[Stampede 12] planning Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 21:15

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39

Bubbles

• Xaverius
  • Laatst online: 09-07 20:09

Xaverius

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04

iisschots

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchpowercows.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 12 - Koeien op de Kaart gezet

Mooooh!
Zoals elk voorjaar, nu al 12 jaar lang, beginnen de voorbereidingen voor iets groots. Een paar vogeltjes kijken eens rond, bouwen eens een nestje, en opeens... een kalfje! En nog 1! En opeens... een kudde! Jawel, dat betekent... dat de Stampede weer losbarst. Dit topic is nog maar het begin, maar wel een belangrijk begin. Lees em door, en laat je zien!
Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht (een groooote lijst dit jaar), en iedere koe die meestampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen, en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn al eeuwen niet veranderd, maar we zetten ze hier toch nog even neer:

1 - Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet!
Voor mensen met meer projecten, geldt dat je niet op het project mag stemmen waar je meer dan 50% van je power op hebt. Op die manier kom je ook nog eens ergens anders :)

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

Wanneer begint het feest?
Eigenlijk nu al. Je mag nu stemmen, tot 15 maart 23:59, waarna je in het team-topic... je raadt het al, je team mag samenstellen. Per 1 april klinkt het startschot, de traditie inmiddels. Je hebt dan de hele maand april om er iets moois van te maken, en op 30 april om precies 23:59:59 houden we er weer mee op. Een beetje proefdraaien is geen probleem, maar het idee is dat we vanaf 1 april echt losgaan... Voor een mooi grafiekje (we leven voor de stats tenslotte }:O ) wil je opeens maximale power hebben... Let op: sparen is niet de bedoeling, vooral om de teamstats netjes te houden.

Waarop stemmen we?
Zo af en toe wordt het tijd om de regels te herzien, dus vandaar... een fikse update. Vanaf dit jaar doen er ook projecten mee die op de grafische kaart draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort overzichtje. Verder hebben we de projecten even uitgesplitst in simpele, gewoon werkende projecten en de gevallen waarbij er mogelijk nog hikjes in kunnen zitten (niet genoeg werk, of een lastige installatie). We willen ze niet per direct afschrijven, maar het blijft wel iets om rekening mee te houden.

Aanbevolen:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
RC5-72 - AMD/NVidia Breken van een 72-bit encryptie, gewoon ouderwets brute-force :)
NFS - Voordeel voor Linux Number Field Sieve, oftewel het ontbinden van getallen in factoren, maar dan groot. Heel groot
Collatz Conjecture - AMD/NVidia Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had pas weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, DPAD-Muon, factorisatie, en Evolution@home
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)
SZTAKI - Hongaars wrapper-project dat verschillende typen simulaties doet, wiskundig, natuurkundig, en blijkbaar linguistisch.
Cosmology@home - Probeert het universum te matchen aan verschillende typen theorie en simulaties
eOn 2 - Voordeel voor Linux, doet aan hele lange simulaties voor chemische modellen, opgeknipt in korte stukjes. Omdat je maar 1 work unit in voorraad mag houden per CPU zul je over een constante internetverbinding moeten beschikken

Minder geschikt
POEM@Home - AMD/NVidia Proteine-simulaties, en een database van de meest waarschijnlijke structuren. Sporadisch werk voor GPU's. Eigenlijk dus een CPU-only project
GPUGRID - NVidia-only wrapper, met verschillende projecten, biologisch van aard
SETI@home - Vind je eigen alien! Project luistert naar signalen uit de ruimte, en analyseert deze. Let op: beperkte werkverschaffing, ze hebben capaciteitsproblemen
Asteroids@Home - Kersvers project, nog onbekend hoe stabiel het is. Astroiden opsporen, en eigenschappen ervan berekenen
PSP-PRP - Handmatig in te stellen client, registratie moet door admin doorgevoerd worden. Gerelateerd aan Seventeen or Bust, berekent dit project ook priemgetallen, maar van net iets andere typen.

Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Vorige topics en errata
De aanzet naar de eerste Stampede
DPC Stampede #11 - Planning
Meer links zul je in de topicstart van het bovenstaande topic tegenkomen, hoewel ze elk jaar aardig gelijk zijn ;)

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van smoking2000, op de welbekende plaats.
Erratum: POEM gedegradeerd tot minder geschikt ivm zeer weinig GPU werk/capaciteitsproblemen

[ Voor 3% gewijzigd door Bubbles op 10-03-2013 13:31 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
We gaan weer los, heb er zin in :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

Oehoeh spannend! Helaas heb ik een ATI kaart dus wat dat betreft ziet het er voor mij niet zo rooskleurig uit (ik neem aan dat ATI elke keer rood gekleurd is omdat die in het nadeel is?)

