Hahaha geniaal, hij maakt ook echt je ogen groter en je huid blanker, speciaal voor die chinezen.Samiej6 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:08:
Iemand de face beautify functie van de camera al uitgeprobeerd? :'-)
Heb er al veel mensen mee kunnen laten lachen
Blijft toch bizar wat ze uitvinden daar in China, haha
Beste mensen,
Al geruime tijd volg ik deze telefoon en dit forum. Zelf ben ik in het bezit van een Alcatel One Touch 995,
maar ik ben ontzettend geïnteresseerd in de iOcean x7. Op zich doet m'n Alcatelli het nog best, maar de processor en de camera zijn niet al te best. Bij spellen en scrollen ervaar ik vaak 'lag' en ik heb het het gevoel dat ik wel toe ben aan een betere camera (nu maar 5 megapixel). Daarom vroeg ik mij af hoe jullie de camera-kwaliteit ervaren en of jullie wellicht een aantal foto's die met de iOcean zijn gemaakt, kunnen posten. Alvast bedankt!
Groeten,
No-kia
P.S. Hoe is het geluid dat uit de speaker komt? Bij mn 995 is dat namelijk erg goed.
Maar bovendien; wat is het design toch prachtig!
Al geruime tijd volg ik deze telefoon en dit forum. Zelf ben ik in het bezit van een Alcatel One Touch 995,
maar ik ben ontzettend geïnteresseerd in de iOcean x7. Op zich doet m'n Alcatelli het nog best, maar de processor en de camera zijn niet al te best. Bij spellen en scrollen ervaar ik vaak 'lag' en ik heb het het gevoel dat ik wel toe ben aan een betere camera (nu maar 5 megapixel). Daarom vroeg ik mij af hoe jullie de camera-kwaliteit ervaren en of jullie wellicht een aantal foto's die met de iOcean zijn gemaakt, kunnen posten. Alvast bedankt!
Groeten,
No-kia
P.S. Hoe is het geluid dat uit de speaker komt? Bij mn 995 is dat namelijk erg goed.
Maar bovendien; wat is het design toch prachtig!
Dan heb je in die geruime tijd zeker de allereerste post van dit topic gemist. Daar vind je een link naar foto's.No-kia schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:22:
Daarom vroeg ik mij af hoe jullie de camera-kwaliteit ervaren en of jullie wellicht een aantal foto's die met de iOcean zijn gemaakt, kunnen posten. Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door dbzdragon op 10-06-2013 17:51 ]
Ik ben wat telefoons betreft best wel een freak te noemen. Toen ik Chinaphones ontdekte opende er een nieuwe wereld voor me.dbzdragon schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:53:
[...]
Ik had je product review gelezen over de iOcean. Mooi stuk en je hebt het toestel een goede beoordeling gegeven. Mag ik vragen waarom je, ondanks de goede review, hebt besloten de iOcean weg te doen? Ik heb hem namelijk in bestelling.
De iOcean was eigenlijk een expiriment, die me heel erg goed bevallen is. Had hem graag gehouden, maar nog liever test ik wat andere phones uit. Dus je kan waarschijnlijk nog meer reviews verwachten
[ Voor 6% gewijzigd door Gingerbread op 10-06-2013 19:35 ]
Ga de Faea F1 eens testen
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Pff de batterij doet weer moeilijk, Pandawill maar een mail gestuurd en op het forum gevraagd.
Eens kijken of ze nu nog steeds antwoord geven.
Eens kijken of ze nu nog steeds antwoord geven.
Denk dat ik een van die dingen eens ga proberen van DX.
[ Voor 77% gewijzigd door Adr01 op 11-06-2013 00:17 ]
Ik heb nu een beetje hetzelfde. De iOcean wordt mijn eerste China-phone. Voorheen waren ze niet interessant, omdat ze vaak inferieur waren. Nu zijn de specs zo goed, dat de meeste gebruikers vaak een overkill aan hardware hebben. Zeker niet-gamers net als ik. Zal zeker met een gezonde nieuwsgierigheid je reviews lezen!Gingerbread schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:35:
[...]
Ik ben wat telefoons betreft best wel een freak te noemen. Toen ik Chinaphones ontdekte opende er een nieuwe wereld voor me.
De iOcean was eigenlijk een expiriment, die me heel erg goed bevallen is. Had hem graag gehouden, maar nog liever test ik wat andere phones uit. Dus je kan waarschijnlijk nog meer reviews verwachten
Heeft iemand ook de witte versie? Ben benieuwd hoe die er precies uitziet.
Verder is de elite nu op presale bij antelife voor 300 $, iemand dat al aangedurfd om te bestellen?
Verder is de elite nu op presale bij antelife voor 300 $, iemand dat al aangedurfd om te bestellen?
Zodra mijn iocean x7 youth van antelife is aangekomen, bestel ik de elite versie bij pandawill/antelife! Als de elite versie (bijna) binnen is, verkoop ik de youth op marktplaats. De reden dat ik per se de elite wil, is omdat ik een snellere gpu/cpu en de grotere accu een must vind! Als de youth op marktplaats verkocht is heb ik er geen verlies op gemaakt
Edit: Kan je games zoals modern combat 4 en gta 3/vice city pelen zonder de build prop te wijzigen, regelrecht vanaf internet/play store?
[ Voor 16% gewijzigd door Willian40 op 11-06-2013 07:50 ]
Nee. Veel games werken vanuit Play (Shadowgun, Deadtrigger) maar GTA moest ik ali illegali downloaden om te spelen. Liefst kocht ik het maar ik heb geen zin om in de build.prop te rommelen voor dit soort ongein.Willian40 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:33:
Edit: Kan je games zoals modern combat 4 en gta 3/vice city pelen zonder de build prop te wijzigen, regelrecht vanaf internet/play store?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
15-6 in de verkoop staat er bij pandawilln3rdje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 02:16:
Heeft iemand ook de witte versie? Ben benieuwd hoe die er precies uitziet.
Yeah bij antelife op 16-06. K ga em gelijk bestellen dan, zit nu in amerika daar hoef je blijkbaar geen invoerkosten te betalen op mobiele telefoons. Met een gerust hart bestellen dus!
Hoe zou de GPS zijn van de Elite? Vergelijkbaar (lees even waardeloos) als bij de youth?
Dat is toch echt een nadaal, verder zijn het namelijk super strakke en snelle telefoons!
Dat is toch echt een nadaal, verder zijn het namelijk super strakke en snelle telefoons!
Zijn de gps van de de youth serieus zo waardeloosGremen schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:38:
Hoe zou de GPS zijn van de Elite? Vergelijkbaar (lees even waardeloos) als bij de youth?

Het is best slecht. Je kan het wel gebruiken met root settings en veel geduld...joeriinc schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:42:
Zijn de gps van de de youth serieus zo waardeloos?
Tenzij iOcean een grotere antenne toevoegd aan de smartphone, zal de kwaliteit niet beter zijn bij de Elite. Ik vrees het ergste iig.Gremen schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:38:
Hoe zou de GPS zijn van de Elite?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ligt geloof ik niet aan de iocean, maar aan die MTK chipset.
En ik lees ook genoeg replies waar het wel gewoon werkt ... dus blijft afwachten
En ik lees ook genoeg replies waar het wel gewoon werkt ... dus blijft afwachten
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Hier Momus in "\[iOcean/Ou Sheng X7] Ervaringen & Discussie" staat beschreven hoe het opgelost kan worden, ik heb het zelf nog niet geprobeerd verwacht mijn iOcean deze week.TDLofCC schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:54:
Ligt geloof ik niet aan de iocean, maar aan die MTK chipset.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Ik heb al die root gps.conf aanpassingen (en via mobileuncle) geprobeerd, maar dat maakte niet veel uit.
In eerste instantie dacht ik ook dat GPS goed werkte. Als je namelijk google maps opent, zie je snel waar je bent. Maar volgens mij, worden daar ook wifi locaties enz gebruikt.
Als je echt gaat navigeren of bijvoorbeeld GPS Test gebruikt, merk je dat een fix krijgen toch een stuk lastiger is
In eerste instantie dacht ik ook dat GPS goed werkte. Als je namelijk google maps opent, zie je snel waar je bent. Maar volgens mij, worden daar ook wifi locaties enz gebruikt.
Als je echt gaat navigeren of bijvoorbeeld GPS Test gebruikt, merk je dat een fix krijgen toch een stuk lastiger is
Als je google maps opent, dan wordt je locatie bepaald aan de hand van triangulatie.
Triangulatie met GSM masten dan zeker?
En volgens mij zijn er dus een aantal mensen die zeggen dat GPS werkt, omdat ze niks anders hebben gedaan dan google maps te openen.
En volgens mij zijn er dus een aantal mensen die zeggen dat GPS werkt, omdat ze niks anders hebben gedaan dan google maps te openen.
De Elite komt net als de Young met een 2000mAh batterij, dus alleen snellere cpu/gpu.Willian40 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:33:
Zodra mijn iocean x7 youth van antelife is aangekomen, bestel ik de elite versie bij pandawill/antelife! Als de elite versie (bijna) binnen is, verkoop ik de youth op marktplaats. De reden dat ik per se de elite wil, is omdat ik een snellere gpu/cpu en de grotere accu een must vind! Als de youth op marktplaats verkocht is heb ik er geen verlies op gemaaktEdit: Kan je games zoals modern combat 4 en gta 3/vice city pelen zonder de build prop te wijzigen, regelrecht vanaf internet/play store?
Als je Google Maps opent wordt de locatie API aangeroepen. Die zal proberen de locatie zo snel mogelijk te bepalen en doet dit door middel van onder andere triangulatie maar zal ook direct de GPS ontvanger aanzetten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Inderdaad. Voordat je een statement doet als "mijn GPS werkt wel", dan is het wel van belang dat je zeker weet dat je locatie niet adhv triangulatie wordt bepaald. Bij triangulatie valt de nauwkeurigheid van de locatiebepaling erg tegen. Dus dit is een goede indicatie dat de GPS niet werkt.Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:58:
Als je Google Maps opent wordt de locatie API aangeroepen. Die zal proberen de locatie zo snel mogelijk te bepalen en doet dit door middel van onder andere triangulatie maar zal ook direct de GPS ontvanger aanzetten.
Het is inderdaad bekend dat de MTK6589 chip problemen heeft met de GPS. Of dit alleen aan de instellingen zal liggen weet ik niet. Sommigen beweren van wel. Maar goed, het blijft opvallend dat veel mensen klachten hebben. Dus dat is in mijn optiek het enige kritiekpunt wat ik op deze telefoon heb. Toch heb ik hem besteld.
Als je wilt weten of GPS werkt kan je het beste een GPS testing tool gebruiken zoals "GPS test".
Kunnen we ergens een screenprotector voor de iOcean X7 los bestellen?
Pandawill zegt dat ze die niet los hebben, helaas.
[ Voor 9% gewijzigd door Adr01 op 11-06-2013 16:37 ]
http://www.magicbazaar.ne...Ocean-X7-Screen-protector
Geen idee van de kwaliteit van bovenstaande.
De originele laat iig snel krassen zien.
http://m.aliexpress.com/i...wwdetail2mobilesitedetail
Geen idee van de kwaliteit van bovenstaande.
De originele laat iig snel krassen zien.
http://m.aliexpress.com/i...wwdetail2mobilesitedetail
Antelife stuurde me er een paar gratis. Die heeft ze vast.Adr01 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:37:
Kunnen we ergens een screenprotector voor de iOcean X7 los bestellen?
Verwijderd
Weet er iemand het verschil tussen de
Young Smartphone: http://www.pandawill.com/...roid-42-black-p75855.html
en
Young Basic smartphone: http://www.pandawill.com/...roid-42-black-p75857.html
?
De basic is een €5 goedkoper. Wat ik zie is dat die een screen protector en 1x2000 batterij krijgt,
de niet-basic krijgt een case (geen screenprotector) en 2x2000 batterijen.
Zijn die batterijen dan echt zo slecht dat ze maar €5 kosten? Of zie ik hier nog iets anders over het hoofd
en
?
De basic is een €5 goedkoper. Wat ik zie is dat die een screen protector en 1x2000 batterij krijgt,
Zijn die batterijen dan echt zo slecht dat ze maar €5 kosten? Of zie ik hier nog iets anders over het hoofd
Batterijen kun je inderdaad voor 5 euro kopen. Of ze dan slecht zijn of niet laat ik in het midden.
het verschil is inderdaad de extra accu, en de accu is zeker niet slecht te noemen en $5 is op zich niet zo gek, als je een losse batterij koopt voor een telefoon kost dat in china rond 10-20 dollar.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:30:
en
?
Ik hoop/denk dat de 2000 mAh accu gewoon goed presteert, ik weet niks over de levensduur van de accu in chinese-smartphones, misschien kan iemand anders daar wat over zeggen!Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:30:
en
?
Die zwarte achterkant ziet er wel echt mooi uit. Weet iemand of die zwarte achterklepjes los zijn te bestellen?Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:30:
en
?
Zijn gewoon dezelfde type accu's als in "westerse" telefoons, in principe zou de levensduur hetzelfde moeten zijn. Tenzij het gaat om echt slecht geconstrueerde accu's maar daar zou ik me met zulke smartphones geen zorgen om maken.Willian40 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:41:
[...]
Ik hoop/denk dat de 2000 mAh accu gewoon goed presteert, ik weet niks over de levensduur van de accu in chinese-smartphones, misschien kan iemand anders daar wat over zeggen!
Zijn er mensen met het toestel die er geen screenprotector op hebben zitten?
Hoe is jullie ervaring, en hoe snel krast het scherm?
Ben zelf nogal huiverig om zonder screenprotector rond te gaan lopen aangezien er geen gorilla glas op zit. Maar het lijkt mij wel fijner bedienen zonder protector.
Ben zelf nogal huiverig om zonder screenprotector rond te gaan lopen aangezien er geen gorilla glas op zit. Maar het lijkt mij wel fijner bedienen zonder protector.
Gewoon geen sleutels in dezelfde zak doen, niet laten vallen etc. Ik denk dat dit glas minder snel krast dan een screenprotector..... (daarvan kan je er natuurlijk wel een nieuwe op doen, maar om een indicatie te geven)Samiej6 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:54:
Mij lukt het plakken van screenprotectors echt nooit, ik was deze keer ook echt serieus eerst gaan douchen om alle stof uit de lucht te krijgen, maar alsnog 2 kleine stofjes er onder.
Welliswaar geen iOcean maar ik heb op mijn Newman N1 ook geen screenprotector zitten en dat is ook geen Gorilla Glass. Heb de telefoon sinds ergens oktober of november en tot op heden is het touch screen perfect in orde. Telefoon zit bij mij altijd in een universeel hoesje.
Ik blijf het zeggen maar gorilla glass is naar mijn mening een overhypte marketingterm. Ik loop al jaren zonder screenprotectors rond en nooit een krasje weten te krijgen. Bijna allemaal toestellen zonder het "speciale" glas.Samiej6 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:54:
Tegenwoordig is het allemaal echt sterk genoeg, vroeger waren het nog plastic schermen maar nu is het gewoon allemaal glas en dat is sowieso krasvast.
Begon de nieuwe entries te lezen en was al helemaal van plan dit te typen ... dus ... +1Gingerbread schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:12:
[...]
Ik blijf het zeggen maar gorilla glass is naar mijn mening een overhypte marketingterm. Ik loop al jaren zonder screenprotectors rond en nooit een krasje weten te krijgen. Bijna allemaal toestellen zonder het "speciale" glas.
Tegenwoordig is het allemaal echt sterk genoeg, vroeger waren het nog plastic schermen maar nu is het gewoon allemaal glas en dat is sowieso krasvast.
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Gorilla Glass is gewoon een merknaam van een bedrijf dat een bepaald soort gehard glas produceert. Het glas heeft wel degelijk een hogere hardheid dan normaal glas.Gingerbread schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:12:
Ik blijf het zeggen maar gorilla glass is naar mijn mening een overhypte marketingterm. Ik loop al jaren zonder screenprotectors rond en nooit een krasje weten te krijgen. Bijna allemaal toestellen zonder het "speciale" glas.
Krasvast bestaat niet. Een materiaal met hogere hardheid (zand) zal altijd krassen maken op materiaal met een lagere hardheid. Een materiaal met lagere hardheid (plastic) kan nooit krassen maken op materiaal met een hogere hardheid.Tegenwoordig is het allemaal echt sterk genoeg, vroeger waren het nog plastic schermen maar nu is het gewoon allemaal glas en dat is sowieso krasvast.
Het is gewoon een kwestie van hardheid van het ene materiaal versus hardheid van het andere materiaal.
Blijft het verhaal dat je gewoon "common sense" moet gebruiken ... doe nooit sleutels in de zak waar mijn telefoon zit. Leg hem nooit op het glas op tafel. Etc...
Daarnaast ... het is "wegwerp" techniek ... na 1 1/2 to 2 jaar is het af ... dus dan zijn deze telefoonprijzen geweldig
Daarnaast ... het is "wegwerp" techniek ... na 1 1/2 to 2 jaar is het af ... dus dan zijn deze telefoonprijzen geweldig
- Verwijder plz.
[ Voor 94% gewijzigd door EdwinnR op 12-06-2013 11:26 ]
Ik gebruik ook geen screen protector. Ik zie en voel het toch altijd, en dat doet af aan mijn positieve gevoel van een smartphone.
De X7 heeft geen gorilla glass (wat wel goed werkt, mijn LG O2X is al 1,5 jaar oud en heb hem toch tig keer laten vallen zonder nadelig effect, mijn vriendin heeft hem nu), maar wel iets anders wat hem harder dan ander glas maakt. Wat exact vergeet ik telkens.
De X7 heeft geen gorilla glass (wat wel goed werkt, mijn LG O2X is al 1,5 jaar oud en heb hem toch tig keer laten vallen zonder nadelig effect, mijn vriendin heeft hem nu), maar wel iets anders wat hem harder dan ander glas maakt. Wat exact vergeet ik telkens.
Heeft iemand al getest of een 64GB kaartje ook werkt?
En hoe zijn de ervaringen met de telefoon buiten in t zonlicht? Is het scherm dan nog af te lezen? Bij mijn galaxy s3 is het bijna janken... met mijn hand erboven wil t net.
Denk het niet.. er staat overal bij max 32gbEdwinnR schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:37:
Heeft iemand al getest of een 64GB kaartje ook werkt?
dutchgio schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:52:
[...]
Officieel staat er inderdaad 32gb, maar de ervaring leert dat bij andere toestellen ook 64gb kaartjes werken.
In de volle zon met helderheid op 100% is het redelijk, maar zeker niet goed. Maar dat is volgens mij echt met alle telefoons. Ik heb alleen niet echt van die dure apparaten om het mee te vergelijken. Alleen een mat laptop-scherm en die doet het beter, maar die is dan ook mat.TFDev schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:00:
En hoe zijn de ervaringen met de telefoon buiten in t zonlicht? Is het scherm dan nog af te lezen? Bij mijn galaxy s3 is het bijna janken... met mijn hand erboven wil t net.
Ga er maar van uit dat je voor dit geld geen telefoon vind die het beter doet in vol zonlicht. (buiten misschien een andere chinese telefoon)
Mijn ervaring is trouwens wel dat het automatisch aanpassen van de helderheid slecht werkt. Hij staat volgens mij gewoon altijd op 70%, dat is 's nachts voor mij te hoog, maar overdag buiten in de zon te laag.
Met Tasker of Llama instellen dat hij de helderheid aanpast. Die van mij gaat standaard na 10 uur 's avonds naar 10% helderheid zodat ik niet verblind wordt als ik 's nachts een keer wil kijken naar iets.
Verwijderd
Hallo iedereen, ik zal me even voorstellen. Ik ben Sil, 15 jaar en nogal telefoonfreak, na het afgelopen jaar de Alcatel OT-995 te hebben gehad, wou ik wel eens wat nieuws. De Alcatel was namelijk in het water gevallen, en is daarom langzamer geworden en de camera doet het niet meer. Omdat ik de markt voor telefoons hier in Nederland echt overpriced vond heb ik eens verder gekeken. Ik heb alles nagezocht, van kloons tot de Oppo Find 5. Uiteindelijk kwam ik op dit forum terecht waar deze stond, en mede dankzij de specs en de prijs (budget was €200) heb ik voor deze gekozen. Ik heb de zwarte besteld, omdat ik meer fan ben van zwarte telefoons en hem gewoon veel mooier vond, ook heb ik de 3000 Mah batterij erbij gedaan.
Nu heb ik een aantal vraagjes, bijvoorbeeld hoeveel zijn de inklaringskosten? En stel ik krijg hem binnen, moet ik hem dan perse rooten/flashen? ik ben namelijk een complete noob op dit gebied en vindt het nog een beetje eng allemaal
Zoja, wat moet ik dan allemaal doen? Is hier een tutorial voor?
Verder vindt ik het een heel mooi topic, fijne reacties enz. Blijft ook mooi online, iedereen reageerd snel, ik volg het topic al sinds het begin, vindt het leuk om alles te lezen!
Nu heb ik een aantal vraagjes, bijvoorbeeld hoeveel zijn de inklaringskosten? En stel ik krijg hem binnen, moet ik hem dan perse rooten/flashen? ik ben namelijk een complete noob op dit gebied en vindt het nog een beetje eng allemaal
Verder vindt ik het een heel mooi topic, fijne reacties enz. Blijft ook mooi online, iedereen reageerd snel, ik volg het topic al sinds het begin, vindt het leuk om alles te lezen!
Hoe goedkoper je de verzending doet, hoe minder kans je hebt op extra douanekosten.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:05:
Hallo iedereen, ik zal me even voorstellen. Ik ben Sil, 15 jaar en nogal telefoonfreak, na het afgelopen jaar de Alcatel OT-995 te hebben gehad, wou ik wel eens wat nieuws. De Alcatel was namelijk in het water gevallen, en is daarom langzamer geworden en de camera doet het niet meer. Omdat ik de markt voor telefoons hier in Nederland echt overpriced vond heb ik eens verder gekeken. Ik heb alles nagezocht, van kloons tot de Oppo Find 5. Uiteindelijk kwam ik op dit forum terecht waar deze stond, en mede dankzij de specs en de prijs (budget was €200) heb ik voor deze gekozen. Ik heb de zwarte besteld, omdat ik meer fan ben van zwarte telefoons en hem gewoon veel mooier vond, ook heb ik de 3000 Mah batterij erbij gedaan.
Nu heb ik een aantal vraagjes, bijvoorbeeld hoeveel zijn de inklaringskosten? En stel ik krijg hem binnen, moet ik hem dan perse rooten/flashen? ik ben namelijk een complete noob op dit gebied en vindt het nog een beetje eng allemaalZoja, wat moet ik dan allemaal doen? Is hier een tutorial voor?
Ik heb zelf voor DHL gekozen, duurder, maar is veel sneller hier. Moest wel aan de deur nog 25 euro betalen.
Rooten/flashen is niet per se nodig. Er staan een aantal chinese apps op de telefoon, maar deze kun je geloof ik ook disablen zonder te rooten.
Mocht je wel willen rooten, er staan hier in het forum genoeg tips. Kijk eventueel even op het spaanse HTCMania forum, daar is een vrij grote/drukke iOcean community.
Je hebt drie soorten kosten te weten:
- Inklaringskosten, de kosten die de vervoerder rekent voor het afhandelen van de inklaring.
- BTW, de belasting die je betaald over het product.
- Douanerechten, enkel voor producten boven de 150 euro.
De inklaringskosten van TNT zijn 13 euro, EMS is dacht ik 17,50, DHL zou ik zo niet weten. Rooten zou ik sowieso aanraden, meer functionaliteit en je kan de Chinese apps verwijderen. Alhoewel ik eigenlijk gewoon een goede ROM zou flashen. Volgens mij werkt die CM10.1 prima.
- Inklaringskosten, de kosten die de vervoerder rekent voor het afhandelen van de inklaring.
- BTW, de belasting die je betaald over het product.
- Douanerechten, enkel voor producten boven de 150 euro.
De inklaringskosten van TNT zijn 13 euro, EMS is dacht ik 17,50, DHL zou ik zo niet weten. Rooten zou ik sowieso aanraden, meer functionaliteit en je kan de Chinese apps verwijderen. Alhoewel ik eigenlijk gewoon een goede ROM zou flashen. Volgens mij werkt die CM10.1 prima.
Verwijderd
Oke, bedankt voor de info! Nu wachten, en wachten, en hopen, en nog meer wachten... Ik wil mn nieuwe speeltje
Toevoegend aan Tsurany; DHL kost waarschijnlijk nooit meer dan 26,67 euro vanwege dat ze zelf heffingen toepassen (ik denk voor sneller door de douane te raken) en als je $40 opgeeft bij het pakket, is dat het bedrag dat je moet dokken aan BTW en inklaring.Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:05:
Nu heb ik een aantal vraagjes, bijvoorbeeld hoeveel zijn de inklaringskosten?
Nee hoeft niet persee. Die Chinese apps kunnen irriteren, je kan je GPS een beetje beter tweaken maar verder is het niet essentieel. Het kan wel handig zijn voor sommige dingen.En stel ik krijg hem binnen, moet ik hem dan perse rooten/flashen?
Maar als iOcean geen upgrades voor Android gaat supporten, is dat andere koek, dan moet je rooten om vervolgens andere ROMs te installen.
Graag gedaanVerder vindt ik het een heel mooi topic, fijne reacties enz. Blijft ook mooi online, iedereen reageerd snel, ik volg het topic al sinds het begin, vindt het leuk om alles te lezen!
Ik vraag me inderdaad af, hoe goed de support van iOcean is/wordt! Binnenkort komt het premium en het elite model uit, dus ben ik bang dat dit model ondergesneeuwd raakt! Edit: Natuurlijk root ik hem en zet ik er een nieuwe rom op, daar ben je tweaker voor
[ Voor 21% gewijzigd door Willian40 op 12-06-2013 19:33 ]
Hier nog een interessante review (in het Duits)
http://www.giga.de/smartp...tige-smartphone-wirklich/
http://www.giga.de/smartp...tige-smartphone-wirklich/
Zie hier nu toch wel redelijk wat reacties verschijnen over een slechte batterij en/of niet laden. Is dit zo slecht, of valt het allemaal wel mee. Ben er nog steeds niet over uit of ik er een uit China haal, niet toevallig een mede-tweaker die er alweer op uitgekeken is?
---RAWE CEEK!!!---
Even wachten tot de Elite uit is ... dan gok ik dat er wel eea te koop komen 
Hoop ook dat het wel meevalt ... maar dat weten we pas als hij binnen is.
Hoop ook dat het wel meevalt ... maar dat weten we pas als hij binnen is.
Geen problemen met de batterij hier, en heb nog een 2de ook nog, maar die heb ik nog in de verpakking zitten.NoFearCreations schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:24:
Zie hier nu toch wel redelijk wat reacties verschijnen over een slechte batterij en/of niet laden. Is dit zo slecht, of valt het allemaal wel mee. Ben er nog steeds niet over uit of ik er een uit China haal, niet toevallig een mede-tweaker die er alweer op uitgekeken is?
Ben er wel over aan het denken om m weer te verkopen en voor een telefoon te gaan met een snellere chipset.
Maar met een getweakte rom, kan ie er nog mee door.
Hij blijft toch iets minder responsief voelen dan m'n vorige galaxy s2.
18 juniTDLofCC schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:31:
Even wachten tot de Elite uit is ... dan gok ik dat er wel eea te koop komen
.
Geen problemen met de batterij hier, en heb nog een 2de ook nog, maar die heb ik nog in de verpakking zitten.Samiej6 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:49:
[...]
Geen problemen met de batterij hier, en heb nog een 2de ook nog, maar die heb ik nog in de verpakking zitten.
Ben er wel over aan het denken om m weer te verkopen en voor een telefoon te gaan met een snellere chipset.
Ben er wel over aan het denken om m weer te verkopen en voor een telefoon te gaan met betere gps.
[ Voor 41% gewijzigd door Gremen op 13-06-2013 20:22 ]
herhalingGremen schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:07:
Geen problemen met de batterij hier, en heb nog een 2de ook nog, maar die heb ik nog in de verpakking zitten.
Ben er wel over aan het denken om m weer te verkopen en voor een telefoon te gaan met betere gps.
of 2 namen hier
[ Voor 5% gewijzigd door jernij op 13-06-2013 14:13 ]
Net m'n iOcean X7 mogen ontvangen, maar ik krijg m'n wifi niet aan de praat. Zelfde probleem als in dit filmpje: YouTube: Iocean x7 error de wifi
Wifi gaat vanzelf weer uit.
Das minder voer anders een factoryreset/wipe data uit en als dat niet lukt evt een (nieuwe) ROM flashen via SPflashtool.T-8one schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:15:
Net m'n iOcean X7 mogen ontvangen, maar ik krijg m'n wifi niet aan de praat. Zelfde probleem als in dit filmpje: YouTube: Iocean x7 error de wifi
factoryreset inmiddels gedaan, waarna de taal op chinees stondbenbaba schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:38:
[...]
Das minder voer anders een factoryreset/wipe data uit en als dat niet lukt evt een (nieuwe) ROM flashen via SPflashtool.
Maargoed, ik ga maar eens uitzoeken hoe ik zo'n phone flash.
Busted!jernij schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:12:
[...]
herhalingzie post van 13.49 dus positief
![]()
of 2 namen hier
Flashtool hier downloaden: https://mega.co.nz/#!FEZm...Qi7ifRRD4NJLXSXk5iua_IRyET-8one schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:45:
[...]
factoryreset inmiddels gedaan, waarna de taal op chinees stond
Maargoed, ik ga maar eens uitzoeken hoe ik zo'n phone flash.
Even een rom zoeken op Needrom: http://www.needrom.com/phone-roms/other-categories/iocean/
- Flashtool openen.
- Druk op "Scatter-Loading"
- Vind de juiste map van je ROM
- Open in de map dit bestand: "MT6589_Android_scatter_emmc"
Dan bereid je de telefoon voor. Haal de batterij eruit, en stop hem weer erin. (niet aandoen)
- Klik eerst op "Download" in de flashtool
- Verbind daarna pas je telefoon met de originele USB-Kabel
Dan begint de ROM met laden. Je zal de progress bar allerlei kleuren zien laden. Hij is na ongeveer 3 minuten klaar en dan zie je een cirkel. Dan kan je de USB-kabel eruithalen en de telefoon opstarten.
[ Voor 3% gewijzigd door Gingerbread op 13-06-2013 15:26 ]
Nice ... Bedankt voor dit ... snapte dat laatste stukje niet zo heel goed op die andere sitesGingerbread schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:25:
[...]
Flashtool hier downloaden: https://mega.co.nz/#!FEZm...Qi7ifRRD4NJLXSXk5iua_IRyE
Even een rom zoeken op Needrom: http://www.needrom.com/phone-roms/other-categories/iocean/
- Flashtool openen.
Dan bereid je de telefoon voor. Haal de batterij eruit, en stop hem weer erin. (niet aandoen)
Dan begint de ROM met laden. Je zal de progress bar allerlei kleuren zien laden. Hij is na ongeveer 3 minuten klaar en dan zie je een cirkel. Dan kan je de USB-kabel eruithalen en de telefoon opstarten.
Heb mn eigen ROM al gemaakt van een ROM die ik van needrom af heb ... die telefoon moet snel komen nu
In welke map map zou ik het bestand MT6589_Android_scatter_emmc kunnen vinden?Gingerbread schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:25:
[...]
Flashtool hier downloaden: https://mega.co.nz/#!FEZm...Qi7ifRRD4NJLXSXk5iua_IRyE
- Flashtool openen.
Ik heb deze rom gedownload: http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/
De rom de jij linkt/gedownload hebt is een rom die alleen te installeren is via CWM. De uitleg die gegeven werd is alleen van toepassing op roms die je moet flashen via SPflashtool. Wil je die rom installeren moet je dus CWM installeren dit kun je doen via de mobileuncle app of door een (stock) rom te flashen en de recovery image die daar inzit vervangen met een custom recovery image file zoals CWM of TWRP. Dan kun je de instructies volgen die onderaan die gelinkte pagina staan.T-8one schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:13:
[...]
In welke map map zou ik het bestand MT6589_Android_scatter_emmc kunnen vinden?
Ik heb deze rom gedownload: http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-10/
Dit soort vragen horen overigens in het custom rom topic
[ Voor 8% gewijzigd door benbaba op 13-06-2013 17:22 ]
Ik ga de iOcean X7 Elite kopen voor mijn verjaardag, lijkt een leuk telefoontje. Is er enige reden om dit niet te doen?
Misschien en dom vraag, sinds niemand het nog heeft. Misschien is het dan mijn taak om een review te maken.
Misschien en dom vraag, sinds niemand het nog heeft. Misschien is het dan mijn taak om een review te maken.
[ Voor 31% gewijzigd door jerkitout op 13-06-2013 19:16 ]
Check!jerkitout schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:15:
Ik ga de iOcean X7 Elite kopen voor mijn verjaardag, lijkt een leuk telefoontje. Is er enige reden om dit niet te doen?
Hallo Allen,
Ik heb begin deze maand de Iocean x7 besteld op Antelife, deze heb ik via Swiss Post laten verzenden. Al vrij snel werkte de Track and trace code en kreeg ik m'n eerste status update, namelijk op 4 Juni, hij is toen vertrokken uit 'land of destination', waarschijnlijk dus China.
Sindsdien heb ik echter geen update meer gehad, weet iemand wat er aan de hand is en hoe lang dit ongeveer kan duren? Wat is m'n volgende update? Dat hij in NL is aangekomen?
Mvg,
Nick
Ik heb begin deze maand de Iocean x7 besteld op Antelife, deze heb ik via Swiss Post laten verzenden. Al vrij snel werkte de Track and trace code en kreeg ik m'n eerste status update, namelijk op 4 Juni, hij is toen vertrokken uit 'land of destination', waarschijnlijk dus China.
Sindsdien heb ik echter geen update meer gehad, weet iemand wat er aan de hand is en hoe lang dit ongeveer kan duren? Wat is m'n volgende update? Dat hij in NL is aangekomen?
Mvg,
Nick
Verwijderd
Dat klopt, ik ontving 30 mei de track and trace, met daar de zelfde update. vandaag is er weer een nieuwe update gekomen dat mijn pakketje in nederland is aangekomen. nog even geduld hebben dusnickh90 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:32:
Hallo Allen,
Mvg,
Nick
Wanneer heb je het pakketje denk je binnen dan?Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:48:
[...]
Dat klopt, ik ontving 30 mei de track and trace, met daar de zelfde update. vandaag is er weer een nieuwe update gekomen dat mijn pakketje in nederland is aangekomen. nog even geduld hebben dus
Mijn glazen bol zegt over 3 weken.
We zijn hier geen voorspellers, maar delen ervaringen.
We zijn hier geen voorspellers, maar delen ervaringen.
Verwijderd
Als ik kijk naar de mede tweakers zeg ik zaterdag middag, maar het kan ook zo pas maandag zijn. Ik laat t nog wel weten:)nickh90 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:55:
[...]
Wanneer heb je het pakketje denk je binnen dan?
Heeft er iemand ervaring met de telefoon zonder gebruik van de screen protector? Is de telefoon scratch resistant?
[ Voor 6% gewijzigd door deck16 op 14-06-2013 11:26 ]
Dat is al meerdere malen voorbij gekomen ... zolang je niet raar doet krast er weinig.deck16 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:26:
Heeft er iemand ervaring met de telefoon zonder gebruik van de screen protector? Is de telefoon scratch resistant?
Zodra je sleutels en andere spullen in je zak hebt naast de telefoon ... krast alles ...
Ja jongens,
Daar komt ie. De X7 Elite zou rond 18 juni toch echt moeten verschijnen. Ontzettend snel al!
http://www.gizchina.com/2...-to-go-on-sale-june-18th/
Daar komt ie. De X7 Elite zou rond 18 juni toch echt moeten verschijnen. Ontzettend snel al!
http://www.gizchina.com/2...-to-go-on-sale-june-18th/
Op de volgende manier heb ik de gps werkend en accuraat gekregen: http://youtu.be/A95Sk-pP84A
Binnen 15 seconden, met wifi uit, kreeg ik een fix.
Binnen 15 seconden, met wifi uit, kreeg ik een fix.
Ik keek even rond bij een zes, zeven goede chinese webshops voor de Elite. Veel hebben hem nog niet op pre-order staan, maar degene die ze hebben, vragen allemaal $299. Dat vind ik toch nét iets te duur. OK de X7 Elite is een mooie verbetering van een al-behoorlijk-geniale smartphone, maar voor dat geld kan je al bijna smartphones met Snapdragons en Kraits regelen.
En hoewel de MT6589T op veel fronten prima is, haalt hij het niet tegenover de Qualcomms, zeker als GPS en WiFi een punt gaan worden.
En hoewel de MT6589T op veel fronten prima is, haalt hij het niet tegenover de Qualcomms, zeker als GPS en WiFi een punt gaan worden.
Beste heren,
Ik wil graag een iOcean X7 kopen ter vervanging van mijn LG Optimus 2X.
Nu heb ik 'm gevonden bij een webshop voor een mooie prijs (en free shipping) en ik kan er een 3000 mAh batterij en wat zachte en harde covers bij bestellen; mijn vraag is : Is deze webshop betrouwbaar en hebben jullie ervaring met deze webshop?
http://www.to2c.com/iocea...k-camera-smart-phone.html
Ik wil graag een iOcean X7 kopen ter vervanging van mijn LG Optimus 2X.
Nu heb ik 'm gevonden bij een webshop voor een mooie prijs (en free shipping) en ik kan er een 3000 mAh batterij en wat zachte en harde covers bij bestellen; mijn vraag is : Is deze webshop betrouwbaar en hebben jullie ervaring met deze webshop?
http://www.to2c.com/iocea...k-camera-smart-phone.html
Geen idee. Denk dat de meeste mensen antelife.com hebben gebruikt 
Zelfde prijzen overigens....
Zelfde prijzen overigens....
Ook dit is al meerdere malen gevraagd ... al heeft niemand daar nog op gereageerd ... maar op alle sites staat max 32Gb.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:52:
Weet iemand of de iOcean x7 64 gb ondersteund?
Wat grappig: ik ben ook ongeveer 15 jaar oud, heb een Alcatel One Touch 995 en zou ook graag naar dit toestel willen overstappen!Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:05:
Nu heb ik een aantal vraagjes, bijvoorbeeld hoeveel zijn de inklaringskosten? En stel ik krijg hem binnen, moet ik hem dan perse rooten/flashen? ik ben namelijk een complete noob op dit gebied en vindt het nog een beetje eng allemaalZoja, wat moet ik dan allemaal doen? Is hier een tutorial voor?
wat grappig dat je dan nokia heetNo-kia schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:48:
[...]
Wat grappig: ik ben ook ongeveer 15 jaar oud, heb een Alcatel One Touch 995 en zou ook graag naar dit toestel willen overstappen!

Over het algemeen staat er bij de chinese smartphones vaak dat ze maximaal 32gb ondersteunen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:52:
Weet iemand of de iOcean x7 64 gb ondersteund?
De ervaring leert echter dat 64gb kaartjes ook werkten, zonder dat dit bij de officiele productsomschrijving was aangegeven.
De enigste manier om daar achter te komen is door het uit t proberen.
Ik heb nu geen 64gb kaartje liggen, en ook geen iOcean, want die is nog onderweg..
Maar ik vermoed dat het wel gewoon werkt.
Ik heb mijn Elite gekocht van Pandawil, maar zie nu dat on antelife je een gratis hoesje mee krijgt. Oh well.
Ik wil een 3000mAh battery bijkopen, met de zwarte cover zodat ik kan switchen tussen de zwart en witte cover. Het vorm van de X7 Young vs Elite is toch hetzefde, dus het cover zou gewoon goed passen?
http://www.pandawill.com/...ng-smartphone-p74870.html
Volgens de comments moet het lukken, hope ik dan maar
Ik vertrouw het meegeleverd oplader ook niet, ik denk ervan om een te kopen binnen Nederland, maar heb geen verstand van. Zijn deze batterijen gestandaardiseerd?

Ik wil een 3000mAh battery bijkopen, met de zwarte cover zodat ik kan switchen tussen de zwart en witte cover. Het vorm van de X7 Young vs Elite is toch hetzefde, dus het cover zou gewoon goed passen?
http://www.pandawill.com/...ng-smartphone-p74870.html
Volgens de comments moet het lukken, hope ik dan maar
Ik vertrouw het meegeleverd oplader ook niet, ik denk ervan om een te kopen binnen Nederland, maar heb geen verstand van. Zijn deze batterijen gestandaardiseerd?
[ Voor 26% gewijzigd door jerkitout op 14-06-2013 20:20 ]
Ondertussen al ruim 2 weken het toestel in bezit en het bevalt me nog steeds goed. GPS werkt nu goed genoeg. Lees; het kost nu ongeveer 1-10 min om een fix te krijgen (ik weet niet precies hoelang, ik keek na 10 minuten op mijn toestel icm flitsmeister, en ik zag een fix'ed GPS icoon).
Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:
Allerlei instellingen geprobeerd die al eerder in dit topic vermeld zijn. Sowieso de juiste gps.conf is al een goede stap in de richting.
Dag 1: Ruim 30-40 minuten buiten laten liggen toen het mooi weer was.
Dag 2: werkdag, dus in de auto, flitmeister aan en het koste ongeveer 30 minuten om een fix te krijgen
Dag 3: Een fix krijgen duurde nu zo'n 20 minuten gok ik
Dag 4: Een fix binnen 10 minuten (dat was vandaag)
Een ander punt, wat ik zelf wat minder vind, is dat het scherm heeeel af en toe op zwart blijft hangen. Na een telefoongesprek bleef het scherm zwart, dus ik kon niet ophangen. Aan de andere kant was nog niet opgehangen, dus ik hoorde nog wel iets.
Is ongeveer 2-3 keer voorgekomen.
En ook heb ik ongeveer 2-3 keer opnieuw mijn sim code in moeten vullen. Het toestel functioneert gewoon en ineens krijg ik de melding dat ik de pin code moet invullen.
Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:
Allerlei instellingen geprobeerd die al eerder in dit topic vermeld zijn. Sowieso de juiste gps.conf is al een goede stap in de richting.
Dag 1: Ruim 30-40 minuten buiten laten liggen toen het mooi weer was.
Dag 2: werkdag, dus in de auto, flitmeister aan en het koste ongeveer 30 minuten om een fix te krijgen
Dag 3: Een fix krijgen duurde nu zo'n 20 minuten gok ik
Dag 4: Een fix binnen 10 minuten (dat was vandaag)
Een ander punt, wat ik zelf wat minder vind, is dat het scherm heeeel af en toe op zwart blijft hangen. Na een telefoongesprek bleef het scherm zwart, dus ik kon niet ophangen. Aan de andere kant was nog niet opgehangen, dus ik hoorde nog wel iets.
Is ongeveer 2-3 keer voorgekomen.
En ook heb ik ongeveer 2-3 keer opnieuw mijn sim code in moeten vullen. Het toestel functioneert gewoon en ineens krijg ik de melding dat ik de pin code moet invullen.
Die 18 is mij niet duidelijk maar voor de rest zie ik er de humer wel van in.
Jij wilt zeker niet omheind worden? |__|
Hmm, elite versie, ziet er wel aanlokkelijk uit. Heb genoeg vrienden die mij youth speeltje over willen nemen haha.
Elke SMS die ik ontvang krijg ik de pop up: 'Berichten is gestopt', met de OK knop. Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Thanks. Ik heb de 05.20 ROM.
met 18 (tegenwoordig 17 ook) mag je auto rijden en zou je een kia kunnen krijgen om in te rijdendutchgio schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:51:
[...]
Die 18 is mij niet duidelijk maar voor de rest zie ik er de humer wel van in.
Jij wilt zeker niet omheind worden? |__|
Verwijderd
Ik heb alle mogelijke software oplossingen geprobeerd om de GPS werkend te krijgen met deze telefoon maar tevergeefs nooit een verbinding tot stand gekomen.
Nu heb ik zojuist de waxinelicht oplossing een beetje gecombineerd met de koper oplossing en de verbinding is nu perfect!!
Aangezien ik nergens koper had liggen heb ik dit maar geprobeerd.
Je hoeft alleen het omhulsel van een waxinelicht onder de GPS te plakken (voorzichtig met je nagel omhoog trekken).
https://www.dropbox.com/sh/37syzgrisq7ktar/kY96Qnz_jn
Nu kan ik eindelijk met plezier deze telefoon gebruiken.
Nu heb ik zojuist de waxinelicht oplossing een beetje gecombineerd met de koper oplossing en de verbinding is nu perfect!!
Aangezien ik nergens koper had liggen heb ik dit maar geprobeerd.
Je hoeft alleen het omhulsel van een waxinelicht onder de GPS te plakken (voorzichtig met je nagel omhoog trekken).
https://www.dropbox.com/sh/37syzgrisq7ktar/kY96Qnz_jn
Nu kan ik eindelijk met plezier deze telefoon gebruiken.
Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.
Dit topic is alleen voor ervaringen met het toestel. Alles over levertijden, prijzen en accessoires moeten in een bijbehorend topic, niet hier.