Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenah
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2022
:( Dat zou goed kunnen.

Tegelijk reageert er nu iemand op de Sony site:

'Try to boot in safe mode,see if the same occurs:

http://talk.sonymobile.co...e-mode/m-p/348008#U348008 '

Dat ook maar proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Safe mode is via software wel te doen maar als je toestel uit is lijkt het mij lastig om je toestel te booten in safe mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenah
Ja. Ik ga eens kijken als ik 'm een poosje met rust laat of hij dan langer aanblijft en dat wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ben benieuwd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52
Wat is nou de beste manier om een back-up te maken zonder root? Ik wil het toestel een keer helemaal resetten alleen wil sommige data natuurlijk niet kwijt raken (zoals whatsapp gesprekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:15
hellboy123 schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:15:
[...]

Bij mij kwam hij alleen op de pc door, op de telefoon zelf heb ik geen melding gezien
op de pc krijg ik evenmin een update...

Edit: mss er wel bij vermelden dat ik in Belgie woon. Maar hier zou ie toch ook al uitgekomen zijn als ik me niet vergis?
Edit2: eveneens met sony update service geen update binnen te halen.

[ Voor 28% gewijzigd door germanaaizer op 06-04-2014 13:46 ]

Don't walk on the grass, smoke it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenah
Ondertussen zit hij al zo'n tien minuten in veilige modus en lijkt (nog) niet uit te vallen/prima te werken.

Geen idee wat hier dan de bedoeling van is. Het kan niet de bedoeling zijn om altijd vanuit de veilige modus te werken. Leek dat ik ben.. hihi.

Ik wacht de Sony site maar af. Bedankt voor je reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03-2022
Sinds vanmiddag kon ik dan ook de .201 update installeren (vodafone). Helaas blijft alleen nog steeds (sinds .266) de led balk branden bij bellen. Hebben jullie hier ook last van? En kun je dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik snap werkelijk niet waarom elke provider de update wel heeft en de Generic en Central EU nog niet..
Dat van die LED is volgens mij geen bug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41
Het lijkt mij inderdaad geen bug, zou wel een erg rare bug zijn :P. Maar ze mogen/mochten wel een optie toevoegen om het uit te zetten.

Vandaag effe update geinstalleerd :).

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb net mijn telefoon terug gezet naar vodafone customatisation. Nu is 266 via PC companion bezig.. Daarna zie ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Het duurde even maar ook hier staat de .201 update erop :) Eindelijk een goede 4.3 van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03-2022
Bedankt voor jullie reacties:) met .254 ging die led aan bij bellen/overgaan van de telefoon en als je dan verbinding had ging de led uit. Sinds .266 blijft hij aan ook bij verbinding. Had gehoopt dat het met .201 weer was zoals met .254 maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
jwtje30 schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:40:
Bedankt voor jullie reacties:) met .254 ging die led aan bij bellen/overgaan van de telefoon en als je dan verbinding had ging de led uit. Sinds .266 blijft hij aan ook bij verbinding. Had gehoopt dat het met .201 weer was zoals met .254 maar helaas..
Ikzelf heb er geen moeite mee. vind het eigenlijk wel handig, dan weet je namelijk wanneer je aan het bellen bent :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
SanDisk 128GB microSDXC card werkt op alle Xperia...
Sandisk launched a 128GB microSD memory card earlier this year.
http://www.sandisk.com/ab...dxc-memory-card-at-128gb/
The SanDisk Ultra 128GB Class 10 microSDXC UHS-I memory card supports pretty much all of the Sony Xperia devices judging by the official site:
http://pct1.sandisk.com/Default.aspx

...mocht je geheugen verlegen zitten, wat let je :)
ik heb zelf nu 64GB in zitten

[ Voor 7% gewijzigd door herlin14 op 08-04-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Weer een versterking voor het argument dat een SD-slot toch wel belangrijk is als je wel gewend bent een hoop data te kunnen meezeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Absoluut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb er een 32GB kaartje in zitten waarvan ruim 60% muziek en foto's zijn :) Heerlijk die hoeveelheid opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Lenah schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:50:
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

De SP valt +- na een minuut gebruiken uit. Hij gaat aan, hij start op, ik kan pincode intoetsen, kan dan heel even iets doen erop, maar dan floppp uit.

Gisteren in de auto tijdens het gebruik van de navigatie werd hij loei heet en viel hij uit. Vannacht het internet afgestruind, vanmorgen het internet afgestruind.

Ik heb via de Service Update het toestel bijgewerkt en opnieuw geinstalleerd. Ook dat heeft niet geholpen. Hij blijft na een minuut uitvallen.

Hij valt niet uit als de SIM kaart er niet in zit....... (Tele2)

Wie o wie heeft de gouden tip om dit op te lossen? Zou de oplossing gewoon zijn een nieuwe simkaart zien te regelen?

Alvast heel erg bedankt,

Lenah
Lenah, ik heb ongeveer hetzelfde:

Deze week tentamenweek gehad en mijn SP uitgeschakeld. Bij inschakelen start mijn toestel niet door (blijft hangen, start steeds opnieuw op), maar ZONDER simkaart doet 'ie t wel.

Toestel is simlockvrij en met andere simkaart (van vriendin) werkt t ook niet.

Toestel opnieuw geïnstalleerd en vandaag weer tijdens mijn tentamen uitgeschakeld en bij inschakelen werkt 'ie weer niet met simkaart. Zonder weer wel.

Nu lijkt het mij een softwareprobleem, aangezien het wel werkt na opnieuw installeren van mijn software.

Heb er aan gedacht om deze telefoon van een Custom Rom te voorzien, liefst CM11.
Iemand enig idee hoe ik dit aanpak? Hij is al geroot en unlocked.
Het xda forum is een wirwar van tutorials en de ene verwijst naar de andere en geen enkele werkt.

Mijn vraag c.q. verzoek is eigenlijk of iemand mij hiermee kan helpen? Wie 't lukt krijgt een 10tje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

hellboy123 schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:26:
Wat is nou de beste manier om een back-up te maken zonder root? Ik wil het toestel een keer helemaal resetten alleen wil sommige data natuurlijk niet kwijt raken (zoals whatsapp gesprekken)
Ik heb vandaag door mijn probleem een reset gedaan vanuit het instellingen menu. Ik heb nog steeds al mijn whatsapp gesprekken.
Foto's e.d. worden bij mij automatisch op mijn SD kaart geplaatst. Ik weet niet wat je nog wilt backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52
HetGezegde schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:19:
[...]

Ik heb vandaag door mijn probleem een reset gedaan vanuit het instellingen menu. Ik heb nog steeds al mijn whatsapp gesprekken.
Foto's e.d. worden bij mij automatisch op mijn SD kaart geplaatst. Ik weet niet wat je nog wilt backuppen?
ik heb met de software update service via de pc de software er compleet opnieuw opgezet. Ik heb alleen een back-up gemaakt van whatsapp + data de sms app met de standaard "back-up en herstel" app van sony :)
De software er opnieuw opzetten en weer met een schone telefoon beginnen had ik eerder moeten doen, haal nu 2 dagen met de accu terwijl ik eerder de dag niet eens doorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

hellboy123 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:32:
[...]

ik heb met de software update service via de pc de software er compleet opnieuw opgezet. Ik heb alleen een back-up gemaakt van whatsapp + data de sms app met de standaard "back-up en herstel" app van sony :)
De software er opnieuw opzetten en weer met een schone telefoon beginnen had ik eerder moeten doen, haal nu 2 dagen met de accu terwijl ik eerder de dag niet eens doorkwam.
mooi!

Ik heb het probleem met de simkaart opgelost. Heb CM11 geïnstalleerd en alles werkt. Is dus een softwarefout :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dan is het raar dat het met een reset niet is opgelost..

Mensen met een CM ROM ik heb een vraag:
Op XDA word veel gesproken over schermflikkeringen en lags met zowel full brightness als autobrightness. Dit kwam al voor in 4.1.2 en zit nu, volgens een aantal ook in de 266 en 201 build! *(ik bemerk overigens weinig)*

Nu wil ik aan jullie het volgende vragen.
Kunnen jullie eens een aantal dagen op full en/of autobrightness werken (liefst beide een periode) en kijken of er:
- Sprake is van schermflikkering
- Sprake is van mini lag
- Sprake is van UI lags

Ik ben dit namelijk eens aan het onderzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat wil je weten? Ken het fenomeen en daarom heb ik nu alles fixed. Wil je weten of het er nog steeds is of hoe het fenomeen is?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Is het aanwezig en zo ja in hoeverre heb je er last van :) Ik probeer dit een beetje uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Geen last van, was wel aanwezig.

Oplossing was niet volle helderheid en fixed zetten :P Dat werkt ook voor mij

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ja maar ik wil weten of dit probleem in cm ook voorkomt.. Aangezien en aantal gebruikers denken dat het probleem in de kernel zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Eergisteren via PC Companion de update van 4.1 --> 4.3 gedaan. Nu is mijn telefoon soms zo traag als dikke str*nt door een zeef. Heb het ook al geprobeerd zonder SD kaart erin omdat die wel redelijk vol zit maar hij blijft traag.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik ben niet van het flashen en rooten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Fabrieksreset. Is drastisch maar de enige oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gaan we doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Sony Films update...naar versie 6.2.A.0.8
http://www19.zippyshare.com/v/14914740/file.html
werkt prima met Xperia SP

[ Voor 3% gewijzigd door herlin14 op 10-04-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Sony Video Unlimited update...naar versie 11.0.B.0.4
http://www42.zippyshare.com/v/59538188/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenah
Hallo,

Schermflikkeringen heb ik ook last van. Altijd als ik het scherm inschakel en soms tijdens gebruik van de telefoon.

HetGezegde, fijn dat het bij jou is opgelost.
Hier is het probleem nog niet opgelost. Flashen e.d. durf ik niet aan.
Hij valt uit (en start weer op) bij 78% van de batterij. Oplader erin en hij blijft het doen. Toch de batterij vernaggeld toen hij loei heet werd tijdens het gebruik van de navigatie-app?

Ik laat 'm opsturen. Tenzij jullie nog een tip hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Sony Walkman update...naar versie 8.1.A.0.5
http://www59.zippyshare.com/v/35851826/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Camera update...naar versie 1.0.0.23 (Addon)
http://www63.zippyshare.com/v/19044902/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Herlin, heb je ook een changelog t.o.v. de vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik draai ook weer iets in die richting. Mijn Custom rom ook weer geupdate en alles draait weer als een zonnetje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb van de Walkman de versie 8.1.A.0.3. Stond eerst een versie 7.25.x.x.x op en die miste aardig wat dingen :)..

Welke draai je dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019

Uiteraard. Was klaar met de mleding ga updaten. Dus maar updaten.

Eerst mooi je bootloader slopen :+ Daarna je kernel en daarna je flashprogramma. Uiteindelijk werkt het nu :+ Prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Haha. Ik ben nu al een aantal keer heen en weer geweest en zit weer op Stock Non Rooted.. Bevalt me prima was nog best een gedoe om een custom erop te zetten want eerst terug, rooten, dan weer updaten.. Kost echt wel even xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja wil liever weer een Samsung. Dat was gewoon flashen met odin en vervolgens alles kunnen vanaf je telefoon :(

Of ik wil gewoon een Moto G halen just for fun O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ga deze Sony uitzitten en kijk daarna verder. Wel tof dat er een CM is voor locked bootloaders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:26:
Ik ga deze Sony uitzitten en kijk daarna verder. Wel tof dat er een CM is voor locked bootloaders :)
Dat is wel absurd knap en ongewoon. Ik was het tot op heden nog niet zo tegengekomen. Alleen om root en shit te kunnen krijgen is het gewoon knudde geregeld. Zou ondertussen veel makkelijker moeten kunnen. Het wordt alleen maar lastiger met MTP en shit.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
MTP is waardeloos :( Echt ik was van de week bezig met mijn muziek collectie (6 gb) en het ging al traag maar elke twee tellen viel de verbinding met me telefoon weg.. Echt waardeloos... Nu gewoon MSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
user_tweakers schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:50:
Herlin, heb je ook een changelog t.o.v. de vorige versie?
Walkman 8.1.A.0.5:
- improved download speed for offline Music Unlimited content
- one-touch transfer of Music Unlimited content
- easier access to options for each song, album, artist and playlist.
Video Unlimited 11.0.B.0.4:
- Improvements have been made to screen layouts, such as TV show listings
Camera (Addon) 1.0.0.23:
- Better in low light
- Faster in Focusing
Bug: Camera reverts to original version when reboot.
Movies 6.2.A.0.8:
- An overhauled user experience
- Allowing users to swipe right to bring up a drawer menu and the ability to pinch/zoom icons (similar to the Albums app)
- Improved player control, pinch gestures can be used for zooming in/out as well as searching scenes.

[ Voor 4% gewijzigd door herlin14 op 10-04-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ga die camera app installeren.. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

mrjraider schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:30:
MTP is waardeloos :( Echt ik was van de week bezig met mijn muziek collectie (6 gb) en het ging al traag maar elke twee tellen viel de verbinding met me telefoon weg.. Echt waardeloos... Nu gewoon MSC
Heb je dan geen last dat de media storage service die nieuwe bestanden niet vindt omdat die die bestanden niet heeft zien passeren over mtp? Dat was bij mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
:( Update voor de camera zit een bug in, bij het opnieuw opstarten gaat het terug naar default versie.
Hopelijk dat er snel een fix komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
STM10 Audio Recorder versie 1.00.06_4
http://www52.zippyshare.com/v/67593926/file.html
werkt op alle Xperia....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zeg waar vind je al die dingen O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Mrjraider op 11-04-2014 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Update Centre update...naar versie 2.1.1.A.0.10.2
http://www15.zippyshare.com/v/46636629/file.html
werkt met alle Xperia 4.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
de meeste updates heb ik hiervandaan:
http://talk.sonymobile.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vlassie1980 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:08:
Eergisteren via PC Companion de update van 4.1 --> 4.3 gedaan. Nu is mijn telefoon soms zo traag als dikke str*nt door een zeef. Heb het ook al geprobeerd zonder SD kaart erin omdat die wel redelijk vol zit maar hij blijft traag.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik ben niet van het flashen en rooten :P
Inmiddels een factory reset gedaan maar dat ding blijft echt retetraag :(
En dat terwijl ik echt geen rare fratsen heb uitgehaald. Bij mijn oude Xperia Ray kelderde de performance ook al bij een update van 2.3 --> 4.1.

Vind het een mooie telefoon maar ben wel klaar met Sony op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Even via Sony Update Service volledig herinstalleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
mrjraider schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:55:
Even via Sony Update Service volledig herinstalleren :)
Ook dat heb ik gedaan, probleem blijft.

- Meldingen dat Xperia Home niet reageert
- Wanneer ik op knopjes druk of tekst invoer blijft de telefoon voor meerdere seconden hangen
- Bij het bladeren naar een ander homescreen loopt de animatie soms halverwege vast

Bah... Toch maar terug naar 4.1 dan?

Edit: Inmiddels een hoop T-mobile apps en andere onzin meuk eraf gegooid maar hij blijft traag. Scherm flikkert soms ook, alsof hij een zware cpu load heeft en/of te weinig geheugen telkens.

Screw em bij T-mobile dat ze zulke gare updates uitbrengen :r

[ Voor 21% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-04-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dan kan ik je helpen :)
Ik heb een "Generic" Bloadware free NL op me SP staan. Ik kan proberen vanavond een ftf te maken die je met flashtool kan flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:46:
Dan kan ik je helpen :)
Ik heb een "Generic" Bloadware free NL op me SP staan. Ik kan proberen vanavond een ftf te maken die je met flashtool kan flashen :)
Is dat een NL of een EU rom? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Customised NL :)
Code: 1272-4902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gedwonload :) Als backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Touchdomex schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:25:
Ja wil liever weer een Samsung. Dat was gewoon flashen met odin en vervolgens alles kunnen vanaf je telefoon :(

Of ik wil gewoon een Moto G halen just for fun O+
of het nou Sony is of Samsung of iets anders. De reguliere problemen kom je over al tegen.
Dus maak je je zelf maar niet al te wijs als je overstapt naar ...whatever
Wij mensen maken fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

herlin14 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:19:
[...]

of het nou Sony is of Samsung of iets anders. De reguliere problemen kom je over al tegen.
Dus maak je je zelf maar niet al te wijs als je overstapt naar ...whatever
Wij mensen maken fouten
Dit zijn problemen die ontstaan zijn rond de keuzes die gemaakt zijn rond de bootloader en het locken ervan.

Samsung is echt simpel met rooten maar het probleem is daar MOET je rooten om een fatsoenlijke telefoon te krijgen. Dat komt er bij mij nooit in :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Touchdomex schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:36:
[...]

Dat komt er bij mij nooit in :>
Ja, dat is dan jouw waarheid [respect]... Ik blijf in ieder geval bij Sony Xperia SP en misschien in de toekomst naar een andere type Xperia, Want tot nu toe is er geen ander die de Multimedia van Sony Xperia kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

herlin14 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:32:
[...]

Ja, dat is dan jouw waarheid [respect]... Ik blijf in ieder geval bij Sony Xperia SP en misschien in de toekomst naar een andere type Xperia, Want tot nu toe is er geen ander die de Multimedia van Sony Xperia kan benaderen.
Sony moet een GPE toestel uitbrengen en ik zou er instant eentje halen O+

Xperia SP is een geweldig toestel zonder twijfel. Nu wat aan de oude kant maar hij is nu bijna een jaar oud. Dit is ook het toestel wat nu naast mijn oude Nokia's het langste en intensiefste gebruikt is.

[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 12-04-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Touchdomex schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:37:
[...]

Xperia SP is een geweldig toestel zonder twijfel. Nu wat aan de oude kant maar hij is nu bijna een jaar oud. Dit is ook het toestel wat nu naast mijn oude Nokia's het langste en intensiefste gebruikt is.
Het is net alsof je de }) op zijn staart trapt...
Mijn zus vindt haar Xperia Z nu ook aan de 'oude kant' en wacht nu op haar Xperia Z2
Als haar Z2 binnen is, mag ik haar Z hebben

Dan zit ik eigenlijk met 2 bejaarde oude Xperia toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:37:
[...]

Ik dacht dat er een GPE versie van de Z was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
de Z Ultra denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand zijn SP geüpdatet naar android 4.3? Sinds ik dit gedaan heb, is mijn gsm zeer traag geworden. Als ik soms gewoon berichten open doe, duurt dit zeer lang en nadien een foutmelding dat het niet kan openen. Dan heb ik de keuze tussen afsluiten of wachten.

Nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Fabrieks reset. Drastisch maar de enige oplossing. Een andere oplossing is reflashen software, dit kan met Flashtool en met Sony Update Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Sony Update Service heb ik gedraaid en het lijkt nu allemaal iets beter te gaan maar nog steeds trager als 4.1. Kijk het nog even aan de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:18:
[...]

Ik dacht dat er een GPE versie van de Z was?
Was het maar zo'n feest :X Jammer genoeg niet.

Het is sowieso iets wat ik in mijn volgende telefoon zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
De Z heeft een Custom GPE ROM :) Schijnt zeer goed te werken.
De SP heeft een andere community die veel minder groot is. Zelfs die van mijn "oude" S Plus was groter... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:51:
De Z heeft een Custom GPE ROM :) Schijnt zeer goed te werken.
De SP heeft een andere community die veel minder groot is. Zelfs die van mijn "oude" S Plus was groter... 8)7
Zolang er maar 1 goede rom is vind ik het prima... Ik ben zelf ook minder actief maar dat is vaak omdat het zo wel werkt. Ook geen zin om alleen maar te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik zit veilig op Stock. Ik wil wel weer terug naar ExistenZe maar helemaal naar 4.1 gaan en dan rooten ed houd me wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:04:
Ik zit veilig op Stock. Ik wil wel weer terug naar ExistenZe maar helemaal naar 4.1 gaan en dan rooten ed houd me wat tegen.
Dat speelt ook erg mee. Zoals ik eerder al betoogde. Een makkelijke methode om te rooten en alles te onderhouden scheelt de helft. Bedoel als ik alles opnieuw wil gaan doen of iets anders. Mag ik eerst gokken of mijn bootloader het trekt en daarna hopen dat de installatie goed gaat. Wat niet altijd zo is. Daarnaast moet een telefoon een redelijk succes hebben wil je iets fatsoenlijks ervan brouwen...

Overigens zijn de huidige roms voor de Xperia SP wel mijlen beter dan die van de Galaxy S+... Holy crap dat toestel was kut op echt veel fronten... Haalde het niet bij zijn oudere broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:57
Zou een van jullie misschien een oplossing voor het volgende probleem weten?

Heb namelijk een Xperia SP op Android 4.3, welke perfect werkt, echter heb ik een een sim only van Telfort, met 500mb internet waarvan vaak het internet weg valt. (Zowel in de stad als in buitengebied.) Telefoon geeft wel verbinding met Telfort aan, en ook kan ik gewoon bellen en smsen. Soms kan ik wel internetten, en soms niet. Heel vervelend. Meerdere malen naar Telfort geweest, ze hebben alle instelling goed gezet. Daarnaast heb ik gekeken of het aan de SP lag door het met een ander sim kaartje (hollandsnieuwe) te proberen. dit werkt perfect.

Iemand die misschien iets weet? Ben echt radeloos op het moment :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
afkopen, over gaan naar een ander met...[nummerbehoud eventueel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
triplecore schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:17:
[....]
Heel vervelend. Meerdere malen naar Telfort geweest, ze hebben alle instelling goed gezet.
hmm,...'ze hebben alle insteling goed gezet' ik vraag me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
herlin14 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:37:
SanDisk 128GB microSDXC card werkt op alle Xperia...
Sandisk launched a 128GB microSD memory card earlier this year.
http://www.sandisk.com/ab...dxc-memory-card-at-128gb/
The SanDisk Ultra 128GB Class 10 microSDXC UHS-I memory card supports pretty much all of the Sony Xperia devices judging by the official site:
http://pct1.sandisk.com/Default.aspx

...mocht je geheugen verlegen zitten, wat let je :)
ik heb zelf nu 64GB in zitten
Hoe zijn andere gebruikerservaringen met 64GB SD-kaartjes? Die van mij (64 GB Mobile Ultra microSDXC card Class 10 SanDisk) zorgt voor veel bugs (meldingen van onverwacht uitnemen, vastlopen bij afspelen van muziek, veel batterijverbruik door media scanning).
Het is zelfs zo erg sinds update naar 4.3 dat telefoon vaak vastloopt en reboot, daarom factory reset gedaan en SD-kaartje er nu maar uitgelaten voorlopig (zonde!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
jhvanburk schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:57:
[...]

Hoe zijn andere gebruikerservaringen met 64GB SD-kaartjes? Die van mij (64 GB Mobile Ultra microSDXC card Class 10 SanDisk) zorgt voor veel bugs (meldingen van onverwacht uitnemen, vastlopen bij afspelen van muziek, veel batterijverbruik door media scanning).
Het is zelfs zo erg sinds update naar 4.3 dat telefoon vaak vastloopt en reboot, daarom factory reset gedaan en SD-kaartje er nu maar uitgelaten voorlopig (zonde!)
Geen last van, maar geen Sandisk... Ik heb een Kingston 64 GB microSDXC Class 10

Ik heb mijn telefoon los gekocht, plus de Kingston microSDXC 64 GB dit is ook nooit uit mijn mobiel gehaald. Nu al weer bijna een jaar geleden

[ Voor 10% gewijzigd door herlin14 op 16-04-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren was tijdens een potje Plants vs Zombies 2 mijn telefoon helemaal vastgelopen, sinds de 4.3 update echt alleen maar gezeik. Ik heb verder niet met roms lopen kloten.

Het is al de tweede keer dat een Xperia telefoon van mij na een Android update half naar de klote is en zo traag is als dikke str*nt door een zeef. Bij de Xperia Ray was dit ook zo. In eerste instantie was ik met beide telefoons zeer tevreden maar nu begint de teleurstelling weer te overheersen.

En ik ga ook geen andere roms en dergelijke proberen, daar heb ik geen tijd en zin in. Sony moet gewoon haar updates goed testen, punt.

Pissed off....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

Vlassie1980 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:58:
Gisteren was tijdens een potje Plants vs Zombies 2 mijn telefoon helemaal vastgelopen, sinds de 4.3 update echt alleen maar gezeik. Ik heb verder niet met roms lopen kloten.

Het is al de tweede keer dat een Xperia telefoon van mij na een Android update half naar de klote is en zo traag is als dikke str*nt door een zeef. Bij de Xperia Ray was dit ook zo. In eerste instantie was ik met beide telefoons zeer tevreden maar nu begint de teleurstelling weer te overheersen.

En ik ga ook geen andere roms en dergelijke proberen, daar heb ik geen tijd en zin in. Sony moet gewoon haar updates goed testen, punt.

Pissed off....
Ik heb beide telefoons ook en heb bij allebei de telefoons geen problemen (gehad), kan zijn dat je 2x achter elkaar pech hebt met de toestellen of misschien gebruik je bepaalde apps die voor dit soort problemen kunnen zorgen? Heb je al geprobeerd zoveel mogelijk apps van Google te verwijderen/uitgezet zoals eerder in dit topic al aangegeven is? Zeker het niet gebruiken van de Chrome browser geeft al een aardige snelheidsboost (ervaring)

[ Voor 9% gewijzigd door Knal127 op 16-04-2014 15:27 ]

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zou wel erg toevallig zijn als ik met beide toestellen pech heb. Heb verder ook geen zware apps geinstalleerd of iets dergelijks. En hij was ook al gelijk na een factory reset en clean install traag dus het ligt denk ik ook niet aan achteraf geinstalleerde apps.

Ik zal eens proberen om Chrome eraf te halen, maar het blijft gewoon irritant dat ik dit soort acties moet doen om dat ding vooruit te branden. Het is overigens een T-Mobile branded telefoon, nog meer Tweakers hier die een branded SP van T-Mobile hebben?

OK, via Sony Ericsson Update service een tweede poging gedaan en alles opnieuw geinstalleerd maar het is en blijft een en al drama. Als hij updates van apps aan het uitvoeren is en het scherm uit staat krijg ik hem amper aan de praat, dit kan gewoon echt niet :X

Is er nog een manier om de oude 4.1 versie te installeren? Anders ga ik Sony echt contacten.

[ Voor 25% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-04-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
jhvanburk schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:57:
[...]

Ik heb de Samsung 64GB MicroSDXC class 10, geen problemen mee, eerste keer wel moeten formateren en telefoon opnieuw starten, maar toen ging alles prima.

Ik heb alleen geen apps op de SD staan, ik gebruik de SD voor foto's, video's, muziek en downloads. (puur omdat ik geen groot internet abonnement hebt en daarom niet met een cloud werk of stream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Camera (Addon) AR-effect update...naar versie 2.0.8
http://www78.zippyshare.com/v/96878357/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben totaal niet meer tevreden over mijn telefoon nu met 4.3.... Is er een manier om de oude formware terug te krijgen? Het gaat me met name om de batterijduur.

Sony's chat is ook offline raar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Doe eerst eens een fabrieksreset, dan zal je batterijduur met 99% kans wel weer normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beNN_ schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:25:
Doe eerst eens een fabrieksreset, dan zal je batterijduur met 99% kans wel weer normaal zijn.
Vreemde is dat ik hem niet kan terugzetten naar fabrieksinstellingen, als ik -alles wissen- klik reageert dat ding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
VOLUME UP en POWER knop gelijktijdig ingedrukt houden totdat je in recovery menu venster komt.
en volg/lees de instructies op de scherm voor een fabrieksreset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Eh Power + Vol down is flashmode en power + vol up is fastboot mode.
Er zit niet echt een recovery op de SP...

Gewoon koppelen aan Sony Update Service of PC Companion en herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
sorry mijn fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:38
Nieuw bugje gevonden in de software denk ik. De trilfunctie van m'n SP doet het vrijwel nooit. Best lastig, want hierdoor heb ik al een aantal telefoongesprekken gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Geen bug want bij mij werkt ie nog steeds :)
Even een reset uitvoeren en anders terug naar de winkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ga die van mij rood maken :D

/me heeft alles besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
We want pictures! (before and after)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:54:
We want pictures! (before and after)
Ik ook. Hoop alleen dat de beugel ook echt metaal is en niet een replica van plastic oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Waar heb je besteld dan? En met rood maken bedoel je dan zijkanten en achterkant of ook een ander frontje (wat volgens mij niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:57:
Waar heb je besteld dan? En met rood maken bedoel je dan zijkanten en achterkant of ook een ander frontje (wat volgens mij niet kan)
Zijkant en achterkant.

http://www.ebay.com/itm/271412193569

Dit setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ben benieuwd.... Maar dat is dan gewoon een zwarte om toveren tot een rode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:02:
Ben benieuwd.... Maar dat is dan gewoon een zwarte om toveren tot een rode..
Wat dacht je anders dat het zou zijn? :+

Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste