Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zo. Ik heb het voor elkaar gekregen een Recognized Contributor weg te jagen van de Xperia SP development :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
Movies update naar versie 6.2.A.0.10
http://www42.zippyshare.com/v/91239871/file.html
werkt prima met Xperia SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:22:
Zo. Ik heb het voor elkaar gekregen een Recognized Contributor weg te jagen van de Xperia SP development :+
Hoe heb je die nu weer weg gekregen? :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:35:
[...]

Hoe heb je die nu weer weg gekregen? :'(
Mwah weggejaagd. Een van de RC die poste een screenshot van de nieuwe opkomende update van Sony. Deze zou als build nummer 12.1.A.1.203 hebben. Nu had deze user veel aangepast aan de ROM al zelf waaronder de Statusbalk. Deze was gelijk aan die van ExistenZe. Toen ik en een aantal andere gebruikers vroeg of hij niet gewoon aan het trollen was en in de build.prop bezig was geweest. Werd hij ineens heel kinderachtig.
Een echt antwoord bleef uit waardoor ik die screenshot nog minder ging vertrouwen.
Toen ik dat dus zei was zijn reactie: Ajuus, ik stop met het ondersteunen en ontwikkelen voor de Xperia SP... :P

Ik dus een PM gestuurd in mijn gebrekkig engels waar ik duidelijk aangeef dat het niet de bedoeling was, dat het mij speet als ik heb had beledigd oid maar dat ook hij fout zat.

En nu wacht ik nog op reactie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Om even off-topic verder te ragen over mensen op XDA: ik heb de indruk dat het daar een zootje is van scriptkiddies die werken zonder alles mooi te documenteren en eerder alles voor zichzelf te houden, mensen die beweren dat aanpassing zus of zo voor een enorme verbetering zal zorgen, etc etc, zonder enige objectieve en reproduceerbare onderbouwing.

Pas op, ik vind het leuk dat menig persoon zich geroepen voelt om ROM's aan te passen en hun resultaten te delen via XDA, maar ik zou graag een beetje zien dat ze niet zomaar in het rond kloten, maar met een zeker niveau van "craftsmanship" aan de dag leggen. Of is mijn indruk het resultaat van het feit dat ik er zelf niet genoeg van weet, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:44
DevilsProphet schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:02:
Om even off-topic verder te ragen over mensen op XDA: ik heb de indruk dat het daar een zootje is van scriptkiddies die werken zonder alles mooi te documenteren en eerder alles voor zichzelf te houden, mensen die beweren dat aanpassing zus of zo voor een enorme verbetering zal zorgen, etc etc, zonder enige objectieve en reproduceerbare onderbouwing.

Pas op, ik vind het leuk dat menig persoon zich geroepen voelt om ROM's aan te passen en hun resultaten te delen via XDA, maar ik zou graag een beetje zien dat ze niet zomaar in het rond kloten, maar met een zeker niveau van "craftsmanship" aan de dag leggen. Of is mijn indruk het resultaat van het feit dat ik er zelf niet genoeg van weet, misschien?
Ik denk dat het grotendeels ook te danken is aan de populariteit van een product. Bij de SP heb ik op XDA het gevoel dat deze een gigantische "hit" is in India e.o., wat toch een apart soort volk is (nofi). Bij andere producten die ook populair zijn in westerse markten lijkt het niveau qua roms een stuk hoger te liggen.

Maar dat is meer mijn gevoel als ik zo op XDA rondkijk, misschien zit ik er wel compleet naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Het is ook een kwestie van zoeken en lezen. Ik heb al heel veel dubbele threads gereport, veel vragen uit de general laten halen gewoon omdat er niet gezocht word.. Lezen is ook er moeilijk voor een boel gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Mannen ik heb de laatste tijd last van spontane vastlopers. Meestal gebeurt het als ik de telefoon wil ontgrendelen of net een adres begin in te typen in chrome. Het beeld bevriest en vervaagt dan langzaam, hierna start de telefoon opnieuw op. Is dit een bekend probleem met de laatste firmware of een defect aan mn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Geen idee, ik ben het probleem nog niet tegengekomen ;)
Wellicht een idee om met behulp van FlashTool je systeem te herinstalleren? (kost je dan wat tijd maar je data blijft bespaard)

Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2658952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
mrjraider schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:45:
Geen idee, ik ben het probleem nog niet tegengekomen ;)
Wellicht een idee om met behulp van FlashTool je systeem te herinstalleren? (kost je dan wat tijd maar je data blijft bespaard)

Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2658952
Herinstal doormiddel van sus heb ik onlangs nog gedaan, zal dus wel een RMA'tje worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 14:35
Ik denk toch dat het firmwaregerelateerd is, ik heb sinds de nieuwe firmware ook regelmatig dat hij spontaan afsluit en herstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
De laatste Sony Updates zijn verre van 100% stabiel. En dat vind ik best jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 14:35
Ja same. Iemand in omgeving Amsterdam die mijn SP wilt custom rommen? Ben bang om 'm te slopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gewoon doen, slopen is best lastig :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Custom Rommen is een kwestie van lezen.. Ik zal je alvast helpen:

1: Downgrade terug naar 4.1.2 12.0.A.254 build. Volg hierbij deze tutorial van mij:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2658952

2: Daarna moet je rooten. Deze tut kan je helpen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440375

3: Installeer een recovery
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649923

4: Download de gewenste custom ROM voor LOCKED BOOTLOADERS (LB)
En volg de instructies die gegeven worden door de ontwikkelaar :)

Het is easy maar kost even wat tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Eigenlijk weinig last van de laatste firmware. Enige waar ik last van krijg is om de 3/4 dagen een melding krijg om Google Play-services 'moet' in te schakelen [ gele gevaren driehoek]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen vastlopers heb. Ik heb nu bijna 1200 uur standby tijd en heb wel enkele keren een melding voorbij zien komen van "apparaten is gestopt" 8)7 tijdens een game die ik speelde maar de game liep vrolijk verder en alle andere functies doen het nog steeds. Heb wel chrome ervan af gehaald en heb eigenlijk nooit het idee dat de telefoon langzaam is of hapert. Een enkele keer nadat ik google maps gebruikt heb zie ik even een lichte hapering maar verder geen klachten, toptelefoon :)

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb ook vrij weinig last. Ik loop soms tegen een volle RAM aan maar dit is een Sony/kernel probleem Die op te lossen valt met een reboot.. Maar dan nog.. Verder ben ik happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:33
is 1gb tegenwoordig wel voldoende, met whatsapp, tange facebook, facebook messanger, google services, gmail en nog een paar applicaties raakt de Ram wel snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Als de helft van de apps goed geprogrammeerd gaan worden en efficiënt omgaat met de resources die er zijn dan is 1GB genoeg. Zie de iPhone. De 5(S) heeft afaik nog steeds "maar" 1GB ram. Toch kan die er prima mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Ik ben helemaal klaar met de bagger performance van 4.3 en wil terug naar stock dus 4.1. Heb al gezocht op XDA maar kon nergens een Nederlandse FTF vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Is er ook niet meer.. je kan met de volgende custom code een Generic NL maken.. Door gewoon naar een 4.1.2 te gaan. Vervolgens te rooten. in Build,prop de code te veranderen. Koppelen aan Sony Update Center en dan niet voor Update kiezen maar voor reset.

Code:
1272-4902 R2B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Net binnengekomen Album update naar versie 6.1.A.0.14 via OTA
- Ondersteuning van PlayMemories Online voor video's: u kunt nu handmatig in video's bladeren, ze afspelen en uploaden
- Optie tot het uploaden een versie in volledige resolutie van foto's die met All Sync zijn geupload
- Levendiger hoofdweergave met animaties en video's bovenaan
- Fouten opgelost en prestaties verbeterd
of net geupload:
http://www67.zippyshare.com/v/28023787/file.html

[ Voor 92% gewijzigd door herlin14 op 22-05-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Nieuwe bug-fix Xperia SP update (12.1.A.1.205) gecertificeerd
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=23021

[ Voor 5% gewijzigd door herlin14 op 23-05-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob091986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-03 22:13
mrjraider schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:04:
Is er ook niet meer.. je kan met de volgende custom code een Generic NL maken.. Door gewoon naar een 4.1.2 te gaan. Vervolgens te rooten. in Build,prop de code te veranderen. Koppelen aan Sony Update Center en dan niet voor Update kiezen maar voor reset.

Code:
1272-4902 R2B
Bedankt

[ Voor 57% gewijzigd door Rob091986 op 26-05-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi, heb een paar dagen geleden de laatste update gedaan, 4.3, maar mijn sms weergave is niet meer zo leuk, nu in het blauw ipv groen - niet zo duidelijk. ook de calender is niet zo goed, je kan praktisch niet zien wanneer je een afspraak hebt, anders was dat zo'n rood bolletje. kan daar iets aan veranderd worden? heb me al rot gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:02
Misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar Google calendar uit de store halen. Véél beter dan de standaard calender/agenda app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
+1 Ik gebruik de Google Calendar ook al sinds de 4.3 update en werkt zeer prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Movies update naar versie 7.0.A.0.8 via OTA
- Er is een nieuwe knijpzoomfunctie tijdens het afspelen van films. Ervaar de beste videokwaliteit, zelfs bij twee keer vergroting. Zoom verder in om de gewenste details te kunnen zien.
- U kunt nu video in .mkv-indeling afspelen (ondersteuning voor de Matroska-multimediacontainer) en via verschillende opties ondertitels en audio selecteren. deze functie is alleen beschikbaar voor speciale modellen; de opties voor ondertiteling/audio varieren met de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 18:05
Net effe gelijk geüpdatet (schijf je dat zo?!), wel handig dat je in filmpjes kan zoomen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
Mijn vriendin heeft hem gekocht, maar ze vindt hem niet echt snel en ik moet zeggen dat ik hem ook niet echt vloeiend vind. Hij draait nu 4.3 op 12.1.A.1.201. Is het soepeler te krijgen? Of moet ik hem terugbrengen naar 4.1.2 om hem wat vloeiender te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

418O2 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:56:
Mijn vriendin heeft hem gekocht, maar ze vindt hem niet echt snel en ik moet zeggen dat ik hem ook niet echt vloeiend vind. Hij draait nu 4.3 op 12.1.A.1.201. Is het soepeler te krijgen? Of moet ik hem terugbrengen naar 4.1.2 om hem wat vloeiender te krijgen?
Fabrieksreset doen en daarna 4.3 draaien?

4.1.2 heeft bij mij nooit soepel gelopen. Vandaar dat ik eigenlijk alleen maar 4.3 of hoger wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hij kwam met 4.1.3 en ze heeft hem geupdate naar 4.3 op de eerste avond. Reset kan dus helpen?

Ik had verwacht dat hij wel wat sneller zou zijn. Het is geen snelheidsmonster natuurlijk, maar apps als nu.nl zouden toch soepel moeten lopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

418O2 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:29:
Hij kwam met 4.1.3 en ze heeft hem geupdate naar 4.3 op de eerste avond. Reset kan dus helpen?

Ik had verwacht dat hij wel wat sneller zou zijn. Het is geen snelheidsmonster natuurlijk, maar apps als nu.nl zouden toch soepel moeten lopen toch?
Je zit ook met hoe de app zelf gemaakt is... Genoeg apps die zelfs op een Nexus 5 buggy zouden functioneren. De app van Nu.nl zie ik er zo voor aan om zo slecht te zijn. Ook afhankelijk hoe ze hun data verwerken en dat soort grappen...

Ik ga zelf eens testen hoe die is.

Het laggy komt hier vooral de manier waarop de App zijn gegevens lijkt te verzamelen. Hij loopt soepel zodra alles geladen is. Tot die tijd loopt die hier ook gewoon schokkerig.

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 28-05-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob091986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-03 22:13
Sinds ik heb gedowngrade naar 2.254 is het een top telefoon. Alleen wifi bereik is wel 20% slechter.

[ Voor 34% gewijzigd door Rob091986 op 28-05-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29
Van de week ook een witte Xperia SP aangeschaft voor m'n vriendin (ze kwam van een vreselijk buggy, bloaty en trage Samsung Galaxy Ace 2 af).

En initieel was ik ook wel aardig teleurgesteld over de snelheid. Natuurlijk, het zal nooit zo'n racemonster zijn als mijn Xperia Z1 compact maar soms hangt de SP bijna net zo lang op dingen als die Ace 2.

Hij kwam uit de doos met 4.1 erop en kreeg meteen een update naar 4.3. Toen onder 4.3 nog een keer een fabrieksreset gedaan (die ook best lang duurde) en toen ben ik hem gaan inrichten. En zeker het toevoegen van Google accounts, de play store etc. gaan soms zo langzaam dat het Android systeem zelfs met de melding komt dat programma's niet reageren.

Maar goed, na het inrichten lijken dingen zich wat te hebben gestabiliseerd en ziet m'n vriendin het iig wel als verbetering tov. de Galaxy Ace 2. Had het alleen nog wel ff net wat soepeler verwacht (iig niet van die periodieke 'hangers').

Oh ja, en de batterij drained nog wat te hard naar mijn mening. Ong. 10% verlies in een uur met ong. dezelfde instellingen en activiteiten (en achtergrondsynchronisaties) als op mijn z1 compact, dus gerust 4 uur over 10% doet. Maar goed, mijn ervaring is dat dat de eerste laadcycli altijd nog wat verbetert.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vooral de eerste 24 uur naar de 4.3 update zijn wat rot..

Ik kan je de volgende adviezen meegeven:
- Schakel alles van Google op de playstore na uit
-> Scheelt een boel accu drain en RAM gebruik (bij mij wel)

- Zet alle schermanimaties op 0.5x:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-06-05%2007.12.58.png

Developer opties: (tap 7x build nummer bij Over Telefoon)
-> Reduceert Lag in menu's, homescreen, apps en overschakeling

- Gebruik GEEN auto Brightness
-> Gebruik hier een app voor en niet de systeem variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Heb me gisteren ook weer groen en geel zitten ergeren aan de bagger performance van 4.3. Een beetje Whatsappen, browsen en switchen tussen apps duurt al een eeuwigheid, als ik vervolgens op de back button druk gaat hij trillen en blijft heel lang hangen. Zo irritant als je even snel iets wil checken.

Ik heb dus de update naar 4.3 gedaan met mijn stomme kop, en nu kan ik niet meer terug tenzij ik ga rooten. Maar ik heb geen zin om te rooten want dan ben ik de garantie kwijt. En daarnaast is het Sony die een brakke update uitbrengt, dus zouden ze het maar op moeten lossen. Niet dat dat ooit nog gaat gebeuren natuurlijk.

Zwaar de pest in. Voor de mensen die nog 4.1 hebben: Lekker blijven zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
mrjraider schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:17:
Vooral de eerste 24 uur naar de 4.3 update zijn wat rot..

Ik kan je de volgende adviezen meegeven:
- Schakel alles van Google op de playstore na uit
-> Scheelt een boel accu drain en RAM gebruik (bij mij wel)

- Zet alle schermanimaties op 0.5x:
[afbeelding]

Developer opties: (tap 7x build nummer bij Over Telefoon)
-> Reduceert Lag in menu's, homescreen, apps en overschakeling

- Gebruik GEEN auto Brightness
-> Gebruik hier een app voor en niet de systeem variant
An sich bruikbare tips, thanks :)

Behalve dan alles van Google uitschakelen, want daar maakt m'n vriendin intensief gebruik van.

Het is wel een beetje een domper, want we dachten na die rottige Samsung wel een iets beter presterend in huis te halen voor 300 euro, zeker nu ik zie dat ze voor 'slechts' 60 euro meer ook al een ZR had kunnen hebben .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 18:05
Snap niet waar al die problemen vandaan komen. Heb de mijne nu zo ongeveer een jaar en heb geen problemen. Een enkele keer blijft hij hangen maar dat zijn situaties waar andere telefoons ook zouden hangen.
Snelheid is bij prima, zeker niet langzaam.

En ja ik heb gewoon 4.3 erop staan, laaste software versie.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Voor de update naar 4.3 was het een heerlijke telefoon, nu heb ik soms echt de neiging om dat ding als een frisbee te gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Vlassie1980 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:22:
Dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Voor de update naar 4.3 was het een heerlijke telefoon, nu heb ik soms echt de neiging om dat ding als een frisbee te gebruiken :(
Same here. Al regelmatig neigingen gehad om hem tegen een muur aan te smijten.

