Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Hallo,

ik draai op mijn htc one nog steeds de 4.2.2 elementalx kernel, dacht dat ik geen ota updates meer kon krijgen maar sinds een dag of twee sta ik nu met de 4.3 update van 675mb groot klaar.
Is me niet duidelijk of ik deze kan installeren of niet, durf het ook niet meteen te proberen vooraleer ik er meer van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Hallo allemaal,

De laatste tijd heb ik wat onderzoek gedaan naar het omzetten van een Stock HTC One naar een HTC One Google Edition. Er zijn verschillende stappenplannen te vinden online, maar uit al die verschillende handleidingen roepen bij mij eenzelfde vraag op.

Klopt het dat er geen 'officiele' Google-Edition rom is? Ik kan enkel GE-ROMS vinden die aangepast zijn en dus geen OTA-ondersteuning hebben.

Heeft iemand van jullie zijn HTC One omgezet naar een Google Edition en zo ja, heb je OTA-ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
adgjm schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:13:
Hallo allemaal,

De laatste tijd heb ik wat onderzoek gedaan naar het omzetten van een Stock HTC One naar een HTC One Google Edition. Er zijn verschillende stappenplannen te vinden online, maar uit al die verschillende handleidingen roepen bij mij eenzelfde vraag op.

Klopt het dat er geen 'officiele' Google-Edition rom is? Ik kan enkel GE-ROMS vinden die aangepast zijn en dus geen OTA-ondersteuning hebben.

Heeft iemand van jullie zijn HTC One omgezet naar een Google Edition en zo ja, heb je OTA-ondersteuning?
Jepz, ik heb deze guide gevolgd en enkel mijn CID veranderd (verder S-OFF, UNLOCKED gelaten) en heb de 4.3 RUU erop gezet en kreeg netjes een kleine OTA binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ben erg benieuwd naar de eerste GE 4.4 rom.
Op mijn sensation heb ik het laatste jaar CM roms gedraaid en heb Sense eigenlijk nooit gemist.

Op de One eigenlijk wel sinds het begin vastgehouden aan Sense based roms, maar dat is eigenlijk meer omdat er al vrij snel een 4.3 sense leak beschikbaar was. Daarnaast duurde S-off behoorlijk lang en kon ik dus geen volledige transformatie voor elkaar krijgen ;)
Verwacht dat de 4.4 based (wellicht sense 6.0?!) wat langer op zich zal laten wachten dus ik denk wel dat ik mijn toestel binnenkort (tijdelijk) omtover tot een GE.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
... dus ik denk wel dat ik mijn toestel binnenkort (tijdelijk) omtover tot een GE.
Fixed that for you me ;)

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

Ik vind de stock rom voor nu nog prima en had geroot en CWM geinstalleerd om Greenify, Titanium en een ad blocker te installeren. Echter, na een reboot ben ik mijn root weer kwijt. Hoe kan ik dit voorkomen?

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Mijn telefoon heb ik nu gerood. Nu is mijn vraag welke rom vinden jullie het beste Kwa batterij verbruik?
Heb nu viper one geïnstalleerd maar vind de batterij best snel leeg gaan.Beetje internetten via wifi en ik zit zo op 91%.Bij energie in instellingen zie ik pas 13 minuten staan.

[ Voor 10% gewijzigd door legioen12 op 14-11-2013 12:17 ]

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

legioen12 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:12:
Mijn telefoon heb ik nu gerood. Nu is mijn vraag welke rom vinden jullie het beste Kwa batterij verbruik?
Heb nu viper one geïnstalleerd maar vind de batterij best snel leeg gaan.Beetje internetten via wifi en ik zit zo op 91%.Bij energie in instellingen zie ik pas 13 minuten staan.
Ik gebruik zelf de volgende setup, erg over te spreken kwa batterij verbruik:

[ROM] MaximusHD 21.0.0
[KERNEL] Stock
[RADIO] 4A.21.3263.04
[FIRMWARE] 3.62.401.1
[RECOVERY] TWRP 2.6.3.0 touch
[OTHER] S-OFF & CID 1111111

ROM is hier te vinden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2189373

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Switchie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:01:
Ben erg benieuwd naar de eerste GE 4.4 rom.
Op mijn sensation heb ik het laatste jaar CM roms gedraaid en heb Sense eigenlijk nooit gemist.

Op de One eigenlijk wel sinds het begin vastgehouden aan Sense based roms, maar dat is eigenlijk meer omdat er al vrij snel een 4.3 sense leak beschikbaar was. Daarnaast duurde S-off behoorlijk lang en kon ik dus geen volledige transformatie voor elkaar krijgen ;)
Verwacht dat de 4.4 based (wellicht sense 6.0?!) wat langer op zich zal laten wachten dus ik denk wel dat ik mijn toestel binnenkort (tijdelijk) omtover tot een GE.
Hier draait GE 4.3 (ARHD 4.1) zeer goed (en vooral erg soepel&snel). Ik gebruik 'm icm ElementalX kernel (CPU 1998Mhz, GPU 531, UV 750).

Het enige dat ik een beetje mis met GE is de Sense camera (+ Zoe en Gallery). Zou mooi zijn als deze binnenkort weer kan worden ge-port (als framework het toelaat op Android 4.4). Weinig kans maar goed...(koe&haas verhaal) ;)

http://forum.xda-develope...hp?p=43404174&postcount=1

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 14-11-2013 12:39 . Reden: linkje toegevoegd ]

• legioen12
  • Laatst online: 07-02-2022
Convoy schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:23:
[...]
Ik gebruik zelf de volgende setup, erg over te spreken kwa batterij verbruik:

[ROM] MaximusHD 21.0.0
[KERNEL] Stock
[RADIO] 4A.21.3263.04
[FIRMWARE] 3.62.401.1
[RECOVERY] TWRP 2.6.3.0 touch
[OTHER] S-OFF & CID 1111111

ROM is hier te vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2189373
Ga er is naar kijken bedankt Waar kan ik de stock kernel vinden?

• Convoy

Convoy

g44p

legioen12 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:47:
[...]

Ga er is naar kijken bedankt Waar kan ik de stock kernel vinden?
Die zit al in de ROM ;)

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Welke HBOOT heb je hier voor nodig? of praat ik nu wartaal :p

Freedom for everyone..

• Convoy

Convoy

g44p

Noctonix schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:25:
[...]

Welke HBOOT heb je hier voor nodig? of praat ik nu wartaal :p
kun je gewoon gebruiken met iedere willekeurige hboot, enige wat je nodig hebt is:

"Make sure your device is unlocked or have s-off
Download ROM and put it on internal sdcard
Put device in bootloader mode (Power + Volume Down)
Enter Recovery and do wipe first
Find in Recovery "Choose zip from sdcard" choose appropriate zip file
Proceed steps that Aroma installer gives
Reboot device after finishing installation"

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb nog steeds issues met het s-off maken.
De fatal fuck it blijft maar terug komen, diverse roms geprobeerd.
Zijn maar n handje vol mensen die er ook last van hebben als ik google afstruin.
Iemand toevallig ergens een oplossing voorbij zien komen?

Hoi!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

EWK schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:00:
Ik heb nog steeds issues met het s-off maken.
De fatal fuck it blijft maar terug komen, diverse roms geprobeerd.
Zijn maar n handje vol mensen die er ook last van hebben als ik google afstruin.
Iemand toevallig ergens een oplossing voorbij zien komen?
Nog nergens een oplossing gezien, ik heb het destijds voor elkaar gekregen met de volgende "specs"
- rom; mike's 4.2.2 rom
- kernel; stock
- hboot; 1.54
- recovery; twrp (geen idee welke versie het destijds was)
- unlock; jeps, al eerder via htcdev unlock

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• EWK
  • Niet online

EWK

Thanks voor t antwoord.
Ik heb n stock kernel, hboot 1.54, cwm recovery en ook een htcdev unlock.
Zal eens kijken naar mikes 4.2.2 als ik straks weer wat meer tijd heb.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Mij lukt het ook niet om mijn toestel S-OFF te krijgen.. Met zowel Rumrunner als Moonshine (HBOOT 1.55) krijg ik errors. Helaas maar even blijven hangen op stock dan..

HBOOT 1.55
Stock rom 4.3
CID HTC__E01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

adgjm schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:53:
Mij lukt het ook niet om mijn toestel S-OFF te krijgen.. Met zowel Rumrunner als Moonshine (HBOOT 1.55) krijg ik errors. Helaas maar even blijven hangen op stock dan..

HBOOT 1.55
Stock rom 4.3
CID HTC__E01
Ik meen ooit gelezen te hebben dat er gebruik wordt gemaakt van een kernel exploit.
Heb je het al eens geprobeerd met een 4.2.2 rom inc. stock kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Bedankt voor je reactie. Helaas krijg ik zelfs met de stock 4.2.2 rom de melding dat ik een geupdate package nodig heb. Uiteraard heb ik wel de meest recente versie in bezit. Ik blijf dus even bij CM 10.2, totdat rumrunner met de 1.55 HBOOT overweg kan.
!! Do NOT for any reason taunt, unplug, drop, eat or pet your device !!
Please wait....
..........
Checking for updates......
Test 1: Rebooting into bootloader
Waiting for fastboot (5/120)
Waiting
Test 2: Booting device
Waiting for ADB (23/120)
Device detected.....................
[------------------------------------------------------------]
Rebooting into bootloader (again)
Waiting for fastboot (5/120)
FATAL: Download updated package at www.rumrunner.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-07 10:09
Beste Tweakers,
Ik begin me steeds meer te ergeren aan het feit dat ik mijn telefoon echt veelste zacht vind na de 4.2.2 update. ik heb deze telefoon gekocht met grootste reden vanwege het hoge volume en sinds de update heeft
HTC de ONE van 73 naar 67 db is teruggeschroefd.

Ik heb me al rot lopen zoeken, Volumeboosters etc, maar nog niks werkends gekregen.
Nu is mijn vraag, Is er een costum rom welke de originele 73db er nog in heeft zitten?
Of is het mogelijk dat ik weer terug naar 4.1.2 ga?

Ik heb een stock HTC ONE t-mobile versie die draait op 4.2.2, ook ben ik pas net nieuw in het androidwereldje, welke toch wat ingewikkelder is dan een jailbreak.

ik hoop dat jullie wat ideeen hebben voor me.

Volkswagen Tiguan R-line / OBD11 / www.dvbyte.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Via XDA diversen Roms te vinden waarbij het volume weer 'normaal' word... Zo ie Zo Viper Rom, die heeft tevens ook een 'hack' om het gluid nog harder te krijgen dan die 73db. Volgens mij onderstuent maximushd dit ook. Wissel zo vaak van roms dat ik het niet echt meer weet welke het wel/ of juist niet hebben ;)

• adgjm
Om even terug te komen op het S-OFF maken van de HTC One met rumrunner: het is eindelijk gelukt!

Met de standaard ROM gaat het helaas niet meer lukken. Ik had daarom de laatste stabiele CM-ROM erop gezet (10.2). Verder moest ik op mijn Windows 8.1 computer het soju.exe bestandje explicitiet vrije doorgang geven in de ingebouwde Windows Firewall. Vervolgens soju.exe starten met administrator-rechten: et voila!

EDIT - Ik heb meteen maar mijn CID veranderd naar GOOGL001 om mijn HTC om te zetten naar de Play Edition (dit was het doel). Ik heb hiervoor de handleiding op XDA gevolgd. Alles ging prima tot de verwachte foutmelding:

FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately)

Volgens de guide moest ik hierop het voorgaande commando gewoon nogmaals invoeren, alleen werkt fastboot spontaan niet meer (lees: pc kan device niet meer vinden). Volgens mij komt dit door de nieuwe bootloader die geinstalleerd werd door:

fastboot flash zip RUU-HTC_One_GE-3.06.1700.10.zip

Op internet kan ik verder niemand vinden bij wie fastboot opeens de connectie met het toestel verliest. Ook het herinstalleren van de drivers loste het probleem niet op. Gaat lekker! 8)7

EDIT2 - Op de een of andere manier werkte fastboot niet meer in Windows 8.1; alles werkte voor deze procedure vlekkeloos. Gelukkig had ik nog een Windows 8 bakkie staan. Op deze PC heb ik de resterende stappen van de tutorial kunnen volgen. Ik heb nu dus eindelijk een Google Play Edition HTC One, waarbij ik ook direct een OTA aangeboden krijgt. Dat werkt dus ook! _/-\o_

[ Voor 61% gewijzigd door adgjm op 22-11-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
wizzlewaxx schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:28:
Via XDA diversen Roms te vinden waarbij het volume weer 'normaal' word... Zo ie Zo Viper Rom, die heeft tevens ook een 'hack' om het gluid nog harder te krijgen dan die 73db. Volgens mij onderstuent maximushd dit ook. Wissel zo vaak van roms dat ik het niet echt meer weet welke het wel/ of juist niet hebben ;)
Bedankt voor je antwoord! Ben lang bezig geweest om voor de eerste x een telefoon te rooten, bootloader te unlocken en een costum-rom erop te zetten. Al met Al prima gelukt, echter krijg ik de gewenste viperROM niet geflashed. Wanneer ik hem flash blijft hij hangen op ''Flashing Kernel..''.

Ik heb nu MaximusHD draaien, echter wil ik toch graag viperROM proberen, is dit een kwestie van geen goede download van de rom of? misschien iemand die me verder kan helpen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

adgjm schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:49:

Op internet kan ik verder niemand vinden bij wie fastboot opeens de connectie met het toestel verliest. Ook het herinstalleren van de drivers loste het probleem niet op. Gaat lekker! 8)7

EDIT2 - Op de een of andere manier werkte fastboot niet meer in Windows 8.1; alles werkte voor deze procedure vlekkeloos. Gelukkig had ik nog een Windows 8 bakkie staan. Op deze PC heb ik de resterende stappen van de tutorial kunnen volgen. Ik heb nu dus eindelijk een Google Play Edition HTC One, waarbij ik ook direct een OTA aangeboden krijgt. Dat werkt dus ook! _/-\o_
Precies hetzelfde met Windows 8.1, op mijn desktop en laptop werkt het niet ADB gebeuren niet meer. Gelukkig nog een oude pc met xp staan, jaja, en daar werkte het allemaal prima op :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

Cabisy schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:52:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ben lang bezig geweest om voor de eerste x een telefoon te rooten, bootloader te unlocken en een costum-rom erop te zetten. Al met Al prima gelukt, echter krijg ik de gewenste viperROM niet geflashed. Wanneer ik hem flash blijft hij hangen op ''Flashing Kernel..''.

Ik heb nu MaximusHD draaien, echter wil ik toch graag viperROM proberen, is dit een kwestie van geen goede download van de rom of? misschien iemand die me verder kan helpen?

alvast bedankt!
Misschien eens proberen met een andere recovery? Ik gebruikte van oudsher (htc desire, sgs2) cwm. Maar heb nu twrp en die is wel wat fraaier moet ik zeggen. Verder kreeg ik mijn telefoon maar niet root vast. Dit kwam echter omdat ik op mijn telefoon downloadde met e.s. file explorer. Dat is inmiddels opgelost door in de browser te downloaden.
Vwb volume, heb je dit al geprobeerd? http://d-h.st/6ws
Nevermind, net zelf getest, werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
emzed schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:03:
[...]

Misschien eens proberen met een andere recovery? Ik gebruikte van oudsher (htc desire, sgs2) cwm. Maar heb nu twrp en die is wel wat fraaier moet ik zeggen. Verder kreeg ik mijn telefoon maar niet root vast. Dit kwam echter omdat ik op mijn telefoon downloadde met e.s. file explorer. Dat is inmiddels opgelost door in de browser te downloaden.
Vwb volume, heb je dit al geprobeerd? http://d-h.st/6ws
Nevermind, net zelf getest, werkt niet
Ik ben van recovery gewisseld, en nog krijg ik de Viper ROM niet geflashed. Er staat dat het een rom is voor de HTC Sprint, zou het daar aan kunnen liggen? andere ROMS krijg ik wel gewoon geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Dat is 100% zeker weten de reden.

Let er op dat je alleen ROMS flasht waarvan je zeker weet dat het voor de International HTC ONE (GSM) is. De VIPER ROM voor ons toestel vind je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2334294

Succes!
Cabisy schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:53:
[...]

Ik ben van recovery gewisseld, en nog krijg ik de Viper ROM niet geflashed. Er staat dat het een rom is voor de HTC Sprint, zou het daar aan kunnen liggen? andere ROMS krijg ik wel gewoon geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
adgjm schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:56:
Dat is 100% zeker weten de reden.

Let er op dat je alleen ROMS flasht waarvan je zeker weet dat het voor de International HTC ONE (GSM) is. De VIPER ROM voor ons toestel vind je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2334294

Succes!

[...]
Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
http://tweakers.net/nieuw...ities-gs4-en-htc-one.html

Iets langer dan verwacht, maar de GE 4.4 komt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb mijn ONE inmiddels omgetoverd tot een GPE
Speelkwartier is begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Iemand die de update al heeft ontvangen? Loop hier vrij vaak op de 'Check for updates' knop te drukken, helaas nog even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Sh4wn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:51:
[...]

Iemand die de update al heeft ontvangen? Loop hier vrij vaak op de 'Check for updates' knop te drukken, helaas nog even geduld dus...
Dat heeft niet super veel zin, maar je kunt hem wel alvast handmatig heel eenvoudig installeren:
http://www.androidcentral...htc-one-android-44-kitkat

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Switchie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:15:
Heb mijn ONE inmiddels omgetoverd tot een GPE
Speelkwartier is begonnen :)
:) Same here...net een uurtje geleden de nieuwste GPE FW geflashed + SuperCID (ipv HTC_E11), dus ben inmiddels Full GPE.

ARHD 5.0 (GE kitkat 4.4) loopt als een tierelier!

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 27-11-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Nou... Ik kreeg een OTA gisteravond, maar nu is mijn One bricked. Kijk uit met de OTA (ik had een GPE 4.3 pre rooted)!

ik krijg een 'No command' error, start niet meer op. Ik krijg 'm nog niet aan de praat. Recovery van TWRP geflashed en geprobeerd de .zip handmatig te flashen in TWRP. Dit lukt niet, flashen geeft 'failed' melding en ik kan geen enkele .zip flashen, zo lijkt het.
(Stomme ik, per ongeluk een recovery van een SIII mini geflashed toen ik niet oplette, toen deed ie helemaal niets meer :S. Gelukkig kon ik de goede TWRP alsnog flashen..)
Afijn, punt is: met de standaard recovery kan ik alleen fastboot commands gebruiken, geen adb commands. Wanneer ik de TWRP recovery flash werken de adb commando's wel en kan ik dus een .zip pushen naar de interne storage, maar vervolgens kan ik dus niets met die .zip omdat 'ie niet wil installeren. Cyanogen heb ik nog niet geprobeerd.

Iemand tips om alleen met fastboot commando's een custom ROM te flashen? Momenteel blijft mijn One hangen op de google letters en kan ik met power + volume down in de bootloader komen. Vanavond even verder kijken wat ik verder nog kan doen, maar in ieder geval moet ik proberen een ROM te kunnen flashen, dat lukt momenteel nog niet...
(btw: hij is unlocked en rooted. Google CID: GOOGL001, S-off. Ik had dus een GPE 4.3 voordat de OTA gisteravond doorkwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 08:00
Een ruu.zip flashen via adb. Evt eerst naar hboot 1.44. Zie ook:
http://www.htc1guru.com/guides/return-stock-guide/
En dan het stukje restore using a RUU.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Dat was het duwtje wat ik even nodig had, thanks :)! Heb de 4.4 GPE net geflashed en de One is rebooting as we speak

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

mbroeders schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:36:
[...]

Dat heeft niet super veel zin, maar je kunt hem wel alvast handmatig heel eenvoudig installeren:
http://www.androidcentral...htc-one-android-44-kitkat
Oh interessant, jammer dat ik ooit de system Chrome.apk heb verwijderd, en dat die daarom niet meer verder wil met installeren :(

Ook ben ik blijkbaar mijn root kwijtgeraakt bij een vorige update, en ben te lui om het allemaal weer te fixen. Ik wacht wel even...

• jick
4.3 was al snel, maar 4.4 is gevoelsmatig nog sneller geworden.. Fijne build. Gebruikt iemand ART al in plaats van Dalvik?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
jick schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:11:
Dat was het duwtje wat ik even nodig had, thanks :)! Heb de 4.4 GPE net geflashed en de One is rebooting as we speak
Dan is je toestel ook niet bricked geweest.... Bricked kan je echt helemaal niks meer, niet meer in de recovery, niet meer in fastboot, etc. Dan is je toestel pas bricked.

Tot zover deze wijze les ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

jick schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:18:
Nou... Ik kreeg een OTA gisteravond, maar nu is mijn One bricked. Kijk uit met de OTA (ik had een GPE 4.3 pre rooted)!

ik krijg een 'No command' error, start niet meer op. Ik krijg 'm nog niet aan de praat.
Ik heb de OTA vandaag ook gekregen en precies hetzelfde! Had ook pre-rooted 4.3 GPE voor OTA gedownload. Tijdens de installatie stopte hij en kreeg een no command error.

Had verder alleen de telefoon S-OFF en wel LOCKED. Ik zit alleen nog met een ander probleem. Ik heb geen back-up van mijn data en als ik de 4.4 RUU er op zet dan ben ik zeker al mijn foto's kwijt? :'(

fastboot werkt inderdaad maar ADB niet. kom ook niet in de originele recovery voor adb sideload. heb de 4.3 originele recovery geflashed maar wil ook niet starten. Wat nu?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En de eerste kitkat sense rom is onderweg. Llabfooter heeft hem al draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
mickjuh schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:38:
[...]

Ik heb de OTA vandaag ook gekregen en precies hetzelfde! Had ook pre-rooted 4.3 GPE voor OTA gedownload. Tijdens de installatie stopte hij en kreeg een no command error.

Had verder alleen de telefoon S-OFF en wel LOCKED. Ik zit alleen nog met een ander probleem. Ik heb geen back-up van mijn data en als ik de 4.4 RUU er op zet dan ben ik zeker al mijn foto's kwijt? :'(

fastboot werkt inderdaad maar ADB niet. kom ook niet in de originele recovery voor adb sideload. heb de 4.3 originele recovery geflashed maar wil ook niet starten. Wat nu?
Als fastboot nog werkt zoals bij mij zit er maar 1 ding op denk ik, maar dan ben je inderdaad wel al je data kwijt.
Restore using a RUU.zip

fastboot oem rebootRUU
fastboot flash zip [naamvanjezip].zip --> twee keer runnen
fastboot reboot

dat zou moeten werken.
Volgende keer auto backup van Google aanzetten..? Ik ben niks kwijt.
l3art schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:13:
[...]

Dan is je toestel ook niet bricked geweest.... Bricked kan je echt helemaal niks meer, niet meer in de recovery, niet meer in fastboot, etc. Dan is je toestel pas bricked.

Tot zover deze wijze les ;)
ik bedoelde eigenlijk soft-bricked, dat was ie dus wel, maar idd niet echt (hard)bricked :)

* jick heeft altijd een weerwoord O-) (sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
jick schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:45:
4.3 was al snel, maar 4.4 is gevoelsmatig nog sneller geworden.. Fijne build. Gebruikt iemand ART al in plaats van Dalvik?
Heb inmiddels ook een aantal dagen 4.4 draaien. En sinds gister ook ART werkend. Na een hoop gekloot om Whatsapp werkend te krijgen. Let op dat als je 4.4 draait en ART wil runnen je een ge-modificeerde whatsapp apk moet downloaden van XDA om whatsapp werkend te krijgen. heeft me een aantal uur gekost om het werkend te krijgen, maar dan heb je ook wat!

Met ART is de HTC One echt nog vloeiender! De menu's met de standaard launcher vliegen erover en opstarten van applicaties gaat ook even sneller. Al met al ga je er dus wel op voor uit. Tevens 4.4 werkt erg prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
jick schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:12:
[...]

Als fastboot nog werkt zoals bij mij zit er maar 1 ding op denk ik, maar dan ben je inderdaad wel al je data kwijt.
Restore using a RUU.zip

fastboot oem rebootRUU
fastboot reboot

dat zou moeten werken.

[...]
ik bedoelde eigenlijk soft-bricked, dat was ie dus wel, maar idd niet echt (hard)bricked :)

Heb je TWRP draaien op je One? Zo ja, kan je zoals je hierboven ziet een ROM sideloaden. Via ADB (genoeg tuts te vinden op xda) kan je vanaf je pc een nieuwe rom sideloaden naar je telefoon.

Ik heb dit laatst ook gehad en had alleen nog maar me recovery over. Verder niks meer op me telefoon. Mocht je gaan sideloaden zorg even dat je een stock rom erop zet voor het zekere (ARHD of MaximuxHD). Dan moet het zeker goedkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

jick schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:12:
[...]
Restore using a RUU.zip

fastboot oem rebootRUU
fastboot reboot

dat zou moeten werken.
[...]

Ik snap wel hoe ik een nieuwe ROM er op krijg maar ben nu eigenlijk op zoek naar een manier om mijn data eerst veilig van het toestel af te halen.

Inmiddels is het toestel S-OFF en Unlocked. Ik kan custom recovery flashen. Ik probeer met CWM nog of ik ADB kan starten. ADB schijnt volgens mij alleen te werken als je USB debugging aan hebt staan en aangezien ik die niet kan aanzetten in Android. Nu las ik ergens anders weer dat je ook via CWM, USB debugging aan kan zetten via commando's.

Maar op XDA zei iemand ook dat als je via CWM zijn nandroid recovert je ook bij je data zou kunnen. Zou hij al meerdere mensen mee geholpen hebben. Ik heb nog even om bevestiging gevraagd maar als dit zo zou zijn dan zou dit wel erg mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
jick schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:45:
Nope...heb whatsapp nodig en die werkt (nog) niet onder ART.

Edit : leed nu net pas de reactie van wizzlewaxx...maar eens aan de slag dus :)

Btw @wizzlewaxx : heb je toevallig een linkje?

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 29-11-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Hmm, misschien ook maar eens proberen. Ik had ART geprobeerd, maar vanwege whatsapp idd weer terug. Ik weet niet of 't de moeite waard is..? Ik wacht op jullie ervaringen of android er daadwerkelijk merkbaar sneller van wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zojuist voor de gein om ART te testen deze odexed rom over ARHD 5.0 (GE 4.4) geflashed (wipe cache + dalvik) :

http://forum.xda-develope...hp?p=43015772&postcount=1

Dat gaat prima en na ART activeren in Developers Menu en reboot, duurt het even voordat alle apps zijn omgezet. Daarna al mijn apps een voor een getset op compatibiliteit :

- het meeste werkt gewoon
- titanium backup Pro 6.1.0 geeft helaas een FC...dus maar even op zoek naar de laatste versie
- IMDB start na 2x pas op
- Whatsapp moet ik nog testen...

Ik moet zeggen het snelheidverschil is aanzienlijk te noemen! Apps starten razendsnel op...lijkt een aanrader. Nog even rustig verder pielen/testen :)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 29-11-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Edit @ART :

Gelezen en bevestigd : Xposed framework werkt NIET onder ART...helaas is dat voor mij de showstopper. Ik heb GravityBox en Vol2Wake modules nodig. Jammer, nog even geen ART voor mij...hopelijk wordt binnenkort ook Xposed compatible met ART.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 29-11-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik ben lekker handig bezig geweest, lang verhaal kort.

HTC one die ik eerder heb geflashed naar GPE 4.3 is de update naar 4.4 fout gegaan.
Huidige computer met windows 8 herkend de htc niet (ik heb de drivers geinstaleerd), dus kan niet via adb/fastboot een nieuwe rom flashen.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39
Crazyanz schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:56:
Ik ben lekker handig bezig geweest, lang verhaal kort.

HTC one die ik eerder heb geflashed naar GPE 4.3 is de update naar 4.4 fout gegaan.
Huidige computer met windows 8 herkend de htc niet (ik heb de drivers geinstaleerd), dus kan niet via adb/fastboot een nieuwe rom flashen.

Suggesties?
Ik heb het ook geprobeerd met Windows 8.1 maar de huidige drivers zijn daar nog niet geschikt voor. Ik heb dezelfde procedure gedaan via een windows 7 machine en dat verliep zonder problemen.
Probleem was dat ik mijn htc wel via adb kon benaderen maar niet via fastboot.

Ik draai nu deze GPE versie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2352860
Absoluut een aanrader!

[ Voor 7% gewijzigd door Folkert op 30-11-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
morgen maar eens langs bij iemand met windows 7, ik heb het nog geprobeerd op mijn macbook maar dat was ook weinig succesvol -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:56

hgp

virtual machine met een ander OS installeren is misschien een optie? (gebruikt geen hyper-v want daarmee kan je geen usb devices aan je vm koppelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

met vmware workstation werkt het niet. De One wordt als device niet herkend en geeft een fout onder win 8.1 en kan daarom ook niet goed aan je virtual machine gekoppeld worden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb hem uiteindelijk aan een win7 bak gehangen toen was het in 5 min gepiept

Draai weer android GPE 4.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is er een RUU beschikbaar voor CID HTC_E11 (dutch unbranded) ? Draai nu 1.55 HBOOT.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruffzz op 01-12-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Crazyanz schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:53:
Ik heb hem uiteindelijk aan een win7 bak gehangen toen was het in 5 min gepiept

Draai weer android GPE 4.4 :)
Mooi :)
Ruffzz schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:39:
Is er een RUU beschikbaar voor CID HTC_E11 (dutch unbranded) ? Draai nu 1.55 HBOOT.
Waarom niet gewoon je CID veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
jick schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:48:

[...]

Waarom niet gewoon je CID veranderen?
Nevermind, na downgrade hboot werkt het wel.

[ Voor 80% gewijzigd door Ruffzz op 02-12-2013 07:59 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
Goedemorgen, ik vroeg mij af welk programma jullie gebruiken om je telefoon te back-upen en te restoren wanneer er een update van jullie rom is. Ik heb een nandroid backup gemaakt, MaximusHD met android 4.4 geflashed en vervolgens de nandroid teruggezet. Nu ben ik weer op 4.3 terug.

Ik wil dus graag alleen een backup maken van mijn contacten foto's muziek en dergelijke zodat ik dit weer terug kan zetten na een ROM-update.

Wie kan mij verder helpen?

[ Voor 192% gewijzigd door Cabisy op 02-12-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Cabisy schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:58:
Goedemorgen, ik vroeg mij af welk programma jullie gebruiken om je telefoon te back-upen en te restoren wanneer er een update van jullie rom is. Ik heb een nandroid backup gemaakt, MaximusHD met android 4.4 geflashed en vervolgens de nandroid teruggezet. Nu ben ik weer op 4.3 terug.

Ik wil dus graag alleen een backup maken van mijn contacten foto's muziek en dergelijke zodat ik dit weer terug kan zetten na een ROM-update.

Een Nandroid backup is een gehele backup, van je telefoon (excl. sd-kaart)
Bij het terugzetten zet je dus echt alles terug, inclusief android versie etc.

Backup zoals ik het doe:

Contacten --> Gmail
Foto's en muziek --> Staan als het goed is op SD-kaart/extra geheugen en blijven behouden
SMS/MMS/belgeschiedenis --> SMS Backup+
Apps (+instellingen) --> Titanium backup

Belangrijk dat je met Titanium backup niet de systeemdata/instellingen terug zet, maar alleen die van de applicaties zoals je highscores enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Ik persoonlijk :

- contacten : Gmail sync (dus geen backup noodzakelijk)
- muziek en foto's op de 'sd' kaart, dus geen backup noodzakelijk

- apps (en app data / instellingen) : Titanium (Pro). Kan ik volledig op vertrouwen, heb inmiddels vele tientallen keren backup teruggezet en iedere keer 100%...en ja dus incl app data en instellingen...maw je kunt de app meteen gebruiken zonder ook maar iets in te hoeven stellen. Ge-wel-dig! _/-\o_

Edit : Floris-K was me net voor...great minds think alike ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 02-12-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

ROM en kernel kan je idd backuppen door een nandroid te maken.

Contacten laat ik syncen met google, dus die worden automatisch weer teruggezet. Om de inhoud van de sd kaart te backuppen gebruik ik simpelweg een OGT kabeltje en usbstick, dan gaat het wegschrijven en terugzetten van data veel sneller dan via de PC. Voor het backuppen van smsjes en bookmarks zijn ook apps te vinden trouwens.

OGT kabeltje link en wellicht zelfs goedkoper te vinden.

-edit-

Het is trouwens idd niet noodzakelijk om de sd kaart te backuppen, omdat die bij het flashen van een ROM niet overschreven wordt. Soms formatteer ik voor het flashen van een ROM in CWM wel eerst alle partities, dit voor een schone start, maar dat is eigenlijk overbodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 02-12-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 12:46
Beste HTC ONE bezitters,

Ik heb ook een HTC ONE T-Mobile branded met android 4.2.2 erop. Omdat het updaten van T-Mobile heel erg lang duurt en omdat ik de functie DT2W (Double Tap to wake) wil, wil ik mijn HTC one rooten en er een andere rom en kernell op zetten.

Mijn vraag is of ik ergens extra rekening mee moet houden omdat ik een T-Mobile branded HTC ONE heb?

Kan ik oot na het rooten en andere rom opzetten ooit weer terug naar de originele T-Mobile ROM bijv als ik mijn telefoon ooit een keer wil verkopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring om van 10.2 rc1 naar de stable 10.2 via de cyanogenupdate via de mobiele download? Gaat dit goed of moet ik een backup maken??

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pinocan1980 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:25:
Beste HTC ONE bezitters,

Ik heb ook een HTC ONE T-Mobile branded met android 4.2.2 erop. Omdat het updaten van T-Mobile heel erg lang duurt en omdat ik de functie DT2W (Double Tap to wake) wil, wil ik mijn HTC one rooten en er een andere rom en kernell op zetten.

Mijn vraag is of ik ergens extra rekening mee moet houden omdat ik een T-Mobile branded HTC ONE heb?

Kan ik oot na het rooten en andere rom opzetten ooit weer terug naar de originele T-Mobile ROM bijv als ik mijn telefoon ooit een keer wil verkopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Op het moment dat je weet wat je doet, kan je vrij makkelijk een backup maken van je huidige rom, kernel en recovery. Lees je vooral goed in zou ik zeggen.

Ik weet niet welke hboot versie je hebt, maar waarschijnlijk zal je de bootloader moeten unlocken om ook s-off gaan. Alleen wanneer je s-off bent zal je het toestel weer in originele staat kunnen terugbrengen. Hoewel je wel stock recovery, rom en kernel kan terugzetten zal er (zonder s-off mogelijkheden) namelijk altijd terug te vinden zijn dat je unlocked of tampered was.
Maar goed, genoeg over s-off, ik zal even uitleggen hoe je een backup kan maken van stock recovery, rom en kernel. Het is beter zelf een backup te maken dan je later suf te moeten zoeken op xda.

Als je een custom rom / kernel wil draaien, moet je enkele stappen doorlopen.
1 -> bootloader unlocken
2 -> custom recovery flashen
Daarna zal je vanuit de custom recovery elke rom en kernel kunnen installeren.

Nu komt het:
Voordat je bij stap 2 een custom recovery flasht, geef je de One opdracht om eenmalig die custom recovery te booten. Want dan is je stock recovery nog niet overschreven en kan je die felbegeerde backup/nandroid maken van je stock recovery, rom en kernel. Tegen de tijd dat je zover bent, zal je weten wat fastboot e.d. is. Het commando om éénmalig de recovery te booten, ipv permanent te flashen is:
fastboot boot ditmoetdeexactenaamvanjerecoveryzijn.img

succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:42
Debugging kan wel aangezet worden. Je moet dan eerst ontwikkelaar zijn.
Procedure is:
Ga naar instelling --> info -->software informatie --> meer --> click vaak op build-nummer totdat je het bericht krijgt dat je ontwikkelaar bent.
Ga terug naar instellingen en dan zie je net boven het veld INFO de ontwikkelaar knop zitten. In dit menu kun je de USB debugging aan- en uit zetten.
Succes ermee!!
mickjuh schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:37:
[...]

Ik snap wel hoe ik een nieuwe ROM er op krijg maar ben nu eigenlijk op zoek naar een manier om mijn data eerst veilig van het toestel af te halen.

Inmiddels is het toestel S-OFF en Unlocked. Ik kan custom recovery flashen. Ik probeer met CWM nog of ik ADB kan starten. ADB schijnt volgens mij alleen te werken als je USB debugging aan hebt staan en aangezien ik die niet kan aanzetten in Android. Nu las ik ergens anders weer dat je ook via CWM, USB debugging aan kan zetten via commando's.

Maar op XDA zei iemand ook dat als je via CWM zijn nandroid recovert je ook bij je data zou kunnen. Zou hij al meerdere mensen mee geholpen hebben. Ik heb nog even om bevestiging gevraagd maar als dit zo zou zijn dan zou dit wel erg mooi zijn :)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 12:46
Chris.nl schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:05:
[...]

Op het moment dat je weet wat je doet, kan je vrij makkelijk een backup maken van je huidige rom, kernel en recovery. Lees je vooral goed in zou ik zeggen.

Ik weet niet welke hboot versie je hebt, maar waarschijnlijk zal je de bootloader moeten unlocken om ook s-off gaan. Alleen wanneer je s-off bent zal je het toestel weer in originele staat kunnen terugbrengen. Hoewel je wel stock recovery, rom en kernel kan terugzetten zal er (zonder s-off mogelijkheden) namelijk altijd terug te vinden zijn dat je unlocked of tampered was.
Maar goed, genoeg over s-off, ik zal even uitleggen hoe je een backup kan maken van stock recovery, rom en kernel. Het is beter zelf een backup te maken dan je later suf te moeten zoeken op xda.

1 -> bootloader unlocken

Nu komt het:
Voordat je bij stap 2 een custom recovery flasht, geef je de One opdracht om eenmalig die custom recovery te booten. Want dan is je stock recovery nog niet overschreven en kan je die felbegeerde backup/nandroid maken van je stock recovery, rom en kernel. Tegen de tijd dat je zover bent, zal je weten wat fastboot e.d. is. Het commando om éénmalig de recovery te booten, ipv permanent te flashen is:

succes...
Bedankt voor je hulp. Ik ga er morgen mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Dit even uit nieuwsitem geplukt, Android 4.4.2 gereleased
PKNManiac
10 december 2013 10:04

Ik heb een Nexus 4 met Tele 2 abonnement en tot op heden werd mijn simkaart meerdere malen per dag gelocked.

Dit ontstond na de update naar 4.3.

Na de update vanmorgen om 05.30 uur nog geen lock meer gehad, dus waarschijnlijk zoals al eerder aangekondigd is dit euvel nu ook verholpen.

Ben der blij mee.
Ik heb dit ook op mijn GPE. Iemand anders ook problemen met simkaart lock, waarna je je pincode moet invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Laatst online: 13-09 14:20
Van iemand die jarenlang op een Desire HD heeft gewerkt: WOOW.

Ik heb sinds zaterdag mijn One, direct Revolution HD (4.4 Kitkat + Sense) er op gezet en wat tweaks gedaan via het Xposed framework. Ongelooflijk wat een device! :D Constante wow-factor is zwaar aanwezig.
Nu snel leren wat er nog allemaal te tweaken valt aan dit pareltje. :P

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Hehe, welcome to the club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:08

Tead

nnb

Wie o wie heeft de HTC Boombass aan de praat gekregen met een niet HTC Sense ROM. (Bijvoorbeeld CM11). Bij werken de speakers van de telefoon niet meer waardoor ik nu alleen nog maar bass hoor met box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Zijn er meer mensen met een GPE One die een update naar 4.4.2 hebben gekregen (OTA)? De update staat klaar, maar ik ben huiverig met installeren na het debakel van de overgang van 4.3 naar 4.4, ook OTA.
Welke methode raden jullie aan om een volledige backup te maken van je android systeem? Heb ik nog niet eerder gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Tead schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:22:
Wie o wie heeft de HTC Boombass aan de praat gekregen met een niet HTC Sense ROM. (Bijvoorbeeld CM11). Bij werken de speakers van de telefoon niet meer waardoor ik nu alleen nog maar bass hoor met box.
Je bedoelt boomsound? Die werkt gewoon op de Viperrom, deed het ook bij een GPE-rom.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
EWK schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:25:
[...]

Je bedoelt boomsound? Die werkt gewoon op de Viperrom, deed het ook bij een GPE-rom.
Nee, hij bedoelt niet Beats Audio (neem ik aan), maar verbinding met deze accesoire:
Afbeeldingslocatie: http://www.want.nl/wp-content/uploads/2013/09/orig_HTC-BoomBass-22.jpg

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

jick schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:23:
Zijn er meer mensen met een GPE One die een update naar 4.4.2 hebben gekregen (OTA)? De update staat klaar, maar ik ben huiverig met installeren na het debakel van de overgang van 4.3 naar 4.4, ook OTA.
Welke methode raden jullie aan om een volledige backup te maken van je android systeem? Heb ik nog niet eerder gedaan.
Ja, heb gisteren de 4.4.2 OTA update gekregen. Bij mij ging de OTA update van 4.3 naar 4.4 ook mis. Ik was toen al mijn data kwijt. Nu heb ik nadat ik 4.4 aan de praat heb gekregen gezorgd dat al mijn foto's en video's automatisch over wifi worden verstuurd naar dropbox. Verder heb ik automatische back-up van Android aan staan (Instellingen > Back-up maken....)

Aangezien die foto's en video's veilig stonden heb ik de poging gewaagd naar 4.4.2. De update werd geinstalleerd, ging vrij vlot. Heb niet echt gelet of het goed of fout liep. Op een gegeven moment na een reboot moest ik weer het toestel instellen. Vreemd, alles was weg en bleek dat ik gewoon nog op 4.4 zat. Van de 4.3 naar 4.4 update was mijn toestel softbricked. Ik kwam niet meer in Android. Met deze update van 4.4 naar 4.4.2 gelukkig niet, er was "alleen" een factory reset uitgevoerd.

De back-up zorgde dat ik al mijn apps weer geinstalleerd kreeg. Nadat dit klaar was heb ik toch opnieuw de update proberen uit te voeren. Nu deed hij er langer over en ik zag op een gegeven moment ook het scherm dat hij de apps ging optimaliseren. Dit zag er beter uit en nu was ik inderdaad over op 4.4.2. Dus bij mij is hij na de 2e keer goed gegaan.

• jick
Thanks voor je feedback. Ik heb net de update gedaan en ging bij mij in 1 keer goed. Heb dus niet gehad dat ik android en mijn apps opnieuw moest instellen, is gewoon helemaal volgens verwachting gegaan :). Kleine iupdates lijken dus goed te gaan, maar in de toekomst sideload ik een nieuwe android versie wel in plaats van een direct install via een OTA..!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

westergas

rikkie_pc

Vraagje...loop al een tijdje met diverse custom ROM's en merk dat als ik in Amsterdam ben ik geen 4G heb (wat ik wel zou moeten hebben). Komt dat omdat ik de (gebrande) T-Mobile software heb vervangen door custom spul?

Iemand met T-Mobile en custom ROM's in Amsterdam 4G aan de praat gekregen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• jick
Ik heb T-mobile en draai de custom GPE ROM. Had pas op schiphol nog 4G/LTE. Dus kan wel blijkbaar, maar ik heb er geen tijd in gestoken om te kijken wat je nodig hebt voor 4G.. Weet je zeker dat je vanuit je contract 4G toegang zou moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 15:04
ViperOne 4 is uit voor degene die graag een Sense based ROM draaien: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2334294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
jick schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:22:
Ik heb T-mobile en draai de custom GPE ROM. Had pas op schiphol nog 4G/LTE. Dus kan wel blijkbaar, maar ik heb er geen tijd in gestoken om te kijken wat je nodig hebt voor 4G.. Weet je zeker dat je vanuit je contract 4G toegang zou moeten hebben?
Ik was dit weekend in Utrecht en onderweg in de trein had ik ineens een LTE tekentje! 15 Mbits/s down speed volgens Speedtest. Ook voor het eerst. Ik zit bij T-Mobile en daar krijg je het er kostenloos bij indien het beschikbaar is. Je hoeft er blijkbaar niks voor te doen. (Rev HD 40.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe ik een RUU update op mijn One kan zetten? Voor te taal te wijzigen

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Heb je zelf al eens proberen te zoeken?
Waar loop je tegenaan?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• R3MC02010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Chris.nl schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:05:
[...]

1 -> bootloader unlocken

Nu komt het:

succes...
ik geloof dat als je Hboot 1.55 hebt, het command fastboot boot recovery.img niet meer werkt |:( bij mij niet in iedergeval!

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

• Chris.nl
  • Niet online
R3MC02010 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:18:
[...]

ik geloof dat als je Hboot 1.55 hebt, het command fastboot boot recovery.img niet meer werkt |:( bij mij niet in iedergeval!
Hmz.. Ik dacht: "Challenge accepted, ik test het even en dan laat ik weten dat het mij wel lukt".
Maar je hebt gelijk.. Met Hboot 1.55 lukt het mij ook niet :/ Jammer..

- edit -

Andere fastboot commando's werken wel..

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 26-12-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik bied een krat bier of een goede fles wijn voor degene die mijn HTC ONE s-off kan maken.
Inmiddels zitten er al zo enorm veel uren in, maar welke rom ik ook probeer, welke rumrunner ik ook pak.
Hij faalt iedere keer.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC02010
EWK schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:01:
Ik bied een krat bier of een goede fles wijn voor degene die mijn HTC ONE s-off kan maken.
Inmiddels zitten er al zo enorm veel uren in, maar welke rom ik ook probeer, welke rumrunner ik ook pak.
Hij faalt iedere keer.
hier het zelfde liedje geen succes die hboot 1.55

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Probeer een PC zonder Windows 8.1; bij mij werkte het pas toen ik cyanogenmod erop had gezet. Rumrunner werkt helaas niet met alle kernels.

Welke ROM heb je er nu op staan?
EWK schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:01:
Hij faalt iedere keer.
EDIT: Hier mijn ervaringen met rumrunner van een paar pagina's terug. Misschien heb je er iets aan:
adgjm schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:49:
Om even terug te komen op het S-OFF maken van de HTC One met rumrunner: het is eindelijk gelukt!

Met de standaard ROM gaat het helaas niet meer lukken. Ik had daarom de laatste stabiele CM-ROM erop gezet (10.2). Verder moest ik op mijn Windows 8.1 computer het soju.exe bestandje explicitiet vrije doorgang geven in de ingebouwde Windows Firewall. Vervolgens soju.exe starten met administrator-rechten: et voila!

EDIT - Ik heb meteen maar mijn CID veranderd naar GOOGL001 om mijn HTC om te zetten naar de Play Edition (dit was het doel). Ik heb hiervoor de handleiding op XDA gevolgd. Alles ging prima tot de verwachte foutmelding:

FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately)

Volgens de guide moest ik hierop het voorgaande commando gewoon nogmaals invoeren, alleen werkt fastboot spontaan niet meer (lees: pc kan device niet meer vinden). Volgens mij komt dit door de nieuwe bootloader die geinstalleerd werd door:

fastboot flash zip RUU-HTC_One_GE-3.06.1700.10.zip

[ Voor 63% gewijzigd door adgjm op 28-12-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

adgjm schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:47:
Probeer een PC zonder Windows 8.1; bij mij werkte het pas toen ik cyanogenmod erop had gezet. Rumrunner werkt helaas niet met alle kernels.

Welke ROM heb je er nu op staan?

[...]

EDIT: Hier mijn ervaringen met rumrunner van een paar pagina's terug. Misschien heb je er iets aan:

[...]
Ik draai nu Viper 4.0.1.
Heb het op verschillende windows 7 bakken gebrobeerd, firewall uitgeschakeld, antivirus uitgeschakeld.
Roms die ik geprobeerd heb:
Viper 3.5, Viper 4.0.1, Viper 3.1, Viper 3.2 RC2, (na tip van chris.nl) versie 2.24.401.01, 2.24.401.8, mikes 4.2.2 en nog een aantal andere. Hboot 1.54 overigens.

edit: ga nu cm-rom 10.2 proberen na jouw post.

Edit 2: Helaas, (nog) geen fles wijn of krat bier verdient.
FATAL: Download updated package at www.rumrunner.us.

Nu dus ff weer google in om te kijken waar het aan scheelt.

Edit 3:
I had same problem. Turned off windows firewall (im not using any AV) but seems that it's not off til reboot.
Try running soju as administrator.
Iemand zei op XDA dat de virusscanner pas echt uit is als er een reboot is geweest vant systeen.
Ook dat hielp niet. We gaan verder.

Edit 4:
Dit staat ook ergens:
Above error means that app tries to download something, but it's blocked by firewall, av or remote server is way to busy to accept new connection.
Nou, echt alles wat het zou kunnen blokkeren staat uit. Server overbelast lijkt me sterk.

[ Voor 35% gewijzigd door EWK op 28-12-2013 15:04 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Het komt me erg bekend voor. Ik weet bijna zeker dat het iets met je firewall te maken heeft. Toen ik mijn toestel S-OFF probeerde te krijgen had ik zowel Windows Firewall als Defender helemaal uitgeschakeld, maar dat maakte toen ook niets uit. Pas toen ik soju.exe specifiek toegang gaf door de firewall (start menu -> allow an app through windows firewall), en soju.exe vervolgens met administratorrechten startte werkte het. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

adgjm schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:11:
Het komt me erg bekend voor. Ik weet bijna zeker dat het iets met je firewall te maken heeft. Toen ik mijn toestel S-OFF probeerde te krijgen had ik zowel Windows Firewall als Defender helemaal uitgeschakeld, maar dat maakte toen ook niets uit. Pas toen ik soju.exe specifiek toegang gaf door de firewall (start menu -> allow an app through windows firewall), en soju.exe vervolgens met administratorrechten startte werkte het. Succes!
Bedankt voor de tip, maar ook dan:

Nog maar weer een edit:
virusscanner geheel verwijderd, nu gaat ie niet meer in usb debugging :S

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 28-12-2013 15:57 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Ok, dan heb ik nog maar een tip: stock 4.2.2 rom van HTC flashen en het daarop proberen.
EWK schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:22:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ook dan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

adgjm schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:53:
Ok, dan heb ik nog maar een tip: stock 4.2.2 rom van HTC flashen en het daarop proberen.

[...]
Ook dat werkt helaas niet.

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen?
I was just able to get S off via the method but i wasnt HTCdev unlocked. i'd read through the main Forums with the links for S off. I'm pretty sure you need to be on stock rom and have your bootloader relocked (was reading every post trying to figure out my own issues)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
EWK schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:27:
[...]

Ook dat werkt helaas niet.

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen?

[...]
Mijn bootloader was unlocked toen ik S-Off ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC02010
EWK schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:56:
[...]

Ik draai nu Viper 4.0.1.
Heb het op verschillende windows 7 bakken gebrobeerd, firewall uitgeschakeld, antivirus uitgeschakeld.
Roms die ik geprobeerd heb:
Viper 3.5, Viper 4.0.1, Viper 3.1, Viper 3.2 RC2, (na tip van chris.nl) versie 2.24.401.01, 2.24.401.8, mikes 4.2.2 en nog een aantal andere. Hboot 1.54 overigens.

edit: ga nu cm-rom 10.2 proberen na jouw post.

Edit 2: Helaas, (nog) geen fles wijn of krat bier verdient.
FATAL: Download updated package at www.rumrunner.us.

Nu dus ff weer google in om te kijken waar het aan scheelt.

Edit 3:

[...]

Iemand zei op XDA dat de virusscanner pas echt uit is als er een reboot is geweest vant systeen.
Ook dat hielp niet. We gaan verder.

Edit 4:
Dit staat ook ergens:

[...]

Nou, echt alles wat het zou kunnen blokkeren staat uit. Server overbelast lijkt me sterk.
Vergeet windows defender niet uit te zetten! Rumrunner heeft volledige toegang tot het internet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 17:40

jmk

Als mensen na de deïnstallatie van een firewall geen adb werkend krijgen, zou je kunnen kiezen voor "machtiging intrekken" onder ontwikkel-opties. Daarna je toestel opnieuw verbinden en dan je fingerprint bewaren en toestaan.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Chris.nl schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:14:
[...]

Mijn bootloader was unlocked toen ik S-Off ging.
Mijne ook, via htcdev site.. Dus die quote dat je gerelocked moet zijn klopt niet.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:23

TradeMarkNL

Videoproducer
Als het goed is komt vandaag m'n One binnen 8) Wil 'm misschien wel flashen naar GPE-software (met stock Android omdat ik dat wel fijn vind werken op m'n Nexus 7) en heb wat tutorials daarvoor gevonden. Maar draait dat een beetje stabiel? En ik zie dat je vooral Windows-software nodig hebt, terwijl ik op een Mac werk. Heeft het dan zin om eraan te beginnen, of loop ik dan tegen het probleem aan dat er een bepaald programmatje niet voor Mac is?

[ Voor 9% gewijzigd door TradeMarkNL op 31-12-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:22
Heb sinds gisteren m'n One en had al wat ervaring met een SGS3 unlocken en rooten e.d.
Nu heb ik m'n One unlocked (bootloader), TWRP er op gezet en geroot met SuperSU.

Ik wil nu de Viperrom installeren maar in het stappenplan zie ik daar iets staan over firmware updaten bij voorkeur voordat je de rom installeert i.v.m. betere touchscreen-responsive en radio etc? Nu heb ik daar de hele ochtend over zitten lezen maar vind het nu toch verwarrend, ben er inmiddels uit dat ik S-ON ben en voor het flashen van firmware ik S-OFF zou moeten zijn. Nu krijg ik de indruk dat het niet altijd even makkelijk is om dit voor elkaar te krijgen. Is het echt noodzakelijk dat ik m'n firmware update of verander? En wat is verder het voordeel van S-OFF zijn? Dat ik hem naar een Google play edition kan veranderen? Heeft dit toegevoegde waarde als ik toch een custom rom zoals Viper of ARHD ga flashen?

Hier wat waardes van fastboot:

version: 0.5
version-bootloader: 1.55.0000
version-baseband: 4A.21.3263.04
version-cpld: None
version-microp: None
version-main: 3.62.401.1
version-misc: PVT SHIP S-ON

Excuses voor alle vragen en thanks :)
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste