Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Even een andere vraag dan rigs, gebruiken jullie handschoenen en zo ja, welke? Lees dat sommige sturen beter werken met gloves en daardoor ook mooier blijven op langere termijn.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@thunder8 , gebruik ze zelf niet. Zijn genoeg die het wel doen. Soms omdat ze het fijner vinden, sommige omdat ze meer grip hebben en sommige omdat het stuur minder slijt (bv bij Alcantara stuurtjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Card Nox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:27:
@thunder8 , gebruik ze zelf niet. Zijn genoeg die het wel doen. Soms omdat ze het fijner vinden, sommige omdat ze meer grip hebben en sommige omdat het stuur minder slijt (bv bij Alcantara stuurtjes).
Ik heb een Alcantara stuur en daarom wil ik het ook gaan doen. Alleen geen zin voor 200€ echte racehandschoenen te kopen, die veel te warm zijn. :D

Heb nog nieuwe halter handschoenen liggen, maar ga wel kijken naar sim handschoenen of een juist paar mechanix, tenzij iemand een goede tip heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
thunder8 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:03:
Even een andere vraag dan rigs, gebruiken jullie handschoenen en zo ja, welke? Lees dat sommige sturen beter werken met gloves en daardoor ook mooier blijven op langere termijn.
Ik gebruik er zelf mijn Decathlon MTB handschoenen voor. En stuurt prettiger als met zonder.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je wat hebt liggen zou ik het gewoon testen, als het werkt werkt het.
@kawaholic, ik heb ook MTB handschoenen, wellicht eens een keer proberen. Al heb ik na 2+ jaar niet de behoefte gehad het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59

BM

Moderator Spielerij
JPM85 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:26:
[...]

Ik zou je adviseren om naar een USBD480 scherm te kijken. Deze zijn wel wat duurder, maar werken veel prettiger en je kan er alle bekende software (Z1, JRT & Simhub), zonder problemen op draaien.
Ik ben naar aanleiding van deze post eens aan het rondkijken gegaan, maar wat versta jij onder 'iets' duurder?
Die Nextion schermpjes zijn bij onze Chinese vrienden voor zo'n 3 tientjes te krijgen, terwijl ik voor de USBD480 (die sowieso niet zo makkelijk te krijgen is) dik 100 euro moet betalen. Dat is nogal een serieus verschil :)
kawaholic schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:05:
[...]

Ik gebruik er zelf mijn Decathlon MTB handschoenen voor. En stuurt prettiger als met zonder.
Dat is wel een goeie, ik heb laatst nieuwe MTB handschoenen gekocht, dus heb nog een setje over. Ga ik binnenkort eens proberen :)

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 05-06-2020 11:30 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:59
BM schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Ik ben naar aanleiding van deze post eens aan het rondkijken gegaan, maar wat versta jij onder 'iets' duurder?
Die Nextion schermpjes zijn bij onze Chinese vrienden voor zo'n 3 tientjes te krijgen, terwijl ik voor de USBD480 (die sowieso niet zo makkelijk te krijgen is) dik 100 euro moet betalen. Dat is nogal een serieus verschil :)
Klopt, ik ben ook lang aan het zoeken geweest wat nu de exacte verschillen zijn tussen de nextion & usbd480 schermen. Afgelopen week ook een 2e hands nextion scherm gekocht op Marktplaats, maar deze is snel terug gegaan naar de eigenaar i.v.m. issues.

Als ik kijk naar de templates die beschikbaar zijn voor Nextion 4.3 & USBD480 (dashstudio), dan lijkt de laatste meer smaken te hebben. Het is dus geheel afhankelijk van waar je naar op zoek bent.
De USBD480 zijn sneller qua refresh tussen de verschillende screens in dashstudio versus de nextion schermen. De editor lijkt wat prettiger te werken, maar als je genoeg tijd erin steeks dan kan je hetzelfde creeëren met Nextion.

Helemaal afhankelijk van je portomonee wat je wilt betalen.

Edit;
Hierbij het verschil qua refresh snelheid tussen de 2 schermen. Zie vooral bij het nextion scherm dat de RPM balk niet mooi gelijk oploopt.

Nextion

USBD480

[ Voor 10% gewijzigd door JPM85 op 05-06-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 13:43
Goeie info!
Ik zou het wel weten als ik eerlijk ben. Toevallig een tijdje geleden met een USBD480 gewerkt, kan niet echt vinden waarom dat zo veel duurder moet zijn dan drie tientjes. Er moet ook nog een soort van behuizing omheen, dat is al duur zat als je het een beetje netjes wil aanpakken!

edit:
Oh potverdikkie je moet zelf nog klooien, daar zit wel wat tijd in ja, dat scheelt aanzienlijk. De USBD480 is plug and play.

[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 05-06-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben aan het zoeken naar een oplossing om mijn stream deck xl aan mijn rig te hangen...
Iemand een idee of oplossing.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Schuey schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:31:
Goeie info!
Ik zou het wel weten als ik eerlijk ben. Toevallig een tijdje geleden met een USBD480 gewerkt, kan niet echt vinden waarom dat zo veel duurder moet zijn dan drie tientjes. Er moet ook nog een soort van behuizing omheen, dat is al duur zat als je het een beetje netjes wil aanpakken!

edit:
Oh potverdikkie je moet zelf nog klooien, daar zit wel wat tijd in ja, dat scheelt aanzienlijk. De USBD480 is plug and play.
En vergeet niet dat bij de Nextion schermen je de templates moet uploaden via de editor. Wat je in het filmpje ziet is niet 'live', maar daar zit iedere keer een stap tussen van een paar minuten m.b.t. tot het design uploaden.
Bij de USBD480 klik je gewoon een ander design aan in Simhub en 2 seconden later staat hij er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:53:
Ik ben aan het zoeken naar een oplossing om mijn stream deck xl aan mijn rig te hangen...
Dit iets? Lijkt qua kosten wel mee te vallen.
https://monstertechusa.com/product/mfd-tablet-mount/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:29
JoepW schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:53:
Wat voor rig heb je?
En geen beschikking over 3D printer?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hupske schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:33:
[...]

Wat voor rig heb je?
En geen beschikking over 3D printer?
Ik heb een Sim-Lab P1 en geen 3D printer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
JoepW schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Ik heb een Sim-Lab P1 en geen 3D printer.
Als je een beetje spaargeld hebt:
https://www.apexsimracing...roducts/apex-race-deck-xl

Of wellicht wilt iemand deze op XL formaat maken en uitprinten:
https://www.thingiverse.com/thing:3832699

Eventueel kan je zelf nog een project doos kopen en daar een ruimte uit knippen.
https://opencircuit.nl/Pr...box-zwart-130-x-70-x-45mm (geen idee of de maat klopt, is maar een idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hupske schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Als je een beetje spaargeld hebt:
https://www.apexsimracing...roducts/apex-race-deck-xl

Of wellicht wilt iemand deze op XL formaat maken en uitprinten:
https://www.thingiverse.com/thing:3832699

Eventueel kan je zelf nog een project doos kopen en daar een ruimte uit knippen.
https://opencircuit.nl/Pr...box-zwart-130-x-70-x-45mm (geen idee of de maat klopt, is maar een idee)
Ik denk dat het een oplossing wordt met wat losse onderdelen uit het magazijn van Sim-Lab. De Apex oplossing is best wel mooi, maar mij echt veel te duur.
Maar bedankt voor de tips. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
JoepW schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat het een oplossing wordt met wat losse onderdelen uit het magazijn van Sim-Lab. De Apex oplossing is best wel mooi, maar mij echt veel te duur.
Maar bedankt voor de tips. d:)b
(y) Een extra keyboard tray of mousepad plaatsen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hupske schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:10:
[...]

(y) Een extra keyboard tray of mousepad plaatsen :9
Het wordt denk ik de joint van een keyboard tray met een kort dwars balkje en dan iets verzinnen met een stuk plaatmateriaal met een omgezet randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:10
JoepW schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Het wordt denk ik de joint van een keyboard tray met een kort dwars balkje en dan iets verzinnen met een stuk plaatmateriaal met een omgezet randje.
Misschien kun je de stand van de streamdeck op dat muisplankje vastplakken / schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

correcto schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:41:
[...]

Misschien kun je de stand van de streamdeck op dat muisplankje vastplakken / schroeven.
Dat is nou net het probleem. Die Stream Deck heeft helemaal geen 'gaten' om te schroeven en voetjes die verhoogd zijn waardoor ik ook niet iets met dubbelzijdig tape kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
ah, ok. Kon het niet helemaal goed zien, maar leek alsof die standaard die er bij is geleverd een platte onderkant heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

correcto schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:08:
ah, ok. Kon het niet helemaal goed zien, maar leek alsof die standaard die er bij is geleverd een platte onderkant heeft.
Dat klopt, maar geen enkele mogelijkheid om iets aan te bevestigen of plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:43
JPM85 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Klopt, ik ben ook lang aan het zoeken geweest wat nu de exacte verschillen zijn tussen de nextion & usbd480 schermen. Afgelopen week ook een 2e hands nextion scherm gekocht op Marktplaats, maar deze is snel terug gegaan naar de eigenaar i.v.m. issues.

Als ik kijk naar de templates die beschikbaar zijn voor Nextion 4.3 & USBD480 (dashstudio), dan lijkt de laatste meer smaken te hebben. Het is dus geheel afhankelijk van waar je naar op zoek bent.
De USBD480 zijn sneller qua refresh tussen de verschillende screens in dashstudio versus de nextion schermen. De editor lijkt wat prettiger te werken, maar als je genoeg tijd erin steeks dan kan je hetzelfde creeëren met Nextion.

Helemaal afhankelijk van je portomonee wat je wilt betalen.

Edit;
Hierbij het verschil qua refresh snelheid tussen de 2 schermen. Zie vooral bij het nextion scherm dat de RPM balk niet mooi gelijk oploopt.
Heb zelf ook een nextion gekocht om wat mee te klooien en een 3d case rond gemaakt. het is zeer mooi voor timing. zoals je zegt RPM is niet optimaal erbij

Ga heb wss ook verkopen en zien wat ik doe naar mijn full build.
Simhub dash met MANY FACED DASH is wel lekker. ga dit mss combineren met een 5 of 7inch display op de een of andere manier, mss met usbd480, who knows :)

maw, als iemand een Nextion zoekt, laat maar weten :)

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

JoepW schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Dat klopt, maar geen enkele mogelijkheid om iets aan te bevestigen of plakken.
Is het niet iets om dubbelzijdig tape te plakken en daar een stuk dik plastic op te doen van zeg 5 bij 8 cm en 5 mm dik ofzo en daar weer dubbelzijdig tape op? Denk dat je dan ook nog wel een redelijk stabiel iets kan hebben wat niet beweegt tijdens het drukken op toetsen, elegant is anders, maar anders moet je weer gaten gaan boren enzo.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tijdelijke oplossing met wat Sim-Lab spullen die ik 'over' had.
Definitieve oplossing zal dus gaten boren worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ti8xDNGQOZdJunpL2yZU_kinQGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYooaRIP8Y0wm9eGykSqGTEe.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6anOeI8V2CS7R9pl2q461_FqL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eti2S47tjj35njBIVVFpvBiv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Ik zoek nog naar goede oplossing voor triple screens QHD... iemand die me kan helpen?

Plaats is geen issue voor mij dus 32's kan perfect, kan ze ook dichtbij mij zetten net achter het stuur (triple mount van simlab komt eraan)

Ik was zelf aan het kijken naar bvb AOC CQ32G1's of bvb de nieuwe Gigabyte G32QC (die blijkbaar wel gsync compatibel is?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:20
JoepW schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:02:
Tijdelijke oplossing met wat Sim-Lab spullen die ik 'over' had.
Definitieve oplossing zal dus gaten boren worden.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice, wat doet je met de Honeywell op je rig? heb je een aparte klimaat zone voor je simrig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

mr.DJ95 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:08:
[...]

Nice, wat doet je met de Honeywell op je rig? heb je een aparte klimaat zone voor je simrig?
Nou zo erg is het ook weer niet. Ik regel elke kamer apart in ons huis. En in mijn kantoor / man-cave was het de makkelijkste plek om 'm op te hangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wil je nu nog wel gaan boren? Kan je hem niet zo laten staan en eventueel nog met klittenband of iets dergelijks op dat plankje monteren. Puur voor het eventueel schuiven.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Hanzzzie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:08:
Ik zoek nog naar goede oplossing voor triple screens QHD... iemand die me kan helpen?

Plaats is geen issue voor mij dus 32's kan perfect, kan ze ook dichtbij mij zetten net achter het stuur (triple mount van simlab komt eraan)

Ik was zelf aan het kijken naar bvb AOC CQ32G1's of bvb de nieuwe Gigabyte G32QC (die blijkbaar wel gsync compatibel is?)
Wat is precies je vraag?

Ben zelf ook aan het kijken naar triples en twijfel met name tussen 1080p en 1440p. Ik hoor heel wisselende verhalen over het aantal fps dat je kunt halen op 1440p. Zelf heb ik een NVidia 2070 super videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
correcto schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Wat is precies je vraag?

Ben zelf ook aan het kijken naar triples en twijfel met name tussen 1080p en 1440p. Ik hoor heel wisselende verhalen over het aantal fps dat je kunt halen op 1440p. Zelf heb ik een NVidia 2070 super videokaart.
Heb zelf een 1080TI en wil naar QHD gaan.

Ik kom er niet uit welk scherm het best is voor prijs/qualiteit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Hanzzzie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Heb zelf een 1080TI en wil naar QHD gaan.

Ik kom er niet uit welk scherm het best is voor prijs/qualiteit :(
herkenbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier een 1080ti en 3x 27" 1080p schermen.
Dat werkt prima met graphics nog hoog etc.
1440 zal misschien scherper beeld geven maar is ook extra belasting voor de GPU.

En met 3 schermen kan het al flink in de FPS gaan hakken (afhankelijk van de game/optimalisatie etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
goh, ik ken iemand met 1070 TI die toch 80-90 FPS haalt nog met graphics vrij normaal

Iracing (wat ik primair speel) is ook wel niet zo veeleisend als ACC bvb (was ik mss vergeten bij te vermelden :))

[ Voor 41% gewijzigd door Hanzzzie op 10-06-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Paulus07 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:19:
Wil je nu nog wel gaan boren? Kan je hem niet zo laten staan en eventueel nog met klittenband of iets dergelijks op dat plankje monteren. Puur voor het eventueel schuiven.

Ik heb idd het vermoeden dat er niet meer geboord gaat worden. Misschien wel wat zagen aan die te lange profielen. Eerst maar eens zien of het een handige plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Weet iemand of een RTX2060 super het gaat trekken, om iracing op 3 schermen van 32" 2560 x 1440 weer te geven?

En dat alles met een acceptabele FPS wel te verstaan.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Voor velen hierboven: kijk niet alleen naar je GPU, maar ook naar je CPU bij de overstap naar triples. Die was/is bij mij de bottleneck in iRacing. Ik haal nu tussen de 85 en 144 (capped) fps op 3x 1440p, en die drops naar 85 liggen puur aan de processor.

Je hebt in iRacing rechtsboven een R en een G metertje. De R is je CPU render en de G je graphics card render. De hoogste waarde is je bottleneck. (1000 / die waarde = fps).

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Jimmy J. schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:38:
Voor velen hierboven: kijk niet alleen naar je GPU, maar ook naar je CPU bij de overstap naar triples. Die was/is bij mij de bottleneck in iRacing. Ik haal nu tussen de 85 en 144 (capped) fps op 3x 1440p, en die drops naar 85 liggen puur aan de processor.

Je hebt in iRacing rechtsboven een R en een G metertje. De R is je CPU render en de G je graphics card render. De hoogste waarde is je bottleneck. (1000 / die waarde = fps).
Thanks voor de tip. Zou ik mogen weten welke CPU je had, en welke je nu hebt? Heb zelf een Ryzen5 3600.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzzzie
kawaholic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Thanks voor de tip. Zou ik mogen weten welke CPU je had, en welke je nu hebt? Heb zelf een Ryzen5 3600.
Hier I7 6700K @ 4.8Ghz all cores

beide zitten rond de 5a5.5 ongeveer nu met 34inch QHD UW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
kawaholic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Ik heb sinds 2 dagen ook de 3600. Gisteren nog overgelocked naar 4,4 Ghz maar ook stock was het al een enorme stap ten opzichte van mijn oude i7 4770 (van 50 fps op zware stukken in Interlagos naar 85). Mijn videokaart is een 2080 Super.

Moet het allemaal nog fine tunen, maar mijn graphics staan redelijk mooi ingesteld nog. Ik heb ook tribunes, pitbuildings en publiek en zo aan staan. Beetje sfeer kan geen kwaad namelijk :) In lone zit deze combi overigens op 144 fps capped, maar de processor gaat zweten als er andere auto's op de baan komen :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Paulus07 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:19:

Toch een nette oplossing gevonden met kleine stukjes dubbelzijdig tape.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FiCej-USFwWqiybNe7nmPhgooo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJ7FqULh0SP74Jmg2lslJG3d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:20
JoepW schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:11:
[...]

[Afbeelding]
Poah wat vet zo'n streamdeck. Wellicht ook maar eens gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64racer
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-08 21:03
Hoi,

recentelijk een SimLab P1X aangeschaft, en nu op zoek naar een zitje om erop te monteren. Na relatief veel zoekwerk en rondmailen (onder andere met Roy van Simraceblognl, waarvoor dank) heb ik mijn keuzeopties voor mijn budget herleid tot:

- LCD Pro Drift
- Simlab Speed 3
- Sparco Q Grid (of gelijkaardige Sparco in +/- zelfde prijsklasse)

Echter ben ik er echt nog niet uit, en deze ergens passen is niet echt een optie want ik woon in een uithoek van België waar er geen kuipstoelverdelers in de buurt zijn.

Ik ben 1m74, 77kg, taille omtrek +/-94 cm, borstomtrek +/-99cm, buikomtrek +/-100cm.

Nu ben ik bang dat
- de LCD Pro Drift mss iets te wijd zal zijn (is dit een nadeel voor simracing) ? Momenteel geen plannen voor motion toe te voegen, maar zeg nooit nooit.
- de Simlab Speed 3 te krap zal zijn
- de Sparco Q Grid ook misschien te krap zal zijn, maar misschien is dit op te lossen door die verschillende velcro kussens weg te halen, wat bij dit model mogelijk is.

Indien iemand ongeveer in hetzelfde schuitje als mij zit qua maten en een keuze heeft gemaakt, en mij graag advies wilt geven daarover, ik ben u eeuwig dankbaar :-)

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
64racer schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:58:
Hoi,

recentelijk een SimLab P1X aangeschaft, en nu op zoek naar een zitje om erop te monteren. Na relatief veel zoekwerk en rondmailen (onder andere met Roy van Simraceblognl, waarvoor dank) heb ik mijn keuzeopties voor mijn budget herleid tot:

- LCD Pro Drift
- Simlab Speed 3

Echter ben ik er echt nog niet uit, en deze ergens passen is niet echt een optie want ik woon in een uithoek van België waar er geen kuipstoelverdelers in de buurt zijn.

Ik ben 1m74, 77kg, taille omtrek +/-94 cm, borstomtrek +/-99cm, buikomtrek +/-100cm.

Nu ben ik bang dat
- de LCD Pro Drift mss iets te wijd zal zijn (is dit een nadeel voor simracing) ? Momenteel geen plannen voor motion toe te voegen, maar zeg nooit nooit.
- de Sparco Q Grid ook misschien te krap zal zijn, maar misschien is dit op te lossen door die verschillende velcro kussens weg te halen, wat bij dit model mogelijk is.

Indien iemand ongeveer in hetzelfde schuitje als mij zit qua maten en een keuze heeft gemaakt, en mij graag advies wilt geven daarover, ik ben u eeuwig dankbaar :-)

Thx
In mijn optiek is er maar 1 optie. Tijd investeren en gaan passen, alleen jij kan namelijk bepalen of iets lekker zit.

Je gaat straks 100-en uren in een stoel doorbrengen waar je waarschijnlijk minimaal enkele uren per keer in zit. Waarom dan niet 6 uur van je tijd investeren om ergens naar toe te rijden (al is dat 2 uur rijden) en te gaan proef zitten.

edit;
https://www.speedwear.be/ zit in Herentals. Vanuit elke uithoek in Belgie kan je daar op 2,5 uur zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 12-06-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
heb de Simlab speed 3 getest en zat wel goed, heb uiteindelijk toen de Sparco Grid Q gekregen owv geen speed 3 in stock en ben er wel erg tevreden van!

ben zelf 1m80 en 88kg (i know, moet wel wat af :D)

[ Voor 15% gewijzigd door Hanzzzie op 12-06-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

64racer schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:58:
Hoi,

- LCD Pro Drift
- Simlab Speed 3

Nu ben ik bang dat

Thx
Zonder motion zal te wijd niet zo'n issue zijn. Voordeel is dat je dan wel iets kan gaan verzitten als je langere tijd aan het gamen bent, terwijl je met een nauwsluitende stoel die optie niet hebt. Te krap is nooit goed. De ProDrift, daar pas ik met mijn 1.78m en 120kg nog in. Denk dat je met jouw maten in de meeste stoelen wel zal kunnen passen. Bij stoelen geldt trouwens niet je taille maar de breedte van je zitvlak als maat, wat naar boven uitsteekt is niet van toepassing. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 64racer
JPM85 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:07:
[...]

In mijn optiek is er maar 1 optie. Tijd investeren en gaan passen, alleen jij kan namelijk bepalen of iets lekker zit.

Je gaat straks 100-en uren in een stoel doorbrengen waar je waarschijnlijk minimaal enkele uren per keer in zit. Waarom dan niet 6 uur van je tijd investeren om ergens naar toe te rijden (al is dat 2 uur rijden) en te gaan proef zitten.

edit;
https://www.speedwear.be/ zit in Herentals. Vanuit elke uithoek in Belgie kan je daar op 2,5 uur zijn.
Jup, inderdaad speedwear.be had ik al gecontacteerd om te zien of passen mogelijk was. Ik woon aan de kust in de westhoek (tegen de Franse grens), dus is wel even rijden, maar zoals je zegt is het waarschijnlijk best dat ik het ervoor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64racer
Hanzzzie schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:26:
heb de Simlab speed 3 getest en zat wel goed, heb uiteindelijk toen de Sparco Grid Q gekregen owv geen speed 3 in stock en ben er wel erg tevreden van!

ben zelf 1m80 en 88kg (i know, moet wel wat af :D)
Bedankt, goed om weten dat je in de Gird Q past. Dit zonder de velcro's eruit te moeten halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64racer
thunder8 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Zonder motion zal te wijd niet zo'n issue zijn. Voordeel is dat je dan wel iets kan gaan verzitten als je langere tijd aan het gamen bent, terwijl je met een nauwsluitende stoel die optie niet hebt. Te krap is nooit goed. De ProDrift, daar pas ik met mijn 1.78m en 120kg nog in. Denk dat je met jouw maten in de meeste stoelen wel zal kunnen passen. Bij stoelen geldt trouwens niet je taille maar de breedte van je zitvlak als maat, wat naar boven uitsteekt is niet van toepassing. ;)
Bedankt voor je reactie. Voordeel van een iets wijdere stoel is dat je als je eens vrienden over de vloer krijgt die ook willen racen, dit dan ook minder een probleem is...

keuzes keuzes keuzes.... zoals met alles in 't leven zeker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
64racer schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Jup, inderdaad speedwear.be had ik al gecontacteerd om te zien of passen mogelijk was. Ik woon aan de kust in de westhoek (tegen de Franse grens), dus is wel even rijden, maar zoals je zegt is het waarschijnlijk best dat ik het ervoor over heb.
Dan zou je ook eens contact op kunnen nemen met Alltec Seys. https://www.alltec-seys.be/?p=contact

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 64racer
JPM85 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:41:
[...]

Dan zou je ook eens contact op kunnen nemen met Alltec Seys. https://www.alltec-seys.be/?p=contact
Ow, super, dat ik na zolang te googlen deze nog niet gevonden had ! Hartelijk dank voor de tip ! Heb reeds gebeld, ik ga morgen eens langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Ik heb niet zo veel verstand van monitors maar ik zit nu op een 144hz 1ms lg monitor te spelen van 24inch.....nu kwa ruimtegebrek geen triples maar een ultrawide scherm gezien....Is er iemand die een beetje feedback kan geven? bij voorbaat dank!
https://www.mediamarkt.nl...gk950f-b-aeu-1618256.html

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 64racer
Danny Hdoorn schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:58:
Ik heb niet zo veel verstand van monitors maar ik zit nu op een 144hz 1ms lg monitor te spelen van 24inch.....nu kwa ruimtegebrek geen triples maar een ultrawide scherm gezien....Is er iemand die een beetje feedback kan geven? bij voorbaat dank!
Ik heb deze sinds een paar maand: https://www.coolblue.be/n...7/acer-predator-x34p.html

Best tevreden van. Is geen 144hz maar kan wel 120 aan. 4ms is wel geen 1ms, maar heb daar nog geen last mee ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmm nu ik niet meer in de woonkamer zit om te racen maar boven, keer kijken voor een goede fles om water koel te houden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Danny Hdoorn schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:58:
Ik zou even een kijkje nemen in de tweakers pricewatch. Daar staat genoeg tussen. 4k is zowiezo beetje overdreven voor te racen, merk je niets van, 1440p is wat dat betreft ruim voldoende. (ignore that, je linkte een 1440p monitor, het is nog vroeg :Y), maar die monitor krijgt zwz geen goede reviews hier op tweakers)

[ Voor 7% gewijzigd door Pyr0_ op 13-06-2020 07:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paulus07 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:22:
hmmm nu ik niet meer in de woonkamer zit om te racen maar boven, keer kijken voor een goede fles om water koel te houden :P
Tip me ff als je wat gevonden hebt ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Dank je wel voor je reactie! ik zal effe kijken op die pricewatch.

arghhhh wordt gek van al die schermen en die revieuws….wat moet ik nou kopen hahah...ik wil wel een ultrawide maarja nu lees ik weer over dat je pc en je videokaart ook high end moeten zijn....ik heb een i5 9600kf(handmatig overclocked naar 4.3 ipv 3.7 stock. Nvidia asus gtx 1060 en 32g werkgeheugen.
Ik ben een amateur voor de rest en doe alles gewoon lezen en zelf maar iemand die er echt verstand van heeft voel je vrij om me te helpen! wordt zeer gewaardeerd....https://www.userbenchmark.com/UserRun/29360488

Hoe langer ik lees en zoek en aanpas hoe meer ik verstrikt raakt 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Danny Hdoorn op 13-06-2020 13:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Ik hoorde gisteren iets dat mensen in iRacing het geluid van banden hard zetten en rest zachter/minimaal. Ik vroeg me af of iemand screenshot van sound kan delen, bij onderstaande zijn de banden nog steeds "zachter" dan motor geluid. Spelen jullie echt met motor geluid uit dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9hEysl0Vo-lAt3IxYq4xtJP0uI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fNkK4qfxcrq7YAgqv3IAX47T.png?f=user_large

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mithriel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:20:
Ik hoorde gisteren iets dat mensen in iRacing het geluid van banden hard zetten en rest zachter/minimaal. Ik vroeg me af of iemand screenshot van sound kan delen, bij onderstaande zijn de banden nog steeds "zachter" dan motor geluid. Spelen jullie echt met motor geluid uit dan?

[Afbeelding]
Dit hangt ook een beetje van de auto af. Bijvoorbeeld, de RSR heeft veel meer engine sound in de cockpit dan de 488 GTE. Mijn instellingen zijn vergelijkbaar. Ik wou dat je ook de volume van de curbstones kon tweaken :s

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Weet iemand of er live timing is voor de Virtual 24 Hours of Le Mans?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
thanks!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:14
JoepW schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:11:
[...]

[Afbeelding]
Hoi Joep. Ziet er strak uit zo! Ben zelf nog een beetje zoekende hoe het een en ander te bevestigen aan de P1 van sim lab.

Is de stream deck nou nog de enige button box die je naast je stuur in gebruik hebt? Zie op je rig overzicht dat je ook nog zo'n DSD box in gebruik hebt / had?

En zie ik goed dat je de bodnar SLI in feite aan je scherm bevestigd hebt met iets van tape?

Afbeeldingslocatie: https://www.invisio.nl/rig/03.JPG

*ondergetekende heeft allang spijt dat hij geen stuurtje heeft gekocht met ingebouwde led balk 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Cigarguy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Hoi Joep. Ziet er strak uit zo! Ben zelf nog een beetje zoekende hoe het een en ander te bevestigen aan de P1 van sim lab.

Is de stream deck nou nog de enige button box die je naast je stuur in gebruik hebt? Zie op je rig overzicht dat je ook nog zo'n DSD box in gebruik hebt / had?

En zie ik goed dat je de bodnar SLI in feite aan je scherm bevestigd hebt met iets van tape?

[Afbeelding]

*ondergetekende heeft allang spijt dat hij geen stuurtje heeft gekocht met ingebouwde led balk 8)7
De DSD button box heb ik buiten gebruik gesteld sinds de Stream Deck.
FF aanzien en eventueel verkoop ik die.
En de SLI heb ik met een stukje plexiglas en dubbelzijdig tape aan de bovenkant van mijn middelste scherm geplakt momenteel. Ik zal binnenkort wat nieuwe foto's maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:14
JoepW schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:21:
[...]

En de SLI heb ik met een stukje plexiglas en dubbelzijdig tape aan de bovenkant van mijn middelste scherm geplakt momenteel. Ik zal binnenkort wat nieuwe foto's maken ;)
Top! O+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:14
Zijn er veel SimHub gebruikers hier? Ik heb een wind simulator gemaakt omdat ik in PC2 de Formula klasse rij (en de koeling is lekker :)) maar ben nu aan het kijken wat nog meer iets toevoegt. Ik zou graag wat meer feedback van de weg willen dus zit te denken aan tril motoren oid. Ik heb alleen een playseat challenge vanwege de beperkte ruimte en vraag me af wat daar goed op gaat werken. Iemand tips? Wat is daarnaast zinvol om toe te voegen? Ik gebruik een VR bril dus iets met schermen / indicatoren gaat niets toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:13
Ik heb 4x deze unit op een oude 5.1 versterker aangesloten. Werkt geweldig en in Simhub kun je allerlei krachten en effecten instellen.

Dit zou misschien kunnen werken op een challenge met een buisklem en wat handigheid. De Buttkicker gamer 2 (veel duurder, dat wel) is bedoeld om aan een bureaustoel te monteren en heeft dus al een soort van buisklem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:21:
[...]

Mocht je de DSD button box weg doen, dan heb ik wel interesse om deze van je over te nemen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Mocht je de DSD button box weg doen, dan heb ik wel interesse om deze van je over te nemen O-)
FF paar nachtjes over slapen. Ik DM je wel als het aan de orde is en anders moet je mij over een paar dagen/weken ff herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Tadango schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:06:
Zijn er veel SimHub gebruikers hier? Ik heb een wind simulator gemaakt omdat ik in PC2 de Formula klasse rij (en de koeling is lekker :)) maar ben nu aan het kijken wat nog meer iets toevoegt. Ik zou graag wat meer feedback van de weg willen dus zit te denken aan tril motoren oid. Ik heb alleen een playseat challenge vanwege de beperkte ruimte en vraag me af wat daar goed op gaat werken. Iemand tips? Wat is daarnaast zinvol om toe te voegen? Ik gebruik een VR bril dus iets met schermen / indicatoren gaat niets toevoegen.
Ik heb een tijd die trilmotortjes gebruikt van een Xbox controller. Die gewoon op de stoel geplakt en dat gaf best goed de trillingen door. Daarnaast was het ook nog goedkoop.
Benodigdheden: trilmotors van een controller - arduino uno - motor shield - 2A power adapter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hupske schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Ik heb een tijd die trilmotortjes gebruikt van een Xbox controller. Die gewoon op de stoel geplakt en dat gaf best goed de trillingen door. Daarnaast was het ook nog goedkoop.
Benodigdheden: trilmotors van een controller - arduino uno - motor shield - 2A power adapter :p
okee, dus dat werkt wel iets? Vast een stuk minder dan een buttkicker, maar ook minder complex. Ik ga eens kijken wat ik heb liggen qua motoren en eens wat proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Tadango schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:17:
[...]

okee, dus dat werkt wel iets? Vast een stuk minder dan een buttkicker, maar ook minder complex. Ik ga eens kijken wat ik heb liggen qua motoren en eens wat proberen :)
Werkte bij goed. Alleen de tape liet zo nu en dan los 😋 je hebt iig wel de ‘grote’ trilmotor nodig van de controller. De kleine maakt alleen veel herrie maar doet weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hupske schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Werkte bij goed. Alleen de tape liet zo nu en dan los 😋 je hebt iig wel de ‘grote’ trilmotor nodig van de controller. De kleine maakt alleen veel herrie maar doet weinig.
Ik maak mijn eigen ;) Ik heb genoeg DC motoren liggen en gewichtjes maakt ik op de CNC wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Schuey schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:31:
Goeie info!

edit:
Sim-Lab gaat ook schermpjes op de markt brengen :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DioGh475yMfxEJQRHEV1ruUQdBU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AJAbEWTnUWFyyVjr33l58ZNu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de laatste tijd als ik rij redelijk last van mijn hakken op de pedaalplaat van de GT1. Ik rij eigenlijk altijd wel op sokken en sinds ik wat langere races rij begin ik er last van te krijgen na een tijdje. Nu heb ik gisteren een washand dubbel gevouwen en met ducktape vast geplakt, dit werkt op zich prima, maar ik zou toch liever voor een nettere oplossing gaan. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Madhouse1979 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:12:
Ik heb de laatste tijd als ik rij redelijk last van mijn hakken op de pedaalplaat van de GT1. Ik rij eigenlijk altijd wel op sokken en sinds ik wat langere races rij begin ik er last van te krijgen na een tijdje. Nu heb ik gisteren een washand dubbel gevouwen en met ducktape vast geplakt, dit werkt op zich prima, maar ik zou toch liever voor een nettere oplossing gaan. Iemand hier ervaring mee?
Je kan verschillende kanten op; (race)schoenen of pantoffels met iets dikkere zool, of een netter alternatief voor je creatieve washandjes-oplossing ;)
Misschien iets van schuimrubber, bijv. van dat isolatiespul dat om leidingen van koelinstallaties wordt gedaan? Dat is meestal zwart dus oogt beter.
Of een stukje hoogpolig tapijt, kun je met dubbelzijdig tape eenvoudig bevestigen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:42
Ik heb de tip gelezen om zo'n kniepad die je voor het werken in de tuin gebruikt hiervoor in te zetten.

Zo'n ding dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBnt3-rqKIgcQGisj5EiYCMVpsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sr0qTsnFD30RE8NqtiOSr82H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:30
Vraagje voor de mensen met een triple screen setup. Ik wil uitbreiden, maar heb al een deel van de benodigde profielen liggen. Dus ik wilde niet een volledige set van Sim-Lab aanschaffen. Waar ik nu vooral mee zit is de hoekverbinding tussen de profielen waar de monitoren aan hangen. Sim-Lab lijkt de door hen gebruikte pivot plates niet los te willen verkopen. En het alternatief van AluXProfiel gaat in de kopse kant van een profiel zo lijkt het, maar ik heb hier geen schroefdraad en betwijfel dat de lengte precies goed is.

Wat voor alternatieven zijn er om enigszins flexibel profielen onder een zelf instelbare hoek te monteren. Wat gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Je kan ook voor goedkope kart-schoenen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gttf2qlo7nUNeNJfPr0T9V0smw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/twZ3AUQoog9IErv099tiy5gJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TecTo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Je kan ook voor goedkope kart-schoenen gaan.

[Afbeelding]
Bij gebrek aan kartschoenen die tot grote maten gaan heb ik deze ook (in maat 49). Ongeveer een jaar in gebruik en het klitteband is gescheurd en af. De schoen zelf is nog prima, maar de twee klitteband bandjes zijn aan vervanging toe.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Luckeh schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:32:
[...]
Bij gebrek aan kartschoenen die tot grote maten gaan heb ik deze ook (in maat 49). Ongeveer een jaar in gebruik en het klitteband is gescheurd en af. De schoen zelf is nog prima, maar de twee klitteband bandjes zijn aan vervanging toe.
Leef zelf ook op grote voet, maat 48. ;)

Daar lig ook direct het probleem. De wat betere schoenen gaan meestal niet verder aan maat 46.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Raimond613 Thank voor je tips!

@TecTo vergeten bij te vermelden dat ik schoenen heb. Ik vind sokken toch net wat fijner.

[ Voor 16% gewijzigd door Madhouse1979 op 23-06-2020 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elghund
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
FightingAce schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:18:
Vraagje voor de mensen met een triple screen setup. Ik wil uitbreiden, maar heb al een deel van de benodigde profielen liggen. Dus ik wilde niet een volledige set van Sim-Lab aanschaffen. Waar ik nu vooral mee zit is de hoekverbinding tussen de profielen waar de monitoren aan hangen. Sim-Lab lijkt de door hen gebruikte pivot plates niet los te willen verkopen. En het alternatief van AluXProfiel gaat in de kopse kant van een profiel zo lijkt het, maar ik heb hier geen schroefdraad en betwijfel dat de lengte precies goed is.

Wat voor alternatieven zijn er om enigszins flexibel profielen onder een zelf instelbare hoek te monteren. Wat gebruiken jullie hiervoor?
Ik heb deze onlangs besteld bij motedis

https://www.motedis.nl/sh...t-t%3D5mm::999997496.html
Deze platen zijn volgens mij vergelijkbaar met de verbindingen die Sim-Lab gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:30
Elghund schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:13:
[...]

Ik heb deze onlangs besteld bij motedis

https://www.motedis.nl/sh...t-t%3D5mm::999997496.html
Deze platen zijn volgens mij vergelijkbaar met de verbindingen die Sim-Lab gebruikt
Bedankt, die had ik dus nog niet gevonden. Lijkt me idd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doxie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 07:22
Op dit moment race ik met een TR300 RS playset Challenge. Mijn desktop een Ryzen 9 3900X (12 core) 32gb, rts 2800 ti, LG 38" (60Mhz)

De PC gebruik ik voor dagelijkse werkzaamheden en speel wel is een spel genre Anno 1800, Factorio.

iracing staat elke dag wel een uurtje op meestal in combinatie met Oculus VR bril. Erg van van VR maar, gezien het gewicht en de warmte wil ik ook een goede setup met monitor(s).

Ik ga dus investeren in het volgende

- Sim Lab P1-X of GT
- 3 Monitor (27 or 32) of 1 widescreen
- Heusinveld Sprint
- Direct Drive wheel (nog in onderzoek welk)

De vraag: Ideaal wil ik niet nog een PC kopen voor enkel de race rig. Is best een stevig budget en ik gebruik toch maar 1 of ander. Heeft iemand ideeën tips voor een shared setup?
Vooral in case of Tripple monitor kan ik vlot werken met een 4e monitor. De VR 5e zit al op USB-C.

Alle tips, voorbeelden of opmerkingen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Ik rijd sinds twee maanden met deze schoenen van de Aldi (mede door zere hielen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIdI26uwdp2C1Q4JuicoT6OKo98=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4AMJuHzwD8ClHNX2oeZH8Sr7.jpg?f=user_large

Ze lopen niet echt comfortabel, maar racen echt fijn. En voor dat geld doet het niet zo'n pijn als het niet fijn zit.

Ik ben consistenter geworden omdat ik meer gevoel in de pedalen overbreng met mijn benen ipv enkels of voeten. Ik ben nog meer met druk aan het werken dan voorheen. Karig uit te leggen.
Het remmen is ook vaker on point en ik glijd nooit meer van mijn pedalen af. Plus dat mijn hiel nergens meer last van heeft :-).

Dikke aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kvd188
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 10:53
Doxie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:27:
Op dit moment race ik met een TR300 RS playset Challenge. Mijn desktop een Ryzen 9 3900X (12 core) 32gb, rts 2800 ti, LG 38" (60Mhz)

De PC gebruik ik voor dagelijkse werkzaamheden en speel wel is een spel genre Anno 1800, Factorio.

iracing staat elke dag wel een uurtje op meestal in combinatie met Oculus VR bril. Erg van van VR maar, gezien het gewicht en de warmte wil ik ook een goede setup met monitor(s).

Ik ga dus investeren in het volgende

- Sim Lab P1-X of GT
- 3 Monitor (27 or 32) of 1 widescreen
- Heusinveld Sprint
- Direct Drive wheel (nog in onderzoek welk)

De vraag: Ideaal wil ik niet nog een PC kopen voor enkel de race rig. Is best een stevig budget en ik gebruik toch maar 1 of ander. Heeft iemand ideeën tips voor een shared setup?
Vooral in case of Tripple monitor kan ik vlot werken met een 4e monitor. De VR 5e zit al op USB-C.

Alle tips, voorbeelden of opmerkingen welkom!
Ik gebruik voor zowel simmen als gamen aan mn bureau een desktop.
Ik heb in het totaal vier schermen tegelijkertijd aangesloten aan de gpu, triple screen via drie displayports en het vierde scherm op mn bureau via usb-c/displayport. Hierdoor kan ik op alle vier schermen ook g-sync compatible gebruiken.
Echter, mn simucube en triple screen setup zit op een extra stekkerdoos met schakelaar.
Wanneer de stroom naar de triple screen setup uit staat herkent de pc alleen het bureau scherm en word dus alleen hier beeld op weer gegeven.
Wanneer ik de stroom inschakel naar mn sim setup herkent windows de extra schermen en schakelt ie over naar de instellingen voor vier schermen. In deze windows instellingen staat mn bureau scherm op zwart en mn triple screen setup in nvidia surround. Heel soms gaat nvidia surround niet automatisch aan, door bijv. een achtergrond programma die nog aan staat, maar verder werkt het perfect. Het komt er dus op neer dat je eenmalig de windows en nvidia instellingen moet instellen voor de situatie met stroom van je sim aan en uit, en daarna herkent je desktop dit automatisch.

Mvg Kevin van Dooren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

StealthyPeanut schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Ik rijd sinds twee maanden met deze schoenen van de Aldi (mede door zere hielen):

Ze lopen niet echt comfortabel, maar racen echt fijn. En voor dat geld doet het niet zo'n pijn als het niet fijn zit.

Ik ben consistenter geworden omdat ik meer gevoel in de pedalen overbreng met mijn benen ipv enkels of voeten. Ik ben nog meer met druk aan het werken dan voorheen. Karig uit te leggen.
Het remmen is ook vaker on point en ik glijd nooit meer van mijn pedalen af. Plus dat mijn hiel nergens meer last van heeft :-).

Dikke aanrader.
Ik rij momenteel nog op sokken en heb hetzelfde probleem. Gewone schoenen vind ik niet fijn, maar heb inderdaad ook last van zere hielen die iedere keer de rand van de heelplate raken. Net ff gezocht op Barefoot schoenen en een paar waterschoenen gevonden op amazon voor een redelijke prijs. Vanavond thuis even voeten meten, dan bestellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had dat destijds met sokken/pantoffels ook met de fanatec csl pedalen. Die voelde ik op gegeven moment ook wel :P

Klein strookje piepschuim erop gelegd wat wel werkte, maar na verloop van tijd was die vorm erook uit en had geen zin om elke keer een nieuwe erop te leggen/plakken.

Nu maar met schoenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 15:56
Hoe zwaar hebben jullie die pedalen staan. Als ik zelfs op blote voeten rij heb ik nergens last van. Heb Fanatec CSR elite pedals en staat met potmeter tussen 5-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Remco Tr schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:36:
Hoe zwaar hebben jullie die pedalen staan. Als ik zelfs op blote voeten rij heb ik nergens last van. Heb Fanatec CSR elite pedals en staat met potmeter tussen 5-7
Ik heb de V3 pedals met loadcell rem. En dan heb ik de brake performance kit en/of de demper er nog niet eens opzitten. De pedals op zich zijn erg glad en de heelplate ook. Hierdoor schuif je veel met je voet en heb je bij hard remmen de opstaande rand van heelplate snel in je hak staan. Als dit niet helpt of fijn is, ga ik experimenteren met de andere bijgeleverde d-pedalplates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
De v3 met brake performance kit, die extra mogelijkheden toevoegt. Staan vrij zwaar afgesteld maar zo kan je wel preciezer doseren. De demper er ook opgehad, vind het niks, alsof je op een spons trapt. Zonde van het geld.

De gladde pedalen vervangen door de kunststof. Zijn beter af te stellen, bieden meer grip en smaller.

Op de site van Fanatec staan ze nu ook afgebeeld met de kunstof uitvoering.

[ Voor 13% gewijzigd door TecTo op 24-06-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TecTo schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:28:
De v3 met brake performance kit, die extra mogelijkheden toevoegt. Staan vrij zwaar afgesteld maar zo kan je wel preciezer doseren. De demper er ook opgehad, vind het niks, alsof je op een spons trapt. Zonde van het geld.

De gladde pedalen vervangen door de kunststof. Zijn beter af te stellen, bieden meer grip en smaller.

Op de site van Fanatec staan ze nu ook afgebeeld met de kunstof uitvoering.
Je krijgt beide sets pedalplates geleverd bij de V3s. Zowel de kunstoffen als de metalen plates.

Afbeeldingslocatie: https://fanatec.com/media/image/dc/af/c0/CSP-V3-3.jpg
en
Afbeeldingslocatie: https://fanatec.com/media/image/22/f7/54/CSP-V3-2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Luckeh op 24-06-2020 16:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Luckeh schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:41:
[...]

Je krijgt beide sets pedalplates geleverd bij de V3s. Zowel de kunstoffen als de metalen plates.

[Afbeelding]
en
[Afbeelding]
Klopt. Kreeg ze toentertijd geleverd met de metalen plates en de kunststof apart verpakt.

De metalen alleen omhoog/omlaag verstelbaar. De kunststof exemplaren kan je ook de hoek instellen en als je met schoenen rijd heb je iets meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Nadat ik een paar maandjes geleden voorzichtjes met een PS4 en een TV ben begonnen met simracen, heb ik een paar weken geleden de switch naar PC gemaakt, met een enkel 29" ultrawide scherm op een GTX1650.

Nu wil ik de overstap gaan maken naar 3x 23" 1920*1080 + 1x extra scherm voor timings e.d. (en dan zeggen ze dat dat corona besmettelijk is, dat race-virus kan er ook wat van).

Wil dus 3 fullHd op de GTX1650 aansluiten en het extra scherm op de onboard-kaart.

Volgens mij kan mijn GTX1650 dat net niet aan, kan iemand dat bevestigen? Kan het online niet zo goed vinden.

Als niet: wat zou het beste betaalbare (ca tot €125) alternatief zijn? zit zelf aan GTX970 of GTX980 te denken, maar laat me graag voorlichten door iemand met meer verstand van zaken...

Spellen: RaceRoom, rFactor 2 en (soms) AC. Alle genoemde spellen draaien met de GTX1650 prima op minimaal 80FPS (of hoger, maar heb het daarop afgetopt dus weet zeker dat dat altijd gehaald wordt)

[ Voor 11% gewijzigd door mikekiwi op 24-06-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 15:27
@mikekiwi Ik vind het al bijzonder dat je met een GTX 1650 icm een ultrawide (weliswaar 1080p) scherm altijd 80 FPS haalt, dus vraag me af wat je settings zijn? Maar triple screen 1080p is 48:9 en je hebt nu dus 21:9. Dat zijn 2,3 x zo veel pixels.

Alternatieven vind ik lastig... een GTX970 lijkt mij ook nog niet krachtig genoeg. Ik gebruik zelf een GTX 1070 (laptop) op een ultrawide 3440x1440 resolutie en kan spellen als rFactor 2 spelen met de meeste settings op high. Behalve als het donker/nacht wordt... dan moeten een aantal settings naar medium of zelfs low, om nog zo’n 60 FPS te halen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had een GTX 1080 welke met een 3x 27 inch 144hz 1ms 1080p het soms best zwaar had. Ik moet wel zeggen dat ik mijn settings graag zo hoog mogelijk heb en meestal wel zo rond de 80 fps zat. Ik heb onlangs ge-upgraded naar een RTX 2080 Super en hiermee gaat het een stuk makkelijker. Details op full, veel scherper en beter beeld en nog makkelijk 100+ fps halen.

Daarnaast speelt je CPU ook een belangrijke rol. Mijn 3600X met RTX 2080 Super heeft nergens moeite mee. De GTX 1080 zit nu in mijn andere PC met een i7 4790k en je merkt gewoon dat de CPU de belemmerende factor is. Gelukkig gaan we die ook upgraden binnenkort.

Om maar even een beeld te geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Madhouse1979 op 24-06-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 15:27
Inderdaad en met een budget van €125 is een GTX 1080 en al helemaal een RTX 2080 Super erg ver uit beeld. Dan zou ik het gewoon voorlopig op een ultrawide 1080p houden en doorsparen tot wel een krachtigere GPU betaalbaar wordt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
PatrickC schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:09:
@mikekiwi Ik vind het al bijzonder dat je met een GTX 1650 icm een ultrawide (weliswaar 1080p) scherm altijd 80 FPS haalt, dus vraag me af wat je settings zijn? Maar triple screen 1080p is 48:9 en je hebt nu dus 21:9. Dat zijn 2,3 x zo veel pixels.

Alternatieven vind ik lastig... een GTX970 lijkt mij ook nog niet krachtig genoeg. Ik gebruik zelf een GTX 1070 (laptop) op een ultrawide 3440x1440 resolutie en kan spellen als rFactor 2 spelen met de meeste settings op high. Behalve als het donker/nacht wordt... dan moeten een aantal settings naar medium of zelfs low, om nog zo’n 60 FPS te halen.
Ik speel alleen maar overdag, dus dat scheelt wellicht. Hieronder mijn settings in rFactor en AC. Raceroom is kapot vandaag, dus dat lukt even niet.

Heb niet heel veel wegbezuinigd, naar mijn mening en maatstaven nog een prima beeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lk6VZn9ed0gQB4JOpQd1Op9LX-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mwgEheOwz7d3Qk6jhvvfoRnN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0XMMlOZ5emK3l54ZBYowbSiZDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AZ2X5elbJU0IHURd7GgcUwrE.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 20 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.