Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:56
Madhouse1979 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:24:
Ik had een GTX 1080 welke met een 3x 27 inch 144hz 1ms 1080p het soms best zwaar had. Ik moet wel zeggen dat ik mijn settings graag zo hoog mogelijk heb en meestal wel zo rond de 80 fps zat. Ik heb onlangs ge-upgraded naar een RTX 2080 Super en hiermee gaat het een stuk makkelijker. Details op full, veel scherper en beter beeld en nog makkelijk 100+ fps halen.

Daarnaast speelt je CPU ook een belangrijke rol. Mijn 3600X met RTX 2080 Super heeft nergens moeite mee. De GTX 1080 zit nu in mijn andere PC met een i7 4790k en je merkt gewoon dat de CPU de belemmerende factor is. Gelukkig gaan we die ook upgraden binnenkort.

Om maar even een beeld te geven.
CPU hier is i5-6500, dus nog minder dan jouw andere pc als ik het allemaal goed snap.

Wat ik niet begrijp is dat ik oudere spellen speel (rFactor 2 en AC zijn uit 2013-2015) uit de tijd dat de GTX980 nog de max was. En toen had men ook al triple set-ups. Waarom zou dat nu dan niet meer kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat die games ook niet stil hebben gestaan. Die hebben ook grafische updates etc gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mikekiwi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:19:
[...]

CPU hier is i5-6500, dus nog minder dan jouw andere pc als ik het allemaal goed snap.

Wat ik niet begrijp is dat ik oudere spellen speel (rFactor 2 en AC zijn uit 2013-2015) uit de tijd dat de GTX980 nog de max was. En toen had men ook al triple set-ups. Waarom zou dat nu dan niet meer kunnen?
Of die CPU minder is weet ik niet, hij is 2 generaties nieuwer maar de 4790k is op zich nog wel een aardige CPU.

En inderdaad, de ontwikkelingen staan niet stil, er wordt gewoon steeds meer performance gevraagd.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Paulus07 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:27:
Omdat die games ook niet stil hebben gestaan. Die hebben ook grafische updates etc gehad.
Duidelijk! Had al een dergelijk vermoeden, maar wist niet dat dat zo'n impact had
Madhouse1979 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Of die CPU minder is weet ik niet, hij is 2 generaties nieuwer maar de 4790k is op zich nog wel een aardige CPU.

En inderdaad, de ontwikkelingen staan niet stil, er wordt gewoon steeds meer performance gevraagd.
Boodschap is duidelijk, ik ga een tandje hoger denken. Ik vind het niet erg om wat grafische details in te leveren, maar mijn budget kan ik niet zodanig oprekken dat de 1080 haalbaar is (moet ook nog nieuwe kast met voeding komen en uiteraard extra schermen).
Denk dan dat de 1070 de sweetspot heeft tussen kracht en betaalbaarheid met prijzen tussen 200 en 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier een 1080ti Maar met veel wagen in beeld, alles op high etc heeft die het soms op momenten ook zwaar om stabiel iets te kunnen draaien op 3x 1080p.

Je kan eventueel wachten tot de 3000 serie uitkomt van nvidia. Dan zullen er ook weer meer opties op de 2e hands markt komen die interessant kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Dit is ook mijn struikelblok op dit moment. Ik heb een laptop met een I7-9750H en een GTX1650.

Op mijn 27 inch full hd haal ik makkelijk 150+ fps (in Iracing met grafische settings op hoog), maar ik heb geen idee naar welke grootte ik zou kunnen gaan.

Is er een manier om dit uit te rekenen? Of moet je het gewoon uitproberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Wat dacht je hier van:

[ Voor 17% gewijzigd door EnzoF op 26-06-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel hip die automatische krik aan de voorkant ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:36

Niellie41

[object Object]

Dat ze die auto's gewoon de fast lane op duwen. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 26-06-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:09
Beginnersvraagje:

Heb een PS4 Pro met leuke Motedis race rig, Logitech G29 stuurtje en 55 inch tv. Daar speel ik met veel plezier GT Sport op.

Aangezien ik binnenkort desktop PC in elkaar wil schroeven voor met name werk, zou het wel leuk zijn als ik daar Assetto Corsa op kan spelen. Heb een leuke LG 27 4k monitor dus dat zou best moeten kunnen. Zat aan een PC setup van rond de 700 euro te denken.

Is zoiets voldoende om lekker te kunnen racen of kan ik me maar beter bij de PS4 houden? Is een enkele 27 inch monitor goed te doen? Triple opstelling betekent twee extra monitoren aanschaffen en een veel dikkere GPU. Dan wordt het allemaal wel erg duur. Is een 55 inch TV ook goed te gebruiken hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Civic09 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:18:
Beginnersvraagje:

Heb een PS4 Pro met leuke Motedis race rig, Logitech G29 stuurtje en 55 inch tv. Daar speel ik met veel plezier GT Sport op.

Aangezien ik binnenkort desktop PC in elkaar wil schroeven voor met name werk, zou het wel leuk zijn als ik daar Assetto Corsa op kan spelen. Heb een leuke LG 27 4k monitor dus dat zou best moeten kunnen. Zat aan een PC setup van rond de 700 euro te denken.

Is zoiets voldoende om lekker te kunnen racen of kan ik me maar beter bij de PS4 houden? Is een enkele 27 inch monitor goed te doen? Triple opstelling betekent twee extra monitoren aanschaffen en een veel dikkere GPU. Dan wordt het allemaal wel erg duur. Is een 55 inch TV ook goed te gebruiken hiervoor?
Assetto Corsa Competizione Recommended Requirements

CPU: Intel Core i5-8600K or AMD Ryzen 5 2600X
CPU SPEED: Info
RAM: 16 GB
VIDEO CARD: GeForce GTX 1070 8 GB, Radeon RX 580 8GB
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
SOUND CARD: Integrated
FREE DISK SPACE: 50 GB
DEDICATED VIDEO RAM: 8 GB

Dit zijn de recommended settings. Voor Triples zal je inderdaad een beest van een videokaart nodig hebben. Maar vlak de CPU ook niet uit. Of dat voor 700€ kan, dat zal je zelf moeten bekijken, ook een beetje afhankelijk welke spullen je eventueel al hebt. (kast, voeding, etc etc)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
Handig, zo'n rig van Sim-Lab zonder bouwtekening. Of moet ik het met dat summier vodje op de website doen?
Geen afstanden aangegeven etc.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
@Phusebox Ik denk dat het idee is dat je zelf kunt bepalen waar wat geplaatst wordt (afhankelijk van je eigen lengte en voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:36:
@Phusebox Ik denk dat het idee is dat je zelf kunt bepalen waar wat geplaatst wordt (afhankelijk van je eigen lengte en voorkeur).
Maar gewoon niks qua uitleg? Niet eens hoe je uberhaupt die hoekprofielen vast maakt of wat stappen? Kan ook alleen maar een video van een of andere Oostenrijker vinden met een mega accent die ik nauwelijks versta.

Maar die twee dwars profielen, ja eentje aan het uitende, maar die andere? Hoe moet ik nu al weten hoe en waar die moet komen als dat zo'n beetje de eerste stap is?

Best triest voor zoveel geld, en dan mag je ook nog dat summier blaadje zelf printen want er zit dus niks bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:10
Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:40:
[...]

Maar gewoon niks qua uitleg? Niet eens hoe je uberhaupt die hoekprofielen vast maakt of wat stappen? Kan ook alleen maar een video van een of andere Oostenrijker vinden met een mega accent die ik nauwelijks versta.

Maar die twee dwars profielen, ja eentje aan het uitende, maar die andere? Hoe moet ik nu al weten hoe en waar die moet komen als dat zo'n beetje de eerste stap is?

Best triest voor zoveel geld, en dan mag je ook nog dat summier blaadje zelf printen want er zit dus niks bij.
De handleiding vind je hier: YouTube: YouTube
Barry van Sim Racing Garage legt het perfect en uit ten treure uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:15
correcto schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:49:
[...]

De handleiding vind je hier: YouTube: YouTube
Barry van Sim Racing Garage legt het perfect en uit ten treure uit :)
Je bent met net voor :)
SRG is super duidelijk en gedetaileerd.
Al met al is het geen rocketscience, hoor. Gewoon de tijd nemen om alles gelijk te krijgen w.b. de afstanden, zodat je recht voor het stuur zit. Ik heb over een aantal dagen nog kleine veranderingen gedaan om een zo fijn mogelijke zit positie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
@Phusebox

Sorteer alle profielen van gelijke lengte dat maakt het voor jezelf overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thanks voor de tips. Heb alles al gesorteerd, nu nog uitvinden op welke afstand die middelste dwarsbalk moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:34

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:30:
Handig, zo'n rig van Sim-Lab zonder bouwtekening. Of moet ik het met dat summier vodje op de website doen?
Geen afstanden aangegeven etc.
Ik herken wat je zegt, ik heb enkele weken geleden zelf ook de rig in elkaar moeten zetten. Ik heb Sim-Lab naderhand wat adviezen gegeven om die handleiding te verduidelijken en ze gaven aan dat dit een punt van aandacht was en op hun lijst staat.

Ik ben wel benieuwd of je ook de seat slider hebt want die kreeg ik met geen mogelijkheid goed gemonteerd. Heb inmiddels al een keer of 10 mijn stoel weer af en op moeten schroeven omdat het toch niet helemaal naar wens was.

Succes!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@Doubleoz Jep de seatslider heb ik ook. Maar ben er nog steeds niet achter waar die dwarsbalk moet komen, want zie niet in hoe die vast zou zitten aan de stoel aangezien ik alleen montage punten zie in de lengterichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 12:19

labooh

Jaja...

Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:32:
@Doubleoz Jep de seatslider heb ik ook. Maar ben er nog steeds niet achter waar die dwarsbalk moet komen, want zie niet in hoe die vast zou zitten aan de stoel aangezien ik alleen montage punten zie in de lengterichting.
Als je de video van Barry checked zie je dat je ze ook dwars kunt verbinden 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
labooh schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:44:
[...]

Als je de video van Barry checked zie je dat je ze ook dwars kunt verbinden 👍
Die heeft ook onderdelen die ik niet heb, want heb een TR1. Vraag me ook af hoe elke stoel dan moet passen want die zijn toch verschillende breedtes? En ik kan dus niet schuiven in de breedte.

Zet de dwarsbalk maar op 1/3 dan. Geen flauw idee.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 27-06-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:45:
[...]

Die heeft ook onderdelen die ik niet heb, want heb een TR1. Vraag me ook af hoe elke stoel dan moet passen want die zijn toch verschillende breedtes? En ik kan dus niet schuiven in de breedte.

Zet de dwarsbalk maar op 1/3 dan. Geen flauw idee.
er zijn letterlijk tientalle youtubejes over te vinden.

Is het niet makkelijker om gewoon alles op zijn plek te leggen zonder het vast te maken en dan schuiven tot jij een ohja moment krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Darkangle schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:55:
[...]
er zijn letterlijk tientalle youtubejes over te vinden.

Is het niet makkelijker om gewoon alles op zijn plek te leggen zonder het vast te maken en dan schuiven tot jij een ohja moment krijgt?
Van de TR1 kan ik er geen enkele vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Ow, TR1. Dan heb je inderdaad minder aan die video van Barry, hoewel hij wel goed uitlegt hoe 8020 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:57:
[...]

@Phusebox deze post horen overigens niet in dit topic want dit gaat over racesturen, servo's en pedalen. Ik zou hem eerder plaatsen in het topic show your rig.

Anyway ik heb twee weken geleden de TR1 in elkaar gezet dus stuur je in de PM wel enkele foto's toe. Mogelijk heb je er wat aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Doubleoz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:12:
[...]

@Phusebox deze post horen overigens niet in dit topic want dit gaat over racesturen, servo's en pedalen. Ik zou hem eerder plaatsen in het topic show your rig.
Eigenlijk ook niet toch? Niet de bedoeling om daar vragen te stellen. Simracing Q&A topic dan maar? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

correcto schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Eigenlijk ook niet toch? Niet de bedoeling om daar vragen te stellen. Simracing Q&A topic dan maar? ;)
Haha ik weet het eigenlijk ook niet zo goed. Misschien anders dit topic aanpassen naar rig, racesturen, servo's en pedalen? 😚

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Doubleoz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Haha ik weet het eigenlijk ook niet zo goed. Misschien anders dit topic aanpassen naar rig, racesturen, servo's en pedalen? 😚
Lijkt me een logische keus. Dit topic gebruiken voor sim hardware. Houdt de boel bij elkaar en overzichtelijk.

Is dat een goed idee? @JoepW en @Olaf van der Spek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45

JoepW

iRacer & Home Assistant

correcto schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:33:
[...]

Lijkt me een logische keus. Dit topic gebruiken voor sim hardware. Houdt de boel bij elkaar en overzichtelijk.

Is dat een goed idee? @JoepW en @Olaf van der Spek
Ik laat het aan de moderators. In het show je rig topic wordt juist veel over rigs gepraat en niet alleen geshowed.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm en nu de seat slider, echt slecht dat er gewoon nergens instructies bij zitten. Al tientallen plaatjes en video's bekeken maar overal lijkt het wel anders. Moet de hendel naar boven gericht of naar onder? En wat is de voorkant?

Krijg ook geen beweging in dat ding met 2 man eraan lopen trekken en duwen. Zonder uit te schuiven lukt monteren nooit.

[ Voor 51% gewijzigd door Phusebox op 27-06-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:27:
Hmm en nu de seat slider, echt slecht dat er gewoon nergens instructies bij zitten. Al tientallen plaatjes en video's bekeken maar overal lijkt het wel anders. Moet de hendel naar boven gericht of naar onder? En wat is de voorkant?

Krijg ook geen beweging in dat ding met 2 man eraan lopen trekken en duwen. Zonder uit te schuiven lukt monteren nooit.
Ik had exact hetzelfde probleem. Heb vanmorgen Sim lab maar weer gemaild...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem. Heb vanmorgen Sim lab maar weer gemaild...
Tot zover gelukt hier, alleen die handlebar is zo smal dat ik 15cm te kort kom in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Tot zover gelukt hier, alleen die handlebar is zo smal dat ik 15cm te kort kom in de breedte.
Ik heb hem nog liggen om te monteren. Best slecht van SL, zeker voor dat geld.

Wat ik heb gedaan: in de breedte getrokken aan het uiteinde, totdat ik breed genoeg zat. Daarna met een stuk buis die een iets grotere doorsnede heeft, precies op de knikpunten wat gerichter terug gebogen.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-06-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
  • Laatst online: 05-05-2024
Er staat een PDF op de site bij de Seat slider.

https://sim-lab.eu/product/seat-slider/

Sparco logo ondersteboven dan gaat de handel mee met de stoel. Sparco logo normaal blijft de handel stil staan. Het zijn standaard Seat sliders en de handel moet wat opengebogen worden. Let op dat je het kortste stukje met gaatjes misschien wat terug moet buigen. Je kan zonder handel het mechanisme bedienen. Eerste keer zal het wat moeilijker gaan. Zet beide in de uiterste stand zodat de handel recht zit aan beide kanten. Zit deze iets scheef dan werkt de slider niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb destijds deze manier aangehouden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou hij zit in elkaar... jeej. Morgenvroeg de kabels doen en wat finetuning. Weet iemand zo goede richtlijnen qua houding? Hoogte van het stuur t.o.v je schouders ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ah klopt dat plaatje heb ik pas gezien inderdaad. Volgens mij staat ie nu redelijk goed voor mij dan. Morgen eens testen als alles is aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Ook even een controle gedaan naar aanleiding van je link. Zit toch meer als een 70 jarige in een scootmobiel. Wat overeenkomt met mijn leeftijd _/-\o_ ;)

Vandaar dat ik wat snelheid te kort kom. :+

[ Voor 5% gewijzigd door TecTo op 27-06-2020 17:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36
Hebben jullie allemaal twee linkerhanden of vroeger nooit met Lego gespeeld? Ik had aan het plaatje van zijn Sim Lab genoeg. Alle afmetingen staan erbij, dan is het verder gewoon goed kijken. Alleen de seat slider, die was wel echt drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
SlaadjeBla schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:38:
Hebben jullie allemaal twee linkerhanden of vroeger nooit met Lego gespeeld? Ik had aan het plaatje van zijn Sim Lab genoeg. Alle afmetingen staan erbij, dan is het verder gewoon goed kijken. Alleen de seat slider, die was wel echt drama.
Als kind geplakt tegen de ruit van speelgoedwinkels en kwijlend bij Meccano en Lego. Mijn ouders konden dat niet betalen dus veel met houtje touwtje oplossingen geknutseld.

Ook zonder meccano of lego zat de P1 zo in elkaar.

De seat slider via de bankschroef, iets uitbuigen en hopla.

Tja als je opgegroeid bent met kant en klare oplossingen is alles wat enig inzicht vereist sowieso een probleem.

Voor diegene die problemen hebben met het Fanatec Podium Steering Wheel Porsche 911 GT3 R wordt hier alles in detail.....

[ Voor 10% gewijzigd door TecTo op 27-06-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Uiteindelijk wel gelukt maar het had sneller gekund als ze hier en daar wat duidelijker waren geweest. De aantallen van schroeven klopte niet eens bij sommige dingen, nu was dat gewoon logisch nadenken maar toch.

Grootste issue dat ik heb is dan je betaald best veel geld. Dan mag je op zijn minst verwachten dat ze er een bouwtekening bij doen.

En als je nooit met profielen hebt gewerkt moet je sommige handigheidjes nog even ontdekken. Daarna was het frame opbouwen makkelijk maar de seat slider weer een drama.

Ze verwachten dat iedereen een werkplaats heeft thuis?

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 27-06-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:54:
[...]
En als je nooit met profielen hebt gewerkt moet je sommige handigheidjes nog even ontdekken. Daarna was het frame opbouwen makkelijk maar de seat slider weer een drama.

Ze verwachten dat iedereen een werkplaats heeft thuis?
Is het uiteindelijk gelukt met de seat slider?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Als je een product koopt van dat bedrag, hoort daar gewoon een basic bouwtekening bij te zitten met een paar stappen en onderdelen per stap.

Dit heeft niks meer wel of niet technisch zijn te maken. Sim-Lab heeft hier gewoon te weinig aandacht aan besteed. Of doe er een flyer in met daarop: zoek op YT naar de Sim Racing Garage en daar kun je je voor de Evo mee uit de voeten.

Nu verkopen ze voor een behoorlijk bedrag een bouwpakket zonder bouwtekening. Niet handig vind ik.
TecTo schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:52:
[...]
Tja als je opgegroeid bent met kant en klare oplossingen is alles wat enig inzicht vereist sowieso een probleem.
Bedankt voor jouw nuttige bijdrage! Maar zo'n neerbuigende opmerking voegt niet veel toe. Nergens voor nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Is het uiteindelijk gelukt met de seat slider?
Ja is gelukt. Maar volgens mij in totaal anderhalf of twee uur mee bezig geweest. Maar echt super werkt ie niet. Goedkoop is duurkoop denk ik dan. Loopt niet echt soepel. Gelukkig heb ik bij de TR1 geen problemen met instappen door de schuine uprights.

Als ik je tips kan geven hoor ik het wel. Als je er eenmaal beweging in hebt kun je het beste meteen twintig keer op en neer bewegen om alles wat te smeren. En die handlebar buigen is het lastigste.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 27-06-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:23:
[...]

Ja is gelukt. Maar volgens mij in totaal anderhalf of twee uur mee bezig geweest. Maar echt super werkt ie niet. Goedkoop is duurkoop denk ik dan. Loopt niet echt soepel. Gelukkig heb ik bij de TR1 geen problemen met instappen door de schuine uprights.
En nu snel die Loadcells erop en je simrace ervaring verbeteren! :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36
StealthyPeanut schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:56:
[...]

Als je een product koopt van dat bedrag, hoort daar gewoon een basic bouwtekening bij te zitten met een paar stappen en onderdelen per stap.
Ja, dat hadden ze kunnen doen, maar die heb ik dus helemaal niet gemist. Sterker nog, ik vond het juist wel leuk om niet een compleet voorgekauwd IKEA-pakket in elkaar te zetten en er zelf nog over na te moeten denken. Maakte de bevrediging alleen maar groter.

Maar ik snap je punt; het kan best wat frustratie schelen als je er niet direct uitkomt en het zou het misschien wat meer "premium" uitstraling geven.
Phusebox schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:23:
[...]

Ja is gelukt. Maar volgens mij in totaal anderhalf of twee uur mee bezig geweest. Maar echt super werkt ie niet.
Bij mij rolde er ook na een dag al een kogeltje uit de lagers. Doet het verder nog prima en zou een slechte batch zijn geweest. Heb hem daardoor ook cadeau gekregen. Die slider is inderdaad een onding om te monteren.

[ Voor 24% gewijzigd door SlaadjeBla op 27-06-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Het probleem met de beugel van de seat slider is dat hij iets te smal is, dus een aanpassing is noodzakelijk.

Buig de beugel naar buiten zodat buitenkant bocht gelijk is aan de breedte van..

Door het buigen staan te poten wat naar buiten. Je moet ze dan weer in de juiste hoek zetten, zodat ze parellel staan aan. Dit kan d.m.v. een bankschroef maar let op dat er geen knik in kom.

Geen bankschroef. Er is altijd wel iets waar je het kan tussenklemmen Denk bv aan trapleuning muur enz.. Ook hier weer voorzichtig buigen zodat er geen knikken ontstaan.

Als de poten parallel lopen aan de maat van de stoel, dan pas klem je d.m.v. bankschroef de beugel vast aan de sliders.

Heb je geen bankschroef dan leg je de beugel op een slider en met een plankje erop ter bescherming een paar ferme tikken met een hamer zodat beugel vast komt te zitten aan.

Als je de beugel goed hebt uitgelijnd is de montage zo gedaan en schuift het zonder weerstand met hoorbare klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb gisteren de VRS DFP besteld en ben nu op zoek naar een quick release systeem. Heeft iemand nog tips?

Deze heb ik zelf al gevonden:
Buchfink Q1R
€84 base
€74 per stuur

Cube Control (lijkt op Q1R)
€78 base
€69 per stuur

Simucube 2
€81 base
€55 per stuur

SRC
€49 (+ BTW en verzendkosten) per stuur

Heeft iemand ook nog ervaring met automotive QR systemen, bijvoorbeeld LTEC? Zoiets vind ik ook wel tof uit zien. Dat is ook wel het concept wat iedereen kent van bijv. F1.

Edit:
Ik heb een overzichtje gemaakt met de verschillende QR systemen en de kosten er van:
https://docs.google.com/s...Yi9PMpsc/edit?usp=sharing

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 01-07-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:56:
Ik heb gisteren de VRS DFP besteld en ben nu op zoek naar een quick release systeem. Heeft iemand nog tips?

Buchfink Q1R
€84 base
€74 per stuur

€78 base
€69 per stuur
Lijkt op Q1R is nogal een understatement, dat is volgens mij een 1-op-1 kopie :X

Heb zelf de Q1R, en kan alleen maar zeggen dat die me prima bevalt. Volgens mij is @Henkus tijdje terug ook voor al z'n sturen geswitched naar Q1R, daar zal ie vast een reden voor gehad hebben :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:29

Buchfink Q1R
€84 base
€74 per stuur

€78 base
€69 per stuur

Simucube 2
€81 base
€55 per stuur

SRC

Heeft iemand ook nog ervaring met automotive QR systemen, bijvoorbeeld LTEC? Zoiets vind ik wel tof uit zien.
De simucube variant is al maanden niet meer in stock geweest. De SRC is leuk, maar je moet dan wel nog spacers gebruiken, omdat je anders met je stuur heel dicht op je base komt te zitten.

Q1R heb ik nog nooit iemand negatief over gehoord. Je kan hem ook zelf maken YouTube: YouTube :+

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wormaap schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:24:
Mijn oude Sitecom USB-hubje heeft de geest gegeven. Mooie kans om te upgraden, maar tegelijkertijd heb ik geen zin om er veel geld aan uit te geven. Ik meen hier wel eens een (ik geloof) Anker USB3-hub voorbij te hebben zien komen die goed betaalbaar was en waar mensen tevreden over waren... @JoepW: postte jij die niet, of heb ik dat verkeerd in m'n hoofd zitten?
Heb je inmiddels een actieve USB hub gevonden? Zo ja, welke?

Ik zit ook naar zoiets te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Niellie41 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:43:
[...]

Jazeker. Ik heb deze gekocht: pricewatch: TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen UH700

Doet wat'ie moet doen, maar ik heb er zelf geen simracespul aan hangen. Is wel een populair ding hier op t.net, dus ik ga ervan uit dat'ie in orde is :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Niellie41 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:43:
[...]

Ik gebruik zelf deze om o.a. mijn VR headset via USB aan te sluiten. De headset heb ik namelijk voorzien van een USB verlengkabel, standaard is die te kort, en enkel met deze hub werkt het dan betrouwbaar.

https://www.amazon.de/gp/product/B07P6MPXJ7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:59

Buchfink Q1R
€84 base
€74 per stuur

€78 base
€69 per stuur

Simucube 2
€81 base
€55 per stuur

SRC

Heeft iemand ook nog ervaring met automotive QR systemen, bijvoorbeeld LTEC? Zoiets vind ik ook wel tof uit zien. Dat is ook wel het concept wat iedereen kent van bijv. F1.
Hoe lang heb jij op de wachtlijst gestaan als ik vragen mag. Duurt allemaal zo lang en zie geen vooruitgang in de statusbar komen.

Wilde zelf voor de cube controls gaan, maar dat komt omdat ik daar ook een stuur van wil aanschaffen. Maar mocht je veel verschillende sturen gaan gebruiken dan is het uiteindelijk wel goedkoper om naar SC2 wheelside QR te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JPM85 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Hoe lang heb jij op de wachtlijst gestaan als ik vragen mag. Duurt allemaal zo lang en zie geen vooruitgang in de statusbar komen.

Wilde zelf voor de cube controls gaan, maar dat komt omdat ik daar ook een stuur van wil aanschaffen. Maar mocht je veel verschillende sturen gaan gebruiken dan is het uiteindelijk wel goedkoper om naar SC2 wheelside QR te gaan.
Dit is de tweede keer dat ik op de lijst stond. Ik had me redelijk snel geregistreerd toen dat kon. Bij de eerste batch was ik ook al aan de beurt, maar ik had niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Dat was meer om te kijken hoe snel het zou gaan. :P

De eerste keer heb ik het gewoon laten lopen en erna gemaild dat ik wel nog interesse had. Nu kon ik eerder deze week weer bestellen.

Ik heb nu 3 stuurtjes:
- stock car oval
- GT (TM 599 Alcantara)
- Open wheel (TM Open Wheel)

Oval en GT gebruik ik veruit het meest. Dus open wheel is nog niet noodzakelijk. Het zou wel cool zijn als ik 3D geprinte adapters kan vinden voor aan de muur. Dan kan je de stuurtjes aan de muur bewaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 01-07-2020 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:02

Buchfink Q1R
€84 base
€74 per stuur

€78 base
€69 per stuur

Simucube 2
€81 base
€55 per stuur

SRC

Ik heb alleen ervaring met de QR van Simucube en ik moet zeggen dat dit me echt enorm goed bevalt. Makkelijk te installeren en los te halen, maar met de pin erin zit hij echt muurvast. 0mm speling (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Niellie41 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Dit is de tweede keer dat ik op de lijst stond. Ik had me redelijk snel geregistreerd toen dat kon. Bij de eerste batch was ik ook al aan de beurt, maar ik had niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Dat was meer om te kijken hoe snel het zou gaan. :P

De eerste keer heb ik het gewoon laten lopen en erna gemaild dat ik wel nog interesse had. Nu kon ik eerder deze week weer bestellen.

Ik heb nu 3 stuurtjes:
- stock car oval
- GT (TM 599 Alcantara)
- Open wheel (TM Open Wheel)

Oval en GT gebruik ik veruit het meest. Dus open wheel is nog niet noodzakelijk. Het zou wel cool zijn als ik 3D geprinte adapters kan vinden voor aan de muur. Dan kan je de stuurtjes aan de muur bewaren.
Goed om te zien dat ze in ieder geval wel door gaan met uitleveren & bestellingen.
Hopen dat ik voor eind juli kan bestellen... :X

Volgens mij zag ik iemand op Marktplaats die van die muursteunen voor stuurtjes verkocht, wel voor Fanatec, maar misschien kan hij ze ook aanpassen naar wens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 10:01
Wormaap schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:48:
[...]

Jazeker. Ik heb deze gekocht: pricewatch: TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen UH700

Doet wat'ie moet doen, maar ik heb er zelf geen simracespul aan hangen. Is wel een populair ding hier op t.net, dus ik ga ervan uit dat'ie in orde is :P
Ik heb precies die hub, en die werkt perfect met mijn fanatac spul, 1 kabel van de PC naar de hub, en dan alles (stuur, pedalen, kb, muis) in de hub. Geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:14
Welke monitor zouden jullie kiezen voor triple setup?

pricewatch: LG UltraGear 27GL63T-B Zwart

pricewatch: AOC C27G1 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Recentelijk heb ik de LG gekocht, mede gezien de interessante prijs op dit moment. Maar ook omdat ie gsync compatible is. Afhankelijk van je videokaart zou dat een overweging kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
correcto schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:33:
[...]

Recentelijk heb ik de LG gekocht, mede gezien de interessante prijs op dit moment. Maar ook omdat ie gsync compatible is. Afhankelijk van je videokaart zou dat een overweging kunnen zijn.
Het komt eigenlijk neer op VA en curved of IPS en plat. Gsync is een mooie extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Vraag me al een tijdje af: ik zie bij Simlab op de site bij veel producten een aantal sterren.
En op de beginpagina ook 'recent comments'. Als ik op zo'n link klik krijg ik echter geen comments te zien?
Doe ik iets verkeerd, of zit dat op facebook ofzo?

(vraag het even hier ipv direct bij Simlab, misschien hebben meer mensen er wat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:55
@pelican Eerder stonden de comments op de productpagina, maar dat werkt momenteel blijkbaar niet. Was mij ook al opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Ze zijn op dit moment bezig met de transitie naar een nieuw systeem, zal waarschijnlijk hier wel mee te maken hebben. Ze hopen wel sneller dan 1 augustus weer live te gaan trouwens voor de verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 11:06
Ik wil binnenkort gaan beginnen met simracen. Ik heb jaren geleden Project Cars gekocht en dat is best tof om te doen, zeker op een 55" OLED scherm in de woonkamer. Alleen, met een toetsenbord en muis rijdt dat toch niet zo fijn, moet ik zeggen.

Na een beetje te hebben gezocht op het wereldwijde web kwam ik uit op een Playseat Challenge, maar dan heb ik natuurlijk nog een stuur en setje pedalen nodig. Ik ben (nog) geen fanatieke racer, maar wil wel fatsoenlijk spul kopen.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Beunhaas91 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:14:
Ik wil binnenkort gaan beginnen met simracen. Ik heb jaren geleden Project Cars gekocht en dat is best tof om te doen, zeker op een 55" OLED scherm in de woonkamer. Alleen, met een toetsenbord en muis rijdt dat toch niet zo fijn, moet ik zeggen.

Na een beetje te hebben gezocht op het wereldwijde web kwam ik uit op een Playseat Challenge, maar dan heb ik natuurlijk nog een stuur en setje pedalen nodig. Ik ben (nog) geen fanatieke racer, maar wil wel fatsoenlijk spul kopen.

Iemand tips?
Ik heb zelf de Thrustmaster 300GT gekocht in de aanbieding voor 230 euro. Maar die is nu overal over de 300 euro. Best een smak geld.

Als instapper is dit wel een leuke optie voor een prima prijs:

https://www.amazon.nl/Thr...id=pla-350830400621&psc=1

En direct best fatsoenlijke pedalen t.o.v. de goedkope modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Beunhaas91 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:14:

Iemand tips?
Wat de pedalen betreft blijf weg van de Trustmaster pedalen. Heb deze plastic doos ook gehad maar snel verkocht omdat de weerstand niets voorstelt en de eventuele aanvulling dit niet verhelpen. Ook de montage op een sim niet echt om blij van te worden.

Een goed en betaalbaar alternatief waar vele op dit forum mee racen zijn de Fanatec CSL Elite Pedals LC.

Voordeel is dat de CSL Elite Pedals LC een goede restwaarde hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door TecTo op 11-07-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
De één zegt Trustmaster, de ander zegt, niet doen. Oei, lastig. Let wel, ik heb 0 ervaring met simracen, maar als de prijs/kwaliteit verhouding van Fanatecs goed is, dan ga ik uiteraard daarvoor. Nog meer mensen met ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Beunhaas91 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:30:
De één zegt Trustmaster, de ander zegt, niet doen. Oei, lastig. Let wel, ik heb 0 ervaring met simracen, maar als de prijs/kwaliteit verhouding van Fanatecs is, dan ga ik uiteraard daarvoor. Nog meer mensen met ideeën?
Alles valt of staat met budget. We kunnen hier ook wel Heusinkveld Ultimates en een Simucube aanraden maar grote kans dat je dit niet wilt uitgeven.

Fanatec heeft echt leuk en waardevast spul voor de wat serieuzere racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
Thanks. Ik zal eens kijken! :-)
Hoeveel beter is bv. een Fanatecs vs. een Logitech G920, bijvoorbeeld? Lijkt me een mooie complete set. Totaal wil ik max. 300-400 euro uitgeven.

[ Voor 75% gewijzigd door Beunhaas91 op 11-07-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beunhaas91 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:30:
De één zegt Trustmaster, de ander zegt, niet doen. Oei, lastig. Let wel, ik heb 0 ervaring met simracen, maar als de prijs/kwaliteit verhouding van Fanatecs goed is, dan ga ik uiteraard daarvoor. Nog meer mensen met ideeën?
Op een paar uur racinghub na had ik ook 0 ervaring met sim racen en waar ik eerst voor de CSL elite wilde gaan ben ik uiteindelijk met een CSW geëindigd, de Xbox competition pack om precies te zijn.

Daarnaast ook meteen een 80/20 rig aangeschaft en ik was alles bij elkaar klaar voor net geen 1200 euro (Xbox competition pack, stoel en rig), TV en Xbox had ik nog dus die zitten niet bij het bedrag in.

Reden om maar meteen een stapje hoger te kiezen was simpel, zolang Fanatec loopt te klooien met uitleveren van bestellingen gaat alle 2e hands op Marktplaats voor praktisch de nieuwwaarde weg dus mocht ik binnen een maand of 2 denken... “nah gaat hem toch niet worden” dan gaat de boel op marktplaats en valt de afschrijving nog wel mee ;-).

Verwacht overigens niet dat bovenstaand gaat gebeuren en kon het ook goed lijden qua kosten dus soms moet je het gewoon even breed laten hangen.

Duur spul is overigens geen garantie voor snelheid, maatje van me rijdt me er nog steeds met gemak uit met zijn afgebeulde Logitech welke aan zijn bureau gebout zit 😉

Gewoon kopen wat het budget toe laat en er van genieten. Je portemonnee echt omkeren kan altijd nog.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
R2D2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Op een paar uur racinghub na had ik ook 0 ervaring met sim racen en waar ik eerst voor de CSL elite wilde gaan ben ik uiteindelijk met een CSW geëindigd, de Xbox competition pack om precies te zijn.

Daarnaast ook meteen een 80/20 rig aangeschaft en ik was alles bij elkaar klaar voor net geen 1200 euro (Xbox competition pack, stoel en rig), TV en Xbox had ik nog dus die zitten niet bij het bedrag in.

Reden om maar meteen een stapje hoger te kiezen was simpel, zolang Fanatec loopt te klooien met uitleveren van bestellingen gaat alle 2e hands op Marktplaats voor praktisch de nieuwwaarde weg dus mocht ik binnen een maand of 2 denken... “nah gaat hem toch niet worden” dan gaat de boel op marktplaats en valt de afschrijving nog wel mee ;-).

Verwacht overigens niet dat bovenstaand gaat gebeuren en kon het ook goed lijden qua kosten dus soms moet je het gewoon even breed laten hangen.

Duur spul is overigens geen garantie voor snelheid, maatje van me rijdt me er nog steeds met gemak uit met zijn afgebeulde Logitech welke aan zijn bureau gebout zit 😉

Gewoon kopen wat het budget toe laat en er van genieten. Je portemonnee echt omkeren kan altijd nog.
Fijne reactie, dank. Ik zit even wat meer reviews door te nemen en het lijkt er op dat de Thrustmaster TX Racing wel aan mijn eisen voldoet.

Ik wil rustig aan beginnen. Lekker ‘s avonds voor de TV een half uurtje of uurtje hobbyen. Het is ook in het echte leven een hobby van me, rijd een BMW 340i Touring, geen auto die je ‘normaal’ zou kopen, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er voor triple monitors een bepaald aantal graden die geadviseerd wordt om de linker en rechter monitor te monteren? Is daar iets van een houvast/lijdraad in?

Of is het gewoon ophangen en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Paulus07 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:19:
Is er voor triple monitors een bepaald aantal graden die geadviseerd wordt om de linker en rechter monitor te monteren? Is daar iets van een houvast/lijdraad in?

Je fov hangt af van de hoek waarin de monitors hangen. Zelf heb ik voor triples gekozen omwille van de fov om ook opzij te kunnen kijken. Dus dan wil je de hoek tussen de monitors niet te groot hebben, geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
Je kan het berekenen op deze site: http://edracing.com/edr/FOV.php

Komt er op neer dat het 1/3 van je fov is. Dus fov van bv 125 is hoek van 41 graden.

[ Voor 21% gewijzigd door Remco Tr op 11-07-2020 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45

JoepW

iRacer & Home Assistant

Paulus07 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:19:

correcto schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Je fov hangt af van de hoek waarin de monitors hangen. Zelf heb ik voor triples gekozen omwille van de fov om ook opzij te kunnen kijken. Dus dan wil je de hoek tussen de monitors niet te groot hebben, geloof ik.
De FoV wordt bepaald door de afstand van je ogen tot aan het scherm en de breedte van het scherm. En daaruit wordt de FoV en de hoek berekend.
Hier een simpel sheet dat de berekening uitvoert: https://docs.google.com/s...aaNFAMPQ/edit?usp=sharing

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oke. Ga ik ff opzoek naar een geodriehoek (als ik die nog heb liggen van vroeger :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Paulus07 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:22:
oke. Ga ik ff opzoek naar een geodriehoek (als ik die nog heb liggen van vroeger :P )
Een zwaaihaak is veel makkelijker. Stel je de hoek in,blokkeert hem en dan kan je de schermhoek so aanpassen en instellen aan hoe de haak is ingesteld. En kan je dus ook makkelijk controleren of je schermen goed staan.

Heb zelf een goeiekopere analoge, maar principe is hetzelfde:

https://www.rubenco.nl/me...k-met-waterpas-00700.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb online een tekeningetje (2 lijnen) gemaakt met de hoeveelheid graden die ik in moest stellen. Een paar kartonnen plaatjes op elkaar gelijmd en de hoek uitgesneden die het moest zijn. Voor het eenmalig instellen had ik geen zin om een graden hoek te kopen.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook nu aan het doen. Even screenshot gemaakt om morgen op het werk even te printen en dan op een stukje karton overzetten en dan kijken of de monitoren anders kunnen. En of dat dan ook fijner is etc :)

Nu aan het doen dmv michael jackson via: https://angle-meter.github.io/
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Mensen hier die iRacing op Max settings spelen op triple screen? (1080p of hoger) En tegelijk streamen? Wat zijn jullie pc specs en draait het vlot?

Ik ben aan het kijken voor pc upgrades.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Laatst online: 14-09 15:14
Ik zit de CSL Elite F1 set te overwegen, maar lees op het Fanatec wisselende ervaringen met de levertijd en support in deze periode. Iemand die onlangs nog iets besteld heeft / toevallig dezelfde set en ervaring heeft met welke termijn de levering plaats vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Fedde schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:20:
Ik zit de CSL Elite F1 set te overwegen, maar lees op het Fanatec wisselende ervaringen met de levertijd en support in deze periode. Iemand die onlangs nog iets besteld heeft / toevallig dezelfde set en ervaring heeft met welke termijn de levering plaats vind?
Eind mei heb ik de Podium Advanced Paddle Module besteld. Die kwam gewoon een paar dagen later binnen. Een week later kreeg ik antwoord op mijn vraag of het adres aangepast kon worden, dat kon inmiddels niet meer... :+
Levering van spul dat op voorraad is lijkt prima te gaan. Support moet je op dit moment niet op rekenen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Wormaap schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:46:
[...]

[...]
Levering van spul dat op voorraad is lijkt prima te gaan. Support moet je op dit moment niet op rekenen.
Ja, ik had al ook een soortgelijke conclusie getrokken, maar vandaar de check omdat men op de Fanatec fora aangeeft dat het soms ondanks op voorraad te hebben gestaan laat komt. Niet helemaal duidelijk of dat EU of US is overigens.

Thanks voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fedde schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Ja, ik had al ook een soortgelijke conclusie getrokken, maar vandaar de check omdat men op de Fanatec fora aangeeft dat het soms ondanks op voorraad te hebben gestaan laat komt. Niet helemaal duidelijk of dat EU of US is overigens.

Thanks voor je reactie!
Zowel EU als US, ik heb een maand langer op mijn pre-order moeten wachten dan initieel gemeld werd. Fanatec heeft namelijk nogal moeite met het compleet maken van backorders aangezien ze orders pas verzenden wanneer alles op voorraad is en geen delen van een verzending apart leken te zetten voor deze orders... gevolg, er is altijd wel iets niet in voorraad en dus wachten tot je een ons weegt (volgens mij iets waar men momenteel wel hard mee aan het werk is om dat recht te trekken).

Support NOG geen ervaring mee maar verwacht dat dat niet heel lang gaat duren, downshiften met mijn CSL P1 stuur gaat namelijk niet altijd goed, incidenteel mist hij een registratie. Ik kijk het een weekje aan maar denk dat dat een support ticket gaat worden bij Fanatec.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Fedde schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:20:
Dit is in de afgelopen dagen vaker beantwoord. ;)

Alleen dat kopen wat available is. Dan heb je de spullen met een paar dagen in huis. Mocht je iets willen dat pre-order is, deze apart bestellen van de available spullen. Kost iets meer verzendkosten, maar scheelt veel qua levertijd. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Thanks allen! Gescheiden bestellen lijkt me wel een goede zet. @Thunder8 had even gezocht op fanatec maar zag niet 123 recente reacties, wellicht niet goed genoeg gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
kampers schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:22:
Mensen hier die iRacing op Max settings spelen op triple screen? (1080p of hoger) En tegelijk streamen? Wat zijn jullie pc specs en draait het vlot?

iRacing heeft een behoorlijke performance gap. Op de ene baan kun je zo 200 fps halen, waar je op een andere begint te stotteren.

Ik denk dat er op dit moment geen enkele PC is die iRacing op max draait met 144 fps triples, op P60 met 59 auto's voor je op start/finish van Barcelona, om maar wat te noemen.

De basis is: je processor zal hoogstwaarschijnlijk de bottleneck worden. Daarin wil je er een halen met een zo hoge mogelijke kloksnelheid (aantal cores is minder van belang). Alle nieuwere videokaarten hebben amper prestatieverlies dankzij streaming, vanwege een dedicated chip.

Ik draai zelf soepel 1440p triples met een Ryzen 3600 en een 2080 Super en settings op max/medium. Maar zoals gisteren met een volle grid op Lime Rock kakt ook dit gewoon in naar 75 fps. Ik vind dat nog wel acceptabel, andere wellicht niet.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Jimmy J. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:53:
[...]
iRacing heeft een behoorlijke performance Alle nieuwere videokaarten hebben amper prestatieverlies dankzij streaming, vanwege een dedicated chip.
Technisch gezien niet helemaal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet iemand of er ergens een los 'voet deel' te krijgen is voor sim rigs?

Ik zit te denken aan een Playseat, vooral omdat deze relatief smal is, wat mij goed uit komt.
Echter; ik zou mijn CSL Elites graag inverted op willen hangen. Is zover ik kan vinden niet direct een kant en klare oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:01:

Ik zit te denken aan een Playseat, vooral omdat deze relatief smal is, wat mij goed uit komt.
Echter; ik zou mijn CSL Elites graag inverted op willen hangen. Is zover ik kan vinden niet direct een kant en klare oplossing voor?
Je wilt eigenlijk wel dat je pedaal-constructie vast zit aan je stoel, op wat voor manier dan ook. Anders trap je namelijk het hele ding van je af.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jimmy J. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:05:
[...]
Je wilt eigenlijk wel dat je pedaal-constructie vast zit aan je stoel, op wat voor manier dan ook. Anders trap je namelijk het hele ding van je af.
Ja eens, maar dat is van later zorg.

Kan sowieso het ding tegen de muur zetten. Zou graag het 'slanke' van de playseat combineren met inverted pedalen. Maar vrees dat het knutselen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikekiwi
Een Playseat Evolution of iets vergelijkbaars is toch niet heel veel breder? Edit: oh, maar inverted pedalen passen daar dan ook weer niet op, laat maar |:(

[ Voor 34% gewijzigd door mikekiwi op 13-07-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
kampers schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:22:

Ik heb onlangs een upgrade gedaan van een 1920X threadripper met 1080ti naar 9700K @ 5Ghz met 2080 Super. Niet tegelijkertijd, dus ik kon mooi de verschillen zien.

De hogere clocksnelheid van de 9700K was echt een groot verschil in iRacing, ik schat zo'n 30% winst (lastig te meten zonder benchmark en steeds wisselende omstandigheden)

De wissel naar een 2080 Super bracht nog eens 30% mee ongeveer omdat iRacing SMP pas vanaf de nvidia 2000 / RTX serie goed ondersteund (GTX ondersteund het wel, maar met fov beperkingen).

Ik speel met 1080p triples, en ga binnenkort upgraden naar 1440p triples... ben benieuwd hoe dat gaat.

Streamen gaat bij mij prima.
Echter heb ik het idee dat ik soms stutter / framedrops heb. Ik kan dit nergens terugvinden / zien aan de fps etc... misschien zit het tussen m'n oren...

Ik stream te weinig om een losse steam PC er voor aan te schaffen, maar anders had ik dat gedaan. Dan staat dan tenminste helemaal los van de sim. Misschien dat ik er ooit een oude machine voor ga gebruiken

Verder met @Jimmy J. met als aanvulling dat sommige settings ook grote verschillen maken. Zet je spiegels maar eens allemaal uit, dat geeft een enorme boost in fps

[ Voor 10% gewijzigd door Extera op 13-07-2020 22:14 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mikekiwi schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:17:
Een Playseat Evolution of iets vergelijkbaars is toch niet heel veel breder? Edit: oh, maar inverted pedalen passen daar dan ook weer niet op, laat maar |:(
Ja precies dat... Wil niet zo'n onwijze constructie hebben... :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik wist niet zo goed waar ik dit neer moest zetten. Het is niet echt een vraag, maar ik denk wel dat het anderen ook zal helpen.

Mijn rig heb ik afgesteld op basis van een documentje van Ricmotech. Daarin geven ze uitleg waar je moet meten en wat de ideale waarden zijn.

Ik vond het irritant dat de meeste afmetingen alleen in inches stonden en heb een spreadsheet gemaakt waarbij je metingen kan invullen en meteen ziet of het binnen of buiten het gewenste bereik is.

Seating position calculator
Om het te bewerken, moet je een kopie maken naar je eigen Google Drive. Je hoeft alleen de gele cellen in te vullen.

Als je op- en/of aanmerkingen hebt, hoor ik het graag. Dit is een snelle V1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 11:08
MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:01:

Ik heb ooit voor de CSR Elite pedalen beugels gehaald bij de bouwmarkt en daarmee mijn pedalen inverted gemaakt.
Heeft me iets van max 15 euro gekost, wellicht dat dit ook met de CSL Elites kan. Ik zal straks even een foto zoeken.
Pagina: 1 ... 21 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.