Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 18 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
Budget is een grote vijand idd, maar je moet natuurlijk niet krom gaan liggen voor je hobby ;)
Mijn budget is voorlopig ook helemaal op en moet maar zien waar ik het volgend jaar vandaan ga halen. Mijn strategie gaat namelijk vanaf nu minder goed werken omdat ik geen oude spulletjes meer over heb om nieuwe mee te bekostigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:18

derx666

mecker ende blaet

Ik ga mijn oude CSP v2 nog cleanen en ff weer in originele staat terugbrengen, en dan kunnen die nog in de verkoop incl. reserve loadcell. Ik zit er ook over te denken om mijn G25 nog te verkopen, maar ik twijfel nog een beetje. Het is wel handig om backup te hebben als je met Fanatec hardware rijdt :p

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:17

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nice Marco.... Eindelijk :)
En hoe bevallen de pedalen?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo de boel zit erop, wel een aanrader om dat met 2 man te doen, onhandig en zwaar!

Stoel moet nog wel goed gezet worden in een meer formule positie weer, deze stond meer voor GT de afgelopen tijd. Het zal een gulden middenweg gaan worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 19:12
Ik overweeg de aanschaf van een AccuForce pro. Wie van jullie heeft ervaring hiermee, m.b.t. levertijd en invoerrechten die nog bovenop de prijs komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vet zeg!
Wel een afstand tussen rem- en gaspedaal, bewust gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

EntonoX

Team leider

jvaneijk schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:52:
[...]

Ben dan wel benieuwd welke motoren je gebruikt hebt hiervoor (Merk + type) :)
De motoren zijn van Valeo (SWF NIDEC ITT) Deze heb je ook weer in verschillende uitvoeringen gehad en faseren ook weer snel uit. Wat je nodig hebt is (in het optimale geval) specifieke 12V DC motoren die > 10Nm leveren. Kijk even op www.smolka-berlin.de daar staat een grote selectie aan motoren :)

Nm is uiteraard één maar design en hefboom werking op de simulator is een tweede. Wil je directe hefboom alleen onder de stoel, dan ga je veel meer NM nodig hebben en gaan de prijzen voor motoren ook drastisch omhoog.

Zijn er eigenlijk nog meer leden met motion simulatoren op Tweakers?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:08:
Nice Marco.... Eindelijk :)
En hoe bevallen de pedalen?
Heerlijk. Veel meer controle over zowel gas als rempedaal. Heb m'n rem nu op ong 3500 gecalibreerd (ong 48Kg) maar denk dat ik hem ietsjes lichter ga zetten zodat ik iets makkelijker aan de 100% kom, maar de controle is echt geweldig. Zelfs de koppeling is geweldig. Dit is de eerste koppeling die voor mij ook daadwerkelijk bruikbaar is. Zonde dat ik niet eerder tijd heb gehad om ze te monteren :)
Olaf van der Spek schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:58:
[...]

Vet zeg!
Wel een afstand tussen rem- en gaspedaal, bewust gedaan?
Jep. Heb issues met mijn rechterknie, waardoor het voor mij ongemakkelijk is als de pedalen dicht bij elkaar staan. In mijn normale auto zit ik ook extreem met mijn benen uitelkaar, en leunt mijn rechterbeen altijd tegen de middenconsole.
Nu had ik de mogelijkheid om het zo af te stellen dat het voor mij maximaal comfortabel is. Daarom ook voor een brede baseplate (160cmx80cm) gekozen, en de pedaltray is 590mm breed, waarbij 500mm bruikbaar zijn voor de pedalen. De pedalen kunnen eenvoudig versteld worden van links/rechts, voor/achter (25mm in de bevestigingssleuf van de pedalen zelf), en de complete pedaltray kan 5cm naar voren of achteren verschoven worden. Ook zit de stoel natuurlijk op geleiders en kan deze nog iets hoger gezet worden, zodat ik echt maximale verstelbaarheid in alle onderdelen heb.

Was elke cent waard...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

derx666 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:01:
Vorige delen:
Deel 1
Deel 2

Zo eindelijk klaar, moet alleen nog opruimen, maar dat komt morgen wel :)

De foto's:

[afbeelding]
Onderkant van de base. Heb buiten de pedaaltray ook het onderstel van de stoel van aarding voorzien. Beetje overkill, maar wie weet wat er ooit nog eens aan komt te hangen. Dit was maar een kleine moeite :)

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Closeups pedaltray, deze keer met gemonteerde hielsteun/tray/dingus.

[afbeelding]
Drivers eye view...

[afbeelding]
Eindelijk op de plek, en klaar om te racen...

Heb al ff een paar rondjes met de Merc GT3 op Sebring en de Skip op de Nordschleife gedaan in iRacing. Heerlijk, wat een verademing... Die rem, en dat gaspedaal... Ik had al een paar keer gereden met een HE pro set, maar dat was elke keer in een rig van iemand anders waar je toch nooit lekker in zit. Maar nu alles precies op mijn maat is, is het gevoel nog beter. Gas pedaal is mega smooth, en geeft echt een veel betere controle. En de rem is ook echt geweldig. Heb hem op ong 45-50kg pedaaldruk gecalibreerd, en dat is echt geweldig. Trailbraken voelt nu bijna als cheaten :) Heerljke controle.... Clutch geeft wel een lekker gevoel, maar die ga ik niet echt veel gebruiken, waarschijnlijk alleen voor racestarts. Heb er nog niet veel aan afgesteld, maar voelt opzich wel lekker progressief.

Al met al heeft het lang geduurd voordat alles klaar was, maar het was het wachten waard.
Ziet er zeker goed uit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slither95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Pfff..Mooie rigs hier! Heb de afgelopen dagen ook eens de tijd genomen om wat aan mijn rig te doen. Heb een maandje geleden een stoel uit een VW kever op de kop kunnen tikken, dus toen begon het natuurlijk te kriebelen om er snel eens wat mee te doen.

Hierbij het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/qem0r5qor/IMG_20161011_155537.jpg

Het geheel is gemaakt van wat stukken hout die hier nog lagen. (vurenhouten balken (69x44) en wat 18/8mm MDF) Vervolgens heb ik wat delen gestoffeerd zodat het er wat netter uit ziet. De pedalenset kan naar voren/achteren worden geschoven.

Moet nog even kijken wat ik met de vuren balken doe. Ofwel vervangen voor iets moois van aluminium, ofwel schilderen. O-)

edit: heb ook nog een srw-stuurtje overgekocht van een medetweaker hier, maar moet nog een slimme manier bedenken om dat mooi te kunnen koppelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Slither95 op 11-10-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ziet er netjes uit. Zou alleen zelf nog een verbinding maken tussen de linkerkant van het stuur en bv de pedalen. Gewoon voor de stevigheid. Denk als je een beetje stevige ffb op je stuur hebt dat er dan wel het een en ander gaat trillen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slither95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Bedankt voor je reactie! Op zich geen gek idee. Ik had eerst gewoon aan beide kanten een verbinding, maar toen moest ik me haast dubbelvouwen om in de stoel te kunnen kruipen.

Zo aan één kant is veel sterker dan ik dacht. Enkel naar voren/achteren zit er wel wat flex in, maar eerlijk gezegd merk ik daar weinig van. Een zwaarder stuurtje dan de G27 zal wel problemen opleveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Even een heel andere vraag, zijn er hier mensen aanwezig op het forum die hun eigen Seq shifter wel eens hebben gemaakt?

Ik ben van plan om zoiets te gaan maken, maar ben nog een beetje aan het kijken wat onderdelen ik ga gebruiken, wil iig een Verend drukstuk (x2) erin verwerken.

Daarnaast heb ik een beetje zitten kijken of ik het van 5mm aluminium plaat kan maken, zijn er mensen die goedkope adressen hebben om plaat (op maat) te laten maken. kwam zelf op deze winkel uit.

Ook input over wat voor veren ik het beste kan gebruiken is welkom.

Ik hoor graag wat jullie ideeen hierover zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Je kan ook deze kopen: Frex Shifter
€ 100,00
http://link.marktplaats.n...s&utm_content=app_android

Ik heb 'm ook, oer sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zeau, wel flink aan de prijs voor wat het is, zeker als het ding al een jaar of 4 of 5 oud is bijvoorbeeld, waar ik op uit kom als ik een random review aanklik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Schuey schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:55:
Zeau, wel flink aan de prijs voor wat het is, zeker als het ding al een jaar of 4 of 5 oud is bijvoorbeeld, waar ik op uit kom als ik een random review aanklik :P
Onverslijtbaar en ding kostte volgens mij met import heffingen etc. rond de €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ouch dat is veel zeg, ik heb een brutaal bod gedaan, baat het niet dan schaad het niet ;)

Bod was te laag :+
Nu ik zie hoe simpel dat ding in elkaar zit snap ik jvaneijk zeker wel. Sterker nog, heb wel zin om met zo iets te rommelen :P Als je zin hebt, stuur een pm, dan kunnen we samen misschien wel brainstormen. Ik wil er al heel lang een, maar puur voor erbij. Als je zo'n ding maar heel af en toe gebruikt kan ik een Heusinkveld shifter niet goedpraten, maar alles onder de 100 euro is zeer interessant te noemen en zou toch wel mogelijk moeten zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door Schuey op 13-10-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 14:18
Ik heb die shifter te koop staan dus wel grappig om die discussie hier terug te lezen haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Schuey schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:42:
Ouch dat is veel zeg, ik heb een brutaal bod gedaan, baat het niet dan schaad het niet ;)

Bod was te laag :+
Nu ik zie hoe simpel dat ding in elkaar zit snap ik jvaneijk zeker wel. Sterker nog, heb wel zin om met zo iets te rommelen :P Als je zin hebt, stuur een pm, dan kunnen we samen misschien wel brainstormen. Ik wil er al heel lang een, maar puur voor erbij. Als je zo'n ding maar heel af en toe gebruikt kan ik een Heusinkveld shifter niet goedpraten, maar alles onder de 100 euro is zeer interessant te noemen en zou toch wel mogelijk moeten zijn.
Ja ik ga er idd zelf 1 maken... Maar ik weet nog niet precies wat voor design. Ik heb dat filmpje van the Sim Garage zitten kijken over die Arc Sequential Shifter. Daar heb ik ook dat verend drukstuk vandaan... Ik ben IT'er (Ontwikkelaar) en geen metaalwerker maar denk dat het wel mogelijk moet zijn om iets in elkaar te sleutelen als ik naar alle filmpjes kijk op youtube en op fora.

En volgens mij moet dat voor ongeveer 30 tot 40 euro wel mogelijk zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 04-10 12:02
Nooit gedacht dat ik me nog eens zou gaan melden hier, maar morgen komt mijn semi nieuwe pc binnen. Vrijdagavond rij ik nog even op en neer naar Zevenaar voor een T300 Alcantara en de dag erna naar Blankeberge om 3 1920*1200 monitors op te halen en dan kan de pret beginnen!

Ga denk ik zelf een frame maken van hout 4 bij 6 balkjes met her en der wat gefreesde sleuven met wat bouten om de afstand en hoogte van het stuur te kunnen verstellen, net als de afstand tot de pedalen en de stoel.

Vanavond 2de hands een playseat ophalen in de buurt.

Tot binnenkort :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
jvaneijk schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Ja ik ga er idd zelf 1 maken... Maar ik weet nog niet precies wat voor design. Ik heb dat filmpje van the Sim Garage zitten kijken over die Arc Sequential Shifter. Daar heb ik ook dat verend drukstuk vandaan... Ik ben IT'er (Ontwikkelaar) en geen metaalwerker maar denk dat het wel mogelijk moet zijn om iets in elkaar te sleutelen als ik naar alle filmpjes kijk op youtube en op fora.

En volgens mij moet dat voor ongeveer 30 tot 40 euro wel mogelijk zijn.
Superleuk project, ik wil maar wat graag meehelpen/meedenken als je hulp nodig hebt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Schuey schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:32:
[...]

Superleuk project, ik wil maar wat graag meehelpen/meedenken als je hulp nodig hebt d:)b
Hulp en meedenken is altijd welkom... Als je een specifiek design voor ogen hebt ben ik benieuwd wat dat dan moet zijn... Voor mij is het niet van belang hoe hij eruit komt te zien. Ik vindt het belangrijker dat hij goed werkt en hij goed sterk is... Daarnaast vindt ik de industriele look ook wel gaaf! hij hoeft voor mij niet potdicht te zitten, vind het wel gaaf om de techniek te tonen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

loewie1984 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:23:
Nooit gedacht dat ik me nog eens zou gaan melden hier, maar morgen komt mijn semi nieuwe pc binnen. Vrijdagavond rij ik nog even op en neer naar Zevenaar voor een T300 Alcantara en de dag erna naar Blankeberge om 3 1920*1200 monitors op te halen en dan kan de pret beginnen!

Ga denk ik zelf een frame maken van hout 4 bij 6 balkjes met her en der wat gefreesde sleuven met wat bouten om de afstand en hoogte van het stuur te kunnen verstellen, net als de afstand tot de pedalen en de stoel.

Vanavond 2de hands een playseat ophalen in de buurt.

Tot binnenkort :P
Welke game ga je spelen? Is dat iRacing, PC of AC of allemaal of nog andere?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
PC, voornamelijk AC, heb wel Project Cars voor de fun gekocht, maar voornamelijk AC.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Gister eindelijk de T3PA (non pro) pedalen gehaald voor bij de T300rs. Was de stock pedalen helemaal zat. De Conical brake mod even geprobeerd maar werd er niet warm van. De langere travel i.c.m de betere veer van het rempedaal is een verademing an sich.

Gas pedaal viel een beetje tegen, te licht naar mijn smaak. Dus het ding even opengemaakt en de remveer verwisseld met die van de clutch. Ik rij toch vrijwel uitsluitend openwheelers.

Bij Mardomedia voor €69,00 opgepikt (zonder retail doos). Ben er erg blij mee. (alhoewel het natuurlijk geen prachtige beesten van pedalen zijn die ik hier soms voorbij zie komen hah).

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Ik heb sinds kort op mijn T500 pedalen een John Bodin loadcell. En dat is echt een grote verbetering. Remmen gaat nu heel anders en veel constanter..
Eeen loadcell is wel een aanrader.

[ Voor 4% gewijzigd door naish123 op 14-10-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
naish123 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:57:
Ik heb sinds kort op mijn T500 pedalen een John Bodin loadcell. En dat is echt een grote verbetering. Remmen gaat nu heel anders en veel constanter..
Eeen loadcell is wel een aanrader.
Zit erook over te denken maar de voorraad is meestal op.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Voor de mensen die nog een leuke startset zoeken.
Bij de website megekko is komende week een aktie op de T300 ferrari alcantara incl t3pa pedalen.
Krijg er net een mailtje/nieuwsbrief van.

Bij afrekenen kun je de actiecode '50euro' intoetsen en dan is hij voor €349,-. Normaal het goedkoopst is rond de €375,-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heel de dag aan een seq shifter 'ontwerp' gesleuteld, weer even klaar mee. Hopelijk morgen doorspreken, grootse plannen! :P

Als iemand nog goede microswitches kan aanbevelen, graag, met roller lever, liefst geen goedkope troep :)

[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 15-10-2016 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Na mijn vorige post over het idee om een Sequential shifter te willen ontwerpen en maken. Had William mij meteen een PM gestuurd dat hij ook geïnteresseerd is.

Na wat heen en weer gemaild te hebben hebben we besloten om er mee door te gaan. En heeft William alvast een ontwerp gemaakt in Inventor. Na gisteren een goede sessie gehad te hebben over Skype, kan ik hier met trots de eerste WIP laten zien van het ontwerp wat is uitgedacht.

Sequential Shifter WIP

Het lijkt veel op het ontwerp van ARC team, maar veel verschillende dingen kan je ook niet echt bedenken. Waar veel mensen veren gebruiken in hun ontwerp hebben wij gekozen voor Fibroelast, dit is hetzelfde spul als Heusinkveld gebruikt voor zijn rempedalen.

Er is voor gekozen om het model zo klein mogelijk te houden. Zoals William in zijn post hierboven al aangaf zijn we nog op zoek naar goede microswitches. Ook moeten we nog kijken wat een goede plek is om de elektronica te plaatsen.

Het idee is om de shifter volledig af te sluiten (niet op deze foto zichtbaar) om de kans op stof in de mechanische delen zo klein mogelijk te houden.

Als er mensen zijn die nog goede ideeën hebben naar aanleiding van ons ontwerp zullen wij dat zeer op prijs stellen. En als je eventueel geïnteresseerd bent om ook zo'n blitse shifter te bemachtigen of mee te willen doen met het ontwikkelen hiervan stuur William (Schuey) of mij dan even een PM.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Schuey schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:52:
Zoals beloofd volgt er nu een tweede deel van mijn Fanatec conversie guide.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bouw Deel 2 - Elektronisch
En dan het onderdeel wat ik vreesde, het moet er toch een keer van komen...

First things first, heel de boel even netjes uitgepakt, de PCB kit enzo, stuurtje weer uit elkaar, je kent dat wel...

Stap 1
Wat ik als eerste heb gedaan is de blauwe kabel aan de Fanatec connector aansluiten, ik wilde niet heel het stuur helemaal uit elkaar halen dus dit was het eerste klusje nu er nog niks vastgeplakt zat (fanatec PCB). De blauwe kabel past echt maar op 1 manier, en beide connectoren zijn hetzelfde, dit kan niet fout gaan zou je zeggen. Ook kon ik al even checken waar ik de Fanatec PCB ongeveer wilde plaatsen, er is niet al teveel speel ruimte, omdat je ook nog even de behuizingen erbij moet denken.
[afbeelding]

Stap 2
Dan moet er op een gegeven moment toch iets met kleine, priegelige, kabeltjes, gebeuren...brrrr.. Wat ik heb gedaan is de extra trekontlasting/kabelhouder ongeveer op zijn plekje leggen met de Fanatec PCB ook ongeveer waar hij terecht zou moeten komen. Dan weet je namelijk ongeveer hoeveel je van de kabel moet strippen om nog wel de kabel vast te kunnen zetten maar wel genoeg draad lengte overhoud om richting de connectoren te gaan zonder dat er spanning om de draadjes komt te staan.
[afbeelding]

Stap 3
Ik had meer draadjes dan ik nodig had, enkel zwart, groen, wit en rood zijn nodig. Hou lekker de Bodnar documentatie erbij, en dubbelcheck liefst extra voor je straks verkeerd knipt, stript of aansluit. Ik zou ook zeker niet teveel strippen van de draadjes, ik heb hooguit 2 millimeter afgestript ofzo. Als het maar contact maakt is het prima, ook voor de connectoren, dat zijn erg fijne schroefjes. Helaas had ik niks in huis wat ook maar in de buurt kwam dus ik moet een setje schroevendraaiertjes aanschaffen om dit uberhaupt te kunnen aansluiten. Het hoeft ook niet muur en muurvast, het blijft een beetje fijn spul, vast is vast. Daarom ook wil je spanning op de draad zoveel mogelijk voorkomen straks.
[afbeelding]

Stap 4
Eigenlijk meer een logische tussenstap. Voor je spullen gaat vastplakken en dergelijke, check je draden nog een keer met de Bodnar documentatie of je ze goed hebt aangesloten en of je Bodnar PCB goed is aangesloten op de Fanatec PCB met de blauwe kabel. Als je de boel aan hebt gesloten moet Windows het signaal 'nieuwe hardware gevonden' en het bekende USB riedeltje spelen. Op het display op het stuur ging bij mij het 2e puntje van rechts branden.
[afbeelding]

Stap 5
Nu we weten dat alles werkt, en of je boos richting Bodnar een mail moet sturen dat je PCB wellicht DOA is, is het meest ingewikkelde eigenlijk wel gedaan, gefeliciteerd!
Nu is het zaak de PCB en trekontlasting vast te gaan plakken. Je krijg er plakkers bij van Bodnar, gelukkig. Wat ik altijd doe is met citroen doekjes (hebben we altijd in huis, briljant ;) ) de boel vetvrij maken. Dit heb ik met mijn buttonbox gedaan voor het plakken van labels en werkt perfect. Liefst wel 2 keer checken en 1 keer plakken, verplaatsen of corrigeren is er niet echt bij! Je kunt als alles goed zit wel gelijk de tie-wrap goed aantrekken, echt zo vast als je kan voor de zekerheid. Als je alles een beetje netjes hebt ingeschat en af hebt gemeten moet je redelijk uitkomen, zoals hieronder denk ik wel gelukt is.
[afbeelding]

Wel nog een min-puntje voor de kit, er zit onderaan de Fanatec PCB nog een stel pinnen, tja, daar kun je moeilijk doorheen, maar niet echt 100% lekker.. Dingetje om in de gaten te houden dat je niet dwars door je kabel gaat als je een beetje een dunne behuizing hebt of heel erg hebt zitten rommelen met het gat boren van de wartel. Sterker nog, als je een beetje uit het midden zit qua afstand tot de PCB, is dat niet eens zo heel erg, maar je hebt erg weinig ruimte in principe om het netjes te houden.
[afbeelding]

Stap 6
Tja, dat was het wel zo'n beetje eigenlijk! Denk eraan om eerst de connectoren van je shifters vast te maken voor je de onderste kap waar je kabel doorheen komt vastmaakt. Deze had ik enthousiast vastgezet en toen wilde ik het grote panel weer terugzetten en was even vloeken, want het onderste paneel en wartel mochten weer los... In ieder geval, doe die connectoren dus eerst, en check of ze goed vast zitten. Je wilt dit liefst niet meer los moeten halen. Vergeet ook niet de aarding kabel weer vast te maken aan het grote paneel. De wartel mag zo strak gedraaid worden als je kunt, dan heb je op 2 punten trekontlasting, als je dan nog iets lostrekt dan is het knap.

Stap 7
Dan volgt er een stap die weer wat meer richting iets gaat wat we vaker doen. Firmware installeren! Volg zeker de Bodnar documentatie hier tot op de letter, het is heel simpel en duidelijk, kan bijna niet misgaan. Uiteindelijk testen en wat knoppen instellen, en zien dat het werkt met Fanaleds, jeuj! :thumbs_happy:
[afbeelding]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En nog een oud VS nieuw plaatje :)
[afbeelding]
Mooie guide, bedankt voor de documentatie!

Welke onderdelen heb je hier allemaal voor gebruikt (even aangenomen dat een OSW kit en Fanatec rim al present zijn)? Ik heb tot nog toe:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
@Ray1979

Graag gedaan :) Het enige grote onderdeel wat je nog niet op had geschreven is een Fi-Tech wiring set, die heb ik er bijgekocht.

Ook heb ik de volgende kabelwartel gebruikt:
https://www.conrad.nl/nl/...k-m12-1-stuks-459229.html

Voor de rest is het simpel boutjes werk waar ik mijn handen niet voor in het vuur steek qua maten want ik heb niet alles opgeschreven helaas... dat ben ik in mijn enthousiasme wat vergeten :P

@Jordy
Jeuj, plaatjes!

Heb weer extra info ingewonnen bij collega's, ontwerp voor gecombineerde harde stops en microswitch komt eraan hoop ik :)

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 17-10-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Van een andere orde, paar posts geleden zei ik dat ik bezig was.
Gisteren even moe gemaakt aan een hele basale setup:

DIY SIM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XuUBMcKpBifImdvk7bm2wBum/full.jpg

Vanavond nog ff ploeteren aan een triple monitor stand en dan tzt het hele frame nog eens aankleden met zwarte gordijnstof en dan kan ik lekker knallen.

Het hout had ik nog liggen, dus de kosten bedragen tot dusver alleen die van de playseat die ik op de kop heb getikt.

Pedalen zijn vanaf mijn ideale positie 10cm naar voor en 10cm naar achteren te verstellen. Het stuur is in hoogte verstelbaar per 2 cm. Ben alleen nog even aan het denken hoe ik nog heel cheap een triple monitor stand kan maken van hout met wat scharnieren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:40
:D Waar heb je de playseat vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Klusserdeklus, goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Lampuhkap schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:26:
:D Waar heb je de playseat vandaan gehaald?
Marktplaats uit Maastricht.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:40
Ziet er erg netjes uit voor zn leeftijd :D

Had precies zo'n zelfde al 6 jaar in de berging staan, pasgeleden verkocht voor een appel en een ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Afgelopen vrijdag ook de bouwtekeningen van Ricmotech binnen gekregen, nu nog tijd vinden om daar aan te beginnen. Vriendin wil natuurlijk eerst wat dingen in het huis gedaan hebben en dat moet natuurlijk voor gaan :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Lampuhkap schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:34:
Ziet er erg netjes uit voor zn leeftijd :D

Had precies zo'n zelfde al 6 jaar in de berging staan, pasgeleden verkocht voor een appel en een ei.
Appel en een ei, heb er 50 eu voor betaald.. maarja, tis altijd wat de gek er voor geeft. Kon ook niet meer echt vinden wat die dingen kosten of hebben gekost.

Vraag me wel af of ik de sleeve kan vervangen voor bijv. all black.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

loewie1984 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:02:
[...]

Appel en een ei, heb er 50 eu voor betaald.. maarja, tis altijd wat de gek er voor geeft. Kon ook niet meer echt vinden wat die dingen kosten of hebben gekost.

Vraag me wel af of ik de sleeve kan vervangen voor bijv. all black.
Ik heb dezelfde PS stoel, maar ik vindt het een verschrikkelijk rot ding... Hij is ergonomisch niet lekker gevormd, en de veren steken in je rug / reet! sorry voor het taalgebruik maar ze zitten echt heel erg slecht.

Ik ben nu zelf meer aan het kijken of ik gewoon een mooie stoel van de sloop kan halen ipv dit rot ding.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Als we het over stoelen hebben, deze gaat binnenkort op MP. Hij is nog geen half jaar oud en doe hem weg ivm ik er niet lekker in zit met mijn bouw. Zodra ik een andere betere stoel heb gevonden is hij te koop.

Afbeeldingslocatie: https://www.autostyle.nl/media/catalog/product/cache/image/4c0979177f086bc2cb6773576b66583e/s/p/sportstoel_type_rs6_zwart_pvc_dual_side_ss_66z_11_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
jvaneijk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Ik heb dezelfde PS stoel, maar ik vindt het een verschrikkelijk rot ding... Hij is ergonomisch niet lekker gevormd, en de veren steken in je rug / reet! sorry voor het taalgebruik maar ze zitten echt heel erg slecht.

Ik ben nu zelf meer aan het kijken of ik gewoon een mooie stoel van de sloop kan halen ipv dit rot ding.
Die Playseat stoel is inderdaad niet best. Eiegenlik al die stoelen die niet geschikt om in een auto te plaatsen hebben een hoog Bart Smit gehalte.

Ik heb op mijn Sim-Lab rig een mooie Konig kuip staan zit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ontwerp update, we gaan nu ontzettend hard, maar het meeste grote werk is nu wel gedaan... Het zal nu vermoed ik verfijnen worden en suggesties van onszelf of derden implementeren of uitproberen :) Ook onderdelen uitwisselen voor goedkopere alternatieven zit er dik in, zo hebben we inmiddels al 2 onderdelen geslachtofferd.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/24g3vpe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1256kab.jpg

Overigens is het de planning na volgend weekend een eerst productielijst te gaan maken, ik vrees met grote vrezen, het bedrag wat er onder komt te staan, maar dat is dus deel van de uitdaging :D

[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 18-10-2016 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
Wat is het idee van die 4 moeren en de bout dwars? Dat je extra kracht moet zetten om hem uit z'n versnelling te krijgen?

Misschien werkt het, maar als ik dit zie denk ik dat als je de pook naar voren probeert te duwen hij misschien klem zit. Als je kracht zet op je pook druk je dat oog in het draadeind van de pook, en gaat hij minder makkelijk omhoog, wat wel moet om die moeren over de bout te krijgen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat is een geleend element uit andere shifters en toepassingen. Dit geef je iets om doorheen te drukken bij het schakelen, zo voelt het wat mechanischer en duw je niet dom een microswitch in zonder gevoel :)
Afbeeldingslocatie: http://img.directindustry.com/images_di/photo-mg/39388-2737011.jpg

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met je andere opmerking, kun je dat wat verduidelijken?

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 18-10-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Dat horizontale draadeind dat van links naar rechts gaat moet iets omhoog komen om die moeren over de bout heen te krijgen.

rechts zit de "veer", dat zal zich denk als draaipunt gedragen. Dan moet de andere kant dus omhoog komen, dus moet dat oog over het draadeind van de pook schuiven.

Maar als je kracht zet druk je dat oog ook dwars in het draadeind van de pook, en dan schuift hij niet zo makkelijk meer omhoog.

edit: ah, het is geen bout, maar die dingen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 18-10-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ah ik snap wat je bedoel idd!

Dat is de reden dat ik een joint heb gebruikt waar een lager in zit met redelijk wat bewegingsvrijheid, dit heb ik ook terug gezien in de build van iemand anders die hetzelfde gebruikte.

Het is een beetje oorzaak en gevolg. De horizontale as hoeft niet omhoog te komen om de stelschroef met lager te overwinnen, maar door de rotatie van de pook treed er alsnog een kleine hoogte verandering op.

edit:
ja net helemaal alles getypt :P

Mgoed prima als je die vraag stelt, dat we iets namaken is aan de ene kant makkelijk, aan de andere kant willen we ook geen ontwerp fouten overnemen. Dus bij twijfel, vraag het! Voor hetzelfde geld is er iets fundamenteel mis wat we missen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 18-10-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik zou dat oog dan ook gewoon met 2 moeren vastzetten op het draadeind van de pook. Nu heb je onnodig speling en het is de vraag of hij niet een stukje naar beneden valt in de neutrale positie.

dat onderste lager is ook in alle richtingen? dan zijn die stelschroeven met balletje dus wat zorgt dat hij niet zijwaarts kan bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zal 2 veiligheids moeren gaan toevoegen daar :)

De onderste koppeling heeft geen lager en kan slechts over de as bewegen waar hij op zit. Er moeten ook nog buisjes op de bout komen om hem in het midden vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 14:50
Ik zit erover na te denken om mijn rig uit te breiden met een Buttkicker Gamer 2, maar kan iemand zijn ervaring met een Buttkicker delen? Aan de ene kant lijkt met me gaaf, maar aan de andere kant vraag ik me af of je het echt goed voelt en of het echt meerwaarde bied.

Kan iemand zijn ervaring delen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
Wat ik zo zie Schuey is dat je speling zult hebben met de combinatie van de scharnierkop en draadeind.
Scharnierkop heeft een altijd een schuif passing maat en met een stuk draadeind red je dat niet.

Klein voorbeeld, je gebruikt M10 draadeind de scharnierkop is dan 8 of 9mm dus je zult het draadeind deels moeten afdraaien. Dit moet je dan afdraaien naar een schuifpassing en zo uit mijn hoofd is dat 8,95mm of 9,95mm.

Wat ik zo ook niet uit de tekening kan opmaken, het gaat om een sequentiele shifter maar hoe komt de hendel terug als je up of down schakelt. Zie namelijk geen veer of zit deze in de witte omhulsel ?
Zo ja dan wil je natuurlijk dat dit verstelbaar is qua veer druk, dit zie ik ook niet terug in de constructie dan alleen de moer op het uiteinde.

Zomaar even 2 dingen die me te binnen schoten naar het zien van de tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx Alex, we moeten even goed kijken naar de zaken die je stelt denk ik.

Die witte onderdelen zijn de veren, dit zijn dezelfde dingen die je bijvoorbeeld in de Heusinkveld pedalen ziet.

Ben nog wel even aan het stoeien met de plaats voor de schakelaars, vind het nog niet fantastisch :P

Edit:
Ik heb nog even gekeken naar de specs van de kruiskoppeling. De binnenmaat van de lager is 10mm, past waarschijnlijk net, maar dat weet ik pas zeker als de spullen hier op tafel liggen, en dat is misschien vrij laat.

Een alternatief onderdeel wat dezelfde functie vervult, en op m10 draait past, zo er xoiets zijm? Hmmm

Edit2:
Hier waar we het design zoveel mogelijk van af hebben gekeken :P
http://www.isrtv.com/foru...sequential-shifter-build/

Ik ga er even van uit dat als het bij hem zo gelukt is, dat dat bij ons dan ook moet kunnen.

[ Voor 52% gewijzigd door Schuey op 18-10-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Danielson schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:20:
Ik zit erover na te denken om mijn rig uit te breiden met een Buttkicker Gamer 2, maar kan iemand zijn ervaring met een Buttkicker delen? Aan de ene kant lijkt met me gaaf, maar aan de andere kant vraag ik me af of je het echt goed voelt en of het echt meerwaarde bied.

Kan iemand zijn ervaring delen? :)
Het biedt wel degelijk meerwaarde, maar de Buttkicker Gamer 2 versterker heeft het bij inmiddels 2x begeven en ik heb inmiddels tijdelijk een receiver als versterker ingezet en ga nog een andere andere versterker kopen.
Ik zou als ik jou was zoeken naar een goede versterker met veel laag mogelijkheid en losse pucks kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Schuey schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:12:
Thx Alex, we moeten even goed kijken naar de zaken die je stelt denk ik.

Die witte onderdelen zijn de veren, dit zijn dezelfde dingen die je bijvoorbeeld in de Heusinkveld pedalen ziet.

Ben nog wel even aan het stoeien met de plaats voor de schakelaars, vind het nog niet fantastisch :P

Edit:
Ik heb nog even gekeken naar de specs van de kruiskoppeling. De binnenmaat van de lager is 10mm, past waarschijnlijk net, maar dat weet ik pas zeker als de spullen hier op tafel liggen, en dat is misschien vrij laat.

Een alternatief onderdeel wat dezelfde functie vervult, en op m10 draait past, zo er xoiets zijm? Hmmm

Edit2:
Hier waar we het design zoveel mogelijk van af hebben gekeken :P
http://www.isrtv.com/foru...sequential-shifter-build/

Ik ga er even van uit dat als het bij hem zo gelukt is, dat dat bij ons dan ook moet kunnen.
Ben ook benieuwd eigenlijk. Ik zal vanavond op het werk is even kijken hoeveel speling erop zit, we hebben de spullen hier liggen.

Op het filmpje en de foto's van isrtv kan ik het zo niet opmaken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx! Ik vermoed dat er nauwelijks speling is omdat het maar net past, denk dat alle beweging uit de lager zal komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Schuey schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:08:
@Ray1979

Graag gedaan :) Het enige grote onderdeel wat je nog niet op had geschreven is een Fi-Tech wiring set, die heb ik er bijgekocht.

Ook heb ik de volgende kabelwartel gebruikt:
https://www.conrad.nl/nl/...k-m12-1-stuks-459229.html

Voor de rest is het simpel boutjes werk waar ik mijn handen niet voor in het vuur steek qua maten want ik heb niet alles opgeschreven helaas... dat ben ik in mijn enthousiasme wat vergeten :P

@Jordy
Jeuj, plaatjes!

Heb weer extra info ingewonnen bij collega's, ontwerp voor gecombineerde harde stops en microswitch komt eraan hoop ik :)
Thx, duidelijk! Hoe heb je de kabel van het stuur naar USB controller / poort geleid zonder dat deze in het gedrang komt door de omwentelingen van het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja, dat ga ik dus nog ontdekken :D

Ik heb al wel wat geprobeerd, als ik de hub aan de zijkant van mijn profiel plaats zou ik weleens in de problemen kunnen komen. Als ik hem aan de onderkant plaats ben ik alle problemen kwijt, en rekt de kabel veel gelijkmatiger uit. Denk dat het dat laatste wordt, maar mijn oplossing kan op 2 manier worden vastgemaakt.

[ Voor 82% gewijzigd door Schuey op 19-10-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:01
Schuey, heb je al een idee hoe je de verbiding met de PC gaat maken? Via USB?
Mocht je daarbij hulp nodig hebben moet je maar roepen.
Een kleine microcontroller als keyboard of gamecontroller zich laten aanmelden op USB moet niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Jordy heeft 6000 Arduino Micro's liggen geloof ik, ikzelf wil liever iets meer plug and play a la de DSD button boxes. Geen, drivers, geen firmware flashen, inpluggen en gaan :)

Sterker nog, ik zit er aan te denken de shifter te gaan verbinden op mijn DSD P2, mits daar nog ruimte over is voor 2 knoppen. Ik heb Derek al een mailtje gestuurd hierover.

Thx voor het aanbod, we zouden er zo maar eens gebruik van kunnen maken :)

@ray
Als je een QR1 gaat bestellen, wat ik aanneem, zou je me dan even kunnen inlichten? Ik wil er toch nog een 70mm adapter bij voor een rond stuur :)

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 19-10-2016 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Gaaf project mannen! Ik als ongelofelijke lurker zit te genieten. Hoe groot is de stap naar het maken van een sq shifter naar volledige? Als iemand die kan en wil bouwen ben ik zeer geïnteresseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
Schuey schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:46:
@ray
Als je een QR1 gaat bestellen, wat ik aanneem, zou je me dan even kunnen inlichten? Ik wil er toch nog een 70mm adapter bij voor een rond stuur :)
Doe ik! Plannen zijn klaar, timing is echter even afwachten, sta ook op t punt een nieuwe keuken te bestellen... Keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ziconl schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:31:
Gaaf project mannen! Ik als ongelofelijke lurker zit te genieten. Hoe groot is de stap naar het maken van een sq shifter naar volledige? Als iemand die kan en wil bouwen ben ik zeer geïnteresseerd.
Zo hey, ga je even van 'simpele' sequentiele naar volwaardige h-shifter in 1 zin? :D Gaat in mijn beleving veel te ver voor wat het is, dan kun je beter de Fanatec die beide kan kopen :)
ray1979 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:52:
[...]

Doe ik! Plannen zijn klaar, timing is echter even afwachten, sta ook op t punt een nieuwe keuken te bestellen... Keuzes, keuzes...
Cool! Ik ken het, soms komt er leven tussen je hobby door ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 20-10-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Vraagje: Ik ben aan het denken om Heusinkveld Pro pedalen te kopen, maar zijn deze standaard te monteren op de base-plate van Playseat (heb Playseat Revolution), of moet ik dan ook nog de Heusinkveld plate erbij hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderrr op 20-10-2016 13:52 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
SanderF1 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:51:
Vraagje: Ik ben aan het denken om Heusinkveld Pro pedalen te kopen, maar zijn deze standaard te monteren op de base-plate van Playseat (heb Playseat Revolution), of moet ik dan ook nog de Heusinkveld plate erbij hebben?
Doe voordat je hieraan begint eerst een test: a) verwijder je huidige pedalen, b) verstel de bestaande plate dusdanig dat je er met je voeten tegenaan kunt drukken en c) druk met al je kracht tegen de plate.

Geeft de plate mee (en dat doet hij vermoed ik), begin dan niet aan Heusinkvelds.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
LOL thanks, goede tip, ga ik straks even proberen!

Heb mijn pedalen momenteel op de grond staan en het stuk met de plate eraf gehaald omdat de Trustmaster (T3PA) pedalen niet goed aansluiten op de plate, dus kan de plate straks gewoon uit de kast halen en er even op gaan staan ofzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

ziconl schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:31:
Ik heb ook naar ontwerpen zitten kijken van H-shifters. Dat lijkt mij een leuk 2e project op den duur. Nu eerst maar eens deze Seq shifter bouwen en dan kijken we wel weer verder. En oja baby moet ook nog even tussendoor komen ; 8)7 |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
[quote]Schuey schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:24:
[...]

Zo hey, ga je even van 'simpele' sequentiele naar volwaardige h-shifter in 1 zin? :D Gaat in mijn beleving veel te ver voor wat het is, dan kun je beter de Fanatec die beide kan kopen :)

Thx voor je reactie. Ik ben een noob op dat gebied. Is de stap zo groot? Ik houd verder mijn mond en volg het met grote interesse :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
We hebben al meer dan genoeg moeite met dit geleende ontwerp ;)

edit:
behuizing uitgewerkt, niet echt tevreden nog, maar dan hebben we iets om naar te kijken en te overleggen. Heb gemerkt dat als je helemaal niks hebt er zo moeilijk te bepalen is welke richting je op wil, dan maar beginnen met iets waar je al niet over te spreken bent. Zsm gaan we knopen doorhakken en een 2-tal zaken vastleggen hoop ik. Sterker nog, ik bedoel 3, plaatsing microswitches, plaatsing eindstops, en verenkeuze, de fibro elast veren staan op losse schroeven door de comment van Alex :)

[ Voor 81% gewijzigd door Schuey op 20-10-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

SanderF1 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:48:
LOL thanks, goede tip, ga ik straks even proberen!

Heb mijn pedalen momenteel op de grond staan en het stuk met de plate eraf gehaald omdat de Trustmaster (T3PA) pedalen niet goed aansluiten op de plate, dus kan de plate straks gewoon uit de kast halen en er even op gaan staan ofzo ;)
Volgende tip: test niet alleen de buigzaamheid van de plate, maar van je hele rig. Ik heb 80/20 aluminium rigs (van 45mm alu profielen) zien buigen en flexen tijdens het remmen op HE pedalen :) Ook een standaard Obutto rig gaat flexen zonder aanpassingen/verstevigingen. Hier filmpje (zijn wel de HE ulitmates):

Ik heb niet voor niets de basis van mijn rig gemaakt van 18mm MDF met daaronder balken van 54x54mm die om de 5cm vastgeschroefd zitten met 5x50 houtschroeven en tevens ook nog met houtlijm verlijmd. Gooi daar nog een berg hoekprofielen in om de balken aan elkaar vast te zetten. Het heeft wel gewerkt, want zelfs als ik het rempedaal tot volle calibratie intrap beweegt/flext/kraakt de basis niet.

[ Voor 3% gewijzigd door derx666 op 21-10-2016 00:27 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb mijn Obutto ook verstevigd tbv de Heusinkveld pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
derx666 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:21:
[...]

Volgende tip: test niet alleen de buigzaamheid van de plate, maar van je hele rig. Ik heb 80/20 aluminium rigs (van 45mm alu profielen) zien buigen en flexen tijdens het remmen op HE pedalen :) Ook een standaard Obutto rig gaat flexen zonder aanpassingen/verstevigingen. Hier filmpje (zijn wel de HE ulitmates): [video]

Ik heb niet voor niets de basis van mijn rig gemaakt van 18mm MDF met daaronder balken van 54x54mm die om de 5cm vastgeschroefd zitten met 5x50 houtschroeven en tevens ook nog met houtlijm verlijmd. Gooi daar nog een berg hoekprofielen in om de balken aan elkaar vast te zetten. Het heeft wel gewerkt, want zelfs als ik het rempedaal tot volle calibratie intrap beweegt/flext/kraakt de basis niet.
Net of ik naar mijn eigen setup zit te kijken :) . Juist door de problemen die ik had met de playseat i.c.m. de wat zwaardere toevoegingen (Heusinkveld Ultimate / Accuforce) ben ik een 80/20 rig gaan bouwen.

Zodra ik tijd heb om foto's te maken gaan er trouwens een Playseat en een Playseat F1 in de verkoop. Tezamen met wat 'oude' sturen en pedalen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Oef, thanks voor de tips! Dat gaat dus niet werken met de Playseat, maar heb momenteel niet de ruimte voor een 80/20 rig (Sim-Lab.eu heeft wel echt mooi spul trouwens), dus misschien maar Fanatec pedalen met load-cell kopen dan..

[ Voor 21% gewijzigd door Sanderrr op 21-10-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Schuey schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:37:
We hebben al meer dan genoeg moeite met dit geleende ontwerp ;)

edit:
behuizing uitgewerkt, niet echt tevreden nog, maar dan hebben we iets om naar te kijken en te overleggen. Heb gemerkt dat als je helemaal niks hebt er zo moeilijk te bepalen is welke richting je op wil, dan maar beginnen met iets waar je al niet over te spreken bent. Zsm gaan we knopen doorhakken en een 2-tal zaken vastleggen hoop ik. Sterker nog, ik bedoel 3, plaatsing microswitches, plaatsing eindstops, en verenkeuze, de fibro elast veren staan op losse schroeven door de comment van Alex :)
Ben erg druk geweest op het werk en nog geen tijd gehad om te controleren. Zal het vandaag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx, komt vandaag goed uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
SanderF1 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:14:
Oef, thanks voor de tips! Dat gaat dus niet werken met de Playseat, maar heb momenteel niet de ruimte voor een 80/20 rig (Sim-Lab.eu heeft wel echt mooi spul trouwens), dus misschien maar Fanatec pedalen met load-cell kopen dan..
Klopt, heb een Sim-Lab rig. Is inderdaad mooi spul en neemt niet veel ruimte in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
Schuey heb het even voor je opgemeten. Een draadeind M10 is 9,8mm en het oog is precies 10mm wat ik al vermoede.
Speling van 0,2mm en zo op het gevoel is dat best veel, maar dan moet je jezelf de vraag stellen of je echt een kwaliteits shifter wil neerzetten of een goedkoper alternatief na wat er al op de markt is.
Is het het 2e dan zou ik me niet druk maken over die 0,2mm.

Draadeind fixeren in het oog is geen oplossing aangezien deze dan niet meer kan kantelen. Wel zijn er paspennen op de markt die een schuifpassing hebben (hebben we hier ook liggen) alleen weet ik niet tot welke lengte deze gaan.

Zal er nog een foto van maken.

[ Voor 26% gewijzigd door AlexP36 op 21-10-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bedankt Alex!
AlexP36 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:43:
Schuey heb het even voor je opgemeten. Een draadeind M10 is 9,8mm en het oog is precies 10mm wat ik al vermoede.
Speling van 0,2mm en zo op het gevoel is dat best veel, maar dan moet je jezelf de vraag stellen of je echt een kwaliteits shifter wil neerzetten of een goedkoper alternatief na wat er al op de markt is.
Is het het 2e dan zou ik me niet druk maken over die 0,2mm.
Overtuigend dat tweede. Anders kocht ik wel voor geld wat ik er niet voor over heb een kwalitatief superieur product ;)
[...] Draadeind fixeren in het oog is geen oplossing [...]
Wat bedoel je hier nu precies mee? Ik ben van plan om onder en boven het oog veiliggheidsmoeren te plaatsen zodat er ruimte is om te kantelen maar niet teveel om te schuvien. Zal ze niet strak tegen de lager aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik zat te denken om het draadeind te fixeren in het oog, doormiddel van een spanhuls of whatever.
Maar goed dat gaat nooit met als hoofdreden dat het oog dan niet meer kantelbaar is.

De 2 moeren waar jij het over hebt zullen ook weinig tot niets bijdragen aan de speling, je kunt hier alleen dan de kanteling van het oog mee bepalen, maar ook dit is eigenlijk overbodig omdat je toch maar 1 bepaalde slag lengte hebt.

Het is lastig uit te leggen zo op een forum :( soms moet je het gewoon zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:32

Niellie41

[object Object]

Van de week de GT1 rig van Sim-Lab opgehaald. Dit weekend ga ik hem in elkaar zetten. Zal ook snel een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
AlexP36 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:10:
Ik zat te denken om het draadeind te fixeren in het oog, doormiddel van een spanhuls of whatever.
Maar goed dat gaat nooit met als hoofdreden dat het oog dan niet meer kantelbaar is.

De 2 moeren waar jij het over hebt zullen ook weinig tot niets bijdragen aan de speling, je kunt hier alleen dan de kanteling van het oog mee bepalen, maar ook dit is eigenlijk overbodig omdat je toch maar 1 bepaalde slag lengte hebt.

Het is lastig uit te leggen zo op een forum :( soms moet je het gewoon zien.
Ik heb het nergens over speling of wat dan ook, daarom vroeg ik me af wat je nu precies bedoelt :D

Het voornaamste is, dat via jou nu ook bevestigd is dat m10 draad erdoor past, en je als alternatief een pasbout kunt gebruiken. We moeten er toch mee gaan rommelen straks, en m10 draad hebben we sowieso nodig. Er zal ook vast iets misgaan, daar is het een prototype voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Niellie41 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:15:
Van de week de GT1 rig van Sim-Lab opgehaald. Dit weekend ga ik hem in elkaar zetten. Zal ook snel een review schrijven.
Succes, maar zo moeilijk is het niet. Ik krijg morgen of maandag mijn triple monitor stand binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Aangezien ik nog niet de ruimte heb om een Sim-lab rig te plaatsen en daardoor de Heusinkveld pedalen nog niet mogelijk zijn, zit ik te denken aan de Fanatec CSL Elite LC pedalen (https://www.fanatec.com/e...l-elite-pedals-lc-eu.html) - heeft iemand hier ervaring mee? Of dan toch voor de Fanatec Clubsport pedalen gaan?

De T3PA pedalen geven echt nul gevoel dus ik wil/moet echt iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik heb een T500 met dezelfde pedalen. Pedalen op zich is niets mis mee maar de rem is het probleem. Daarom heb ik een John Bodin loadcell erop gezet. Perfect!

http://www.bodin-solutions.com/BLCT500/p1644578_7713861.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Rem idd, helaas kan die load cell alleen op de Pro en ik heb de gewone T3PA. Dus zal sowieso pedalen gaan vervangen voor nieuwe mét LC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zou zelf op dit moment altijd voor de CSL Elite LC gaan boven de CSP v3. De v3 vind ik waay overpriced. Ik heb er op de SimExpo mee gereden en vond het echt geen verbetering tov mijn toenmalige v2.

Als ik jou was zou ik gewoon de HE pro bestellen, en de playseat modificeren zodat deze wat minder flext. Dus de pedaaltray eraf halen, en daar iets anders voor in elkaar schroeven. De originele pedaaltray van de playseat zou je waarschijnlijk voor de HE pedalen toch al 100% plat moeten zetten (als ze al passen). Dan kun je net zo goed iets anders bouwen. Ik zou er dan ook zeker de baseplate voor de HE pedalen bijbestellen.

Je kunt nu nl. wel 170 euro ofzo (geen idee wat ze kosten) uitgeven voor de CSL pedalen, maar ik weet zeker dat je op een gegeven moment toch de HE pedalen wil hebben. Zou ik dat geld liever sparen voor een simlabs rig ofzo :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Begrijp de redenering, maar de HE en SL rig en brackets voor triples komt uit op €1100 dus als ik dan voor nu een jaartje de CSLs gebruik en die met €100 verlies verkoop vind ik dat ook prima. Met een kleine op komst kunnen de financiën beter die kant op gaan denk ik, en dan zien we over een jaartje wel weer ;)

Wat is mbt rempedaal de meerwaarde van de HE tov de CSL Elite LC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

kun je niet eens vergelijken.
Maar het is niet alleen het rempedaal wat zo goed is aan de HE's, ik ben helemaal lyrisch over het gaspedaal en ook de koppeling. Ik kan het niet goed onder woorden brengen wat er beter is, maar woorden als meer controle, vloeiender, meer gevoel (zwaardere veer, maar voel niet als een zwaarder pedaal).
De koppeling is de 1e koppeling die voor mij ook echt bruikbaar is. Bij al mijn vorige pedalen was het voor mij zo goed al onmogelijk om het koppelmoment te vinden, en dan de pedalen daar te houden. Bij de HE's is het net alsof het vanzelf gaat, ik denk er niet eens bij na, en het koppelen (bij het wegrijden) gaat gewoon goed.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Over zware veren gesproken, nondeju :D

Als er iemand ook interesse heeft in een shifter, maar wie een bureau gebruikt, stuur even een pm graag.

Gisteren weer grote stappen gemaakt. Sterker nog, mechanisch zijn we wat mij betreft klaar. Er moeten nog wat onderdeeltjes gezocht worden, maar dat is nog 1 item als het goed is.

Allebei erg druk komende weken, maar ik hoop echt dat we volgende maand een prototype kunnen testen!

edit:

Heavy Metal Shifter O-)
Nieuwe behuizing
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/686fqr_th.jpg

Update voor de binnenkant, hebben feedback verwerkt en wat geschoven met dingen om meer gebruik van de ruimte te maken.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5mwmfq_th.jpg

edit2:
Met design naar de leverancier voor ons plaatwerk gegaan, we gaan meteen kostenbesparende maatregelen doorvoeren voor heel het ontwerp.

Echt waanzinnig leuk om iets compleets te maken, over elk onderdeeltje hebben we nagedacht en keuzes gemaakt die het beter maken. Nu al trots op en we hebben nog niks :D Ja een gat in een eikenhouten vloer en de onderkant van een bureau >:)

edit3:
Het kan zo snel gaan, de laatste behuizing is alweer geslachtofferd. Gaan een aantal budget gerelateerde wijzigingen aankomen, beetje van alles minder :)

[ Voor 55% gewijzigd door Schuey op 23-10-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2020
Te gek hoor je eigen shifter maken. Erg fraai moet ik zeggen.
Zit nu ik weer iracing wat aan het oppakken ben, bijna elke avond naar me rig te kijken wat de volgende stap moet zijn .. haha

De seq shifter staat hoog op de lijst samen met een of 350mm of misschien wel 380mm stuur voor de huidige oval verslaving.

Kwam deze tegen. Kost 400 euro maar dan heb ook iets om naar te kijken! Beetje zonde misschien wel als je toch een oculus op hebt :p

YouTube: Shifter gt sequential # carman simulatori# iracing# professionnel# d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het is verassend leuk, vooral omdat we twee it-ers zijn en geen kennis van zaken hebben :P Maar, het wordt meteen duidelijk dat er behoorlijk wat tijd en uitzoekwerk in gaat zitten.

Die manu factory shifter blijft super nice :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
Een klein crosspostje uit het AC topic:

Heb de afgelopen tijd dus weer wat spullen bij elkaar gesprokkeld, zoals een nieuwe PC, 3 monitoren, een oude playseat en een thrustmaster t300 en vervolgens aan de slag gegaan met wat houten balken en mdf:

Het resultaat:

[YouTube: https://youtu.be/DorP6D45t6M]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cPhtTQhunTYvf9msJoYR7t92/full.jpg

DIY SIM

DIY SIM

DIY SIM

Voor nu, en zeker voor mijn doen, meer dan genoeg lol met racen met AC!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo zeg jij zet er gang in :D

Zit er een dikke videokaart in die pc of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Schuey schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:37:
Zo zeg jij zet er gang in :D

Zit er een dikke videokaart in die pc of valt het mee?
Ja, ik dacht ik doe het goed of niet.
Zit nu een 2de hands R9 290X in met 4 Gb DDR5. Als ik alleen rij, kan ik gewoon prima draaien. Heb nog niet met meer auto's op de baan gezeten. Vanavond of morgen eens even proberen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Lekker man, grootte van de schermen? 24 inch?

En nu lekker kilometers maken! En een filmpje posten van het rijden natuurlijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ja, 3 x 24" 1920*1200 dus zit nu met eyefinity op 5760*1200 te racen :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2020
@Schuey,
Heb je deze al gezien. Ziet er potent genoeg uit om "makkelijk" na te maken ..

http://bargmann.dk/wp-content/uploads/2014/03/shiftr01.jpg

Ik blijf maar zoeken naar een seq shifter hahah. Weet nog niet welke maar voel aan me water dat binnenkort gewoon een pookje naast me stoel moet zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Mooie shifter voor... €99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Diems01 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:47:
@Schuey,
Heb je deze al gezien. Ziet er potent genoeg uit om "makkelijk" na te maken ..

http://bargmann.dk/wp-content/uploads/2014/03/shiftr01.jpg

Ik blijf maar zoeken naar een seq shifter hahah. Weet nog niet welke maar voel aan me water dat binnenkort gewoon een pookje naast me stoel moet zitten :p
Ziet er uit als een omgebouwde handrem opbouw, zal vast niet binnen ons budget liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben afgelopen week ook begonnen aan mijn Ricmotech build. Heb het platform nu klaar en was begonnen met het zagen van de zijplaten. Uiteraard zagen ze eerst bij de Gamma het MDF op de verkeerde maat, dus kun je weer een keer terug... :{

Maar in principe is het best te doen. Helaas mis ik soms wel wat beter gereedschap, het zagen is niet helemaal mijn ding merk ik wel...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1 ... 18 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.