virus problemen? ga over op linux!
Hi, xiss - kom maar bij de Vault Tweakers dan!Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:27:
Hey Tweakers,
Wil ook wel een poging wagen met wat oude cloud servertjes. Team maakt me niet uit.
ID: 103096
Naam: Xiss
Groetjes!
Puur wetenschappelijk en alleen gebruikt voor legaal verkregen muziek cd's en eigen gemaakte vakantie filmpjes

Je mag wel bij ons als je wilVerwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:27:
Hey Tweakers,
Wil ook wel een poging wagen met wat oude cloud servertjes. Team maakt me niet uit.
Groetjes!

Als 'ie nog op een aantal lange WU's aan het knagen is, is er misschien ook nog geen noodzaak contact met de Cosmologyservers te zoeken. Hij hoef dat geen nieuw werk op te halen of in te leverendarkmagic schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:28:
[...]
als ik facebook moet geloven doet het thuisfront het nog. volgens mij is die in slaapstand gegaan *stupid*
nope
Verwijderd
Top!MOmax schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:32:
[...]
Hi, xiss - kom maar bij de Vault Tweakers dan!
ty voor de infoAls 'ie nog op een aantal lange WU's aan het knagen is, is er misschien ook nog geen noodzaak contact met de Cosmologyservers te zoeken. Hij hoef dat geen nieuw werk op te halen of in te leveren
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
GPU kan niet voor dit project volgens mij.darkmagic schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:50:
wat is trouwens beter? een CPU of GPU voor dit project?
je GPU doet niks dit project, dus de CPUdarkmagic schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:50:
wat is trouwens beter? een CPU of GPU voor dit project?
ik heb het wel aanstaan.Pizzalucht schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:50:
[...]
GPU kan niet voor dit project volgens mij.
@Ro8in: megaflushen is een tijdje je werk opsparen (langer dan een dag of 2-3) en dan in 1x alles loslaten, zodat je voor een flink hogere plek in de stats gaat. Mooie manier om op te vallen, maar tijdens de stampede minder handig (omdat we toch al massive output hebben, en omdat het teamstats lastiger maakt).
[ Voor 39% gewijzigd door FreezeXJ op 29-03-2013 15:52 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
flushen is het opsparen van afgemaakte projecten en die in een keer inleveren. zodat je die dag heel veel punten hebt... en mega flush is nog meer van hetzelfdero8in schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:50:
Even nog een vraagje. Wat is een megaflush (wat is uberhaupt flushing?). Voordat ik iets verkeerds doe..
Ok. Neem aan dat met default settings dit niet gebeurd?thedon46 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:52:
[...]
flushen is het opsparen van afgemaakte projecten en die in een keer inleveren. zodat je die dag heel veel punten hebt... en mega flush is nog meer van hetzelfde
correctro8in schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:56:
[...]
Ok. Neem aan dat met default settings dit niet gebeurd?
If it ain't broken, fix it until it is!
Je naam wordt genomen van je cosmology account.Caelyn schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:01:
erm... ik sta in de stats onder mijn eigen naam, niet onder mijn tweakers OF cosmoligy nickname??
Da's nogsteeds niet de naam die in de stats staat...?ro8in schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:04:
[...]
Je naam wordt genomen van je cosmology account.
Wat is je ID dan?Caelyn schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:05:
[...]
Da's nogsteeds niet de naam die in de stats staat...?
Ohw, LOL ik ben scheel... iemand met de zelfde voornaam... ik sta er helemaal niet in... xD
102827
Heb momenteel geen snelle HT bak om te testen helaas.x-RaY99 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:41:
Weet een veteraan op dit project of je beter HT aan of uit kan hebben staan?
Maar goede indicatie is altijd wel hoe efficient een project met CPU omgaat.
priem projecten heeft HT geen voordeel, primegrid zorgt voor 113W powerconsumption
Cosmo zit maar op 73W, dus HT zal hier zeker zin hebben.
(mits je tenminste wel 1GB per thread hebt, zit je op 512MB kan het wel eens beter zijn om toch HT niet te gebruiken)
Vooral dat geheugen gebruik zal ik eens uit moeten rekenen wat dan handiger is idd. Thanks in ieder geval! Van PG uit weet ik dat HT weinig nut heeft namelijk...Qazwaplol schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:07:
[...]
Heb momenteel geen snelle HT bak om te testen helaas.
Maar goede indicatie is altijd wel hoe efficient een project met CPU omgaat.
priem projecten heeft HT geen voordeel, primegrid zorgt voor 113W powerconsumption
Cosmo zit maar op 73W, dus HT zal hier zeker zin hebben.
(mits je tenminste wel 1GB per thread hebt, zit je op 512MB kan het wel eens beter zijn om toch HT niet te gebruiken)
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
[ Voor 6% gewijzigd door boazkl0p op 29-03-2013 16:17 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Mijn ubervette pc bak thuis heeft namelijk maar 4 Gb
En na het opstarten van Windows 7 en LoL zal er zeker niks meer over zijn.
op mijn 3570k met 8 gig geheugen haal ik rond de 50% geheugengebruikViper® schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:55:
Kost die shit veel geheugen of niet
onder windows 7
Ja. Een thread kost al snel 410MB wat ik gezien heb hier. En heb ook wel verslagen van meer gehoord.Viper® schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:55:
Kost die shit veel geheugen of niet
Broekie, ik weet nog dat het een "mind blown" momentje was toen er meer dan 32MB in kon.Viper® schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:01:
Ik stam natuurlijk nog uit het tijdperk dat 1 Gb veel was
Of dat je harde schijf zo groot wasPyrus schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:04:
[...]
Broekie, ik weet nog dat het een "mind blown" momentje was toen er meer dan 32MB in kon.
Ik speelde nog Bubble bobble met me zus op onze IBM 286Pyrus schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:04:
[...]
Broekie, ik weet nog dat het een "mind blown" momentje was toen er meer dan 32MB in kon.
12-02-2001 vs 22-11-2001
Close, but no sigar

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 29-03-2013 17:07 ]
LOL, hangt er van af hoeveel cores je hebt
Het is jammer dat de Xeon Phy nog niet ondersteund wordt, andersFreezeXJ schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:13:
Dat hangt er vanaf hoeveel cores daarvan moeten snoepen... met minder dan 200 cores ben je safe denk ik
[ Voor 11% gewijzigd door thedon46 op 29-03-2013 17:25 ]
Maar zereneus: hier lust Cosmo ongeveer 700 MB/thread, dus doe je wiskunde!
Daarom hebben we ook Phy's en GPU's liggen om zulke vergelijkingen te kunnen doen voor de verschillende type berekeningen. De Phy's hebben wat voordelen qua geheugen distributie en dat ze x86 draaien op GPU's. Dus daardoor makkelijker om bestaande code kunnen te hergebruiken. Maar GPU's zijn weer bijvoorbeeld sneller in hashes.FreezeXJ schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:19:
Ach, eigenlijk moet je een wedstrijdje doen tussen GPUs en die nieuwe Phi-speeltjes... mijn GPU blaast er best leuke bakkies uit, mits het draait natuurlijkDaar zie ik die Larrabees nog wel op falen, aangezien je ook daar heel veel threadjes moet aansturen, en er zo te zien wat andere code voor nodig is.
Maar zereneus: hier lust Cosmo ongeveer 700 MB/thread, dus doe je wiskunde!
same here 12 task 9 gb in gebruik (incl beetje andere meuk)x-RaY99 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:58:
Ik zie tussen de 300 en 600MB per task.
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
ID: 103111
team: cows in space
Ik vind het zo zielig dat er pas 2 Stampertjes zijn dat ik me er bij aan wil melden
Zonar
94807
De Stampertjes
Don't waste your time or time will waste you
Dat is standaard gedrag van BOINC, waarschijnlijk om zo min mogelijk netwerk te gebruiken. Voor cosmology maakt het niet zoveel uit.thedon46 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:18:
weet iemand waarom die mijn afgeronde wu nog even blijft vasthouden (als in een uur lang) en niet gelijk post?
Is aan te passen dat ie het bijna direct doet, dan moet er een configbestand gemaakt worden.
C:\programdata\BOINC\cc_config.xml (of waar je zelf de boincdata map hebt neergezet bij installatie). Waar dan in staat:
1
2
3
4
5
| <cc_config> <options> <report_results_immediately>1</report_results_immediately> </options> </cc_config> |
Dus hij zal inderdaad met 8 taken tegelijk bezig zijn, die draaien onafhankelijk van elkaar en de één zal eerder klaar zijn dan de ander.
Ja dat lijkt me logisch.Qazwaplol schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:11:
1 taak = 1 cpu core
Dus hij zal inderdaad met 8 taken tegelijk bezig zijn, die draaien onafhankelijk van elkaar en de één zal eerder klaar zijn dan de ander.
Maar bij mij probeert die ze alle 8 tegelijk klaar te laten zijn.
Zelfs al is er 1tje al op 90%
Dit topic wordt regelmatig bekeken door TSsen. Komt vanzelf goed dus. Nog mooier is om hen een DM te sturen..,Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:56:
Vault Hunters?
Hoe kan ik me toevoegen?
WelkomVerwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:32:
Naam: dodemansduim
UserID: 102942
Team: Cowsmology
nope
Bij deze toegevoegd, Welkom.. we kunnen alle hulp gebruiken !Haunting_Spirit schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:16:
Ik wil graag bij Deja Moo
Naam: Zehel
User ID: 103106
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Werkt anders prima.lasermen schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:14:
Het is jammer dat de Xeon Phy nog niet ondersteund wordt, anders
Hmm vrijdag middag borrel.. las dat je nog met bubble z'n zus speeldeViper® schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:05:
Ik speelde nog Bubble bobble met me zus op onze IBM 286
Ken dat team niet.. zijn er al 3 andere members ?
[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 29-03-2013 20:15 ]
THNX!Qazwaplol schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:57:
[...]
Dat is standaard gedrag van BOINC, waarschijnlijk om zo min mogelijk netwerk te gebruiken. Voor cosmology maakt het niet zoveel uit.
Is aan te passen dat ie het bijna direct doet, dan moet er een configbestand gemaakt worden.
C:\programdata\BOINC\cc_config.xml (of waar je zelf de boincdata map hebt neergezet bij installatie). Waar dan in staat:
code:
1 2 3 4 5 <cc_config> <options> <report_results_immediately>1</report_results_immediately> </options> </cc_config>
103116
En ik wil graag bij Cows In Space.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Al 1 miljoen gepasseerd vandaag.
Dat gaat wat beloven.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
@hieronder.. Van harte welkom !
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 29-03-2013 22:39 ]
ID: 103124
Deja Moo a.u.b.
Dat klopt, we hebben nu paar speel machines aanstaan maar nog niet het cluster zelf.
Hmm.. dus hij pauzeert een taak die op 90% is en begint dan een nieuwe?tha_crazy schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:16:
[...]
Ja dat lijkt me logisch.
Maar bij mij probeert die ze alle 8 tegelijk klaar te laten zijn.
Zelfs al is er 1tje al op 90%
Das apart, zou kunnen komen door beperkt geheugen maar zie dat je 16GB in die machine hebt zitten dus dat kan het niet zijn.
nope
Nou, die dus klopt misschien niet helemaal. Het kan zijn dat er ingesteld staat dattie maximaal X% van het geheugen mag gebruiken. Ik meen me te herinneren dat ik ergens 1300MB geheugen voor een unit heb horen vallen, doe dat keer 8 zit je op 10400MB oftewel zo'n 65% van het totale werkgeheugen.Qazwaplol schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:13:
[...]
Hmm.. dus hij pauzeert een taak die op 90% is en begint dan een nieuwe?
Das apart, zou kunnen komen door beperkt geheugen maar zie dat je 16GB in die machine hebt zitten dus dat kan het niet zijn.
Zou er dan niet "schakel tussen projecten elke x minuten" moeten staan? Ik heb die van mij ooit opgehoogd en dacht dat dat het probleem verminderde (op PG in ieder geval). Hij stopte voorheen bij het eerst volgende checkpoint na die x minuten en ging aan een andere WU beginnen/verder.FreezeXJ schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:27:
ongekend: als je maar 1 project draait niet, maar probeer het eens zonder hyperthreading?
nope
Graag uw aandacht
Willen jullie het slowchat graag in het onderstaande topic gaan uitvoeren?[Stampede 12] Het grote stampedecafé
Wat hoort hier nu thuis?
Alleen nog maar aanmeldingen en vragen over aanmeldingenDank u
[ Voor 27% gewijzigd door Xaverius op 30-03-2013 00:11 ]
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Uhm nee, maar als er geen team is kun je toch ook geen members krijgen, beetje kip eiDukeBox schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:13:
[...]
Werkt anders prima.
[...]
Hmm vrijdag middag borrel.. las dat je nog met bubble z'n zus speelde
[...]
Ken dat team niet.. zijn er al 3 andere members ?
Maar als ik geen eigen team mag, dan maar de fokschaapjes
Ah ik zit er al in. Gewoon weer verzaakt om de OP te lezen
[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 30-03-2013 00:22 ]
Naam: ErikB
UserID: 103132
Het team maakt me niet uit, dus ik zou zeggen wie het eerst claimt die mag me opschrijven
Zijn er verder nog dingen die ik moet doen/weten?
Doe maar Fokschaap dan!ErikB schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 03:39:
Ik ben een beetje nieuw hier, maar vind het toch wel leuk om mijn idle rekenkracht in te zetten voor het 'goede doel'.
Naam: ErikB
UserID: 103132
Het team maakt me niet uit, dus ik zou zeggen wie het eerst claimt die mag me opschrijven
Zijn er verder nog dingen die ik moet doen/weten?

Volg dit even klik
Dan komt het vast goed, anders roep je maar even
volgens mij vergeet team cows in space mij op te schrijven
(of ze willen me gewoon niet hebben..
dus nogmaals:
Rexcore
[ Voor 10% gewijzigd door Rexcore op 30-03-2013 07:39 ]
Sinds gisteren sta je er al bij.Rexcore schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 07:39:
volgens mij vergeet team cows in space mij op te schrijven
Volgens mij pakken ze de naam van je Boinc account, dus je bent zeer herkenbaar in beeldRexcore schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 07:39:
[...]
volgens mij vergeet team cows in space mij op te schrijven![]()
(of ze willen me gewoon niet hebben..)
dus nogmaals:
Rexcore
sicinc schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:48:
[...]
Volgens mij pakken ze de naam van je Boinc account, dus je bent zeer herkenbaar in beeld

Team: Ik voeg mij graag bij Cowsmology
Aangezien ik lui ben en het idee van de stampede me eigenlijk niet interesseert maar het bericht op Tweakers me wel hielp aan te herinneren dat ik BOINC nog moest installeren: is het voldoende zo? Of moet ik nog iets doen om me bij het team te voegen?
PM me aub want ik ga dit topic niet volgen als ik eerlijk ben.
[ Voor 1% gewijzigd door Xaverius op 30-03-2013 10:05 . Reden: damn you auto correct! ]
Stop de verwelking!
UserID: 102769
Team: Vault Hunters DejaMoo
[ Voor 47% gewijzigd door _gibeon_ op 30-03-2013 15:51 . Reden: Foutje bedankt... ]
id: 103150
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
Naam: sheeppower
id: 103139
sheeppower schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:37:
Ik zal eens een machine deze maand aanslingeren.
Naam: sheeppower
id: 103139
yart101 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:13:
ik wil graag meedoen in het team Cowsmology mijn ID is 103138, naam is yart
Welkom yart101, sheeppower , en MaartenKollerMaartenKoller schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:51:
ID 71794
Team: Ik voeg mij graag bij Cowsmology
Aangezien ik lui ben en het idee van de stampede me eigenlijk niet interesseert maar het bericht op Tweakers me wel hielp aan te herinneren dat ik BOINC nog moest installeren: is het voldoende zo? Of moet ik nog iets doen om me bij het team te voegen?
PM me aub want ik ga dit topic niet volgen als ik eerlijk ben.
@MaartenKoller:
- BOINC installeren
- in BOINC voeg het project Cosmology@Home toe
- optioneel: op de C@H site, join Dutch Power Cows
[ Voor 64% gewijzigd door lordsnow op 30-03-2013 12:53 ]
Verder alles verwerkt.
Hieronder ook.
[ Voor 108% gewijzigd door DukeBox op 30-03-2013 13:05 ]
id: 103149
[DPC] help conquer cancer @ WCG
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Is geloof ik niet optioneel maar moet je eigenlijk gewoon doenlordsnow schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:39:
@MaartenKoller:
- BOINC installeren
- in BOINC voeg het project Cosmology@Home toe
- optioneel: op de C@H site, join Dutch Power Cows
ja, daag.