Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Touchdomex schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:13:
http://www.ebay.com/itm/B...Tools&hash=item232cc141b9

Iemand ervaring met dit soort replacement parts?

Wil eigenlijk een rode achterkant hebben :+ Rood frame wil ik ook wel als dat makkelijk te doen is. Zijn er al mensen die hier ervaringen mee hebben?
Ik heb van die ebay verkoper de witte variant gekocht, was toen snel geleverd!
Aan de onderkant (vlak bij de transparante led-strip) kraakt die backcover een beetje (zit beetje speling op) als ik daar met een vinger druk op zet... voor de rest qua looks wel tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

renio schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:45:
[...]

Ik heb van die ebay verkoper de witte variant gekocht, was toen snel geleverd!
Aan de onderkant (vlak bij de transparante led-strip) kraakt die backcover een beetje (zit beetje speling op) als ik daar met een vinger druk op zet... voor de rest qua looks wel tevreden van.
Zelfde materiaal ook of niet? Mijn huidige kraakt ook al dus daar is toch geen verbetering :+

Wil alleen wel ook graag dat rode frame hebben :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ook dat zijn SP snel warm wordt?
Als ik een kort filmpje maak, of een paar minuten met wat zwaardere apps bezig ben wordt de telefoon erg snel warm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:32:
Heeft er iemand ook dat zijn SP snel warm wordt?
Als ik een kort filmpje maak, of een paar minuten met wat zwaardere apps bezig ben wordt de telefoon erg snel warm??
Wat is warm?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Weet iemand hoe ik een SP waarvan de bootloader unlockt is kan gaan herstellen? Mijn telefoon is versleuteld, maar nu wil hij na het decrypten niet verder gaan begint hij te rebooten. Ik wil hem graag gaan resetten.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ieperlingetje schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:10:
Weet iemand hoe ik een SP waarvan de bootloader unlockt is kan gaan herstellen? Mijn telefoon is versleuteld, maar nu wil hij na het decrypten niet verder gaan begint hij te rebooten. Ik wil hem graag gaan resetten.
Kun je hem niet wissen? Via je bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Nogal moeilijk als hij steeds reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ieperlingetje schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:22:
Nogal moeilijk als hij steeds reboot
Je kan toch gewoon in de bootloader komen met de toetsencombinatie? Of reboot hij daarvoor nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja wat is warm :P
Ding wordt voor mijn idee best warm, niet dat je er extreem last van hebt, maar als je hem na gebruik in je broekzak doet voel je hem toch ook nog wel een redelijke tijd warmte uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:23:
[...]

Je kan toch gewoon in de bootloader komen met de toetsencombinatie? Of reboot hij daarvoor nog?
Ja ik kan in de bootloader komen, maar hoe kan ik dan verder? Ik wil graag de stock firmware behouden, maar als ik wil gaan repairen met de tool van sony, krijg je mooi de melding (error unlocked bootloader detected, contact support). Ik betwijfel of dat ze mij graag gaan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ieperlingetje schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:42:
[...]

Ja ik kan in de bootloader komen, maar hoe kan ik dan verder? Ik wil graag de stock firmware behouden, maar als ik wil gaan repairen met de tool van sony, krijg je mooi de melding (error unlocked bootloader detected, contact support). Ik betwijfel of dat ze mij graag gaan helpen.
Genoeg te vinden op XDA daarover. Of het custom rom topic van de Xperia SP :+

[Sony Xperia SP] Rooten en Custom ROMS

Zolang je nog netjes in de de bootloader kan komen is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:27:
[...]

Haha ja wat is warm :P
Ding wordt voor mijn idee best warm, niet dat je er extreem last van hebt, maar als je hem na gebruik in je broekzak doet voel je hem toch ook nog wel een redelijke tijd warmte uitstralen.
Heb hetzelfde hoor. Tenzij je het vervelend vindt zal ik me er geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Aangezien ik toch altijd op de stock firmware bleef werken, heb ik via de flash unlock tool de originele key terug gezet, en nu mort de update tool van sony niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ieperlingetje schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:24:
Aangezien ik toch altijd op de stock firmware bleef werken, heb ik via de flash unlock tool de originele key terug gezet, en nu mort de update tool van sony niet meer.
De officiele tool van Sony zelf? Of flashtool? Welke tools bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:25:
[...]

De officiele tool van Sony zelf? Of flashtool? Welke tools bedoel je?
De flashtool dat ik destijds van xda gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
@AmbroosV

Er gaan geruchten dat de update voor Sony Xperia SP (die volgens de webpagina van Sony dit jaar zou komen) niet komt maar dat we gelijk Kitkat krijgen?
Enig informatie voor ons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:57:
@AmbroosV

Er gaan geruchten dat de update voor Sony Xperia SP (die volgens de webpagina van Sony dit jaar zou komen) niet komt maar dat we gelijk Kitkat krijgen?
Enig informatie voor ons :D
Zouden ze zoveel uitstellen? Eerst al 4.2.2 en nu ook 4.3....

