Jep, maar omdat ik Facebook, Spotify, Google Music, Whatsapp en G-mail heb toegevoegd daaraan loopt Sony de hele tijd met notificaties te zeuren dat er bepaalde apps zijn die ervoor zorgen dat hij niet in Stamina Mode kan gaanDevilsProphet schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:05:
[...]
Kan je geen uitzonderingsregels instellen bij die stamina-mode zodanig dat hetgeen je wel graag meteen hoort binnenkomen dat ook doet?
Hebben jullie na het installeren 4.3 een volledige reset gedaan of zo misschien?? Zo een optimaal batterijverbruik dat ik hier zie passeren in die screenshots?! Mijn SP heeft de afgelopen nacht aan de lader gehangen, er uit getrokken om 7:00 en nu om 9:00 staat ie op 84% (scherm is slechts 21 minuten aan geweest) en 16 minuten gebeld via carkit.
Mijn batterij verbruik is drastisch verbeterd na de update.
Na 5 uur van de lader nog 80% Screen-on tijd 42 minuten.
Ik heb hem geen hard reset gegeven. Ik draai ook geen stamina mode.
Na 5 uur van de lader nog 80% Screen-on tijd 42 minuten.
Ik heb hem geen hard reset gegeven. Ik draai ook geen stamina mode.
Ik heb nog steeds geen tijd gehad te updaten helaas. Ik ben wel erg benieuwd naar de update. Hoop dat de batterij verbeterd is en niet verslechterd. (Ik lees verschillende verhalen)
ik zou eerst kijken welke system-apps of geinstalleerde apps je kan uitschakelen/verwijderen die je bijna niet of helemaal niet gebruikt en alle onzinnige 'meldingen' uitvinken.renio schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:54:
Hebben jullie na het installeren 4.3 een volledige reset gedaan of zo misschien?? Zo een optimaal batterijverbruik dat ik hier zie passeren in die screenshots?! Mijn SP heeft de afgelopen nacht aan de lader gehangen, er uit getrokken om 7:00 en nu om 9:00 staat ie op 84% (scherm is slechts 21 minuten aan geweest) en 16 minuten gebeld via carkit.
...voordat je de STAMINA-modus aktiveert !
Ik krijg steeds een melding van "my Xperia", blijkbaar om de telefoon te vinden bij verlies. Is er iemand die het gebruikt? Ik heb standaard de functie van google zelf aanstaan, bied de Xperia dienst nog voordelen?
Update Album 5.4.A.0.20 net bijgewerkt...
Hier ook, er schijnt een nieuwe FW uit te komen met de nodige fixes voor de SP.
Dit werd een soort van bekend op Vodafone Australië aangezien hier een Quick Maintaince Release word getest.
Dit werd een soort van bekend op Vodafone Australië aangezien hier een Quick Maintaince Release word getest.
ja dat heb ik ook gezien...dus goeie vooruitzichten voor de fixes, mooi!
Nieuws van T-mobile forum.
"Helaas slecht nieuws wat betreft de Xperia SP. De software update is afgekeurd, de update zal dus niet binnen korte tijd beschikbaar komen"
"Helaas slecht nieuws wat betreft de Xperia SP. De software update is afgekeurd, de update zal dus niet binnen korte tijd beschikbaar komen"
Grrrrrbartels01 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:13:
Nieuws van T-mobile forum.
Laatste keer dat ik een branded telefoon koop
Waarom flash je dan niet een Generic versie? Ik heb mijn Vodafone branded verwisseld voor Central Europe.
Krijg ik net in m'n rechteronderhoek een melding dat er een update voor m'n telefoon beschikbaar is. Ik denk dus; 'Mooi, werkt het nu eindelijk ook op Windows 8.'. Na het aansluiten van m'n telefoon op m'n laptop blijkt het dus nog niet via Windows 8 te werken.
En bedankt Sony
En bedankt Sony
Sja, ik ben blij met de verbeterde wifi, maar heb sinds de update wel last van spontane 'reboots'. Het is bijna niet te geloven, maar T-mobile lijkt in dit geval de firmware beter getest te hebben dan Sony.Vlassie1980 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:32:
[...]
Grrrrr![]()
Laatste keer dat ik een branded telefoon koop
Ik heb een aantal dagen terug de update naar Android 4.3 laten installeren. Over het algemeen ben ik er blij mee, maar ik mis nu wel opeens een paar ringtones (vraag me niet welke, één ervan had ik als beltoon ingesteld maar ik weet de naam niet meer), en daarnaast kan ik geen screenshots meer maken. Is dit een bekend probleem en is er iets aan te doen?
Screenshot is nu volgens mij power + volume omlaag?Zoufiax schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:10:
Ik heb een aantal dagen terug de update naar Android 4.3 laten installeren. Over het algemeen ben ik er blij mee, maar ik mis nu wel opeens een paar ringtones (vraag me niet welke, één ervan had ik als beltoon ingesteld maar ik weet de naam niet meer), en daarnaast kan ik geen screenshots meer maken. Is dit een bekend probleem en is er iets aan te doen?
Simpele oplossing voor random reboots met elk android toestel. Gooi de firmware er opnieuw opnietorigineel schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:39:
[...]
Sja, ik ben blij met de verbeterde wifi, maar heb sinds de update wel last van spontane 'reboots'. Het is bijna niet te geloven, maar T-mobile lijkt in dit geval de firmware beter getest te hebben dan Sony.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het was altijd lang de powerknop ingedrukt houden en dan een menukeuze, maar dat werkt niet meer. Power + volume omlaag werkte ook niet, of ik moet iets verkeerd hebben gedaan.WouterT13 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 01:35:
[...]
Screenshot is nu volgens mij power + volume omlaag?
je moet het gelijktijdig in drukken 'Power +volume omlaag'
Was dit niet gewoon OTA? Dit werkt ook vaak gewoon.Insert12 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:01:
Krijg ik net in m'n rechteronderhoek een melding dat er een update voor m'n telefoon beschikbaar is. Ik denk dus; 'Mooi, werkt het nu eindelijk ook op Windows 8.'. Na het aansluiten van m'n telefoon op m'n laptop blijkt het dus nog niet via Windows 8 te werken.
En bedankt Sony
Sony en Windows 8 werkt niet en ik snap niet waarom!
In m'n updatecenter is er nog geen update beschikbaar. Die melding op m'n scherm was op m'n laptop via PC Companion.mrjraider schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:18:
[...]
Was dit niet gewoon OTA? Dit werkt ook vaak gewoon.
Sony en Windows 8 werkt niet en ik snap niet waarom!
Oh ja dat werkt inderdaad (wel moet je beide knoppen even ingedrukt blijven houden). Aangezien die knoppen zo dicht op elkaar zitten is het er echter niet makkelijker op geworden. Maar bedankt voor de uitleg.herlin14 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:14:
je moet het gelijktijdig in drukken 'Power +volume omlaag'
Wel geprobeerd, maar helpt geen fluit. Apparaat blijft vrolijk rebooten.Touchdomex schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 07:16:
[...]
Simpele oplossing voor random reboots met elk android toestel. Gooi de firmware er opnieuw op
Op wat voor manier en met welke tool heb je het gedaan?nietorigineel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:59:
[...]
Wel geprobeerd, maar helpt geen fluit. Apparaat blijft vrolijk rebooten.
en 2 heb jij je bootloader unlocked of wat dan ook?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Sony companion,de methode dat ie alles er vers op zet. Na een paar heterdaadjes van de reboot waarin ik meldingen over 'de sim is verwijderd' zag langskomen, die maar eens verwijderd, gepoetst, simslot schoon geblazen en weer geplaatst. Sindsdien geen reboots meer. Hopelijk was dat het (en dus botte pech dat het net na de update ging spelen).Touchdomex schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:14:
[...]
Op wat voor manier en met welke tool heb je het gedaan?
en 2 heb jij je bootloader unlocked of wat dan ook?
Na de 4.3 update functioneerde de Xperia SP prima, alleen Chrome opende soms met een klein scherm in de linker bovenhoek, dit werd normaal bij aanraken. Later heb ik het Woody thema geïnstalleerd, werkte ook goed, vrijwel direct erna wachtwoord aangepast met code, ipv patroon. Toestel ging in een reboot waar hij niet meer uitkwam, alleen te stoppen met een hard-reset. Bij het opnieuw opstarten kreeg ik weer de zichzelf herhalende reboot. Toestel is teruggestuurd voor reparatie.
Hmm dat is erg raar. Hopelijk is je toestel snel weer terug
Naja ik heb wel wat andere dingen waar ik tegenaan loop, tuneIn crashed altijd en ook spotify geeft bij mij problemen. Zal de apps eens opnieuw installeren om te kijken of dit wat oplost. Ook krijg ik de "album-update" niet geinstalleerd, altijd een probleem met het netwerk. Voor de rest een top-update, en geen grote problemen tegengekomen.
Ik heb ook last van 'album-update' probleem zoals jij dat omschrijft. Dacht eerst dat het een over-the-air probleem was maar met companion lukt het ook niet. Heb de update nu dus gewoon verborgen, ook goed. Ook heb ik af en toe dat 'blokje' in Chrome en dat de adresbalk plotseling wegspringt bij scrollen over het scherm. Voor de update was het goed, maar het stoort me niet echt.hellboy123 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:42:
Naja ik heb wel wat andere dingen waar ik tegenaan loop, tuneIn crashed altijd en ook spotify geeft bij mij problemen. Zal de apps eens opnieuw installeren om te kijken of dit wat oplost. Ook krijg ik de "album-update" niet geinstalleerd, altijd een probleem met het netwerk. Voor de rest een top-update, en geen grote problemen tegengekomen.
Helaas vergeten screenie te maken, kan wel zeggen dat hij nog 38% batterij had aan het eind van de avond.thijsco19 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:14:
Betreft batterij verbruik:
[image]
Zal hem vannacht niet opladen, kijken hoever hij morgen is. Eigenlijk is het niet eerlijk aangezien ik morgen ook weer aan het werk bent (alleen in pauzes met mobiel +- 3 kwartier).
Met iets van 2 uur - 2.30 uur scherm tijd. (kan ook wel langer zijn, niet langer dan 3 uur in iedergeval).
Edit// Net even me album geupdate, ging in 1 keer.
[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 22-02-2014 22:50 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Heb de update net eindelijk ook binnen kunnen halenthijsco19 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:42:
[...]
Helaas vergeten screenie te maken, kan wel zeggen dat hij nog 38% batterij had aan het eind van de avond.
Met iets van 2 uur - 2.30 uur scherm tijd. (kan ook wel langer zijn, niet langer dan 3 uur in iedergeval).
Edit// Net even me album geupdate, ging in 1 keer.
Album update is hier ook geïnstalleerd. Als ik nu Album opent dan worden de thumbnails stukken sneller geladen. Ik hoop wel dat Sony hun eigen diensten niet de druk in de applicaties gaan verwerken. Zoals PlayMemories in Album en Music Unlimited in Walkman.
Maar misschien ben ik nog wat oudewets met mijn 64GB SD kaart die alles via een usb kabel bestanden overzet en zo min mogelijk dataverkeer gebruikt.
Maar misschien ben ik nog wat oudewets met mijn 64GB SD kaart die alles via een usb kabel bestanden overzet en zo min mogelijk dataverkeer gebruikt.
Heeft iemand hier toevallig de baseband kernel voor t-mobile? Kan wel bellen met 4.3, echter geen mobiel internet. Apn instellingen heb ik gecontroleerd.
every man is wise, until he speaks
Verwijderd
Na mijn 4.3 update heb ik het volgende probleem. Mijn mail icoontje geeft aan dat er 6 nieuwe mails zijn, echter wanneer ik naar mijn inbox ga zie ik deze nieuwe mails niet. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Heb alle instellingen enzo al nagekeken maar zie verders niks vreemds...
Even handmatig updaten door die cirkel met pijltjes in te drukken. Dan word er geupdate.. Anders de data van de app wissen en dan opnieuw instellen.
...toch is de Email-client app vrij simpel, wel jammer
en de 'Exchange' is niet wat 't is.
want de Email-client van de iPad/iPhone is gewoon superieur. Deze [iPad] gebruik ik gewoon thuis.
en de 'Exchange' is niet wat 't is.
want de Email-client van de iPad/iPhone is gewoon superieur. Deze [iPad] gebruik ik gewoon thuis.
Ik had een vergelijkbaar probleem met de email-widget. In de widget zag ik nieuwe mails die vervolgens niet zichtbaar waren als ik de email-app opende.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:40:
Na mijn 4.3 update heb ik het volgende probleem. Mijn mail icoontje geeft aan dat er 6 nieuwe mails zijn, echter wanneer ik naar mijn inbox ga zie ik deze nieuwe mails niet. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Heb alle instellingen enzo al nagekeken maar zie verders niks vreemds...
Oorzaak zat in de sortering. Deze stond na de upgrade naar 4.3 ingesteld op "Thread". Deze instelling veranderd in "Datum (meest recent)".
De nieuwe mails staan nu weer bovenaan en niet meer gesorteerd en gegroepeerd op onderwerp.
Stuk overzichtelijker...
Het viel me onlangs op dat de LED bar licht blijft geven (blauw) tijdens telefoongesprekken (display schakelt wel automatisch uit dus de proximity-sensor doet zijn werk wel). Ik vind dit vrij vervelend, dat blauwe licht op m'n smoel terwijl ik aan 't bellen ben (is ook nogal geeky zicht als je op die manier ergens in 't openbaar staat te bellen).
edit: tijdens het telefoongesprek op de power-knop drukken zorgt ervoor dat 't LED licht uitgaat... manuele workaround dus
edit: tijdens het telefoongesprek op de power-knop drukken zorgt ervoor dat 't LED licht uitgaat... manuele workaround dus
[ Voor 15% gewijzigd door renio op 25-02-2014 16:13 ]
Ik had deze vraag ook gesteld en antwoord gekregen van "jwtje30", zie bericht 17 febr. 22.00uur. Samenvatting: Idd. Bij mij blijft ook de notificatiebalk branden bij bellen, maar gaat wel na een tijdje uit.renio schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:16:
Het viel me onlangs op dat de LED bar licht blijft geven (blauw) tijdens telefoongesprekken (display schakelt wel automatisch uit dus de proximity-sensor doet zijn werk wel). Ik vind dit vrij vervelend, dat blauwe licht op m'n smoel terwijl ik aan 't bellen ben (is ook nogal geeky zicht als je op die manier ergens in 't openbaar staat te bellen).
Nieuwe build gecertificeerd: http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=23022
Deze zal waarschijnlijk bugfixes en optimalisaties bevatten
Er is op XDA veel geklaagd en er is een lijst met bugs en problemen naar Sony toe gegaan.. Wie weet is deze nieuwe build met: 12.1.A.1.192 als nummer een stabielere
Deze zal waarschijnlijk bugfixes en optimalisaties bevatten
Er is op XDA veel geklaagd en er is een lijst met bugs en problemen naar Sony toe gegaan.. Wie weet is deze nieuwe build met: 12.1.A.1.192 als nummer een stabielere
Ik heb eigenlijk bijster weinig bugs in de custom builds. Ben erg erg tevreden over. Nu ook nog rustig 50% batterij in de telefoon
Ik draai stock en ik heb nog geen problemen ondervonden gelukkig. Ik zal wel mazzel hebben..... Custom ROMs zijn op het moment wat lastiger omdat er geen root voor LB met 4.3 is...
De build nummer 12.1.A.0.266 naar 12.1.A.1.192 is heel wat! En 4.4 is nog niet afgeschreven.
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
KitKat is het zeker niet. Dit omdat de status van "Toekomstige versie" naar "Wordt onderzocht" is gegaan na de 4.3 update
dus mijn batterij wordt kennelijk leeg getrokken door proces com.sonyericsson.android.wakeup ... daarop googlen brengt met bij zo'n lekker 'nieuwe feature' Fast Dormancy welke enerzijds door je telefoon en anderzijds ook door je gsm operator ondersteund moet worden... zo niet => battery-drain 
Uitschakelen van deze feature gaat enkel bij rooted toestellen heb ik zo de indruk... argh...
Uitschakelen van deze feature gaat enkel bij rooted toestellen heb ik zo de indruk... argh...
ik denk het niet...ga even naar deze link en lees het even door:renio schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:04:
.......
http://androidforums.com/...dormancy-in-nutshell.html
Update 12.1.A.0.266 komt net OTA binnen bij mij. Wel heb ik hem handmatig opgezocht via het Update center in de telefoon
Nu aan het downloaden, dus ik ben benieuwd
Edit: De update naar Android 4.3 is het. Inclusief nieuw toetsenbord en grotere app-iconen waardoor ik het vermoeden kreeg dat het om Android 4.4 ging.
Update ik alleen niet bepaald soepel gegaan. Zo moest de taal en degelijke opnieuw ingesteld worden en was het toestel de eerste tien minuten erg traag om verder onduidelijke redenen.
Nu aan het downloaden, dus ik ben benieuwd
Edit: De update naar Android 4.3 is het. Inclusief nieuw toetsenbord en grotere app-iconen waardoor ik het vermoeden kreeg dat het om Android 4.4 ging.
Update ik alleen niet bepaald soepel gegaan. Zo moest de taal en degelijke opnieuw ingesteld worden en was het toestel de eerste tien minuten erg traag om verder onduidelijke redenen.
[ Voor 49% gewijzigd door Insert12 op 27-02-2014 23:05 ]
Sinds gisteren voor mijn vriending en mijzelf een SP gekocht. Ik wilde de whatsapp folder van haar oude SD kaart op het interne geheugen zetten maar dat lukt dus voor geen meter.
Na de eerste boot heb ik haar telefoon eerst de upate laten doen naar 4.3 en ben daarna met het onderstaande aan de slag gegaan.
Heb op meerdere manieren geprobeerd de whatsapp folder die op de SD staat naar de interne opslag te krijgen. Via de windows applicatie die dan de opslag aankoppelt. Direct van SD naar interne opslag en ook eerst naar de desktop en dan naar de internet opslag. Hij geeft de melding dat hij sommige of alle items niet heeft kunnen verplaatsen. Als ik met de muis de folde oppak op de SD en naar de Interne opslag sleep dan krijg ik ook een teken dat dit niet mogelijk is.
Vervolgens heb ik op de telefoon een file manager geladen maar ook daarmee kan ik de map niet verplaatsen.
Als ik via de file manager een map aan maak op de interne opslag die whatsapp heeft dan mag dat gewoon maar de bestanden vervolgens daar in kopieeren mag ook niet.
Iemand dit euvel al eerder geizen?
Na de eerste boot heb ik haar telefoon eerst de upate laten doen naar 4.3 en ben daarna met het onderstaande aan de slag gegaan.
Heb op meerdere manieren geprobeerd de whatsapp folder die op de SD staat naar de interne opslag te krijgen. Via de windows applicatie die dan de opslag aankoppelt. Direct van SD naar interne opslag en ook eerst naar de desktop en dan naar de internet opslag. Hij geeft de melding dat hij sommige of alle items niet heeft kunnen verplaatsen. Als ik met de muis de folde oppak op de SD en naar de Interne opslag sleep dan krijg ik ook een teken dat dit niet mogelijk is.
Vervolgens heb ik op de telefoon een file manager geladen maar ook daarmee kan ik de map niet verplaatsen.
Als ik via de file manager een map aan maak op de interne opslag die whatsapp heeft dan mag dat gewoon maar de bestanden vervolgens daar in kopieeren mag ook niet.
Iemand dit euvel al eerder geizen?
Gezeik met MTP. Zoals ik ook altijd heb
Wat is je OS?
Windows XP op de PC en OI File manager op de telefoon zelfTouchdomex schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:28:
Gezeik met MTP. Zoals ik ook altijd hebWat is je OS?
Onder Linux kreeg ik de boel niet 1 2 3 gemount
[ Voor 9% gewijzigd door NoMoreMusic op 28-02-2014 11:34 ]
ik zou gewoon gebruik maken van Xperia Transfer Mobile app. Downloaden van Google Play Store.
Maar eerst updaten naar 4.3.!
Okay, ga ik proberen. Hij is inderdaad eerst naar 4.3 gezet voor ik hier aan begon dus dat komt wel goed dan.herlin14 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:35:
ik zou gewoon gebruik maken van Xperia Transfer Mobile app. Downloaden van Google Play Store.
Zit even te lezen maar dan moet ik de sd weer in de oude telefoon doen en dat is niet helemaal handig. Ga het wel proberen vanavond maar als er nog tips zijn om het gewoon aan de praat te krijgen zoals het hoort
[ Voor 25% gewijzigd door NoMoreMusic op 28-02-2014 11:45 ]
De systeem update is hier een paar dagen terug goed verlopen. De enige hobbel was dat Chrome na een bijpassende update opeens crashte zodra ik het wilde opstarten. Na het de-installeren van alle Chrome updates deed de browser het weer. Vervolgens Chrome opnieuw ge-update, en nu werkt het wel. Kreeg wel vanochtend weer een nieuwe update aangeboden... ik doe maar even rustig aan daarmee.
@ Terpen Tijn
ik had net 't zelfde met die Chrome update... op de Google Play store pagina van Chrome regent 't klachten over crashen bij opstarten sinds die nieuwe update dus we zijn niet alleen...
Voorlopig hou ik het ook bij de standaard versie van Chrome en updaten doe ik later wel eens als dat gefixed is.
ik had net 't zelfde met die Chrome update... op de Google Play store pagina van Chrome regent 't klachten over crashen bij opstarten sinds die nieuwe update dus we zijn niet alleen...
Voorlopig hou ik het ook bij de standaard versie van Chrome en updaten doe ik later wel eens als dat gefixed is.
Dito, ik heb wel meer problemen met apps sinds de 4.3 update. Deze chrome update dus, maar ook spotify, tune-in, skype en een stel andere apps werken opeens niet meer en hadden een re-instal nodig. Dit heb ik zelf bij andere apparaten nog nooit meegemaakt na een update...Terpen Tijn schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:26:
De systeem update is hier een paar dagen terug goed verlopen. De enige hobbel was dat Chrome na een bijpassende update opeens crashte zodra ik het wilde opstarten. Na het de-installeren van alle Chrome updates deed de browser het weer. Vervolgens Chrome opnieuw ge-update, en nu werkt het wel. Kreeg wel vanochtend weer een nieuwe update aangeboden... ik doe maar even rustig aan daarmee.
Het is niet handig om lukraak maar elke 'update' te installeren... Want niet alle updates zijn voor alle devices, lees eerst de update 'info' of het wel geschikt is voor jouw mobile...
Valt we mee hoor. Als je gewoon een Generic xx voor de C5303 flasht is er niks aan de hand.
Ik bedoel de 'updates' van de appsmrjraider schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:10:
Valt we mee hoor. Als je gewoon een Generic xx voor de C5303 flasht is er niks aan de hand.
Oh op die fiets 
Ik heb tot nu toe alle updates moeten verwijderen en volledig opnieuw installeren. Instagram, Chrome, Twitter
Ik heb tot nu toe alle updates moeten verwijderen en volledig opnieuw installeren. Instagram, Chrome, Twitter
Idd, dat had ik ook meteen gedaan. De update van Chrome de afgelopen week deed er voor zorgen dat Chrome direct crashte bij openen. Na 'updates verwijderen' en vanaf play direct weer installeren, werkt Chrome weer.Terpen Tijn schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:26:
[ Voor 4% gewijzigd door jwtje30 op 01-03-2014 12:25 ]
Zelfde probleem met de Sociallifehellboy123 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:53:
[...]
Dito, ik heb wel meer problemen met apps sinds de 4.3 update. Deze chrome update dus, maar ook spotify, tune-in, skype en een stel andere apps werken opeens niet meer en hadden een re-instal nodig. Dit heb ik zelf bij andere apparaten nog nooit meegemaakt na een update...
Sinds de update naar 4.3 is mijn telefoon zo enorm traag geworden, meer mensen die hier last van hebben? Meestal moet een telefoon even wennen aan een update, maar na 4 dagen nog steeds! Alles is ook echt traag, typen gaat met vertraging in het begin, apps openen etc. Bleghhh
Jep, ook at random vastlopers. Inmiddels binnen die paar dagen al twee keer het achterkantje er af moeten halen en daar het uitknopje in moeten drukken omdat de telefoon echt helemaal niks meer deed.Ragrootenboer schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:03:
Sinds de update naar 4.3 is mijn telefoon zo enorm traag geworden, meer mensen die hier last van hebben? Meestal moet een telefoon even wennen aan een update, maar na 4 dagen nog steeds! Alles is ook echt traag, typen gaat met vertraging in het begin, apps openen etc. Bleghhh
Absoluut niet tevreden over de software. Is er een mogelijkheid om terug te gaan naar 4.1.2?
Ja die is er middels mijn tutorial: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2658952
Is niet zo moeilijk..
Is niet zo moeilijk..
Nergens last van? Vind hem juist beter geworden.
Moet wel erbij zeggen door ruimte gebrek (moet nog is een keer ruimte maken...) update ik me apps niet zo vaak meer.
Moet wel erbij zeggen door ruimte gebrek (moet nog is een keer ruimte maken...) update ik me apps niet zo vaak meer.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Had niet heel veel zin om weer een sd in haar oude telefoon te stoppen naar een pc te zetten en dan weer een backup terug plaatsten terwijl ik alleen de whatsapp dir nodig heb. Daarom ook nog de vraag even in het sonymobile forum en daar stelde iemand voor om Astro File Manager te gebruiken.herlin14 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:35:
Dus ik heb whatsapp geinstalleerd en astro file manager. Daarnaa eerst astro file manager opgestart (dus nog niet whatsapp) en die kon wel de map verplaatsen naar mijn interne storage. Whatsapp opgestart en die zag de backup bestanden et voila
Bedankt voor het meedenken.
Ik had hetzelfde probleem. Wachten tot het toetsenbord verscheen, dan wachten tot de letters verschenen. Geheugen dat knalvol zat waardoor het ding gewoon heel traag was.Ragrootenboer schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:03:
Mijn oplossing: factory reset op de telefoon zelf.
Ben nu 3 dagen verder en ik heb mijn oude SP terug maar dan met 4.3 ! Geen garantie dat het voor jou ook dé oplossing gaat zijn maar voor mij allersinds wel.
Nota: let wel dat je met een factory reset alles op het intern geheugen kwijt bent. Bij mij begon ie wel automatisch na het koppelen van mijn appstore account alle apps opnieuw te installeren die geinstalleerd waren voor de reset.
zou leuk zijn als ze 'opnieuw opstarten/reboot' erbij doen
Ik heb vanmorgen 1 voor 1 alle updates verwijderd, die te maken hadden met google en sony/xperia. Als je zo'n update verwijder vraagt die op het laatst: Deze app terug zetten naar fabrieksinstellingen. Toen ik het bij alles had gedaan (behalve play store) toen was hij weer rete snel, niks aan het handje. Nu zag ik wel dat die bepaalde apps weer geupdate had vanuit de playstore. Wat me ook opviel is dat de meeste apps gewoon verwijderd worden ipv fabrieksinstelling.DerNosferatu schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:45:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. Wachten tot het toetsenbord verscheen, dan wachten tot de letters verschenen. Geheugen dat knalvol zat waardoor het ding gewoon heel traag was.
Mijn oplossing: factory reset op de telefoon zelf.
Ben nu 3 dagen verder en ik heb mijn oude SP terug maar dan met 4.3 ! Geen garantie dat het voor jou ook dé oplossing gaat zijn maar voor mij allersinds wel.
Nota: let wel dat je met een factory reset alles op het intern geheugen kwijt bent. Bij mij begon ie wel automatisch na het koppelen van mijn appstore account alle apps opnieuw te installeren die geinstalleerd waren voor de reset.
Ik had ook last van de battery drain.
Als ik straks weer merk dat het niks is, dan ga ik zeker een fabrieks reset uitvoeren!
Ik ben nu bezig op eXistenZe V2.x erop aan het zetten. Toch wel erg omslachtig nog omdat er nog geen root is voor Locked bootloaders.. Het werkt wel en een backup heb ik dus ik kan altijd terug
We zullen zien
[ Voor 23% gewijzigd door Mrjraider op 03-03-2014 12:03 ]
Je kan via Play Store>Instellingen>Apps automatisch bijwerken>Apps niet automatisch bijwerkenRagrootenboer schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:51:
[...]
Ik heb vanmorgen 1 voor 1 alle updates verwijderd, die te maken hadden met google en sony/xperia. Als je zo'n update verwijder vraagt die op het laatst: Deze app terug zetten naar fabrieksinstellingen. Toen ik het bij alles had gedaan (behalve play store) toen was hij weer rete snel, niks aan het handje. Nu zag ik wel dat die bepaalde apps weer geupdate had vanuit de playstore. Wat me ook opviel is dat de meeste apps gewoon verwijderd worden ipv fabrieksinstelling.
Ik had ook last van de battery drain.
Als ik straks weer merk dat het niks is, dan ga ik zeker een fabrieks reset uitvoeren!
Ik vraag me zelf af of om elke keer een fabrieks reset uitvoeren wel de juiste manier is
Unlock die shitmrjraider schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:48:
Ik ben nu bezig op eXistenZe V2.x erop aan het zetten. Toch wel erg omslachtig nog omdat er nog geen root is voor Locked bootloaders.. Het werkt wel en een backup heb ik dus ik kan altijd terugWe zullen zien
We hebben Root en de ROM is geinstalleerd
tot zover happy alleen die erg kleine keys vind ik ronduit kudt..
even zipje flashen
Ik heb de sinds de update dat als ik gebeld wordt het gesprek automatisch over de luidspreker gaat... meer mensen hier last van, of is er een simpele instelling die ik niet kan vinden? Het gebeurt alleen bij ontvangende gesprekken
[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 03-03-2014 16:41 ]
@ hellboy123
zeg dat het niet waar is hé... ik werd daarnet opgebeld en gesprek kwam ook via de luidspreker.. ik dacht dat ik per ongeluk op het desbetreffende knopje geduwd had...
zeg dat het niet waar is hé... ik werd daarnet opgebeld en gesprek kwam ook via de luidspreker.. ik dacht dat ik per ongeluk op het desbetreffende knopje geduwd had...
Had ik ook al afgelopen weekend. De keer daarna ging het vreemd genoeg wel weer over de gewone oorspeaker.renio schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:04:
@ hellboy123
Het lijkt alleen op te treden de eerste keer na een reboot / gebruik van vliegtuigstand. Op een forum van sony kwam ik tegen dat het mogelijk komt door een update van sociallife komt, maar die heb ik standaard uitgeschakeld staan
Zelf hier ook die luidspreker bug ervaren en het toetsenbord wat niet omhoog komt.
Na een update van Chrome kon ik niet eens meer browsen, tijdens het laden knalde hij de browser eruit. Dit zal ook wel het geheugen probleem zijn.
Misschien valt er wel veel op te lossen met Greenify, maar helaas is er nog geen root voor locked bootloaders.
Na een update van Chrome kon ik niet eens meer browsen, tijdens het laden knalde hij de browser eruit. Dit zal ook wel het geheugen probleem zijn.
Misschien valt er wel veel op te lossen met Greenify, maar helaas is er nog geen root voor locked bootloaders.
Tip gooi er een andere browser erop. Gewoon voor altijd. Chrome is te zwaar voor dit soort dingen.
Tablet heb ik er gelukkig geen problemen mee maar op telefoons altijd.
Tablet heb ik er gelukkig geen problemen mee maar op telefoons altijd.
Chrome werkt inderdaad niet echt goed op smartphones, gebruik zelf Firefox. Werkt perfect.
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Touchdomex schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:35:
Tip gooi er een andere browser erop. Gewoon voor altijd. .....
er zijn genoeg andere browsers
@Touchdomex, tot nu toe de beste tip voor Xperia SPTouchdomex schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:35:
Tip gooi er een andere browser erop. Gewoon voor altijd....
Verwijderd
Ik heb de update vrijdag of zaterdag geinstallleerd. Nu mis ik idd het screenshot knopje, is het typen er niet bepaald makkelijker op geworden, maar wat mij het meeste irriteert is dat bijvoorbeeld WhatsApp geen meldings geluid geeft, of zelfs niet meer trilt!
Iemand hier een oplossing voor. Uiteraard instellingen gechecked, deze staan allemaal goed.
*edit*
ander geluid ingesteld. werkt wel, trillen nog steeds niet ..
Iemand hier een oplossing voor. Uiteraard instellingen gechecked, deze staan allemaal goed.
*edit*
ander geluid ingesteld. werkt wel, trillen nog steeds niet ..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 10:19 ]
Als het kan op een non-rooted telefoon de AOSP browser. Die geeft hier geen enkel probleem
Is dat dezelfde als de gewone Androidbrowser? Die gebruik ik momenteel nog het liefst.
Volgens mij wel ja.DevilsProphet schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:29:
Is dat dezelfde als de gewone Androidbrowser? Die gebruik ik momenteel nog het liefst.
let wel:
- Browser voor Android
Google Play: Browser voor Android
- Android Browser [AOSP]
Google Play: Android Browser
- Browser voor Android
Google Play: Browser voor Android
- Android Browser [AOSP]
Google Play: Android Browser
Inmiddels heb ik geen geheugen probleem meer. Ik heb alle Google Apps er zonder pardon geknikkerd en dat scheelt aanzienlijk!
Ik ging naar 'Instellingen' --> 'Apps' --> 'Alles'
Hierbij heb ik de applicatie 'Google Services', 'Google Maps', 'Hangout', 'Google +', 'Gmail' en nog wat apps verwijderd.
Omdat Google Services voor wat apps nodig is heb ik vervangende apps nu.
In plaats van Google Maps --> Wisepilot for Xperia
Daarnaast heb ik Chrome vervangen voor een lichtere browser.
Na het verwijderen van de cache in de apps, verwijderen van de gegevens, verwijderen van de updates, stopzetten van de app, en uitschakelen van de app heb ik de telefoon opnieuw opgestart.
Resultaten RAM:
Voor het verwijderen: 780/839 gebruikt
Na het verwijderen en reboot: 479/839 gebruikt
12 uur later na verwijderen en reboot: 580/839 gebruikt.
Waar ik voorheen continu ongeveer 60mb ram vrij had is dat nu verdrievoudigd.
Misschien dat het RAM geheugen nog verder vol loopt in de komende uren, maar regelmatig sluit ik de apps af.
Hopelijk komt er nog een root voor locked bootloaders zodat greenify dit werk voor mij kan doen, maar voor als nog draait de telefoon weer heerlijk soepel. Het toetsenbord komt ook weer lekker vlot omhoog
Ik ging naar 'Instellingen' --> 'Apps' --> 'Alles'
Hierbij heb ik de applicatie 'Google Services', 'Google Maps', 'Hangout', 'Google +', 'Gmail' en nog wat apps verwijderd.
Omdat Google Services voor wat apps nodig is heb ik vervangende apps nu.
In plaats van Google Maps --> Wisepilot for Xperia
Daarnaast heb ik Chrome vervangen voor een lichtere browser.
Na het verwijderen van de cache in de apps, verwijderen van de gegevens, verwijderen van de updates, stopzetten van de app, en uitschakelen van de app heb ik de telefoon opnieuw opgestart.
Resultaten RAM:
Voor het verwijderen: 780/839 gebruikt
Na het verwijderen en reboot: 479/839 gebruikt
12 uur later na verwijderen en reboot: 580/839 gebruikt.
Waar ik voorheen continu ongeveer 60mb ram vrij had is dat nu verdrievoudigd.
Misschien dat het RAM geheugen nog verder vol loopt in de komende uren, maar regelmatig sluit ik de apps af.
Hopelijk komt er nog een root voor locked bootloaders zodat greenify dit werk voor mij kan doen, maar voor als nog draait de telefoon weer heerlijk soepel. Het toetsenbord komt ook weer lekker vlot omhoog
Da's een hele goeieuser_tweakers schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:32:
...... Ik heb alle Google Apps er zonder pardon geknikkerd en dat scheelt aanzienlijk!....
Socialife-nieuws bijgewerkt naar versie 4.0.26
Inderdaad. Gisteren maar eens de meeste Google apps van mn telefoon verwijderd en dat scheelt echt flink in de snelheid!
is het echt verwijderen of eerst update verwijderen -> uitschakelen -> reboot
Het resultaat is toch hetzelfde, behalve dat de originele apk blijft staan in /sys/app/, toch?
Klopt, net zoiets als freezen met de app Titanium Backup
De laatste update van walkman verborg of verwijderde beter gezegd een aantal afspeellijsten. Tevens zijn er een aantal miniscule bugs waar een aantal (ik niet gelukkig) tegen aan liepen.
Ik ben een update tegen gekomen die werkt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=50860745
Ik heb hem daar gedeeld!
De app werkt en krijgt van versie 7.x.xx.x.x een 8.1.A.0.3 nummer
Ik ben een update tegen gekomen die werkt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=50860745
Ik heb hem daar gedeeld!
De app werkt en krijgt van versie 7.x.xx.x.x een 8.1.A.0.3 nummer
maar dat is al vrijgegeven rond kerst 2013....voor Xperia Series met Android 4.3
je kan ook terug naar pagina 58, ik had 't 13 feb 2014 geupdate naar versie 8.1.A.0.3 alleen voor Android 4.3:
[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie
Sony WALKMAN 8.1.A.0.3...dl:
https://mega.co.nz/#!SJEz...6Nyuzleq6prImQJJinu8bs4aE
je kan ook terug naar pagina 58, ik had 't 13 feb 2014 geupdate naar versie 8.1.A.0.3 alleen voor Android 4.3:
[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie
Sony WALKMAN 8.1.A.0.3...dl:
https://mega.co.nz/#!SJEz...6Nyuzleq6prImQJJinu8bs4aE
[ Voor 83% gewijzigd door herlin14 op 06-03-2014 12:07 ]