PVOutput info en discussie of opmerkingen topic

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Sorry foutje

[ Voor 92% gewijzigd door MXL op 21-04-2014 21:21 ]

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, vandaag lijkt hij ineens s'nachts te zijn gaan "werken". Nieuwe update had ik er gisteravond al opgegooid.
http://pvoutput.org/intra...8774&dt=20140421&gs=0&m=1

Naja, werken... het verbruik loopt praktisch gelijk met de opbrengst uit de PV panelen 8)7 Ook nog eens zeer rare pieken. En daarnaast verkrijgt de Arduino wel goede waardes uit de P1 poort en via de S0 poort, te zien op de website van de Arduino zelf.

Geverifieerd via Enecsys monitoring website klopt de totale PV opbrengst wel gelukkig.

Naja, misschien nog maar een dagje wachten, misschien werkt hij dan wel 100%... er zit immers vooruitgang in :+

EDIT:
Hmm, het lijkt erop alsof Arduino Solar Meter de berekening verbruik = meter (netto) + opbrengst PV doet, maar dat hij het vermogen van de P1 poort niet meeneemt, die is 0. Dus dan wordt verbruik = opbrengst PV. Naja, erg vreemd. Het ligt niet aan het uitlezen van de P1 poort, dat doet hij perfect (als te zien op de webinterface).

[ Voor 20% gewijzigd door Bartjuh op 22-04-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Hallo heeft iemand ervaring met solaredge en pvoutput? Dus via de API access key vanaf de portal bij solaredge automatisch laten uploaden naar pvoutput.

Hier staat dat het werkt, echter heeft iemand dit ook al werkend gekregen?

De solaredge omvormer werkt via een monitoring portal, gebruikt iemand (eigenaar solaredge) dit ook? Hoe tevreden ben je hiermee?

met vriendelijke groet, Peter

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

In mijn straat staan twee systemen die 80 meter van elkaar verwijderd staan. Beide systemen gebruiken hetzelfde weerstation en staan ook goed weergegeven op de map in pvoutput. Hoe kan het dan dat op dagnivo het weer wat staat weergegeven zo afwijkt van elkaar.

Het gaat om onderstaande systemen. Voor mijn gevoel is de mijne wel heel erg positief (SolarXX) en die van mijn buurman wat realistischer. Wij zien allebei in ieder geval geen verschil in instellingen.

http://pvoutput.org/compare.jsp?sid=27011&sid1=27436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

MXL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:28:
In mijn straat staan twee systemen die 80 meter van elkaar verwijderd staan. Beide systemen gebruiken hetzelfde weerstation en staan ook goed weergegeven op de map in pvoutput. Hoe kan het dan dat op dagnivo het weer wat staat weergegeven zo afwijkt van elkaar.
Het weer wordt niet bepaald door de weerstation data maar door o.a de efficiency of de opgewerkte energie gedeeld door de grootte van het system. Zie Condition Calculation. Aangezien jullie verschilende systeem groottes hebben zou dat het verschil kunnen verklaren (panelen en orientatie zijn vrijwel gelijk zo te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Dat maakt een boel duidelijk. Orientatie zit 7 graden verschil in. Dakhelling is gelijk, ik heb in de avond een klein beetje meer schaduw. Wat doet het weer station dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Ik zie het al, de temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:44

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Topicstarter
Databeestje gefeliciteerd met je 36e plek en als eerste populaire Nederlander. :)

http://pvoutput.org/popular.jsp?p=1

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Zo te zien is pvoutput een beetje vastgelopen.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

Rol-Co schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 08:57:
Zo te zien is pvoutput een beetje vastgelopen.
:/
Klopt, zal wel last hebben van een zonnesteek |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjedr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-07 23:18
Sinds kwart over acht inderdaad geen data meer zien.
Thuis zie ik echt wel de zon schijnen en een heldere lucht en 2500 Watt.
Uploaden lijkt nog wel te gaan. Afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

pvoutput doet het nog wel, maar zo te zien heeeel langzaam: een uur geleden was 8:20 mijn laatste datapoint in de live output, nu staat 8:25 er ook bij. Upload gaat inderdaad nog steeds prima, al mijn uploads geven OK 200: Added Status. Mei is al 'binnen' dus ik kan wel even zonder de live grafiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Nu is ie echt plat, of aan het herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Niet online

PClop

Geen

PVOutput is currently offline for maintenance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Hij is terug maar kloppen doet het niet. ....bummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjedr
Loop nog een heel dik uur achter, en via flukso api nog 2 uur achter.
Het gaat wel de goede kant op. Geeft nog wel rare grafiek op parent systeem waarin mijn systemen worden opgeteld. http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=10547&sid=15205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Niet online

PClop

Geen

Al weer ?

The page you requested is missing or has an error.

En er is weer een update achterstand van een kwartier tot een uur bij sommigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Ja het loopt wel weer vaag inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
Ja inderdaad hier hetzelfde een kwartier achterstand, kreeg net een melding dat mijn systeem er uit ligt, maar het is pvoutput zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Sinds vannacht ligt de Flukso server eruit. Geen data meer via PVOutput sinds die tijd. Nu lees ik hier dat PVOutput ook problemen heeft? Curieuze samenloop van omstandigheden.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:59
peterpijpelink schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:20:
Hallo heeft iemand ervaring met solaredge en pvoutput? Dus via de API access key vanaf de portal bij solaredge automatisch laten uploaden naar pvoutput.

Hier staat dat het werkt, echter heeft iemand dit ook al werkend gekregen?

De solaredge omvormer werkt via een monitoring portal, gebruikt iemand (eigenaar solaredge) dit ook? Hoe tevreden ben je hiermee?

met vriendelijke groet, Peter
Beetje late reactie, maar lees dit topic nu pas :+ .
Eerste vraag: ja. Bij mij werkt het. Met de API van SolarEdge logt ie nu om het kwartier naar pvoutput.
Tweede vraag: ook ja. Redelijk tevreden. Ik had graag wat gebruiksvriendelijker interface gezien voor datalogging van de individuele panelen/optimizers.

Nu heb ik zelf nog een vraag:
Hoe meld ik me aan bij het Tweakers team... :+ .

EDIT: laat maar. Lezen, Rob... "Join or leave team"...

EDIT #2: kijkende naar de efficiency van de systemen in het Tweakers team, sta ik op de 24e plek! Heb ik nou zo'n goed systeem? Of heb ik iets verkeerd ingevuld...?

[ Voor 10% gewijzigd door Aegle op 28-06-2014 12:59 ]

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb me ook aangemeld bij het Tweakers team :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

ik ook sinds vandaag

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Aegle schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:48:
[...]

EDIT #2: kijkende naar de efficiency van de systemen in het Tweakers team, sta ik op de 24e plek! Heb ik nou zo'n goed systeem? Of heb ik iets verkeerd ingevuld...?
Nee hoor, je hebt niks verkeerd ingevuld. Je bent gestart in een goede periode en hebt dus relatief een hoge efficientie in vergelijking met systemen die al een jaar of meer loggen en dus ook de donkere tijden al hebben meegemaakt. Dus over een jaar of zo weet je pas echt of je systeem zo goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik ben 1 na laatste ... maar dat komt omdat ik ook verbruikscijfers heb gelogd voordat mijn zonnepanelen zijn gekomen, voor die dagen was mijn efficiëntie 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:54
I

[ Voor 99% gewijzigd door ReBoDeN op 02-07-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 16:17

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Topicstarter
Hurricane schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:32:
Heb me ook aangemeld bij het Tweakers team :-)
Dat hebben er wel meer de laatste tijd :*)
Aanmeldingen PVOutput Tweakers team

We staan al 23e in het teamoverzicht qua opwekking en zelfs 12e qua grootte! d:)b

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Sinds twee dagen gaat er wat mis, ik stuur iedere 5 min data door van websolarlog naar PVoutput. Op PVoutput mis ik concequent 5 over heel en 5 over half en dat sinds een dag of 2.
Iemand een idee hier?

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:03
Sinds middernacht heb ik mijn eigen Arduino-logging naar PVOutput ook goed aan de praat, zie signature.

Uit mijn MT171 meter kan ik alleen hele kWh lezen via de IR-poort. Dat is te onnauwkeurig om vermogen te berekenen, dus die houd ik op 0W voor PVOutput. Anders berekent PVOutput pieken van maar liefst 12 kW omdat het lijkt alsof er in vijf minuten ineens 1000 Wh wordt verbruikt.

Ik zie dat Harold's Solar Meter elk interval de piekvermogens registreert. Mijne doet dat niet en houdt het bij de gemeten waarde op dat moment. Wat mij betreft past dat beter bij PVOutput's definitie van "instantaneous power" plus het sluit aan bij wat Steca doet op hun portal.

Happy logging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
motormuis schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:15:
Sinds twee dagen gaat er wat mis, ik stuur iedere 5 min data door van websolarlog naar PVoutput. Op PVoutput mis ik concequent 5 over heel en 5 over half en dat sinds een dag of 2.
Iemand een idee hier?
Ligt misschien hier aan? antonboonstra in "PVOutput info en discussie of opmerkingen topic"

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Morgen wil ik mijn omvormer (SolarEdge) een tijd off-line halen omdat ik het thuisnetwerk wil her configureren. Tevens wil ik een simpel hubje plaatsen tussen de omvormer en de adsl router. De bedoeling hiervan is om de output van de omvormer te gaan 'sniffen' om te kijken of ik er chocola van kan maken (:? ) voor lokale logging.

Vraag: Kan ik achteraf bij PVoutput de niet gelogde data (handmatig) herstellen zodat de gegevens weer correct zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Aegle schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:55:
Vraag: Kan ik achteraf bij PVoutput de niet gelogde data (handmatig) herstellen zodat de gegevens weer correct zijn?
Ja dat kan via de Live Loader, zie http://pvoutput.org/help.html#load-intraday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Bedankt! Ik heb daar overheen gelezen... 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Aegle schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:55:
Morgen wil ik mijn omvormer (SolarEdge) een tijd off-line halen omdat ik het thuisnetwerk wil her configureren. Tevens wil ik een simpel hubje plaatsen tussen de omvormer en de adsl router. De bedoeling hiervan is om de output van de omvormer te gaan 'sniffen' om te kijken of ik er chocola van kan maken (:? ) voor lokale logging.

Hoi ben al tijdje aan oriënteren en op zoek naar een oplossing. SolarEdge heeft een bug met totale opbrengt en lifetime opbrengst, via je installer kun je een verzoek doen of ze dit fixen. (is bij mij nu aangevraagd). Blijft ellende dat je alleen via hun portal zaken kunt loggen.

Zelf wil ik gewoon gaan loggen lokaal en doorsturen aan pvoutput, ben beetje klaar met die portal van SolarEdge...