Vind dat eigenlijk niet een positieve ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:58:
[...]

Zouden ze zoveel uitstellen? Eerst al 4.2.2 en nu ook 4.3....

Vind dat eigenlijk niet een positieve ontwikkeling...
Brin Taylor aka Ubberlaggydarwin zegt dat deze update dus niet komt.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/551428_509464859151470_1449824632_n.jpg

Ik zal een vraag posten op de officiele Sony FB pagina want ik ben reuze benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:02:
[...]

Brin Taylor aka Ubberlaggydarwin zegt dat deze update dus niet komt.
[afbeelding]

Ik zal een vraag posten op de officiele Sony FB pagina want ik ben reuze benieuwd
Dat is gewoon raar. Betekent automatisch dat je ruim een half jaar zonder fatsoenlijke updates zit. De laatste update is van september ofzo.

Ik zit nu welliswaar op custom roms maar die missen serieus de batterijduur in idle... Dat gaat afschuwelijk hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:06:
[...]

Dat is gewoon raar. Betekent automatisch dat je ruim een half jaar zonder fatsoenlijke updates zit. De laatste update is van september ofzo.

Ik zit nu welliswaar op custom roms maar die missen serieus de batterijduur in idle... Dat gaat afschuwelijk hard...
Ikke nog lekker op Stock zitten vanwege de aangekondigde update. Wel jammer.. Ik heb een bericht geplaatst..https://www.facebook.com/sonymobilenl/posts/790893664260273

Ben benieuwd... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:09:
[...]

Ikke nog lekker op Stock zitten vanwege de aangekondigde update. Wel jammer.. Ik heb een bericht geplaatst..https://www.facebook.com/sonymobilenl/posts/790893664260273

Ben benieuwd... :9
Je hebt hem toch wel geroot en alles? :+

Neuh ik heb lekker nu 4.3 met Action Launcher en god ik vind het heerlijk :D Alles snel en soepel altijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:10:
[...]

Je hebt hem toch wel geroot en alles? :+

Neuh ik heb lekker nu 4.3 met Action Launcher en god ik vind het heerlijk :D Alles snel en soepel altijd 8)
Neen want die Doomlord methode is mij wat omslachtig en de VROOT is verwijderd omdat deze nagekeken moest worden door XDA vanwege veiligheidsproblemen?

Laatste keer dat ik mijn telefoon had geroot bleef deze bootloopen? Dus ik moest reflashen naar stock.. Ik laat het even zo en zie wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:12:
[...]

Neen want die Doomlord methode is mij wat omslachtig en de VROOT is verwijderd omdat deze nagekeken moest worden door XDA vanwege veiligheidsproblemen?

Laatste keer dat ik mijn telefoon had geroot bleef deze bootloopen? Dus ik moest reflashen naar stock.. Ik laat het even zo en zie wel..
Maar je hebt volledig stock nu? Dus ook zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:12:
[...]

Maar je hebt volledig stock nu? Dus ook zonder root?
Stock van A tot Z.. (Central Europe) en alles van Google uut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:13:
[...]

Stock van A tot Z.. (Central Europe) en alles van Google uut :)
Maar je hebt wel root gehad en alles? :+

Ik twijfel een beetje. Omdat de stock roms erg snel downhill gaan bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:14:
[...]

Maar je hebt wel root gehad en alles? :+

Ik twijfel een beetje. Omdat de stock roms erg snel downhill gaan bij mij...
Ja geroot, Deodexed is ie geweest er heeft exitenZe op gestaan en ik heb een TA backup ergens liggen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Sony Nederland zegt dat de update deze maand gewoon komt.. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Bedankt voor de aangegeven bugs ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Hij vroeg ernaar dus dan maar opnoemen welke ik kende en welke ik zelf een soort van gefixed heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Hij=ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Oh ja weet ik veel... :+

Enne kan je al wat vertellen.. We zitten met smart te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Anders ik wel op mijn toestellen ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Een australische website noemt 15 december als start datum. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:22
Midden van de maand, waarom niet?

Ziet ut wel verschijne.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Dimiz
Z, ZL zijn nu begonnen ergens ter wereld. SP zal niet lang meer duren vermoed ik dan.

• Mrjraider
  • Niet online
Dimiz schreef op donderdag 12 december 2013 @ 02:14:
Z, ZL zijn nu begonnen ergens ter wereld. SP zal niet lang meer duren vermoed ik dan.
Geduld is een schone zaak :) We zullen zien :P

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Maar de Z gaat naar 4.3 of naar 4.4?

• Dimiz
Voor de Z en ZL staan nu allebei een 4.3 online, final sony versie voor journalisten en pers.

• Mrjraider
  • Niet online
Er gaan verhalen te ronde over de datum en dat is 15 december.. De SP Facebook meld dit geregeld. Ben benieuwd.

[ Voor 84% gewijzigd door Mrjraider op 12-12-2013 13:25 ]

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
mrjraider schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:22:
Er gaan verhalen te ronde over de datum en dat is 15 december.. De SP Facebook meld dit geregeld. Ben benieuwd.
15 december is een zondag, zouden ze bij Sony dan niet vrij zijn?

• Mrjraider
  • Niet online
Dan word het de maandag erna? In ieder geval in die week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Laatst online: 09-09 20:01
Is er al iets van een update bij iemand verschenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Kwam net deze melding tegen met het openen van de social life app.
Afbeeldingslocatie: http://i1280.photobucket.com/albums/a500/thijsco19/Screenshot_2013-12-15-21-15-53_zps4130ecc4.png

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat nieuws:

DLNA Certificaat is gegeven: http://www.xperiablog.net...for-xperia-sp-t-tx-and-v/

Z1/ZU krijgen de update as we speak: http://blogs.sonymobile.c...ria-z1-and-xperia-z-ultra

En op XDA word je helemaal doodgegooit met threads over de update. Ik heb maar een van de mods een bericht gedaan dat ik me hier nu wel mateloos aan begin te ergeren :(

Wat betreft onze update:
Geen idee, ik hoop deze week ergens :)

[ Voor 0% gewijzigd door Mrjraider op 16-12-2013 11:27 . Reden: SSSSSSSS Ik vergat een S :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Vanmorgen na heel lang wikken en wegen overgegaan tot aanschaf van deze telefoon. Heel lang zitten twijfelen tussen deze SP en de Huawei Ascend P6. Ze zijn beide verkrijgbaar via GSMTopdeal vanaf 21 euro per maand.

De looks van de Huawei zijn erg mooi en mijn vrouw heeft hem ook. Maar na een aantal reviews te hebben gelezen en ook de benchmarks te hebben gezien bleek dat de accuduur van de SP heel wat beter te zijn en qua 3d prestaties verslaat hij de Huawei ook met 2 vingers in de neus. En die notificatie-balk vind ik toch wel erg mooi. Het was desalniettemin een close call.

Heb nu nog een Xperia Ray, die is echter zooo traag dat ik met smart op een nieuwe telefoon zit te wachten.
Hopelijk wordt die nog voor de kerst geleverd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-12-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
1 ding kan ik zeggen, geen slechte keuze.
Zeker met de komende update een mooie keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Vlassie1980 schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:46:
Vanmorgen na heel lang wikken en wegen overgegaan tot aanschaf van deze telefoon. Heel lang zitten twijfelen tussen deze SP en de Huawei Ascend P6. Ze zijn beide verkrijgbaar via GSMTopdeal vanaf 21 euro per maand.

De looks van de Huawei zijn erg mooi en mijn vrouw heeft hem ook. Maar na een aantal reviews te hebben gelezen en ook de benchmarks te hebben gezien bleek dat de accuduur van de SP heel wat beter te zijn en qua 3d prestaties verslaat hij de Huawei ook met 2 vingers in de neus. En die notificatie-balk vind ik toch wel erg mooi. Het was desalniettemin een close call.

Heb nu nog een Xperia Ray, die is echter zooo traag dat ik met smart op een nieuwe telefoon zit te wachten.
Hopelijk wordt die nog voor de kerst geleverd :)
Eerstmogelijke leverdatum vanaf 6 januari.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:34
Kwartier geleden deze telefoon besteld bij Coolblue als opvolger van m'n Lumia 820. Morgen komt ie binnen. Met een SD kaartje van 16GB moet het qua geheugen wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren ook win delink besteld :) 15,5 gemiddeld per maand _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kapot schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:24:
[...]

Eerstmogelijke leverdatum vanaf 6 januari.....
Inderdaad! En daar heb ik flink de balen van want ze hadden bij Gsmtopdeal een actie waarbij je 50GB aan cloud storage kreeg. Dat kon je activeren tot en met 31 december. Toen ik de telefoon bestelde stond er als eerstvolgende leverdatum vanaf 21 december dus ik ging er wel vanuit dat ik hem voor de 31e binnen zou hebben en dus die cloud storage kon claimen.

Maar nu is de eerstvolgende leverdatum vanaf 6 januari :X :(
Heb er al over contact gehad maar kan echt niet eerder geleverd worden... Grrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Vlassie1980 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:39:
[...]

Inderdaad! En daar heb ik flink de balen van want ze hadden bij Gsmtopdeal een actie waarbij je 50GB aan cloud storage kreeg. Dat kon je activeren tot en met 31 december. Toen ik de telefoon bestelde stond er als eerstvolgende leverdatum vanaf 21 december dus ik ging er wel vanuit dat ik hem voor de 31e binnen zou hebben en dus die cloud storage kon claimen.

Heb er al over contact gehad maar kan echt niet eerder geleverd worden... Grrrrrrr
Annuleren en bij Coolblue bestellen voor 12 uur vanavond? Dan heb je hem morgen al in huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Insert12 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:04:
[...]

Annuleren en bij Coolblue bestellen voor 12 uur vanavond? Dan heb je hem morgen al in huis..
Neuh, kost meer bucks en ik hou het gewoon lekker bij 21 eurie per maand. We wachten wel gewoon...

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-08 20:34
ik wil niet zeuren maar dit is toch weer slecht van sony, waar blijft die update :(

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

novosibirk schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:11:
ik wil niet zeuren maar dit is toch weer slecht van sony, waar blijft die update :(
HAHA _O-

Pas 2 weken te laat en ze gaan alweer klagen.

Sony zou eens niets vertellen over updates maar ze gewoon spontaan moeten uitrollen. Dan is de wereld ook te klein. Nu ook.

Het is geen Apple maar Android. Zelfs Google zelf duurt het enkele weken voordat je pas de officiële update krijgt NADAT hij is aangekondigd voor jou toestel.

Sommige mensen echt denken dat telefoonproducenten kunnen heksen ofzo :'(

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
weet je... ik heb het ondertussen al een tijdje afgeleerd om halsreikend uit te kijken naar de uitrol van een update op m'n toestellen (zeker wat betreft smartphone prullen). Meestal worden dan amper de helft van de bugs eruit gehaald, de nieuwe features zijn de eerste dag wel leuk om te zien maar brengen weinig of niks bij en je krijgt er hoe dan ook weer paar nieuwe bugs bij om dan een paar weken later hier of daar weer te lezen dat er een update/hotfix uitgerold zal worden...ooit... eens....

• Sony2go
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Hoi allemaal,

Sinds een paar weken ben ik ook in het bezit van een SP, kom van de Xperia Ray af die heeel erg traag werd.
Nu heb ik vanaf het begin af aan dat de touchscreen niet goed werkt, krijg hem soms niet van de vergrendeling af of reageert niet op aanraking. De handschoenmodus staat uit.
Vandaag kreeg ik zelfs helemaal geen beeld, heb de knop op de achterkant gebruikt.

Nu lees ik dat er een nieuwe update aan komt, zou dit hiermee verholpen zijn of is het iets van de telefoon zelf?
Of terwijl, wachten op de update of telefoon terug sturen?

• Vlassie1980
Mijn Xperia Ray werd ook tergend traag, dus wat dat betreft kan ik je een hand geven.

Wel balen dat je nu al problemen hebt. Je zou dan toch zeggen dat er een probleem met je telefoon zelf is want deze klacht heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Ik zou contact opnemen met de winkel/provider waar je hem hebt aangeschaft.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Niet goed werkend touchscreen had ik ook. Gewoon wegbrengen.

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
[...]

Maar je gaat er kwa telefoon en prestaties wel giga op vooruit! Ik kom zelf namelijk ook van de Ray af.... Ga je blij van worden

• Vlassie1980
We wachten geduldig af tot 6 januari... :)

• Sony2go
@touchdomex,

Heb je toen een nieuw toestel gekregen of konden ze het repareren?
En nu geen last meer van?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sony2go schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:30:
@touchdomex,

Heb je toen een nieuw toestel gekregen of konden ze het repareren?
En nu geen last meer van?
Toestel is gerepareerd toen. Was hem 2 weken kwijt dat suckte wel.

Gaat niet zozeer om een reparatie maar eerder om een calibratie en een reset die je niet zelf kan uitvoeren...

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb het euvel ook gehad maar na een reflash met Sony Update Center verhielp het bij mij. Echter is de Xperia SP nu uit de laatste versie van Sony Update Center gehaald dus die optie is op het moment niet mogelijk.

• Insert12
Vanmiddag m'n Xperia SP binnen gekregen en hij staat op Android 4.1.2. Volgens de telefoon is de meest recente versie van het besturingssysteem aanwezig, maar 4.3 is ook al uit voor de SP. Hoe krijg ik die binnen? Of moet ik nu gewoon wachten?

Erg mooi toestel overigens en hij bevalt goed tot nu toe :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Insert12 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:39:
Vanmiddag m'n Xperia SP binnen gekregen en hij staat op Android 4.1.2. Volgens de telefoon is de meest recente versie van het besturingssysteem aanwezig, maar 4.3 is ook al uit voor de SP. Hoe krijg ik die binnen? Of moet ik nu gewoon wachten?

Erg mooi toestel overigens en hij bevalt goed tot nu toe :)
4.3 is nog niet uit als ik de online fora mag geloven. Althans ik heb ze nog niet gespot.

Ik ga weer custom roms stock based :+ Moet voor langere dagen een rommetje hebben dus dan maar stock ipv custom based.

• Insert12
Touchdomex schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:55:
[...]

4.3 is nog niet uit als ik de online fora mag geloven. Althans ik heb ze nog niet gespot.

Ik ga weer custom roms stock based :+ Moet voor langere dagen een rommetje hebben dus dan maar stock ipv custom based.
Oh, ik dacht dat ik in dit topic gelezen had dat 4.3 al uit is. Niet goed gelezen dus :+

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Insert12 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:00:
[...]

Oh, ik dacht dat ik in dit topic gelezen had dat 4.3 al uit is. Niet goed gelezen dus :+
Custom roms zijn uit. Ik draai al een tijdje niet meer echt stock :+ Mede vanwege TRIM wil ik erg graag de nieuwe update hebben maar die is er nog niet.

• Sony2go
Tja, dan zit er dus niks anders op dan hem op te sturen en weer een paar weken met de Ray te doen, dat zal wel weer wennen zijn, sloom ding ;-)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sony2go schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:21:
Tja, dan zit er dus niks anders op dan hem op te sturen en weer een paar weken met de Ray te doen, dat zal wel weer wennen zijn, sloom ding ;-)
Trap er een custom rom op en speel daar wat mee :D Kan subliem op de Ray vooral omdat die volgens mij behoorlijke overclocks kan hebben.

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
[...]

die 50GB aan cloud storage is waarschijnlijk via Box.com (zelfde principe als dropbox) en aangezien je nou al een sony device hebt kun je die app ook nou al installeren en activeren op je sony device en straks meenemen naar je SP.

https://support.box.com/h...Xperia-50GB-Promotion-FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
__REMCO__ schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:12:
[...]

die 50GB aan cloud storage is waarschijnlijk via Box.com (zelfde principe als dropbox) en aangezien je nou al een sony device hebt kun je die app ook nou al installeren en activeren op je sony device en straks meenemen naar je SP.

https://support.box.com/h...Xperia-50GB-Promotion-FAQ
Gelukt! Many thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Touchdomex schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:44:
[...]

HAHA _O-

Pas 2 weken te laat en ze gaan alweer klagen.
Niks te laat, ze hebben december gezegd dus tot 1 januari hebben ze de tijd. :+

Maar ze mogen inderdaad wel opschieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thijsco19 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:24:
[...]

Niks te laat, ze hebben december gezegd dus tot 1 januari hebben ze de tijd. :+

Maar ze mogen inderdaad wel opschieten :P
Al komt het in januari als het maar netjes werkt vind ik alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

Hallo,

ben sinds een maand ook een gelukkige gebruiker van de SP (hiervoor ook de Xperia Ray gehad net als andere mensen hier :) ).
Ik had nog een klein vraagje over de SD kaart; iedere keer als ik de SP aangesloten heb met de USB kabel aan de computer lijkt het wel of de SP de kaart disconnect, wanneer de kabel verwijderd is wordt de kaart weer connected dus dat lijkt goed. Maar ik vind het alleen lastig omdat de walkman app dan niet meer door gaat waar deze gestopt met spelen voordat ik de SP aansloot. Is dit met een simpele instelling aan te passen zodat dit niet meer gebeurd of is dit een nieuwe functie in Android? Mijn Ray had hier namelijk geen last van.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Hmm, ik heb daar geen last van. Als ik hem aansluit op PC dan zegt hij: "intern geheugen en SD kaart verbonden".
Kan gewoon gebruik blijven maken van SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

thijsco19 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:17:
Hmm, ik heb daar geen last van. Als ik hem aansluit op PC dan zegt hij: "intern geheugen en SD kaart verbonden".
Kan gewoon gebruik blijven maken van SD kaart.
De SD kaart is op de pc gewoon zichtbaar en werkzaam, ik vroeg mij alleen af waarom er na het verwijderen van de USB kabel het net lijkt of de SD kaart verwijderd en opnieuw geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Knal127 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:07:
[...]

De SD kaart is op de pc gewoon zichtbaar en werkzaam, ik vroeg mij alleen af waarom er na het verwijderen van de USB kabel het net lijkt of de SD kaart verwijderd en opnieuw geplaatst is.
Als de sd kaart te lezen is, kan je deze op je telefoon niet gebruiken. Bij mij komt er trouwens altijd een melding in de trant van 'unlock je toestel om deze zichtbaar te maken in verkenner'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik word een klein beetje ziek van Sony:
1: Update die maar op zich laat wachten
2: Xperia SP die uit de laatste versie van Sony Update Center is gehaald
3: dit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Screenshot%202013-12-21%2023.07.38.png

@AmbroosV

Kan hier eens naar gekeken worden. Ik vind dat de SP de laatste tijd een beetje in de vergetelheid word gepleurd met dit soort mankementjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Ik heb er geen last van. Verbinden met de pc loopt als een trein. Ik wordt trouwens een beetje moe van dat "gezeur"dat de SP geen aandacht van Sony krijgt. Koop dan een ander merk phone. Zoals LG, dan weet je zeker dat je in de kou blijft staan. December is nog niet voorbij. Wordt er ook zo gezeurd bij de update naar 4.4?

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Mja Sony hun grote motto op CES 2013 was snellere en langere ondersteuning van toestellen.
Dan is het op zich wel een beetje sneu dat een toestel van 6 maanden oud ( +- ) nog steeds geen 4.3 heeft.
Zelfs hun Flagship van in Maart 2013 ( Xperia Z ) zit nog steeds zonder 4.3 , dat kan je niet maken na zo een belofte ( al is die van de Z wel aan het uitrollen )

LG is al kut met updates sinds die lui met telefoons begonnen zijn dus dat is nu ook geen eerlijke vergelijking, al mag Sony wel een voorbeeld nemen aan Samsung of Motorola ( nuja Motorola is van google en draait stock Android dus ook geen eerlijke vergelijking )

Maar al bij al van hun CES 2013 belofte heb ik nog niet veel gezien , niet op de Z en niet op de SP ( of een toestel daartussen in )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Knal127 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:11:
Ik had nog een klein vraagje over de SD kaart; iedere keer als ik de SP aangesloten heb met de USB kabel aan de computer lijkt het wel of de SP de kaart disconnect, wanneer de kabel verwijderd is wordt de kaart weer connected dus dat lijkt goed. Maar ik vind het alleen lastig omdat de walkman app dan niet meer door gaat waar deze gestopt met spelen voordat ik de SP aansloot. Is dit met een simpele instelling aan te passen zodat dit niet meer gebeurd of is dit een nieuwe functie in Android? Mijn Ray had hier namelijk geen last van.
Staat jouw USB-verbinding ingesteld als UMS ipv MTP? Indien UMS, dan wordt de kaart geünmount van de foon en gemount op jouw OS. Indien MTP, dan is dat een extra laag die zorgt voor toegang vanaf de computer waardoor die niet geünmount hoeft te worden op je foon. Wel is het probleem dat je dan geen toegang hebt op FS-niveau en dat I/O trager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 00:25
Katmi schreef op zondag 22 december 2013 @ 07:47:
Mja Sony hun grote motto op CES 2013 was snellere en langere ondersteuning van toestellen.
Dan is het op zich wel een beetje sneu dat een toestel van 6 maanden oud ( +- ) nog steeds geen 4.3 heeft.
Zelfs hun Flagship van in Maart 2013 ( Xperia Z ) zit nog steeds zonder 4.3 , dat kan je niet maken na zo een belofte ( al is die van de Z wel aan het uitrollen )

LG is al kut met updates sinds die lui met telefoons begonnen zijn dus dat is nu ook geen eerlijke vergelijking, al mag Sony wel een voorbeeld nemen aan Samsung of Motorola ( nuja Motorola is van google en draait stock Android dus ook geen eerlijke vergelijking )

Maar al bij al van hun CES 2013 belofte heb ik nog niet veel gezien , niet op de Z en niet op de SP ( of een toestel daartussen in )
Sony heeft aangegeven hun toestellen in December te updaten, dit hebben ze vrij vroeg in November zelfs al laten weten en voor zo ver ik weet, is December nog niet voorbij :) Op de sony blog is ook al aangegeven dat de updates voor de overige toestellen 'om de hoek' staat: http://blogs.sonymobile.c...ia-z1-and-xperia-z-ultra/

Er is op geen enkel moment, voor zo ver ik weet, een exacte dag gegeven in December wanneer de uitrol zou beginnen. Over Samsung trouwens, bij Samsung is het al helemaal afwachten of de goedkopere modellen upgrades krijgen, dit is regelmatig niet het geval namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door icratox op 22-12-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gene schreef op zondag 22 december 2013 @ 07:41:
Ik heb er geen last van. Verbinden met de pc loopt als een trein. Ik wordt trouwens een beetje moe van dat "gezeur"dat de SP geen aandacht van Sony krijgt. Koop dan een ander merk phone. Zoals LG, dan weet je zeker dat je in de kou blijft staan. December is nog niet voorbij. Wordt er ook zo gezeurd bij de update naar 4.4?
Die update laat me op het moment koud. Ik heb gezeur met dubbele bestanden (muziek en foto's) die dan dubbel en soms wel drie keer in mijn album en walkman (en andere muziek app) worden weergegeven terwijl ik ze maar een keer op mijn SDcard had staan... Een andere SDcard loste dit NIET op (ik heb nu een nieuwe gekocht en gisteravond trad het probleem weer op).
Nu wilde ik dus mijn toestel "herstellen" door Sony Update Center te gebruiken alleen hier staat de SP niet meer tussen (dat is raar want enkele versies geleden nog wel) en dan nu dat PCcompanion mijn toestel niet kan "herstellen" omdat ik Windows 8.1 draai? 8)7
Jammer maar helaas, flashtool werkt wel maar dan nog... Tis gewoon niet handig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mrjraider op 22-12-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

DevilsProphet schreef op zondag 22 december 2013 @ 09:58:
[...]

Staat jouw USB-verbinding ingesteld als UMS ipv MTP? Indien UMS, dan wordt de kaart geünmount van de foon en gemount op jouw OS. Indien MTP, dan is dat een extra laag die zorgt voor toegang vanaf de computer waardoor die niet geünmount hoeft te worden op je foon. Wel is het probleem dat je dan geen toegang hebt op FS-niveau en dat I/O trager is.
Dit was het inderdaad, heb nu ingesteld als MTP en nu wordt de SD kaart inderdaad niet meer geunmount. Telefoon werkt verder prima op een ding na; de Android mediaserver is op mn scherm na de grootste energie verbruiker. Had hierover in dit forum ook al eens gelezen dat iemand anders er last van had en toen werd gezegd dat het kan liggen aan dubbele bestanden, is dit zo? Zo ja dan zal ik binnenkort zoveel mogelijk alle dubbele bestanden na en verwijderen indien dit kan. Alleen doet het vreemde zich ook voor als er geen SD kaart in zit, iemand hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novosibirk
Die update komt voorlopig nog niet, imo. Waarschijnlijk ergens februari of maart dat ze op de proppen komen met een update. Komt zowieso niet meer dit jaar uit, het is 24 dec en de feestdagen volgen. Geloof er niets meer van.

edit: Kan toch niet!!!!! geheugenmanagement bug, wifi bug en smartphone valt uit bij benchmarks bug. Wat doen ze eraan --> niets, komop zeg. Telefoon is al een half jaar uit.

[ Voor 16% gewijzigd door novosibirk op 24-12-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Joh zeikerd, als je de SP of Sony niks vind ga dan ergens anders heen.

Sony heeft december gezegd, nu komt er een nieuwsbericht die het nogmaals bevestigd dat die updat er komt. (hoogstwaarschijnlijk december)
En als december niet lukt dan januari maar februari of maart? Kom op zeg, bij iedere fabrikant is het wachten op updates. Als je er geen vertrouwen in heb koop een ander merk.

Zelfde met die bugs, wifi bug? Wie heeft gezegd dat het een bug is? (hoop het wel)
"smartphone valt uit bij benchmarks bug", serieus? Draai dan geen benchmarks, niet gaan lopen zoeken naar dingen die je in het dagelijk gebruik niet tegenkomt en je er vervolgens aan gaan ergeren.

/Rant. Word er een beetje gek van dat gezeur om updates, koop een Google Nexus als je persee heel snel updates wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door thijsco19 op 24-12-2013 16:08 . Reden: iets te veel op de man ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Nou nou lui, ik deel dit bericht omdat we hier al een tijd met smart op de update zitten te wachten krijgen we dit. Dat de update lang op zich laat wachten maar goed 31 december 23:59 is nog steeds december dus er is nog tijd zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ach anders begin maart, als de update maar op custom roms gaat werken.

Vooral trimsupport is dan fijn :+ Ik hou van Trim op mijn Nexus 7 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Touchdomex schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:52:
Vooral trimsupport is dan fijn :+ Ik hou van Trim op mijn Nexus 7 O+
Is trager worden door gebrek aan trim niet vooral het geval bij Tegra3-platformen? Mijn Asus TF300T heeft er namelijk ook nogal last van, alhoewel die algemeen trager voelt nu ik een snapdragon S4 dualcore in m'n smartphone heb zitten tegenover vroeger een snapdragon S2 singlecore in mijn Arc S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
mrjraider schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:34:
Nou nou lui, ik deel dit bericht omdat we hier al een tijd met smart op de update zitten te wachten krijgen we dit. Dat de update lang op zich laat wachten maar goed 31 december 23:59 is nog steeds december dus er is nog tijd zat :)
Dit. Als novosibirk het op 1 januari het bericht had gepost was ik het volkomen met hem eens.

Trouwens novosibirk, nu ik mijn bericht terug lees zie ik dat ik af en toe iets te veel op te man speelde. Je moet mijn bericht niet persoonlijk opvatten was eigenlijk gewoon een algemene rant in het algemeen ;).
Mijn excuses als het verkeerd overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DevilsProphet schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:57:
[...]

Is trager worden door gebrek aan trim niet vooral het geval bij Tegra3-platformen? Mijn Asus TF300T heeft er namelijk ook nogal last van, alhoewel die algemeen trager voelt nu ik een snapdragon S4 dualcore in m'n smartphone heb zitten tegenover vroeger een snapdragon S2 singlecore in mijn Arc S.
Snapdragon S1 zit er in een Arc S afaik :) Nog beter dus :+ *kuch* Alhoewel een Arc S loopt wel prima op 2Ghz :+

Nee in dit geval is trim gewoon het OS wat zichzelf opruimt. Je hebt het ook met windows die random zichzelf vol loopt te blaffen. Android was daar niet anders in. Die gooit ook gewoon alles random vol en ruimt het niet netjes op. Daar is nu dus verandering in gekomen. Mijn Galaxy S1 had er ook altijd last van maar nu ik cyanogenmod draai en dus 4.3 en 4.4 een tijdje heb gehad blijft hij over de gehele linie even traag. Hij wordt er niet trager op. Dat is dus nu het fijne eraan geworden.

Normaal was de oplossing voor een trager wordend android toestel een factory reset. Nu is dat dus niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novosibirk
geen probleem thijsco, ik ben ook wel snel een zeikerd. Ik wacht namelijk al sinds half november op de update, maar dat ga ik dus voortaan niet meer doen.
Net zoals ik aan het wachten was op de acer liquid s2 die eind oktober uit zou komen, nou toen was ik pas echt pissed. Ik zag vandaag dat die sinds deze week leverbaar is(2maanden te laat). Moet wel zeggen voor een veel te hoge prijs voor een acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Is het eigenlijk nu met die updates ook mogelijk om de nederlandse firmware te krijgen en die eventueel op de telefoon te flashen als je straks echt stock wilt draaien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Touchdomex schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:19:
[...]

Snapdragon S1 zit er in een Arc S afaik :) Nog beter dus :+ *kuch* Alhoewel een Arc S loopt wel prima op 2Ghz :+

Nee in dit geval is trim gewoon het OS wat zichzelf opruimt. Je hebt het ook met windows die random zichzelf vol loopt te blaffen. Android was daar niet anders in. Die gooit ook gewoon alles random vol en ruimt het niet netjes op. Daar is nu dus verandering in gekomen. Mijn Galaxy S1 had er ook altijd last van maar nu ik cyanogenmod draai en dus 4.3 en 4.4 een tijdje heb gehad blijft hij over de gehele linie even traag. Hij wordt er niet trager op. Dat is dus nu het fijne eraan geworden.

Normaal was de oplossing voor een trager wordend android toestel een factory reset. Nu is dat dus niet meer nodig :)
Nee, in de Xperia Arc S zit een S2 met een adreno 205. Een S1 zit oa in de HTC desire en heeft een adreno 200.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DevilsProphet schreef op woensdag 25 december 2013 @ 18:29:
[...]

Nee, in de Xperia Arc S zit een S2 met een adreno 205. Een S1 zit oa in de HTC desire en heeft een adreno 200.
Oeh fancy dan :D Heb ik een S2, S3 en een S4 gehad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Inmiddels is mijn Xperia P in de kast en is er een SP voor in de plaats gekomen. Ik ben erg blij met het toestel. Vrij vlot en een goede accu, dat waren toch wel te grootste verschillen tussen de SP en de P. Sociallife werkt ook super. Net als AppRemote om muziek/navigatie/handsfree in de auto te hebben.

Zijn hier mensen die nog meer Sony Apps gebruiken met plezier en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

user_tweakers schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:34:
Inmiddels is mijn Xperia P in de kast en is er een SP voor in de plaats gekomen. Ik ben erg blij met het toestel. Vrij vlot en een goede accu, dat waren toch wel te grootste verschillen tussen de SP en de P. Sociallife werkt ook super. Net als AppRemote om muziek/navigatie/handsfree in de auto te hebben.

Zijn hier mensen die nog meer Sony Apps gebruiken met plezier en zo ja welke?
Car Mode en de rest kan mij eigenlijk gestolen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127

Knal127

Een raar geval...

De Walkman app is eigenlijk de enige Sony app die ik gebruik, moet mn telefoon nog uitproberen in de auto om te zien hoe ik de telefoon met de autoradio wil communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
De build is gecertificeerd en volgens geruchten komt de update een week later. Dit zou betekenen dat morgen de update te verwachten is.
Ben benieuwd :)
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste