• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01
Trouwens nog een dingetje, wederom niet storend of vervelend.
Bij mij is er in de alu rand, onderaan links, een klein hapje uit. Geen idee of dit al in het begin was of komt doordat ik hem al een paar keer heb laten vallen, wel met hoesje een meestal houten vloer maar toch.
Het rare is dat het 'gat' ook zwart is gekleurd. Dat doet mij denken dat het al vanaf fabriek is, aangezien de lak alleen oppervlakkig is zou het niet mogelijk zijn dat het 'gat' ook zwart is.

Het lijkt erop dat de afwerking nog niet iets strakker kan maar vind het niet storend. :P

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 11:46
Bij mij is het meer een deuk/ hap eruit zonder krassen gewoon mooi zwart idd, wel heel klein en niet storend precies op de hoek van de zijkant.
Ik dacht zelf doordat ik ergens tegeen aan gestoten ben destijds zonder hoesje. dat was de hele reden voor een hoesje.

Vreemd.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 13:22

Knal127

Een raar geval...

Bedoel je niet de kleine inkeping links onderaan die daar zit zodat je makkelijker de back cover kunt verwijderen? Is een kleine inkeping van zo'n 7 mm lang of hebben jullie het over iets anders? Ik kan in ieder geval verder geen deuk/hap ontdekken bij mijn SP.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb deukjes rondom maar ik weet precies waar dat van komt :+

Iets met laten vallen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De update naar 4.3 word deze maand verwacht. Sony heeft de Supportpagina van de Xperia SP aangepast en de 4.3 verzet naar 01-2014. KitKat (4.4) blijft wel staan :)

Sony heeft dit bekend gemaakt via hun twitter account.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 15:46
mrjraider schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:53:
De update naar 4.3 word deze maand verwacht. Sony heeft de Supportpagina van de Xperia SP aangepast en de 4.3 verzet naar 01-2014. KitKat (4.4) blijft wel staan :)

Sony heeft dit bekend gemaakt via hun twitter account.
Linkje? :)

• jwtje30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 11:54
http://www.xperiablog.net...o-from-end-jan-early-feb/

Update komt eind januari/begin februari. Kan dus nog een maand duren:|

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mooi de testversie komt binnenkort op het toestel dus :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mrjraider
  • Niet online
Nieuwe build heeft een PTCRB Certificatie ontvangen:
http://www.xperiablog.net...d-12-1-a-0-263-certified/

Wie weet krijgen we eindelijk de update aankomende week (weken)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Die versies gaan hard :+

• Mrjraider
  • Niet online
Ja als de updates nu ook zo hard gingen :p

• Mrjraider
  • Niet online
Maar weer eens me telefoon aan het reflashen met SEUS. Door een of ander iets schijt elke 10 minuten de equalizer ermee uit waardoor onder andere de walkman app crasht. Een factory reset heeft niet geholpen dus nu hangt ie even aan de laptop van zuslief.
Ik krijg de drivers van het toestel met geen mogelijkheid geinstalleerd op mijn Windows 8.1 laptopje... Echt balen dit :( Ik hoop dat Sony hier eens wat aan gaat doen...

• thijsco19
Werd er beetje gek van dat het geheugenbeheer aangaf dat er nog 5xx MB aan foto's op het toestel stonden terwijl ik alles naar het SD kaartje had verplaatst.
Blijk dus van die thumbnails te zijn, effe maar verwijderd. Hopelijk kan het geen kwaad :P.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Mrjraider
  • Niet online
thijsco19 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:34:
Werd er beetje gek van dat het geheugenbeheer aangaf dat er nog 5xx MB aan foto's op het toestel stonden terwijl ik alles naar het SD kaartje had verplaatst.
Blijk dus van die thumbnails te zijn, effe maar verwijderd. Hopelijk kan het geen kwaad :P.
Nee hoor. Zodra jij de album app weer opend worden ze weer netjes gemaakt :P

• thijsco19
Dacht ik al, is daar een oplossing voor?
Vind het nergens op slaan dat als jij alle foto's op je SD kaart hebt staan en er toch nog 500MB aan foto zooi op het toestel staat.

• Mrjraider
  • Niet online
Nee kan je niks aan doen. Dit is om de app zo goed mogelijk te laten werken. Het enige wat jij kan doen is de thumbails van tijd tot tijd verwijderen omdat ook verwijderde afbeeldingen blijven staan in de thumbails.

• thijsco19
Is dat alleen bij die Sony app? Of bij al die soorten apps?

• Mrjraider
  • Niet online
Alle gallerij apps...

• thijsco19
Das klote, daar mogen ze wel eens iets aan doen dan. Vind het gewoon pure onzin.

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
Die update komt voorlopig nog niet, reken maar op eind maart. Zolang ze geen vaste datum geven, kan het nog even gaan duren.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb de update binnenkort al :+ :>

Ah well. beetje spelen met de firmware weer :D

• jwtje30
novosibirk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:24:
Die update komt voorlopig nog niet, reken maar op eind maart. Zolang ze geen vaste datum geven, kan het nog even gaan duren.
Denk dat dat wel mee valt. Ik verwacht echt uiterlijk half februari. De Xperia L heeft deze week de update naar 4.2.2 gekregen en de Xperia Z1 heeft ook al 4.3. Het zou volgens mij logisch zijn als de SP heel binnenkort dus de update krijgt. Als met dit uitstel bugfixes worden gedaan vind ik het prima.

• Mrjraider
  • Niet online
De huidige firmware werkt nog prima. Hier en daar wat ergernissen maar alles is beter dan Samsung :P

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:47
Ik zit op Ebay een beetje te kijken naar een screenprotector en er zijn er nogal wat te koop. Daardoor heb ik geen idee welke nou wel en welke nou niet goed is :P

Wat is een goed merk in screenprotectors?

• novosibirk
Geen screenprotector? Ik gebruik nooit screenprotectors. Krassen die op het normale glas komen komen er zowieso wel, ook door de screenprotector heen.
Daarnaast kun je wat ghosting krijgen en minder response van de touchscreen.

edit: advies haal een goed hoesje! :)

[ Voor 8% gewijzigd door novosibirk op 20-01-2014 10:36 ]

• Vlassie1980
Ik ben op zoek naar een telefoonhouder om mijn SP aan de voorruit van mijn auto op te hangen. Liefst wel horizontaal, dat vind ik wat fijner navigeren. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Het moet er een met een zuignap op de voorruit zijn.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:47
novosibirk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:35:
Geen screenprotector? Ik gebruik nooit screenprotectors. Krassen die op het normale glas komen komen er zowieso wel, ook door de screenprotector heen.
Daarnaast kun je wat ghosting krijgen en minder response van de touchscreen.

edit: advies haal een goed hoesje! :)
Kan uiteraard ook, maar ik vind een hoesje om m'n telefoon niet fijn. Maakt zo'n ding meestal meteen erg dik :)

• novosibirk
Ik gebruik btw geen van beide, geen screenprotector en ook geen hoes. Je koopt een telefoon en daar doe je het mee naar mijn mening. De screenprotector en hoezen zijn allemaal marketing onzin, je koopt ook geen auto en plastificeerd hem vervolgens en koopt een mooie autohoes voor. Je gaat ervanuit dat de fabrikant iets degelijks op de markt brengt dat al een goed en degelijk product van zichzelf is.

Ik gebruik mijn xperia sp intensief en ben er zeker niet zuinig op, zit vaak bij sleutels in mijn zak en is al een aantal keren gevallen. Geen krasje op het scherm te bekennen, wel wat gebruikerssporen rondom het toestel inmiddels. :)

[ Voor 24% gewijzigd door novosibirk op 20-01-2014 12:45 ]

• Vlassie1980
novosibirk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:41:
Ik gebruik btw geen van beide, geen screenprotector en ook geen hoes. Je koopt een telefoon en daar doe je het mee naar mijn mening. De screenprotector en hoezen zijn allemaal marketing onzin, je koopt ook geen auto en plastificeerd hem vervolgens en koopt een mooie autohoes voor. Je gaat ervanuit dat de fabrikant iets degelijks op de markt brengt dat al een goed en degelijk product van zichzelf is.

Ik gebruik mijn xperia sp intensief en ben er zeker niet zuinig op, zit vaak bij sleutels in mijn zak en is al een aantal keren gevallen. Geen krasje op het scherm te bekennen, wel wat gebruikerssporen rondom het toestel inmiddels. :)
Niet helemaal mee eens, een screenprotector zal ik ook niet snel gebruiken maar een hoes heeft wel degelijk nut. Mijn vorige telefoon heb ik met hoes laten stuiteren en als daar geen hoesje omheen zat was die toch mooi flink beschadigd geweest.

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb inmiddels 3 hoesjes voor mijn SP en de een nog onhandiger dan de ander. Ik heb nu een wallet case van 15 euro er omheen zitten. Ding is nu al weer kapot. Die hoesjes gaan niet lang mee heb ik al in de gaten.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Insert12 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:02:
Ik zit op Ebay een beetje te kijken naar een screenprotector en er zijn er nogal wat te koop. Daardoor heb ik geen idee welke nou wel en welke nou niet goed is :P

Wat is een goed merk in screenprotectors?
Ik heb deze gekocht http://www.ebay.nl/itm/18..._trksid=p3984.m1439.l2649
5 stuks voor bijna niks. Kwalitatief prima. Enige minpunt is misschien dat bovenin bij de frontcamera een stuk onbeschermd is.

• jwtje30
Begreep van een collega met een Z1, dat hij de update naar 4.3 niet binnen kon halen omdat hij een 'branded' telefoon heeft gekocht. Hij had Sony gebeld en moet tenminste nog een week wachten, voordat hij de update binnen kan halen. De provider zou 'brand software' moeten toevoegen? Dat zou dan dus zomaar eind februari kunnen worden, voor diegene en voor mij :@

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Ik wil graag de LED illumination bar in- en uitschakelen met behulp van Tasker. Ik gebruik de app illumination bar pro, maar kan via google niks vinden hoe dit binnen Tasker te regelen (wel wat requests op XDA forum om Tasker plugin te ontwikkelen).

Nu rest mij alleen de (lelijke) widget voor het snel in- en uitschakelen van de illumination bar. Iemand dit wel binnen Tasker werkend gekregen?

• Mrjraider
  • Niet online
jwtje30 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:52:
Begreep van een collega met een Z1, dat hij de update naar 4.3 niet binnen kon halen omdat hij een 'branded' telefoon heeft gekocht. Hij had Sony gebeld en moet tenminste nog een week wachten, voordat hij de update binnen kan halen. De provider zou 'brand software' moeten toevoegen? Dat zou dan dus zomaar eind februari kunnen worden, voor diegene en voor mij :@
Die persoon had wellicht ook even kunnen Googlen om te ontdekken dat het mogelijk is om Generic (=Unbranded) firmware te flashen met behulp van Flashtool waarbij de data intakt kan blijven ;)

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
Vlassie1980 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:45:
Ik ben op zoek naar een telefoonhouder om mijn SP aan de voorruit van mijn auto op te hangen. Liefst wel horizontaal, dat vind ik wat fijner navigeren. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Het moet er een met een zuignap op de voorruit zijn.
Ik gebruik de Exogear Exomount 2 Universal Holder, ben zeer tevreden mee.
http://www.exogear.com/pr...nt2-car-mount-holder.html

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wat voor dashboard heb je?

Ik wil er eigenlijk eentje op het dashboard van mijn polo plakken echter blijft er niets op vastzitten :(

• herlin14
Ik rij in een Peugeot 307 SW 2.0 HDi.
Voor op het dashboard*) heb je nog de 'Mounting disc' nodig.
http://www.exogear.com/products-exogear-accessories.html
*)For extremely curved and textured dashboards

[ Voor 13% gewijzigd door herlin14 op 23-01-2014 14:59 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Ik kan me ergens flauw herinneren dat er een universele autohouder was voor meerdere Android toestellen. Ik zal eens even Google open trekken :)
Geen idee wat je wensen zijn trouwens?
Aan het raam? Aan het dashboard? Maat? Zuignap? Klemmen?

http://www.pdashop.nl/acc...sony-xperia-sp-zwart.html ?

Geen idee of er andere zijn? Heb zelf nog geen auto/rijbewijs dus ik kan niet heel veel meepraten :P

[ Voor 52% gewijzigd door Mrjraider op 23-01-2014 20:08 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

• Mrjraider
  • Niet online
Is al een oude tweet. maar.... die komt doordat er enkele users op XDA zich mateloos ergerden aan het niet krijgen van duidelijkheid (ik ook eigenlijk)..

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:49:
Is al een oude tweet. maar.... die komt doordat er enkele users op XDA zich mateloos ergerden aan het niet krijgen van duidelijkheid (ik ook eigenlijk)..
Ja dat klopt maar sst :D Ik weet het ook niet waarom het zo lang moet duren.. Het moet wel een keigoede build zijn willen ze dit verantwoorden.

• novosibirk
mrjraider schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:49:
Ik erger me nu al bijna een maand, bij mij gaat het binnenkort omslaan naar haat. :F

• Mrjraider
  • Niet online
De geruchten (goh wanneer niet) spreken over een release voor deze of volgende week. Maar ik verwacht de update niet eerder als begin februari dus pas over 2weken

• thijsco19
Begin het nu inderdaad wel zat te woorden.
Niet dat ik zo graag de update wilt maar het gebrek aan goede communicatie en breken van beloftes maakt het erg.

• Vlassie1980
Begint een beetje op de BlackBerry 10 soap te lijken voor de BlackBerry Playbook.

Die update werd ook alleen maar uitgesteld en uitgesteld om vervolgens helemaal nooit te verschijnen....

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Het breken van beloftes is wat vervelend is. Communicatie is redelijk (ruimte voor verbetering maar niet slecht)

Update komt er wel want de beta's zijn er. Echter de final telkens niet. Blijkbaar is het lastiger dan ze eerst dachten.

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 13:22

Knal127

Een raar geval...

Als ze er toch zo lang over doen, waarom zoveel moeite doen voor een "oude" android versie en al die moeite niet gelijk stoppen in 4.4? Of kunnen we met dit tempo de 4.4 versie ergens in 2015 verwachten?

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Mrjraider
  • Niet online
Daarover kan niemand wat van zeggen. Er staat "future version" onder KitKat zonder een datum of iets in die richting. Ik zou zeggen wacht af het komt vanzelf :)

• herlin14

• user_tweakers
  • Laatst online: 27-11 21:41
Volgens mij hebben de topmodellen een hogere prioriteit wat betreft de updates. Bij de Xperia P duurde het ook erg lang voordat we eindelijk van ICS naar JB konden gaan. Dit werd uiteindelijk volgens mij zelfs een half jaar uitgesteld :P. Naast de SP heeft Sony ook nog de Xperia T en V.. Als SP eigenaren zijn we daarom ook niet de enigste die wachten.

Sony kan het beter aankondigen als de update binnen twee weken klaar is.. Dan kunnen ze nooit heel veel meer uitlopen.

• thijsco19
Knal127 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:17:
Als ze er toch zo lang over doen, waarom zoveel moeite doen voor een "oude" android versie en al die moeite niet gelijk stoppen in 4.4? Of kunnen we met dit tempo de 4.4 versie ergens in 2015 verwachten?
Wie weet zijn ze nu ook bezig met 4.4 omdat 4.3 niet lukte :P.
Je hebt wel gelijk, 4.4 is nu al weer aantal maanden (?) oud. Snap ook niet waarom ze eerst 4.3 aan het werken zijn.

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-11 06:38
Volgens mij is de 'waarom de ene update als er alweer een nieuwe versie is'-discussie al enkele tientallen pagina's eerder gevoerd. Iets met tijd en kosten om zoïets te maken. Wees in elk geval blij dat 4.2 overgeslagen is, want anders zouden we pas over 2 jaar versie 4.4 krijgen gok ik zomaar.

Sorry dat ik misschien een beetje pissed off klink inmiddels, maar ik volg dit topic al maanden omdat mijn toestel ruk is :P Dan raak je vanzelf een beetje vermoeid van Sony.

[ Voor 23% gewijzigd door Frolow op 28-01-2014 00:07 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Na .263 is er een nieuwe FW verschenen op PTCRB:
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=23021

Dit maal met als nummer: 12.1.A.0.266

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:01:
Na .263 is er een nieuwe FW verschenen op PTCRB:
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=23021

Dit maal met als nummer: 12.1.A.0.266
Laat de firmware gewoon los in de wereld en ga dan bugfixen. Andere fabrikanten hebben daar wel succes mee :+ Leer ervan.

• Mrjraider
  • Niet online
Sony niet, maar die is denk ik ook veel te veel bezig met de flagships

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:05:
Sony niet, maar die is denk ik ook veel te veel bezig met de flagships
Zeg dat nu niet :'( Nu lijken ze weer op elke andere telefoonfabrikant :'(

• Mrjraider
  • Niet online
Het lijkt overigens wel zo. Voor de Z1 is enkele dagen geleden weer een FW rollout geweest met fixes en de SP zit nog steeds te wachten op 4.3.

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 14:54
Kan ook betekenen dat de eerdere uitrol voor de Z1 niet helemaal de juiste is geweest, hetgeen ze met de SP (hopelijk) willen voorkomen.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• Mrjraider
  • Niet online
We wachten af. Ik doe in ieder geval langer met mijn accu dan ooit. Stamina mode uit en ik red 2 dagen met gemak :)

• user_tweakers
mrjraider schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:30:
We wachten af. Ik doe in ieder geval langer met mijn accu dan ooit. Stamina mode uit en ik red 2 dagen met gemak :)
Hoezo langer dan ooit? Waarmee vergelijk je dit, of heb je custom firmware nu?

• Mrjraider
  • Niet online
Ik deed met de standaard stock firmware max 16 uur. Ik ben een intensieve gebruiker veel muziek en whatsapp. Ik vermoedde dat de stamina mode hier ook wat mee te maken had en deze heb ik uitgezet zit nu op 1 dag en 3 uur en heb nog 60% over.

Ik vermoed stamina mode omdat deze de wifi/3G verbreekt als je het scherm uitzet. Zodra je het scherm aanzet moet er dus weer opnieuw een goede verbinding gezocht worden wat extra stroom kost. Het is voor je accu voordeliger als je een verbinding behoud dan dat je deze verbreekt en verbind elke keer.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ga morgen lekker hier eventjes niet meer thuishoren. Ik download nu 4.4 net Nayakkernel :+ Ben benieuwd.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:38:
Ik deed met de standaard stock firmware max 16 uur. Ik ben een intensieve gebruiker veel muziek en whatsapp. Ik vermoedde dat de stamina mode hier ook wat mee te maken had en deze heb ik uitgezet zit nu op 1 dag en 3 uur en heb nog 60% over.

Ik vermoed stamina mode omdat deze de wifi/3G verbreekt als je het scherm uitzet. Zodra je het scherm aanzet moet er dus weer opnieuw een goede verbinding gezocht worden wat extra stroom kost. Het is voor je accu voordeliger als je een verbinding behoud dan dat je deze verbreekt en verbind elke keer.
Jij draait nu de 4.3 beta? Hoe lastig is die om erop te kwakken?

Ik draai 4.4 nu en dat gaat prima. Ik moet echt niet weer teruggaan naar 4.1.2... 4.3/4.4 draait zoveel soepeler.

• thijsco19
Ja tuurlijk wrijf het er maar in :|

:D .

Gelukkig dat de update de performance omhoog gooit.

• Mrjraider
  • Niet online
Nee ik draai nog steeds 254 stock. De leak versie is te installeren op dezelfde manier als CM.
unlock bootloader > CWM > Flash kernel > Flash rom > reboot

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:25:
Nee ik draai nog steeds 254 stock. De leak versie is te installeren op dezelfde manier als CM.
unlock bootloader > CWM > Flash kernel > Flash rom > reboot
Dat kan gewoon met de kernel die erin zit ook? Of werkt dat niet?

• Mrjraider
  • Niet online
Geen idee volgens mij moest de kernel appart vanwege flashproblemen via zip..

• herlin14
misschien toch deze week...
Xperia SP and Xperia TX Android 4.3 “Testing complete, Awaiting rollout” says Vodafone Aus...
http://community.vodafone...February-2014/ba-p/315489

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 22:31
Ben blij dat ik geen SP heb gekocht. Een update dat in november 2013 zou komen is er nog steeds niet. En Sony beloofde in 2012 dat ze sneller met updates zouden komen voor toekomstige modellen.

GoT, You have to love it!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Lisadr schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:35:
Ben blij dat ik geen SP heb gekocht. Een update dat in november 2013 zou komen is er nog steeds niet. En Sony beloofde in 2012 dat ze sneller met updates zouden komen voor toekomstige modellen.
Wat heb je dan wel gekocht?

• jwtje30
Geen Sony dan, waarschijnlijk een Nexus 5 ;-)

• Mrjraider
  • Niet online
De update werd in December al belooft maar elke flapdrol weet dat dat een maand van feestdagen en vreeterijen is dus dan snap ik een beetje vertraging wel maar inderdaad het updaten van de SP laat nog op zich wachten.

• novosibirk
Denken jullie dat de camera ook eens fatsoenlijk gaat presteren, na de update??
Zoals ik paar weken geleden al zei : die update komt eind maart of helemaal niet. Dit is gebasseerd op herhaaldelijk ervaring met aziatisch bedrijven :)

• Mrjraider
  • Niet online
Geen idee eigenlijk. Ik weet ook niet of iemand hier met een Unlocked bootloader de leak heeft geprobeerd.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:26:
Geen idee eigenlijk. Ik weet ook niet of iemand hier met een Unlocked bootloader de leak heeft geprobeerd.
Als ik zondag tijd heb wil ik het best nog steeds proberen. Moet alleen alles netjes backuppen wat kut is.

Of ik probeer de flashable image die ook al verschenen is ergens.

Verwijderd

Ik gebruik de leak.
Als jullie iets willen weten moet je het maar vragen.
Voorlopig blijf ik er nog wel op, is een hele fijne software met lange accuduur

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:11:
Ik gebruik de leak.
Hoe is de camera met deze leak?

DaveD

• Vlassie1980
Gisteren iets heel vaags gehad met mijn telefoon:

Telefoon lag gewoon standby op de tafel, maar na het drukken op de powerknop kreeg ik geen beeld meer. Volume toetsen deden het nog wel want je hoorde geluid als je erop drukte en ook de camera knop deed het. Ook onderin het scherm drukken werkte gewoon, want ik hoorde het geluid van de back / home buttons. Vervolgens maar geprobeerd om op gevoel de telefoon uit te schakelen door eerst de powerknop lang in te drukken en vervolgens ergens op het zwarte vlak te drukken om te bevestigen dat ik hem uit wou schakelen. Dat werkte gelukkig want ik was al bang dat ik hem moest opsturen en aangezien ik mijn sim moest verkleinen heb ik ook geen vervangend toestel meer.

Ik had eerst het briljante plan om de batterij eruit te halen maar dat kan bij deze dus helemaal niet :+
Vaag probleem, denk ook dat er iets niet helemaal lekker was me de sim want ik kon tijdens dat probleem met het scherm ook niet gebeld worden :?

[ Voor 10% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-02-2014 09:52 ]

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:46:
[...]

Hoe is de camera met deze leak?
Sorry dat kan ik niet echt testen, omdat de camera lens flink beschadigt was.
Daarom heb ik hem erafgehaald.
Nu zit hij zonder lens
Kan het wel proberen hoor

• novosibirk
Hoe is het wifi bereik met de leak??

[ Voor 4% gewijzigd door novosibirk op 08-02-2014 12:45 ]

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-12 15:15
Vlassie1980 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:51:
Gisteren iets heel vaags gehad met mijn telefoon:

Telefoon lag gewoon standby op de tafel, maar na het drukken op de powerknop kreeg ik geen beeld meer. Volume toetsen deden het nog wel want je hoorde geluid als je erop drukte en ook de camera knop deed het. Ook onderin het scherm drukken werkte gewoon, want ik hoorde het geluid van de back / home buttons. Vervolgens maar geprobeerd om op gevoel de telefoon uit te schakelen door eerst de powerknop lang in te drukken en vervolgens ergens op het zwarte vlak te drukken om te bevestigen dat ik hem uit wou schakelen. Dat werkte gelukkig want ik was al bang dat ik hem moest opsturen en aangezien ik mijn sim moest verkleinen heb ik ook geen vervangend toestel meer.

Ik had eerst het briljante plan om de batterij eruit te halen maar dat kan bij deze dus helemaal niet :+
Vaag probleem, denk ook dat er iets niet helemaal lekker was me de sim want ik kon tijdens dat probleem met het scherm ook niet gebeld worden :?
Je bent niet de eerste die dat heeft. Bij mij is gewoon nog twee keer op de aan/uit-knop drukken genoeg om weer beeld te krijgen.

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 11:46
Dit gebeurt mij dagelijks. Inderdaad nog een keer op de powerknop zodat ie in standby gaat en dan weer op de powerknop en hij doet het.
Er zit trouwens een klein knopje in de buurt van je accu, daarop drukken zou hetzelfde zijn als accu eruit.

[ Voor 4% gewijzigd door melek-taus op 08-02-2014 19:39 ]

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• Vlassie1980
melek-taus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:01:
Dit gebeurt mij dagelijks. Inderdaad nog een keer op de powerknop zodat ie in standby gaat en dan weer op de powerknop en hij doet het.
Er zit trouwens een klein knopje in de buurt van je accu, daarop drukken zou hetzelfde zijn als accu eruit.
Stelt me toch weer enigszins gerust, ik had aan het begin ff flink de pest in want om de een of andere reden gaat bij mij alles op den duur verrot :P

Verwijderd

novosibirk schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:45:
Hoe is het wifi bereik met de leak??
Veel beter dan 4.1;)
Ongeveer vergelijkbaar met cyanogenmod

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:04:
[...]

Veel beter dan 4.1;)
Ongeveer vergelijkbaar met cyanogenmod
Ben je ook tegen dingen aangelopen? Mij lukt het nog steeds niet om hem te flashen. Ik loop direct tegen bootloops aan :(

• WouterT13
  • Laatst online: 01-12 12:46
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:11:
Ik gebruik de leak.
Is er iets veranderd aan het RAM-management?

• herlin14
Hmm, wij wijken steeds meer af van de reguliere '[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie'...

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

herlin14 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:09:
Hmm, wij wijken steeds meer af van de reguliere '[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie'...
Mooi als jij een ander onderwerp hebt prima maar voorlopig kan dit toch zo doorgaan? :> Anders valt het hier ook dood.

• Mrjraider
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor; heeft iemand met het gebruik van de walkman ook wel eens dat een nummer word onderbroken door het geluid van een overslaande CD? Soms, maar dan ook echt soms heb ik dat. Vooral met wat grotere bestanden (meer dan 10mb)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:55:
Even een vraagje tussendoor; heeft iemand met het gebruik van de walkman ook wel eens dat een nummer word onderbroken door het geluid van een overslaande CD? Soms, maar dan ook echt soms heb ik dat. Vooral met wat grotere bestanden (meer dan 10mb)
Ja maar dat is omdat de files zelf ook corrupt zijn. Al eens dat gecontroleerd?

• Mrjraider
  • Niet online
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen... :P

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:28:
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen... :P
Maken ze met andere spelers dezelfde fouten op dezelfde plek? :+

• user_tweakers
Daar heb ik geen last van, Speel zelf voornamelijk muziek met de Walkman app via de App Remote over bluetooth naar me autoradio, dit werkt uitsteking zonder haperingen.

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:29:
[...]

Maken ze met andere spelers dezelfde fouten op dezelfde plek? :+
Geen idee, zoals ik al zei het gebeurd heel soms en dan op verschillende tijden :)

• novosibirk
Ik heb ook wel eens dat ik zwart beeld krijg als ik mn telefoon uiot de standby haal. Na een aantal keer drukken komt er wel weer beeld, iemand anders ook last ervan?
Alle hoop op de update bevestigd :D

• Mrjraider
  • Niet online
Ja dit is een bekend probleem. De update is er nog steeds niet, inmiddels al een maandje of 2 verder.
Op de support pagina stond eerst 2013-12 en nu 2014-01 maar het is inmiddels 02 en er is nog niks. Alle prioriteit is naar de Z series het is gewoon schandalig :(

• herlin14
Ik kan weinig met de 'standard' e-mailclient. Want zelfs de 'exchange account' werkt niet naar behoren.
- het sync. mijn agenda,notities en contacten helemaal niet.
- mijn submappen in Postvak IN worden niet herkent of gelezen...

Ik ben op zoek naar een betere alternatief

• herlin14
mrjraider schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:46:
... en nu 2014-01 maar het is inmiddels 02 en er is nog niks. Alle prioriteit is naar de Z series het is gewoon schandalig :(
Als de firmware wordt vrijgegeven dan zijn de ergenissen snel weer vergeten, maar dan komen weer nieuwe ...

• Mrjraider
  • Niet online
Eind februari begin maart is het antwoord van Sony via Facebook... Beetje jammer dat dit 2 / 3 maanden na december 2013 is...
Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste