Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
JustMU schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:10:
Goedemorgen,

Ik heb laatst geprobeerd om mijn HTC One te rooten om er een nieuwe OS op te zetten. Ik wou graag de Android 4.4 Google Play Edition. Helaas is tijdens het rooten, of een van de andere stappen iets mis gegaan. Ik kan nu helemaal niks meer met mijn HTC One. Volgens mij heb ik per ongeluk mijn huidige OS eraf gegooid, het enige wat ik nog met mijn HTC kan is in het bootloader scherm komen.

Ik kan de telefoon ook niet terugzetten naar de fabrieksinstellingen via de bootloader. Als ik de bootloader open staat er boven aan:

*** TAMPERED ***
*** RELOCKED ***

Hierna volgt wat informatie over de telefoon.
Dus, is dit probleem op te lossen en scheelt mij dit een hoop geld óf heb ik mijn telefoon gewoon gesloopt? Ik heb zelf al een hoop lopen zoeken, maar ik kom er niet uit wat nou de fout is..
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen :)
1. Gebruikte je voor dat dit gebeurde al een custom Rom en heb je al een custom revovery(twrp) geflashed?
2. Je zult altijd moeten unlocken om een custom rom te kunnen flashen. Dus eerst unlocken.
3. Daarna flash je (vanaf je pc met adb) de custom recovery bij voorkeur twrp.
4. Als dit te moeilijk is gebruik dan deze tool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2364445
5. Als je er niet uitkomt stuur me dan een pm, help je wel verder.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 09:11
snah001 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:27:
[...]

1. Gebruikte je voor dat dit gebeurde al een custom Rom en heb je al een custom revovery(twrp) geflashed?
2. Je zult altijd moeten unlocken om een custom rom te kunnen flashen. Dus eerst unlocken.
3. Daarna flash je (vanaf je pc met adb) de custom recovery bij voorkeur twrp.
4. Als dit te moeilijk is gebruik dan deze tool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2364445
5. Als je er niet uitkomt stuur me dan een pm, help je wel verder.
1. Voordat ik hieraan begon stond nog de standaard meegeleverde Android erop van zoals ik hem binnen kreeg. TWRP staat erop ja.
2. Ik heb het geprobeerd via ADB, om zo een ROM naar mijn Android te pushen. Maar ik krijg geen verbinding met ADB. Het is me wel eerder gelukt om via ADB te werken, maar op een of andere manier krijg ik het nu niet voor elkaar om via ADB een ROM erop te pushen. Via Fastboot geeft hij wel aan dat hij een device ziet.

Ik zal thuis kijken of ik eruit kom als de RUU geen oplossing bied. Alvast bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:06

13art

Moderator Mobile
Als TWRP er op staat dan moet je elke willekeurige rom kunnen flashen.
Wel even je bootloader unlocken dan. Met een RUU ga je namelijk weer terug naar stock.

Geen idee overigens of je ook in TWRP kan komen als je bootloader relocked is.. Dus wellicht is het handiger om dan eerst je bootloader weer te unlocken, kijken of je in TWRP kan komen en dan van daaruit elke willekeurige ROM te flashen die je op XDA kan vinden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
JustMU schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:26:
[...]

Dank voor snelle reactie ! _/-\o_

Ik heb geprobeerd om een RUU erop te zetten, maar dan krijg ik aan het einde telkens een foutmelding dat de RUU niet kan worden geinstalleerd. Zelf vermoed ik dat dit komt omdat die RUU niet geschikt is voor mijn HTC One, weet je misschien een manier hoe ik erachter kom welke RUU ik nodig heb? Als ik op internet zoek kom ik veel verschillende versies tegen, maar ik heb geen idee welke nou geschikt is voor mijn telefoon.

EDIT:

http://www.androidpolice....-want-to-return-to-stock/

Ik heb deze RUU gevonden. Ik weet zelf niet of deze zal werken, maar niet geschoten is altijd mis toch? Helaas kan ik het vanavond pas testen aangezien vandaag de werkweek weer is begonnen. :)
Ik heb zojuist de RUU proberen de 'installeren'. De RUU die ik gevonden had staat hierboven. De installatie gaat goed, maar na een aantal minuten krijg ik de volgende foutmelding:

FOUT[155]: IMAGE UPDATE FOUT
Eén van deze foutmeldingen verschijnt als u het onjuiste RUU gebruikt voor de update en de bestandsgrootte van de image groter is dan het formaat van de flash-rom. U dient dan de juiste versie van het RUU te downloaden en opnieuw te proberen.

Ik denk dus dat het probleem opgelost kan worden met de juiste RUU. Helaas weet ik niet welke RUU het zal moeten zijn.

De volgende link is me al gegeven voor een RUU: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=39588860 .

Ik weet alleen niet welke RUU geschikt is voor mijn telefoon ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 15:33
Welke hboot versie heb je?

Ik heb maximus ROM erop gezet. Werkt prima en lekker snel.

Alleen is me SDcard aan het spacen. Via TWRP of CWM recovery ziet hij de root niet van de SDcard. Ook ziet hij maar 48MB, Hij ziet alleen de folder van TWRP en/of CWM.

Als het lukt om via de PC connectie te maken dan ziet hij gewoon 11GB ipv 48MB.

SDrescan helpt niet.

Irritant zo, want zonder fastboot USB kan ik RUU niet flashen.

*edit*
fixed. Vorige versie van TWRP erop gezet.
*edit*

[ Voor 6% gewijzigd door Unknown Alien op 23-04-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
JustMU schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:13:
[...]
Ik heb zojuist de RUU proberen de 'installeren'. De RUU die ik gevonden had staat hierboven. De installatie gaat goed, maar na een aantal minuten krijg ik de volgende foutmelding:

FOUT\[155]: IMAGE UPDATE FOUT
Eén van deze foutmeldingen verschijnt als u het onjuiste RUU gebruikt voor de update en de bestandsgrootte van de image groter is dan het formaat van de flash-rom. U dient dan de juiste versie van het RUU te downloaden en opnieuw te proberen.

Ik denk dus dat het probleem opgelost kan worden met de juiste RUU. Helaas weet ik niet welke RUU het zal moeten zijn.

De volgende link is me al gegeven voor een RUU: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=39588860 .

Ik weet alleen niet welke RUU geschikt is voor mijn telefoon ..
Ik neem aan dat je een nederlandse versie hebt.
Je moet dan een "europese" versie=europe nemen.
Heb je ook je CID gewijzigd of is deze nog steeds hetzelfde als toen je de telefoon kreeg?
Hboot is ook ongewijzigd? Anders kun je geen RUU flashen.
Overigens staan daar ook nandroid backups van stock roms in dezelfde thread.
Ik neem aan dat je een unbranded telefoon hebt, dan kun je ook een stock nandroid unbranded terugzetten met CWM (moet je dan wel eerst CWM flashen).
Als je de nandroid teruggezet hebt dan de stock recovery flashen en de telefoon re-locken. That's it.

[ Voor 24% gewijzigd door snah001 op 23-04-2014 14:22 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
snah001 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:22:
[...]

Ik neem aan dat je een nederlandse versie hebt.
Je moet dan een "europese" versie=europe nemen.
Heb je ook je CID gewijzigd of is deze nog steeds hetzelfde als toen je de telefoon kreeg?
Hboot is ook ongewijzigd? Anders kun je geen RUU flashen.
Overigens staan daar ook nandroid backups van stock roms in dezelfde thread.
Ik neem aan dat je een unbranded telefoon hebt, dan kun je ook een stock nandroid unbranded terugzetten met CWM (moet je dan wel eerst CWM flashen).
Als je de nandroid teruggezet hebt dan de stock recovery flashen en de telefoon re-locken. That's it.
Ik heb mijn telefoon via Studentenmobiel besteld (Abonnement bij T-Mobile). Dus ik neem aan dat dat gewoon de nerderlandse versie is.

Zover ik weet heb ik mijn CID of Hboot niet gewijzigd. Als ik die stap had gedaan had ik het wel geweten neem ik aan.

Wat bedoel je met unbranded telefoon? Ik heb mijn telefoon via Studentenmobiel, als ik hem opstartte stond er wel altijd T-mobile in beeld. Ik neem dus aan dat mijn telefoon branded is / was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
JustMU schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:27:
[...]

Ik heb mijn telefoon via Studentenmobiel besteld (Abonnement bij T-Mobile). Dus ik neem aan dat dat gewoon de nerderlandse versie is.

Zover ik weet heb ik mijn CID of Hboot niet gewijzigd. Als ik die stap had gedaan had ik het wel geweten neem ik aan.

Wat bedoel je met unbranded telefoon? Ik heb mijn telefoon via Studentenmobiel, als ik hem opstartte stond er wel altijd T-mobile in beeld. Ik neem dus aan dat mijn telefoon branded is / was?
I.d.d., deze is dus branded. Je moet dus een T-Mobile versie terug zetten (Ruu) maar die kan ik ook nergens voor jou vinden.
Aangezien je niks aan Cid of Hboot hebt gewijzigd kan het zijn dat je geen stock unbranded Ruu kunt flashen aangezien de hboot voor T-mobile iets gewijzigd is. Maar zou het toch proberen.
Blijft dus alleen over een unbranded stock Ruu terugflashen of een unbranded stock nandroid.
Bij de laatste moet je ook nog je stock recovery terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
snah001 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:58:
[...]

I.d.d., deze is dus branded. Je moet dus een T-Mobile versie terug zetten (Ruu) maar die kan ik ook nergens voor jou vinden.
Aangezien je niks aan Cid of Hboot hebt gewijzigd kan het zijn dat je geen stock unbranded Ruu kunt flashen aangezien de hboot voor T-mobile iets gewijzigd is. Maar zou het toch proberen.
Blijft dus alleen over een unbranded stock Ruu terugflashen of een unbranded stock nandroid.
Bij de laatste moet je ook nog je stock recovery terugzetten.
Ahha, lijkt me dus dat de RUU's niet zullen werken. Ik zal het vanavond wel nog even proberen met een Europe versie, wie weet.

Als ik dus een unbranded stock RUU wil terugflashen zal ik dus mijn bootloader weer moeten unlocken en vervolgens TWRP of CWD erop zetten toch?. Word er eentje aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Je moet ook letten op de hboot, want als deze 2.15 is (standaard laatste versie) dan is daar geen RUU voor zover ik weet.

Ik had ook 2.15 en wilde terug, maar kon geen RUU vinden.

Met s-off moet dat wel kunnen. Daar heb ik soju.exe voor gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Unknown Alien schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:17:
Je moet ook letten op de hboot, want als deze 2.15 is (standaard laatste versie) dan is daar geen RUU voor zover ik weet.

Ik had ook 2.15 en wilde terug, maar kon geen RUU vinden.

Met s-off moet dat wel kunnen. Daar heb ik soju.exe voor gebruikt
Volgens mij is de HBoot van mijn HTC One 1.55. Ik weet dit echter niet met 100% zekerheid, dat zal ik vanavond even moeten nakijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
JustMU schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:08:
[...]

Ahha, lijkt me dus dat de RUU's niet zullen werken. Ik zal het vanavond wel nog even proberen met een Europe versie, wie weet.

Als ik dus een unbranded stock RUU wil terugflashen zal ik dus mijn bootloader weer moeten unlocken en vervolgens TWRP of CWD erop zetten toch?. Word er eentje aangeraden?
I.d.d. kun je alleen unlocked twrp of cwm recovery erop flashen.
Welke je nodig hebt ligt aan de nandroid waarmee deze gemaakt is.
Deze thread is meer up to date aangezien de andere gesloten is:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2428276
Bij alle versies van stock Rom's zie ik geen enkele van T-Mobile NL staan.
Dan maar een unbranded erop als het niet anders kan.
Kijk wel even naar je cid. Kun je via de app Cid Getter van playstore achterhalen.
Aan de hand daarvan kun je de juiste nandroid of Romzip uitzoeken.
Je kunt ook eens naar deze tool kijken, die neemt je een hoop werk uit handen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2364445

Overigens ik vermoed dat je cid= T-mob101 hebt.
Als dat zo is dan is hier een nandroid twrp backup van 2.24.111.3 Rom:
http://www.htc1guru.com/d...-t-mob101-2-24-111-3-zip/

[ Voor 14% gewijzigd door snah001 op 23-04-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Om snel ROMS's te installeren gebruik ik een USB naar micro usb adaptor. Dan kun je elke rom gewoon als rar fille installeren binnen 5 minuten.

Beste resultaat is tot nu toe RevolutionHD met Sense 6.0.
Batterijduur is echt geweldig! Gevoelsmatig 2 keer zo goed als met de stock Sense of 4.4 GPE :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
snah001 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:24:
[...]

I.d.d. kun je alleen unlocked twrp of cwm recovery erop flashen.
Welke je nodig hebt ligt aan de nandroid waarmee deze gemaakt is.
Deze thread is meer up to date aangezien de andere gesloten is:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2428276
Bij alle versies van stock Rom's zie ik geen enkele van T-Mobile NL staan.
Dan maar een unbranded erop als het niet anders kan.
Kijk wel even naar je cid. Kun je via de app Cid Getter van playstore achterhalen.
Aan de hand daarvan kun je de juiste nandroid of Romzip uitzoeken.
Je kunt ook eens naar deze tool kijken, die neemt je een hoop werk uit handen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2364445

Overigens ik vermoed dat je cid= T-mob101 hebt.
Als dat zo is dan is hier een nandroid twrp backup van 2.24.111.3 Rom:
http://www.htc1guru.com/d...-t-mob101-2-24-111-3-zip/
Ik zal zsm ervoor kijken om TWRP of CWM erop te zetten.
Barry|IA schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:30:
Om snel ROMS's te installeren gebruik ik een USB naar micro usb adaptor. Dan kun je elke rom gewoon als rar fille installeren binnen 5 minuten.

Beste resultaat is tot nu toe RevolutionHD met Sense 6.0.
Batterijduur is echt geweldig! Gevoelsmatig 2 keer zo goed als met de stock Sense of 4.4 GPE :)
Is het niet veel makkelijk erom via de manier die Barry aangeeft een ROM te installeren. Want ik neem aan dat ik via TWRP of CWM bij de .RAR kan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
JustMU schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:27:
[...]

Ik zal zsm ervoor kijken om TWRP of CWM erop te zetten.

[...]

Is het niet veel makkelijk erom via de manier die Barry aangeeft een ROM te installeren. Want ik neem aan dat ik via TWRP of CWM bij de .RAR kan komen ?
Rar is een inpak/compressie methode net zoals zip.
Echter jij wilt toch terug naar een T-mobile stock rom?
Dan lijkt mij de weg zoals ik beschreven heb de juiste, alhoewel je natuurlijk zelf moet beslissen hoe dat te doen. Ik kan slechts trachten goed te adviseren.
De download geeft je een stock T-mobile rom waarna je alleen nog de stock recovery hoeft te flashen, weer te locken en klaar.
Theoretisch zou je als je klaar bent zelfs weer officiele Ota updates van T-mobile kunnen ontvangen en dan is het toestel echt up to date.
Make your choice zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
snah001 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:40:
[...]

Rar is een inpak/compressie methode net zoals zip.
Echter jij wilt toch terug naar een T-mobile stock rom?
Dan lijkt mij de weg zoals ik beschreven heb de juiste, alhoewel je natuurlijk zelf moet beslissen hoe dat te doen. Ik kan slechts trachten goed te adviseren.
De download geeft je een stock T-mobile rom waarna je alleen nog de stock recovery hoeft te flashen, weer te locken en klaar.
Theoretisch zou je als je klaar bent zelfs weer officiele Ota updates van T-mobile kunnen ontvangen en dan is het toestel echt up to date.
Make your choice zou ik zeggen.
Ahha oke, via de HTC One Toolkit kan ik mijn HTC One dus makkelijk weer unlocken en dergelijke. Als ik hem geunlocked heb zou ik dus TWRP of CWM erop moeten zetten.

Moet ik dan de ROM die ik zou willen hebben op mijn HTC One gaan pushen? Want ik ben eerst een tijdje bezig geweest om ADB werkend te krijgen, maar dat lukte me toen niet.

Kan je misschien helpen welke bestanden ik nodig heb, aangezien ik zelf niet echt weet welke nou de juiste zal zijn. :)

-- EDIT

Ik ben zojuist weer thuis van stage en ik heb via de HTC One Toolkit mijn HTC One weer geunlocked. Hierna heb ik weer TWRP op mijn HTC One geflashed. Wat is nu het volgende dat ik moet doen?

[ Voor 8% gewijzigd door JST94 op 24-04-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Iemand enig idee? Telefoon is nog steeds Unlocked en er staat TWRP op. Hoe krijg ik nu een OS erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:52
JustMU schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:40:
Iemand enig idee? Telefoon is nog steeds Unlocked en er staat TWRP op. Hoe krijg ik nu een OS erop?
Wil je terug naar stock-ROM of wil je er een custom-ROM opzetten?

[ Voor 38% gewijzigd door DwightKSchrute op 26-04-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
DwightKSchrute schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:38:
[...]

Wil je terug naar stock-ROM of wil je er een custom-ROM opzetten?
Het liefst een custom-ROM. Hoor toch vaak dat die een stuk beter zijn. Als dat niet kan gewoon stock-ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
JustMU schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:16:
[...]

Het liefst een custom-ROM. Hoor toch vaak dat die een stuk beter zijn. Als dat niet kan gewoon stock-ROM.
Kan gewoon. Een ROM naar keuze downloaden (wel een Sense-ROM, voor GPE-ROM's heb je vaak S-OFF nodig). Die op je interne opslag van je telefoon kopiëren en dan in TWRP flashes. Je hebt de keuze tussen Sense 5.5-ROM's en Sense 6-ROM's. Die laatste zijn ports vanaf de M8, maar wel goede ports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
DwightKSchrute schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:35:
[...]

Kan gewoon. Een ROM naar keuze downloaden (wel een Sense-ROM, voor GPE-ROM's heb je vaak S-OFF nodig). Die op je interne opslag van je telefoon kopiëren en dan in TWRP flashes. Je hebt de keuze tussen Sense 5.5-ROM's en Sense 6-ROM's. Die laatste zijn ports vanaf de M8, maar wel goede ports.
Zal de Sense 6-ROM goed draaien op de HTC One M7, want Sense 6 is toch vanaf de M8?

Ik kan hem niet op de interne opslag van mijn telefoon kopiëren, als ik de telefoon aan mijn computer hangt ziet mijn computer wel de telefoon. Maar ik kan niet het geheugen zien bij Computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
JustMU schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:57:
[...]

Zal de Sense 6-ROM goed draaien op de HTC One M7, want Sense 6 is toch vanaf de M8?

Ik kan hem niet op de interne opslag van mijn telefoon kopiëren, als ik de telefoon aan mijn computer hangt ziet mijn computer wel de telefoon. Maar ik kan niet het geheugen zien bij Computer.
Bij mij draait het prima. Je mist de launch-gestures en de functies die de 2e 'camera' met zich meebrengt, maar voor de rest prima ROM's.

Heb je HTC Sync Manager geïnstalleerd? Dat hielp bij mij. Nadat ik die had geïnstalleerd herkende mijn computer de telefoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
DwightKSchrute schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 22:16:
[...]

Bij mij draait het prima. Je mist de launch-gestures en de functies die de 2e 'camera' met zich meebrengt, maar voor de rest prima ROM's.

Heb je HTC Sync Manager geïnstalleerd? Dat hielp bij mij. Nadat ik die had geïnstalleerd herkende mijn computer de telefoon wel.
Ah oke, dat is prima. Jep, HTC Sync Manager is geinstalleerd. Mijn telefoon geeft wel een melding als hij is aangesloten, maar ik kan niet bij de interne data komen. Helaas heeft een M7 ook geen mogelijkheid voor een SD-kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik gebruik deze jongen voor het flashen van ROMs vanaf USB sticks. TWRP kan externe opslag lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
JustMU schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:50:
[...]

Ah oke, dat is prima. Jep, HTC Sync Manager is geinstalleerd. Mijn telefoon geeft wel een melding als hij is aangesloten, maar ik kan niet bij de interne data komen. Helaas heeft een M7 ook geen mogelijkheid voor een SD-kaart..
Staat je USB-foutoplossing aan? Zo nee, met de telefoon in je computer geplugd de optie aanvinken. Zo ja, met de telefoon in je computer geplugd de optie uitzetten en daarna weer aan.

Je hebt neem ik aan ook de laatste drivers e.d. geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
DwightKSchrute schreef op zondag 27 april 2014 @ 09:55:
[...]

Staat je USB-foutoplossing aan? Zo nee, met de telefoon in je computer geplugd de optie aanvinken. Zo ja, met de telefoon in je computer geplugd de optie uitzetten en daarna weer aan.

Je hebt neem ik aan ook de laatste drivers e.d. geïnstalleerd?
Laatste drivers zijn geinstalleerd. Ik kan USB-foutoplossing niet aan/uit-zetten omdat ik per ongelijk heel mijn OS vanaf mijn HTC heb gewist. USB-foutoplossing stond wel altijd aan bij mij.
Chris.nl schreef op zondag 27 april 2014 @ 09:20:
Ik gebruik deze jongen voor het flashen van ROMs vanaf USB sticks. TWRP kan externe opslag lezen.
Ik zal hem vanmiddag als ik terug van van het voetballen gaan bestellen, ik kreeg net namelijk bij 2 sites een iDeal error. Ik gok dat er een storing gaande is.

[ Voor 28% gewijzigd door JST94 op 27-04-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Je wil te snel je HTC gaan rooten. Je hebt duidelijk te weinig gelezen. Met te weinig kennis kan je wel je phone bricken. Lijkt me zonde.

S-off is handig om te hebben. Zoals eerder vermeld is dit nodig met een aantal ROMs.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2558334
Die heb ik het werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Unknown Alien schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:01:
Je wil te snel je HTC gaan rooten. Je hebt duidelijk te weinig gelezen. Met te weinig kennis kan je wel je phone bricken. Lijkt me zonde.

S-off is handig om te hebben. Zoals eerder vermeld is dit nodig met een aantal ROMs.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2558334
Die heb ik het werk laten doen.
Als ik er goed naar kijk of ik S-Off of S-On moet hebben is dit toch geen probleem?

Ik heb zojuist deze ROM gevonden. Onderaan in de post staat 'Fully supported devices' en dan staat er een lijstje. Hoe weet ik welke HTC One ik heb? Ik heb de HTC One van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
JustMU schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:55:
[...]

Als ik er goed naar kijk of ik S-Off of S-On moet hebben is dit toch geen probleem?

Ik heb zojuist deze ROM gevonden. Onderaan in de post staat 'Fully supported devices' en dan staat er een lijstje. Hoe weet ik welke HTC One ik heb? Ik heb de HTC One van T-Mobile.
Die wordt ondersteund. Je hebt een internationale HTC One, die draait deze ROM gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
DwightKSchrute schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:12:
[...]

Die wordt ondersteund. Je hebt een internationale HTC One, die draait deze ROM gewoon.
Dank !

Ik denk dat ik de ROM zal moeten installeren via die USB OTG. Zodra ik de ROM heb geinstalleerd, moet ik dan nog iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55
JustMU schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:29:
[...]

Dank !

Ik denk dat ik de ROM zal moeten installeren via die USB OTG. Zodra ik de ROM heb geinstalleerd, moet ik dan nog iets anders doen?
Misschien moet jij je eerste even inlezen wat het rooten van een smartphone en hem voorzien van een custom romm allemaal inhoud. Dit topic is heeft geen helpdesk functie waarbij wij mensen hun handje vast gaan houden om hen stap voor stap door het hele proces heen te leiden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
JustMU schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:29:
[...]

Dank !

Als je alles geïnstalleerd en ingesteld hebt een back up maken. En daarna lekker proberen welke ROM je het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Bullet NL schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:22:
[...]

Misschien moet jij je eerste even inlezen wat het rooten van een smartphone en hem voorzien van een custom romm allemaal inhoud. Dit topic is heeft geen helpdesk functie waarbij wij mensen hun handje vast gaan houden om hen stap voor stap door het hele proces heen te leiden.
Ik wil gewoon zeker weten dat ik het nu wel goed doe, aangezien het de vorige keer fout ging toen ik het op eigen houtje wou proberen ;)
DwightKSchrute schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:23:
[...]

Als je alles geïnstalleerd en ingesteld hebt een back up maken. En daarna lekker proberen welke ROM je het beste bevalt.
Hartelijk dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470411

Hallo Allen..

Is er ook maar een RUU die werkt op mijn HTC One met S OFF?
Ik ga 'm verkopen maar ik krijg elke keer error: 158 op m'n ruu.

Cid is htc__e11 en ik gebruik daar RUU van. Ook is de bootloader relocked, geen idee meer wat te doen om naar stock te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Anoniem: 470411 schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:04:
Hallo Allen..

Is er ook maar een RUU die werkt op mijn HTC One met S OFF?
Ik ga 'm verkopen maar ik krijg elke keer error: 158 op m'n ruu.

Cid is htc__e11 en ik gebruik daar RUU van. Ook is de bootloader relocked, geen idee meer wat te doen om naar stock te komen..
Wat voor HTC One heb je? Ik heb een HTC One van T-Mobile en daarvoor is geen RUU ben ik zelf achter gekomen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vanaf wanneer precies is nu de beruchte camera bug in de HTC One ontstaan? Is dit na eerste update naar Android 4.4.2 of nog iets later? Wat me ook nog niet duidelijk wordt is of het nu los staat van Sense of niet.

Afgelopen weekend op een festival geweest en het geluid is nadien erg krakerig en lijkt bijna mono te zijn. Lijkt dus erg op de camera bug als je het mij vraagt. Dus ik wil kijken of ik daarvoor terug moet naar een oudere rom, of dat een 4.4.2 cm rom voldoende zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
l3art schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:39:
Vanaf wanneer precies is nu de beruchte camera bug in de HTC One ontstaan? Is dit na eerste update naar Android 4.4.2 of nog iets later? Wat me ook nog niet duidelijk wordt is of het nu los staat van Sense of niet.

Afgelopen weekend op een festival geweest en het geluid is nadien erg krakerig en lijkt bijna mono te zijn. Lijkt dus erg op de camera bug als je het mij vraagt. Dus ik wil kijken of ik daarvoor terug moet naar een oudere rom, of dat een 4.4.2 cm rom voldoende zou moeten zijn.
Bedoel je de paarse camera bug? Dat is duidelijk een hitte probleem. Leg maar telefoon maar eens op een koud oppervlak, dan zie je dat het beeld niet paars wordt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee die bedoel ik niet. Dat is al gerepareerd bij mn One. Nee bug met geluidopname bij de One. Zit eigenlijk in alle laatste (custom) roms als ik het allemaal goed begrepen heb ten minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:14
l3art schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:03:
Nee die bedoel ik niet. Dat is al gerepareerd bij mn One. Nee bug met geluidopname bij de One. Zit eigenlijk in alle laatste (custom) roms als ik het allemaal goed begrepen heb ten minste.
ARHD 62?

Die bug zegt mij in ieder geval nix en gebruik dus een 4.4.2 custom rom. Net even getest met video recording en losse soundrecording. Kan natuurlijk zijn dat de muziek zo hard stond op het festival dat je mic het simpelweg niet trekt, of anders een hardwarematig probleem.. Heb je het krakerige geluid ook als je onder stille omstandigheden een recording maakt?

Mijn M7 heeft trouwens wel een beetje ruis op de achtergrond bij recorden maar niet storend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee in een stille omgeving kraakt het niet. Viel me op omdat op feestjes een tijdje terug het geluid niet zo overstuurd klonk. Maar wellicht stond het inderdaad op die festivals te hard voor de One. Zal het binnenkort nog eens ergens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
l3art schreef op woensdag 30 april 2014 @ 07:23:
Nee in een stille omgeving kraakt het niet. Viel me op omdat op feestjes een tijdje terug het geluid niet zo overstuurd klonk. Maar wellicht stond het inderdaad op die festivals te hard voor de One. Zal het binnenkort nog eens ergens proberen.
In normale / rustige omgevingen heb ik met mijn One nooit problemen gehad met het geluid. Echter op plaatsen waar het geluid harder is dan normaal heb ik hetzelfde probleem. Ik heb zelf het gevoel dat het komt omdat het geluid gewoon te hard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:12
l3art schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:03:
4.4.2 is de boosdoener, wat er precies veranderd is weet ik niet maar blijkbaar werkt de aansturing die HTC gebruikt niet goed (meer) in 4.4.2 een simpele workaround is door via google now een spraakzoekopdracht te doen en dan weer te gaan filmen, dit reset namelijk de mics en dus neem je dan het eerstvolgende filmpje weer goed op. Herhaal dit bij elk filmpje wat je maakt en je geluid zal stukken beter zijn.
Dat gekraak wat je hoort is namelijk het niet activeren van noice canceling, plus dat als je een headphone zou gebruiken je alleen geluid uit het linkerkanaal zou horen. Tot dusver is het probleem niet opgelost, de One M8 heeft dit probleem niet (draait eveneens op 4.4.2) dus ik verwacht bij de officiële sense update (met nieuwe firmware) dat het probleem is opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door netblade op 30-04-2014 11:30 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
netblade schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:29:
[...]

4.4.2 is de boosdoener, wat er precies veranderd is weet ik niet maar blijkbaar werkt de aansturing die HTC gebruikt niet goed (meer) in 4.4.2 een simpele workaround is door via google now een spraakzoekopdracht te doen en dan weer te gaan filmen, dit reset namelijk de mics en dus neem je dan het eerstvolgende filmpje weer goed op. Dat gekraak wat je hoort is namelijk het niet activeren van noice canceling, plus dat als je een headphone zou gebruiken je alleen geluid uit het linkerkanaal zou horen. Tot dusver is het probleem niet opgelost, de One M8 heeft dit probleem niet (draait eveneens op 4.4.2) dus ik verwacht bij de officiële sense update (met nieuwe firmware) dat het probleem is opgelost.
En de noice cancelling wordt alleen geactiveerd als het geluid erg hard staat? Dat zou het wel verklaren idd, want zoals gezegd is het probleem er niet onder normale geluidsomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Grimmie187 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:31:
[...]

En de noice cancelling wordt alleen geactiveerd als het geluid erg hard staat? Dat zou het wel verklaren idd, want zoals gezegd is het probleem er niet onder normale geluidsomstandigheden.
Hij filtert dan inderdaad een hoop weg, maar probeer eens een opname te maken en dan met je headphones terug te luisteren, na de eerste reboot (of zoekopdracht via google now) zal het geluid in stereo zijn, alle volgende opnames zonder de google now workaround te gebruiken zullen in mono zijn (letterlijk, slechts het linker kanaal zul je horen). Knap waardeloos maar ik heb er maar mee te leven, 4.3 is hier geen optie ivm 4G (en HTC had in 4.3 hun db waardes tegenover bereikstreepjes niet op orde waardoor je in een goed gedekt 4G gebied toch wordt teruggesmeten naar 3G)

Hier wat meer info over deze issue

[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 30-04-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
netblade schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:34:
[...]

Hij filtert dan inderdaad een hoop weg, maar probeer eens een opname te maken en dan met je headphones terug te luisteren, na de eerste reboot (of zoekopdracht via google now) zal het geluid in stereo zijn, alle volgende opnames zonder de google now workaround te gebruiken zullen in mono zijn (letterlijk, slechts het linker kanaal zul je horen). Knap waardeloos maar ik heb er maar mee te leven, 4.3 is hier geen optie ivm 4G (en HTC had in 4.3 hun db waardes tegenover bereikstreepjes niet op orde waardoor je in een goed gedekt 4G gebied toch wordt teruggesmeten naar 3G)

Goed om te weten! Er gaat nog een belletje bij me rinkelen, heb toen ik mijn M7 net had bijna mijn oordopjes teruggebracht omdat maar 1 dopje het deed. Dit probleem was van de een op andere dag (waarschijnlijk na installeren nieuwe rom) opeens opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Grimmie187 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:47:
[...]

Goed om te weten! Er gaat nog een belletje bij me rinkelen, heb toen ik mijn M7 net had bijna mijn oordopjes teruggebracht omdat maar 1 dopje het deed. Dit probleem was van de een op andere dag (waarschijnlijk na installeren nieuwe rom) opeens opgelost..
Stond er al 4.4.2 op ten tijde dat je hem kocht, het probleem zit namelijk alleen in Roms met 4.4.2.
4.3 4.2.2 en 4.1.2 hebben deze issue niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 22:02
Helaas er heel zitten rommelen met mijn HTC One.
Uiteindelijk stond er zelfs geen OS meer op en waren de mogelijkheden erg beperkt.
Na behoorlijk pielen gelukkig Android_Revolution_HD-One_53.0 kunnen installeren waardoor ik weer bereikbaar ben.

Echter, in de achtergrond zitten een aantal dingen verre van goed.

- De One heeft hboot 1.44, is unlocked *tampered* en S-on.
- Bij het booten van de One deze melding in het rood : "This build is for development purposes only.''
- En bij een poging mijn toestel terug naar stock te krijgen, kreeg ik de melding (bij een s-off poging met revone) - (bootloader) [SD_ERR] The project does not support SD card.
-Verder kon in de RUU niet installeren i.v.m. een bootloader fout (werkt normaal wel).

Kan iemand mij adviseren? en,
Moet ik nu ik ARHD heb draaien hboot 1.55 installeren bijvoorbeeld?

Ps. hoe kan ik nu het makkelijkst upgraden naar een (nieuwe) versie van ARHD?

[ Voor 11% gewijzigd door b.o.n.s op 30-04-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
b.o.n.s schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:22:
Helaas er heel zitten rommelen met mijn HTC One.
Uiteindelijk stond er zelfs geen OS meer op en waren de mogelijkheden erg beperkt.
Na behoorlijk pielen gelukkig Android_Revolution_HD-One_53.0 kunnen installeren waardoor ik weer bereikbaar ben.

Echter, in de achtergrond zitten een aantal dingen verre van goed.

- De One heeft hboot 1.44, is unlocked *tampered* en S-on.
- Bij het booten van de One deze melding in het rood : "This build is for development purposes only.''
- En bij een poging mijn toestel terug naar stock te krijgen, kreeg ik de melding (bij een s-off poging met revone) - (bootloader) [SD_ERR] The project does not support SD card.
-Verder kon in de RUU niet installeren i.v.m. een bootloader fout (werkt normaal wel).

Kan iemand mij adviseren? en,
Moet ik nu ik ARHD heb draaien hboot 1.55 installeren bijvoorbeeld?

Ps. hoe kan ik nu het makkelijkst upgraden naar een (nieuwe) versie van ARHD?
De rode tekst bij booten is standaard na installeren van een custom rom, no worriez wat dat betreft.

Zeker niet hboot 1.55 installeren nu, eerst S-OFF regelen (S-OFF na hboot 1.55 kan inmiddels dacht ik maar weet niet hoe makkelijk).

S-OFF met hboot 1.44 moet een fluitje van een cent zijn, daarna kun je gerust de nieuwe versie van ARHD installeren (wel eerst de bijbehorende firmware installeren incl. nieuwe hboot)

Wat betreft de foutmeldingen: is niet veel over te zeggen op afstand, hangt ook erg af van de juiste RUU, relocken van de bootloader, etc.

Samenvatting: Eerst S-OFF regelen, daarna nieuwe versie ARHD installeren (eerst firmware van de nieuwste ARHD installeren).

*edit* Mocht je die rode tekst vervelend vinden kun je na het installeren van de nieuwe ARHD moeilijk gaan doen met een custom hboot, maar vind ik persoonlijk moeilijk doen om nix..

*edit2* 'tampered' in je bootloader kun je aanpassen, staat in de how-to van revone. Is net als rode tekst bij booten alleen cosmetisch..

[ Voor 11% gewijzigd door Grimmie187 op 30-04-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
netblade schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:34:
[...]

Ok het ligt dus echt aan 4.4.2, maar hebben niet Sense roms hier dan ook last van? Roms als CM11 bijvoorbeeld?
Die workaround had ik inderdaad ook gezien en zal ik de volgende keer eens proberen. Het was me al wel opgevallen dat als ik een zoekopdracht met google now deed dat het dan veel langer duurde voordat hij stopte met luisteren omdat elk achtergrond geluidje opgepakt werd... Zal dus idd wel te maken met de noice cancelling die dan niet goed meer zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
l3art schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:27:
[...]

Ok het ligt dus echt aan 4.4.2, maar hebben niet Sense roms hier dan ook last van? Roms als CM11 bijvoorbeeld?
Die workaround had ik inderdaad ook gezien en zal ik de volgende keer eens proberen. Het was me al wel opgevallen dat als ik een zoekopdracht met google now deed dat het dan veel langer duurde voordat hij stopte met luisteren omdat elk achtergrond geluidje opgepakt werd... Zal dus idd wel te maken met de noice cancelling die dan niet goed meer zijn werk doet.
Je zou ook nog de GPE (stock android) editie van 4.4.2 kunnen proberen? ARHD heeft daar ook een ROM voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Bij de GPE en CM roms heb je dit probleem niet inderdaad, maar die gebruiken maar 1 mic die ze over beide audiokanalen spreiden. Stereo is het dus niet en noise cancelation kun je daar ook niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ok, nou dan ga ik wel terug naar de laatste 4.3 viper rom. Even kijken welke versie dat was, maar dat is denk ik wel op xda terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Ja alleen let wel op bij sense 5.5 roms met 4.3 dat het bereik van 4G niet overeen komt met de werkelijkheid en deze sneller zal switchen naar 3G. Voorbeeldje met KPN en T-Mobile in huis, beiden 3 strepen 4G op 4.4.2 slechts 1 streepje op 4.3. Vodafone doet het helemaal niet in mijn huis op 4G dus dat kon ik niet testen (of de persoon die zijn vodafone 4G toestel in mijn huis gebruikte had geen 4G abo)

[ Voor 12% gewijzigd door netblade op 30-04-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb geen 4G abonnement dus dat is geen probleem.
Bedenk me alleen net dat Viper volgens mij geen 4.3 rom had uitgebracht en van 4.2.2 direct naar 4.4.2 is gegaan, maar dat moet ik nog even nazoeken, anders gewoon 4.2.2, ook prima wat mij betreft. Volgens mij was het verschil met 4.2.2 en 4.3 namelijk minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
l3art schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:00:
Ik heb geen 4G abonnement dus dat is geen probleem.
Bedenk me alleen net dat Viper volgens mij geen 4.3 rom had uitgebracht en van 4.2.2 direct naar 4.4.2 is gegaan, maar dat moet ik nog even nazoeken, anders gewoon 4.2.2, ook prima wat mij betreft. Volgens mij was het verschil met 4.2.2 en 4.3 namelijk minimaal.
Ik heb tussen alle androidversies (op de M7) minimaal verschil gemerkt, alleen sense is op bepaalde plekken steeds aangepast (en niet altijd ten goede). Misschien ga ik 4.2.2 ook weer eens proberen vanwege dat camera probleem, alhoewel ik sense 6 echt heerlijk vind werken. Ik hoop alleen dat ik bij Viper 4G standaard aan kan zetten voor T-Mobile, HTC had pas sinds 4.3 standaard de mogelijkheid om via T-Mobile op 4g te kunnen gaan

[ Voor 10% gewijzigd door netblade op 30-04-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Laatste Viper 4.3 rom was 3.5.0 ben ik nu achter dus die heb ik vast gedownload.
Tja Sense laat ik er toch uit slopen, dus dat is voor mij niet zo'n issue. Van het weekend maar 4.3 er op zetten en dan eens kijken of tijdens het stappen deze keer met het maken van een video het geluid wel weer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Ik ben benieuwd, ik zal vanavond als ik er aan denk 4.2.2 ook even proberen (mede om te kijken of dat 4G wel goed aangegeven wordt daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik heb zojuist de USB OTG Adapter binnen gehad. Maar ik heb nu een volgend probleem. Als ik via de USB OTG Adapter naar de map ga van de USB OTG Adapter zie ik nergens de .ZIP staan.

Als ik in TWRP naar Mount ga, en vervolgens op USB-OTG druk (Staat niet aangekruisd, en Cache en Data wel) krijg ik de volgende melding:

E:Unable to mound '/usb-otg'

Iemand enig idee of dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hij staat inderdaad niet bij USB-OTG, maar ergens in een andere folder (weet ff niet meer welke het was).
Blijf ff zoeken in alle folders, zodra je de zip of rar ziet kun je beginnen met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Barry|IA schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:26:
Hij staat inderdaad niet bij USB-OTG, maar ergens in een andere folder (weet ff niet meer welke het was).
Blijf ff zoeken in alle folders, zodra je de zip of rar ziet kun je beginnen met installeren.
Ik heb zojuist een ROM geinstalleerd. Ik las op Google dat ik mijn USB naar FAT 32 moest omzetten en via die weg lukte het wel!

Next problem:

ROM Succesvol geinstalleerd maar hij blijft nu hangen bij "HTC One" op het scherm..

EDIT:

Apart, nadat hij bleef hangen eens mijn HTC One uitgezet en weer aan, nu gaat hij wel gewoon verder.

[ Voor 9% gewijzigd door JST94 op 30-04-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Grimmie187 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:47:
[...]

De rode tekst bij booten is standaard na installeren van een custom rom, no worriez wat dat betreft.

Zeker niet hboot 1.55 installeren nu, eerst S-OFF regelen (S-OFF na hboot 1.55 kan inmiddels dacht ik maar weet niet hoe makkelijk).

S-OFF met hboot 1.44 moet een fluitje van een cent zijn, daarna kun je gerust de nieuwe versie van ARHD installeren (wel eerst de bijbehorende firmware installeren incl. nieuwe hboot)

Wat betreft de foutmeldingen: is niet veel over te zeggen op afstand, hangt ook erg af van de juiste RUU, relocken van de bootloader, etc.

Samenvatting: Eerst S-OFF regelen, daarna nieuwe versie ARHD installeren (eerst firmware van de nieuwste ARHD installeren).

*edit* Mocht je die rode tekst vervelend vinden kun je na het installeren van de nieuwe ARHD moeilijk gaan doen met een custom hboot, maar vind ik persoonlijk moeilijk doen om nix..

*edit2* 'tampered' in je bootloader kun je aanpassen, staat in de how-to van revone. Is net als rode tekst bij booten alleen cosmetisch..
Nog bedankt voor je reactie!

Ben nu in iedergeval zover dat S-OFF actief is (moest wel een 4.2.2 rom installeren, revone activeren en daarna nandroid terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Grimmie187 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:47:
[...]

He Grimmie187,

Naast S-off, heb ik nu ook de *tampered* flag verwijderd, laatste firmware (4.19.401.11) geinstalleerd incl. herinstallatie TWRP. Hierdoor het probleem dat er bij version-main: niets werd weergegeven ook opgelost.

Nu is ARHD correct geinstalleerd zodat ik nu kan updaten naar een latere versie wanneer ik dat wil.

Bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Goed bezig :)

Het hele custom ROM gebeuren kan bij de One af en toe lastig zijn vanwege die aparte firmware updates.. Het is in ieder geval veel werk wanneer de nieuwe ARHD ook nieuwe firmware heeft. Dan is het weer bootloader locken, data wipen, etc, etc...

Magoed het proces blijft wel hetzelfde iedere keer dus als je dit snapt komt het in de toekomst ook wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Waarom zou je de bootloader weer moeten locken? Ik blijf altijd unlocked en s-off, firmwares en ROMs updaten gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Inderdaad, na veel lezen etc. zag ik dat de bootloader unlocked kon blijven. of dit nu alleen bij hboot 1.44 was weet ik even niet zeker. Zit nu op hboot 1.56.

Maar, dat zie ik dan wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Zojuist in Sense 6 met de ElementalX-kernel de Motion Launch Gestures van de M8 geactiveerd. Werkt erg goed! Meer mensen die dit gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Chris.nl schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:32:
Waarom zou je de bootloader weer moeten locken? Ik blijf altijd unlocked en s-off, firmwares en ROMs updaten gaat prima.
Is dat veranderd? Ik weet niet beter dan dat je geen nieuwe firmware (RUU) kunt installeren met een unlocked bootloader.

Zou wel fijn zijn als dit aangepast is, het is nogal een k*t werkje om iedere keer de bootloader te unlocken en relocken.
Zojuist in Sense 6 met de ElementalX-kernel de Motion Launch Gestures van de M8 geactiveerd. Werkt erg goed! Meer mensen die dit gedaan hebben?
Zeker, werkt als een tierelier! De ElementalX-kernel is sowieso _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Grimmie187 op 01-05-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Grimmie187 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:05:
[...]

Is dat veranderd? Ik weet niet beter dan dat je geen nieuwe firmware (RUU) kunt installeren met een unlocked bootloader.

Zou wel fijn zijn als dit aangepast is, het is nogal een k*t werkje om iedere keer de bootloader te unlocken en relocken.

[...]

Zeker, werkt als een tierelier! De ElementalX-kernel is sowieso _/-\o_
Ik (en ik denk ook veel anderen) installeer de laaste firmware altijd op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Chris.nl schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:17:
[...]

Ik (en ik denk ook veel anderen) installeer de laaste firmware altijd op deze manier.
He Chris, bedankt voor deze tip! Nu ook van de 'lelijke' melding af tijdens het booten _/-\o_

This build is for
development purposes only
Do not distribute outside of HTC
without HTC's written permission.
Failure to comply may
lead to legal action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Oh, nou mooi dat jij er ook iets aan hebt :)

Het wordt aangeraden om de firmwareversie gelijk te houden/upgraden met de build versie van je (custom)ROM. Dit omdat de fabrikant firmware en software op elkaar afstemt. Het wordt niet voor niets bij stock toestellen zo geüpdatet.

Aan de andere kant vraag ik me soms af of ik eigenlijk wel verschil zou merken... Ik heb ook tijden gedaan zonder firmware te upgraden, dat ging ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470411

Ik merk de afgelopen tijd sinds ik een RUU gerund heb op mijn htc One dat hij met het minste of geringste al warm wordt. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zie nu dat er voor 4.4.2 er ook nog een android 4.4 ViperOne versie met Sense 5.5 is.
Denk dat ik die dus maar er morgen op ga zetten. Want heb nu 3.5 er op staan, maar ben ik niet heel erg kapot van als je nu een nieuwere Android versie gewend bent.

Als het camera audio probleem inderdaad pas bij 4.4.2 is opgetreden zou je met 4.4 dus nog veilig zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Goedemorgen!

Ik gebruik nu een aantal dagen ARHD, zoals hierboven te lezen valt.
Wat zijn de bevindingen van andere gebruikers van deze ROM m.b.t. de batterijduur?
Ik heb het idee dat het een beetje tegenvalt, maar zou vreemd zijn aangezien deze op basis is van STOCK.

Ligt dit nu aan mij (geinstalleerde apps) of zijn er truucs in de ROM zelf om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
b.o.n.s schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:47:
Goedemorgen!

Ik gebruik nu een aantal dagen ARHD, zoals hierboven te lezen valt.
Wat zijn de bevindingen van andere gebruikers van deze ROM m.b.t. de batterijduur?
Ik heb het idee dat het een beetje tegenvalt, maar zou vreemd zijn aangezien deze op basis is van STOCK.

Ligt dit nu aan mij (geinstalleerde apps) of zijn er truucs in de ROM zelf om dit te verbeteren?
Welke versie van ARHD gebruik je?
ARHD62.0 is niet gebaseerd op een officiële stock ROM, volgens mij kwam in het ARHD topic ook regelmatig voorbij dat 62.0 meer batterij slurpt.

Mijn setup:
ARHD 53.0 met Bulletproof 14.2 kernel
Ik gebruik Trickster MOD om de kernel in te stellen.

De CPU heb ik iets ondervolt, dit kan je per snelheid instellen. Stock is de processor veilig (Laten we zeggen: "Iets hoger dan nodig") ingesteld zodat ie stabiel is. Wanneer je de voltages verlaagd zou je in theorie minder stroom verbruiken, daarbij kan de processor ook stabiel blijven. Ik heb in ieder geval nooit een vastloper of spontane reboot met de instellingen:
384MHz - 825000
486MHz - 825000
594MHz - 825000
702MHz - 825000
810MHz - 837500
918MHz - 850000
1026MHz - 862500
1134MHz - 862500
Hogere waarden heb ik niet uitgevogeld, omdat ik onder Instellingen -> Energie -> Energiebesparing -> CPU-energie aanvinkt heb staan. Daarmee gaat de processor niet sneller dan 1134MHz

Qua energiebesparing heb ik ook Dataverbinding Naar slaapstand als scherm is uitgeschakeld aangevinkt. Dit verhoogt de standby-tijd maar kan er wel voor zorgen dat bijvoorbeeld WhatsApp berichtjes met een vertraging van 10 minuten binnenkomen.

Ik gebruik ES Task Manager om te voorkomen dat sommige apps bij het opstarten van te telefoon ook opgestart worden. Bijvoorbeeld NU.nl, NS-Reisplanner en Dropbox hoeven voor mij niet opgestart te worden als ik dat niet wil. Greenify gebruik ik om te voorkomen dat apps op de achtergrond blijven draaien. Deze twee apps hebben vooral invloed op de standby-tijd.

Ik haal zodoende zo'n 4,5 uur schermtijd, daarbij heb ik de helderheid op 15%. Voor mij genoeg, maar de M7 is sowieso geen hoogvlieger qua schermtijd. Er zijn smartphones, zoals de M8, die stukken beter presteren.

Disclaimer:
Grote kans dat ik zonder de klooien aan de CPU voltages ook zo'n 4,5 uur schermtijd haal, de winst die ik daarmee haal lijkt me eigenlijk nihil. Maar ik vind het ook gewoon leuk/interresant om te klooien.

[ Voor 70% gewijzigd door Chris.nl op 05-05-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Nog bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling. Zelf zit ik op 53. Wel gebruik ik zelf de standaard kernel dus dat is wel anders qua jou setup.

Het lijkt de laatste dagen wel beter te gaan. Ik moet het gewoon goed in de gaten houden

Ben wel benieuwd naar een eventuel nieuwe versie wat dat met zin mee gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:04
Ik sta op het punt mn HTC One te rooten. Heb al wel enige ervaring met mijn vorige toestellen, een
Galaxy S1 en een HTC One X, maar ik wil toch even zeker weten of ik het nu goed aanpak. Is de juiste methode vanaf een nieuwe telefoon;

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2334294

1. Bootloader unlocken via de HTCDEV.com website.

2. De viper rom installeren. Alleen wordt hier gemeld dat je hem moet opstarten naar TWRP Recovery, deze staat er nog niet niet standaard op lijkt me? Kom ik er ook via de normale recovery mode?

3.Install ROM using TWRP and select wipe during aroma (?) install if coming from another base.

3.5 Black Theme flashen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2525133

4. Graag wil ik nog de ElementalX kernel gebruiken voor de sweep2unlock mogelijkheden, is het installeren van een kernel een kwestie van over de rom heen flashen? Is de bulletproof kernel beter, waarom?

Ik hoor het graag voordat ik begin! Sugesties voor een betere (batterij vriendelijkere) rom dan hoor ik deze graag. En voor de Sweep2Unlock is het nodig dat de telefoon constant registreert of ik er met mijn vette vingers een veeg op geef, gaat dit heel erg ten koste van de batterijduur? En is er nog een leuke websites voor beginners met een HTC toestel en custom roms?

[ Voor 11% gewijzigd door Retep2124 op 14-05-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
na het unlocken moet je eerst een custom recovery installeren.
Voor TWRP zie bv hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2173870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
De eerste officiële sense 6 based rom is gereleased.
Op dit moment enkel de Canadese versie beschikbaar, binnen een maand zal de WWE wel ronddwalen op het web.
Klik voor de rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:26
Ik zit nu dus een beetje met een probleem ik zit vast in mijn hboot menu en hij wil dus niet meer in recovery komen ik heb al geprobeerd om een nieuwe recovery te instaleren dat lukte maar daarna had ik dus hetzelfde probleem dat hij niet in recovery wil komen. Nu wilde ik dus mijn fastboot cash erashen maar nu hij geeft nu dus aan dat hij geen telefoon vind via usb hopelijk kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
USB drivers installeren. Ff googlen welke je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
Ik krijg hem nu weer werkend met usb hoe kan ik nu de fasboot erashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
l3art schreef op zondag 18 mei 2014 @ 15:45:
USB drivers installeren. Ff googlen welke je moet hebben.
Ik kan weer in recovery komen maar er staat nu geen werkende rom op mijn sd kaart die ik kan flashen nog enig idee hoe ik dat kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12

Convoy

g44p

reinierkramer schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:03:
[...]

Ik kan weer in recovery komen maar er staat nu geen werkende rom op mijn sd kaart die ik kan flashen nog enig idee hoe ik dat kan oplossen ?
Een ROM even side loaden, even zoeken lijkt me, staat genoeg over op bv XDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:44

nIghtorius

Poef!

reinierkramer schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:03:
[...]

Boot naar je recovery. doe niks, sluit je telefoon aan met de USB kabel en gebruik de ADB tool om een ROM (.zip) op de interne "sd-kaart" te kopiëren.

adb push <bron> <doel>uit m'n hoofd.

b.v.

adb push myromfile.zip /sdcard/myrom.zip

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sideloaden is idd ideaal. Met the all in one tool die ik al eerder hier gepost heb kan dat heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
Ik zit de rom nu aan het sideloaden hopelijk werkt het daarna zal een pak van mijn hart zijn.

Edit : De telefoon werkt weer gelukkig .

[ Voor 18% gewijzigd door reinierkramer op 18-05-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-05 16:16
Hoi Tweakers,

Ik ga mijn One verkopen en wil weer stock Sense erop. Ik heb de RUU gedownload, en doe de flash op de mac.

Wanneer ik ./fastboot devices intik gaat dat prima. Maar wanneer ik de RUU zip flash krijg ik gelijk ERROR: could not get pipe properties, ook als de mobiel niet aan de Macbook zit. Ik zit dan al uiteraard in het zwarte HTC scherm.

Iemand enig idee wat die melding betekend? Een paar maanden geleden heb ik hetzelfde gedaan en dat ging prima, maar nu dus deze foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

maxpusch schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:07:
Hoi Tweakers,

Ik ga mijn One verkopen en wil weer stock Sense erop. Ik heb de RUU gedownload, en doe de flash op de mac.

Wanneer ik ./fastboot devices intik gaat dat prima. Maar wanneer ik de RUU zip flash krijg ik gelijk ERROR: could not get pipe properties, ook als de mobiel niet aan de Macbook zit. Ik zit dan al uiteraard in het zwarte HTC scherm.

Iemand enig idee wat die melding betekend? Een paar maanden geleden heb ik hetzelfde gedaan en dat ging prima, maar nu dus deze foutmelding.
Ik zou zeggen; google eens op "ERROR: could not get pipe properties"

Staan genoeg topics met de zelfde problemen en ook de oplossingen, suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

reinierkramer schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:36:
Ik zit de rom nu aan het sideloaden hopelijk werkt het daarna zal een pak van mijn hart zijn.

Edit : De telefoon werkt weer gelukkig .
geen dank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
Convoy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:12:
[...]

Ik zou zeggen; google eens op "ERROR: could not get pipe properties"

Staan genoeg topics met de zelfde problemen en ook de oplossingen, suc6.
Ik heb daar al naar gezocht, er zijn veel mensen met hetzelfde probleem. Maar helaas is er geen oplossing, iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
In hoeverre wil je hem unrooten?
Je zou ook even bij HTC1Guru kunnen kijken, dan kun je hem nagenoeg weer stock krijgen met behoud van updates, dit werkt natuurlijk alleen als je nog s-on bent. HTD Dev maakt niks uit, daar checkt het toestel voor updates blijkbaar niet op, zolang je maar de originele recovery terug zet en dat kan via de htc1guru rom.
Ik heb dit gisteren ook gedaan omdat mijn compass op de een of andere manier heel erg van slag raakte en bij een originele rom doet deze het gelukkig weer. Binnen een half uur zat ik weer terug op de orginele rom met 4.4.2. (origineel krijg je 4.3 via dit pakket binnen)

[ Voor 34% gewijzigd door netblade op 20-05-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
netblade schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:24:
In hoeverre wil je hem unrooten?
Je zou ook even bij HTC1Guru kunnen kijken, dan kun je hem nagenoeg weer stock krijgen met behoud van updates, dit werkt natuurlijk alleen als je nog s-on bent. HTD Dev maakt niks uit, daar checkt het toestel voor updates blijkbaar niet op, zolang je maar de originele recovery terug zet en dat kan via de htc1guru rom.
Ik heb dit gisteren ook gedaan omdat mijn compass op de een of andere manier heel erg van slag raakte en bij een originele rom doet deze het gelukkig weer. Binnen een half uur zat ik weer terug op de orginele rom met 4.4.2. (origineel krijg je 4.3 via dit pakket binnen)
Dat heb ik dus gedaan, de goede daarvan gedownload, maar als ik hem wil flashen krijg ik die error. Een paar maanden geleden lukte het wel gewoon. Heb jij het op een Mac of Windows gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Ik heb de Guru Reset M7 3.62.401.1.zip in mijn custom recovery gedraaid, desgewenst zou ik hem opnieuw kunnen locken maar updates haalt die zonder relock gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
Ik heb het nu op een Windows laptop geprobeerd en hier hetzelfde probleem, alleen is hier die foutmelding in plaats van ERROR: could not get pipe properties is het nu: target reported max download size of 149,,,,.... bytes. Iemand enig idee? Geheugenprobleem?

[ Voor 3% gewijzigd door maximiliaan! op 21-05-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ben nu echt enorm tevreden over mijn HTC One met custom ROM en andere aanpassingen :)

ROM: Android RevolutionHD met Sense 6.0
Kernel: ElementalX M7 14.1

Mods:

- CPU overclock van 1700MHz naar 2000MHz
- Geen reclames op Youtube
- HTC logo werkt als menu-knop
- swipe van links naar rechts voor telefoon wake
- swipe van rechts naar links voor telefoon sleep
- dubbel tap voor wake en sleep

Met name dankzij de overclock en tap to wake opties, kan deze M7 nu weer prima mee met andere toestellen van vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
maxpusch schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:28:
Ik heb het nu op een Windows laptop geprobeerd en hier hetzelfde probleem, alleen is hier die foutmelding in plaats van ERROR: could not get pipe properties is het nu: target reported max download size of 149,,,,.... bytes. Iemand enig idee? Geheugenprobleem?
Inmiddels gelukt, nieuwe recovery erop gezet en via sideload stock erop gezet, gelukkig het werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc050
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Kun je met een custom Rom het icon swipen veranderen? Opzij ipv naar boven? Ik heb nog geen htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321754

Hi, deze digibeet heeft een vraagje:

Klasgenoten van mij dochter hebben gespeeld met het ontgrendelscherm van haar HTC One (m7). Nu dient er een Google-account en bijbehorend wachtwoord ingevuld te worden. Die zijn we beide kwijt... Weet iemand hoe wij dit opgelost krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Barry|IA schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:33:
Ben nu echt enorm tevreden over mijn HTC One met custom ROM en andere aanpassingen :)

ROM: Android RevolutionHD met Sense 6.0
Kernel: ElementalX M7 14.1

Mods:

- CPU overclock van 1700MHz naar 2000MHz
- Geen reclames op Youtube
- HTC logo werkt als menu-knop
- swipe van links naar rechts voor telefoon wake
- swipe van rechts naar links voor telefoon sleep
- dubbel tap voor wake en sleep

Met name dankzij de overclock en tap to wake opties, kan deze M7 nu weer prima mee met andere toestellen van vandaag :)
Ik ben wel benieuwd naar die ElementalX kernel, welke HBoot versie heb je? Ik heb volgens mij de nieuwste (1.55) ik heb nog nooit met onofficele kernels gespeeld (behalve op mijn HTC Hero die daarna helaas overleed, dus vandaar dat ik wat huiverig ben). Gaat dit een beetje makkelijk in zijn werk of moet ik hiervoor hemel en aarde verplaatsen voordat ik het aan de praat zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 321754 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:24:
Hi, deze digibeet heeft een vraagje:

Klasgenoten van mij dochter hebben gespeeld met het ontgrendelscherm van haar HTC One (m7). Nu dient er een Google-account en bijbehorend wachtwoord ingevuld te worden. Die zijn we beide kwijt... Weet iemand hoe wij dit opgelost krijgen?
Naar gmail.com gaan, daar klikken op "heeft u hulp nodig?" en dan aangeven dat je het wachtwoord kwijt bent. Vandaar wijst het vanzelf.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste