Robertreyez schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:56:
Mmm... interessant

Ja want zag b.v. dat mensen hun tel GPE maken en dan alsnog een custom rom eroverheen flashen, maar lijkt me een beetje overbodig dan? Ja had verschillende tools gezien, rumrunner, revone.. Maar zal rumrunner checken.
Maar heb ook termen als RUU voorbij zien komen en wat dat is weet ik niet precies... jij hebt verder geen andere radio firmwares e.d. geflashed? Alleen je tel s-off gemaakt en alles gedaan met CID enzo? Merk je trouwens veel verschil qua battery-life? (Viper t.o.v. GPE)
In volgorde van gebruik op mijn One :
- Toestel eerst slechts ge-root : diverse Sense roms (Viper, Maximus, ARHD, Sinless) gebruikt tm Android versie 4.4
- Daarna een GPE Android 4.3 custom rom geflashed en een tijdje gebruikt
- Daarna nieuwe GPE firmware geflashed, omdat dit werd aangeraden, en omdat ik gewoonweg een nieuwsgierig mannetje ben

- Voor deze laatste stap was echter wel S-off vereist en SuperCID (vanwege Europese versie telefoon anders niet compatible met USA versie GPE firmware) ; dit middels Rumrunner gedaan (rumrunner of revone is weer afhankelijk van jouw bootloader versie)
- Daarna Kitkat 4.4.2 custom rom (Sinless) geflashed....en sindsdien niet meer terug gekeken
Vwb batterijverbruik, daar zit m.i. weinig verschil tussen Sense en GPE roms. Maar dat is natuurlijk van veel zaken afhankelijk, en in een Sense rom zit nu eenmaal veel meer (rotzooi). Ter vergelijking een GPE custom rom ongeveer 350Mb, een Sense custom rom zit al snel aan +1GB.
Kortom...jij kunt gewoon een GPE rom op je toestel flashen zonder problemen. Als je een Kitkat 4.4... rom wilt, dan zul je veelal eerst S-off (en SuperCID) moeten. Maar dit is afhankelijk van de rom...dus kijk de startpost van de betreffende rom erop na.
Firmware flashen is verre van noodzakelijk...is meer iets voor de echte OCD types (zoals ik) hahaha