Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
Zo zie je dat Sony ook steekjes laat vallen en het blijft 'mensen'werk. En vaak altijd in het nadeel van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Jammer dat de updates laat komen, maar dat wisten we eigenlijk allemaal al stiekem. Ik begrijp Sony ook wel, de hardware tak groeit behoorlijk en zijn veel modellen vermarkt de afgelopen jaren. ZL, ZR, Z1, Z, Z1c, SP, S, P, U, V, U, en nu zal meer aandacht krijgen door de toptoestellen zal mijn verwachting zijn dat ze meer richten op de komende Z2 en de support van de Z1c en Z1 dan de Xperia SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
volgens de debielen op XDA... Die geloven elk paint gecreëerd geval. Is de update nu net uit aan het rollen, beginnend in Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Xperia SP Android 4.3 update starts rolling with build 12.1.A.0.266
http://www.xperiablog.net...-12-1-a-0-266/#more-21095
het is onderweg, iedereen blij...!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dat is mooi. Er word al gevraagd of enkele een ftf kunnen maken zodat we deze via Flashtool kunnen flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als er een FTF is dan betekent dat er straks ook mooi custom roms uitkomen :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik wil flashen maar ja, iedereen is massaal hun build.prop te wijzigen zodat het lijkt op een Generic AU en dat veroorzaakt Server load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:09:
Ik wil flashen maar ja, iedereen is massaal hun build.prop te wijzigen zodat het lijkt op een Generic AU en dat veroorzaakt Server load.
Ik wacht gewoon tot dit weekend :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:17
Hehe eindelijk komt de update eraan. :P

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
hier een link voor degene die niet kan wachten:
http://fs2.filegir.com/ji...266_Australia_Generic.ftf
813 MB

[ Voor 3% gewijzigd door herlin14 op 11-02-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:28
Naja laten we de verwachtingen maar weer niet te hoog doen oplopen.
Als ik zo op XDA wat rondkijk zie ik toch weer een aantal bugs voorbij komen...

- Bravia engine doet het bij veel mensen niet / niet overal
- Light sensor is nog steeds brak
- ram management is iets verbeterd, maar zware spellen knallen er soms nog steeds uit
- volume balken verdwijnen na verloop van tijd
- nog steeds geen icoon als je zelf NFC aanzet

-Wifi is verbeterd
-Camera iets beter in donker, voor de rest net zo "goed" als eerst
-Over het algemeen sneller (of dat een placebo effect is zullen we zelf moet ervaren na een paar dagen gebruiken)

[ Voor 9% gewijzigd door hellboy123 op 12-02-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
hellboy123 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:01:
Naja laten we de verwachtingen maar weer niet te hoog doen oplopen.
Als ik zo op XDA wat rondkijk zie ik toch weer een aantal bugs voorbij komen...

- Bravia engine doet het bij veel mensen niet / niet overal
- Light sensor is nog steeds brak
- ram management is iets verbeterd, maar zware spellen knallen er soms nog steeds uit
- volume balken verdwijnen na verloop van tijd
- nog steeds geen icoon als je zelf NFC aanzet

-Wifi is verbeterd
-Camera iets beter in donker, voor de rest net zo "goed" als eerst
-Over het algemeen sneller (of dat een placebo effect is zullen we zelf moet ervaren na een paar dagen gebruiken)
BE2 is not working because there is No "be_album" file in "system/etc"... They forgot to add it....!!
http://i.imgur.com/ALfuV1H.png
Klopt blijkbaar.. Dan maar even wachten op de OTA update.

[ Voor 7% gewijzigd door user_tweakers op 12-02-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
...update ging vrij makkelijk via de "C5303_12.1.A.0.266_Australia_Generic.ftf" uit Australie

+Al met al ben ik dik tevreden met de update naar 12.1.A.0.266
++Vooral de GUI ziet er gelikt uit

- is dat E-mail geen echte verbetering is voor Excange-account ziet nu wel de submappen maar ziet de data niet en is nog steeds een batterijvreter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
De update kan ik nu via Pc Companion binnen halen. Ik heb central europe ftf versie geflasht een hele lange tijd terug.
Eerst me telefoon opladen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Nou luitjes ik heb de update binnen; ik ben nog geen een van de genoemde bugs op XDA tegengekomen en als ik eerlijk ben zie ik het verschil met BE ook niet zo goed dus dat boeit mij niet. Telefoon is een stuk sneller geworden :) Nu ff benchmarken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
ben m ook aan het installeren. Wel zonder back-up want die lukt maar niet via de sony pc companion (brakke meuk), maarja alles is toch gesynchroniseerd met google e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

hellboy123 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:22:
ben m ook aan het installeren. Wel zonder back-up want die lukt maar niet via de sony pc companion (brakke meuk), maarja alles is toch gesynchroniseerd met google e.d.
Niet alles, lees zelfs vrij weinig.. De apps wel maar de data in de app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Installeer deze apk voor een alles afsluiten knop in recente apps.
http://d-h.st/dka

Screen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-02-12%2019.22.37.png

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 18:20
gisteren avond 4.3 geinstalleerd via pc companion zonder backup te maken
ging allemaal prima

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
Vanavond maar even de update installen en kijken of er verbeteringen te waarnemen zijn.
De update is aan de vroege kant, ik had het pas over 6weken verwacht.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Als ik PC Companion start dan zegt deze dat mijn telefoon up-to-date is?

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
4.3 draait hier perfect. Geen problemen met de update alles werkt zoals het hoort. Antutu benchmark is nu verhoogd van 22768 naar 23045.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verhoogd is veel gezegd, het scheelt amper een anderhalve procent, wat wel binnen de foutmarge van de benchmarkmeting zal liggen.

• melek-taus
Het was ook niet serieus bedoelt, zou ik de bench nogmaals doen is de kans groot dat ik weer in de 22 haal aangezien de accu niet meer 100% vol is.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:07
Hier ook nog geen problemen. Heeft keurig alle oude instellingen mee overgenomen en het Wifi-bereik is serieus vergroot.

Alleen even schrikken toen hij bij de eerste keer opstarten in het Grieks begon.

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

Update vanmorgen ook gedaan en inderdaad alle instellingen zijn behouden. Tot nu toe kan ik zeggen dat de wifi echt verbeterd is, op plekken waar ik eerst geen ontvangst/nauwelijks ontvangst had heb ik nu gewoon bijna volledig ontvangst. Vind het alleen wel jammer van de witte background in het instellingen menu, had van mij gewoon donkere achtergrond mogen blijven. Ik maak namelijk veel gebruik van de widget om de connecties te beheren en deze staat bij mij op de home screen, deze heeft nu dus ook die witte achtergrond :(.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Verwijderd

Net geüpdate, wifi is een verademing, waar ik geen bereik had is het nu geen probleem. Hij lijkt iets sneller te werken maar heb er nog geen benchmarks op los gelaten. De mapjes hebben ook een ander vormgeving. Tot nu toe wel tevreden. ;)

• Vlassie1980
Hebben we het nu over de officiele update? PC Companion blijft doodleuk miepen dat ik de laatste versie heb :(

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Gaat over de officiële update idd.
Ik krijg 'm wel aangeboden via PC Companion maar zal pas vanavond kunnen installeren (via Windows 7) omdat PC Companion niet kan updaten vanop m'n een Windows 8.x laptop (weer zo'n nalatigheid van Sony of zij zulen het wel op MS steken en omgekeerd).
Ook gek toch altijd dat de telefoon zelf (via instellingen > systeem info > update) nooit van iets weet (nog geen enkele keer via OTA update meldingen gezien).

• Vlassie1980
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hIYXrHb6bZFQS55QhzXWdsqr/full.png

- PC Companion ook al opnieuw geïnstalleerd
- Update via telefoon geeft ook aan dat alles up-to-date is

:X

[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-02-2014 14:23 ]

• WouterT13
  • Laatst online: 09-09 20:01
Er staan twee uitroeptekens rechtsboven? Weet niet waar ze voor staan maar mss dat je simkaart er niet in zit? Kan denk ik ook dat je gewoon nog even moet wachten

• Mrjraider
  • Niet online
SD kaart en Accu..
Vlassie1980 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:23:
- PC Companion ook al opnieuw geïnstalleerd
- Update via telefoon geeft ook aan dat alles up-to-date is
Misschien heb je wel een geïmporteerd toestel of heb je zelf al eens 'n .ftf geflashed?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mrjraider
  • Niet online
Ik had centraal europa geflasht een aantal maandjes terug. Deze kreeg gisteren ook de update :) Moet wel zeggen dat het een heel stuk sneller is geworden..

• Vlassie1980
CLB schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:52:
[...]

Misschien heb je wel een geïmporteerd toestel of heb je zelf al eens 'n .ftf geflashed?
Nee, ik heb helemaal niks geflashed. Hij is wel T-mobile branded want ik heb hem besteld via http://www.gsmtopdeal.nl/product/sony-xperia-sp

Heb verder ook niet de intentie om te flashen of met roms te spelen :)

Hij is dus gewoon "standaard".

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-02-2014 15:24 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Tmobile heeft inderdaad nog geen update. Hier zul je op moeten wachten of je moet gaan werken met flashtool...

• mtonio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik ben nu een software-update via Sony Bridge for Mac aan het downloaden, daarna wordt ie op m'n SP gezet. Ik heb niet goed gekeken naar welke versie, maar lijkt me dat het 4.3 is?

Update: nu staat er "Android upgraden...", de applicaties worden geoptimaliseerd (215 applicaties...)

Telefoon geüpdate! Ziet er netjes uit, loopt soepeltjes. Het werkt ook stukken sneller :)

Foto's:

https://www.dropbox.com/sh/u4iblib4mppg40v/r5yiaTL3Km

Ik ben er blij mee, over wifi enzo weet ik nog niets, maar ik heb er wel last van gehad dus wie weet is het wel beter geworden :)

Thanks Sony! _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door mtonio op 13-02-2014 17:46 ]

• odis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-04-2024
Die van mij is nu ook aan het updaten.
Alleen via de update center op de telefoon zelf werd gezegd dat de software up-to-date was, eenmaal sony companion gedownload en het toestel aan de pc gelegd werd er gelijk gemeld dat er een update was.

• mtonio
odis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:18:
Die van mij is nu ook aan het updaten.
Alleen via de update center op de telefoon zelf werd gezegd dat de software up-to-date was, eenmaal sony companion gedownload en het toestel aan de pc gelegd werd er gelijk gemeld dat er een update was.
Ja, bij mij zei het update centre ook dat er geen update was, maar op op sonymobile.com stond dat 4.3 uit was. Dus toen maar even op m'n computer aangesloten :) En daar was de update!

• user_tweakers
Update prima verlopen, nu nog wachten op de root software :)

• jwtje30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03-2022
Gisteren avond nog ff snel geïnstalleerd! Ging perfect :-) wauw ziet er prachtig uit. Telefoon voelt soepeler aan. Ook het scherm gaat na 1x drukken aan, was echt een ergenis. Beter bereik wifi. Accu lijkt langer mee te gaan. Nog geen bugs ervaren:-D Moet alleen nog ff exchange opnieuw account aanmaken waarschijnlijk, synct niet meer. Als dat het enige is. Bedankt sony!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ben benieuwd of iemand hier wat van de gemelde bugs tegen is gekomen. Op XDA worden er een aantal genoemd maar ik ben er tot nu toe nog geen een tegengekomen. Wie weet heb ik mazzel :)

Thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2646684

• mtonio
Ik heb wel een vraagje: ik was altijd heel blij als je de powerknop ingedrukt hield dat je dan ook de optie screenshot maken kreeg. Die is nu verdwenen :( Weet iemand hoe en of je die weer terug kan krijgen?

• thijsco19
Niet denk ik, je kan nu een screenshot maken door volume naar beneden en powerknop tegelijkertijd ingedrukt te houden.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• mtonio
thijsco19 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:06:
Niet denk ik, je kan nu een screenshot maken door volume naar beneden en powerknop tegelijkertijd ingedrukt te houden.
Ja, die kende ik inderdaad al, maar soms was het praktischer om powerknop ingedrukt te houden (bij gebrek aan twee vrije handen oid)...

• thijsco19
Klopt helemaal mee eens.

• novosibirk
Ik heb hem net geupdate en ik moet zeggen, wat een nutteloze update. Alles ziet er wel gelikter uit, ja dat wel!
Maar antutu en wat andere zware games crashen nog altijd. De Camera is nog even "goed", wat dus een grap is voor een 8 megapixel camera.
Geheugen management is nog steeds drama, wauw.
Enig lichtpuntje is de WIFI antenne, deze werkt eindelijk naar behoren!

Naja ik had er gewoon meer van verwacht.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

novosibirk schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:17:
Ik heb hem net geupdate en ik moet zeggen, wat een nutteloze update. Alles ziet er wel gelikter uit, ja dat wel!
Maar antutu en wat andere zware games crashen nog altijd. De Camera is nog even "goed", wat dus een grap is voor een 8 megapixel camera.
Geheugen management is nog steeds drama, wauw.
Enig lichtpuntje is de WIFI antenne, deze werkt eindelijk naar behoren!

Naja ik had er gewoon meer van verwacht.
Weet je wat wonderen werkt als je tegen zulke problemen aanloopt. Volledige reset. Dus alles opnieuw erop flashen met de software van Sony.Fabrieksreset XXL.

Ik heb geen enkele problemen met zware games die crashen of Antutu die op zijn bek gaat. Denk dat het of aan je huidige installatie ligt of aan je toestel zelf. Ik heb dit volgens mij wel eens eerder bij je aangegeven.

• novosibirk
ik denk dat het toestel dan kapot is. Ik heb voorheen al 3 maal factory reset gedaan, ik had al mijn hoop op de update gevestigd. Heb gewoon een kapot toestel gekocht :S, tijd voor de garantie romp slomp :(

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

novosibirk schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:37:
ik denk dat het toestel dan kapot is. Ik heb voorheen al 3 maal factory reset gedaan, ik had al mijn hoop op de update gevestigd. Heb gewoon een kapot toestel gekocht :S, tijd voor de garantie romp slomp :(
Yup dat lijkt mij dan handiger. Zodra er load op je toestel komt gaat die op zijn smoel en crasht die dus. Vermoedelijk krijg je de eerste keer een softwarereset en dan moet je hem heel rap testen en daarna extra boos hem weer terugsturen. Dat werkt uit ervaring het beste. Tenzij je hem verzekerd hebt dan is waterschade het beste maar dat mag ik je niet adviseren :>

Jammer maar helaas inderdaad er lijkt iets anders niet goed te gaan. Het lijkt niet je software zelf...

• melek-taus
Update werkt tot nu toe vlekkeloos, geen problemen. Nieuwe toetsenbord vind ik ook echt mooi en makkelijk.
Enige probleem dat ik tegenkom is dat na een update van Firefox, deze niet meer werkt. Gebruik hierom nu Firefox Bèta.

• hellboy123
Opzich een fijne update met de al eerder genoemde voordelen, maar toch een paar puntjes van mijn kant. Vanochtend het toestel van de lader gehaald, de accu is nu leeg... Een klein beetje internetten, wat mails gelezen en thats it. Als dit morgen weer het geval is maar eens een complete reset geven.

De nieuwe achtergrondkleur in het instellingenmenu en onderste balk vind ik over het algemeen wel prettig, wat echter vervelend is is dat de onderste balk en het standaard android toetsenbord vaak een afwijkende kleur hebben, bijvoorbeeld in de agenda. Dit heb ik opgelost door maar de standaard sony toetsenbord in te schakelen. Ook is dit goed te zien als je een app verwijderd, standaard grijze balk, je klikt op een app en kiest voor verwijderen. Je krijgt een pop-up en je onderste balk is zwart, waarna deze weer grijs wordt. Hier hadden ze van mij wel wat meer aandacht aan mogen schenken. (oke oke, enigszins miere****erij)

Het nieuwe lock-screen heeft bij mij tot nog toe ook voor wat ergenis gezorgd. Omdat er nu widgets geplaats kunnen worden (dashclock + extensies = aanrader!) is het punten patroon om te unlocken een stuk naar beneden geplaatst. Vaak unlock ik het scherm zonder te kijken, waardoor ik nu vaak "te hoog" begin en het patroon niet geregisteerd wordt, is toch weer een puntje van gewenning :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door hellboy123 op 13-02-2014 20:41 ]

• thijsco19
Me pa had het over een bug in de play store, op de xperia ZR. Geen idee of het nu ook voor ons geld.

• Mrjraider
  • Niet online
Geen bug te bekennen wat betreft de playstore gelukkig :) Werkt hier vlekkeloos..

• Insert12
  • Laatst online: 19-09 18:01
Best vervelend dat updaten via PC Companion niet werkt met Windows 8. Helaas nog even wachten op de update dus..

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb de update gedaan via windows 7, laptop van me broertje haha..Het schijnt dat werken updaten via een Virtual System ook werkt alleen dit heb ik nog nooit geprobeerd :P

[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 13-02-2014 22:14 ]

• Insert12
  • Laatst online: 19-09 18:01
mrjraider schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:10:
Ik heb de update gedaan via windows 7, laptop van me broertje haha..Het schijnt dat werken via een Virtual System ook werkt alleen dit heb ik nog nooit geprobeerd :P
Dat wordt hem hier niet, geen PC met Windows 7 beschikbaar helaas :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik doe het toch pas dit weekend maar heb het liefste een custom rom :+ Dus daar is het nu nog op wachten.

• Mrjraider
  • Niet online
Ik wacht op exitenze rom van 4.3. Die is vaak wel goed alleen het rooten ed van 4.3 is nog niet volledig ontdekt.Dus daar is het nu wachten op..

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:23:
Ik wacht op exitenze rom van 4.3. Die is vaak wel goed alleen het rooten ed van 4.3 is nog niet volledig ontdekt.Dus daar is het nu wachten op..
Ik heb hetzelfde dus blijf voorlopig op 4.1.2 :+

Oh wacht dat zijn de dingen die wij niet mogen bespreken hier anders worden gebruikers boos :(

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 13-02-2014 22:28 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Er is namelijk een custom rom en rooten thread die nodig een update moet krijgen :+

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 11:14
Hey, iemand toevallig de TFT van de originele NL-rom ?

Toen ik het toestel kreeg zat er T-Mobile firmware op, gelijk eraf geflasht naar (ik geloof) central europe maar krijg nu de melding dat er nog geen update is.

dus als iemand hem heeft of even zo vriendelijk wil zijn hem even te maken zou ik heel erg fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Bij mij levert de update grote problemen op: bij het opstarten ná de update krijg ik de melding: "initialbootsetup reageert niet: wachten / afsluiten".

De telefoon start wel op, vraagt om pin (sim&telefoon) maar toont geen homescreen (en dus geen app drawer) en de notification bar reageert niet. Met de aan/uit knop krijg ik de telefoon niet uit, dit gaat alleen met de off-button achterop.
PC Companion herkent de met USB aangesloten telefoon niet meer.

Ik zit te dekken aan een factory reset, maar dat lukt niet via het settings menu (kan ik immers niet bijkomen).
Hoe kan ik naar recovery mode booten en daaruit factory reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Er zit geen echte recovery mode, wat je kan doen is Sony Update Center downloaden vanaf de Sony Website en dan je toestel herstellen door deze geheel te reflashen, dit lost vaak alle problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 09:38
Hoe lang duurde de update bij jullie (Zeg maar na het loskoppelen van de pc)? Ik zat een uur te staren naar het "opstart scherm". Het opstarten zelf lijkt ook wat langer te duren met 4.3

Jammer dat het instellingsmenu aangepast is.. bij het meldingenpaneel, de button "instellingen" heeft de plaats ingenomen van "mobiel dataverkeer". Is dat nog aan te passen (kon het niet vinden in de online handleiding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
mrjraider schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:11:
Er zit geen echte recovery mode, wat je kan doen is Sony Update Center downloaden vanaf de Sony Website en dan je toestel herstellen door deze geheel te reflashen, dit lost vaak alle problemen op.
Als PC Companion mijn telefoon niet herkent via USB, zou dat met Sony Update Center wel lukken? Kan het vanavond pas zelf proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Insert12 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:08:
Best vervelend dat updaten via PC Companion niet werkt met Windows 8. Helaas nog even wachten op de update dus..
een beetje vreemd,het lukt hier via windows 8.1 Pro wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 14:41
niwde schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:15:
Jammer dat het instellingsmenu aangepast is.. bij het meldingenpaneel, de button "instellingen" heeft de plaats ingenomen van "mobiel dataverkeer". Is dat nog aan te passen (kon het niet vinden in de online handleiding)?
Had hetzelfde. Instellingen button was er in de vorige versie al maar mobiel dataverkeer was nu verdwenen. Maar dat pas je toch gewoon aan., na een beetje zoeken:
ga naar instellingen -> weergave -> snelle instellingen -> kies de knopjes die jij wilt hebben. :*)
Max 5 buttons op 1 regel. Bij 6 buttons krijg je een dubbele regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 09:38
ah inderdaad! Thnx Houtkern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Toch zijn er apps die niet 'uptodate' zijn.
o.a:
- Sony WALKMAN> gister geupdate naar 8.1.A.0.3
- Sony Album> gister geupdate naar 5.4.A.0.12
misschien zijn er nog wel meer....laat het even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Klopt ik wacht nu op een OTA of een andere update van Sony want er zijn een paar punten waar ik tegenaan loop:
- SMS applicatie laat wel contact foto zien maar mijn eigen ingestelde niet
- SMS applicatie crasht als ik achtergrond wil wijzigen (dit kan via de instellingen) nadat ik de app sluit en opnieuw open dan is wel het achtergrondje veranderd. Deze weer verwijderen geeft geen probleem
- Er zit een schoonheidsfoutje/raarigheidje in het verwijderen van apps. De laad balk loopt door de naam van de applicatie heen...
- Geen NFC icoon als ik deze aan heb staan. Al had ik dit in de vorige update ook niet..

Verder loopt mijn telefoon als een trein en ben ik erg tevreden over de update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Ik luister nu naar muziek van Feist - Metals (2011) FLAC [16bit-44.1khz]
en hoofdtelefoon Sony MDR CD750 via Sony Walkman het geluid klinkt héél goed...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 16:17
Ik heb dit toestel enkele dagen in mijn bezit en al direct een update :) Ik ga er eerst nog even wat mee spelen tot ik er wat meer bekend mee ben (ik kom van iOS) en daarna mss een custom rom installeren. Hij bevalt me tot nu toe erg goed!

Don't walk on the grass, smoke it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje30
Wifi is zo veel beter, was met diverse htc foons zeer goed wifi bereik gewend. Was een flinke teleurstelling met de sp. Heb me hieraan vreselijk vaak geërgerd. Nu eindelijk zoals het hoort. De tri flat skin ziet er overigens ook erg goed uit. Ben zeer tevreden over de update! Stond op het punt een nexus 5 te halen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wifi is inderdaad een stuk beter daar ben ik het met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 11:17
Wauw, ben ik de enige die na een factory reset(!) standaard slechts 260-280MB werkgeheugen vrij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Frolow schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:59:
Wauw, ben ik de enige die na een factory reset(!) standaard slechts 260-280MB werkgeheugen vrij heeft?
...nadat je de update naar build-nummer 12.1.A.0.266 had gedaan of daarvoor al. Je doet toch niet zomaar een reset er moet toch meer aan de hand zijn voordat je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Hoeveel vrije RAM maakt weinig uit. Vanaf 50 Mb krijgt je toestel het moeilijk. Wat werkt is om via SUS je toestel volledig te reflashen. Hierbij word ook het internet geheugen gewist zodat je daadwerkelijk schoon begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb T-Mobile en windows 8, geen update voor mij dus... Erger me er gruwelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:34:
Ik heb T-Mobile en windows 8, geen update voor mij dus... Erger me er gruwelijk aan.
Je kan ook handmatig gaan flashen. Dit is puiur iets van Tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:15:
[...]

Je kan ook handmatig gaan flashen. Dit is puiur iets van Tmobile.
Is dat te doen als totale newbie? En qua garantie, heb deze telefoon nog geen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:16:
[...]

Is dat te doen als totale newbie? En qua garantie, heb deze telefoon nog geen maand.
en je zit nu al te klagen over updates? :+

Garantie verlies je vermoedelijk maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Tmobile staat bekend om het langer uitstellen dan wel niet testen van updates. Gewoon even op XDA de handleiding van Flashtool lezen dan kan je zonder verlies van data en garantie de update flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:26:
Tmobile staat bekend om het langer uitstellen dan wel niet testen van updates. Gewoon even op XDA de handleiding van Flashtool lezen dan kan je zonder verlies van data en garantie de update flashen..
*wink wink*

Er is een Existenz 2.0 uitgekomen.

/me Gaat weer bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

Na enekele dagen de 4.3 in gebruik te hebben kan ik duidelijk merken dat de batterij bij mij nu minder lang mee gaat. Bij de vorige versie had ik met mijn gebruik na 1 dag toch zeker nog 40-50 % over, nu is dat rond de 10-20 %. Niemand hier die merkt dat de accuduur minder is geworden? Bij batterijverbruik staat Google Services nu op 14%, is dit een nieuw programma in 4.3? Kan mij niet herinneren dat deze bij de vorige versie geinstalleerd was of in ieder geval een dermate hoog batterijgebruik genereerde dat dit programma mij opviel.

[ Voor 9% gewijzigd door Knal127 op 17-02-2014 11:51 ]

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google Services is een bekende vwb het leegslurpen van je accu...
Ik ervaar juist het omgekeerde na de update naar 4.3: de accu gaat veel langer mee en ook het wifi-bereik is goed verbeterd.

Wel kan ik het toetsenbord niet bedienen gedurende een gesprek, voor een keuzemenu bijvoorbeeld.
En dat is behoorlijk irritant...
Iemand hier een oplossing/instelling voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik ervaar ook MINDER accuduur sinds 4.3, vooral dankzij die Google Services (is dat Google Now?, die gebruikte ik vroeger ook al maar had niet zo'n negatieve impact op batterijduur).

edit: net ook m'n eerste crash gehad op 4.3 ... scherm deed funky/vastloper en ding reboot vanzelf ...

[ Voor 22% gewijzigd door renio op 17-02-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11-2020
Bij de update blijft de led-balk geel opgelicht tijdens het telefoongesprek, is dit uit te schakelen? Ook nog steeds dat rode knipperlicht bij een -bijna- lege accu, ook niet uit te krijgen?
Verder wel tevreden met de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
ik heb de Background Defocus (eigenlijk voor de Xperia Z telefoons) gedownload en geinstalleerd maar werkt niet met de SP.
Camera geeft de melding: kan background niet vervagen

Trouwens na de opwaarderen naar Android 4.3 zijn de foto's op 't oog beter geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@prijsje
De standaard lichteffecten uitschakelen en de app Illumination Bar Notification installeren en instellen: Google Play: Illumination Bar Notification

Heeft veel meer mogelijkheden, o.a. de dingen uitschakelen die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Voor de mensen die net als mij de vormgeving van voor de update mooier vonden zijn er nog best veel opties. In de app store/sony select zijn een aantal mooie thema's te vinden waarvoor geen aparte launcher nodig is.
Zo vind ik het thema Woody en Tri Flat erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/KMw5xOkA3ZqNeEGVAlZgXX0oarOkOlajOI5Na7mZ4AuOARCcmueWzLGuOts6SQCnkw=h900-rw Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/ZKx_9F3vZg5Z5S6IxzIauwiiS-UlaDYiIxVh0NZsUAXzhzIz1Ftc9M8bIzb0_8DqPg=h900-rw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje30
prijsje schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:43:
Bij de update blijft de led-balk geel opgelicht tijdens het telefoongesprek, is dit uit te schakelen? Ook nog steeds dat rode knipperlicht bij een -bijna- lege accu, ook niet uit te krijgen?
Verder wel tevreden met de update!
Idd. Bij mij blijft ook de notificatiebalk branden bij bellen, maar gaat wel na een tijdje uit. Ging voorheen direct uit. De kleur is afhankelijk van wat je hebt ingesteld. Batterij lijkt iets langer mee te gaan. Denk toch dat het vooral aan het gebruik ligt. Google play services is daarin tegen echt een verbruiker geworden sinds de update. 25% bij veelal standby. Ik heb ook dat de 'volume indicatie' op het scherm een klein balkje is geworden als je de knoppen bedient aan de zijkant. Daardoor zie je niet op welk belvolume de telefoon staat en moet je afgaan op de toon of het aantal keer drukken vanaf trillen. Heel irritant. Alhoewel dit eerst niet was na de update?? Mogelijk komt hiervoor toch iets van een update?

Update: lees net op XDA dat het volumebalk probleem zou komen door de skin (heb namelijk ook de tri-flat). Probleem is opgelost door stock skin in te stellen en de telefoon opnieuw op te starten. Zie hier: http://forum.xda-develope...ad.php?t=2516663&page=328

[ Voor 11% gewijzigd door jwtje30 op 17-02-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11-2020
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:26:
@prijsje
De standaard lichteffecten uitschakelen en de app Illumination Bar Notification installeren en instellen: Google Play: Illumination Bar Notification

Heeft veel meer mogelijkheden, o.a. de dingen uitschakelen die je noemt.
Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken. Ben alleen niet zo blij met de machtigingen die je bij deze app moet geven, sms/mms en contacten lezen.

@jwtje30
Ik had maar kort gebeld, maar de balk blijkt dus uit te gaan bij een langer gesprek. Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 11:17
@hierboven: De app heeft als het goed is geen toegang tot het internet (deze faalconsument neemt dat maar aan dat het zo is, heb het eigenlijk niet gecheckt) dus ze kunnen niks met je sms/mms.

Bij de accu heb ik de indruk dat hij langer meegaat. Let wel, ik heb niets aan stamina omdat ik vaak muziek stream en/of graag mijn e-mails en whatsappjes direct binnen wil krijgen. Zonder stamina lijkt hij langer mee te gaan, maar dit is gebaseerd op 2 dagen ervaring.

Het geheugenbeheer lijkt beter te gaan(muziek streamen lukt gewoon tijdens gebruik andere apps), maar als ik in facebook een link open, vervolgens mijn browser weer afsluit waar de link in geopend werd en ik weer terugga naar facebook, begin ik weer bovenaan mijn timeline in plaats van bij de post waar de link in stond. Oftewel, per link die je opent begin je weer bovenaan omdat facebook niet meer in het geheugen zit. Hebben anderen hier ook last van? Dit blijft voor mij irritatie #1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Laatst online: 09-09 20:01
prijsje schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:31:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken. Ben alleen niet zo blij met de machtigingen die je bij deze app moet geven, sms/mms en contacten lezen.

@jwtje30
Ik had maar kort gebeld, maar de balk blijkt dus uit te gaan bij een langer gesprek. Dat wist ik niet.
Dat is volgens mij, omdat je bepaalde kleuren kan geven aan contacten (voor als ze bellen of sms'en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Frolow schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:49:
Bij de accu heb ik de indruk dat hij langer meegaat. Let wel, ik heb niets aan stamina omdat ik vaak muziek stream en/of graag mijn e-mails en whatsappjes direct binnen wil krijgen. Zonder stamina lijkt hij langer mee te gaan, maar dit is gebaseerd op 2 dagen ervaring.
Kan je geen uitzonderingsregels instellen bij die stamina-mode zodanig dat hetgeen je wel graag meteen hoort binnenkomen dat ook doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
@ hierboven: Ja dat kan door in instellingen > Energiebeheer > Staminamode en dan met het + applicaties toe te voegen aan de lijst.

Wat betreft accu gebruik ben ik zeer tevreden ik haal met gemak anderhalve dag en ik zit gemiddeld aan 6 uur screen on time:

4.1.2:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-02-07%2021.47.50.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-02-07%2021.47.45.png

4.3:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-02-16%2001.51.57.png

Niks te klagen moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Nog te melden dat het te zachte volume bij bluetooth handsfree, nu op een goed nivo te regelen is. :)

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik draai weliswaar een stock based custom rom maar zelfs ik vind het een prachtige verbetering O+

Dit hadden ze serieus veel eerder moeten doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Betreft batterij verbruik:
Afbeeldingslocatie: http://i1280.photobucket.com/albums/a500/thijsco19/Mobile%20Uploads/Screenshot_2014-02-18-22-05-47_zpsqx2fybtt.png

Zal hem vannacht niet opladen, kijken hoever hij morgen is. Eigenlijk is het niet eerlijk aangezien ik morgen ook weer aan het werk bent (alleen in pauzes met mobiel +- 3 kwartier).

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste