• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12 12:46
Weet iemand trouwens of het bij de SP mogelijk is om een externe DAC aan te sluiten via USB en die ook te gebruiken (en dus de ingebouwde te omzeilen)? Ik zit er over te denken een portable amplifier & DAC te kopen namelijk,

• Mrjraider
  • Niet online
herlin14 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:56:
maar dat is al vrijgegeven rond kerst 2013....voor Xperia Series met Android 4.3

je kan ook terug naar pagina 58, ik had 't 13 feb 2014 geupdate naar versie 8.1.A.0.3 alleen voor Android 4.3:
[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie
Sony WALKMAN 8.1.A.0.3...dl:
https://mega.co.nz/#!SJEz...6Nyuzleq6prImQJJinu8bs4aE
Kon hem zo snel niet vinden maar ik was eens aan het kijken in het Xperia Z/ZL deel en daar werd deze link gedeelt. Ik dacht laat ik eens proberen en het werkt.
En aangezien er een aantal dingen missen aan de versie die bij de 4.3 van de XSP werd geleverd heb ik de applicatie gedeeld met de rest van internet :9

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
mrjraider schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:34:
[...]

Kon hem zo snel niet vinden maar ik was eens aan het kijken in het Xperia Z/ZL deel en daar werd deze link gedeelt. Ik dacht laat ik eens proberen en het werkt.
En aangezien er een aantal dingen missen aan de versie die bij de 4.3 van de XSP werd geleverd heb ik de applicatie gedeeld met de rest van internet :9
Dat is toch alleen maar goed....

• herlin14
WouterT13 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:26:
Weet iemand trouwens of het bij de SP mogelijk is om een externe DAC aan te sluiten via USB en die ook te gebruiken (en dus de ingebouwde te omzeilen)? Ik zit er over te denken een portable amplifier & DAC te kopen namelijk,
Ja, dat kan zowel afspelen/recording met:
- USB Audio Player PRO
Google Play: USB Audio Player PRO
- USB Audio Recorder PRO
Google Play: USB Audio Recorder PRO

en kijk hier ook:
http://www.extreamsd.com/USBAudioRecorderPRO/

Zelfs met de Philips DCC [Digitale Compact Cassette] en de Sony MiniDisc lukt het ook.
Let wel: Deze twee producten zijn al een tijd uit de handel.

[ Voor 13% gewijzigd door herlin14 op 07-03-2014 10:03 ]

• WouterT13
  • Laatst online: 01-12 12:46
herlin14 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:31:
[...]

Ja, dat kan zowel afspelen/recording met:
- USB Audio Player PRO
Google Play: USB Audio Player PRO
- USB Audio Recorder PRO
Google Play: USB Audio Recorder PRO

en kijk hier ook:
http://www.extreamsd.com/USBAudioRecorderPRO/

Zelfs met de Philips DCC [Digitale Compact Cassette] en de Sony MiniDisc lukt het ook.
Let wel: Deze twee producten zijn al een tijd uit de handel.
Ah, bedankt voor je reactie! Hier kan ik wat mee :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik heb de afgelopen weken al een paar keer meegemaakt dat mijn telefoon uitstaat 's ochtends, terwijl hij gewoon aan de later hangt. Niet zo handig, omdat ik mijn telefoon als wekker gebruik. Gelukkig werkt mijn biologische wekker ook nog. Iemand dezelfde ervaringen?

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
@ Jimster: same here, vervelende bug inderdaad. Pas als ik de telefoon wil gaan bedienen, reboot ie zichzelf.

• herlin14
Ik heb er geen last van.
Maar hebben toch over het zelfde 'Alarm en klok'.
Het alarm gaat netjes over om 07:00 van ma. t/m vr.

• herlin14
ik heb mijn bestelling Sony MHL naar HDMI-adapter IM750 afgelopen zaterdag binnen gekregen.
Werkt prima met de Xperia SP, hoewel Sony niet echt aangeeft dat het compatibel is met SP...

Compatibility – Xperia

Xperia™ Z1
Xperia™ Z

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:02
Jimster schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:23:
Ik heb de afgelopen weken al een paar keer meegemaakt dat mijn telefoon uitstaat 's ochtends, terwijl hij gewoon aan de later hangt. Niet zo handig, omdat ik mijn telefoon als wekker gebruik. Gelukkig werkt mijn biologische wekker ook nog. Iemand dezelfde ervaringen?
Hier ook al een aantal keer meegemaakt! 's-morgens van de lader halen en dan ontdekken dat hij uit staat (de complete telefoon dus) :?

• Mrjraider
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem wat betreft Uitvallen tijdens laden. Wachten op een update met fix dan maar..

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 07:29

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Dat uitvallen tijdens laden doet mij denken aan de symptomen van de "Sleep of Death"-bug in Android. Om dat probleem te omzeilen bestaat er zelfs een app in de Play-Store. Wie weet brengt dat soelaas?

• herlin14
Ik was zondag 9 feb. 2014 naar concert van Maria Mena geweest in de Oosterpoort te Groningen.
Daar had ik video opnames gemaakt met de Xperia SP, de videobeelden waren oke alleen het audio geluid was gewoon belabberd slecht.
Sony heeft de Stereomicrofoon STM10 aangekondigd en binnenkort verkrijgbaar alléén voor de Z2 series,
want deze 'female' ondersteund wel de 'male' [5 polig] 3,5mm jack...en de SP niet :(
Waarom maken ze 't niet gewoon universeel voor alle devices

• jhvanburk
@Devilsprophet: Dank voor de tip, ik heb nu de app "Safe Charge" geinstalleerd. Benieuwd of het werkt.

• jwtje30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 11:54
Jimster schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:23:
Ik gebruik mijn SP ook als wekker, en volgens mij heb ik 1 last gehad van deze 'bug'. Mijn batterij was toen volgens mij nog voldoende vol en de telefoon was 's ochtends ineens uit, terwijl ik weet dat hij met 4-5 procent de nacht door kan komen. Ik zet dagelijks automatisch mobiele data en Wifi uit middels 'Smart Connect' en bij bijna leeg (ongeveer 4-5 procent) handmatig de vliegtuig modus aan. De telefoon verbruikt dan amper stroom door de nacht heen en staat dan 's ochtends nog gewoon aan.

• bartels01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 12:48
hellboy123 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:41:
Ik heb de sinds de update dat als ik gebeld wordt het gesprek automatisch over de luidspreker gaat... meer mensen hier last van, of is er een simpele instelling die ik niet kan vinden? Het gebeurt alleen bij ontvangende gesprekken
http://androidworld.nl/ni...and-bij-inkomende-oproep/

• Mrjraider
  • Niet online
Leuke is ik heb dit probleem dus niet..

• odis
  • Laatst online: 09-11 18:52
Ik heb de updates van Chrome verwijderd en de app uitgeschakeld,maar heb nog steeds last van dat als ik word gebeld dat hij automatisch op de luidspreker gaat...

• jhvanburk
Met de app "Safe Charge" is de bug van Sleep of Death verholpen; (helaas) gaat m'n wekker weer af 's ochtends ;-)

• herlin14
herlin14 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:11:
ik heb mijn bestelling Sony MHL naar HDMI-adapter IM750 afgelopen zaterdag binnen gekregen.
Werkt prima met de Xperia SP, hoewel Sony niet echt aangeeft dat het compatibel is met SP...
Hoewel het héél goed werkt is er toch iets dat niet goed doet.
Als ik klaar ben met bekijken van fotos of video en de hdmi kabel afkoppeld van mijn SP dan blijft mijn beeld steeds op HD-TV/MHL mode [landscape] staan.
Enige manier om op default mode te krijgen is mijn SP uitzetten en opnieuw opstarten of is er een betere manier

• user_tweakers
  • Laatst online: 27-11 21:41
herlin14 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:16:
[...]

Hoewel het héél goed werkt is er toch iets dat niet goed doet.
Als ik klaar ben met bekijken van fotos of video en de hdmi kabel afkoppeld van mijn SP dan blijft mijn beeld steeds op HD-TV/MHL mode [landscape] staan.
Enige manier om op default mode te krijgen is mijn SP uitzetten en opnieuw opstarten of is er een betere manier
Misschien de optie scherm automatisch draaien uit en weer aanzetten?

• herlin14
user_tweakers schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:21:
[...]

Misschien de optie scherm automatisch draaien uit en weer aanzetten?
Neen, dat lukt niet. Ik zie ze ook in meldingsdeelvenster >lijkt of in het linkerbovenhoek de HDTV/MHL verbinding 'steeds' actief is

• Mrjraider
  • Niet online
Aangezien het rooten en custom roms thread nog lange niet loopt plaats ik het even hier:
Ik heb pre rooted 266 firmware gemaakt. Ik ben nu bezig met downgraden, rooten en dan flashen om het eens te testen :) Zal resultaten hier posten

• Mrjraider
  • Niet online
mrjraider schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:35:
Aangezien het rooten en custom roms thread nog lange niet loopt plaats ik het even hier:
Ik heb pre rooted 266 firmware gemaakt. Ik ben nu bezig met downgraden, rooten en dan flashen om het eens te testen :) Zal resultaten hier posten
Het duurde even maar het is gelukt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2682651

• herlin14
dit is pas interessant als er geen update(s) meer komen

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

herlin14 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:41:
[...]

dit is pas interessant als er geen update(s) meer komen
Onzin :) Dat geld voor Cyanogenmod. Niet voor stock based firmware.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mrjraider
  • Niet online
Mwah hangt van je wensen af. CM is fijn dat geef ik toe maar ik hang liever bij stock based roms dan bij CM based

• herlin14
Touchdomex schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:58:
[...]

Onzin :) Dat geld voor Cyanogenmod. Niet voor stock based firmware.
dit geldt alleen voor een kleine groep mensen, van de 17 miljoen nederlanders.
En wereldwijd gezien is het niet veel groter dan een speldenknop.

• herlin14
herlin14 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:51:
Ik was zondag 9 feb. 2014 naar concert van Maria Mena geweest in de Oosterpoort te Groningen.
Daar had ik video opnames gemaakt met de Xperia SP, de videobeelden waren oke alleen het audio geluid was gewoon belabberd slecht.
Sony heeft de Stereomicrofoon STM10 aangekondigd en binnenkort verkrijgbaar alléén voor de Z2 series,
want deze 'female' ondersteund wel de 'male' \[5 polig] 3,5mm jack...en de SP niet :(
Waarom maken ze 't niet gewoon universeel voor alle devices
Ik heb een alternatief kunnen vinden via Internet. De Sony ECM-DS70P stereo microfoon gelijk gekocht en stereo microfoon getest.
http://esupport.sony.com/...CMDS70P&LOC=3#/manualsTab
Helaas ziet het niet gelikt uit qua design als de Stereomicrofoon STM10...maar ben zeer tevreden mee

• user_tweakers
Zal 4.4 nog ooit nog komen? Ik hoop dat Sony hier duidelijkheid over geeft.

• herlin14
Natuurlijk, op dit moment zou ik niets kunnen bedenken waarom niet.
Maar eerst de firmware update naar build 12.1.A.1.192

• Mrjraider
  • Niet online
Iemand tips om wat aan het nog slechtere RAM management te doen? Ik word helemaal leip van dat gezeik dat werkelijk alles word afgesloten na een tijd.... :(

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Custom rom O+

Nergens last namelijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mrjraider
  • Niet online
Ja welke?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:38
Cyanogenmod bijvoorbeeld.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Existenz :+ oid.

In ieder geval stock based.

De echte custom roms hebben een ander probleem vooral de bekende batterijduur :X

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb Exiztense (4.1.2) er lang op gehad werkte best wel fijn. Zal van het weekend eens aan de slag gaan ben al dat drama van Sony wel een beetje zat :P

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja ik neem de volgende keer ook wel gewoon een Nexus :+ Had ik nu ook moeten doen eigenlijk.

• user_tweakers
Of 2GB ram?

Ik heb zoveel mogelijk google apps verwijderd en ik doe eens in de twee dagen een reboot. Op die manier kan ik er mee werken, maar ik ben geen heavy user.

Ik blijf toch graag bij de stock rom, of in ieder geval iets wat het meest erop lijkt (met walkman en album) maar die apps zijn volgens mij ook los als apk te vinden.

Ik meen dat er ook een onofficiele miui is, daar zou ik eventeel nog wel een keer naar willen kijken, maar omdat ik nog nooit een custom rom op de telefoon hebt gezet wacht ik eerst af of Sony nog gaat updaten. Als dit binnen 3 maanden gebeurt en het ram management wordt verbeterd, dan ben ik als nog een tevreden klant.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

user_tweakers schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:49:
Of 2GB ram?

Ik heb zoveel mogelijk google apps verwijderd en ik doe eens in de twee dagen een reboot. Op die manier kan ik er mee werken, maar ik ben geen heavy user.

Ik blijf toch graag bij de stock rom, of in ieder geval iets wat het meest erop lijkt (met walkman en album) maar die apps zijn volgens mij ook los als apk te vinden.

Ik meen dat er ook een onofficiele miui is, daar zou ik eventeel nog wel een keer naar willen kijken, maar omdat ik nog nooit een custom rom op de telefoon hebt gezet wacht ik eerst af of Sony nog gaat updaten. Als dit binnen 3 maanden gebeurt en het ram management wordt verbeterd, dan ben ik als nog een tevreden klant.
Miui is 4.2.2 based :)

Persoonlijk kan ik je aanraden om stock based te blijven als je toch wat wil gaan proberen. Dit kan zonder je bootloader te unlocken namelijk. Scheelt dat de documentatie wel uitgebreid is. Dus als je het echt wil gaan proberen ga dan langs bij het custom rom topic. Die is er ook namelijk ;)

• Pratsjer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 19:24
Na de update kan ik niet alle apps van de playstore meer downloaden. Dan zegt hij dat mijn telefoon niet compatibel is met de software. Maar dat is bull****. Met een update van 4.3 zou alles compatibel moeten zijn bijna. Mijn vorige mobiel had 4.1 en daar gingen alle apps.

Iemand hetzelfde probleem of een oplossing?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Oplossing is je Playstore helemaal verwijderen en weer laten updaten. Dat fixt vaak dit soort problemen.

Krijg je ook nog een foutmelding?

• herlin14
Volgens Vodafone Australie een test ingeroosterd voor Xperia SP (Quick Maintence Release):
Software Update Weekly Wrap - 21st March 2014
http://community.vodafone...st-March-2014/ba-p/324997

[ Voor 7% gewijzigd door herlin14 op 21-03-2014 12:38 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Kan iemand helpen. Ik ben in een bootloop beland en nu krijg ik me telefoon niet meer in flashmode... Gaat maar aan en uit en aan en uit en die knop achter de cover werkt ook niet. Druk zowat pen door de knop heen

[ Voor 12% gewijzigd door Mrjraider op 21-03-2014 17:50 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:50:
Kan iemand helpen. Ik ben in een bootloop beland en nu krijg ik me telefoon niet meer in flashmode... Gaat maar aan en uit en aan en uit en die knop achter de cover werkt ook niet. Druk zowat pen door de knop heen
Wil hij nog wel op de een of andere manier opladen?

• Mrjraider
  • Niet online
Hij bootloopt in Sony and thats it. Laden hoeft niet want hij is vol.
Als ik em aan de lader legt dan gebeurt er niks.

Oke we zijn verder.

Eindelijk in flashmode!!! *O* Flashen die kernel en booten die zooi!!

[ Voor 29% gewijzigd door Mrjraider op 21-03-2014 17:56 ]

• herlin14
mrjraider schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:53:
Hij bootloopt in Sony and thats it. Laden hoeft niet want hij is vol.
Als ik em aan de lader legt dan gebeurt er niks.

Oke we zijn verder.

Eindelijk in flashmode!!! *O* Flashen die kernel en booten die zooi!!
Gelukkig

• Mrjraider
  • Niet online
Heeft iemand de/een Generic NL FTF voor mij? (Dit mag .254 zijn)

• Pratsjer
Touchdomex schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:18:
Oplossing is je Playstore helemaal verwijderen en weer laten updaten. Dat fixt vaak dit soort problemen.

Krijg je ook nog een foutmelding?
Werkt niet. En nee, ik krijg geen foutmelding. Gwn enkel boven de app '... niet compatibel..."

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pratsjer schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:40:
[...]

Werkt niet. En nee, ik krijg geen foutmelding. Gwn enkel boven de app '... niet compatibel..."
Je draait volledig stock? Op alle fronten? Niet zelf mee geknutseld?

• Pratsjer
Touchdomex schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:55:
[...]

Je draait volledig stock? Op alle fronten? Niet zelf mee geknutseld?
Ik draai volledig stock ja. Maar ineens is het probleem toch opgelost met het herinstalleren van de play store. Had misschien ff tijd nodig ofzo.

Heel erg bedankt!

• Mrjraider
  • Niet online
Moet zeggen dat de problemen zich wel wat opstapelen hier..
Aantal maanden terug de bug dat al het geluid via de 3.5 mm plug ging en niet meer over de speaker (vanzelf opgelost), 3G/LTE wat nu geregeld weg valt en daarstraks een scherm dat gewoon geen backlight had. Met veel moeite dat ding uit gezet en weer aangezet en nu doet ie het weer gewoon?? Echt heel raar dit..

Ik vraag nogmaals om een NL 254 ftf bestand. Ik wil even een versie terug... En ik kan Central EU nergens vinden.

• herlin14
Club SFR Smartphones
http://smartphones.sfr.fr...ers-android-4-3-decalage/
.........
Dit betekent dat we een vertraging van een maand bij het ​​aanbieden van de update voor de Xperia SP kan verwachten (21 maart => verschoven naar 21 april)

• herlin14
mrjraider schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:43:
Moet zeggen dat de problemen zich wel wat opstapelen hier..
Aantal maanden terug de bug dat al het geluid via de 3.5 mm plug ging en niet meer over de speaker (vanzelf opgelost), 3G/LTE wat nu geregeld weg valt en daarstraks een scherm dat gewoon geen backlight had. Met veel moeite dat ding uit gezet en weer aangezet en nu doet ie het weer gewoon?? Echt heel raar dit..

Ik vraag nogmaals om een NL 254 ftf bestand. Ik wil even een versie terug... En ik kan Central EU nergens vinden.
Directe-link voor de Xperia SP Central EU 254, 257 en 266:
http://www.xperiadownload...C5303_12.0.A.2.254_CE.rar
http://www.xperiadownload...C5303_12.0.A.1.257_CE.rar
http://www.xperiadownload...C5303_12.1.A.0.266_CE.rar

[ Voor 12% gewijzigd door herlin14 op 26-03-2014 12:31 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Thanks!!!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Vreemd dat ik hier geen klachten hoor over de traagheid van de SP sinds de laatste update. Op buitenlandse fora zijn genoeg klachten te vinden, o.a. op http://talk.sonymobile.co...er-new-update/td-p/560109
Soms duurt het tientallen seconden op een app op te starten of duurt het enkele seconden voordat mijn toetsenbord verschijnt. Hopelijk komt de volgende update snel.

• Insert12
  • Laatst online: 22:47
Jimster schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:21:
Vreemd dat ik hier geen klachten hoor over de traagheid van de SP sinds de laatste update. Op buitenlandse fora zijn genoeg klachten te vinden, o.a. op http://talk.sonymobile.co...er-new-update/td-p/560109
Soms duurt het tientallen seconden op een app op te starten of duurt het enkele seconden voordat mijn toetsenbord verschijnt. Hopelijk komt de volgende update snel.
Daar is al wel over geklaagd hier volgens mij. Het duurt bij mij regelmatig ook behoorlijk lang voor het toetsenbord verschijnt of dat het ontiegelijk lang duurt voor een app opgestart is.

• Mrjraider
  • Niet online
Valt hier opzich nog wel mee hoor die traagheid. Soms wel een RAM probleem want die loopt dan vol waardoor het toestel pas echt traag word. :(

• user_tweakers
Jimster schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:21:
Regelmatig over geklaagd. Vooral dat toetsenbord is vreselijk irritant.

Zelf heb ik alle Google apps verwijderd/uitgezet. Telefoon nieuw opstarten en dat scheelde 100 tot 200MB ram geheugen. Sindsdien nooit meer een 'vastloper' of 'trage telefoon'.

Voorheen ging ik ook wel eens muziek luisteren via 'Walkman' en ondertussen browsen met 'Chrome'. Deze twee monsters namen samen blijkbaar zoveel ram in dat een van de twee zichzelf ging afsluiten. Dat probleem heb ik gelukkig niet meer.

Misschien is de Xperia SP skin hetzelfde als de meer high-end smartphones van Sony, die was betere specificaties hebben?

Maar goed, als de telefoon traag is zou ik gewoon alle Google Apps eraf halen (wat mogelijk is). Er zijn genoeg alternatieven. Voor Maps gebruik ik bijvoorbeeld de app van Tomtom of de gratis Sygic. Playstore is bij mij wel gewoon nog te benaderen.

Ik ben nog steeds een tevreden Sony klant.

• Mrjraider
  • Niet online
Google Maps vind ik wel handig ik gebruik deze nog met regelmaat. Maar ik weet dan ook geen andere gratis alternatief. Verder staat ook alles van Google bij mij uit.
Ook een aantal sony toetsenborden en skins, automodus staat uit, movie studio staat uit, select en reader staan uit. Geluidsrecorder staat uit, voicedialer staat uit. Verder ben ik een zware user en heb ik Google Chrome vervangen voor de AOSP vanuit de store :)

Edit: Wat toetsenbord betreft ook deze kan je gewoon uitzetten en een andere downloaden, de AOSP van Google met swype werkt lekker, en ik viind TouchBlox (iets in die richting) ook zeer fijn werken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mrjraider op 28-03-2014 10:50 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Leuke 1 april acties op internet zeg:
- Pokemon map via Android Google maps voor iOS en android
- BOOT op XDA haha geband voor 24 uur om het eens te ervaren..

Leuke versie.

Wel jammer dat dan de clowns op XDA reageren met nieuwe update rolt uit, nieuw firmware is gecertifeert..

• herlin14
een nieuwe bug-fixing firmware:
er is nu een update naar een nieuwere build versie 12.1.A.1.201 via Sony Bridge for Mac
http://www.sonymobile.com/nl/software/phones/xperia-sp/

[ Voor 61% gewijzigd door herlin14 op 02-04-2014 17:11 ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01
Bij mij (op windows) nog niks te zien.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 14:22
Hier via Sony PC Companion binnengehaald (KPN-Hi).

Eerst indruk is dat het RAM management iets verbetert is, maar verder nog niet veel kunnen testen. Wel al kunnen zien dat bij het verwijderen van een app de naam van de app nog steeds door de voortgangsbalk loopt en er dus nog steeds niet helemaal boven staat. Verdere nieuwe of onopgelost bugs nog niet tegen gekomen...

Antutu score een fractie hoger geworden (+/- 23500 > 23900)

• Mrjraider
  • Niet online
Nog niks en ik heb Central Europe..

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 13:22

Knal127

Een raar geval...

Ik heb de update gisteravond kunnen installeren, zie niet zo snel wat er veranderd is , hoop hier de komende dagen achter te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Knal127 op 03-04-2014 07:24 ]

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• herlin14
Xperia SP 12.1.A.1.201 firmware changelog
- Enhanced user experience.
- Improved battery performance.
- Software performance improvement.
- Volume bar bug fixed.
- Old media apps viz. Walkman 8.1.A.0.7, Album 5.4.A.0.24, Movies 6.1.A.0.18.
- More Free RAM available.
- LED Bug fixed.
- Screen flickering fixed.
Alleen ik heb mijn bedenkingen over de versies van Walkman, Album en Movies, want de bovengenoemde versies zijn al vrijgegeven voor KitKat, maar voorlopig nog niet voor JellyBean.

..::so far so good::..

...en nu nog KitKat

• jwtje30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 11:54
Update bij mij helaas nog niet via PCC en SUS :X Heb Vodafone. Even wachten nog dus...

• Mrjraider
  • Niet online
@ hierboven weet jij hoe je een ftf moet maken? Zo niet kan je dan dit eens doorlezen en deze met behulp van SUS willen maken? (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1676565)
Ik heb nu CE maar wil graag terug naar origineel NL :)

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 18:56
De update (4.3) voor de SP in Nederland is net aanvaard en komt volgende week op de servers!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 11:46
Dat is snel, we hebben net 4.2 erop. Poeh eindelijk een beetje vaart.

Verkeerd gelezen. Dacht het betrof 4.4, aangezien we net 4.3 hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door melek-taus op 03-04-2014 19:18 ]

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• thijsco19
AmbroosV schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:16:
De update (4.3) voor de SP in Nederland is net aanvaard en komt volgende week op de servers!
melek-taus schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:27:
Ik heb 4.3 er al opstaan? Die update is anderhalve maand al gekomen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Mrjraider
  • Niet online
Zal de .201 versie wel wezen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mijn telefoon schreeuwt ook om een update maar ik heb een custom rom :(

• herlin14
melek-taus schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:27:
...was er ooit een 4.2 geweest voor SP

• Mrjraider
  • Niet online
Nee geen 4.2. De Xperia L heeft deze wel gehad. Wij liepen wat achter.
Ik ga nu naar de nieuwe existenZe ROM Versie 3.0.0 :) Ben benieuwd.

Geen zin om te wachten op de CE1 versie van .201 :) Schijnt veel belovend te zijn :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mrjraider op 03-04-2014 19:07 ]

• melek-taus
Las het verkeerd dacht aan 4.4 aangezien we net 4.3 hebben. 4.2 is inderdaad overgeslagen.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Verwijderd

WAANZINNIG slechte smartphone toch?

Ik kan hier een heel topic vullen met wat er allemaal misloopt sinds de laatste update...

Zo uit het blote hoofd:
-hij verbindt niet meer met mijn laptop
-waardoor ik als een halve mong al mijn liedjes manueel in de 'walkman' heb aangepast tot ze de juiste titel en artiest hadden. Zet telefoon 1x op en aan: gevolg: AL die gegevens weg :/. Doe ik muziekinfo downloaden. Jongens toch. Liedjes van Hardwell etc. herkennen als klassieke muziek en als ook zo aanpassen.
-Apps starten gewoon niet op of lopen constant vast.
-Kan zelfs geen contacten meer toevoegen zonder foutmelding 'contact reageert niet'
-Bij een inkomende oproep staat de speaker vaak automatisch aan (erg handig als je op het werk bent :/ )
-....

Kortom: degoutant dat Sony deze update heeft durven uitbrengen. Al jaaaaren heb ik Sony, maar dit is de laatste, dit kan echt niet voor een toestel van 300 euro.

• thijsco19
Lol, ik heb dus NERGENS last van :).

Effe reset doen of software erop nieuw opzetten.

• melek-taus
Ik weet inderdaad niet wat met jouw toestel aan de hand is maar de mijne is razendsnel. Geen problemen met apps helemaal niets. Games en zware apps draaien beter dan op de Z van een maat van mij en dan nog miet sprekend over de accu duur. Sinds 4.3 geen wifi problemen meer, zelfs achterin de tuin vol bereik.

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:03:
WAANZINNIG slechte smartphone toch?

Ik kan hier een heel topic vullen met wat er allemaal misloopt sinds de laatste update...

Zo uit het blote hoofd:
-hij verbindt niet meer met mijn laptop lol wut??? Geen idee wat je bedoelt
-waardoor ik als een halve mong al mijn liedjes manueel in de 'walkman' heb aangepast tot ze de juiste titel en artiest hadden. Zet telefoon 1x op en aan: gevolg: AL die gegevens weg :/. Doe ik muziekinfo downloaden. Jongens toch. Liedjes van Hardwell etc. herkennen als klassieke muziek en als ook zo aanpassen.
-Apps starten gewoon niet op of lopen constant vast.
-Kan zelfs geen contacten meer toevoegen zonder foutmelding 'contact reageert niet'
-Bij een inkomende oproep staat de speaker vaak automatisch aan (erg handig als je op het werk bent :/ )
-....

Kortom: degoutant dat Sony deze update heeft durven uitbrengen. Al jaaaaren heb ik Sony, maar dit is de laatste, dit kan echt niet voor een toestel van 300 euro.
Daar bijkomend:
- LEDs die niet goed werken op de muziek zoals in 4.1.2 (gefixt in .201)
- BE2 die NIET werkt (mapje met vereiste bestanden is niet aanwezig in /system partitie) > niet gefixt in .201 >> Alleen nog niet echt bevestigd
- RAM die volloopt < heel soms (niet bevestigd maar: gefixt in .201)

Bovenstaande zijn in 6vout wel te vinden op XDA. Ik heb nergens last van op die laatste na. Dit gebeurt dan ook echt soms en een reboot fixt de boel weer :*)

Echter zitten er een aantal schoonheidsfoutjes in:
- Titel van app die door installatie balk loopt > niet gefixt in .201 update
- Profilepic in sms app > wel gefixt in .201

Verder is het een zeer goede update voor een goed toestel :9

• user_tweakers
Vandaag de update geinstaleerd. Toestel was al snel bij mij vanwege het uitschakelen van de Google Apps. Nu is de telefoon nog steeds lekker snel. Heerlijk toestel :)

Regelmatig zit die in me zak tussen grond (werk in een vollegrondsteelt) en tot heden geeft hij er niks om! Telefoon ziet op de hoekjes na eruit als nieuw. Lekker stevig :)

• herlin14
een beetje vreemd, vanochtend SP opgestart was 't icon van Sony Films app (5.3.A.0.20) niet meer op mijn startpagina, en ook niet terug kunnen vinden in het apps menu lijst...
App opnieuw geinstalleerd en 't icon is weer in beeld

• herlin14
de Sony MHL naar HDMI-adapter IM750 na de update (naar 12.1.A.1.201) werkt nu prima en sluit goed af

• user_tweakers
Goed om te horen herlin, misschien schaf ik misschien nu ook een MHL HDMI kabel aan.

• germanaaizer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 14:41
De update komt hier ook nog altijd niet door. Nog even wachten dus waarsvhijnlijk :-(

[ Voor 51% gewijzigd door germanaaizer op 06-04-2014 10:02 ]

Don't walk on the grass, smoke it.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:33
germanaaizer schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:58:
De update komt hier ook nog altijd niet door. Nog even wachten dus waarsvhijnlijk :-(
Bij mij kwam hij alleen op de pc door, op de telefoon zelf heb ik geen melding gezien

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 15:46
Bleh, die update komt bij mij ook niet door via de telefoon zelf. Laatste keer dat ik een T Mobile branded phone neem :(

Als het scherm na het sluiten van spellen / apps wat tijd nodig heeft om alle icoontjes op het startscherm te laden, heeft dit dan met die zogenaamde geheugen bug te maken? En is dit in 4.3 opgelost?

• Mrjraider
  • Niet online
Welke build draai je nu dan? Die .201 is echt een bugfix geval.
En ja dat heeft te maken met het geheugen probleem die in .201 opgelost blijkt.

• Lenah
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2022
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

De SP valt +- na een minuut gebruiken uit. Hij gaat aan, hij start op, ik kan pincode intoetsen, kan dan heel even iets doen erop, maar dan floppp uit.

Gisteren in de auto tijdens het gebruik van de navigatie werd hij loei heet en viel hij uit. Vannacht het internet afgestruind, vanmorgen het internet afgestruind.

Ik heb via de Service Update het toestel bijgewerkt en opnieuw geinstalleerd. Ook dat heeft niet geholpen. Hij blijft na een minuut uitvallen.

Hij valt niet uit als de SIM kaart er niet in zit....... (Tele2)

Wie o wie heeft de gouden tip om dit op te lossen? Zou de oplossing gewoon zijn een nieuwe simkaart zien te regelen?

Alvast heel erg bedankt,

Lenah

[ Voor 13% gewijzigd door Lenah op 06-04-2014 12:19 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Nieuw simkaartje aanvragen. Dit lost dit soort problematiek vrijwel altijd op :)

• Lenah
Bedankt voor je reactie.

Dan ga ik dat maar doen.
Ik had gehoopt het zelf op te kunnen lossen. En dat ik eerder had ontdekt dat hij het zonder simkaart wel normaal doet.

Bedankt! Fijne dag.

• Lenah
Oh. Hmmm, aan de simkaart ligt het toch niet, want nu valt hij ook zonder simkaart uit én valt nu al uit als ik scherm omhoog schuif.

Heeft iemand een idee?

• Mrjraider
  • Niet online
Even uit. Sony Update Service Downloaden van de Sony website.. En dan resetten. Als het een software issue is dan moet het gefixt zijn anders even naar de winkel ;)
Let wel: Je toestel word volledig gereset!

• Lenah
Ja, dat heb ik allemaal al gedaan.

Dus dan naar de winkel.

• Mrjraider
  • Niet online
Heb je iets gedaan voordat dit allemaal gebeurde?

• Lenah
Ik reed op de snelweg, deed navigatie aan, hij werd loei heet en flop viel uit.

Gestopt, laten afkoelen maar helaas.

• Mrjraider
  • Niet online
Is een hardware issue. Zal wel te maken hebben met de Thermal_throttle beveiliging.. Even echt laten koelen, sd, sim eruit. Achterklepje los en dan na een uur weer proberen. Anders naar de winkel en probleem aankaarten.

• Lenah
Dat hij loei heet werd en uitviel was gistermiddag.

Gisteravond flipte hij 'm ook helemaal. Hij startte maar op en op en op en op en op en op. Totdat de 70% batterij leeg was en hij dus niet meer kon opstarten. Hij heeft wel anderhalf uur liggen opstarten en weer opstarten en weer opstarten.

Vannacht dus alles eruit, aan de oplader en vanmorgen er weer verder mee gegaan.

• Mrjraider
  • Niet online
Hmmmm raar.. Ik denk inderdaad dat er door de hitte wat is beschadigd..
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste