Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Je kan van GPE zo weer terug. Sterker nog: met een OTG kabel kun je vanaf een USB stick zo je zip file flashen.

GPE draaide bij mij ook het beste van alle (custom) ROM's. Enige nadeel van GPE vond ik de instabiliteit van de simkaart. Meerdere keren per dag moest ik opnieuw opstarten om te kunnen bellen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:15
Barry|IA schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:33:
Je kan van GPE zo weer terug. Sterker nog: met een OTG kabel kun je vanaf een USB stick zo je zip file flashen.

GPE draaide bij mij ook het beste van alle (custom) ROM's. Enige nadeel van GPE vond ik de instabiliteit van de simkaart. Meerdere keren per dag moest ik opnieuw opstarten om te kunnen bellen.
Heb hem nu heel weekend in gebruik gehad en nog altijd lovend over GPE.
Enkel valt me wel op dat er bepaalde apps trager of slecht functioneren.

De iets meer grafische apps hebben veel lag terwijl dit toch niet zou mogen.

Mijn vriendin heeft een minder toestel maar daar loopt de app beter op dan op die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05 10:40

wir

Heeft iemand een idee wat je moet doen als Sideload in TWRP niet werkt. Ik heb alles gedaan wat ik online kan vinden, echter ziet mijn pc mijn HTC One (M7) niet... Daardoor geeft het programma in cmd ook aan dat er geen devices zijn gevonden...
Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 14:59

stuffer

Ondertietel

wir schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
Heeft iemand een idee wat je moet doen als Sideload in TWRP niet werkt. Ik heb alles gedaan wat ik online kan vinden, echter ziet mijn pc mijn HTC One (M7) niet... Daardoor geeft het programma in cmd ook aan dat er geen devices zijn gevonden...
Hoe los ik dit op?
Ik had dit op mijn windows 7 x64 ook. Na lang zoeken ook maar ens geprobeerd met de laptop van de vrouw (ook win7 x64). Daar deed ie het wel op.....

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
frye schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:37:
[...]

Heb hem nu heel weekend in gebruik gehad en nog altijd lovend over GPE.
Enkel valt me wel op dat er bepaalde apps trager of slecht functioneren.

De iets meer grafische apps hebben veel lag terwijl dit toch niet zou mogen.

Mijn vriendin heeft een minder toestel maar daar loopt de app beter op dan op die van mij.
Dat is zeker vreemd. Ik draai bijna uitsluitend GPE roms en daar werkt alles veel vlotter&soepeler dan op Sense roms...puur omdat het OS zo licht&compact is. Ik kan je overigens nog de tip meegeven om de ElementalX custom kernel te installeren en eventueel te overclocken naar 2500 of 2600. Ik gebruik 2600 en dat is een aanmerkelijk verschil in snelheid en soepelheid van open en draaien van apps. En daarbij is het batterijverbruik super-laag. Dat zou je niet verwachten maar is wel het geval. Kortom een super-combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
wir schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
Hoe los ik dit op?
Gebruik je een laptop of vaste PC? Indien het laatste, sluit de usb kabel dan in ieder geval eens achter op de PC aan. Dit is een usb verbinding direkt op het moederbord. Aansluitingen op voorkant van pc gaan via een usb hub en dat wil nog wel eens issues geven bij opzetten van usb connectie (met mobile telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Edit : Lol, ik zie nu pas dat dit alleen over de M7 gaat.

[ Voor 74% gewijzigd door DennusB op 26-11-2014 11:57 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 08:15

jmk

stuffer schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:17:
[...]

Ik had dit op mijn windows 7 x64 ook. Na lang zoeken ook maar ens geprobeerd met de laptop van de vrouw (ook win7 x64). Daar deed ie het wel op.....
Wat ook wil helpen: Met dit programma alle generieke USB devices zoals telefoons, tablets, google devices en samsung devices verwijderen, je pc opnieuw opstarten en opnieuw de officiële HTC drivers installeren:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
(Deze tool wordt intern gebruikt door Nexus Root Manager van Wugfresh)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:50
Mijn HTC one heeft sinds een tijdje problemen met bellen, mijn microfoon lijkt t geluid niet goed op te pakken. Voor andere mensen klink ik erg zacht, met de videocamera werkt t wel gewoon.
Iemand een oplossing? Cyanogenmod 11 M12.

Ik heb al geprobeerd terug te gaan naar stock dmv een nandroid backup van iemand anders, het toestel start op, power en volume buttons werken, maar touch screen niet. Ook kon ik de telefoon niet uitzetten door long pressie power button. Dmv adb het toestel terug kunnen krijgen naar cyanogenmod, maar zit dus nog steeds zonder werkende microfoon.

Via Google veel mensen met een dergelijk probleem gevonden, maar geen passende oplossing.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
dafmay schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:40:
[...]

Dat is zeker vreemd. Ik draai bijna uitsluitend GPE roms en daar werkt alles veel vlotter&soepeler dan op Sense roms...puur omdat het OS zo licht&compact is. Ik kan je overigens nog de tip meegeven om de ElementalX custom kernel te installeren en eventueel te overclocken naar 2500 of 2600. Ik gebruik 2600 en dat is een aanmerkelijk verschil in snelheid en soepelheid van open en draaien van apps. En daarbij is het batterijverbruik super-laag. Dat zou je niet verwachten maar is wel het geval. Kortom een super-combi!
Bedoel je dat je de cpu hebt geklokt op 2600MHz? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Barry|IA schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:33:
[...]

Bedoel je dat je de cpu hebt geklokt op 2600MHz? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Uhm ja dat heb ik zeer zeker gedaan :) Is niet zo spannend hoor....maaruh ik zie nu (net zoals DennisB ook) dat ik in het M7 topic ben en niet in het topic van de M8. Ja voor de M7 is OC van 1700 naar 2600 nogal extreem haha :+ Nee op de M7 deed ik OC naar 2200...dat was stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ah, vandaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
Update:

Zojuist deze stock rom geinstalleerd:
http://www.htc1guru.com/downloads/stock-rom-downloads/

Ook dit helpt niet, het lijkt dus een hardware probleem. Moet ik mijn toestel nu S-off maken en compleet resetten voor HTC het wil repareren?

Groeten,
Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
HTC repareert niet, dat doet Dynafix.
En Dynafix boeit het waarschijnlijk niet dat je telefoon unlocked is.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mocht je je telefoon terugsturen, zorg er dan voor dat je een goede telefoon als backup hebt.
Mijn toestel is al bijna 3 weken bij Dynafix :(

• frye
dafmay schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:39:
[...]

Uhm ja dat heb ik zeer zeker gedaan :) Is niet zo spannend hoor....maaruh ik zie nu (net zoals DennisB ook) dat ik in het M7 topic ben en niet in het topic van de M8. Ja voor de M7 is OC van 1700 naar 2600 nogal extreem haha :+ Nee op de M7 deed ik OC naar 2200...dat was stabiel.
Heb nu de Elemental kernel geïnstalleerd & OC naar 2000 gezet om te testen.
Ik merk echt wel veel verschil met openen apps, door menu scrollen, alles gaat super snel!

Helaas niet in de app waar het op andere roms (en mindere telefoons) wel soepel draaide.

Iemand nog een idee wat ik kan doen? O-)

• Famous Copra
3 weken, wow. Nou we gaan het gewoon proberen bij dynafix.

• dafmay
frye schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:09:
[...]

Ik merk echt wel veel verschil met openen apps, door menu scrollen, alles gaat super snel!

Helaas niet in de app waar het op andere roms (en mindere telefoons) wel soepel draaide.

Hmm ja zoals je al eerder aangaf lijkt het dan inderdaad de app te zijn die om de een of andere reden niet zo soepel loopt op een GPE rom. Vreemd inderdaad. Welke app is het ?

• frye
https://play.google.com/s...um.deslimstemensterwereld

Zal heus niet de beste app zijn die in elkaar is gestoken. ;)
Maar lijkt me toch raar dat andere er geen last van ondervinden.

Vooral het openen van het toetsenbord gaat soms zo traag.
Je ziet dan echt je toetsenbord in schokken naar boven komen.

(En snelheid is zo belangrijk bij de app :D >:) )

[ Voor 7% gewijzigd door frye op 27-11-2014 10:52 ]

• dafmay
Ik heb de app even geinstalleerd op mijn M8 en daarna opgestart. Bij het registreren kan ik zien hoe het toetsenbord functioneert qua snelheid en daar zie ik geen lag. Ook grafisch lopen de schermen vloeiend. Is dit een goede/complete test? Ik wil mij namelijk liever niet registreren, omdat ik er geen gebruik van ga maken.

Edit : excuses, ik blijf de M7 en M8 topics door elkaar halen zie ik. Enfin...bovenstaande for what it's worth.

[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 27-11-2014 11:11 ]

• frye
Maakt niet uit! ;) Zal het aan toestel liggen.
Ik ga nog wat oplossingen zoeken.

• Barry|IA
frye schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:09:
[...]

Ik zou voorzichtig zijn met overklokken. De camera is al erg gevoelig voor overhitting.

• dafmay
Barry|IA schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:42:
[...]

Ik zou voorzichtig zijn met overklokken. De camera is al erg gevoelig voor overhitting.
Voor OC geldt altijd voorzichtigheid geboden. Altijd stap voor stap de freq ophogen. En je merkt snel genoeg als de freq te hoog is gekozen. Vaak heb je dan dat een app vastloopt of de telefoon automatisch opnieuw reboot. Dat is dan geen enkel probleem uiteraard, je doet gewoon een herinstallatie van de kernel met een lagere max freq.

Overigens zit een custom kernel, en zeer zeker die van Flar (elementalX), altijd vernuftig in elkaar en de max freq wordt daarom slechts zeer weinig echt behaald. Het zijn zeer tijdelijke pieken, bij het opstarten van een app bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:03

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zit met de vraag of iets mogelijk is.

Ik heb sinds de reparatie van mijn HTC One een nieuwe gekregen (reparatie lukte niet etc etc veel gedoe toch nieuwe gekregen omdat het niet mijn fout was) Nu heb ik echter HBOOT 1.57 S-On
Ik heb de telefoon inmiddels unlocked via HTC-Dev en geroot en TWRP erop etc.
Nu zou ik toch graag eens GPE erop knallen om te kijken of een kale android me bevalt omdat ik toch zit te denken over een Nexus.

Ik kan natuurlijk iets van CM erop gooien, maar wil juist een android mee maken zoals Google hem gemaakt heeft (dus onder andere het nieuwe material design etc)

Is dit te doen met een S-On telefoon, kan weinig vinden voor een GPE conversie en wat ik kan vinden is S-OFF een vereiste.
Hoe krijg ik de telefoon S-OFF zonder me blauw te betalen een tooltjes om het 1 keer voor elkaar te krijgen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

Convoy

g44p

Rubman schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:05:
Ik zit met de vraag of iets mogelijk is.

Ik heb sinds de reparatie van mijn HTC One een nieuwe gekregen (reparatie lukte niet etc etc veel gedoe toch nieuwe gekregen omdat het niet mijn fout was) Nu heb ik echter HBOOT 1.57 S-On
Ik heb de telefoon inmiddels unlocked via HTC-Dev en geroot en TWRP erop etc.
Nu zou ik toch graag eens GPE erop knallen om te kijken of een kale android me bevalt omdat ik toch zit te denken over een Nexus.

Ik kan natuurlijk iets van CM erop gooien, maar wil juist een android mee maken zoals Google hem gemaakt heeft (dus onder andere het nieuwe material design etc)

Is dit te doen met een S-On telefoon, kan weinig vinden voor een GPE conversie en wat ik kan vinden is S-OFF een vereiste.
Hoe krijg ik de telefoon S-OFF zonder me blauw te betalen een tooltjes om het 1 keer voor elkaar te krijgen.
deze al geprobeert?

http://forum.xda-develope...hboot-1-57-s-off-t2807762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Niet specifiek deze methode, maar wel firewater in combinatie met CM11 vanuit een andere tutorial.
Dit bood geen soelaas (las vervolgens ook over chipnummers oid die ermee te maken hebben) deze tutorial had ik nog niet direct gevonden en ga ik nog maar eens proberen.

Zodra ik S-OFF heb is het converteren naar GPE niet zo'n lastige onderneming, maar het creëren van S-OFF is nu juist het probleem.

Daarnaast is de desbetreffende Nightly nergens meer te vinden en kan ik het niet op die manier meer testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 01-12-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 09:24
Ik las dat voor de GPE vandaag de 5.0 OTA uit zou moeten komen (althans, hebben ze het over op XDA). Iemand hier al de OTA gehad?

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Nope, nog niets hier.

Het wordt vandaag door Google goedgekeurd en enkele uren daarna een uitrol.
Neem aan dat dit Amerikaanse uren gaan zijn?

Dus verwacht pas dinsdagmiddag een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
En opnieuw uitgesteld...
Achja, het went wel zeker? :D

https://twitter.com/moversi/with_replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nu kom ik er net achter dat mijn Bootloader ook niet helemaal compleet is er staat namelijk het volgende.

code:
1
2
3
4
5
6
M7_UL PVT SHIP S-ON RH
HBOOT-1.57.0000
RADIO-4T.29.3218.08
OpenDSP-v32.120.274.0909
OS-...
eMMC-boot 2048MB

Achter OS staat dus helemaal niks, terwijl hier wel wat dient te staan.
Zou dit ermee te maken hebben dat ik niet kan unlocken.
En hoe krijg ik het OS er weer ok op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Gebeurd dat niet door niet installeren van een rom?

Ik heb mijn telefoon ook terug gekregen van Dynafix met hboot 1.57.
Hij is unlocked en heb ViperOne er weer opgezet.

Het enige wat mij niet is gelukt is S-off.. In hboot staat het nog op S-on.
Maar het lijkt erop dat ik s-off niet nodig heb.. Alles werkt gewoon.

Daarnaast is de paarse gloed weg op foto's in het donker.
Camera maakt echt veel betere foto's dan voor de reparatie.
Back button deed het niet en hebben het scherm + extra onderdelen vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Rubman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:43:
Nu kom ik er net achter dat mijn Bootloader ook niet helemaal compleet is er staat namelijk het volgende.

code:
1
2
3
4
5
6
M7_UL PVT SHIP S-ON RH
HBOOT-1.57.0000
RADIO-4T.29.3218.08
OpenDSP-v32.120.274.0909
OS-...
eMMC-boot 2048MB

Achter OS staat dus helemaal niks, terwijl hier wel wat dient te staan.
Zou dit ermee te maken hebben dat ik niet kan unlocken.
En hoe krijg ik het OS er weer ok op?
OS info wordt door de ROM gevuld die je er op flashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ben er inmiddels achter dat het door TWRP komt die iets overschrijft waardoor het OS veld leeg blijft.
Het staat er dus wel maar niet te zien zoals ik het begrijp.

Mijn zoektocht naar S-OFF zonder sunshine gaat rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Rubman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:34:
Mijn zoektocht naar S-OFF zonder sunshine gaat rustig verder.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2632351

Deze methode al geprobeerd?
Zo heb ik 2 weken geleden mijn S-OFF gekregen!

Was ook eerst mislukt met een andere tool.

[ Voor 19% gewijzigd door frye op 02-12-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Yes firewater heb ik veelvuldig geprobeerd, denk dat ik ondertussen al ruim over de 100 flessen leeg heb zonder resultaat. Heb het onder andere geprobeerd met de stock rom, bulletproof kernel, oude elementalX kernel, CM11 en CM12 zonder resultaat.

Ga het dadelijk proberen met ARHD en bulletproof om te kijken of dit wilt lukken.
Welke kernel en rom combinatie heb jij gebruikt en welke HBOOT had je toen je de telefoon S-OFF hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Rubman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:13:
Yes firewater heb ik veelvuldig geprobeerd, denk dat ik ondertussen al ruim over de 100 flessen leeg heb zonder resultaat. Heb het onder andere geprobeerd met de stock rom, bulletproof kernel, oude elementalX kernel, CM11 en CM12 zonder resultaat.

Ga het dadelijk proberen met ARHD en bulletproof om te kijken of dit wilt lukken.
Welke kernel en rom combinatie heb jij gebruikt en welke HBOOT had je toen je de telefoon S-OFF hebt gemaakt?
Ik had toen CM11 met stock kernel en HBOOT 1.57.
Firewater ging bij mij zonder moeite en van de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wat is nou eigenlijk de reden dat je S-OFF moet hebben?
Ik dacht altijd om een rom te kunnen installeren, maar bij mij staat ViperOne erop terwijl het toestel S-ON is.
Online lees ik dat bepaalde onderdelen van de telefoon niet benaderbaar zouden kunnen zijn.

Vraag mezelf dan ook af wat er bijvoorbeeld niet goed is geinstalleerd van ViperOne door de S-ON.
Tot nu toe heb ik niets gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Het gaat niet om Roms installeren, maar volledige toegang.

Ik wil graag GPE (kale android vanuit Google) erop hebben en dat kan alleen als je S-OFF hebt bijvoorbeeld omdat je bepaalde handelingen enkel kan doen met S-OFF.

Daarvoor wou ik al op mijn gerootte met TWRP recovery maar verder stock telefoon de nieuwste update downloaden en installeren, dit kan niet vanwege TWRP en kan wel met ADB maar om de desbetreffende handeling uit te voeren is S-OFF nodig.

Gewoon ROMS installeren en wisselen gaat zonder problemen maar ik wil toch net wat anders.

Helaas is het met de combinatie van ARHD en Bulletproof ook niet gelukt om S-OFF te verkrijgen met Firewater. 2 keer doorlopen tot fles 12 zonder resultaat.
Nog maar een keer Rumrunner proberen met deze combi en dan toch maar bij mijn oude situatie blijven tot er een HBOOT 1.57 exploit is of stiekem CM12 uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Floris-K schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:25:
Wat is nou eigenlijk de reden dat je S-OFF moet hebben?
Ik dacht altijd om een rom te kunnen installeren, maar bij mij staat ViperOne erop terwijl het toestel S-ON is.
Online lees ik dat bepaalde onderdelen van de telefoon niet benaderbaar zouden kunnen zijn.

Vraag mezelf dan ook af wat er bijvoorbeeld niet goed is geinstalleerd van ViperOne door de S-ON.
Tot nu toe heb ik niets gemerkt...
Het is zeker niet persé noodzakelijk. Echter voor sommige custom roms is s-off wel een vereiste, en voor andere roms vaak geen noodzaak.

Verder leesvoer :

http://android-revolution...we-really-need-s-off.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 09:24
frye schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:08:
Nope, nog niets hier.

Het wordt vandaag door Google goedgekeurd en enkele uren daarna een uitrol.
Neem aan dat dit Amerikaanse uren gaan zijn?

Dus verwacht pas dinsdagmiddag een update.
Blijkbaar gaat het 'm ook vandaag niet worden..."any moment" :)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik kan bevestigen dat Lollipop van Cyanogenmod het als een tierelier doet op mijn M7 :)

En die 60fps animaties bevallen mij ook wel. Alles is net even wat gepolijster dan bij de vorige Androids. Voelt aan als iPhone qua soepelheid en ook de animaties en het lichte thema en de simplistische menu's doen mij weer aan iOS denken.

Ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Barry|IA schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:49:
Ik kan bevestigen dat Lollipop van Cyanogenmod het als een tierelier doet op mijn M7 :)

En die 60fps animaties bevallen mij ook wel. Alles is net even wat gepolijster dan bij de vorige Androids. Voelt aan als iPhone qua soepelheid en ook de animaties en het lichte thema en de simplistische menu's doen mij weer aan iOS denken.

Ik ben er blij mee :)
Zitten er nog veel bugs in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik heb 'm pas sinds 19:00 in gebruik, dus daar kan ik je nog niet veel zinnigs over zeggen.

Ik heb wel gemerkt dat de camera er wat langer over doet om op te starten i.v.m. een orginele Sense ROM.
Die vergelijking gaat echter niet eerlijk op, omdat beide ROMs andere camera apps gebruiken.

Verder heb ik nog geen bug gezien. Heb alles nu wel zo'n beetje open gehad. Maar belkwaliteit, LTE/4G, GPS, etc. ga ik morgen pas testen als ik buiten de deur ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Weer een delay voor Lollipop op GPE...

https://twitter.com/moversi/status/539931668786585600

Zal wel niet voor deze week zijn dan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik kan bevestigen dat mobiele data en GPS in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Barry|IA schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:35:
Ik kan bevestigen dat mobiele data en GPS in orde zijn.
Oké dan ga ik hem ook flashen vanavond...
Ben het beetje beu met het uitstellen etc.

http://forum.xda-develope...cm12-android-5-0-t2943826

Het gaat om deze rom neem ik aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
frye schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:55:
[...]

Oké dan ga ik hem ook flashen vanavond...
Ben het beetje beu met het uitstellen etc.

http://forum.xda-develope...cm12-android-5-0-t2943826

Het gaat om deze rom neem ik aan? ;)
Die had ik in eerste insantie wel ja. Maar die heeft toch behoorlijk wat irritante bugs, waaronder een niet werkend touchscreen na het uitzetten of snoozen van de wekker. Heel irritant! Daarnaast een ontzettend raar accu gedrag. Na volledig opladen geeft 'ie alsnog 0% aan.

Ik heb nu de nieuwste 5.0.
Deze:http://forum.xda-developers.com/htc-one/development/rom-t2955469

Let wel op dat je de ingebouwde kernel installeert en geen andere. Overclocken en tap tot wake e.d. is dus (nog) niet mogelijk met deze ROM, maar dat schijnt nog te komen.

De enige bugs die ik ben tegengekomen zijn:

- Flashlight: zowel bij foto's maken als de zaklamp herstart de telefoon.

- Vergrootglas: niet gebruiken. Apparaat wordt er heel veel trager van.

Verder is deze ROM helemaal in orde. Veel smoother dan stock 4.4. Voor je gevoel heb je echt een nieuw en sneller toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Barry|IA schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:57:
[...]

Die had ik in eerste insantie wel ja. Maar die heeft toch behoorlijk wat irritante bugs, waaronder een niet werkend touchscreen na het uitzetten of snoozen van de wekker. Heel irritant! Daarnaast een ontzettend raar accu gedrag. Na volledig opladen geeft 'ie alsnog 0% aan.

Ik heb nu de nieuwste 5.0.
Deze:http://forum.xda-developers.com/htc-one/development/rom-t2955469

Let wel op dat je de ingebouwde kernel installeert en geen andere. Overclocken en tap tot wake e.d. is dus (nog) niet mogelijk met deze ROM, maar dat schijnt nog te komen.

De enige bugs die ik ben tegengekomen zijn:

- Flashlight: zowel bij foto's maken als de zaklamp herstart de telefoon.

- Vergrootglas: niet gebruiken. Apparaat wordt er heel veel trager van.

Verder is deze ROM helemaal in orde. Veel smoother dan stock 4.4. Voor je gevoel heb je echt een nieuw en sneller toestel.
toon volledige bericht
Heb dan toch de 5.0.1 versie die wat ik zei even geprobeerd.
Wauuw _/-\o_ Echt wel duidelijk een verschil met 4.4.4!

Alles getest en het werkt zeer goed.
Inclusief flashlight, wekker functie wat je zei even geprobeerd en geen probleem hier.

Loopt echt als een trein! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
frye schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:52:
[...]

Heb dan toch de 5.0.1 versie die wat ik zei even geprobeerd.
Wauuw _/-\o_ Echt wel duidelijk een verschil met 4.4.4!

Alles getest en het werkt zeer goed.
Inclusief flashlight, wekker functie wat je zei even geprobeerd en geen probleem hier.

Loopt echt als een trein! :9~
Mooi zo! Laat morgen ook even weten hoe die draait na een volle nacht laden. Ik had ook een probleem met de headset: zodra ik muziek ging luisteren, deed het scherm raar.

Als ik jouw bevindingen zo lees, dan denk ik dat er bij mij iets fout gegaan is met de TWRP installatie. Daar kreeg ik namelijk regelmatig errors na het installeren van de ROM en gapps (unable tot Mount e:).

Als de ROM bij jou goed blijft draaien zal ik 'm ook nog een kans geven. Volgens mij komt Cyanogenmod namelijk sneller met updates als de onbekende ROM die ik nu gebruik.

Maar wat een verademing he dat Lollipop? Zou nu al niet meer terug kunnen naar Kitkat. Alsof je van SSD weer naar HDD gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Barry|IA schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 00:33:
[...]

Mooi zo! Laat morgen ook even weten hoe die draait na een volle nacht laden. Ik had ook een probleem met de headset: zodra ik muziek ging luisteren, deed het scherm raar.

Als ik jouw bevindingen zo lees, dan denk ik dat er bij mij iets fout gegaan is met de TWRP installatie. Daar kreeg ik namelijk regelmatig errors na het installeren van de ROM en gapps (unable tot Mount e:).

Als de ROM bij jou goed blijft draaien zal ik 'm ook nog een kans geven. Volgens mij komt Cyanogenmod namelijk sneller met updates als de onbekende ROM die ik nu gebruik.

Maar wat een verademing he dat Lollipop? Zou nu al niet meer terug kunnen naar Kitkat. Alsof je van SSD weer naar HDD gaat :p
Denk idd dat er iets fout is gegaan tijdens de installatie.
Al kan ik helaas niet controleren hoe de rom draait na nachtje opladen...
Zit namelijk al op de officiële GPE 5.0.1 die vannacht gereleased is.
Ook deze werkt als een speer! ;)

Maar zover ik kon zien draaide die custom ROM wel echt goed dus zou het gewoon nog eens proberen.

Het is idd alsof je van HDD naar SSD gaat! _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Net van ViperOne naar CM12 gegaan, maar nu weer terug naar ViperOne.
Mis een aantal functionaliteiten die ik toch regelmatig gebruik.

Dan maar wachten tot ViperOne naar Lollipop gaat.. Als dat ooit gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Is het iemand al gelukt om met de 4.4 GPE te updaten naar Lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Barry|IA schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:12:
Is het iemand al gelukt om met de 4.4 GPE te updaten naar Lollipop?
Ja draai hem nu voor 3de dag.. nog steeds beste update ooit! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:20
Heb Lollipop (GPE) ook sinds vrijdag en damn, heerlijke update! Ik heb een normale M7 en vond Sense al die tijd een stuk mooier/beter lopen dan de kale Android die je hebt als je op 4.x zit (vanilla dus), maar met Lollipop hoef ik niet meer terug naar Sense. Heb eerst de 4.4.2 RUU geïnstalleerd en daarna mbv OTA-updates geupdate naar de laatste Kitkat versie. Daarna handmatig naar 5.0.1. Ik ben nu alleen niet zeker of ik die OTA-updates nog houd, aangezien ik 'm handmatig naar Lollipop heb geupdate. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb Lollipop nu inmiddels een paar weken uitgeprobeerd op mijn One M8 en ook de officiele versie van Lollipop op een Nexus 5. Het is wat mij betreft zeker een prima update, al gaat mijn voorkeur toch uit naar Android 4.4.4. Vooral de overall witte look in Lollipop kan mij niet echt bekoren. Ik vind de donkere modus in Android 4.4.4 veel strakker. Ook de nieuwe notificatie pull-down (met cards) in Lollipop ben ik niet echt een liefhebber van heb ik ondertussen wel door.

Enfin...na een week of 2 op Lollipop moet ik toegeven dat ik eigenlijk voor het eerst als 'hard-core' tweaker eens een keer de update zeer waarschijnlijk zal overslaan :D

EDIT : vandaag de officiele OTA Lollipop 5.0.1 toch maar eens geinstalleerd en deze loopt echt veel beter dan de niet-officiele versie die ik eerder heb geprobeerd. Maar eens verder aan de tand voelen 8)

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 09-12-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik zit nog steeds te kloten met het S-OFF maken van de telefoon.
Draai HBOOT 1.57 en krijg het met geen mogelijkheid (ook Sunshine) voor elkaar om de telefoon te unlocken zodat ik eens GPE kan proberen.

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb ik de HBOOT te downgraden, zou ook niet weten of dit überhaupt mogelijk is zonder dat je al S-OFF hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
mauricedb schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:51:
Ik ben nu alleen niet zeker of ik die OTA-updates nog houd, aangezien ik 'm handmatig naar Lollipop heb geupdate. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Ja, omdat je eigenlijk gewoon de update gedownload hebt en geflasht.
Je hebt nog steeds stock recovery & stock rom van HTC.

Als je bv custom recovery (bv twrp) installeert zal je geen OTA's meer binnen krijgen.

Heb nu twrp recovery en de elementalx kernel.
Draait perfect! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:20
Ok mooizo. Ik heb 5.0.1 geflasht met de stock recovery, daarna twrp erop gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Rubman schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:41:
Ik zit nog steeds te kloten met het S-OFF maken van de telefoon.
Draai HBOOT 1.57 en krijg het met geen mogelijkheid (ook Sunshine) voor elkaar om de telefoon te unlocken zodat ik eens GPE kan proberen.

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb ik de HBOOT te downgraden, zou ook niet weten of dit überhaupt mogelijk is zonder dat je al S-OFF hebt.
Zelfde probleem gehad, en lang zitten kloten.

Uiteindelijk werkte het volgende:

1. Ik neem aan dat je custom recovery al wel hebt werken.
2. Installeer een officiele htc ROM. Bijv de de-odexed 6.09 (http://android-revolution...n-hd-mirror-site-var.html)
3. Mocht je ook een custom kernel hebben, installeer de stock kernel.
4. Draai sunshine op je telefoon.

Op 1.57 gaat niks anders dan sunshine werken. Heb rumrunner, revone en firewater geprobeerd.
Sunshine werkt pas op een stock rom en kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb als recovery TWRP erop staan en als kernel van alles gehad de laatste periode in verband met het proberen te unlocken.

Nu staat hij op ElementalX en stock Rom.
Sunshine schiet dus ook steeds in de fout ook met alles helemaal stock. Krijg continu de melding dat internet verbinding niet goed is o.i.d. en dat ik Wi-Fi of 3/4G moet gebruiken. Heb beide geprobeerd uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Rubman schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:59:
Ik heb als recovery TWRP erop staan en als kernel van alles gehad de laatste periode in verband met het proberen te unlocken.

Nu staat hij op ElementalX en stock Rom.
Sunshine schiet dus ook steeds in de fout ook met alles helemaal stock. Krijg continu de melding dat internet verbinding niet goed is o.i.d. en dat ik Wi-Fi of 3/4G moet gebruiken. Heb beide geprobeerd uiteraard.
Probeer het eens met de stock rom in de link en stock kernel.
Heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

We gaan het testen, Het OS stond sinds de laatste recovery ook al niet meer in de Bootloader (schijnt wel iets met TWRP te maken te hebben)

Ga nog wel even proberen na de stock rom erop te zetten of Firewater werkt (want dat zou moeten lukken met mijn telefoon eMMC chip kan etc.) en anders toch idd maar Sunshine proberen.

GPE gaat me lukken, alleen hoe is een tweede O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:24
Hey jongens,

Ik had vorig jaar Viper Rom op mijn m7 gezet, echter ging er toen wat mis en ik heb nu geen back up.
Ik zou graag terug willen gaan naar Stock Rom, echter kan ik de juiste RUU niet vinden.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik zie namelijk op de eerste pagina van deze topic dat er geen RUU is, klopt dit?

Boot gegevens:
M7_UL PVT SHIP S-ON RH
HBOOT-1.55.0000
RADIO-4A.21.3263.04
OpenDSP-v32.120.274.0909
OS-
eMMC-boot 2048MB

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03:23

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Gisteren na verschillende problemen met mijn HTC besloten om over te stappen op een custom rom, bootloader unlocked , root , en toen .... toestel gewiped met de orignele backup nog op de telefoon. Ben gisteren de hele dag bezig geweest met het sideloaden van een rom. Vond het ontzettend veel werk was bang dat het niet meer zou werken maar nu het gelukt is vond ik het toch een leuke en leerzame ervaring om zoveel te werken met Run/CMD.

Nu heb ik Android HD Revolution 83 geinstalleerd en de batterijduur en snelheid bevallen me enorm. Ook heb ik nu een iconpack geinstalleerd die ik ontzettend gaaf vind. Maar ik zou graag nog meer willen customizen om de HTC helemaal mijn eigen style te geven :D. Ik wil bijvoorbeeld nog de Notification bar customizen en het lockscreen patroon. Hebben jullie nog aanraders welke ik zou moeten checken of een website die ik in de gaten moet houden voor dit soort dingen ?

Mijn HTC op dit moment :
Afbeeldingslocatie: http://i196.photobucket.com/albums/aa27/koelebobes/Screenshot_2014-12-17-09-21-291_zps8c72feee.png

[ Voor 5% gewijzigd door koelebobes op 17-12-2014 09:28 ]

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heeft er nog iemand een goede stock rom en kernel voor sunshine?

Paar dagen terug kwam hij erdoor met de info en files van SAWYER en kon ik Paypal betaling doen. Omdat ik echter nog moest wachten op geld bij paypal besloten het later te doen. Nandroid backup teruggezet en verder gegaan.
Nu wil hij echter met geen mogelijkheid meer door Sunshine heen komen (netwerk foutmelding)
Denk dat het aan de kernel ligt, maar kan geen stock kernel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 09:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bedankt, krijg het alleen nog steeds niet voor elkaar om Sunshine werkende te krijgen.
Blijft een netwerkfout geven.
Misschien toch op zoek naar een andere stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Mijn speakers zijn echt behoorlijk bagger geworden qua geluid. Schoonmaken helpt niet. Daar naast lijkt ook iets mis met de accu, die van 14% naar 0% knalt. Over 2 weken is hij een jaar oud. Staat nu ARHD 83.1 rom op.

Als ik hem voor reparatie onder garantie terugstuur, moet ik dan de originele software terugzetten? Dat kan volgens mij met de HTC Sync Manager. Of volstaat s-off weer op on zetten en unrooten?

Ik twijfel nog want dan heb ik dus 2 wk geen telefoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hier is het uiteindelijk gelukt om via Sunshine S-Off te verkrijgen.
Nu starten met de conversie naar GPE om te kunnen genieten van stock Google Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:58
Dag mensen,

Eergisteren heb ik met mijn domme kop mijn telefoon totaal gereset, een wipe van al mijn data inclusief het besturingssysteem. Nu kom ik nog wel in de recovery modus en wil ik dus een nieuwe ROM en firmware installeren. Alleen heb ik die dus ook van mijn telefoon gehaald.

Na het opnieuw installeren van de rom plus firmware kom ik er zojuist achter dat mijn pc de telefoon niet meer herkend. Waarschijnlijk ligt dit aan de driver. Ik heb via apparaatbeheer al een driver proberen te koppelen die ik vanuit HTC sync heb gevonden, maar alsnog wordt hij niet herkend.

Is er hier iemand die voor mij de moeite wil nemen om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen? Via google kom ik er ook niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Al andere pc geprobeerd? Andere usb poort of ander kabeltje?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Andere pc en poort al geprobeerd, hij kan geen stuurprogramma vinden. Kan het zijn dat het stuurprogramma via de telefoon zelf moet worden gevonden, en dat ik die heb gereset? Kan een kabeltje verschil maken?

Ik kan gelukkig nog wel in recovery komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 14:59

stuffer

Ondertietel

PeterHid schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:00:
Andere pc en poort al geprobeerd, hij kan geen stuurprogramma vinden. Kan het zijn dat het stuurprogramma via de telefoon zelf moet worden gevonden, en dat ik die heb gereset? Kan een kabeltje verschil maken?

Ik kan gelukkig nog wel in recovery komen.
Kabel kan een wereld van verschil zijn in het aansturen van je telefoon. Als er iets "mis" is met je computer op driver gebied zou ik gewoon een andere pc pakken. Anders rol je van de ene uitdaging in een volgend pc probleem.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Ik heb voor het weekend een USB OTG besteld plus een orginele HTC kabel. Dit weekend ook mijn telefoon aan andere pc's gehangen en geworsteld met USB sideload maar het mocht allemaal niet baten. De telefoon werd op geen enkele wijze meer herkend door elke pc/laptop.

Ik had nog wel de vraag of ik nu alleen de rom erop moet installeren, of de een kernel plus een rom?

[ Voor 16% gewijzigd door Retep2124 op 29-12-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

PeterHid schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:14:
Ik heb voor het weekend een USB OTG besteld plus een orginele HTC kabel. Dit weekend ook mijn telefoon aan andere pc's gehangen en geworsteld met USB sideload maar het mocht allemaal niet baten. De telefoon werd op geen enkele wijze meer herkend door elke pc/laptop.

Ik had nog wel de vraag of ik nu alleen de rom erop moet installeren, of de een kernel plus een rom?
Ik verwacht niet dat het aan de kabel ligt, maar aan de Windows of USB versie. ADB heeft namelijk wat moeite om telefoons te herkennen met Windows 8, 8.1 en/of USB 3.0 poorten.

Een tijd lang heb ik altijd alles op mijn oude desktop (Win7) gedaan, omdat het daar direct werd herkend. Op dit moment heb ik uiteindelijk een deel van de Android SDK geinstalleerd om de herkenning voor elkaar te krijgen.

Op XDA staan wel specifieke drivers die zouden moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Hi all,

Ik heb hboot 1.56 en wil s-off verkrijgen. Ik ben echter lost op hoe het kan. Rumrunner werkt niet met deze hboot helaas... Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

FloggingHank schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:49:
Hi all,

Ik heb hboot 1.56 en wil s-off verkrijgen. Ik ben echter lost op hoe het kan. Rumrunner werkt niet met deze hboot helaas... Iemand ervaring?
Normaal zou ik zeggen probeer firewater maar gezien deze gestopt is en de exploit niet meer werkt blijft de enige optie sunshine s-off kost je $25 maar dan krijgt de dev wel wat geld voor alle moeite die erin gestoken is.

Heb zelf met 1.57 heel veel geprobeerd en van rom gewisseld andere kernels geprobeerd etc zonder succes. Windhond met stock rom en kernel werkte nagenoeg in 1 keer. Na een fresh install zonder problemen.

Op xda is er ook nog wel 1 en ander te vinden maar voor zover ik weet is het vanaf 1.54 niet meer mogelijk met rumrunner en zit je vast aan sunshine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Floris-K schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:44:
[...]
Ik verwacht niet dat het aan de kabel ligt, maar aan de Windows of USB versie. ADB heeft namelijk wat moeite om telefoons te herkennen met Windows 8, 8.1 en/of USB 3.0 poorten.
Dit.
op mijn desktop (win8.1) geraak ik ook niet in fastboot-usb. (dataoverdracht gaat hij wel)
op mijn laptops (win7 en OSX) wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:14

3DDude

I void warranty's

Zo sinds afgelopen week de nieuwe Android versie met Sense 6 via een custom rom erop gezet.

Op zich tevreden, vind alleen dat uitschuifmenu voor je widgets zoals wifi, gps, bluetooth irritant.
(dat je 2 keer moet schuiven nu) 1 keer is notificaties, 2 keer is widgets.

Iemand anders al ervaringen en een goede android 5 rom geprobeerd?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 08:15

jmk

3DDude schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:13:
Zo sinds afgelopen week de nieuwe Android versie met Sense 6 via een custom rom erop gezet.

Op zich tevreden, vind alleen dat uitschuifmenu voor je widgets zoals wifi, gps, bluetooth irritant.
(dat je 2 keer moet schuiven nu) 1 keer is notificaties, 2 keer is widgets.

Iemand anders al ervaringen en een goede android 5 rom geprobeerd?
Als je aan de linkerkant van je scherm naar beneden veegt zie je de notificaties.
Als je aan de rechterkant van je scherm veegt zie je de quick settings.
Het duurde best lang voordat ik daar achter was. :)

Ik gebruik zelf de officiële nightly's van Cyanogenmod 12. OTA's werken goed. Hier ben ik tevreden over, vind alleen het geluid minder zuiver, er zitten hikjes in het geluid na het uitschakelen van het scherm. Dat vind ik wel heel jammer.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
efari schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:19:
[...]

Dit.
op mijn desktop (win8.1) geraak ik ook niet in fastboot-usb. (dataoverdracht gaat hij wel)
op mijn laptops (win7 en OSX) wel...
een beetje laat maar je zou de link hieronder kunnen proberen om fastboot werkend te krijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=maLWScgXflk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
Dag mensen,

Mijn vraag gaat over een geroote HTC ONE met de Android Revolution ROM (android 5.0.2), met PVT SHIP S-OFF lopende op 7.15.401.1, en bootloader 1.60.0000.

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat wanneer ik iemand bel diegene mij niet hoort. Het enige wat diegene hoort is een rare kraaktoon/ruis. Nu was dit probleem onderdeel van een verkeerde HTC update, maar dit zou verholpen moeten zijn op mijn toestel. Ik kan wel met iemand bellen als ik via de luidspreker praat of met bijgeleverde oortjes met belfunctie.

Ook heb ik de *#*#3424#*#* test gedaan. Hieruit blijkt dat mic 1 niet werkt, de ruis geeft, en mic 2 wel goed werkt.

Wat ik wil weten is, is mijn probleem hardwarematig of softwarematig? Is de mic kapot, of klopt de software niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Hi All, ik wil gewoon even de nieuwste (lolipop) rom van HTC installeren (stock). Hoe kan ik dit het beste doen? Ben nog nooit terug gegaan naar stock... Will hem verder wel gewoon rooted houden enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Helaas kan ik de nieuwe update uiteraard weer niet installeren gezien ik een custom recovery heb.
Kan ook geen ADB gezien de telefoon niet meer wilt verbinden met USB (gaat weg voor reparatie).
Heeft er iemand nog de Stock reset van HTC1Guru? (Site ligt plat) zodat ik in ieder geval de telefoon weer helemaal naar stock kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

FloggingHank schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:17:
Hi All, ik wil gewoon even de nieuwste (lolipop) rom van HTC installeren (stock). Hoe kan ik dit het beste doen? Ben nog nooit terug gegaan naar stock... Will hem verder wel gewoon rooted houden enzo
Google is je vriend:

How to flash:
  1. Download ROM and place it on your virtual SD card
  2. Boot your phone in recovery mode (vol down + power)
  3. In main menu, select "install zip from sdcard"
  4. Select "choose zip from sdcard" and browse to the location of Android Revolution ROM
  5. You can use data wiping option in AROMA (optionally if coming from earlier version of my ROM, obligatory if coming from stock or other custom ROM)
  6. After flashing process is complete, reboot the device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
@convoy, ja maar waar vind ik die rom? Hoe ik hem moet flashen weet ik wel. heb je door het flashen van de officiele rom gene kans dat je divice weer locked enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas1977
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
zie hier :

zoek de juiste versie er uit (mijn geval HTC_E11 en fash dmv de arom installer ook gelijk custom recovery mee..
Net gedaan en nu bezig alle updates te installleren (vanaf 4.2.2.....)

• Rubman

Rubman

He goed om te zien dat HTC1Guru weer online is, gisteren me een ongeluk gezocht naar een reset rom buiten deze site om.

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:08

emzed

*

Is er een Android L + sense rom met werkende FM radio?

• FloggingHank
sebas1977 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:17:
zie hier :

zoek de juiste versie er uit (mijn geval HTC_E11 en fash dmv de arom installer ook gelijk custom recovery mee..
Net gedaan en nu bezig alle updates te installleren (vanaf 4.2.2.....)
Kun jij die rom ergens online zetten toevallig? Downloaden via guru gaat echt mega traag. moet nog 1:15 wachten voor mn download klaar is.

• Rubman

Rubman

FloggingHank schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:06:
[...]

Kun jij die rom ergens online zetten toevallig? Downloaden via guru gaat echt mega traag. moet nog 1:15 wachten voor mn download klaar is.
Ben hem aan het downloaden (De eerste keer mislukte hij ;w) en zal hem dan even via drive o.i.d. delen.

• FloggingHank
Rubman schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:27:
[...]

Ben hem aan het downloaden (De eerste keer mislukte hij ;w) en zal hem dan even via drive o.i.d. delen.
Ja inmiddels gaat het iets rapper. Nog 20 min ofzo.. Laat maar weten als de download weer niet lukt dan upload ik hem even (mits de mijne wel werkt uiteraard)

• Rubman

Rubman

FloggingHank schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:41:
[...]

Ja inmiddels gaat het iets rapper. Nog 20 min ofzo.. Laat maar weten als de download weer niet lukt dan upload ik hem even (mits de mijne wel werkt uiteraard)
Graag hier gaat het tergend langzaam. Download op 10:10 gestart en pas op 36% (kan alleen downloaden via telefoon want anders krijg ik hem er dus niet op vanaf PC)

• FloggingHank
Rubman schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:46:
[...]

Graag hier gaat het tergend langzaam. Download op 10:10 gestart en pas op 36% (kan alleen downloaden via telefoon want anders krijg ik hem er dus niet op vanaf PC)
Hijs nu aan t uploaden naar mn drive en dan zou je hem hier vandaan moeten kunnen pakken:

https://drive.google.com/...Vwb25VRVVNVG8&usp=sharing

• Rubman

Rubman

Hier lijkt de reset rom niet te werken, blijft hangen op 10% met melding "System is unmounted already"
gelukkig ook een Nandroid backup gedownload van 6.09.401.11, deze maar eens uitpakken en proberen.

• Convoy

Convoy

g44p

FloggingHank schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:37:
@convoy, ja maar waar vind ik die rom? Hoe ik hem moet flashen weet ik wel. heb je door het flashen van de officiele rom gene kans dat je divice weer locked enzo?
hier bv:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2224752

• FloggingHank
pff. Na de stock rom te hebben geinstalleerd en OTA update naar 4.4.3. te hebben gedownload blijft de tel hangen in een bootloop na/tijdens de install... geen idee waarom. Heb stock recovery en S-on. @rubman? Werkt het bij jou

[ Voor 5% gewijzigd door FloggingHank op 26-02-2015 14:19 ]

• Rubman

Rubman

Bij mij staat de nieuwe update erop, loop nu natuurlijk alleen tegen het probleem aan dat ik geen Root meer heb en SU niet werkt met Lollipop.
kan in ieder geval weer werken met de telefoon

• FloggingHank
Rubman schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:22:
Bij mij staat de nieuwe update erop, loop nu natuurlijk alleen tegen het probleem aan dat ik geen Root meer heb en SU niet werkt met Lollipop.
kan in ieder geval weer werken met de telefoon
Hmm mss zit daar het verschil in. Ik had gekozen om root te behouden tijdens de installatie..
Had jij die file uit mijn drive gebruikt of een andere?

• Rubman

Rubman

Heb uiteindelijk een Stock nandroid gebruikt gezien de Gurureset telkens bleef hangen.
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een manier om de telefoon weer te voorzien van Root acces zonder gebruik van USB kabel (zie stukje terug poort HTC One stuk) zodat ik mijn backups gewoon terug kan zetten.

[ Voor 54% gewijzigd door Rubman op 26-02-2015 14:35 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste