Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:48
knightvision schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:09:
[...]

Ja, het was in het begin goed, de racelijn bleef gewoon redelijk recht van links naar midden en rechts. Nu geven de zijschermen naar binnendrukkend beeld, alsof de curbs naar beneden vallen, en als hij van links of rechts een auto ziet dan verspring dus de auto omdat het beeld naar binnenloopt bij de zijschermen.. Alsof de surround weer uit is gezet. Terwijl die aan staat. Heeft de schermen een paar maanden en bij installatie was alles goed. Maar na of een windows update enof installatie van f1 2019 heeft hij nu bij elke racegame het verkeerde beeld. Alles werkte goed in het begin. Nieuw refresh windows en nvidia driver opnieuw installed ook maar dat heeft niet geholpen.
als je drivers opnieuw hebt geïnstalleerd neem ik aan dat je ook de surround volledig opnieuw hebt geconfigureerd? dat zou het enigste zijn wat ik nog als oplossing zou kunnen bedenken.

ik weet niet wat voor games er gespeeld worden, maar eventueel testen zou ik in iracing doen, omdat je daar verreweg de meeste mogelijkheden hebt om het e.e.a. in te stellen.

maar surround blijft verre van ideaal, ik hier ook altijd nog problemen ermee, zolang ik de pc netjes afsluit en de volgende dag aandoe is er niks aan de hand, maar als ik opnieuw opstart dan zijn alle instellingen weg.
ook als ik 1 monitor volledig van de stroom haal verdwijnen alle instellingen.
dus het kan ook zomaar gebeuren dat die er maar mee moet leren leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:42
Even een vraagje over Ultrawide schermen. Ik gebruik nu een 32" TV als scherm op voor het racen op mijn PS4. Vanaf aankomend weekend heb ik ook de beschikking over een instap-PC en dan wil ik dat eens gaan proberen. En als dat bevalt dan zijn ook andere schermen een optie.

Ik heb geen ruimte voor een opzet met meerdere monitoren naast elkaar, dus zat ik te denken aan een 34" ultrawide van LG als alternatief. Budgettair gezien wordt dat dan een vlakke versie.

Is dat een goede optie of moet je voor gamen op een ultrawide altijd op een curved variant doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:51

Niellie41

[object Object]

mikekiwi schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:08:
Even een vraagje over Ultrawide schermen. Ik gebruik nu een 32" TV als scherm op voor het racen op mijn PS4. Vanaf aankomend weekend heb ik ook de beschikking over een instap-PC en dan wil ik dat eens gaan proberen. En als dat bevalt dan zijn ook andere schermen een optie.

Ik heb geen ruimte voor een opzet met meerdere monitoren naast elkaar, dus zat ik te denken aan een 34" ultrawide van LG als alternatief. Budgettair gezien wordt dat dan een vlakke versie.

Is dat een goede optie of moet je voor gamen op een ultrawide altijd op een curved variant doen?
De buren van Hardware Info hadden hier laatst een video over. Ze bespreken ook ergens in de video curved vs. plat. Misschien heb je hier wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Dank en bekeken! Zeker interessant, geven aan dat curved een meerwaarde biedt, niet dat vlak geen optie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:32
mikekiwi schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:08:

Ik gebruik al jaren een plat 34” ultrawide scherm van LG met 3440x1440 resolutie en dat werkt prima. Los van plat of curved... je hebt een instap PC? Wat voor grafische kaart zit daar dan in? Ultrawide resoluties vragen behoorlijk wat GPU. Ik zelf heb een GTX 1070 en dat is net voldoende voor de meeste games op 3440x1440. Ik kan met de meeste settings op High spelen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Dank voor de bevestiging, ik ga het ook met plat dan proberen.

Ik heb de pc nog niet (komt in het weekend, is i5-3470 of i5-2500K, 8GB intern), maar moet daar nog een grafische kaart aan toevoegen.Ik heb nog een GTX 750 Ti liggen die ik wilde gebruiken.

Maar: ik zat eigenlijk te kijken naar bijvoorbeeld de LG 34WL500, die is 2560*1080. En dus een minder grote belasting voor de kaart.

Edit: spellen waar het vooralsnog om gaat zijn RaceRoom en rFactor 2

[ Voor 8% gewijzigd door mikekiwi op 13-05-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb hier een 750 ti in een mediacenter zitten en 1080p met medium-hoog grafische instellingen kan voor een game als de laatste bioshock.

alles boven 1080p moet je denk ik niet willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Dank!

Voor de duidelijkheid: Er is nog budget voor een andere videokaart hoor (maar geen topkaart van vele honderden euro's) , dus als dat nodig is en kan (suggesties voor een leuke 2e hands kaart zijn welkom) qua financien dan ga ik daarvoor kiezen...
Maar als ik met de 750 Ti uitkan, dan zal ik dat niet laten.

[ Voor 12% gewijzigd door mikekiwi op 13-05-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 15:56
Iemand een idee waar ik zwarte 4080 profiel kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
Darkangle schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:23:
[...]

De link is 40x40 en zilver ;)
Zodra je weer kunt bestellen kun je bij dit product de grootte en de kleur selecteren, 40/80 en zwart zijn dan opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
JvdS19 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:47:
[...]

Zodra je weer kunt bestellen kun je bij dit product de grootte en de kleur selecteren, 40/80 en zwart zijn dan opties.
En hele hele lange levertijd :+

[ Voor 13% gewijzigd door Remco Tr op 13-05-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
mikekiwi schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:11:
Dank!

Voor de duidelijkheid: Er is nog budget voor een andere videokaart hoor (maar geen topkaart van vele honderden euro's) , dus als dat nodig is en kan (suggesties voor een leuke 2e hands kaart zijn welkom) qua financien dan ga ik daarvoor kiezen...
Maar als ik met de 750 Ti uitkan, dan zal ik dat niet laten.
Ik heb rFactor 2 en RaceRoom zo’n 4 jaar geleden nog gespeeld op een GTX 660 Ti, maar dan wel nog op 1080p (16:9) en dat ging maar net. Een GTX 750 ti is een stuk langzamer volgens mij, terwijl je resolutie een stuk hoger ligt. Je kunt het proberen, maar dan moet je veel settings op low zetten vrees ik. Ik zou minimaal een GTX 1060 adviseren, maar weet zo niet wat die kosten 2e hands.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
Remco Tr schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:56:
[...]

En hele hele lange levertijd :+
Ben ik ook bang voor echter is het zover ik weet de enige lokatie waar je zwarte profielen kan bestellen groter dan 40/40. Bij Aluxprofiel hebben ze wel zwart 40/40 maar helaas niet groter, toevallig net nog wat profielen besteld. Zilver bestellen en dan zelf spuiten zou ook nog kunnen maar ben bang dat het niet zo mooi zal worden als met anodiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JvdS19 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:27:
[...]

Ben ik ook bang voor echter is het zover ik weet de enige lokatie waar je zwarte profielen kan bestellen groter dan 40/40. Bij Aluxprofiel hebben ze wel zwart 40/40 maar helaas niet groter, toevallig net nog wat profielen besteld. Zilver bestellen en dan zelf spuiten zou ook nog kunnen maar ben bang dat het niet zo mooi zal worden als met anodiseren.
Je zou de profielen ook met plastidip kunnen overspuiten. Dat is een rubber laagje wat je er over heen spuit wat ook weer verwijderbaar is. Werkt goed.
Ook mijn tempered glass paneel van mijn pc mee bewerkt, was de rgb zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
fietsbob schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 06:17:
[...]

Je zou de profielen ook met plastidip kunnen overspuiten. Dat is een rubber laagje wat je er over heen spuit wat ook weer verwijderbaar is. Werkt goed.
Dan schakel je ze toch uit.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
kawaholic schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 06:48:
[...]

Dan schakel je ze toch uit.
Dat gaat niet. MSI software werkt niet samen met G Skill software en mb rgd kan je niet uitzetten. Maar zo is het ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
fietsbob schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 06:17:
[...]

Interessant, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikekiwi
PatrickC schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:19:
[...]

Ik heb rFactor 2 en RaceRoom zo’n 4 jaar geleden nog gespeeld op een GTX 660 Ti, maar dan wel nog op 1080p (16:9) en dat ging maar net. Een GTX 750 ti is een stuk langzamer volgens mij, terwijl je resolutie een stuk hoger ligt. Je kunt het proberen, maar dan moet je veel settings op low zetten vrees ik. Ik zou minimaal een GTX 1060 adviseren, maar weet zo niet wat die kosten 2e hands.
Ik heb net de 750 Ti getest met RaceRoom en dan kom ik op de high setting op zo'n 50-55 FPS, op Medium/Auto zit ik rond de 100FPS. Dat is op een 1920x1200 16:10 scherm. Dat is dus ruim in orde wat mij betreft. Op mijn 1080 TV gaat dat dus ook wel werken, maar inderdaad. hogere resoluties voor ultrawide als ik die stap ga nemen zullen een grotere uitdaging vormen.

Zowel RaceRoom als rFactor 2 hebben als recommended kaart een NVIDIA GeForce GTX 760 2.0 GB . Als ik zo kijk naar de 2de hands prijzen dan is de GTX 970 4GB voor 80-100 euro denk ik een goede optie. Die scoort in de testen vele malem beter dan de 750Ti.
De 1060 is voor nu even buiten budget (200-250).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
mikekiwi schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:20:
[...]

Ik heb net de 750 Ti getest met RaceRoom en dan kom ik op de high setting op zo'n 50-55 FPS, op Medium/Auto zit ik rond de 100FPS. Dat is op een 1920x1200 16:10 scherm. Dat is dus ruim in orde wat mij betreft. Op mijn 1080 TV gaat dat dus ook wel werken, maar inderdaad. hogere resoluties voor ultrawide als ik die stap ga nemen zullen een grotere uitdaging vormen.

Zowel RaceRoom als rFactor 2 hebben als recommended kaart een NVIDIA GeForce GTX 760 2.0 GB . Als ik zo kijk naar de 2de hands prijzen dan is de GTX 970 4GB voor 80-100 euro denk ik een goede optie. Die scoort in de testen vele malem beter dan de 750Ti.
De 1060 is voor nu even buiten budget (200-250).
Met een GTX 970 4GB moet het denk ik wel kunnen. In rFactor 2 zul je wellicht wel een paar settings op medium of low moeten zetten, maar voor sommige opties maakt dat niet zoveel uit. Als je aan het racen bent zit je als het goed is niet constant te letten op high of ultra graphics >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
PatrickC schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:53:
[...]

Met een GTX 970 4GB moet het denk ik wel kunnen. In rFactor 2 zul je wellicht wel een paar settings op medium of low moeten zetten, maar voor sommige opties maakt dat niet zoveel uit. Als je aan het racen bent zit je als het goed is niet constant te letten op high of ultra graphics >:)
Inderdaad, heb al genoeg moeite om alle dingen die wel interessant zijn in me op te nemen. Meeste fouten die ik maak komen omdat ik ondertussen naar rondetijden en positie in het veld zit te koekeloeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
JvdS19 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:27:
[...]

Aluxprofiel heeft ze. Krijg net een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
Remco Tr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Aluxprofiel heeft ze. Krijg net een mail.
Dat is goed nieuws! Moet er dan echt vandaag bijgeplaatst zijn, vanochtend stond die er nog niet. Gelijk mijn bestelling maar (weer) aanvullen. Bouwen is bijna leuker dan het simracen zelf :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
Voor de gegadigden, Fanatec heeft zojuist hun F1 2020 Limited Edition stuur online gezet.
Upgrade t.o.v. de vorige: Magnetic pedals.
Verder voorzien van Forged Carbon in plaats van regulier Carbon.

https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/578

Afbeeldingslocatie: https://fanatec.com/media/image/09/5a/e8/LE2020_top_1.jpg

YouTube: YouTube

[ Voor 8% gewijzigd door Stoksbrood op 14-05-2020 22:22 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
JvdS19 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:04:
[...]

Dat is goed nieuws! Moet er dan echt vandaag bijgeplaatst zijn, vanochtend stond die er nog niet. Gelijk mijn bestelling maar (weer) aanvullen. Bouwen is bijna leuker dan het simracen zelf :D
Klopt toegevoegd na mijn mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 17:57
Ik heb net een buttonbox ontvangen, en ben op zoek naar een manier om de encoders te binden aan snelkoppelingen om per app het volume in te stellen. Bvb encoder1 is discord,encoder2 iracing, encoder3 globaal volume.
Globaal volume binden is geen probleem, maar ik vind geen werkende manier om een snelkoppeling te kunnen maken om app specifieke volume te verhogen/verlagen.
Heb al even nircmd geprobeerd maar dit doet niks.
Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

fjskmdl2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:27:
Ik heb net een buttonbox ontvangen, en ben op zoek naar een manier om de encoders te binden aan snelkoppelingen om per app het volume in te stellen. Bvb encoder1 is discord,encoder2 iracing, encoder3 globaal volume.
Globaal volume binden is geen probleem, maar ik vind geen werkende manier om een snelkoppeling te kunnen maken om app specifieke volume te verhogen/verlagen.
Heb al even nircmd geprobeerd maar dit doet niks.
Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?
Dit zocht ik ook. Mijn b-box heeft 4 rotaries en ik heb dit als volgt opgelost.
Knop 1: Main volume (past volume in Windows aan). Dit heb ik geprogrammeerd via een virtual keyboard in m'n arduino. Hoe heb ik hier neergepend.
Knop 2: iRacing spotter volume (kan in-game aangepast worden).
Knop 3: TeamSpeak volume (kan gebind worden in app)
Knop 4: CrewChief volume (kan gebind worden in app).

[ Voor 3% gewijzigd door Luckeh op 15-05-2020 09:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Luckeh schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:05:
[...]

Dit zocht ik ook. Mijn b-box heeft 4 rotaries en ik heb dit als volgt opgelost.
Knop 1: Main volume (past volume in Windows aan). Dit heb ik geprogrammeerd via een virtual keyboard in m'n arduino. Hoe heb ik hier neergepend.
Knop 2: iRacing spotter volume (kan in-game aangepast worden).
Knop 3: TeamSpeak volume (kan gebind worden in app)
Knop 4: CrewChief volume (kan gebind worden in app).
Ik begrijp niet helemaal wat je vraagt, maar mijn buttonbox heb ik helemaal geconfigureerd in Simhub.... Ik gebruik geen rotaries, maar zag in Simhub wel dusdanig veel settings dat het mij zou verbazen als het daar niet in zit..

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 17:57
Het komt er gewoon op neer dat ik nergens iets vind waarmee via een toetsenbord shortcut, volume up / down kan mappen voor mijn gebruikte programmas.
Discord heeft bvb al geen instelbare shortcuts voor volume up / down.
Als je windows volume control opent, zie je daar volume sliders per geopend programma.
Ik zoek dus een app waarmee ik iedere slider met een instelbare toetsenbord shortcut kan aanpassen, zodat ik dit kan mappen op de buttonbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:59
fjskmdl2 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:56:
Het komt er gewoon op neer dat ik nergens iets vind waarmee via een toetsenbord shortcut, volume up / down kan mappen voor mijn gebruikte programmas.
Discord heeft bvb al geen instelbare shortcuts voor volume up / down.
Als je windows volume control opent, zie je daar volume sliders per geopend programma.
Ik zoek dus een app waarmee ik iedere slider met een instelbare toetsenbord shortcut kan aanpassen, zodat ik dit kan mappen op de buttonbox
Ik heb daar ook naar lopen zoeken, omdat ik met mijn headset enkel alle volumes omhoog/omlaag kan doen. Bij de xbox kan je bv chat & game onafhankelijk bedienen door de 2 tandwieltjes op de headset.

Ik ben bij dit programma uitgekomen http://www.nirsoft.net/utils/volumouse.html

Heb er nog niet de tijd voor gehad om iets mee te doen, maar misschien is het wel iets om een buttonbox aan te mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het bij simlab trouwens altijd zo geweest dat ze de shop om de zoveel tijd sluiten omdat het te druk is?
Of is dit nu meer recentelijk omdat heel de wereld volle bak aan het simracen is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Ik ben aan het kijken voor een upgrade van mijn Rig, vooral de schermen dan.
Ik Race nu iRacing op 1x 27" scherm en ben aan het denken/twijfelen tussen een Ultra wide of 3 schermen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook altijd als ik race ook live stream. (heb momenteel al 2 schermen 27" van verschillende fabrikanten.)

Heb een 144hz iilyama scherm en dacht dan om daar 2 extra schermen van te kopen. niet 100% de zelfde eigenlijk..

Iemand hier ervaring met beide setups? Pro's Con's
Ik denk persoonlijk gua gebruiksvriendelijkheid met te streamen dat het makkelijker is met een Ultra wide. maar ik weet het niet goed. Daarom dat ik hier eens kom luisteren naar jullie ervaringen en meningen.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik rij met een Fanatec DD2 maar heb zo lang ik me kan heugen issues met de FFB van iRacing. Naar mijn gevoel is het nagenoeg altijd te weinig en te gevoelloos. In AC, RRE, Automobilista, RF2 kan ik onder en overstuur opvangen, driftend de bocht door, diep inremmen tot de apex maar in iRacing moet ik altijd een tandje terug schakelen (niet letterlijk ;)) omdat ik anders drie keer per ronde achterstevoren sta of in de vangrail/grindbak hang.

Ik gebruik settings vanaf het Fanatec Recommended settings forumtopic met een paar minimale aanpassingen, dat helpt, maar zo levendig als andere sims dat voor elkaar krijgen wordt het nooit. De V8 in Automobilista 2 is geen eitje, maar prima te rijden ook op het randje. In iRacing (de nieuwe Ford, niet de legacy) is het werkelijk zo onvoorspelbaar als een plak ijs in elke bocht.

Het begint frustrerend te worden, iemand tips? Ik heb irFFB gezien, maar dat lijkt me met een DD2 of welke andere direct drive dan ook toch overbodig? En dan is er nog latency ook...

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
@FirePuma142 Je beschrijft precies het probleem wat Niels Heusinkveld laatst ook op Youtube aankaartte mbt de physics van iRacing en waarover de afgelopen tijd ook wat videos zijn opgedoken van professionele coureurs die nu in grote getalen aan het simracen zijn geslagen. Ik heb zelf weinig ervaring met iRacing. Ik heb het een paar jaar geleden eens geprobeerd en toen viel me wel op hoe weinig grip bv die Mazda had en als ik ‘m ook maar licht overstuurde stond hij al achterstevoren en dit was bijna niet op te vangen.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 18-05-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 12:43
Hallo,

Ik zit te denken om als er weer besteld kan worden bij simlab de gt1 evo te bestellen. Nou zoek ik een race-cockpit die goed aanpasbaar is en het liefst wil ik er ook uiteindelijk Microsoft Flight Simulator 2020 mee spelen. En uiteindelijk ook een DD-wheel op bevestigen.

Nou is mijn vraag is de gt1 evo hiervoor een goede keuze? Of is er nog iets anders op de markt wat nog toekomst bestendiger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Al een tijde aan het kijken voor een nieuw scherm veel over gelezen en opgezocht maar kom maar niet tot een goede conclusie.

Reden voor upgrade:
Betere FOV
Hogere refresh.

Heb momenteel een GTX1060 TI 6GB kaart erin zitten. En zit 80cm van mn 24” scherm dit komt op een fov van 45.(ligt eigenlijk nog lager maar dit is het minimale in iracing)

Wil 1 scherm 34” met 144hz. Dit is vrij makelijk te vinden in pricewatch natuurlijk. Maar nu het dillema 1080 of 1440. Doe eigenlijk alleen aan iracing er zit grafisch niet echt meerwaarde aan 1440 denk ik. Maar prijzen liggen soort van gelijk aan een 1080 scherm, dus waarom niet kiezen voor een 1440 scherm.

Waarom 1440:
Toekomst bestendig
Prijs ongeveer gelijk aan 1080
Hogere PPI

Waarom 1080:
Hogere FPS

Dus de vraag:
1080 of 1440?
Curved of flat?

[ Voor 3% gewijzigd door Remco Tr op 24-05-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Denniz0229 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:55:
[...]

En daar komt die dus weer, je eigen tijd reken je niet als geld.
Op die manier gaat de vergelijking altijd scheef.
Als je meer tijd dan geld hebt niet :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik ben ook (weer) in de markt voor een simrace setup. Had voorheen een Playseat Challenge in verband met ruimtegebrek maar dit werkte uiteindelijk niet fijn, ook weer in verband met het ruimtegebrek.
Inmiddels woon ik 3x zo groot en heb ik ruimte zat voor een mooie setup.

De vraag is nu wat prioriteit heeft. De gamepc heb ik, 3 schermen ook alleen zijn deze redelijk ongeschikt voor simrace. 34'', 27'' en 24'' en allen eigenlijk bedoeld voor kantoorwerk..

Mijn budget is 1500-2000 euro voor een complete set maar dit mag hoger uitvallen indien het de ''upgrade'' rechtvaardigt.
  • Wheel Fanatek CSL Elite
  • Pedals Fanatek CSL Elite LC
  • Shifter Thrustmaster TH8A
  • Seat Next Level Racing F1GT
Dit lijstje heb ik tot nu toe en zou ongeveer ~1350-1400 euro kosten.
Eventueel zou ik gelijk een monitor stand + 3 schermen bij kunnen kopen voor ongeveer 1100 euro maar ik wilde eigenlijk beginnen met gamen op m'n 34''.

Mijn twijfelpunten:

De stoel lees ik gemengde reacties over. Er wordt gezegd dat je beter óf een GT stoel kan kopen óf een F1 stoel.
Ik ga games doen variërend van Dirt Rally tot Forza Horizon 4 tot F1 2019/20 tot ETS2 tot Assetto Corsa.
Qua comfort kan ik dan misschien beter voor een GT stoel gaan. Playseats ben ik verder niet zo'n fan van door de stang in het midden.
De Next Level GT seat is wel 250 euro duurder helaas..

Ik twijfel ook of ik binnen mijn budget gelijk rekening moet houden met nieuwe schermen of nu moet focussen op een goede stoel plus stuur. Zoals te lezen is kom ik met 3 nieuwe schermen + stand gelijk rond de 2500 euro en ik vraag mij af of dat zinvol is. Ik denk dat ik vooralsnog prima de seat voor m'n bureau kan zetten en dan later (lees: na 3 maanden sparen :+ ) alsnog een keer een stand + schermen kan bijkopen.

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:24
Ik veronderstel even dat je VR bewust niet overweegt. Dat is, als je videokaart het aan kan, voordeliger dan triples.

Ik zou eerst zorgen dat je comfortabel zit. Al je mooie spullen zijn niets waard als je er niet lekker mee rijdt. Ik zou dus wel die 250 extra investeren in een fatsoenlijke zit.

Je stuur+pedalen is een bovengemiddeld goede instapper. Als je je dit kunt veroorloven, zou ik dit kopen. Bij Thrustmaster en Logitech vind je ook degelijke instappers (ik zou dan wel voor de Thrustmaster gaan ivm riemaandrijving), maar die zitten onder het niveau van wat je nu geselecteerd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacebird1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 19:11
London schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:54:
Ik ben ook (weer) in de markt voor een simrace setup. Had voorheen een Playseat Challenge in verband met ruimtegebrek maar dit werkte uiteindelijk niet fijn, ook weer in verband met het ruimtegebrek.

De vraag is nu wat prioriteit heeft. De gamepc heb ik, 3 schermen ook alleen zijn deze redelijk ongeschikt voor simrace. 34'', 27'' en 24'' en allen eigenlijk bedoeld voor kantoorwerk..

Mijn budget is 1500-2000 euro voor een complete set maar dit mag hoger uitvallen indien het de ''upgrade'' rechtvaardigt.
Eventueel zou ik gelijk een monitor stand + 3 schermen bij kunnen kopen voor ongeveer 1100 euro maar ik wilde eigenlijk beginnen met gamen op m'n 34''.

Mijn twijfelpunten:

De stoel lees ik gemengde reacties over. Er wordt gezegd dat je beter óf een GT stoel kan kopen óf een F1 stoel.
Ik ga games doen variërend van Dirt Rally tot Forza Horizon 4 tot F1 2019/20 tot ETS2 tot Assetto Corsa.
Qua comfort kan ik dan misschien beter voor een GT stoel gaan. Playseats ben ik verder niet zo'n fan van door de stang in het midden.

Ik twijfel ook of ik binnen mijn budget gelijk rekening moet houden met nieuwe schermen of nu moet focussen op een goede stoel plus stuur. Zoals te lezen is kom ik met 3 nieuwe schermen + stand gelijk rond de 2500 euro en ik vraag mij af of dat zinvol is. Ik denk dat ik vooralsnog prima de seat voor m'n bureau kan zetten en dan later (lees: na 3 maanden sparen :+ ) alsnog een keer een stand + schermen kan bijkopen.

Welkom.. ;) Ben zelf ook niet zo lang geleden begonnen met simracen (t-gt - playseatchallenge - fanatec elite pedalen), dus heb geen ervaring met bovengenoemde spullen, maar zou zeker als eerste voor een goede stoel maar keuze gaan... Weet niet hoeveel uren je wilt besteden aan je hobby, maar goed zitcomfort is naar mate deze tijd, denk ik toch wel slim....ik zelf Ben niet zo Groot, En heb weinig ruimte, vandaar de challenge...is voor mijn gebruik OK...success met je keuzes..! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

SlaadjeBla schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:43:
Ik veronderstel even dat je VR bewust niet overweegt. Dat is, als je videokaart het aan kan, voordeliger dan triples.

Ik zou eerst zorgen dat je comfortabel zit. Al je mooie spullen zijn niets waard als je er niet lekker mee rijdt. Ik zou dus wel die 250 extra investeren in een fatsoenlijke zit.

Je stuur+pedalen is een bovengemiddeld goede instapper. Als je je dit kunt veroorloven, zou ik dit kopen. Bij Thrustmaster en Logitech vind je ook degelijke instappers (ik zou dan wel voor de Thrustmaster gaan ivm riemaandrijving), maar die zitten onder het niveau van wat je nu geselecteerd hebt.
Terecht punt betreffende VR. Heb een RTX2060 Super, geen idee of die VR leuk gaat vinden.

Maar ik kan mij voorstellen dat ik VR in het begin eventjes heel erg tof vind, maar dat het na een tijdje toch irritant gaat worden als je continu zo'n installatie op je hoofd hebt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik heb een mindere kaart 1070ti en kan prima VR doen.

Ik blijf het tof vinden en rij nu een jaar VR. Ik hang echt in de auto door de immersie. Ik kan mij niet voorstellen dat ik mijn brein zo voor de gek kan houden met platte schermen. Enige nadeel is zweten in de zomer, beslagen glazen in de winter, discomfort door de "zware" headset en je sluit je op in je eigen virtuele wereld en je bent dus niet meer bereikbaar voor anderen. Ik vind het allemaal opwegen tegen de ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:29
London schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:54:

Mijn twijfelpunten:

Csl elite en daarnaast de loadcell pedalen is prima keuze om mee te starten. Dat zal je geen spijt opleveren.
Waar je wel spijt van gaat hebben is de Next Level Racing geval. Het ziet er stoer uit, maar daar heb je het dan ook mee gehad. Voor dat geld kan ik ook een leuke rig in elkaar zetten met profielen(genoeg voorbeelden te vinden in dit topic en de andere) en een stoel die lekker voor je zit. En je hoeft het niet zelf te ontwerpen. Je kan namelijk ook een bestaand iets kopen in de richting van Sim-lab
Gt1 of Motedis S-dream.

Wat betreft je reactie hieronder over VR. Als je VR gewend bent, in de zin van je wordt er niet misselijk van of iets. Maar zo een installatie op je hoofd gaat echt niet vervelen want de ervaring die je hebt blijft het winnen. Persoonlijk kan ik door de VR ook totaal niet meer wennen aan het racen met scherm, mis dan het gevoel en de spanning.
Je videokaart die je hebt gaat dat wel trekken.

Triples geeft ook wel meer beleving en overzicht met zich mee dan een enkel scherm. Maar volgens mij werkt een Forza en een F1 niet zo lekker met triples dus voor die games kan je dan wellicht inderdaad kijken naar een enkele ultrawide scherm.
Want VR doet het ook niet in elk spel natuurlijk, dus een goed scherm erbij zal zeker handig zijn :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hupske schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Csl elite en daarnaast de loadcell pedalen is prima keuze om mee te starten. Dat zal je geen spijt opleveren.
Waar je wel spijt van gaat hebben is de Next Level Racing geval. Het ziet er stoer uit, maar daar heb je het dan ook mee gehad. Voor dat geld kan ik ook een leuke rig in elkaar zetten met profielen(genoeg voorbeelden te vinden in dit topic en de andere) en een stoel die lekker voor je zit. En je hoeft het niet zelf te ontwerpen. Je kan namelijk ook een bestaand iets kopen in de richting van Sim-lab
Gt1 of Motedis S-dream.

Wat betreft je reactie hieronder over VR. Als je VR gewend bent, in de zin van je wordt er niet misselijk van of iets. Maar zo een installatie op je hoofd gaat echt niet vervelen want de ervaring die je hebt blijft het winnen. Persoonlijk kan ik door de VR ook totaal niet meer wennen aan het racen met scherm, mis dan het gevoel en de spanning.
Je videokaart die je hebt gaat dat wel trekken.

Triples geeft ook wel meer beleving en overzicht met zich mee dan een enkel scherm. Maar volgens mij werkt een Forza en een F1 niet zo lekker met triples dus voor die games kan je dan wellicht inderdaad kijken naar een enkele ultrawide scherm.
Want VR doet het ook niet in elk spel natuurlijk, dus een goed scherm erbij zal zeker handig zijn :)
Jammer dat er bij Sim Lab niet te bestellen is tot 1 juni. Die hebben inderdaad ook mooi spul zo te zien!

Daarnaast zit ik naar de Rseat RS1 te kijken, maar als je daar wat opties aan toevoegt ga je ook al snel richting de 1000 euro.

Vind het erg lastig! Stuurtje/pedalen/shifter ben ik wel over uit gelukkig dus die zou ik eventueel al kunnen gaan bestellen. Zag dat de Fanatek CSL Elite LC pedals op 12 juni weer leverbaar zijn dus dan heb ik wat om naar uit te kijken :+

Dank voor de input allen, ik ga nog maar even verder op stoelenjacht.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:17
Momenteel zit ik in het Thrustmaster hoekje (T500, T3PA pedalen, F1 + 28GT stuur en een TH8 shifter). Maar ik heb mijn zinnen gezet op een Simlab Evo GT1 en een shift richting Fanatec.
Het F1 2020 stuur vind ik wel erg tof, dus een pre-order kon ik niet laten. :D
Mocht de upgrade echt langere tijd gaan duren kan ik de order altijd nog annuleren voor verzending.

Alleen vraag ik mij af of een CSW 2.5 niet meer een stap zijwaarts is dan voorwaarts. Het prijsverschil met een DD1 is wel aanzienlijk, maar wel een duidelijke upgrade in kwaliteit.
Online zie ik de meningen uiteenlopen van "ja, is duidelijk beter, meer gevoel" tot aan "wel wat beter maar niet het geld waard, upgrade naar DD"

Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
London schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Jammer dat er bij Sim Lab niet te bestellen is tot 1 juni. Die hebben inderdaad ook mooi spul zo te zien!

Daarnaast zit ik naar de Rseat RS1 te kijken, maar als je daar wat opties aan toevoegt ga je ook al snel richting de 1000 euro.
Sim Lab heeft erg mooi spul (heb het zelf ook), maar je kunt met wat moeite het zelf samenstellen. Je bent niet de eerste. Neem vooral ook eens een kijkje in het "Show je race rig" topic en DM de mensen die het zelf hebben samengesteld. Misschien kun je zo een onderdelenlijst krijgen.

Een aluminium frame kun je voor 350-400 euro hebben. Dan nog een stoel van Marktplaats en je bent voor < 500 euro klaar. Maar dan ook echt klaar. Als ik iets heb gemerkt (mijn aluminium rig is een Frankenrig van Sim-Lab + eigen aanbouw) is dat het oneindig uitbreidbaar en aanpasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik ben net als vele anderen ook weer in de markt voor een simrig setup. Ben druk aan het lezen en kijken overal en nergens. Qua stuur en pedalen ben ik er wel grotendeels uit, fanatec csl elite ps4 met v3 pedalen. Ga het gebruiken op de ps4pro. Echter aangezien ik het bij de tv wil gebruiken, zoek ik een cockpit die makkelijk te verplaatsen is, maar toch stevig genoeg om geen last van flex te hebben. Vroeg me af of er hier meer mensen zijn die een verplaatsbare rig hebben, die ook niet meteen de wereld kosten. Sowieso zoek ik een rig zonder paal tussen je benen, dat vond ik met mijn wheelstand pro al een drama.

Kan je onder de meeste cockpits makkelijk een set heavy duty wielen plaatsen, zodat het makkelijk te verplaatsen is naar een andere kamer?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

thunder8 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:37:
Ik ben net als vele anderen ook weer in de markt voor een simrig setup. Ben druk aan het lezen en kijken overal en nergens. Qua stuur en pedalen ben ik er wel grotendeels uit, fanatec csl elite ps4 met v3 pedalen. Ga het gebruiken op de ps4pro. Echter aangezien ik het bij de tv wil gebruiken, zoek ik een cockpit die makkelijk te verplaatsen is, maar toch stevig genoeg om geen last van flex te hebben. Vroeg me af of er hier meer mensen zijn die een verplaatsbare rig hebben, die ook niet meteen de wereld kosten. Sowieso zoek ik een rig zonder paal tussen je benen, dat vond ik met mijn wheelstand pro al een drama.

Kan je onder de meeste cockpits makkelijk een set heavy duty wielen plaatsen, zodat het makkelijk te verplaatsen is naar een andere kamer?
Ja dat kan gewoon, heb zelf een motedis s dream met wielen eronder, waarvan 2 met rem, werkt prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxQBoCt03z_WnPjTzcb-AuocLQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYXgyElFgUZwSapCLXlkZ3BE.jpg?f=fotoalbum_large Ik wilde mijn rig onder mijn bureau kunnen rijden en weer weg, omdat ik daar ook andere zaken doe.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SlaadjeBla schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:22:
Ik heb een mindere kaart 1070ti en kan prima VR doen.

Ik blijf het tof vinden en rij nu een jaar VR. Ik hang echt in de auto door de immersie. Ik kan mij niet voorstellen dat ik mijn brein zo voor de gek kan houden met platte schermen. Enige nadeel is zweten in de zomer, beslagen glazen in de winter, discomfort door de "zware" headset en je sluit je op in je eigen virtuele wereld en je bent dus niet meer bereikbaar voor anderen. Ik vind het allemaal opwegen tegen de ervaring.
Daar zijn nog wel oplossingen voor te bedenken in de toekomst.

- Lichtere bril (van een gewone bril ga je ook niet zweten)
- Minder afgesloten bril, open koptelefoon/headset
- Berichten van je mobiel in je bril/headset

Maar als je echt in een race zit wil je misschien wel afgesloten zijn?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Even een praktisch vraagje voor de mensen hier die ooit een seat gekocht hebben zoals een Rseat of whatever. Ik wil graag een Rseat RS1 aanschaffen en blijkbaar verstuurt Rseatstore deze middels een pallet zending van DHL.

Nu woon ik in een flat op 8 hoog met uiteraard een lift. Zou DHL de doos dan daadwerkelijk naar mijn verdieping brengen, of zouden ze deze in de hal droppen? Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Anders moet ik maar een tweede persoon gaan regelen, of de bezorger een briefje van 20 toestoppen in de hoop dat 'ie mee naar boven wil :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:20
Sinds deze week heb ik een Simlab GT1 rig met de Sabelt stoel. Alleen binnen 10 minuten krijg ik al rugklachten in de stoel. Zelfs met kussens is het niet optimaal. Helaas van te voren niet al teveel ingelezen hierover, maar lees wel wat meer dat de stoel niet heel denderend is.

Ben dus op zoek naar een stoel die zonder modificaties gaat passen op de rig (seat mount van simlab), maar wel gewoon goede ondersteuning bied. Prijs liever niet boven de 300.

Zelf deze gevonden; https://lynxmotorsport.nl...9370550/category=26324530 Maar ben even op zoek naar wat algemene ervaringen met stoelen voor de mensen die geen al te beste rug hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

London schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:13:
Even een praktisch vraagje voor de mensen hier die ooit een seat gekocht hebben zoals een Rseat of whatever. Ik wil graag een Rseat RS1 aanschaffen en blijkbaar verstuurt Rseatstore deze middels een pallet zending van DHL.

Nu woon ik in een flat op 8 hoog met uiteraard een lift. Zou DHL de doos dan daadwerkelijk naar mijn verdieping brengen, of zouden ze deze in de hal droppen? Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Anders moet ik maar een tweede persoon gaan regelen, of de bezorger een briefje van 20 toestoppen in de hoop dat 'ie mee naar boven wil :+
Ik zou als ik jou was ff kijken op de site van DHL wat hun aflevervoorwaarden zijn, of dit via Rseat navragen.

Als er een lift is lijkt het me geen probleem dat de bezorger m naar je voordeur brengt. En anders regel je ff een hondje (zo'n verhuiskarretje voor grote meubelstukken), dan kun je de boel in je eentje verplaatsen als je geen hulp beschikbaar hebt. Hondje kun je misschien van iemand lenen en anders zijn ze bij de bouwmarkt te koop of soms zelfs te huur.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al een poosje aan het mee lezen hier maar nu eindelijk toch maar eens de "boodschappenlijst" aan het maken voor een eigen samengestelde rig.

In eerste instantie zitten kijken naar een playseat maar die inmiddels toch maar aan de kant geschoven als optie. Ik heb alleen nog wat twijfel punten waar iemand me hier waarschijnlijk nog wel mee kan helpen.

De Xbox One competition pack heb ik op het oog als set voor stuur / pedalen (https://fanatec.com/eu-en/bundles/xbox-one-competition-pack). Eerst nog even zitten kijken naar de CSL ivm PS4 compatibiliteit maar ik verwacht dat het niet heel lang gaat duren voor ik over stap naar PC en dan lijkt de CSW ten opzichte van de CSL me een verstandigere keuze op de wat langere termijn. De PS4 gaat dus op MP, Xbox er in om dan zo het eerste half jaar / jaar uit te kunnen zingen.

Dan de rig zelf, Motedis S dream vs Sim-lab GT1 Evo
De Motedis lijkt een wat voordeligere keuze te zijn. Ik wil vooralsnog de rig gaan gebruiken in een single screen setup icm de eerder genoemde Fanatec Xbox one competition pack.

Iemand hier ervaring met de Motedis rig? Wat zijn de exacte kosten voor de rig + shipping? Heb ik naast de rig nog meer zaken nodig om stuur en pedalen te bevestigen op de rig? Bij de GT1 Evo van Sim-Lab is het duidelijk dat het een kwestie van rig + stoel is en je bent "klaar" maar bij de Motedis rig is dat me niet helemaal duidelijk.

Plan is ook om maar meteen de screen mount mee te bestellen, dan is dat ook afgedekt ;-).

Bucketseat
Mensen hier nog goede suggesties voor een seat? Met mijn 1,83 / 79kg volgens mij redelijk gemiddeld. Kosten van stoelen variëren nogal namelijk. Ik kwam de Autostyle hier bijvoorbeeld tegen voor pak hem beet 129 euro maar zie ook Sparco's voorbij komen van een paar honderd euro.

Nog dingen vergeten? Lijstje ziet er nu als volgt uit
- Fanatec Xbox One competition pack
- Motedis S Dream / Sim-Lab GT1
- Monitor mount
- Bucketseat

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Remco Tr schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:33:
Al een tijde aan het kijken voor een nieuw scherm veel over gelezen en opgezocht maar kom maar niet tot een goede conclusie.

Reden voor upgrade:
Betere FOV
Hogere refresh.

Heb momenteel een GTX1060 TI 6GB kaart erin zitten. En zit 80cm van mn 24” scherm dit komt op een fov van 45.(ligt eigenlijk nog lager maar dit is het minimale in iracing)

Wil 1 scherm 34” met 144hz. Dit is vrij makelijk te vinden in pricewatch natuurlijk. Maar nu het dillema 1080 of 1440. Doe eigenlijk alleen aan iracing er zit grafisch niet echt meerwaarde aan 1440 denk ik. Maar prijzen liggen soort van gelijk aan een 1080 scherm, dus waarom niet kiezen voor een 1440 scherm.

Waarom 1440:
Toekomst bestendig
Prijs ongeveer gelijk aan 1080
Hogere PPI

Waarom 1080:
Hogere FPS

Dus de vraag:
1080 of 1440?
Curved of flat?
Iemand die zn licht hier over wil laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hier heb ik een 49 inch. Het scherm is 1440p
Afstand is 65 cm
FOV van 92
Nvidia 2060s

Alle instellingen op high en zit rond de 90 fps met een vol veld.

Ik zie geen pixels, wat ik denk ik wel zal zien op een 1080p scherm.

Waar kom je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
fietsbob schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:19:
Afstand is 65 cm
FOV van 92
Nvidia 2060s

Waar kom je vandaan?
Regio Amsterdam.

Dat ik geen 144 fps ga halen lijkt me logisch. Als ik ergens tussen de 80-120 zit ben ik al blij. Als er ooit een upgrade komt voor de grafische kaart zal het meer worden.

Dit scherm lijkt me wel wat. Goeie specs alleen niet curved.

pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 11:09
Ik zou het scherm wat ik onlangs heb gekocht nemen: pricewatch: LG UltraGear 32GK650F Zwart
Het geld wat je overhoud leg in je in een spaarpotje om te sparen voor een grafische kaart.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Zijn er hier mensen die een Next Level Racing GTTrack hebben gekocht? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben druk aan het kijken welke cockpit te kopen. Op zich wil ik wel voor een Aluprofiel setup gaan, maar de meeste bedrijven die een kant en klare set leveren hebben geen voorraad of nemen zelfs geen order aan. Volgens de reviews die ik heb bekeken/gelezen, komt de bovenstaande set qua stijfheid ook goed uit de tests en voorlopig komt er toch geen DD wheel. En het grote voordeel van de GTTrack is dat deze ook geleverd wordt met een aantal casters, waardoor ik de set makkelijk aan de kant kan zetten of naar een andere kamer kan rollen. Ik ga de set gebruiken in de woonkamer en wil na gebruik de set natuurlijk niet in de weg hebben staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:29
R2D2 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:33:
Al een poosje aan het mee lezen hier maar nu eindelijk toch maar eens de "boodschappenlijst" aan het maken voor een eigen samengestelde rig.

In eerste instantie zitten kijken naar een playseat maar die inmiddels toch maar aan de kant geschoven als optie. Ik heb alleen nog wat twijfel punten waar iemand me hier waarschijnlijk nog wel mee kan helpen.

De Xbox One competition pack heb ik op het oog als set voor stuur / pedalen (https://fanatec.com/eu-en/bundles/xbox-one-competition-pack). Eerst nog even zitten kijken naar de CSL ivm PS4 compatibiliteit maar ik verwacht dat het niet heel lang gaat duren voor ik over stap naar PC en dan lijkt de CSW ten opzichte van de CSL me een verstandigere keuze op de wat langere termijn. De PS4 gaat dus op MP, Xbox er in om dan zo het eerste half jaar / jaar uit te kunnen zingen.

Dan de rig zelf, Motedis S dream vs Sim-lab GT1 Evo
De Motedis lijkt een wat voordeligere keuze te zijn. Ik wil vooralsnog de rig gaan gebruiken in een single screen setup icm de eerder genoemde Fanatec Xbox one competition pack.

Iemand hier ervaring met de Motedis rig? Wat zijn de exacte kosten voor de rig + shipping? Heb ik naast de rig nog meer zaken nodig om stuur en pedalen te bevestigen op de rig? Bij de GT1 Evo van Sim-Lab is het duidelijk dat het een kwestie van rig + stoel is en je bent "klaar" maar bij de Motedis rig is dat me niet helemaal duidelijk.

Plan is ook om maar meteen de screen mount mee te bestellen, dan is dat ook afgedekt ;-).

Bucketseat
Mensen hier nog goede suggesties voor een seat? Met mijn 1,83 / 79kg volgens mij redelijk gemiddeld. Kosten van stoelen variëren nogal namelijk. Ik kwam de Autostyle hier bijvoorbeeld tegen voor pak hem beet 129 euro maar zie ook Sparco's voorbij komen van een paar honderd euro.

Nog dingen vergeten? Lijstje ziet er nu als volgt uit
- Fanatec Xbox One competition pack
- Motedis S Dream / Sim-Lab GT1
- Monitor mount
- Bucketseat
De set waarmee je wilt beginnen is super. Zou er alleen nog de loadcell pedaal kopen.

Wat betreft de rig. Uit mijn hoofd komt totale kosten van s-dream op 320,- inclusief verzending.
In de profielen zijn de gaten geboord om je fanatec set aan te bevestigen. Tevens kan je je dmv de m8 bout en t slot vast maken aan het profiel. Dus wellicht alleen enkele extra m8 boutjes en t slots mee bestellen. Ook handig als je later nog meer dingen wilt toevoegen aan de rig.

Wat betreft de stoelen worden de autostyle stoelen wel een beetje afgeraden voor als je echt comfortabel en stevig wilt zitten. Maar wil je in t begin toch beetje op de kosten letten, dan kan het een start zijn.
thunder8 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:07:
Zijn er hier mensen die een Next Level Racing GTTrack hebben gekocht? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben druk aan het kijken welke cockpit te kopen. Op zich wil ik wel voor een Aluprofiel setup gaan, maar de meeste bedrijven die een kant en klare set leveren hebben geen voorraad of nemen zelfs geen order aan. Volgens de reviews die ik heb bekeken/gelezen, komt de bovenstaande set qua stijfheid ook goed uit de tests en voorlopig komt er toch geen DD wheel. En het grote voordeel van de GTTrack is dat deze ook geleverd wordt met een aantal casters, waardoor ik de set makkelijk aan de kant kan zetten of naar een andere kamer kan rollen. Ik ga de set gebruiken in de woonkamer en wil na gebruik de set natuurlijk niet in de weg hebben staan.
@Dissidend @mjmbult kunnen jou wellicht daar iets meer over vertellen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hupske op 25-05-2020 11:27 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

thunder8 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:07:
Sinds vorige week heb ik de gt track. Voor wat ik er zo over kan zeggen in die korte tijd ben ik heel erg tevreden! De rig is super stevig en heeft erg veel afstel mogelijkheden zodat je altijd goed zal zitten. De rig wordt extreem goed verpakt en er zitten heel veel accessoires bij zoals bv een shifter mount. Mijn rug heeft een vaste plek gekregen, maar als je zoekt naar een mobiele oplossing is deze gt track ook zeker geschikt vanwege de wieltjes. Een aanrader dus!

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTSSM
  • Laatst online: 22-08 17:07
SIM race vrienden,

Ik ben onlangs overgestapt van de Playstation naar racen op de pc. Mijn oude beestje van 7 jaar met een 22 inch scherm zijn niet ideaal voor simracen, maar raceroom en rfactor 2 doen het zo waar (vraag niet hoe). Nu wil ik mijn pc en scherm gaan upgraden en heb ik jullie advies nodig. Wat betreft de pc kom ik er wel uit obv van andere informatie bronnen, al twijfel ik nog wel sterk tussen de 5700 XT en de 2700 super kaart.

Mijn belangrijkste twijfel gaat over het scherm dat ik wil gaan gebruiken. Voor echt sim racen vanuit de cockpit is een zo breed mogelijke horizontal field of view fijn. Het draagt ook bij aan de perceptie van snelheid lees ik. De volgende vier opties overweeg ik

1) een superwide scherm van ca 35 cm met een aspect ratio van 21:9. Ik twijfel nog tussen HD en 1440p. Dat zal door de meeste spellen ondersteund worden en er zijn Nvidia en amd synch opties beschikbaar. Nadeel is dat de FOV niet geweldig is. Deels is dat op te lossen door TRACK IR te gebruiken. Ziet er handig uit, maar je ziet natuurlijk niet steeds in je hoeken van je ogen de tegenstanders/baan voorbij racen, tenzij je die kant op kijkt. Voor voorbeeld zie dit filmpje: Youtube filmpje en deze

2) een ultrawide scherm van 49 inch met een aspect ratio van 32:9. Deze Samsung (1080p) heb ik dan het op het oog https://tweakers.net/pricewatch/819001/samsung-c49hg90-zwart.html. Scherm is een stuk breder, waardoor je meer ziet. Uiteraard neemt het ook meer ruimte in beslag, maar dat is geen groot issue. Fijn is dat je geen randen ziet (al weet ik niet hoe vervelend dat is aangezien veel mensen die hebben). Ik heb alleen twee twijfels hierbij. Ten eerste wordt deze aspect ratio wel ondersteund door veel race games. Iracing wel zag ik, maar raceroom en rfactor 2 weet ik niet zeker. Ik wil niet graag dat het raar gestretched wordt. Een tweede vraag aan gebruikers van dit scherm is of zij ook gsynch zonder problemen kunnen gebruiken.

3) een tripple screen setup. Ik zou dan voor eenvoudige HD schermen van 27 inch gaan. Een AOC of LG lijken de beste opties voor ca 250 euro per stuk. Zoals gezegd heb ik alleen twijfels of ik de randen tussen de schermen storend ga vinden. Voordeel is dat de FOV het beste is. Ook kan je een scherm met gsynch uitzoeken. Nadeel is dat de ruimte op bureau nog meer is dan met een 49 inch scherm.

4) een grote tv met lage input lag kopen en gebruiken. De verticale FOV zal super zijn met de 16:9 aspect ratio. De horizontale is alleen beperkt. Wat mogelijk deels op te lossen is door track IR te gebruiken. Ik twijfel of een tv scherm wel fijn is voor pc gamen. Bovendien zullen alleen vrij dure schermen een refresh rate hoger dan 60 hebben bij 1440p of 4k. Ook de ondersteuning wat betreft gsync en freesync zal beperkt zijn verwacht ik.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een keuze maken en jullie ervaringen/suggesties willen delen met de bovengenoemde opties. Terecht ben ik gewezen op de 5e optie van VR. Alleen wil ik dat niet vanwege enkele nadelen (last van ogen, toetsenbord/stuurknoppen lastiger te gebruiken en resolutie/graphics). Veel dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

JSTSSM schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:16:
SIM race vrienden,

Ik ben onlangs overgestapt van de Playstation naar racen op de pc. Mijn oude beestje van 7 jaar met een 22 inch scherm zijn niet ideaal voor simracen, maar raceroom en rfactor 2 doen het zo waar (vraag niet hoe). Nu wil ik mijn pc en scherm gaan upgraden en heb ik jullie advies nodig. Wat betreft de pc kom ik er wel uit obv van andere informatie bronnen, al twijfel ik nog wel sterk tussen de 5700 XT en de 2700 super kaart.

Mijn belangrijkste twijfel gaat over het scherm dat ik wil gaan gebruiken. Voor echt sim racen vanuit de cockpit is een zo breed mogelijke horizontal field of view fijn. Het draagt ook bij aan de perceptie van snelheid lees ik. De volgende vier opties overweeg ik

1) een superwide scherm van ca 35 cm met een aspect ratio van 21:9. Ik twijfel nog tussen HD en 1440p. Dat zal door de meeste spellen ondersteund worden en er zijn Nvidia en amd synch opties beschikbaar. Nadeel is dat de FOV niet geweldig is. Deels is dat op te lossen door TRACK IR te gebruiken. Ziet er handig uit, maar je ziet natuurlijk niet steeds in je hoeken van je ogen de tegenstanders/baan voorbij racen, tenzij je die kant op kijkt. Voor voorbeeld zie dit filmpje: Youtube filmpje en deze

2) een ultrawide scherm van 49 inch met een aspect ratio van 32:9. Deze Samsung (1080p) heb ik dan het op het oog https://tweakers.net/pricewatch/819001/samsung-c49hg90-zwart.html. Scherm is een stuk breder, waardoor je meer ziet. Uiteraard neemt het ook meer ruimte in beslag, maar dat is geen groot issue. Fijn is dat je geen randen ziet (al weet ik niet hoe vervelend dat is aangezien veel mensen die hebben). Ik heb alleen twee twijfels hierbij. Ten eerste wordt deze aspect ratio wel ondersteund door veel race games. Iracing wel zag ik, maar raceroom en rfactor 2 weet ik niet zeker. Ik wil niet graag dat het raar gestretched wordt. Een tweede vraag aan gebruikers van dit scherm is of zij ook gsynch zonder problemen kunnen gebruiken.

3) een tripple screen setup. Ik zou dan voor eenvoudige HD schermen van 27 inch gaan. Een AOC of LG lijken de beste opties voor ca 250 euro per stuk. Zoals gezegd heb ik alleen twijfels of ik de randen tussen de schermen storend ga vinden. Voordeel is dat de FOV het beste is. Ook kan je een scherm met gsynch uitzoeken. Nadeel is dat de ruimte op bureau nog meer is dan met een 49 inch scherm.

4) een grote tv met lage input lag kopen en gebruiken. De verticale FOV zal super zijn met de 16:9 aspect ratio. De horizontale is alleen beperkt. Wat mogelijk deels op te lossen is door track IR te gebruiken. Ik twijfel of een tv scherm wel fijn is voor pc gamen. Bovendien zullen alleen vrij dure schermen een refresh rate hoger dan 60 hebben bij 1440p of 4k. Ook de ondersteuning wat betreft gsync en freesync zal beperkt zijn verwacht ik.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een keuze maken en jullie ervaringen/suggesties willen delen met de bovengenoemde opties. Veel dank alvast!
In je lijst noem je geen VR als optie. Ik kan dat zeer aanbevelen voor simracen. Eenmaal VR wil je niet meer terug naar monitor. En het voegt zoveel meer immersie toe.

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTSSM
mjmbult schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:19:
[...]

In je lijst noem je geen VR als optie. Ik kan dat zeer aanbevelen voor simracen. Eenmaal VR wil je niet meer terug naar monitor. En het voegt zoveel meer immersie toe.
Bedankt voor je snelle reactie stel ik zeer op prijs. Ik zal even vermelden dat ik geen VR wil, vanwege resolutie, last van ogen en beperkingen om knoppen op stuur/toetsenbord te gebruiken. Ik heb VR al een paar keer geprobeerd met racen. En ja het is heel gaaf, maar langer dan 45 min hou ik het niet vol vanwege de nadelen die ik noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTSSM
fietsbob schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:19:
Afstand is 65 cm
FOV van 92
Nvidia 2060s

Waar kom je vandaan?
Welk scherm gebruik je? De nieuwste van samsung of het eerdere model met 1080p? Hoe is de ondersteuning van spellen met de 32:9 aspect ratio? Gebruik je gsync?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

mjmbult schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Sinds vorige week heb ik de gt track. Voor wat ik er zo over kan zeggen in die korte tijd ben ik heel erg tevreden! De rig is super stevig en heeft erg veel afstel mogelijkheden zodat je altijd goed zal zitten. De rig wordt extreem goed verpakt en er zitten heel veel accessoires bij zoals bv een shifter mount. Mijn rug heeft een vaste plek gekregen, maar als je zoekt naar een mobiele oplossing is deze gt track ook zeker geschikt vanwege de wieltjes. Een aanrader dus!
Dank voor de info. _/-\o_ Lees aan alle kanten dat men de rig niet goedkoop vindt, maar dat het wel superstevig is. Dat mag ook wel, want met de optionele motion options erop, krijg de rig een goede workout. Dat blijft voor mij buiten beschouwing, die prijzen zijn insane. ;) Nu nog even goed uitzoeken welke gear ik wil van Fanatec en dan heb ik mijn rig wel compleet voor de eerste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
JSTSSM schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie stel ik zeer op prijs. Ik zal even vermelden dat ik geen VR wil, vanwege resolutie, last van ogen en beperkingen om knoppen op stuur/toetsenbord te gebruiken. Ik heb VR al een paar keer geprobeerd met racen. En ja het is heel gaaf, maar langer dan 45 min hou ik het niet vol vanwege de nadelen die ik noem.
Eigenlijk vind ik alleen last van je ogen een valide reden. Knoppen zitten op je stuur en / of Crewchief / DRE en resolutie zijn met de nieuwe HMD's geen issue meer.

Je vergeet overigens warmte als nadeel, maar dan kun je jezelf voorhouden dat je geen Index of Pimax op je hoofd hebt maar een Arai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
ZFLaSH schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Eigenlijk vind ik alleen last van je ogen een valide reden. Knoppen zitten op je stuur en / of Crewchief / DRE en resolutie zijn met de nieuwe HMD's geen issue meer.

Je vergeet overigens warmte als nadeel, maar dan kun je jezelf voorhouden dat je geen Index of Pimax op je hoofd hebt maar een Arai :)
De immersie en het gevoel dat VR geeft is niet te evenaren en daardoor neem ik er zelf graag ook wat nadelen bij. Maar resolutie is voor mij toch ook het grootste nadeel, naast warmte die in de zomer toch ook niet te onderschatten is. Ik kan mij voorstellen andere nog zwaarder tillen aan de beperkte resolutie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hathie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:24:
[...]

De immersie en het gevoel dat VR geeft is niet te evenaren en daardoor neem ik er zelf graag ook wat nadelen bij. Maar resolutie is voor mij toch ook het grootste nadeel, naast warmte die in de zomer toch ook niet te onderschatten is. Ik kan mij voorstellen andere nog zwaarder tillen aan de beperkte resolutie.
Welke HMD heb je, want bij mij is alles echt haarscherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ZFLaSH schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Hangt ook af van PC settings en welke sim.

Als hij bv alleen maar ACC speelt op een matige PC met alles op standaard waardes, dan lijkt het alsof iemand boter in je vr set heeft gesmeerd. Geen plezante ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Darkangle schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Hangt ook af van PC settings en welke sim.

Als hij bv alleen maar ACC speelt op een matige PC met alles op standaard waardes, dan lijkt het alsof iemand boter in je vr set heeft gesmeerd. Geen plezante ervaring.
Ok,. Ik rij alleen maar iRacing en AC... ACC heb ik totaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
ZFLaSH schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Ik heb een oculus rift S. Mijn IPD is niet ideaal, maar het beeld van de Index was voor mij amper beter ondanks de instelbare IPD. Ik heb die vorige week geleverd gekregen en meteen verkocht. Ik zag amper meerwaarde. Het beeld was iets scherper maar het SDE was nog even duidelijk aanwezig en als je in de verte kijkt is dat gewoon niet goed. De warmte die de index afgeeft was voor mij de druppel om het gewoon te verkopen/retour te sturen. Ik hoop dat de reverb g2 verstelbare ipd heeft met dezelfde resolutie of zelf beter dan de huidige reverb. Ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet meer HMD's zijn met hogere resolutie. Nu is het klooien met MSAA e.d. om toch maar iets van scherpte te krijgen. Ik rijd ook voornamelijk iracing.

[ Voor 4% gewijzigd door Hathie op 26-05-2020 11:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hathie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Ik heb een oculus rift S. Mijn IPD is niet ideaal, maar het beeld van de Index was voor mij amper beter ondanks de instelbare IPD. Ik heb die vorige week geleverd gekregen en meteen verkocht. Ik zag amper meerwaarde. Het beeld was iets scherper maar het SDE was nog even duidelijk aanwezig. De warmte die de index afgeeft was voor mij de druppel om het gewoon te verkopen/retour te sturen. Ik hoop dat de reverb g2 verstelbare ipd heeft met dezelfde resolutie of zelf beter dan de huidige reverb. Ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet meer HMD's zijn met hogere resolutie. Nu is het klooien met MSAA e.d. om toch maar iets van scherpte te krijgen. Ik rijd ook voornakelijk iracing.
Bijzonder. Ik zie nauwelijks SDE bij de index en het beeld van een Rift S vond ik echt minder. Zeker als ik op 120hz aan het rijden ben. Een hogere resolutie klinkt overigens allemaal leuk, maar ik denk niet dat ik er veel van zal merken t.o.v. de Index of de Pimax. ik had liever een wat grotere FOV gehad en geen lensglare. Daarnaast moet je dikke resoluties ook allemaal maar zien te draaien zonder dat je een GPU van 1200 euro nodig hebt. iRacing is dan nog het beste geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTSSM
Bedankt voor alle reacties tot dusver. Ik ga een nieuwe pc aanschaffen met een snelle videokaart, zie mijn originele post, dus 5700 xt of 2070 super kaart. Maar ik gebruik liever geen VR om diverse redenen. Ik ben dus echt op zoek naar advies voor schermen en heb 4 opties met voor/nadelen geschetst waar ik graag jullie ervaring/deskundig advies voor zou willen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
ZFLaSH schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Bijzonder. Ik zie nauwelijks SDE bij de index en het beeld van een Rift S vond ik echt minder. Zeker als ik op 120hz aan het rijden ben. Een hogere resolutie klinkt overigens allemaal leuk, maar ik denk niet dat ik er veel van zal merken t.o.v. de Index of de Pimax. ik had liever een wat grotere FOV gehad en geen lensglare. Daarnaast moet je dikke resoluties ook allemaal maar zien te draaien zonder dat je een GPU van 1200 euro nodig hebt. iRacing is dan nog het beste geoptimaliseerd.
Het lijkt er toch op dat de HP reverb (met aanzienlijke hogere resolutie) een stap voorruit is in beeldkwaliteit en SDE, op basis van de reviews. De meerwaarde van een hogere resolutie lijkt mij dus niet te onderschatten. Voor bepaalde games is inderdaad een dikke GPU nodig, maar voor iracing is dat toch te doen? Nu is er gewoon geen optie. De index heeft de hoogste resolutie als je een instelbare IPD nodig hebt (toch van de normaal verkrijgbare HMD's). De index heeft misschien een betere beeldkwaliteit, maar dat weegt imo niet op tegen de warmte die het ding afgeeft. Ik had het ook liever anders ervaren, want mijn verwachten waren echt hoog. De rift S met mijn kleine IPD is namelijk ook niet ideaal.

Alleszins, mijn punt is dat als je vergelijkt met een gewone monitor de resolutie echt wel tegenvalt. Ik neem het er zelf ook bij, want de immersie is gewoon niet te evenaren, maar het mag wel gezegd worden vind ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Voor meer informatie/discussie over VR is er een speciaal topic VR Racing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

- never mind -

[ Voor 95% gewijzigd door London op 27-05-2020 08:41 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Ik zit met een Dillema.

Ik was ervan overtuigt om in VR te gaan racen. Maar gisteren heb ik het eens in het echt mogen ervaren. Het is echt super gaaf. Maar.... motion sickness.

Nu wil ik denk ik toch voor triple's gaan. Ik wil dit een beetje hybride gaan gebruiken. Dus voor te simmen en andere games mee te spelen.

Nu heb ik momenteel een AOC 32" QHD 144hz scherm. Ik zou hier dus 2 van bij kunnen kopen.
prijs c.a 750. Maar dan is het lastig(er) om ze voor 2 doeleinden te gaan gebruiken

Een andere optie is om 3x 27" 1080 75hz schermen erbij te kopen voor het zelfde geld.en mijn 32"inch te gebruiken voor andere games.

Omdat ik toch het maximale uit mijn pc wil halen vraag ik me af, of mijn systeem het gaat trekken op 3x QHD schermen, met goede FPS? Of is 1080 dan meer als voldoende.

Betreft Ryzen 5 met RTX2060 super.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
kawaholic schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:09:
Ik zit met een Dillema.

Ik was ervan overtuigt om in VR te gaan racen. Maar gisteren heb ik het eens in het echt mogen ervaren. Het is echt super gaaf. Maar.... motion sickness.
Na hoe lang werd je motion sick? Het is namelijk wel verstandig om er eerst een beetje aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
multynoob schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Na hoe lang werd je motion sick? Het is namelijk wel verstandig om er eerst een beetje aan te wennen.
C.a 20-30 minuten

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Dat valt nog wel mee, hoorde dat van iemand anders die was de eerste keer binnen 10 minuten al ziek, maar dat is langzaam weggegaan, na meer training met VR.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje mbt scherm voor een dashboard (via simhub).
Voorheen gebruikte ik hiervoor mijn telefoon wat perfect werkte. Echter ga ik langzaam over naar een vaste setup voor de rig etc dus ben aan het kijken voor wat inspiratie mbt een scherm voor gebruik als dashboard boven het stuur (SC2).

Wat gebruiken jullie hiervoor? Alsnog iets van een telefoon of een scherm via usb of dvi etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Paulus07 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:58:
Voorheen gebruikte ik hiervoor mijn telefoon wat perfect werkte. Echter ga ik langzaam over naar een vaste setup voor de rig etc dus ben aan het kijken voor wat inspiratie mbt een scherm voor gebruik als dashboard boven het stuur (SC2).

Wat gebruiken jullie hiervoor? Alsnog iets van een telefoon of een scherm via usb of dvi etc?
Tom Coronel gebruikt de volgende https://www.precisionsime...ine/ddu-data-display-unit beetje duur misschien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38

Ik heb deze boven mijn buttonbox, hier zie ik alle data op zoals ronde tijden, temperatuur van alles, versnelling en vlaggen etc

https://m.ebay.nl/itm/Sim...a6-49a6-8ea7-9254ec9846ea

En heb een klein scherm bovenop mijn CSW 2.5, hier zie ik het "echte" auto dashboard vanuit Simhub. Dit scherm is van OSP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQj6_W_8Lw-U3qnVUJPk6zz-SwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjcE68sbIh5UCIduizTZZf5K.jpg?f=fotoalbum_large

Let niet op de rijder, helaas rijden mijn vrienden niet met schoenen aan :X :X

[ Voor 3% gewijzigd door mr.DJ95 op 31-05-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@StephanL mwa, die is net buiten het budget denk ik :P

@mr.DJ95 nice :) Zat al beetje te kijken op tinytronics. Maar is weer zo veel keus....
https://www.tinytronics.n...uct/search&search=nextion

Dus even kijken welke handig is mbt formaat etc en wat er nog meer voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38
Paulus07 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:11:
@StephanL mwa, die is net buiten het budget denk ik :P

@mr.DJ95 nice :) Zat al beetje te kijken op tinytronics. Maar is weer zo veel keus....
https://www.tinytronics.n...uct/search&search=nextion

Dus even kijken welke handig is mbt formaat etc en wat er nog meer voor nodig is.
Ik heb helaas geen 3D printer of kennis van een 3D printer paraat. Heb er wel mee lopen stoeien maar uiteindelijk toch deze besteld.

https://onesimpro.com/producto/pantalla-5-fanatec/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:59

Zijn wel een aantal dingen waarop je op moet letten met de schermen, er zijn namelijk meerdere soorten op de markt, waarbij wel een reledijk verschil is in gebruik.
Je hebt de USBD480, waarbij je Z1, JRT & Simhub (via Dashstudio) kan gebruiken. Dit scherm verbind je via USB.

Daarnaast heb je ook de Nextion schermen, die gaan dus niet via Dashstudio.
Bij de nextion schermen goed opletten dat je niet een >=5" scherm neemt, deze werken niet heel prettig vanwege het aantal pixels dat over USB gaat. 4,3" & 2.8" hebben meerdere templates, die ook op RaceDepartment gedeeld worden.

Ik zou je adviseren om naar een USBD480 scherm te kijken. Deze zijn wel wat duurder, maar werken veel prettiger en je kan er alle bekende software (Z1, JRT & Simhub), zonder problemen op draaien. Zelfs het template van de PSE DDU kan je hiervoor gebruiken, deze gebruiken namelijk dit scherm in hun product.

Wat leesvoer: https://github.com/SHWotever/SimHub/wiki/Nextion-Display
USBD480 verkoper: http://lcdinfo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Ben nog even aan het kijken naar Sim-Lab integrated monitor mount: "Advised screen size up to 27″ for integrated triple monitor mount. 32 or 31.5-inch screens we recommend the floor-standing model 100/200 type! Although, it does support 32-inch screen monitors, in some cases triple 32-inch it is working less ideal based upon our experience and feedback from customers."

Weet iemand wat "less ideal" inhoudt? Is het niet stevig genoeg met een Direct Drive? Past het net niet lekker of is 3x 32 gewoon te zwaar? Is wel exact de combo die ik zoek en ik vind floor standing best wel lelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:02
Rctworld schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:30:
Ben nog even aan het kijken naar Sim-Lab integrated monitor mount: "Advised screen size up to 27″ for integrated triple monitor mount. 32 or 31.5-inch screens we recommend the floor-standing model 100/200 type! Although, it does support 32-inch screen monitors, in some cases triple 32-inch it is working less ideal based upon our experience and feedback from customers."

Weet iemand wat "less ideal" inhoudt? Is het niet stevig genoeg met een Direct Drive? Past het net niet lekker of is 3x 32 gewoon te zwaar? Is wel exact de combo die ik zoek en ik vind floor standing best wel lelijk :(
Ik heb sinds kort een Simucube 2 en een integrated mount met 3x 31.5inch curved schermen. Qua gebrek aan stevigheid mis ik helemaal niks. Het enige probleem wat ik heb is dat de achterste balk eigenlijk net niet lang genoeg is. Het kan wel, maar de klemmen zitten echt op het einde vd balk. Is overigens makkelijk te fixen door zelf een langere balk te bestellen van bijv 950mm ipv 850mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
CFC-Mathijs schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:05:
[...]

Ik heb sinds kort een Simucube 2 en een integrated mount met 3x 31.5inch curved schermen. Qua gebrek aan stevigheid mis ik helemaal niks. Het enige probleem wat ik heb is dat de achterste balk eigenlijk net niet lang genoeg is. Het kan wel, maar de klemmen zitten echt op het einde vd balk. Is overigens makkelijk te fixen door zelf een langere balk te bestellen van bijv 950mm ipv 850mm.
Hoe erg is het dat ze op het einde van de balk zitten? En welke schermen gebruik je precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:02
Rctworld schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Hoe erg is het dat ze op het einde van de balk zitten? En welke schermen gebruik je precies? :)
Opzich niet erg, alleen je hebt net wat minder afstel mogelijkheden. En zeker met curved schermen is dat wel fijn omdat de uitlijning daarvan net wat lastiger is ;-) Dus ik ga zeker nog een keer een langere balk kopen. Verder is de mount echt top!

Ik heb 3x de pricewatch: Samsung C32JG56QQU Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Sim-Lab voor het eerst sinds lange tijd weer online, en gelijk ligt de website eruit (ja, ook ik zat te F5'en :P)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet niet of die hun voorraad/orders nog weggewerkt krijgen :P
Die hebben het zo druk.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
Jimmy J. schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:01:
Sim-Lab voor het eerst sinds lange tijd weer online, en gelijk ligt de website eruit (ja, ook ik zat te F5'en :P)
Ja heb ook besteld maar het zal wel ff wachten worden voordat ik het binnen krijg. Ach we zien het wel i.i.g iets om naar uit te kijken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:17
Hier een GT1 Evo + triple integrated mount weten te bemachtigen. Kan ik ook gaan shoppen bij Fanatec ;)
Merk alleen dat ik super twijfel over triples of 1 groot curved 49"bakbeest. Triple mount zonder zijarmen is, als ik het goed heb gezien, gelijk aan de integrated single screen. Dus kan ik alle kanten op.
Als eerst hang ik mijn Asus ROG PG279Q er wel aan. Kan ik ondertussen de simrig spaarpot aanvullen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
maniac2003 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:21:
Hier een GT1 Evo + triple integrated mount weten te bemachtigen. Kan ik ook gaan shoppen bij Fanatec ;)
Merk alleen dat ik super twijfel over triples of 1 groot curved 49"bakbeest. Triple mount zonder zijarmen is, als ik het goed heb gezien, gelijk aan de integrated single screen. Dus kan ik alle kanten op.
Als eerst hang ik mijn Asus ROG PG279Q er wel aan. Kan ik ondertussen de simrig spaarpot aanvullen :D
Dit is iets (triple of 49” ultrawide) waar ik ook mee aan het dubben ben.

De Samsung 1080P vraagt minder van de videokaart dan 3x 27” 1080P monitoren, dus dit kan meespelen. Is ook lastig om de 49” in reallife te zien qua fov & immersie. Mijn videokaart zou de 49” goed moeten kunnen draaien en heb al een integrated monitor mount. Triple 1080p twijfel ik over, maar is wel grotere FOV mogelijk. Alleen grotere investering.

Maar het blijft hobby natuurlijk >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die hier misschien een idee over heeft...

Ik heb vorige week via MP een zelfbouw aluminium profielen rig op de kop getikt en die zit inmiddels in elkaar. Aangezien ik voorlopig toch niet van plan was om met shifter te gaan rijden ben ik eens gaan kijken of ik de profielen die over bleven niet in kon gaan zetten als bevestigingspunt voor mijn monitor / tv.

Nu kwam ik op onderstaand uit,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31OJgi7RxN8rAEVamdMX6doVlso=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1szWVA6hrWXxaDrdrtB8nlJV.jpg?f=user_large

Ik wil in eerste instantie gaan beginnen met een single screen setup (Xbox competition pack, rig en stoel hebben me al een paar ribben gekost ;) ), tv welke ik wil gaan gebruiken is 32".

Mijn vraag is, gaat bovenstaande constructie "verstandig" zijn met in het achterhoofd houdende dat er een CSW 2.5 op het onderste profiel gemonteerd wordt met daarachter een horizontaal en daar weer bovenop een verticaal profiel.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar een optie als deze dan verwacht ik dat mijn oplossing net zo stevig is en het een mooie oplossing is voor de restanten profiel.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Zijn er mensen die bij hun steering base een WHEELSHAFT (extender) verlengstuk in gebruik hebben?
Zoja ik heb er 1 in bestelling, echter vraag ik me af, dempt dat trillingen? oftewel maak je FFB minder door het gebruik van>?

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 20:23

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Voor de liefhebber:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

knightvision schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:29:
Zijn er mensen die bij hun steering base een WHEELSHAFT (extender) verlengstuk in gebruik hebben?
Zoja ik heb er 1 in bestelling, echter vraag ik me af, dempt dat trillingen? oftewel maak je FFB minder door het gebruik van>?
Ik heb de shaft op mijn OSW in gebruik en werkt prima.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Pagina: 1 ... 19 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.