaag eens een andere app gedownload voor berichten..
Ik krijg iedere keer die pop-up met "berichten is gestopt" en dat valt de standaard message app uit als ik bv een bericht aan het typen ben.
En ik moet zeggen het gaat veel soepelder, geen lag geen niets !
Alleen kreeg ik op mijn homescreen nog die groene text ballon :/

zou het niet mogelijk zijn om de standaard android message app uit te schakelen aangezien deze toch niet zo goed werkt (veel lag bij typen) :)

edit: in de instellingen was de standaard app al uitgeschakeld alsook de meldingen.
root app deleter uit de play store, ik neem aan dat je root hebt? daar kan je brakke systeem apps mee verwijderen, maak wel ff een backup van de apps die je weggooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:58:
hehehe, maar wel in tikkie subjectief ;)
Jij hebt zijn rom al draaien natuurlijk ;)

Ben verbaast hoeveel mensen zich hier al mee bezig houden.
Nee ik heb nog niet eens een china phone.. ben nog aan t twijfelen tussen Jiayu G4, Zopo C2 en ik hou de iOcean X7 ook in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Welke alternative zijn er voor de Berichten app?
Bij mij geeft hij die melding ook altijd.

Edit:
Zal deze werken?
http://www.xda-developers...s-revamped-notifications/

[ Voor 41% gewijzigd door Adr01 op 08-07-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Adr01 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:58:
Welke alternative zijn er voor de Berichten app?
Bij mij geeft hij die melding ook altijd.

Edit:
Zal deze werken?
http://www.xda-developers...s-revamped-notifications/
Nee.
"New cm10......"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:37:
[...]
Nee ik heb nog niet eens een china phone.. ben nog aan t twijfelen tussen Jiayu G4, Zopo C2 en ik hou de iOcean X7 ook in de gaten
Ik heb er ook lang over getwijfeld of ik het wel wilde. Toen ik eenmaal de keuze gemaakt had om uit china te bestellen begon het twijfelen over de resolutie. Een full HD heeft ook zo zijn nadelen tov een HD. Het is misschien verstandiger om HD te nemen ivm de prestaties. Grafisch heeft de x7 er best een hele kluif aan en loopt een HD-scherm op de Mtk6589 net ff wat lekkerder en verbruikt aanzienlijk minder.

Ook wist ik niet zeker of ik wel 5" wilde. Het is best groot om zoiets altijd in je broekzak te hebben. Het past wel maar je merkt het toch goed. Een 4.5" of 4.7" met HD is ook best te pruimen.
.
Qua design heeft uiteindelijk de X7 de doorslag gegeven. Ik wilde geen S3/S4 look-a-like. Dat gaat me net wat te ver. Wat ik nu waarschijnlijk wel zou overwegen is de X7 elite. Die was toen in pre-order en ik wilde niet nog langer wachten zeker met de G4 horror-verhalen in het achterhoofd.

Achteraf denk ik nog regelmatig: dat ze dit kunnen maken voor 165 euro, bizar.

@Dutchgio:
Ik heb gisteren-avond laat nog je rom geflashed en ga je flash-avonturen volgen ;)
Ik heb er te kort mee kunnen spelen om er al een oordeel over te geven maar de eerste indrukken zijn zonder meer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:37:
[...]

Ik zou de hands-on video van de zopo c2 maar eens bekijken, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Het toestel buigt wel erg gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizentai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik ben benieuwd naar deze telefoon. ik zit er over te denken om hem te bestellen.

Eerst nog maar wat extra research ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Ik heb de X7 Elite net ontvangen van DHL. Afgelopen donderdag opgepikt in Hong Kong, nu in huis met €31.30,- aan extra kosten. Valt me allemaal erg mee gezien de verhalen in het levertijden topic.

Net 2x Antutu gedraaid, scoor een 14.178 en een 14.264 punten. Er staat bij device info geen T achter MT6589, maar aangezien de meeste MTK6589's rond de 11K scoren, zal dit dus wel een echte T zijn. Wifi is helemaal top, zelfs in het park hier naast mijn appartement net staan downloaden, had dan nog steeds ruim voldoende ontvangst, twee steepjes.

GPS deed in die vijf minuten buiten niets vinden trouwens, geen verrassing, wel waardeloos.

Telefoon kwam met 2 accu's, 1 screenprotector en een zwarte case. Verder nog USB kabeltje en stekker met Euro adapter erbij. Mooi compleet dus :)

Heb het toestel een hard reset gegeven, twee SIM kaarten erin gestopt en alles lijkt direct te werken. Superuser staat erop, Play store ook, Gapps niet. Is gekomen met Android 4.2.1 en een aantal Chinese apps die op één of twee na er allemaal vanaf kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

partyondude schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:50:
Ik heb de X7 Elite net ontvangen van DHL. Afgelopen donderdag opgepikt in Hong Kong, nu in huis met €31.30,- aan extra kosten. Valt me allemaal erg mee gezien de verhalen in het levertijden topic.

Net 2x Antutu gedraaid, scoor een 14.178 en een 14.264 punten. Er staat bij device info geen T achter MT6589, maar aangezien de meeste MTK6589's rond de 11K scoren, zal dit dus wel een echte T zijn. Wifi is helemaal top, zelfs in het park hier naast mijn appartement net staan downloaden, had dan nog steeds ruim voldoende ontvangst, twee steepjes.

GPS deed in die vijf minuten buiten niets vinden trouwens, geen verrassing, wel waardeloos.

Telefoon kwam met 2 accu's, 1 screenprotector en een zwarte case. Verder nog USB kabeltje en stekker met Euro adapter erbij. Mooi compleet dus :)

Heb het toestel een hard reset gegeven, twee SIM kaarten erin gestopt en alles lijkt direct te werken. Superuser staat erop, Play store ook, Gapps niet. Is gekomen met Android 4.2.1 en een aantal Chinese apps die op één of twee na er allemaal vanaf kunnen.
Mooi van de WiFi (althans, ik heb ook altijd goed ontvangst maar er komt niet altijd even netjes data over heen), jammer van de G-Apps. Ik ben benieuwd naar nieuwe ROMs voor de Elite.

Heb jij misschien Shadowgun staan om uit te proberen?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nee, maar ik zie dat de Deadzone versie gratis is. Je wilt weten of die game fatsoenlijk speelbaar is neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:50:
Via welke shop heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Kheb nog een SMS alternatief gevonden:
http://forum.xda-develope...p?t=2144863&highlight=sms

Maar dan moet je een "sendRawPdu" API functie in je custom ROM hebben, en dat hebben we niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm kan even niet volgen...

Wat is er loos met berichten sturen? Welke foutmelding/error krijgen jullie?

Ik zou de phone gewoon stock laten, treedt deze error dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:49:
Hmmm kan even niet volgen...

Wat is er loos met berichten sturen? Welke foutmelding/error krijgen jullie?

Ik zou de phone gewoon stock laten, treedt deze error dan op?
Gewoon een andere sms app installeren.
Overigens krijg je wel sms'sjes binnen, maar elke keer dat je er 1 binnen krijgt, krijg je eerst een melding dat "berichten gestopt is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Welke gebruiken jullie dan?

Ik heb er nog geen gevonden die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik sms (bijna) niet, dus ik zie het probleem niet zo.
Whatsapp heeft bij mij sms zo goed als vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hmmm, dat is wel storend, maar als ik het goed begrijp krijg je alleen die melding en werkt het verder wel? Net even een sms'je gestuurd van SIM naar SIM, komt wel aan, maar krijg ook die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dutchgio voor de info...

Man man ik weet niet wat ik moet doen... Heb wel zin in die phone, maar al dat tweaken schrikt me af. (ben niet echt een DIY fannaat en heb al helemaal niet de tijd om te 'zoeken' tot de phone 100% werkt)... Misschien dat ik toch maar voor een regulier merk ga dat gewoon 'out of the box' alles perfect doet... die Huawei Ascend P6 spreekt me ook wel aan qua design...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb er nog niks aan getweaked en ben het ook niet echt van plan eigenlijk. Waarom zou je moeten tweaken dan? Voor de GPS kan ik me voorstellen, maar dan pak je toch je TomTom of een oude telefoon waar het wel op werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Ojee...

Ik instaleerde net deze Camera, APK en Flash:
http://forum.xda-develope...=2341996&highlight=camera

Ik heb de originele gebackupt met Titanium Backup, maar ik krijg hem niet meer terug erop, en die nieuwe van XDA werkt niet. :( (Camera is gestopt.)
Ik heb die van XDA er met een hoop gedoe vanaf gekregen, maar ik krijg m'n backup er niet meer terug op, en anderen camera apps werken niet. (Camera is gestopt.)

Als ik de ROM opnieuw installeer, zonder cache en een reset te doen, kan ik dan m'n instellingen en apps behouden en m'n camera terug krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Adr01 op 08-07-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijder eerst de camera app en herstel daarna pas je backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Een ringtone per sim kaart, kan dat op de iOcean? Lijkt erop van niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
dutchgio schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:24:
Verwijder eerst de camera app en herstel daarna pas je backup
Er staat nu geen camera app op, ik kies: Herstel App+Data, ik start de Camera en hij zegt "Camera is gestopt." en sluit direct af.

De Galerij werkt overigens wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Herstel alleen de app, niet de data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Ik heb de Data en App weer verwijderd, dit maal Alleen app gekozen, gek genoeg krijg ik nu alleen m'n Galerij. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:23:
Ik heb er nog niks aan getweaked en ben het ook niet echt van plan eigenlijk. Waarom zou je moeten tweaken dan? Voor de GPS kan ik me voorstellen, maar dan pak je toch je TomTom of een oude telefoon waar het wel op werkt?
Gps lig ik niet wakker van als de rest het maar gewoon wel goed doet.

Tweaken -of eender ander welk woord hier van toepassing is- is dus blijkbaar nodig om gewoon smsjes te verturen/ontvangen als je geen 'foutmelding' of boodschap wilt.

Dat zijn zaken die me tegenhouden om voor de (oveigens prachtige) X7 te gaan.

Ik wil wel wel een goede phone, maar heb er het budget van +500 euro niet voor over omdat die dingen teveel afzien bij mij. (werk) Dus dan ga je op zoek naar een chinese phone die aardige specs heeft aan een fractie van de prijs maar dan moet je dus genoegen nemen met een een zwakke gps, soms brakke wifi en foutmeldingen als je smsjes verstuurd...

Voor velen onder jullie waarschijnlijk geen probleem om van alles te testen en het toestel te 'verbeteren' maar voor een leek zoals ik die bij wijze van spreken geen 2 uur vrijte tijd per week over houdt, schrikt dit af...

Het gezegde 'je krijgt waar je voor betaald' is dan weer van toepassing...

Een high end spec toestel dat het gewoon perfect out of the box doet heeft dus inderdaad blijkbaar zijn prijs... (samsung, htc, etc...) Dan denk/hoop ik dat Huawei de betere keuze is in mijn geval. Goedkoper dan de 'grote' namen en hopelijk toch meer 'af' uit de doos zonder getweak en ge-experimenteer om het toestel te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Als je een high-end toestel wilt voor een aantrekkelijke prijs, dan haal je toch gewoon een Nexus 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:10:
Als je een high-end toestel wilt voor een aantrekkelijke prijs, dan haal je toch gewoon een Nexus 4?
Bedankt voor de tip! Kende dat model niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Is helaas geen dual sim, verder de beste telefoon die ik ooit gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:17:
[...]

Wat ik nu waarschijnlijk wel zou overwegen is de X7 elite. Die was toen in pre-order en ik wilde niet nog langer wachten zeker met de G4 horror-verhalen in het achterhoofd.

Achteraf denk ik nog regelmatig: dat ze dit kunnen maken voor 165 euro, bizar.
Bedankt voor de feedback.. maarre, die elite is toch wel prijzig. Dan zit je ruim over de 200 euro heen en dan vind ik het eigenlijk geen budget phone meer. Voordeel is wel dat je geen SD kaart er in hoeft te doen voor extra geheugen (ik zou aan 32gb genoeg hebben).

Hoe lang doen jullie met die 2000mah batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:03:
[...]

Ik zou de hands-on video van de zopo c2 maar eens bekijken, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Het toestel buigt wel erg gemakkelijk.
Da's waar. Ik zou dan ook niet voor de normal gaan maar voor de platinum met gorilla glass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:38:
[...]

Bedankt voor de feedback.. maarre, die elite is toch wel prijzig. Dan zit je ruim over de 200 euro heen en dan vind ik het eigenlijk geen budget phone meer. Voordeel is wel dat je geen SD kaart er in hoeft te doen voor extra geheugen (ik zou aan 32gb genoeg hebben).

Hoe lang doen jullie met die 2000mah batterijen?
De dag kom je met gemak door.
Toen de mt6589 5 inch full-hd telefoons nog niet uit waren, riep ik het hardst dat dat ervoor zou zorgen dat je de dag nog niet eens door zou komen..
Valt reuze mee, de mt6589 is erg zuinig en de batterijduur is voor mij erg positief.
Hoe lang hangt natuurlijk heel erg af van je gebruik. Maar "de dag doorkomen" moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Eerste opmerkingen na een dag X7 Elite gebruik:
  • Ik zie het scherm af en toe heel kort en snel flikkeren. Niet bij het spelen van een game, maar wel in een app. Valt daar iets aan te doen? Vernam van een maat dat dit bij de power instellingen te verhelpen is? Deze zijn te tweaken met root toegang?
  • Volgens mij is het niet mogelijk om per simkaart een andere beltoon in te stellen. Geen ramp, wel jammer
  • Ik krijg de privé sim, die ook de 3G/H+ verbinding heeft, wel gekoppeld aan de Parrot, de zakelijke sim niet. Dat moet eigenlijk andersom.
  • Geen groot probleem, maar de soft keys zijn verwisseld bij de iOcean, was me niet opgevallen op de foto's. Wel even wennen.
  • Toestel is echt erg smooth en snel. M'n Nexus 4 is beter, maar het scheelt echt niet veel.
  • Erg fraai scherm. Kleurweergave lijkt me redelijk realistisch, niet zo 'Sumsung' kleurrijk.
  • Softkeys zijn niet verlicht.
Mochten er oplossingen voor bovenstaande problemen bestaan, ik hoor ze graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
partyondude schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:12:
Eerste opmerkingen na een dag X7 Elite gebruik:
  • Ik zie het scherm af en toe heel kort en snel flikkeren. Niet bij het spelen van een game, maar wel in een app. Valt daar iets aan te doen? Vernam van een maat dat dit bij de power instellingen te verhelpen is? Deze zijn te tweaken met root toegang?
  • Volgens mij is het niet mogelijk om per simkaart een andere beltoon in te stellen. Geen ramp, wel jammer
  • Ik krijg de privé sim, die ook de 3G/H+ verbinding heeft, wel gekoppeld aan de Parrot, de zakelijke sim niet. Dat moet eigenlijk andersom.
  • Geen groot probleem, maar de soft keys zijn verwisseld bij de iOcean, was me niet opgevallen op de foto's. Wel even wennen.
  • Toestel is echt erg smooth en snel. M'n Nexus 4 is beter, maar het scheelt echt niet veel.
  • Erg fraai scherm. Kleurweergave lijkt me redelijk realistisch, niet zo 'Sumsung' kleurrijk.
Mochten er oplossingen voor bovenstaande problemen bestaan, ik hoor ze graag ;)
1 flikkeren?
Met de youth geen last van. Waarschijnlijk bedoel je de 'opties voor ontwikkelaars'. Een uitgebreider menuvmet opties krijg ke als je een stuk of 5 keer achter elkaar op de android-versie drukt bij instellingen> over de telefoon.
2 simkaarten omwisselen?
3 nee, lijkt me inderdaad niet..
4 volgens mij is google hier juist de afwijkende factor, want met mn good old samsung zit de back button ook gewoon rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Als ik bij de opties voor ontwikkelaars kijk zie ik niet direct iets wat met dat geflikker te maken heeft denk ik. In whatsapp doet die het ook.

Simkaarten wisselen zal ik zo wel eens proberen, maar sim slot 2 is toch geen 3G slot? Privé sim moet data hebben.

Voor wat betreft de plaatsing van de softkeys, ik ben de Galaxy Nexus en Nexus 4 gewend, die hebben het net andersom :P

Verder is Google Now niet te activeren door op de middelste softkey te drukken. Dat is wel jammer, altijd handig onderweg in de auto.

Dit alles klinkt misschien wat negatief, maar ik kom dan ook van een goed toestel af. Ik vind het scherm en de snelheid van de iOcean echt dik voor elkaar, om eens twee belangrijke positieve punten te noemen :) Daarnaast boot het toestel echt ontzettend snel, ik denk nauwelijks langzamer dan wat ik gewend ben.

[ Voor 6% gewijzigd door partyondude op 08-07-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Juist whatsapp even bekeken.. het moet dus tussen 2 personen die deze app hebben gebeuren alsook constante 3g/wifi..

Ik gebruik nu Go sms pro en schakel al de meldingen van standaard app uit. hij werkt veel vloter en je kan themes of zelf volledig aanpassen ;)

Ook heb ik volgende vraag: hoe komt het dat er zo weining tweaks/thirdparty apps te vinden zijn in de playstore.. bij een vriend op zijn galaxy stond het er vol van en kon hij maar kiezen.. ook meer game/app keuze..
En ik moet zeggen dat de opties voor camera en dergelijke wel behoorlijk wat meer zijn.. kan dit ook niet allemaal naar de iocean geimporteerd worden ? :p

[ Voor 41% gewijzigd door jinks26 op 08-07-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
De batterij gaat hier enorm lang mee, ik speel er vaak en lang GTA 3 of Minecraft op, en zelfs met de 2000mAh batterij blijft hij alsnog de hele dag mee gaan.

Voor mijn camera app probleem:
Is er een app die apps en data backupt en allemaal in een keer kan restoren?

Handmatig ze allemaal met Titanium Backup aanvinken en terug zetten per stuk wil ik echt niet nog een keer doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
partyondude schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:33:
Als ik bij de opties voor ontwikkelaars kijk zie ik niet direct iets wat met dat geflikker te maken heeft denk ik. In whatsapp doet die het ook.

Simkaarten wisselen zal ik zo wel eens proberen, maar sim slot 2 is toch geen 3G slot? Privé sim moet data hebben.

Voor wat betreft de plaatsing van de softkeys, ik ben de Galaxy Nexus en Nexus 4 gewend, die hebben het net andersom :P

Verder is Google Now niet te activeren door op de middelste softkey te drukken. Dat is wel jammer, altijd handig onderweg in de auto.

Dit alles klinkt misschien wat negatief, maar ik kom dan ook van een goed toestel af. Ik vind het scherm en de snelheid van de iOcean echt dik voor elkaar, om eens twee belangrijke positieve punten te noemen :) Daarnaast boot het toestel echt ontzettend snel, ik denk nauwelijks langzamer dan wat ik gewend ben.
Dat zijn nou juist de functies die een Nexus device exclusief heeft.
Bij de Nexus is de menu toch ook geen menuknop maar een "action knop" oid?

Van de nexus 4 heb je noet echt een 'upgrade' naar de iocean. Ik kwam van een low-end samsung dus was het WOW-gevoel wat groter, door het grote verschil...
Adr01 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:39:
De batterij gaat hier enorm lang mee, ik speel er vaak en lang GTA 3 of Minecraft op, en zelfs met de 2000mAh batterij blijft hij alsnog de hele dag mee gaan.

Voor mijn camera app probleem:
Is er een app die apps en data backupt en allemaal in een keer kan restoren?

Handmatig ze allemaal met Titanium Backup aanvinken en terug zetten per stuk wil ik echt niet nog een keer doen. :P
De 'batch-modus' van titanium ;)
Rechtsboven een vinkje op een vierkantje :)

[ Voor 52% gewijzigd door dutchgio op 08-07-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:33:
Bij mij had het te maken met de optie automatische helderheid. deze heb ik uitgezet in weergave. Vanaf dat moment geen geflikker meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok, die heb ik inderdaad wel aanstaan. Ga ik proberen, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
partyondude schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:17:
Ok, die heb ik inderdaad wel aanstaan. Ga ik proberen, dank :)
Dat is bij meerdere toestellen een probleem. De sensor hikt dan een beetje op 2 gedachten. Met een custom rom kan dit verholpen worden door in de kernel de stappen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hmmm, dat vind ik dan weer even minder. Ik heb mezelf voorgenomen om niet te gaan rooten en flashen, aangezien je dan bezig blijft. Ik heb daar geen tijd meer voor en ook geen zin meer in trouwens. In ieder geval bedankt voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

partyondude schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:33:
Hmmm, dat vind ik dan weer even minder. Ik heb mezelf voorgenomen om niet te gaan rooten en flashen, aangezien je dan bezig blijft. Ik heb daar geen tijd meer voor en ook geen zin meer in trouwens. In ieder geval bedankt voor de opheldering.
Ik snap je sentimenten, maar het risico van kleine Chinese producenten is dat qua software updates en stabiliteit het wel eens tegen kan vallen. Vandaar dat ik ook nu vol aan de root zit terwijl ik dat ook liever niet doe. Maar de voordelen die extra moeite oplevert is vaak erg erg groot.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Mja, ik heb me helemaal suf geflasht met de Galaxy Nexus, heb daar ondertussen wel wat ervaring mee. Wat is blijven hangen is de zoektocht naar de 'beste' ROM, die niet bestaat. Daarom destijds overgestapt op de Nexus 4 en die gewoon stock gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Ik snap je sentimenten, maar het risico van kleine Chinese producenten is dat qua software updates en stabiliteit het wel eens tegen kan vallen. Vandaar dat ik ook nu vol aan de root zit terwijl ik dat ook liever niet doe. Maar de voordelen die extra moeite oplevert is vaak erg erg groot.
voor mij is het een vereiste. en android is android, dus rooten is geen probleem. alleen zul je custom rom support als Cyanogenmod en AOKP moeten missen.
rooten is nodig om de standaard rom aan te passen en te verbeteren.
de stock rom van iocean is nou eenmaal niet zo goed als... een andere :9
en wil je 100% gebruik maken van de aanpasbaarheid van Android, dan zul je toch echt moeten rooten.
zo heb ik nu Tasker ontdekt, al is het wel flink lastig in te stellen..
Pie control is ook erg handig.
om Setcpu(underclocken wanneer scherm uit staat) niet te vergeten.
en gravitybox om de ongebruikte sim-slot meldingen en het icoontje uit te schakelen.
lightflow voor het controleren en beheren van de notificatieled.
en zo kan ik nog wel even doorgaan... :P

@hierboven: zelfs als ik een Nexus 4 had zou ik m niet stock houden :)
dan heb je juist extreem veel support van developers..

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 09-07-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hehehe, weet ik, ik kan me indenken dat echte liefhebbers zoiets zelfs als heiligschennis beschouwen, een stock Nexus device :P Ach ja, de Nexus 4 en de oude SGN houd ik gewoon, dus als ik in de vakantie eens niets te doen heb kan ik altijd nog gaan experimenteren. Maar dan toch eerst met de iOcean denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door partyondude op 09-07-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2get
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-08 14:06
Hey,

Nou het is al inmiddels 1.5 maand later sinds aanschaf toestel. Ik moet helaas melden dat toestel inmiddels overleden is.

Kreeg ineens strepen in me scherm werd erger en erger en nu als je hem van lock screen afhaalt dat vaagt het scherm heel snel weg naar wit en dan zie je bijna niks meer.

Zit een beetje met me handen in het haar want je kan hem nergens laten repareren. Heb hem nooit laten vallen altijd netjes softcase eromheen....... maarja....

baal als een stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
r2get schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:10:
Hey,

Nou het is al inmiddels 1.5 maand later sinds aanschaf toestel. Ik moet helaas melden dat toestel inmiddels overleden is.

Kreeg ineens strepen in me scherm werd erger en erger en nu als je hem van lock screen afhaalt dat vaagt het scherm heel snel weg naar wit en dan zie je bijna niks meer.

Zit een beetje met me handen in het haar want je kan hem nergens laten repareren. Heb hem nooit laten vallen altijd netjes softcase eromheen....... maarja....

baal als een stekker
Je hebt bij de meeste shops een jaar garantie (soms 2). Je moet hem dan wel terug sturen en het duurt even qua tijd. Als je bij de grens woont, kun je hem via de duitse post verschepen dit is volgens mij iets goedkoper. Via TNT is dit geloof ik ongeveer 28 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2get schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:10:
Hey,

baal als een stekker
Als ik nu zeg dat het risico is van zo'n goedkope Chinese smartphone dan heb ik dadelijk allemaal mensen over me heen hangen die dat gaan ontkrachten.

Want ik ben nog steeds van mening dat zo'n telefoon wel duurkoop moet zijn, als hij gewoon blijft werken dan is alles in orde, maar zoals bij jou is het gewoon klote en dat zie ik bij een A merk als Huawei eigenlijk veel minder snel gebeuren en die worden ook nog in grotere aantallen gefabriceerd.

Blijft balen natuurlijk, want garantie en uit China vind ik een lastige combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06-2015
is de Iocean x7 elite inmiddels ook al te bestellen, er staat overal pre-selling enzo, maar to2c zegt dat ie ze in stock heeft. net even gemaild, als dit wordt bevestigd ga ik er denk eentje bestellen, nog mensen die me tegen willen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:36:
[...]

Als ik nu zeg dat het risico is van zo'n goedkope Chinese smartphone dan heb ik dadelijk allemaal mensen over me heen hangen die dat gaan ontkrachten.

Want ik ben nog steeds van mening dat zo'n telefoon wel duurkoop moet zijn, als hij gewoon blijft werken dan is alles in orde, maar zoals bij jou is het gewoon klote en dat zie ik bij een A merk als Huawei eigenlijk veel minder snel gebeuren en die worden ook nog in grotere aantallen gefabriceerd.

Blijft balen natuurlijk, want garantie en uit China vind ik een lastige combinatie.
Je krijgt nu geen mensen over je heen om te ontkrachten dat dat niet zo is, maar wel die omdat je nu inmiddels wel bekend staat om de labeltjes techniek.
Als jij iets plaatst in dit topic, gaat het vrijwel altijd om A-merken, kwaliteit en Huawei.
Wat wil je nou bereiken?
Dat wij allemaal met een Huawei rond gaan lopen?
Net alsof die nooit kapot of stuk gaan. Daar lees je alleen vrij weinig over omdat bijna niemand er 1 heeft. Op jou na dan.. Voor een paar tientjes meer heb je een vergelijkbaar model van bijvoorbeeld Samsung.
En die vindt ik toch meer een A-merk dan een Huawei, om me bij jou merk-labeltjespraatje aan te sluiten.
En het blijft natuurlijk "het topic voor onbekende chinese smartphones." Dus om dan met een A-merk aan te komen zetten dat zulke goede telefoons maakt en toevallig ook uit China komt en het helemaal de hemel in te prijzen is voor dit topic enigszins niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Het is ook pech of geluk hebben met die chinese spullen hoor, ik mag van geluk spreken, na twee flinken klappers (plat op scherm) en op de hoek van het apparaat zijn beide het scherm en het toestel zelf nog in werking.
GPS is bij mij helaas geen optie, wat ik ook probeer. (incl, koper draad solderen)

Trouwens, camera weer terug na ROM er opnieuw op te zetten en alles met batch terug te zetten. :) tnx

Edit:
Waar ik me eigenlijk over verbaas, is het scherm is of een elende, niet bruikbaar. Of het is volledige oké.
Niemand die last heeft van dode pixels? Het zijn er namelijk zo veel. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Adr01 op 09-07-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
riksteek schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:42:
is de Iocean x7 elite inmiddels ook al te bestellen, er staat overal pre-selling enzo, maar to2c zegt dat ie ze in stock heeft. net even gemaild, als dit wordt bevestigd ga ik er denk eentje bestellen, nog mensen die me tegen willen houden?
Ik heb je al eerder de tip gegeven om de zoekfunctie te gebruiken, of gewoon in een topic te bladeren en lezen.

Als je dat gedaan had, had je gezien dat ik de Elite sinds gisteren in bezit heb. Volgens mij is deze bij Pandawill en Antelife leverbaar en sowieso via aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:43:
[...]

Je krijgt nu geen mensen over je heen om te ontkrachten dat dat niet zo is, maar wel die omdat je nu inmiddels wel bekend staat om de labeltjes techniek.
Als jij iets plaatst in dit topic, gaat het vrijwel altijd om A-merken, kwaliteit en Huawei.
Wat wil je nou bereiken?
Dat wij allemaal met een Huawei rond gaan lopen?
Net alsof die nooit kapot of stuk gaan. Daar lees je alleen vrij weinig over omdat bijna niemand er 1 heeft. Op jou na dan.. Voor een paar tientjes meer heb je een vergelijkbaar model van bijvoorbeeld Samsung.
En die vindt ik toch meer een A-merk dan een Huawei, om me bij jou merk-labeltjespraatje aan te sluiten.
En het blijft natuurlijk "het topic voor onbekende chinese smartphones." Dus om dan met een A-merk aan te komen zetten dat zulke goede telefoons maakt en toevallig ook uit China komt en het helemaal de hemel in te prijzen is voor dit topic enigszins niet relevant.
Ik probeer gewoon aan te geven dat telefoons als deze gewoon minder betrouwbaar zijn en ik zal ze dus ook niet als vaste mobiele telefoons gebruiken en als ik ondernemer was zou ik me goed achter de oren krabben als ik ze wel zou willen verkopen, want de klanten komen beslist terug en zeggen hey de gps werkt niet en hey dat ding doet wel eens raar.

Maar als dit een android tv stick of android tablet geweest was, dan was het wat mij betreft niet zo'n probleem, want daarop hoef ik niet telefonische bereikbaar te zijn, dus als die android tv stick kapot gaat is niet zo'n ramp, maar daar zijn ook geen a merk alternatieven voor.

En Huawei noem ik alleen omdat ik die zelf heb en ik daar uiterst tevreden over ben en gewoon vergelijkbaar is met Samsung en HTC, alleen de HTC's had ik weer pech mee, iedere HTC die ik had is wel naar dynafix geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2get
  • Laatst online: 19-08 14:06
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:36:
[...]

Ik geef je groot gelijk. al het china spul wat ik heb gekocht is gewoon kapot. SSD, iphone kabels, oordopjes etc. etc.

Maar omdat ik dit een goede telefoon vond en dacht van... tja... uiteindelijk worden die a-merken ook in china gefabriceerd dus het zal allemaal hetzelfde zijn... dat is dus niet zo. Het is gewoon crap het wordt goedkoop gefabriceerd.

Daarnaast heb je natuurlijk ook het probleem dat onderdelen niet te krijgen zijn dus laten maken of zelf maken is geen optie.

Ik ben dus nu genoodzaakt zeker weer een totaal aan minimaal 50 euro aan shipping te gaan betalen zodat ik hem naar hun terug kan sturen en dan is het nog hopen dat ik hem ook terug krijg.

Ik kreeg toen ik hem bestelde ook trouwens 2 batterijen en daar is 1 ook al vanaf het begin van kapot...... dus tja.... het zal pech zijn of jullie zullen binnen een paar maanden hetzelfde meemaken........ (hoop het niet natuurlijk)

Ik had hem 15 mei ongeveer, zijn er mensen die hem nog voor mij hadden en geen problemen ervaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

r2get schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:37:
[...]

Ik geef je groot gelijk. al het china spul wat ik heb gekocht is gewoon kapot. SSD, iphone kabels, oordopjes etc. etc.

Maar omdat ik dit een goede telefoon vond en dacht van... tja... uiteindelijk worden die a-merken ook in china gefabriceerd dus het zal allemaal hetzelfde zijn... dat is dus niet zo. Het is gewoon crap het wordt goedkoop gefabriceerd.

Daarnaast heb je natuurlijk ook het probleem dat onderdelen niet te krijgen zijn dus laten maken of zelf maken is geen optie.

Ik ben dus nu genoodzaakt zeker weer een totaal aan minimaal 50 euro aan shipping te gaan betalen zodat ik hem naar hun terug kan sturen en dan is het nog hopen dat ik hem ook terug krijg.

Ik kreeg toen ik hem bestelde ook trouwens 2 batterijen en daar is 1 ook al vanaf het begin van kapot...... dus tja.... het zal pech zijn of jullie zullen binnen een paar maanden hetzelfde meemaken........ (hoop het niet natuurlijk)

Ik had hem 15 mei ongeveer, zijn er mensen die hem nog voor mij hadden en geen problemen ervaren ?
Jawel. Er was iemand die had inderdaad net als jij meteen strepen en flikkeringen in het beeld. Dat was volgens mij een DOA.

Succes. Dit is wel een risico ja. Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Ben een beetje gaan spelen met gravitybox uit dutchgio rom maar op een of andere manier heb ik nu geen 3g meer.. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ariedude schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:38:
Ben een beetje gaan spelen met gravitybox uit dutchgio rom maar op een of andere manier heb ik nu geen 3g meer.. iemand enig idee?
Dan is het waarschijnlijk noet gravitybox zelf waar je mee hebt zitten spelen, maar de MTK engineer mode.

Ga eens naar de engineering mode, en vervolgens de bandmodus.
Kijk even of ke daar iets hebt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ik heb zelf al een week de elite in mijn bezit, heb al veel zitten zoeken om de gps aan de praat te krijgen,
heb zelfs al een koper draad als antenne geplaatst zoals op deze site 1x een fix gehad van een 2 tal minuutjes, daarna weer niks, ziet wel tot 15 satellieten maar geen fix.
Jammer, hopelijk komt er een oplossing voor de elite :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Werkt Simyo ook op de iOcean?
Ik hoor namelijk dat er sommige providers niet werken op de iOcean.

Wel jammer is dat je niet goedkoper uit komt als je apart een Pre-Paid bellen neemt en apart een abbo op 3G. :P
Apart een 3G abbo nemen is blijkbaar ineens duurder dan samen met het bellen.
(Gezien de dual-sim mogelijkheid.)

[ Voor 5% gewijzigd door Adr01 op 10-07-2013 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
dutchgio schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:50:
[...]

Dan is het waarschijnlijk noet gravitybox zelf waar je mee hebt zitten spelen, maar de MTK engineer mode.

Ga eens naar de engineering mode, en vervolgens de bandmodus.
Kijk even of ke daar iets hebt uitgezet.
Staan er wel grijs die ik niet kan aanzetten zoals wcdma-dcs 1800 en 1700. Wcdma-aws 1700. Wcdma-1800 en 1700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
XanderDrake schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:41:
[...]

Jawel. Er was iemand die had inderdaad net als jij meteen strepen en flikkeringen in het beeld. Dat was volgens mij een DOA.

Succes. Dit is wel een risico ja. Waar heb je hem besteld?
Die DOA was idd van mij. Volgens mij wel de enige uit het topic. Telefoon is nu terug in china echter omdat ik hem via china besteld heb en met iemand hem voor mij mee heeft genomen wilde hij geen garantie geven op de verzending terug. Dus heb een andere oplossing bedacht met iemand die in china woont die hem eerst helemaal nakijkt voordat die teruggestuurd wordt.

Status op dit moment: telefoon is bij de leverancier van taobao

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Volgens mij heeft de Elite altijd 2GB geheugen en 32 GB opslag, dat heeft deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat is de ge-upgrade youth met mt6589T.
Niks elite aan ;)

Mooi prijsje is het wel

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 10-07-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:05
dutchgio schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:44:
[...]

Dat is de ge-upgrade youth met mt6589T.
Niks elite aan ;)

Mooi prijsje is het wel
En overmorgen wordt de X7 Plus 16G gereleased :)
mt6589T 1G/16G 13MP

[ Voor 3% gewijzigd door Blastpe op 10-07-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
Adr01 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 01:19:
Werkt Simyo ook op de iOcean?
Ik hoor namelijk dat er sommige providers niet werken op de iOcean.

Wel jammer is dat je niet goedkoper uit komt als je apart een Pre-Paid bellen neemt en apart een abbo op 3G. :P
Apart een 3G abbo nemen is blijkbaar ineens duurder dan samen met het bellen.
(Gezien de dual-sim mogelijkheid.)
Simyo werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hi en Tele2 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Blastpe schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:57:
[...]

En overmorgen wordt de X7 Plus 16G gereleased :)
mt6589T 1G/16G 13MP
Klopt, maar 16gb intern lijkt me niet nodig.
4gb is meer dan voldoende, zelfs als alles op het interne geheugen staat. Als het vol raakt verplaats ik de apps naar de sd kaart.
De mt6589T voegt misschien qua GPU wel wat extra power toe, de CPU zul je niet veel van merken.

By the way:
De door mij gemaakte optimised ROM werkt trouwens ook op Elite toestellen, alleen werkt de rear camera dan niet. Dus voor de Elite gebruikers: nog even geduld... Ik ga een aparte build/patch maken om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:31
dutchgio schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:33:
[...]

Klopt, maar 16gb intern lijkt me niet nodig.
4gb is meer dan voldoende, zelfs als alles op het interne geheugen staat. Als het vol raakt verplaats ik de apps naar de sd kaart.
De mt6589T voegt misschien qua GPU wel wat extra power toe, de CPU zul je niet veel van merken.

By the way:
De door mij gemaakte optimised ROM werkt trouwens ook op Elite toestellen, alleen werkt de rear camera dan niet. Dus voor de Elite gebruikers: nog even geduld... Ik ga een aparte build/patch maken om het op te lossen.
Mag ik dan voor alle elite gebruikers op voorhand bedanken? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hebben mensen met een iOcean X7 last van uitval van een SIM bij gebruik van 3G?

PS. die Antutu score van 12k kan toch niet kloppen voor die T versie van de Youth?

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Dain op 10-07-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Geen last van uitval en die 12K score voor de T versie lijkt me ook sterk, ik scoor hier een ruime 14.1K

@dutchgio: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:00:

PS. die Antutu score van 12k kan toch niet kloppen voor die T versie van de Youth?
Ik kreeg laatst wel een melding dat ik niet kon bellen als ik 3G aan had ofzo, maar 2 seconden later kon ik wel gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
12K met turbo? Ik haal 11.600 met de 'gewone' youth ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Oké bedankt, dan zit ik vanaf volgende maand bij Simyo.

Ik haal met m'n Youth 11.740, mooie score voor het beestje.
Volgens mij haalt een Turbo versie +/- de score van een S3.14000-16000

Edit:
Met de update van Antutu vandaag haalde ik zelfs een score van 12036. :D

Edit2:
Is er een manier om de GPS permanent uit te zetten?
Ik zie hem zo nu en dan ineens zoeken en vervolgens laat hij hem aan staan.

[ Voor 37% gewijzigd door Adr01 op 10-07-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06-2015
ik heb iets raars gezien op Antelife.com, ze bieden daar de Iocean x7 turbo aan... nu stond dit in de titel: Iocean X7 Turbo MTK6589T Quad Core 1.2GHz, volgens mij hoort de T toch echt 1,5Ghz te leveren en heeft de Iocean inderdaad een T... nu keek ik een beetje bij de foto's en zag ik bij informatie over de telefoon staan: Cpu hardware: MTK6589 dus zonder T, dus wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
riksteek schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:05:
ik heb iets raars gezien op Antelife.com, ze bieden daar de Iocean x7 turbo aan... nu stond dit in de titel: Iocean X7 Turbo MTK6589T Quad Core 1.2GHz, volgens mij hoort de T toch echt 1,5Ghz te leveren en heeft de Iocean inderdaad een T... nu keek ik een beetje bij de foto's en zag ik bij informatie over de telefoon staan: Cpu hardware: MTK6589 dus zonder T, dus wat is het nou?
Dat is de turbo versie, die 1,5 ghz draait.
Alleen herkent Antutu dat als een 'gewone' mt6589.
Adr01 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:17:
Oké bedankt, dan zit ik vanaf volgende maand bij Simyo.

Ik haal met m'n Youth 11.740, mooie score voor het beestje.
Volgens mij haalt een Turbo versie +/- de score van een S3.14000-16000

Edit:
Met de update van Antutu vandaag haalde ik zelfs een score van 12036. :D

Edit2:
Is er een manier om de GPS permanent uit te zetten?
Ik zie hem zo nu en dan ineens zoeken en vervolgens laat hij hem aan staan.
Mooie scores ;)
De youth met turbo moet ongeveer 13-14.000 halen lijkt me..
Voor gps: Instellingen> locatietoegang > gps satallieten op uit zetten

[ Voor 36% gewijzigd door dutchgio op 10-07-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jah,, maar in Antutu screenies zou ie wel 1500mhz moeten laten zien zoals die phone bij geekbuying (zie link hieronder). Ik zie trouwens waarom de phone in de screenies bij GB maar 12k antutu score haalt; telefoon hangt aan de lader (zie icons linksboven in screenshots) en dat is funest voor Antutu.. /fail :)

Als ik het goed heb begrepen scoort de telefoon veel lager in Antutu met de lader aangesloten.

bedoel deze; http://www.geekbuying.com...-3G-GPS-White-317192.html

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 10-07-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Lord_Dain schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:00:
Ja. Nu met MicroSIM gaat het stukken beter. Behalve bij Dutchgio's ROM helaas, toch ff checken wat ik nog meer had aangepast.. Ik heb Telfort en het probleem zit 'm in het roamen denk ik.

Voor de mensen zonder GPS, check of je EPO file ouder is als een maand. Zo ja, update dan het bestand, want deze is maar 1 maand geldig. Via autoupdate gaat het niet, je moet ze van de (supervaak overbelastte) server trekken en zelf in DATA/MISC zetten.
code:
1
2
ftp://epo_alps:epo_alps@epo.mediatek.com/EPO.DAT
ftp://epo_alps:epo_alps@epo.mediatek.com/EPO.MD5

Het is nog steeds crappy, maar iig beter als niets.
Waar kun je trouwens goedkoop een klein stukje koperfolie halen i.p.v. gelijk een grote rol?
Ik heb nu een koperdraad van een oude TV-kabel gebruikt i.c.m. alufolie. Werkt al stuk beter, maar is niet perfect. |:(

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:04
Zojuist na veel wikken en wegen via Antelife (maar liefst 4% korting :P) de iOcean X7 Turbo aangeschaft. Mooi toestel! Zat een tijd lang na te denken om voor meer RAM en ROM te gaan, maar merk dat ik dat op mijn huidige toestel ook niet echt gebruik (HTC Sensation) dus uiteindelijk heb ik aan 1G/ 4G/ SD card voldoende. Zie erg uit naar de levering.

Bezorging via Swiss Post (15-30 dagen) hetgeen niet erg is daar ik toch eerst op vakantie ga. Zal vanaf nu dit forum ook wat meer in de gaten houden en wanneer mensen het leuk vinden mijn bevindingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ford_Prefect schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:43:
Zojuist na veel wikken en wegen via Antelife (maar liefst 4% korting :P) de iOcean X7 Turbo aangeschaft. Mooi toestel! Zat een tijd lang na te denken om voor meer RAM en ROM te gaan, maar merk dat ik dat op mijn huidige toestel ook niet echt gebruik (HTC Sensation) dus uiteindelijk heb ik aan 1G/ 4G/ SD card voldoende. Zie erg uit naar de levering.

Bezorging via Swiss Post (15-30 dagen) hetgeen niet erg is daar ik toch eerst op vakantie ga. Zal vanaf nu dit forum ook wat meer in de gaten houden en wanneer mensen het leuk vinden mijn bevindingen plaatsen.
Ik heb ook exact deze ook aangeschaft, via DHL omdat ik zonder telefoon zit. Ik vond het prijsverschil en de meerwaarde van 1gb werkgeheugen teveel om voor de elite te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:05
Wat is die meerwaarde van die 1GB extra geheugen bij de X7Elite? Kan een eigenaar van een X7Elite daar iets over vertellen. Ik zit zelf ook enorm te twijfelen tussen een youthTurbo en een Elite.
Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.