Wat heb ik zoal beoordeeld en uitgezocht:

1) S0 logging kan via kWh meter met S0 bus die ik al heb hangen. Daar hangt nu aan poort 1 de Homewizard energylink aan. Dat gaat goed maar kan niet loggen naar pvoutput vanaf homewizard.

2) via S0 gaan loggen door java module op de Synology. Dat werkt goed met de Kostal Piko omvormers die op mijn bedrijfspanden hangen. https://sites.google.com/...konfiguration/inverter/s0 Moet ik wel een kabel maken tussen S0 en USB/Seriaal naar Synology, lijkt me te doen. Er zitten 2 poorten op die kWh meter.

3) Via een losse fritz box met SolarView, kost een licentie per jaar en is vooral duitstalig... (niets mis mee maar kan beter denk ik). http://www.amhamberg.de/solarview_fritzbox.aspx Dat gaat via IP en loopt via een Raspberry PI of een Synology en vast nog via andere methodes. Moet via een RS485B kabel (ook voor punt 4..)

4) Iets zelf maken via SUNSPEC is een optie, RS485B aan de SolarEdge hangen, en wat jij wilt doen snifferen of zoeken wat je zelf kunt maken. Echter via TCP/IP is toch stuk handiger...

5) Wat nog kan is de logging op de omvormer via Domoticz http://www.domoticz.com laten verlopen. Leuk idee, nog niet echt goed naar kunnen kijken. Dat lijkt via TCP/IP te werken, mogelijk is dat nog de mooiste oplossing..?

Waarom niet via SolarEdge blijven loggen?
Helaas is de API koppeling vanaf SolarEdge prut. Ze staan vanaf een source IP (dus pvoutput bijvoorbeeld) 200 API calls toe. Bij mij loopt soms dik een uur achter. Hier het antwoord vanaf hun (SE) helpdesk:

Usage limitations are enforced to prevent abuse of the monitoring server API, and these limitations may be changed in the future without notice. Additionally, a request rate limit is applied to prevent abuse of the service. If you exceed the limitations, an error message appears in the monitoring server API. If the limitation is further exceeded, the system may temporarily be nonoperational, or your access to the monitoring server API may be blocked.

Specific API Usage Limitations:

Specific APIs may enforce different usage limitations based on parameters sent by the client. Refer to the next sections for details on specific API usage limitations.
If there is a violation of a specific API validation, the HTTP 403 – forbidden status code is returned.

Daily Limitation:

Use of the monitoring server API is subject to a query limit of total 200 requests for a specific account token and a specific site ID from the same source IP.
APIs that do not have a specific ID (e.g. Site List, Account List) will be counted as part of the total query limit.
For example, a user can execute 50 daily site list (account level) API calls, and then 150 API calls for every site in the account (e.g. 150 calls using the account token for “siteId 12345”and 150 calls using the account token for ”siteId 12346”).
An additional request to site 12345 or 12346 will result in HTTP 429 error – too many requests. .

Concurrency Limitation:

The monitoring server API allows up to 3 concurrent API calls from the same source IP. Any additional concurrent calls will return HTTP 429 error – too many requests.
To execute APIs concurrently without exceeding the above limitation, it is the client responsibility to implement a throttling mechanism on the client side

Vraag/Voorstel
Kunnen we hier op Tweakers een aantal mensen verzamelen om samen iets te maken of te testen? Lijkt mij dat er slimme mensen genoeg zijn hier om iets beters te maken dan die portal van SE met allerlei beperkingen. Techniek van SE is echt mooi, de software en het gesloten portal model is mij een grote ergernis.

Graag jullie reacties, laten we dit gezamenlijk oppakken en kijken wat we werkend krijgen.

Peter

[ Voor 3% gewijzigd door peterpijpelink op 05-07-2014 17:40 . Reden: stond wat door elkaar.. ]

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:54
Eerst even een opmerking: 'k denk dat je oproep beter past in het Datalogging: PV Systemen forum.

Het initiatief waardeer ik zeer. Ik ben er ook in geïnteresseerd.

Voor meting via S0 heb ik een Netduino. Daarnaast gebruik ik momenteel Domoticz, maar SE-support is nog in een zeer pril stadium. 'k Zou het nog geen alpha-versie willen noemen.

Ik mis kennis en het ontbreekt me aan tijd om in de ontwikkeling van een oplossing te participeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Goed plan! Toevallig heb ik vanmiddag een hubje uit de pre-historie tussen de omvormer (SE3000) en de adsl-router gehangen. Met Wireshark heb ik het verkeer tussen omvormer en de router gemonitord. Helaas ontbreekt mij de kennis om die data te analyseren. Eerlijk gezegd, ik was er al bang voor, kan ik er geen chocola van maken :? 8)7 .
Als iemand daar in wil en kan duiken wil ik wel het log bestand van Wireshark mailen.

Mijn doel is niet alleen de opbrengst te monitoren. Dat kan relatief simpel met een S0 kWh-meter en een *duino lokaal of via PVoutput.org. Nee, ik wil het liefst ook de individuele panelen monitoren. Dit kan nu alleen via de SolarEdge portal. Die data is dus beschikbaar via TCP/IP.

Ik vraag me af of SolarEdge SunSpec gebruikt om dat laatste via RS485 beschikbaar te stellen. Domoticz doet dat volgens mij ook niet,

Overigens heb ik (nog) geen last van die bug in de portal.
Cranberry schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:06:
Eerst even een opmerking: 'k denk dat je oproep beter past in het Datalogging: PV Systemen forum.

Het initiatief waardeer ik zeer. Ik ben er ook in geïnteresseerd.

Voor meting via S0 heb ik een Netduino. Daarnaast gebruik ik momenteel Domoticz, maar SE-support is nog in een zeer pril stadium. 'k Zou het nog geen alpha-versie willen noemen.

Ik mis kennis en het ontbreekt me aan tijd om in de ontwikkeling van een oplossing te participeren.
Strak plan. Zullen we dit voortzetten in het Datalogging topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

ole de posting is aangemaakt in het andere forum. peterpijpelink in "Datalogging: PV systemen"

[ Voor 78% gewijzigd door peterpijpelink op 05-07-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Ligt de site van PVoutput.org er uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Daar lijkt het wel op ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 13:49

Bozevkwa

The Falcons have landed

Inderdaad, ik kan hem wel pingen maar data uploaden of downloaden is niet mogelijk :(

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 22:34
En nog steeds helaas, het is wel raak de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
... wel weer beschikbaar, maar ik mis data van gisteravond 20.45 tot 01:40 vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik mis niets, Websolarlog houdt bij welke data door pvoutput wordt ontvangen en stuurt de rest zodra pvoutput weer online is :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Cranberry schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 06:04:
... wel weer beschikbaar, maar ik mis data van gisteravond 20.45 tot 01:40 vandaag :(
wat niet onbelangrijk is, je Netduino is niet vastgelopen, dat was vroeger wel eens anders . 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13
Hmz, heb voor vandaag nog geen nieuwe data op PVOutput. Zo de raspberry eens resetten, zou voor het eerst in maanden zijn.

edit:
Was toch de raspberry, zo zonde dat je niet kan zien waar het aan gelegen heeft. Maar goed, op naar de volgende 11mnd zonder storing :)

[ Voor 37% gewijzigd door Niek_ op 11-07-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Ooit opgevallen dat het format "NL/Stad" bij de Weather Auto-Uploader niet goed werkt? In mijn geval leverde "NL/Schagen" wel data op, maar steeds koeler dan als ik zelf Schagen opzocht op Weather Underground. Nu ik het gewijzigd heb naar een ID van een specifiek weather station, klopt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Wat mij ook opvalt is dat de efficiency van mijn eigen output ('Home-south') veel hoger is dan die van het team Tweakers.net. Bijvoorbeeld nu: 5933 kWh/kW bij mijn eigen output en 3891 kWh/kW volgens het team.

De overige waarden komen wel redelijk overeen.

How can??

EDIT: en de temperatuur wordt sinds vandaag ook niet meer weergegeven :( .

[ Voor 12% gewijzigd door Aegle op 22-07-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Aegle schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:57:
Wat mij ook opvalt is dat de efficiency van mijn eigen output ('Home-south') veel hoger is dan die van het team Tweakers.net. Bijvoorbeeld nu: 5933 kWh/kW bij mijn eigen output en 3891 kWh/kW volgens het team.

De overige waarden komen wel redelijk overeen.

How can??

EDIT: en de temperatuur wordt sinds vandaag ook niet meer weergegeven :( .
Vandaag wel goed zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Aan het eind van de dag is het net of de efficiency van het Tweajers team stil staat. Ik zal het straks in de gaten houden... De temperatuur wordt nog steeds niet weergegeven :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

hallo,

Ik heb al een tijdje PVoutput draaien. iets meer dan en jaar.
kunnen jullie mijn iets meer vertellen over teams in pvoutput.

Een link naar mijn output is http://weer.cmom.nl

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Dokman schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:26:
Ik heb al een tijdje PVoutput draaien. iets meer dan en jaar.
kunnen jullie mijn iets meer vertellen over teams in pvoutput.
Wat wil je weten? Teams uitzoeken waar je bij wilt, join klikken, voila. Je kunt in meerdere teams zitten. Leuk om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:05

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Je kunt jezelf in één of meerdere teams plaatsen om zo een collectief te kunnen vergelijken - op provincie of omvormer bijvoorbeeld.

Overigens zou ik je logging met een korrel zout nemen, het is onwaarschijnlijk dat 2800Wp met deze temperaturen urenlang een 3kW omvormer uitmaxt. 7kWh/kWp zonder strakke parabool is ook raar.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Niet online

PClop

Geen

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op pvoutput.org doet er te lang over om te antwoorden.

Bij julliie ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Ja, hier ook

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

Vraag,

Van de week was de site van PVOutput offline in verband met onderhoud.

krijg dan netjes een mail dat er 15 Minuten lang geen verbinding is geweest tussen de PI en PVOutput.
ik moet mijn PI dan op nieuw opstarten. Dit is echt geen probleem behalve dat ik nu op vakantie ben. Heb mijn buur jongen het maar laten doen. Maar nu is mijn vraag hoe kan ik van buiten af inloggen op mijn PI?

Ik weet dat ik het ip nummer van mijn PI moet open zetten in de Router (Weet hoe dat werkt NAS Synology 214PLAY en Webcam staan ook open). Alleen welke poort heb ik nodig. heb al een zooi poorten gebruikt waaronder poort 21.

Vaak is het poort 21 die gebruikt wordt voor zulke dingen. kan ik deze ook veranderen??

Ik maak altijd gebruik van PUTTY of Extern Bureaublad om in te logen.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dokman schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:32:

Vaak is het poort 21 die gebruikt wordt voor zulke dingen. kan ik deze ook veranderen??

Ik maak altijd gebruik van PUTTY of Extern Bureaublad om in te logen.
Putty gebruikt SSH en poort 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

Ja maar als ik mijn IP nummer 192.168.0.XXX en dan poort 22 open zet. Heb ik een conflict met mijn Nas server. Hoe kan ik het poort nummer van mijn pi veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dokman schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:23:
Ja maar als ik mijn IP nummer 192.168.0.XXX en dan poort 22 open zet. Heb ik een conflict met mijn Nas server. Hoe kan ik het poort nummer van mijn pi veranderen
Ik kan op de router een externe poort mappen naar een intern ip adres + poort.
Dus extern heb ik poort 55522 geforward naar mijn PI + poort 22.
Ik heb een Ubee Ziggo modem (ingesteld in optie Gateway Forwarding)

Of heb je de NAS server op de PI draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Dokman schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:23:
Wat je ook kunt doen ( zo heb ik het) is een vpn draaien op je nas en dan via je ipad / telefoon een vpn verbinding opzetten. Dan kun je via een ssh op je telefoon bij je pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Ik heb een nieuw team aangemaakt voor iedereen met een StecaGrid omvormer. Doe mee als je er ook op draait: http://www.pvoutput.org/listteam.jsp?tid=924

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 21:56
Vraagje over PVOutput:
Ik heb de estimates van PVGIS geregisteerd, echter in de yearly view klopt deze van geen kant, hij geeft een estimate tot en met augustus aan van slechts 350 kWh. In de monthly view klopt de estimate wel. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

http://pvoutput.org/aggre...1&sid=30707&v=0&est=1&t=y

[ Voor 11% gewijzigd door Eduardo M op 02-08-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
roderickvd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:06:
Ik heb een nieuw team aangemaakt voor iedereen met een StecaGrid omvormer. Doe mee als je er ook op draait: http://www.pvoutput.org/listteam.jsp?tid=924
Dus ook de Stecaatjes 500? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Tuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Twee vragen:

1: Sinds de installatie van mijn PV-systeem log ik met middels de API van SolarEdge naar PVoutput.org. Die geeft braaf om het kwartier zijn gegevens door. Sinds gisteren log ik tevens met een Youless en een S0 kWh meter. Hiervoor heb ik een aparte account aangemaakt. Ook dit werkt prima. Om de vijf minuten stuurt de Youless z'n gegevens naar PVoutput.org.

Tot mijn verbazing is de logging via de API van SolarEdge vanmorgen gestopt. Ik krijg van vandaag geen logging meer op PVoutput. Wie weet raad?

2: De logging met de Youless ziet er goed uit. Hij stuurt echter 24 uur per dag z'n gegevens door wat niet nodig is. 's Nachts wordt er niet echt veel opgewekt... ;) Hoe zorg ik er voor dat de logging stopt na het uitschakelen van de inverter?

Tevens valt me op dat de Youless precies na elke 35 minuten toch een waarde van 1 W naar PVoutput stuurt. Zie tabel en grafiek hieronder. Iemand een verklaring?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88720160/Solar/Table_Live%20Output.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88720160/Solar/Graph_Live%20Output.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:26
@Aegle

Wat is het merk van de S0 meter?

Als je deze gelijk met je YouLess heb gekocht heb je waarschijnlijk dit probleem.

Er zijn meters die 2 kanten op kunnen meten, waar de meter overdag de productie van de panelen meet meet hij na zonsondergang de stroom opname van de omvormer.

Een Solaredge gaat niet volledig uit maar is standby/nacht stand

Ik heb het zelfde probleem gehad met S0 meters ik gebruik nu een Eltako en een Carlo Gavazzi

Dat is inderdaad de manier waarop wij de DIN meter t.b.v. zonnestroom monitoring schakelen. We herkennen ook de opmerking die ik in het schema las dat er soms ook een puls in de nacht ontstaat door verbruik van de omvormer. Sommige omvormers verbruiken inderdaad 'stiekem' in de nacht wat stroom. De DIN meter uit onze shop (en waarschijnlijk andere typen/fabrikaten ook) pulst dan ook, ondanks dat de stroom de andere kant op loopt dan bij opwekking. Dit geeft meestal maar een hele kleine afwijking, maar het ziet er toegegeven wel een beetje vreemd uit dat er in de nacht een kleine registratie is.

Met vriendelijke groet,

--
Andras Tucsni
YouLess energy monitor

[ Voor 51% gewijzigd door wizzopa op 08-08-2014 19:29 ]

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
@Wizzopa: ja, daar ben ik inmiddels ook achter. Snel een andere meter regelen. Volgens mij doet ons bedrijf goede zaken met Carlo Gavacci... :+ . Ik ga maandag maar eens buurten bij inkoop :) .

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Aan de bezitters van SMA SB240 Micro-inverters wil ik even mededelen dat er nu een team is aangemaakt op PVOutput.
Ik was al een poosje tervergeefs op zoek naar zo'n team geweest en heb dus nu beslist zelf een op te zetten.
Kan wel niet inschatten of er al veel gebruikers zijn dit dit systeem hebben en hun data naar PVOutput sturen. Misschien gebruik ik de filter slecht...
De Sunny Portal upload geen data maar ik doe het met de Flukso.
Join the team zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:39
Weet iemand of pvoutput ook de week/maand/jaar gemiddeldes binnen je team kan weergeven in een overzicht? Als ik doorklik, dan zie ik alleen de piekdagen binnen die periode en die intereseert me geen ruk eigenlijk. Ik zoek eigenlijk zoiets als wat vele tweakers al doen in het maandproductie topic. Dan kun je namelijk veel beter vergelijken hoe je systeem het doet ten overstaande van andere systemen.

[ Voor 4% gewijzigd door morpheus op 15-08-2014 08:05 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Klik op Teams en klik dan op de naam van het gewenste team.
Daar kan je Daily, Weekly, Monthly en Yearly selecteren.
Is het dit wat je bedoelde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:39
nee, dan zie ik een ranglijst met hoogste dagscores in die periode. Ik ben benieuwd hoe ik per week/maand/jaar het in vergelijking doe met de top 10 van het team.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
morpheus schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:52:
nee, dan zie ik een ranglijst met hoogste dagscores in die periode. Ik ben benieuwd hoe ik per week/maand/jaar het in vergelijking doe met de top 10 van het team.
Maandvergelijk met iedereen uit het Tweakers-team kan nu wel via een door mij gemaakte sheet, waarin je de maandkolommen kan sorteren op hoogste opbrengst: http://1drv.ms/1tX6Aqr

Helaas heeft PVOutput deze functionaliteit zelf niet ingebouwd.

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
antonboonstra schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:03:
[...]

Maandvergelijk met iedereen uit het Tweakers-team kan nu wel via een door mij gemaakte sheet, waarin je de maandkolommen kan sorteren op hoogste opbrengst: http://1drv.ms/1tX6Aqr

Helaas heeft PVOutput deze functionaliteit zelf niet ingebouwd.
bij deze ook in de startpost gezet

nieuwe functionaliteit/ verbeteringen van augustus in pvoutput.

August 2014
•28/08/14 Added API key and password update functionality to Managed Systems.
•26/08/14 Added Managed Systems feature. Create multiple accounts/systems linked to a master account with the ability to configure and update linked systems under management. Initial functionality includes account/system creation, API key generation and edit managed system.
•22/08/14 Added calculation functionality for Extended Data. The cumulative calculation allows the running total of another extended data parameter to be graphed.
•13/08/14 Added inverter and panel name filtering to the PV Ladder.
•12/08/14 Released PVOutput Integration Service v1.4.9. This release adds Extended Data v7-v12 upload for Suntellite/SolarRiver inverters.
•11/08/14 Added enhanced Automatic Data Aggregation functionality. The last known energy value (v1/v3) of a child system is now used as the latest total parent energy value. This allows child systems to stop reporting at different times with all their energy correctly reporting to the parent.
•04/08/14 Added ability to upload Extended Data (v7-v12) with Net Data in the same request to Add Status API service.
•01/08/14 Added 'Time of Use' view to Analyse page showing Energy or Money divided into peak, off-peak, shoulder and high-shoulder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
Die Managed Systems feature lijkt mij handig. Ik heb inderdaad meerdere accounts om alle systemen bij te houden, maar moet nu elke keer apart inloggen. Ik weet alleen niet hoe je dit kan instellen. Of kan dit alleen bij nieuwe accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
antonboonstra schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:26:
Die Managed Systems feature lijkt mij handig. Ik heb inderdaad meerdere accounts om alle systemen bij te houden, maar moet nu elke keer apart inloggen. Ik weet alleen niet hoe je dit kan instellen. Of kan dit alleen bij nieuwe accounts?
Je kan een systeem ook overdragen naar 1 account, dat staat in de settings.
Dan kan je ze eventueel ook nog mergen naar 1 parent systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Af en toe valt er een gaatje in PVOutput.
Ik zie dat andere mensen hier ook wel eens last van hebben.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik log in 1 systeem op pvoutput (opwek en verbruik) met twee youlessen naar v1 en v3.
De youlessen registreren intern wel goed. (geen gaatjes)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/fkb9yc.jpg

Onstabiele internetverbinding misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door AUijtdehaag op 09-09-2014 23:28 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Ik zie het vaak bij de youless logging, ik weet dat ik het met de netduino ook wel had toen hij op 5 min stond, dan lijkt hij soms uit sync te lopen met de 5 min van pvoutput, die schuift het vervolgens naar 10 min en maakt een gemiddelde berekening voor de 5 min opwek maar zonder vermogen en efficientie.

Youless zou eigenlijk op een 2,5 tot 4 min moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

een smasb2100TL team is er ook

Neem een solarmeter nieuwe versie..
Kost €50 en je hebt een bizar opensource systeem wat erg weinig mist.....

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Kun je meer Info geven over 'Solarmeter'?
Met google krijg ik net iets te veel informatie...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

http://www.wijhebbenzon.n...monitoren-loggen-en-meten

Bizar NL product.
Met een actief forumin het NL.

http://solarmeter.codeplex.com/

Upload via dit voor €50 naar pvo..
ff de manual en de hardware lijst downloden.
In china eea bestellen
Bij youless een tellertje van €20 en beeld.
Op je app enz enz

Vragen op wijhebben zon..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
De nieuwe systemen in het Tweakers team voor de maand augustus en september

NaamLinkGrootte
Novihttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=318303,825
Ikhebzon1http://pvoutput.org/list.jsp?sid=72940,555
Ikhebzon2http://pvoutput.org/list.jsp?sid=68852,760
hakkesolarhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=321143,000
Prelude-plant_Vurenhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=320286,375
Gadgetfrank2http://pvoutput.org/list.jsp?sid=314221,040
schoutweghttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=319941,250
zonnecentrale msk3 with aloahahttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=148302,340
Brobos_NWHhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=317907,000
fassbinderhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=315754,000
Zonnedijkhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=289392,720
GH38-OostWesthttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=273712,750
Wimlem / Soladin 600http://pvoutput.org/list.jsp?sid=261590,500
SE3000 OZO ZZWhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=317063,000
Thuis073http://pvoutput.org/list.jsp?sid=301776,240
Behoudten huyshttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=188544,140
Zonnepanelen Rijssenhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=307732,080
Mouw_Schuurhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=312050,650
LP 31 U - Totalhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=309233,800
LP 31 U - 10gr Oost Westhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=310920,740
LP 29 U - 10gr Oost Westhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=309220,740
WaddenSolarhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=306732,970
630Wp + Steca500http://pvoutput.org/list.jsp?sid=311690,630
Stoffels Solar Systemhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=309685,100
SamSunhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=310316,050
SolarSchiedam Az:158 / El: 45http://pvoutput.org/list.jsp?sid=311422,600
ZonBouwer Oosthttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=188044,000
ZonBouwer Zuid totaalhttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=271043,120
Zuid in zuidwesthttp://pvoutput.org/list.jsp?sid=299182,240

Uiteraard is ook iedereen toegevoegd aan de excellijst, zodat je de maandopbrengsten met andere Tweakers kan vergelijken (momenteel bijgewerkt tot 20-9-2014 16:00 uur)

• Aegle
Bedankt weer voor alle moeite. Ziet er goed uit!

Ik heb mezelf voor de tweede keer aangemeld als "SolarSchiedam Az:158 / EL:45". Dit is de uitlezing van de Youless.
"Home-South" is dezelfde installatie, maar dan gemeten door de omvormer en uitgelezen door een API via de portal van SolarEdge.

Ik heb meteen een vraag over PVoutput:
De S0-kWh-meter die ik gebruik en meet door middel van de Youless, registreerd naast de terug geleverde energie, ook het standby verbruik van de omvormer. Het gaat maar om twee Watt, maar het vervuilt wel de meetwaarden in PVoutput. Is het mogelijk om een drempelwaarde o.i.d. op te geven waaronder PVoutput niet meer registreert? Ik kan op de site er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentagon0873
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 06:09
Welke app gebruiken jullie voor het uploaden van de bluetooth gegevens van een SMA omvormer naar PV-output?

Ik gebruik nu een mini laptop in combinatie met http://www.pvbeancounter.com/ , werkt perfect maar wil graag mijn android tablet of een oude android telefoon gaan gebruiken.

Ik heb mezelf ook maar toegevoegd aan jullie team.....

http://pvoutput.org/list.jsp?id=20355&sid=18211

Verder heb ik een zonnepanneel gekregen (merk en type onbekend, geen sticker meer), wat ik "rechtstreeks" ga aansluiten op een stopcontact met een micro omvormer. wat kan ik daarvoor (hardware) het beste gebruiken als datalogger?

alvast bedankt voor jullie tips.

[ Voor 59% gewijzigd door pentagon0873 op 22-09-2014 03:51 ]

1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 8kw Pelletkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Felix solar pv log.
Programma voldoet wat mij betreft.
Echter heb ik problemen met mijn Wifi verbinding. Dit ligt aan mijn mobiel/router en niet aan de app.
Felix geeft support in geval van problemen.

2k op west bij Pv Output

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
Weet iemand het volgende in pvoutput?:
Ik heb vandaag me pv systeem uitgebreid met 500wp, nu wil ik me jaar opbrengsten en alle data die reeds is gegenereerd blijven zien uiteraard.

In de settings staat: If you have upgraded this system, decommission it and add a new system.
Nu heb ik een nieuw systeem toegevoegd en log er inmiddels naar toe, maar alle data van het afgelopen jaar kan ik nu niet meer in een totaal overzicht zien Of mis ik iets?

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door pielle007 op 27-09-2014 19:15 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Niet op decomission zetten maar inactive, dan heb je het oude systeem weer terug in je gegevens.

• pielle007
Werkt helaas niet. Ondanks dat ik hem op inactive zet....save... En hierna via your outputs op settings duw zie ik beide systemen staan. De nieuwe staat als actief en de ander op decommision ... Duw ik erop staat hier in de settings " inactieve" klopt niks van ondanks dat ik t verander en save. Het hoort wel zo te zijn dat wanneer ik een nieuw systeem toevoeging ik een nieuwe API en system id krijg?

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
pielle007 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:01:
Werkt helaas niet. Ondanks dat ik hem op inactive zet....save... En hierna via your outputs op settings duw zie ik beide systemen staan. De nieuwe staat als actief en de ander op decommision ... Duw ik erop staat hier in de settings " inactieve" klopt niks van ondanks dat ik t verander en save. Het hoort wel zo te zijn dat wanneer ik een nieuw systeem toevoeging ik een nieuwe API en system id krijg?
Even kijken of ik hem snap, in settings heb je 2 systemen, oude op inactive, nieuwe op active.
Als je dan op youre outputs klik krijg je de active te zien, onder staat 2 systems, daar op tikken en krijg je een extra regel met de 2 systemen.
Dan de inactieve tikken en voila, je data.

Anders eens een link posten van je systeem zodat er meegekeken kan worden?

Hier dus

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/80d1561b8b453ab5ffab24eae8563ca0.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Rol-Co op 27-09-2014 21:50 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
pielle007 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:01:
Ow wacht, nog 4x gelezen, :)
Zet hem eerst eens active , save, dan weer inactive. Ik denk dat je niet van decomission naar inactive kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Werkt niet helaas. Als ik hem active zet en save, hierna op inactive en save blijft hij in t overzicht op active staan. Terwijl wanneer ik hem selecteer staat ie op inactive. Dat zelfde gebeurt dus ook wanneer ie decomission staat zoals eerder omschreven. Dit zijn mijn systemen;

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=22545&sid=32328

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=22545&sid=20437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
pielle007 schreef op zondag 28 september 2014 @ 08:46:
Werkt niet helaas. Als ik hem active zet en save, hierna op inactive en save blijft hij in t overzicht op active staan. Terwijl wanneer ik hem selecteer staat ie op inactive. Dat zelfde gebeurt dus ook wanneer ie decomission staat zoals eerder omschreven. Dit zijn mijn systemen;

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=22545&sid=32328

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=22545&sid=20437
Ik heb het hier ook geprobeerd met mijn systeem en op inactive lijkt er niets te gebeuren inderdaad maar na een tijdje stond hij op decomissioned en was niet meer zichtbaar, ik heb hem nu op testing gezet, dan is hij zichtbaar.

Bij 1 systeem heb je 2 systems staan, bij de ander niet. Je had het ook over een ander api key , heb je bij het aanmaken gewoon add system gedaan in de settings?
Het lijken 2 aparte systemen nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Rol-Co op 28-09-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Rol-Co schreef op zondag 28 september 2014 @ 08:52:
[...]

Ik heb het hier ook geprobeerd met mijn systeem en op inactive lijkt er niets te gebeuren inderdaad maar na een tijdje stond hij op decomissioned en was niet meer zichtbaar, ik heb hem nu op testing gezet, dan is hij zichtbaar.

Bij 1 systeem heb je 2 systems staan, bij de ander niet. Je had het ook over een ander api key , heb je bij het aanmaken gewoon add system gedaan in de settings?
Het lijken 2 aparte systemen nu.
Ten eerste bedankt voor de moeite die je uithaalt _/-\o_
Heb 't oude systeem eerste instantie op de status inactive gezet. Daarna zag ik die opmerking staan "If you have upgraded this system, decommission it and add a new system." hierdoor krijg je dus een nieuw system ID met een nieuwe api voor de youless.

Heb de teams verlaten waarvan ik lid was met t oude systeem en hierna t oude systeem nu op inactive gezet in de settings, in het overzicht krijgt ie nu de status active.

[ Voor 8% gewijzigd door pielle007 op 28-09-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Ja dat is dus vreemd, ik heb gewoon 1 api key voor 4 systemen. Ook heb ik beide systemen al eens aangepast in grootte maar gewoon het aantal panelen aangepast en klaar. Dan tel je gewoon door waar je gebleven was.
Die 500Wp extra van jou had dat ook gekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Rol-Co schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:03:
Ja dat is dus vreemd, ik heb gewoon 1 api key voor 4 systemen. Ook heb ik beide systemen al eens aangepast in grootte maar gewoon het aantal panelen aangepast en klaar. Dan tel je gewoon door waar je gebleven was.
Die 500Wp extra van jou had dat ook gekunt.
ga t proberen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
Ik zie dat je nieuwe systeem hetzelfde sid heeft gekregen als je oude systeem. Daarom kun je nu niet meer beide systemen zichtbaar maken. Ik neem aan dat dit systeem van jou is: http://pvoutput.org/list.jsp?id=22545&sid=20437

Als je naar de dagopbrengsten kijkt, zie je bijvoorbeeld ook dat de opbrengst van 19 september 6.185kWh was en genormeerd 3.221kWh/kW. Dit is dus niet gebaseerd op 2.42 kWp (dan zou je genormeerd op 2.556 kWh/kW uitkomen) maar op je oude vermogen van 1,92 kWp. Je oude gegevens zijn dus gewoon beschikbaar onder je nieuwe systeem.

Er zit alleen wel een bugje in PVOutput, want als je op de dag zelf klikt, dan houdt ie geen rekening met het oude vermogen (efficiency is dan ineens 2.556kWh/kW).

[ Voor 63% gewijzigd door antonboonstra op 29-09-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
antonboonstra schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:53:
Ik zie dat je nieuwe systeem hetzelfde sid heeft gekregen als je oude systeem. Daarom kun je nu niet meer beide systemen zichtbaar maken. Ik neem aan dat dit systeem van jou is: http://pvoutput.org/list.jsp?id=22545&sid=20437

Als je naar de dagopbrengsten kijkt, zie je bijvoorbeeld ook dat de opbrengst van 19 september 6.185kWh was en genormeerd 3.221kWh/kW. Dit is dus niet gebaseerd op 2.42 kWp (dan zou je genormeerd op 2.556 kWh/kW uitkomen) maar op je oude vermogen van 1,92 kWp. Je oude gegevens zijn dus gewoon beschikbaar onder je nieuwe systeem.

Er zit alleen wel een bugje in PVOutput, want als je op de dag zelf klikt, dan houdt ie geen rekening met het oude vermogen (efficiency is dan ineens 2.556kWh/kW).
Heb inmiddels het oude systeem aangepast. En het nieuw aangemaakte weer gedeactiveerd.
Jammer van de bug dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Pvoutput uit de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Ok
Handige website :) , tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjedr
PVoutput telt vandaag mijn systemen niet op.
Parent\child, storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjedr
Van 2 systemen heb ik sinds 12:40 geen logging, ik denk dat bij mij thuis een storing zit in SMAspot.
3e systeem doet het nogwel via de fluxobox. Dus geen pvoutput storing.
Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste