Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Mede-auteur:
  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het unlocken en rooten van het toestel. Kijk op de website van htcdev voor de aangepaste garantievoorwaarden na het unlocken van je bootloader.

Waarom zou ik willen rooten?

• Om andere versies van het besturingssysteem (custom ROMs genoemd) te kunnen installeren, die vaak hele leuke extra's hebben. Vaak zijn nieuwere Android versies sneller te krijgen dan origineel van HTC
  • Volledige controle over je telefoon
  • De mogelijkeid om bestanden te wijzigen in de systeem folder. Zo kun je thema's installeren, het opstartplaatje/animatie veranderen(splash screen) en systeemapplicaties verwijderen
  • Een volledige backup van je hele telefoon maken (Nandroid) of alleen van je apps met de bijbehorende instellingen met bijvoorbeeld Google Play: Titanium Backup ★ root of My Backup Root.

Wat is MD5 checksum?

Voordat je een ROM of ZIP bestand flashed is het raadzaam de MD5 hashwaarde van het bestand te controleren. Vaak staat op de site waar je een ROM of Flashable ZIP download een string van 32 karakters. Dit is de MD5 hashwaarde. Bijv b06c0444f37249a0a8f748d3b823ef2a.

De MD5 hashwaarde is een 128-bit waarde die wordt berekend over de data in een bestand. Het wijzigen van de bestandsnaam heeft dus geen invloed op de MD5 waarde. Door met een programma als MD5 Checker te kijken of de MD5 waarde van het door jou gedownloade bestand overeenkomt met de opgegeven MD5 waarde weet je zeker dat het bestand niet corrupt is en voorkom je fouten met flashen.

Unlock Bootloader (Windows)

Het unlocken van de Bootloader
De eerste stap naar een custom rom is het unlocken van de bootloader.
Momenteel is er nog geen S-off methode dus dit is de enige manier voor het flashen van een recovery of boot-image.

Dankzij xda gebruiker hasoon2000 is het nu heel makkelijk om je bootloader te unlocken.
Hasoon2000 heeft namelijk een AIO toolkit uitgebracht welke alle stappen sneller en gemakkelijker maakt.
Deze toolkit werkt alleen op Windows!

• Installeer de HTC Drivers Link
• Download de HTC One AIO Toolkit hier: Link.
• Pak de AIO Toolkit uit (HERNOEM DE MAPPEN NIET!) en voer de programma uit.
• Volg de stappen op het scherm.
• De custom recovery kun je bereiken door het toestel te herstarten en daarna de 'aan knop' + 'volumeomlaag knop' ingedrukt te houden.
• Nu kan je in CWM diverse handelingen uitvoeren zoals een Nandroid backup maken (zie voor verdere uitleg 2 blokken lager), je telefoon wipen en custom ROM's en ZIP's flashen.

Rooten

Om toegang te krijgen tot system files kun je Root toegang verkrijgen. Klik op deze link [Klik].
Het makkelijkste is om vanuit deze post het bijgevoegde bestand te downloaden: CWN-SuperSU-v0.89.zip.
Als je dit bestand flashed via CWM is je Stock ROM geroot. Als je Custom ROMs installeerd zijn deze meestal al voorzien van SuperSU, Super User of andere tools om de toegang tot systeem bestanden te regelen.

Voor een extra uitgebreide uitleg Klik Hier

Nandroid Backup

Hoe maak ik een Nandroid BackUp?
  • Boot naar Recovery (Clockworkmod)
  • Selecteer 'Backup and Restore'
  • Selecteer 'Backup'
Als deze klaar is selecteer 'Reboot'

Custom ROM's

Android Revolution HD
Afbeeldingslocatie: http://xda3.androidrevolution.nl/db_mirror/Grafika/Sygnatura/User_banners/jotha/user-banner-OneX.png

TrickDroid
Afbeeldingslocatie: http://tickdroid.sherad.info/Images/Banners/banner1.png

Maximus 7
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wXwH45J.png

OrDroid
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RJqrvDf.png

Voor nog overzicht van nog meer ROMs en het rooten en flashen van ROMs [klik hier]

Aandachtspunten Custom ROM's flashen

Voordat je een custom ROM gaat flashen zijn er een aantal dingen waar je goed rekening mee moet houden. Al deze waarschuwingen staan duidelijk in de topics op XDA en per ROM is duidelijk genoemd wat je moet doen.

S-off

Momenteel is er nog geen S-OFF methode.

Terug naar Officiële HTC ROM

Het is mogelijk om je stock rom weer terug te zetten op je One. Dit kan op 2 manieren.

[list]
• De nandroid backup die je gemaakt had voordat je een custom rom installeerde terugzetten. Dit kan via de CWM.
• Gebruik maken van de RUU. Er is op dit moment nog geen RUU beschikbaar voor de One. RUU is een uitvoerbaar .exe bestand beschikbaar vanuit HTC om je toestel te herstellen. Op de XDA fileserver en androidromupdate.com (overzicht en downloads ) vind je veel RUU's terug. Let wel even goed op welke je moet hebben voor jou type toestel. LET OP! Je moet wel je bootloader RE-locken om de RUU te kunnen flashen.

Mocht het nu helemaal niet meer lukken bekijk dan deze post om terug te gaan naar de RUU. Dit kan je bijvoorbeeld gebruiken als je een wipe gedaan hebt maar vergeten bent een ROM of Nandroid backup op je "SD" kaart te laten staan. [Klik] hier wordt aan het einde van de startpost uitgelegd hoe je terug kan naar originele recovery en ROM.

Extra info HTC One

Voor andere onderwerpen met betrekking tot de One:

Voor levertijden en prijzen zie: HTC One - Levertijden en prijzen
Voor ervaringen en discussie zie: [HTC One] Ervaringen en Discussie
Voor accessoires zie: Accessoires voor de HTC One

Credits

• InxidiousX - GoT One X Root topic
  • janvanduschoten - GoT Desire root topic
  • bagofcrap24 - xda Bootloader unlock
  • ashwin123 - xda tutorial filmpjes
  • hasoon2000 - AIO ToolKit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER

Mods

Een aantal van deze mods werken alleen als het toestel een custom ROM draait en/of geroot is. Lees goed voordat je gaat flashen!

hd2neuling Full Themes
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2200779

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uQcUN5ul.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a8UNVoI.gif

[ Voor 119% gewijzigd door SAWYER op 12-04-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 19:20

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zo de mijne ook even een custom ROM (Revolution HD) erop gegooid.
neem aan de updates niet via OTA gaan?? zie in ieder geval de optie 'check new updates' niet meer staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Replay256 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:44:
neem aan de updates niet via OTA gaan?? zie in ieder geval de optie 'check new updates' niet meer staan..
Dat is meestal met custom roms he

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Beetje raar ondertoontje "meestal" refereert naar??? wat is je punt... antwoord als Nee/Ja is ook voldoende

Er zijn customs rom die dat of gaan aanbieden...

nieuws: Dienst biedt over-the-air-updates van custom-Android-roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 07:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Wat ik niet snap is dat er een custom rom van de HTC One X tussen staat?
Of in ieder geval het plaatje.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Replay256 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:44:
Revolution HD van Mike heeft zover ik weet nog nooit OTA support gehad.
Op dit moment zijn er nog geen custom rom's met OTA support voor de HTC One.
Gertjuhjan schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:59:
Wat ik niet snap is dat er een custom rom van de HTC One X tussen staat?
Of in ieder geval het plaatje.
Er is nog geen banner gemaakt door het ARHD team voor de One. De afbeelding linkt wel gewoon naar een One rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
edit: laat eigenlijk ook maar...

[ Voor 134% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-03-2013 10:15 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Iemand al getest of de europese versie van RUU http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2207874 in dit geval de duitse model met CID_102 erop heeft gekregen
Maar misschien dat ik iets verkeerd doe.. of is het verwijderen v S-off toch een voorwaarde... wat helaas nog niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
Replay256 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:22:
Iemand al getest of de europese versie van RUU http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2207874 in dit geval de duitse model met CID_102 erop heeft gekregen
Maar misschien dat ik iets verkeerd doe.. of is het verwijderen v S-off toch een voorwaarde... wat helaas nog niet mogelijk is.
Als het net zo loopt als met de One X, kun je het "nog" wel weglaten ;) S-Off blijft lastig te realiseren bij deze toestellen, maar wie weet.

Goed om te zien dat er weer een topic is voor dit nieuwe vlaggenschip!

[ Voor 5% gewijzigd door InxidiousX op 05-04-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Replay256 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:22:
Is het al gelukt? Ik ben binnenkort in China en ik wil daar een HTC One kopen.
Zou fijn zijn als ik hem dan kan rooten en de europese versie erop kan installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santoryu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 08:09
Ik krijg waarschijnlijk een T-mobile branded mobiel en zit eraan te denken andriod revolution erop te gooien.
altijd goede ervaringen gehad met mikeys custom rom op de desire hd. het enige wat me tegen houd is de garantie die dan vervalt. root heeft zo veel voordelen ( adblocker, geen tmobile logo meer, niet afhankelijk van tmobile voor updates etc ) maar het brengt ook nadelen met zich mee , voornamelijk de garantie dus.

Kan iemand mij overtuigen welke beslissing de juiste is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-05 00:35
Ik ben na 5 jaar iOS overgetapt naar HTC One android. Totzover ben ik erg tevreden met mijn switch.
Wat betreft rooten ben ik compleet een noob. Nou heb ik een vraag hierover. Als ik een internet pagina zoals www.telegraaf.nl open(maakt niet uit welke browser) en in en uitzoom dan schokt het beetje..
kan je bv dit soort dingen voorkomen met rooten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Nee, je kunt wel een andere browser(s) uit googleplay downloaden, en die proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Replay256 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:52:
Nee, je kunt wel een andere browser(s) uit googleplay downloaden, en die proberen.
ik heb opera, chrome en HTC browser al geprobeerd. Allemaal t zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
xamirz schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:09:
[...]

ik heb opera, chrome en HTC browser al geprobeerd. Allemaal t zelfde
Probeer Dolphin. Google Play: Dolphin Browser.

TS geüpdatet met Mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 13:48
xamirz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:34:
Ik ben na 5 jaar iOS overgetapt naar HTC One android. Totzover ben ik erg tevreden met mijn switch.
Wat betreft rooten ben ik compleet een noob. Nou heb ik een vraag hierover. Als ik een internet pagina zoals www.telegraaf.nl open(maakt niet uit welke browser) en in en uitzoom dan schokt het beetje..
kan je bv dit soort dingen voorkomen met rooten??
Dat is Android en dat blijft bij haperen in vergelijking iOS. Ik wil ook graag de stap maken, maar dit houdt me wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
NotSoSteady schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:58:
[...]

Dat is Android en dat blijft bij haperen in vergelijking iOS. Ik wil ook graag de stap maken, maar dit houdt me wel tegen.
Totaal niets met Android te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
NotSoSteady schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:58:
[...]

Het is wel dat zo de"browers" iets minder vloeiend reageren, maar om dat gelijk als een argument te gebruiken... ben zelf van de Iphone 5 naar HTC overgestapt, op dit moment totaal geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Replay256 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:08:
[...]

Het is wel dat zo de"browers" iets minder vloeiend reageren, maar om dat gelijk als een argument te gebruiken... ben zelf van de Iphone 5 naar HTC overgestapt, op dit moment totaal geen spijt van gehad.
Totzover ook zeker geen spijt van mijn overstap.
@sawyer bedankt ik ga zeker dolphin proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:57

Convoy

g44p

Voor de mensen die willen upgraden naar de laatste 1.29.401.12 Radio:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2245615

werkt gewoon netjes via de recovery

Draai zelf de volgende setup en ben er erg over te spreken _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24513928/HTC-M7-Rumored-to-Come-on-the-Market-as-HTC-One-3.jpg
[ROM] Android Revolution HD 6.1
[KERNEL] Stock
[RADIO] 1.29.401.12
[RECOVERY] TWRP 2.5.0.0 touch

[ Voor 48% gewijzigd door Convoy op 22-04-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88535

Gisteren de OrDroid 3.0 geflashed vanaf 1.28 stock. Erg te spreken over de sterk verbeterde batterijduur, vooral in standby stand.
Het flashen is wel even een gedoe, met name omdat je boot.img apart moet flashen (wellicht verstanding om dit toe te voegen in de OP?), maar dan heb je ook wat.

Is me alleen niet helemaal duidelijk hoe het nou precies met die 1.29 radio zit? Moet die ook echt apart geflashed worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Wat zijn de nadelen van het rooten? En kan ik ook rooten zonder een nieuwe ROM te flashen, maar zodat ik wel superuser rechten heb om bepaalde apps te installeren en draaien. Voorlopig heb ik geen grote problemen met de stock rom maar ik wil graag Titanium, Greenify en nog een aantal andere zaken draaien (ad blocker).

Zijn er nog bepaalde apps die niet meer werken als mijn toestel geroot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
sohus schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:26:
Wat zijn de nadelen van het rooten? En kan ik ook rooten zonder een nieuwe ROM te flashen, maar zodat ik wel superuser rechten heb om bepaalde apps te installeren en draaien. Voorlopig heb ik geen grote problemen met de stock rom maar ik wil graag Titanium, Greenify en nog een aantal andere zaken draaien (ad blocker).

Zijn er nog bepaalde apps die niet meer werken als mijn toestel geroot is?
Geen nadelen.

Als je wil rooten en toch je stock rom gebruiken moet je gewoon de AIO toolkit gebruiken. Deze helpt je om de bootloader te unlocken en daarna superSU naar je One te pushen. AIO toolkit te vinden in TS.
Anoniem: 88535 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:23:
Gisteren de OrDroid 3.0 geflashed vanaf 1.28 stock. Erg te spreken over de sterk verbeterde batterijduur, vooral in standby stand.
Het flashen is wel even een gedoe, met name omdat je boot.img apart moet flashen (wellicht verstanding om dit toe te voegen in de OP?), maar dan heb je ook wat.

Is me alleen niet helemaal duidelijk hoe het nou precies met die 1.29 radio zit? Moet die ook echt apart geflashed worden?
boot.img flashen staat gewoon uitgelegd in de AIO toolkit..

1.29 is een nieuwe ROM waar ook een nieuwe radio in zit. Maar aangezien OrDroid gebaseerd is op de nieuwe ROM, hoef je de radio niet apart te flashen. Moest dat wel, dan ging dat via de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Hoe is de battery life met Android Revolution? Ik vind stock op zich prima werken maar zoek vooral naar extra efficiency (verwijderen bloatware) en systeem optimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
sohus schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:50:
Hoe is de battery life met Android Revolution? Ik vind stock op zich prima werken maar zoek vooral naar extra efficiency (verwijderen bloatware) en systeem optimalisaties.
Aangezien maar een klein aantal tweakers nu al een One hebben, en een nog kleiner aantal ARHD zal draaien is het misschien handig je vraag te zoeken of stellen in de ARHD thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2183023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik twijfel nog steeds of ik een custom Rom wil gaan flashen. Al mijn toestellen had ik custom Roms. Alleen heb het gevoel dat het bij deze telefoon niet nodig is. Alles draait soepel... De enige reden zou zijn batterijduur.
Hoe zijn jullie ervaringen? Veel verbetering?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

wackidth schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:56:
Ik twijfel nog steeds of ik een custom Rom wil gaan flashen. Al mijn toestellen had ik custom Roms. Alleen heb het gevoel dat het bij deze telefoon niet nodig is. Alles draait soepel... De enige reden zou zijn batterijduur.
Hoe zijn jullie ervaringen? Veel verbetering?
Batterijduur heeft niet zo veel met de rom te maken, eerder met de kernel. Alle kernels van elke rom zijn los te flashen via recovery of via je pc. Ik heb verder geen htc one, maar ik neem aan dat de developers die eerder snapdragon chipset kernels hebben gemaakt al hun tweaks zullen implementeren in de versie voor de one. Als dat gebeurt is zul je de kernel moeten kiezen die bij jou past. Maximale performance iets mindere batterijduur, stock prestaties betere batterijduur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Net geflashed... telefoon reboot... zie recovery bericht voor 1 seconde, dan reboot de telefoon weer... :(

What can i do?

Deze rom:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2183023

Ik kan dus niet in de bootloader komen.
Zie iedere keer als hij boot heel even het HTC start scherm
Windows ziet hem heel af en toe ook en mount hem voor een paar seconde

Gewoon uit laten "loopen"?
Ben ik de klos als de accu leeg is, want het ziet er niet naar uit dat hij laad (zie iig geen LED)

[ Voor 60% gewijzigd door Martin-S op 26-04-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melliw90
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06-2024
Martin-S schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:24:
Net geflashed... telefoon reboot... zie recovery bericht voor 1 seconde, dan reboot de telefoon weer... :(

What can i do?

Deze rom:

Ben ik de klos als de accu leeg is, want het ziet er niet naar uit dat hij laad (zie iig geen LED)
Ik heb je een DM gestuurd. Als de telefoon uit is aan/uit knop ingedrukt houden en volume knop naar beneden. Hierdoor kom je als het goed is weer in de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
Volume aan/uit helpt iig om weer in de loader te komen, maar geen van de opties werkt. Hij gaat meteen weer naar die loop.

Gereageerd op DM. zullen het daar verder afhaldenen en als we een oplossing vinden plaatsen we die natuurlijk ook hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Tja bij dit soort gevallen zou het makkelijk zijn geweest dat de batterij eruit kon.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Martin-S schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:24:

What can i do?

Deze rom:

AIO toolkit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naamloos4
  • Laatst online: 06-05 13:00
Wat ik nog niet (duidelijk) heb kunnen vinden is of OTA updates blijft werken met custom recovery+su op stock rom. Is er hier iemand die daar meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
naamloos4 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:22:
Wat ik nog niet (duidelijk) heb kunnen vinden is of OTA updates blijft werken met custom recovery+su op stock rom. Is er hier iemand die daar meer over weet?
edit:

Blijkbaar kan het wel, via een omweggetje.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1670433

Dus je hebt gelijk, met alleen een geunlockte bootloader krijg je nog wel OTA's binnen.
Als je de One ook root, moet je gebruik maken van RootKeeper om root tijdelijk uit te schakelen en OTA's te installeren. Daarna kun je met RootKeeper root weer inschakelen.

[ Voor 36% gewijzigd door SAWYER op 28-04-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naamloos4
  • Laatst online: 06-05 13:00
SAWYER schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:28:
[...]

Zodra de bootloader unlocked is, krijg je geen OTA's meer.
Ff googlen volgende keer?
Ik heb gegoogled, maar kon daar niet duidelijk uit opmaken of dat van toepassing was op slechts unlocked bootloaders of custom roms, vandaar dat ik het hier even navraag. Maar bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481166

SAWYER schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:28:
[...]

Zodra de bootloader unlocked is, krijg je geen OTA's meer.
Ff googlen volgende keer?
Op de HTC one X kreeg je gewoon updates met de stock recovery. Maakt niet uit of je de bootloader ge-unlocked had.

Is dit op de HTC One anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Voor de CM liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-R79VrlENkHc/UXsrCXS8F-I/AAAAAAAACZc/rTsNJxAZNXo/w497-h373/htcone.jpg

https://plus.google.com/1...3224730/posts/aJHAEuhyfzM
http://koush.com/post/one-review

[ Voor 33% gewijzigd door Golf2vr6 op 28-04-2013 11:16 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Anoniem: 481166 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:50:
[...]

Op de HTC one X kreeg je gewoon updates met de stock recovery. Maakt niet uit of je de bootloader ge-unlocked had.

Is dit op de HTC One anders?
Blijkbaar kan het wel, via een omweggetje.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1670433

Dus je hebt gelijk, met alleen een geunlockte bootloader krijg je nog wel OTA's binnen.
Als je de One ook root, moet je gebruik maken van RootKeeper om root tijdelijk uit te schakelen en OTA's te installeren. Daarna kun je met RootKeeper root weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
Ja idd. :)

----------------------------
Hieronder mijn relaas zolas ik het kan herinneren. had het eerder willen doen maar druk, druk. :p

Nadat ik met behulp van deels de AIO Toolkit en natuurlijk via de HTC site de One had geroot heb ik recovery-clockwork-touch-6.0.3.1-m7.img geflashed.

(Gedownload, en daarna via de toolkit -> custom geinstalleerd)

So far so good. Rebooten, CWM er op en Android Revolution HD 7.1 geinstalleerd

Ik heb onderstaande wel gelezen, maar in mijn jeugdig enthousiasme totaal niet aan gedacht toen het zo ver was.
Please use volume wake up/down keys in AROMA installer to prevent AROMA from freezes.
Don't use touch screen while flashing ROM. It's known AROMA issue on all custom ROMs.
ROM geinstalleerd, reboot.... f*ck.
Ok geen paniek. Booten naar CWM, en opnieuw.... Mja. dat bleek onmogelijk.

HELP!! :P

Toen kwam melliw90 als redder in nood, en heeft mij enorm geholpen de eerste stappen te nemen.

Via Vol-Down + Power button in fastboot terecht gekomen.

Nadat het opnieuw flashen van CWM niet werkte, de orginele Recovery terug-geflashed.
( http://www.androidrevolut..._recovery_1.29.401.13.rar )

Daarna CWM Touch 6.0.3.1 weer geinstalleerd. Dit keer niet het scherm aangeraakt. (kan dus in principe net zo goed de niet-touch nemen) :P

Android Revolution HD geflashed via CWM en 't is :D oOo *O*

Dat was het.
Nogmaals heeeuuuuul erg veel dankjes richting Melliw90 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

-----------------------------------
CWM main page: http://www.clockworkmod.com/rommanager
CWM Touch 6.0.3.1.m7: http://download2.clockwor...work-touch-6.0.3.1-m7.img

Android Revolution HD XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2183023
Android Revolution HD: http://android-revolution...n-hd-mirror-site-var.html

Stock Recovery: http://www.androidrevolut..._recovery_1.29.401.13.rar

[ Voor 5% gewijzigd door Martin-S op 29-04-2013 05:28 . Reden: (excuses voor evt onoverzichtelijkheid, maar alweer een beetje in een hurry.) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Martin-S schreef op maandag 29 april 2013 @ 05:25:

Nadat ik met behulp van deels de AIO Toolkit en natuurlijk via de HTC site de One had geroot heb ik recovery-clockwork-touch-6.0.3.1-m7.img geflashed.

Daarna CWM Touch 6.0.3.1 weer geinstalleerd. Dit keer niet het scherm aangeraakt. (kan dus in principe net zo goed de niet-touch nemen) :P
Zijn die twee niet hetzelfde? allebei touch en zelfde versie nummer?
Ik probeer er achter te komen wat nou fout bij je ging en of ik de TS moet updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan er iemand een nandroid maken voor HTC_E11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Weet iemand waar ik de originele recovery voor 1.29.401.12 kan vinden??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:01:
Weet iemand waar ik de originele recovery voor 1.29.401.12 kan vinden??
klik

Als je HTC_E11 hebt, kan je dan een nandroid voor me maken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Daar staat 1.29.401.13 is dit gelijk aan 1.29.401.12 dan??

Hoe zie ik of ik HTC_E11 heb? Ben nog een leek op Android gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:40:
Daar staat 1.29.401.13 is dit gelijk aan 1.29.401.12 dan??

Hoe zie ik of ik HTC_E11 heb? Ben nog een leek op Android gebied :)
hmm ik zie het. Ik denk wel dat het dezelfde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

cidnum: HTC__001
cidnum: HTC__E11
cidnum: HTC__102
cidnum: HTC__203
cidnum: HTC__405
cidnum: HTC__Y13
cidnum: HTC__304
cidnum: HTC__032
cidnum: HTC__A07
cidnum: HTC__J15
cidnum: HTC__016

Hoe weet ik eigenlojk welke ik heb? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:32:
cidnum: HTC__001
cidnum: HTC__E11
cidnum: HTC__102
cidnum: HTC__203
cidnum: HTC__405
cidnum: HTC__Y13
cidnum: HTC__304
cidnum: HTC__032
cidnum: HTC__A07
cidnum: HTC__J15
cidnum: HTC__016

Hoe weet ik eigenlojk welke ik heb? :)
"fastboot getvar cid"

of de app "CID getter" downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01-2024
Vanavond heb ik geprobeerd de CM10.1 van 24-04 te flashen op de HTC One.
Na het bootlogo alleen maar gezien te hebben, heb ik hem een harde reset gegeven.
Sindsdien de volgende melding bij ClockworkMod Recovery:

ClockworkMod Recovery v6.0.3.0
E:Can't mount /cache/recovery/command
E:Can't mount /cache/recovery/log
E:Can't open /cache/recovery/log
E:Can't mount /cache/recovery/last_log
E:Can't open /cache/recovery/last_log

Is dit het einde van mijn HTC One? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dennie-DP schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:23:
Na het bootlogo alleen maar gezien te hebben, heb ik hem een harde reset gegeven.

edit.. dacht dat je cynagogenmod bedoelde 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Ruffzz op 30-04-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Staat er bij jullie ook dit in de bootloader??

*** TAMPERED ***
*** UNLOCKED ***
M7_UL PVT SHIP S-ON

Kan niet herinneren dat tampered vanaf het begin erbij staat. Wat betekend dit en kan ik dit eventueel verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennie-DP schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:23:

Mocht er een fout in je recovery zitten, kan je deze gewoon opnieuw flashen toch?
ken schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:04:
Staat er bij jullie ook dit in de bootloader??

*** TAMPERED ***
*** UNLOCKED ***
M7_UL PVT SHIP S-ON

Kan niet herinneren dat tampered vanaf het begin erbij staat. Wat betekend dit en kan ik dit eventueel verwijderen??
Jup staat er bij mij ook. Is normaal volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
Anoniem: 481166 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:16:
[...]

Mocht er een fout in je recovery zitten, kan je deze gewoon opnieuw flashen toch?
Ik heb hem inderdaad opnieuw geflashed. Problem Solved. Ik krijg er alleen geen enkele ROM op :(.
De Revolution HD installeert tot 30% en dan valt de hele HTC uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennie-DP schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:24:
[...]

Ik heb hem inderdaad opnieuw geflashed. Problem Solved. Ik krijg er alleen geen enkele ROM op :(.
De Revolution HD installeert tot 30% en dan valt de hele HTC uit...
Als je clockworkmod touch gebruikt, moet je proberen om het scherm niet te gebruiken in de recovery/aroma. Gebruik je volume toetsen om te scrollen. Dit is een bekend probleem, misschien heeft het hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
Anoniem: 481166 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:35:
[...]

Als je clockworkmod touch gebruikt, moet je proberen om het scherm niet te gebruiken in de recovery/aroma. Gebruik je volume toetsen om te scrollen. Dit is een bekend probleem, misschien heeft het hiermee te maken?
Dit had ik gelezen ja. Ik raak het scherm niet aan tijdens het flashen/installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
@ Sawyer. Ik heb idd beide keren dezelfde CWM (de touch versie) gebruikt.

Wat mij opviel was dat er de eerste keer een paar schermpjes aan het einde werden overgeslagen. Kan me niet precies meer herinneren wat er stond. De eerste keer kreeg ik meteen na het flashen het "we zijn klaar reboot je telefoon schermpje" te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik sta op het punt om Revolution HD rom te instaleren, maar heb nog wel een vraag als ik later helemaal terug wil naar factory settings.

Terug naar stock:
1: Download stock odexed 1.29.401.13 <-- Dit is de stock rom als ik het goed begrijp??
2: Instaleer stock odexed 1.29.401.13
3: Download stock recovery 1.29.401.13
4: Instaleer stock recovery 1.29.401.13
Dit moet er ook voor zorgen dat mijn bootloader weer gelocked wordt?

Is dit het juiste methode?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31
Is het mogelijk om alleen die radio update te installeren? Moet ik dan rooten en bootloader unlocken of is alleen rooten genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:07

13art

Moderator Mobile
Hmm zojuist de One geroot, alles lijkt ok, maar toch is er iets niet helemaal goed. Als rootkeeper probeerteen de root te beschermen dan reboot het toestel. Als ik bij de app AdAway de hosts download zodat ik geen last meer heb van advertenties en daarna het toestel reboot is hij die instellingen weer kwijt. Toch nog maar weer eens de root procedure doorlopen ondanks dat de bootloader unlocked is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

ken schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:53:
Ik sta op het punt om Revolution HD rom te instaleren, maar heb nog wel een vraag als ik later helemaal terug wil naar factory settings.

Terug naar stock:
1: Download stock odexed 1.29.401.13 <-- Dit is de stock rom als ik het goed begrijp??
2: Instaleer stock odexed 1.29.401.13
3: Download stock recovery 1.29.401.13
4: Instaleer stock recovery 1.29.401.13
Dit moet er ook voor zorgen dat mijn bootloader weer gelocked wordt?

Is dit het juiste methode?? :)
Niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm het weer locken van de bootloader moet ook makkelijk kunnen, maar dan heb je niet de originele bootloader. Of je dat op deze manier ook weer hebt durf ik niet te zeggen. Een recovery is wat anders dan een bootloader natuurlijk...
Step 14

To re-lock your bootloader, in the command prompt, type: fastboot oem lock.

Note: This will not restore the factory default lock, but will simply re-lock the bootloader so no further changes can be made. Furthermore, if you want to unlock your bootloader again, simply repeat step 12 with your original unlock key file to unlock your phone again.
bron

[ Voor 49% gewijzigd door 13art op 02-05-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nu wachten op team venom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Hoe is de ervaring met ARHD? Ik ga mijn One toch maar flashen. Ook al vind ik het qua ervaring van het toestel niet echt nodig.
Maar hoop wat battery life te winnen.

Wat zijn jullie ervaringen tot stock? Veel verschil merkbaar? En op welk vlak.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik heb ARHD draaien op dit moment. Maar eerlijk gezegd kan ik je niet vertellen hoe deze draait vergeleken met de stock rom aangezien ik m`n one vrij snel geroot had omdat ik niet kan wennen aan het "nieuwe" sense gebeuren. Ik zit dan ook rond te kijken voor een non-sense rom want ik ben dat sense nu al spuugzat eigenlijk ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
Anoniem: 481166 schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:47:
[...]

hmm ik zie het. Ik denk wel dat het dezelfde is...
Mijn vraag exactly. Ik heb een Nandroid van mijn stock ROM. Wat ik meestal doe is na een tijd de stock ROM terugflashen, de bijbehorende recovery terugflashen en dan updaten via de originele OTA. Dit is enkel nodig als er een nieuwe Hboot verschijnt. Zoals bij de One X het geval was van Android Ice Cream naar Jelly.

Geval is nu dat wij een Nandroid hebben van 1.29.401.12 en ik ook de 1.29.401.12 recovery niet kan vinden. Inderdaad wel de .13 (dit zou een uitgave zijn van de developer editie).

Nu maar hopen dat .12 nog ergens eens opduikt voor het geval .13 niet werkt. Voorlopig is het nog niet nodig omdat je met Custom ROM's voorlopig vooruit kan. Zeker omdat de radio nu in de ROM is opgenomen.

Daarnaast kan het voordelig zijn om een zo laag mogelijke hboot te hebben als je nog niet unlocked hebt. Lagere hboot's zijn meestal de eerste die gekraakt worden voor s-off.

Ik draai momentaal Maximus 5.0 ROM. Niet zo populair als ARHD, maar wel super stabiel en de maker gebruikt OTA updates net als in de Viper Roms. Maximus is ideaal als je een stabiele stock ROM wilt die helemaal te ontdoen is van bloatware en er zitten ook tweaks in. Zoals 3 dot remove en sense remove.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InxidiousX schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Mijn vraag exactly. Ik heb een Nandroid van mijn stock ROM. Wat ik meestal doe is na een tijd de stock ROM terugflashen, de bijbehorende recovery terugflashen en dan updaten via de originele OTA. Dit is enkel nodig als er een nieuwe Hboot verschijnt. Zoals bij de One X het geval was van Android Ice Cream naar Jelly.

Geval is nu dat wij een Nandroid hebben van 1.29.401.12 en ik ook de 1.29.401.12 recovery niet kan vinden. Inderdaad wel de .13 (dit zou een uitgave zijn van de developer editie).

Nu maar hopen dat .12 nog ergens eens opduikt voor het geval .13 niet werkt. Voorlopig is het nog niet nodig omdat je met Custom ROM's voorlopig vooruit kan. Zeker omdat de radio nu in de ROM is opgenomen.

Daarnaast kan het voordelig zijn om een zo laag mogelijke hboot te hebben als je nog niet unlocked hebt. Lagere hboot's zijn meestal de eerste die gekraakt worden voor s-off.

Ik draai momentaal Maximus 5.0 ROM. Niet zo populair als ARHD, maar wel super stabiel en de maker gebruikt OTA updates net als in de Viper Roms. Maximus is ideaal als je een stabiele stock ROM wilt die helemaal te ontdoen is van bloatware en er zitten ook tweaks in. Zoals 3 dot remove en sense remove.
toon volledige bericht
Kan je je nandroid delen? Of staat er al persoonlijke data in? Want dan test ik het voor je :p

Er vanuit gaande dat je ook CID HTC_E11 hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Ik heb ook een tijdje ARHD draaien. Kan niet veel zeggen hoe het is vergeleken met origineel. Hd em vrij snel nadat ik de One had erop gezet. Wel vind ik wake on volume en back button menu erg handig. Alleen jammer dat ze beide niet 100% werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat ik wel miste bij ARHD was dat als je de back toets niet gebruikt als menu toets, je ook de 3 puntjes voor het menu niet ziet. Ten minste ik kreeg ze niet tevoorschijn. Mogelijk omdat ikin de aroma installer al gekozen had voor die optie van het menu met de back knop tevoorschijn krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[ROM][4.2.2][Alpha] CyanogenMod 10.1 for HTC One (m7/m7_ul)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2262632

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er gister ook ARHD op gezet en ook mijn orginele Rom bewaard voor het geval ik ooit terug wil.

Unlocken ging net zo makkelijk als altijd met Fastboot-Mac en de unlock token.
Daarna kwam het priegelige stuk, de telefoon werkte weer met de orginele Rom en ik had ARHD gedownload maar kon de Boot.img nergens vinden, blijkt met de One niet meer nodig dus de Rom kon er zo op, ARHD installer liep halverwegen een keer vast maar de tweede keer ging prima.

Merk eigenlijk totaal geen verschil behalve dat al die Bloatware er eindelijk af is.
De komende dagen maar weer verder testen. Het valt me wel op dat het Super snel booten van de orginele Rom verdwenen is met de ARHD Rom,

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou ik vind dat de One nog altijd super snel opstart met ARHD. Is echt een kwestie van nog geen 5 seconden bij mij.
Wel toevallig dat de installer bij jou ook de eerste keer vast liep, dit was bij mij namelijk ook zo.
Ben ook wel benieuwd naar de andere roms, maar op dit moment nog wat huiverig om die uit te proberen omdat daar nog niet heel veel gebruikers van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nu ook ineens dat ARHD de nieuwe PlayStore heeft, die heb ik onder de Stock rom nog niet.

Nu na een paar keer booten start idd ARHD hier ook gewoon weer snel op, de eerste paar keer duurde het 30 seconden oid en nu weer rond de 5 a 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Donstil schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:03:
Daarna kwam het priegelige stuk, de telefoon werkte weer met de orginele Rom en ik had ARHD gedownload maar kon de Boot.img nergens vinden
De boot.img zit in het bestand wat je download, open deze maar eens met bijv. winrar ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Kun je ARHD gewoon dirty flashen?

En welke Bloatware is er verdwenen, kon ik niet zo snel vinden op Xda.
Vind sommige Bloatware best wel gewenst. Zoals tuneIn radio.

[ Voor 67% gewijzigd door wackidth op 04-05-2013 11:38 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Cyberspace schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:23:
[...]

De boot.img zit in het bestand wat je download, open deze maar eens met bijv. winrar ;)
Ja i know maar hiervoor heb ik een One X gehad en daar moest je altijd appart de Boom.img flashen omdat de roms anders niet wilde booten.

Daar zocht ik dus naar maar dit lijkt niet (Nog niet) meer nodig.
wackidth schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:36:
Kun je ARHD gewoon dirty flashen?

En welke Bloatware is er verdwenen, kon ik niet zo snel vinden op Xda.
Vind sommige Bloatware best wel gewenst. Zoals tuneIn radio.
TuneIn is verdwenen maar installeer je zo opnieuw natuurlijk.
Het kan ook zijn dat hij in de installer van ARHD wel zit maar ik er niet voor gekozen heb, je krijgt namelijk een aantal opties om bloatware in of uit te schakelen.

oa. de Google applicaties waren optioneel (Zo heb ik dus Google+ bv uitgeschakeld) en de adobe programmas (allemaal uitgeschakeld).

Verder zitten die extra browsers er niet meer in, flickr verdwenen, HTC Car en nog wat rommel.
Als ik het wil dan installeer ik het wel uit de store.

Edit: Dirty Flashen? Ik moet nog onder de douche maar dat zal je niet bedoelen denk ik 8)

[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 04-05-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Haha... Ik bedoel eigenlijk meer kun je m over stock heen flashen zonder te wipen.

Carkit dus ook weg... Hmmzz ook die vond ik wel handig. Maar zal wel apk van te vinden zijn.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Nice! Vind de custom roms op basis van Sense te beperkt in configuratie, dus ik wacht met smart een stabiele versie van cyanogenmod af!

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Goededag

ik ben sinds vrijdag een trotse eigenaar van een htc one
ik heb de afgelopen jaren alleen samsung toestellen gebruikt
ging altijd prima met het flashen rooten enz. was een kinderspel met het programma odin
plukte van sammobile een firmware en reteketet geflashed.

maar bij de htc wereld zie ik dat het heel anders is
ik heb zoals ik het eerder heb vermeld dat ik vrijdag een htc one binnen heb gehad van tmobile
alleen zie ik dat het branded is gelukkig alleen de software
ik wil een unbranded stock firmware erop zetten
maaruhhh weet niet waar ik moet beginnen kan iemand mij naar een stappenplan verwijzen

hartelijk bedankt :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
dogan2010 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:08:
Goededag

ik ben sinds vrijdag een trotse eigenaar van een htc one
ik heb de afgelopen jaren alleen samsung toestellen gebruikt
ging altijd prima met het flashen rooten enz. was een kinderspel met het programma odin
plukte van sammobile een firmware en reteketet geflashed.

maar bij de htc wereld zie ik dat het heel anders is
ik heb zoals ik het eerder heb vermeld dat ik vrijdag een htc one binnen heb gehad van tmobile
alleen zie ik dat het branded is gelukkig alleen de software
ik wil een unbranded stock firmware erop zetten
maaruhhh weet niet waar ik moet beginnen kan iemand mij naar een stappenplan verwijzen

hartelijk bedankt :) _/-\o_
De TS? :?

En dan flash je ARHD: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2183023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
okey ben nu de stock aan het downloaden
de one_1.29.401.13 de-odexed of moet ik de odexed hebben ?

de one_1.29.401.13 de-odexed is gedownload
wat nu ? :D

[ Voor 87% gewijzigd door dogan2010 op 04-05-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
dogan2010 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:16:
okey ben nu de stock aan het downloaden
de one_1.29.401.13 de-odexed of moet ik de odexed hebben ?

de one_1.29.401.13 de-odexed is gedownload
wat nu ? :D
Beetje zelf initiatief kan geen kwaad...

Maar vooruit hier een topic waar jij wel het e.e.a. kunt leren:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2182792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
heb er wel naar gezocht
dus om alleen de stock rom erop te krijgen moet ik de bootloader unlocken
stock rom erop flashen en dan de bootloader locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

dogan2010 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:59:
heb er wel naar gezocht
dus om alleen de stock rom erop te krijgen moet ik de bootloader unlocken
stock rom erop flashen en dan de bootloader locken?
ik zou er eerst een andere recovery opzetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
dogan2010 gaat voor de eerste bricked HTC One (someone's got to do it).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Clubbtraxx schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:00:
dogan2010 gaat voor de eerste bricked HTC One (someone's got to do it).
Moet dogan2010 gelijk geven dat er weinig goede guides zijn. Heeft me ook een tijdje gekost om de juiste stappen door te krijgen. De stappen uit de TS (maar dus ook veel andere guides) zijn te summier en hebben weinig houvast om een onervaren rooter op los te laten.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

lrietveld schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 23:02:
[...]

Moet dogan2010 gelijk geven dat er weinig goede guides zijn. Heeft me ook een tijdje gekost om de juiste stappen door te krijgen. De stappen uit de TS (maar dus ook veel andere guides) zijn te summier en hebben weinig houvast om een onervaren rooter op los te laten.
Meer dummy proof dan dit kan het toch echt niet hoor:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2182792

Als je zelfs dit nog niet begrijpen kunt zou ik er al helemaal niet aan beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
Mijn beste vrienden ik ben na paar stappen eruit gestapt
Wat een gedoe zeg alleen om een stock rom erop te flashen
Hallelujaaaaaaa
Lang leve samsung met het rooten flashen etc.

Maar goed na de stock rom erop geflashed te hebben de bootloader weer locken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels is ARHD 7.3 alweer uit, Mike timmert goed aan de nieuwe rom, hij loopt fantastisch en de tweaks zijn toch wel erg lekker.

Edit: Beetje irritant alleen dat de knoppen binnen Chrome verdwenen lijken te zijn.
Hierdoor kan ik niet meer bij bladwijzers en dergelijke.

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.us/scaled/large/29/screenshot2013050517092.png

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 05-05-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Donstil schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:52:
Inmiddels is ARHD 7.3 alweer uit, Mike timmert goed aan de nieuwe rom, hij loopt fantastisch en de tweaks zijn toch wel erg lekker.

Edit: Beetje irritant alleen dat de knoppen binnen Chrome verdwenen lijken te zijn.

[afbeelding]
Vertel wat zijn de verschillen met stock. En zijn ze groot?
Al wat te merken van je battery life?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 15:58

[afbeelding]
Staan quickcontrols niet aan?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

[afbeelding]
Waarschijnlijk staan Quickcontrols aan of anders "long press back button for menu" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 05 mei 2013 @ 17:51:
[...]

Vertel wat zijn de verschillen met stock. En zijn ze groot?
Al wat te merken van je battery life?
Nee ze zijn niet bijzonder groot tot zover, battery life kan ik ook nog weinig over melden. Vrijdag avond toestel pas geflashed naar ARHD en gister en vandaag de GSM weinig gebruikt.

Een goeie test zal Dinsdag pas komen als ik weer aan het werk ga/moet. Moet ik wel zeggen dat ik het met geen enkele gsm meer dan een dag uit hou. Vaak rond een uurtje of 21:00 moet hij wel aan de lader omdat hij uit is gevallen of uit gaat vallen. Of dat met een andere rom dus 20:30 of 21:30 is maakt me eerlijk gezegd weinig uit. Het zou pas fijn zijn als ik meerdere dagen zou halen maar dat zit er voor als nog niet in ben ik bang.

Verder is de Bloatware uiteraard verdwenen binnen een costum rom wat voor mij al reden genoeg is om te rooten en installeren.
Convoy schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:15:
[...]

Waarschijnlijk staan Quickcontrols aan of anders "long press back button for menu" 8)
renzo4000 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 17:51:
[...]

Staan quickcontrols niet aan?
Kleinigheidje, dat heb ik waarschijnlijk tijdens het installeren van 7.3 over 7.2 per ongeluk aangezet.
Long-press geeft idd het menu. Nou dan laat ik het daar bij en kijk ik wle bij de release van 7.4 wat ik handiger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Ook ff geroot en zit nu op laatste Trickdroid met de H2M Kernel.
Werkt nu stukken makkelijker met de HTC logo als menu knop, geen 3-dot meer :P.

Ik heb overigens ook een mod in elkaar gezet die een transparante notificatie bar geeft.
Handig voor wie geen sense als launcher gebruikt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

SAWYER schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:14:
Ook ff geroot en zit nu op laatste Trickdroid met de H2M Kernel.
Werkt nu stukken makkelijker met de HTC logo als menu knop, geen 3-dot meer :P.

Ik heb overigens ook een mod in elkaar gezet die een transparante notificatie bar geeft.
Handig voor wie geen sense als launcher gebruikt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266596
Mooie mod, enige nadeel is dat ie de battery % mod overschrijft die in de OrDroid 4.2.0 ROM wordt gebruikt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Convoy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:48:
[...]

Mooie mod, enige nadeel is dat ie de battery % mod overschrijft die in de OrDroid 4.2.0 ROM wordt gebruikt :'(
Ik zou hem kunnen aanpassen aan OrDroid als je dit kan doe voor mij:

One aansluiten aan pc
cmd openen in ADB map
command: adb pull /system/app/SystemUI.apk

En dan die .apk ergens uploaden en hier linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

SAWYER schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:53:
[...]

Ik zou hem kunnen aanpassen aan OrDroid als je dit kan doe voor mij:

One aansluiten aan pc
cmd openen in ADB map
command: adb pull /system/app/SystemUI.apk

En dan die .apk ergens uploaden en hier linken.
Ah that would be nice! _/-\o_

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24513928/SystemUI.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Thanks!

Had je de zip eigenlijk al geflashed? want volgens mij zit de % battery ook gewoon in die zip..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

SAWYER schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:08:
[...]

Thanks!

Had je de zip eigenlijk al geflashed? want volgens mij zit de % battery ook gewoon in die zip..?
Ja die zip heb ik zojuist geflashed, alleen zie geen battery % meer in de Notification Bar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Convoy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:16:
[...]

Ja die zip heb ik zojuist geflashed, alleen zie geen battery % meer in de Notification Bar helaas.
Ah, beetje dom van mij. De systemUI.apk wat je zojuist gepost hebt is natuurlijk van mij en niet van ordroid 8)7

Ik zal er naar kijken ff
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste