• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:22

13art

Moderator Mobile
Weet niet welke backups je bedoeld. Recovery backups staan vaak in een mapje met de naam van je recovery, bijvoorbeeld TWRP of Clockwork.

Backups van Titanium Backup staan in de map: je raad het al: Titanium backup.

In de recovery staan vaak opties om alles te wissen inclusief je geheugen, etc. Waar het precies staat is per recovery verschillend.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-04 13:23
Hallo,

Ik heb op mijn ONE een geunlockte bootloader en hij is geroot (V1.93)
Verder alles stock gelaten.

Nu wil ik van die google play etc etc af (alles extra van google zeg maar),
maar wil verder wel stock blijven (iig zo dicht mogelijk).

Hoe kan ik dit het beste/simpelste bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52
Het gaat je niet lukken om een stock (of daar dicht bij) rom te vinden die niet de G-apps heeft. Vermoedelijk kom je uit op een vanila Android rom, zonder de G-apps
Voor de rest is het heel simpel, hoe je een custom rom moet installeren staat al in veel fout in dit topic beschreven, en gaan we dus nu niet dunnetjes over doen.

Wat is het idee achter een rom zonder de G-apps? Je gooit dan ook een boel gebruiksgemak weg.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 16 februari 2014 @ 02:40:
Staat al in veel fout in dit topic beschreven.
Je bedoelde: Staat al in veelvoud in dit topic beschreven / Staat al veelvoudig in dit topic beschreven.
Z900 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:49:
Hallo,

Ik heb op mijn ONE een geunlockte bootloader en hij is geroot (V1.93)
Verder alles stock gelaten.

Nu wil ik van die google play etc etc af (alles extra van google zeg maar),
maar wil verder wel stock blijven (iig zo dicht mogelijk).

Hoe kan ik dit het beste/simpelste bereiken?
Je zou kunnen beginnen om zoveel mogelijk apps van google uit te schakelen en dan checken of je telefoon nog naar behoren werkt. Blijf je tevreden dan zou je deze apps uiteindelijk uit de ROM kunnen slopen.

Het lijkt me goed als je zelf ook flink (eventueel engelstalig) op je eigen vraag gaat googelen en je inleest over de risico's. Grove locatiebepaling is bijvoorbeeld ook een service van Google, ik weet niet of je dat wil missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:49
ViperOne 5 (4.4.2. kitkat) is uit..... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2334294

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 00:44
Tnx! Geïnstalleerd en wat een mooie rom weer. Zoveel tweaks. Hoop dat de batterijduur wat langer is dan stock rom maar dat zal de komende dagen uitwijzen.

Ik had hiervoor de SinLessROM van Team Nocturnal geïnstalleerd. Deze had echt een hele goede batterijduur maar helaas ook wat bugs die ik vervelend vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3rb0dd3
  • Laatst online: 22-01 08:11
Inmiddels is ook de 'normale' KitKat (4.4.2) op de telefoon te verkrijgen. Dinsdagavond 18-2 kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar was.
Mijn toestel heb ik vanuit Hongkong laten importeren, het kan zijn dat de updates hier wat langer duren, de uitrol is in ieder geval begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
w0ut3rb0dd3 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:15:
Inmiddels is ook de 'normale' KitKat (4.4.2) op de telefoon te verkrijgen. Dinsdagavond 18-2 kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar was.
Mijn toestel heb ik vanuit Hongkong laten importeren, het kan zijn dat de updates hier wat langer duren, de uitrol is in ieder geval begonnen.
Bedoel je de GoogleEdition? Die was juist als eerste 4.4.2 beschikbaar, volgens mij binnen 3 weken na aankondiging van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:03:
Tutorial om van een gebrande HTC One naar een volledig Stock HTC One te gaan en dus updates direct van HTC te ontvangen ipv via de provider. Het voorbeeldtoestel is van T-Mobile, maar het zou met alle providers moeten werken.[...]
Klinkt misschien heel stom, maar heb je hiervoor ook root nodig of kan je direct aan de slag? Overweeg om m'n eigen One (4.3, T-Mobile) ook te voorzien van een andere CID zodat ik van dat gedonder af ben..

EDIT: Meh, krijg de drivers al niet geïnstalleerd als ik de telefoon inplug. :') Laat maar zitten, geen zin in nu. :p

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 26-02-2014 23:08 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

Arfman

Drome!

Ik heb hier een One van een vriend liggen. Heeft Viper proberen te installeren naar doet nu niks meer. Kan niet meer in recovery komen en adb ziet niks. Ik heb alleen maar Windows 8.1 machines tot mijn beschikking.

Iemand hier ervaring met het laten "zien" van een One dmv. ADB op Windows 8.1?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

*weg*, totaal onnodig, we helpen graag, maar dan moet iemand wel een oplossing hebben

[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 04-03-2014 11:35 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583202

hallo,
ikzit met een probleem met mijn One , er is iets fout gegaan tijdens het terugflashen van GPE naar stock , nu staat r dus geen enkele software meer op .
ik heb hboot 1.54 en de bootloader is gerelocked en s-on !
mijn cid is die van een GPE , dus GOOGL01
ik heb al vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken om hem te flashen , is hier een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:00:
[mbr] *weg*, totaal onnodig, we helpen graag, maar dan moet iemand wel een oplossing hebben [/]
Ach alsjeblieft zeg, had niemand me even op het gebruik van fastboot kunnen wijzen in plaats van adb?

ADB werkt namelijk alleen maar als je Android draait of een recovery die dat ondersteunt (zoals TWRP), voor al het andere heb je fastboot nodig.

Om dit toch niet helemaal nutteloos te laten zijn, hier wat ik gedaan heb:

-HTC drivers uit de TS geinstalleerd
-HTC Power on gedaan, volume omloaag
-fastboot
-op de PC fastboot flash recovery twrp.img (die je dus eerst moet downloaden zelf)
-hierna werkte de recovery nog steeds niet, dus fastboot erase cache
-recovery werkte nu weer, ADB sideload aangezet
-op de PC adb sideload cm11.zip
-telefoon gereboot

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 08:06

mickjuh

Good news everyone!

Anoniem: 583202 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:22:
hallo,
ikzit met een probleem met mijn One , er is iets fout gegaan tijdens het terugflashen van GPE naar stock , nu staat r dus geen enkele software meer op .
ik heb al vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken om hem te flashen , is hier een oplossing voor ??
Je kan nog wel fastboot gebruiken. Daarmee kun je hem unlocken om vervolgens de CID GOOGL01 aan te passen, s-off is volgens mij ook belangrijk. Heb je de MID ook aangepast toen je naar GPE ging? Ik heb onlangs een GPE rom ook weer naar stock gezet en toen ik naar GPE ging had ik zowel de CID als MID moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583202

mickjuh schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:04:
[...]

Je kan nog wel fastboot gebruiken. Daarmee kun je hem unlocken om vervolgens de CID GOOGL01 aan te passen, s-off is volgens mij ook belangrijk. Heb je de MID ook aangepast toen je naar GPE ging? Ik heb onlangs een GPE rom ook weer naar stock gezet en toen ik naar GPE ging had ik zowel de CID als MID moeten aanpassen.
ik kan fastboot wel gebruiken maar niet adb , ik kan hem dus ook niet s-off krijgen en hierdoor kan ik dus niet mijn CID aanpassen , mijn MID heb ik ongemoeid gelaten toen ik naar GPE ging .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 12:33
Goeiemiddag allen,

Ik heb sinds gister mijn One geroot via de volgende handleiding:
http://htconeroot.com/htc...-htc-one-windowsmaclinux/

Dit is allemaal gelukt, alleen krijg ik nu de melding dat SuperSU de binary moet updaten.
Als ik dan vervolgens op doorgaan klik kom ik bij het volgende scherm:
'Als je een aangepaste back-up app hebt zoals TWRP of CWM, kan dit gebruikt worden om de SU binary te installeren. Dit is aangeraden voor telefoons van het merk HTC. Hoe wil je de SU binary installeren?

Dan kan ik kiezen uit Normaal of TWRP / CWM, normaal werkt niet en als ik op de andere optie klik reboot de telefoon en kom ik in het volgende scherm (plaatje van google gehaald) :

Afbeeldingslocatie: http://phota.me/AgsV.png

Wat moet ik hier vervolgens doen? En wat houdt het updaten van SU binary precies in?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52
2 dingen,

1, Je vraag is van een niveau dat jij je moet afvragen alsof jij je wel genoeg hebt ingelezen, houd er mee rekening dat dit topic geen helpdesk is.

2. SU staat voor SuperUser, een APP welke roottoegang regelt voor andere apps, wanneer er wordt aangegeven dat deze een update nodig heeft lijkt me dit wel duidelijk. Dit kan inderdaad in sommige gevallen via de recovery.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39

KL643

beeldaandemuur

Vraagje, ik wil mijn One terugzetten naar 100% stock. Inmiddels RUU zip geinstalleerd. Nu moet ik nog de bootloader locken (tampered flag niet aanwezig want de One was s-off). Nu lees ik op xda dat ik eerst SuperUser moet installeren maar dat lukt natuurlijk alleen met een custom recovery. Moet ik nu eerst weer een custom recovery installeren en daarna de bootloader locken? Kom ik dan niet in de problemen of moet ik daarna weer een stock recovery installeren?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gewoon via adb doen. relock bootloader oid... Komt er wel relocked te staan, maar dat boeit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39

KL643

beeldaandemuur

Is het zo simpel? Op xda staat een heel verhaal waaronder dit:

2)reset your "lock status flag"

to LOCK your bootloader,enter the following:

adb devices

adb shell

su (if needed to get a # prompt)

echo -ne '\x00\x00\x00\x00' | dd of=/dev/block/mmcblk0p3 bs=1 seek=33796
(i would very strongly recomend you copy/paste this)

exit
(exit a second time if you need to to get back to a normal > prompt)

adb reboot bootloader

verify you are now locked

Edit: onder unlocked staat nog het volgende:

M7_UL PVT SHIP S-OFF RH

betekent dat hij nog steeds S-OFF is en zo ja, moet er nog meer gedaan worden om hem stock te krijgen?

edit 2 : opgelost, bootloader locked, no flags (HTC all in one kit) en updates komen binnen...kan hij nu in de verkoop ;)

[ Voor 24% gewijzigd door KL643 op 06-03-2014 19:18 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-04 07:17

NielsNL

DigiCow

Ben sinds een paar dagen over op ViperOne, leuke rom, valt nog een hoop te ontdekken.
Ik zou graag m'n app-drawer weer "smooth" willen hebben, dus geen paginas maar gewoon een lijst waar je op elk moment kunt stoppen. Wie weet er een leuke oplossing?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302905

Ik heb al van alles gelezen en geprobeerd, maar zit zelf met een probleem.

Ik heb via de installer van cyanogenmod deze geinstalleerd op mijn htc one. Nu wil ik terug naar mijn stock rom 4.3. Bootlocker is geopend, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid s-off. Cyanogenmod heb ik gebrickt en blijft in een oneindigen loop hangen. Iemand een idee hoe ik mijn telefoon weer stock rom krijg?
Ik heb htboot 1.55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-04 07:17

NielsNL

DigiCow

Heb je een backup gemaakt van stock, dan kun je die terugzetten in de recovery.
Als je net zoals ik dat soort dingen overslaat, kun je met adb push een gedownloade stock naar je intern geheugen zetten, en die installeren...
Dit was even snel uit m'n hoofd.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Na de YouTube update van vandaag blijft deze app bij mij crashen. In de playstore staat ook e.e.a. aan feedback qua crashes na deze update. Ik draai ARHD 52.0 hebben meer mensen hier last van? Zelf heb ik inmiddels een oudere versie teruggezet, afwachten totdat er een fix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:12

Convoy

g44p

Chris.nl schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:06:
Na de YouTube update van vandaag blijft deze app bij mij crashen. In de playstore staat ook e.e.a. aan feedback qua crashes na deze update. Ik draai ARHD 52.0 hebben meer mensen hier last van? Zelf heb ik inmiddels een oudere versie teruggezet, afwachten totdat er een fix is.
Hier ARHD 52.0 + youtube app version 5.5.27, geen problemen so sar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Mooi voor je.. Dan wordt het toch uitvogelen wat ik dan anders heb... Greenify oid waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Chris.nl schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:19:
Mooi voor je.. Dan wordt het toch uitvogelen wat ik dan anders heb... Greenify oid waarschijnlijk.
Lijkt me sterk, die draait bij mij ook op de achtergrond O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Gevonden... Ik moest de Xposed mod 'YouTube AdAway' updaten.
Met die mod verwijder je YouTube reclames en het logo trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 13:06
Ik heb sinds gisteren mijn one geroot, erg blij met extra functionaliteit! Nu zie ik vandaag dat er een update van HTC beschikbaar is. Als ik deze wil installeren, reboot de telefoon kom ik in de TWCR, Nu staat in het mapje sdcards/downloads de update van HTC.

Ik ben benieuwd of ik deze kan installeren. Weet iemand of de telefoon na de update unrooted is of dat hij geroot blijft? En blijft de bootloader unlocked na de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316304

Anoniem: 583202 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:22:
hallo,
Hallo,
ik zit met het zelfde euvel, en ben al dagen aan het klooien, maar kom er niet uit
alles is weg. alleen bootloader kom ik in
staat op s-on
hboot 1.54.0000
adb werkt niet op windows 7, op 8.1 krijg ik de drivers ook niet aan de gang

hopelijk heb je het voor elkaar gekregen Ray_Cudo, en je mij hier mee kan helpen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 316304 op 21-03-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand mij op weg kunnen helpen aub, ik kom er niet uit.

Bvd
miejac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Anoniem: 316304 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:03:
[...]

Hallo,
ik zit met het zelfde euvel, en ben al dagen aan het klooien, maar kom er niet uit
alles is weg. alleen bootloader kom ik in
staat op s-on
hboot 1.54.0000
adb werkt niet op windows 7, op 8.1 krijg ik de drivers ook niet aan de gang

hopelijk heb je het voor elkaar gekregen Ray_Cudo, en je mij hier mee kan helpen
Al op XDA forum gezocht? Staan genoeg tutorials om adb/fastboot aan de gang te krijgen @ win 7/8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja daar heb ik gezocht, maar krijg het maar niet voor elkaar.
een daar van is deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
Het moeilijke is voor mij is dat er geen rom meer op staat

"ook dit heb ik geprobeerd"
ADB and Fastboot are installed to %SystemDrive%\adb directory, and added system-wide path - CMD can use it from any directory.
Drivers are installed to system - no need to install them from directories.
Installer automaticly decides if install 32-bit or 64-bit drivers.
If anybody got problem with detecting device, go see picture guide howto_driver.zip
If you have problem with driver enumeration in Windows 8.1 install update KB2917929
If you have older Google USB Driver installed, please uninstall it from Control Panel before installing new

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 316304 op 22-03-2014 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 13:06
djpsycho82 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:57:
Ik heb sinds gisteren mijn one geroot, erg blij met extra functionaliteit! Nu zie ik vandaag dat er een update van HTC beschikbaar is. Als ik deze wil installeren, reboot de telefoon kom ik in de TWCR, Nu staat in het mapje sdcards/downloads de update van HTC.

Ik ben benieuwd of ik deze kan installeren. Weet iemand of de telefoon na de update unrooted is of dat hij geroot blijft? En blijft de bootloader unlocked na de laatste update?
Even gezocht op XDA en dit lijkt niet zomaar te kunnen. De root raak je waarschijnlijk kwijt en je kan sowieso niet zomaar eroverheen flashen.

De manier is (ik ga binnenkort over op Viper dus pas het zelf niet toe):

- Flash de stock recovery (http://d-h.st/0Jy < link van XDA)
- install OTA update
- Reroot de telefoon (waarschijnlijk)

Hopelijk helpt het iemand, mij teveel werk voor een simpele update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 13:24
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2694142

Doet het tot dusver goed, lekker soepel ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Convoy schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:24:
[...]

Al op XDA forum gezocht? Staan genoeg tutorials om adb/fastboot aan de gang te krijgen @ win 7/8.1
Na een aantal avonden zoeken is het me toch gelukt !
via TWRP toch toegang kunnen krijgen en Android 4.4.2 KitKat er op gezet
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2183023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:21
Nou na de aankondiging van Sense6.0 toch maar de stoute schoenen aangetrokken en m'n toestel geroot (nog wel s-on overigens). Nu ben ik met die InsertCoin rom aan de gang gegaan en het werkt aardig, op 1 ding na, google sync werkt niet. Het toestel kan geen verbinding maken met de google servers, is dit bij jullie ook al opgevallen?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Mijn gmail account kan gewoon synchroniseren (heb InsertCoin 1.0.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Hier ook InsertCoin 1.0.1 en een werkende Google sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Vreemd ook bij de setup ingesteld? Ik zie wel wat berichten voorbij komen op xda maar geen oplossing helaas. Ik zit nu op Renovate en die doet het wel goed. Ik probeer het later nog wel een keertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:13

wontcachme

You catch me? No you wont

Na bijna 3 jaar ga ik ook weer eens beginnen met flashen en dergelijke. Alleen loop ik een beetje tegen een muur aan. Wat is nu de beste manier om de telefoon klaar voor het flashen te krijgen?

1. Via HTCDEC unlocken
2. TWRP installeren
3. Flashen die handel

of moet ik ook nog iets via S-OFF doen? De TS staat nog dat dat er niet is, maar dat is er inmiddels wel. Ik dacht dat het niet nodig was, maar weet het niet zeker. Of kan ik ook S-OFF doen en dan recovery installeren? Ik was van plan de HTCDEV via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2364445 te doen en de TWRP via http://teamw.in/project/twrp2/164 en dan twrp 2.7.

Qua rom weet ik nog niet, maar dat is gewoon simpelweg flashen dan nog.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:43
wontcachme schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:04:
Na bijna 3 jaar ga ik ook weer eens beginnen met flashen en dergelijke. Alleen loop ik een beetje tegen een muur aan. Wat is nu de beste manier om de telefoon klaar voor het flashen te krijgen?

1. Via HTCDEC unlocken
2. TWRP installeren
3. Flashen die handel

of moet ik ook nog iets via S-OFF doen? De TS staat nog dat dat er niet is, maar dat is er inmiddels wel. Ik dacht dat het niet nodig was, maar weet het niet zeker. Of kan ik ook S-OFF doen en dan recovery installeren? Ik was van plan de HTCDEV via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2364445 te doen en de TWRP via http://teamw.in/project/twrp2/164 en dan twrp 2.7.

Qua rom weet ik nog niet, maar dat is gewoon simpelweg flashen dan nog.
Wat ik er uit begrepen heb (net 3 dagen geleden geroot) is dat je voor Sense-based ROM's niet per se S-Off nodig hebt, maar voor GPE-ROM's wel. Ik heb dit stappenplan gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265618. Voor S-off kun je vrij goed gebruik maken van de Firewater-manier.

En op die manier Unlocked, Root en een Custom Rom (nu MaximusHD) geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:13

wontcachme

You catch me? No you wont

Thanx.

Ik ga voor nu Sense only roms flashen. Vind ik toch mooier dan GPE versies. En root zit in die roms altijd al dus dat hoef ik niet apart te doen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 12:37

rajackar

Blood Minister

Ik heb inmiddels sense 6 draaien via de laatste insertcoin rom.
Werkt geweldig en nog geen bugs tegen gekomen :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
rajackar schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:02:
Ik heb inmiddels sense 6 draaien via de laatste insertcoin rom.
Werkt geweldig en nog geen bugs tegen gekomen :)
Hoe zit het met de batterijduur van die ROM? Ik lees nogal verschillende verhalen over een batterij-bug in Sense 6-ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
Je kunt ook gaan voor MaximusHD 33.0 :

http://forum.xda-develope...hp?p=39107061&postcount=1

Ik draai deze rom al een weekje en bevalt erg goed. Mooi een aantal Sense 6.0 elementen verwerkt in de rom en het batterijverbruik is super-laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
dafmay schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:27:
Je kunt ook gaan voor MaximusHD 33.0 :

http://forum.xda-develope...hp?p=39107061&postcount=1

Ik draai deze rom al een weekje en bevalt erg goed. Mooi een aantal Sense 6.0 elementen verwerkt in de rom en het batterijverbruik is super-laag.
Deze gebruik ik nu ook. Batterijduur is echt fenomenaal. Darom ben ik nog wat huiverig om over te stappen op een Sense 6-ROM, hoewel het wel al heel erg jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Batterij verbruik is prima. Zit nu op bij a 6,5 uur en op 70%
Dat is met alle syncs aan en Google now actief.
Het is ook nog eens een dirty flash over arhd 52 heen. Er zou dus nog genoeg ruimte voor verbetering moeten zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
rajackar schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:49:
Het is ook nog eens een dirty flash over arhd 52 heen. Er zou dus nog genoeg ruimte voor verbetering moeten zijn.
Ok. Mooi, dat klinkt voorlopig goed genoeg. Ga hem straks ook maar eens installeren. Las op XDA dat versie 2.0.0 er ook al snel aankomt, dat zal ook nog wel een aantal verbeteringen meebrengen. Gebruik je stock kernel of ElementalX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
rajackar schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:49:
6,5 uur screentime? Wow ik kom niet boven de 5,5 uur uit.
Heb je een andere firmware geflashed toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Natuurlijk geen 6,5uur screentijd en 70% over. Dat haalt geen enkele ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Ops
  • Laatst online: 09-03 00:26
Welke rom gebruikt iedereen hier voor zijn lg g2 32gb? Al de official kitkat rom's die ik tot nu toe heb gevonden waren allemaal voor 16gb buiten 1 van vodafone germany en een franse. Op xda staat duidelijk dat ik geen 16gb rom mag flashen op een g2 met 32gb. :S

(Ow heb me duidelijk vergist van topic) xd

[ Voor 8% gewijzigd door Ghost Ops op 27-03-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Chris.nl schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:41:
Natuurlijk geen 6,5uur screentijd en 70% over. Dat haalt geen enkele ROM.
Ik dacht al, dat doet me denken aan die lui op xda die het scherm qua helderheid zo ongeveer uit hadden staan en daarmee 7 uur uit hun batterij wisten te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

netblade schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:08:
[...]

Ik dacht al, dat doet me denken aan die lui op xda die het scherm qua helderheid zo ongeveer uit hadden staan en daarmee 7 uur uit hun batterij wisten te persen.
Haha, was dat maar waar. Nee 6.5 uur met gemiddeld gebruik dus.

Dat is inmiddels 9.5 uur met nog 56%. Niet super maar prima te doen.
Wss doe ik een clean flash als de 2.0 van insert coin komt. Het is redelijk normaal dat de eerste roms op een nieuwe base nog niet erg geoptimaliseerd zijn. Eerlijk gezegd was ik al verbaasd dat alle hardware het doet en er geen stabiliteit issues zijn.
Ik heb overigens de stock kernel van de rom draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Ik heb hier nu ook insert coin 2.0 draaien, werkt als een tierelier, geen stabiliteit issues, zoë in de gallerij werkt goed. Geen FC's meer, terwijl ik dat bij Revolution wel had. En natuurlijk OTA's waar ik erg blij van wordt. Ik laat deze wel even staan sense6.0 is echt erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
netblade schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:09:
Ik heb hier nu ook insert coin 2.0 draaien, werkt als een tierelier, geen stabiliteit issues, zoë in de gallerij werkt goed. Geen FC's meer, terwijl ik dat bij Revolution wel had. En natuurlijk OTA's waar ik erg blij van wordt. Ik laat deze wel even staan sense6.0 is echt erg fijn :)
Same here, bevalt me tot nu toe erg goed. Ik heb de ElemantalX-kernel geflasht voor wat extra opties (DT2W). Het geheel loopt als een trein. Super snel (voor mijn gevoel veel sneller dan Sense 5.5 en zelfs stock Android) en ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Kan iemand foto's maken met sense 6.0 ?? :)

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Karish schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:33:
Kan iemand foto's maken met sense 6.0 ?? :)

Tnx
Als in: 'is dat fysiek mogelijk'? Of: voorbeeldfoto's. De kwaliteit gaat er niet echt op vooruit, als dat je vraag is, het blijft natuurlijk gewoon een 4mp Ultrapixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
DwightKSchrute schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:04:
[...]

Als in: 'is dat fysiek mogelijk'? Of: voorbeeldfoto's. De kwaliteit gaat er niet echt op vooruit, als dat je vraag is, het blijft natuurlijk gewoon een 4mp Ultrapixel.
Aha, jammer dat kwaliteit niet beter op is geworden :(... ik dacht dat de software misschien verbeterd was .. maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:17
Heb net ook maar eens InsertCoin rom geïnstalleerd.
Wel een probleem:

Ik krijg het toetsenbord niet tevoorschijn.
Er staat wel een geïnstalleerd maar hij wordt niet getriggerd.
Kan dus ook geen ander downloaden want kan mijn wifi wachtwoord of google gegevens niet ingeven.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
frye schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:50:
Heb net ook maar eens InsertCoin rom geïnstalleerd.
Wel een probleem:

Ik krijg het toetsenbord niet tevoorschijn.
Er staat wel een geïnstalleerd maar hij wordt niet getriggerd.
Kan dus ook geen ander downloaden want kan mijn wifi wachtwoord of google gegevens niet ingeven.

Iemand een idee?
Op xda stond bij iemand de microfoon standaard aan,dus even in settings bij toetsenbord Google voice uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:17
DwightKSchrute schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 01:45:
[...]

Op xda stond bij iemand de microfoon standaard aan,dus even in settings bij toetsenbord Google voice uitschakelen.
Het is opgelost door opnieuw te flashen. ;)
Heb denk ik een bug gevonden.

Ik beveilig mijn telefoon met een pincode.
Dit doe ik na 3 minuten inactiviteit.
Maar hij gaat onmiddellijk in het "beveiligen" van het lockscreen.

Kan iemand dit ook eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Meer mensen problemen met GPS out of the box bij Insertcoin? Ik moet hem eerst op 2g/3g zetten pas dan heeft die een fix en kan ik mn toestel weer op 4G pushen. Nu maak ik veel gebruik van Edge maar dan nog kan het vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
netblade schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:34:
Meer mensen problemen met GPS out of the box bij Insertcoin? Ik moet hem eerst op 2g/3g zetten pas dan heeft die een fix en kan ik mn toestel weer op 4G pushen. Nu maak ik veel gebruik van Edge maar dan nog kan het vervelend zijn.
Bekend probleem, maar moeilijk op te lossen heeft Baad aangegeven. Hij heeft met zijn toestel geen problemen. Wat misschien kan helpen is WiFi altijd aan te laten staan, maar er zijn ook al mensen die hebben aangegeven dat het voor hun niet helpt. Ikzelf heb een erg snelle fix. Heb je de instellingen op 'nauwkeurig' staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
edit:
Ik heb een probleem met mijn M7 en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb een nieuwe M7(ul) versie waarbij ik direct Android 4.4.2 kreeg. Echter al mijn privacy tools werken niet meer en deze vind ik erg belangrijk. Ik las op XDA dat ik kon terugflashen naar een oudere versie door te rooten/unlocken/recovery, S-OFF en SuperCID te regelen. Nu ben ik vrij goed bekend daarmee dus dat was een appeltje eitje om in te stellen. Ik vond een oudere International RUU en deze vereiste Hboot 1.44 i.p.v. de huidige Hboot1.56. Ook dat heb ik met andere HTC phones eerder gedaan dus dat leek ook een eitje behalve dat mijn telefoon op geen enkele wijze is om te zetten naar Hboot 1.44. Ik heb de RUU (1822-ruu-m7-ul-jb-50-htc-europe-1284017-radio-4a13323127-1031113105-release-310878-signed) er toch geprobeerd op te zetten maar deze faalde zonder duidelijke foutmeldingen.
Daarna heb ik geprobeerd om via CWM recovery een custom Android Revolution Rom te flashen, wat goed leek te gaan maar bij het opstarten blijft de telefoon hangen op het HTC logo (ik kom nog wel in de bootloader welke nog steeds unlocked/s-off en supercid bevat en kan erbij met fastboot en recovery).
Iemand een duwtje in de juiste richting om het geheel weer werkend te krijgen? Ik heb al veel tutorials voorbij zien komen maar met geen van deze krijg ik de telefoon weer aan de praat. Ik heb naar ADB Sideloader gekeken maar daarvoor moet je op TWRP zitten i.p.v. CWM.

Probleem opgelost, bedacht me ineens dat ik nog een custom recovery had draaien i.p.v. de stock recovery. Oudere RUU draaide nu door zonder problemen en ik zit weer netjes op 4.3. Jammer alleen dat het zo ingewikkeld moet allemaal. :?

[ Voor 11% gewijzigd door regmaster op 31-03-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 07:22
Enkele dagen geleden heb ik mijn HTC One ook eindelijk maar eens geroot. Toch bijna een jaar volgehouden.. bij mijn eerdere HTC One X en Desire kwam ik niet zo ver ;-)!

Ik heb mijn bootloader unlocked via HTC Dev en draai TWRP als custom recovery. Verder heb ik tot nu toe enkel de Insertcoin Sixth Sense rom geprobeerd. Na dat ik naar enkele dagen ook wel benieuwd was naar een GPE Rom wilde ik mijn toestel ook S-Off maken. Helaas krijg ik het echter maar niet voor elkaar.

Mijn toestel heeft Hboot 1.56. En op dit moment lijkt enkel firewater hier mee om te kunnen gaan. Echter krijg ik telkens na enkele chuggins een respons van niets. Ik dacht eerst nog dat het aan mijn Sense 6 rom lag, maar ook met MaximusHD exact hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat ik nu het beste kan proberen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/569877/firewater.png

p.s. alle requirements in het topic van XDA wordt overigens aan voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pizr schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:00:
Enkele dagen geleden heb ik mijn HTC One ook eindelijk maar eens geroot. Toch bijna een jaar volgehouden.. bij mijn eerdere HTC One X en Desire kwam ik niet zo ver ;-)!

Ik heb mijn bootloader unlocked via HTC Dev en draai TWRP als custom recovery. Verder heb ik tot nu toe enkel de Insertcoin Sixth Sense rom geprobeerd. Na dat ik naar enkele dagen ook wel benieuwd was naar een GPE Rom wilde ik mijn toestel ook S-Off maken. Helaas krijg ik het echter maar niet voor elkaar.

Mijn toestel heeft Hboot 1.56. En op dit moment lijkt enkel firewater hier mee om te kunnen gaan. Echter krijg ik telkens na enkele chuggins een respons van niets. Ik dacht eerst nog dat het aan mijn Sense 6 rom lag, maar ook met MaximusHD exact hetzelfde resultaat.

[afbeelding]

Misschien kan je nog een stock ROM proberen? Ik moest destijds ook iets van 4x proberen voordat ie um pakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Probeer eens met een andere rom het proces van firewater te volgen. Volgens mij is 't mij gelukt met Android Revolution HD 31.6. Heb zelfde hboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
Een paar maanden terug ben ik overgestapt van de originele HTC Rom met Sense naar de Google Play Edition ROM.

Ik merk weinig performance verschil. Youtube openen duurt nog steeds enkele seconden. Maar buiten performance zijn er ook een paar dingen die mij tegenstaan van de GPE.

Steeds als ik muziek luister met de koptelefoon geeft Android een waarschuwing voor schadelijk volume. Keer op keer moet ik dan accepteren dat ik toch zelf wil bepalen hoe hard ik mijn muziek draai. Nergens kun je uitvinken dat je deze waarschuwing niet meer wilt krijgen.

2e kritiek punt is dat ik geen contacten kan verwijderen zonder 3rd party app.

3e kritiek punt is dat er geen knop is om de telefoon opnieuw op te starten. Eerst uitschakelen en dan weer inschakelen is de enige optie.

4e kritiek punt is dat het snelle instellingen menu (naar beneden swipe-menu) geen ''slimme'' instellingen heeft. Wifi in en uitschakelen kan hier niet, dan moet je eerst doorklikken naar het normale instellingen menu. Geldt ook voor automatisch scherm draaien en nog enkele opties die je vaak gebruikt.

Ik ga dus binnenkort weer vrolijk terug naar de stock ROM met Sense :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Probeer anders eens de viper rom. Kan je Sense uit slopen, maar wel ontzettend veel in stellen. Denk dat die je prima gaat bevallen en daarna wil je niet meer terug naar de gewone Sense rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 07:29
Ik snap de kritiek op Sense roms sinds de laatste Sense versies niet zo erg meer. Het is helemaal niet zo zwaar en ziet er naar mijn mening echt gelikt uit. Bovendien is Sense in de meeste roms behoorlijk te customizen met Sense Toolbox bijvoorbeeld. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
KirovAir schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:35:
Ik snap de kritiek op Sense roms sinds de laatste Sense versies niet zo erg meer. Het is helemaal niet zo zwaar en ziet er naar mijn mening echt gelikt uit. Bovendien is Sense in de meeste roms behoorlijk te customizen met Sense Toolbox bijvoorbeeld. :)
Sense 6 Toolbox laat echter nog even op zich wachten helaas.. Verder helemaal eens, draai al sinds tijden Android Revolution HD, beste ROM beschikbaar (imo). Ook de nieuwe versie 61.1 draait als een zonnetje, enige to-do punt is de bluetooth bootloop op het moment (en implementatie van Sense 6 Toolbox maar die maakt mike1986 zelf niet helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
Anoniem: 316304 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:09:
ja daar heb ik gezocht, maar krijg het maar niet voor elkaar.
een daar van is deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
Het moeilijke is voor mij is dat er geen rom meer op staat

"ook dit heb ik geprobeerd"
ADB and Fastboot are installed to %SystemDrive%\adb directory, and added system-wide path - CMD can use it from any directory.
Drivers are installed to system - no need to install them from directories.
Installer automaticly decides if install 32-bit or 64-bit drivers.
If anybody got problem with detecting device, go see picture guide howto_driver.zip
If you have problem with driver enumeration in Windows 8.1 install update KB2917929
If you have older Google USB Driver installed, please uninstall it from Control Panel before installing new
hallo ik ben nieuw hier op tweakers :)

mischien kan ik hier een bijdrage aan leveren.

dat adb en fastboot wel vaker in de kreukels draait dat gebeurt wel vaker.
wat ik meestal doe als ik adb, sideload of fastboot niet meer aan de praat krijg of op geen enkele manier meer verbinding krijg met mijn one dan gebruik ik een usb otg kabel in combo met een usb stick zet je rom op de usb en flash hem via de custom recovery werkt als een tierelier.
je kunt dan ook backuppen naar een usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
Grimmie187 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:53:
[...]

Sense 6 Toolbox laat echter nog even op zich wachten helaas.. Verder helemaal eens, draai al sinds tijden Android Revolution HD, beste ROM beschikbaar (imo). Ook de nieuwe versie 61.1 draait als een zonnetje, enige to-do punt is de bluetooth bootloop op het moment (en implementatie van Sense 6 Toolbox maar die maakt mike1986 zelf niet helaas).
ik vind sense 6 toch wel mooi ik draai het al een poosje maar ik ervaar toch af en toe problemen met bleutooth :| ongeacht welke sense 6 rom.

ik update de rom elke dag met svn en het programma Tortoisesvn vandaag was er weer een mogelijke fix voor bleutooth nu maar hopen dat het gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 07:22
Chris.nl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:04:
[...]

Misschien kan je nog een stock ROM proberen? Ik moest destijds ook iets van 4x proberen voordat ie um pakte...
Gelukt! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistersamson
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 18:41
Hallo Tweakers!

Ik heb mijn stock unbranded Htc One van 4.2.2 (of 4.1.2, weet niet meer zeker) geupdate naar 4.3, en daarna meteen naar 4.4.2.
Ik vind deze versie niet fijn werken en wil graag terug naar 4.2.2, en heb geen backup van die rom.
Is het nog mogelijk om d.m.v root te downgrade naar de officiele stock 4.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wanneer je de boodloader unlocked kan je inderdaad terug naar een vorige rom, of welke rom dan ook flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistersamson
Chris.nl schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:07:
Wanneer je de boodloader unlocked kan je inderdaad terug naar een vorige rom, of welke rom dan ook flashen.
Ah bedankt voor je reactie!
Ik vind verschillende officiele roms op google van allerlei regio's, maar ik weet niet zeker welke bij mij hoort.
In de bootloader staat: M7_UL PVT SHIP S-ON RH, kan ik via dit vinden welke rom ik nodig heb of kan dat ook via de CID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Mistersamson schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:10:
[...]

Ah bedankt voor je reactie!
Ik vind verschillende officiele roms op google van allerlei regio's, maar ik weet niet zeker welke bij mij hoort.
In de bootloader staat: M7_UL PVT SHIP S-ON RH, kan ik via dit vinden welke rom ik nodig heb of kan dat ook via de CID?
Ik heb even voor je gezocht. Als je terug wil naar 4.2.2 moet je build 2.24.401.8 hebben.
Hier kan je hem bijvoorbeeld downloaden, en daar kan je vervolgens vragen stellen. Inderdaad even checken of de CID overeenkomt, maar dat zal haast wel.

Als je, omdat je de bootloader toch al unlocked hebt, de ARHD 4.2.2 ROM wil proberen dan heb ik daar nog wel een backup van. De meningen over ARHD zijn verdeeld, maar ik ben er positief over. Is gewoon een pre-rooted stock ROM, met onder de moterkap enkele optimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05 22:12

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Grimmie187 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:53:
[...]

Wat bedoel jij met een bootloop?
Ik heb alleen bij het uitschakelen van bluetooth dat mijn toestel herstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 16:40
Ik had cameraproblemen. Ik wilde mijn toestel unrooten om hem terug te sturen. Op de één of andere manier is hij gebricked: Zwart scherm en knipperend oranje ledje. Powerknop (+vol) ingedrukt houden laat alleen maar de touchtoetsen knipperen om vervolgens de oranje LED te laten knipperen. Helemaal leeg laten lopen had ook geen zin.

Aan de computer hangen doet ook helemaal niets.
Iemand enig idee?

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Kun je nog een restart forceren door de power knop ingedrukt te houden?
Of kun je nog een adb shell of adb logcat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 16:40
adb ziet geen toestel en een restart forceren lukt ook niet. Het scherm blijft dan zwart en het oranje lampje gaat knipperen.

Aan de PC hangen had nu wel resultaat: 'USB Input Device' is verbonden; meer niet. Naar de bootloader proberen te gaan blijft ook een zwart scherm geven met een knipperend oranje ledje.

Het toestel wordt morgen opgehaald; ik ben ten einde raad.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistersamson
Chris.nl schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:23:
[...]

Ik heb even voor je gezocht. Als je terug wil naar 4.2.2 moet je build 2.24.401.8 hebben.
Hier kan je hem bijvoorbeeld downloaden, en daar kan je vervolgens vragen stellen. Inderdaad even checken of de CID overeenkomt, maar dat zal haast wel.

Als je, omdat je de bootloader toch al unlocked hebt, de ARHD 4.2.2 ROM wil proberen dan heb ik daar nog wel een backup van. De meningen over ARHD zijn verdeeld, maar ik ben er positief over. Is gewoon een pre-rooted stock ROM, met onder de moterkap enkele optimalisaties.
Bedankt voor je hulp d:)b d:)b
Zal kijken wat ARHD bied t.o.v de stock rom, wellicht is dat wel een mooie alternatief ;)
De bootloader is nog gelockt, zal die binnenkort unlocken met de tools van htc.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistersamson op 10-04-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
Zygivt schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:12:
[...]

Wat bedoel jij met een bootloop?
Ik heb alleen bij het uitschakelen van bluetooth dat mijn toestel herstart
Volgens mij bleef hij hangen na een restart en moest je handmatig nogmaals rebooten. Maar dit is inmiddels geen issue meer in ARHD v62, bluetooth werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05 22:12

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Grimmie187 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 06:50:
[...]

Volgens mij bleef hij hangen na een restart en moest je handmatig nogmaals rebooten. Maar dit is inmiddels geen issue meer in ARHD v62, bluetooth werkt prima :)
Als je bluetooth via het snelmenu uit zet restart hij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 23:49
Pizr schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:00:

[afbeelding]

Ik zou als ik jou was ook eens naar de revone, moonshine of rumrunner (maker van firewater) methode kijken.
Daar kun je overigens ook mee je device unlocken zonder dat HTC dat weet, maar in jouw geval dus te laat.
http://forum.xda-develope...ch.php?searchid=266838274

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Hoi iedereen,

Wellicht een wat 'luie' vraag maar ik zie door de bomen het bos niet meer en heb helaas de tijd niet meer om iedere rom te proberen...

Mijn vraag:

Ik ben op zoek naar een custom rom voor de M7 met de volgende eigenschappen:
- Sneller dan stock
- Sense (5.5 of 6.0, maakt me niet zo veel uit)
- Stable
- Batterij beter dan stock
- Htc apps verwijderbaar zoals die kids app etc.
- Alles werkend (geen gps bugs ofzo)

Mocht een van jullie me verder kunnen helpen, bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door FloggingHank op 18-04-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
FloggingHank schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:48:
Hoi iedereen,

Wellicht een wat 'luie' vraag maar ik zie door de bomen het bos niet meer en heb helaas de tijd niet meer om iedere rom te proberen...

Mijn vraag:

Ik ben op zoek naar een custom rom voor de M7 met de volgende eigenschappen:
- Sneller dan stock
- Sense (5.5 of 6.0, maakt me niet zo veel uit)
- Stable
- Batterij beter dan stock
- Htc apps verwijderbaar zoals die kids app etc.
- Alles werkend (geen gps bugs ofzo)

Mocht een van jullie me verder kunnen helpen, bedankt!
Voor Sense 5.5: MaximusHD
Voor Sense 6: InsertCoin 2.2.0 en Renovate 2.2.0. Bedenk wel dat de Sense 6-ROM's allemaal ports zijn en je daar dus bugs tegen kunt komen. Ik draai ze nu een tijdje, ben ze nog niet tegengekomen (voor mijn gebruik), maar als je XDA leest, zijn ze er wel. Het zijn erg goede ports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
DwightKSchrute schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:33:
[...]

Voor Sense 6: InsertCoin 2.2.0 en Renovate 2.2.0. Bedenk wel dat de Sense 6-ROM's allemaal ports zijn en je daar dus bugs tegen kunt komen. Ik draai ze nu een tijdje, ben ze nog niet tegengekomen (voor mijn gebruik), maar als je XDA leest, zijn ze er wel. Het zijn erg goede ports.
Super, tnx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
[...]

Om het rijtje compleet te maken...ViperOne heeft ook een Sense 6 rom (port). Zeer fijne rom met erg veel extra instellingen (zoals bekend van ViperOne). Zeer stabiel en ik ben nog geen enkele issue tegengekomen.

Edit : ter volledigheid, momenteel is de laatste versie 6.0.1, maar ik zie een aankondiging dat 6.1.0 vandaag uitkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 18-04-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Laatst online: 04-05 00:04
[...]

InsertCoin 2.3.0 is inmiddels ook al uit :9. Wat mij betreft is dit ook een van de beste ROM's (snelle updates en stable). Verder heb je ook nog Android Revolution HD wat betreft Sense 6 ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
tonyto_tp schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:43:
[...]

InsertCoin 2.3.0 is inmiddels ook al uit :9. Wat mij betreft is dit ook een van de beste ROM's (snelle updates en stable). Verder heb je ook nog Android Revolution HD wat betreft Sense 6 ROM's.
Ah, heb vandaag nog niet gekeken. Thanks. Draai op dit moment Renovate 2.2.0 i.c.m. ElementalX-kernel. Bevalt erg goed, zit wat dichter tegen stock-Sense aan dan InsertCoin. Ben een beetje aan het uitproberen wat me het beste bevalt. Tot de Sense 6-ROM van Llabtoofer komt (MaximusHD), vermoed dat ik vanaf dat moment alleen nog die zal draaien. Zijn 5.5-Rom beviel me erg goed.

[ Voor 11% gewijzigd door DwightKSchrute op 18-04-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:16
Widle ook me htcone s rooten.

Heb de instructies gevold van XDA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1583427

Step 1 is gelukt. Unlocked status.
Step 2 recovery *.img is gelukt.
Maar als ik in recovery wil starten dan krijg ik ook dat scherm van HTC met dat devloper info, maar dan krijg ik een zwart scherm en gebeurd er niks.

Dus ik kan geen SU flashen.

Enig idee wat ik fout doe?

*edit* gevonden andere CWM recovery gebruikt *edit*

Vaag ik krijg geen SU toegang.

Ik flash Update SU v1.94 via recovery. Dat werkt. Daarna rebooten SuperSU opstarten en geeft hij aan dat hij SU niet kan instlleren???

Ik wil clockworkmod gebruiken om mijn huidige ROM te backuppen voordat ik andere ROMs ga installeren.

Ofis er ook een stock ROM maar dan zonder al die shit aan Apps?
/
C:\HTC>fastboot flash recovery r2clockwork.img
< waiting for device >
sending 'recovery' (10950 KB)...
(bootloader) start check_usb: usb_ep0: type=128, request=6

OKAY [ 6.500s]
writing 'recovery'...
OKAY [ 2.269s]
finished. total time: 8.771s
Na deze actie moet ik toch SU kunnen installeren

[ Voor 48% gewijzigd door Unknown Alien op 18-04-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Laatst online: 07-05 11:31
Goedemorgen,

Ik heb laatst geprobeerd om mijn HTC One te rooten om er een nieuwe OS op te zetten. Ik wou graag de Android 4.4 Google Play Edition. Helaas is tijdens het rooten, of een van de andere stappen iets mis gegaan. Ik kan nu helemaal niks meer met mijn HTC One. Volgens mij heb ik per ongeluk mijn huidige OS eraf gegooid, het enige wat ik nog met mijn HTC kan is in het bootloader scherm komen.

Ik kan de telefoon ook niet terugzetten naar de fabrieksinstellingen via de bootloader. Als ik de bootloader open staat er boven aan:

*** TAMPERED ***
*** RELOCKED ***

Hierna volgt wat informatie over de telefoon.

Dus, is dit probleem op te lossen en scheelt mij dit een hoop geld óf heb ik mijn telefoon gewoon gesloopt? Ik heb zelf al een hoop lopen zoeken, maar ik kom er niet uit wat nou de fout is..

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als je in de bootloader kan komen kan je er ook gewoon weer een ROM opzetten.
Makkelijkste is even een RUU te downloaden en dan je telefoon in de bootloader te zetten en en dan de RUU te flashen. De RUU is een .exe bestand dus dat wijst dan voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
l3art schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:23:
Als je in de bootloader kan komen kan je er ook gewoon weer een ROM opzetten.
Makkelijkste is even een RUU te downloaden en dan je telefoon in de bootloader te zetten en en dan de RUU te flashen. De RUU is een .exe bestand dus dat wijst dan voor zich.
Dank voor snelle reactie ! _/-\o_

Ik heb geprobeerd om een RUU erop te zetten, maar dan krijg ik aan het einde telkens een foutmelding dat de RUU niet kan worden geinstalleerd. Zelf vermoed ik dat dit komt omdat die RUU niet geschikt is voor mijn HTC One, weet je misschien een manier hoe ik erachter kom welke RUU ik nodig heb? Als ik op internet zoek kom ik veel verschillende versies tegen, maar ik heb geen idee welke nou geschikt is voor mijn telefoon.

EDIT:

http://www.androidpolice....-want-to-return-to-stock/

Ik heb deze RUU gevonden. Ik weet zelf niet of deze zal werken, maar niet geschoten is altijd mis toch? Helaas kan ik het vanavond pas testen aangezien vandaag de werkweek weer is begonnen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door JST94 op 22-04-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja ik weet natuurlijk niet zo wat er eerder bij je op stond?
Heb je een T-Mobile versie, of gewoon de Nederlandse versie? Welke android versie draaide je?
Kijk hier een voor een RUU: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=39588860

Je zegt dat er waarschijnlijk bij het rooten iets is fout gegaan, maar heb je dan toen geen foutmelding gekregen? Kan je niet in de recovery komen (dat zou het installeren van een ROM nog veel makkelijker maken.

Je bootloader is "relocked" eerder dus wel unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
l3art schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:01:
Tja ik weet natuurlijk niet zo wat er eerder bij je op stond?
Heb je een T-Mobile versie, of gewoon de Nederlandse versie? Welke android versie draaide je?
Kijk hier een voor een RUU: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=39588860

Je zegt dat er waarschijnlijk bij het rooten iets is fout gegaan, maar heb je dan toen geen foutmelding gekregen? Kan je niet in de recovery komen (dat zou het installeren van een ROM nog veel makkelijker maken.

Je bootloader is "relocked" eerder dus wel unlocked?
Ik heb mijn HTC One van T-Mobile, dus ik kreeg hem binnen met de T-Mobile software erop. Ik draaide op het moment dat het fout ging Android 4.3.

Ik heb zelf niks van een foutmelding of iets dergelijks gekregen. Ik denk wel dat ik per ongelijk het besturingssysteem van mijn HTC One heb verwijderd.

Bootloader was eerst Unlocked ja. Maar voor een RUU moet je bootloader relocked zijn heb ik begrepen.
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste