Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Geen idee eigenlijk.... Ben wel benieuwd naar het resultaat aangezien die rode er wel tof uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik hoop dat hij er niet dood van gaat. Anders moet ik wel een Nexus 5 halen met een Spigen case :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vast niet :P Ik moet nog zeker 1 1/2 jaar doen met mijn XSP... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:10:
Vast niet :P Ik moet nog zeker 1 1/2 jaar doen met mijn XSP... :)
Ik moet een jaartje er nog mee doen maar als die tusssentijds overlijd moet ik toch een los toestel hebben welke een beetje dezelfde functies heeft :P Moto G 16GB maar die is niet leverbaar in het knalrood oid :+ Moto X is hier niet leverbaar in bamboo dus dan blijft de Nexus 5 over.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Die is wel leverbaar in rood had ik gezien.. (ergens).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:33:
Die is wel leverbaar in rood had ik gezien.. (ergens).....
Volgens mij zijn dat losse achterkantjes. Niet zoals ik nu ga doen bij de SP ;)

Ben wel benieuwd hoe het zal staan bij mijn olijfgroene case die ik net besteld heb :')

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 21-04-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Hahaha. Dan zie je de achterkant en zijkanten toch niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
vandaag>>>> ..::Updates via Update Center::..

Walkman update naar versie 8.3.A.0.2
- Nieuw en verbeterd ontwerp met meerdere ontdekkingsweergaven voor directe toegang tot uw favoriete muziek.
- Dynamische lay-outs (knip-zoommodus) op hoofdweergave zodat u altijd de juiste hoeveelheid informatie hebt bij het ontdekken van nieuwe inhoud
- Prestatie verbeterd en fouten opgelost

Album update naar versie 6.0.A.0.26
- Nieuw en verbeterd ontwerp met eenvoudigere en efficientere navigatie. Nog steeds met supersnelle knijpfunctie.
- Mogelijkheid tot opnieuw afspelen van diavoorstelling; oude of favoriete herinneringen zijn makkelijk terug te halen en nieuwe mogelijkheden om van dierbare momenten te genieten.
- Fouten opgelost en prestaties verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Die nieuwe walkman update is echt nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Fast Recent Apps Switcher v1.7.1
chancelog:
- Minimized Battery Usage on Automatic Refresh
- Horizontal Layout Streamlining
http://www7.zippyshare.com/v/41606809/file.html
werkt prima met Xperia SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Ok, mijn SP is nog steeds zo traag als bagger sinds de update naar Androd 4.3, gaat om een T-Mobile branded versie die ik via PC Companion heb geupdate.

Zou het liefste bij 4.3 blijven maar de performance is gewoon echt om te janken, net alsof de telefoon vet gedownclocked is :(

Indien mogelijk zou ik graag terug willen naar de eerdere 4.1 versie die ik aan het begin had.

Wat zijn jullie adviezen? Ik wil het wel koosjer doen en niet met custom roms werken. Heb al 3 keer een reset gedaan en ook al Sony Update Service gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Flashen met Flashtool.. Volg mijn Guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2658952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik krijg een error bij het flashen:

25/030/2014 21:30:23 - INFO - Selected Bundle for Sony Xperia SP (C5303). FW release : 12.1.A.1.201. Customization : CU NL (None)
25/030/2014 21:30:23 - INFO - Preparing files for flashing
25/030/2014 21:30:37 - INFO - Please connect your device into flashmode.
25/030/2014 21:30:43 - INFO - Device connected in flash mode
25/030/2014 21:30:43 - INFO - Opening device for R/W
25/030/2014 21:30:43 - INFO - Device connected in flash mode
25/030/2014 21:30:43 - INFO - Start Flashing
25/030/2014 21:30:43 - INFO - Processing loader.sin
25/030/2014 21:30:43 - INFO - Checking header
25/030/2014 21:30:43 - ERROR - Processing of loader.sin finished with errors.
25/030/2014 21:30:43 - INFO - Ending flash session
25/030/2014 21:30:43 - ERROR -
25/030/2014 21:30:43 - ERROR - Error flashing. Aborted
25/030/2014 21:30:44 - INFO - Device connected in flash mode
25/031/2014 21:31:25 - INFO - Device disconnected
25/031/2014 21:31:33 - INFO - Device connected with USB debugging off
25/031/2014 21:31:33 - INFO - For 2011 devices line, be sure you are not in MTP mode

Kan dat aan de drivers liggen? Ik kan bij de installer voor de drivers nergens Xperia SP drivers vinden:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:54
Hmm, had die MTP niet met je usb connectie naar de PC te maken? (klik, alleen geen idee wat het met jouw probleem te maken kan hebben...) (tip, search MTP in dit topic)

[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 25-04-2014 23:26 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het is me inmiddels gelukt en vooralsnog gaat het met deze rom veel rapper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Vlassie1980 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:50:
Het is me inmiddels gelukt en vooralsnog gaat het met deze rom veel rapper :)
heel goed om te horen dat 't nu sneller werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
herlin14 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:56:
[...]

heel goed om te horen dat 't nu sneller werkt...
Ik kijk het nog even aan maar ben voorzichtig optimistisch dat het nu is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Poeh.... waardeloos idee dat je zonder te flashen gewoon een half gebrickte phone hebt.
Heb net de gsm van mijn vrouw eerst handmatig en daarna via die SUS gereset en ben hem nu aan het herinstalleren verder... Maar mijn hemel, wat heb je daar een geduld voor nodig.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 14:35
mrjraider schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:09:
Die nieuwe walkman update is echt nice :)
Ik vraag me na updaten nog steeds af wat er nice aan is. Hij sluit naar mijn gevoel vaker af op random momenten, de snelknoppen op de 'home' zijn verdwenen en verplaatst door 'volgende tracks' en mijn equalizerinstellingen zijn na updaten weg :(

Kortom, niet heel erg blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Frolow schreef op zondag 27 april 2014 @ 09:52:
[...]

Ik vraag me na updaten nog steeds af wat er nice aan is. Hij sluit naar mijn gevoel vaker af op random momenten, de snelknoppen op de 'home' zijn verdwenen en verplaatst door 'volgende tracks' en mijn equalizerinstellingen zijn na updaten weg :(

Kortom, niet heel erg blij mee :P
Ik vind de update wel tof.. Vraag me alleen serieus af waarom deze zo ontzettend lagt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
avotar schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 09:59:
Poeh.... waardeloos idee dat je zonder te flashen gewoon een half gebrickte phone hebt.
Heb net de gsm van mijn vrouw eerst handmatig en daarna via die SUS gereset en ben hem nu aan het herinstalleren verder... Maar mijn hemel, wat heb je daar een geduld voor nodig.
Inderdaad heel jammer, ik heb alles eerst netjes via PC Companion / Sony Update Service bijgewerkt van 4.1 --> 4.3 maar hij werd echt zo traag als dikke sh*t door een zeef.

Vervolgens mrjraider's methode gebruikt en nu draait ie een heel stuk vlotter. Thanks @ mrjraider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hoe date je hem op naar de fabrieksversie van android 4.4?
Ik zie in het instellingen menu geen optie te controleren op de nieuwste software.
*update melding gehad, automatische update naar 4.3

[ Voor 17% gewijzigd door 3x3 op 29-04-2014 14:07 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Ben erg benieuwd, ook naar de moeilijkheidsgraad en of je alle en de juiste tools en onderdelen erbij krijgt.

Foto's en/of een review? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NoMoreMusic schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:26:
[...]

Ben erg benieuwd, ook naar de moeilijkheidsgraad en of je alle en de juiste tools en onderdelen erbij krijgt.

Foto's en/of een review? :)
Tuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe iets verkeerd, maar ik heb even geen idee wat.. wie kan me helpen..

Bootloader unlocked met fastboot.
Vervolgens de boot.img van cyanogen 11 geflashed met fastboot.

Vervolgens een reboot, maar daarna kom ik op geen enkele manier in de recovery.

Als ik een kernel van doomlord flash kom ik wel in de recovery (CWM), kan ik ookeen nieuwe rom flashen (bijvoorbeeld cyanogen), maar blijft het in een bootloop hangen. Bij cyanogen blijft het logo van cyanogen, als ik existenz flash komt hij niet voorbij sony logo en kom ik ook wederom niet in de recovery.

Enige manier om dan nog in de recovery te komen is het flashen van de doomlord, maar vanuit daar kom ik dus ook niet verder..

Moet ik eerst nog SuperSU oid installeren?

Zit nu op de standaard .201, maar die software is echt zo slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Standaard is het dat je eerst de bijgeleverde kernel van CyanogenMod moet flashen via Fastboot flash boot.img....
Recovery zit gepakt in de kernel (vaak tijdelijk) en zal na een reflash worden verwijderd (hangt van de recovery af)..
Wat je dus moet doen is ROM flashen > Gapps Flashen > Recovery flashen en dan rebooten...
Weet zelf ook de verdere details niet aangezien ik nog op stock zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar de rom kun je pas flashen vanuit de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:05:
maar de rom kun je pas flashen vanuit de recovery?
Dat is wel de makkelijkste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know, maar daar kom ik dus niet in ;-)

En flash ik vanuit die doomlord kernel (de enige recovery waar ik wel in kom) dan blijft:

Cyanogenmod hangen in bootanimatie cyanogen (uren lang die animatie)
Existenz bootloop sony (aan/uit/aan/uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wel bootloader geunlocked voor Cyanogenmod?
En wat de bootloops betreft dit komt door de recovery. Deze is in een aantal gevallen gewoont Kudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:13:
Wel bootloader geunlocked voor Cyanogenmod?
En wat de bootloops betreft dit komt door de recovery. Deze is in een aantal gevallen gewoont Kudt...
Er zijn ook builds voor CM die geen unlock nodig hebben. Of zijn die alweer geschrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:16:
[...]

Er zijn ook builds voor CM die geen unlock nodig hebben. Of zijn die alweer geschrapt?
Nee die zijn er nog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
Zijn er ook mensen die geen problemen hebben na de update naar 4.3? Of heeft iedereen er last van... Ik heb op zich niet heel veel problemen, maar soms reageert hij niet meer voor ongeveer 15 seconden en dat is erg irritant als ik haast heb... Hoop maar dat die 4.4 update nog komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nauwelijks tot geen problemen met een 4.3 based custom rom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
Touchdomex schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:03:
Nauwelijks tot geen problemen met een 4.3 based custom rom >:)
Misschien moet ik ook maar eens een custom rom erop gooien... Heb dit alleen nog nooit gedaan en wil mijn telefoon liever niet bricken! Daarnaast vind in de standaard Sony skin best wel mooi. Is het erg moeilijk? Ik ben op zich wel handig met dit soort dingen maar heb nog geen ervaring met custom roms.

Werken de lampjes onderaan het scherm en LTE en dergelijke dan nog wel goed, trouwens? Wat voor roms zijn er allemaal beschikbaar voor de C5303? Is het nog mogelijk om terug naar standaard te gaan later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rhin schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:13:
[...]

Misschien moet ik ook maar eens een custom rom erop gooien... Heb dit alleen nog nooit gedaan en wil mijn telefoon liever niet bricken! Daarnaast vind in de standaard Sony skin best wel mooi. Is het erg moeilijk? Ik ben op zich wel handig met dit soort dingen maar heb nog geen ervaring met custom roms.
Zolang je in flashmode of die andere komt is alles goed. Ik heb een 4.3 based rom vanwege de batterij. 4.4 roms vreten je batterij leeg :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nXJn4kR8z8qtSV2FhjrEcNal/medium.png

Hier je ziet subtiel de sony styling wel. Gebruik wel Dashclock en Action Launcher.
Werken de lampjes onderaan het scherm en LTE en dergelijke dan nog wel goed, trouwens? Wat voor roms zijn er allemaal beschikbaar voor de C5303? Is het nog mogelijk om terug naar standaard te gaan later?
Lees XDA maar eens door ;) Bij mij werkt volgens mij alles. Althans alles wat ik gebruik. Lampjes zijn stom soms maar ja zoals ik zei alles doet het. Ik heb wel mijn bootloader unlocked want #yolo. Het is alleen wel wat lastiger als je het nooit gedaan hebt. Het is in ieder geval goed lezen en de instellingen aanpassen naar je eigen systeem. Zo heb ik nooit de koppelingen goed gehad maar ik kan wel fastboot flashen via de CMD :+ Instructies pas ik gewoon aan mijn bestandsysteem aan omdat het anders niet werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Het is vrij makkelijk.
Het is:
- Backup maken van je data met de backup applicatie van Sony (doen! bespaard je veel tijd in installeren en instellen!)
- 4.1.2 van Sony flashen en deze Rooten en voorzien van een custom recovery
- Custom ROM flashen
- Stock 4.3 kernel flashen

Klaar...
Alhoewel dit zeer omslachtig werk lijkt valt het volgens mij wel mee...

Mijn bootloader is trouwens nogsteeds gelocked en ik ga eens de CM 11 voor Locked Bootloaders flashen :) Ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 01-05-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
Touchdomex schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:20:
[...]

Zolang je in flashmode of die andere komt is alles goed. Ik heb een 4.3 based rom vanwege de batterij. 4.4 roms vreten je batterij leeg :X

[afbeelding]

Hier je ziet subtiel de sony styling wel. Gebruik wel Dashclock en Action Launcher.
Ziet er mooi uit! Trouwens, ook leuk om mede-Groningers hier op Tweakers te zien ;) Welke rom gebruik je daar?

Heeft iemand nog een handige guide voor iemand die compleet nieuw is hiermee? Want eigenlijk ben ik best overtuigd nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Overigens zijn de algemene looks zo te bereiken met de juiste achtergrond en de juiste themes. Wat je ziet is gewoon Action Launcher met Dashclock. De balkjes boven en onder zijn inderdaad de rom en de icoontjes ook.

Google Play: DashClock Widget

Google Play: Action Launcher

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019

Deze rom draai ik, hier staan ook de instructies. Je kan hier best wat van frankensteinen totdat je iets hebt wat voor jou werkt.

Deze rom werkt voor mij het beste en eigenlijk mis ik niets. Draait als een trein en alles. Ik heb alleen de 4.1 roms gehad in stock de 4.3's waren ook al deze rom. Draait prima! :D

Oh ja en Action Launcher heb ik bijna direct gekocht. Fijnste launcher ooit. Simpel, elegant en snel!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jIeohivyzpI8FuPguhtR6r28/medium.png

[ Voor 29% gewijzigd door Touchdomex op 01-05-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
Maar als je een rom er op doet, kan je niet meer terug naar de standaard Sony rom? En dan is wel je garantie weg zeker? Zal me eerst eens flink moeten verdiepen in custom roms voordat ik hier aan begin... Zie mezelf er wel weer voor aan om hem te bricken 8)7

Zoals het nu is, is het gewoon niet fijn om de telefoon te gebruiken. Het is wel iets beter geworden na die laatste update, maar sinds 4.3 is de telefoon (met name de camera en het toetsenbord) gewoon erg traag ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rhin schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:23:
Maar als je een rom er op doet, kan je niet meer terug naar de standaard Sony rom? En dan is wel je garantie weg zeker? Zal me eerst eens flink moeten verdiepen in custom roms voordat ik hier aan begin... Zie mezelf er wel weer voor aan om hem te bricken 8)7
Volgens mij kun je mits jij je bootloader niet unlockt altijd wel weer teruggaan naar je originele staat. Overigens is dat met elk toestel zo. Bricken heb je zo gedaan en tjah dan is het over en uit.

Ik heb een leasetoestel dus mijn garantie verloopt toch al niet meer via Sony :+ Jammer dan. Je mag je bootloader unlocken en alles. Het enige wat het toestel moet doen is aangaan en alles.

Nou ja maar de kleur veranderen? Verloopt dan niet alles? :+ Ja dat klopt maar dat is dan een gok die ik moet nemen. Koop toch eind deze zomer een nieuwe telefoon wanneer er nog een nieuwe nexus uitkomt. Kan mooi direct met een nieuwe Nexus 7/8. Huidige is dan 2 jaar :P

Ik kijk wel eventjes netjes met beleid of het weer goed te krijgen is uiteindelijk. Mocht dat niet zo zijn dan laat ik hem mooi zwart ook ;)
Zoals het nu is, is het gewoon niet fijn om de telefoon te gebruiken. Het is wel iets beter geworden na die laatste update, maar sinds 4.3 is de telefoon (met name de camera en het toetsenbord) gewoon erg traag ;(
Toetsenbord heb ik swiftkey en de camera is as allways buggy as fuck. Heb nu ook maar een systeemcamera gekocht om toch maar wat foto's te kunnen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 01-05-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij werkt hier probleemloos :)
Geen memory-killers of andere apps geinstalleerd.
Dat is ook niet nodig.
Camera snel, het tobo supervloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 14:35
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 01:17:
Hij werkt hier probleemloos :)
Geen memory-killers of andere apps geinstalleerd.
Dat is ook niet nodig.
Camera snel, het tobo supervloeiend :)
En nu heb je het over stock of een custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrjraider schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:21:
Het is vrij makkelijk.
Het is:
- Backup maken van je data met de backup applicatie van Sony (doen! bespaard je veel tijd in installeren en instellen!)
- 4.1.2 van Sony flashen en deze Rooten en voorzien van een custom recovery
- Custom ROM flashen
- Stock 4.3 kernel flashen

Klaar...
Alhoewel dit zeer omslachtig werk lijkt valt het volgens mij wel mee...

Mijn bootloader is trouwens nogsteeds gelocked en ik ga eens de CM 11 voor Locked Bootloaders flashen :) Ben benieuwd.
Oke..
mijn situatie is dus van 4.3 willen flashen.. dat werkt niet?(Waarom was alles met mn htc desire toch een stuk makkelijker haha)

Maar jij zegt dus (bijv)
terug naar 4.1.2 > doomlord (is rooted kernel + recovery) > flashen (existenz bijv) > 4.3 kernel flashen? (welke dan)

Najah vanavond nog maar eens een poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Walkman heeft weer een update ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-05-02%2011.55.51.png

Fixes en een excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Na lang wikken en wegen toch maar naar ExistenZe Ultra 3.3.0 geswitcht :)
Blij toe ook eigenlijk...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-05-04%2016.35.24.png

Alleen is mijn Data verbinding wel wat onstabieler (tenminste dat vermoed ik).. Even aanzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan.. SuperSU was een tussenstap die blijkbaar toch wel heel erg nodig was..
inmiddels dus eindelijk een rom erop staan.

Cyanogenmod 11 was niet echt je van het, maar die existenz (3.0) draait toch wel erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er eigenlijk in de nabije toekomst een update uit die al die problemen oplost?

Kan toch echt niet dat Sony dit zo gewoon laat begaan?

Wat een ABSOLUUT BAGGERtoestel is dit geworden!

ELKE dag valt mijn toestel zonder aanwijsbare reden uit, loopt vast, ELKE applicatie loopt vast, camera werkt langs geen kanten,...en zo kan ik nog wel even doorgaan..

Ik háát deze smartphone. Nooit meer Sony wat mij betreft, wtf voor rommel is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Welke stappen heb je zelf al getracht dit op te lossen?
- Reset
- Reflash (Sony Update Service of Flashtool)
- Custom ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x factory reset.

Rest nog niet.
1st en vooral omdat ik er maar niet in slaag om een back-up te maken (als ik een back-up probeer te maken via pc companion geeft hij wachttijden tot 48u, mja wie kan er zijn mobiel 2 volledige dagen aan zijn PC laten hangen?).

Maar eerlijk gezegd ook omdat ik meteen toegeef dat ik een leek ben in die dingen, en me dus liever niet met zo een dingen bezig hou.
Net daarom vind ik het ook zo schandalig van Sony dat ze de gebruiker wel verplichten zulke dingen te doen om gewoon een werkbare smarpthone te hebben..
Het is toch HUN taak, en niet die van de gebruiker, om er voor te zorgen dat hun toestel fatsoenlijk functioneert?
Ik voel me echt bedrogen, en dit voor een toestel van €300 (€50 cashback die 2 maanden geleden beloofd is is ook nog altijd niet gestort, nog zoiets,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik stel voor dat je Sony Update Center download vanaf hun website en dan met behulp van dat programma je toestel herinstalleert. Dit zorgt wel dat je alle gegevens kwijt raakt (je kan backuppen met de app van Sony zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor je reactie!

Kan je me meer info geven over hoe ik precies moet back-uppen met die app?
Staat deze standaard op mijn toestel? Of moet ik dit via mijn PC doen?
Zie hier wel op mijn SP een app staan 'Sony Xperia Care' maar die, je raadt het al, loopt vast als ik deze app probeer. Ik kan me hier echt in opwinden, rip-off!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kan je kiezen als het goed is en kies dan je SD kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
@ beatsatran:

Ik kan me je frustratie goed voorstellen.
Toen ik de telefoon had aangeschaft was ik vol lof over het toestel, maar na de 4.3 update is hij veel trager geworden. Alles liep vaak vast, toestel ging trillen vanwege een hoge cpu load, bij het typen bleven de letters hangen en Chrome was niet vooruit te branden.

Heb nu deze Guide van mrjraider gevolgd en dit werkt redelijk hoewel Chrome nog steeds baggertraag is.
Maar ik ben het verder totaal met je eens, Sony moet ervoor zorgen dat iets werkt voordat ze een update uitbrengen. Na die update van 4.3 kon ik dus niet meer terug naar 4.1 zonder toeren uit te halen. Hiervoor had ik een Xperia Ray en dat was hetzelfde gezeik, bij die telefoon durfde ik het niet aan om te flashen maar bij deze heb ik het wel gedaan. Mocht er iets niet goed gaan heb ik altijd nog wel een oudere telefoon.

Enige echt positieve aan deze telefoon vind ik de Illumination Bar waarbij je heel makkelijk kunt zien of je een Whatsapp, E-mail of Facebook message hebt. Verder vind ik hem nergens in uitblinken en ik weet vrij zeker dat de volgende telefoon geen Sony meer wordt. Tijd voor een ander merk maar dat duurt nog anderhalf jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Volgens geruchten (veelal op XDA) komt in de week van 21 mei een update.,. Maar dit zijn geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rode dingen zijn binnen O+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qISODzhz9fcWPjL4fiYzKJ89/medium.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Touchdomex op 06-05-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Awesome.. Ziet er tof uit dat kleurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:12
mrjraider schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:09:
Volgens geruchten (veelal op XDA) komt in de week van 21 mei een update.,. Maar dit zijn geruchten.
Ben benieuwd of dat KitKat zal zijn of dat het een fix is voor de problemen waar we met 4.3 tegen aan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zal waarschijnlijk de fix zijn aangezien er nog helemaal niks is bekend over een eventuele update naar KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Weet iemand hoe ik 'Voice Search van Google' kan uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

herlin14 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:18:
Weet iemand hoe ik 'Voice Search van Google' kan uitschakelen
Ja dat weet ik, kun je in de instellingen vinden van google verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Touchdomex schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:22:
[...]

Ja dat weet ik, kun je in de instellingen vinden van google verstopt.
Kan je mij nog iets meer informatie geven over 'in de instellingen vinden van google verstopt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

herlin14 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:01:
[...]

Kan je mij nog iets meer informatie geven over 'in de instellingen vinden van google verstopt'
Je hebt in settings. onder accounts een kopje met google. Daar moet het tussen staan. Beetje wat search settings uitknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kan ook gewoon via instellingen > Apps > alles en dan de Google Apps uitschakelen (mits je ze niet gebruikt zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:11
Insert12 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:47:
[...]

Ben benieuwd of dat KitKat zal zijn of dat het een fix is voor de problemen waar we met 4.3 tegen aan lopen.
Ja, ik merk inmiddels toch ook wel wat dingetjes. Zo heb ik sinds de 4.3 update dat de telefoon soms na het opladen plotseling uitgevallen is. En ik merk ook dat het keyboard nogal traag tevoorschijn komt (typen gaat wel ok verder).

Ik hoop aan de andere kant nog steeds wel dat ze de SP ook van 4.4 zullen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Terpen Tijn schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:47:
[...]

Ja, ik merk inmiddels toch ook wel wat dingetjes. Zo heb ik sinds de 4.3 update dat de telefoon soms na het opladen plotseling uitgevallen is. En ik merk ook dat het keyboard nogal traag tevoorschijn komt (typen gaat wel ok verder).

Ik hoop aan de andere kant nog steeds wel dat ze de SP ook van 4.4 zullen voorzien.
Dat is sinds 4.1.2 al... Word wel eens de Sleep Of Death genoemd.. (ik heb daarom dus 2 wekkers staan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
mrjraider schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:37:
Kan ook gewoon via instellingen > Apps > alles en dan de Google Apps uitschakelen (mits je ze niet gebruikt zoals ik)
Touchdomex schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:35:
[...]

Je hebt in settings. onder accounts een kopje met google. Daar moet het tussen staan. Beetje wat search settings uitknallen.
het is zeker goed 'verstopt', kan het echt niet vinden, dus ook niet kunnen uitschakelen

De meeste Google Apps kan ik wel vinden en uitschakelen, maar de Voice Search van Google niet, terwijl die standaard gestalleerd is

[ Voor 10% gewijzigd door herlin14 op 09-05-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Voice search zit in Google Zoeken... en Voice Dialer is ook apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
mrjraider schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:29:
Voice search zit in Google Zoeken... en Voice Dialer is ook apart..
Google Zoeken is uitgeschakeld

Play Store geeft netjes aan dat Voice Search geinstalleerd is:
Play Store> Mijn Apps> Voice Search Google Inc.>geinstalleerd

Als ik er op klik dan is er geen optie om het te openen of uitschakelen. Dus ga ik er vanuit dat ik het ergens anders moet zoeken om het uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Maak eens een screenshot van dat scherm? (Volume down + power)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
@mrjraider:
Ik heb het [screenshot] geupload via zippyshare misschien een beetje omslachtig:
http://www35.zippyshare.com/v/95807005.file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
ZippyShare heeft er geen zin in..... :P

Ik heb zelf al eens zitten kijken en ik denk dat je dit bedoelt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-05-09%2013.13.21.png

Ik kan er weinig mee. Ik weet dat het in Google Zoeken is ingebakken aangezien het icoontje uit mijn appdrawer verdwijnt zodra ik Google Search/zoeken heb uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Dan concludeer ik dat het icoontje alleen maar uitgeschakeld en de App niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja maar wat wil je nu precies gedisabled hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
Touchdomex schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:08:
Ik denk hetzelfde als ik kwijt zou willen. Als je op de desktop van de telefoon per ongeluk van onderaan omhoog gaat met je vinger komt er altijd dat witte Google cirkeltje naar voren en daarna het scherm met "Get Google Now" en een knop met "Next" om de wizard af te maken. Hoogst irritant en ik wil daar ook wel vanaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Touchdomex schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:08:
de Voice Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NoMoreMusic schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:33:
[...]

Ik denk hetzelfde als ik kwijt zou willen. Als je op de desktop van de telefoon per ongeluk van onderaan omhoog gaat met je vinger komt er altijd dat witte Google cirkeltje naar voren en daarna het scherm met "Get Google Now" en een knop met "Next" om de wizard af te maken. Hoogst irritant en ik wil daar ook wel vanaf :D
Google Play: Google Now Disabler / NoAssist

Zou dit werken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
thnx ga ik meteen proberen :D

okay, cirkel krijg ik nog wel maar is meteen weg en geen irritante google now _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door NoMoreMusic op 09-05-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NoMoreMusic schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:38:
[...]

thnx ga ik meteen proberen :D

okay, cirkel krijg ik nog wel maar is meteen weg en geen irritante google now _/-\o_
Andere optie is gewoon andere launcher gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
Touchdomex schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:40:
[...]

Andere optie is gewoon andere launcher gebruiken ;)
Heb de telefoon net een paar maanden dus wil hem nog even zo stock mogelijk houden. Hier ben ik mee geholpen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Daarvoor moet je dus de Google Now, en Google zoeken uitschakelen ;) Dat zorgt dat het irritante Google rondje verdwijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Zo te zien kan de 'Voice Search' niet uitgeschakeld worden, zoals de andere Google Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Apart niet nee maar die zit zoals ik al zei in Google Search..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
mrjraider schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:31:
Apart niet nee maar die zit zoals ik al zei in Google Search..
hoe bedoel je, apart niet nee?
Mmm vreemd, samen met Google Search is het ook niet uitgeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Bij mij wel.. Als ik Google search gewoon actief heb zeg maar dan zitten er Google search en Voice search in mijn appdrawer. Heb ik daarnaast Google Now ook actief dan opent google now zodra ik vanaf de homeknop omhoog swype..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
toch een beetje sceptisch...Play Store heeft steeds aan dat het geinstalleerd is en niet uitgeschakeld
Ik heb zo'n idee niet uit te schakelen is bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb ook een vinkje achter bijvoorbeeld Google Games staan. Alleen als ik deze nader bekijk staat er uitgeschakeld bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Hoe is het scherm eigenlijk in de felle zon? Vandaag is het wel een mooie dag dus kan dat meteen even getest worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Het scherm is überhaupt ruk :P

/me heeft nog geen tijd gehad voor zijn rode telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Op een zonnige dag zet ik helderheid op 100% anders zie ik geen drol :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
Als ik in de zon loop geniet ik van de zon en niet van mijn telefoon ;) 8)

@Touchdomex
tijd maken, tijd maken, tijd maken :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Soms is het wel handig te weten wie je een sms stuurt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Daarvoor heb je een Pebble

:7 :7 :7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik vind het scherm in volle zon meer dan prima en leesbaar (op 100% helderheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
En wordt het scherm automatisch op 100% gezet dmv een lichtsensor of moet je dat handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
gaat automatisch adhv de lichtsensor... al moet ik nu wel bekennen (had er daarnet niet bij stil gestaan) dat ik een extra app geïnstalleerd heb die je toelaat om de waarden waarmee het scherm geregeld wordt aan te passen en daardoor werkt deze automatische functie wel veel beter dan out-of-the-box.

YAAB app : Google Play: Yet Another Auto Brightness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ga niet met twee horloges lopen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:44
renio schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:02:
gaat automatisch adhv de lichtsensor... al moet ik nu wel bekennen (had er daarnet niet bij stil gestaan) dat ik een extra app geïnstalleerd heb die je toelaat om de waarden waarmee het scherm geregeld wordt aan te passen en daardoor werkt deze automatische functie wel veel beter dan out-of-the-box.

YAAB app : Google Play: Yet Another Auto Brightness
KLopt deze moet je wel gebruiken want standaard wordt er niets gedaan met de lichtsensor... Gebruik in deze app ook de automatische night modus, is een aanrader als je je telefoon 's avonds in het donker gebruikt.

Eens met dat het scherm van deze telefoon compleet ruk is, 1 van de redenen dat ik aan het rondkijken ben voor een nieuw toestel, helaas is er op dit moment geen een te vinden met een goede prijs/prestatie verhouding zoals de SP dat vorig jaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:32:
[...]

Ik ga niet met twee horloges lopen xD
Echt wel, Gewoon zo'n Pebble steel halen. Heb je geen andere horloges meer nodig.

Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste