Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321754

l3art schreef op zondag 25 mei 2014 @ 09:26:
[...]

Naar gmail.com gaan, daar klikken op "heeft u hulp nodig?" en dan aangeven dat je het wachtwoord kwijt bent. Vandaar wijst het vanzelf.
Dat gaat helaas niet omdat wij en de gebruikersnaam en het wachtwoord kwijt zijn die wij op deze telefoon hebben gebruikt om ons bij Google aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44

13art

Moderator Mobile
Dan kan je niks meer beginnen behalve dan een nieuwe account aanmaken. Als je niet eens je loginnaam weet dat houdt het snel op. Wat je kan doen is in de bootloader komen en dan een nieuwe rom te flashen. Hoe of wat precies moet je even naar googlen, dat weet ik ook niet zo uit het hoofd, maar alle informatie die op de telefoon staat ben je dan sowieso kwijt.

Maar een google/gmail account wordt meestal ook gebruikt om mee te mailen. Neem aan dat de dochter wel wel weet welke e-mail ze gebruikt? Anders wordt dit wel een heel vaag verhaal en dan haken we hier op GoT sowieso af.

edit:
http://www.htc1guru.com/d...se_353069_signed_2-1-exe/
Dit is in ieder geval een herstel bestand welke je kan proberen te installeren. Downloaden en starten. Volgens mij krijg je dan stap voor stap uitgelegd wat te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 25-05-2014 12:03 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterr94
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-02 10:49
Goedendag,

Ik heb een probleem en heb bijna alle 77 pagina's doorgelezen en kan de oplossing niet vinden.
Ik heb een maand na aankoop van mijn branded HTC one er een google play edition van gemaakt. Dit is gelukt en hij ontvangt ook ota updates.
Nu ben ik al tijden bezig om hem weer terug te krijgen naar stock maar dit lukt me niet.

Hiervoor heb ik namelijk de vodafone nl ruu nodig en die kan ik nergens vinden en ook heb ik de cid en mis verandert destijds. Helaas heb ik toen niks van een backup gemaakt.

Ik begrijp dat jullie het vervelend vinden dat ik pruur voor deze vraag meepraat maar dit is mijn laatste redmiddel.

Weet iemand dus hoe ik de htc one weer terug krijg naar een brander vodafone nl editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
pieterr94 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:33:
Goedendag,

Ik heb een probleem en heb bijna alle 77 pagina's doorgelezen en kan de oplossing niet vinden.
Ik heb een maand na aankoop van mijn branded HTC one er een google play edition van gemaakt. Dit is gelukt en hij ontvangt ook ota updates.
Nu ben ik al tijden bezig om hem weer terug te krijgen naar stock maar dit lukt me niet.

Hiervoor heb ik namelijk de vodafone nl ruu nodig en die kan ik nergens vinden en ook heb ik de cid en mis verandert destijds. Helaas heb ik toen niks van een backup gemaakt.

Ik begrijp dat jullie het vervelend vinden dat ik pruur voor deze vraag meepraat maar dit is mijn laatste redmiddel.

Weet iemand dus hoe ik de htc one weer terug krijg naar een brander vodafone nl editie.
lees dit ff :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterr94
Die heb ik al geprobeerd door te nemen maar om terug te keren naar stock heb ik toch de ruu van vodafone nl nodig? Of is vodafone uk en/of htc Europe dan ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zou gewoon een algemene RUU van HTC Europe nemen.
Je het al een google play editie van je toestel gemaakt, dus nergens meer een spoortje van vodafone. Je kan het gewoon proberen.

Wat ik me alleen afvraag is of je zomaar een RUU kan flashen over een google play editie. Mijn gevoel zegt dat dat niet zomaar kan. Dat je eerste naar een Sense rom terug moet, en van daaruit een RUU kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterr94
l3art schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:53:
Ik zou gewoon een algemene RUU van HTC Europe nemen.
Je het al een google play editie van je toestel gemaakt, dus nergens meer een spoortje van vodafone. Je kan het gewoon proberen.

Wat ik me alleen afvraag is of je zomaar een RUU kan flashen over een google play editie. Mijn gevoel zegt dat dat niet zomaar kan. Dat je eerste naar een Sense rom terug moet, en van daaruit een RUU kan flashen.
Oké, dan doe ik dat laatste.
Ik wil juist een gebrande RUU omdat dat dat de enige manier is om Vodafone Wallet op je telefoon te krijgen, en dus draadloos te kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
pieterr94 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:38:
[...]

Oké, dan doe ik dat laatste.
Ik wil juist een gebrande RUU omdat dat dat de enige manier is om Vodafone Wallet op je telefoon te krijgen, en dus draadloos te kunnen betalen.
Maar hoe checkt die app of je ROM vodafone branded is? Misschien zou je allen het CID hoeven aan te passen? Proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterr94
Chris.nl schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:10:
[...]

Maar hoe checkt die app of je ROM vodafone branded is? Misschien zou je allen het CID hoeven aan te passen? Proberen waard?
In hun rom zit de app standaard inbegrepen, en er is geen andere manier om de app te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 21:29

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Beetje offtopic, maar wat is het verschil tussen Vodafone Wallet en deze app?
Google Play: Vodafone SmartPass NL

Oh lees het al..handig die wallet! http://www.iphoneclub.nl/...af-eind-mei-in-nederland/

[ Voor 21% gewijzigd door AndereKoekoek op 29-05-2014 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:43
Pff ik zit een rom te zoeken om dit toestel voor het eerst van custom rom te voorzien, zag door de bomen het bos niet meer en wordt nu ook niet meer veel wijzer. Heb ervaring met rooten/xda roms installen van andere telefoons.
Reden dat ik nu custom rom wil: tap to wake en dat soort touch handig heden + het kunnen verbergen van NFC en energy saver icoontjes. Daarnaast wil ik zo snel mogelijk Sense 6.0 hebben omdat het Islandia theme daar weer in zit (zat in 4.1/4.2 en is sinds de eerste update verwijderd!). Verder wil ik juist een zoveel mogelijk originele ervaring en ook niet teveel extra menus om alles tot in de puntjes af te stellen, dat ga ik nooit doen. ARHD versie <0.62 leek me beste maar lees dat veel mensen op 0.53 of 0.55 blijven steken. Mij niet duidelijk waarom. Ik zie eigenlijk maar 2 opties (omdat ze zijn gebaseerd op de officiele Sense 6.0):zit ik in de goede richting?
(moet nog wel alles doen, unlocken, S-Off etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04
Om de één of andere reden blijf ik bij de InsertCoin roms steken (ipv bijv ARHD). 3.0.0 is de laatste versie, werkt lekker :)

http://insertcoin-roms.org/category/devices/one_m7/

Met bijv deze kernel kun je die wake gestures instellen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2249774

Edit: is dus Sense 6.0, erg clean, behoorlijk wat opties (zoals verwijderen van NFC logo, etc.)

[ Voor 39% gewijzigd door mauricedb op 30-05-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31
Ik draai met de zelfde setup, InsertCoin 3.0 & ElementalX-m7-14.8, erg tevreden over.... ik krijg alleen de wake gestures niet aan de gang.... Is iemand anders dat al wel gelukt?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Bullet NL schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:50:
Ik draai met de zelfde setup, InsertCoin 3.0 & ElementalX-m7-14.8, erg tevreden over.... ik krijg alleen de wake gestures niet aan de gang.... Is iemand anders dat al wel gelukt?
Je gebruikt de Sense 6-toolbox ook neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Euh, die maakt toch onderdeel uit van Insertcoin?

Probeer hem nu los te vinden, alleen heb niet zo veel succes...

Heb je een tip....

[edit: http://sensetoolbox.com/6/download , gevonden..... ]

[ Voor 89% gewijzigd door Bullet NL op 30-05-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04
Installeer de kernel eens opnieuw, als je dan allerlei opties krijgt met wake gestures, moet je geloof ik de standaard geselecteerde optie kiezen, vensters daarna krijg je wat opties met wat je aan/uit wilt zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
Bullet NL schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:50:
Misschien hier de oplossing?

http://forum.xda-develope...=53013486&postcount=11457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
ff druk gehad, maar ben er uit.... Was de kernel die problemen gaf....

Tanks all....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik probeer nu S-Off te verkrijgen, nog helemaal niks met dit toestel gedaan (zit gewoon op de HTC software, 4.4 met sense5.5) en ik gebruik de HTC One Toolkit, Revone methode, maar hij blijft hangen op "Gaining root access (thanks to Dan's motochopper)..." Doe ik toch iets fout?

edit: ipv de toolkit te gebruiken doe ik het nu gewoon manueel en kom ik een aantal stappen verder maar heb een bekend probleem: na dit commando:
./revone -P

Krijg ik:
"Gaining root access (thanks to Dan's motochopper)... segmentation fault (core dumped)"

Jammer, wss werkt het gewoon niet met alle telefoons? Een Vodafone m7 gekocht begin januari.

[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 31-05-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Probeer het eens met deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2488772
Hiermee is het mij twee dagen geleden gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Jazco2nd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:49:
Ik probeer nu S-Off te verkrijgen, nog helemaal niks met dit toestel gedaan (zit gewoon op de HTC software, 4.4 met sense5.5) en ik gebruik de HTC One Toolkit, Revone methode, maar hij blijft hangen op "Gaining root access (thanks to Dan's motochopper)..." Doe ik toch iets fout?

edit: ipv de toolkit te gebruiken doe ik het nu gewoon manueel en kom ik een aantal stappen verder maar heb een bekend probleem: na dit commando:
./revone -P

Krijg ik:
"Gaining root access (thanks to Dan's motochopper)... segmentation fault (core dumped)"

Jammer, wss werkt het gewoon niet met alle telefoons? Een Vodafone m7 gekocht begin januari.
Welke HBoot heb je? bij 1.56 kan je beter Firewater gebruiken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2632351

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jaa dus ik dacht dat "HBoot" iets was wat werd geinstalleerd door een custom rom. En aan gezien ik nog stock heb.. maar heb ff volume down + off gedaan en voila, ik heb idd hboot 1.56.

Maar Firewater heeft root nodig, Daarvoor heb je temproot en die faalt bij mij, direct.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
shell@m7:/ $ /data/local/tmp/temproot
/data/local/tmp/temproot

run_root_shell, thanks fi01 - https://github.com/android-rooting-tools/android_r
un_root_shell

[*] Attempting to acquire root.  This will take 5-10 minutes, be patient
error in setsockopt().
Failed to get prepare_kernel_cred address.
Failed to get commit_creds address.
Failed to get ptmx_fops address.
Failed to setup variables.

Kijken of er nog alternatieve root mogelijkheden bestaan.. zucht.. voorgaande android toestellen waren echt veel simpeler en sneller. Nu weet ik weer waarom ik dit zo lang heb uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
omg, dit is dus ook de telefoon die ik heeeeel veeeeeel voor werk gebruik, en nu, na een reboot, is er een rode uitroepteken in een htc telefoon op mijn scherm en niks werkt. Dom dom dom, nooit moeten doen. flink googlen, ik dacht kga eerst s-off proberen en dan pas backup maken. Waarom ik dat dacht weet ik ook niet :(
never mind, dat is dus stock recovery.

En Temproot mag je niet over klagen als het niet werkt (waarom is het dan verzonnen?) dus je moet eigenlijk wel eerst de bootloader unlocken via HTCdev (je device wipen dus), rooten zoals het hoort en dan pas S-Off. Dan gaan we dit project voorlopig weer lekker uitstellen :)

Edit:
Alles is gelukt. Unlocken, Recovery (TWRP aanbevolen) installen, Rooten, S-Off, Tampered flag weghalen.Ik moest nog even ontdekken dat je dus geen bestanden (de zip om bijv SuperSU voor root te installeren) kan kopieren terwijl je in Recovery (TWRP) zit. Dan moet je dus gewoon je telefoon aanzetten en verbinden en zoals je gewend bent kopieren.

Backup terugzetten: denk dat ik liever schoon begin en geen HTC Backup terugzet, tegenwoordig duurt het backup proces bij mij namelijk 30min.

[ Voor 89% gewijzigd door Jazco2nd op 03-06-2014 01:34 . Reden: Solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 10:10
Hoi heb vanmiddag weer eens een andere rom geflashed (skydragon v23) en merk dat ik opeens geen 4g connectie meer krijg.
Bij ander custom roms normaal gesproken wel viperone arhd enz.
Dus ik zet weer viperrom erop maar nee hoor geen 4g en ook bij arhd niet meer.

Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad.

ps heb vodafone
twrp 2.7 ...
s-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb ook Vodafone, 4G werkt gewoon, zie de post boven jou wat ik heb gedaan, InsertCoin rom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Helaas heeft niet gewerkt na installatie insert coin bleef de foon hangen in een bootloop naar recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Heb nu weer viper one maar nog steeds geen 4g kan dit komen dat er met een romflash een verkeerde radio of baseband is meegekomen
Vergeet niet de wijzigen knop te gebruiken ipv meerdere post achter elkaar ;)

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 04-06-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 14:55
Netjes via OTA android 4.4.3 binnengekregen op mijn GPE. Installatie ging probleemloos. Wel zat ik te denken: zijn er hier al mensen die dagelijks ART in plaats van Dalvik gebruiken? Ik ben eigenlijk benieuwd of ap ontwikkelaars hun apps gemiddeld genomen al klaar hebben gemaakt voor het gebruik met ART..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Even voor de zekerheid. Ik wil een HTC One (m7_ul) restoren naar stock. Heb nu S-OFF en custom hboot. Kan ik gewoon een RUU draaien?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:06
Hallo allen,

Ik ben bang dat ik mijn telefoon gebricked heb, ik heb onlangs in twrp een nieuwe rom geinstalleer. Na het installeren heb ik middels een wipe de telefoon geleegd (ook in twrp) Echter heb ik bij de advanced settings alles aangevinkt (dus ook mijn system.)

Nu zit ik met een telefoon met enkel het twrp recovery menu, is er nog een mogelijkheid de telefoon aan te sluiten op de pc en zo additionele software te downloaden?

Alle advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kaaasje schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:08:
Hallo allen,

Ik ben bang dat ik mijn telefoon gebricked heb, ik heb onlangs in twrp een nieuwe rom geinstalleer. Na het installeren heb ik middels een wipe de telefoon geleegd (ook in twrp) Echter heb ik bij de advanced settings alles aangevinkt (dus ook mijn system.)

Nu zit ik met een telefoon met enkel het twrp recovery menu, is er nog een mogelijkheid de telefoon aan te sluiten op de pc en zo additionele software te downloaden?

Alle advies is welkom!
Beetje googelen kom je een eind mee.

Via fastboot een rom.zip naar je sd pushen, en die dan vanuit twrp installeren moet mogelijk zijn. Suc7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
Hartstikke bedankt Chris, ik krijg alleen fastboot niet aan de praat op m'n pc, dus dat zal nog even puzzelen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
Weet iemand of het mogelijk is een .zip middels fastboot te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Je kan met twrp ook eenvoudig een zip sideloaden: http://teamw.in/ADBSideload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik wilde net de laatste 3.0.5 full rom van Insert coin flashen.. was een beetje aan het spelen in recovery, alle opties aantikken terwijl ik ook een mailtje las. Zo heb ik per ongeluk mn hele device geformat ipv full wipe. Nu staat er dus niks meer op, ook geen Android os dus kan niet booten behalve naar TWRP/recovery. Om dan toch een ROM bestand ernaar te kopieren (Mocht iemand net zo dom zijn als ik):
- in TWRP kies mount
- selecteer data
- sluit telefoon aan op je pc
- open cmd, ga naar de folder waar je adb hebt staat (wss nog van de keer dat je je telefoon voor de eerste keer ging rooten enzo) en zorg ervoor dat je rom bestand (bijv rom.zip) daar is. In mijn geval:
cd c:\fastboot

- voer dan dit commando uit:

adb push rom.zip /sdcard/

Heb geduld, het kopieren duurt langer dan je verwacht en er is geen statusbalk.
Daarna kan je gewoon de rom installeren. Mocht je de "device not found" error krijgen, kabeltje verwijderen, dit installeren:
http://download.clockwork...versalAdbDriverSetup6.msi
en daarna een andere usb poort proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 30-06-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
Jazco,

Het is mij middels jouw methode gelukt, super en hartstikke bedankt voor de uitleg en het advies!

En hgp ook jij hartstikke bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 20:44
Ik heb (helaas) wat hulp nodig van wat mede-tweakers.

Tijdje geleden mijn toestel weer stock gemaakt en alles was in orde.
Toen kreeg ik echter de laatste OTA binnen en kwam ik erachter dat ik heel wat talen mis, waaronder dus de nederlandse.
Ik was op het moment op vakantie in Azie maar weet niet of dit de oorzaak kan zijn.

Echter, zou ik graag iets van een RUU willen draaien om mijn toestel WEER stock te krijgen maar met alle beschikbare, dus ook de nederlandse, taal.

Ik zit alleen op de laatste versie nu 5.11.401.10 (met Sense 6).

Is er een mogelijk om dit uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 10:55
Kan iemand wat vertellen over Cyanogenmod 11 op de HTC One en of dit een beetje werkt? Batterylife, functies, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

Convoy

g44p

coendeurloo schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:03:
Kan iemand wat vertellen over Cyanogenmod 11 op de HTC One en of dit een beetje werkt? Batterylife, functies, etc.
Kijk hier even zou ik zeggen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2579229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag CM11 op me ons S gezet. Ik kwam van maximus 10.1. Ik ben snel weer terug gegaan.

CM11 is een STUK trager dan Maximus. Merkte dat meteen op tijdens het installeren van een *.APK Niet een beetje trager, maar stappen trager. Nou ben ik wel wat ongeduldig en alles moet snel werken, maar dit ging echt langzaam.

Voor mij al een reden om deze niet verder te testen.

Misschien werkt het beter met een andere kernel. Ik heb kernel 3.4.10-g93c5a87root@abm012 #1

Stock kernel iig heb er niks aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Nu online
Unknown Alien schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:47:
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag CM11 op me ons S gezet. Ik kwam van maximus 10.1. Ik ben snel weer terug gegaan.

CM11 is een STUK trager dan Maximus. Merkte dat meteen op tijdens het installeren van een *.APK Niet een beetje trager, maar stappen trager. Nou ben ik wel wat ongeduldig en alles moet snel werken, maar dit ging echt langzaam.

Voor mij al een reden om deze niet verder te testen.

Misschien werkt het beter met een andere kernel. Ik heb kernel 3.4.10-g93c5a87root@abm012 #1

Stock kernel iig heb er niks aan veranderd.
Het klinkt alsof je per ongeluk in het verkeerde topic zit. Dit is het Rooten-topic voor de One, niet de One S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
8)7

Ik dacht dat de M7 de one S was. Niet dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Overigens ging de OTA update naar 3.0.6 bij mij probeemloos en is mijn accuduur sinds de superclean 3.0.5 install sterk verbeterd.
Enige minor bug die ik nog heb is dat de roaming toggle (Quick Settings) niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Wie van jullie kent het paarsegloed probleem van de camera? En is dit alleen een custom probleem of all over?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Nu online
raydekok schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:34:
Wie van jullie kent het paarsegloed probleem van de camera? En is dit alleen een custom probleem of all over?
Zelf ook gehad (begint nu weer terug te komen overigens), maar het heeft niks met een Custom ROM te maken. Het is de camera-module die vervangen moet worden. Afspraak maken bij HTC en op laten halen. Dan vervangen ze hem voor je. Bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 17:43

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Wat een gedoe zeg, dat flashen als het niet lukt.

Ik heb zelf een M7 waarbij alles op rolletjes liep. bootloader unlocken, root toegang, recovery flashen en custom roms er op, s-off. alles lukt prima.

Ik heb dit ook geprobeerd bij de M7 van mijn vader. Bootloader unlocken gaat prima. custom recovery flashen gaat ook prima. s-off krijgen helaas niet. op geen enkele manier die is aangedragen op bijvoorbeeld XDA. niet met firewater of rumrunner etc.

Verder geen probleem, dan stoppen we ermee en laten we het voor wat het is, was de gedachte.
Echter, als mijn vader nu ( stock rom staat er nog op ) de OTA update wil installeren beland hij in de custom recovery en installeerd hij niet.

Makkelijk opgelost denk je, Stock recovery erop flashen en klaar is Kees.
Dit scheen te werken tot halverwege het installeren. Dan krijgen we rode driehoek met een rood uitroepteken. en reboot het toestel na 2 minuten zonder wat geïnstalleerd te hebben.
Ook na het locken van de bootloader nogmaals geprobeerd, weer hetzelfde resultaat.

Een kleine opsomming:
-bootloader unlocked
-s-off is onmogelijk ( waarschijnlijk door de troep van t-mobile. CID TMOB-101 even uit mn hoofd)
-custom recovery lukt
-Stock recovery lukt.
Stock OTA op stock rom loopt halverwege het update proces vast. (rode driehoek met uitroepteken)

Hebben jullie enig idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 08:13
WishmasterNL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:24:

Ik heb zelf een M7 waarbij alles op rolletjes liep. bootloader unlocken, root toegang, recovery flashen en custom roms er op, s-off. alles lukt prima.

Ik heb dit ook geprobeerd bij de M7 van mijn vader. Bootloader unlocken gaat prima. custom recovery flashen gaat ook prima. s-off krijgen helaas niet. op geen enkele manier die is aangedragen op bijvoorbeeld XDA. niet met firewater of rumrunner etc.

Verder geen probleem, dan stoppen we ermee en laten we het voor wat het is, was de gedachte.
Echter, als mijn vader nu ( stock rom staat er nog op ) de OTA update wil installeren beland hij in de custom recovery en installeerd hij niet.

Dit scheen te werken tot halverwege het installeren. Dan krijgen we rode driehoek met een rood uitroepteken. en reboot het toestel na 2 minuten zonder wat geïnstalleerd te hebben.
Ook na het locken van de bootloader nogmaals geprobeerd, weer hetzelfde resultaat.

Een kleine opsomming:
-bootloader unlocked
-s-off is onmogelijk ( waarschijnlijk door de troep van t-mobile. CID TMOB-101 even uit mn hoofd)
-custom recovery lukt
-Stock recovery lukt.
Stock OTA op stock rom loopt halverwege het update proces vast. (rode driehoek met uitroepteken)

CID aanpassen? Daarna zou s-off ook moeten werken. Ik heb toen ik mijn One kreeg direct de CID aangepast naar 'superCID' (oftewel een CID van 1111111). Scheelt een hoop gezeur.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317536

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Grimmie187 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:41:
[...]

CID aanpassen? Daarna zou s-off ook moeten werken. Ik heb toen ik mijn One kreeg direct de CID aangepast naar 'superCID' (oftewel een CID van 1111111). Scheelt een hoop gezeur.

krijg je hiermee ook al die T-mobile troep eraf?
dus het Logo van t-mobile bij het opstarten?

Als ik verder lees in dat Topic lees ik dat je S-Off moet zijn.
Dat lukt dus niet

[ Voor 8% gewijzigd door WishmasterNL op 22-07-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Grimmie187 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:41:
[...]

pas als je s-off hebt kun je je CID aanpassen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Convoy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:26:
[...]

pas als je s-off hebt kun je je CID aanpassen O-)
En dat is dat net het probleem. ik krijg op geen enkele manier de S-Off voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

WishmasterNL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:27:
[...]

En dat is dat net het probleem. ik krijg op geen enkele manier de S-Off voor elkaar
welke methode's heb je inmiddels geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Convoy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:35:
[...]

welke methode's heb je inmiddels geprobeerd?
Met de tools Firewater, Revone en Rumrunner.
niks werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

WishmasterNL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:37:
[...]

niks werkt
Welke HBOOT versie staat erop het toestel als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Convoy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:47:
[...]

Welke HBOOT versie staat erop het toestel als ik vragen mag?
1.56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Die zou inderdaad "gewoon" moeten werken. Check anders eens de laatste paar post hier:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2488772

Hier staan een aantal tips (custom ROM/custom kernel eerst flashen) waardoor je het misschien aan de praat zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Is het iemand al gelukt om Vodafone Updates te installeren met je custom rom?
Das namelijk de enige manier om Vodafone Smartpass te kunnen gebruiken (betalen via NFC). Maar de Vodafone Updates app is nergens te krijgen. Alleen voorgeinstalleerd op toestellen (zoals de mijne, voordat ik de rom erop zette).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Jazco2nd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:18:
Is het iemand al gelukt om Vodafone Updates te installeren met je custom rom?
Das namelijk de enige manier om Vodafone Smartpass te kunnen gebruiken (betalen via NFC). Maar de Vodafone Updates app is nergens te krijgen. Alleen voorgeinstalleerd op toestellen (zoals de mijne, voordat ik de rom erop zette).
probeer eens de apk van je toestel te trekken en daarna te installeren op je custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Nu mijn HTC One op RevolutionHD draait met GPE mis ik mijn Sense keyboard enorm.
Ik kan niet wennen aan stock keyboard.

Weet iemand een APK voor de HTC Sense keyboard?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Die werkt niet. ''Deze app is niet compatibel met uw apparaat'', krijg ik te zien. Komt uiteraard door de custom ROM.

[ Voor 56% gewijzigd door Barry|IA op 06-08-2014 20:48 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Barry|IA schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:16:
Nu mijn HTC One op RevolutionHD draait met GPE mis ik mijn Sense keyboard enorm.
Ik kan niet wennen aan stock keyboard.

Weet iemand een APK voor de HTC Sense keyboard?
apk file uit een ROM extracten die wel een sense keyboard aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zelfs dat lukt niet. Ik kan de apk wel installeren en in instellingen kan ik dan zelfs kiezen voor het Sense toetsenbord. Maar zodra ik iets wil typen verschijnt niet het toetsenbord maar de tekst "niet compatibel met apparaat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Denk dat het al een onofficiële port moet zijn van de Sense input, wil ik het werkend krijgen onder GPE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44

Timple

WishmasterNL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:37:
[...]

niks werkt
Mij lukt het ook niet, verschillende ROMs en verschillende tools geprobeerd. Geen geluk.

HBoot 1.56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Okay, ik heb een branded m7 van T-Mobile.
Ik was 2 weken terug in Frankrijk met Franse sim in mijn telefoon.
Maar nu stond er meteen een playstore update klaar, die veranderde de store in het Frans.
Maar direct er achteraan staat de update voor sense 6 klaar met kitkat .
Niet dat het erg is maar als ik Google op versie 5.16.111.4 lijkt het er op dat het een Duitse update is.
Van hier iemand die deze update heeft gehad?
Ik stel voorlopig de update maar eventjes uit.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:18
Ik wil graag mijn toestel terugbrengen naar gedeeltelijke stock (unlocked bootloader wel behouden).
Nu heb ik de Guru Reset M7 3.62.401.1 gedraaid, incl radioband downgrade en dit werkte maar nu kom ik er achter dat sinds enige tijd er vanaf 4.3 geen OTA meer wordt aangeboden (iig niet in Nederland).
Eerder werkte via deze versie (eveneens met unlocked bootloader en originele recovery) het wel op een update naar 4.4.2 te krijgen.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik weer een hogere smallband versie krijg zonder de boel s-off te zetten?
Of zit ik nu vast aan een baseband die niet bij sense 6 hoort? Ik heb het idee dat mijn batterij tijd namelijk erg verslechterd is sinds ik met deze versie moet werken.

Edit het is me al gelukt met heel wat moeite, android revolution hd had gelukkig de officele recovery en rom van 4.4.2 met sense 5.5 nog beschikbaar staan zodoende is het me gelukt hem voorlopig weer even op stock te laten

[ Voor 13% gewijzigd door netblade op 16-08-2014 15:03 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Voor degene die hun device niet enumerated krijgen bij "adb devices", EasyTether gooit mogelijk roet in het eten.

code:
1
sudo kextunload /System/Library/Extensions/EasyTetherUSBEthernet.kext

Lost dat op.

Ondertussen krijg ik mijn HTC One M7 Kitkat 4.4.3 wel enumerated Hboot 1.5.7. Maar bij het uitvoeren van "./revone -P" krijg ik onderstaande melding. Zowel op Windows7 als op OSX Mavericks. Ben er alweer helemaal klaar mee. :D

code:
1
2
3
4
5
6
7
revone v0.2.1

Gaining root access (thanks to Dan's motochopper)...[-] Failed to open framebuffer device.
[-] Failed to open framebuffer device.

Zal vast door 4.4.3 komen. Toch even een downgrade proberen.
Nope, nope, geen zin in.

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 07-09-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Hi All,

Mn HTC One moet terug voor garantie (3.5 mm jack werkt niet meer) en ik wil voor t net ff de originele rom teruzetten maar ik heb echt geen idee welke RUU ik moet hebben... Kan iemand mij mss ff helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door FloggingHank op 12-09-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 10:05

jmk

Mag ik vragen hoe dit is gegaan? Lijkt mij erg rot een kapotte 3,5 te hebben. Het is mijn muziekspeler.

Misschien dat anderen je beter kunnen helpen door te zeggen of je s-off bent of niet en of je welke ROM je draait. Ik kan je hier ben ik bang niet veel mee helpen ik volg altijd een tutorial op xda en ben nog s-on.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
jmk schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:54:
Mag ik vragen hoe dit is gegaan? Lijkt mij erg rot een kapotte 3,5 te hebben. Het is mijn muziekspeler.

Misschien dat anderen je beter kunnen helpen door te zeggen of je s-off bent of niet en of je welke ROM je draait. Ik kan je hier ben ik bang niet veel mee helpen ik volg altijd een tutorial op xda en ben nog s-on.
Ben nog s-on, heb wel mn htc geunlocked via htc procedure dus ze weten dat ie geunlocked is. Maar ik wil hem zonder custom rom afleveren + dat ik ook gelijk wil testen of het wellicht software matig is dat de 3.5 mm het niet doet.

Draai momenteel MaximusHD

• NightWish1978
FloggingHank schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:18:
Hi All,

Mn HTC One moet terug voor garantie (3.5 mm jack werkt niet meer) en ik wil voor t net ff de originele rom teruzetten maar ik heb echt geen idee welke RUU ik moet hebben... Kan iemand mij mss ff helpen?
Volgens mij als je een RUU wilt installeren moet je S-Off voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Hoi,

Zijn hier mensen met car navigatie RNS510 i.c.m. Android toestellen?
Mijn HTC one ondersteund namelijk nog geen rSAP.

Nu is er een app in de market die e.e.a. oplost, echter moet je toestel dan geroot zijn.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de app rSAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik ben S-off en heb de Google Play Edition 4.4 geinstalleerd.

Nu wil ik weer terug naar 100% stock, omdat er van alles stuk begint te raken aan de telefoon (camera, mic, usb, speaker).

Is er nu eindelijk al eens een RUU beschikbaar? Ik download nu random alle europe RUU's van htconeguru, maar die werken allemaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Moeilijk te bepalen als je niet aangeeft wát je wáárop flasht. ;) Voor mijn toestel is er gewoon een RUU te vinden op htc1guru.com. Flash RUU's altijd even twee keer en zoek een goede handleiding.

Alleen krijg ik hem niet soff met rumrunner/moonshine/firewater. Geen melding dat het onmogelijk is, maar hij loopt alle bottles af zonder resultaat. Sunshine, dat ws de enige oplossing is, nog niet geprobeerd. Iets te snel op de 4.4.3 OTA geklikt toen ik hem ontving. :( :(

Maar goed, aan de unlocked en tampered stoor ik me nu ook niet zo. Heb verder ook geen directe toepassing voor soff.

[ Voor 17% gewijzigd door Oyster op 30-09-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Gaat om de HTC One unbranded. Verdere info zou toch niet nodig hoeven zijn omdat ik toch zelf al alles veranderd heb? Als ik maar weer een stock rom erop kan krijgen en daar vanuit OTA kan updaten naar de laatste 4.4 en Sense 6 (mocht deze niet al in de meegeleverde ROM van de RUU zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

De RUU checkt CID, MID, BL, komt dat niet overeen dan gaat het feestje niet door. Als je terug naar stock wilt dan zal je of de RUU óf je telefoon moeten aanpassen naar de gewenste (juiste stock) gegevens. Dat laatste is natuurlijk het meest logische. ;)

Ik zou die OTA voor service lekker laten zitten. Hoge brickability kans als je net even iets mist. Als zij hem brikken is dat hun probleem. Waarschijnlijk krijg je hem wel geüpdatet terug, dus dan moet je ws naar sunshine voor soff.

[ Voor 15% gewijzigd door Oyster op 30-09-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hoe check ik CID, MID en BL? :P Is dat te zien in de bootloader?

Dit is alle info uit mijn bootloader.

***TAMPERED***
***RELOCKED***

M7_UL PVT SHIP S-OFF RH
CID-HTC__E11
HBOOT-1.55.0000
RADIO-4T.21.3218.21
OpenDSP-v32.120.274.0909
OS-3/32.401.1
eMMC-boot 2048MB
Oct 17 2013, 23:06: 14.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Even in een terminal met je toestel in fastboot usb: fastboot getvar all

Versies van de RUU staan in (een) bestandje(s). :)

[ Voor 14% gewijzigd door Oyster op 30-09-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
AFBEELDING VERWIJDERD

Krijg ik dan. Geen RUU info?

[ Voor 60% gewijzigd door Barry|IA op 30-09-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik zou je serial-no en IMEI verwijderen. RUU info vind je natuurlijk in de RUU. Un-unlocken en naar S-ON bijt je hard in je kont als je een detail mist. Het wordt dan ook veelal afgeraden. Ga jezelf even inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Oke, ga ik doen. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Gevonden! De juiste RUU voor mijn telefoon is: RUU_M7_UL_K44_SENSE55_MR_HTC_Europe_4.19.401.9_R_Radio_4A.23.3263.28_10.38r.1157.04L_release_353069_signed_2-1

Zojuist geïnstalleerd en alles is weer terug naar stock :) Toestel werkt als een trein, start binnen 10 seconden volledig op.

Kom zelfs niet meer in de bootloader, dus dat lijkt mij alleen maar goed voor als ik 'm ter reparatie opstuur.

Dank voor al je hulp, Oyster!

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 30-09-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Super! Met bootloader zal je recovery bedoelen? In de bootloader hoor je natuurlijk nog wel te komen (pwr -vol-dwn). Als je zeker weet dat alles goed staat maakt het verder ook niet uit. Zoeken zij maar uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Recovery bedoel ik idd. Kom er nu wel in. Hij staat keurig op relocked en tampered is verdwenen.

Klaar voor verzending dus :)

Edit:

En vandaag verstuurd ter reparatie met de volgende klachten:
- mic werkt niet bij speakerfoon
- paarse waas over foto's
- micro usb stekker sluit niet goed
- onderste luidspreker doet het niet

Nu maar hopen dat ik het toestel überhaupt terug krijg (Dynafix 8)7 )

[ Voor 52% gewijzigd door Barry|IA op 06-10-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Laatst online: 12:08
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt een HTC One M7 te kopen en wil daar straks een andere ROM op hebben. Momenteel heb ik een HTC Sensation XE met deze ROM. Een aardig vanilla Android (cyanogenmod) maar zonder automatische update functionaliteit. Een soortgelijke ROM wil ik hebben (dus zonder Sense) maar dan uiteraard Android 4.4 en mét een automatische update functionaliteit (enkel stabiele versies).

1) Welke ROM adviseren jullie mij? Ik doe er geen gekke dingen mee maar wil root toegang hebben en dat alles lekker snel is
- Google Play Edition
- Cyanogenmod via de installer
- Anders?

2) Waar vindt ik een duidelijke uitleg hoe deze te installeren?

De Rom installeren op mijn Sensation ben ik een hele dag mee zoet geweest en durfde er hierna niet meer aan te komen om te updaten omdat ik bang was dat het mis ging, vandaar dat ik graag een automatische update wil hebben.

Ik hoor graag! Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door royduin op 10-10-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik ben juist fan van Sense, al vind ik Sense 6 een enorme stap terug tov Sense 5.5. Het scrollen in BlinkFeed is nu kut en lelijk en niet praktisch, de klok/weer widget is niet meer naadloos verwerkt in BlinkFeed en helaas ook niet meer in de App drawer (wat was dat mooi!).

Ik zit nu op InsertCoin 3.0.6, wil updaten maar InsertCoin schijnt een heel andere basis te hebben nu dus ik kijk naar ARHD.

Wat ik wil (tov stock):
- mogelijkheid om NFC en Bluetooth icoontjes in the statusbalk te verbergen (altijd). Omdat beide altijd aan staan ivm een Jawbone lifetracker om me pols en een Bluetooth speaker thuis en op werk
- mogelijkheid om de 3 (!) icoontjes die verschijnen als ik USB aansluit in de auto altijd te verbergen. Ze zijn volstrekt nutteloos, kan er maar 1 wegswypen. Superirritant
- Dat de speakers nog steeds goed en luid zijn. Met InsertCoin zijn de speakers enorm slecht. Ik merkte het op hoog volume en sowieso kan hij nieteens meer zo hard. Maar als je het vergelijkt met een Motorola Moto X (eerste versie) kan die met zijn singe speaker aan de achterkant een veel mooier geluid geven, kan veel harder ook nog eens zonder vervormingen. HTC met stock had geen moeite die Motorola te verslaan. Met InsertCoin wel.

Volgens mij is het andere custom ROM + Sense alternatief: ARHD.

zijn hier mensen die ARHD (nog) gebruiken en wat is jullie ervaring met de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik dacht dat ARHD gebaseerd is op stock ROM. Dus moet de speaker net zo goed zijn met ARHD als stock. Zelf doe ik weinig met de speakers, dus ik kan geen mening geven over de kwaliteit hiervan ten opzichte van stock. Ik gebruik zelf al langer dan een jaar ARHD.

Je hebt een lijstje met eisen die in een ROM moeten zitten. Die eisen zijn best exotisch te noemen. Je kan ook kiezen voor ARHD als ROM en zelf een aantal MODs te installeren middels Xposed. Xposed zit standaard in ARHD omdat de Toolbox draait op Xposed. Dus een module toevoegen zo gebeurd. Misschien staan jouw modules wel in deze lijst.

Ik vind deze module een must have voor iedereen die zijn koptelefoon vaak gebruikt: Xvolume30. Hiermee kan je je geluid afstellen op 30 of zelf 45 stappen, in plaats van de 15 stappen die er standaard op zitten.
Voor deze module stond het geluid vaak of te hard of te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Laatst online: 12:08
Ik heb inmiddels de Cyanogenmod installer gedraaid en ben zéér tevreden! Lekker clean net zoals de ROM op mijn oude toestel, nieuwste Android versie 4.4.4, binnen een no-time geïnstalleerd zonder poespas en stabiele nieuwe versies kunnen "over the air" geïnstalleerd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door royduin op 14-10-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
WishmasterNL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:24:

Een kleine opsomming:
-bootloader unlocked
-custom recovery lukt
-Stock recovery lukt.

Heeft iemand hier al de oorzaak over dit probleem gevonden.

"Stock OTA op stock rom loopt halverwege het update proces vast. (rode driehoek met uitroepteken)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 21:05
x

[ Voor 99% gewijzigd door bóòbó op 04-04-2015 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Mijn telefoon speakers is echt iets helemaal mis mee en de microfoon begint het ook te begeven. Ik heb nog garantie en wil terugsturen. Maar ik heb ARHD 81.0 rom erop zitten, moet ik nu weer helemaal terug naar stock of zou het voldoende zijn om gewoon weer S-ON te verkrijgen + root disablen en evt Sense toolbox en Xposed apps te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

S-On zou ik doen als ik jou was.

ARHD kan je installeren door S-ON te blijven. Ergens mag dit van HTC want je mag een HTC-dev account bij ze aanmaken. Met de unlock code die HTC je geeft ga je akkoord met beperkte garantie(er staat dus nergens dat je geen garantie meer hebt). Na het unlocken van je telefoon is het installeren van ARHD een fluitje van een cent.

Ik zou als ik jou was eerst kijken wat die beperkingen op de garantie inhouden voordat je een beslissing neemt.

Daarnaast, van S-OFF naar S-ON gaan is moeilijker dan er een officiële ROM op te zetten vermoed ik. Dus misschien gaat t wel in 1 moeite door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coentre
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-01 17:27
ik heb mijn momenteel een custom rom op mijn htc m7 draaien, maar wilde terug naar de officiële htc rom.

aangezien ik ene back- up had was dat geen probleem.

echter is er inmiddels een update uit voor de M7 (vergeleken met het moment van mijn back-up)

als ik deze update uitvoer dan boot hij op in TRWP en dan weet ik niet hoe ik ervoor moet zorgen dat deze officiële update geïnstalleerd wordt.

Waarschijnlijk is het maar iets kleins dat ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hmm, heel raar maar volgens XDA hadden mijn problemen te maken met een recente Play Services update. Ondanks dat auto update + notificaties van updates uitstaan kan Play Services zichzelf altijd updaten.
Door Play Services en Google Framework alle data en cache te wissen en te rebooten was het probleem opgelost. Mn speakers zijn nog steeds niet zo geweldig maar voor nu voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:49

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wat is nu de manier om S-Off te krijgen met Hboot 1.57?
Heb al verschillende methodes gezocht en geprobeerd via Xda maar geen enkele lijk te werken of is uiteindelijk toch niet voor 1.57?

Iemand hier de oplossing?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 20:44

painkill

Pain(k)(ill)

coentre schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:22:
ik heb mijn momenteel een custom rom op mijn htc m7 draaien, maar wilde terug naar de officiële htc rom.

aangezien ik ene back- up had was dat geen probleem.

echter is er inmiddels een update uit voor de M7 (vergeleken met het moment van mijn back-up)

als ik deze update uitvoer dan boot hij op in TRWP en dan weet ik niet hoe ik ervoor moet zorgen dat deze officiële update geïnstalleerd wordt.

Waarschijnlijk is het maar iets kleins dat ik over het hoofd zie.
Heb hetzelfde probleem, als je de update wilt installeren dan boot hij naar het recovery menu ipv de update te installeren, iemand een idee?

Mijn SNES verzameling!

• frye
  • Laatst online: 20:12
Ik draai sinds vandaag voor het eerst Cyanogenmod.
Heb hiervoor vele custom roms gehad met sense maar ben de HTC apps en sense dingen een beetje beu en wou wat voor verandering iets nieuws proberen. (Stock android)

Aangezien cyaonenmod een zeer grote community heeft wou ik het eens proberen.

Hoe zit dat nu op het gebied van rom updates.
Ik heb deze geïnstalleerd:

cm-11-20141112-SNAPSHOT-M12-m7.zip
http://download.cyanogenm...41112-SNAPSHOT-M12-m7.zip

Is het zo dat wanneer je snapshot versies download dat dit de stabiele nightly builds zijn?
Updates kan enkel door middel van een nieuwe recentere snapshot of zit ik mis?

Ander vraagje:
Hoe zit het met de Lollipop versie van cyanogenmod?
Zal deze in de volgende dagen/weken komen of is het iets op langere termijn?

Nog een ander vraagje:
Morgen komt de Lollipop update voor de GPE versie.
Kan je deze rom ook gewoon zippen met recovery gelijk dit werkt met custom roms of komt er meer bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Komt meer bij kijken dan het zippen van een originele ROM. Daar zit namelijk in gebakken dat alleen de echte GPE apparaten de ROM kunnen installeren.

Zal niet lang duren voor iemand em voor je hebt als custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 20:12
Barry|IA schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 01:28:
Komt meer bij kijken dan het zippen van een originele ROM. Daar zit namelijk in gebakken dat alleen de echte GPE apparaten de ROM kunnen installeren.

Zal niet lang duren voor iemand em voor je hebt als custom ROM.
Idd heb het gisteren zelf maar naar GPE gebracht. ;)
Had de stock van 4.4.2 en kreeg mooi OTA 4.4.3 & 4.4.4.

Dus ben helemaal klaar voor 5.0!

Stel, het bevalt me niet...
Kan ik dan gewoon een custom recovery flashen en weer naar de custom roms gaan?

Of zit hier ook weer meer achter omdat ik nu GPE draai?

GPE versie werkt trouwens véééél beter als cyaonenmod! Deze is echt smooth terwijl cyanogenmod toch wat laggy aanvoelde.

[ Voor 8% gewijzigd door frye op 21-11-2014 10:57 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste