Don't trust an atom, they make up everything.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de AOC Gaming CQ32G2SEBK 32, had er al een AOC op zitten en die beviel goed. En er zullen vast mooiere schermen zijn maar deze gaven mij een goede balans tussen specs en prijsSporedd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:07:
Welke schermen heb je gekozen als ik vragen mag?
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Card Nox schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:09:
[...]
Heb je fototje? Moet wel een bakbeest van een rig zijn.
:strip_exif()/f/image/IlbLMMst0lkEfE3T1NPxHq41.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fLcAqtTAHpZ3GGYewY5NkSKp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mLVfAyxvU73jdzGjrVMc432X.jpg?f=fotoalbum_large)
Best groot ja, en nu nog in de woonkamer. Gaat wel binnenkort naar boven maar moet daar eerst ruimte maken. Vrouw vind het echter gezelliger als hij beneden staat dus dat zal nog wel even het geval zijn
Moet nog wel met kabel management bezig en de monitoren nog even helemaal netjes afhangen. Maar wilde racen.
[ Voor 3% gewijzigd door Himalaya op 23-11-2021 18:47 ]
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Moet wel vette beleving zijn zo.
Hij wou racenSimbob schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:50:
Hoe komen die spleten tussen de schermen? Is dat omdat ze niet goed zijn geplaatst of dit omdat de schermen curved zijn?

Ik kan ze nog wel iets strakker afhangen maar helemaal weg krijg je het niet omdat de onderste rand iets voor het scherm zit en de andere randen gelijk met het scherm liggen. Ik plak het straks aan de achterkant af zodat er geen licht door komt. Tijdens het rijden merk/zie ik er overigens niks van, dan zit je echt midden in het racen.Simbob schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:50:
Hoe komen die spleten tussen de schermen? Is dat omdat ze niet goed zijn geplaatst of dit omdat de schermen curved zijn?
Curved maakt dus niet uit, vlakke schermen met dezelfde rand constructie zou hetzelfde effect geven.
Gelukkig ben ik niet te dik met 186cm en 72kgCard Nox schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:49:
Moet je niet te dik zijn anders kom je niet meer tussen de stoel en schermen door, haha.
Moet wel vette beleving zijn zo.

Ik ben al een tijdje redelijk fanatiek met input vanuit dit topic bezig met SimRacing voornamelijk in iRacing.
Nu mag ik van mezelf een einde jaars upgrade door voeren, en zit ik te denken aan nieuwe pendalen en wellicht een Direct Drive Base..
Ik kom van een Club Sport v2.5 Base met een (loadcell) pendalen zet van Fanatec.
Zelf merk ik dat ik voor mijn gevoel de meeste winst kan halen uit de pendalen, hier loop ik iedere dag als ik SIM toch wel een beetje mee toe stoeien. Nu zat ik te kijken naar een Heusinkveld Sprint, of zoals eerder benoemd in dit topic naar de wat minder bekende BJ pendalen.
Voor het stuurbase zelf zat ik te denken aan een DD1 ik zie weinig reden waarom een DD2 de keuze zou moeten zijn.
Hebben jullie nog tips? Alvast bedankt
Aangezien je al in het Fanatec ecosysteem zit is een DD1 een logische keuze de extra NM van den DD2 heb je waarschijnlijk niet nodig. Ik ben van een v2.5 naar een Simucube 2 pro gegaan, maar aangezien je dan ook gelijk een ander stuur nodig hebt zit je al snel aan de €2k.Red_Head schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:34:
Hi All,
Ik ben al een tijdje redelijk fanatiek met input vanuit dit topic bezig met SimRacing voornamelijk in iRacing.
Nu mag ik van mezelf een einde jaars upgrade door voeren, en zit ik te denken aan nieuwe pendalen en wellicht een Direct Drive Base..
Ik kom van een Club Sport v2.5 Base met een (loadcell) pendalen zet van Fanatec.
Zelf merk ik dat ik voor mijn gevoel de meeste winst kan halen uit de pendalen, hier loop ik iedere dag als ik SIM toch wel een beetje mee toe stoeien. Nu zat ik te kijken naar een Heusinkveld Sprint, of zoals eerder benoemd in dit topic naar de wat minder bekende BJ pendalen.
Voor het stuurbase zelf zat ik te denken aan een DD1 ik zie weinig reden waarom een DD2 de keuze zou moeten zijn.
Hebben jullie nog tips? Alvast bedankt
En voor wat betreft de bepalen. Met de Sprints zit je altijd goed. Aangezien je al LC pedalen hebt zal de upgrade niet gigantisch zijn. Ik ben zelf van de CSL Elite naar de Sprints gegaan en ik vond het vooral fijn dat je extra kg ter beschikking hebt waardoor je preciezer kunt remmen.
Rig: is een treq one die ik op wielen onder mijn bureau schuif.
Dit icm 24" triples 60hz HP schermen voldoen prima (op een fixed mount), de volgende stap is een 100 of een 144hz scherm, maar ja ga ik dan voor triples of Ultrawide.
Mijn dillemma zit erin dat ik ook nog andere spellen speel op deze PC + dat ik ook de schermen voor werk gebruik. ik heb al een compromise gedaan door de triples halverwege mijn bureau te plaatsen wat voor werk minder optimaal is (daar zal ik het liefste het scherm zo ver mogelijk naar achter hebben).
Ik neig er naar om voor een ultrawide te gaan, op een vaste voet die ik dan naar voren en achteren kan schuiven.
Maar herkennen meer mensen dit probleem als je je pc voor meerdere doeleiende gebruikt?
Maar als je voor ultrawide gaat, in hoeverre doe ik dan een compromise met racen, is 32/34" inch dan voldoende? of is dat echt een achteruitgang?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 285,- | € 285,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
2 | Interne harde schijven | WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Tempered Glass Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 40,- | € 40,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 133,55 | € 133,55 |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 60,04 | € 60,04 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 159,71 | € 159,71 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 947,10 |
Van 3 x 24" (3 x ~540mm = ~1620mm minus de hoek vd schermen..) naar 34" (~800mm) op dezelfde afstand tot je ogen is ongeveer een halvering, dat ga je zeker wel merken op je FOV. Wellicht dat een 43" (~1060mm) of 49" (~1200mm) een optie is?
[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 24-11-2021 13:51 ]
Ik zat hier de afgelopen weken ook mee te klooien en heb het nu voor elkaar. Ik heb het geluk dat ik ooit bewust gekozen heb voor een videokaart met 5 uitgangen (3x DP en 2x HDMI).Valkyre schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:49:
Maar herkennen meer mensen dit probleem als je je pc voor meerdere doeleiende gebruikt?
Ik heb een 38" scherm op m'n bureau staan, die via DP aangesloten moet worden. Een lekker groot scherm; en daarmee heb ik gelijk aan 1 scherm op m'n bureau genoeg.
Daarnaast heb ik 4 27" schermen op m'n simrig. Drie zijn 144hz 1080p en m'n bovenste scherm draait op 60hz. M'n videokaart kan maximaal 4 uitgangen tegelijk aansturen; dus dat past precies op m'n simrig. Ik gebruik Helios Display Management om tussen beide scenario's (desktop of simrig) te wisselen. Even een shortcut plaatsen op je desktop en je switched heel makkelijk heen en weer.
Ja daar zit wat in inderdaad, ik heb nu dus ook een arm/mount voor 3 schermen die kun je alleen niet verzetten omdat die met een pin door het bureau naar beneden gaat.TiezZ_BE schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:43:
@Valkyre ik heb de monitor opgehangen aan een monitor arm, dan moet je niet telkens alles op de bureau verschuiven om het scherm te verzetten
hmm klopt als niet teveel een compromise aan het racen wil doen zal een 49" wel een beetje de standaard moeten zijn.Card Nox schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:50:
@Valkyre, monitormount een optie? EDIT: What @TiezZ_BE said.
Van 3 x 24" (3 x ~540mm = ~1620mm minus de hoek vd schermen..) naar 34" (~800mm) op dezelfde afstand tot je ogen is ongeveer een halvering, dat ga je zeker wel merken op je FOV. Wellicht dat een 43" (~1060mm) of 49" (~1200mm) een optie is?
die dan met een arm aan de buitenmuur zou een idee kunnen zijn.
dit is natuurlijk wel direct de meest luxe optie, voor de verschillende workloads zou ik dan een nieuwe scherm moeten kopenLuckeh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:06:
[...]
Ik zat hier de afgelopen weken ook mee te klooien en heb het nu voor elkaar. Ik heb het geluk dat ik ooit bewust gekozen heb voor een videokaart met 5 uitgangen (3x DP en 2x HDMI).
Ik heb een 38" scherm op m'n bureau staan, die via DP aangesloten moet worden. Een lekker groot scherm; en daarmee heb ik gelijk aan 1 scherm op m'n bureau genoeg.
Daarnaast heb ik 4 27" schermen op m'n simrig. Drie zijn 144hz 1080p en m'n bovenste scherm draait op 60hz. M'n videokaart kan maximaal 4 uitgangen tegelijk aansturen; dus dat past precies op m'n simrig. Ik gebruik Helios Display Management om tussen beide scenario's (desktop of simrig) te wisselen. Even een shortcut plaatsen op je desktop en je switched heel makkelijk heen en weer.
Voor de work/ andere games workload een 'kleine' curved 144hz 32" oid.
en dan 3x nieuwe schermen voor het racen...
maar dat wordt mij A omwille van het geld wat te gortig, en ruimte op mijn rig in de kamer dat word WAF technische misschien een dingetje
ik heb nu 2 windows installaties 1 voor het racen, en 1 voor de rest. (die nvidia surround shortcuts werkte zo brak) en nu heb ik gewoon een versie installatie voor alleen maar iracing, iflag, crewchief enz.
Stel ik koop een 32" inch curved 100/144hz, en ik behoud mijn bestaande 60hz monitoren gaat dat samen?
Je kan niet verschillende refreshrates op je schermen hebben in-game. En je resolutie moet gelijk zijn over de schermen heen (in elk geval met iRacing).Valkyre schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:16:
[...]
Stel ik koop een 32" inch curved 100/144hz, en ik behoud mijn bestaande 60hz monitoren gaat dat samen?
Uiteindelijk wil ik ik qua pedalen naar de heusinkveld sprint pedals.
Ik zag namelijk een goede aanbieding van Gtomega, maar zie in de review dat deze last heeft van flex bij direct drive units.
Ik ben zelf 1.94 en weeg 100 kg.
Volgens mij kom ik dan uit in de hoek van Rseat of Sim lab, en zijn bijvoorbeeld de sparco stoelen not done.
Kan iemand mij advies geven aangezien proefzitten met de huidige corona regels niet meer kan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
het beste advies is om even je adem in te houden en wachten tot je weer kan proefzitten.nickname89 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:53:
Welke racestoelen zijn er aan te bevelen voor een Fanatec DD met boost kit waarbij er geen flex ontstaat.
Uiteindelijk wil ik ik qua pedalen naar de heusinkveld sprint pedals.
Ik zag namelijk een goede aanbieding van Gtomega, maar zie in de review dat deze last heeft van flex bij direct drive units.
Ik ben zelf 1.94 en weeg 100 kg.
Volgens mij kom ik dan uit in de hoek van Rseat of Sim lab, en zijn bijvoorbeeld de sparco stoelen not done.
Kan iemand mij advies geven aangezien proefzitten met de huidige corona regels niet meer kan.
Lengte en gewicht zeggen nl niet zo veel over je verhoudingen, zithouding en hoe comfortabel jij de seats zelf gaat vinden.
Dit. ik had geen stoel besteld totdat ik bij Treq-Sim stoelen getest had en tot mijn verbazing kwam degene die het minst interessant leek, het lekkerste te zitten. Ik zou dat ook zeker ergens proberen, al is dat in deze tijd erg lastig.Darkangle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:11:
[...]
het beste advies is om even je adem in te houden en wachten tot je weer kan proefzitten.
Lengte en gewicht zeggen nl niet zo veel over je verhoudingen, zithouding en hoe comfortabel jij de seats zelf gaat vinden.
Momenteel heb x34 monitor met g-sync.
Dit g-sync bevalt mij prima.
Ik ben een beetje aan het kijken naar triples nu, en ik vroeg mij af of g-sync ook aan te raden is voor triples?
Of alleen de center monitor eventueel?
Akkoord, tearing was voor mij ook reden om toentertijd voor g-sync te kiezen.Señor Sjon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:32:
Ik zou altijd voor 3 dezelfde schermen gaan. Sowieso met G/Free-sync want tearing is echt een verschrikking om naar te kijken.
G-sync werkt alleen via displayport toch?
Dat zou dan betekenen dat ik een nieuwe gpu moet hebben.
Heb op de 1080 ti maar 1 dp zitten namelijk.
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:35:
Met hoge resoluties / refreshrates heb je altijd DP nodig. Maar één DP op de 1080 Ti? Dat lijkt me stug. Vrijwel elke high end kaart heeft 3x DP erop zitten en vaak 1x HDMI

Juist ja, en die heb ik dus.kroegtijger schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:13:
[...]
alhoewel er ook wel een aantal te vinden zijn met 2x HDMI en 2x DP.
Mocht ik met deze kaart triples willen, dan is 60 hz max?
Zie https://www.cmple.com/lea...rsions-and-specifications
Daarnaast, 60fps is prima, koop een monitor die aan kan wat je wilt, die videokaart vervang je eerder.
Oh dat wist ik niet inderdaad.Aikon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:38:
Nee, HDMI kan een hoop meer aan, check even welke versie je hebt van hdmi en zoek de specs op. En check dan ook wat je (toekomstige) monitor aan kan met welke aansluiting en versie.
Zie https://www.cmple.com/lea...rsions-and-specifications
Daarnaast, 60fps is prima, koop een monitor die aan kan wat je wilt, die videokaart vervang je eerder.
Bedankt voor de info, ik zal eens even gaan kijken welke hdmi ingang er op zit.
Ik wil inderdaad liever nog niet een nieuwe gpu kopen i.v.m. de "lichtelijk" hoge prijzen.
Tnx nog voor je reactie, ik ga Q1 21 de boel een beetje samenstellen en zal AMS2 eens proberen. Net gekocht. En qua stoel zal ik waarschijnlijk met een meer basis setup beginnen.Darkangle schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:10:
1. niet voor die prijs.
2. Ik haal tot 16 a 18 uur VR op sommige dagen. Goed afstellen (meer dan de meeste mensen denken te doen) en slimme keuzes maken helpt.
3. Frame, iets solides. Genoeg over te vinden, treq e.d. zijn niet al te duur en prima te doen, qua wheel enzo kan je het gek maken of niet, hangt van je budget af.
4. VR: AMS2. Na een beetje tweaken zeer strak in vr en je gaf aan multi niet belangrijk. Iracing is duur en meer op multi.
Fanatec lijkt me inderdaad meer dan goed, wel erg aan de prijs maar ga me er eens in verdiepen. IRacing gaat me denk ik teveel gedoe om het rijden zelf heen opleveren, maar qua beleving ziet het er geweldig uit. Heeft wel wat weg van Race07 lijkt het?Playa del C. schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:05:
[...]
1) Bestaat, maar vind ik persoonlijk overbodig.
2) VR kan ik uren per dag gebruiken zonder klachten. Als het goed is ingesteld en je bent er aan gewend, dan is het niet anders dan in het echt kijken. Sterker nog, het is in een echte race-auto een stuk zwaarder.
3) Fanatec is een goed startpunt. En een alu-rig.
4) iRacing heeft alles en levert kwaliteit. Het is duur, maar als je specifieke zaken koopt, of zo en dan eens wat, dan valt het mee. Zeker als je een dure pc en race-rig al hebt gekocht.
Ik heb zojuist 3 x Dell S322DGM besteld. Deze is ook G sync compatible, geen stroomblok aan het snoer, goede refreshrate, goede beoordeling op Rtings qua gaming en een goede aanbieding natuurlijk.Tophof schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:00:
Even een vraag over monitoren.
Momenteel heb x34 monitor met g-sync.
Dit g-sync bevalt mij prima.
Ik ben een beetje aan het kijken naar triples nu, en ik vroeg mij af of g-sync ook aan te raden is voor triples?
Of alleen de center monitor eventueel?
De afgelopen 2 weken me helemaal suf gelezen aan reviews
Dus als iemand nog een Samsung 1440p 49 inch wilt overnemen
Vind je dat een positief ding, een interne voeding i.p.v. een adapter? Ik gebruik eigenlijk alleen maar Dell monitoren voor mijn werk, maar heb de afgelopen jaren al 3x een kapotte PS gehad. Daarom heb ik juist expliciet voor de simrig, een monitor gekozen met externe adapters. Zo zie je de verschillen in wensen :-)Simbob schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:20:
[...]
Ik heb zojuist 3 x Dell S322DGM besteld. Deze is ook G sync compatible, geen stroomblok aan het snoer, goede refreshrate, goede beoordeling op Rtings qua gaming en een goede aanbieding natuurlijk.
Herkenbaar. Zo ben ik ook te werk gegaan en ik ben dus bij AOC terecht gekomen. Vooral vanwege de prijs waarbij ik de minpunten voor lief nam.De afgelopen 2 weken me helemaal suf gelezen aan reviewsGoogle, Youtube, Newegg, Pcpartpicker, Amazon, Bestbuy, Rtings, Facebook en nog veel meer heb ik doorgenomen voor reviews. Aan alle schermen is wel iets op te merken en veelal de negatieve ervaringen lees je, maar voor mij kwam de Dell als winnaar uit de bus.
Dus als iemand nog een Samsung 1440p 49 inch wilt overnemenDe advertentie komt aankomende week online.
Sinds een week ben ik ook druk bezig met assetto Corsa competizione op de ps5. Nu ben ik vrij nieuw, maar vorige week kon ik bij driver m’n stats bekijken (snelste tijd op welke track etc). Nu zie ik sinds dinsdag dat er niks getoond wordt meer. Alleen een loading icon. Hoe krijg ik m’n stats terug? M’n rating toont wel, sa gaat ook omhoog etc. Maar m’n stats weigeren
Iemand een idee?
Ik heb ps plus en een werkende verbinding (kan ook multiplayer doen)
[ Voor 8% gewijzigd door erickov op 28-11-2021 11:35 ]
Uncomfortable silence can be so loud...
Gran Turismo DD Pro Premium Bundle
De Simlab team redline rig
En de F1 steering wheel van fanatec
Ik zal nog op zoek moeten gaan voor een stoel, de eerste stoel die ik ga proefzitten is de LCD racestoel.
Gisteren was ik bij racesquare zandvoort om het een en ander te ondervinden, maar eelijk gezegd is een kuipstoel zonder kussen echt slopend voor je lichaam. Wat ook geinig was, de podium base stond standaard op 35% force feedback afgesteld omdat mensen anders de force feedback te hoog vinden.
Ik ben bang als ik nu niet bestel dat de DD pro bundle duurder wordt eerdaags, ik zag bijvoorbeeld op de australische site al een prijs van dik 1200 dollar staan. Volgens mij is ook de simlab rig nooit in de aanbieding.
Helaas is het spul van fanatec pas in maart leverbaar, maar dik het wachten waard
De vraag is hoe nuttig die stats nog zijn na de 1.8.x updates aangezien alles nu ongeveer een seconde langzamer zal zijn.erickov schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:33:
Hoe krijg ik m’n stats terug? M’n rating toont wel, sa gaat ook omhoog etc. Maar m’n stats weigeren
Iemand een idee?
Sowieso nuttig toch? Nu werkt het helemaal niet.Card Nox schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:54:
[...]
De vraag is hoe nuttig die stats nog zijn na de 1.8.x updates aangezien alles nu ongeveer een seconde langzamer zal zijn.
Uncomfortable silence can be so loud...
Ik zeg ook altijd liever geen data dan foute data.
Zie ik eigenlijk essentiele onderdelen over het hoofd?nickname89 schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:29:
Mede dankzij het advies hier op het forum en de lange levertijden op de DD van fanatec en de black friday deal van simlab sta ik op het punt het volgende te bestellen.
Gran Turismo DD Pro Premium Bundle
De Simlab team redline rig
En de F1 steering wheel van fanatec
Ik zal nog op zoek moeten gaan voor een stoel, de eerste stoel die ik ga proefzitten is de LCD racestoel.
Gisteren was ik bij racesquare zandvoort om het een en ander te ondervinden, maar eelijk gezegd is een kuipstoel zonder kussen echt slopend voor je lichaam. Wat ook geinig was, de podium base stond standaard op 35% force feedback afgesteld omdat mensen anders de force feedback te hoog vinden.
Ik ben bang als ik nu niet bestel dat de DD pro bundle duurder wordt eerdaags, ik zag bijvoorbeeld op de australische site al een prijs van dik 1200 dollar staan. Volgens mij is ook de simlab rig nooit in de aanbieding.
Helaas is het spul van fanatec pas in maart leverbaar, maar dik het wachten waard
DD Pro
SimLab TRL
Seat wordt naderhand aangeschafd
Tv scherm en playstation zijn aanwezig en worden in eerste instantie gebruikt.
Is een seat glider een must?
En kun je aangeven waarom je voor de TRL gaat? Deze worden zelden verkocht gaven ze bij simlab aan. Hij is een stuk duurder dan de EVO en veel minder flexibiliteit qua afstelling. Ik vind hem overigens wel mooier dan de EVO.
Je bent gewoon veel flexibeler qua gebruik. in verhouding met de rest v/d setup is het onzin om deze paar euro te besparen
Loadcell kan ik ook aanraden, zou niet meer zonder willen
De GT-Evo is niet compatible met een single screen houder. Op de website staat "Please be aware that Podium DD / CSL DD mount is not compatible with GT1-EVO single screen holder:"Thodekroo schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:07:
Ik zou er nog een loadcell pedaal bij doen. En als jij de enige bent die op je rig zit, en als je niet meer in de lengte groeit, is een seatslider niet nodig.
En kun je aangeven waarom je voor de TRL gaat? Deze worden zelden verkocht gaven ze bij simlab aan. Hij is een stuk duurder dan de EVO en veel minder flexibiliteit qua afstelling. Ik vind hem overigens wel mooier dan de EVO.
Ik wil later graag een scherm toevoegen aan de rig.
Daarnaast wil ik in de toekomst de optie houden voor een DD1 of DD2 en of heusinkveld sprint / pro pedalen, dan denk ik dat de TRL een stuk minder last heeft van flex. Vooral bij de pedalen.
Maar nu ik de FAQ opnieuw lees zie ik dat de TRL en GT-Evo beide dezelfde issue hebben voor heusinkveld pedalen en dat dan de GT2 beter is. Echter de GT2 is weer niet compatible met fanatec CSL
Foutieve info, excuseer.
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 28-11-2021 20:48 ]
Op de website van SimLab staat niet dat de fanatec compatible is omdat de GT2 een front mount wheeldesk heeft en de CSL DD heeft een wheel deck nodig. No problem, je was me al voorSchuey schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:47:
GT2 is net zo compatible als de EVO of TRL, het 3 gaten patroon van Fanatec zit daar gewoon op.
Foutieve info, excuseer.
Is het zo dat een GT2 steviger is dan een EVO?
En met wat kan de TRL worden vergeleken qua stevigheid ? Met de GT2 of EVO?
[ Voor 3% gewijzigd door nickname89 op 28-11-2021 20:54 ]
Ik heb de premium bundle, dus met 1 extra loadcell. Totaal heb ik dan 3 pedalen.Thodekroo schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:07:
Ik zou er nog een loadcell pedaal bij doen. En als jij de enige bent die op je rig zit, en als je niet meer in de lengte groeit, is een seatslider niet nodig.
Neem aan dat je dat bedoelt, of zou je twee LC pedalen aanschaffen
Nee 1 loadcell inderdaad!nickname89 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:00:
[...]
Ik heb de premium bundle, dus met 1 extra loadcell. Totaal heb ik dan 3 pedalen.
Neem aan dat je dat bedoelt, of zou je twee LC pedalen aanschaffen
Je koopt toch geen CSL DD mount? Je monteert je csl dd gewoon op je deck en dan kun je (als ik het wel heb) gewoon een single screen houder monteren.nickname89 schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:31:
[...]
De GT-Evo is niet compatible met een single screen houder. Op de website staat "Please be aware that Podium DD / CSL DD mount is not compatible with GT1-EVO single screen holder:"
Dan is de keuze makkelijk, de EVO bespaart een hoop geld
Stel de heusinkveld ultimate pedals komen op een later moment dan kan dat altijd nog icm met de pedal seat slider op de EVO.
Ik heb wel de seat brackets er bij gedaan, helaas is de slider niet te pre orderen en niet op voorraad.
Maar sowieso zal ik de brackets nodig hebben
Hou er rekening mee dat Heusinkvelds niet werken op de Playstation. Op de PS moet je binnen een bepaald merk blijven om alles te laten werken, in jouw geval Fanatec. Als je overstapt naar PC is mixen van verschillende merken natuurlijk wel weer een optie.nickname89 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:38:
Inderdaad je hebt gelijk, ik heb het verkeerde gelezen.
Dan is de keuze makkelijk, de EVO bespaart een hoop geld
Stel de heusinkveld ultimate pedals komen op een later moment dan kan dat altijd nog icm met de pedal seat slider op de EVO.
Ik heb wel de seat brackets er bij gedaan, helaas is de slider niet te pre orderen en niet op voorraad.
Maar sowieso zal ik de brackets nodig hebben
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Drive hub?thunder8 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:53:
[...]
Hou er rekening mee dat Heusinkvelds niet werken op de Playstation. Op de PS moet je binnen een bepaald merk blijven om alles te laten werken, in jouw geval Fanatec. Als je overstapt naar PC is mixen van verschillende merken natuurlijk wel weer een optie.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Kan je met Drivehub apart alleen pedalen aansturen dan? Zover ik weet is drivehub ervoor om niet compatibel bases alsnog te laten werken, maar dan moeten pedalen en shifters en handremmen alsnog via de base aangesloten worden?
Geen idee , vandaar de ?thunder8 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:09:
[...]
Kan je met Drivehub apart alleen pedalen aansturen dan? Zover ik weet is drivehub ervoor om niet compatibel bases alsnog te laten werken, maar dan moeten pedalen en shifters en handremmen alsnog via de base aangesloten worden?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
^ helemaal mee eens. Monitor die plots niet meer opstart (of raar doet bij inschakelen) is idd vaak te wijten aan defecte PS printplaat. Helaas maakt het de keuze beperkt in groottes/modellen. Wat mij betreft verplichten ze ditZFLaSH schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:47:
[...]
Vind je dat een positief ding, een interne voeding i.p.v. een adapter? Ik gebruik eigenlijk alleen maar Dell monitoren voor mijn werk, maar heb de afgelopen jaren al 3x een kapotte PS gehad. Daarom heb ik juist expliciet voor de simrig, een monitor gekozen met externe adapters. Zo zie je de verschillen in wensen :-)
Alleen nog geen stoeltje helaas. Die bij Simlab zelf waren (voor mij) of te klein of te duur.
Hierboven vermelde Focus vond ik zeer mooi. Als iemand weet waar zoiets (merk/type op zich niet belangrijk, als maar enigszins "kicken" uit ziet) te koop ik hou ik mij zeer aanbevolen
Rij zelf nu 30 jaar Volvo en zeer tevreden over die stoelen dus misschien zoiets er op zetten maar uiterlijk vind ik helaas ook zeer belangrijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Brad Pitt op 29-11-2021 20:52 ]
Nickname does not reflect reality
Stoel uit een BMW M240:
Stoel uit een Mercedes A AMG
Rondkijken daar loont
Dit klopt zeker, ziet er goed uit, bedankt!
https://www.onderdelenlij...nks/onderdeelid/13094610/
De mijne ziet en voelt als gloednieuw en is bijna helemaal zwart, bij Rhenoy uitgezocht ook. Uiteindelijk gaat het er om dat 'ie lekker zit. Maar goed, elk fatsoenlijk bedrijventerrein heeft wel een zaak met auto-onderdelen waar je rond kan kijken.
Ze hebben ze niet voor het uitkiezen en er staat bij Rhenoy ook een mooie BMW stoel. Alleen heeft men bij het verwijderen van de auto bij een ik denk ongeval alles op de voorstoelen gekwakt, waardoor er een deuk in het leer zit. Ook zijn er steeds meer stoelen elektrisch, daar moet je dan weer een 12v systeem voor aanleggen en als je pech hebt is het nog via CANBUS of andersoortig module geregeld ook.
Plus, vanwege een altijd snel beginnende irritatie (meestal vanwege eigen onkunde) race ik nooit langer dan maximaal een paar uur en ik denk/hoop dat dat in een kuipje ook wel zal moeten lukken.
Vind deze echt enorm mooi maar uiteraard geen idee hoe zoiets zit (en is vanwege ontbreken van sliders wel weer wat duurder ook maar ja).
:strip_exif()/f/image/W4rpwZiwYPWrgjhSwuQYypcL.png?f=user_large)
Te bedenken dat ik een aantal jaar geleden een shifter bracket te duur vond voor de Playseat Evolution en nu voor €1500+ heb uitgegeven aan race goodies. Ben wel "beetje" benieuwd hoe het allemaal gaat zijn. Nog nooit een direct drive gevoeld en nog nooit in een stevigere rig gezeten dus misschien gaat er wel een nieuwe wereld open
Dat sommige Tweakers de voorkeur geven aan 'echte' autostoelen wil niet zeggen dat kuipstoelen per definitie niet goed zitten. Ik heb zelf al jaren last van mijn onderrug maar heb in mijn (LCD) kuipstoel geen centje pijn. Kan er uren in simracen met het maximaal KG op de Heusenkveld Sprints. Daarnaast vind ik de kuipstoel qua immersie (zeker in VR) een enorme toevoeging.Brad Pitt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:44:
Plus, vanwege een altijd snel beginnende irritatie (meestal vanwege eigen onkunde) race ik nooit langer dan maximaal een paar uur en ik denk/hoop dat dat in een kuipje ook wel zal moeten lukken.
En het is hier vaker gezegd... Ga altijd even proefzitten!
Dit is niet met alle stoeltjes makkelijk helaas. Twijfel (vanwege het budget) ook over dit stoeltje maar aangezien die uit het buitenland komt is proefzitten wat lastigThodekroo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:59:
[...]
En het is hier vaker gezegd... Ga altijd even proefzitten!
:strip_exif()/f/image/spbFGICv3aa7da06RhgqpwXq.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit stoeltje is zoveel goedkoper dat bijvoorbeeld een Fanatic shifter (die ik eigenlijk veel te duur vind maar desalniettemin toch wil/moet hebben) erbij kan voor dezelfde prijs. Dan misschien toch maar liever deze stoel plus shifter i.p.v. kicken kuipje plus bracket plus slider en dan alleen via het stuur schakelen.
Lees er goede verhalen voor en scheelt even 150 euro met die van Fanatec
YouTube: SHH "NEWT" H-Pattern/Sequential Shifter Review
Eigenlijk vanwege "1 kabel naar pc 1 merk 1x software" maar die SHH is qua prijs natuurlijk onverslaanbaar.Señor Sjon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:47:
Waarom niet een SHH shifter? https://www.shiftershh.com/en/
Lees er goede verhalen voor en scheelt even 150 euro met die van Fanatec
YouTube: SHH "NEWT" H-Pattern/Sequential Shifter Review
Okay, nog een avond reviews kijken dan maar. Vriendin is reeds mega mega geïrriteerd en "pc is belangrijker dan ik" maar het moet dan maar
Hoort er na het installeren van de performance kit een klein beetje speling te zitten op het punt waar de pedal bolt de load schroef ingaat (rode deel)? Ik heb er nu een klein beetje speling opzitten, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat voor de installatie ook al zo was.
En hebben jullie de load cell op standje 5 opengedraaid met de brake performance kit of heeft dit geen effect meer?
Dat stoeltje ziet er gewoon mooi comfortabel uit in mijn visieBrad Pitt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:36:
[...]
Dit is niet met alle stoeltjes makkelijk helaas. Twijfel (vanwege het budget) ook over dit stoeltje maar aangezien die uit het buitenland komt is proefzitten wat lastig
[Afbeelding]
Dit stoeltje is zoveel goedkoper dat bijvoorbeeld een Fanatic shifter (die ik eigenlijk veel te duur vind maar desalniettemin toch wil/moet hebben) erbij kan voor dezelfde prijs. Dan misschien toch maar liever deze stoel plus shifter i.p.v. kicken kuipje plus bracket plus slider en dan alleen via het stuur schakelen.

Gegroet! Lukas
Bedoel je dat je je pedaal ongeveer een halve cm in kan drukken (met je hand) zonder moeite? Dan, ja; dit heb ik ook.SantinoNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:05:
Vraagje aan mensen met de V3 pedalen en de brake performance kit:
Hoort er na het installeren van de performance kit een klein beetje speling te zitten op het punt waar de pedal bolt de load schroef ingaat (rode deel)? Ik heb er nu een klein beetje speling opzitten, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat voor de installatie ook al zo was.
En hebben jullie de load cell op standje 5 opengedraaid met de brake performance kit of heeft dit geen effect meer?
Volgens mij moet je na het installeren van de BPK de verstelring op het meest los zetten en dan een beetje aandraaien totdat de 1e witte streep volledig zichtbaar is.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Sinds een week heb ik een Playseat Challenge i.c.m. het Thrustmaster 150 stuur dat ik al had. De opvouwbare stoel is voor mij in mijn werkkamer met het thuiswerken de beste oplossing. Toch is er nog een wens om e.e.a. te upgraden.
Mijn (hopelijk concrete) vraag is: welke scherm (minimaal 27 inch) raden jullie aan?
Extra info: Het scherm staat, omdat het mijn werkplek is, op een bureau. Dat betekent dat ik iets 'omhoog' kijk tijdens het racen. Op zich geen probleem, maar een groot scherm is wel prettig(er) dan. Nu ben ik ook benieuwd of je met een curved scherm dan meer overzicht hebt, t.o.v. een normaal scherm.
Zo ja, welke schermen raden jullie dan aan?
Zover ik begrepen heb, kan je de rode stelring gebruiken na het plaatsen van de bpk om die speling eruit te halen. De originele functie is dan niet meer van toepassing. Ik heb de ring dan ook na het plaatsen van de BPK opgesteld zodat er geen speling meer in het pedaal zit.SantinoNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:05:
Vraagje aan mensen met de V3 pedalen en de brake performance kit:
Ik heb een lang (1.95m) slank postuur en lees in dit topic veel positieve reacties over de LCD Pro stoelen. Nu ben ik benieuwd of iemand die deze stoel heeft bijvoorbeeld ook gekeken heeft naar de Simlab Speed 2 of de Treq ST1. Ik ben benieuwd naar ervaringen en waarom de LCD Pro zo geliefd is.
Zowel Lynx motorsport als Treq zijn voor mij een behoorlijk eind rijden, dus alle ervaringen zijn welkom!
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
De LCD stoelen zijn de enige die ik getest heb en daaruit heb ik de Pro Drift gekozen. En tja, waarom is hij zo geliefd? Ze zitten gewoon érg goed.Jer0entjeh88 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:59:
Nu ben ik benieuwd of iemand die deze stoel heeft bijvoorbeeld ook gekeken heeft naar de Simlab Speed 2 of de Treq ST1. Ik ben benieuwd naar ervaringen en waarom de LCD Pro zo geliefd is.
De eigenaar van Lynx (LCD = Lynx Car Design) laat de stoelen zelf produceren in Polen. Hij kon zelf nooit een goede stoel vinden voor het Rally rijden en heeft toen besloten ze zelf te laten maken. De eigenaar is zelf ook zo'n 1,95m als ik het goed inschatte.
Heb ik me ook altijd af gevraagd, zo'n bijzondere stoel is het namelijk niet en het is ook niet zo dat hij heel goedkoop is.Jer0entjeh88 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:59:
Ik ben benieuwd naar ervaringen en waarom de LCD Pro zo geliefd is.
Voor minder geld koop je bijvoorbeeld ook een LTEC Pro Plus (https://bimmerproducts.nl...toel-FIA-goedgekeurd.html), die heeft zelfs een FIA keur. Dat FIA keur heb je natuurlijk helemaal geen hol aan in je sim maar vaak zijn de stoelen met FIA keur wat stijver dan de stoelen zonder keurmerk en dat verschil ga je vooral merken wanneer je loadcell pedalen gebruikt.
Maar zoals anderen ook al aanhaalden, niets zo persoonlijk als een stoel dus als het even kan ergens gaan proefzitten.
Dat heb ik zelf ook gedaan. Mooie Focus ST stoel, 12v op gezet met zekeringen waardoor ook de stoelverwarming aan kan en elektrische verstelling. Ik heb hem wel helemaal opengehaald om de bolsters eraf te zagen.Señor Sjon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:59:
Tsja, daarom altijd zelf kijken. Je kan de vieze en beschadigde gewoon laten staan.Werkbusjes zijn meestal niet de schoonste plekken in autoland.
Ze hebben ze niet voor het uitkiezen en er staat bij Rhenoy ook een mooie BMW stoel. Alleen heeft men bij het verwijderen van de auto bij een ik denk ongeval alles op de voorstoelen gekwakt, waardoor er een deuk in het leer zit. Ook zijn er steeds meer stoelen elektrisch, daar moet je dan weer een 12v systeem voor aanleggen en als je pech hebt is het nog via CANBUS of andersoortig module geregeld ook.
Ik wil alleen nog wel een keer op een bepaalde manier de airbag eruit halen, de aansluiting is afgetaped, maar voelt toch als iets wat ik eruit wil hebben.
Over immersion gesprokenNutral schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:39:
[...]
Dat heb ik zelf ook gedaan. Mooie Focus ST stoel, 12v op gezet met zekeringen waardoor ook de stoelverwarming aan kan en elektrische verstelling. Ik heb hem wel helemaal opengehaald om de bolsters eraf te zagen.
Ik wil alleen nog wel een keer op een bepaalde manier de airbag eruit halen, de aansluiting is afgetaped, maar voelt toch als iets wat ik eruit wil hebben.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Weet jij toevallig dan of die st stoel elektrisch verstelbaar is of met de hand? En krijg je hem als die elektrisch is wel versteld dmv een voeding of is dit canbus?Señor Sjon schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:16:
Ik heb hem hier vandaan: https://www.rhenoywebshop.nl/nl/search?q=stoel
Stoel uit een BMW M240:
Stoel uit een Mercedes A AMG
Rondkijken daar loont
Te snel geweest met vragen , antwoorden staan hier boven😅
Ik heb nagenoeg dezelfde setup op mn kantoor, playseat challenge met een Thrustmaster T300.SterqVerhael schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:03:
Beste Simmers,
Sinds een week heb ik een Playseat Challenge i.c.m. het Thrustmaster 150 stuur dat ik al had. De opvouwbare stoel is voor mij in mijn werkkamer met het thuiswerken de beste oplossing. Toch is er nog een wens om e.e.a. te upgraden.
Mijn (hopelijk concrete) vraag is: welke scherm (minimaal 27 inch) raden jullie aan?
Extra info: Het scherm staat, omdat het mijn werkplek is, op een bureau. Dat betekent dat ik iets 'omhoog' kijk tijdens het racen. Op zich geen probleem, maar een groot scherm is wel prettig(er) dan. Nu ben ik ook benieuwd of je met een curved scherm dan meer overzicht hebt, t.o.v. een normaal scherm.
Zo ja, welke schermen raden jullie dan aan?
Uiteraard het zelfde probleem met het omhoog kijken en heb ik opgelost door mijn 27" op een Ergotron armsteun te plaatsen. Deze kan ik dan zo naar mij tie trekken en komt over de rand van mijn buro heen.
:strip_exif()/f/image/F8TYdRpaUqOr5iJaF3klKXzl.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels is de 27" vervangen door een 34" ultrawide (LG34-GN850) en ja dat is echt een heel stuk leuker met racen.
Dat wisselt per stoel. Sowies zit er vrijwel altijd een stekker voor de gordelverklikker en de zijairbag. Naar gelang de opties kan er nog bij zittenflootar schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:56:
[...]
Weet jij toevallig dan of die st stoel elektrisch verstelbaar is of met de hand? En krijg je hem als die elektrisch is wel versteld dmv een voeding of is dit canbus?
Te snel geweest met vragen , antwoorden staan hier boven😅
- elektrische lendensteun
- stoelverwarming
- elektrische instelbaarheid. Dit wisselt per merk of het gewoon 12v is of via canbus geregeld wordt. Bv duurdere Audi stoelen hebben er een computer bij nodig begreep ik.
Ah top, dank voor je reactie. Hier kan ik wat mee. Merci!kosz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:59:
[...]
Ik heb nagenoeg dezelfde setup op mn kantoor, playseat challenge met een Thrustmaster T300.
Uiteraard het zelfde probleem met het omhoog kijken en heb ik opgelost door mijn 27" op een Ergotron armsteun te plaatsen. Deze kan ik dan zo naar mij tie trekken en komt over de rand van mijn buro heen.
[Afbeelding]
Inmiddels is de 27" vervangen door een 34" ultrawide (LG34-GN850) en ja dat is echt een heel stuk leuker met racen.
Dat is wel even wat sneller dan maart! Niet verwacht. Wilde daar zelf niet op wachten dus de normale versie besteld en de PS4 daardoor maar verkopenb.o.n.s schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:05:
Zo, de Fanatec dd pro is vandaag al geleverd!
Denk dat deze besteld is met de 150€ express shipping. Die komen bij de bestellers deze week of volgende week binnen.Brad Pitt schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 06:08:
[...]
Dat is wel even wat sneller dan maart! Niet verwacht. Wilde daar zelf niet op wachten dus de normale versie besteld en de PS4 daardoor maar verkopen
Ik wacht nog op de GT DD Pro base only. Heb de rest niet nodig en ga er ook niet flink extra voor betalen. Heb een werkende set.
Ik had ooit iemand online gevonden die met Audi stoelen bezig was. Het was best een project om te achterhalen wat elke draad aanstuurde. Hij wou de boel rechtstreeks aansturen zonder canbus. Het blijven in basis elektromotoren.flootar schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:00:
Vandaag een AMG e coupe stoel aangeschaft , nadeel met canbus aansturing voordeel toevallig zit hij al goed , nu is de vraag heeft iemand hier al rondom het canbus systeem heen gewerkt? En dit werkend gekregen?
Dit was in mijn gedachte ook zo, 12volt op de motoren zetten en dan wel bedienen via de besturingsknoppen van de stoel. Heb helaas nog geen schema's gevonden van de stoel dus zou ook zelf moeten gaan posten. Maar eerst de rig bouwen. Ga hem maken van hout. En in de toekomst misschien alu.Señor Sjon schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:40:
[...]
Ik had ooit iemand online gevonden die met Audi stoelen bezig was. Het was best een project om te achterhalen wat elke draad aanstuurde. Hij wou de boel rechtstreeks aansturen zonder canbus. Het blijven in basis elektromotoren.
Dat gaat je niet zomaar lukken.mits je alle noodzakelijke ecu’s hebt. En dan is het nog een hele uitdaging, wat voor de meeste niet is weggelegd. Makkelijker is om misschien schakelaartjes te maken en die rechtstreeks op de motortjes te schakelen.flootar schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:00:
Vandaag een AMG e coupe stoel aangeschaft , nadeel met canbus aansturing voordeel toevallig zit hij al goed , nu is de vraag heeft iemand hier al rondom het canbus systeem heen gewerkt? En dit werkend gekregen?
[ Voor 7% gewijzigd door kawaholic op 04-12-2021 13:15 ]
Klopt! Ik wilde niet meer wachten...thunder8 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:04:
[...]
Denk dat deze besteld is met de 150€ express shipping. Die komen bij de bestellers deze week of volgende week binnen.
Ik wacht nog op de GT DD Pro base only. Heb de rest niet nodig en ga er ook niet flink extra voor betalen. Heb een werkende set.
Al is dit wel echt heeel rapido gegaan!
Ik heb die stoel ook op mijn GT Omega Titan zitten en hij zit echt meer dan prima. De bouwkwaliteit is ietwat boven gemiddeld maar zeker niet slecht of middelmatig. Zit regelmatig 12 uur per dag in die stoel en stap er zo zonder morren uit. Ter illustratie, ben 1.85m 100kg en relatief breed in het midden. De rugleuning kraakte en piepte in het begin wat maar is nu zo goed als stil geworden. Maar er zit wel altijd een beetje beweging in de rugleuning als je lekker aan het tryharden bent. Het is maar een beetje maar het is er wel. Ik merk er niks van tijdens het rijden of ander gebruik hoor maar dat kan voor jou zomaar anders zijn.Brad Pitt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:36:
[...]
Dit is niet met alle stoeltjes makkelijk helaas. Twijfel (vanwege het budget) ook over dit stoeltje maar aangezien die uit het buitenland komt is proefzitten wat lastig
[Afbeelding]
Het is misschien al te zien op de foto's maar de stoel ademt niet door het materiaal heen dus het kan wel redelijk zweterig worden. Maar dat is bij alle stoelen hetzelfde denk ik.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dank voor je antwoord!AtlAntA schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:09:
[...]
Ik heb die stoel ook op mijn GT Omega Titan zitten en hij zit echt meer dan prima.
Het is misschien al te zien op de foto's maar de stoel ademt niet door het materiaal heen dus het kan wel redelijk zweterig worden. Maar dat is bij alle stoelen hetzelfde denk ik.
Ja dat niet ademen had ik al gelezen maar dat zal met dit materiaal bij andere merken ook zo zijn. Misschien dat dat met een "stoffen" stoel anders is maar geen ervaring mee.
Weet alleen vanwege Brexit niet precies wat het totaalplaatje gaat worden. De BTW wordt door hen afgedragen zeggen ze maar aangezien het >€150 is komt er uiteraard alsnog het nodige bij. Op een horloge van €135 moest ik al €35 extra betalen en vond dat geen feest.
Andersom hoor ik dat de britten zonder BTW in de EU kopen, dan in de UK BTW betalen plus 12-13 pond aan handlingfee bij de vervoerder. In ieder geval van het kopen van Fanatec hardware. Qua afspraken lijkt mij dat het andersom dan ook zo geldt.Brad Pitt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:30:
[...]
Dank voor je antwoord!
Ja dat niet ademen had ik al gelezen maar dat zal met dit materiaal bij andere merken ook zo zijn. Misschien dat dat met een "stoffen" stoel anders is maar geen ervaring mee.
Weet alleen vanwege Brexit niet precies wat het totaalplaatje gaat worden. De BTW wordt door hen afgedragen zeggen ze maar aangezien het >€150 is komt er uiteraard alsnog het nodige bij. Op een horloge van €135 moest ik al €35 extra betalen en vond dat geen feest.
Ik heb het gehele setje besteld een paar weken nadat er invoerrechten moest worden betaald en heb geen cent bij hoeven te leggen. Kan geluk zijn geweest natuurlijk. YMMVBrad Pitt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:30:
[...]
Dank voor je antwoord!
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Welke upgrade geeft de meeste bang voor de centjes.
De situatie nu.
CSL DD + CSL pedals
De twee mogelijk upgrades.
De DD unit voor een Podium racing wheel - meerkosten circa 1000 euro
Of de CSL pedals vervangen voor de clubsport V3 - meerkosten circa 250 euro.
Ik zie op youtube fimpljes voorbij komen van 100% FF op de podium wat nauwelijks te doen is.
Terwijl de V3 pedals mijn inziens toch een behoorlijke upgrade lijkt. Omdat de CSL clutch en gaspedaal maar een simpel pedaaltje is waar het bij de V3 met veren is aangesloten.
Maar is de vraag wat voor jouw “bang” is?
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.