The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik dacht zelf doordat ik ergens tegeen aan gestoten ben destijds zonder hoesje. dat was de hele reden voor een hoesje.
Vreemd.
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
Iets met laten vallen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Sony heeft dit bekend gemaakt via hun twitter account.
Linkje?mrjraider schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:53:
De update naar 4.3 word deze maand verwacht. Sony heeft de Supportpagina van de Xperia SP aangepast en de 4.3 verzet naar 01-2014. KitKat (4.4) blijft wel staan
Sony heeft dit bekend gemaakt via hun twitter account.
Update komt eind januari/begin februari. Kan dus nog een maand duren:|
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
http://www.xperiablog.net...d-12-1-a-0-263-certified/
Wie weet krijgen we eindelijk de update aankomende week (weken)
Ik krijg de drivers van het toestel met geen mogelijkheid geinstalleerd op mijn Windows 8.1 laptopje... Echt balen dit
Blijk dus van die thumbnails te zijn, effe maar verwijderd. Hopelijk kan het geen kwaad
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Nee hoor. Zodra jij de album app weer opend worden ze weer netjes gemaaktthijsco19 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:34:
Werd er beetje gek van dat het geheugenbeheer aangaf dat er nog 5xx MB aan foto's op het toestel stonden terwijl ik alles naar het SD kaartje had verplaatst.
Blijk dus van die thumbnails te zijn, effe maar verwijderd. Hopelijk kan het geen kwaad.
Vind het nergens op slaan dat als jij alle foto's op je SD kaart hebt staan en er toch nog 500MB aan foto zooi op het toestel staat.
Ah well. beetje spelen met de firmware weer
Denk dat dat wel mee valt. Ik verwacht echt uiterlijk half februari. De Xperia L heeft deze week de update naar 4.2.2 gekregen en de Xperia Z1 heeft ook al 4.3. Het zou volgens mij logisch zijn als de SP heel binnenkort dus de update krijgt. Als met dit uitstel bugfixes worden gedaan vind ik het prima.novosibirk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:24:
Die update komt voorlopig nog niet, reken maar op eind maart. Zolang ze geen vaste datum geven, kan het nog even gaan duren.
Wat is een goed merk in screenprotectors?
Daarnaast kun je wat ghosting krijgen en minder response van de touchscreen.
edit: advies haal een goed hoesje!
[ Voor 8% gewijzigd door novosibirk op 20-01-2014 10:36 ]
Het moet er een met een zuignap op de voorruit zijn.
Kan uiteraard ook, maar ik vind een hoesje om m'n telefoon niet fijn. Maakt zo'n ding meestal meteen erg diknovosibirk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:35:
Geen screenprotector? Ik gebruik nooit screenprotectors. Krassen die op het normale glas komen komen er zowieso wel, ook door de screenprotector heen.
Daarnaast kun je wat ghosting krijgen en minder response van de touchscreen.
edit: advies haal een goed hoesje!
Ik gebruik mijn xperia sp intensief en ben er zeker niet zuinig op, zit vaak bij sleutels in mijn zak en is al een aantal keren gevallen. Geen krasje op het scherm te bekennen, wel wat gebruikerssporen rondom het toestel inmiddels.
[ Voor 24% gewijzigd door novosibirk op 20-01-2014 12:45 ]
Niet helemaal mee eens, een screenprotector zal ik ook niet snel gebruiken maar een hoes heeft wel degelijk nut. Mijn vorige telefoon heb ik met hoes laten stuiteren en als daar geen hoesje omheen zat was die toch mooi flink beschadigd geweest.novosibirk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:41:
Ik gebruik btw geen van beide, geen screenprotector en ook geen hoes. Je koopt een telefoon en daar doe je het mee naar mijn mening. De screenprotector en hoezen zijn allemaal marketing onzin, je koopt ook geen auto en plastificeerd hem vervolgens en koopt een mooie autohoes voor. Je gaat ervanuit dat de fabrikant iets degelijks op de markt brengt dat al een goed en degelijk product van zichzelf is.
Ik gebruik mijn xperia sp intensief en ben er zeker niet zuinig op, zit vaak bij sleutels in mijn zak en is al een aantal keren gevallen. Geen krasje op het scherm te bekennen, wel wat gebruikerssporen rondom het toestel inmiddels.
Ik heb deze gekocht http://www.ebay.nl/itm/18..._trksid=p3984.m1439.l2649Insert12 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:02:
Ik zit op Ebay een beetje te kijken naar een screenprotector en er zijn er nogal wat te koop. Daardoor heb ik geen idee welke nou wel en welke nou niet goed is![]()
Wat is een goed merk in screenprotectors?
5 stuks voor bijna niks. Kwalitatief prima. Enige minpunt is misschien dat bovenin bij de frontcamera een stuk onbeschermd is.
Nu rest mij alleen de (lelijke) widget voor het snel in- en uitschakelen van de illumination bar. Iemand dit wel binnen Tasker werkend gekregen?
Die persoon had wellicht ook even kunnen Googlen om te ontdekken dat het mogelijk is om Generic (=Unbranded) firmware te flashen met behulp van Flashtool waarbij de data intakt kan blijvenjwtje30 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:52:
Begreep van een collega met een Z1, dat hij de update naar 4.3 niet binnen kon halen omdat hij een 'branded' telefoon heeft gekocht. Hij had Sony gebeld en moet tenminste nog een week wachten, voordat hij de update binnen kan halen. De provider zou 'brand software' moeten toevoegen? Dat zou dan dus zomaar eind februari kunnen worden, voor diegene en voor mij
Ik gebruik de Exogear Exomount 2 Universal Holder, ben zeer tevreden mee.Vlassie1980 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:45:
Ik ben op zoek naar een telefoonhouder om mijn SP aan de voorruit van mijn auto op te hangen. Liefst wel horizontaal, dat vind ik wat fijner navigeren. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Het moet er een met een zuignap op de voorruit zijn.
http://www.exogear.com/pr...nt2-car-mount-holder.html
Ik wil er eigenlijk eentje op het dashboard van mijn polo plakken echter blijft er niets op vastzitten
Voor op het dashboard*) heb je nog de 'Mounting disc' nodig.
http://www.exogear.com/products-exogear-accessories.html
*)For extremely curved and textured dashboards
[ Voor 13% gewijzigd door herlin14 op 23-01-2014 14:59 ]
Geen idee wat je wensen zijn trouwens?
Aan het raam? Aan het dashboard? Maat? Zuignap? Klemmen?
http://www.pdashop.nl/acc...sony-xperia-sp-zwart.html ?
Geen idee of er andere zijn? Heb zelf nog geen auto/rijbewijs dus ik kan niet heel veel meepraten
[ Voor 52% gewijzigd door Mrjraider op 23-01-2014 20:08 ]
Ja dat klopt maar sstmrjraider schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:49:
Is al een oude tweet. maar.... die komt doordat er enkele users op XDA zich mateloos ergerden aan het niet krijgen van duidelijkheid (ik ook eigenlijk)..
Ik erger me nu al bijna een maand, bij mij gaat het binnenkort omslaan naar haat.mrjraider schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:49:
Is al een oude tweet. maar.... die komt doordat er enkele users op XDA zich mateloos ergerden aan het niet krijgen van duidelijkheid (ik ook eigenlijk)..
Niet dat ik zo graag de update wilt maar het gebrek aan goede communicatie en breken van beloftes maakt het erg.
Die update werd ook alleen maar uitgesteld en uitgesteld om vervolgens helemaal nooit te verschijnen....
Update komt er wel want de beta's zijn er. Echter de final telkens niet. Blijkbaar is het lastiger dan ze eerst dachten.
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
....mrjraider schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:24:
het komt vanzelf
Sony kan het beter aankondigen als de update binnen twee weken klaar is.. Dan kunnen ze nooit heel veel meer uitlopen.
Wie weet zijn ze nu ook bezig met 4.4 omdat 4.3 niet lukteKnal127 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:17:
Als ze er toch zo lang over doen, waarom zoveel moeite doen voor een "oude" android versie en al die moeite niet gelijk stoppen in 4.4? Of kunnen we met dit tempo de 4.4 versie ergens in 2015 verwachten?
Je hebt wel gelijk, 4.4 is nu al weer aantal maanden (?) oud. Snap ook niet waarom ze eerst 4.3 aan het werken zijn.
Sorry dat ik misschien een beetje pissed off klink inmiddels, maar ik volg dit topic al maanden omdat mijn toestel ruk is
[ Voor 23% gewijzigd door Frolow op 28-01-2014 00:07 ]
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=23021
Dit maal met als nummer: 12.1.A.0.266
Laat de firmware gewoon los in de wereld en ga dan bugfixen. Andere fabrikanten hebben daar wel succes meemrjraider schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:01:
Na .263 is er een nieuwe FW verschenen op PTCRB:
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=23021
Dit maal met als nummer: 12.1.A.0.266
Zeg dat nu nietmrjraider schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:05:
Sony niet, maar die is denk ik ook veel te veel bezig met de flagships
PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE
Hoezo langer dan ooit? Waarmee vergelijk je dit, of heb je custom firmware nu?mrjraider schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:30:
We wachten af. Ik doe in ieder geval langer met mijn accu dan ooit. Stamina mode uit en ik red 2 dagen met gemak
Ik vermoed stamina mode omdat deze de wifi/3G verbreekt als je het scherm uitzet. Zodra je het scherm aanzet moet er dus weer opnieuw een goede verbinding gezocht worden wat extra stroom kost. Het is voor je accu voordeliger als je een verbinding behoud dan dat je deze verbreekt en verbind elke keer.
Jij draait nu de 4.3 beta? Hoe lastig is die om erop te kwakken?mrjraider schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:38:
Ik deed met de standaard stock firmware max 16 uur. Ik ben een intensieve gebruiker veel muziek en whatsapp. Ik vermoedde dat de stamina mode hier ook wat mee te maken had en deze heb ik uitgezet zit nu op 1 dag en 3 uur en heb nog 60% over.
Ik vermoed stamina mode omdat deze de wifi/3G verbreekt als je het scherm uitzet. Zodra je het scherm aanzet moet er dus weer opnieuw een goede verbinding gezocht worden wat extra stroom kost. Het is voor je accu voordeliger als je een verbinding behoud dan dat je deze verbreekt en verbind elke keer.
Ik draai 4.4 nu en dat gaat prima. Ik moet echt niet weer teruggaan naar 4.1.2... 4.3/4.4 draait zoveel soepeler.
Gelukkig dat de update de performance omhoog gooit.
unlock bootloader > CWM > Flash kernel > Flash rom > reboot
Dat kan gewoon met de kernel die erin zit ook? Of werkt dat niet?mrjraider schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:25:
Nee ik draai nog steeds 254 stock. De leak versie is te installeren op dezelfde manier als CM.
unlock bootloader > CWM > Flash kernel > Flash rom > reboot
Xperia SP and Xperia TX Android 4.3 “Testing complete, Awaiting rollout” says Vodafone Aus...
http://community.vodafone...February-2014/ba-p/315489
GoT, You have to love it!
Wat heb je dan wel gekocht?Lisadr schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:35:
Ben blij dat ik geen SP heb gekocht. Een update dat in november 2013 zou komen is er nog steeds niet. En Sony beloofde in 2012 dat ze sneller met updates zouden komen voor toekomstige modellen.
Geen Sony dan, waarschijnlijk een Nexus 5 ;-)
Zoals ik paar weken geleden al zei : die update komt eind maart of helemaal niet. Dit is gebasseerd op herhaaldelijk ervaring met aziatisch bedrijven
Als ik zondag tijd heb wil ik het best nog steeds proberen. Moet alleen alles netjes backuppen wat kut is.mrjraider schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:26:
Geen idee eigenlijk. Ik weet ook niet of iemand hier met een Unlocked bootloader de leak heeft geprobeerd.
Of ik probeer de flashable image die ook al verschenen is ergens.
Verwijderd
Als jullie iets willen weten moet je het maar vragen.
Voorlopig blijf ik er nog wel op, is een hele fijne software met lange accuduur
Hoe is de camera met deze leak?Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:11:
Ik gebruik de leak.
DaveD
Telefoon lag gewoon standby op de tafel, maar na het drukken op de powerknop kreeg ik geen beeld meer. Volume toetsen deden het nog wel want je hoorde geluid als je erop drukte en ook de camera knop deed het. Ook onderin het scherm drukken werkte gewoon, want ik hoorde het geluid van de back / home buttons. Vervolgens maar geprobeerd om op gevoel de telefoon uit te schakelen door eerst de powerknop lang in te drukken en vervolgens ergens op het zwarte vlak te drukken om te bevestigen dat ik hem uit wou schakelen. Dat werkte gelukkig want ik was al bang dat ik hem moest opsturen en aangezien ik mijn sim moest verkleinen heb ik ook geen vervangend toestel meer.
Ik had eerst het briljante plan om de batterij eruit te halen maar dat kan bij deze dus helemaal niet
Vaag probleem, denk ook dat er iets niet helemaal lekker was me de sim want ik kon tijdens dat probleem met het scherm ook niet gebeld worden
[ Voor 10% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-02-2014 09:52 ]
Verwijderd
Sorry dat kan ik niet echt testen, omdat de camera lens flink beschadigt was.
Daarom heb ik hem erafgehaald.
Nu zit hij zonder lens
Kan het wel proberen hoor
[ Voor 4% gewijzigd door novosibirk op 08-02-2014 12:45 ]
Je bent niet de eerste die dat heeft. Bij mij is gewoon nog twee keer op de aan/uit-knop drukken genoeg om weer beeld te krijgen.Vlassie1980 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:51:
Gisteren iets heel vaags gehad met mijn telefoon:
Telefoon lag gewoon standby op de tafel, maar na het drukken op de powerknop kreeg ik geen beeld meer. Volume toetsen deden het nog wel want je hoorde geluid als je erop drukte en ook de camera knop deed het. Ook onderin het scherm drukken werkte gewoon, want ik hoorde het geluid van de back / home buttons. Vervolgens maar geprobeerd om op gevoel de telefoon uit te schakelen door eerst de powerknop lang in te drukken en vervolgens ergens op het zwarte vlak te drukken om te bevestigen dat ik hem uit wou schakelen. Dat werkte gelukkig want ik was al bang dat ik hem moest opsturen en aangezien ik mijn sim moest verkleinen heb ik ook geen vervangend toestel meer.
Ik had eerst het briljante plan om de batterij eruit te halen maar dat kan bij deze dus helemaal niet
Vaag probleem, denk ook dat er iets niet helemaal lekker was me de sim want ik kon tijdens dat probleem met het scherm ook niet gebeld worden
Er zit trouwens een klein knopje in de buurt van je accu, daarop drukken zou hetzelfde zijn als accu eruit.
[ Voor 4% gewijzigd door melek-taus op 08-02-2014 19:39 ]
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Stelt me toch weer enigszins gerust, ik had aan het begin ff flink de pest in want om de een of andere reden gaat bij mij alles op den duur verrotmelek-taus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:01:
Dit gebeurt mij dagelijks. Inderdaad nog een keer op de powerknop zodat ie in standby gaat en dan weer op de powerknop en hij doet het.
Er zit trouwens een klein knopje in de buurt van je accu, daarop drukken zou hetzelfde zijn als accu eruit.
Verwijderd
Veel beter dan 4.1;)novosibirk schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:45:
Hoe is het wifi bereik met de leak??
Ongeveer vergelijkbaar met cyanogenmod
Ben je ook tegen dingen aangelopen? Mij lukt het nog steeds niet om hem te flashen. Ik loop direct tegen bootloops aanVerwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:04:
[...]
Veel beter dan 4.1;)
Ongeveer vergelijkbaar met cyanogenmod
Is er iets veranderd aan het RAM-management?Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:11:
Ik gebruik de leak.
Mooi als jij een ander onderwerp hebt prima maar voorlopig kan dit toch zo doorgaan?herlin14 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:09:
Hmm, wij wijken steeds meer af van de reguliere '[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie'...
Ja maar dat is omdat de files zelf ook corrupt zijn. Al eens dat gecontroleerd?mrjraider schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:55:
Even een vraagje tussendoor; heeft iemand met het gebruik van de walkman ook wel eens dat een nummer word onderbroken door het geluid van een overslaande CD? Soms, maar dan ook echt soms heb ik dat. Vooral met wat grotere bestanden (meer dan 10mb)
Maken ze met andere spelers dezelfde fouten op dezelfde plek?
Geen idee, zoals ik al zei het gebeurd heel soms en dan op verschillende tijdenTouchdomex schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:29:
[...]
Maken ze met andere spelers dezelfde fouten op dezelfde plek?
Alle hoop op de update bevestigd
Op de support pagina stond eerst 2013-12 en nu 2014-01 maar het is inmiddels 02 en er is nog niks. Alle prioriteit is naar de Z series het is gewoon schandalig
- het sync. mijn agenda,notities en contacten helemaal niet.
- mijn submappen in Postvak IN worden niet herkent of gelezen...
Ik ben op zoek naar een betere alternatief
Als de firmware wordt vrijgegeven dan zijn de ergenissen snel weer vergeten, maar dan komen weer nieuwe ...mrjraider schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:46:
... en nu 2014-01 maar het is inmiddels 02 en er is nog niks. Alle prioriteit is naar de Z series het is gewoon schandalig