Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:49
Inmiddels heb ik mijn bootloader geunlocked en heb ik twrp geflashed. Maar nu wil ik de GPE+ rom flashen maar ik komt niet uit stap 5, aangezien ik S-On ben.

Boot.img heb ik gevonden en zit in de .zip bestand. Maar ik kan toch niks flashen als ik in de custom recovery zit? Dus ik moet voordat ik naar de custom recovery gaan de boot.img flashen neem ik aan?
Maar welke commando moet ik dan gebruiken in fastboot?
fastboot flash boot.img ?
- Download the ROM and transfer to internal memory
- Reboot into Recovery Mode
- Make a backup of your current ROM
- Make a Full Wipe (System / Data / Cache / Dalvik)
- Flash the boot.img via fastboot (Only if you are S-ON)
- Select Install, browse to the location of the downloaded ROM
- Select the zip of the ROM, Flash the Rom
- Once installation is complete, restart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:17
fastboot flash boot boot.img

Je telefoon moet dan wel in fastboot mode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:49
Thanks het is gelukt!
Was nog even billen knijpen omdat na de full wipe, bleef hij in het bootscherm hangen en kreeg hem eerst ook niet goed meer in de bootloader. Maar na een paar keer proberen lukte dat en was het een eitje.
Nu alles maar opnieuw instellen :P

Edit:
Ik krijg nu deze update binnen..... Vanochtend zonder na te denken geprobeerd te installeren en toen bleef hij 45 minuten in het opstart scherm hangen.... Toen maar opnieuw de rom geflashed. Toeval of moet ik deze update negeren?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/o6zqcw.png

[ Voor 36% gewijzigd door Rox92 op 18-12-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719151

Hi allemaal!

Ik zit met een klein probleempje. Ik wilde mijn HTC One helemaal resetten en kwam ik op deze site: http://www.typhone.nl/blog/je-gsm-veilig-resetten/. Het zag er vrij onschuldig uit, maar al bij de eerste stap ging het mis: de data encryptie mislukte. Als ik het toestel aan zet krijg ik de volgende melding: 'encryptie mislukt' met als enige optie 'telefoon opnieuw instellen'. Ook in het donkere scherm daarna kom ik niet verder.

Ik heb verder geen ervaring met rooten etc. en ben ook niet heel technisch aangelegd. Maar ik heb van alles geprobeerd, maar het ziet ernaar uit dat ik geen juiste RUU kan vinden. Ik heb al twee dagen besteed aan tutorials kijken en heb van alles geprobeerd, maar telkens krijg ik foutmeldingen. Ik heb het geprobeerd via een setup-programma (maar dan krijg ik MODEL_ID FOUT: 130) en via de opdrachtprompt (ADB), maar zonder succes. |:(

Ik heb intussen wel mijn toestel zover gekregen dat hij 'relocked' is. Ik zou het liefst gewoon weer teruggaan naar de standaard (fabrieks)versie die op mijn toestel stond.

De informatie bovenin mijn boatloader scherm is:
*** RELOCKED ***
M7_UL PVT SHIP S-ON RH
HBOOT-1.61.0000
RADIO-4T.35.3218.16
OpenDSP-v.35.120.274.0718
OS-7.19.401.2
eMMC-boot 2048 MB
Feb 12 2015, 15:22:10.0

'Fastboot getvar all' geeft de volgende info:
(bootloader) version: 0.5
(bootloader) version-bootloader: 1.61.0000
(bootloader) version-baseband: 4T.35.3218.16
(bootloader) version-cpld: None
(bootloader) version-microp: None
(bootloader) version-main: 7.19.401.2
(bootloader) version-misc: PVT SHIP S-ON
(bootloader) serialno: SH35HW901164
(bootloader) imei: 354436056916628
(bootloader) meid: 00000000000000
(bootloader) product: m7_ul
(bootloader) platform: HBOOT-8064
(bootloader) modelid: PN0710000
(bootloader) cidnum: HTC__E11
(bootloader) battery-status: good
(bootloader) battery-voltage: 4317mV
(bootloader) partition-layout: Generic
(bootloader) security: on
(bootloader) build-mode: SHIP
(bootloader) boot-mode: FASTBOOT
(bootloader) commitno-bootloader: dirty-0e2a13e5
(bootloader) hbootpreupdate: 11
(bootloader) gencheckpt: 0

Is er iemand die mij stapsgewijs zou kunnen helpen?

Zou heel erg gewaardeerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-03 14:46
FloggingHank schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:30:
Hi all,

Ben op zoek naar een clean android rom voor mn M7. Geen poespas. gewoon zo min mogelijk pre-installed apps en lekker rap (vind mn one langzaam worden met sense).

Is er iemand die een ROM kan aanraden?
Draai al bijna een jaar ARHD. Gebaseerd op Sense 6 zo uit mijn hoofd. Heb hem om dezelfde reden als jij geroot; mijn bankschroef kwam nog sneller vooruit.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2183023

Kan je de rom echt aanraden. Telefoon draaide (*) rete-snel. Xposed installer & Sense Toolbox erop en je kan aanpassen wat je wil. Enige probleem met rooten was met Snapchat. Ze hebben besloten om geroote telefoons niet te supporten :+ De oplossing was de app Snapprefs erop zetten en naar de versie van Snapchat downgraden die Snapprefs wel support. Maar goed, dit neem je dan voor lief. Erg fijne, snelle en stabiele rom!

* : telefoon draaiDE inderdaad snel. Begin na een jaar lag te krijgen. Gebruik de M7 dan ook wel redelijk intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 14:01
* : telefoon draaiDE inderdaad snel. Begin na een jaar lag te krijgen. Gebruik de M7 dan ook wel redelijk intensief.
Gebruik de One nog altijd met plezier, vorige week overgestapt op CyanogenMod 12.1 (Android 5.1.1). Reden hiervoor was dat deze rom een kernel heeft die de Interactive Governor nog ondersteund.

In dit topic op XDA hebben ze het over het zodanig configureren van deze rom dat je screen on time (SOT) flink omhoog schiet:

http://forum.xda-develope...-governor-tweaks-t3345884

Heb het nu enkele dagen draaien en ben er tegen verwachtingen in erg tevreden over. SOT is met minimaal 50% omhoog gegaan. 8)7

Ook ben ik super verrast over CyanogenMod, heb afgelopen jaren op Sense en de Google Play Edition gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:21

MsG

Forumzwerver

Zitten er eigenlijk ook mensen stabiel op een Marshmallow of nieuwe rom? Ik moet herinstalleren vanwege wat foutjes, maar overweeg een keer een andere rom.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik draai de meest recente nightlies van CM13, Marshmallow dus. Voor mij is het stabiel genoeg (heb tot nu toe 2 of 3 keer een spontane reboot gehad sinds het uitkomen), en de updates komen in een vlot tempo voorbij. Maar 100% stabiel is het dus niet en zal het ook niet worden denk ik; van CM12.1 is ook nooit een stable uitgekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Milly op 27-09-2016 08:26 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:46
Deze gebruik ik al bijna 2 jaar volgens mij:

http://forum.xda-develope...n-lollipop-v1-00-t2963927

Je hebt 2 keuzes, de Plus versie met HTC Sense en de gewone versie zonder. Omdat de plus versie niet meer werd geüpdate ben ik over op de gewone. Daarop kan je ook prima Sense krijgen. Maar onlangs is Plus weer geüpdate dus aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:21

MsG

Forumzwerver

Ja die gebruik ik nu dus ook en werkt opzich prima, alleen blijft het dus hangen op 5.1. Ik heb eens eerder CM gehad, maar ik kon dan echt het accu-percentage zien aftellen als het beeld aan was. Dat heb ik ietsje minder met deze Plus Rom inderdaad. Dat is ook het enige wat ik een beetje als een ergernis begin te ervaren, de korte batterijduur, of de snelle drain bij inspanning.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:46
MsG schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:01:
Ja die gebruik ik nu dus ook en werkt opzich prima, alleen blijft het dus hangen op 5.1. Ik heb eens eerder CM gehad, maar ik kon dan echt het accu-percentage zien aftellen als het beeld aan was. Dat heb ik ietsje minder met deze Plus Rom inderdaad. Dat is ook het enige wat ik een beetje als een ergernis begin te ervaren, de korte batterijduur, of de snelle drain bij inspanning.
Ik denk niet dat een andere ROM of een nieuwere Android versie je daarbij zal helpen hoor, al heeft Nougat specifieke features daarvoor.. de accu is gewoon crap. Mijne valt uit bij 29% als ik op dat moment Whatsapp Web op mijn telefoon wil laden. Anders houd hij het uit tot 2% maar dat gaat wel in hele grote sprongen in korte tijd. Je zou de battery stats kunnen wissen.. maar is ook weer gedoe.

Ik zie geen enkele reden om moeite te doen voor Android 6 of nieuwer. Sowieso was Android 5 ook meer een verplichting ivm security. Allerlei features zijn verwijderd met de intro van Lollipop. Het domste nog wel dat je nu ALLE contacten ziet in de Google Dialer en niet kan filteren op "phone number only". Maar bijv ook de onmogelijkheid om je telefoon op stil te zetten en wél notificaties ontvangen op je scherm. Daarvoor bestaat gelukkig een Xposed module. (True Silent Mode ofzo). daarmee werkt het weer zoals Android 4.x (volume omlaag>vibrate>nog een keer omlaag>stil). En ben je dus niet verplicht om je notificaties geheel op stil te zetten of op Favorites-only te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb een issue met mijn M7.

Gebruik hem als werktelefoon en had er CM12 op staan.

Nu wilde ik eigenlijk terug naar Sense met ViperRom maar na installatie kreeg ik geen sim kaart meer geïnstalleerd.
IMEI was onbekend en Sim werd niet herkend (alsof er niks in zit)
Heb van alles geprobeerd qua andere radio's en firmware oudere Viper erop zonder resultaat.

Als ik CM12 terug zet van de nandroid backup doet de telefoon het wel weer gewoon, dus het is echt iets software matigs.

Iemand enig idee wat ik kan doen om Viper te draaien met Sense en gewoon mijn telefoon te gebruiken.

Klein issue, mijn telefoon wordt niet meer herkend door de PC dus moet echt via TWRP want ADB en fastboot commando's werken niet

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 15:56
Peepz,
Ik weet niet of ik in de juiste topic zit maar ik heb een HTC one max voorlopig en daar draait de stock rom op..
5.0.2 en sense 6.0
Kan iemand mij helpen hoe ik er de nieuwste versie van Cyanogen erop krijg? Heb een aantal topics op xda gevonden maar dateren van 2013 en Kom er niet echt uit.. thanks alvast!!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
/oeps

Niet goed gelezen, excuus. Ik linkte naar de tutorial voor de m7.

[ Voor 182% gewijzigd door Milly op 20-10-2016 08:29 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Mijn excuses voor het kicken van dit oude topic.

Ik ben nog altijd relatief tevreden met mijn M7. Op de brakke camera na zie ik eigenlijk weinig redenen om te updaten naar een nieuwe. Wel begint hij wat vaker vast te "stotteren" ondanks dat ik hem schoon hou met minimale apps, genoeg vrije opslag etc. De accu is na bijna 3 jaar gebruik ook gewoon ronduit beroert.

Heeft er iemand ervaring met een ROM's die en soepel loopt en zuinig is? Ik hoef geen poespas in mijn Rom. Vroeger had ik het nog wel op het eindeloos ROM's uitproberen maar dit is gewoon mijn daily driver en ik wil het eigenlijk in een keer goed doen.

Bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twerk
  • Laatst online: 09-05 20:45
Anoniem: 604938 schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:02:

Ik ben nog altijd relatief tevreden met mijn M7. Op de brakke camera na zie ik eigenlijk weinig redenen om te updaten naar een nieuwe. Wel begint hij wat vaker vast te "stotteren" ondanks dat ik hem schoon hou met minimale apps, genoeg vrije opslag etc. De accu is na bijna 3 jaar gebruik ook gewoon ronduit beroert.

Heeft er iemand ervaring met een ROM's die en soepel loopt en zuinig is? Ik hoef geen poespas in mijn Rom. Vroeger had ik het nog wel op het eindeloos ROM's uitproberen maar dit is gewoon mijn daily driver en ik wil het eigenlijk in een keer goed doen.

Ik gebruik cm13 (android 6.0.1) draait bij mij prima, recent een schone flash gedaan met twrp Recovery, en kwam van cm12. Je moet we na het flashen gapps nog even zelf flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Anoniem: 604938 schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:02:

Met ARHD zit je altijd goed. Het is een verbeterde versie van de standaard ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

twerk schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:48:
[...]

Ik gebruik cm13 (android 6.0.1) draait bij mij prima, recent een schone flash gedaan met twrp Recovery, en kwam van cm12. Je moet we na het flashen gapps nog even zelf flashen.
Oyster schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:15:
[...]

Met ARHD zit je altijd goed. Het is een verbeterde versie van de standaard ROM.
Bedankt voor de snelle reacties. Denk dat ik me er morgen aan ga wagen.

Hebben jullie een indicatie over het batterij verbruik bij deze ROM's? Bij mij is het na een screen on van anderhalf tot twee uur helemaal leeg. Heb het toestel nu precies drie jaar als daily driver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Anoniem: 604938 schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:37:
[...]

[...]

Hebben jullie een indicatie over het batterij verbruik bij deze ROM's? Bij mij is het na een screen on van anderhalf tot twee uur helemaal leeg. Heb het toestel nu precies drie jaar als daily driver.
In ARHD zijn er in elk geval enkele optimalisaties in het OS doorgevoerd die het energieverbruik verlagen. Ondanks dat hangt de werkelijke gebruiksduur af van de manier waarop het toestel wordt gebruikt. Het gebruik van dataverbindingen, backlight, procesactiviteit zijn daar onder andere variabelen in. Het scherm neemt natuurlijk een groot deel van het verbruik voor zijn rekening. Wat de werkelijke besparing is, is een kwestie van instellingen proberen en testen denk ik. Sowieso is het toestel na een full wipe vlotter, helemaal met een ROM als ARHD. Dat zal tijdens gebruik wat minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Laatst online: 09-05 20:45
Anoniem: 604938 schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:37:
[...]

[...]

Ik zelf 2 a 2.5 uur meestal dat zegt op dit punt met een brakke batterij niet veel meer. Ik zelf wilde gewoon android 6.0 en bovendien brengt CM regelmatig security updates uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 911295

*knip*. Spam.

[ Voor 147% gewijzigd door rens-br op 19-04-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb vandaag LineageOs 14.1 geinstalleerd. het was wel even wennen.
had weinig bugs gevonden behalve dat bluethooth niet werkt (bekend probleem)
en het geluid uit de speaker klinkt standaard wat blikkerig.

Het ontbreken van sense had ook een grotere impact dan verwacht, ik kon mn contacten niet syncroniseren (exchange) alleen mail komt binnen.

dus ik denk dat ik maar weer terugga naar een rom die wat meer stock is dan android 7.1.
gewoon 5 of 6 zodat de htc apps gewoon weer werken O+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

mrc4nl schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 01:00:
Ik heb vandaag LineageOs 14.1 geinstalleerd. het was wel even wennen.
had weinig bugs gevonden behalve dat bluethooth niet werkt (bekend probleem)
en het geluid uit de speaker klinkt standaard wat blikkerig.

Het ontbreken van sense had ook een grotere impact dan verwacht, ik kon mn contacten niet syncroniseren (exchange) alleen mail komt binnen.

dus ik denk dat ik maar weer terugga naar een rom die wat meer stock is dan android 7.1.
gewoon 5 of 6 zodat de htc apps gewoon weer werken O+
Heel veel meer stock android dan lineageos ga je ze niet vinden hoor. Of bedoel je stock htc skin?
Tja, dan lever je neem ik aan >1 jaar aan security updates in.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

EWK schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 02:40:
[...]

Heel veel meer stock android dan lineageos ga je ze niet vinden hoor. Of bedoel je stock htc skin?
Tja, dan lever je neem ik aan >1 jaar aan security updates in.
stock als in: hoe mijn mobiel was toen ik m kocht, ik was misschien niet helemaal duidelijk.

oudere android versies draaien heeft minder comabiliteitsproblemen met de htc apps die ik veel gebruik.
helaas zijn een aantal end of life, dus niet geschikt gemaakt voor nieuwere android versies.

heb wel een aantal kunnen vinden van nieuwere htc telefoons, zoals de m9 en denk ook wel de U10(hoewel die minder eigen apps heeft en meer standard android apps)

ora et labora

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste