[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou sinds eersgisteren mag ik meedoen in de Beta, met dank aan blizzard.
Alle classes heb ik inmiddels al vrijgespeeld en 4 van de 9 zijn ook al lvl 10, door unranked play.

Ik had 1 keer arena geprobeerd, ik dacht wel een kleine winstreak te kunnen maken na het kijken van 100+ uur aan streams, maar ik verwachte geen 5 wins te halen. Door de picklist en andere documenten die hier al voorbijgekomen zijn, had ik een redelijke Warrior bij elkaar gepicked.

Helaas is mijn arena-run geeindigt met een 1-3. Ik vermoed omdat ik wat te passief speelde. Tegen een mage, warlock en een priest. Ik deed dit voornamelijk omdat die drie classes behoorlijk wat boardclear hebben, en ik die eerst wilde baiten. Maar hierdoor kreeg ik geen board controle en verloor ik uiteindelijk de matches.

Ik wilde graag van jullie horen hoe jullie ervaring in arena is, of wat voor speelstijl jullie meestal hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fizher
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 19:30
Speelstijl is heel afhankelijk van welke class je kiest en welke kaarten je krijgt. Meestal mik ik op zoveel mogelijk 'solid' kaarten die in 9/10 gevallen goed zijn. Als ik dan rond de 15 kaarten zit word een mana-curve zichtbaar en kan je wat meer gaan selecteren op wat je huidige set kaarten complementeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

SkyStreaker

Move on up!

Ragequits. :F ;(

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Kom ik ook veel tegen,

Gisteren ook voor de eerste keer in arena een draw, en ook voor de eerste keer alletwee zonder kaarten gevallen, maar ik had minder HP en heb daarom verloren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Aangezien je betaald in fysiek geld of virtueel geld, wat je ook net zo moet verdienen vindt ik dat nogal een kwalijke zaak.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk wel dat ik eindelijk het echt een beetje begin te snappen. Maak nu veel minder fouten (minder, niet nooit meer) en uiteraard ken je na een tijdje de kaarten beter en weet je wat je kunt verwachten met een beetje ervaring.

De belangrijkste les was voor mij: Leg niet alles zo snel mogelijk op tafel (tenzij rush-deck uiteraard) maar hou je kaarten tot ze nuttig zijn. Alleen in hoge nood moet je soms iets hebben liggen, dus moet je misschien spelen terwijl de Battlcry aan niks nuttigs verloren gaat. Maar wachten loont over het algemeen. Je kunt je beter aanpassen aan wat je tegenstander doet en je eigen combo's opbouwen. Ik was in het begin vaak te ongeduldig, terwijl je soms makkelijk een 1/1 of 2/1 etc. ff kunt laten inhakken op je hero als je nog veel health hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
Heb nu een priest deck in arena zonder holy nova, shadow word: pain en death, en maar 1 mindcontrol. ;w

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Veel geluk ermee! Ben momenteel ook nog steeds bezig met een priest in arena, maar sta alweer 0-2, overigens maar 1 Shadow Word: Pain in m'n deck en voor de rest geen Mind Control of niets :/

Dit weekend maar eens m'n quests completen die ik nog heb en met een andere class de arena eens induiken, en anders moet ik maar eens werk maken van het levellen van alle classes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
Het gaat toch de goede kant op, 4-0 :D.
Zal mijn deck weleens posten, het is toch best een lekker deck om mee te spelen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nnLSsY6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pGvjhBd.jpg

Edit: 7-3 ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie.b op 24-10-2013 20:45 ]

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ryatzu schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:43:
Iemand nog een key over die je mij kan pmen?
Het wordt nog zo gezegd hieronder en aan het begin van het topic... :F

Nou dacht ik dat in "Play" je een tegenstander krijgt van ongeveer hetzelfde level.

Krijg ik op mijn laatste 4HP of mijn Mage met nog maar een koperen medaille krijg ik eens een gouden Gelbin Mekkatorque voor mijn kiezen.... Waddaf00k? :/

[ Voor 34% gewijzigd door SkyStreaker op 24-10-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die krijg je er gratis bij als je geld spendeert in de in-game store van Hearthstone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:55
SkyStreaker schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:44:
[...]

Krijg ik op mijn laatste 4HP of mijn Mage met nog maar een koperen medaille krijg ik eens een gouden Gelbin Mekkatorque voor mijn kiezen.... Waddaf00k? :/
Ja die heeft iedereen die echt geld heeft uitgegeven. Handig om een Polymorph of Fireball achter de hand te houden, dan heb je 'm in 1 keer dood.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haantje_de_v
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 22:29
Zo de eerste 24 uur Heartshone zitten erop (bedankt Tweakers voor de key :) )! Van te voren was ik een beetje huiverig voor een mogelijk steile leercurve maar je pakt het erg snel op. Speel nu veel met een zelf gemaakt Priest deck en dat gaat wel lekker, via play nu zo'n 35 potjes gewonnen. Helaas m'n gratis "arena beurt" verkwanselt door op retire te drukken :X . Heerlijk trouwens wanneer de tegenstander met zijn laatste kaarten een grote taunt probeert te buffen en dat je die dan afpakt met Mind Control >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Robbie.b schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:45:
Het gaat toch de goede kant op, 4-0 :D.
Zal mijn deck weleens posten, het is toch best een lekker deck om mee te spelen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: 7-3 ;w
Ik had eest ook 4-0 met priest. Wat mijn eerste of twee keer arena ooit. Uiteindelijk werd het 5-3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mailtje van blizzard met een key in... maar zit al in de beta.

Volgende voorwaarden om 'm te krijgen:
- langer dan 6 maand lid zijn van tweakers
- pm sturen met antwoord op vraag: van waar komt de quote in m'n signature?

Good luck!

-edit- Key weggegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Stille hint. Het is HS ;)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
SkyStreaker schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:44:
[...]

Het wordt nog zo gezegd hieronder en aan het begin van het topic... :F

Nou dacht ik dat in "Play" je een tegenstander krijgt van ongeveer hetzelfde level.

Die invention van hem kan trouwens ook best verkeerd uitpakken :P
Zou niet de eerste keer zijn dat hij mijn sterkste minions in kippen verandert....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Hah, doet me denken aan de Mad Bomber, kan je ook serieus wat pech mee hebben :+
Dat zijn echt zo van die kaarten die soms je uit de nood helpen maar de andere helft van de tijd je verder in de miserie helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik moet zeggen dat ik dit nu ook vaker begin te zien: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/10262437122

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RQztCTv.png

(niet van mij zelf dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SkyStreaker schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:31:
Ik moet zeggen dat ik dit nu ook vaker begin te zien: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/10262437122

[afbeelding]

(niet van mij zelf dit)
Ik kan hier even niet op b.net. Maar ik neem aan een minion met veel HP, en paar pw:shield en double life en daarna "make attack = life"?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nou ja, dat ik tegen een mage speel en heel snel al verlies, terwijl ik dit eerdaags nog niet zo erg had. Vooral dus ook minions waar je U tegen zegt, zoals deze. Echter, of dit nu echt aan mijn manier van spelen ligt, ben ik nog niet over uit :D

Wat dat betreft mag ik nog blij zijn dat er nog geen "trample" bestaat.

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 25-10-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Eh? Wat zeg je precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:31:

[afbeelding]

(niet van mij zelf dit)
Die gast heeft 2 Taunt minions in zn hand.. Daarbij heeft hij het de priest nogal makkelijk gemaakt door die minion te laten liggen. Je weet dat priest 'attack becomes equal to health' heeft :P
RocketKoen schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:36:
[...]
Ik kan hier even niet op b.net. Maar ik neem aan een minion met veel HP, en paar pw:shield en double life en daarna "make attack = life"?
Volgens mij is dat een 1/7 minion. 2x double life er op en dan attack = health. BAM _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
"Deze class is OP!"
"Nee deze class is OP!"

Zucht, houdt het ooit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Is dit nu niet net het leuke er aan?

Ik ben nu beginnen ranked spelen en ofwel heb ik een zeer OP deck (priest) ofwel heb ik geluk gehad.
Ik heb de eerste +-10 games gewonnen gisteren, daarna eentje verloren en dan weer een paar gewonnen.
Van bronze naar gold in 1 avond...
Zit nu in 3star gold, sindsdien kom ik bijna enkel tegen mages uit (toeval?)
De eerste 3 games tegen mages verloren en nu weer eentje gewonnen.

Het wordt duidelijk moeilijker vanaf gold, maar ik vind m'n deck nog altijd wat OP.
Zal het vanavond eens hier posten, ik heb het zelf in elkaar gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beve schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:07:
...
Nu posten! Nu posten! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
sorry! op het werk, geen HS hier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
beve schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:07:
Is dit nu niet net het leuke er aan?

Ik ben nu beginnen ranked spelen en ofwel heb ik een zeer OP deck (priest) ofwel heb ik geluk gehad.
Ik heb de eerste +-10 games gewonnen gisteren, daarna eentje verloren en dan weer een paar gewonnen.
Van bronze naar gold in 1 avond...
Zit nu in 3star gold, sindsdien kom ik bijna enkel tegen mages uit (toeval?)
De eerste 3 games tegen mages verloren en nu weer eentje gewonnen.

Het wordt duidelijk moeilijker vanaf gold, maar ik vind m'n deck nog altijd wat OP.
Je krijgt in het begin ook gewoon andere spelers die net beginnen. Die spelen vaak nog met de default decks.
Als jij eerst al je kaarten hebt vrijgespeeld en wat ervaring hebt is het best logisch dat je alles wint.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:35

JSchut

.....

Gister even paar potjes gespeeld met een warlock (level 11). Zelf een dekje gemaakt.

3 keer verloren. 2 keer nipt en 1 keer zonder ook maar 1 schade te kunnen doen tegen een mage lol. Ik werd geqwoon compleet ge-owned. Alles wat ik deed werd gecountered. en tegelijkertijd werd ik rustig aan gesloopt.

Heb nog een hoop te leren. :D

Vermaak me wel prima. En zelfs als ik zo afgeslacht wordt ga ik het gevecht niet verlaten. Hij is gewoon veel beter dan mij. Gun hem dan ook die winst en plezier.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

RocketKoen schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:22:
[...]

Je krijgt in het begin ook gewoon andere spelers die net beginnen. Die spelen vaak nog met de default decks.
Als jij eerst al je kaarten hebt vrijgespeeld en wat ervaring hebt is het best logisch dat je alles wint.
Inderdaad, in het begin vond ik het ook vrij simpel, won vrijwel elke keer. Nu zit ik ondertussen in 2-Star Diamond en is het toch wat lastiger, vooral omdat ik bijna alleen maar OTK decks en/of decks vol Epics + Legendary's tegen kom.

Dit weekend weer eens wat Arena doen voor nieuwe packs. :)
.
JSchut schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:28:
[...] En zelfs als ik zo afgeslacht wordt ga ik het gevecht niet verlaten. Hij is gewoon veel beter dan mij. Gun hem dan ook die winst en plezier.
Ik gun mijn tegenstanders ook hun plezier, maar wat ik wel zeer vervelend vind zijn mensen die in plaats van mij direct begin van hun turn killen eerst nog eens al hun andere kaarten gaan spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door OkkE op 25-10-2013 10:31 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10-2024
Net een beta-key ontvangen! mogelijk zijn er nog enkele over kijk voor 12:00 uur even naar het twitteraccount van bol.com games en stuur hen een mailtje!

Nu ff downloaden en dan meteen maar is keihard ingemaakt worden. Nog tips voor een starter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
DakuGosuto schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:37:
Net een beta-key ontvangen! mogelijk zijn er nog enkele over kijk voor 12:00 uur even naar het twitteraccount van bol.com games en stuur hen een mailtje!

Nu ff downloaden en dan meteen maar is keihard ingemaakt worden. Nog tips voor een starter?
Eerst rustig alle basic decks vrijspelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:35

JSchut

.....

OkkE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:29:
[...]

Ik gun mijn tegenstanders ook hun plezier, maar wat ik wel zeer vervelend vind zijn mensen die in plaats van mij direct begin van hun turn killen eerst nog eens al hun andere kaarten gaan spelen.
Ja precies alsof ze je nog ff verder willen vernederen ofzo. Van kijk hoe goed ik ben. Ik kan zelfs dit allemaal nog doen en je dan nog steeds killen. Erg stoer hoor lol.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSchut schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:39:
[...]

Ja precies alsof ze je nog ff verder willen vernederen ofzo. Van kijk hoe goed ik ben. Ik kan zelfs dit allemaal nog doen en je dan nog steeds killen. Erg stoer hoor lol.
Misschien moeten ze een x-aantal minions of spells casten voor de daily.. Dat kan alleen in Play of Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

JSchut schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:39:
Erg vervelend is dat ja. Dat zijn ook de tegenstanders die geen “Well Played” van me krijgen.

Aangezien ik het meeste met Druid speel, als ik zie dat ik overduidelijk ga verliezen, doe ik (als het mogelijk is) vaak een suicide op een van hun minions. :)
.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:41:
Misschien moeten ze een x-aantal minions of spells casten voor de daily.. Dat kan alleen in Play of Arena.
Die quest had ik pas ook, maar nog steeds kill ik mijn tegenstander zo snel mogelijk. Eén potje meer of minder spelen voor de quest vind ik geen probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door OkkE op 25-10-2013 10:45 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Net als Mage tegen een Warlock die op turn two al z'n kaarten uit z'n hand al speelde. Ik dacht dus dat ik 'm makkelijk zou hebben, omdat hij de rest van het potje alleen maar aan het topdecken was. Ik had het mis :-( Precies de goeie kaarten op precies het goeie moment had 'ie. Had ik ook maar af en toe zoveel geluk... :P

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
In de serie Constructed Deck Discussion met Sahje! is nu mijn nieuwste Druid deck aan de beurt. Het thema van het deck is heavy control naar een sterk end-game met goede synergy tussen minions.

Het deck:
http://i.imgur.com/7LRQkVI.png

De winrate:
Op dit moment is het deck 13-1 met als enige loss tegen een Shaman die middels spells en favourable trading goed board control kan krijgen. Vooral door een sneaky +1/+1 op een Taz-Dingo kon ik hier niet mee omgaan waardoor ik niet bij de mana-tide + flametongue erachter kon komen wat tot een snowball van favourable trading en card advantage in zijn voordeel leidde.

Playstyle:
Het doel van dit deck is late-game, en dan het liefst hard zo hard mogelijk. Over het algemeen is het deck in het begin langzaam maar weet zelfs met een slow hand dankzij spells en de hero abillity vaak veilig tot turn 4+ te redden. Dan komen de strengths van druid into play met 2 opties op 1 kaart. Druid of the claw die een taunt of 4 damage removal kan zijn, de +1/+1 op alles van power of the wild kan bepalend zijn end-game waar een normale 2 drop alleen een 3/2 zou zijn. En dan is er de koning van de keuze: Cenarius, vanochtend nog lieten de 2 taunts mij een Deathwing play overleven door me 2 turns te kopen totdat ik de juiste combinatie had om ermee om te gaan, in andere potjes met 3 minions op het bord kan +2/+2 op alle minions het potje kantelen.

Over het algemeen wil dit deck het liefst board control krijgen en houden, vooral Swipe kan hier extreem goed voor zijn, 4 damage op 1 target en nog 1 damage op de rest, de kaart is wat mij betreft borderline OP.

Opmerkingen
De Raging Worgen is wat out of place hier maar dient vaak als een minions waar enemies mee om moeten gaan, de snowball die deze minion kan hebben boezemt toch vaak angst in. Toch is dit de enige kaart waar ik niet tevreden over ben. Ik dacht aan de mogelijkheid voor een Blood Knight vanwege de hoge hoeveelheid Divine Shield die veel decks runnen (en terecht, beste abillity in-game naar mijn mening) of misschien een tweede Big-Game Hunter. Alternatief was een Jungle Panther vanwege de abillity om omhoog te traden voor veel 4 en zelfs 5 drops.

Ik hoop vaker mijn decks hier te delen om ook wat discussie over constructed play los te krijgen, de meeste mensen hier lijken Arena te spelen maar zoals mijn rant pas aangaf is dit niet mijn ding. Ik hoop dat er nog meer mensen hier zijn die graag dit idee hebben.

Tevens #Hearthstone op IRC! Ideaal voor werkontwijkend gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
Dat deck ziet er inderdaad erg lekker uit, alleen jammer dat het wat moeite kost om dit bij elkaar te krijgen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:52

Thompson

Beeromaniac

Thanks voor de tip, heb helaas nog steeds geen key dus voor het eerst in 3 jaar maar eens gebruik gemaakt van mijn twitter account :9

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Nat Pagle is definitely broken., inclusief blue post. :)

Verder iemand die een Death Knight Hero voorstel heeft uitgewerkt, leuk bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 14:55
OkkE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:34:

Verder iemand die een Death Knight Hero voorstel heeft uitgewerkt, leuk bedacht.
Goed bedacht die hero power, ik dacht in eerste instantie dat die Death Coil wel erg op was (vergeleken met Mage Hero Power) maar het is alleen een directe attack en dus eerst minions en daarna pas hero. Klinkt leuk, al verwacht ik niet dat ze deze hero nog dit jaar gaan toevoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Robbie.b schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:16:
Dat deck ziet er inderdaad erg lekker uit, alleen jammer dat het wat moeite kost om dit bij elkaar te krijgen :D.
Ach, de mensen die hier Arena spammen moeten inmiddels ook al wel aardig wat kaarten bij elkaar gespaard kunnen hebben denk ik zo ;). En met die kaarten kan je dan weer leuke decks maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Voor de echte basics van het spel kan je hier terecht. Zelf zou ik als ik jou was gewoon even alle hero's vrijspelen en dan beslissen met welk deck je even verder wil.

Je kan zowel in Play Modus als in Practice modus levellen dus je kan zelf kiezen, beide hebben wel voordelen (Meer exp in Play + je krijgt te zien hoe echte spelers omgaan met het spel / In Practice kan je gewoon wat wennen aan het spel en moet je niet steeds onderdoen voor spelers met legendaries/rares).

Het spel zelf moet je echt gewoon leren door te spelen, dus zal wel wat Trial and Error in voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Sahje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:08:
In de serie Constructed Deck Discussion met Sahje! is nu mijn nieuwste Druid deck aan de beurt. Het thema van het deck is heavy control naar een sterk end-game met goede synergy tussen minions.

Het deck:
http://i.imgur.com/7LRQkVI.png
Erg interessant denk, ik heb 'm bewaard om eens te proberen tegen de tijd dat ik alle kaarten heb. Dat is mijn grootste probleem op het moment; ik mis te veel Rare en hoger kaarten voor een echt goed deck.

Waarom heb je er geen Bite (of Claw) in zitten, bijvoorbeeld in plaats van de Worgen? Ik ben zelf nog al een fan van deze kaarten omdat je gelijk kunt aanvallen; prettige removal, hoewel het removen van 4+ attack minions wat minder voordelig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31
Ben er nu ook een paar uur mee bezig geweest en moet zeggen dat het echt heerlijk wegspeelt! Heb hiervoor even Scrolls gespeeld, maar dat kon me toch een stuk minder boeien.

Alle classes vrijgespeeld en een aantal bijna level 10 (zit ze een beetje uit te proberen nu vooral). Ben nu bezig met een Arena win-streak (mn eerste, die kreeg ik nog gratis) en sta op 1 loss en 4 wins. Ben benieuwd wat mn reward wordt dalijk :)

Echt een top spel!

Voor de beginners (zoals ik): gewoon lekker gaan spelen. Je moet toch alle kaarten een beetje leren kennen en dat gaat maar op 1 manier: door ermee te spelen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 25-10-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
OkkE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:52:
[...]

Erg interessant denk, ik heb 'm bewaard om eens te proberen tegen de tijd dat ik alle kaarten heb. Dat is mijn grootste probleem op het moment; ik mis te veel Rare en hoger kaarten voor een echt goed deck.

Waarom heb je er geen Bite (of Claw) in zitten, bijvoorbeeld in plaats van de Worgen? Ik ben zelf nog al een fan van deze kaarten omdat je gelijk kunt aanvallen; prettige removal, hoewel het removen van 4+ attack minions wat minder voordelig is. :)
Ik vind Claw een beetje meh, helemaal na de change naar Savagery, Bite heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
Bosmonster schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:52:
Ben er nu ook een paar uur mee bezig geweest en moet zeggen dat het echt heerlijk wegspeelt! Heb hiervoor even Scrolls gespeeld, maar dat kon me toch een stuk minder boeien.

Alle classes vrijgespeeld en een aantal bijna level 10 (zit ze een beetje uit te proberen nu vooral). Ben nu bezig met een Arena win-streak (mn eerste, die kreeg ik nog gratis) en sta op 1 loss en 4 wins. Ben benieuwd wat mn reward wordt dalijk :)

Echt een top spel!

Voor de beginners (zoals ik): gewoon lekker gaan spelen. Je moet toch alle kaarten een beetje leren kennen en dat gaat maar op 1 manier: door ermee te spelen :)
Pas na 5 wins ga je pas echt een beetje gold krijgen. Bij 7 wins krijg je bijna altijd minimaal 150 gold. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Sahje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:54:
Ik vind Claw een beetje meh, helemaal na de change naar Savagery, Bite heb ik helaas niet.
Agree, Claw is een stuk minder dan Bite; ik ga Claw ook vervangen in mijn huidige deck: minions er voor in de plaats.

Zou je Bite wel gebruiken als je ‘m had (craften misschien zelfs?) of als nog een andere kaart liever? Ik vind het vooral lastig om een keuze te maken welke kaarten ik craft, zonder er eerst mee te hebben gespeeld. Savagery bijvoorbeeld heb ik niet, maar had ik wel willen testen icm Claw & Bite (al is het inderdaad na de change minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
OkkE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:06:
[...]

Agree, Claw is een stuk minder dan Bite; ik ga Claw ook vervangen in mijn huidige deck: minions er voor in de plaats.

Zou je Bite wel gebruiken als je ‘m had (craften misschien zelfs?) of als nog een andere kaart liever? Ik vind het vooral lastig om een keuze te maken welke kaarten ik craft, zonder er eerst mee te hebben gespeeld. Savagery bijvoorbeeld heb ik niet, maar had ik wel willen testen icm Claw & Bite (al is het inderdaad na de change minder).
Een Bite zou ik overwegen. Maar liever denk ik toch nog iets anders. Bite is zeer fijne removal en kan ook nog een semi-heal/burst damage zijn late-game. Vanwege de mana curve die ik nu heb speelt dit ontzettend soepel, Daardoor zou het mijn voorkeur hebben om een 3-mana alternatief te hebben. Daarnaast vind ik het met dit deck prettig om rond die turns wel minions op het bord te kunnen leggen omdat ik de turns daarna goede removal kan gebruiken of deze minions kan buffen.

In de overweging zat ook nog een Injured Blademaster. 4/3 zijn zeer goede basic stats ook al kan die niet geheald. Idealiter zou het denk ik toch een 2de big-game zijn. Al is het alleen maar vanwege de NUH-UH als een priest mijn Ironbark MC'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Het bericht van bol.com twitter is +/- 80 keer ge-retweet en ze geven 200 keys weg? Zou het dan toch eindelijk zo zijn dat ik een key ga ontvangen? :D Na 13:00 weet ik het. Met een beetje geluk kan ik vanavond na het werk dus spelen :)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
Bah, so close to 9-2 weer, 8-3 geworden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Robbie.b schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:22:
Bah, so close to 9-2 weer, 8-3 geworden. :(
Als je alleen voor Arena gaat is dat toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
Is ook, maar ik vind 9-2 gewoon wat leuker dan 8-3. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren HS bij een vriend van mij gespeeld.
Deed me wel erg aan Magic denken (op een goede manier).
Maar ben ik de enige die instants* miste?

*dus interupten tijdens de beurt van de tegenstander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
Thompson schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:16:
Het bericht van bol.com twitter is +/- 80 keer ge-retweet en ze geven 200 keys weg? Zou het dan toch eindelijk zo zijn dat ik een key ga ontvangen? :D Na 13:00 weet ik het. Met een beetje geluk kan ik vanavond na het werk dus spelen :)
Het bericht van de dag ervoor (toen de actie begon) is ook al 149 keer geretweet dus dat is in totaal meer dan 200 retweets ;) Maar alsnog is je winkans natuurlijk nog wel heel hoog dus ik hoop voor je dat je er één wint! :)

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:26:

Die zijn volgens mij hier vervangen door "secrets" een reactie op een actie van de tegenstander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beve schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:27:
[...]

Die zijn volgens mij hier vervangen door "secrets" een reactie op een actie van de tegenstander
Dat zal het inderdaad zijn. Die secret's maken het wel spannend moet ik zeggen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Zo :) ook ik heb mijn eerste HS spelletjes achter de rug. Ik heb tot nu toe het spel een beetje verkend en moet zeggen dat het super verslavend is.

Ik ben begonnen met de mage, priest en warrior te lvl naar 10 en vandaag hopelijk de rest op lvl 10. Ik probeer een deck per char te maken met de kaarten die ik tot nu toe heb heb (startersdeck voornamelijk) en dan unranked te spelen met die decks. Tot nu toe gaat het mehhhh ik win een potje om er vervolgens een te verliezen. Ik heb een gratis arena mogelijkheid maar die heb ik nog niet gebruikt, die wil ik pas gebruiken als ik wat meer weet van de verschillende classes / kaarten omdat gold farmen niet echt snel gaat (10 per 3 wins?). Is het zo dat je met Arena uit alle kaarten van die class je eigen deck kan maken? dus niet dat je de kaarten in bezit moet hebben?.

Waar ik nog niet uit ben id het disenchanten van kaarten en durf dat eigenlijk ook niet omdat ik misschien bang ben om een goede kaart te disenchanten. Of zouden jullie gewoon alles dis? Ik zag dat je maar 5 per kaart krijgt dus dat gaat ook wel even duren dan.

Ben ik op de goede weg? of zijn er nog wat tips om te zorgen dat ik niet met 0-3 meteen in arena verliest, want ik merk dat de meesten van jullie daar de packs bemachtigen en ik ook mijn deckje zo goed mogelijk wil maken, maar geen geld eraan wil spenderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:26:

Het weglaten van instants en andere zaken die tijdens de beurt van de tegenstander gedaan kunnen worden is er voor om het online gebeuren wat te stroomlijnen. Momenteel is Hearthstone volledig turn-based, hoe snel je bent doet er niet toe (zolang je maar binnen de turn-limit blijft). Als je dingen als instants toe gaat voegen, dan gaat het uitmaken hoe snel je kunt reageren op wat de tegenstander doet. IRL met een spel als magic kun je aangeven dat je een instant wil spelen zodat je tegenstander even wacht met z'n volgende actie. In een online spel als Hearthstone, waar je ook nog geen communicatie-mogelijkheid hebt buiten de 6 standaard-emotes is dat niet te doen.

Vandaar ook dat de aanvaller kiest welke doelen hij aanvalt, in plaats van het MtG systeem waar de verdediger kiest hoe hij verdedigt. Het Taunt mechanisme sluit hier natuurlijk goed op aan, het geeft de verdediger de mogelijkheid om de aanvaller enigszins te sturen zonder dat er acties van de verdediger nodig zijn in de beurt van de aanvaller.

edit: @mistymo: In de arena heb je inderdaad de beschikking over alle kaarten in het spel (die door de class die je speelt gebruikt kunnen worden). Je krijgt telkens 3 kaarten te zien waar van je er 1 kiest. En dat dan 30 keer. In principe zou je dus met een nieuw account net zo veel kans maken als met een account waarop alle kaarten al verzameld zijn.

Wat disenchanten betreft, ik doe dat voorlopig ook nog niet omdat ik nog geen keuze wil maken over de class/deck dat ik wil gaan spelen. Ik disenchant enkel kaarten waarvan ik er 3 of meer heb (want je mag er toch maar 2 per deck hebben).

[ Voor 18% gewijzigd door Rannasha op 25-10-2013 12:44 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Er schieten mij opeens nog even paar vraagjes door het hoofd.

Kun je met playmode ook goede kaarten winnen zoals rare/legend of kun je die alleen maar uit een pack (Kopen/Arena) krijgen?

Waarom staat er unranked als ik tegen iemand speel? Kun je zelf kiezen tussen unranked en ranked games zoals bij sc2? Ik zie namelijk wel een x die of unranked aangeeft of een medal tevoorschijn tovert. En als ik dus nu unranked speel zie ik wel dat met wins ik er een sterretje bij mijn medal erbij krijg.

Als je een deck maakt is het dan automatisch een expert deck? Dacht dat ik een keer zag of ik expert wilde spelen maar zie nergens meer die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
OkkE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:34:

Ehm, ik tuin waarschijnlijk volledig in je post maar de uitkomst is juist dat hij niet broken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Mistymo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:49:
Er schieten mij opeens nog even paar vraagjes door het hoofd.

Kun je met playmode ook goede kaarten winnen zoals rare/legend of kun je die alleen maar uit een pack (Kopen/Arena) krijgen?

Waarom staat er unranked als ik tegen iemand speel? Kun je zelf kiezen tussen unranked en ranked games zoals bij sc2? Ik zie namelijk wel een x die of unranked aangeeft of een medal tevoorschijn tovert. En als ik dus nu unranked speel zie ik wel dat met wins ik er een sterretje bij mijn medal erbij krijg.

Als je een deck maakt is het dan automatisch een expert deck? Dacht dat ik een keer zag of ik expert wilde spelen maar zie nergens meer die mogelijkheid.
• Als je 9 wins hebt heb je kans op een golden versie van een kaart. Dit kan ook een Rare/Epic/Legendary zijn.

• Je kan inderdaad kiezen tussen ranked en unranked net als bij SC2. Bij Unranked krijg je geen extra sterretjes/medals. Bij ranked wel.

• Basic cards zijn de cards die je graties krijgt, Expert cards zijn de kaarten die je uit een pakje haalt.
Bekse schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:51:
[...]

Ehm, ik tuin waarschijnlijk volledig in je post maar de uitkomst is juist dat hij niet broken is...
Even iets verder lezen in de thread.

[ Voor 10% gewijzigd door Sahje op 25-10-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey_90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Bekse schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:51:
[...]

Even verder lezen in de thread, hij was wel degelijk broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Sahje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:52:
[...]

• Als je 9 wins hebt heb je kans op een golden versie van een kaart. Dit kan ook een Rare/Epic/Legendary zijn.

• Je kan inderdaad kiezen tussen ranked en unranked net als bij SC2. Bij Unranked krijg je geen extra sterretjes/medals. Bij ranked wel.

• Basic cards zijn de cards die je graties krijgt, Expert cards zijn de kaarten die je uit een pakje haalt.

Ahh bedankt, maar je moet dus zorgen dat je medal zichtbaar is om ranked te spelen? Dus op het rode kruisje drukken toch?

Als je alle classes op lvl 10 hebt heb je dan automatisch alle class kaarten? Of zijn er meerdere te vinden/winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mistymo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

Ahh bedankt, maar je moet dus zorgen dat je medal zichtbaar is om ranked te spelen? Dus op het rode kruisje drukken toch?

Als je alle classes op lvl 10 hebt heb je dan automatisch alle class kaarten? Of zijn er meerdere te vinden/winnen?
Je hebt dan het hele basic deck van die class. Er is daarnaast nog een hele rits expert kaarten. Die krijg je door packs te kopen of arena te spelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
[...]

Unranked: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TyOa302.png

Ranked: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jmH5bRQ.png

Ja, lvl 10 met alle classes heb je alle basic cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Sahje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:15:
Een Bite zou ik overwegen. Maar liever denk ik toch nog iets anders. Bite is zeer fijne removal en kan ook nog een semi-heal/burst damage zijn late-game. Vanwege de mana curve die ik nu heb speelt dit ontzettend soepel, Daardoor zou het mijn voorkeur hebben om een 3-mana alternatief te hebben. Daarnaast vind ik het met dit deck prettig om rond die turns wel minions op het bord te kunnen leggen omdat ik de turns daarna goede removal kan gebruiken of deze minions kan buffen.
Zit wat in, binnen je huidige deck is nog meer 4-drops wat veel misschien. Ik denk dat ik ook eens zo'n curve als jou ga proberen; mijne is over het algemeen meer 2- en 3-drops en daar door wat minder 5- en 6-drops. Maar in de hogere rankings heb ik steeds vaker een tekort aan grotere minions, denk dat zo'n curve als jouwe dat mooi oplost. :)
.
In de overweging zat ook nog een Injured Blademaster. 4/3 zijn zeer goede basic stats ook al kan die niet geheald. Idealiter zou het denk ik toch een 2de big-game zijn. Al is het alleen maar vanwege de NUH-UH als een priest mijn Ironbark MC'd.
Een tweede Big Game kan zeker geen kwaad nee, of misschien een Cobra, hoewel daarbij de kans bestaat dat hij de volgende turn niet haalt. :)

Priests die MC'en zijn inderdaad ontzettend irritant, daarom is het ook beter om als je minions een beetje te buffen ipv één alle buffs. Ik kom ook steeds meer Priests tegen met Thoughtsteal (en Mindgames), dat kan ook behoorlijk irritant zijn. Moet je opeens tegen ‘je eigen’ Ironbark of Ancient spelen... :{
.

.
Mistymo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:39:
[...] Is het zo dat je met Arena uit alle kaarten van die class je eigen deck kan maken? dus niet dat je de kaarten in bezit moet hebben?.
In Arena moet je 30 keer een keuze maken uit 3 random kaarten, dat kunnen alle kaarten zijn die in de game zitten (neutral cards of class cards, uiteraard niet die van andere classes).
.
Waar ik nog niet uit ben id het disenchanten van kaarten en durf dat eigenlijk ook niet omdat ik misschien bang ben om een goede kaart te disenchanten. Of zouden jullie gewoon alles dis? Ik zag dat je maar 5 per kaart krijgt dus dat gaat ook wel even duren dan.
Als je naar Crafting Mode gaat geeft de game zelf aan of je overbodige kaarten hebt, die kan je sowieso dissen. Met het dissen van specifieke kaarten waar je er nog 3 of meer van hebt, zou ik wachten tot je iets meer ervaring hebt.
.
Ben ik op de goede weg? of zijn er nog wat tips om te zorgen dat ik niet met 0-3 meteen in arena verliest, want ik merk dat de meesten van jullie daar de packs bemachtigen en ik ook mijn deckje zo goed mogelijk wil maken, maar geen geld eraan wil spenderen :)
Er zijn in dit topic al een aantal keer handige linkjes gepost met tips over Arena en de game in het algemeen. Welke kaarten sterk/zwak zijn, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Jeffrey_90 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:54:
[...]

Even verder lezen in de thread, hij was wel degelijk broken.
Ok vreemd, vanmorgen toevallig helemaal doorgelezen tot een paar posts na: "1.000.000 x getest en verdeling was 50/50%".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Bekse schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:36:
[...]

Ok vreemd, vanmorgen toevallig helemaal doorgelezen tot een paar posts na: "1.000.000 x getest en verdeling was 50/50%".
Uit het topic:

Ben Brode (16 hours ago):
.
Hey guys!

We did track down a problem with Nat that was causing his draw % to be 25% instead of 50%. Great job to the OP for drawing our attention to the issue!

We'll get a fix out for the problem soon - and it shouldn't require a client patch.

Thanks everyone, and sorry for not running the simulation properly the first time and misleading everyone. :-/

- Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
OkkE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:40:
[...]

Uit het topic:

Ben Brode (16 hours ago):
.

[...]
Top. Mooi voorbeeld van luisteren naar de community!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
[...]
Inderdaad, en na level 10 worden de gewone class kaarten vervangen door Golden Class kaarten als rewards.
Hier is een lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha net een potje nog goed teruggekomen.

Stond op ronde 8 : Enemy hunter 30 - Warrior (ikzelf) 13

Daarna dus molten giant kunnen brengen met charge en grommosh hellscream met inner rage.

Met mn arcanite reaper + heroic strike + minions 26dmg in 1 ronde gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Sahje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:01:
[...]

Unranked: [afbeelding]

Ranked: [afbeelding]

Ja, lvl 10 met alle classes heb je alle basic cards.
Thanks voor de duidelijk uitleg.
RocketKoen schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:00:
[...]

Je hebt dan het hele basic deck van die class. Er is daarnaast nog een hele rits expert kaarten. Die krijg je door packs te kopen of arena te spelen.
Dus de basic deck van die speciefieke class en er zijn dus ook Expert kaarten van die specifieke class? Bedoel de kaart Ysera is een legend kaart maar niet class specifiek toch?
JimDB schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:44:
[...]

Inderdaad, en na level 10 worden de gewone class kaarten vervangen door Golden Class kaarten als rewards.
Hier is een lijstje :)
Maar die Golden Class kaarten die zijn toch niet beter? Zie ook dat je die niet kan disenchanten dus wat is de meerwaarde van die kaarten?

[ Voor 24% gewijzigd door Mistymo op 25-10-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Mistymo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

[...]

Dus de basic deck van die speciefieke class en er zijn dus ook Expert kaarten van die specifieke class? Bedoel de kaart Ysera is een legend kaart maar niet class specifiek toch?

[...]

Maar die Golden Class kaarten die zijn toch niet beter? Zie ook dat je die niet kan disenchanten dus wat is de meerwaarde van die kaarten?
SHIIIIINYYYYYY!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

De plaatjes er op zijn geanimeerd, verder precies het zelfde; puur for show dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

[...]

[...]

Je hebt class specific expert kaarten en general.
Je hebt ook nog verschillende gradaties van expert kaarten, te zien aan een gekleurd steentje (wit, blauw, oranje) in het midden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
[...]

[...]

[...]

Er zijn inderdaad Expert cards die class-specifiek zijn, maar ook die all classes zijn. De basic cards, en de basic golden cards die je krijgt als je je heroes blijft levelen, kun je idd niet disenchanten. De Golden Gelbin die je krijgt als je echt geld uitgeeft kun je ook niet disenchanten. De rest van de golden cards die je in packs vindt of als arena reward krijgt kun je wel gewoon disenchanten. Ze leveren een stuk meer dust op dan normale kaarten :)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Zoveel kans met de bol.com twitter actie en toch nog geen prijs, damnit :(

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Heb nu een aantal potjes gespeeld na het vrijspelen van alle classes. Meteen een paar potjes tegen expert AI geprobeerd. Daar liep ik toch al wel een beetje tegen de beperkingen van mijn custom deck aan. Even hier en daar wat zaken aangepast, zoals de verdeling, en betere kaarten geselecteerd.

Mage tegen Mage (expert AI) kwam ik in de fatigue ronde, helaas delfde ik daar alsnog na enkele beurten het onderspit. Toen maar wat met m'n druid gespeeld daar nu ook een paar rondes unranked gespeeld. Tot dusver 50% winst 50% verlies, maar de meeste verliezen lijken toch te komen door een setje vreemde kaarten aan het begin van de game. Zo krijg ik toch vrij veelvuldig kaarten met een mana requirement van 4+, dat maakt het toch wel lastig om een goed begin te maken. Uiteraard niet het einde van de wereld, maar het maakt het soms wel lastig.

Verder toch erg vermakelijk. Ga nog even verder levelen en kijken of ik m'n decks toch nog kan optimaliseren en wat meer kaartenkennis op kan doen alvorens de arena in te duiken of ranked mode te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
DakuGosuto schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:17:
Heb nu een aantal potjes gespeeld na het vrijspelen van alle classes. Meteen een paar potjes tegen expert AI geprobeerd. Daar liep ik toch al wel een beetje tegen de beperkingen van mijn custom deck aan. Even hier en daar wat zaken aangepast, zoals de verdeling, en betere kaarten geselecteerd.

Mage tegen Mage (expert AI) kwam ik in de fatigue ronde, helaas delfde ik daar alsnog na enkele beurten het onderspit. Toen maar wat met m'n druid gespeeld daar nu ook een paar rondes unranked gespeeld. Tot dusver 50% winst 50% verlies, maar de meeste verliezen lijken toch te komen door een setje vreemde kaarten aan het begin van de game. Zo krijg ik toch vrij veelvuldig kaarten met een mana requirement van 4+, dat maakt het toch wel lastig om een goed begin te maken. Uiteraard niet het einde van de wereld, maar het maakt het soms wel lastig.

Verder toch erg vermakelijk. Ga nog even verder levelen en kijken of ik m'n decks toch nog kan optimaliseren en wat meer kaartenkennis op kan doen alvorens de arena in te duiken of ranked mode te spelen.
Ben je bekend met het principe achter Mana curves? Om ervoor te zorgen dat je iedere beurt iets te doen hebt is het handig om een bepaald aantal kaarten van 2,3,4 mana etc. te hebben. Zit ook een bepaalde wiskunde achter al is die in HS minder strict dan in bijv. MtG.

Het idee gaat; Beurt 1 vergeten we even :P. Op beurt 2 heb je 5 kaarten getrokken, oftewel 1/6de deel van je deck, ~1/6 deel van je deck moet dan ook kaarten van 2 mana zijn. Voor turn 3 geld dat je 6 kaarten hebt, oftewel 1/5de deel van je deck, etc. Op turn 8 heb je bijv 9 kaarten getrokken, 1/9de deel van je deck zou dan 8 mana moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Sahje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:23:
[...]

Ben je bekend met het principe achter Mana curves? Om ervoor te zorgen dat je iedere beurt iets te doen hebt is het handig om een bepaald aantal kaarten van 2,3,4 mana etc. te hebben. Zit ook een bepaalde wiskunde achter al is die in HS minder strict dan in bijv. MtG.

Het idee gaat; Beurt 1 vergeten we even :P. Op beurt 2 heb je 5 kaarten getrokken, oftewel 1/6de deel van je deck, ~1/6 deel van je deck moet dan ook kaarten van 2 mana zijn. Voor turn 3 geld dat je 6 kaarten hebt, oftewel 1/5de deel van je deck, etc. Op turn 8 heb je bijv 9 kaarten getrokken, 1/9de deel van je deck zou dan 8 mana moeten zijn.
Ah dat is inderdaad iets om rekening mee te houden, geen garantie voor een goede hand in het begin want de card draws zijn tot op zekere hoogte random lijkt me? Maar het vergroot de kans wel dusdanig natuurlijk!

Zodra ik m'n deck opnieuw customise ga ik er wat meer tijd voor nemen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk de 9 wins weten te behalen met arena. Ik heb hiervoor z'n 6 keer arena gedaan, met als beste resultaat 3-3. Nu meer de focus gelegd op minions met een goede health/attack verhouding tegenover de kosten van de minion. Voorheen vaak minions gekozen die in eerste instantie leuk eruit zien, maar achteraf vrij nutteloos bleken te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2dqplja.jpg

Er vallen wat kaarten buitenbeeld. Had nog in ieder geval van 2x mind control.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
DakuGosuto schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:28:
[...]

Ah dat is inderdaad iets om rekening mee te houden, geen garantie voor een goede hand in het begin want de card draws zijn tot op zekere hoogte random lijkt me? Maar het vergroot de kans wel dusdanig natuurlijk!

Zodra ik m'n deck opnieuw customise ga ik er wat meer tijd voor nemen haha.
Card draw is altijd random natuurlijk inderdaad, garanties heb je nooit, maar het gaat inderdaad om je kansen verhogen.

Hier 2 voorbeelden van 2 mana curves van mijn meest betrouwbare decks:
http://i.imgur.com/wfca9Se.png en http://i.imgur.com/LuKOlkh.png

Over het algemeen heb ik turn 2,3,en 4 altijd wel een goede play om te doen. Niet altijd optimaal maar zit bijna nooit te huilen. Maar ook ik heb weleens 7 4 drops achter elkaar gehad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haantje_de_v
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 22:29
Sahje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

Hier 2 voorbeelden van 2 mana curves van mijn meest betrouwbare decks:
http://i.imgur.com/wfca9Se.png en http://i.imgur.com/LuKOlkh.png
Ah hier was ik eigenlijk net naar opzoek! Bedankt :) . M'n eerste Arena avontuur helaas met 1-3 geëindigd, wat random kaarten aanklikken schoot niet echt op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, doe ik in beurt 1 mind vision, krijg ik de coin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:47:
Lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:47:
Ik zou met Mind Vision sowieso vaak wachten tot turn 5/6. Dan heb je een grotere kans op hun powerhouse plays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sahje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Ik zou met Mind Vision sowieso vaak wachten tot turn 5/6. Dan heb je een grotere kans op hun powerhouse plays.
Ik wacht er idd ook meestal mee tot beurt 5 ofzo, maar ik had nu ook nog zo'n "copy 2 cards from your opponents deck" dusja ;)

en LOL, ging net arena, had zelf een lightspawn op het veld en silencede zijn minion met mijn owl, ik kill die, en hij geeft op... in beurt 5 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
Jaja, het is weer zover. 9-1 dit keer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uxSuwYb.jpg

Hier het deck:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VbYAlm4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JjEUksJ.jpg

Rewards: 235 gold, en een golden Nourish card voor druid.
En een pack waar niks boeiends in zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 00:42
Zojuist ook mijn beta key ontvangen! :D

Iemand hier die vriendjes met mij wil zijn en binnenkort wat samen wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Als je je hier aan de lijst toevoegt kan iedereen je meteen toevoegen en kan je dus meteen met andere Tweakers spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
JimDB schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:33:
Als je je hier aan de lijst toevoegt kan iedereen je meteen toevoegen en kan je dus meteen met andere Tweakers spelen :)
Heb mezelf toegevoegd!

Is het mogelijk om de client in fullscreen windowed mode te draaien? Ik heb de optie niet gezien mogelijk kan dat ergens anders ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 22:54

Xaria

Boventitel

Volgens mij in je launcher zelf moet je dat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Neen, Hearthstone zelf ondersteund (nog) geen Fullscreen Windowed mode, wat je wel kan proberen is het in windowed zetten en dan in groot scherm zetten via Task Manager, althans dat stond toch op Reddit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
JimDB schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:46:
Neen, Hearthstone zelf ondersteund (nog) geen Fullscreen Windowed mode, wat je wel kan proberen is het in windowed zetten en dan in groot scherm zetten via Task Manager, althans dat stond toch op Reddit :)
Top! Nooit geweten dat je kon maximaliseren via de task manager.

Net een leuke pot gehad, althans voor mij haha. Twee Frostwolf Warlords van 9/9 en 11/11, tja toen was 't snel gedaan met de tegenstander :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Is Priest class disabled ofzo? er staat een groot rood kruis door en ik kan geen priest meer spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
Eerste card pick die ik kan doen in arena voor paladin.. Ragnaros, Tirion of Millhouse Manastorm :>.
beve schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:03:
Is Priest class disabled ofzo? er staat een groot rood kruis door en ik kan geen priest meer spelen?
Dan is je deck waarschijnlijk niet compleet.

[ Voor 57% gewijzigd door Robbie.b op 25-10-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beve schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:03:
Heb je wel een full deck? Misschien 29/30 per ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
zo ziet m'n playmode scherm er uit:
https://drive.google.com/...5dHVCRlE/edit?usp=sharing

Dit is mijn deck:
https://drive.google.com/...ZM0pLY00/edit?usp=sharing

Edit: deck opnieuw gemaakt en ik kon terug op play drukken maar de connect failed en terug een kruis erover lol!

[ Voor 23% gewijzigd door beve op 25-10-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
Hmm zou het moeten doen, probeer hem anders opnieuw helemaal in elkaar te zetten?

Pagina: 1 ... 38 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]