Hoe wist je welke nandroid je moest nemen? Daar kom ik niet helemaal uitRubman schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:28:
Heb uiteindelijk een Stock nandroid gebruikt gezien de Gurureset telkens bleef hangen.
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een manier om de telefoon weer te voorzien van Root acces zonder gebruik van USB kabel (zie stukje terug poort HTC One stuk) zodat ik mijn backups gewoon terug kan zetten.
Heb op androidfilehost gezocht naar mijn software versie.
In mijn geval 6.09.401.11 is te vinden bij over deze telefoon instellingen.
In mijn geval 6.09.401.11 is te vinden bij over deze telefoon instellingen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik lijk mijn telefoon gebricked te hebben bij het rooten/installeren van SuperSU.
Bootloader eerst unlocked.
Daarna geupgraded naar Android 5.0 OTA vanuit de nieuwe verse install.
Vervolgens nieuwe recovery geinstalleerd via fastboot (CWM/TWRP beide geprobeerd).
Daarna SuperSU geinstalleerd (UPDATE-SuperSU-v2.46) gedownload via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538053.
Daarna zie ik alleen nog de eerste boot image waarna het scherm zwart wordt.
Ik kan nog wel in de fastboot en recovery mode via power/vol- .
Inmiddels ook andere SuperSU versie proberen te installeren, factory reset, installeren custom Rom (Android Revolution HD) maar het resultaat blijft hetzelfde.
Ook hebben zowel CWM als TWRP aangegeven dat mijn telefoon niet geroot is en aangeboden dat alsnog te doen. Heb ik ook gedaan, en ook eens overgeslagen. Nog steeds wil Android niet starten.
Kan iemand mij tips geven hoe dit het beste op te lossen. Ben nu bezig een stock rom van guru1 te downloaden en ga die proberen te installeren.
Edit:
Thanks, is gelukt. Ik had alleen de nieuwere versie van TWRP nodig zodat ik direct access had tot mijn data via de PC en niet meer via Sideload moest werken (gaf foutmeldingen).
Bootloader eerst unlocked.
Daarna geupgraded naar Android 5.0 OTA vanuit de nieuwe verse install.
Vervolgens nieuwe recovery geinstalleerd via fastboot (CWM/TWRP beide geprobeerd).
Daarna SuperSU geinstalleerd (UPDATE-SuperSU-v2.46) gedownload via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538053.
Daarna zie ik alleen nog de eerste boot image waarna het scherm zwart wordt.
Ik kan nog wel in de fastboot en recovery mode via power/vol- .
Inmiddels ook andere SuperSU versie proberen te installeren, factory reset, installeren custom Rom (Android Revolution HD) maar het resultaat blijft hetzelfde.
Ook hebben zowel CWM als TWRP aangegeven dat mijn telefoon niet geroot is en aangeboden dat alsnog te doen. Heb ik ook gedaan, en ook eens overgeslagen. Nog steeds wil Android niet starten.
Kan iemand mij tips geven hoe dit het beste op te lossen. Ben nu bezig een stock rom van guru1 te downloaden en ga die proberen te installeren.
Edit:
Thanks, is gelukt. Ik had alleen de nieuwere versie van TWRP nodig zodat ik direct access had tot mijn data via de PC en niet meer via Sideload moest werken (gaf foutmeldingen).
[ Voor 8% gewijzigd door JoyriderZZ op 27-02-2015 09:58 ]
zolang je in de TWRP recovery kan komen is er niets aan de hand, back-up maken van je huidige rom (voor de zekerheid) en vervolgens installeer je een nieuwe rom vanaf het SD geheugen.
Aangezien we hier op Tweakers verder geen hulp bieden bij het rooten en rommen van een telefoon moet ik het hier bij laten.
Aangezien we hier op Tweakers verder geen hulp bieden bij het rooten en rommen van een telefoon moet ik het hier bij laten.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik had hetzelfde helaas, Na de eerste grote update telefoon in bootloop.FloggingHank schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:19:
pff. Na de stock rom te hebben geinstalleerd en OTA update naar 4.4.3. te hebben gedownload blijft de tel hangen in een bootloop na/tijdens de install... geen idee waarom. Heb stock recovery en S-on. @rubman? Werkt het bij jou
Uiteindelijk weer TWRP (2.6.3.3 geloof ik) geflashed en daarmee deze rom geflashed :
Deze rom kwam overeen met mijn firmware.(4.19.401.11) De bootloop wordt hierdoor veroorzaakt. De Guru reset rom wil een veel oudere firmware flashen maar door S-ON kan dat niet.
zie deze link : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2759000
daarna gelijk de bijbehorende recovery geflashed (via twrp booten naar bootloader en flashen met fastboot/adb).
Nu werken de OTA's wel. Ik ben begonnen met : (ARHD 84.0)
(bootloader) version-bootloader: 1.56.0000
(bootloader) version-baseband: 4A.25.3263.21
(bootloader) version-main: 4.19.401.11
(bootloader) version-misc: PVT SHIP S-ON
(bootloader) product: m7_ul
(bootloader) platform: HBOOT-8064
(bootloader) modelid: PN0710000
(bootloader) cidnum: HTC__E11
Zit nu op 6.09.401.5, Hboot 1.57 (android 4.4.3).
Overigens doe ik na elke update de cache clear in recovery.
Na de volgende reboot komt android met de nieuwe update (of soms even handmatig checken)
edit : inmiddels bezig met update naar 6.09.401.11 (kleine updates).ben benieuwd of lollipop ook binnen komt. (daar was het om te doen )
edit 2 : update naar lollipop aan het downloaden
[ Voor 5% gewijzigd door sebas1977 op 27-02-2015 13:45 ]
Hm ik heb zelf momenteel al firmware 6.09.401.12... Gaat voor mij dus niet op dan denk ik dit verhaal. Ik probeer nu gewoon een RUU te vinden met lolipop, dan unlock ik hem daarna wel weer. Maar heb tot op heden nog geen lolipop RUU kunnen vinden. Al die bizarre namen van die RUU's en die regios maken het er niet makkelijker op. Ik kan aan een bestandsnaam echt niet zien of ik de goede heb.sebas1977 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:29:
[...]
Ik had hetzelfde helaas, Na de eerste grote update telefoon in bootloop.
Uiteindelijk weer TWRP (2.6.3.3 geloof ik) geflashed en daarmee deze rom geflashed :
Deze rom kwam overeen met mijn firmware.(4.19.401.11) De bootloop wordt hierdoor veroorzaakt. De Guru reset rom wil een veel oudere firmware flashen maar door S-ON kan dat niet.
zie deze link : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2759000
daarna gelijk de bijbehorende recovery geflashed (via twrp booten naar bootloader en flashen met fastboot/adb).
Nu werken de OTA's wel. Ik ben begonnen met : (ARHD 84.0)
(bootloader) version-bootloader: 1.56.0000
(bootloader) version-baseband: 4A.25.3263.21
(bootloader) version-main: 4.19.401.11
Zit nu op 6.09.401.5, Hboot 1.57 (android 4.4.3).
Overigens doe ik na elke update de cache clear in recovery.
Na de volgende reboot komt android met de nieuwe update (of soms even handmatig checken)
edit : inmiddels bezig met update naar 6.09.401.11 (kleine updates).ben benieuwd of lollipop ook binnen komt. (daar was het om te doen )
edit 2 : update naar lollipop aan het downloaden
Heb ene unbranded one btw.
maar heb je nu een custom rom of stock+ stock recovery? en is je toestel S-on of S-off?
dacht dat een RUU niet werkt als je S-on bent.
dacht dat een RUU niet werkt als je S-on bent.
Ook zit met n bootloop/brick. Telefoon was geroot met originele rom en s-on. Unrooten wilde maar niet lukken, uiteindelijk uit de OTA van Lollipop de firmware.zip gehaald en die geflashed, daarna dus brick..Ik heb al verschillende roms proberen te installeren maar dit wil niet lukken (diverse foutmeldingen). Heeft iemand een tip wat nu ik kan doen? Een custom lollipop rom proberen?
Alvast bedankt voor de tips!
Alvast bedankt voor de tips!
Kun je wat meer info geven over je hboot firmware etc? Liefst een "fastboot getvar all"
Ik kan helaas geen fastboot meer doen op dit moment, kom niet in recovery:(
ondertussen heb ik een rom kunnen installeren, leek goed te gaan maar na de update naar 4.4.3 loopt het allemaal niet meer lekker. Zwarte achtergrond, rare glitches etc. Ga proberen een ruu.exe te installeren aangezien ik een rode driehoek krijg als ik in de recovery wil komen....Gelukkig is Guru weer up, of iemand nog een andere downloadsite voor originele roms?
ondertussen heb ik een rom kunnen installeren, leek goed te gaan maar na de update naar 4.4.3 loopt het allemaal niet meer lekker. Zwarte achtergrond, rare glitches etc. Ga proberen een ruu.exe te installeren aangezien ik een rode driehoek krijg als ik in de recovery wil komen....Gelukkig is Guru weer up, of iemand nog een andere downloadsite voor originele roms?
[ Voor 5% gewijzigd door baca op 28-02-2015 08:07 ]
Recovery is niet hetzelfde als fastboot.
Device uitzetten, dan vol down + power on. Dan kom je in de bootloader.
Selecteer hier Recovery. Als je de rode driehoek krijgt dan vol up + power on dan kom je in stock Recovery.
Bij jou lijkt er conflict met firmware of verkeerde type rom (mid/cid)
Als je in de bootloader zit dan staan daar een paar gegevens zoals firmware, radio etc
Device uitzetten, dan vol down + power on. Dan kom je in de bootloader.
Selecteer hier Recovery. Als je de rode driehoek krijgt dan vol up + power on dan kom je in stock Recovery.
Bij jou lijkt er conflict met firmware of verkeerde type rom (mid/cid)
Als je in de bootloader zit dan staan daar een paar gegevens zoals firmware, radio etc
Ik kom weer in recovery, hieronder getvar all:
(bootloader) version: 0.5
(bootloader) version-bootloader: 1.61.0000
(bootloader) version-baseband: 4T.35.3218.16
(bootloader) version-cpld: None
(bootloader) version-microp: None
(bootloader) version-main: 7.19.401.2
(bootloader) serialno: SH35NW903101
(bootloader) imei: 354436057301895
(bootloader) meid: 00000000000000
(bootloader) battery-status: good
(bootloader) battery-voltage: 4140mV
(bootloader) partition-layout: Generic
(bootloader) security: on
(bootloader) build-mode: SHIP
(bootloader) boot-mode: FASTBOOT
(bootloader) commitno-bootloader: dirty-0e2a13e5
(bootloader) hbootpreupdate: 11
(bootloader) gencheckpt: 0
(bootloader) version: 0.5
(bootloader) version-bootloader: 1.61.0000
(bootloader) version-baseband: 4T.35.3218.16
(bootloader) version-cpld: None
(bootloader) version-microp: None
(bootloader) version-main: 7.19.401.2
(bootloader) serialno: SH35NW903101
(bootloader) imei: 354436057301895
(bootloader) meid: 00000000000000
(bootloader) battery-status: good
(bootloader) battery-voltage: 4140mV
(bootloader) partition-layout: Generic
(bootloader) security: on
(bootloader) build-mode: SHIP
(bootloader) boot-mode: FASTBOOT
(bootloader) commitno-bootloader: dirty-0e2a13e5
(bootloader) hbootpreupdate: 11
(bootloader) gencheckpt: 0
Je firmware is al 7.19.401.2 android 5.0.2.
Mijn One is geupdate vanaf 4.2.2. naar 5.0.2 en heeft nu hetzelfde als de jouwe .
als je een kitkat rom flashed krijg je problemen omdat je S-ON bent (geen downgrade van firmware)
Dus er zal denk ik een stock 7.19.401.2 Rom op moeten maar die ben ik nog niet tegen gekomen
Hoe flash je de roms en welke? Welke recovery heb je nu geflashed?
Mijn One is geupdate vanaf 4.2.2. naar 5.0.2 en heeft nu hetzelfde als de jouwe .
als je een kitkat rom flashed krijg je problemen omdat je S-ON bent (geen downgrade van firmware)
Dus er zal denk ik een stock 7.19.401.2 Rom op moeten maar die ben ik nog niet tegen gekomen
Hoe flash je de roms en welke? Welke recovery heb je nu geflashed?
misschien dese maar dan moet je eigenlijk afkomstig zijn vanaf 6.09.401.12
http://www.ibtimes.co.uk/...7-europe-ota-link-1489465
of deze
http://pdadb.net/index.ph..._system_update_7.19.401.2
misschien het proberen waard
En anders inderdaar wachten op een reset rom met 7.19.401.2
http://www.ibtimes.co.uk/...7-europe-ota-link-1489465
of deze
http://pdadb.net/index.ph..._system_update_7.19.401.2
misschien het proberen waard
En anders inderdaar wachten op een reset rom met 7.19.401.2
[ Voor 36% gewijzigd door sebas1977 op 28-02-2015 14:33 ]
Ik heb clockworkmod 6.0.3.1 en deze Guru_Reset_M7_4.19.401.11-TeHashX.zip rom geinstalleerd. Dat is de enige die wil installeren op dit moment.
Ik heb intussen maar sunshine aangeschaft en heb dus s-off.
De ota uit je link wil niet installeren via sideload.
Wat is het beste wat ik kan doen om stock te blijven en naar lollipop te kunnen updaten?
Ik denk zelf deze http://www.htc1guru.com/d...29-401-12-2013-05-29-zip/
maar via htc1guru krijg ik m niet gedownload, weet iemand toevallig een mirror?
Wat is het beste wat ik kan doen om stock te blijven en naar lollipop te kunnen updaten?
[ Voor 35% gewijzigd door baca op 28-02-2015 17:10 ]
Als je die installeert heb je waarschijnlijk geen touchscreen meer en heb je een OTG nodig om de telfoon te bedienen. Ik zou me eerst goed inlezen!baca schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:30:
Ik heb clockworkmod 6.0.3.1 en deze Guru_Reset_M7_4.19.401.11-TeHashX.zip rom geinstalleerd. Dat is de enige die wil installeren op dit moment.
edit : Note – If you restore a Stock Nandroid with a version number that starts 1.2x and you have 2.24 or higher firmware (which most of the world does) then the touchscreen will not work on the restored rom because the 4.1.2 stock roms do work correctly with the touchscreen drivers included with the 2.24 and above firmware.
Allereerst moet je zeker weten dat jouw recovery compatible is.Clockwork ken ik niet met de HTC One.
Anders zou ik voor de zekerheid twrp flashen (voorkeur 2.6.3.3) :http://techerrata.com/browse/twrp2/m7
Als je nu s-off hebt zou ik daarna het volgende doen :
- met twrp een factory reset doen (liefst incl data/sdcard etc)de rom flashen die je nu denk ik al draaiende hebt : Guru_Reset_M7_4.19.401.11-TeHashX.zip incl firmware/stock recovery/radio
- hierna direct (zonder reboot naar android) dus nog in twrp booten naar bootloader/fastboot en stock recovery flashen : https://www.androidfilehost.com/?fid=95864024717070740 (dmv fastboot flash recovery filenamerecovery.img
- Vervolgens cache clearen en rebooten
Trouwens, ik neem aan dat je bootloader wel unlocked is?
[ Voor 8% gewijzigd door sebas1977 op 28-02-2015 17:46 ]
Helemaal overheen gelezen! Bedankt voor de waarschuwing!
Bootloader is inderdaad unlocked, ook bedankt voor je uitgebreide info! Ik ga morgen mee aan de slag en zal posten als het gelukt is.
Bootloader is inderdaad unlocked, ook bedankt voor je uitgebreide info! Ik ga morgen mee aan de slag en zal posten als het gelukt is.
[ Voor 19% gewijzigd door baca op 28-02-2015 21:20 ]
Als het niet gelukt is mag je het Ook laten weten hoor
Sebas, heel hartelijk bedankt, ik zit op lollipop!
version: 0.5
version-bootloader: 1.61.0000
version-baseband: 4T.35.3218.16
version-cpld: None
version-microp: None
version-main: 7.19.401.2
version-misc: PVT SHIP S-OFF
serialno: SH35NW903101
imei: 354436057301895
meid: 00000000000000
product: m7_ul
platform: HBOOT-8064
modelid: PN0710000
cidnum: HTC__E11
battery-status: good
battery-voltage: 3792mV
partition-layout: Generic
security: off
build-mode: SHIP
boot-mode: FASTBOOT
commitno-bootloader: dirty-0e2a13e5
hbootpreupdate: 11
gencheckpt: 0
version: 0.5
version-bootloader: 1.61.0000
version-baseband: 4T.35.3218.16
version-cpld: None
version-microp: None
version-main: 7.19.401.2
version-misc: PVT SHIP S-OFF
serialno: SH35NW903101
imei: 354436057301895
meid: 00000000000000
product: m7_ul
platform: HBOOT-8064
modelid: PN0710000
cidnum: HTC__E11
battery-status: good
battery-voltage: 3792mV
partition-layout: Generic
security: off
build-mode: SHIP
boot-mode: FASTBOOT
commitno-bootloader: dirty-0e2a13e5
hbootpreupdate: 11
gencheckpt: 0
[ Voor 83% gewijzigd door baca op 01-03-2015 15:48 ]
Top! Enjoy!
Mij bevalt het wel om de telefoon weer eens stock te hebben. Batterijduur is ook prima tot nu toe.
Mij bevalt het wel om de telefoon weer eens stock te hebben. Batterijduur is ook prima tot nu toe.
Ik heb nu een versie van Android Revolution HD draaien, wat in wezen stock + root en een beperkt aantal tweaks is. Ik heb nu best veel last van lags. Vooral de wachttijd voordat een toetsenbord verschijnt irriteert mij. Zeker in Chrome.
Ik had het gevoel dat CM12 veel soepeler draaide, daar was het geluid zeer slecht:
- Hicks, kraken bij afspelen muziek over de koptelefoon of audiobook luisteren
- Tijdens een telefoongesprek het geluid niet zachter kunnen zetten op de koptelefoon.
- Tijdens het bellen de beltoon niet zachter kunnen zetten op de koptelefoon.
Al met al was dat de reden weer eens verder te kijken.
Nu met ARHD geen geluidproblemen meer. Merk echt op hoe fijn het is dat alles weer werkt zoals behoren. Maar de snelheid:
Ik heb nu slechts 1 GB ruimte op mijn interne SD kaart. Zou dat slecht zijn?
Daarnaast is mijn grootste ergernis van de HTC One M7 dat hij heel snel warm wordt. Ook van 15 minuten browsen bijvoorbeeld. Afgelopen zomer werd hij gevaarlijk warm volgens mij. Erg jammer van zo'n zogenaamd high end toestel met hele hoge scores. (Die Qualcomm Snapdragon 810 is volgens mij ook echt vuilnis, geen waardige upgrade) Maar ja dat laatste is enigszins offtopic en heeft niets met ROMs te maken dat snap ik wel.
Ik had het gevoel dat CM12 veel soepeler draaide, daar was het geluid zeer slecht:
- Hicks, kraken bij afspelen muziek over de koptelefoon of audiobook luisteren
- Tijdens een telefoongesprek het geluid niet zachter kunnen zetten op de koptelefoon.
- Tijdens het bellen de beltoon niet zachter kunnen zetten op de koptelefoon.
Al met al was dat de reden weer eens verder te kijken.
Nu met ARHD geen geluidproblemen meer. Merk echt op hoe fijn het is dat alles weer werkt zoals behoren. Maar de snelheid:

Daarnaast is mijn grootste ergernis van de HTC One M7 dat hij heel snel warm wordt. Ook van 15 minuten browsen bijvoorbeeld. Afgelopen zomer werd hij gevaarlijk warm volgens mij. Erg jammer van zo'n zogenaamd high end toestel met hele hoge scores. (Die Qualcomm Snapdragon 810 is volgens mij ook echt vuilnis, geen waardige upgrade) Maar ja dat laatste is enigszins offtopic en heeft niets met ROMs te maken dat snap ik wel.
[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 02-03-2015 23:43 ]
Yippie kayak, other buckets!
welke versie van ARHD heb je?
Misschien Een andere kernel proberen
[ Voor 40% gewijzigd door sebas1977 op 03-03-2015 14:18 ]
Ik wacht met smart op de Lollipop versie van ViperOne.
Vind het zelf veruit de meest complete Sense rom die er is.
Ze zijn al aan het beta testen, dus hopelijk kan ik snel aan de slag !
Ik heb versie 90.1. Ik zie dat 91.1 inmiddels al uit is.sebas1977 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:59:
welke versie van ARHD heb je?
Ik heb het idee dat een 2 weken oude installatie al veel langzamer is dan in het begin.
Ik ben S-ON en heb volgens mij nog nooit een firmware upgrade gedaan. Ik ben namelijk na aanschaf in 2013 meteen overgeschakeld op ARHD. Zou dat schelen? Firmware updaten is wel heel ingewikkeld, je moet kijken welke versie je al hebt, en op basis daarvan een upgrade uitvoeren begrijp ik...
Als je bij Instellingen - Info - software - softwareversie kijkt dan staat daar je firmware.
Als Die gelijk is aan 4.19.401.11 zoals eerder beschreven zou je die optie kunnen proberen. Dan is je firmware uiteindelijk geschikt voor Viper lollipop.
Als Die gelijk is aan 4.19.401.11 zoals eerder beschreven zou je die optie kunnen proberen. Dan is je firmware uiteindelijk geschikt voor Viper lollipop.
Hij is uit, nu aan het installeren, ik ben benieuwd.Floris-K schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:13:
Ik wacht met smart op de Lollipop versie van ViperOne.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Daar staat je firmware versie NIET. Dat is de versie vaarop de ROM gebaseerd is en niet de FW versie. Die kan je alleen in FASTBOOT achterhalen viasebas1977 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:23:
Als je bij Instellingen - Info - software - softwareversie kijkt dan staat daar je firmware.
code:
1
| fastboot getvar all |
Uit de lijst die je krijgt geeft INFOversion-main de firmware versie weer.
Ben benieuwd hoe de Viper rom bevalt.
Met stock 5.0.2 haal ik prima accuduur, dus daarvoor hoef ik nog geen custom rom te flashen.
Met stock 5.0.2 haal ik prima accuduur, dus daarvoor hoef ik nog geen custom rom te flashen.
Ik heb hem een middagje gedraaid, maar er is weinig extra's aan deze rom te vinden wat ik echt gebruik. Ik meen dat er vroeger nog dolby en andere eq's aanwezig waren. Die kan ik niet meer vinden, alsmede dat ik door themes mijn sense een beetje had gesloopt. Nu weer even stock, ik wacht wel even voordat alles weer er inzit zoals eerst:)sebas1977 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:32:
Ben benieuwd hoe de Viper rom bevalt.
Ik krijg het niet voor elkaar om naar lolipop te updaten via nandroid backups met officiele roms of door terug te gaan naar een oudere JB versie en ota te updaten (bootloop). En door mn hboot kan ik ook mn firmware niet updaten.
Ik ben er redelijk klaar mee nu, ik zoek nu gewoon een RUU file die me naar de officiele htc lolipop rom brengt. Ik root hem daarna wel weer met de htc dev site.
iemand enig idee of, en waar, ik deze ruu kan vinden?
Heb gewoon een unbranded m7
Ik ben er redelijk klaar mee nu, ik zoek nu gewoon een RUU file die me naar de officiele htc lolipop rom brengt. Ik root hem daarna wel weer met de htc dev site.
[ Voor 8% gewijzigd door FloggingHank op 10-03-2015 11:30 ]
kijk hier een tussen zou ik zeggen:FloggingHank schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:11:
Ik krijg het niet voor elkaar om naar lolipop te updaten via nandroid backups met officiele roms of door terug te gaan naar een oudere JB versie en ota te updaten (bootloop). En door mn hboot kan ik ook mn firmware niet updaten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2428276
of even geduld tot http://www.htc1guru.com/ weer up is, server is down voor onderhoud namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 10-03-2015 14:09 ]
Hey, tnx! Ik heb alleen echt moeite met snappen welke RUU de juiste is voor mijn toestel...Convoy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:53:
[...]
kijk hier een tussen zou ik zeggen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2428276
of even geduld tot http://www.htc1guru.com/ weer up is, server is down voor onderhoud namelijk.
eerst even CID achterhalenFloggingHank schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:13:
[...]
Hey, tnx! Ik heb alleen echt moeite met snappen welke RUU de juiste is voor mijn toestel...
dan moet je toch echt even geduld hebben tot htc1 weer online is, want die ruu staat daar:
M7 CWM Nandroid Backup / CID HTC__E11 / 1.29.401.12 (Dutch Unbranded - Thanks to shaggydiamond)
Ah ok, tnx. Maakt het dan verder niet uit welke firmware ik heb enzo? Update een nandroid backup ook je firmware eigenlijk?Convoy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:21:
[...]
dan moet je toch echt even geduld hebben tot htc1 weer online is, want die ruu staat daar:
M7 CWM Nandroid Backup / CID HTC__E11 / 1.29.401.12 (Dutch Unbranded - Thanks to shaggydiamond)
NopeFloggingHank schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:23:
[...]
Ah ok, tnx. Maakt het dan verder niet uit welke firmware ik heb enzo? Update een nandroid backup ook je firmware eigenlijk?
nope op allebei neem ik aan? Want daarom zocht ik juist een RUU, die updaten je firmware wel toch? Of ben ik nou onzin aan het praten?
Nandroid niet maar een RUU welFloggingHank schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:31:
[...]
nope op allebei neem ik aan? Want daarom zocht ik juist een RUU, die updaten je firmware wel toch? Of ben ik nou onzin aan het praten?
Ah ok, tnx voor je replies! Dan maar ff wachten op een goede RUU dan...
heb ik de juiste versie om lollipop viper te installeren ?Lizard schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:56:
[...]
Daar staat je firmware versie NIET. Dat is de versie vaarop de ROM gebaseerd is en niet de FW versie. Die kan je alleen in FASTBOOT achterhalen via
code:
1 fastboot getvar all
Uit de lijst die je krijgt geeft INFOversion-main de firmware versie weer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| bash-3.2# fastboot getvar all version: 0.5 version-bootloader: 1.57.0000 version-baseband: 4T.28.3218.04 version-cpld: None version-microp: None version-main: 6.09.401.10 version-misc: PVT SHIP S-ON serialno: xxxxxxxxx imei: xxxxxxxxxx meid: 00000000000000 product: m7_ul platform: HBOOT-8064 modelid: PN0710000 cidnum: HTC__001 battery-status: good battery-voltage: 4087mV partition-layout: Generic security: on build-mode: SHIP boot-mode: FASTBOOT commitno-bootloader: dirty-6d8a0b9b hbootpreupdate: 11 gencheckpt: 0 all: Done! finished. total time: 0.039s |
ViperOne 8.0.0 is Re-based op fw 7.19.401.2, fw hoeft niet gelijk te zijn met de base maar wordt wel aangeraden.FloRadix schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:51:
[...]
heb ik de juiste versie om lollipop viper te installeren ?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 bash-3.2# fastboot getvar all version: 0.5 version-bootloader: 1.57.0000 version-baseband: 4T.28.3218.04 version-cpld: None version-microp: None version-main: 6.09.401.10 version-misc: PVT SHIP S-ON serialno: xxxxxxxxx imei: xxxxxxxxxx meid: 00000000000000 product: m7_ul platform: HBOOT-8064 modelid: PN0710000 cidnum: HTC__001 battery-status: good battery-voltage: 4087mV partition-layout: Generic security: on build-mode: SHIP boot-mode: FASTBOOT commitno-bootloader: dirty-6d8a0b9b hbootpreupdate: 11 gencheckpt: 0 all: Done! finished. total time: 0.039s
Jongens,
Wie kan mij(n broertje) helpen. Ik zit in het buitenland voor stage en heb, toen ik vertrok, mijn M7 geruild voor de Moto G van mijn broertje (had geen zin om hier rond te lopen met een dure telefoon).
Nu liep hij te zeiken over dat de camera die roze waas heeft en dat hij dat wil fixen. Nou heeft ie n afspraak gemaakt met HTC (Dynafix dus?) om de telefoon op te halen maandagochtend. Oke allemaal prima maar nu bedacht ik me dat ik ooit mn telefoon geroot had etc etc.
Heb hem toentertijd weer teruggezet naar de standaard firmware want die beviel me toch het beste. Echter, en hier komt mijn vraag. 'Kan HTC dit zien?' Ik meen van wel namelijk. Staat me vaag iets van bij met S-off en S-on of iets in die richting.
In hoeverre is dit een probleem met betrekking op garantie?
En hoe kan ik dit terugzetten zodat HTC niks kan zien? Mn broertje zal het moeten doen (18 jaar) zonder echte ervaring in dit dus hopelijk is het niet te moeilijk.
Anders heeft ie pech en moet ie volle mep betalen
Thanks.
Wie kan mij(n broertje) helpen. Ik zit in het buitenland voor stage en heb, toen ik vertrok, mijn M7 geruild voor de Moto G van mijn broertje (had geen zin om hier rond te lopen met een dure telefoon).
Nu liep hij te zeiken over dat de camera die roze waas heeft en dat hij dat wil fixen. Nou heeft ie n afspraak gemaakt met HTC (Dynafix dus?) om de telefoon op te halen maandagochtend. Oke allemaal prima maar nu bedacht ik me dat ik ooit mn telefoon geroot had etc etc.
Heb hem toentertijd weer teruggezet naar de standaard firmware want die beviel me toch het beste. Echter, en hier komt mijn vraag. 'Kan HTC dit zien?' Ik meen van wel namelijk. Staat me vaag iets van bij met S-off en S-on of iets in die richting.
En hoe kan ik dit terugzetten zodat HTC niks kan zien? Mn broertje zal het moeten doen (18 jaar) zonder echte ervaring in dit dus hopelijk is het niet te moeilijk.
Thanks.
[ Voor 11% gewijzigd door Errieseeka op 12-03-2015 14:18 ]
http://www.htc1guru.com/ << is weer onlineFloggingHank schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:36:
[...]
Ah ok, tnx voor je replies! Dan maar ff wachten op een goede RUU dan...

LOL! en weer niet idd
Geldt dit?:Errieseeka schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:16:
Jongens,
Thanks.
Je telefoon is S-ON?
Je hebt met een HTC-Dev account aangemaakt, een unlockcode gebruikt die je kreeg van HTC om je bootloader te unlocken?
Je hebt daarna een custom recovery geïnstalleerd en je phone geroot?
Bovenstaande geldt voor mij en ik heb gelezen dat ik akkoord moest gaan met beperkingen op mijn garantie. Volgens mij valt een hardwaredefect hier niet onder en heb je nog gewoon garantie, maar pin me er niet op vast.
Ben je S-OFF gegaan kan het wel eens slechter gesteld zijn met je rechten.
Overigens vind ik het niet de zaak van HTC om zich te bemoeien met je software als je een garantieclaim indient maar moeten ze je altijd gewoon helpen.
Overigens kan HTC dat wel zien want sinds het unlocken staat er een rode tekst onder in beeld bij het booten van de telefoon.
Hoi,
Bedankt voor je reactie. Als ik de telefoon opstart zie ik geen rode tekst. Enkel HTC (groen) Powered by Android (zwart) dan gaat het beeld op zwart en dan hetzelfde wat veranderd in HTC One (groen/zwart) Beats by Dre (zwart/rood/grijs) en dan is hij opgestart.
Andere vragen kan ik je niet verder mee helpen. Misschien mijn broer.
Maar moet hij dan juist S-off zijn of S-on. En hoe kan ik dat checken en veranderen?
Bedankt voor je reactie. Als ik de telefoon opstart zie ik geen rode tekst. Enkel HTC (groen) Powered by Android (zwart) dan gaat het beeld op zwart en dan hetzelfde wat veranderd in HTC One (groen/zwart) Beats by Dre (zwart/rood/grijs) en dan is hij opgestart.
Andere vragen kan ik je niet verder mee helpen. Misschien mijn broer.
Maar moet hij dan juist S-off zijn of S-on. En hoe kan ik dat checken en veranderen?
[ Voor 11% gewijzigd door Errieseeka op 12-03-2015 22:42 ]
Dat je geen rode tekst ziet is en goed teken. Met een beetje geluk is dat hun enige test 
S-ON is beter om gebruik te maken van de garantie dan S-OFF.
Heel simplistisch: Als je telefoon S-OFF heb je een soort "super" root. Met S-ON kan je wel een "gewone" root hebben. Hier vind je er meer uitleg over.
Je kan de status van je telefoon zo uitlezen:
S-ON is beter om gebruik te maken van de garantie dan S-OFF.
Heel simplistisch: Als je telefoon S-OFF heb je een soort "super" root. Met S-ON kan je wel een "gewone" root hebben. Hier vind je er meer uitleg over.
Je kan de status van je telefoon zo uitlezen:
Maak anders even een foto van je HBOOT scherm en post deze hier. Misschien kunnen experts hier daar nog iets zinnigs over zeggen.For booting in HBOOT you must press the power key, and then choose “restart”. After that (as soon as the smartphone restarts) quickly hold down the Volume down key until a white screen will be displayed. This is the HBOOT menu, read what is there and see if your phone has S turned off or on.
[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 12-03-2015 23:34 ]
Je bent S-OFF en je bootloader is unlocked.
In dit topic op XDA vind je een tutorial hoe je de phone weer stock kan maken. In dit topic staat trouwens ook dat HTC zelf moeilijk doet over unlocked telefoons, en winkels en andere verkopers zoals telco's mogelijk minder moeilijk doen bij garanties.
Je CID is HTC__E11. Je hebt corresponderende herstelbestanden nodig om te verbergen dat je telefoon ooit unlocked is geweest.
Helaas is htc1guru.com down waardoor downloaden van de juiste bestanden op dit moment lastig is. Hierboven zie je daar ook een discussie over. Verder dan dit kan ik je helaas niet helpen.
en weer up, maar voor hoe lang.....jmk schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:56:
[...]
Helaas is htc1guru.com down waardoor downloaden van de juiste bestanden op dit moment lastig is.

Voor wie nog twijfelt, venom ROM 8 is een aanrader. Ik draai hem nu een aantal dagen op stock kernel. Alle apps + data restored uit titanium backup pro. Geen enkel probleem tot dusver. Vooral geen irritante haperingen meer, die waarschijnlijk voortkwamen uit zo'n zogenaamde geoptimaliseerde kernel.
Draai al jaren de GPe op mijn M7 maar laatste tijd gezeik met bellen dat mensen alleen ruis horen. Nu wil ik terug naar stock HTC.
Nou is er recent een lolipop update geweest vanuit htc maar op HTC1GURU lijken alleen oude roms te staan?
(Toestel cid al aangepast naar E11). Iemand die me naar de juiste RUU kan wijzen?
Nou is er recent een lolipop update geweest vanuit htc maar op HTC1GURU lijken alleen oude roms te staan?
(Toestel cid al aangepast naar E11). Iemand die me naar de juiste RUU kan wijzen?
Gebruik je de phone vaak icm koptelefoon?emzed schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:41:
Voor wie nog twijfelt, venom ROM 8 is een aanrader. Ik draai hem nu een aantal dagen op stock kernel. Alle apps + data restored uit titanium backup pro. Geen enkel probleem tot dusver. Vooral geen irritante haperingen meer, die waarschijnlijk voortkwamen uit zo'n zogenaamde geoptimaliseerde kernel.
Werkt dat goed met telefoongesprekken en media?
Ja eigenlijk altijd al via Bluetooth naar carkit. Geluidskwaliteit aan de andere kant is altijd matig tot slecht! Dat schijnt aan de gebrekkige bt stack te liggen. Streamen van audio gaat wel heel goed. (pocketcast)
Met bedrade headset gaat met een simpele stereo headset prima. Met een headset met microfoon niet zo goed (iPhone 5s headset van vrouwlief)
Maar dit zijn allemaal ervaringen uit vorige ROMs.
Met bedrade headset gaat met een simpele stereo headset prima. Met een headset met microfoon niet zo goed (iPhone 5s headset van vrouwlief)
Bedankt voor je reactie.jmk schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:56:
[...]
Je bent S-OFF en je bootloader is unlocked.
In dit topic op XDA vind je een tutorial hoe je de phone weer stock kan maken. In dit topic staat trouwens ook dat HTC zelf moeilijk doet over unlocked telefoons, en winkels en andere verkopers zoals telco's mogelijk minder moeilijk doen bij garanties.
Je CID is HTC__E11. Je hebt corresponderende herstelbestanden nodig om te verbergen dat je telefoon ooit unlocked is geweest.
Helaas is htc1guru.com down waardoor downloaden van de juiste bestanden op dit moment lastig is. Hierboven zie je daar ook een discussie over. Verder dan dit kan ik je helaas niet helpen.
Ik heb naar de links gekeken maar ik snap dr geen fuck van. ADB gebruiken maar moet ik wel SU geinstalleerd hebben terwijl je dat alleen kan installeren als je telefoon geroot is. Maar mijn telefoon is juist weer op z´n oude software. Dus moet ik hem eerst rooten om hem volledig stock te krijgen? Dat is wat ik er van begreep.
Hoop maar dat HTC niet moeilijk doet
Moet je hem echt naar HTC zelf brengen? Kan je hem niet via je verkooppunt retourneren voor reparatie? Je hebt dan een grotere kans dat niemand moeilijk doet over de HBOOT status(op basis van dat topic op XDA).Errieseeka schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:48:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb naar de links gekeken maar ik snap dr geen fuck van. ADB gebruiken maar moet ik wel SU geinstalleerd hebben terwijl je dat alleen kan installeren als je telefoon geroot is. Maar mijn telefoon is juist weer op z´n oude software. Dus moet ik hem eerst rooten om hem volledig stock te krijgen? Dat is wat ik er van begreep.
Hoop maar dat HTC niet moeilijk doet
Volgens mij is een roze/paarse camera het meest voorkomende probleem, zie dat heel veel op het internet. Het is volgensmij heel routinematig de reparatie.
Er komt vandaag iemand van Dynalogic om het toestel op te halen. Dat is hoe HTC werkt.
Ik heb Hi Smartcare. Kan beter via Hi doen (heb ik gelijk ook een leentoestel) Maar ik heb gelezen dat dit wel 3 weken kan duren. Geen ramp natuurlijk.
Grootste probleem is dat er een mannetje van Hi langskomt om te kijken wat er precies mis is. Dit is dus de camera maar ook de frontcam en speaker. Nou zegt Hi heel leuk dat ze niet één ding kunnen fixen maar dat ze direct de hele telefoon zullen repareren. En aangezien ik valschade heb op de linker- en rechterbovenhoek (frontcam) zullen ze die valschade aanhalen als oorzaak van het probleem. Kan ik natuurlijk flink wat geld aftikken.
Ik wilde het via HTC doen zodat ik snel en gratis de camera kon laten vervangen. Het is dat mijn broer me attendeerde op dat hij m ooit geroot heeft waardoor we jullie hier lastig vallen. Anders had ik m doodleuk opgestuurd en had ik er geeneens iets van afgeweten.
Ik neem de gok van 40,- en anders moet Hi het maar fixen. Is natuurlijk onzin dat ze direct het hele toestel 'moeten' repareren.
Beetje lastig allemaal
Ps. frontcam zit vol stof (gap problem) en bovenspeaker lijkt opgeblazen (krakend geluid).
Ik heb Hi Smartcare. Kan beter via Hi doen (heb ik gelijk ook een leentoestel) Maar ik heb gelezen dat dit wel 3 weken kan duren. Geen ramp natuurlijk.
Grootste probleem is dat er een mannetje van Hi langskomt om te kijken wat er precies mis is. Dit is dus de camera maar ook de frontcam en speaker. Nou zegt Hi heel leuk dat ze niet één ding kunnen fixen maar dat ze direct de hele telefoon zullen repareren. En aangezien ik valschade heb op de linker- en rechterbovenhoek (frontcam) zullen ze die valschade aanhalen als oorzaak van het probleem. Kan ik natuurlijk flink wat geld aftikken.
Ik wilde het via HTC doen zodat ik snel en gratis de camera kon laten vervangen. Het is dat mijn broer me attendeerde op dat hij m ooit geroot heeft waardoor we jullie hier lastig vallen. Anders had ik m doodleuk opgestuurd en had ik er geeneens iets van afgeweten.
Ik neem de gok van 40,- en anders moet Hi het maar fixen. Is natuurlijk onzin dat ze direct het hele toestel 'moeten' repareren.
Beetje lastig allemaal
Ps. frontcam zit vol stof (gap problem) en bovenspeaker lijkt opgeblazen (krakend geluid).
Anoniem: 601733
Mijn M7 is weekje geleden geüpdatet naar Lollipop met sense 6 via een OTA update. Alles loopt heel erg lekker en vrijwel alles gaat vlotjes, maar als ik de home button double tap om in de openstaande apps te komen, lijkt de framerate heel erg te droppen. Het is heel 'sluggish' om door het overzicht te bladeren. Hebben meer mensen dit of is specifiek een probleempje dat ik heb?
Dit is een topic over custom roms
Ik zit zelf op ViperOne 8.0 en dat is ook Lollipop.
Voor de update wel even een format gedaan en daarna met Titanium Backup mijn apps terug gezet. Ik ben erg te spreken over de snelheid, accduur en stabiliteit van de rom. Geen idee hoe dat zich verhoudt met de standaard Lollipop.
Ik ben iig een blij mensch
Ik zit zelf op ViperOne 8.0 en dat is ook Lollipop.
Voor de update wel even een format gedaan en daarna met Titanium Backup mijn apps terug gezet. Ik ben erg te spreken over de snelheid, accduur en stabiliteit van de rom. Geen idee hoe dat zich verhoudt met de standaard Lollipop.
Ik ben iig een blij mensch
Ok, bedankt. Misschien eens een update doen van de firmware en daarna upgraden naar deze ROM.emzed schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:28:
Ja eigenlijk altijd al via Bluetooth naar carkit. Geluidskwaliteit aan de andere kant is altijd matig tot slecht! Dat schijnt aan de gebrekkige bt stack te liggen. Streamen van audio gaat wel heel goed. (pocketcast)
Ik begrijp dat ik beter eerst mijn telefoon S-OFF moet maken omdat dit met een nieuwere firmware moeilijker is.
Ik moet zeggen dat al dit soort handelingen op een Nexus toestel makkelijker gaan. Er zitten best veel haken en ogen aan het tweakbaar maken van je phone op deze manier.
@[S]tijn: Recent apps uit lollipop heeft op bijna alle devices lags. Zelfs op de N9. Misschien dat dit verbetert als Google een performance update van Android uitbrengt. Wanneer deze echter is opgestart kan je snel wisselen van app in een mooie wall. Ik vind het evengoed een verbetering.
Anoniem: 601733
Ja, ik zag het te laat, oepsFloris-K schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:01:
Dit is een topic over custom roms
@jmk, bedankt alsnog voor je reactie!
*trekt zich stilletjes terug naar het juiste topic*
Update: inmiddels al meerdere telefoongesprekken gevoerd in de auto met deze ROM en het te harde binnenkomen (oversturen) aan de andere kant is verdwenen.jmk schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:29:
[...]
Gebruik je de phone vaak icm koptelefoon?
Werkt dat goed met telefoongesprekken en media?
't lukt mij maar niet om "tampered" weg te krijgen met revone..
, S-OFF, rooted.
noch op stock rom noch op cm10.2.1
./revone -t geeft mij telkens error: -2, daar is nergens iets over terug te vinden..
./revone -t geeft mij telkens error: -2, daar is nergens iets over terug te vinden..
Je kan het ook zonder revone doen:efari schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:51:
't lukt mij maar niet om "tampered" weg te krijgen met revone.., S-OFF, rooted.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2477792
Glorie! dit werkt inderdaad. Bedankt!Lizard schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 01:22:
[...]
Je kan het ook zonder revone doen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2477792
Als ik mijn HTC waar nu nog een ARHD rom op zit (4.4, versie 83.1) terug wil sturen onder garantie ivm accu en speakers probleem (accu is echt gaar gaat maar enkele uren mee, zelfs meeste apps uninstalled en wake locks gecheckt, ook met Extreme power save aan)
Wat moet ik dan doen voordat ik hem terug stuur? Moet er eerst een originele rom op, moet S-off weer S-On? Moet de boot locker weer gelocked worden? Of hoeft dat alles niet?
Edit: nu pas hierboven gelezen. Zal dat xda topic checken.
Wat moet ik dan doen voordat ik hem terug stuur? Moet er eerst een originele rom op, moet S-off weer S-On? Moet de boot locker weer gelocked worden? Of hoeft dat alles niet?
Edit: nu pas hierboven gelezen. Zal dat xda topic checken.
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 06-04-2015 16:14 ]
Mijn accu is de afgelopen week ook helemaal gaar, raar en van slag. Hij laadt een paar % per uur. Hij vreet tientallen %en in korte tijd. Toestel is soms ineens helemaal leeg ook al heb ik nog 30 %. Andere keren dan laadt hij wel ineens van 0% naar 30 in no-time... Ik heb het idee dat de telefoon zelf geen flauw idee heeft hoeveel stroom er nu eigenlijk in de accu zit.
Het vreemde is wel dat die problemen pas ontstonden na het flashen van de maximus hd rom 52.0.
Kort daarvoor heb ik de phoon s-off gemaakt en de firmware geupdate (dat weer omdat de Viper rom van toen 7.1 icm de oude firmware ervoor zoegde dat ik niet meer verstaanbaar was tijdens het bellen.
Met deze firmware ga ik morgen denk i ik Venom 8.0 flashen. Hopelijk snapt mn m7 de accu dan weer.
Of heeft iemand een hele goede callibratietip die ik nog kan proberen> Ik heb denk ik alles al geprobeerd...
Het vreemde is wel dat die problemen pas ontstonden na het flashen van de maximus hd rom 52.0.
Kort daarvoor heb ik de phoon s-off gemaakt en de firmware geupdate (dat weer omdat de Viper rom van toen 7.1 icm de oude firmware ervoor zoegde dat ik niet meer verstaanbaar was tijdens het bellen.
Met deze firmware ga ik morgen denk i ik Venom 8.0 flashen. Hopelijk snapt mn m7 de accu dan weer.
Of heeft iemand een hele goede callibratietip die ik nog kan proberen> Ik heb denk ik alles al geprobeerd...
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Anoniem: 396639
Het is geen onbekende bug, probeer je rom te reflashen (of een andere rom), zorg ook dat je + 80% hebt als je gaat flashen, ik weet dat sommige zeggen dat niks uit maakt. Maar zo doe ik het en nooit problemen(niet met de batterij iigMetalManic schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:37:
Mijn accu is de afgelopen week ook helemaal gaar, raar en van slag. Hij laadt een paar % per uur. Hij vreet tientallen %en in korte tijd. Toestel is soms ineens helemaal leeg ook al heb ik nog 30 %. Andere keren dan laadt hij wel ineens van 0% naar 30 in no-time... Ik heb het idee dat de telefoon zelf geen flauw idee heeft hoeveel stroom er nu eigenlijk in de accu zit.
Heb toevallig gisteren ook mijn telefoon S-Off gemaakt, firmware geupdate en net zelf SkyDragon geinstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 396639 op 11-04-2015 13:29 ]
Thnks, Ga ik zeker proberen. volgens mij bij de laatste keer flashen zat ik op 50 % en aan de lader,Anoniem: 396639 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:28:
[...]
Het is geen onbekende bug, probeer je rom te reflashen (of een andere rom), zorg ook dat je + 80% hebt als je gaat flashen, ik weet dat sommige zeggen dat niks uit maakt. Maar zo doe ik het en nooit problemen(niet met de batterij iig)
Heb toevallig gisteren ook mijn telefoon S-Off gemaakt, firmware geupdate en net zelf SkyDragon geinstalleerd.
Skydragon heb ik me nog nooit in verdiept, had er eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Na 3 dagen stock ben ik overgestapt op Venom en daarna alleen dus maar een keer een Maximus hd rom. Met mn htc Magic flashte ik alles wat los en vast zat. Op mn desire en daarna de galaxy s2 ook. Met mn M7 heb ik het juist een stuk rustiger gehouden. Bevalt Skydragon??
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Anoniem: 396639
Ja draait als een zonnetje hier, wou persé een Sense 7 rom waar Xposed op kon draaien (add blocker ftw).MetalManic schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:58:
[...]
Thnks, Ga ik zeker proberen. volgens mij bij de laatste keer flashen zat ik op 50 % en aan de lader,
Skydragon heb ik me nog nooit in verdiept, had er eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Na 3 dagen stock ben ik overgestapt op Venom en daarna alleen dus maar een keer een Maximus hd rom. Met mn htc Magic flashte ik alles wat los en vast zat. Op mn desire en daarna de galaxy s2 ook. Met mn M7 heb ik het juist een stuk rustiger gehouden. Bevalt Skydragon??
Viper is een beetje te voor mij, te veel features die ik niet gebruikt. En wou eens wat anders dan Insertcoin of ARHD. Prima aan te raden rom!
Iemand hier met een gpe M7 die de 5.1 OTA al heeft? Ik lees overal dat deze al uit zou zijn gekomen, maar tot op heden nog geen update. Kan ik m evt zelf sideloaden, iemand daar al ervaring mee voor 5.1?
Ik heb gister de 5.1 update binnengekregen op mijn M7 GPE
Ik zojuist ook, iets te vroeg geroepen dus
. Merk vooralsnog weinig verschil, morgen maar eens wat uitgebreider bekijken.
edit:
HOLY MOLY - serieuze battery drain! En ik ben niet de enige, lees ik al online.. Dit maakt mn telefoon zga onbruikbaar, hoop dat er snel een fix komt. Als dit te lang gaat duren moet ik even kijken of ik terug kan naar 5.0.1. Iemand anders ook deze ervaringen op een GPE M7?
edit:
HOLY MOLY - serieuze battery drain! En ik ben niet de enige, lees ik al online.. Dit maakt mn telefoon zga onbruikbaar, hoop dat er snel een fix komt. Als dit te lang gaat duren moet ik even kijken of ik terug kan naar 5.0.1. Iemand anders ook deze ervaringen op een GPE M7?

[ Voor 61% gewijzigd door jick op 13-05-2015 17:08 ]
Ik zit er over te denken om op mijn M7 eens te gaan spelen met rooten en roms. Klopt mijn stappenplan voor dit of mis ik iets?:
1. Unlocken via HTC Dev
2. Flashen Recovery
3. flashen alternatieve rom OF rooten geinstalleerde rom
S-OFF heb ik niet veel aan op dit moment en kan ik later nog doen. Tevens heb ik Hboot 1.61 en dan is er alleen een methode voor 25 dollar (meen ik) en zo graag hoef ik S-OFF ook weer niet
1. Unlocken via HTC Dev
2. Flashen Recovery
3. flashen alternatieve rom OF rooten geinstalleerde rom
S-OFF heb ik niet veel aan op dit moment en kan ik later nog doen. Tevens heb ik Hboot 1.61 en dan is er alleen een methode voor 25 dollar (meen ik) en zo graag hoef ik S-OFF ook weer niet
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Na problemen met mijn intern geheugen ,gisteren geprobeerd om dit op te lossen met helaas nog grotere problemen. Mijn Htc one m7 is nu helemaal dood lijkt het wel
. Beeld blijft zwart en ik kom ook niet meer in het fastbootscherm
Als ik hem aansluit op de pc hoor ik wel een geluid dat hij wordt aangesloten ,maar beeld blijft zwart
Wie kan mij helpen om mijn Htc weer in leven te krijgen

Wie kan mij helpen om mijn Htc weer in leven te krijgen
[ Voor 0% gewijzigd door Richard35 op 11-06-2015 09:00 . Reden: Spelfouten ]
Hij wordt niet gezien in device managerLizard schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:31:
Hoe is je HTC in de device manager te zien?

Normaal als je de powerbutton inhoudt dan knipperen de lampjes in de knoppen en dan start hij opnieuw op.
Dit doet hij ook niet meer

Ben bang dat het nu echt afgelopen is

Heb je het rebooten geprobeerd terwijl je de HTC onder een felle lamp hield?
I know, klinkt als onzin, maar het hielp bij mij bij een soortgelijk probleem. (zie ook http://htconeblog.blogspo...becomes-unresponsive.html)
I know, klinkt als onzin, maar het hielp bij mij bij een soortgelijk probleem. (zie ook http://htconeblog.blogspo...becomes-unresponsive.html)
Das apart....nooit van gehoord tor nu. Wel handig om te weten.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Hi all,
Ben op zoek naar een clean android rom voor mn M7. Geen poespas. gewoon zo min mogelijk pre-installed apps en lekker rap (vind mn one langzaam worden met sense).
Is er iemand die een ROM kan aanraden?
Ben op zoek naar een clean android rom voor mn M7. Geen poespas. gewoon zo min mogelijk pre-installed apps en lekker rap (vind mn one langzaam worden met sense).
Ik gebruik op mijn M7 een playeditie plus rom, stock android met de camera apps van sense erbij.
Werkt uitstekend en 5.1 is een stukje zuiniger met de batterij dan 5.02
http://forum.xda-develope...n-lollipop-v1-00-t2963927
Zelf zit ik al een tijdje op de Nightlys van Cynagonmod:FloggingHank schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:30:
Hi all,
https://download.cyanogenmod.org/?device=m7
*** NIKS ***
Ok, tnx. Geen issues? Heb zelf geen goede ervaringen met nightlysstuffer schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:42:
[...]
Zelf zit ik al een tijdje op de Nightlys van Cynagonmod:
https://download.cyanogenmod.org/?device=m7
Deze gisteren ook geflashed (eerste keer op mijn M7) en dat ging verassend goed, werkt inderdaad prima, alleen geen energiebesparingsmodus geloof ik?netblade schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:04:
Ik gebruik op mijn M7 een playeditie plus rom, stock android met de camera apps van sense erbij.
Maar, als er nu een update komt voor de GPE, moet ik die dan opnieuw flashen?
Ik heb 'm ook niet kunnen vinden, helaas moet je voor een update wel je rom opnieuw flashen, anders moet je hem s-off maken en dan de playeditie rom flashen. Maar dit voldoet prima voor mijn backup toestel ^^Afvalzak schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:15:
[...]
Deze gisteren ook geflashed (eerste keer op mijn M7) en dat ging verassend goed, werkt inderdaad prima, alleen geen energiebesparingsmodus geloof ik?
Maar, als er nu een update komt voor de GPE, moet ik die dan opnieuw flashen?
Wel wat kleine dingetjes gehad maar nu al een lange tijd stable.FloggingHank schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:51:
[...]
Ok, tnx. Geen issues? Heb zelf geen goede ervaringen met nightlys
*** NIKS ***
Ik heb nu net een tweedehands M7 gekocht. Maar kom er helaas achter dat deze HBOOT 1.61 heeft, waardoor je hem alleen S-OFF kan maken met een dure methode.
Nu vraag ik mij af, is er met S-ON wel íets mogelijk qua custom roms? Anders draai ik gewoon stock. Maar het is wel een beetje een tegenvaller
.
EDIT:
Toen ik TWRP geüpdatete heb kon ik wel gewoon een custom rom installeren. Ik dacht dat de foutmelding kwam doordat ik S-On was.
Ik krijg alleen de infrarood niet aan de praat.
Nu vraag ik mij af, is er met S-ON wel íets mogelijk qua custom roms? Anders draai ik gewoon stock. Maar het is wel een beetje een tegenvaller
EDIT:
Toen ik TWRP geüpdatete heb kon ik wel gewoon een custom rom installeren. Ik dacht dat de foutmelding kwam doordat ik S-On was.
Ik krijg alleen de infrarood niet aan de praat.
[ Voor 22% gewijzigd door MsG op 10-09-2015 19:45 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Gewoon via HTC doen, ik heb zelf ook 1.61
Ging goed en zit nu op de Google Plus+ Edition, perfecte ROM! Als je hulp nodig hebt gewoon vragen.
Ik zit nu momenteel op Cyanogenmod http://download.cyanogenmod.org/?device=m7
Maar ik zie de batterijduur wel wegtikken als ik de mobiel ook daadwerkelijk gebruik.
Zit nog een beetje te spelen tussen roms, alleen heb ik het idee dat de batterijduur bij deze mobiel überhaupt wat tricky is.
Maar ik zie de batterijduur wel wegtikken als ik de mobiel ook daadwerkelijk gebruik.
Zit nog een beetje te spelen tussen roms, alleen heb ik het idee dat de batterijduur bij deze mobiel überhaupt wat tricky is.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Anoniem: 518216
Waarschijnlijk is de HTC m7 van mijn vader tijdens een update/installatie uitgevallen. Hij start nu niet meer op. Blijft hangen bij het witte scherm met logo van HTC.
Heb de hard reset geprobeerd, recovery, maar beide lukt niet. Aansluiten op de computer werkt ook niet. Krijg dan een foutmelding: mtp usb device.
Iemand tips of ervaringen hiermee?
Alvast bedankt!
Heb de hard reset geprobeerd, recovery, maar beide lukt niet. Aansluiten op de computer werkt ook niet. Krijg dan een foutmelding: mtp usb device.
Iemand tips of ervaringen hiermee?
Alvast bedankt!
Wat als je hem start met de volumeknop naar beneden ingedrukt.
Dus 'volume zachter' ingedrukt houden en dan de aanknop er bij aan doen.
Krijg je dan een scherm met allemaal tekst?
Dus 'volume zachter' ingedrukt houden en dan de aanknop er bij aan doen.
Krijg je dan een scherm met allemaal tekst?
Anoniem: 518216
Ja zeker.
Staat boven aan *** Locked ***
fastboot
recovery
factory reset
simlock
check smartsd
image crc
show barcode
Maar bij recovery en factory reset werken niet.
Staat boven aan *** Locked ***
fastboot
recovery
factory reset
simlock
check smartsd
image crc
show barcode
Maar bij recovery en factory reset werken niet.
Als het toestel geen garantie meer heeft zou ik hem persoonlijk gewoon unlocken. Kwestie van eventjes registreren via HTCDev.com en dan de instructies volgen. Vervolgens kan je dan gewoon via ADB (fastboot) een recovery pushen en voila, ROM installeren maar (of een RUU).
NOTE: Je verliest volgens mij wel alle data op het toestel!
NOTE: Je verliest volgens mij wel alle data op het toestel!
Na 2 jaar stock gedraaid te hebben begint de telefoon nu wel erg traag te worden.
Tijd voor wat anders! Ik wou graag de GPE+ editie flashen maar ik had een vraag.
Om OTA updates te krijgen moet s-off hebben toch?
Maar is dat wel de moeite waard? Komen er überhaupt wel OTA updates nog ?
Tijd voor wat anders! Ik wou graag de GPE+ editie flashen maar ik had een vraag.
Om OTA updates te krijgen moet s-off hebben toch?
Maar is dat wel de moeite waard? Komen er überhaupt wel OTA updates nog ?
S-OFF kan iets handiger zijn, maar je kan er ook meer mee slopen. Ik ben zelf S-On omdat mijn HBOOT versie te nieuw is. Welke HBOOT heb je?
Ah oké, ik denk dat ik dan maar op S-on blijf.MsG schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:09:
S-OFF kan iets handiger zijn, maar je kan er ook meer mee slopen. Ik ben zelf S-On omdat mijn HBOOT versie te nieuw is. Welke HBOOT heb je?
Nog geen, ik ben nu beetje aan het kijken welk stappenplan ik moet volgen en welke programma's ik nodig heb
Dus als je tips hebt graag!
Lijstje tot nu toe,
- via htcdev bootloader unlocken
- mogelijk s-off maken met hboot versie ??
- twrp 2.7.1 of nieuwer recovery flashen
- Gpe+ flashen
Klaar ?
Als je verder niks speciaals doet zou ik gewoon inderdaad je bootloader unlocken, dan gewoon recovery flashen en dan die rom flashen. Welke stock versie draaide je eerst? Als je alleen oude stock rom's draaide zonder ooit te updaten kan je firmware soms te laag zijn volgens mij. Ik kwam vanaf stock 5.1 van HTC zelf, dus toen kon het wel zonder gedoe.
Post anders even je versienummers van alles.
Gek genoeg had ik de laatste update OTA niet ontvangen... pas nu ik het check komt die binnen.MsG schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:05:
Als je verder niks speciaals doet zou ik gewoon inderdaad je bootloader unlocken, dan gewoon recovery flashen en dan die rom flashen. Welke stock versie draaide je eerst? Als je alleen oude stock rom's draaide zonder ooit te updaten kan je firmware soms te laag zijn volgens mij. Ik kwam vanaf stock 5.1 van HTC zelf, dus toen kon het wel zonder gedoe.
Hij draait nu op :
android 5.0.2
htc sense 6.0
softwarenummer 7.19.401.51
htc sdk api 6.55
build nummer 7.19.401.51 CL482424 release-keys.