01010000 01100101 01110000 01100101
De DIY kit is 300 euro excl. verzendkosten. Heb hem besteld bij Kapral Simracing. Je kunt hem ook assembled bestellen dan zit hij op 400 euro.Jurrr90 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:34:
[...]
Heel cool! Wat is hier het totale kostenplaatje van als ik vragen mag?
Voor de Fanatec connectie heb ik daarbij nog de SRM Emulator met Quick Release besteld (metalen versie) ook nog zo'n 280 euro, 4 kleine m5 boutjes a 1 euro voor de QR aan het stuur zelf te maken. De stickerset via SimStickers besteld en dat was nog 20 euro ongeveer.
Kortom ~ 600 euro zelf in elkaar zetten of anders 700 euro assembled
Ik snap de prijs-opbouw en raar is het ook niet, maar ik vind het allemaal bij elkaar toch wel heel erg veel geld als ik eerlijk ben.BramuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:37:
[...]
De DIY kit is 300 euro excl. verzendkosten. Heb hem besteld bij Kapral Simracing. Je kunt hem ook assembled bestellen dan zit hij op 400 euro.
Voor de Fanatec connectie heb ik daarbij nog de SRM Emulator met Quick Release besteld (metalen versie) ook nog zo'n 280 euro, 4 kleine m5 boutjes a 1 euro voor de QR aan het stuur zelf te maken. De stickerset via SimStickers besteld en dat was nog 20 euro ongeveer.
Kortom ~ 600 euro zelf in elkaar zetten of anders 700 euro assembled
Als je de prijs/kwaliteit tegen elkaar afzet, is het 't dan ook de meerprijs waard t.o.v. bijvoorbeeld een Fanatec Formula v2.5x? (en waar zit het hem daarbij dan in?) Of moet je het meer zien als een hobby-investering (dus eigenlijk niet direct het geld waard, maar de echte liefhebber snapt het)?
:strip_exif()/f/image/qMQO1jzz64jaHUFu43AjIG5I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bc8xq6LIzCqsXPbBr0bIdhXZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zien we op de afbeelding?
AOC CU34G2/BK
TS PC-racer (met 488 stuur én (niet op bovenstaande foto's) SF1000 stuur)
CSL Elite pedals (met LC)
Thrustmaster TSS handbrake sparco mod
Heusinkveld handbrake V2
NLR GT Track
Logitech keyboard+muis
Zelf gemaakt tafeltje voor de keyboard+muis
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Zaterdag alles netjes aangesloten en druk bezig geweest met afstellen. Vandaag de hele dag gereden, heerlijk. Heel erg te spreken over hoe stevig de stand is en hoe goed de "bureaustoelhouder" werkt. Als ik m'n huidige werkkamer ga verbouwen wordt het dedicated, maar voor nu is dit echt helemaal prima. Morgen schuif ik de boel in een keer aan de kant en dan kan ik gewoon normaal gebruik maken van m'n bureau
Een ding is zeker; er komt z.s.m. een beter stuurtje. Ik had dit jaren eerder moeten doen

Pssst, *g27....ConZito schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:12:
Het kriebelde al een tijdje en nu maar daad bij woord gevoegd. De oude Logitech G25 van zolder gehaald, wie wat bewaard die heeft wat zullen we maar zeggen. Even snel een test-setup gedaan om te testen of de G25 er uberhaupt nog zin in had. Direct overtuigd. Bij Coolblue een "tweede kans" wheel stand gekocht. Een Next Level Racing Wheel Stand 2.0.
Zaterdag alles netjes aangesloten en druk bezig geweest met afstellen. Vandaag de hele dag gereden, heerlijk. Heel erg te spreken over hoe stevig de stand is en hoe goed de "bureaustoelhouder" werkt. Als ik m'n huidige werkkamer ga verbouwen wordt het dedicated, maar voor nu is dit echt helemaal prima. Morgen schuif ik de boel in een keer aan de kant en dan kan ik gewoon normaal gebruik maken van m'n bureau
Een ding is zeker; er komt z.s.m. een beter stuurtje. Ik had dit jaren eerder moeten doen
[Afbeelding]
Je hebt gelijk ja. Ik dacht dat het een G25 was, maar het blijkt idd een G27 te zijn.
Eens ja, helaas altijd een hub nodig voor Fanatec wat een leuk aftermarket stuurtje meteen erg duur maakt. Waarom er gekozen is voor een metalen emulator van 280 euro terwijl de podium hub 200 euro kost snap ik niet zo goed. Daar kan hij toch gewoon op geschroefd worden en dan USB kabel in je PC voor de knopjes? @BramuSkroegtijger schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:58:
[...]
Ik snap de prijs-opbouw en raar is het ook niet, maar ik vind het allemaal bij elkaar toch wel heel erg veel geld als ik eerlijk ben.
Als je de prijs/kwaliteit tegen elkaar afzet, is het 't dan ook de meerprijs waard t.o.v. bijvoorbeeld een Fanatec Formula v2.5x? (en waar zit het hem daarbij dan in?) Of moet je het meer zien als een hobby-investering (dus eigenlijk niet direct het geld waard, maar de echte liefhebber snapt het)?
You should be

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
FYI
Moest het nodig zijn kan je voor die stoel/rig een 'strengthening kit' kopen. Ik heb ze aangesproken via FB, werd zeer vlot en vriendelijk verder geholpen. Wel de kosten (kit+verzending) moeten betalen.
https://www.reddit.com/r/...ing_just_sent_me_the_fgt/
Hmm hele goede vraag...Jurrr90 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:03:
[...]
Eens ja, helaas altijd een hub nodig voor Fanatec wat een leuk aftermarket stuurtje meteen erg duur maakt. Waarom er gekozen is voor een metalen emulator van 280 euro terwijl de podium hub 200 euro kost snap ik niet zo goed. Daar kan hij toch gewoon op geschroefd worden en dan USB kabel in je PC voor de knopjes? @BramuS
Ik heb destijds de SRM emulator met QR gekocht voor een ander stuurtje (Bentley 2020) omdat die hub niet op voorraad was. En in eerste instantie gedacht om de emulator om te schroeven maar dat is een heel gedoe. Daarna eigenlijk niet meer gedacht aan de fanatec hub, dat was inderdaad ook een optie geweest.
Gemiste kans
So, that escalated quicklyConZito schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:12:
Het kriebelde al een tijdje en nu maar daad bij woord gevoegd. De oude Logitech G25 G27 van zolder gehaald, wie wat bewaard die heeft wat zullen we maar zeggen. Even snel een test-setup gedaan om te testen of de G25 G27 er uberhaupt nog zin in had. Direct overtuigd. Bij Coolblue een "tweede kans" wheel stand gekocht. Een Next Level Racing Wheel Stand 2.0.
[Afbeelding]

Het was gisteren natuurlijk echt heerlijk weer om dit aan te sluiten met 27 graden in m'n "werk" kamer. Hoe dan ook, je merkt wel echt goed dat je een bepaalde mate van kwaliteit in je handen hebt. De base, de pedalen, aan alles is aandacht aan besteed.
Het voelt solide, het rijdt veel rustiger, maar ik merk ook dat nog het nodige moet gaan tweaken en weer moet wennen aan dit stuurtje. Het rijdt echt wel heel anders dan die G27 natuurlijk. Wat een serieus pluspunt is, is wel die rem, het remt nu ongeveer zoals een auto ook remt.
Misschien moet ik zo'n prachtige kralenzitting voor over de stoel kopen met deze hitte
Fluffy dice al aan de spiegel gehangen?ConZito schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:44:
[...]
Misschien moet ik zo'n prachtige kralenzitting voor over de stoel kopen met deze hitte
:strip_exif()/f/image/hW9YRg9MIEGQSPQG5wGlIY9h.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog altijd spijt dat ik die in een andere auto heb laten hangen, zelfde met m'n bloemenkettingkroegtijger schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:42:
[...]
Fluffy dice al aan de spiegel gehangen?
[Afbeelding]
[ Voor 81% gewijzigd door BM op 31-08-2022 18:18 ]
Ik heb nagenoeg hetzelfde besteld voor mijn windsim, die L293D werkt out of the box met Simhub of moest je nog wat bijzonders doen?Thodekroo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:40:
[...]
Ja ik ben er erg tevreden over! Ik had eerst wat instellingen niet goed staan in SimHub waardoor de fans een irritantie pieptoongaven, maar dat is eenvoudig opgelost. De fans hebben een luchtverplaatsing van 234,4 m³/h dus er komt echt een bak wind uit. Daarmee dus ook best wel wat geluid, maar als ik mijn headset op heb hoor ik ze niet/nauwelijks.
Ik heb het volgende aangeschaft:
bitsandparts.nl
- Arduino UNO Rev3 SMD met USB kabel (open-source kloon) € 6,95
- Motor/stepper shield L293D voor Arduino € 4,95
Amazon:
2x fan: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s01?ie=UTF8&psc=1 € 30
1x 12v 3A voeding https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 € 10
Verder heb ik de airflow straighteners geprint en een bakje voor de arduino + shield. Ik had nog wat kabels liggen om de draden van de fans wat te verlengen en twee ijzertjes om de fans aan mijn rig te bevestigen.
Alles bij elkaar een eurootje of 60 dus, als je de 3D-prints niet mee telt.
And so it begins.....Mavi86 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:40:
Sinds dit weekend in het bezit van een playseat challenge, T300RS en GT7
Toch wel erg gaaf om op deze manier te racen
[Afbeelding]
-Ja, maar hier blijft het bij
-M'n rig is nu echt compleet
-Ik heb geen ander stuurtje nodig
en 100 andere verhalen die je jezelf wijs kan maken
#herkenbare-famous-last-wordsArfalas schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Gegroet! Lukas
Heerlijk dit ja, rijd nu inmiddels 6 jaar met dezelfde setup, maar ben nu toch echt aan het rondkijken voor iets mooiersArfalas schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:56:
[...]
Wel de rig, niet de motion rig (helaas). Erg tevreden over de rig (vr rij ik).green-tea schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:36:
Wat jammer om te zien dat dit topic een beetje dood is.Iemand ervaring met de nieuwe motion van next level racing? Heb geen tijd/zin om alles weer zelf te bouwen.
Basement Bios ---- Exo-S
Wil je mij jouw bestellijst eens doorgeven? Dan ga ik het ook eens proberen...Danielson schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:53:
[...]
Ik heb nagenoeg hetzelfde besteld voor mijn windsim, die L293D werkt out of the box met Simhub of moest je nog wat bijzonders doen?
Basement Bios ---- Exo-S
Veel mensen zitten tegenwoordig op de discord van de iRacing league van GoT. Daardoor is er hier inderdaad de energie een beetje uit.green-tea schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:36:
Wat jammer om te zien dat dit topic een beetje dood is.Iemand ervaring met de nieuwe motion van next level racing? Heb geen tijd/zin om alles weer zelf te bouwen.
Imho kan je beter voor PWM-gestuurde fans kiezen. Heb je geen motor-drivertje meer nodig. Wel even opletten dat je fans kiest die helemaal naar 0 kunnen (niet alle PWM-fans doen dat en hebben dan een minimum RPM). Ik gebruik zelf de Delta QFR1212GHE fans en die het prima doen. Ook deze kan je op vergelijkbare manier in Simhub opnemenMystikal schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:05:
[...]
Wil je mij jouw bestellijst eens doorgeven? Dan ga ik het ook eens proberen...
Okay, dat klinkt beter. Heb je een parts list voor mij wat je gekocht hebt en wat je eventueel geprint hebt?kroegtijger schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:44:
[...]
Imho kan je beter voor PWM-gestuurde fans kiezen. Heb je geen motor-drivertje meer nodig. Wel even opletten dat je fans kiest die helemaal naar 0 kunnen (niet alle PWM-fans doen dat en hebben dan een minimum RPM). Ik gebruik zelf de Delta QFR1212GHE fans en die het prima doen. Ook deze kan je op vergelijkbare manier in Simhub opnemen
Basement Bios ---- Exo-S
Elke arduino met 2 PWM pins voldoen in principe. Ik gebruik zelf een Nano omdat ik die nog had liggen maar of het nu een nano, uno, of micro is maakt niet uit; het is dermate simpel dat alles wel volstaat.Mystikal schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:06:
[...]
Okay, dat klinkt beter. Heb je een parts list voor mij wat je gekocht hebt en wat je eventueel geprint hebt?
De simpele uitleg van de elektronica:
- verbind de - van de voeding met de - van de arduino en met de - van de fan
- verbind een PWM pin van de arduino (herkenbaar aan ~) met de pwm-input van de fan (meestal de gele draad)
- verbind de + van de voeding met de plus van de fan
Zoals hier dus uitgetekend :
/f/image/bCax2rIoHAar8a16cf66L4UN.png?f=fotoalbum_large)
Daarna even in Simhub definieren welke pin(s) je gebruikt en de sketch uploaden.
Ik heb deze fan 2x daarvoor gebruikt (let wel op dat je de orginele neemt; de copy-versie wil niet helemaal naar 0 terug). Ik heb die van mij uit 2 oude servers "geleend". Let wel dat die alleen in tower-servers voorkomen. Rackmounted worden vaak veel 60mm fans genomen (120mm is al niet fluister-stil, maar 60mm's maken échte herrie)
Vergeet ook niet om 2 120mm fan guards erbij te bestellen; je wil liever niet in deze fans per ongeluk je vingers steken
Verder heb je nog een 12v voeding nodig. Let op dat je er een neemt die voldoende vermogen kan leveren. De originele pakken 2.7A max, dus neem minimaal een 6A voeding (bij 2 stuks dus).
Daarbij heb ik deze uitgeprint om de meuk op te monteren, even snel een klein doosje voor de arduino erbij gemaakt om het netjes weg te werken. Ik heb ze simpelweg op een alu-strip gemonteerd, op de rig gemonteerd en omgebogen tot de juiste hoek. Daar ben ik nog niet helemaal happy mee; ze trillen een klein beetje nu dus moet nog eens wat voor ontwerpen en printen.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust
[ Voor 3% gewijzigd door kroegtijger op 28-10-2022 22:08 ]
Uplay: Red--Death
Ik heb hiervoor gebruikt:Mystikal schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:05:
[...]
Wil je mij jouw bestellijst eens doorgeven? Dan ga ik het ook eens proberen...
- Arduino Uno
- AZDelivery L293D Motor Driver Shield
- 2x 120MM fan die ik nog had liggen.
Dus als je het goed wilt doen:
- Arduino Uno
- Arduino Motor Shield
- 2x High Power 120/140MM fans
De oude situatie:
:strip_exif()/f/image/tuMbjVBre932pWAzktlTX8a1.jpg?f=fotoalbum_large)
Specs:
- Core i7-860
- 8GB RAM
- AMD Radeon R9 380X
- 24" Monitor
- Fanatec Clubsport Elite V3
- Thrustmaster TX met F1 stuur
:strip_exif()/f/image/T5QeLF83LTYEOkpcgWBQqzev.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hVelZGsKEzJwSy9z2M4zU9bN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vrqZ4n6AmOXzznr1kSKCk2QQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vkvVhEBF1W0h7tcbo15EU0QX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/COurN8ib1EHwAYYiU9xPWdd9.jpg?f=fotoalbum_large)
Specs:
- Core i5-13600KF
- 32GB RAM
- RTX3080 12GB
- 3x 32" Curved 1440P Monitoren
- Fanatec Clubsport Elite V3
- Thrustmaster TX met F1 stuur[
- Streamdeck button box
- 2x 120MM Windsim
- 3x LED Matrix (1x gear indicator 2x vlag indicator)
Je kan de rpm van de fans super simpel aan snelheid koppelen (met eventueel een onder en bovengrens, curving voor de bochten, etc).Firestorm schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:24:
Ik zie hierboven een paar posts over fans staan, wat is het idee daarachter? Verkoeling? Maar waarom dan niet aansturen via een simpele voeding met een potmeter oid ertussen?
Simpel gezegt blazen mijn air outtakes harder als ik harder ga, en lan je zelfs bochten voelen in de wind.
Is zeker niet realistisch, maar wel een tactile feedback die vooral in vr leuk werkt.
Ah, dan is daar waar mijn kronkel zat; ik bleef vasthouden aan de voorruit/helm in mijn gedachtengang.Darkangle schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:33:
[...]
Je kan de rpm van de fans super simpel aan snelheid koppelen (met eventueel een onder en bovengrens, curving voor de bochten, etc).
Simpel gezegt blazen mijn air outtakes harder als ik harder ga, en lan je zelfs bochten voelen in de wind.
Is zeker niet realistisch, maar wel een tactile feedback die vooral in vr leuk werkt.
Heel gaaf! Dikke specs ookDanielson schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:53:
Eindelijk kan ik mijn nieuwe race-rig showen!
Xbox Series X
Optoma UHD38 Beamer (4k@60hz) @ ongeveer 108" (240x140cm)
Logitech G920
Ikea Poang imitatie
Custom houten frame (met als basis een smalle pallet waar mijn TV op geleverd werd ooit)

Maaaaaaaaar ik heb nieuw spul besteld, vandaag wordt een deel geleverd!
[ Voor 6% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 12-11-2022 12:32 ]
Ici kann uw Werbung staan
Ps. Ziet er uit als een chille stoel.
Ik heb na een tijdjes met een next level gt-f1 vouwstoel te hebben gereden een sim-lab evo Gt1 besteld.
Nu is het mijn niet duidelijk of de baseplate voor de pedalen met sliders hier op kunnen? Site zegt wel en niet. Ook schijnen mijn TM LCM pedalen niet te passen. Mij niet bekend omdat het komt dat er geen gaten zijn geboord of dat het gewoon niet past.
Wie heeft een antwoord of ervaring?
Edit: lees nu dat dit een patsdraadje is, sorry

[ Voor 12% gewijzigd door Joe Dancen op 15-11-2022 10:43 ]
Op de GT1 pedal plate kun je inderdaad een slider monteren met een baseplate waarop je je pedalen kunt monteren. Dat heb ik ook. Al is de montage ervan wel ietwat onhandig.Joe Dancen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:09:
Goedemorgen
Ik heb na een tijdjes met een next level gt-f1 vouwstoel te hebben gereden een sim-lab evo Gt1 besteld.
Nu is het mijn niet duidelijk of de baseplate voor de pedalen met sliders hier op kunnen? Site zegt wel en niet. Ook schijnen mijn TM LCM pedalen niet te passen. Mij niet bekend omdat het komt dat er geen gaten zijn geboord of dat het gewoon niet past.
Wie heeft een antwoord of ervaring?
Op die plate die bij de slider set zit kun je bijna alles monteren, dus zou het raar vinden als die TM LCM er niet op kan.
[EDIT]
Hier staat het bij https://sim-lab.eu/shop/p...gory=151#attr=584,439,692
[ Voor 14% gewijzigd door rsnubje op 15-11-2022 10:17 ]
Uplay: Red--Death
Dank voor je antwoord. Geen idee waarom het hier staat? Kan ik mijn vraag beter in de topic pedalen etc plaatsen?rsnubje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:14:
[...]
Op de GT1 pedal plate kun je inderdaad een slider monteren met een baseplate waarop je je pedalen kunt monteren. Dat heb ik ook. Al is de montage ervan wel ietwat onhandig.
Op die plate die bij de slider set zit kun je bijna alles monteren, dus zou het raar vinden als die TM LCM er niet op kan.
[EDIT]
:strip_exif()/f/image/XGlSxyQbSy6EdIRId6QajVIJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Simpele fix kan zijn de pedalen op een plaatje MDF te monteren, en je MDF-plaat weer op de rig te monteren. Niet ideaal, maar hoef je niet in je nieuwe rig te boren.rsnubje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:14:
[...]
Op de GT1 pedal plate kun je inderdaad een slider monteren met een baseplate waarop je je pedalen kunt monteren. Dat heb ik ook. Al is de montage ervan wel ietwat onhandig.
[EDIT]
Ja die stoel zit lekker, maar is toch te beweeglijk doordat ie veert.Card Nox schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:40:
@DaViDoViTsCh, is die verticale paal niet lastig, hij lijkt vrij breed.
Ps. Ziet er uit als een chille stoel.
Die verticale paal heb in inmiddels aangepast. Wat heet inmiddels, dit waren wat oudere foto's.

Heb mijn nieuwe gear eindelijk binnen, vandag opbouwen, updaten etc:
- Playseat Evolution Alcantara
- Thrustmaster TS XW Wheelbase
- Sparco P310 stuur
- Thrustmaster T LCM Pedalen

[ Voor 5% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 19-11-2022 12:09 ]
Ici kann uw Werbung staan
Stap 2 wordt de Logitech G Pro wheel en pedals. Ik hoop deze volgende maand onder de boom te krijgen ;-)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uK6B8HDvzfb9AuBEaqXq1MLE.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sUTpKHxrjthga0HCUV22Rle9.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9DacrKhWf3jtT05Tpf3oyxn5.jpg?f=user_large)
Stap 3 wordt een nieuw scherm met standaard.
Simracen doe ik echt al jaren. Ooit begonnen met een Logitech G25 welke nog steeds werkt na al die jaren. Deze altijd op een desk gemount gehad. Toen Fanatec met de DD Pro kwam heb ik die direct gepreordered, en toen deze na een tijdje binnen was deze ook eerst op mijn desk gemount. Dat ging met de bijgeleverde desk-clamp eigenlijk prima. Nooit issues gehad dat het stuur van het bureau af ging of wat dan ook, maar geeft natuurlijk wel weer andere problemen als flex en gekloot met een bureaustoel die je eigenlijk met geen mogelijkheid flexvrij op zijn plek houdt. Om nog maar te zwijgen over trillende schermen door de vibraties van de FFB van een direct drive wheel. Niet ideaal dus.
Hierop heb ik besloten om toch maar een sloot centen in de moneypit die simracen heet te gooien en te gaan voor een echte rig. Het is de Treq Ace geworden. Flex behoort nu eindelijk tot de verleden tijd en ik ben ik geen tijden zo'n blij geweest met een aankoop!
• Treq Ace
• Simlab Triple Monitor mount met Vario Vesa mounting plates (aanrader!)
• Triple Samsung 32inch 1440p monitoren met 1000R Curve
• Fanatec DD Pro met Formula stuur en Podium pedal kit
• Fanatec Loadcell brake
• Sparco Grid Q met seat sliders van Sparco
Gister na een tijd lang ruimte maken (oude meuk opruimen zodat ik een simrig hoekje kon maken) en klussen gister eindelijk de eerste testrondjes gereden op de PS5. Dat zag er al erg mooi uit. Komende week eens kijken hoe het er in iRacing uit ziet met de triple setup. Ik heb al ervaring met een triple setup en mijn doel is dan ook om alles te berekenen en zo neer te zetten zodat ik zo dicht mogelijk bij een 1 op 1 FOV kom. Dat gaat nog wel even tijd in beslag nemen om perfect te krijgen (en waarschijnlijk de schermen ook nog anders positioneren) maar ook dat is weer een leuk project. Zodra ik daar nog foto's van heb zal ik deze hier nog wel even neer plempen. Nu eerst maar even wat rondjes rijden zoals het nu op de foto zit. Ben heel even uitgeklust voor nu
Voor nu super tevreden en ik kan de producten van Simlab en Treq zeker aanraden. Goed verpakt, goede kwaliteiten super simpel om in elkaar te zetten als je weet wat je doet. Zeker ook met het oog op alles 'recht' monteren. Enige wat een beetje vervelend was waren de seat sliders die ik onder mijn Sparco stoel heb. Die zitten fabriek af vrij stroef. Maar met wat WD40 en een kunstofhamer kon ik er beweging in krijgen en toen was het vrij snel klaar. De Sparco stoel zit echt als gegoten. Heel fijn! Mocht je in de markt zijn voor een kuipstoel (wat ik wel aan kan raden ivm flex met loadcell pedal) zorg dan dat je de stoel echt op maat (op jouw lichaam) uit zoekt.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Erg mooi setje.ik222 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:38:
Na lang uitzoeken, reviews bekijken en dingen zelf uitproberen heb ik afgelopen weken mijn rig dan eindelijk kunnen bouwen. Eigenlijk alles was begin deze week al binnen en opgebouwd maar de Fanatec QR1 die blijkbaar apart verstuurd wordt had van UPS een extra roadtrip door Duitsland gekregen. Daardoor wel voldoende tijd gehad om meteen kabel management te kunnen doen
Wat je ziet:
Simlab P1-X
LTEC LT-3 Stoel
Simlab Triple Monitor stand + vario vesa mount
3 x 32” AOC Curved (1000R) 2580 x 1440 monitoren
Fanatec Podium DD2 wheelbase
Fanatec Formula V2.5 stuur + Advanced Paddle Module
Heusinkveld Ultimate+ pedalen
Bose Companion speakers
E.a. wordt aangestuurd door een i7 12700F / 64GB / RTX 3080 12GB.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu nog er goed mee leren rijden, is weer even wennen na 10+ jaar niet geracet te hebben. Maar het is wel meteen super leuk en verslavend 🙂
Zou alleen je FOV nog eens nakijken want je zit echt veels te ver naar achter. Je zou je on-screen stuur eigenlijk niet moeten zien.

Afgelopen week gekocht. Trakracer TR8 Pro.
In combi met een 65 inch tv. Helaas voor nu nog even met een ouwe Xbox One X. Die doet veel niet in 4K, wat toch wel jammer is als je er zo kort op zit.
Kabels etc moeten nog weggewerkt worden. Voor nu nog een thrustmaster t300 alleen dan de xbox variant waarvan ik niet weet hoe die heet met een 599 ferrari stuurtje. Wil wel upgraden naar fanatec op termijn
Vroeger (meer dan 10 jaar geleden), heb ik een Playseat gehad met een Fanatec Porsche GT2 stuur en Logitech G25 pedalen + shifter. Omdat ik toen m’n rijbewijs ging halen heb ik alles verkocht voor extra geld voor een auto.
Nu heb ik inmiddels uitzicht op een nieuw huis met een bruikbare zolder, dus vond ik het wel weer leuk om tegen die tijd een setup te gaan realiseren. Het is natuurlijk niet handig om enkele maanden voor je verhuizing een Sim-rig aan te schaffen. Het begon met een leuke deal op Amazon voor de Logitech shifter voor €30. Dus die alvast besteld.
Ik had ook bijna weer een Playseat gekocht, maar bedacht me toen dat mijn herinneringen dubbel waren: super leuk, maar ook qua constructie wat nadelen (instabiliteit).
Toevallig ben ik voor m’n werk laatst bij Sim-Lab geweest. Erg mooi, alleen voor nu nog net iets te prijzig (al gauw €1000 hoe ik het zou willen). Dus dat bewaar ik wellicht voor een fase 3-4.
Inmiddels is er een Logitech G923 en een NLR F-GT onderweg omdat dit qua prijs/kwaliteit m’n beste optie lijkt, zeker met de verstevigingsupgrades!
Ik ga enkel racen op m’n Xbox Series X (Forza Motorsport komt er weer aan😎). Dus een die-hard sim-racer ga ik niet zo gauw worden. Daarvoor rij ik liever naar de Nürburgring😉
Wat ik in de toekomst nog wil toevoegen:
- Extra Xbox Series S/X (m’n huidige komt weer in de woonkamer)
- Monitor stand
- LG 42" C2 (of iets dergelijks tegen die tijd)
- Andere pedalen
- Ander stuur
- Andere shifter
Ik heb wel een vraag voor F-GT en/of giet vloer bezitters: We hebben vanwege de vloerverwarming/koeling gekozen voor een giet vloer. Drukken de voetjes in de giet vloer? Ik heb ook een kleed wat eronder kan, maar qua look is het ook wel clean zonder kleed.
[ Voor 3% gewijzigd door mymac op 07-12-2022 10:00 ]
Geupgrade naar een Fanatec CSL DD met Mclaren GT3 V2 stuurtjevosss schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:53:
[Afbeelding]
Afgelopen week gekocht. Trakracer TR8 Pro.
In combi met een 65 inch tv. Helaas voor nu nog even met een ouwe Xbox One X. Die doet veel niet in 4K, wat toch wel jammer is als je er zo kort op zit.
Kabels etc moeten nog weggewerkt worden. Voor nu nog een thrustmaster t300 alleen dan de xbox variant waarvan ik niet weet hoe die heet met een 599 ferrari stuurtje. Wil wel upgraden naar fanatec op termijn
Wel balen dat ik nog noodgedwongen op een Xbox One X zit. CSL Elite V2 pedalen zijn besteld. Op termijn wil ik toch wel mijn pc upgraden om die eraan te hangen zegmaar
Hoe kom je aan een CSL DD in deze tijden? Ik zoek er al een jaar naar maar continue uitverkocht.vosss schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 23:48:
[...]
Geupgrade naar een Fanatec CSL DD met Mclaren GT3 V2 stuurtje
De GT DD Pro wheelbase was de afgelopen week op voorraad,ik heb hem dinsdag besteld incl de elite v2 pedalen en een formula v 2.5x stuur,donderdag al binnen gekregenjfeelders schreef op zondag 18 december 2022 @ 07:32:
[...]
Hoe kom je aan een CSL DD in deze tijden? Ik zoek er al een jaar naar maar continue uitverkocht.
De afgelopen dagen bezig geweest met het in elkaar zetten van eenTreq one rig,alles erop monteren,kabels netjes wegwerken etc.
Vandaag verder met het een en ander afstellen om echt lekker te zitten.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Tweedehands van marktplaats 10km verderopjfeelders schreef op zondag 18 december 2022 @ 07:32:
[...]
Hoe kom je aan een CSL DD in deze tijden? Ik zoek er al een jaar naar maar continue uitverkocht.
Die zag ik idd weer op voorraad staan kortstondig. Ik heb de pedalen vrijdag besteld. Hoop met al die drukte bij de bezorgdiensten deze nog voor de kerst te krijgen. Heb nu wel even geracet met gas en remmen op de onderste koppeling flippers en hoewel dat wel gaat is het niet heel handigskreppiedoe schreef op zondag 18 december 2022 @ 07:54:
[...]
De GT DD Pro wheelbase was de afgelopen week op voorraad,ik heb hem dinsdag besteld incl de elite v2 pedalen en een formula v 2.5x stuur,donderdag al binnen gekregen
De afgelopen dagen bezig geweest met het in elkaar zetten van eenTreq one rig,alles erop monteren,kabels netjes wegwerken etc.
Vandaag verder met het een en ander afstellen om echt lekker te zitten.
Nu zit ik met de brackets 8cm hoger (klinkt niet veel maar maakt een enorm verschil) en ik kan de complete stoel achterover zetten in 5 verschillende standen, dat zit echt enorm veel beter en ben van mening dat het mijn rondetijden ook echt veel beter heeft gemaakt. Ik heb nu namelijk voor het eerst in mijn leven op GT7 bij 2 races (Daily A & C) een top300 qualificatie tijd gezet, en dat vind ik best indrukwekkend voor mijn doen, gezien hoeveel mensen het spelen
Ook is de beleving echt enorm veel beter in de cockpit views, helemaal bij ACC.
Dus, ben je van plan een aluminium profiel rig te bouwen, zorg er dan voor dat je op de juiste hoogte zit en monteer een recliner seat niet direct op het frame zonder iets van brackets of andere verhoging, tenzij je misschien iets van een F1 zitpositie wilt maar dan gebruik je sowieso geen recliner seat.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik vrees inmiddels dat Fanatec spulletjes een kwestie van tijd gaat worden😂
:strip_exif()/f/image/IwqiWGA9HDznyiWDM6rvl2kV.jpg?f=fotoalbum_large)

Ik zal dit nog eens proberen. Initieel had ik ‘m in GT gebouwd, maar ik vond het te vlak. In m’n eigen auto’s probeer ik ook altijd zo laag mogelijk en enigszins in een kuipje te zitten. Wellicht dat het met de pedalen in de formule stand wel een goede tussenweg is!Card Nox schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:53:
@mymac, leuke rig. Maar wellicht wil je je stoel in de GT stand zetten? ACC heeft enkel GT3&4 AC heeft uiteraard alles, dus let daar op als je gaat rijden wat je het leukst vind en stel daar je zit positie op af.
Haha mooi is dat ja. Ik heb alleen ook nog wat andere hobby’s die meer geld kunnen gebruiken dan er binnenkomt🫠 Apple rommel, fotografie, speakers, een MINI… en ik probeer te sparen voor een opvolger van die laatste😂MiNi1993_NL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:22:
@mymac voor je t weet, ben je alweer op zoek naar een flinke computer en 3 beeldschermen... Ik zei begin dit jaar dat ik het wel uit zou zingen met mijn desktop uit 2016. Kan je verklappen dat dat grandioos mislukt is
Bij mij duurde dat niet lang nadat ik een rig gekocht had.mymac schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:19:
Ik vrees inmiddels dat Fanatec spulletjes een kwestie van tijd gaat worden😂
[Afbeelding]

:strip_exif()/f/image/0q46ZNEbaQOlBs1m2Ra7sYAc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UJ1lF66BCCXGNzKi0qE7LKkb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7pZxhwC4PrGNklOSiX2h9f66.jpg?f=fotoalbum_large)
Het volgende wat ik wil gaan toevoegen aan m'n sim:
- Back drop
- Een dak maken
- DIY racing net maken
- DIY bass shakers
- Philips hue play lampen bevestigen
[ Voor 3% gewijzigd door NutteFrenkie op 03-01-2023 14:28 ]
Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl
Heb het even voor je aangevuldNutteFrenkie schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:15:
Het volgende wat ik wil gaan toevoegen aan m'n sim:
- Back drop
- Een dak maken
- DIY racing net maken
- DIY bass shakers
- Philips hue play lampen bevestigen
- Hoofdtelefoon haakje
Muis is zo geen probleem, kan me voorstellen dat je wellicht een groter oppervlak wilt?
Erg dikke rig hoor, mag je zeker trots op zijn!
[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 03-01-2023 11:41 ]
Dankjewel @Card Nox! Vwbt de muis: dit is een vesa adapter van een adapter die ik omgetoverd hebCard Nox schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:41:
[...]
Heb het even voor je aangevuld
Muis is zo geen probleem, kan me voorstellen dat je wellicht een groter oppervlak wilt?
Erg dikke rig hoor, mag je zeker trots op zijn!
Goeie tip om een headset-haakje op het lijstje bij te zetten
Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl
Hier ook de rig een paar upgrades gegeven:
- Asus Bezel Free kit incl adapters voor 32inch
- Simpush Racelogic
:strip_exif()/f/image/xtEoKF9XeHfj0Bk1Mqd3jPKx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mAHQYicIb7PzPWiX5jfWMN9t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eTwKTzyfQpk16gd9WAIwyFcW.jpg?f=fotoalbum_large)
Naast de looks ook nog functioneel omdat het makkelijker op te hangen is en minder kans dat de koptelefoon valt en evt beschadigd.NutteFrenkie schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:19:
[...]Goeie tip om een headset-haakje op het lijstje bij te zettenZiet er iets mooier uit dan dit haha
Hele mooie rig die je daar hebt staan, backdrop, dak en race/safetynet kun je zelf maken. Ik heb afgelopen weekend een goedkope naaimachine gehaald en heb er 4 dagen over gedaan om zelf de netten te maken. Heel veel frustratie maar wat een voldoening als het af is. Dak, backdrop en de netten voegen wat mij betreft echt de meeste immersie toe 👍🏾😃👍🏾NutteFrenkie schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:19:
[...]
Dankjewel @Card Nox! Vwbt de muis: dit is een vesa adapter van een adapter die ik omgetoverd hebVoor nu is het goed te doen. Ik moet zeggen dat ik voorlopig geen groter oppervlakte nodig heb.
Goeie tip om een headset-haakje op het lijstje bij te zettenZiet er iets mooier uit dan dit haha
Dankjewel! Ik was van plan om een soortgelijk dak te maken als deze:Pelota71 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:30:
[...]
Hele mooie rig die je daar hebt staan, backdrop, dak en race/safetynet kun je zelf maken. Ik heb afgelopen weekend een goedkope naaimachine gehaald en heb er 4 dagen over gedaan om zelf de netten te maken. Heel veel frustratie maar wat een voldoening als het af is. Dak, backdrop en de netten voegen wat mij betreft echt de meeste immersie toe 👍🏾😃👍🏾
Nog even goed nadenken hoe ik dat moet gaan bevestigen. Leuk project! Vwb de back drop; ik zie o.a. op Instagram wel eens foto's of video's voorbij komen dat ze een soort van dunne zwarte platen gebruiken. Heeft iemand enig idee hoe zoiets heet en waar je zoiets kan kopen?
Gaaf om zelf zo'n netten te maken! Daar ga ik me binnenkort ook aan wagen
:strip_exif()/f/image/ezHwWkGXnFxhZAOnOuphtfyN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lc7ibYJW8EqEDXQSVITLNKcQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij deze ook even mijn rig. Ik ben heel nieuw in het simracing wereldje. Sinds november 2022 doe ik mee.
Je ziet
- Sim-Lab GT1-Evo rig
- Sim-Lab triple monitor stand
- 3 x 32" 4K LG monitoren
- Sim-Lab Vario Vesa adapter (achter de schermen)
- Sparco Sprint stoel van Sim-Lab
- Sparco vloermat
- Fanatec DD1 wheelbase
- Fanatec Podium Wheel F1 stuur
- Fanatec CSL Elite steering wheel WRC
- Fanatec Clubsport Pedals V3
- Fanatec Shifter
- Fanatec Handbrake
- Fanatec emergency stop
- Kingston HyperX 7.1 hoofdtelefoon
- Alles wordt aangedreven door een gloednieuwe PC: AMD Ryzen 7 5800x, 64 GB RAM, RTX 4080,...
Je vergeet je PlayStation 5, die staat links ook nog op de fotoH1MSELF1SH schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij deze ook even mijn rig. Ik ben heel nieuw in het simracing wereldje. Sinds november 2022 doe ik mee.
Je zietEn ja de RTX 4080 is krachtig genoeg om F1 22 en WRC Generations in 3x 4K op de schermen te toveren. Dat is een resolutie van 11520 x 2160.
- Sim-Lab GT1-Evo rig
- Sim-Lab triple monitor stand
- 3 x 32" 4K LG montoren
- Sim-Lab Vario Vesa adapter (achter de schermen)
- Sparco Sprint stoel van Sim-Lab
- Sparco vloermat
- Fanatec DD1 wheelbase
- Fanatec Podium Wheel F1 stuur
- Fanatec CSL Elite steering wheel WRC
- Fanatec Clubsport Pedals V3
- Fanatec Shifter
- Fanatec Handbrake
- Fanatec emergency stop
- Kingston HyperX 7.1 hoofdtelefoon
- Alles wordt aangedreven door een gloednieuwe PC: AMD Ryzen 7 5800x, 64 GB RAM, RTX 4080,...
Hoe bevalt dit? Sinds dat ik weer aan het gamen ben (X-Box Series X) speel ik eigenlijk alleen maar racegames. Helaas (Mavi86 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:40:
Sinds dit weekend in het bezit van een playseat challenge, T300RS en GT7
Toch wel erg gaaf om op deze manier te racen
[Afbeelding]
Is zoiets makkelijk op te bergen en pak je het ook snel 'eventjes'?
Vaak bu'j te bang!
In mijn originele post heb ik de specificaties en foto's bijgewerkt: klikkerdeklik
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Kabels aan de muurzijde moeten nog vervangen worden, Chinees Nieuwjaar

:strip_exif()/f/image/lr2WpzcrBlpU9Uk16huCBJtx.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke stoel is dat? ik ben nog op zoek naar een comfortabele stoelSimbob schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:19:
Van de week mijn rig verbouwd zodat de pc wat meer lucht krijgt. Voorheen stond deze aan de rechterzijde, maar nu er een 4090 in zit wil ik de pc wat meer lucht geven dan ingebouwd zijn tussen rig en muur.
Kabels aan de muurzijde moeten nog vervangen worden, Chinees Nieuwjaar. Dan kunnen die ook weggewerkt worden.
[Afbeelding]
Ford Focus RS stoel. Gekocht bij een auto onderdelen handelaar via MP.justsander schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:33:
[...]
Welke stoel is dat? ik ben nog op zoek naar een comfortabele stoel
Zit als een zetel.
Voorheen een kuipstoel gehad, maar kon er maar niet aan wennen.
Edit:
Zoek op Rhenoy bij auto onderdelen, interieur. Hij heeft nog veel stoelen online staan.
https://link.marktplaats.nl/m1543147018
[ Voor 16% gewijzigd door Simbob op 29-01-2023 09:46 ]
Helaas pas dit weekend tijd om het aan te sluiten. Meer mensen die deze upgrade hebben?
Ik rij overigens VR.
:strip_exif()/f/image/Uf2q7K5dlnmlE1QKs4CybJGU.jpg?f=fotoalbum_large)
Basement Bios ---- Exo-S
Tof man, ik ben ook opzoek naar zoiets alleen dan voor de simlab. Ben benieuwd naar je ervaring.Mystikal schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:36:
Gisteren een upgrade gekocht voor mijn Next Level GT Track.
Helaas pas dit weekend tijd om het aan te sluiten. Meer mensen die deze upgrade hebben?
Ik rij overigens VR.
[Afbeelding]
Waar kijk ik naar?Mystikal schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:36:
Ik rij overigens VR.
[Afbeelding]
Maar ik ik stel mij zeer tevreden met het zo goedkoop samenstellen van een rig waar ik heerlijk mee kan racen, desalniettemin geniet ik zeer van jullie mooie tools rigs en other stuff.
Ik zag er een voorbij komen op V&A, maar ben al bezig met een sfx100/150. Besloten om me in te houden 🥲.Mystikal schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:36:
Ik rij overigens VR.
[Afbeelding]
Mooi ding. Meer foto's en geniet er van!
Het bevalt erg goed! Als ik niet speel staat hij opgevouwen in de trapkast. Ik vind het ook gewoon erg goed zitten. je hebt echt het race gevoel zeg maar-tom-562 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:17:
[...]
Hoe bevalt dit? Sinds dat ik weer aan het gamen ben (X-Box Series X) speel ik eigenlijk alleen maar racegames. Helaas () staat de boel ook in de huiskamer en heb ik geen kamer meer over in ons huis (de kamer die we over hadden is nu mijn kantoor/speelkamer geworden).
Is zoiets makkelijk op te bergen en pak je het ook snel 'eventjes'?
www.mariovisser.com
Nice Joep. Mooi als er vrijwel geen bekabeling te zien is. Dat is bij mij ook, geeft een mooie cleane look en heeft mijn kat geen kans op kabeltjes te bijten.JoepW schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:17:
Ik heb mijn rig ge-upgrade van 24" naar 27" en de boel verder netter afgewerkt en op een andere plek in mijn kamer gezet.
In mijn originele post heb ik de specificaties en foto's bijgewerkt: klikkerdeklik
Koop ACC (Assetto Corse Competizione) of neem PS Extra, daar zit ie volgens mij ook in. Dan merk je dat de FFB toch wel van een andere orde is.justsander schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:10:
Zelf ook begonnen met Sim racen. Speel nu vooral gt7, maar ik vind de ffb erg matig en zwak . De verschillende challenges en het verzamelen van autos vind ik wel erg leuk. Ik ben nog op zoek naar andere games, mogelijk mijn pc is aansluiten...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Een console is geen sim racen, kijk eens naar een van de volgende games;justsander schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:10:
Zelf ook begonnen met Sim racen. Speel nu vooral gt7, maar ik vind de ffb erg matig en zwak . De verschillende challenges en het verzamelen van autos vind ik wel erg leuk. Ik ben nog op zoek naar andere games, mogelijk mijn pc is aansluiten...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Assetto Corsa Competizione
- iRacing
- rFactor 2
ACC kan je gewoon op console spelenDanielson schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:29:
[...]
Een console is geen sim racen, kijk eens naar een van de volgende games;Qua simulatie loopt het op van boven naar onder!
- Assetto Corsa Competizione
- iRacing
- rFactor 2

Klopt, maar dat is qua FFB enz niet te vergelijken met de PC, lijkt dan een andere game!kroegtijger schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:50:
[...]
ACC kan je gewoon op console spelen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
[ Voor 90% gewijzigd door BM op 22-02-2023 16:51 ]
Je hebt er ondertussen al 3 weken plezier van kunnen hebben: Hoe bevalt dit systeem?Mystikal schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:36:
Ik rij overigens VR.
[Afbeelding]
01010000 01100101 01110000 01100101
Klopt het dat dit systeem alleen de seat beweegt? Dus niet je hele rig? Had een hele tijd terug een dergelijk systeem dat alleen de seat beweegt geprobeerd, maar dat voelde voor mij toch een beetje apart, omdat de afstand tot je pedalen en stuur dan telkens verandert.Generaal Pep schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:09:
[...]
Je hebt er ondertussen al 3 weken plezier van kunnen hebben: Hoe bevalt dit systeem?
Ja klopt. NLR heeft ook een ander systeem, waarbij juist je hele rig kan sliden van links naar rechts en andersom. Dit om je meer gevoel te geven qua over- en onderstuur. Traction plus platform Maarja die prijs is helemaal mental.dhrto schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:15:
[...]
Klopt het dat dit systeem alleen de seat beweegt? Dus niet je hele rig? Had een hele tijd terug een dergelijk systeem dat alleen de seat beweegt geprobeerd, maar dat voelde voor mij toch een beetje apart, omdat de afstand tot je pedalen en stuur dan telkens verandert.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Als je een 'goedkoop' motion platform wilt, en niet zelf wilt knutselen met SFX100 oid, kan ik https://www.prosimu.com/en/ van harte aanbevelen. Ik heb zelf alweer bijna 4,5 geleden de T1000-3M gekocht (motion platform en rig in een), toen voor slechts iets meer dan de prijs van enkel het NLR motion platform V3 destijds. Inmiddels zijn de prijzen bij Prosimu helaas ook behoorlijk gestegen.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.