Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Bullet NL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:02:
[...]
Erg jammer, de Tickdroid rom was het namelijk helemaal voor mij ;)
Ben nog steeds opzoek naar een alternatief.... Draai nu insertcoin, maar die is duidelijk langzamer.
Is ViperOne 2.7 geen optie? Ik weet, het is een 'uitgebreide' rom qua instellingen, specifiek qua look/feel, waar sommige gebruikers al die zaken misschien niet nodig hebben. Ikzelf maak nauwelijks gebruik van die specifieke settings, op een paar handige features na. De rom is echter toch mijn favoriet (stabiliteit/snelheid/compleet, enz), en ik heb alle verschillende roms inmiddels geprobeerd/getest. Ik blijf steeds terugkomen op de ViperOne rom.

MaximusHD is ook een mooie...de rom is zeer basic/standaard. Zeer vlot&stabiel. Echter is de laatste versie dan wel obv Android 4.3. Een eerdere versie (tm 12) is obv 4.2 en deze draait ook super.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 14-10-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Floris-K schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:06:
Ik gebruik ViperOne en koppel deze aan mijn Seat Leon (2013 model)

Heb soms wel een probleem met het doorgeven van media. Heb daar toevallig vrijdag de oplossing voor gevonden:
Ik heb zelf zowel een zakelijke als een privé telefoon. Standaard koppelt mijn zakelijke iPhone met de autoradio en switch dit soms om naar de HTC One om muziek te luisteren via de telefoon.

Soms staat er dan in Android bij bluetooht: Verbonden(geen media)
Dit komt doordat het wisselen van telefoon maar half gebeurd. De telefoon koppeling wordt bij mij omgezet, maar de audio/media blijft op de iPhone staan.
Oplossing: Bluetooth op de iPhone uitzetten en opnieuw koppelen met mijn HTC One.

Overigens kan ook ik met de knoppen op mijn stuur het vorige/volgende nummer kiezen.
Bij mij was het een beetje ongelukkige timing dat het mis ging.
Dacht dat het aan mijn rom lag, maar niet dus, entertainment systeem was in de war.
Maar werkt nu weer helemaal perfect.
Als het via de stuur controls niet meer werkt in de BMW dan wordt ik gelijk chagarijnig. Teveel verwend waarschijnlijk.

Heb bij mijn auto altijd de One gekoppeld, dan ga ik met m'n vriendin weg, hoor ik weer, zet je bluetooth ff uit op de HTC, want dan wil ze haar Xperia koppelen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
En de eerste sense 5.5 rom is er:

http://android-revolution...ased-on-htc-sense-55.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hmm...er zijn 2 devs die beide claimen de 1e te zijn :) Erg gaaf trouwens...ik ben erg benieuwd naar de verschillen...

http://forum.xda-develope...hp?p=39107061&postcount=1

(beide roms aan het dl-en)

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 14-10-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En nu ook s-off voor 1.54 h-boot. What a beautiful day 8)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik ben de ARHD rom aan het installeren.
s-off is ook geweldig nieuws, maar ik kan dit nog niet vinden op XDA, hebbie linkie?

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 15-10-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
En voor diegenen die benieuwd zijn naar de veranderingen in Sense 5.5...het is een behoorlijke lijst. Bijvoorbeeld Blinkfeed is flink onder handen genomen...én is nu geheel uit te zetten!

http://www.pocket-lint.co...eaks-and-changes-reviewed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Switchie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:15:
[...]

En nu ook s-off voor 1.54 h-boot. What a beautiful day 8)
Weet je dat zeker? S-OFF voor Verizon is inderdaad gelukt, zie Rumrunner S-Off Achieved on the Verizon HTC One. Maar voor zover ik weet nog niet voor de M7_UL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Zo meteen Venom 3.0 erop knallen. Ook Android 4.3 en Sense 5.5. Ben vooral heel benieuwd naar 5.5 :-). Begreep wel in het Venomforum op xda dat nog niet alle 5.5 dingen in de rom werken. Maar ja, komende weken wordt de ROM veelvuldig OTA geüpdate volgens de devs. Spannend :-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik heb nu ARHD 30.0 (Sense 5.5 versie) erop staan :-).
Ben wel blij dat ik nu RSS feeds toe kan voegen aan blinkfeed.
Maakt het een stuk interessanter.

[ Voor 47% gewijzigd door xoniq op 15-10-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mij zijn in ieder geval de volgende zaken opgevallen in 4.3 Sense 5.5 :

- geen optie meer om lockscreen helemaal uit te zetten (HTC heeft deze optie eruit gehaald...erg jammer!)
- het '3-dot' menu functioneert niet meer nadat je de animaties hebt uitgezet (developers menu) en na reboot telefoon. Na heractiveren animaties + reboot, dan werkt het 3-dot menu weer. Een vervelende bug.

Er zijn nog een paar andere zaken, zie de betreffende draadjes op XDA.

Verder zijn m.i. de verbeteringen in Blinkfeed al de moeite waard om over te gaan naar deze versie van 4.3.

Nu is het nog even wachten op een ViperOne Final versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Je kan inderdaad het lockscreen niet meer aanpassen.
Qua stijl e.d. zo kan je er ook geen widget meer op zetten.
Naja, als dat voor mij nu het enige is, so be it.

Nevermind.
Als je op het lockscreen vanaf de bezel van rechts naar links swiped, heb je meerdere lockscreen pagina's waar je widgets staan.
Swipe je 2x, dan kom je op een blank lockscreen waar je een nieuwe widget kan koppelen.

[ Voor 42% gewijzigd door xoniq op 15-10-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Criminelis schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:33:
[...]

Weet je dat zeker? S-OFF voor Verizon is inderdaad gelukt, zie Rumrunner S-Off Achieved on the Verizon HTC One. Maar voor zover ik weet nog niet voor de M7_UL versie.
Ja, de eerste beta-testers zijn reeds S-off.
Beaups zal nu druk bezig zijn met compilen om de methode voor iedereen beschikbaar te maken.
Verwachting is dat vandaag of morgen de methode gereleased wordt.

Zie ook; http://forum.xda-develope...p?p=46460694#post46460694

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 15-10-2013 14:27 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Switchie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:25:
[...]

Ja, de eerste beta-testers zijn reeds S-off.
Beaups zal nu druk bezig zijn met compilen om de methode voor iedereen beschikbaar te maken.
Verwachting is dat vandaag of morgen de methode gereleased wordt.

Zie ook; http://forum.xda-develope...p?p=46460694#post46460694
Ik kocht mijn toestel vorige maand (2de hands) en ging ervan uit dat ik hem s-off kon maken, maar de vorige eigenaar had reeds hboot 1.54 geinstalleerd.......

Ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
ViperOne 3.0 loopt lekker op m'n toestel. Had eerst 2 problemen. M'n root Access was weg en het toetsenbord kende de Nederlandse taal niet. Met dank aan de zoekfunctie van xda is dat allemaal opgelost :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Volgens mij hebben alle sense 5.5 roms nog last van de nodige foutjes. Meen ook ergens gelezen te hebben dat de leak waarop deze gebasseerd zijn, nog niet final was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Wat ik wel echt verdomt handig vind, is het focussen nadat de flits aan staat, heerlijk.
Lekker overdreven getest, op een pikkedonker stuk, dat er zeer scherm op de foto kwam.
Geweldige toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
CRXDelSol schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:09:
Wat ik wel echt verdomt handig vind, is het focussen nadat de flits aan staat, heerlijk.
Lekker overdreven getest, op een pikkedonker stuk, dat er zeer scherm op de foto kwam.
Geweldige toepassing.
Dat is ook iets zeer simpel, dat ze het nu pas toevoegen is eigenlijk een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
SAWYER schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:18:
[...]

Dat is ook iets zeer simpel, dat ze het nu pas toevoegen is eigenlijk een schande.
Ze voegen het in ieder geval toe, en het werkt goed.
Ik kan er genoeg opnoemen die dat niet doen hoor.
Zo doet de iPhone dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Daf, lief zijn voor Turge vandaag. Niet meer vertellen aan hem dat hij een schildpad is! ;-)

Aanrader: ViperOne 3.0 rc1. Hopelijk vandaag de eerste van de vele OTA updates die gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

MetalManic schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:58:
Daf, lief zijn voor Turge vandaag. Niet meer vertellen aan hem dat hij een schildpad is! ;-)

Aanrader: ViperOne 3.0 rc1. Hopelijk vandaag de eerste van de vele OTA updates die gaan komen.
Ik heb het geprobeerd, maar er ontbreken echt zoveel instellingen.
Instellingen die bij mij een gewoonte zijn geworden...

Heb de backup dus terug gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

S-off is beschikbaar voor hboot 1.54
http://rumrunner.us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb die rumrunner s-off exploit even geprobeerd op Windows 8, maar na de 2e test ziet hij hij toestel niet meer via ADB. Ook niet als ik handmatig 'adb devices' run.

Gaat nog niet helemaal lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

EquiNox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:25:
Ik heb die rumrunner s-off exploit even geprobeerd op Windows 8, maar na de 2e test ziet hij hij toestel niet meer via ADB. Ook niet als ik handmatig 'adb devices' run.

Gaat nog niet helemaal lekker :(
Weet je zeker dat je aan alle "eisen" voldoet?
Stock rom etc. ?

Heb hem hier zojuist gedraaid op Mikes 4.2.2 rom en hij liep als een zonnetje.

Verder even rekening houden dat je hem bij voorkeur op een usb 2 poort, rechtstreek op het mobo aansluit. Blijken inderdaad nog dingen fout te kunnen gaan op usb 3 c.q. usb hubs e.d.

[ Voor 16% gewijzigd door Switchie op 17-10-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik vermoed dat Windows 8 roet in het eten gooit, al vaker problemen met ADB mee gehad ivm driver signatures enzovoorts. Vage is dat hij eerst wel via ADB gezien wordt, maar na de 2e reboot (Test 2.1) niet meer.

Morgen slinger ik mijn oude vertrouwde Windows 7 desktop aan, dan zal het vast prima werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:21
Waarom zou je S-Off willen als een van de voorwaarden HTCDEV unlocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

AquaSheep schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:49:
Waarom zou je S-Off willen als een van de voorwaarden HTCDEV unlocked is?
Firmware flashen en cid wijzigen. Dat is tenminste wat ik er tot nu toe mee heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik dacht altijd dat door een andere rom erop te zetten dat dan de firmware gewijzigd was. Kom er nu hier en op het viperoneforum op xda achter dat dat heel verschillende dingen zijn. Pfffff.... Eens een noob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MetalManic schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:58:

:) Ok ok... (ik was niet de enige geloof ik)

Ik vind overigens wel dat men in dat draadje soms behoorlijk met 2 maten meet...aan de ene kant moet het allemaal luchtig zijn en blijven, maar wanneer niet-devs een goedbedoelde poging tot humor doen dan leidt dat tot onbegrip en wordt het niet gewaardeerd...beetje vreemd is het wel. Maar goed, ik kan er verder niet mee zitten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ze sloegen gisteren ook wel door zeg. Dik 2 pagina's met slap geouwehoer en niet grappige grappigheid. Dat forum blinkt trouwens de laatste tijd al helemaal niet uit in nuttigheid. Echt ongelofelijk hoe weinig inzet en inzicht er bij sommige posters is. In 3 dagen tijd ongeveer 70 X de zelfde vraag is vrij overdreven. En dan zijn er dus 3 van dat soort vragen die daar rond spoken. De rom zelf is het gelukkig wel waard om het forum te blijven volgen. Nu zelf maar s uitzoeken hoe dat firmware-update-verhaal zit en proberen de Lenovo super camera werkend te krijgen op mn 4.3 rom.

[ Voor 6% gewijzigd door MetalManic op 18-10-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MetalManic schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:05:
Ze sloegen gisteren ook wel door zeg. Dik 2 pagina's met slap geouwehoer en niet grappige grappigheid. Dat forum blinkt trouwens de laatste tijd al helemaal niet uit in nuttigheid. Echt ongelofelijk hoe weinig inzet en inzicht er bij sommige posters is. In 3 dagen tijd ongeveer 70 X de zelfde vraag is vrij overdreven. En dan zijn er dus 3 van dat soort vragen die daar rond spoken. De rom zelf is het gelukkig wel waard om het forum te blijven volgen. Nu zelf maar s uitzoeken hoe dat firmware-update-verhaal zit en proberen de Lenovo super camera werkend te krijgen op mn 4.3 rom.
Oh ja daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens....daar hoor je mij ook zeker niet over. Het is van de zotte hoe vaak vragen zomaar (tich-dubbel) worden gedumpt, en er gewoonweg wordt verwacht van devs dat men ff snel met oplossingen of een ota of eta komt 8)7 Dus goed dat men ingrijpt en het draadje schoon houdt.

Ik ben ook fervent aanhanger van de Viper rom...het wachten is altijd dubbel en dwars waard.

(...en nu weer on-topic...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
S-OFF voor HBOOT 1.54 is er!!!!

http://rumrunner.us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Spuit elf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ow refreshen is wel handig merk ik :+

Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tbv garantie ben ik heel dringend op zoek naar de RUU van t-mobile Nederland,
heeft iemand een link naar deze rom ??

*knip*

Zie; http://forum.xda-developers.com/htc-one

Wanneer je een telefoon kan voorzien van een custom rom gaan we er op GoT ook vanuit dat iemand zijn telefoon weer terug naar stock kan brengen. De vraag die jij nu stelt heeft een zeer hoog helpdesk karakter en dat hebben we liever niet op GoT.

[ Voor 56% gewijzigd door Bullet NL op 20-10-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:21:
Tbv garantie ben ik heel dringend op zoek naar de RUU van t-mobile Nederland,
heeft iemand een link naar deze rom ??

Cor
mss dat die hier tussen staat?

http://www.androidruu.com/index.php?developer=M7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het S-off maken wil me maar niet lukken.

Heb de stappen aangehouden die beschreven staan.
Drivers geinstalleerd, HTC sync weg, stock rom geïnstalleerd(2.24.401.8), firewall en antivirus uit, USB debugging aan, fast boot uit, geen passcode oid, usb 2.0 direct op mobo, originele kabel etc
Bij het laden van (rumrunner_m7_2.24.401.8.zip - 20.0 MB) soju.exe krijg ik na stap drie: 'fatal: fuck it".

Hierop google gaf mij alleen dit:
http://translate.google.c...4-romrunner-s-off-22.html

Hier wordt een andere usbpoort aangeraden, helaas geen oplossing voor het probleem.
Iemand die me verder kan helpen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel hoe ik mijn HTC terug naar stock kan krijgen ik ben alleen op zoek naar de t-mobile stick rom van Nederland.
Dus iemand een link naar de rom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
EWK schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:44:
Het S-off maken wil me maar niet lukken.

Heb de stappen aangehouden die beschreven staan.
Drivers geinstalleerd, HTC sync weg, stock rom geïnstalleerd(2.24.401.8), firewall en antivirus uit, USB debugging aan, fast boot uit, geen passcode oid, usb 2.0 direct op mobo, originele kabel etc
Bij het laden van (rumrunner_m7_2.24.401.8.zip - 20.0 MB) soju.exe krijg ik na stap drie: 'fatal: fuck it".

Hierop google gaf mij alleen dit:
http://translate.google.c...4-romrunner-s-off-22.html

Hier wordt een andere usbpoort aangeraden, helaas geen oplossing voor het probleem.
Iemand die me verder kan helpen?
Andere rom als basis nemen. Ik was met deze post op xda geholpen.

http://forum.xda-develope...?p=46595460&postcount=604

Daarna kan je er weer een andere rom opzetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Chris.nl schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:08:
[...]

Andere rom als basis nemen. Ik was met deze post op xda geholpen.

http://forum.xda-develope...?p=46595460&postcount=604

Daarna kan je er weer een andere rom opzetten natuurlijk.
Helaas, ook hier een fatal fuck it.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7OSrc3J5qF638P6mrZg4du7T/full.png?nohitcount=1

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ah jammer, dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Wanneer heb je de tool gedownload? Ik had firmware 2.24.401.8 op mijn toestel toen de S-Off online kwam. Direct de tool gedownload, maar S-Off lukte maar niet. Tot ik las dat er voor v2.24.401.8 een nieuwe versie op rumrunner stond. En daarmee ging het wel. Wellicht het proberen waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Hakkie op 21-10-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Hakkie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:03:
Wanneer heb je de tool gedownload? Ik had firmware 2.24.401.8 op mijn toestel toen de S-Off online kwam. Direct de tool gedownload, maar S-Off lukte maar niet. Tot ik las dat er voor v2.24.401.8 een nieuwe versie op rumrunner stond. En daarmee ging het wel. Wellicht het proberen waard.
Dat was zondag. Van 2.24.401.8 staat een fixed versie online. Ik heb iig nu 401.1
Zal straks nog eens kijken.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:40

jmk

Ik heb nog een vrij oude ARHD 21 Op mn phone staan en daar ben ik heel blij mee. Net die paar tweaks die ik nodig had boven de standaard ROM. Ik heb trouwens Tele2 (t-mobile netwerk)

De extra power saving feature zorgt er voor dat ik telefonisch niet te bereiken ben, ondanks ik dan wel 2 streepjes zie. Hele onduidelijke vliegtuigmodus dus. Die heb ik helemaal onzichtbaar gemaakt. Was bijna bang dat mn phone kapot was, gelukkig nooit meer last van gehad.

Nu heb ik geen s-off, en geloof ook niet dat ik dat nodig heb om een radio te flashen, maar zou graag iets meer power willen hebben. Dus meer bereik overal en snellere 3G. Weten jullie een goede radio die goed werkt met virtuele providers, zoals Tele2?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Je hebt ergens wel s-off nodig om radio firmware te flashen. Want wil je de radio firmware kunnen updaten zonder s-off dan zal je dit via officiële ota updates moeten doen. Dus stock rom, kernel en recovery terugzetten en ota een update binnenhalen.

Als je toch de bootloader al unlocked hebt kan je dus best ook even s-off gaan, dan kan je veel makkelijker de radio firmware bijwerken.

ARHD 2x is ergens helemaal geen oude rom. Het heeft Android 4.3 met Sence 5.0. daarbij kan je gebruik maken van de Sence 5 Toolbox, die in het ARHD topic te downloaden is.
Ik heb ARHD 3x geprobeerd, maar kon geen gebruik meer maken van alle functies uit de Sence 5 Toolbox, dus ben ik teruggegaan naar ARHD 20.0
Wanneer de Sence Toolbox geüpdatet is stap ik natuurlijk weer over op ARHD 3x

Custom roms zijn gebaseerd op min of meer officiele updates vanuit HTC, hier zit ook telkens een nieuwe radio firmware bij. Ik gebruik gewoon de bijbehorende firmware (die je stock ook OTA zou krijgen) omdat rom en firmware op elkaar afgestemd zijn.

ARHD 2x is gebaseerd op Build 3.22.1540.1 dus zou ik ook die firmware aanbevelen.
ARHD 3x is gebaeeerd op Build 3.57.401.500 dus bla bla bla

Misschien is het updaten van de firmware ook een beetje overdreven, ik heb een tijd ARHD 20.0 gedraaid met een oudere radio, omdat hboot 1.54 nog niet s-off kon. Eerlijk gezegd merk ik nu geen verschil qua ontvangst of accuduur. Kortom: het lijkt me best rom en firmware af te stemmen op dezelfde build, maar je moet niet ineens 2 strepen betere ontvangst of veel snellere downloads verwachten.

[ Voor 68% gewijzigd door Chris.nl op 24-10-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ok, omdat er in dit topic staat dat dat niet hoeft: XDA: [HOW-TO]Flash latest Radio in Recovery

Ik heb alleen geen idee welke ik moet nemen:
latest Radio from 2.17 base - 4A.16.3250.24_10.38.1150.03L
of
Radio from 1.29.401.12 WWE OTA - 4A.14.3250.13_10.33.1150.01L

Vanavond maar even naar kijken. Ik flash altijd in het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
jmk schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:51:
Ok, omdat er in dit topic staat dat dat niet hoeft: XDA: [HOW-TO]Flash latest Radio in Recovery

Ik heb alleen geen idee welke ik moet nemen:
latest Radio from 2.17 base - 4A.16.3250.24_10.38.1150.03L
of
Radio from 1.29.401.12 WWE OTA - 4A.14.3250.13_10.33.1150.01L

Vanavond maar even naar kijken. Ik flash altijd in het weekend :)
O, ik was niet op de hoogte van dat topic :+ Als je toch zonder s-off kan flashen kan je dat natuurlijk ook doen.

Hier kan je de firmware downloaden.
Volgens mij moet je base 3.22 hebben. Tenminste als je rom gebaseerd is op build 3.22.1540.1, dit kan je checken bij: instellingen -> info -> software-informatie -> meer

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tweaktopic/One/Screenshot_2013-10-24-12-07-40.jpg

Wanneer je toevallig toch s-off bent krijg je bij het opstarten een rode waarschuwingstekst te zien, dit kan je verwijderen door een aangepaste hboot te flashen. Ook te downloaden in hetzelfde topic. Voor build 3.22.1540.1 moet je dan weer base 3.22 hebben.

Let op! Wanneer je een aangepaste hboot geflashed hebt moet je niet weer s-on gaan, anders brick je direct je toestel. Wanneer je weer s-on wil gaan moet je eerst de originele hboot flashen, te downloaden in hetzelfe topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 24-10-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dank je, daar kan ik wat mee! Ga ik mee aan de slag. Zal hier even plaatsen of het allemaal gelukt is. Ik heb op mijn phone nu allemaal lagere versies van build nummers, dus zal eerst de nieuwe ARHD flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
jmk schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:33:
Dank je, daar kan ik wat mee! Ga ik mee aan de slag. Zal hier even plaatsen of het allemaal gelukt is. Ik heb op mijn phone nu allemaal lagere versies van build nummers, dus zal eerst de nieuwe ARHD flashen.
Ok. ARHD 31 is uit, die is weer gebaseerd op de update van vandaag. Bijbehorende firmware (en eventueel aangepaste hboot) er dan zelf even bijzoeken op XDA.

Aangezien de Sence 5.5 Toolbox ook bijna klaar is kan ik zelf ook weer flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Vraagje ivm de htc one terug in orde brengen om OTA updates te ontvangen.
Ik draai momenteel de elementalx (4.2.2) kernel. Ben dus unlockt en heb root toegang ook.
Nou zou ik de nieuwe (4.3) update wel eens zelf willen testen. Vind alleen niet goed wat ik nou moet doen om terug naar een toestand te raken waarbij ik die gewoon via OTA kan binnenhengelen. Kan iemand me eventueel een duwtje in de goede richting geven?
Naar welke toestand moet ik terug etc.

Toestel is dus tampered, unlocked, HBOOT1.54 (als dat enigzins uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:04

13art

Moderator Mobile
Dacht dat de bootloader sowieso weer (re)locked moest zijn voor het ontvangen van de updates. Maar verdere eisen zou ik zo 1, 2, 3 ook niet precies weten.
Toen ik onlangs mn telefoon opstuurde voor reparatie heb ik de bootloader we gelocked en daarna een RUU geïnstalleerd. Direct kreeg ik een update binnen. Dus dat werkt sowieso.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Leuk. HTC Drivers werken prima in windows 8.1 (als de telefoon gewoon aanstaat), in device manager zie ik Android USB Device > My HTC

Zodra ik in Fastboot USB ga (de telefoon is dus gewoon aangesloten via USB) Zie ik in Device Manager het zelfde als hierboven. Alleen staat er achter My HTC een geel driehoekje... en via adb devices vindt hij ook niks :(

Iemand enig idee wat er mis is. heb al verschillende drivers gedownload en uitgeprobeerd..

Heb de laatste drivers van HTC Sync geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/wut_9.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Noctonix op 24-10-2013 22:21 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 11:37

Pogostokje

* twiet *

l3art schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:41:
Dacht dat de bootloader sowieso weer (re)locked moest zijn voor het ontvangen van de updates.
Verschillende bronnen beweren verschillende dingen op dit gebied...

Gaat het om het unlocked zijn, of dat de updates alleen met de originele bootloader geinstalleerd kunnen worden?
Krijg je op een unlocked toestel op originele firmware wel meldingen van een beschikbare update?

Dat zou ik nou wel eens willen weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 24-10-2013 22:41 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pogostokje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:41:
[...]

Verschillende bronnen beweren verschillende dingen op dit gebied...

Gaat het om het unlocked zijn, of dat de updates alleen met de originele bootloader geinstalleerd kunnen worden?
Krijg je op een unlocked toestel op originele firmware wel meldingen van een beschikbare update?

Dat zou ik nou wel eens willen weten.
Volgens mij beide. Want op een niet originele bootloader kan niet zomaar andere software gezet worden. Bij het terugzetten naar fabrieksaf, was dat ook iets waar naar gekeken moest worden volgens mij omdat het anders met installatie fout zou gaan oid... Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Ik heb net op m'n werk de bootloader weer gelocked. Had alleen de verkeerde RUU :')

Ik ben nu de EU versie aan het downloaden.. Nu maar hopen dat hij niet halverwege het downloaden er mee kapt. M'n HTC One boot nu dus alleen nog naar Fastboot :p

Kapt er dus wel mee.. kan hem niet downloaden hier op m'n werk T_T

[ Voor 18% gewijzigd door Noctonix op 25-10-2013 08:47 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:06
Thx, fastboot werkt nu :)

Maar nu werkt adb niet meer..

One X wordt wel herkend via adb devices, HTC One niet (wel fastboot)

[ Voor 23% gewijzigd door SuperVeloce op 25-10-2013 09:30 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Is het mogelijk om de firmware te updaten als je toestel nog s-on is? Wat ik kan vinden op xda moet je echt s-off zijn maar ik heb de ijdele hoop dat ik zelf wat over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MetalManic schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:59:
Is het mogelijk om de firmware te updaten als je toestel nog s-on is? Wat ik kan vinden op xda moet je echt s-off zijn maar ik heb de ijdele hoop dat ik zelf wat over het hoofd zie.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2245615
jmk kwam gisteren met bovenstaande link. Ik weet niet of het echt werkt, je zal het moeten proberen
Noctonix schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:46:
Ik heb net op m'n werk de bootloader weer gelocked. Had alleen de verkeerde RUU :')

Ik ben nu de EU versie aan het downloaden.. Nu maar hopen dat hij niet halverwege het downloaden er mee kapt. M'n HTC One boot nu dus alleen nog naar Fastboot :p

Kapt er dus wel mee.. kan hem niet downloaden hier op m'n werk T_T
Ha, ik ben ook aan het werk, slaapdienst sinds gistermiddag... Heb ook zin om ARHD31 te flashen e.d. maar zal nog ff moeten wachten... Wel maf dat je enorm tevreden kan zijn met een ROM, maar hij op het moment dat iets beters te halen valt, gevoelsmatig niet meer toereikend is.

[ Voor 44% gewijzigd door Chris.nl op 25-10-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Damnit.. ik krijg niet de correcte RUU gevonden :(

Bij fastboot staat M7_UL PVT SHIP S-ON RH

Heb er tot nu toe twee kunnen vinden. (EU) een 1.20 versie en 1.28. de 1.20 versie geeft een ROM error (verkeerde) en hij is nu de 1.28 aan het downloaden..

Ik had de stock google play edition rom geinstalleerd.. dat is een hogere versie dan hij dus nu gaat installeren.. dus denk dat hij daar mee over de zeik gaat..

Ik weet al wat het probleem is denk ik. Ik heb met m'n lompe kop het gehele OS verwijderd door de RUU te gebruiken. maar de versie moest ik eerst downgraden ofzo..

Ik denk dat ik m'n telefoon naar de kl*te heb gehlopen :(

Heb verder geen backup want wilde gewoon weer een schone lij..

Heb hem weer ge-unlocked.. pfew

[ Voor 51% gewijzigd door Noctonix op 25-10-2013 10:24 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Chris.nl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:20:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2245615
jmk kwam gisteren met bovenstaande link. Ik weet niet of het echt werkt, je zal het moeten proberen
[...]
Firmware is toch meer dan alleen de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002

GKW

Noctonix schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:42:
Damnit.. ik krijg niet de correcte RUU gevonden :(

Bij fastboot staat M7_UL PVT SHIP S-ON RH

Heb er tot nu toe twee kunnen vinden. (EU) een 1.20 versie en 1.28. de 1.20 versie geeft een ROM error (verkeerde) en hij is nu de 1.28 aan het downloaden..

Ik had de stock google play edition rom geinstalleerd.. dat is een hogere versie dan hij dus nu gaat installeren.. dus denk dat hij daar mee over de zeik gaat..

Ik weet al wat het probleem is denk ik. Ik heb met m'n lompe kop het gehele OS verwijderd door de RUU te gebruiken. maar de versie moest ik eerst downgraden ofzo..

Ik denk dat ik m'n telefoon naar de kl*te heb gehlopen :(

Heb verder geen backup want wilde gewoon weer een schone lij..

Heb hem weer ge-unlocked.. pfew
Je kunt ook proberen om hem in fastboot mode aan de PC te hangen en dan de RUU te starten. Dan slaat hij de check over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
GKW schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:27:
[...]

Je kunt ook proberen om hem in fastboot mode aan de PC te hangen en dan de RUU te starten. Dan slaat hij de check over.
Dat doe ik dus de hele tijd al.. Ik heb hem weer aan de praat gekregen, nu staat er dus weer stock 4.3 Play edition op. Maar nu ziet hij hem weer niet in ADB :')

fastboot devices levert een device op (de telefoon)
adb devices noppes.

Heb het volgende bericht gevonden om van de google play editie naar de sense versie te downgraden.

Echter krijg ik een SD_ERR..
FAILED (status read failed(too many links))

En dan loopt Mn telefoon dus vast in fastboot..

Heb inderdaad HBOOT 1.54 op het moment en mijn CID is HTC__E11

OS versie is 2.24.401.1

[ Voor 15% gewijzigd door Noctonix op 25-10-2013 11:40 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik heb Insertcoin 6-1 draaien, op zich draait de rom zelf prima, alleen de (laatste versie van de) play store app geeft bij gebruik steeds de melding dat hij wordt afgesloten. Kennen jullie dit probleem? Het betreft versie 4.4.21, 4.3.11 kan ik niet installeren.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MetalManic schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:31:
[...]

Firmware is toch meer dan alleen de radio?
Firmware is de radio.
Rom is de software. Zijn echt twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In windows 8 werk fast boot en adb perfect maar na de update naar windows 8.1 werk alleen adb en fastboot niet meer :(
so ,zijn er nog die dat probleem hebben of er is er al fix voor dat probleem ?

ierdergval ik heb al geprobeert met driver zoals ubs driver van google of van IntelAndroidDrvSetup1.1.5 maar geeen geluk

iemand ander nog een tip voor fastboot aan de klap te krijgen?

pffft microsoft één of ander rules verandert zeker , dammit wat heb je nu weer verandert grrr

En ik wilde custom rom deze weekend installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Ik heb al wat gelezen her en der maar kom er niet uit. Kan iemand bevestigen of je geheugen gewist wordt als je de One root (4.3 5.5 sense). In 4.3 zit namelijk sixaxis support en kan dan de PS3 controller connecten. Echter wil ik gewoon de standaard rom en al mijn apps en instellingen behouden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Rene schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:51:
Ik heb al wat gelezen her en der maar kom er niet uit. Kan iemand bevestigen of je geheugen gewist wordt als je de One root (4.3 5.5 sense). In 4.3 zit namelijk sixaxis support en kan dan de PS3 controller connecten. Echter wil ik gewoon de standaard rom en al mijn apps en instellingen behouden.
Om te rooten moet je de bootloader unlocken, wanneer je dat doet wordt je geheugen gewist. Dat is een veiligheidsfeature tegen datadiefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65hans65
  • Registratie: Maart 2012
Kan iemand mij helpen, ik weet niet meer hoe ik hem naar stock kan krijgen. Ik probeer bovenstaande tread maar ik kom nooit in het scherm terecht, ik heb clockwork mod recovery v6.0.3.6 en hboot 1.54 als ik in fastboot zit kan ik niets intypen, en de RUU link die ik zou moeten gebruiken klopt ook niet meer…

HTC ONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
65hans65 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:00:
Kan iemand mij helpen, ik weet niet meer hoe ik hem naar stock kan krijgen. Ik probeer bovenstaande tread maar ik kom nooit in het scherm terecht, ik heb clockwork mod recovery v6.0.3.6 en hboot 1.54 als ik in fastboot zit kan ik niets intypen, en de RUU link die ik zou moeten gebruiken klopt ook niet meer…
Hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2224752 vind je de stock ROM behorende bij 1.54. Eerst ROM flashen dan de bijbehorende recovery en je bent weer stock. Download ook de juiste firmwarepackage bij deze ROM zodat je veilig kan updaten naar Android 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
65hans65 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:00:
Heb je google al geprobeerd? Op youtube staan ook tal van filmpjes die uileggen hoe je weer terug kan naar stock. Zo heb ik het 2 weken geleden ook uitgezocht.

In de bootloader/fastboot kan je inderdaad niks intoetsen, daar heb je het DOS scherm voor nodig op je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:04
InxidiousX schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:51:
[...]

Hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2224752 vind je de stock ROM behorende bij 1.54. Eerst ROM flashen dan de bijbehorende recovery en je bent weer stock. Download ook de juiste firmwarepackage bij deze ROM zodat je veilig kan updaten naar Android 4.3.
Ik heb dit geprobeerd.

- ROM geflashed
- Recovery geinstalleerd.

Ik kan booten en het werkt. Maar ik kan de firmwarepackage niet installeren via de stock recovery. Er gaat iets niet goed. Ik kan wel wipen etc. maar zodra ik de sd-kaart wil benaderen om een installatie te doen van 3.62.401.1.zip dan krijg ik een foutmelding en start het toestel opnieuw op.

Dus de installatie is maar voor de helft goed gegaan denk ik.

Kan iemand mij van meer info voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03-2024
b.o.n.s schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:29:
[...]

Ik heb dit geprobeerd.

- ROM geflashed
- Recovery geinstalleerd.

Ik kan booten en het werkt. Maar ik kan de firmwarepackage niet installeren via de stock recovery. Er gaat iets niet goed. Ik kan wel wipen etc. maar zodra ik de sd-kaart wil benaderen om een installatie te doen van 3.62.401.1.zip dan krijg ik een foutmelding en start het toestel opnieuw op.

Dus de installatie is maar voor de helft goed gegaan denk ik.

Kan iemand mij van meer info voorzien?
Je kan niet via de recovery een firmware flashen, die kan alleen in de bootloader, en alleen als je S-OFF bent dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Terug naar root is toch zo simpel als:
bootloader relocken en dan een RUU flashen?

Fastboot oem lock oid is de code om je bootloader weer te locken. En dan gewoon een RUU downloaden. Er staan verschillende links op XDA.

Zo heb ik het ten minste gedaan. In de RUU zit ook de originele recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Welke Ruu heb ik nodig? Heb er 2 geprobeerd (bv: RUU_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_1.20.401.1_Radio_4A.13.3227.06_10.27.1127.01_release_308001_signed_2_4)

maar krijg telkens error code 140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm zou mogelijk met je bootloader te maken kunnen hebben. Die is nieuwer dan die van de RUU denk ik. Misschien eens kijken of je de bootloader kan downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Tenzij je s-off bent kun je de bootloader niet downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als je dan terug wil naar stock en er geen RUU is met de nieuwere bootloader, dan zou je dus eerst naar S-OFF moeten, bootloader downgraden, dan weer naar S-ON, dan de bootloader weer locken en dan de RUU installeren.

Als alternatief kan je een rom nemen die zo goed als stock is maar dan met root. Hoef je de rest niet percee door te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Bedankt voor alle feedback tot zover! Van de week maar eens beslissen wat te doen, toestel werkt ook gewoon goed op dit moment, maar iets knaagt er aan me om toch compleet stock te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

b.o.n.s schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:50:
iets knaagt er aan me om toch compleet stock te gaan...
Als je stock wilt met de laatste versie maar vast zit in het kunnen installeren via een RUU of dat gewoon te veel gedoe vindt, zou je dit kunnen overwegen. Het is een originele stock 4.3, maar dan te installeren via een custom recovery waarmee je dus niet afhankelijk bent van je hboot en dergelijke.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2224752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Pogostokje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:12:
[...]

Als je stock wilt met de laatste versie maar vast zit in het kunnen installeren via een RUU of dat gewoon te veel gedoe vindt, zou je dit kunnen overwegen. Het is een originele stock 4.3, maar dan te installeren via een custom recovery waarmee je dus niet afhankelijk bent van je hboot en dergelijke.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2224752
Had ik ook gezien inderdaad, thanks.

Uiteindelijk voor nu toch besloten om de ROM zelf eens te proberen..
Ik kom zelf af van een Motorola RAZR en de roms waren altijd buggy..
Moet zeggen dat deze ARHD 31.0 wel heel erg netjes is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Sinds eergisteren Android revolution HD op m'n one geflashed. Was het wachten op de update beu...

Ben er tot hier toe zeer tevreden van.

Iemand die een nog betere rom weet of leuke mod's mag gerust iets laten weten via pm of dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
In mijn optiek is venom de meest uitgebreide rom die je kan krijgen op de htc one. Er zit een goede dev club achter en volledig te tweaken met hun eigen tweakapp.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Yep daar sluit ik mij volledig bij aan. ViperOne (v2.7) is rock-solid, enorm uitbreidbaar, supersmooth, en laag batterijverbruik (stock kernel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Sense toolbox levert al leuke mods mee voor ARHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

heeft iemand het al voor elkaar op met T-Mobile op 4G te komen?
Ik heb een HTC One met Viper 3.1 RC2 erop draaien en zie de keuze LTE in instellingen echter blijf ik vrolijk op H

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Rubman schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:40:
heeft iemand het al voor elkaar op met T-Mobile op 4G te komen?
T-Mobile geeft over een kleine 2 weken het netwerk aan alle klanten vrij. Daarnaast is de dekking nog wat beperkt op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
l3art schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:42:
Als je dan terug wil naar stock en er geen RUU is met de nieuwere bootloader, dan zou je dus eerst naar S-OFF moeten, bootloader downgraden, dan weer naar S-ON, dan de bootloader weer locken en dan de RUU installeren.

Als alternatief kan je een rom nemen die zo goed als stock is maar dan met root. Hoef je de rest niet percee door te lopen.
Ik had mijn One geS-OFFed en daarna bootloader weer op locked gezet (wel nog S-OFF dus) en kont toen gewoon zonder problemen van de 4.2.2 ROM met HBOOT 1.54 naar de RUU met HBOOT 1.44 zonder verder aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Laatst online: 07-02-2022
Hallo

als ik mijn HTC one wil roote om een andere rom te kunnen installeren waar kan ik dan het best voor kiezen?
s-off of unlocken bootlooder via htc dev weet namelijk niet echt het verschil er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Met s-off zou je o.a. de bootloader kunnen unlocken (dat unlocken moet sowieso om te kunnen rooten). Voordeel is dan dat je toestel niet bij HTC als je unlocked geregistreerd staat, en je hem bij een garantieprobleem weer helemaal in originele staat zou kunnen herstellen.

Bij Hboot versie 1.44 kon je zo s-off gaan, maar naar mijn weten moet je bij versie 1.54+ sowieso al je bootloader unlocken om s-off te kunnen gaan. Kip-Ei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
Ah dus als ik mijn bootlooder wil unlocken kan ik dat beter niet via htc dev doen want dan vervalt de garantie als ik het goed heb?

dus als ik het goed heb eerst s-off dan bootlooder unlocken en dan rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
legioen12 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:16:
Ah dus als ik mijn bootlooder wil unlocken kan ik dat beter niet via htc dev doen want dan vervalt de garantie als ik het goed heb?
Klopt
Alleen ben ik bang dat je de bootloader (via htc dev) moet unlocken om s-off te kunnen gaan.

Ligt eraan welke Hboot versie je hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Chris.nl op 07-11-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
hboot 1.55 heb ik nu.

Volgensmij werkt hboot 1.55 wel via rumrunner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ja, link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Nee klopt niet. Ik heb mijn bootloader gewoon geunlocked via HTC Dev en mijn toestel is gewoon onder de garantie gerepareerd.
Ze mogen niet alles daar op gooien, net zoals bij waterschade. Kijk als blijkt dat jij je cpu bijvoorbeeld gekookt hebt met overklokken, ja dan zal je geen aanspraak kunnen doen op garantie. Maar in de meeste gevallen gewoon wel.

Buiten dat, kan je de bootloader ook weer locken, en dan dusdanig dat er gewoon weer locked staat (ipv unlocked/relocked). Ik geloof niet dat ze bij elke telefoon zouden nakijken in een systeem of die geunlocked is geweest of niet. (wat mij zelf betreft, mijn bootloader stond op relocked toen ik hem terug stuurde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Inderdaad, er staat dat je garantie KAN vervallen als ik me goed herriner. Ik heb hem ook gewoon via HTCdev geunlocked. Gaat lekker makkelijk en op http://htconeroot.com/ staat en tutorial zodat je binnen 1,5 uur geroot bent en weer helemaal up to date met apps etc.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Zooo.. ik ben benieuwd wanneer we android 4.4 op de HTC One kunnen verwachten..! Ik kan niet wachten ;)

EDIT:
het ziet er naar uit dat we de officiele GE ROM ergens vlak na 15 november kunnen verwachten :D Ik ben erg tevreden met mijn GE 4.3 ROM, werkt echt supersnel en efficient.
http://www.androidplanet.nl/78813/android-4-4-update/
HTC
HTC heeft inmiddels het updateschema voor KitKat bekendgemaakt. De HTC One Google Play-editie krijgt 15 november de update naar Kitkat, waarna de rest van de One-familie eind januari naar Android 4.4 KitKat worden geüpdatet. De nieuwe Android-versie wordt samen met Sense 5.5 geleverd, en het is waarschijnlijk dat de HTC One als eerste toestel de Android 4.4 update gaat ontvangen, waarna de HTC One Max, HTC One Mini en andere One-toestellen volgen.

[ Voor 83% gewijzigd door jick op 08-11-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Hij is al eerder voorbij gekomen maar helaas werken de linkjes niet meer. Ik ben op zoek naar een Nandroid backup met een stock installatie.

Ik weet dat er andere mogelijkheden zijn om terug naar stock te gaan en zelf de backup te maken maar dit scheelt wat werk als iemand hem toevallig ergens al heeft en hem wil delen.

Heb sinds kort dit toestel en heb al aardig wat roms geprobeerd. Was alleen nog niet zo bekend met CWM om voordat ik aan custom roms ging beginnen een backup te maken.

Is gewoon een fijne gedachte om terug te kunnen naar een clean state. Wil ook mijn sdcard volledig wipen en van scratch beginnen.

Dit is mijn device

c:\mini-sdk>fastboot getvar all
(bootloader) version: 0.5
(bootloader) version-bootloader: 1.55.0000
(bootloader) version-baseband: 4A.21.3263.04
(bootloader) version-cpld: None
(bootloader) version-microp: None
(bootloader) version-main: 3.62.401.1
(bootloader) version-misc: PVT SHIP S-OFF
(bootloader) serialno: xxxxxxxxxxx
(bootloader) imei: xxxxxxxxxxxxxxx
(bootloader) meid: 00000000000000
(bootloader) product: m7_ul
(bootloader) platform: HBOOT-8064
(bootloader) modelid: PN0710000
(bootloader) cidnum: HTC__E11
(bootloader) battery-status: good
(bootloader) battery-voltage: 3867mV
(bootloader) partition-layout: Generic
(bootloader) security: off
(bootloader) build-mode: SHIP
(bootloader) boot-mode: FASTBOOT
(bootloader) commitno-bootloader: dirty-bb768ae1
(bootloader) hbootpreupdate: 11
(bootloader) gencheckpt: 0

Andere optie is een Guru reset. Dat is een stock rom laden middels CWM. Nu heb ik deze gevonden:Guru_Reset_M7_2.24.401.1 Maar is een oude. Guru Reset M7 3.62.401.1 <-- deze lijkt me beter.

Dit is ook een optie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2224752
Zit dit net te lezen en ben even aan het kijken wat het verschil is tussen odexed en de-odexed.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 08-11-2013 11:51 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:51:
[...]

Nee klopt niet. Ik heb mijn bootloader gewoon geunlocked via HTC Dev en mijn toestel is gewoon onder de garantie gerepareerd.
Ze mogen niet alles daar op gooien, net zoals bij waterschade. Kijk als blijkt dat jij je cpu bijvoorbeeld gekookt hebt met overklokken, ja dan zal je geen aanspraak kunnen doen op garantie. Maar in de meeste gevallen gewoon wel.

Buiten dat, kan je de bootloader ook weer locken, en dan dusdanig dat er gewoon weer locked staat (ipv unlocked/relocked). Ik geloof niet dat ze bij elke telefoon zouden nakijken in een systeem of die geunlocked is geweest of niet. (wat mij zelf betreft, mijn bootloader stond op relocked toen ik hem terug stuurde).
Mooi dat het blijkbaar niet zo zwart wit is met de garantie als ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Is ook nog niet zo heel lang hoor. Dacht dat er dit jaar ergens een uitspraak was door een rechter dat niet alles zomaar op dat soort dingen gegooid kan/mag worden.

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste