Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:17:
De build is gecertificeerd en volgens geruchten komt de update een week later. Dit zou betekenen dat morgen de update te verwachten is.
Ben benieuwd :)
Mooi in het nieuwe jaar dus de custom roms op basis van stock :+ Hopelijk gaan de andere custom rom projecten dan ook wat sneller. Vooral de Cyanogenmod builds :+

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 29-12-2013 21:33 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ja, nu zitten de meeste builds (volgens de developers) op een aangepaste kernel van 4.1.2.. De sources van de 4.3 build van Sony zou helpen bij de ontwikkeling (aldus de ontwikkelaars op G+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:38:
Ja, nu zitten de meeste builds (volgens de developers) op een aangepaste kernel van 4.1.2.. De sources van de 4.3 build van Sony zou helpen bij de ontwikkeling (aldus de ontwikkelaars op G+)
Ik hoop het. Ik wil wel wat meer peper uit de Xperia SP halen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Inderdaad. Ik ben benieuwd naar de aankomende update. Ik zit nog steeds te prutsen met RAM management. Vooral in de trein op wifi hotspots, daar moet je dan aanmelden via de webpagina. En met walkman (of een andere musicplayer) aan gaat dat niet lekker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Goedemiddag lui..
Vandaag zou via de geruchten de update komen. Op XDA is het nieuws topic al in volle glorie actief met maar een vraag: Heeft iemand de update al?

Ik nog niet in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-08 20:34
Ik ook nog niet! Come on als het vandaag uitkomt dan neem ik alles terug :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_moi
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
Ik ben ook druk aan het F5'en vandaag.
Volgens mij zou indien beschikbaar het hier meteen te zien moeten zijn:
http://scavenger.ch/sonyu...el=C5303&custId=1273-0083

Je bent zo goed als je handtekening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb nog geen update :+ Alleen draai wel custom rom :+

We gaan het meemaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
31 december.. luitjes. Of we de update krijgen dit jaar is nog maar de vraag want verschillende XDA users hebben gechat met de Sonychatdesk en de een zegt dat de update enkele dagen vertraagd is en de ander zegt dat we de update gewoon krijgen.

Ik verwacht de update niet eerder dan 2014..

Maar goed, allemaal de beste wensen. Laat alle 10 de vingers nog aan je handen zitten aan het einde van de nacht en een gelukkig 2014 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Laatst online: 09-09 20:01
Da_moi schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:09:
Ik ben ook druk aan het F5'en vandaag.
Volgens mij zou indien beschikbaar het hier meteen te zien moeten zijn:
http://scavenger.ch/sonyu...el=C5303&custId=1273-0083
zou kunnen, maar denk dat je hier meer zekerheid hebt:
http://www.sonymobile.com/nl/software/phones/xperia-sp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Denk het niet eigenlijk :P Vooral de websites van fabrikanten lopen vaak achter want ze zijn lokaal en niet internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Laatst online: 09-09 20:01
Touchdomex schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:45:
[...]

Denk het niet eigenlijk :P Vooral de websites van fabrikanten lopen vaak achter want ze zijn lokaal en niet internationaal.
oke, mijn fout. Heb er weinig ervaring mee, maar dit leek me logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
De update komt, zoals ik al verwachte ergens begin 2014: http://forum.xda-develope...?p=48996978&postcount=592

Er is vertraging!

Een dikke minpunt voor Sony maar goed!
Fijne jaar wisseling iedereen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:27:
De update komt, zoals ik al verwachte ergens begin 2014: http://forum.xda-develope...?p=48996978&postcount=592

Er is vertraging!

Een dikke minpunt voor Sony maar goed!
Fijne jaar wisseling iedereen :D
Dik pluspunt dat ze alsnog reageren. Dat is wel bij andere fabrikanten anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Volgens mij is dat altijd bij Sony.. Toen ik me Xperia P had, was de overgang van ICS naar JB ook iets van 4 of 6 maanden vertraagd.

Als je echt enorm veel waarde aan de updates hecht, dan moet je gewoon een Nexus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

user_tweakers schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:40:
Volgens mij is dat altijd bij Sony.. Toen ik me Xperia P had, was de overgang van ICS naar JB ook iets van 4 of 6 maanden vertraagd.

Als je echt enorm veel waarde aan de updates hecht, dan moet je gewoon een Nexus nemen.
Sony moet de volgende Nexus leveren :+ Dan ga ik sowieso voor een Nexus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-08 20:34
Die update komt niet meer, begin 2014 yearight !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:22

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Touchdomex schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:41:
[...]

Sony moet de volgende Nexus leveren :+ Dan ga ik sowieso voor een Nexus :+
In dat geval moet je wel een aantal concessies doen.. De Xperia skin met de bijbehorende apps zou ik niet graag willen missen.

Weet iemand trouwens hoe je de SP root? Mijn buildnummer is 12.0.A.2.254

Ik heb een topic van XDA gevolgd en deze video: YouTube: Xperia SP 12.0.A.2.245-254 Root For experts

Het is alleen niet gelukt, volgens een andere XDA gebruiker kan het zijn omdat de SuperSU een oude versie is, maar meer kon ik ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

user_tweakers schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:52:
[...]

In dat geval moet je wel een aantal concessies doen.. De Xperia skin met de bijbehorende apps zou ik niet graag willen missen.
Ja en dat is serieus don't care :D De stock skin is fijn maar dan wel met action launcher. Vooral vanwege de performance. Mijn homescreens zijn op alle toestellen soortgelijk ingedeeld.
Weet iemand trouwens hoe je de SP root? Mijn buildnummer is 12.0.A.2.254

Ik heb een topic van XDA gevolgd en deze video: YouTube: Xperia SP 12.0.A.2.245-254 Root For experts

Het is alleen niet gelukt, volgens een andere XDA gebruiker kan het zijn omdat de SuperSU een oude versie is, maar meer kon ik ook niet vinden.
Er is hier gewoon een topic voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:48
(jarig!)
Even een hele stomme vraag misschien, maar waarom zou ik voor de Sony SP moeten kiezen ipv een Samsung Galaxy S4 ? Zijn de enige 2 toestellen waar ik nog over twijfel bij het verlegen van mijn abbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Fiorano schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:42:
Even een hele stomme vraag misschien, maar waarom zou ik voor de Sony SP moeten kiezen ipv een Samsung Galaxy S4 ? Zijn de enige 2 toestellen waar ik nog over twijfel bij het verlegen van mijn abbo...
S4 of S4 mini???

Want S4 is een no-brainer. Daar ga je dan gewoon voor als het dezelfde prijs is. Al lijkt mij een S4 mini logischer... Dus waar gaat het nu om? ;)

In het geval van een S4 mini zou ik zelf gaan voor de Xperia SP. Simpele reden metalen behuizing en de fotoknop. Ook de onscreenbuttons zijn hemels.

Een S4 is een toestel wat ook in de pricewatch 2x duurder is dan een SP. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Fiorano schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:42:
Een S4 is bijna 2 keer zo duur, zal ongetwijfeld beter zijn overall maar ik heb persoonlijk geen zin in een duurder abbo als ik ook via GSMtopdeal een Xperia SP voor 21 eurie per maand heb.

Denk dat de SP gewoon een echte bang for buck telefoon is waarbij je ook nog eens een leuke LED notificatie onderin hebt :)

Moet nog een week wachten voor hij eindelijk geleverd wordt.... kan niet wachten _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 02-01-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Vlassie1980 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:16:
[...]

Een S4 is bijna 2 keer zo duur, zal ongetwijfeld beter zijn overall maar ik heb persoonlijk geen zin in een duurder abbo als ik ook via GSMtopdeal een Xperia SP voor 21 eurie per maand heb.

Denk dat de SP gewoon een echte bang for buck telefoon is waarbij je ook nog eens een leuke LED notificatie onderin hebt :)

Moet nog een week wachten voor hij eindelijk geleverd wordt.... kan niet wachten _/-\o_
Bang for buck?.... Kijk dan eens naar de Nexus telefoons of de Motorola Moto G.
De enige 'bang for buck' sony telefoon lijkt mij de Sony Xperia U (al weer wat ouder) en de Xperia T... De SP valt dan echt buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

user_tweakers schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:26:
[...]

Bang for buck?.... Kijk dan eens naar de Nexus telefoons of de Motorola Moto G.
Moto G wel, Nexus valt net wat buiten de budgetboot. Wel cheap voor wat je krijgt maar niet cheap cheap. Bedoel je betaalt nog steeds 400 euro voor en los toestel...
De enige 'bang for buck' sony telefoon lijkt mij de Sony Xperia U (al weer wat ouder) en de Xperia T... De SP valt dan echt buiten de boot.
Xperia T is er toch al tijden uit en vervangen voor de SP? Op dit moment geven de providers juist veel korting op de Xperia SP toestellen... Xperia T gaat er uit en krijgt mogelijk niet eens KitKat... Xperia SP juist wel. Xperia SP is op dit moment zelfs los net zo cheap als de Xperia T....

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 02-01-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:48
(jarig!)
Vlassie1980 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:16:
[...]

Bij Hi geeft ie allebei dezelfde maandprijs aan (37.50) en toestel gratis.... Ik wil sowieso 4G, en blijf bij Hi ivm de KPN Compleet voordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Fiorano schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:06:
[...]

Bij Hi geeft ie allebei dezelfde maandprijs aan (37.50) en toestel gratis.... Ik wil sowieso 4G, en blijf bij Hi ivm de KPN Compleet voordelen :)
Wacht serieus? :X Dan zou ik persoonlijk gaan voor de S4... Zoveel meer toestel :X Kun je niet beter voor een Xperia Z gaan dan? Die kost hetzelfde maar kan veel meer...

Nexus 5 kun je voor die prijs ook overwegen.

Een Xperia SP is niet een slecht toestel maar als je een toestel voor dezelfde prijs kan halen welke ongeveer 2 klassen hoger ligt dan had ik het wel geweten... Dan is de Xperia SP een erg slechte deal...

Xperia Z of Nexus 5 of Galaxy S4 of een Xperia SP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Of een ZR, of even wachten op de Z1f. S4 hoor ik wat mindere dingen over.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verdorie, ik weet dat het hier niet het prijzendiscussietopic is, maar de SP is wel efkes ferm goedkoop geprijsd: €299 plus €50 cashback bij coolblue, met gratis "Sony MDR-ZX100B t.w.v. € 99,-". Waaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Telefoon net binnengekregen.

+ Verademing qua snelheid ten opzichte van mijn Xperia Ray
+ Mooi scherm
+ Notification bar is cool

- Achterkant heeft speling
- Camera is matig

Overall gewoon tevreden want ik wist dit voordat ik de telefoon ging bestellen :)

Vanavond maar lekker verder rommelen.

Hebben jullie trouwens ook last van veel vingerafdrukken op het scherm?

[ Voor 10% gewijzigd door Vlassie1980 op 07-01-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:41:

Hebben jullie trouwens ook last van veel vingerafdrukken op het scherm?
Ja ik poets me helemaal suf maar ze blijven maar terug komen :P..

Iemand tips? Wellicht een screensticker op plakken?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Ogen dicht doen? Handschoenen dragen? :X

Valt me alleen op als ik vettige handen heb, anders vind ik het meevallen. Maar dan kan natuurlijk komen doordat ik er een screen protector erop heb zitten. :P

[ Voor 5% gewijzigd door thijsco19 op 07-01-2014 17:53 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=23021

Nieuwe Build voor ons toestel is gecertificeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Ben benieuwd wanneer ie beschikbaar komt voor ons, begin me toch wel te irriteren aan de memory management van de sony.

Overigens nog een andere vraag, ligt bij jullie het scherm ook iets "verzonken" ten opzichte van de metalen rand rondom het toestel? Aan de bovenkant lijkt het bij mij mooi netjes aan te sluiten, maar naar beneden toe zit er wat hoogteverschil in (niet storend overigens,met een screenprotector er op merk ik het nog amper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:34
hellboy123 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:00:
Ben benieuwd wanneer ie beschikbaar komt voor ons, begin me toch wel te irriteren aan de memory management van de sony.

Overigens nog een andere vraag, ligt bij jullie het scherm ook iets "verzonken" ten opzichte van de metalen rand rondom het toestel? Aan de bovenkant lijkt het bij mij mooi netjes aan te sluiten, maar naar beneden toe zit er wat hoogteverschil in (niet storend overigens,met een screenprotector er op merk ik het nog amper)
Wat is er met het memory management? Dat hij soms stottert? Dat ervaar ik wel eens namelijk.

Ik heb overigens hetzelfde als jij in je laatste alinea aangeeft. Toestel sluit bovenaan netjes aan, maar verder naar beneden ligt hij heel iets verzonken.

Wat gebeurt er trouwens met systeemupdates als je je telefoon gaat rooten en alleen de Sony skin verwijderd? Krijg je dan geen enkele update meer of krijg je bij iedere update de hele Sony skin er weer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Bij mij worden geregeld apps afgesloten vooral de walkman app.
Wat betreft het verzonken toestel, nee valt wel mee maar ik heb een leuke voor je kijk hier maar eens:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2584120

Bekijk de foto's via de links maar eens. Een toestel dat gewoon verbogen is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Leuk detail de vorige versie dus ook maar die is niet uitgekomen. Ze hadden dus een gecertificeerde 4.3 build maar die is niet uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:34:
[...]

Leuk detail de vorige versie dus ook maar die is niet uitgekomen. Ze hadden dus een gecertificeerde 4.3 build maar die is niet uitgekomen.
Vermoedens zijn dat er een aantal bugs zijn gefixt... Maar goed dat zijn alleen nog maar geruchten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Waarschijnlijk dan inderdaad een (belangrijke) bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Insert12 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:46:
[...]

Wat is er met het memory management? Dat hij soms stottert? Dat ervaar ik wel eens namelijk.
Inderdaad af en toe gestotter, en het afsluiten van bijvoorbeeld de walkman app als je aan het browsen bent. Ook moet chrome bij het opstarten vaak weer pagina's opnieuw laden, terwijl op mn tablet alles gewoon in het geheugen blijft staan.
mrjraider schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:31:
Bij mij worden geregeld apps afgesloten vooral de walkman app.
Wat betreft het verzonken toestel, nee valt wel mee maar ik heb een leuke voor je kijk hier maar eens:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2584120

Bekijk de foto's via de links maar eens. Een toestel dat gewoon verbogen is :O
Zo dat zijn wel hele erg voorbeelden, ik heb wel dat als ik de telefoon op de kop op tafel leg, deze inderdaad niet plat is. De telefoon "wipt" als ik op 2 diagonaal tegenover elkaar gelegen hoeken tik. Als ik zo naar het toestel kijk is er niets te zien, en voor de rest werkt alles gewoon goed. Ik hoop alleen niet dat er door de "buiging" extra druk op het glas ofzo zit waardoor deze een keer de geest gaat geven

[ Voor 48% gewijzigd door hellboy123 op 07-01-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Qua buiging etc vind ik het wel meevallen. Ik loop alleen te stoeien met RAM management en dat is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:48:
Qua buiging etc vind ik het wel meevallen. Ik loop alleen te stoeien met RAM management en dat is het wel.
Same here. Vandaar dat ik nu ook Cyanogenmod heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 22:26
Als het nog lang duurt (of als de update de RAM-problemen niet fixt) ga ik ook over op Cyanogenmod ja :( Heb 'm al sinds juli, maar ligt sinds begin September in mijn kast weg te rotten totdat er eens een update komt die 'm een stuk bruikbaarder maakt. Ben een beetje een n00b met betreft rooten, dus heb het liefst dat Sony eens lief is en een goede update geeft. Zit dus nu maar (nog steeds) weer op mijn Mediatek 6577-chinaphone. Werkt qua geheugenbeleid een stuk fijner, dan neem ik het feit dat ie ietwat slomer is maar voor lief.

Laten we hopen dat de update snel uitgerold wordt en zowaar wat issues fixt i.p.v. dat het alleen een nieuwe Android versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Frolow schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:36:
Laten we hopen dat de update snel uitgerold wordt en zowaar wat issues fixt i.p.v. dat het alleen een nieuwe Android versie is.
Laten de door jou gesignaleerde problemen nou juist door de sony Android versie komen. Buiten dat zijn er nog wat meer slordigheden die een goede werking van de SP in de weg staan. Bijvoorbeeld slechte WiFi. Ik ga er gewoon van uit dat het e.e.a. in 4.3 gefixt is.

Ik vraag me wel in alle eerlijkheid af of dan de ontevredenheid over de werking van de SP van alle voorgaande klagers ineens opgelost zijn. Ook vraag ik me af wat zij dan missen waardoor de SP niet bruikbaar is. Tis tenslotte een telefoon met wat leuke gimmicks. Laten zij anders gewoon een spelconsole kopen dan hebben ze iets om over te klagen. 8)7

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerNosferatu
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Klein vraagje betreffende een probleem dat ik ondervind met het alarm van mijn SP waar ik geen oplossing voor vind.

Ik gebruik het alarm redelijk veel voor alles en nog wat (mini-reminders ea, aangeleerd in mijn HTC periode) maar het probleem hiermee is dat als een alarm afgaat en de telefoon bevindt zich op dat moment in mijn achterbroekzak/jaszak, dat die onmiddellijk gesnoozed wordt want snooze is gewoon een knopje-druk-actie en geen slide.

Dit is op zich niet echt een probleem, ware het niet dat het snoozen van een alarm op de SP ook inhoudt dat het toestel wordt unlocked. Dit biedt dan namelijk de mogelijk aan de telefoon om - afhankelijk van mijn wiebel/wandelgedrag - mijn gehele contactlist af te bellen. Iets wat me (tot nu toe) niet populairder maakt bij mijn medemens als het gaat om een echt wake-up alarm om 0530.

Iemand die hier een oplossing voor heeft of gebruiken jullie een non-stock alarm-app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Even via instellingen > Weergave de handschoenmodus uitzetten.
Ik zelf gebruik Timely :) Werkt prima alleen als je de stamina mode gebruikt moet die app ook tussen de uitzonderingen komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vanavond ga ik eens op ebay duiken en een vervangende behuizing kopen voor mijn Xperia :) :+

Ik wil een rode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerNosferatu
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@mrjraider: bedankt, moraal van het verhaal, nooit je phone aan iemand anders geven om eens "te kijken", wat dan eigenlijk (en klaarblijkelijk) uitmondt in "wat rondkloten"

Uit interesse heb ik toch Timely geinstalleerd om eens te testen want als mijn broekzak een rekensommetje kan oplossen om het alarm te snoozen, denk ik dat er wel wat meer aan de hand is ;)

Cheers mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Iemand die een Unlocked bootloader heeft en de aankomende update wilt testen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2603464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:13:
Iemand die een Unlocked bootloader heeft en de aankomende update wilt testen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2603464
Vanavond maybe.

Afhankelijk of ik tijd heb :+

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 09-01-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:50
Ik wil niet voorlopig omwille 2 redenen, geen recovery en draait zelf momenteel kitkat (perfect) dusja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ikke nog lekker stock. Maar als ik de build datum van de kernel bekijk (19 november 2013) dan was ie dus al lang en breed klaar (zo goed als)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:31:
Ikke nog lekker stock. Maar als ik de build datum van de kernel bekijk (19 november 2013) dan was ie dus al lang en breed klaar (zo goed als)
Builddatum van kernel zegt geen fluit :) Builddatum van de rom zegt meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik kan em niet testen ik zit nog op locked bl en stock en heb de aankomende weken ook geen tijd.
Wellicht dat iemand hier eens kan spelen met de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:34
royalt123 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:29:
Ik wil niet voorlopig omwille 2 redenen, geen recovery en draait zelf momenteel kitkat (perfect) dusja :p
Op de Xperia SP? Hoe kom je daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Insert12 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:21:
[...]

Op de Xperia SP? Hoe kom je daar aan?
Ik heb ook al KitKat.

Cyanogenmod O+

Je moet al op een originele firmware zitten wil je die 4.3 rom flashen. Mij niet gezien voorlopig :P Dat is mij teveel werk voor eventjes snel tussendoor.

[ Voor 27% gewijzigd door Touchdomex op 09-01-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Touchdomex schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:35:
[...]

Ik heb ook al KitKat.

Cyanogenmod O+

Je moet al op een originele firmware zitten wil je die 4.3 rom flashen. Mij niet gezien voorlopig :P Dat is mij teveel werk voor eventjes snel tussendoor.
Hoe is de ervaring met KitKat ten opzichte van de Sony software? En zijn de Sony apps er nog aanwezig? (Walkmann)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

user_tweakers schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Hoe is de ervaring met KitKat ten opzichte van de Sony software? En zijn de Sony apps er nog aanwezig? (Walkmann)
Walkman is los te installeren alleen weet ik niet hoe die zich gedraagt. In principe gebruik ik nu Play Music en Apollo.

Sony software heb je 0,0. Ook geen radio en daarom wil ik eigenlijk wel weer stock based hebben. Die hebben wel het framework om de radio en andere sony dingen te laten werken.

Voor de rest is het voor mij zeer fijn. Je levert op veel dingen in zoals batterijduur en andere specifieke sonyfuncties maar je krijgt er een soepel toestel met een fatsoenlijk rambeleid voor terug. Ik heb Action Launcher erbij en dat gaat als een speer. Alleen moet je wel weten wat je doet en om kunnen gaan met Vanilla android. Enige reden dat ik nu Cyanogenmod draai is omdat 4.1.2 toch nu echt traag is in vergelijking. Dat scheelt al enorm met 4.3 vooral op de houdbaarheid. Om de simpele reden TRIM support. Het OS ruimt zichzelf dus op waardoor je de snelheid langer kan behouden.

Ik wacht zelf stock af. Ik raad niemand aan om Cyanogenmod te gaan gebruiken om de simpele reden het is experimentele software en dat moet je net liggen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Bedankt, dat is inderdaad niets voor mij! Lekker stock Sony voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:04:
[...]

Walkman is los te installeren alleen weet ik niet hoe die zich gedraagt. In principe gebruik ik nu Play Music en Apollo.

Sony software heb je 0,0. Ook geen radio en daarom wil ik eigenlijk wel weer stock based hebben. Die hebben wel het framework om de radio en andere sony dingen te laten werken.

Voor de rest is het voor mij zeer fijn. Je levert op veel dingen in zoals batterijduur en andere specifieke sonyfuncties maar je krijgt er een soepel toestel met een fatsoenlijk rambeleid voor terug. Ik heb Action Launcher erbij en dat gaat als een speer. Alleen moet je wel weten wat je doet en om kunnen gaan met Vanilla android. Enige reden dat ik nu Cyanogenmod draai is omdat 4.1.2 toch nu echt traag is in vergelijking. Dat scheelt al enorm met 4.3 vooral op de houdbaarheid. Om de simpele reden TRIM support. Het OS ruimt zichzelf dus op waardoor je de snelheid langer kan behouden.

Ik wacht zelf stock af. Ik raad niemand aan om Cyanogenmod te gaan gebruiken om de simpele reden het is experimentele software en dat moet je net liggen of niet.
Voor de CyanogenMod van de Galaxy S+ was er ook een xperia pakketje gemaakt. Deze werkte 100% (99 als je telt dat de visualizer niet werkte) maar verder wel alles :) Het jammere wel was was het feit dat de walkman een accu vretertje was :P

Ikzelf blijf voorlopig nog op stock.. Ben benieuwd naar de update. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:58:
[...]

Voor de CyanogenMod van de Galaxy S+ was er ook een xperia pakketje gemaakt. Deze werkte 100% (99 als je telt dat de visualizer niet werkte) maar verder wel alles :) Het jammere wel was was het feit dat de walkman een accu vretertje was :P

Ikzelf blijf voorlopig nog op stock.. Ben benieuwd naar de update. O-)
Ja ik hoop dat hij deze week uitkomt. Anders moet ik 4.1.2 flashen :'( DO NOT WANT! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik de xperia SP binnengekregen. Al snel merkte ik dat de batterij van 45% (stond hij al op tijdens levering) vloog hij achteruit binnen een half uur / uur naar 32%. Hij hangt al 2 uur aan de lader en zit nu pas op 55%. Is dit normaal voor de eerste keer?

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:21:
Vandaag heb ik de xperia SP binnengekregen. Al snel merkte ik dat de batterij van 45% (stond hij al op tijdens levering) vloog hij achteruit binnen een half uur / uur naar 32%. Hij hangt al 2 uur aan de lader en zit nu pas op 55%. Is dit normaal voor de eerste keer?

Hoor graag van jullie.
Welke oplader gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bijgeleverde oplader gebruik ik met de snoertje van mijn oude galaxy s. Zou dat het zijn? De kop is gewoon van sony zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Lijkt me raar aangezien het gewoon een universele micro usb kabel is (correct me if im wrong tho)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Probeer het gewoon eens met de volledige setup van sony. Kijk of je daar een ander resultaat krijgt. Kan best dat die Galaxy S kabel gaar is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Even een ander vraagje tussendoor; iemand enig idee of programma waarmee ik playlists via mijn pc kan maken en met de walkman app kan laten syncen? Ik heb winamp en de winamp app al geprobeerd maar die werken niet lekker vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Gewoon met Windows Media Player kan dat, MTP werkt daar redelijk goed mee samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AmbroosV schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:47:
Gewoon met Windows Media Player kan dat, MTP werkt daar redelijk goed mee samen.
MTP werkt met niets goed samen :'(

MTP is om te huilen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu de geleakte versie van 4.3
Wifi is echt enorm verbetert heb ik het goed, morge nog ff testen en dan reageer ik zondag wel met meer indrukken
Kwa snelheid is het zoals verwacht langzamer dan vanir aosp.
Nu heb ik nog geen systeemapps verwijdert, dat zal ik morgen wel doen
Voor zover is het een leuke upgrade, vooral de hele ui, met downloadbare thema's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:02:
Wifi is echt enorm verbetert heb ik het goed, morge nog ff testen en dan reageer ik zondag wel met meer indrukken
Voor zover is het een leuke upgrade, vooral de hele ui, met downloadbare thema's
Zou je de batterijduur kunnen uittesten/laten zien? Ik wil weten hoe goed die is. Als die goed is dan ga ik ervoor. #yolo #swag #flashen4life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zal morge testen tot savonds laat, en dan laat ik het wel horen.
Volgebs mij moet et nog gecalibreerd worden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:23:
IK zal morge testen tot savonds laat, en dan laat ik het wel horen.
Volgebs mij moet et nog gecalibreerd worden;)
Als ik het dinsdag weet kan ik nog net op tijd flashen. Dus je hebt nog eventjes :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:02:
Fijn om te horen.. Mijn kamer zit altijd op de grens van net wel net niet wifi.. Hopelijk is dat dan ook opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
AmbroosV schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:47:
Dan gaan we dat eens proberen.

Een wat mindere bug die ontstaat door het gebruik van mtp is dubbele bestanden
Volgens de walkman heb ik 1080 muziek bestanden (dit zijn er eigenlijk maar 540) elk nummer staat dubbel maar niet alleen in de walkman app ook in bijvoorbeeld Apollo..
Ik heb alles al geprobeerd, de vorige keer hielp een fabrieksreset maar ik ga dit niet eindeloos blijven doen natuurlijk..

Schijnbaar gaat er iets niet goed bij het vormen van de database want na een poos komt het euvel terug.. Hopelijk is dit in 4.3 gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

user_tweakers schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:27:
[...]

Fijn om te horen.. Mijn kamer zit altijd op de grens van net wel net niet wifi.. Hopelijk is dat dan ook opgelost :)
Dat probleem had ik eerst ook, maar dat is opgelost, 2 streepjes bereik waar het eerst cobstant uitviel.
Alleen het rammanagement is nog steeds om te huilen.
Als het in de uiteindelijke update niet is opgelost toch maar weer terug naar Vanir aosp

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Bij ook inderdaad me kamer op de grens van het wifi signaal.
Gelukkig is dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Telefoon nu 5 dagen in bezit en ik ben er meer dan tevreden mee. Het is een openbaring in vergelijking met mijn oude Xperia Ray. Ik snap nog steeds niet waarom die telefoon zo veel hoge beoordelingen kreeg, want hij was echt mega traag en het typen op het kleine schermpje was een drama. Moet wel zeggen dat ik de camera van de Xperia Ray beter vond qua kwaliteit, daar blonk dat toestel echt in uit. Beetje jammer dat het 15 seconden duurde voor de camera was opgestart :P

Bij deze gaat alles gelukkig erg soepel en het grotere scherm is ook perfect. Zeker als je van een 3,3 inch komt. Enige nadeel dat ik tot nu toe heb ervaren is de erg matige wifi ontvangst, als ik 1 verdieping boven de router zit dan begint hij al uit te vallen. Ik wacht de updates wel rustig af, grote kans dat het dan verholpen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:09:
Enige nadeel dat ik tot nu toe heb ervaren is de erg matige wifi ontvangst, als ik 1 verdieping boven de router zit dan begint hij al uit te vallen. Ik wacht de updates wel rustig af, grote kans dat het dan verholpen is :)
Grote kans? Ik hoop er ernstig op, maar ben een beetje bang dan het meer een hardware kwestie is, dan een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Zoals niesie aangegeven heeft zou het opgelost moeten zijn.

Dus waar blijft die update? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Geen idee... Wellicht aanstaande maandag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Laten we het hopen. Maar wat zou een reële kans zijn?

We zeggen dit nu al een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Geen idee, werkelijk waar. Maar aangezien de LEAK van de update op veel toestellen al prima draait is het bedenkelijk dat de update snel komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Klopt, heb net even het topic op XDA gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:25:
[...]

Als ik het dinsdag weet kan ik nog net op tijd flashen. Dus je hebt nog eventjes :>
Zoals het er nu uitziet is de accuduur prima, kheb nu 3.5 uur schermtijd op een kwart brightnes, en heb nog 36 % over.
Morge moet ik naar school, en das een prima test, want ik weet ong. aan het eind van de schooldag wat ik over heb met cm11 en dergelijke ;)

Edit: 5 uur schermtijd en nog 14% over, ik ben tevreden ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:02:
[...]

Zoals het er nu uitziet is de accuduur prima, kheb nu 3.5 uur schermtijd op een kwart brightnes, en heb nog 36 % over.
Morge moet ik naar school, en das een prima test, want ik weet ong. aan het eind van de schooldag wat ik over heb met cm11 en dergelijke ;)

Edit: 5 uur schermtijd en nog 14% over, ik ben tevreden ^^
Morgenavond eens flashen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtonio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01-2024
Even op facebook gevraagd aan Sony NL, ze zeggen dat ze geen datum weten maar dat de update wel zeer binnenkort komt... Hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Het geen wat ze dus al weken zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb deze telefoon vanaf vandaag, bevalt prima, alleen een ding wil niet werken. Sinds het moment dat hij uit de doos komt werkt de camera niet, zelfs een fabrieksinstellingen etc werken niet. Volgens de software zijn er geen updates voor mijn telefoon, en de cache legen van de camera werkt ook niet.

Via de camera app van Sony zelf krijg ik de melding -Fout. Onbekende fout-, en via een camera-app Cymera, krijg ik -cannot connect with camera-.

Is hier een oplossing voor, of zal ik naar de telefoonwinkel moeten. Zal mij weer net gebeuren.

Ik hoop op een oplossing.

Edit: Via een andere camera=app werkt de front camera wel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Merkwaardig; wellicht is een reflash een idee? Dan moet je even Sony Update Centre downloaden vanaf de sony website, en dan de instructies volgen.. Werkt wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrjraider schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:10:
Merkwaardig; wellicht is een reflash een idee? Dan moet je even Sony Update Centre downloaden vanaf de sony website, en dan de instructies volgen.. Werkt wellicht
Heb dat net gedaan, heb de stappen gevolgd. Dan kom ik in de veilige modus van de telefoon. Met geen beter resultaat helaas.

Ik kom ook niet verder dan verbinden in dat programma.

http://i42.tinypic.com/6rm5ie.png
Deze stap volg ik, dan kom ik in veilige modus terecht, waarna ik niet meer verder kom en de camera ook niet werkt.

Edit dinsdagmorgen: Vannacht 1.00 was de batterij 90% vol. Toen ik de telefoon net wou pakken ( 9.45) ging hij niet meer aan omdat hij helemaal leeg was. Alleen wifi stond aan.

Is dit normaal? Heb erg spijt van mijn keuze.

Edit: Hij wordt opgehaald voor reparatie, waarschijnlijk zal; ik een nieuwe krijgen. Hebben meer mensen problemen gehad met deze telefoon?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Nee helemaal geen problemen tot zover.. Gelukkig..
Laten we hopen dat je je telefoon weer snel retour heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Z1 heeft nu 4.3 uitrol gekregen volgens mij, SP zal dan toch wel snel volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus007
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02-2023
Hier een tevreden gebruiker van de SP, maar bij de aan/uit knop begint de lak los te laten na een half jaar. Hebben hier meer tweakers ervaring mee? Ik gebruik geen case, dit heb eigenlijk nooit gedaan. Mijn voornamelijk HTC's zagen er na 2 jaar nog super strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Ook bij mij zijn er stukjes lak (?) eraf. Vind het niet storend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje30
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03-2022
Bij mijn Experia SP is er ook lak af bij de aan/uit knop, na ruim een half jaar in gebruik. Ik heb ook nooit een case gebruikt. Vind de slijtage ook niet storend. Telefoon wordt elke dag intensief gebruikt. Verder ziet mijn foon er nog als nieuw uit! :)

Vraagje: ik gebruik sinds kort de google calendar. Nadeel daarbij is dat bij het opnieuw opstarten van de telefoon de 'melding' voor een agendaherinnering in de standaard geinstalleerde agenda weer aangevinkt staat (en dus ook in de google calendar), terwijl ik die had uitgevinkt. Ook zijn de instellingen in de google calender gereset, zoals 'weeknummer weergeven' staat weer uit, terwijl dat aan stond en 'week begint op' staat weer op standaard, terwijl ik zondag had aangevinkt. Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 74% gewijzigd door jwtje30 op 14-01-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Ok ik dacht juist dat de lak eraf kwam doordat ik een hoesje gebruik. Blijkt dus normal te wezen, maar is inderdaad niet opvallend of storend.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de agenda app op de xperia sp?
Als ik iets wil opslaan, dan komt hij niet in de agenda te staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Geen last van loslatende lak hierzo (ruim half jaar in bezit)

Over de agenda, geen problemen hierzo, misschien sla je het agenda item op onder een agenda die standaard niet weergegeven wordt door de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Telefoon nu 4 maanden in bezit. Veel gebruik maar nog geen problemen met de Lak hier :) Bij mij SGS+ was dit wel anders :(
Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste