Nee dat ben ikenthernal schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:37:
@Bramzie, Blijkbaar is user username putdeksel, kan dat?
Account informatie
Naam Knap-IT Bram van der Linden
Email adres verborgen
Land Netherlands
Postcode 9725CM
Cosmology@Home lid sinds 28 Mar 2013
Gebruikers ID
Gebruikt in gemeenschaps functies 102999
januzz wil team deeja muu wel joinen,succes.
username :januzz
Gebruikers:ID 102969
FOKSCHAAP!kees_n schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:49:
wil graag meedoen, welk team kan me gebruiken ?
Kees_N
id: 103004

Nieuw team: "Nifhack"
accounts info van het team:
Tweakers ID: VisionMaster
C@H ID: 102997
C@H naam: VisionMaster
Tweakers ID: lasermen
C@H ID: BofH
C@H naam: 103008
Tweakers ID: synnack
C@H ID: 103006
C@H naam: Synnack
Tweakers ID: DanielPharos
C@H ID: 103009
C@H naam: DanielPharos
I've visited the Mothership @ Cupertino
If it ain't broken, fix it until it is!
Maar nu blijft er in de Boinc Manager staan dat er "No work available to process" is.
Werkt C@H enkel op machines met een discrete GPU? Ik zit nl op een Macbook Pro met integrated Intel HD4000.
Kan ik mijn machientje niet laten meestampen?
Cosmology heeft helaas geen MacOS applicatieAndrewF schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:06:
Ik heb net BOINC geinstalleerd en me ingeschreven voor C@H in de DPC groep.
Maar nu blijft er in de Boinc Manager staan dat er "No work available to process" is.
Werkt C@H enkel op machines met een discrete GPU? Ik zit nl op een Macbook Pro met integrated Intel HD4000.
Kan ik mijn machientje niet laten meestampen?
Boinc draaien in virtualbox windows is niet echt het meest efficiente gebruik van resourcesVictordeHolland schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:08:
[...]
Cosmology heeft helaas geen MacOS applicatie.
Dat is ff geleden dat ik Visionmaster heb gezien.VisionMaster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:53:
Ok, effe opnieuw...
accounts info van het team:
Tweakers ID: VisionMaster
C@H ID: 102997
C@H naam: VisionMaster
Tweakers ID: lasermen
C@H ID: BofH
C@H naam: 103008
Tweakers ID: synnack
C@H ID: 103006
C@H naam: Synnack
Tweakers ID: DanielPharos
C@H ID: 103009
C@H naam: DanielPharos

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Genoeg!AndrewF schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:12:
[...]
Boinc draaien in virtualbox windows is niet echt het meest efficiente gebruik van resourcesWelk boinc project draait er wel op Mac OS en zijn de
ook actief?
Om er even een paar op te noemen: Malariacontrol.net, Rosetta@home, World Community Grid, PrimeGrid en nog veel meer
We komen weer even buiten spelen :-)Cow_tipping schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:13:
[...]
Dat is ff geleden dat ik Visionmaster heb gezien.
Er zijn algemene stats : via DigiK-ozBramzie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:15:
mijn laatste vraag en dan zal ik mijn mond houden, ik ben de weg een beetje kwijt met de stats.. kan iemand mij vertellen hoe die in elkaar zitten? en waar ik mijzelf terugvind in tegenstelling tot de rest :-)?
En voor de stampede: via DukeBox
Op dit moment zijn er alleen nog maar dagelijkse stats bij DukeBox maar als de stampede begint gaat alles op totalen en dagelijks
En verder vragen mag altijd, er zijn geen domme vragen alleen domme/slechte antwoorden (zoals deze
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Oh my... en waarmee komt Nikhef precies buitenspelen?
Worden de blades ingezetMOmax schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:23:
[...]
Oh my... en waarmee komt Nikhef precies buitenspelen?
Is aangemaakt.VisionMaster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:53:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
ID: 102299
team: Vault Hunters (hoe vertaalt dat eigenlijk graf jagers, kluis jagers, plafond jagers
tnx...
januzz
102969
Fokschaap
[ Voor 38% gewijzigd door thedon46 op 28-03-2013 16:43 ]
18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019
Neem aan dat stats gereset worden op 1 april voor de start?x-RaY99 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:43:
In verband met het lange weekend ben ik alvast een paar pc's aan het overgooien naar Cosmology@Home, kan dus zijn dat ik iets eerder 'begin' dan 1 april... excusé
Die worden al dagelijks gereset tot 1 aprilEdoras schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:43:
[...]
Neem aan dat stats gereset worden op 1 april voor de start?
nope
Alleen de punten die je krijgt tussen 1 april 0:010 en 30 april 23:59 tellen mee voor de stampede wedstrijd.
Ik snap niet helemaal wat je nu wilt..janrotterdam schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:38:
te laat hoor....ik kom wel bij jou,Fokschaap
tnx...
Ik had je al een DM gestuurd..
[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 28-03-2013 16:52 ]
Ik geloof dat er mis communicatie was.
Welk team wil je nou jan?
Mijn id: 103016
Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
Ryzen 3600 - GTX1060
Je bent welkom bij CowsmologyDaanieyel schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:07:
Nooit meegedaan maar dit leek me wel is grappig. Mijn ID is 103017 en iedereen die me in het team wil kan me toevoegen. Wie het eerst komt wie het eerst maalt

nope
nope
Jep, dat ben ik al. Ik zal gelijk even me signature en profile pic wijzigen voor het echte team gevoel.ongekend41 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:11:
nee, alleen even jouw ID per DM naar DukeBox sturen is voldoende. Ik neem aan dat je op Cosmology wel al bij DPC bent aangesloten.
Ryzen 3600 - GTX1060
Melding voor de mensen die mij via DM berichtjes sturen om toegevoegd te worden aan de TS:
Ik ben vanaf morgen tot en met 1 april op vakantie en kan dan dus niets verwerken. Stuur Dukebox een DM en/of laat een berichtje hier in het topic achter. De andere crewleden kunnen het anders ook nog wel oppakken en doorvoeren. Dank.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
nope
GEK HEH, ER IS GEEN GPU CLIENT VOOR C@H.28/03/2013 17:24:38 Cosmology@Home Sending scheduler request: To fetch work.
28/03/2013 17:24:38 Cosmology@Home Requesting new tasks for GPU
28/03/2013 17:24:43 Cosmology@Home Scheduler request completed: got 0 new tasks
28/03/2013 17:24:43 Cosmology@Home Message from server: No work sent

Zag alleen in de vluchtigheid wel iets van 5 uur aftellen, wat is dat nou weer
Weet het al.
Zie trouwens dat alle 8 mijn cores nu gebruikt worden en ik op 100% CPU Usage zit.
Als ik nu bijv 3DS opstart, gaat hij dan automatisch minder gebruiken of moet ik hem echt stoppen?
[ Voor 52% gewijzigd door tha_crazy op 28-03-2013 18:11 ]
Volgens mij kan je je username op de website van cosmology gewoon wijzigen.WarMode988 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:43:
Zag net dat de naam die gebruikt wordt in het project anders is: Massa191 ipv WarMode988. Weet niet of t van belang is.
Maakt heel veel uit! Join Vault Hunters, je bent hartstikke welkom!paul999999 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:10:
Ik doe ook mee, team maakt me niet zoveel uit. ID: 103020
Hartstikke welkom, pentetic, bij de Vault Hunters!pentetic schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:14:
Toch maar besloten om een poging te wagen en kijken waar de koe gaat stranden. Bij deze meld ik me aan voor Vault Hunters, mijn id is 102563.
Goede keuze welkom!!!!pentetic schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:14:
Toch maar besloten om een poging te wagen en kijken waar de koe gaat stranden. Bij deze meld ik me aan voor Vault Hunters, mijn id is 102563.
Name: paul999999
ID: 103020
Name: pentetic
ID: 102563
Beide bij de Vault Hunters.
Ja, hij gaat automatisch minder gebruiken.tha_crazy schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:51:
Zo ik draai.
Zag alleen in de vluchtigheid wel iets van 5 uur aftellen, wat is dat nou weer
Weet het al.
Zie trouwens dat alle 8 mijn cores nu gebruikt worden en ik op 100% CPU Usage zit.
Als ik nu bijv 3DS opstart, gaat hij dan automatisch minder gebruiken of moet ik hem echt stoppen?
Mooi, dan zal het niet storen met mijn 3D werk.
Kan je hem ook zelf wat rustiger laten doen, anders ben ik denk ik genoodzaakt om hem 's nachts uit te zetten
Ja dat kan ook. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat hij maar X% van je cores mag gebruiken of X% van je CPU-tijd. Dit vind je in BOINC manager onder Tools -> Computing Preferences, onder aan het schermpje dat opent.tha_crazy schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:23:
[...]
Kan je hem ook zelf wat rustiger laten doen, anders ben ik denk ik genoodzaakt om hem 's nachts uit te zetten
Taken voor BOINC draaien in low priority. Als je dus andere programma's opstart die op normal priority draaien (wat de meesten standaard doen) hebben die... prioriteit en zal je daar dus weinig tot niets van merken.tha_crazy schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:23:
[...]
Wat betreft de boel zachter zetten: je kan in de BOINC client opgeven hoeveel % van de cores gebruikt mogen worden, evenals de hoeveelheid % van totale processortijd (althans, dat kan ik opgeven in mijn 6.10.18 client). Of dat ook wat doet weet ik niet zeker. Anders zijn daar ook nog wel instellingen voor te vinden in je account op de website van cosmology
Houd het wat stiller namelijk, slaapt net iets prettiger
Ik snap dat onderzoek en innovatie niet per definitie resultaat geven, of hoeven te geven. Maar DPC doen mee aan veel verschillende onderzoeken en dat al voor behoorlijk wat jaren. Dan zou je verwachten dat dit wel het geval is geweest bij enkele projecten. In het Tweakers-artikel kwam dit niet naar voren en ik ben erg nieuwsgierig hiernaar.
Name: Xorsist
ID: 103021
Team: Vault hunters
Seroo
103002
Ja, er zijn zeker projecten met aantoonbare resultaten. Met enkele kanttekeningen, uiteraardChocola schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:38:
Ik heb eigenlijk zoiets van: waarom niet. Ik heb een redelijk vlotte CPU (i7@4Ghz) dus kan best wel wat bijdragen. Maar wat ik wel wil weten van tevoren: geven dit soort initiatieven ook daadwerkelijk resultaat? Wat heeft het specifiek opgeleverd de afgelopen jaren dat DPC hiermee bezig zijn? Zijn de doelstellingen gehaald?
Ik snap dat onderzoek en innovatie niet per definitie resultaat geven, of hoeven te geven. Maar DPC doen mee aan veel verschillende onderzoeken en dat al voor behoorlijk wat jaren. Dan zou je verwachten dat dit wel het geval is geweest bij enkele projecten. In het Tweakers-artikel kwam dit niet naar voren en ik ben erg nieuwsgierig hiernaar.
Ik weet van slechts enkele project waarbij je hoofdelijk aanwijsbaar een resultaat kunt bereiken (PrimeGrid, GIMPS, Seventeen or Bust). Bij deze projecten kun je namelijk een priemgetal vinden, wat vervolgens met jouw naam erbij gepubliceerd wordt als het in de top 5000 priemgetallen kan.
Andere projecten hebben wetenschappelijke artikelen opgeleverd. Persoonlijk reken ik dit al tot resultaten, maar ik kan me voorstellen dat anderen met resultaat een fysiek aanwijsbaar iets bedoelen.
Bij sommige projecten kun je direct zien aan welke artikelen je hebt bijgedragen (GPUGrid), terwijl je bij andere projecten alleen weet dat je aan een bepaald (sub)project hebt meegerekend en dus waarschijnlijk jouw resultaten een onderdeel van het paper zijn (bv World Community Grid). Je zult echter nergens hoofdelijk of als team bij naam genoemd worden bij deze groep.
En uiteindelijk kun je altijd de volgende fijne/vervelende vraag stellen: ja leuk, en wat kan ik daar nou mee?
Waarop ik eigenlijk geen ander antwoord heb dan: de wetenschap vooruit helpen.
Als je bedoelt of een stampede nut heeft, dan hangt een beetje van je definitie van nut af. Ik denk persoonlijk van wel, want het levert publiciteit op voor DPC waardoor we als team er op vooruit gaan. Het levert heel veel publiciteit op voor één van onze projecten en nog wat spetters aan publiciteit voor andere projecten die er op hun beurt dus ook een beetje (of veel) op vooruit gaan qua geboekte resultaten. Maar of een stampede ook ooit daadwerkelijk geleid heeft tot het vinden van een alien, medicijn tegen de griep, betere rijst, onvoorstelbaar groot priemgetal of iets anders... Dat geloof ik niet. Het heeft hoogstens bijgedragen aan dat doel te bereiken.
cowsmology danSeroo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:40:
Ik ben nog niet toegevoegd aan een groep, heb vanmiddag al info gepost. Bij deze wil ik bij het eerste team dat mij claimt.
Seroo
103002
Prima, welkom bij de Vault Hunters!Xorsist schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:40:
Ik kom ook maar weer eens kijken, zag de aankondiging op de frontpage
Name: Xorsist
ID: 103021
Team: Vault hunters
Team: Vault hunters.
Weet iemand of het ook onder FreeBSD te draaien is? dan kunnen er 8 cores bijgeschakeld worden
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Hey, welkom bij de Vault Hunters!Keiichi schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:01:
ID: 102908
Team: Vault hunters.
Weet iemand of het ook onder FreeBSD te draaien is? dan kunnen er 8 cores bijgeschakeld worden
Boinc op Freebsd kan, maar er zijn maar een beperkt aantal projecten die ook boinc-clients aanbieden:
http://boinc.berkeley.edu/projects.php
Ik join graag Cowsmology! Mijn account ID op cosmologyathome is 103025
ID = 103030
Ik heb niet veel CPU power te bieden, ik join gewoon het eerste team dat zich meldt
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Er was gewoon een optie voor in de portsMOmax schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:06:
Boinc op Freebsd kan, maar er zijn maar een beperkt aantal projecten die ook boinc-clients aanbieden:
http://boinc.berkeley.edu/projects.php

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
DejaMoo kan je goed gebruiken !Erycius schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:34:
Ik doe ook nog eens mee, is weer lang geleden dat ik nog mee heb gestampedeed.
ID = 103030
Ik heb niet veel CPU power te bieden, ik join gewoon het eerste team dat zich meldt
Goed dan, aanmelding voor DejaMoo
Is dat een glitch in de Melktrix?
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
FokSchaap
Naam LEV
ID 103027

Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 20:30 ]
We houden het spannend ;-)
Eerst even aan de juiste slingers draaien.
Thanks!
[ Voor 24% gewijzigd door VisionMaster op 28-03-2013 20:49 ]
graag bij cows in space
id 103042
moooooh
moooooooooh fx8350
103045
ScSi!

Edit: Graag wat aandacht! We proberen zoveel mogelijk alles bij te houden maar we lopen ietsje achter met het toevoegen van de nieuwe cruchers. Natuurlijk zijn we bezig om dit topic door te spitten met de nieuwe aanmeldingen, wat daarbij helpt is dat de aanmelder zelf alle informatie geeft.
Dat is dus je naam waar jij bij Cosmology hebt geregistreerd, je ID-nummer en je keuze voor team. Als dit in één post verwerkt is scheelt het dit forum heen-en-weer scrollen om alle informatie bijelkaar te krijgen.
[ Voor 63% gewijzigd door Xaverius op 28-03-2013 21:32 ]
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Nope, het lukt niet om werk op te halen en ik krijg een melding te zien van onbekend platform of zoiets. Ik zou nog eens moeten kijken wat de exacte melding was. Jammer...Peregrine schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:39:
[...]
CPUs is toch geen probleem? Het project ondersteund alleen geen GPUs.
Vault Hunters wil je erbij hebben!Dicebar schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:27:
Ik doe mee met de eerste (en daarom de beste) die mij erbij wil hebben!
103045
Je was al ingedeeld bij Cows in space.Seroo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:40:
Ik ben nog niet toegevoegd aan een groep, heb vanmiddag al info gepost. Bij deze wil ik bij het eerste team dat mij claimt.
Seroo
103002
EDIT: ik heb zover mogelijk alle aanmeldingen verwerkt. Niet volledige aanmeldingen en onduidelijk heb ik nog niet gecontroleerd. Deze zullen nog vergeleken worden met de gegevens op cah.qik.nl.
[ Voor 25% gewijzigd door Xaverius op 28-03-2013 21:44 ]
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Welkom!
En ook:
Verloren en onwetend Schaap zoekt Kudde
FokSchaap
LEV
103027
Shinigami
103047
Burrow your probes until your queen arrives and have her EMP all the lings, chrono-boost your infested terrans and use them to hold off the opponent until your overlord is able to help with auto-heal.
Hey Xav, alles goed man! Long time no see, maar dat is mijn schuld en niet de jouwe! We gaan er nog eens ouderwets tegenaan, maar enkel met mijn eigen Q6600, meer heb ik niet op dit moment..

[ Voor 3% gewijzigd door ScSi op 28-03-2013 22:14 ]
Ik doet dit jaar ook weer mee.
Team: cows in space
id:103049
naam:fris
Verwijderd
Deja Moo kan, zoals gezegd, inderdaad wat extra users gebruiken. Kies slim, kies DM!shiniw00t schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:06:
Koe met uiers zoekt boerderij
Shinigami
103047
Ok, niemand had me nog geclaimedbartlauwers schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:58:
Wie wil mij d'r bij hebben? eerst komt eerst maalt natuurlijk![]()
Nick: Bartbakplaat
UserID: 102813
Niks briljants, maar alle beetjes helpen: AMD Phenom II X6 1100T op 3.3 GHz en een AMD Radeon HD6870.
M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD
Verwijderd
Kan ik je alsnog claimen voor Deja Moo?bartlauwers schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:48:
[...]
Ok, niemand had me nog geclaimed, volgens mij, dus ik wil me dan graag aanmelden bij Fok!Schaap want zij hebben nog maar 25 leden (afgezien van de twee kleinste teams). En DejaMoo groeit al hard genoeg zo te zien
Ook goed, hadden ze maar sneller moeten reageren. 11 minuten is wel genoeg tochVerwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:52:
[...]
Kan ik je alsnog claimen voor Deja Moo?
Deja Mooooo it is!
Hoe dan ook, je staat er bij, Welkom !
[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 28-03-2013 23:01 ]
Klopt(zag het pas vandaag, niet gewend aan DM op tweakers) maar niemand had me verder geclaimed, en ik zag m'n nick nergens terug, voor zover ik kon nagaan (of de lijst bij topicstart, of die met de stats zijn niet actueel).DukeBox schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:59:
Sterker nog, ik heb je gisteren nog een DM gestuurd
ID: 1829 (onder m'n echte naam bij C@H)
bij Cows in Space
[ Voor 41% gewijzigd door Eegee op 28-03-2013 23:20 . Reden: had verkeerde ID vermeld. ]
Weet je zeker dat dat ID klopt ? De naam komt niet overeen en dat is ook een RoemeenEegee schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:13:
ID: 1879 (onder m'n echte naam bij C@H)
Sorry inderdaad fout, goede is 1829. Kan kennelijk geen nummer van 4 cijfers onthouden vanavondDukeBox schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:17:
[...]
Weet je zeker dat dat ID klopt ? De naam komt niet overeen en dat is ook een Roemeen

[ Voor 11% gewijzigd door Eegee op 28-03-2013 23:19 ]