Collatz conjecture lijkt me wel een leuke. Ik heb begin dit jaar voor mn studie als oefening een script moeten schrijven dat dezelfde taken uitvoerde, natuurlijk op een 'iets' kleinere schaal.

GIMPS vind ik zelf minder t.o.v. van Primegrid omdat je met primegrid volgens mij een grotere kans hebt een priemgetal te vinden, waarbij gimps juist een soort alles-of-niets aanpak heeft, of je vindt gelijk een WR grootte getal of niets. Ik doe zelf echter wel 100% primegrid dus eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik een bias heb.

Cosmoly@Home klinkt ook vet.

Eigenlijk heb ik geen idee wat het gaat worden, maar ik doe iig mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:55
Het project RC-72 moet denk ik RC5-72 zijn :+

Maar ben benieuwd welk project het gaat worden. Doe denk ik ook wel meer mee als het een beetje goed uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Roedy: ATI heeft alleen z'n rode kleur omdat dat toevallig de bedrijfskleur is (idem met GroeNVidia), in sommige projecten zijn ze best in het voordeel, Milkyway bijvoorbeeld.
Witlof: RC moet inderdaad RC5 zijn ja, ik fix em effe :)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Ik stem op Cosmology@home, daar valt voor DPC volgens mij nog genoeg te winnen (plaats 28 -O- )

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-07 12:15
Ik ben wel eens benieuwd naar de GPU power van DPC/tweakers.net. En omdat ik bang ben dat veel mensen zullen afhaken als er veel verschil tussen AMD/NVidia zit stem ik voor:
GIMPS
Daarnaast wil ik DPC wel eens op #1 in de daily zien staan daar in plaats van maar het oneindige stuivertje wisselen tussen UCM-curtisc en GPU to 72 -O- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik met mn ATI in het voordeel ben bij Milkyway@home dan ga ik daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321707

Oh oh spanned, weet het nog effe niet op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het stemscriptje doet nog niet veel, kan iemand die een slinger geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar als het een GPU-project wordt dan heeft men nog een weekje of twee de tijd om iets nieuws te bestellen in ieder geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Als het RC5 of Melkweg wordt weet ik niet of ik mezelf kan inhouden :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maximaal lenen is maximaal leven.
De verleiding. Hij is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
VictordeHolland schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 05:52:
Het stemscriptje doet nog niet veel, kan iemand die een slinger geven?
Even geduld. Gaat aan gewerkt worden. :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:33

ongekend41

Division Brabant

Als ze bij Asteroids@Home kunnen beloven dat het stabiel genoeg draait en er voldoende werk is krijgen ze mijn stem. Mocht dat niet lukken dan wordt het in ieder geval een boinc project, vermoedelijk yoyo.

Mijn stem gaat deze stampede toch naar Cosmology@Home

[ Voor 14% gewijzigd door ongekend41 op 04-03-2013 22:18 . Reden: keuze gemaakt ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:55

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Vote counter is geupdate voor Stampede #12

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
-O- aaaahh, en Correlizer wordt niet eens genoemd? Als wel minder geschikt zijn omdat die een probleem schijnt te hebben met de workload? Maar ik vind het wel een mooi project omdat ik voor iets nuttigers ga dan het kraken van numerologische goodies.

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Peregrine schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:53:
-O- aaaahh, en Correlizer wordt niet eens genoemd? Als wel minder geschikt zijn omdat die een probleem schijnt te hebben met de workload? Maar ik vind het wel een mooi project omdat ik voor iets nuttigers ga dan het kraken van numerologische goodies.
Het probleem met Correlizer is dat het lastig te voorspellen is of er voldoende werk in april is. Toen Correlizer net aan de Vault werd toegevoegd en Norway, Ars en wij daar gingen hunten was het werk binnen twee weken op en moesten we 2 weken wachten op een nieuwe batch. Dat lijkt mij niet zo jofel als dat tijdens de stampede gebeurd. Als de admins van Correlizer kunnen garanderen dat er voldoende werk in april beschikbaar is (of een nieuwe batch in kunnen laden) dan zie ik geen bezwaar om Correlizer verkiesbaar te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 16:35
Ik stem:

PSP-PRP

[ Voor 92% gewijzigd door MOmax op 03-03-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PSP-PRP Lijkt me ook erg leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:48

lordsnow

I know nothing

POEM@Home of anders MilkyWay@Home

//edit
dan maar MilkyWay@Home

[ Voor 40% gewijzigd door lordsnow op 15-03-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-07 12:23
Even er van uitgaande dat we genoeg werk kunnen krijgen. (contact opnemen met de admins lijkt me verstandig) gaat mijn stem vooralsnog naar POEM@Home
EDIT. Lees slechte berichten er over.. bij nader inzien ga ik toch voor MilkyWay@Home

[ Voor 23% gewijzigd door cctl01 op 06-03-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
ik ga ook voor POEM@Home
bij nader inzien toch voor : MilkyWay@Home

[ Voor 49% gewijzigd door thedon46 op 06-03-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
POEM@home kan ik me ook best in vinden. Hoop alleen dat de GPU's er al de CPU's niet uitspelen, dat zou een beetje jammer zijn.

Gezien POEM lijkt te sukkelen met workorders dan maar Cosmology@home , dan moeten we ons ook geen zorgen meer maken om het verschil CPU/GPU ;)

[ Voor 38% gewijzigd door enthernal op 06-03-2013 15:17 . Reden: verandering van keus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Cosmology@Home kan wel wat hulp gebruiken... :)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 16:35
Reclame maken mag toch?
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/108882976/hup_psp-prp.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
:D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Correlizer zou ook mijn stem krijgen indien daar voldoende werk beschikbaar zou zijn.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Ik snap dat mensen graag Correlizer erin hadden gehad, echter met de hoeveelheden werk die ze hebben gaan we er binnen 2-3 dagen stampen doorheen zijn, en dat kunnen ze (een maand van tevoren) niet aanvullen, gok ik zo. Dit soort projecten kan maanden duren voordat er genoeg data gegenereerd is om iets aan te laten rekenen, in tegenstelling tot veel wiskundige problemen, waar 'extra werk' binnen minuten gefikst is. POEM of eOn zijn wellicht alternatieven hier, en eventueel GPUGrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:59
Het was even zoeken naar mijn wachtwoord die ik me echt niet meer kon herinneren. Gelukkig zit er een wachtwoord vergeten optie op de site. :)

Ik ga weer eens meedoen, hopelijk op MilkyWay@Home

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebaris
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 09:31
Cosmology@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 19:29
GIMPS

Zo kan binnenkort een nieuwe videokaart aan het werk worden gezet. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loose Ends
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
cctl01 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:05:
Even er van uitgaande dat we genoeg werk kunnen krijgen. (contact opnemen met de admins lijkt me verstandig) gaat mijn stem vooralsnog naar POEM@Home
Dan zou ik zeker met de POEM admins in contact treden. Misschien dat het opgelost is, maar ik ben een aantal weken geleden met dit project gestopt omdat het danwel 1 of 2 dagen dagen in een week stil lag omdat er geen wu's konden worden aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

POEM heeft in het verleden wel eens capaciteitsproblemen gehad met het opslaan/verwerken van alle resultaten, effe googlen...
Klaarblijkelijk ook vrij recent: http://boinc.fzk.de/poem/...p?id=801&postid=7590#7590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Als ik de verhalen op de Poem website lees gaat dat niet goedkomen met een op hande zijnde stampede.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
Loose Ends schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 00:08:
[...]
Dan zou ik zeker met de POEM admins in contact treden. Misschien dat het opgelost is, maar ik ben een aantal weken geleden met dit project gestopt omdat het danwel 1 of 2 dagen dagen in een week stil lag omdat er geen wu's konden worden aangeleverd.
iemand een idee hoeveel wu's/teraflops wij doen? dan kunnen we dat even vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
thedon46 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:27:
iemand een idee hoeveel wu's/teraflops wij doen? dan kunnen we dat even vragen
Tijdens de laatste Vault-hunt op POEM deden Bold_Seeker, hansR en ik met zn drietjes al meer dan 1000 WUs per dag op de GPUs. Voor een stampede hebben we minimaal 10x zoveel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13
Cosmology@Home

lijkt me wel leuk, reserve Milkyway.

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47852

Effe bezig geweest op POEM en na 100x handmatig werk ophalen ermee gestopt :N
Dat gaat 'm niet worden voor de stampede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
Blijft over: MilkyWay, Cosmology en eOn. De rest is numbercrunchen om het numbercrunchen (en dus niet voor mij).
Ik zeg: eOn 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 19:29
eOn 2 zit zelf ook best vaak onder werk, is dat wel een handige situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Zo kunnen we wel door blijven gaan, alle projecten hebben kans op problemen met stabiliteit of werkvoorziening.

Doet u mij maar SZTAKI, weer eens wat anders.

[ Voor 20% gewijzigd door Qazwaplol op 06-03-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Echter is de kans bij sommigen een STUK groter dan bij anderen ;) RC5 zit zelden zonder werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor GPU Milkyway@Home
Voor CPU PSP-PRP

Ik ben wel de halve stampde offline wegens vakantie, maar goed, alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyH-8
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 13:04
PSP-PRP als dat haalbaar is, anders ga ik voor cosmology@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 13:09
Goede morgen,

eOn2 als ze voldoende werk kunnen leveren, anders Cosmology@Home. Ben toch wel vooral voor aardse nuttige dingen zoals ziekte/chemie onderzoek ;)

Met vriendelijke Groet,
justberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Denk niet dat het stem script het leuk gaat vinden als iedereen twee projecten gaat kiezen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 13:09
part of my evil plan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
VictordeHolland schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:28:
Denk niet dat het stem script het leuk gaat vinden als iedereen twee projecten gaat kiezen :+ .
Dit dus. Graag maar 1 keuze in bold in je post. Mocht het een probleem worden kwa capaciteit, kan je altijd nog je post editten zolang er geen slotje op het topic komt

De crew is tevens aan het uitzoeken hoe het zit met POEM en aanleveren van WU's. De vooruitzichten zijn helaas niet al te rooskleurig, dus voor de mensen die daar op hebben gestemd, ga alvast nadenken welk project je anders zou willen doen, zodat je daarop kan stemmen mocht het inderdaad blijken dat POEM niet voldoende kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:? Ik dacht dat we zowel op CPU als op GPU gingen stampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Zoals ik het begreep wordt er 1 project gekozen, waarbij projecten waar een GPU op te gebruiken is zijn toegstaan als keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:55

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Wat tweede keus betreft, het script telt alleen de eerste gezien je slechts eenmaal kan stemmen.

Met de second best moet handmatig rekening mee gehouden worden als we dat willen. Of we moeten in het vervolg hippere stem rondes houden met gebruik van de Condorcet methode B)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
U heeft nog 7 dagen om te stemmen! Stemmen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

eon2

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-06 16:52

Crack

...ehh.......Mooh?!?

YOYO@home

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Oproep aan degene die POEM hadden gestemd:
Hoewel POEM nog steeds mee kan doen aan de stampede, moet je er wel rekening mee houden dat GPU wu's schaars kunnen zijn en het feitelijk dus een CPU-only project met sporadisch werk voor de GPU is. Mocht je om deze reden wat anders willen stemmen is dat gewoon mogelijk. Pas daarvoor je post aan waar je je keuze voor POEM had gemaakt en zet daar wat anders in bold neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
cosmology@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
MilkyWay@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-07 20:06

grass460

[DPC] Division_Brabant

een boinc project voor mij dus cosmology@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En de tussenstand.
Afbeeldingslocatie: http://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Milkyway@Home om m'n GPU warm te houden in deze barre tijden }:O

[ Voor 3% gewijzigd door FreezeXJ op 11-03-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:34
Heb in het verleden enkele projecten langere tijd meegedraaid, nu al een paar jaar eruit. Alleen de stampedes pak ik meestal nog wel mee. Ik weet dus weinig van GPU's. Tuurlijk, het idee snap ik (gebouwd op rekenkracht), maar ik heb geen speciale GPU: MacBook Pro met volgens de specs 512MB nVidia GeForce GT 330M.

Ofwel: zijn projecten die worden geprofileerd als GPU-project ook nuttig voor CPU's? Of is de output daarvan dan marginaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Sommige projecten zijn eigenlijk zoveel sneller/beter op de GPU dat het zinloos is om CPU te draaien. Collatz kan technisch nog wel op CPU, maar het resultaat is precies hetzelfde, alleen komt het uren later (destijds: GPU 10 minuten, CPU 4 uur. Slordige 24x sneller hier). Bij Milkyway bijvoorbeeld worden er wel verschillende berekeningen gedaan, waardoor voor beide werk is, maar helaas is de creditering daar niet op aangepast, waardoor een GPU 20x zoveel credits krijgt per tijd (een en ander afhankelijk van model etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:34
Dus egoïstisch bekeken moet ik op een CPU-project stemmen, teamwise bekeken hangt het eigenlijk af van het gedeelte koeien dat een goede GPU heeft. Hmmm... moet nog even bedenken of en wat ik ga stemmen dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien helpt een oproepje op http://www.dutchpowercows.org/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
Is er al een FP oproep verzoek de deur uit gegaan? Of gaat dat pas gebeuren als het project duidelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Peregrine schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:00:
Is er al een FP oproep verzoek de deur uit gegaan? Of gaat dat pas gebeuren als het project duidelijk is?
Om op je vragen te antwoorden: Nee. Ja, waarschijnlijk wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owen Reece
  • Laatst online: 03-07 14:53
PSP-PRP

Besloten na het zien van de reclamecampagne van MOmax. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Frontpage verzoek is de laatste jaren pas opgepikt als de stampede echt van start gaat. Degene die via de frontpage dan instappen kunnen niet meer stemmen maar zich alleen nog maar aansluiten bij een team.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Peregrine schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:00:
Die gaat waarschijnlijk rond 1 april online. Meestal zorg ik dat de gegevens de weer ervoor bij de FP bekend zijn.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 14:27

Camulos

Stampert

eOn 2

[ Voor 4% gewijzigd door Camulos op 12-03-2013 21:37 ]

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-07 13:22

EektheMan

DPC

Ik steun het liefst Nederlandse of Belgische projecten, maar die zitten er geloof ik niet tussen, dus dan maar Europees.

Helaas slechts keus tussen 2 projecten yoyo en SZTAKI.

Ga ik voor yoyo omdat de badges het nog iets leuker maken. SZTAKI als reserve project.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Waarom staat OGR er eigenlijk niet in?
Ik heb even teruggezocht en in de Stampede #5 planning schrijft Elteor: 'OGR-25 en DPAD, zijn uitgesloten omdat we daar reeds op #1 staan'.
Aangezien we nu bij OGR op #2 staan voldoet dit project prima aan de eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222617

aangezien cosmology geen OSX client heeft, gaat mijn stem naar eon 2

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 222617 op 13-03-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
Cosmology@Home

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht zou ik mijn keuze moeten veranderen maar aangezien ik dat bij elke stampede (waaraan ik mee heb gedaan) al gedaan heb (die van Einstein niet geloof ik), dit jaar maar niet. Enne team TDK laat nog steeds sporen na. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 14-03-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
Mijn keuze gaat naar Yoyo@home

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
De laatste 3 uurtjes zijn aangebroken om te stemmen. Je kan het verschil nu nog maken om welk project zodadelijk de eer krijgt platgewalst te worden door onze stampede. Stem, nu het nog kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Nog 1 uur, hopelijk wordt het niet spannender dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:48

lordsnow

I know nothing

Cosmology: 9
MilkyWay: 8
Eon2: 7
PSP: 6
Yoyo: 4
... als ik het goed heb?

@VictordeHolland:
wat ik deed was ook alleen maar natte vingerwerk.. ff de resultaten van de vorige pagina gepakt, en de veranderdingen sindsdien verrekend. Niet de veranderingen in de posts daarvoor, behalve die van mijzelf (POEM naar MilkyWay). Dus het was wel te verwchten dat het niet helemaal zou kloppen kwa aantallen. Het is meer een indicatie. Het lijkt er op dat Cosmology gaat winnen, of er moeten nog mensen bij komen of van gedachten veranderen.

[ Voor 89% gewijzigd door lordsnow op 15-03-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@lordsnow
Het stemsript geeft bij mij iets andere uitkomsten:
count-stampede-votes.pl output at 2013-03-15 23:20:01

Cosmology@home : 9 (28.12%)
MilkyWay@Home : 7 (21.88%)
PSP-PRP : 5 (15.62%)
eOn 2 : 5 (15.62%)
Yoyo@home : 3 (9.38%)
GIMPS : 2 (6.25%)
SZTAKI : 1 (3.12%)
RC5-72 : 0 (0.00%)
NFS@home : 0 (0.00%)
Collatz Conjecture : 0 (0.00%)
BOINC Seti@Home : 0 (0.00%)
POEM@Home : 0 (0.00%)
PrimeGrid : 0 (0.00%)
Asteroids@Home : 0 (0.00%)
-----------------------------------
Total Votes : 32
Edit:
Aangezien er geen mensen meer gestemd hebben is het nu definitief: we gaan op Cosmology stampèh!!

Om de reis door de Cosmos iets aangenamer voor ons koeien te maken, ben ik wel bereid om bij de hitparades elke dag een celestial object kort toe te lichten. Met illustraties, mits die te vinden zijn uiteraard :).

[ Voor 19% gewijzigd door VictordeHolland op 16-03-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:01

Pyrus

Hardknock life

Ok. Gezellig, leuk. Maar misschien wil iemand de serveradmin aldaar dan ook even vragen zijn verbinding te repareren. Ik heb nu vier wu's proberen te downloaden, waarvan er twee download problemen hadden. Dit is wat er in mijn log verschijnt:
code:
1
3488    Cosmology@Home  3/16/2013 9:07:07 AM    Giving up on download of params_022813_073258_1.ini: permanent HTTP error

Als dat tijdens de stampede met dezelfde ratio gebeurt, gaat zijn server sowieso stuk. Een minuut of wat later maakt mijn pc namelijk weer verbinding.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Errr....aangezien Cosmology geen GPU ondersteuning biedt: kunnen we dan Milkyway@Home als onofficieel GPU huntproject gaan draaien in april? Leuk target zou zijn om de 1 miljard cobblestones te bereiken voor einde stamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Die vraag zou je dan moeten neerleggen in het Vault-topic, zou ik zeggen. Wat betreft de stampede: je bent natuurlijk altijd vrij geweest wat anders te doen, en als je het kan combineren is dat alleen maar mooi meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha, maar ik stamp wel mee hoor :Y Het zal dit jaar alleen effe twee weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Hmm. Beetje onhandig verwoord van me. Bedoelde ermee te zeggen dat het wat ons betreft natuurlijk gewoon prima is als je er zelf nog wat anders naast wilt doen. De officiele stampede is gewoon op Cosmology@home, maar tegelijkertijd een GPU-hunt op MilkyWay@home behoort uiteraard tot de opties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
Pyrus schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 09:21:
Ok. Gezellig, leuk. Maar misschien wil iemand de serveradmin aldaar dan ook even vragen zijn verbinding te repareren. Ik heb nu vier wu's proberen te downloaden, waarvan er twee download problemen hadden. Dit is wat er in mijn log verschijnt:
code:
1
3488    Cosmology@Home  3/16/2013 9:07:07 AM    Giving up on download of params_022813_073258_1.ini: permanent HTTP error

Als dat tijdens de stampede met dezelfde ratio gebeurt, gaat zijn server sowieso stuk. Een minuut of wat later maakt mijn pc namelijk weer verbinding.
Hier ook problemen dat het niet direct download. Maar na 5 minuten aandringen was mijn koetje al fijn aan het ingrazen met alle }:O }:O }:O }:O zijn kaakjes.
Wel behoorlijk lange WUs trouwens, of ben ik verwend met de halve uurtjes van die paar projectien die ik mee heb gekauwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Peregrine schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:46:
[...]
Wel behoorlijk lange WUs trouwens, of ben ik verwend met de halve uurtjes van die paar projectien die ik mee heb gekauwd?
WUs duren ongeveer 6-10 uur op een Sandy/Ivy bridge, waarschijnlijk langer op een C2D/C2Q. Geheugen gebruik heb ik na een paar uur op zien lopen tot 650MB. De gemiddelde huis-tuin-en-keuken PC heeft tegenwoordig vaak al 8GB, dus dat zou niet voor veel problemen moeten zorgen. Er zijn projecten waar de WUs nog veel langer zijn, bijvoorbeeld Climate Prediction en SoB ;). Als het goed is worden taken bijna instant gevalideerd (altijd 420 punten). Je krijgt dus dezelfde dag nog de puntjes, dat is lang niet bij alle projecten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Download issue is er de afgelopen jaren altijd al geweest bij cosmology, paar downloads zullen mislukken maar geef het een uurtje en je hebt voldoende wu's. En zodra de default buffer aan wu's binnen is maakt het verder niet meer uit dat ie af en toe downloaderrors geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 10:36
Helaas was er hier nogal een groot verschil tussen graastijd van de wuutjes. De ene duurde rond de 6 uren en een andere rond de 13 uren, en voor beide 420 punten. Verschil is me te groot dus ook niet gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Zal ergens aankomende week mn clients over zetten naar Cosmo :)
Let the world tremble })
Pagina: 1