Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
TradeMarkNL schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:30:
Als het goed is komt vandaag m'n One binnen 8) Wil 'm misschien wel flashen naar GPE-software (met stock Android omdat ik dat wel fijn vind werken op m'n Nexus 7) en heb wat tutorials daarvoor gevonden. Maar draait dat een beetje stabiel? En ik zie dat je vooral Windows-software nodig hebt, terwijl ik op een Mac werk. Heeft het dan zin om eraan te beginnen, of loop ik dan tegen het probleem aan dat er een bepaald programmatje niet voor Mac is?
Ik heb mijn One ook ge-root en S-off gemaakt (Rumrunner werkt perfect), incl SuperCID en vervolgens de GPE firmware (3.57 of 3.58 weet niet meer precies) en een 4.4.2 rom erop gezet : http://forum.xda-develope...hp?p=43192892&postcount=1

Het draait allemaal rete-stabiel en vlot. Ik kan het volhartig aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:53

13art

Moderator Mobile
Nee S-OFF of S-ON maakt voor het flashen van de rom niet uit.
Ik heb nooit wat gedaan aan S-OFF/S-ON. Als je toestel geroot is, en je hebt een andere recovery kan je dus gewoon je rom flashen zoals je dat ook gewend was op de S3 (ga er vanuit dat dat op de S3 min of meer hetzelfde ging).

Bij de laatste Viper rom moet je wel even goed opletten welke TWRP versie je er op hebt staan. Maar bij de rom zelf zit ook een optie om eerste de juiste recovery te flashen, dus redelijk fail proof.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
l3art schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:25:
[...]

Nee S-OFF of S-ON maakt voor het flashen van de rom niet uit.
Ik heb nooit wat gedaan aan S-OFF/S-ON. Als je toestel geroot is, en je hebt een andere recovery kan je dus gewoon je rom flashen zoals je dat ook gewend was op de S3 (ga er vanuit dat dat op de S3 min of meer hetzelfde ging).

Bij de laatste Viper rom moet je wel even goed opletten welke TWRP versie je er op hebt staan. Maar bij de rom zelf zit ook een optie om eerste de juiste recovery te flashen, dus redelijk fail proof.
Theoretisch gezien heb je gelijk mbt S-off, echter is voor het kunnen flashen van sommige 4.2 (kitkat) roms S-off wel degelijk vereist. En TWRP versie 2.6.3.4 is noodzakelijk voor het kunnen flashen van een kitkat rom. Voor CWM geldt ook vanaf een bepaalde versie vereist om kitkat te kunnen flashen...ik weet zo ff niet welke aangezien ik altijd TWRP heb gebruikt.

Maar deze specifieke zaken kan in de startpost van de betreffende rom altijd worden gevonden.

Edit : TWRP versie 2.6.3.4 is noodzakelijk voor flashen van Kitkat 4.4 roms!

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 31-12-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 21:00

TradeMarkNL

Videoproducer
dafmay schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:06:
[...]

Ik heb mijn One ook ge-root en S-off gemaakt (Rumrunner werkt perfect), incl SuperCID en vervolgens de GPE firmware (3.57 of 3.58 weet niet meer precies) en een 4.4.2 rom erop gezet : http://forum.xda-develope...hp?p=43192892&postcount=1

Het draait allemaal rete-stabiel en vlot. Ik kan het volhartig aanraden :)
Cool, ga ik eens kijken of ik dat op m'n Mac voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dafmay schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:43:
[...]

Theoretisch gezien heb je gelijk mbt S-off, echter is voor het kunnen flashen van sommige 4.2 (kitkat) roms S-off wel degelijk vereist. En TWRP versie 2.6.3.1 is noodzakelijk voor het kunnen flashen van een kitkat rom. Voor CWM geldt ook vanaf een bepaalde versie vereist om kitkat te kunnen flashen...ik weet zo ff niet welke aangezien ik altijd TWRP heb gebruikt.

Maar deze specifieke zaken kan in de startpost van de betreffende rom altijd worden gevonden.
Maar de vraag was specifiek voor de Viper rom en daar is het blijkbaar niet voor nodig aangezien ik zelf hier de 4.0.1 versie van draai (4.1.0 nu aan het downloaden) en deze dus zonder problemen geflashed kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
l3art schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:00:
[...]

Maar de vraag was specifiek voor de Viper rom en daar is het blijkbaar niet voor nodig aangezien ik zelf hier de 4.0.1 versie van draai (4.1.0 nu aan het downloaden) en deze dus zonder problemen geflashed kon worden.
Oh ok...had ik inderdaad niet specifiek gezien.

Maar sowieso is het wel goed om te weten dat voor sommige kitkat roms S-off (+ nieuwste versie van recovery) echt vereist is. Raar, maar waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 17:12
dafmay schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:03:
[...]

Oh ok...had ik inderdaad niet specifiek gezien.

Maar sowieso is het wel goed om te weten dat voor sommige kitkat roms S-off (+ nieuwste versie van recovery) echt vereist is. Raar, maar waar :)
Thanks voor alle antwoorden! _/-\o_
Ik had het inmiddels al geprobeerd en de viperrom draait nu... wat een opties zeg!

Anyway, ik zie toch wel heel veel mensen die hun telefoon S-off maken om er een 'echte' GPE van te maken, wat is het grote voordeel hier van? In principe is dit een vrij kaal systeem toch? Zonder tweaks e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Robertreyez schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:02:
[...]

Thanks voor alle antwoorden! _/-\o_
Ik had het inmiddels al geprobeerd en de viperrom draait nu... wat een opties zeg!

Anyway, ik zie toch wel heel veel mensen die hun telefoon S-off maken om er een 'echte' GPE van te maken, wat is het grote voordeel hier van? In principe is dit een vrij kaal systeem toch? Zonder tweaks e.d.?
Ja Viper is echt een beest vwb alle mogelijkheden! :) Mooi dat alles is gelukt _/-\o_

Ik was altijd van de Sense roms op mijn One, maar sinds ik GPE draai ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen Sense meer wil...GPE is zo heerlijk vlot, soepel en vooral snel. Nu is het niet zo dat een Sense rom langzaam is, en je kunt zeker mbv een custom kernel (elementalx bijv) een heleboel opkrikken :) Maar kaal Android heeft z'n charme...ik zou zeker aanraden om het eens uit te proberen. Ff een nandroid van je huidige rom maken en je kunt meteen weer terug zonodig.

Ik zou eerst eens lekker Viper aan de tand voelen...daar ben je voorlopig wel even zoet mee ;)

En allemaal een goede (en veilige) jaarwisseling toegewenst!!! :)F *O* :Y *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
dafmay schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:43:
[...]

Ja Viper is echt een beest vwb alle mogelijkheden! :) Mooi dat alles is gelukt _/-\o_

Ik was altijd van de Sense roms op mijn One, maar sinds ik GPE draai ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen Sense meer wil...GPE is zo heerlijk vlot, soepel en vooral snel. Nu is het niet zo dat een Sense rom langzaam is, en je kunt zeker mbv een custom kernel (elementalx bijv) een heleboel opkrikken :) Maar kaal Android heeft z'n charme...ik zou zeker aanraden om het eens uit te proberen. Ff een nandroid van je huidige rom maken en je kunt meteen weer terug zonodig.

Ik zou eerst eens lekker Viper aan de tand voelen...daar ben je voorlopig wel even zoet mee ;)

En allemaal een goede (en veilige) jaarwisseling toegewenst!!! :)F *O* :Y *;
Mmm ja ik ga eerst maar even spelen met Viper hehe ;) Maar waarschijnlijk daarna toch wel even GPE willen proberen... Is b.v. een elementalx kernel ook mogelijk met GPE? Had elementalx inderdaad al gevonden want vond de tap2wake en sleep2wake opties wel interessant...

Ik heb overigens wel bootloader 1.55, kan ik dan nog steeds m'n one S-off maken?

Inderdaad iedereen een leuke en veilige jaarwisseling toegewenst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Robertreyez schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:43:
[...]

Mmm ja ik ga eerst maar even spelen met Viper hehe ;) Maar waarschijnlijk daarna toch wel even GPE willen proberen... Is b.v. een elementalx kernel ook mogelijk met GPE? Had elementalx inderdaad al gevonden want vond de tap2wake en sleep2wake opties wel interessant...

Ik heb overigens wel bootloader 1.55, kan ik dan nog steeds m'n one S-off maken?

Inderdaad iedereen een leuke en veilige jaarwisseling toegewenst :9
Vwb S-off en bootloader versie...dat weet ik niet meer uit m'n hoofd. Ik raad je aan om dat op de rumrunner website even na te gaan, of een andere website voor S-off. Het is zeker belangrijk om te weten voordat je begint. Overigens is rumrunner echt een koud kunstje...was binnen 3 kliks gedaan :)

Ja ElementalX is er ook voor GPE...zie startpost van de kernel...je ziet daar duidelijk aangegeven welke je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
Mmm... interessant ;) Ja want zag b.v. dat mensen hun tel GPE maken en dan alsnog een custom rom eroverheen flashen, maar lijkt me een beetje overbodig dan? Ja had verschillende tools gezien, rumrunner, revone.. Maar zal rumrunner checken.

Maar heb ook termen als RUU voorbij zien komen en wat dat is weet ik niet precies... jij hebt verder geen andere radio firmwares e.d. geflashed? Alleen je tel s-off gemaakt en alles gedaan met CID enzo? Merk je trouwens veel verschil qua battery-life? (Viper t.o.v. GPE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Robertreyez schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:56:
Mmm... interessant ;) Ja want zag b.v. dat mensen hun tel GPE maken en dan alsnog een custom rom eroverheen flashen, maar lijkt me een beetje overbodig dan? Ja had verschillende tools gezien, rumrunner, revone.. Maar zal rumrunner checken.

Maar heb ook termen als RUU voorbij zien komen en wat dat is weet ik niet precies... jij hebt verder geen andere radio firmwares e.d. geflashed? Alleen je tel s-off gemaakt en alles gedaan met CID enzo? Merk je trouwens veel verschil qua battery-life? (Viper t.o.v. GPE)
In volgorde van gebruik op mijn One :

- Toestel eerst slechts ge-root : diverse Sense roms (Viper, Maximus, ARHD, Sinless) gebruikt tm Android versie 4.4
- Daarna een GPE Android 4.3 custom rom geflashed en een tijdje gebruikt
- Daarna nieuwe GPE firmware geflashed, omdat dit werd aangeraden, en omdat ik gewoonweg een nieuwsgierig mannetje ben ;)
- Voor deze laatste stap was echter wel S-off vereist en SuperCID (vanwege Europese versie telefoon anders niet compatible met USA versie GPE firmware) ; dit middels Rumrunner gedaan (rumrunner of revone is weer afhankelijk van jouw bootloader versie)
- Daarna Kitkat 4.4.2 custom rom (Sinless) geflashed....en sindsdien niet meer terug gekeken :)

Vwb batterijverbruik, daar zit m.i. weinig verschil tussen Sense en GPE roms. Maar dat is natuurlijk van veel zaken afhankelijk, en in een Sense rom zit nu eenmaal veel meer (rotzooi). Ter vergelijking een GPE custom rom ongeveer 350Mb, een Sense custom rom zit al snel aan +1GB.

Kortom...jij kunt gewoon een GPE rom op je toestel flashen zonder problemen. Als je een Kitkat 4.4... rom wilt, dan zul je veelal eerst S-off (en SuperCID) moeten. Maar dit is afhankelijk van de rom...dus kijk de startpost van de betreffende rom erop na.

Firmware flashen is verre van noodzakelijk...is meer iets voor de echte OCD types (zoals ik) hahaha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
dafmay schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:08:
[...]

In volgorde van gebruik op mijn One :

- Toestel eerst slechts ge-root : diverse Sense roms (Viper, Maximus, ARHD, Sinless) gebruikt tm Android versie 4.4
- Daarna een GPE Android 4.3 custom rom geflashed en een tijdje gebruikt
- Daarna nieuwe GPE firmware geflashed, omdat dit werd aangeraden, en omdat ik gewoonweg een nieuwsgierig mannetje ben ;)
- Voor deze laatste stap was echter wel S-off vereist en SuperCID (vanwege Europese versie telefoon anders niet compatible met USA versie GPE firmware) ; dit middels Rumrunner gedaan (rumrunner of revone is weer afhankelijk van jouw bootloader versie)
- Daarna Kitkat 4.4.2 custom rom (Sinless) geflashed....en sindsdien niet meer terug gekeken :)

Vwb batterijverbruik, daar zit m.i. weinig verschil tussen Sense en GPE roms. Maar dat is natuurlijk van veel zaken afhankelijk, en in een Sense rom zit nu eenmaal veel meer (rotzooi). Ter vergelijking een GPE custom rom ongeveer 350Mb, een Sense custom rom zit al snel aan +1GB.

Kortom...jij kunt gewoon een GPE rom op je toestel flashen zonder problemen. Als je een Kitkat 4.4... rom wilt, dan zul je veelal eerst S-off (en SuperCID) moeten. Maar dit is afhankelijk van de rom...dus kijk de startpost van de betreffende rom erop na.

Firmware flashen is verre van noodzakelijk...is meer iets voor de echte OCD types (zoals ik) hahaha ;)
toon volledige bericht
Thanks voor je uitgebreide uitleg :) Roept nog wel wat vraagjes op: is het nog wel mogelijk b.v. een viper rom te installeren na m'n tel een GPE gemaakt te hebben? Of andere custom roms (buiten de GPE custom roms natuurlijk)

Met de sinlessrom gebruik jij daar Dalvik of ART?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Robertreyez schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:01:
[...]

Thanks voor je uitgebreide uitleg :) Roept nog wel wat vraagjes op: is het nog wel mogelijk b.v. een viper rom te installeren na m'n tel een GPE gemaakt te hebben? Of andere custom roms (buiten de GPE custom roms natuurlijk)

Met de sinlessrom gebruik jij daar Dalvik of ART?
Ja hoor, moet geen probleem zijn om welke custom rom dan ook te installeren. Ik heb laatst zelf nog Viper geinstalleerd (heel kort :) )

Art doe ik niet aan omdat het momenteel nog niet samen kan werken met Xposed. Ik heb Art wel uitgeprobeerd en merkte iets van snelheidsverschil, maar niet dermate veel dat ik persé Art zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
dafmay schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:57:
[...]

Ja hoor, moet geen probleem zijn om welke custom rom dan ook te installeren. Ik heb laatst zelf nog Viper geinstalleerd (heel kort :) )

Art doe ik niet aan omdat het momenteel nog niet samen kan werken met Xposed. Ik heb Art wel uitgeprobeerd en merkte iets van snelheidsverschil, maar niet dermate veel dat ik persé Art zou willen gebruiken.
Ok top! Heb hem net s-off gemaakt, was een eitje :) Xposed is om te customizen enzo toch? Addons etc? Ik zat net naar firmwares te kijken en ik zou een nieuwe firmware kunnen flashen... is dat verstand voor het converten naar een GPE? Of hebben die hun eigen firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:08

Zalmanman

So long,

Voor de SGS IV geldt dat je wel een GPE ROM kan flashen, maar 'm niet om kan zetten naar een GPE. Heeft te maken met partitiestructuren dacht ik.
Verder is Xposed inderdaad een prima framework voor mods. Gebruik dat om Gravitybox te installeren en je wil niet anders meer ;-)

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Robertreyez schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:09:
[...]

Ok top! Heb hem net s-off gemaakt, was een eitje :) Xposed is om te customizen enzo toch? Addons etc? Ik zat net naar firmwares te kijken en ik zou een nieuwe firmware kunnen flashen... is dat verstand voor het converten naar een GPE? Of hebben die hun eigen firmware?
Mooi man! En je kunt prima zonder nieuw(st)e firmware verder. Probeer het eerst even en zie of je issues tegenkomt (geloof, me de kans is verwaarloosbaar).

Xposed is inderdaad voor allerlei add-ons, w.o. mijn favoriet GravityBox. Het is zelfs de enige add-on die ik gebruik / nodig heb...je kunt er vrijwel alles mee.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
Nou ik heb ook een GPE one ;) Ging allemaal goed, wil nu alleen de sinless rom erop gooien maar klopt het dat m'n custom recovery er af is?

--> Never mind, heb TWRP er alweer opgezet :)

[ Voor 14% gewijzigd door Robertreyez op 01-01-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Robertreyez schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:59:
Nou ik heb ook een GPE one ;) Ging allemaal goed, wil nu alleen de sinless rom erop gooien maar klopt het dat m'n custom recovery er af is?

--> Never mind, heb TWRP er alweer opgezet :)
:) Let je op dat je de laatste versie hebt van TWRP (2.6.3.4). Anders kun je problemen tegenkomen bij het flashen van Kitkat roms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
dafmay schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:21:
[...]

:) Let je op dat je de laatste versie hebt van TWRP (2.6.3.4). Anders kun je problemen tegenkomen bij het flashen van Kitkat roms...
Thanks voor de waarschuwing :) Had het al gelezen inderdaad ja... maar moet zeggen dat tot nu toe de sinless met xposed er goed bevalt! Denk wel dat ik nog de Extreme kernel erop ga zetten om het doubletap2wake e.d. te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Robertreyez schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:04:
[...]

Thanks voor de waarschuwing :) Had het al gelezen inderdaad ja... maar moet zeggen dat tot nu toe de sinless met xposed er goed bevalt! Denk wel dat ik nog de Extreme kernel erop ga zetten om het doubletap2wake e.d. te proberen.
Klinkt allemaal goed! EX kan ik je dubbel&dwars aanraden...draai 'm ook (CPU 1998, GPU 531, UV 850, Gboost, DT2W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:29

jmk

dafmay schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:33:
[...]

Mooi man! En je kunt prima zonder nieuw(st)e firmware verder. Probeer het eerst even en zie of je issues tegenkomt (geloof, me de kans is verwaarloosbaar).

Xposed is inderdaad voor allerlei add-ons, w.o. mijn favoriet GravityBox. Het is zelfs de enige add-on die ik gebruik / nodig heb...je kunt er vrijwel alles mee.

Succes! :)
GravityBox klink heel goed! Bedankt voor de tip! :D

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Nice, m'n One is binnen. Nu maar eens wat tutorials erbij pakken om stock android erop te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
TradeMarkNL schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:07:
Nice, m'n One is binnen. Nu maar eens wat tutorials erbij pakken om stock android erop te krijgen :)
Nice indeed...'t is een leuk speeltje :) Je kunt de berichten van de afgelopen dagen doorlezen en dan weet je snel hoe&wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:52
Ik maak nu gebruik van een HTC One met S-On, unlockt via HTCdev met ClockworkMod Recovery v6.0.3.1 (HBoot 1.44)

Ding werkt prima, echter nu wil ik een Android 4.4 rom installeren en begint het ge emmer. Mijn Recovery wil steeds een fix uitvoeren om de "root" te behouden en de nieuwe rom's willen niet draaien.

Schijnbaar doe ik iets verkeerds met de recovery/S-On versie die ik nu heb.
Is het verplicht je telefoon naar S-Off te brengen wanneer je een Andorid 4.4 rom wil flashen?
Weet iemand ook als het mogelijk is om mijn CWM Revovery te vervangen naar een van TWRP?
Zouden beide stappen voldoende moeten zijn om een 4.4 rom te installeren?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 13:17
Bullet NL schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:23:
Ik maak nu gebruik van een HTC One met S-On, unlockt via HTCdev met ClockworkMod Recovery v6.0.3.1 (HBoot 1.44)

Ding werkt prima, echter nu wil ik een Android 4.4 rom installeren en begint het ge emmer. Mijn Recovery wil steeds een fix uitvoeren om de "root" te behouden en de nieuwe rom's willen niet draaien.

Schijnbaar doe ik iets verkeerds met de recovery/S-On versie die ik nu heb.
Is het verplicht je telefoon naar S-Off te brengen wanneer je een Andorid 4.4 rom wil flashen?
Weet iemand ook als het mogelijk is om mijn CWM Revovery te vervangen naar een van TWRP?
dafmay in "[HTC One] Rooten & Custom ROM's"
Edit : TWRP versie 2.6.3.4 is noodzakelijk voor flashen van Kitkat 4.4 roms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 14:16

Tags NL

Harmful or Harmless?

Bullet NL schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:23:
Voor Android Revolution HD roms is het nodig vanaf 4.4 (draai nu de 4.4.2 versie, ARHD 6) om S-Off te zijn. Het hele topic staat er vol mee, waarom reboot mijn foon steeds na flashen. Nou, je moet je foon S-Off maken. Drie replies eronder, weer iemand met dezelfde vraag 8)7

Het lijkt er gewoon op dat 4.4 roms dit nodig hebben, Rumrunner gebruiken om je hboot 1.54 S-off te maken is vrij makkelijk in ieder geval

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Klopt inderdaad, maar het is ook gewoon mogelijk om CWM recovery te gebruiken voor het flashen van Kitkat roms, maar ook daar geldt weer voor dat je de laatste (of een specifieke) versie nodig hebt. Het is daarbij ook nog eens per custom rom verschillend (soms twrp, some cwm vereist!), dus raadzaam om ook de startpost van het desbetreffende draadje op xda door te nemen.

En voor sommige custom roms geldt daarbij ook nog eens dat je S-off moet zijn. Wederom voor iedereen : lees de SP van het xda draadje eerst door voordat je begint. Ik ben hier namelijk zelf toentertijd ook tegenaan gelopen en heb vanwege deze reden mijn toestel S-off gemaakt (+SuperCID ivm GPE firmware op EU toestel).

[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 02-01-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik heb denk ik een probleem, mijn telefoon blijft hangen in het HTC scherm met de rode tekst dat deze build voor developent only is.

Wanneer ik de power knop ingedrukt houd zie ik de ledjes onder wel knipperen maar hij wil niet opnieuw starten

Ik heb Hboot versie 1.44 wou dus de telefoon S-off maken doormiddel van deze methode (Moonshine), bij de tweede herstart geeft hij aan dat ADB niet gevonden kan worden en hij breekt alles af.

Op dat moment is de telefoon dus aan het opstarten, en daar blijft hij in hangen.

De power off trick (power button indrukken tot dat het toestel opnieuw zal starten werkt niet)

Heeft iemand enig idee????

ps. het ingedrukt houden van de poweknop leid wel tot het knipperen van de ledjes, maar geen reboot.... Zou het verstandig zijn om de accu leeg te laten lopen (scherm staat tenslotte aan) en dan kijken als het toestel met power + vol down in de recovery kan komen?

fastboot reboot werkt niet, kan hij de telefoon niet vinden

[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 02-01-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 14:16

Tags NL

Harmful or Harmless?

Bullet NL schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:32:
het ingedrukt houden van de poweknop leid wel tot het knipperen van de ledjes, maar geen reboot....
Langer inhouden :) Je kan de powerknop inhouden tot hij knippert, dan nog langer inhouden en uiteindelijk gaat hij uit en weer aan. Powerknop en volume-down inhouden tot hij gaat knipperen, nog langer inhouden en daarna gaat hij rebooten

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Probeer eens :

- telefoon aan de lader en dan nog eens powerknop ingedrukt houden totdat telefoon herstart.
- anders bestaat er nog een truc waarbij je een zaklamp of andere felle lichtbron op de lichtsensor vd telefoon schijnt terwijl je de powertoets ingedrukt houdt totdat de telefoon herstart. Ja ik weet het klinkt als een broodje aap verhaal, maar het schijnt toch echt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
dafmay schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Nice indeed...'t is een leuk speeltje :) Je kunt de berichten van de afgelopen dagen doorlezen en dan weet je snel hoe&wat...
Ja prachtig ding en kom er zeker uit met dit topic. Maar ik kijk het toch ff aan de komende dagen, hoe Sense bevalt. Moet zeggen dat ik Blinkfeed wel wat vind hebben nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
dafmay schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:53:
Probeer eens :

- telefoon aan de lader en dan nog eens powerknop ingedrukt houden totdat telefoon herstart.
- anders bestaat er nog een truc waarbij je een zaklamp of andere felle lichtbron op de lichtsensor vd telefoon schijnt terwijl je de powertoets ingedrukt houdt totdat de telefoon herstart. Ja ik weet het klinkt als een broodje aap verhaal, maar het schijnt toch echt te werken.
HET WERKT!

De power toets + felle zaklamp!!!!

Dank dank dank!

Ik ben al jaren aan het rooten en rommen, lukt meestal ook aardig. Zit nu thuis met een longontsteking en dacht mijn telefoon ff bij te bengen met de laatste custom software. Kan er niet bij waarom hij niet S-off wil worden. Maar goed, dit heeft me zeker een aantal maand van mijn leven gekost ;) Mijn vrouw moppert al dat ik dit soort grappen niet voor het eten moet doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Bullet NL op 02-01-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
TradeMarkNL schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:56:
[...]

Ja prachtig ding en kom er zeker uit met dit topic. Maar ik kijk het toch ff aan de komende dagen, hoe Sense bevalt. Moet zeggen dat ik Blinkfeed wel wat vind hebben nl.
Blinkfeed is leuk, al was ik het na 1 dag zat haha... En inderdaad de afgelopen 2 pagina's staat vol met posts van mij en dafmay, als je die volgt kom je er zeker wel uit! En zo niet horen we het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Bullet NL schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:00:
[...]
HET WERKT!

De power toets + felle zaklamp!!!!

Dank dank dank!

Ik ben al jaren aan het rooten en rommen, lukt meestal ook aardig. Zit nu thuis met een longontsteking en dacht mijn telefoon ff bij te bengen met de laatste custom software. Kan er niet bij waarom hij niet S-off wil worden. Maar goed, dit heeft me zeker een aantal maand van mijn leven gekost ;) Mijn vrouw moppert al dat ik dit soort grappen niet voor het eten moet doen.
:) Hahaha...prachtig! Ps kun je Rumrunner niet gebruiken voor S-off, of is jouw hboot niet compatible? Het lukte bij mij namelijk middels rumrunner...ik stond versteld hoe makkelijk dat ging (3x klikken...that's it). Anyway...beterschap in ieder geval!
TradeMarkNL schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:56:
[...]

Jazeker...ik ook, het werkt prima en ziet er zeer gelikt uit. En het is ook nog eens uit te schakelen (vanaf android 4.3 dacht ik). Dan heb je zelf de keus wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Robertreyez schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:15:
[...]

Blinkfeed is leuk, al was ik het na 1 dag zat haha... En inderdaad de afgelopen 2 pagina's staat vol met posts van mij en dafmay, als je die volgt kom je er zeker wel uit! En zo niet horen we het wel :)
Op dit soort momenten kan ik genieten van zo'n forum...prachtige manier van ervaringen en tips delen...zo hoort het toch _/-\o_ (sorry voor deze klefheid ;) ben nog beetje in feest stemming)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 02-01-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik ben ook helemaal blij, maar vooral opgelucht ;)

Even een andere vraag, Android 4.1 heeft destijds meerde partities aangemaakt in het SD geheugen van de One.

Toen ik nog met clockworkmod recovery werkte schreef hij de nandroid back-ups weg op een partitie waar ik via de telefoon zelf (of wanneer ik hem aan mijn Windows systeem hang) niet bij kan.

Kan ik via ADB op een of andere manier inzichtelijk krijgen welke partities er nog meer zijn naast mijn /sd-card ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Met het idee dat die andere partitie wellicht niet meer gebruikt wordt, wat weer extra ruimte zou kunnen opleveren?
Het was destijds op de computer of met een app oid wel mogelijk.... Alleen geen idee meer precies hoe en wat... Ben destijds wel op de één of andere manier in die andere partitie geweest om wat backups te verwijderen die gemaakt waren, alleen geen idee meer hoe. Misschien dat google uitkomst biedt.

Kan me overigens niet herinneren dat dit bij de HTC One was, maar wel bij mn Galaxy S2 die ik toen update.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 02-01-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nee ik helaas ook ff geen idee hoe of wat precies mbt de partities. Dat kun je op xda best makkelijk nagaan of navragen denk ik. Ik weet wel dat ik een keer per ongeluk de sd kaart heb gewist (dom dom!). Na aansluiten van de One op de PC ging ik wat opschonen en niet-gebruikte mappen verwijderen als ook een map met de naam "storage". Die was, zo leek het, leeg. Niets was minder waar...het is blijkbaar een snelkoppeling oid naar de sd kaart. Enfin...stom en gelukkig had ik backup van alles (foto's en nandroids enz).

Een gewaarschuwd mens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314982

Om mijn HTC one om te zetten naar een GPE moet mijn telefoon s-off zijn toch?
Kom hier ook veel xposed tegen waar is dat voor wat kan je er mee?
Welke rom moet ik hebben om hem om te toveren tot een GPE of gewoon de standaard ROM van google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Hey,
Ik zou graag mijn HTC One (4.3, sense 5.5, stock) omzetten naar een goede (liefst originele) GPE versie.
Wel zou ik de Beats Audio en TV Remote (Via IR) functionaliteit graag willen houden.

Nu ben ik een leek als het aankomt op android flashen (Termen als s-off en s-on zeggen me al bijna niets, behalve dat het iets met security te maken heeft).

Ik heb al rond gezocht maar ik kan dus echt geen tutorial(s) vinden die stap voor stap uitlegt hoe ik mijn HTC One in een GPE (4.4.2) versie kan omzetten.

Ik ben namelijk bang als ik zelf nu zo aan de slag ga, ik eerder mijn telefoon zal bricken (Waarbij ik ook direct al mijn bestanden kwijt ben).

Zou iemand die wat meer ervaring heeft wat links kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 16:40
Hier krijg je je telefoon S-OFF zodat je hem om kunt zetten naar GPe: http://rumrunner.us/
Hoogstwaarschijnlijk heb je E11, maar dat moet je even goed controleren. De uitleg staat er verder gewoon bij.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358781

Het is even uitvogelen, maar als je via Google zoekt (of xda) dan kom je al een hele hoop tutorials tegen.
* R3NC0N heeft dit ook allemaal via Google gevonden.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Iemand hier toevallig al de laatste GPE FW geflashed (3.62.1700.1) ?

Ik zit momenteel nog op 3.58. Heb al een linkje gevonden, maar kan nergens vinden of deze verder ok is. Het moet eentje zijn zonder boot.img en recovery.

http://forum.xda-develope...?p=48734199&postcount=251

Alvast dank voor de input...

Nevermind...ik heb ondertussen de nieuwe FW al geflashed :)

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 14-01-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 09-05 07:58
Welke ROM kan geadviseerd worden voor de beste batterij duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

heb nu al heel wat ARHD roms gehad op mijn HTC one.. zeer tevreden mee.
vraag me alleen 1 ding af weet niet of het met deze rom te maken heeft maar stel de vraag toch even hier:
in de instellingen staat dat ik 22GB gebruks heb. (groot deel daarvan staat bij ''overige'') maar als ik mijn HTC aan mijn laptop hang via usb en in de verkenner kijk hoeveel er gebruikt is per map kom ik op nog geen 4 GB uit.. hoe kan dit?

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 14-01-2014 14:35 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Hoi Tweakers,

heb wat kleine vraagjes en terugzoeken in het topic duurt een eeuwigheid en vind geen duidelijke antwoorden, mocht iemand dit kunnen beantwoorden; mijn dank is groot.

1. Is er inmiddels een 'risico vrije' manier om te rooten? Ik bedoel dan zonder dat HTC dit 'kan zien' bij reperatie ofzo. Ik weet nog dat het in het begin vrijwel niet mogelijk was (verdween weer na restart oid).

2. Wat is de beste Sense based rom? Ik zoek eigenlijk vooral batterij verbetering en het verwijdereen van alle onzin apps die ik niet gebruik. Vind Sense verder prima.

3. is er al een (stable) sense based rom met KitKat? of moeten er dan concessies worden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:59

AndereKoekoek

Ping! Pong?

FloggingHank schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:44:
Hoi Tweakers,

heb wat kleine vraagjes en terugzoeken in het topic duurt een eeuwigheid en vind geen duidelijke antwoorden, mocht iemand dit kunnen beantwoorden; mijn dank is groot.

1. Is er inmiddels een 'risico vrije' manier om te rooten? Ik bedoel dan zonder dat HTC dit 'kan zien' bij reperatie ofzo. Ik weet nog dat het in het begin vrijwel niet mogelijk was (verdween weer na restart oid).

2. Wat is de beste Sense based rom? Ik zoek eigenlijk vooral batterij verbetering en het verwijdereen van alle onzin apps die ik niet gebruik. Vind Sense verder prima.

3. is er al een (stable) sense based rom met KitKat? of moeten er dan concessies worden gedaan?
1. Weet ik zo niet... Via HTC zelf geunlocked
2. ViperOne is een erg goede rom. Ik heb mijn telefoon nog nooit hoeven op te laden gedurende de dag. Zit veel op facebook en whatsapp en heb 's avonds vaak nog 40% over ongeveer.
Daarnaast zit er een Aroma installer bij de rom en kun je tijdens de installatie een aantal instellingen kiezen, waaronder de apps die je wilt verwijderen uit Sense.

Daarnaast de Elemental-X kernel van Flar, zodat je bijvoorbeeld met een dubbele tap op de onderste 2cm van de scherm de telefoon uit slaapstand kunt halen. Dat ben je zo gewend!
Er zit pocket detection bij, zodat hij dit niet in je broekzak gaat doen.

3. Zie antwoord 2. Ik zit al enkele weken op Android 4.4 met Sense 5.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 26-03 09:49
Floris-K schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:56:
[...]

1. Weet ik zo niet... Via HTC zelf geunlocked
Tnx voor je antwoorden! Vervalt je garantie niet wanneer je die via HTC doet? Ik kan daar nooit een definitief antwoord op vinden. de site van HTC laat dat ook verdacht in het midden met halve antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

FloggingHank schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:10:
[...]
Tnx voor je antwoorden! Vervalt je garantie niet wanneer je die via HTC doet? Ik kan daar nooit een definitief antwoord op vinden. de site van HTC laat dat ook verdacht in het midden met halve antwoorden.
Het is voor mij ook niet helemaal duidelijk. Ene keer lees je dat je helemaal geen garantie meer hebt en de andere keer dat ze op hun vingers zijn getikt hierover. Dat ze bijvoorbeeld schade aan processor door oververhitting niet onder garantie repareren, maar constructiefouten weer wel. Constructiefouten kan namelijk niet ontstaan door een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31

Pogostokje

* twiet *

Floris-K schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:56:
Daarnaast de Elemental-X kernel van Flar, zodat je bijvoorbeeld met een dubbele tap op de onderste 2cm van de scherm de telefoon uit slaapstand kunt halen. Dat ben je zo gewend!
Er zit pocket detection bij, zodat hij dit niet in je broekzak gaat doen.
Ik ben bij dit soort features altijd bang dat dit stroom slurpt. Moet daarvoor bijvoorbeeld niet continu het schermpje aan blijven staan (niet het licht, maar de touchscreen) wat slecht is voor scherm of batterijduur?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Pogostokje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:21:
[...]

Ik ben bij dit soort features altijd bang dat dit stroom slurpt. Moet daarvoor bijvoorbeeld niet continu het schermpje aan blijven staan (niet het licht, maar de touchscreen) wat slecht is voor scherm of batterijduur?
Nee hoor dat valt mij heel erg mee. Met EX kernel en DT2W actief haal ik zeer goede accuduur. Dit blijft overigens altijd gewoon uitproberen...je kunt alles naderhand weer uizetten als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ook ik haal een goede accuduur. Heb 's avonds om 23.00 nog 20-40% over.
Zit gedurende de dag veel op whatsapp en af en toe op facebook.
Wifi staat de hele dag aan en ook bluetooth als ik van/naar het werk ga.

Ik speel alleen vrijwel geen spelletjes op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cafaro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-03 12:12
Beginnersvraagje: is het mogelijk om de One te unlocken zonder te registreren bij htcdev.com?

Ik heb hboot 1.55 en als ik het goed begrijp werkt revone vanaf 1.54 niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 572772

Weet iemand waar in Nederland je via JAVACARD S-off kunt krijgen?
Mijn ONE was kapot en heb hem later repareren en heb nu dus HBOOT 1.55.
Het heeft me twee maanden gekost om mijn garantie te claimen.
Dus laat staan als ik via de HTC dev tool mijn ONE unlock.
Ik weet zeker dat alles wat er dan mis gaat door het Rooten zal komen volgens HTC.

Dus de vraag waar kan ik via JAVACARD mijn ONE S-off-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 14:18

Convoy

g44p

cafaro schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:00:
Beginnersvraagje: is het mogelijk om de One te unlocken zonder te registreren bij htcdev.com?

Ik heb hboot 1.55 en als ik het goed begrijp werkt revone vanaf 1.54 niet meer...
kan alleen als je S-OFF hebt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2470340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Laatst online: 10-05 11:04
cafaro schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:00:

Dit gaat helaas (nog) niet. De andere methodes naast revone hebben een unlocked toestel nodig.
Ik heb hem eerst gewoon unlocked via htcdev. In de praktijk is het zeer ongebruikelijk dat een provider die database nakijkt in het geval van een garantieprobleem.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cafaro
  • Laatst online: 25-03 12:12
KirovAir schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:43:
[...]

Dit gaat helaas (nog) niet. De andere methodes naast revone hebben een unlocked toestel nodig.
Ik heb hem eerst gewoon unlocked via htcdev. In de praktijk is het zeer ongebruikelijk dat een provider die database nakijkt in het geval van een garantieprobleem.
Dat dacht ik al. Toch maar gewoon via hcdev geünlockt. Heb na wat worstelingen ook S-OFF. rumrunner exploit werkte namelijk niet op Linux (hoewel adb en fastboot perfect werkte), daarna op Windows succesvol uitgevoerd.

Nu draai ik Google Edition 4.4.2 RUU met root. Bevalt me nu al een stuk beter dan Sense.

Ben benieuwd of ik met de stock recovery nu ook OTA updates krijg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
hoe is de batterij duur van de niet sense roms? ik twijfel een beetje om er stock of cyanogenmod op te zetten.

cyanogenmod ook op een nexus 5 draaien en dat werkt echt geweldig.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
cafaro schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:24:
[...]Nu draai ik Google Edition 4.4.2 RUU met root. Bevalt me nu al een stuk beter dan Sense.
raydekok schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:57:
hoe is de batterij duur van de niet sense roms? ik twijfel een beetje om er stock of cyanogenmod op te zetten.
Sinds ik een aantal maanden geleden ben overgestapt naar GPE ipv Sense, heb ik niet meer achterom gekeken. Een wereld van verschil en dat zal voor iedereen persoonlijk zijn, maar het bevalt mij uitstekend.

Batterijverbruik is m.i. vergelijkbaar (mbt dezelfde setup incl kernel, en hetzelfde gebruik vd telefoon), er zit niet veel verschil tussen. Maar nogmaals...dit is per gebruiker altijd verschillend mbt welke apps je gebruikt en wat er allemaal op de achtergrond draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
FloggingHank schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:44:
Hoi Tweakers,

Net na een 3e reperatie (microfoon ging steeds kapot), een nieuwe telefoon gekregen. In alle gevallen heb ik voordat ie naar reperatie ging een stock rom erop gezet. Recovery stond altijd op TRWP en ook kon je in de startup zien dat ie tampered was. Maar ze deden er niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hebben meerdere mensen het probleem gehad dat na het flashen van een update oid, de bluetooth het niet meer goed deed. Dat wil zeggen dat mijn parrot carkit nu steeds tijdens het synchroniseren zichzelf opstart en een melding geeft dat het bestandsformaat niet compatible is...

Al geprobeerd om een eerdere versie van de rom (viper) er terug over heen te zetten (dirty flash) maar zonder resultaat. Ben dus bang dat ik weer een schone flash moet doen en dus alles weer handmatig kan gaan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nee, heb geen problemen met de mk 9100.
Heel wat roms gehad, waaronder viper. Nooit issues gehad.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vreemd dat ik het al wel een aantal keer gehad heb (ook met de Galaxy S2).
Nou ja ga wel weer van voor af aan beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik wil mijn HTC weer helemaal terug zetten naar orgineel staat ivm verkoop. Heb op dit moment Viper rom erop staan, maar wil terug naar stock. Nu zie ik in de startpost dat er 2 manieren zijn, waarbij RUU nog niet mogelijk is.
• Gebruik maken van de RUU. Er is op dit moment nog geen RUU beschikbaar voor de One
Is bovenstaand nog actueel? Want ik heb bv volgende guide gevonden : http://htc-one.wonderhowt...warranty-repairs-0149204/

[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 23-01-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
K%tzooi, heb denk mn One vernaggelt..

Rooten ging prima, S-off ook. Allemaal volgens deze instructies:
http://htconeroot.com/htc...kat-and-root-for-htc-one/

Daarna de ROM en RADIO gedownload en gektmopieerd naar de HTC. Vervolgens in het TWRP menu gekozen voor 'install'.
Al snel kreeg ik foutmeldingen als ''e: unable to mount to system''.. en vervolgens blijft 'ie bij 't opstarten hangen op het HTC logo.

Ik kan nog in het TWRP menu komen, maar hij wilt niks mounten. De PC ziet de One ook niet meer als externe opslag, dus ik kan er geen nieuwe files op zetten.

Kan iemand mij helpen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
Sideload heeft de truuk gedaan! Voor iedereen die z'n bootloader verpest: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317986

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 17:48
raydekok schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:57:

cyanogenmod ook op een nexus 5 draaien en dat werkt echt geweldig.
Ik heb Cyanogenmod 10.2 Official Release gehad op me One, maar ik was er niet heel erg tevreden over, mijn telefoon werdt veels te snel veels te warm omdat ik denk dat ie die batterij optimalisatie miste en regelmatig te hoog draaide.

Met ViperOne geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Laatst online: 01-01 09:24
Hey

Ik gebruik sinds een paar dagen de Viper Rom 4.3.0.

Echter doet mijn notificatie licht het niet meer. Ik zie dat je hem onder "dim options" kan uitzetten, maar ik kan deze optie nergens vinden.

Iemand die mij erbij kan helpen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke ROM raden jullie aan voor beste batterij gebruik. GPE ROM of Viper one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik gebruik Viper en die gaat in mijn situatie prima om met de accu ... hele dag wifi / 3g + sync aan staan (push) en gebruik hem gemiddeld 3 uur (schermtijd) en tegen 23:30 op de lader met meestal nog 40% lading over vanaf 06:00 's ochtends.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
Anoniem: 314982 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:
Welke ROM raden jullie aan voor beste batterij gebruik. GPE ROM of Viper one?
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je je telefoon gebruikt maar in theorie zal GPE een iets betere batterijduur hebben dan Viper (er vanuit gaande dat je de standaard kernel gebruikt). In de praktijk zal je echter weinig verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grimmie187 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:11:
[...]

Hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je je telefoon gebruikt maar in theorie zal GPE een iets betere batterijduur hebben dan Viper (er vanuit gaande dat je de standaard kernel gebruikt). In de praktijk zal je echter weinig verschil merken.
OK bedankt voor je antwoord geen super groot verschil dus dan ga ik denk ik die Viper proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Di General
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:02
Hallo!

Na de positieve reacties op dit forum over de one heb ik besloten er ook een aan te schaffen. Prachttoestel! Toen ik het echter wou updaten van 4.0 naar een nieuwere versie zei mijn toestel me dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn. Na wat verder zoeken bleek dat ik een 'test device' in mijn handen had (bij 'tell htc and error reporting' onder instellingen).

Ik heb ondertussen zelf wat opzoekingswerk achter de rug. Blijkbaar is mijn One s-off. Ik ben echter nog niet toe aan al dat tweaken en wens de standaard software op mijn toestel. Via xda vond ik de volgende link:
http://www.htc1guru.com/downloads/ruu-file-downloads/
Als ik het correct lees kan ik mijn htc one op die standaard software krijgen door hem aan te sluiten op de pc en zo'n ruu exe te volgen, of ben ik verkeerd?

Is het bovendien wel veilig om dit te doen, zou die HTC s-off gemaakt zijn door de verkoper met een reden?

Hopelijk kan iemand me helpen!

Hieronder zet ik nog eens wat mijn H-boot mij vertelde:

M7-ulpvt ship S-OFF rh
CID - 11111111
Hboot - 1.43.0000
Radio - 4A.13.3227.06
Opendsp - V26120.274.0202
eMMC - BODT
Feb 7 2013.21:52

HBOOT

faastboot
recovery
factory reset
simlock
imagecrc
show barcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 17:17
[quote]Di General schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 04:40:
Hallo!
........

Is het bovendien wel veilig om dit te doen, zou die HTC s-off gemaakt zijn door de verkoper met een reden?

Hopelijk kan iemand me helpen!

Gefeliciteerd met je aankoop! In mijn ogen heb je alleen maar voordeel met een s-off toestel. Tevens heb je ook super cid. Je kunt dus gemakkelijk firmware en radio updaten. De RUU welke je gelinkt hebt is een developer edition. Is dat wat je wil of wil je de EU WWE? Je kan zoeken op xda naar stock roms verschillende versies trouwens. Degene waar je naar linkt vereist ook h-boot 1.44. Die zul je eerst daarnaar moeten upgraden.

Zoek een rom welke je wil hebben bijvoorbeeld hier http://forum.xda-develope...ch.php?searchid=252161448

Zet de rom op je sd kaart

vervolgens

Wat ik zou doen is even goed lezen in dit topic voor het upgraden van je h-boot en firmware http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316726

Als je je firmware e.d hebt geupgrade en je recovery hebt geinstalleerd dan de rom flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu viper one geïnstalleerd maar vind de batterij best snel leeg gaan. Las iemand die had hem ook geïnstalleerd en die na een hele dag nog 40% over
Heb er niet veel opgedaan alleen beetje Twitter Facebook en op ad kijken.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2lxwebo.png

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/dpg1gh.png

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2z3qgef.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 17:17
Anoniem: 314982 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:39:
Heb nu viper one geïnstalleerd maar vind de batterij best snel leeg gaan. Las iemand die had hem ook geïnstalleerd en die na een hele dag nog 40% over
Heb er niet veel opgedaan alleen beetje Twitter Facebook en op ad kijken.
Meestal kun je de batterijduur pas kritisch bekijken na een aantal charge cycles. Ik heb met ViperOne een prima batterijduur. 2 dagen is haalbaar met normaal gebruik. Tevens is batterijduur van heel veel factoren afhankelijk. Daar zijn genoeg topics over te vinden op xda overigens. (gebruik in elk geval nooit een app killer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 11:17
Sinds gisteravond probeer ik mn htc te unlocken, maar helaas ik kom maar niet verder.
Ik heb het pakketje gedownload van HTConeRoot.com en netjes de drivers geinstalleerd.
Ontwikkelaars modus aangezet met een vinkje bij usb debugging.

Toestel aangesloten, ik zie geen fouten in mijn apparaatbeheer van windows 7, maar ik krijg ADB niet aan de praat. Ik krijg de melding adb: unable to connect for backup

Of ik de HTC sync manager nou aan of uit heb, dit maakt geen verschil.
Ook heb ik al usb drivers gedownload via XDA en deze geinstalleerd maar helaas maakt geen verschil.
Ook heb ik al geprobeerd adb te gebruiken zonder usb debugging maar helaas...

iemand toevallig een schopje in de goede richting?

Oplossing gevonden door eerst de HTC One X handel van de laptop te verwijderen.....

[ Voor 6% gewijzigd door etienne001 op 04-02-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-05 19:53
Ik dacht het hier ook even te proberen:
donnie1992 in "[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen"
Toestel is volledig stock, dus nooit geroot of iets met de bootloader gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 20:57
Ik heb een zwaar probleem ! :( Mijn Htc One wil niet meer in recovery en mijn pc ziet de Htc niet meer.

Heb geprobeerd om de Rom Android_Revolution_HD-One_51.0 te instaleren, maar hij start nu niet meer op en ik kom ook niet meer in de recovery 8)7 Hoe kan ik toch nog in mijn telefoon komen om terug te gaan naar mijn oude gebackupte rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
Sideload...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
Dat zou ik wel willen, maar mijn pc ziet de telefoon helemaal niet.

Bij het aansluiten zegt hij usb apparaat niet herkend :'(

Als ik maar in recovery zou komen, dan kan ik mijn oude rom terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powernout
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11-2023
SYQ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:46:
Ik wil mijn HTC weer helemaal terug zetten naar orgineel staat ivm verkoop. Heb op dit moment Viper rom erop staan, maar wil terug naar stock. Nu zie ik in de startpost dat er 2 manieren zijn, waarbij RUU nog niet mogelijk is.

[...]

Is bovenstaand nog actueel? Want ik heb bv volgende guide gevonden : http://htc-one.wonderhowt...warranty-repairs-0149204/
Ik wil dit ook doen maar kan inderdaad geen RUU vinden. De enige reden dat ik het doen wil is om de 4g update van T-Mobile erop te zetten want ik kan met deze root niet updaten. Of weet iemand een andere manier om de T-mobile update erop te krijgen??

"A Person who eats Cornflakes is a Cereal Killer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
  • Laatst online: 17-01 12:16
Vandaag heb ik een poging gedaan mijn HTC one van een nieuwe rom te voorzien. Custom rom flashen heb ik al meerdere keren gedaan, ook op de s2 en s3 maar dit keer ging het fout.
Hij gaf een fout aan in de installatie en gaf vervolgens aan dat er iets fout was met de root van CWM.
Nu zit de telefoon helemaal vast. Ik kom niet meer in CWM en kan via fastboot op de pc er ook geen nieuwe recovery opzetten. Booten in een recovery lukt ook niet via fastboot. Wanneer ik mijn telefoon opstart komt hij in een loop waarin hij naar CWM wilt en vervolgens weer reboot.

Heeft iemand enig idee hoe en of ik hier uit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Thijmenlob schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:47:
Vandaag heb ik een poging gedaan mijn HTC one van een nieuwe rom te voorzien. Custom rom flashen heb ik al meerdere keren gedaan, ook op de s2 en s3 maar dit keer ging het fout.
Hij gaf een fout aan in de installatie en gaf vervolgens aan dat er iets fout was met de root van CWM.
Nu zit de telefoon helemaal vast. Ik kom niet meer in CWM en kan via fastboot op de pc er ook geen nieuwe recovery opzetten. Booten in een recovery lukt ook niet via fastboot. Wanneer ik mijn telefoon opstart komt hij in een loop waarin hij naar CWM wilt en vervolgens weer reboot.

Heeft iemand enig idee hoe en of ik hier uit kan komen?
Met een hele vele zaklamp in de lichtsensor schijnen en power knop ingedrukt houden (lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
Bullet NL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:12:
[...]

Met een hele vele zaklamp in de lichtsensor schijnen en power knop ingedrukt houden (lang)
Dat helpt helaas niet:(. Het is niet zo dat hij helemaal niets doet. Hij reboot alleen continu omdat er geen werkende rom op staat en hij probeert om de reboot in recovery te komen maar ook die werkt niet.
Als ik in fastboot probeer factory reset te doen dan wilt hij ook naar CWM (die het dus niet doet).
Via mijn pc een nieuwe recovery booten of flashen lukt ook niet, hij reageert nergens op. In cmd geeft hij "waiting for device" aan.

Nog andere opties? Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar ziet je laptop de telefoon wel? Heb je wel de juiste drivers geïnstalleerd op de pc?

Gebruik anders eens zo'n alles in 1 pakket om firmware, recovery ed te flashen... Wel dan de drivers zoals beschreven en wellicht handmatig nog even schakelen tussen fastboot en bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
l3art schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:52:
Maar ziet je laptop de telefoon wel? Heb je wel de juiste drivers geïnstalleerd op de pc?

Gebruik anders eens zo'n alles in 1 pakket om firmware, recovery ed te flashen... Wel dan de drivers zoals beschreven en wellicht handmatig nog even schakelen tussen fastboot en bootloader.
Na wat drivers geïnstalleerd te hebben kan ik wel weer verbinding maken met de telefoon via fastboot. Ik heb CWM en twrp geflashed maar hij wilt hier niet in booten. Hij geeft heel kort het bootlogo van beide recovery mods maar daarna reboot hij weer.

Wat bedoel je precies met een alles in 1 pakket? Heb je toevallig een voorbeeld hiervan of een idee waar ik deze kan vinden? En hoe installeer ik zo'n pakket? Gaat dit via de pc met fastboot of moet ik hiervoor toegang tot mijn telefoon hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Thijmenlob op 10-02-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
Thijmenlob schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:21:
[...]

Na wat drivers geïnstalleerd te hebben kan ik wel weer verbinding maken met de telefoon via fastboot. Ik heb CWM en twrp geflashed maar hij wilt hier niet in booten. Hij geeft heel kort het bootlogo van beide recovery mods maar daarna reboot hij weer.

Wat bedoel je precies met een alles in 1 pakket? Heb je toevallig een voorbeeld hiervan of een idee waar ik deze kan vinden? En hoe installeer ik zo'n pakket? Gaat dit via de pc met fastboot of moet ik hiervoor toegang tot mijn telefoon hebben?
Hoi ik heb dezelfde problemen, maar welke drivers heb jij geinstaleerd ??

Ik krijg helemaal geen connectie met telefoon.

Heb jij al een keer in adb :" fastboot erase cache" gedaan?

Dit zou het probleem met recovery moeten oplossen!

Gr Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat kan het inderdaad ook nog zijn ja. Niet aan gedacht. Cache legen en dan kan je zomaar wel in de recovery komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 09:33
Iemand zin om m'n HTC one terug te zetten naar de officiële Rom + OTA en Zonder sporen van rooten. Ben m'n CM rom zat en krijg veel te vaak de melding dat er geen simkaart in zit. + ben ik niet te verstaan als ik bel..

Heb thuis een win7 bak waar adb niet op werkt, en een 8.1 laptop waar ik m'n drivers niet aan de gang krijg.
Wil het elke keer opnieuw proberen maar word er helemaal gestoord van...

Iemand in de buurt van Roosendaal die even een middagje m'n HTC wil't un-rooten? :')

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
Bedankt voor de hulp, hij doet het weer! Het lag aan de drivers op de pc, na het installeren van verschillende drivers kwam hij er wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
l3art schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:37:
Dat kan het inderdaad ook nog zijn ja. Niet aan gedacht. Cache legen en dan kan je zomaar wel in de recovery komen.
Ik heb het 1 en ander op de laptop( windows 7 ) van mijn vriendin geinstaleerd.
Nu kon ik wel contact maken met mijn htc ;)
Heb de htc usbdriver geinstaleerd en de all in one kit en cache geleegd.
Nu kan ik wel in recovery komen en backup terug zetten _/-\o_

Dus mensen windows 8 kan ook een probleem zijn !! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Noctonix schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:04:
Iemand zin om m'n HTC one terug te zetten naar de officiële Rom + OTA en Zonder sporen van rooten. Ben m'n CM rom zat en krijg veel te vaak de melding dat er geen simkaart in zit. + ben ik niet te verstaan als ik bel..

Heb thuis een win7 bak waar adb niet op werkt, en een 8.1 laptop waar ik m'n drivers niet aan de gang krijg.
Wil het elke keer opnieuw proberen maar word er helemaal gestoord van...

Iemand in de buurt van Roosendaal die even een middagje m'n HTC wil't un-rooten? :')
Maar waarom de moeite doen om helemaal te unrooten? Waarom niet gewoon een zo goed als stock rom installeren als ARHD oid? Simpeler en sneller gewoon installeren via je recovery en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
l3art schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:58:
[...]

Maar waarom de moeite doen om helemaal te unrooten? Waarom niet gewoon een zo goed als stock rom installeren als ARHD oid? Simpeler en sneller gewoon installeren via je recovery en klaar ben je.
Het is me al gelukt stock sense erop te plempen! :)
Ik wilde stock sense voor als ik hem aan iemand overdraag als ik een nieuwe wilt. en de oude rom gaf teveel gedoe..

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er zijn ook roms die stock zijn maar met root. Maar prima dat het gelukt is. Iedereen weer happy... totdat het weer begint te kriebelen en je toch weer meer wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
l3art schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:31:
Er zijn ook roms die stock zijn maar met root. Maar prima dat het gelukt is. Iedereen weer happy... totdat het weer begint te kriebelen en je toch weer meer wil ;)
Haha ik ken mezelf, en dat zal niet lang duren :') maar ik weet nu wat ik nodig heb.
Merk wel dat Sense toch een tikkeltje vlotter werkt dan stock of CM

Freedom for everyone..

• Richard35
Richard35 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:21:
[...]

Ik heb het 1 en ander op de laptop( windows 7 ) van mijn vriendin geinstaleerd.
Nu kon ik wel contact maken met mijn htc ;)
Heb de htc usbdriver geinstaleerd en de all in one kit en cache geleegd.
Nu kan ik wel in recovery komen en backup terug zetten _/-\o_

Dus mensen windows 8 kan ook een probleem zijn !! :(
Hmmm na een paar dagen blijf ik problemen houden! :o

Kan nu helemaal geen Roms meer instaleren die het doen :(

Hoe kan ik de backups op mijn pc zetten en daarna mijn htc compleet formateren ofzo?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gewoon je telefoon met ee USB kabel aansluiten en je backups verslepen naarje computer.

• Richard35
l3art schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:10:
Gewoon je telefoon met ee USB kabel aansluiten en je backups verslepen naarje computer.
Waar staan de backups dan ? 8)7

En daarna hoe kan ik mijn htc zover leeg maken dat hij weer roms wil instaleren!
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste