Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 28 ... 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
* ralph075 is ook een tevreden Playseat Challenge gebruiker!

Inmiddels rij ik er 2 jaar mee en geen seconde spijt van. Helaas niet de ruimte voor een mancave, dus dan moet je toch iets praktish vinden voor een lekkere raceseat. Praktisch is ie zeker! Met 2 minuten staat ie opgesteld (of is ie opgeruimd). En ondanks het compacte formaat heb ik er toch een behoorlijk complete uitrusting op. Geen shakers en motion, maar wel T300 met T3PA Pro pedalen, TH8A shifter (+ een zelf geknutselde handrem). Voor de tv in de huiskamer een prima beleving. Of met VR, dan een complete immersie.

Opgeruimd past ie in een klein hoekje, ideaal als je dus minder ruimte hebt. Qua stevigheid heb ik er eigenlijk helemaal geen klachten over. Als je niet in de stoel zit en je klapt het stuur opzij om in te stappen, dan zou ik hem wel vast blijven houden. Dat is de meest wankele positie. Als je niet te ruw doet, dan blijft ie zo overigens ook wel staan. Zodra je erin zit is ie "solid as a rock" (mede door je eigen gewicht).

Als ik de ruimte had gehad, had ik de Challenge waarschijnlijk nooit een kans gegeven en gelijk naar een volledige set-up gekeken. Vooraf was ik ook enigszins sceptisch, het stuur, de pedalen en shifter zijn in verhouding tot de stoel best zwaar. Toch voel ik geen merkbare beweging in de stoel tijdens het rijden. De Playseat Challenge bevalt me al lange tijd boven verwachting goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 23:49
@ralph075 Fijn om te horen. Wordt het denk ik toch de Challenge. Gebruik jij ook de Playseat shiftermount? Hoe bevalt die? Ik heb 'm zelf niet gezien maar volgens de verkoper is die niet heel denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:55

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb ook geen plek voor een volledig rig, tijdje terug ook naar een alternatief gekeken.. en dus de playseat challenge, lijkt me een heel handig en leuk ding voor de oplossing..

alleen nu klem ik nog steeds mn stuur aant bureau, gaat prima. alleen soms haalt mn vrouw dat ding eraf en dat is balen, dus zo opklapbaar stoeltje is voor mij toch wel ideaal denk!

je heb de immersie dat je heel wat heb, en het is schappelijk.. vooral in combi met een VR bril denk, dat wil ik ook heel graag,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
homernt schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:00:
Sinds vorige week een Playseat Challenge en die zit prima en stevig. Ik gebruik hem alleen in combinatie met een wheel stand pro die ik al had. De bottom line is dat het zo veel beter is voor mij rug.
Hoe heb je de Challenge gecombineerd met een wheelstand dan? Je gebruikt alleen de stoel van de Playseat en de rest haal je er gewoon af en zet de wheelstand er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
Ik heb ook een challenge, al vanaf het begin dat die op de markt was. Bevalt uitstekend. Ik zit gewoon erg goed in die stoel, en inderdaad door je eigen gewicht heel stabiel. En geen zijwaardse flex in de contructie. Verder is het erg goed instelbaar, mijn zoontje kan ook een prima zitpositie vinden. Het enige wat echt minder goed is het mechanisme van de pedalen, en dan bedoel het vastzetten van de lengte met die rode draaiknoppen. Daar leg ik nu steeds een stuk hout achter, tussen de muur en de pedalen, anders schieten ze steeds naar voren. Ik zou er geen Heusinkveld pedalen opzetten, dat gaat niet werken :).

edit;
En @FastFred , ik heb die shiftermount ook. Doet het prima om je G27 shifter te monteren, alleen zit die niet heel logisch, naast het stuur dus. Ik stoor er me er niet aan, en had iets nodig om de shifter te monteren. Maar het is wel een duur stukje ijzer.

[ Voor 17% gewijzigd door Tommy588 op 19-06-2017 23:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:18:
@ralph075 Fijn om te horen. Wordt het denk ik toch de Challenge. Gebruik jij ook de Playseat shiftermount? Hoe bevalt die? Ik heb 'm zelf niet gezien maar volgens de verkoper is die niet heel denderend.
Het is vooral wat Tommy hieronder zegt: een duur stukje ijzer.
Tommy588 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:08:
edit;
En @FastFred , ik heb die shiftermount ook. Doet het prima om je G27 shifter te monteren, alleen zit die niet heel logisch, naast het stuur dus. Ik stoor er me er niet aan, en had iets nodig om de shifter te monteren. Maar het is wel een duur stukje ijzer.
€30 voor een metalen profiellatje, simpel gezegd. Het is ook erg simpel, maar wel functioneel.
Als ik vooraf had geweten dat het dit was (online besteld, niet gezien voordat het op de deurmat viel), dan had ik zelf wel wat gezocht tussen de profielen bij de bouwmarkt.

Het enige wat echt minder goed is het mechanisme van de pedalen, en dan bedoel het vastzetten van de lengte met die rode draaiknoppen. Daar leg ik nu steeds een stuk hout achter, tussen de muur en de pedalen, anders schieten ze steeds naar voren. Ik zou er geen Heusinkveld pedalen opzetten, dat gaat niet werken :).
Heusinkvelds zou ik er inderdaad ook niet opzetten, haha, maar ik heb geen last van het verschuiven met mijn pedalen. Ik trap toch best stevig. Misschien zijn de draaiknoppen dol gedraaid? Je kan via de shop vast wel nieuwe krijgen. Kan nooit veel kosten (hoewel, dat profieltje waar we het over hadden...) en misschien leveren ze het gewoon als service.

[ Voor 27% gewijzigd door ralph075 op 20-06-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 625652

[quote]TonCoronel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:42:
Ik zou binnenkort toch graag iets gaan doen met bass shakers.

Ik zou er graag minimaal 5 willen aansturen: 4 voor chassis mode en 1 op de stoel voor engine vibrations.

Uiteraard moet het niet te duur worden maar moet het ook geen miskoop worden. Ik was zelf naar het kijken naar de onderstaande bassshakers waarbij nummer 1 volgens mij ook wel het beste wordt gereviewd.

Beste Ton,

Ik had al eerder (21/02) in dit forum gereageerd op een vraag over bass shakers.

Als versterker voor de subwoofers kan ik van harte de (oude) hometheater Panasonic SA HT80 5.1 versterker aanbevelen. Deze versterker biedt in het menu extra instelmogelijkheden voor de subwoofer output. Verder gebruik ik nog een extra crossover (12 Volt ,€ 15.00 via Marktplaats) om de hogere tonen eruit te filteren. Tweedehands is zo'n versterker al te koop (zonder speakers) via Used Products of Marktplaats voor meestal zo'n € 30,00.
Ik ben (nog) een console gamer (PS3 en PS4) en ik heb de bass shakers per stoel (6 op de ene en 8 op de andere Playseat) met elkaar in serie/parallel verbonden, zodanig dat volgens de berekening de subwooferoutput per versterker optimaal wordt benut. Voor het spelgeluid maak ik gebruik van een andere versterker / Soundplate maar meestal de headset.

Bovendien denk ik dat de signaal output voor de bass shakers over het algemeen bij een gameconsole (zeker bij een PS3 game i.v.m. een PS4 game), veel lager is, dan die van een PC, met een knappe geluidskaart al dan niet met bijbehorende geluidssoftware.
Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 625652 op 20-06-2017 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik gebruik alleen de stoel met de wheelstand ervoor. Bij het instappen til ik de wheelstand iets omhoog en bij het opstaan druk ik mijzelf omhoog op de stoel daarvoor is het stevig genoeg. Ik ben 188 en 74 kilo.
FastFred schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:59:
[...]

Hoe heb je de Challenge gecombineerd met een wheelstand dan? Je gebruikt alleen de stoel van de Playseat en de rest haal je er gewoon af en zet de wheelstand er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
edit;
Dat was dus ook het argument van de verkoper. Echter ik schakel in iRacing vaak toch sequentieel, met de flippers of met het pookje, en dan ziet ie weer best op een logische plek.

Heb ook even gezeten in een Playseat Evolution maar daar zit de shifter weer heel erg laag gemonteerd, ook niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-04 15:07

Estoque

Turbobrick Owner

AlexP36 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Ik heb een t500 rs te koop van nog net geen jaar oud (nog 1 maand) en daarbij t3pa pro pedalen met bodin loadcel. Misschien is dit wat voor je.
Ik race op de xbox, dus heb weinig aan een RS.
Maar bedankt voor het aanbod!

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Even een copy-paste van een Engels forum waar ik mijn bevindingen van de Challenge en de Evolution even uitgetypt heb
Challenge
Pro's: foldable, good seating position, good adjustments, easy to get into by swinging the steeringwheel to the side
Con's: steeringwheel mount is a bit unstable vertically, pedals aren't mountable in an angle so they are flat to the ground its a bit hard to push the pedals all the way if the seat is inclined to far back, optional shifter mount is a bit high but I'm only using sequential gears anyway.

Evolution
Pro's: sturdy, solid seat, adjustable pedal angles
Con's: foldable but not as much as the Challenge, even with the pedals angled all the way up, there's to much angle in my knee's so they are hitting the bottom of the steeringwheel, I can only adjust the steeringwheel diagonally so moving it up also means it gets closer to me and the seat is already all the way back on the rails, shifter mount is way to low
Oh, en de verkoper had nog een oud model Evolution in het magazijn staan, met nog het oude Playseat logo etc. Zou € 239,- moeten kosten, goedkoper dus dan de Challenge (als je er een mat en shiftermount bij op telt)

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 20-06-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05 12:03
Ik was op zoek naar een E-brake. Eentje om zelf te maken.
Nu kwam ik "amstudio" tegen op youtube.
Hij heeft zoveel interessante projecten. Ik ben het komende jaar onder de pannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 625652

Oh, en de verkoper had nog een oud model Evolution in het magazijn staan, met nog het oude Playseat logo etc. Zou € 239,- moeten kosten, goedkoper dus dan de Challenge (als je er een mat en shiftermount bij op telt)
[/quote]

Let op s.v.p.: hoe oud de Playseat Evolution stoel is. Bij de eerste generatie oude Playseat Evolution stoelen (meestal de witte en zwarte skai modellen, al dan niet met Logo beschrifting), daarvan drukt de horizontale buis in de rugleuning vaak hard in de rug, omdat deze te ver naar voren staat. Heb ik zelf 2 keer meegemaakt en ook vaker gehoord van eerste generatie Playseat Evolution bezitters. Dat is bij latere modellen niet meer voorgekomen. Er is ook nog genoeg goed (tweedehands) aanbod op Marktplaats. En soms even een kwestie van geduld.
Succes!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 625652 op 20-06-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Vandaag maar een nieuwe TX-base aangeschaft. Kunnen we gelijk weer verder met racen in Dirt 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 13:25
Toch even gal spuwen hoor.
Zaterdag cls elite lc besteld. Gisteren kreeg ik de verzend bevestiging. Aangezien het via UPS Duitsland gaat, dacht ik dat hier wel aantal dagen overheen zouden gaan. Tt mijn grote vreugde keek ik vanochtend en zowaar was het pakketje al in Apeldoorn en zou vandaag aangeboden worden. Geregeld met het werk dat ik thuis kan werken en zojuist het pakketje in ontvangst genomen... Helaas was het maar 1 pakketje. Blijkbaar sturen ze de lc en de normale pedalen in twee verschillende dozen. En volgens website UPS staat andere pakketje nog bij de webshop ("status aangemeld, maar nog niet bij UPS"). Even gebeld naar ze, en ze zijn in de veronderstelling dat beide pakketjes opgestuurd zijn tegelijkertijd. Gaan nu onderzoeken waar de andere helft gebleven is. Helaas dus nu alleen in bezit van een load cell rem... Zucht

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 15:20
Fanatec is kwa verzenden echt altijd perfect geweest bij mij (20tal bestellingen), inderdaad ieder onderdeel is een eigen pakketje maar ik ga er vanuit dat de fout eerder bij UPS zit als bij fanatec. Maakt het niet minder k*t ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 21:07
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xTqKelT.jpg

Vandaag binnengekomen via simracingcoach uit Spanje. Je ziet wel dat het 3d geprint spul is maar verder echt super degelijk en de shifters zijn echt een wereld van verschil met de Thrustmaster :P

Gisteren al de OSW kit binnen dus die zonder buttonbox en shifters al vast uitgeprobeerd, nu combineren en afwerken.

Het is geen ideale OSW temperatuur overigens :'(

Mocht iemand behoefte hebben aan een adapter om een ander wiel te kunnen gebruiken op een Thrustmaster base dan heb ik er eentje over voor weinig, heb hem nu niet meer nodig namelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Alexji op 20-06-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

MTH-34 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:22:
Hij heeft zoveel interessante projecten. Ik ben het komende jaar onder de pannen...
Verdomme !!!! Waarom doe je dat nou ?!?!?!
Nu wil ik ook gaan bouwen :P

E-brake...Sequentiële shifter....Dashdisplay..

DAMN you :P

Edit : Beetje veel verzendkosten bij die aliexpress. 21 euro. En meerdere bestellen gaan de kosten helemaal door het dak :(

Edit 2 : maar evengoed is het de goedkoopste hydraulische handrem na wat rondgooglen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ome Ernst op 20-06-2017 20:31 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Alexji schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:49:

Mocht iemand behoefte hebben aan een adapter om een ander wiel te kunnen gebruiken op een Thrustmaster base dan heb ik er eentje over voor weinig, heb hem nu niet meer nodig namelijk.
Ik!

Laat maar weten wat je er voor wilt hebben inclusief verzenden en je rekeningnummer via PM. Dan komen wij er wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05 12:03
Ome Ernst schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:52:
[...]

Verdomme !!!! Waarom doe je dat nou ?!?!?!
Nu wil ik ook gaan bouwen :P

E-brake...Sequentiële shifter....Dashdisplay..

DAMN you :P

Edit : Beetje veel verzendkosten bij die aliexpress. 21 euro. En meerdere bestellen gaan de kosten helemaal door het dak :(

Edit 2 : maar evengoed is het de goedkoopste hydraulische handrem na wat rondgooglen.
Ik wilde er eerst nog een disclaimer op zetten, lezen op eigen risico 8) .
Het zien van dat soort projecten maakt hebberig :9~
Voor wat betreft de partslist. Voor mij geeft het een duidelijk beeld van wat er nodig is. Ik hoef niet perse dezelfde schermen/hendels te hebben. Aliexpress of ebay moet ook goed zijn. Of de locale autohandel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 08:38
Iemand hier ervaring mee (in combinatie met PCars en T3PA Pro pedalen)?

http://www.racedepartment...rs-rf1-rf2-iracing.13563/

Naar aanleiding van AMstudio dus...

[ Voor 8% gewijzigd door Tazzy op 21-06-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

MTH-34 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:24:
[...]

Ik wilde er eerst nog een disclaimer op zetten, lezen op eigen risico 8) .
Het zien van dat soort projecten maakt hebberig :9~
Voor wat betreft de partslist. Voor mij geeft het een duidelijk beeld van wat er nodig is. Ik hoef niet perse dezelfde schermen/hendels te hebben. Aliexpress of ebay moet ook goed zijn. Of de locale autohandel...
Voor mij is het ook wel duidelijk. zit naar een andere handel te kijken, van rond de $100. Zolang het idee hetzelfde is moet het werken. Al is misschien een hydraulische ook wel leuk xD

Kwijl : handremmmmmm

[ Voor 13% gewijzigd door Ome Ernst op 21-06-2017 16:54 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:13
MTH-34 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:22:
Hehe ja ik heb net alle onderdelen binnen voor de HDMI + dash display en seq schakel. maarja nu zag ik van de week weer zijn RPM tachometer dus ik kan weer gaan bestellen :+ Nu alleen nog tijd vinden om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefiniteTmn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-12-2023
Beakzz schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Hehe ja ik heb net alle onderdelen binnen voor de HDMI + dash display en seq schakel. maarja nu zag ik van de week weer zijn RPM tachometer dus ik kan weer gaan bestellen :+ Nu alleen nog tijd vinden om te bouwen.
Ik zit ook al een tijdje te kijken naar het maken van die sq shifter. Zou je misschien je 'shopping list' willen delen? Van sommige onderdelen weet ik niet precies zeker waar ik op moet letten...

i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:13
DefiniteTmn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:21:
[...]

Ik zit ook al een tijdje te kijken naar het maken van die sq shifter. Zou je misschien je 'shopping list' willen delen? Van sommige onderdelen weet ik niet precies zeker waar ik op moet letten...
Dit is het volgens mij wel een beetje. Het carbon heb ik bij dealextreme vandaan en de rest van Ebay. Heb het nog niet in elkaar geschroefd dus nog geen garantie van mijn kant dat het allemaal goed is.Knop kan natuurlijk ook een ander design hebben, maar neem er 1 één met adapters.

http://www.ebay.nl/itm/Zi...ksid=p2060353.m2749.l2649

http://www.ebay.nl/itm/Ca...ksid=p2060353.m2749.l2648

http://www.ebay.nl/itm/Ze...ksid=p2060353.m2749.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefiniteTmn
Beakzz schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Dit is het volgens mij wel een beetje. Het carbon heb ik bij dealextreme vandaan en de rest van Ebay. Heb het nog niet in elkaar geschroefd dus nog geen garantie van mijn kant dat het allemaal goed is.Knop kan natuurlijk ook een ander design hebben, maar neem er 1 één met adapters.

http://www.ebay.nl/itm/Zi...ksid=p2060353.m2749.l2649

http://www.ebay.nl/itm/Ca...ksid=p2060353.m2749.l2648

http://www.ebay.nl/itm/Ze...ksid=p2060353.m2749.l2649
Danku! Zal die ook maar eens bestellen (misschien alleen een pook met een ander embleem, zoals je aangaf)

i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Nu ik mijn TX weer werkend heb, wil ik toch een groter stuur monteren in plaats van de standaard GTE rim.
Ik zit te twijfelen tussen en 350mm stuur en een 330mm stuur iemand ervaring met beide afmetingen?

Voornamelijk ga ik Pcars 2, Assetto en Dirt 4 rijden.

Om zo'n stuur te monteren heb ik dus een adapter nodig, mijn oog is gevallen op deze:
https://www.ricmotech.com...ctCode=RMT-TM-WA&CartID=1

De omlijsting van de D-Pad alsmede de mogelijkheid om het stuur vaster te zetten (6 ipv 3) dan de andere adapters, maken dit voor mij tot de meest logische keuze. toch?

iemand ervaring mee?

Dan moet je natuurlijk ook nog verlengde pedal-shifters hebben, iemand een andere suggestie als deze:
http://simracinghardware....ded-gte-shifter-paddles/#
(dan denk ik aan de lange variant, die lijkt mij het meest geschikt).

ik hoor het graag van de kenners!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 15:58
:+
Estoque schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:10:
Nu ik mijn TX weer werkend heb, wil ik toch een groter stuur monteren in plaats van de standaard GTE rim.
Ik zit te twijfelen tussen en 350mm stuur en een 330mm stuur iemand ervaring met beide afmetingen?

Voornamelijk ga ik Pcars 2, Assetto en Dirt 4 rijden.

Om zo'n stuur te monteren heb ik dus een adapter nodig, mijn oog is gevallen op deze:
https://www.ricmotech.com...ctCode=RMT-TM-WA&CartID=1

De omlijsting van de D-Pad alsmede de mogelijkheid om het stuur vaster te zetten (6 ipv 3) dan de andere adapters, maken dit voor mij tot de meest logische keuze. toch?

iemand ervaring mee?

Dan moet je natuurlijk ook nog verlengde pedal-shifters hebben, iemand een andere suggestie als deze:
http://simracinghardware....ded-gte-shifter-paddles/#
(dan denk ik aan de lange variant, die lijkt mij het meest geschikt).

ik hoor het graag van de kenners!
http://www.ricmotech.com/...eel_Hubs_p/rmt-tm-fgp.htm
Ze hebben daar ook gewoon shifters.

Verder geen ervaringen mee en snap ook niet zo goed waarom iedereen een groot stuur wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

280mm is echt te klein.

Ja ik zag die shifters ook al, maar na het zien van deze video:
YouTube: Project Cars - TX Wheel - GTE Adapter - Custom Rim - Ricmotech Shift...

vind ik dat die shifters te ver naar binnen staan.
Er zijn 2 variabelen
- De filmpjesmaker heeft een stuur van 350mm
- De filmpjesmaker heeft de shifters niet op maximale lengte staan

Ik denk zelf dat, uitgaande dat ik van 280mm kom, 330mm een mooi upgrade zou zijn.
Ik heb immers een 350mm in mijn auto zitten, die kan ik er ook altijd nog even op hangen om te proberen. (Thank god for Quickrelease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Jeej uiteindelijk is vandaag dan toch het tweede deel van de bestelling binnen gekomen en is de csl elite lc dan compleet. Helaas past het niet op de playseat challenge (strap is niet stevig genoeg om de pedalen op de plek te houden). Dus morgen naar de bouwmarkt om het geheel op hout te gaan plaatsen. Past niet in de begroting om een compleet nieuwe rig te kopen dus dan maar voor de cheap oplossing.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Estoque schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:35:
280mm is echt te klein.

Ja ik zag die shifters ook al, maar na het zien van deze video:
YouTube: Project Cars - TX Wheel - GTE Adapter - Custom Rim - Ricmotech Shift...

vind ik dat die shifters te ver naar binnen staan.
Er zijn 2 variabelen
- De filmpjesmaker heeft een stuur van 350mm
- De filmpjesmaker heeft de shifters niet op maximale lengte staan

Ik denk zelf dat, uitgaande dat ik van 280mm kom, 330mm een mooi upgrade zou zijn.
Ik heb immers een 350mm in mijn auto zitten, die kan ik er ook altijd nog even op hangen om te proberen. (Thank god for Quickrelease)
ja persoonlijk vind ik voor racen een kleiner stuur wel fijn.
Heb zelf de 30cm alcantra versie en die vind ik eigenlijk net te groot, verder wel een lekker stuurtje.

En die shifters zou ik niet weten qua lengte, gaf t alleen aan voor als je ze zelf gemist had :)
Ligt er denk ik ook aan hoe groot je handen zijn, sommige klagen over de shifters van de alcantra, maar voor mij zitten ze perfect.

Zelf ga ik deze kopen:
pricewatch: Thrustmaster GTE F458 Wheel Add-On
En daar een ander stuur op knutselen, maar dan heb ik alvast de knoppen etc :9
Michaelg schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:40:
Jeej uiteindelijk is vandaag dan toch het tweede deel van de bestelling binnen gekomen en is de csl elite lc dan compleet. Helaas past het niet op de playseat challenge (strap is niet stevig genoeg om de pedalen op de plek te houden). Dus morgen naar de bouwmarkt om het geheel op hout te gaan plaatsen. Past niet in de begroting om een compleet nieuwe rig te kopen dus dan maar voor de cheap oplossing.
Wat ben je aan hout kwijt dan?
Want een knappe rig hoeft echt niet duur te zijn hoor.

[ Voor 25% gewijzigd door Denniz0229 op 21-06-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 14:48
Ga zaterdag een Thrustmaster TX ophalen. Nu ben ik aan het kijken naar iets van een playseat ofzo, maar ik vind het stiekem vrij prijzig spul voor wat het is. Tweedehands is ook niet veel te vinden helaas. Iemand nog goede tips waar op te letten of wat een aanrader is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefiniteTmn
Mana schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:08:
Ga zaterdag een Thrustmaster TX ophalen. Nu ben ik aan het kijken naar iets van een playseat ofzo, maar ik vind het stiekem vrij prijzig spul voor wat het is. Tweedehands is ook niet veel te vinden helaas. Iemand nog goede tips waar op te letten of wat een aanrader is?
Ik heb zelf een houten frame gemaakt en daar een auto stoel op gezet (via Marktplaats een compleet VW Scirocco interieur gekocht, ik heb nog 1 stoel over). Tot nu werkt dit uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Denniz0229 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:41:
[...]

[...]

Wat ben je aan hout kwijt dan?
Want een knappe rig hoeft echt niet duur te zijn hoor.
Tientjes werk. Idee is om een mdf plaat te halen en deze op 44mm balken te monteren. Vervolgens daarop de stoel van de challenge en los de pedalen te bevestigen. Ook even langs de kwantum oid voor restpartij tapijt om het geheel wel enigsinds eruit te laten zien. Al met al nog geen 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 12:57
Iemand hier die nog een stuk of 30 m6 slot 8 (40x40) nuts/moertjes over heeft? Ben bezig met mijn nieuwe Rig maar blijkbaar paar m6 moertjes nodig waar ik niet op gerekend had..
Deze bijv:
http://www.motedis.nl/sho...roef-8-M6::999994218.html

Of
http://www.motedis.nl/sho...roef-8-M6::999994846.html

Fixed :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
De OSW nu gemonteerd zitten op de Simetik K2.

Ben echt nog hardstikke tevreden met die cockpit van "maar" € 300,-.
Al zie ik in mijn toekomst nog wel wat 80/20 langskomen. De simucube box heb ik (zoals je ziet) niet echt een nette plek voor op m'n rig, al staat ie zo niet in de weg.

osw thumb

Ik ga nog wel de servo een kwartslag draaien zodat de kabels aan de zijkant zitten, al zit het niet in de weg als je in VR zit natuurlijk :P

Ik vind het echt ideaal zo'n VR rig, nodigt lekker uit om in te stappen en staat niet enorm in de weg.

Had wel wat EMI issues met m'n buttonbox helaas (spot de tijdelijk aardedraad!).

Ik wil @naish123 vriendelijk bedanken als de aanstichter van dit alles door die OMP rim van € 50,- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Arfman

Drome!

Mooie rim :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Netjes hoor @Alexji
Ach bij mij staat simucube box staat bij mij gewoon op de grond achter mijn rig.

Wat een heerlijke ffb hè zo'n dd :)

Ging jij irFFB proberen?
Zo ja, laat dan eens weten wat je bevindingen zijn.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
JoepW schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:01:
Wat een heerlijke ffb hè zo'n dd :)

Ging jij irFFB proberen?
Zo ja, laat dan eens weten wat je bevindingen zijn.
iRacing FFB is echt heerlijk, heb ik al ingeregeld zoals ik het wil. Ik heb gisteren echt genoten om vast te oefenen met de SRF op Lime Rock. Het voelt zo gaaf allemaal, vooral als er dan 1 voorwiel net lost komt van de grond en weer terug klapt op het asfalt, genieten!

Ik ga nu eerst even een weekje zo rijden met een aantal auto's, daarna irFFB uitproberen. Het is nu al zo veel verschil tussen de T300 en dit dat ik niet zou weten of het 't DD wiel of irFFB is welke de details geeft.

Assetto Corsa heb ik nog niet echt lekker draaien. Het voelt net als een elektrische tandenborstel het asfalt en de kerbs. Had echt gewoon meer dan een uur (!) tintelingen in m'n rechterarm. Dit was met AC settings van een forum. Bedenk mij nu wel dat dit met de F1 2017 Hybrid mod was, misschien eens met AC's eigen content proberen zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Alexji op 22-06-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik begrijp je post niet helemaal.
Gebruik je nou die irffb sw of draai je zonder die add on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
JoepW schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:31:
Gebruik je nou die irffb sw of draai je zonder die add on?
Alleen iRacing FFB, nog geen irFFB. Mijn punt was dat ik eerst wil wennen aan de base feedback van iRacing voordat ik kan vergelijken met die van irFFB :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Zo vandaag alles op hout gemonteerd en dan eindelijk eerste de eerste echte rondjes met de csl kunnen rijden. Man wat een verademing tov de T3PA. In me derde rondje was het aantal locks al drastisch verminderd en zoveel meer gevoel erin. Vooral het laten veren van de rem gaat nu zoveel makkelijker en met zoveel meer gevoel. Ja enorm blij met me aanschaf 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342177

Hoi mannen,

Een vraagje heb gisteren een Augury osw set besteld en een SRC GT-1 PRO steering wheel van simracingcoach.com omdat mijn T300 een beetje begint te piepen en te kraken en wat veel speling krijgt :)

Weet er iemand een goed forum waar info is te vinden van osw ivm software en dergelijke.
ik dacht dat er op tweakers geen aparte rubriek is gestart hierover of heb ik het fout.
Ben namelijk helemaal nieuw wat osw betreft

Groeten Pascal

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 342177 op 23-06-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Anoniem: 342177 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:29:
Hoi mannen,

Een vraagje heb gisteren een Augury osw set besteld en een SRC GT-1 PRO steering wheel van simracingcoach.com omdat mijn T300 een beetje begint te piepen en te kraken en wat veel speling krijgt :)

Weet er iemand een goed forum waar info is te vinden van osw ivm software en dergelijke.
ik dacht dat er op tweakers geen aparte rubriek is gestart hierover of heb ik het fout.
Ben namelijk helemaal nieuw wat osw betreft

Groeten Pascal
Je bestelt eerst en gaat je daarna inlezen? Interessante volgorde :+
Ik heb wekenlang topics doorgezocht en gelezen.

"We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet" is het tweakers motto

Veel waardevolle informatie is te vinden op de iRacing forums, heb je daar toegang tot?

SimuCUBE OpenSimWheel system is now real

Project Bruteforce 3 - SimuCUBE - The Torque Monster

OSW (SimuCube) Setting and Tuning Guide...

Fully assembled OSW kits - SimRacingBay

New Kit Augury of Open Sim Wheel from Spain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342177

Thanks, gaat goed komen ja heb ik toegang toe.
Nou niet in verdiept is beetje kort door de bocht ;)
Heb best wel veel contact gehad met Augury simulations.

Was alleen heel benieuwd of er topic op tweakers liep over osw :)

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 342177 op 23-06-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nee dat doen we gewoon hier... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Mijn oude T300 heeft bij mijn werkgever een 2e leven gevonden (icm F1 rim) als upgrade van een ratelende G25.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BhvgCI1.jpg

Collega's aansteken met het simracing virus :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Ik zoek een usb soundcard voor Simvibe voor het aansturen van 4 kanalen, iemand een betaalbare tip?
Cable wise houd ik het liever compact in en rond de stoel zeg maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Na een jaar of 5 op een desk set-up geraced te hebben heb ik nu eindelijk een echt rig gebouwd. ik ben zelf zeer tevreden en hij zit prima. feedback is altijd welkom. button box en toetsenbord houder staan zijn al onderweg.

Nu wil ik graag ook nog buttkickers gaan gebruiken. ik heb al veel gelezen over deze apparaatjes hier op het forum en de rest van het internet. nu zou ik alleen nog willen vragen waar ik op moet ik letten als ik dezen ga aanschaffen, hoeveel stuks en waar kan je ze het besten plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://zstmda-sn3301.files.1drv.com/y4m5EEaiGJCBDCErhjlRxp8Lwkb2De6OM6katydwFBPmBlh2jcpVBKEi4Z3V5EXR7EaSXIvWXpOIyPNd8EeeH6YUNxgXub84wOCTACENzxbk8gQHz_twOsXP0zCd2AmdPY6VVtCCbmhMG2Jw9IV8coPHVkA5b2v6hViRKMu1tat0AthzCl3uF8NS5w6KyQ0g8k2WxxkViEfUJLHDD1u7iWLUQ?width=3840&height=2160&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://ystmda-sn3301.files.1drv.com/y4mbtX8cDxtOmYk8DuQk7lMr0G-4_yMVaxeTVQFSkG7cO2RKZPEBNdqwdGtax1I3lX0Pn-8FlI8C43wRAzRwxTLntIuaNVYuXrNSiL353YbPHhCize8qHrJJWIPy1nZYpDsCa8oZSgkzEhpnneKUnrXuywotJOKZh3egbObHIwfUx533A_x5JpdAGHZgR8m1EuGtjUC1RLhk_Q6FcXzKjFMRQ?width=3840&height=2160&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://xytmda-sn3301.files.1drv.com/y4mhPoN4x2ed3Taya4zXkmy3ibw9nsPYgO3EoeG1QxeeFs7gbSZ_Olw6AAcHciJDWGulFylgibgMOEWb-HP6OqWgH-XjKZnsnhkC2mU9UvcwLjntr77EI6ZCKIGUL6eBFReM8QCYH_deCevNC_nxLB9Jut-wIs-zTdsGf2F0dYa33wv-io2U7PYICP6_LyhxC3Fr4TOTitiHbubSIE5ZAu5UA?width=3840&height=2160&cropmode=none

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Leuk Yannick!

Zou wel adviseren ringen te gebruiken icm je boutjes om je pedal deck vast te zetten :) Dit is puur om schade aan je spulletjes (die half ronde manen) tegen te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Iemand interesse in mijn "oude" Rig?

Heb mijn nieuwe klaar en deze staat klaar voor een nieuwe eigenaar!

Prijs worden we het vast over eens :)

Foto's:
https://imgur.com/a/lTsYE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
Schuey schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:05:
Leuk Yannick!

Zou wel adviseren ringen te gebruiken icm je boutjes om je pedal deck vast te zetten :) Dit is puur om schade aan je spulletjes (die half ronde manen) tegen te gaan :)
is inderdaad geen verkeerd idee, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
Scr33x0r schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:38:
Iemand interesse in mijn "oude" Rig?

Heb mijn nieuwe klaar en deze staat klaar voor een nieuwe eigenaar!

Prijs worden we het vast over eens :)

Foto's:
jammer de van mij is ook net klaar. Maar wij willen natuurlijk ook nor foto's van die nieuwe RIG. :) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
Yannick-ski schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:55:
[...]

jammer de van mij is ook net klaar. Maar wij willen natuurlijk ook nor foto's van die nieuwe RIG. :) _/-\o_
https://imgur.com/a/e6zzJ

There you go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
Ziet er strak uit, mooie stoel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Dörenberg
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-02-2024
goedeavond jonguuuhhhhs... ben nieuw hier sinds nu. maar wilde als eerste ff zeggen wat voor mooi rigs iedereen heeft! tjongu heerlijk die passie hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Dörenberg
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-02-2024
heb zelf ook een rig gebouwd van een fiets train appraat, en die is wel aardig gelukt met een thrustmaster t300 erop! Daarna ben ik verliefd geworden op m'n playseat f1 met thrustmaster t500 en f1 stuur. maar ik ben toch echt opzoek nu naar next level immersion dus vroeg ik me af of iemand mij kan helpen met het vertellen wat een goede motion sim is... ben tot nu toe uitgekomen bij de prosimu maar weet niet of iemand iets beters weet misschien? hoor t graag :) (ohja ik denk 5000 is toch wel de max voor mij)

[ Voor 4% gewijzigd door L.Dörenberg op 26-06-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tazzy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:25:
Ik zoek een usb soundcard voor Simvibe voor het aansturen van 4 kanalen, iemand een betaalbare tip?
Cable wise houd ik het liever compact in en rond de stoel zeg maar
Heb je hier al gekeken? categorie: Geluidskaarten

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Nee, maar dat komt eerlijk gezegt ook omdat dit niet zoveel zegt over welke er compatible zijn met simvibe :)
Maar goed, ik had het er gister over met een collega. Hij had nog een USB device liggen dat ik wel even kon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 09:36
Yannick-ski schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:22:
Na een jaar of 5 op een desk set-up geraced te hebben heb ik nu eindelijk een echt rig gebouwd. ik ben zelf zeer tevreden en hij zit prima. feedback is altijd welkom. button box en toetsenbord houder staan zijn al onderweg.

Nu wil ik graag ook nog buttkickers gaan gebruiken. ik heb al veel gelezen over deze apparaatjes hier op het forum en de rest van het internet. nu zou ik alleen nog willen vragen waar ik op moet ik letten als ik dezen ga aanschaffen, hoeveel stuks en waar kan je ze het besten plaatsen.
Goede keuze voor de alu rig. Waar plaats je je scherm overigens, het lijkt er op dat die nog bijna een meter na je rig staat? Probeer die zo dicht mogelijk voor je neus te krijgen, beetje ter hoogte van je stuur.

Ik zelf ben afgelopen week aan het stoeien geweest met 5 bass shakers om er 4 in chassis mode te draaien(1 op elke hoek van de rig) en 1 in extension mode (onder de stoel). Ik heb ook een 80/20 rig alleen nog iets robuuster dan die van jou. Het grote probleem wat ik had met de bass shakers is dat de rig zo stabiel/stug is dat ik niet echt heel veel merkte van de bass shakers. Ik maak gebruik van 5 x Dayton Audio BST-1 bass shakers in combinatie met 3 x SPL 400 versterkers.

Initieel viel de beleving nogal tegen, behalve de bass shaker die ik direct op de onderkant van de stoel had gemonteerd. De overige bass shakers trilde er op los maar ik voelde er echt weinig van. Ik heb de rig nog wel op rubber gezet (wasmachine rubbers van de gamma) maar ook dit hielp niet.

Uiteindelijk het nu aangepast naar 1 bass shaker onder de stoel, 1 bass shaker op de achterkant van de stoel, samen in extension mode (simvibe software). Daarnaast 2 bass shakers direct op de profielen waar ook de pedalen op gemonteerd zitten en die in chassis mode gezet (kan volgens mij nu net zo goed in extension mode). Nu voel ik dus wel alle trillingen in zowel mijn voetjes als billetjes/rug en dat zijn de enige raakvlakken die je normaal in de auto hebt dus dat werkt prima.

Ik heb/had overigens wel moeite om in chassis mode echt het verschil te voelen tussen links en rechts en daarom kan ik het beter in extension mode gewoon draaien. Ik heb het vermoeden dat dit komt door de 80/20 rig die zo stug is, of ik doe iets compleet verkeerd :)

Ik heb nu dus nog wel een bass shaker en SPL versterker over. Iemand een goed idee daarvoor? anders stuur ik die terug.

[ Voor 4% gewijzigd door TonCoronel op 27-06-2017 08:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
TonCoronel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:07:
[...]

Goede keuze voor de alu rig. Waar plaats je je scherm overigens, het lijkt er op dat die nog bijna een meter na je rig staat? Probeer die zo dicht mogelijk voor je neus te krijgen, beetje ter hoogte van je stuur.

Ik zelf ben afgelopen week aan het stoeien geweest met 5 bass shakers om er 4 in chassis mode te draaien(1 op elke hoek van de rig) en 1 in extension mode (onder de stoel). Ik heb ook een 80/20 rig alleen nog iets robuuster dan die van jou. Het grote probleem wat ik had met de bass shakers is dat de rig zo stabiel/stug is dat ik niet echt heel veel merkte van de bass shakers. Ik maak gebruik van 5 x Dayton Audio BST-1 bass shakers in combinatie met 3 x SPL 400 versterkers.

Initieel viel de beleving nogal tegen, behalve de bass shaker die ik direct op de onderkant van de stoel had gemonteerd. De overige bass shakers trilde er op los maar ik voelde er echt weinig van. Ik heb de rig nog wel op rubber gezet (wasmachine rubbers van de gamma) maar ook dit hielp niet.

Uiteindelijk het nu aangepast naar 1 bass shaker onder de stoel, 1 bass shaker op de achterkant van de stoel, samen in extension mode (simvibe software). Daarnaast 2 bass shakers direct op de profielen waar ook de pedalen op gemonteerd zitten en die in chassis mode gezet (kan volgens mij nu net zo goed in extension mode). Nu voel ik dus wel alle trillingen in zowel mijn voetjes als billetjes/rug en dat zijn de enige raakvlakken die je normaal in de auto hebt dus dat werkt prima.

Ik heb/had overigens wel moeite om in chassis mode echt het verschil te voelen tussen links en rechts en daarom kan ik het beter in extension mode gewoon draaien. Ik heb het vermoeden dat dit komt door de 80/20 rig die zo stug is, of ik doe iets compleet verkeerd :)

Ik heb nu dus nog wel een bass shaker en SPL versterker over. Iemand een goed idee daarvoor? anders stuur ik die terug.
Ik heb in mij RIG een usb hub en stekkerdoos verwerkt zodat ik als ik ga rijden aleen maar 2 stekkers in Hoef te steken. Ik schuif mijn rig dus altijd voor de tv en kan de tv naar mij toe trekken doormiddel van een beugel.

Ik zou ook graag bass shakers willen gebruiken maar dan maar 2 stuks, een onder de stoel en een onder de pedalen.

Ik heb gisteren een flinke bestelling gedaan op aliexpress, handbrake sequentiële shifter gear indicator en buttonbox zijn onderweg.

Nu zoek ik nog een goede adapter ring van thrustmaster naar normaal stuur om een omp if sparco stuur te monteren. Weer iemand daar iets voor. Anders ga ik hem op school proberen te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Yannick-ski schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:23:
[...]

Nu zoek ik nog een goede adapter ring van thrustmaster naar normaal stuur om een omp if sparco stuur te monteren. Weer iemand daar iets voor. Anders ga ik hem op school proberen te printen.
Die zijn o.a. te verkrijgen bij ricmotech en derekspears.
Als je googled zijn er ongetwijfeld nog veel meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
ralph075 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:53:
* ralph075 is ook een tevreden Playseat Challenge gebruiker!

Inmiddels rij ik er 2 jaar mee en geen seconde spijt van.
Klopt het dat de pedalen niet kantelbaar zijn? Dat vond ik eigenlijk het enige nadeel aan de Challenge. De pedalen liggen plat, afhankelijk van de hoek waarin de stoel staat en hoe onderuit gezakt je zit is het best lastig om het gas bijvoorbeeld helemaal in te drukken als je je benen al behoorlijk gestrekt hebt (F1 houding zeg maar).

Oh, Logitech G25 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Klopt helemaal. Nu vind ik zelf de stoel überhaupt niet fijn als je hem in F1 stijl laat zakken. Maar dat is wellicht een persoonlijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Klopt het dat de pedalen niet kantelbaar zijn? Dat vond ik eigenlijk het enige nadeel aan de Challenge. De pedalen liggen plat, afhankelijk van de hoek waarin de stoel staat en hoe onderuit gezakt je zit is het best lastig om het gas bijvoorbeeld helemaal in te drukken als je je benen al behoorlijk gestrekt hebt (F1 houding zeg maar).

Oh, Logitech G25 trouwens.
Klopt, ik gebruik echter pedalen in GT/rally stand (mijn pedalen zijn in F1 stijl of GT/rally stijl configureerbaar) en heb daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@ralph075 Shit, op termijn toch iets op verzinnen of andere pedalen/stuur/shifter aanschaffen. Thx!

Vanavond even zien of mijn loon al binnen is, volgens mij wel, en dan maar eens een beslissing nemen. Evolution of Challenge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Heb je geen ruimte om zelf iets te maken? Want voor die 200 euro kun je zelf echt heel eind komen met een beetje hout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Michaelg schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:54:
Heb je geen ruimte om zelf iets te maken? Want voor die 200 euro kun je zelf echt heel eind komen met een beetje hout :)
Ruimtegebrek, dus compact op te bergen = Playseat Challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Hoe heten die Aluminium profielen waar jullie de rigs van bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Estoque schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:04:
Hoe heten die Aluminium profielen waar jullie de rigs van bouwen?
geëxtrudeerde aluminium profielen.
in het Amerikaans noemen ze het 80/20.
motedis.nl voor als je ze hier wilt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dan moet je dus van te voren bepalen en uitmeten of zelf ontwerpen wat je nodig hebt en dan bestel je dat daar? Of zijn er ook kits die je bestellen kunt en á Ikea in elkaar kunt knutselen?

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 27-06-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Denniz0229 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:11:
[...]

geëxtrudeerde aluminium profielen.
in het Amerikaans noemen ze het 80/20.
motedis.nl voor als je ze hier wilt bestellen.
Thx! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
FastFred schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:17:
Dan moet je dus van te voren bepalen en uitmeten of zelf ontwerpen wat je nodig hebt en dan bestel je dat daar? Of zijn er ook kits die je bestellen kunt en á Ikea in elkaar kunt knutselen?
zijn er ook; http://www.motedis.nl/sho...:::99999200_99999423.html
snap dat je ze niet zo snel vind, site is vrij onduidelijk en reken op levertijden van 2-3 weken.

verder bouwt een echte tweaker natuurlijk zijn eigen creatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Of je koopt die van mij :P

Foto's:

- Stoel (van het merk Ass)
- Aluminium frame sterk genoeg voor heusinkveld pedalen en een OSW, maar kan ook prima een logitech G27 setje op
- Quadruple monitor stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Scr33x0r schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:15:
[...]

Foto's:

- Aluminium frame sterk genoeg voor heusinkveld pedalen en een OSW, maar kan ook prima een logitech G27 setje op
*O* :9~ O+ *O* Kost da?

Maar maar

Ruimte gebrek -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
FastFred schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:25:
[...]

*O* :9~ O+ *O* Kost da?

Maar maar

Ruimte gebrek -O-
Ik probeer er 500€ voor te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Meh, dat is me teveel als beginnend racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:20
FastFred schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:53:
Meh, dat is me teveel als beginnend racer.
T zou wel een te gekke deal zijn, volgens mij loopt dit wel richting de 800 tot 1000 euro nieuw... :o

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 09:36
Yannick-ski schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie net je set op marktplaats staan, nu al weer zat? Of andere plannen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Of, moeder de vrouw heeft de rekening gezien :D

Morgen neemt de mijne weer een doosje van sim-lab in ontvangst O-)

[ Voor 42% gewijzigd door Schuey op 27-06-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

heeft er iemand hier ervaring met de playseat challenge?

vertel is int kort je bevindingen en graag wat foto's erbij..?
ik wil dit gaan proberen met mn t300 en t3pa pedalen..

het gedoe elke x aan het bureau te schroeven is klaar... en heb ook helaas niet de ruimte om een hele rig te bouwen.. dus zo opvouwbare playseat lijkt me ideaal, review van ISR is wel veelbelovend..

maar graag jullie bevindingen ff :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Nickrsd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:31:
heeft er iemand hier ervaring met de playseat challenge?

vertel is int kort je bevindingen en graag wat foto's erbij..?
ik wil dit gaan proberen met mn t300 en t3pa pedalen..

het gedoe elke x aan het bureau te schroeven is klaar... en heb ook helaas niet de ruimte om een hele rig te bouwen.. dus zo opvouwbare playseat lijkt me ideaal, review van ISR is wel veelbelovend..

maar graag jullie bevindingen ff :D
Not sure if serious....

Afgelopen week uitgebreid besproken in dit topic. Lees even terug zou ik zeggen. Pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
TonCoronel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:44:
[...]

Ik zie net je set op marktplaats staan, nu al weer zat? Of andere plannen?
nee nee ik ben er zeker niet nu al klaar mee, en die rekening is goed verstopt ;). maar een tweaker heeft al weer een betere versie in zijn hoofd als de eerdere versie net klaar is.
en ik vind het super tof om zo'n RIG te bouwen.
vandaar dat die te koop staat, mag ik hier die link delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
Denniz0229 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:30:
[...]

Die zijn o.a. te verkrijgen bij ricmotech en derekspears.
Als je googled zijn er ongetwijfeld nog veel meer te vinden.
alleen DSD heeft er zo een maar die kost 100 euro en dat vind ik een beetje veel voor een stukje plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je zou hier kunnen kijken: https://sim-lab.eu
Of als je meer geld wilt uitgeven: https://heusinkveld.com/p...im-rig-gt/?v=04c19fa1e772
Scr33x0r schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:15:
[...]

Foto's:

Wat is eigenlijk de rede dat je een nieuwe hebt ontworpen? Je nieuwe ontwerp lijkt de base veel steviger met de 40x120 profielen. Was dat echt nodig? Ik hoor graag je design flaws aangezien ik zelf nog een aantal ontwerpen aan het uitwerken ben

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Uh de nieuwe is iets compacter.. en gewoon cleaner.. Had het ook wel met die oude kunnen bereiken, maar vind het sleutelen eraan op zich ook leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb niet eens een tuin, laat staan een boom waar geld aan groeit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Haha heb net een PlaySeat challenge gekocht ga m'n t300 alcantara erop zetten.. ven benieuwd hoe dat bevalt.

Hopelijk beter dan de bureau setup..
Kan niet bij me vrouw aankloppen als ik een complete rig gekocht heb. Dus begin maar hiermee.. wie weet hoe verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat zit iedereen toch onder de plak hier :+ Ik heb gewoon m'n eigen geld en wat ik daarmee doe is mijn zaak.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Arfman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:46:
Wat zit iedereen toch onder de plak hier :+ Ik heb gewoon m'n eigen geld en wat ik daarmee doe is mijn zaak.
Hmmm. Pas op... het is niet altijd een kwestie van niet willen hé. Niet kunnen bestaat ook nog. Je kunt een ander niet in de portemonnee kijken én daarnaast is dit een hobby waar je - als je niet oppast - onbeschoft veel geld uit kunt geven aan voor buitenstaanders onbegrijpelijke zaken :) .

Heb begin vorig jaar in 2 maand tijd ook een kleine 10K stukgeslagen op een compleet nieuwe rig. Was eerst niet de bedoeling dat het zoveel zou worden, maar je rolt van het een in het ander. Achteraf had ik misschien beter een complete set voor dat geld kunnen kopen, maar dan had ik er niet zoveel lol aan gehad. Heb wel 4 bestellingen bij Motedis moeten doen voor ik alles compleet had.

Maar eigenlijk is het onverantwoord veel geld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

voor 10 k kan je onderhand met een ouwe bmw opt circuit meedoen denk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 12:52

Metalfreak

Hoije woh!

Arfman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:46:
Dat hebben we hier ook, maar toch is het soms wel verstandig dat de vrouw des huizes je even met beide benen weer op de wereld zet... ;) Daarnaast vind ik het voor mij juist een sport om een zo maximaal resultaat te behalen voor zo weinig mogelijk geld, dus ik hou wel van diy oplossingen. Iets kant en klaars kopen biedt me geen voldoening.

En ja, voor 10k kun je zeker een leuke trackday auto klaar hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Metalfreak op 28-06-2017 23:02 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
alexbl69 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:26:
[...]

Hmmm. Pas op... het is niet altijd een kwestie van niet willen hé. Niet kunnen bestaat ook nog. Je kunt een ander niet in de portemonnee kijken én daarnaast is dit een hobby waar je - als je niet oppast - onbeschoft veel geld uit kunt geven aan voor buitenstaanders onbegrijpelijke zaken :) .

Heb begin vorig jaar in 2 maand tijd ook een kleine 10K stukgeslagen op een compleet nieuwe rig. Was eerst niet de bedoeling dat het zoveel zou worden, maar je rolt van het een in het ander. Achteraf had ik misschien beter een complete set voor dat geld kunnen kopen, maar dan had ik er niet zoveel lol aan gehad. Heb wel 4 bestellingen bij Motedis moeten doen voor ik alles compleet had.

Als je er maar van geniet toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
TheSebastiaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:18:
[...]

Als je er maar van geniet toch? :)
Sorry Alex :) Ik heb hetzelfde, binnen 6 maanden ben ik van een playseat met G27 naar een motedis rig, heusinkveld en accuforce gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Klinkt bekend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

alexbl69 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:26:
[...]

Ik had het ook expliciet niet over hoeveel geld je eraan besteedt (ieders portemonnee is anders) maar of dat wel of niet "mag" van je vrouw. Ik zie dat ook wel eens op het iRacing forum ("gotta hide this OSW from my wife huehuehue") maar ik vind dat persoonlijk geen gezonde situatie :)

10K is wel veel ja :o Maar als je er maar lol aan hebt, toch? Een ander slaat het stuk in het café, of gaat elke week naar de voetbal oid. Ieder z'n hobby.
Nickrsd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:02:
voor 10 k kan je onderhand met een ouwe bmw opt circuit meedoen denk haha
Ga maar eens met Steve Claeys of @JoepW praten. Voor 10K koop je misschien net een veilige circuitauto en kun je 1 of 2 vrij rijden dagen doen, vooropgesteld dat je niks kapot rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Scr33x0r schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:52:
[...]

Sorry Alex :) Ik heb hetzelfde, binnen 6 maanden ben ik van een playseat met G27 naar een motedis rig, heusinkveld en accuforce gegaan..
Die laatste was je nog wel een keertje kwijt ;) .
Arfman schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:59:
[...]
Ga maar eens met Steve Claeys of @JoepW praten. Voor 10K koop je misschien net een veilige circuitauto en kun je 1 of 2 vrij rijden dagen doen, vooropgesteld dat je niks kapot rijdt ;)
Heb een paar vrienden die met een eigen auto ook regelmatig in Zandvoort of op de Ring te vinden zijn. En geloof me, als je dat op regelmatige basis wilt doen red je dat niet met 10K.

Grootste kostenpost zijn - afgezien van de eventuele schades die je terecht aanstipt - de banden. Een weekendje raggen kost je gewoonlijk 4 sloffen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Onze raceauto kostte zo'n 25 jaar geleden ca. € 50000. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Haha, herkenbaar.

Ben al een tijdje onderdelen aan het verzamelen om mijn Volvo 265 circuitproof op te bouwen.
10k ben je zo kwijt.

Motor: 1000
Aanbouwdelen: 500
Motormanagement systeem: 1000
Versnellingsbak: 1250
Koppeling/vliegwiel: 750
Onderstel: 2000
interieur: 1000
Velgen: 1000
Banden: 500

En dan heb je nog niet eens een echt speciale auto qua motor etc.

en dan vergeet ik nog zaken als:
pedalbox, nieuwe rubbers, polycarbonaat ruiten, rolkooi, spuiten, laswerk, bumpers, lagers, sper, remmerij, brandstofcel, pompen, en tijd.

Een e36 325i is leuk voor een paar middagen trappen op zandvoort (a +- 300,- per middag) maar met standaard onderstel, standaard remmerij, etc ben je al gauw een keer op zoek naar de drang voor meer snelheid.

en dat nekt op den duur elke portomonee/racer die het met eigen middelen moet bekostigen.
Daarom wil ik dus ook een straatauto voor op het circuit, want ik wil er van kunnen blijven genieten.

[ Voor 32% gewijzigd door Estoque op 29-06-2017 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
het teveel geld in een korte periode uitgeven ken ik ook :9
en omdat geld toch moet rollen maar een kado gekocht voor mezelf;
Knopjes :+

ga nu me best doen voorlopig niks te kopen, afgelopen 2 maanden ook al teveel uit gegeven.
gelukkig ben ik single
Pagina: 1 ... 28 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.