Gisteren maar weer eens een hard reset gedaan en tot nu toe lijkt het allemaal wat soepeler. Gisteravond deed ie opeens echt helemaal niks meer. Toen met de noodknop achter het klepje op 'off' gedrukt. Daarna wilde hij wel weer opstarten en toen heb ik hem nog maar even en hard reset gegeven. Hij is nu in ieder geval al een halve dag soepel aan het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

Vraag mij dan toch af waar die grote verschillen vandaan komen, de een (zoals ik) zegt geen problemen te ondervinden en de ander zegt een telefoon te hebben die verschrikkelijk traag is of te vaak vast loopt. Zouden er bepaalde serienummers gewoon niet goed zijn of kan het ook aan het gebruik van de telefoon liggen zoals bepaalde apps die geinstalleerd zijn, niet goed ondersteunde sd kaartjes/sim kaarten, datagebruik etc.etc.

Inmiddels ruim 1500 uur bedrijfstijd zonder enige vastloper, alleen de vreemde melding die ik eerder benoemde op 20 mei in dit forum.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het is echt vaag bij mij. Ik heb dat ding al gereset via SUS en PC Companion.

In beide gevallen moet je na de eerste keer opstarten door de wizard heen om een aantal zaken in te stellen. Hij is op dat moment al traag. Als je op het knopje naar rechts drukt om naar de volgende pagina te gaan ging het al heel erg langzaam. Lijkt wel of de telefoon op een lagere cpu clock rate draait of zwaar veel geheugen gebruikt. Het is in ieder geval echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat laatste herken ik ook van hier. Na de 'eerste' update naar 4.3 een factory reset gedaan (die ook echt 10 minuten ofzo geduurd heeft). Toen weer de wizard in en daar was alles al niet te doen zo traag. Toen kwam een 'tweede' 4.3 update binnen (daarna geen reset meer gedaan).

Ik vond hem na die 'tweede' update toen ik eenmaal alles had geinstalleerd en ingesteld niet meer zo heel erg traag, maar een paar van de klachten van 4.3 gebruikers op bv. het Sony forum herken ik wel van m'n vriendin. zoals soms erg traag op komend en reagerend toestenbord.

En toen ze 'm vannacht van de lader had afgehaald ontdekte ze vanochtend dat ie uit stond :{ (gelukkig had ik ook een wekker staan op mijn perfect werkende z1 compact). Zij wijt het aan "nog moeten wennen" maar als ik hier lees dat meer mensen daar nogal eens last van hebben na het van de lader halen, dan heb ik nu reeds een verlaagd vertrouwen in dit apparaat, dat pas sinds 2 dagen uit de doos van Coolblue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De reacties op dit forum zeggen genoeg:
http://talk.sonymobile.co...pdate/td-p/560109/page/20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Deze hier al langs geweest?:

http://www.change.org/pet...urce=share_petition#share

Niet dat we nou zo op 4.4 zitten te wachten, maar als 4.3 niet goed gaat werken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

[b]eymey schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:22:[/bijn toen ze 'm vannacht van de lader had afgehaald ontdekte ze vanochtend dat ie uit stond :{ (gelukkig had ik ook een wekker staan op mijn perfect werkende z1 compact). Zij wijt het aan "nog moeten wennen" maar als ik hier lees dat meer mensen daar nogal eens last van hebben na het van de lader halen, dan heb ik nu reeds een verlaagd vertrouwen in dit apparaat, dat pas sinds 2 dagen uit de doos van Coolblue is.
Dat "uitvallen" tijdens opladen is mogelijks de bug genaamd "sleep of death". Er bestaan apps op de play store om ervoor te zorgen dat dat niet meer gebeurt.

Verder zijn slechte prestaties soms te wijten aan een slechte simkaart of slechte sd-kaart, waarbij een factory reset inderdaad niet zal helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door RuddyMysterious op 05-06-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het toestel nu een 6 maanden, altijd vrij content geweest (al heb ik de update naar 4.3 mij toch ook al beklaagd).
Vanmorgen echter wakker geworden, zonder wekker.
Enige beeld op het toestel:
Afbeeldingslocatie: http://sonymobile.lithium.com/legacyfs/online/43753_20130404_160458.jpg

Heb dat bijhorende topic (niet van de SP, maar van de T), ff doorgelezen, maar heb er 12 uur later niet echt goed oog meer in.

Toestel reageert op niets, ik kan het wel uitschakelen met de Off-knop achteraan, maar als ik terug probeer op te starten, even het Sony-logo en dan hetzelfde. Hetzelfde als het uitstaat en insteek om op te laden (zonder op te zetten).

Iemand hier ervaring met dit probleem?
Tips zijn altijd welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Al een flashtool geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Touchdomex schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:37:
[...]

Je zit ook met hoe de app zelf gemaakt is... Genoeg apps die zelfs op een Nexus 5 buggy zouden functioneren. De app van Nu.nl zie ik er zo voor aan om zo slecht te zijn. Ook afhankelijk hoe ze hun data verwerken en dat soort grappen...

Ik ga zelf eens testen hoe die is.

Het laggy komt hier vooral de manier waarop de App zijn gegevens lijkt te verzamelen. Hij loopt soepel zodra alles geladen is. Tot die tijd loopt die hier ook gewoon schokkerig.
Ging om nu in de browser. Heb wat dingen uitgezet en die tips van hierboven toegepast. Lijkt wel te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:38:
Heb het toestel nu een 6 maanden, altijd vrij content geweest (al heb ik de update naar 4.3 mij toch ook al beklaagd).
[afbeelding]

Heb dat bijhorende topic (niet van de SP, maar van de T), ff doorgelezen, maar heb er 12 uur later niet echt goed oog meer in.

Toestel reageert op niets, ik kan het wel uitschakelen met de Off-knop achteraan, maar als ik terug probeer op te starten, even het Sony-logo en dan hetzelfde. Hetzelfde als het uitstaat en insteek om op te laden (zonder op te zetten).

Dit deed die van mij gisteren ook na een herstart, scherm bleef ongeveer 30 seconden zichtbaar maar hij startte verder wel gewoon op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:38:
[afbeelding]

Ik ken het van de Xperia T. Weet eventjes niet meer wat de oplossing was maar volgens mij was het opladen en de firmware erop flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33

avotar

P0werd by Black Coffee

Zolang je hem nog niet geflashed hebt, lijkt me dit gewoon garantiewerk toch?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook nog even een update van mijn kant wat betreft 4.3:

Gisteren heb ik nog wat dingen in zitten stellen op de SP van m'n vriendin. En ik moet een deel van mijn geklaag wel terug nemen: Van de initiele traagheid tijdens het installeren en instellen van alles is niet echt veel meer over.

Hij reageert nu eigenlijk gewoon vlotjes op het switchen tussen apps, dingen intypen, etc. Ik zag hier mensen klagen over nu.nl maar dat is ook gewon een kwestie van 2 seconden geduld als je de app voor het eerst opent en daarna scrollt het als een malle.

Gek genoeg is wel juist het door de instellingen heen bladeren nog iets wat sneller zou moeten kunnen.

Ik heb alleen nog steeds het idee dat alles wat met wireless of de RIL (mobiele communicatie) te maken heeft wat meer blocking werkt. Met andere woorden, bij het wachten op netwerkverbindingen kan een wat minder ontworpen app nog wel eens traag zijn. Sowieso is de battery drain ook aardig substantieel als m'n vriendin de hele dag alleen op 3g zit zonder beschikbare WIFI. Maar goed, binnenkort gaat ze over naar Hi met 4g toegang en dat maakte op mijn Xperia Z1c ook al een wereld van verschil qua energieverbruik (ten gunste van 4g).

Alleen Chrome is echt traag, maar dat is niet zo moeilijk.

In ieder geval hoeft het wat betreft m'n vriendin niet terug naar 4.1 :)

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 06-06-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ga vandaag nog het volgende proberen:

1. Update via Sony Update Service
2. Vervolgens een Factory Reset eroverheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien scheelt het dat ik bij de 'eerste' 4.3 update al een factory reset had gedaan :)

Maar er kwam daarna ook nog een 'kleine' update binnen (nog niet de .205 waarover wordt gespeculeerd) en daar heb ik geen factory reset bij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nou, vriendinlief is weer blij, haar toestel werkt weer een stuk soepeler. Heb die animaties uitgezet en dat hielp echt al onwijs veel. Uitzetten van de googles services heb ik niet gedaan. Wel heb ik het syncen met google van features die ze niet gebruikt uitgezet.

Jammer dat het weer zo gaat. Ik ben door zulke grapperij van Android afgestapt, maar het lijkt nog niet verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ik ben en blijf nog steeds Android fan ( Windows vind ik het gewoon écht niet en IOS is te duur en te beperkt ).

Ik weet ook niet of je dit nog echt Android moet aanrekenen. Dit lijkt me gewoon echt een probleem vanuit Sony of de kernel die ze gebakken hebben voor deze SP.

Ik heb zelf ook 4.3 en 4.4 gedraaid op mijn Z1c (en ook nog een tijd met 4.3 gezeten op Xperia Z) en daar werkte alles flawless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren flashtool geprobeerd, met de normale 4.3 rom, maar bleef hangen op reading device information.
05/003/2014 23:03:40 - INFO - <- This level is successfully initialized
05/003/2014 23:03:40 - INFO - Flashtool Version 0.9.15.0 built on 15-03-2014 23:00:00
05/003/2014 23:03:44 - INFO - Device disconnected
05/003/2014 23:03:56 - INFO - Selected Bundle for Sony Xperia SP (C5303). FW release : 12.1.A.1.201. Customization : CU NL (None)
05/003/2014 23:03:56 - INFO - Preparing files for flashing
05/005/2014 23:05:33 - INFO - Please connect your device into flashmode.
05/005/2014 23:05:50 - INFO - Device connected in flash mode
05/005/2014 23:05:50 - INFO - Opening device for R/W
05/005/2014 23:05:50 - INFO - Reading device information
Heeft hier hele nacht op gehangen, vanmorgen losgekoppeld en binnengegooid voor herstelling.
Afwachten maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ok, zojuist het volgende gedaan:

1. Sony Update Service gedraaid
2. Factory Reset eroverheen

Na het aanzetten kwam ik weer in de wizard waarbij je 6 pagina's door moet. Ja hoor, weer stroperig.
Vervolgens kom ik daarna op het homescreen, moet nog steeds gepopulate worden met apps... even wachten...

Vervolgens druk ik op het Chrome icoontje en wat denk je? Chrome reageert niet wilt u deze applicatie sluiten?

:( 8)7 |:( :X ;w

Ik ben zo ontiegelijk klaar met deze telefoon, nou moet ik weer die telefoon op laten sturen naar een service center zodat ze daar kunnen downgraden op een koosjere manier. Gevolg is dat ik die foon 2 weken kwijt ben en dat ik ook geen oude telefoon voorhanden heb waar een micro sim in past |:(

Daarnaast wil ik dit helemaal niet doen, Sony moet het oplossen door eindelijk eens een update hiervoor uit te brengen, iedereen klaagt erover en Sony doet niks.

Laatste Sony mobiel voor mij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dan hebben wij denk ik toch mazzel met onze SP :).

(en met mijn Z1 compact van Sony ben ik meer dan tevreden, bijna euforisch zelfs )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ja, jullie hebben echt mazzel. Wat een ongelofelijk drama is dit.
Heb nu een HTC Desire 500 te leen en ik geniet echt van de snelheid.

Heb contact opgenomen met GSMtopdeal en aangegeven dat ik hem wil laten opsturen en downgraden. Ben er echt helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Downgraden kan je prima zelf met flashtool ;) kost je hooguit 20 minuten :P

Edit: halverwege juni (binnen nu en zeg twee weken) zou er een fix komen voor de Xperia SP.. Build 12.1.A.1.205...
Dit zijn overigens geruchten |:(

[ Voor 50% gewijzigd door Mrjraider op 06-06-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nogmaals... ik ga niet rooten en zelf lopen klooien. Dat soort acties zou ik geeneens moeten doen, Sony verkloot de boel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Flashtool is gewoon standaard sony firmware flashen geen geroot komt aan te pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Le CyanogenMod Nightlies: http://download.cyanogenmod.org/?device=huashan

:)

Officieel supported!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

U wot m8!

Ik wou al van het weekend ermee bezig maar nu echt! Dit betekent dus elke dag en nacht updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jup en ik ga als ik wat meer tijd heb (lees gewoon vakantie) mij eens wat meer verdiepen in de bootloader unlock. Sony vertikt het ons KitKat te geven dan maar CyanogenMod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:38:
Jup en ik ga als ik wat meer tijd heb (lees gewoon vakantie) mij eens wat meer verdiepen in de bootloader unlock. Sony vertikt het ons KitKat te geven dan maar CyanogenMod :)
Ik ben er op dit moment klaar mee want custom rom dus het loopt sowieso wat wankel. Zit er al overna te denken om straks een Moto G te halen met 4G en SD.

Zou snel genoeg moeten zijn voor normale dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Inderdaad ik ben wel een beetje klaar met Sony en ik heb dat ding net 6 maanden (zegt toch wel wat over Sony en software)..

De Moto G met 4G is ook nice. Ik heb een 4G bundel dus ik wil sowieso een 4G toestel en de Moto G is spotgoedkoop (je brengt me op een idee xD thanks!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb dat ding nu een jaar, was een van de eerste
Verwachte leverdatum 16-05-2013
Ik ben er opzich niet klaar mee, nog niet. Alleen ben er nu wel op uitgekeken. Ik heb nu al iets wat meer op stock lijkt maar ik wil wel nog FM-radio. Dat gebruik ik echt veel. Dus vandaar de Moto G is een goede optie voor mij. Ik hoop alleen dat het toestel leverbaar is in NL zonder vreemde importdingen.

Overigens mijn Galaxy S was ik sneller mee klaar. Dit is op dit moment wel het toestel waar ik het minst snel klaar mee was.

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 07-06-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Naja ik vind het feit dat we met een buggy firmware update zitten gewoon kut. De Xperia Z familie heeft ook geneuzel met de KitKat update wat al laat zien dat Sony niet voldoende test...

Ik zelf denk er over na om naar Samsung terug te gaan en dan de S4 en dan gelijk een AOSP ROM erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
mrjraider schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:46:
Naja ik vind het feit dat we met een buggy firmware update zitten gewoon kut. De Xperia Z familie heeft ook geneuzel met de KitKat update wat al laat zien dat Sony niet voldoende test...

Ik zelf denk er over na om naar Samsung terug te gaan en dan de S4 en dan gelijk een AOSP ROM erop :)
Toevallig zit ik ook te kijken naar een S4 als vervanger van de SP (inmiddels ook ruim een jaar in bezit, aankoop mei vorig jaar). De buggy software van Sony irriteert me mateloos. Helaas heeft de samsung ook weer zn nadelen, vooral het (gebrek aan) kwaliteitsgevoel van de behuizing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik vind de SP een geweldig toestel.. Alleen de software is ronduit kut. Ik kan toch niet slapen dus ik downgrade em en zet er een custom ROM op en dan tweaken met Xposed onder andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Probleem met Samsung wat je zelf al aangeeft. Je moet bijna een custom rom gaan draaien om het fatsoenlijk werkbaar te krijgen. HTC is wat software betreft net Sony... Het is gokken, nog bijna meer dan Sony :+

Vandaar Motorola voor mij. Stock benadering van Android maar ook een grote community die er wel achter zit.

Grootste voordeel is dat je niet weer direct een godsvermogen kwijt bent aan een telefoon :+ Nu rond de 200 en zelfs lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Inderdaad daarom is de Moto G ook een erg goede kandidaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ernstig gevalletje goedkoop is duurkoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat de Xperia SP of de Moto G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zondag 08 juni 2014 @ 00:06:
Wat de Xperia SP of de Moto G?
Xperia SP :+

Kon hem gratis bij mijn abbo krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
+1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Grote kans dat ik straks met CM tegen 2 nadelen aankijk....

FM en batterijduur. Dat gaat wij zien en meemaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
FM gebruik ik niet (hoe werkt spirit FM dan?) Accu duur is met CM nooit gelijkwaardig aan stock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zondag 08 juni 2014 @ 00:18:
FM gebruik ik niet (hoe werkt spirit FM dan?) Accu duur is met CM nooit gelijkwaardig aan stock ;)
Als ik de dag normaal haal is het prima net als stock :+

SpiritFM was op mijn Samsung altijd een batteryhog...

Alleen jemig die 8 euro vind ik wel een vrij grof bedrag voor een FM-radio :X

Google Play: Spirit2: Real FM Radio 4 AOSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Das een dure :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Touchdomex schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:42:
Probleem met Samsung wat je zelf al aangeeft. Je moet bijna een custom rom gaan draaien om het fatsoenlijk werkbaar te krijgen. HTC is wat software betreft net Sony... Het is gokken, nog bijna meer dan Sony :+

Vandaar Motorola voor mij. Stock benadering van Android maar ook een grote community die er wel achter zit.

Grootste voordeel is dat je niet weer direct een godsvermogen kwijt bent aan een telefoon :+ Nu rond de 200 en zelfs lager ;)
Ik heb inmiddels ook met aardig wat merken ervaring.

En ik moet zeggen dat ik Sony nog steeds een verademing vind.

Granted, met de 4.3 update heeft Sony het op de SP flink verklooid.

Maar iemand haalt hier geneuzel met 4.4 op de Sony Xperia Z familie aan en dat begrijp ik niet helemaa. Het enige echt vervelende bugje dat ik ervaar in 4.4 op mijn z1 compact is dat het audio device 'wakker' moet worden als na een periode van 1-2 minuten geluid moet afspelen (dat hoor je). Verder draait mijn Z1 compact met 4.4 werkelijk top (met makkelijk 3 dagen standby tijd op dagen dat ik weinig erop doe). En de Z deed het ook prima met 4.3.

Wat betreft HTC: Laat me er niet over beginnen. HTC Incredible S, HTC Sensation, wat een drama met software updates (Xperia SP achtige toestanden). En de Samung Galaxy Ace 2 (vorige telefoon van m'n vriendin)? Update van 2.3 naar 4.1 = compleet onbruikbare telefoon. Plus de bloatware die er normaliter al op staat. Ja, een dikke quadcore zoals in de S4 of hoger is bij Samsung ook echt wel hard nodig om touchwiz in de lucht te houden.

Moraal van het verhaal: HTC heeft geniale toestellen gehad maar ook complete missers (vooral qua software). Samsung moet je van houden qua plastic fantastic looks, maar sowieso is Samsung wat mij betreft alleen maar een optie als er stabiele custom roms voor bestaan.

Nee, wij wachten hier nog wel even op de (hopelijk) aankomende .205 update voor de SP. Na mijn bericht van gisteren dat het met de traagheid wel mee valt, hebben we nu toch wat behoorlijk voorspelbare use cases waarin de traagheid optreedt:

De traagheid treedt bv. in Google Chrome maar ook Dolphin HD op als je een URL wilt invoeren. Het toetsenbord komt dan traag op maar reageert ook traag. En dit gebeurt ook in andere situaties waarin de betreffende app I/O op de lokale opslag of wifi/3g moet doen. In alle andere gevallen, zeker wanneer apps al gewoon in het geheugen staan, is ie gewoon vlot.

M'n vriendin vindt het wel iritant, maar niet iritant genoeg om me nu om een downgrade te moeten vragen (ze heeft alles net helemaal netjes ingericht).

Ze vindt het iig nog steeds een goede vooruitgang tov. de Galaxy Ace 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Touchdomex schreef op zondag 08 juni 2014 @ 00:24:
[...]

Als ik de dag normaal haal is het prima net als stock :+

SpiritFM was op mijn Samsung altijd een batteryhog...

Alleen jemig die 8 euro vind ik wel een vrij grof bedrag voor een FM-radio :X

Google Play: Spirit2: Real FM Radio 4 AOSP
Spirit FM is inderdaad behoorlijk duur, maar op een vorige telefoon (HTC Incredible S) met CM nightlies erop werkte het programma wel erg goed voor FM radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
mrjraider schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:34:
Ik vind de SP een geweldig toestel.. Alleen de software is ronduit kut. Ik kan toch niet slapen dus ik downgrade em en zet er een custom ROM op en dan tweaken met Xposed onder andere :)
Wat zou op dit moment (mochten we dat toch willen) jouw aanpak zijn om te downgraden? (welke topics op XDA bv. ).

In dit topic werd al eerder het customization nummer voor Generic NL voor de Xperia SP gemeld, maar is deze geschikt om er weer 4.1 of 4.3 op te krijgen?

We zijn namelijk wel erop gesteld om gewoon echt een Generic NL ROM erop te houden.

Na een rooting avontuurtje 2 maanden terug op mijn Z1 compact en toen ik met SUS weer terug dacht te gaan naar stock, bleek ik nog steeds een UK customization erop te hebben (bv. ook zonder NL-Alert). Ik heb toen weer ge-root, met build prop editor Generic NL customization ingesteld en toen weer met SUS terug naar stock, maar dat was in mijn geval wel meteen weer 4.4.

Met de SP zouden we terug willen naar stock 4.1 Generic NL (áls ze dat toch wil :P ).

Custom wil ik op toestel van m'n vriendin sowieso niet meer aan beginnen. Op haar Ace 2 draaide al noodgedwongen CyanogenMod, maar het is wel altijd een hoop geklooi gebleven (vooral vastlopers en zo).

Dat kan ze gewoon echt niet gebruiken en ze zou het ook echt flink balen vinden als ze met een 'nieuw' toestel waar we nog best wel wat voor betaald hebben ook weer met dat gezeik zou zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 08-06-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Heel simpel....

1: Download en flash een willekeurige 4.1.2 firmware
2: Root deze
3: Download Build.prop editor
4: verander deze twee codes:
ro.semc.version.cust naar: 1272-4902
ro.semc.version.cus_revision naar R1B

5: Reboot
6: Koppel telefoon aan Sony Update Center (SUS)
7: Zoek de Xperia SP (Windows 8/8.1? > Compatibiliteit Windows 7)
8: Volg instructies
9: Als het goed is moet je voor reset kunnen kiezen en voor update
10: Kies reset uit: dan krijg je als het goed is een generic NL 4.1.2 ;)

Ik heb het nog nooit uitgetest.. Ben zo wel van een Vodafone branded naar Generic NL gegaan met de 4.3 update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, Thanks :). Klinkt idd als een plausibel pad.

Dus deze ga ik in gedachten houden mocht het toch nodig zijn :).

Oh ja, m'n vriendin is gewend om, als ze 's nachts tussendoor een keer wakker wordt en ze ziet dat haar telefoon is opgeladen, om 'm dan van de lader te trekken. Dit deed ze vannacht ook weer met de SP. En voor de tweede keer sinds woensdag dat ze 'm in gebruik heeft, ging het toestel daardoor uit :{ (en zou ze de wekker gemist hebben).

Moeten nog wel kijken of het alleen gebeurt als het toestel verder in deep sleep is, want de afgelopen dagen hebben we 'm wel vaker aan een PC gehad en toen ging het nooit mis bij het eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, dit is toch wel weer frappant.

M'n zusje heeft ook een Xperia SP (sinds eind vorige zomer) en liep met 4.1 erop altijd te vloeken en te tieren op het ding (terwijl ik dus juist meestal lees dat tot de 4.3 update het een heerlijk toestel was).

Zij draait nu dezelfde software versie (en Android 4.3) als m'n vriendin, maar op de SP van m'n zusje is geen spoortje van traagheid te bekennen: Apps starten, switchen tussen apps, Google Chrome adressen intypen, etc. alles gaat gewoon volkomen soepel en vlot. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Op de een of andere manier werkt toestel A beter dan B.. Raar maar dit komt blijkbaar veel voor bij dit toestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, de vraag is dan of ik hier nou mee terug zal gaan naar Coolblue (komt niet zo goed uit, volgende week gaan we op vakantie) of toch maar hopen op een aankomende update.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
mrjraider schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:22:
Op de een of andere manier werkt toestel A beter dan B.. Raar maar dit komt blijkbaar veel voor bij dit toestel :P
Ik denk dat het niet aan het toestel ligt... Maar eerder aan de gebruiker die er een potje van maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

herlin14 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:19:
[...]

Ik denk dat het niet aan het toestel ligt... Maar eerder aan de gebruiker die er een potje van maakt
Denk eerder nogal buggy software ;) Er zitten meerder onnodig zware elementen in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
herlin14 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:19:
[...]

Ik weet niet wat je daar precies mee wil zeggen.

Maar als het ene toestel al vanaf een factory reset bij bepaalde taken zo traag als stroop is (die van m'n vriendin) terwijl het toestel van m'n zusje gewoon soepel werkt (terwijl deze laatste het toestel al bijna een jaar heeft en gewoon middels OTA updates op deze versie ia aangeland), hoe kan het dan aan de gebruiker liggen die er een potje van maakt?

Oftewel, verklaar je nader :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mwah hij bedoeld het net wat anders.

Het valt mij op dat mijn toestel traag is na gebruik van een aantal apps:

- Youtube: Duurt gemiddeld 5 seconden voordat de app opent en gebruiksklaar is
- Facebook; Heeft eigenlijk geen uitleg nodig want het is gewoon een kutapp maar deze app start net als Youtube vertraagd op
- Instagram; moet altijd nieuw geplaatste foto's downloaden (foto's die een aantal minuten geleden geplaatst zijn worden gedownload. Als ik dan de app sluit dan moeten dezelfde foto's opnieuw gedownload worden)

Verder heb ik de volgende apps uitgeschakeld:
Google Now
Google Search
Gmail
Agenda (ik gebruik Google Agenda)
Google Play books
Google Play games
Google Play movies
Google Play magazines
Hangouts
Movie Studio
Social Life
Sony Select
Talkback
Voice Dialer
Xperia Link
Xperia Lounge

Verwijderde apps:
Dj Studio
Box
Mcafee
Xperia Privilege
Neoreader
Office Studio

Verder heb ik bij developer opties:
Overgangsanimatieschaal > 0.5x
Vensteranimatieschaal > 0.5x
Schaal van animatieduur > 0.5x

Timeout op 2 minuten
Autobrightness off (staat op ongeveer 60/75% vast)

Verder gebruik ik me telefoon zoals "normaal" en ik doe gemidded 2 dagen met een accu lading en ik heb zo nu en dan een RAM issue en moet dan rebooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, apps zoals Facebook, Whatsapp en Hangouts en zo gebruikt m'n zusje ook veelvuldig, maar ook daar geen enkele vertraging :s. En 'slimme' dingen zoals apps en zo uitschakelen doet ze niet (volgens mij weet ze nieteens hoe dat moet :P ).

Overiges gaan animaties op het toestel van m'n vriendin wel ook gewoon vloeiend. Het gaat, zoals eerder geopperd, eigenlijk echt fout bij de communicatie met het netwerk of de opslag.

Overigens moest ik toevallig net nog even in de Mediamarkt zijn en heb daar nog even een SP in m'n handen gehad die nog op 4.1 draaide. En man, wat liep dat ding vloeiend. Ook facebook opstarten of chrome starten en dan meteen een adres invoeren ging zonder hapering.

Alleen m'n vriendin heeft nog steeds geen zin in alles weer opnieuw inrichten dus een downgrade wil ze nog ff niet :P

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 09-06-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

mrjraider schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:40:
Heel simpel....

1: Download en flash een willekeurige 4.1.2 firmware
2: Root deze
3: Download Build.prop editor
4: verander deze twee codes:
ro.semc.version.cust naar: 1272-4902
ro.semc.version.cus_revision naar R1B

5: Reboot
6: Koppel telefoon aan Sony Update Center (SUS)
7: Zoek de Xperia SP (Windows 8/8.1? > Compatibiliteit Windows 7)
8: Volg instructies
9: Als het goed is moet je voor reset kunnen kiezen en voor update
10: Kies reset uit: dan krijg je als het goed is een generic NL 4.1.2 ;)

Ik heb het nog nooit uitgetest.. Ben zo wel van een Vodafone branded naar Generic NL gegaan met de 4.3 update :)
Geprobeerd, maar krijg alleen de keuze uit Updaten, of Reset en Update, waarna direct de nieuwe update erop komt, een Generic NL 4.1.2 zit er dus niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Hmmpf jammer weer Sony :(
Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste