Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
Als je stock 4.2.2 hebt met S On, is het dus op dit moment niet mogelijk een RUU te draaien toch?

A: er is nog geen RUU van 4.2.2 stock (HTC__E11)
B: aangezien S off niet meer kan na 4.2.2 kan je dus ook geen andere RUU flashen.

Am I right?

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 09:36
grapefruit schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:19:
[...]

Ik krijg hem niet OTA geinstalleerd, toestel blijft vast zitten in het boot proces of krijg voortdurend de melding 'System has crashed'.

Heb al dalvik cache gewiped en dan start hij wel normaal op, maar zonder update.

Iemand 2.1.0 al dirty geflashed? Geen zin om alles terug te moeten zetten.
Volgens mij is dit een bekend probleem wanneer men CWM gebruikt. Ik heb de update via de recovery geïnstalleerd en dat verliep vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
CWM is ook een recovery, maar je bedoeld denk ik dat je zelf de TWRP recovery gebuikt neem ik aan?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 09:36
Nee ik bedoelde dat de OTA in ViperOne nog wel eens problemen geeft. Wanneer je de update over-the-air wilt installeren door automatisch naar CWM te navigeren, lukt dat vaak niet. Bij mij mislukte de OTA waarna de telefoon weer opstartte om vervolgens weer een OTA melding te geven met de vraag of ik de update weer direct wilde installeren. Wanneer ik handmatig naar CMW recovery navigeerde en daar de ZIP flashte lukte het wel.

TWRP recovery schijnt wat betreft OTA updates wel automatisch te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Nee, de OTA's werken nog niet automatisch. Het enige wat ie doet is het in je "download" map zetten en afhankelijk van je keuze reboot ie in recovery, vervolgens moet je de update zelf via CWM/TWRP installeren. Overigens heeft dit bij mij elke prima gewerkt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Als je stock 4.2.2 hebt (met S On) en je gaat voor een custom ROM, dan is er op dit moment geen enkele optie om weer naar stock te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:22
renzo4000 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:41:
Nee, de OTA's werken nog niet automatisch. Het enige wat ie doet is het in je "download" map zetten en afhankelijk van je keuze reboot ie in recovery, vervolgens moet je de update zelf via CWM/TWRP installeren. Overigens heeft dit bij mij elke prima gewerkt.
Dat is vreemd...bij mij werd de OTA direkt automatisch ge-flashed. Maw : downloaden OTA > auto herstart > auto flash > auto reboot. (TWRP 2.6.0.1 recovery)

• Maichel
Pff...hoop dat er "ooit" nog een oplossing komt voor S-OFF en 1.54. Zou kunnen we nooit meer terug naar stock in case of garantie....

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
R3NC0N schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:05:
Owja, voor de mensen die van plan zijn Windows 8.1 te installeren, ADB en Fastboot zullen NIET werken!
Ik ben 2 uur bezig geweest de drivers proberen te installeren, maar zodra mijn telefoon in Fastboot ging, dan ontdekte mijn computer "Android 1.0" maar niet...

Nu besloot ik het toch maar op te zoeken en het schijnt dat iedereen met Windows 8.1 er last van heeft.
Wees dus gewaarschuwd!
Oh jawel hoor
Je bedoeld dat je telefoon niet herkend word?

Ik heb ook nog een HTC One X... die werd inderdaad niet herkend.. na factory reset van telefoon, werd telefoon wel herkend bij Windows 8.1 ;)

en m'n HTC One werkte meteen onder 8.1

[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 22-08-2013 00:33 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• SuperVeloce
Peter1706 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:18:
[...]

Hoe doe ik dat? Ook via TWRP flashen? Heb je toevallig een link waar ik dat kan downloaden?
tnx!
moet je even op xda forum zoeken
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=2115

fastboot flash recovery recovery.img

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:49
collega tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede dual sim versie van de ONE, echter zijn deze niet te vinden met de specs die ik bij de HTC one zie. Wél kan ik er een dual-sim adapter in drukken. Hier zit echter een probleem in verscholen, ik wil een DUAL STANDBY setting hebben. Is dit überhaupt mogelijk? Dat is toch gewoon softwarematig via het OS in te stellen? In plaats van de app die dit adaptertje installeert?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm ik zou niet precies weten hoe zo'n dualsim apdapter zou moeten werken aangezien er maar net 1 micro sim in past die je vanaf de buitenkant er in moet schuiven.
Je zou kunnen proberen om een sual sim te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-08 08:08
boss-20 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:25:
collega tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede dual sim versie van de ONE, echter zijn deze niet te vinden met de specs die ik bij de HTC one zie. Wél kan ik er een dual-sim adapter in drukken. Hier zit echter een probleem in verscholen, ik wil een DUAL STANDBY setting hebben. Is dit überhaupt mogelijk? Dat is toch gewoon softwarematig via het OS in te stellen? In plaats van de app die dit adaptertje installeert?

Thnx!
Een dual-sim device heeft een dual-radio nodig, deze zit niet in de officiele HTC One, dus hier heb je niks aan. Ook al gebruik je een Dual-sim adapter, moet je nog steeds schakelen tussen deze 2, want je kan maar 1 sim per radio gebruiken.
Dual-Sim is dus niet alleen softwarematig maar ook hardwarematig.
Als je echt een Dual-Sim device wilt hebben moet je deze importeren vanuit China, deze lijken veel op de One, maar zijn geen echte HTC One. Qua uiterlijk lijken ze er op, maar hardwarematig zijn ze totaal verschillend. Je kan dus ook geen HTC One roms flashen op deze toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-08 08:08
R3NC0N schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:05:
Owja, voor de mensen die van plan zijn Windows 8.1 te installeren, ADB en Fastboot zullen NIET werken!
Ik ben 2 uur bezig geweest de drivers proberen te installeren, maar zodra mijn telefoon in Fastboot ging, dan ontdekte mijn computer "Android 1.0" maar niet...

Nu besloot ik het toch maar op te zoeken en het schijnt dat iedereen met Windows 8.1 er last van heeft.
Wees dus gewaarschuwd!
Ook met de normale Windows 8 (standaard) 64bit heb ik problemen op mijn laptop. de HTC One wil niet lekker geconnect worden, en als dit wel lukt, dan is het alleen de MTP en niet ADB/Fastboot.
Om deze reden heb ik Windows 7 maar weer geinstalleerd gehad, voor wel 1 uurtje, daarna maar terug gegaan naar linux. Ik heb zo een pest hekel aan alles wat niet werkt onder windows...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ethelind schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:33:
Als je echt een Dual-Sim device wilt hebben moet je deze importeren vanuit China, deze lijken veel op de One, maar zijn geen echte HTC One. Qua uiterlijk lijken ze er op, maar hardwarematig zijn ze totaal verschillend. Je kan dus ook geen HTC One roms flashen op deze toestellen.
Hij komt wel, maar hij is er nog niet: http://www.htc.com/in/smartphones/htc-one-dual-sim/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Twee radio's is ook dubbele battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
Al mensen ervaring met SWITCH?:

http://www.modaco.com/top...0htc%20%20one%20%20switch

Aangezien ik hier nog geen reacties heb gezien mbt deze ROM hem zelf maar even geïnstalleerd. Het werkt eigenlijk nog best prima. Makkelijk switchen tussen de Google ROM en Sense ROM. Echter nog wel wat kleine dingen die je handmatig even moet instellen, zoals het excluden van apps waarvan je niet wil dat de data gedeeld wordt.

Veelbelovend en hopen dat we in de toekomst onze eigen custom ROMs kunnen combineren en switchen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Heads-up! De 'wereld premiere' van een custom rom obv Android 4.3 + Sense 5...

http://forum.xda-develope...p=44961763&postcount=1232

Ik ben zeer benieuwd. Zijn custom rom's draaien op mijn One altijd geweldig, dus ik heb zeer goede hoop dat het een prima nieuwe 4.3 rom zal worden.

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 25-08-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hoe verhoud arhd zich tov viperrom?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
In welk opzicht? Wat is daarin voor jou belangrijk? Kijk eens op XDA bij de betreffende roms. Daar staan in de OP veel informatie over de rom.

In het kort komt het er op neer dat ARHD erg dicht bij stock zit, met hier en daar wat kleine aanpassingen. Viper zit vol met tweaks en kan je zelf ook ontzettend veel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

JB 4.3 & Sense 5.0!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2189373

erg fijne rom na een dagje draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Pffttt...spuit-11...kijk eens 4 posts hieronder ;)

En ja...ik draai 'm ook al een dagje...so far so good. Erg soepel allemaal...en 250Mb extra RAM vrij...da's altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

dafmay schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:24:
[...]

Pffttt...spuit-11...kijk eens 4 posts hieronder ;)

En ja...ik draai 'm ook al een dagje...so far so good. Erg soepel allemaal...en 250Mb extra RAM vrij...da's altijd mooi meegenomen.
Ik zie niks hier onder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Jaja wijsneus ;) HierBOVEN dan...(bij mij staat nieuwste post bovenaan)

Maaruh...een fijne rom dat is het zeker! Heb al de gehele dag flink mee zitten spelen (beetje sleutelen omdat na 1e flash er geen root permissies waren). In de update (versie 2.1.0) werkt alles overigens perfect.

Edit na 1-2 dagen gebruik : erg vlot en soepele rom met een zeer laag batterijverbruik. Alles is tot nu toe ook stabiel en ik heb geen vastlopers en/of spontane reboots gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 26-08-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
dafmay schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:46:
[...]

Jaja wijsneus ;) HierBOVEN dan...(bij mij staat nieuwste post bovenaan)

Maaruh...een fijne rom dat is het zeker! Heb al de gehele dag flink mee zitten spelen (beetje sleutelen omdat na 1e flash er geen root permissies waren). In de update (versie 2.1.0) werkt alles overigens perfect.

Edit na 1-2 dagen gebruik : erg vlot en soepele rom met een zeer laag batterijverbruik. Alles is tot nu toe ook stabiel en ik heb geen vastlopers en/of spontane reboots gehad.
Wat is je voorkeur? Deze of de laatste van Venom? Wegen de 4.3 wijzigingen op tegen de aanpasbaarheid van Venom? Of is dat appels met peren vergelijken?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MetalManic schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:10:
[...]

Wat is je voorkeur? Deze of de laatste van Venom? Wegen de 4.3 wijzigingen op tegen de aanpasbaarheid van Venom? Of is dat appels met peren vergelijken?
Beetje gevalletje appels en peren is het inderdaad wel een beetje :) Maar als ik ze dan toch moet vergelijken dan is mijn ervaring :

- ViperOne 2.1.0 : super compleet vwb extra settings (dat is bekend) en alles werkt 100%. Erg soepel&vlot met een uitzonderlijke goed (laag) batterijverbruik in standby en bij normaal gebruik. (stock kernel).

- Maximus 12.1.0 : is erg compact (scheelt zo'n 250Mb system met ViperOne). Overigens is er 1.72Gb RAM vrij tov 1.52Gb (bij 4.2 roms). Alles loopt zeer soepel en snel. Op mijn toestel werkt alles prima, ben nog geen issues tegen gekomen. Stock kernel.

Overigens geldt voor alle versies van Maximus dat ze erg compact zijn.

ViperOne 2.1.0 blijft voor mij wel een juweeltje... :)

Overigens heb ik pas een aantal dagen geleden "ROM cleaner" ontdekt waarmee je alle overbodige troep uit roms kunt halen. Echt geweldig!

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 27-08-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Hmm,

Ik probeer de stappen te volgen van Hasoon's AIO, maar bij het flashen van de recovery blijft de command prompt op sending 'recovery' staan. Ik kon niks vinden op XDA, iemand hier ervaring?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Drivers wel goed geinstalleerd? Misschien op een andere pc proberen? Ik had ook problemen op een bepaalde windows 8 machine ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Probleem opgelost, andere USB poorten geprobeert. Derde poort werkt :) (Beide front usb's niet.)

Nu MaximusHD 12.1 draaien, en ben er wel tevreden over :)

[ Voor 24% gewijzigd door Erkel op 27-08-2013 14:43 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Erkel schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:42:
Probleem opgelost, andere USB poorten geprobeert. Derde poort werkt :) (Beide front usb's niet.)

Nu MaximusHD 12.1 draaien, en ben er wel tevreden over :)
Mooi dat het is gelukt...en ja, je leest dat vaker...de usb poorten achterop pc staan direkt op moederbord, waar de usb poorten voorop de pc middels een hub zijn verbonden. En dat kan soms problemen geven...

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 27-08-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Rubman schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:03:
Tutorial om van een gebrande HTC One naar een volledig Stock HTC One te gaan en dus updates direct van HTC te ontvangen ipv via de provider. Het voorbeeldtoestel is van T-Mobile, maar het zou met alle providers moeten werken.

Om dit allemaal voor elkaar te krijgen zijn de volgende stappen nodig. Ik ga er van uit dat je bekend bent met CMD en ADB
  • S-OFF
  • Bootloader Unlock
  • CID change van T-Mob_101 naar HTC__001 of HTC__E11
  • RUU installeren (het liefst een ietwat verouderde versie om direct OTA te testen)
  • OTA installeren en genieten van een Stock HTC One zonder branding rotzooi die OTA's ontvangt van HTC
  • Optioneel: Bootloader weer Locken en telefoon weer S-ON maken
Allereerst moet de telefoon S-OFF gemaakt worden.
Dit gaan we doen met de methode van Revolution (nu nog in beta, maar werkt prima)
Hiervoor hebben we nodig ADB drivers: Hier te downloaden. Verder uiteraard de files van Revolution: Hier, plaats deze in de folder waar de ADB.exe staat.

S-OFF en Bootloader Unlock Alle credits gaan naar het team van Revolution
  1. Download revone (zie link hierboven) en push deze naar de telefoon met het volgende commando: adb push revone /data/local/tmp/.
  2. Open een adb shell (commando: adb shell) en voer 1 voor 1 de volgende commando's uit:
    * cd /data/local/tmp
    * chmod 755 revone
  3. (optioneel) als de telefoon al geroot is, kan je su gebruiken anders voor elk commando # plaatsen
  4. Maak de telefoon klaar voor S-OFF door het volgende commando te geven: ./revone -P
    a. Wanneer Succes gemeld word herstart de telefoon en ga naar stap 5.
    b. Als tijdens het uitvoeren de telefoon herstart wacht een aantal minuten en begin weer vanaf stap 2.
    c. Als gemeld word dat je moet herstarten doe dit en start vanaf stap 2.
  5. Gelukt! open opnieuw een adb shell zoals beschreven in stap 2 en voer de volgende code uit: cd /data/local/tmp
  6. Maak de telefoon daadwerkelijk S-OFF door het volgende commando: ./revone -s 0 -u
    a. Overige optionele commando's zijn:
    * -u - Unlock de telefoon
    * -l - Lock de telefoon (alsof hij nooit unlocked geweest is)
    * -r - Relock de telefoon (Geeft de status Relock)
    * -t - Reset de telefoon's tamper status. (Hierdoor ziet HTC dat ermee geknoeid is)
  7. Er vanuit gaande dat alles gelukt is herstart de telefoon nogmaals naar de Bootloader, dit kan vanuit adb door het volgende commando: adb reboot bootloader
  8. Nu zal je zien dat de telefoon S-OFF aangeeft en de Lock status gewijzigd is naar Unlock. (Mogelijk anders wanneer je een optioneel -l of -r commando hebt gegeven.)
  9. (Optioneel) Voer opnieuw Revone uit om TAMPERED te verwijderen zodat HTC niet kan zien dat je bet de bootloader geknoeid hebt. Voer daarvoor het volgende commando uit: ./revone -t
CID wijzigen meer info en een lijst met CID codes vind je Hier
  1. Om het CID te wijzigen moeten we het volgende doen
  2. Controleer of je daadwerkelijk S-OFF bent (methode hierboven)
  3. Herstart in de Bootloader en controleer of er Fastboot USB staat (zo niet plug je usb opnieuw in de telefoon en PC)
  4. Controleer je CID door het volgende commando: fastboot getvar cid
    Hierna krijg je je CID te zien, waarschijnlijk iets van T-MOB_101 of HTC__E11 oid.
  5. Voer het volgende commando uit via adb: fastboot oem writecid ********* (*vul hier het gewenste CID in, ik adviseer HTC__001 of HTC__E11, tevens kan je ook het superCID invullen dat is: 11111111)
  6. Herstart opnieuw in de Bootloader en controleer je CID door het commando: fastboot getvar cid Nu moet je het door jou ingevulde CID te zien krijgen.
  7. Herstart naar Android door het volgende commando: fastboot reboot
RUU installeren Let op alle gegevens gaan verloren dus maak een backup
  • Download een RUU file Hier Ik adviseer de 1.28 EU versie zodat direct de OTA getest kan worden door naar de 1.29 versie te gaan. (Deze dus)
  • Hang je telefoon aan de USB en voer de RUU.exe uit, volg hierbij de stappen uit het programma
  • Gelukt! je telefoon zal opnieuw opstarten en zichzelf opnieuw willen instellen.
OTA downloaden en genieten van een stock HTC One
• Ga naar instellingen en controleer de softwareversie, dit zou 1.28.401.7 moeten zijn
• Controleer op updates, download en installeer deze.
• Geniet van je Stock HTC One
[/list]

Optioneel kan je de Bootloader weer Locken en terug gaan naar S-ON om in geval van reparatie geen sporen van rotzooien met de telefoon achter te laten. Informatie hierover is te vinden op XDA. Het kan door via ADB en vervolgens vanuit de Bootloader de volgende commandos uit te voeren.
* Revone met de -l functie om de bootloader weer op locked te krijgen
vanuit de bootloader vervolgens
* fastboot oem writesecureflag 3 om te telefoon weer S-ON te maken

het gebruik van deze handleiding geschied volledig op eigen risico. Ik ben niet aansprakelijk voor het slopen van de telefoon, geen garantie meer verkrijgen, het stukgaan van alle ramen in je huis, het kapotgooien van dingen door frustratie, een nucleaire oorlog of een ander probleem veroorzaakt door deze handleiding.
Misschien handig om dit ergens in de topicstart te verwerken. O-)

Bij mij heeft het allemaal gewerkt en geniet inmiddels van mijn bij T-Mobile verkregen HTC die eerst branded was en nu gewoon stock OTA's ontvangt.
Hey, kwam deze post tegen op XDA.

Ik heb sinds vandaag een JAPANSE HTC one (aangezien ik in Japan woon). AU heeft geen toestemming gegeven om via htcdev te unlocken dus het moet via revone aangezien AU echt een ongelofelijke hoeveelheid crap heeft toegevoegd.

Maar ik heb een paar vraagjes.

Met revone kan ik dus de bootloader unlocken om daarna een recovery zoals CWM te kunnen flashen op de gebruikelijke manier?

Kan ik gewoon elke (custom) rom flashen? Of moet ik een ASIA WWE RUU nemen?

Is er nog een reden waarom ik wel of niet mijn CID moet wijzigen? Heeft geen gevolgen voor op het netwerk van je provider gaan neem ik aan?

Ik heb dit allemaal met mijn Sensation ook gedaan maar om een of andere reden ben ik bang om het op mijn nog geen 2 uur oude One te doen :')

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Iemand enig idee of er een RUU voor 2.24.xxx.x komt*? Dan kan je terug van unlocked / custom naar stock in case of warranty

Ben ook benieuwd of het RevOne / HBOOT 1.54 ooit word "opgelost".....

* = met komt bedoel ik...zou die ooit openbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Maichel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:12:
Iemand enig idee of er een RUU voor 2.24.xxx.x komt*? Dan kan je terug van unlocked / custom naar stock in case of warranty

als ik terug wil naar stock, installeer ik de 1.29.401.13 odexed.zip
verders alles stock en locken.. alle OTA's binnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
Maichel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:12:

Of je pakt deze odexed zip. Stock recovery staat er ook bij.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2224752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Thanks! Maar dan hou je alsnog "relocked" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Maichel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:56:
[...]

Thanks! Maar dan hou je alsnog "relocked" toch?
je kan dit proberen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2168578

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Momenteel is mijn toestel s-off, ik zou graag terug willen naar stock (geen root meer dus)

Kan iemand mij hiermee helpen!.

Tnx

• Convoy

Convoy

g44p

Karish schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:04:
Momenteel is mijn toestel s-off, ik zou graag terug willen naar stock (geen root meer dus)

Kan iemand mij hiermee helpen!.

Tnx
Heb je zelf al gezocht op XDA? Staan namelijk genoeg threads over hoe dit te doen......

• dafmay
...en de volgende Android 4.3 Sense 5 custom rom :)

http://forum.xda-develope...hp?p=38939202&postcount=1

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik zit op Trickdroid te wachten, misschien niet de meest aansprekende rom, maar wel een die het meest bij mij past :P Precies genoegd modificaties t.o.v. van stock en niet de drukke bedoeling als Viper ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

• dafmay
Bullet NL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:02:
Ik zit op Trickdroid te wachten, misschien niet de meest aansprekende rom, maar wel een die het meest bij mij past :P Precies genoegd modificaties t.o.v. van stock en niet de drukke bedoeling als Viper ;)
...deze dus? :)

http://forum.xda-develope...=45071297&postcount=19622

• Bullet NL
Nog twee dagen wachten dus ;) Wil ondanks dat ik niet veel tweaks wil, wel de Trickdroid Tweaks ;)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Bullet NL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:34:
Nog twee dagen wachten dus ;) Wil ondanks dat ik niet veel tweaks wil, wel de Trickdroid Tweaks ;)
Die 2 dagen gaan sneller om dan je zou denken :)
Dano79, 10:26 PM
Nice rom so does this mean were gonna have a 4.3 sense 5 update soon
torxx, 10:32 PM
Yeah in about an hour
Clockworkmod backup in progress.. just in case :)

[ Voor 5% gewijzigd door Occy74 op 29-08-2013 23:08 ]

Systeem Specs

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Heb net nieuwste TrickDroid 10.0.0. (android 4.3) ge-upload.
Komt dus asap online!!!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
ik ben benieuwd. Kun je alvast een tipje van de sluier oplichten?
snah001 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:48:
Heb net nieuwste TrickDroid 10.0.0. (android 4.3) ge-upload.
Komt dus asap online!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
arene schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:04:
ik ben benieuwd. Kun je alvast een tipje van de sluier oplichten?
[...]
Huh? Wat dacht je van de changelog te bekijken op xda :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
dafmay schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

Huh? Wat dacht je van de changelog te bekijken op xda :?
Toen ik het berichtje postte was die er nog niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
arene schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:33:
[...]

Toen ik het berichtje postte was die er nog niet.....
Ah op die fiets O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Mooi dat ARHD 4.3 inmiddels er ook is, volgende week maar is even updaten. Trouwens kleine wonder dat HTC zo snel is met 4.2.2 en 4.3 in een vrije korte tijd.

Nu hopen dat 5.0 snel komt :D

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
jammer dat niet alle apps op 4.3 draaien
had bijv TomTom gedownload en geinstalleerd, werkte op 4.2.2, maar start niet op 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
SuperVeloce schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 03:04:
jammer dat niet alle apps op 4.3 draaien
had bijv TomTom gedownload en geinstalleerd, werkte op 4.2.2, maar start niet op 4.3
Heb ik ook geconstateerd. Is voor mij geen ramp overigens. Ook MX Player vertoont kuren...ook geen probleem. Apps zullen neem ik aan wel snel updates krijgen voor compatibiliteit met 4.3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medaill0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb ben overgestapt van RevolutionHD naar Trickdroid 10.0.0 (30 augustus). kan iemand mij vertellen hoe ik Nederlandstalig gesproken Google navigatie kan activeren. ik heb de taal al op nederlands ingesteld maar nu wordt de nederlandstalige tekst met een Engelse stem voorgelezen. Dit was niet zo met RevolutionHD.

Edit: opnieuw opstarten na het aanpassen van de taal heeft het opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door medaill0n op 01-09-2013 17:39 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
HTC is niet snel, want het is een interne development build. Er schijnen nog de nodige bugs in te zitten. Daarnaast is Android 4.3 natuurlijk geen grote update t.o.v. van 4.2.2. De developer van ViperONE laten min of meer doorschemeren dat ze pas bij Sense 5.5. weer gaan updaten (4.3 rom is nog Sense 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
dafmay schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:10:
[...]

Heb ik ook geconstateerd. Is voor mij geen ramp overigens. Ook MX Player vertoont kuren...ook geen probleem. Apps zullen neem ik aan wel snel updates krijgen voor compatibiliteit met 4.3...
Dat TomTom niet werkt met 4.3 moet dan aan ARHD of Sense liggen. Ik draai InsertCoin (Google Edition 4.3) en daarop draait TT als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
zoemtoeter schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:10:
[...]

Dat TomTom niet werkt met 4.3 moet dan aan ARHD of Sense liggen. Ik draai InsertCoin (Google Edition 4.3) en daarop draait TT als een zonnetje.
Hmm ok...dank. Ga ik het nog eens proberen zodra ik weer eens een 4.3 rom op m'n toestel heb.

Edit : het was een kwestie van eerst 1.2 installeren en daarna 1.3 eroverheen.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 07-09-2013 13:44 ]

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:59
Zoals eerder aangegeven zorgt de Facebook app voor veel wakelocks. Op aanraden van een medetweaker heb ik mijn toesten nu geroot en greenify geinstalleerd. Binnen greenify komt facebook echter niet naar voren.

Iemand een tip om ervoor te zorgen dat de facebook niet meer voor wakelocks zorgt op een rooted htc One? Of een tip om facebook tevoorschijn te toveren binnen greenify?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Renzzie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:52:
Zoals eerder aangegeven zorgt de Facebook app voor veel wakelocks. Op aanraden van een medetweaker heb ik mijn toesten nu geroot en greenify geinstalleerd. Binnen greenify komt facebook echter niet naar voren.

Iemand een tip om ervoor te zorgen dat de facebook niet meer voor wakelocks zorgt op een rooted htc One? Of een tip om facebook tevoorschijn te toveren binnen greenify?
Dit is misschien een beetje ver gezocht, maar...
Ik gok nu even dat je de gratis versie van Greenify gebruikt en Facebook bij jou een systeemapp is.
Als ik het goed heb kan je met de Greenify (Donation Package) systeem apps beheren.

Maar wat als je daar geen 3 euro aan kan of wil besteden? Dan kan je met bijvoorbeeld Titanium Backup Facebook als systeem app verwijderen. Wanneer je daarna Facebook opnieuw installeert vanuit de play store (dus niet als systeemapp) kan je hem met de gratis versie van Greenify aanpakken.

Ben benieuwd of dit een oplossing is, of ik toch heb lopen zwammen :+

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:59
Het is idd een systeemapp (sorry, had ik moeten vermelden!). Ik ga het eerst even proberen met de titanium manier (heb een backup gemaakt). Mocht dit niet lukken ga ik €2,99 uitgeven. Ik blijf een Nederlander he ;p

Bedankt voor je hulp/tips zo ver! Ik laat weten of het werkt.

edit: hij komt nu iig wel naar voren bij greenify. Nu is het afwachten of de app nog steeds slurpt of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Renzzie op 14-09-2013 15:02 ]

• Chris.nl
  • Niet online
Mooi!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Leuke truuk :) Ik heb hier nog steeds de GE Rom draaien, als een (supersnel) zonnetje. Die One wordt ereen stuk beter van vind ik!

[ Voor 3% gewijzigd door jick op 19-09-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik heb een nieuwe One aangeschaft en wilde hem gelijk gaan S-offen maar helaas, er staat al HBOOT 1.54 op. Heb XDA al doorgespit maar kan niets vinden over een downgrade naar een lagere HBOOT versie. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Gaat nu niet meer. S-off kan alleen bij Hboot 1.44 voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ja, dat dacht ik al.... Dan ga ik maar eens kijken hoe ik hem kan rooten en toch updates van de stock ROM kan ontvangen. Wordt weer een leuke klus...

De één zegt dat je alleen root rechten moet krijgen en daarna de de bootloader weer locken en dan moet het werken.
De ander zegt dat je ook moet kijken welke apps er door het verkrijgen van root rechten eraf zijn gegooid en die moet je dan weer terugzetten omdat je naders geen updates meer krijgt.

Weet iemand wat de waarheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 21:03
GKW schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:47:
De ander zegt dat je ook moet kijken welke apps er door het verkrijgen van root rechten eraf zijn gegooid en die moet je dan weer terugzetten omdat je naders geen updates meer krijgt.
Het update script controleert een aantal dingen voordat hij een update uitvoert. Welke dingen hij controleert, hangt af van de update. Ik heb er een hoop applicaties afgegooid (7-digital, twitter, facebook) en daardoor kan ik geen OTA's meer krijgen. Het zou kunnen dat het rooten er voor zorgt dat updates niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Ik kan me vaag herinneren dat het unlock-proces van HTC zelf een bug had ja. Waardoor dus bepaalde systemapps ergens in het geheugen werden verwijderd en OTA-updates niet meer uitgevoerd konden worden na het relocken, stock rom/stock backup en stock recovery terugzetten. Ik dacht dat Paul O'Brian hier eens een stukje over had geschreven. Ik weet niet of dit ondertussen is opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoFR op 23-09-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 21:03
HugoFR schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:58:
Ik kan me vaag herinneren dat het unlock-proces van HTC zelf een bug had ja. Waardoor dus bepaalde systemapps ergens in het geheugen werden verwijderd en OTA-updates niet meer uitgevoerd konden worden na het relocken, stock rom/stock backup en stock recovery terugzetten. Ik dacht dat Paul O'Brian hier eens een stukje over had geschreven. Ik weet niet of dit ondertussen is opgelost.
Dit is wat ik daar over gevonden heb:

http://www.modaco.com/pag...r-bootloader-beware-r1010

Weet inderdaad niet of dat nog geldt. Ik heb bijvoorbeeld de flashlight nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ik zal eens op XDA gaan polsen of dit nog het geval is en of er als een oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
GKW schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:28:
Ik zal eens op XDA gaan polsen of dit nog het geval is en of er als een oplossing is
Ja, in principe is dit nog het geval. Bepaalde applicaties (waaronder calculator en flashlight) staan op de data partitie. Dit gedeelte wordt gewist zodra je de telefoon unlocked. Dus die ben je kwijt.
Maar, het gedeelte van updaten klopt niet meer helemaal. De laatste -kleine- update naar .8 bijvoorbeeld, installeerde gewoon ondanks het missen van die applicaties. Misschien dat dit bij een grote update problemen kan gaan geven, maar dan kun je altijd nog handmatig die paar applicaties terug zetten (ik heb bijvoorbeeld de calculator wel weer geinstalleerd, heb even geen link bij de hand, maar mbv google is dat wel te vinden).

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ok, klinkt al een stuk beter. Ik kan nu wel opzoeken waar ik ze neer moet zetten en dan na het rooten ze terug zetten. Moet geen probleem zijn. Zijn dat dan de enige apps die verwijderd zijn of moet ik nog meer zaken terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Als je geroot hebt kan je ook gewoon een custom ROM installeren om als eerste de laatste update binnen te kunnen krijgen. Want NL is lang niet het eerste land waar updates uitgerold worden.

Verdiep je maar eens in een ROM als Android Revolution HD, gebaseerd op de laaste (officiële) updates, meer functionaliteit, even stabiel en als je wil precies hetzelfde uiterlijk als een stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Op zich kun je altijd een custom rom installeren, maar er zijn liefhebbers die gewoon een geroote stock willen draaien (ik ben daar 1 van) en gewoon updates willen ontvangen.

@GWK, het zijn 4 apps dacht ik, ook nog de soundrecorder en 1 app waarvan ik de naam niet meer weet. Mocht er een keer een update aankomen, dan kan die ofwel via TWRP recovery geflashed worden of je moet even de stock recovery installeren (die zit altijd in de update.zip file die je hebt gedownload, handig mbv fastboot commando te flashen, maar dat komt wel indien nodig).

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboopi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb een One die op een custom rom draait.
Omwille van signaal problemen zou ik willen teruggaan naar stock, als het daar niet in orde is kan ik de telefoon terug naar de winkel brengen voor herstelling.

Momenteel staat er Elegancia 13.0 op (firmware 3.17)
Ik heb rondgekeken bij xda-developers hoe ik terug naar stock kan gaan en daar heb al wel heel wat info gevonden maar toch niet alles.
Ik heb ondertussen RUU_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_1.28.401.7_Radio_4A.13. 3231.27_10.31.1131.05_release_310878_signed.exe gevonden om mij terug naar stock te brengen.

De thread op XDA stelt dat je niet moet relocken en dat je kan downgraden van 3.17 naar de firmware van 1.28.

Dit lukt dus helemaal niet, ik krijg steesd error 155, image update error
Verder zoeken gaf me ook volgende meldingen
Relock is noodzakelijk
downgraden gaat niet.

Ik heb hier ook al wat problemen gelezen maar niet de juiste oplossing voor mijn probleem.
Als ik nu correct ben zou ik eerst firmware 1.28 moeten flashen alvorens ik met die RUU heel mijn systeem weer op stock 1.28 kan zetten en dan eventueel met ota naar 2.24 (nog steeds stock).

Is dit de correcte werkwijze?
zo ja kan iemand me dan een link geven naar de 1.28 firmware?
Zo niet (of als het beter kan) kan iemand het me dan uitleggen of van een link voorzien waar ik het dan wel kan vinden.

Extra info
CID HTC__E11
netwerk proximus (België)
versie van Android: JB UL (dus ook LTE) europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Volgens mij klopt het dat je eerst de firmware op dezelfde versie moet zien te krijgen of de juiste RUU versie, en dan pas kan je de RUU uitvoeren. Ik heb geen link naar de juiste versie maar op XDA staat er denk ik wel een link. ff zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboopi
Gelukkig is het iets eenvoudiger.

Op Xda-developers kreeg ik de tip om te booten in bootloader en dan de RUU uit te voeren.
In dat geval houdt RUU geen rekening met wat er geïnstalleerd is van firmware.
Bij mij lukte dit en ben ik nu dus op 1.28, upgrade 1.29 en upgrade 2.24.
Dit is misschien handig voor ander gebruikers die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.
Maar in alle geval bedankt voor de hulp

• GKW

GKW

Ok, mooi, ik moet mijn OneX nog stock maken en zat met hetzelfde probleem. Ga ik vanavond proberen!

• GKW

GKW

deboopi schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:56:
Gelukkig is het iets eenvoudiger.

Op Xda-developers kreeg ik de tip om te booten in bootloader en dan de RUU uit te voeren.
In dat geval houdt RUU geen rekening met wat er geïnstalleerd is van firmware.
Bij mij lukte dit en ben ik nu dus op 1.28, upgrade 1.29 en upgrade 2.24.
Dit is misschien handig voor ander gebruikers die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.
Maar in alle geval bedankt voor de hulp
Nog een vraag: heb je wel eerst de stock recovery erop gezet en de bootloader gelockt voordat je in bootloader mode de RUU draaide? En zo ja, hoe ben je aan de stock recovery gekomen?

En moet ik de bootloader re-locken?

[ Voor 5% gewijzigd door GKW op 25-09-2013 18:53 ]

• GKW

GKW

GKW schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:58:
[...]

Nog een vraag: heb je wel eerst de stock recovery erop gezet en de bootloader gelockt voordat je in bootloader mode de RUU draaide? En zo ja, hoe ben je aan de stock recovery gekomen?

En moet ik de bootloader re-locken?
Ik heb recovery_signed.img erop gezet en de bootloader gelockt.
Toen de telefoon in bootloader mode de RUU opgestart en de stappen gevolgd en tada!

Verwijderd

Wie kan me in de richting wijzen van de RUU_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_1.28.401.7_Radio_4A.13. 3231.27_10.31.1131.05_release_310878_signed.exe? Ik krijg telkens corrupte bestanden binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Heb het idee dat de ontwikkelingen van Tickdroid een beetje stil liggen, erg jammer was heel tevreden over deze rom. Nu maar eens opzoek gaan naar een alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bullet NL schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:40:
Heb het idee dat de ontwikkelingen van Tickdroid een beetje stil liggen, erg jammer was heel tevreden over deze rom. Nu maar eens opzoek gaan naar een alternatief...
Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
Torxx is als dev weggevallen en ook HeistheOne is weggevallen (tweaks maker) door burnout.
AJThescot heeft het overgenomen maar die heeft al een week niets meer van zich laten horen, ook niet bij ons testers.
Even afwachten of het nog wel verder gaat, zou jammer zijn als TD zou moeten stoppen.
Tweaks waren precies diegene die ik altijd gebruik bij ViperOne dus had al die andere bagage niet nodig.
Hierdoor bleef de Rom vrij slank en ook snel.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Bullet NL schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:40:
Wat valt er dan te updaten aan de TD rom? Zo ver ik weet bevat de laatste geen bugs oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
SAWYER schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:59:
[...]

Wat valt er dan te updaten aan de TD rom? Zo ver ik weet bevat de laatste geen bugs oid?
Tweaks zijn verre van af, dus is het eigenlijk een stock Rom en die zijn er genoeg (arhd bijv.)
We gaan kijken wat we hieraan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
SAWYER schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:59:
[...]

Ik zeg ook niet dat er geen bugs in zitten, maar juist de boot-menu tweaks en de quicksettings waren voor mij in TD erg fijn... Juist deze mod's incl. de ad-away mogelijkheid van deze rom boden mij in het verleden fijne mogelijkheden.

[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 29-09-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wil je het maximale uit een custom rom? Dan kan ik je viperrom aanbevelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
renzo4000 schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:31:
Wil je het maximale uit een custom rom? Dan kan ik je viperrom aanbevelen...
TD komt uit dezelfde stal overigens.
Was als voorloper voor ViperOne gedacht maar toen is besloten TD te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboopi
Na heel wat hulp of xda-developers heb ik mijn gecustomizeerde htc one uiteindelijk terug kunnen zetten op stock.
Ik ben aan de slag gegaan met ruu installers , revone enzovoort enzoverder en dan heb ik uiteindelijk weer een htc one die
  • s-on
  • locked
  • stock 4.2.2
is.
Omdat ik er problemen mee had was dit nodig en nu is dat toestel naar de winkel voor herstelling.

De eerste keer dat ik deze One geunlocked heb was dat met de HTC methode.
Het gevolg daarvan is natuurlijk een aantal apps die gewist worden maar gevaarlijker is
dat de garantie dan vervalt.
Nu vraag ik me af als ik dat toestel in kooptoestand laat herstellen, of ze dat dan onder waarborg doen of dat ze gaan kijken of ik hem unlocked heb en me dan de herstelling gaan aanrekenen?
Weet er iemand wat er in zo een geval gebeurt?

Dat is mijn eerste zorg.

Mijn tweede zorg is als ik mijn toestel terugkrijg.
Natuurlijk ga ik die weer willen unlocked en in s-off zetten.
Daarom ben ik deze thread aan het doorlopen geweest en daar zie ik als advies om
hboot 1.44 te restoren
met behulp van revone s-off en unlock te verkrijgen
terug de originele hboot te flashen.

In een mail van batskoning van 17/7/2013 staat het volgende
Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:56:
[...]

Ik zoek me gek naar die Hboot 1.44 op XDA.. Deze kun je er terug opzetten, om S-on en Relock weer terug te zetten..

EDIT: Je wou toch OTA updates..? Hier ff wat belangrijke info..
Except that this is not true, not at all. I know of people who have hard-bricked stock phones taking OTAs.

It's also very dangerous to take an OTA if you have made any modifications to your phone. When I was on the One XL, just about everyone who took the 4.1 OTA while superCID hard-bricked because of some signature bug in the update files. And there was no way to fix it short of jtag because that hboot was write-protected.

The ONLY time it is reasonably safe to take an OTA is if your phone is bone stock, never modded. If you have made any changes to it, even if you think you're back to 100% stock, you should never, ever take an OTA. Period. An OTA assumes your phone is bone stock, and it isn't you're just rolling the dice on getting bricked.

EDIT2:
Go back to Stock hboot - 1.44.0000:

*Download: hboot.zip (link: https://www.dropbox.com/s...Stock_hboot_1.44.0000.zip )
*Android SDK, ADB and Fastboot installed

Enable USB-Debugging and boot your device into Android and connect it to your PC, then go on...
1. Copy downloaded.zip to the root of sdcard.
2. Open CMD and navigate to your fastboot/adb folder.

3. Insert following commands in CMD (step by step):
adb reboot bootloader
fastboot oem rebootRUU
fastboot flash ***.zip
4. You have the stock hboot installed on your phone with the HTC warning.

-------------------------------------
Back to S.ON - e.g. sent your device to HTC for service:

*Android SDK, ADB and Fastboot installed
*Stock unmodified hboot!!
*Download: revone

Enable USB-Debugging and boot your device into Android and connect it to your PC, then go on...

Boot your device into Android, enable USB-Debugging and connect it to your PC, then go on...
1. Put revone file in your fastboot/adb folder.
2. Open CMD and navigate to your fastboot/adb folder.
3. Insert following commands in CMD (step by step):
adb push revone /data/local/tmp/
adb shell
cd /data/local/tmp
su
./revone -l
4. Reboot your device to Bootloader
5. Insert following commands in CMD (step by step):
fastboot oem writesecureflag 3

Ik weet niet of dit hetzelfde is voor een GE..
Als ik dat goed lees kan je een hboot flashen terwijl je toestel s-on is en locked, is dit juist?
Indien ja waar kan ik dan de hboot 1.44 vinden en ook de hboot 1.54 (toch voor android 4.2.2) als ik die na het unlocken en in s-off zetten terug wil zetten.
Ik heb hier berichten gelezen van mensen die zich rot gezocht hebben naar die hboots op xda en dat ze die daar niet gevonden hebben, daarom ook die vraag.

Dit alles natuurlijk indien er geen andere methode is om met hboot 1.54 te unlcoken en s-off te bekomen.

Kan iemand me zeggen hoe ik dat allemaal gedaan krijg en waar ik de juist hboots dan kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo dit weekend ook maar eens gaan spelen met mijn nieuwe HTC One black en eerst mijn hboot 1.44 voorzien van s-off (revone) en cwmt.

Daarna een google stock 4.3 Rom op gezet, maar ik miste toch wel de wat mooiere gelikte interface van de sense en dus uiteindelijk bij Android Revolution HD 12.0 beland. Na heel veel modden/testen heb ik er met ROM Cleaner (en custom nosense-user.txt) ook nog 588 mb eraf gekregen.

Nu heb ik ook een andere splash screen erop (dacht eigenlijk dat het een bootanimation was), maar heb ik geen idee hoe ik weer de stock google splashscreen erop krijg. (zeg maar het eerste google logo wat je ziet als je je mobiel aan zet, nog voor de animation) (fixed, originele splash screen staat er weer op).

Is er ook een manier om die 'subtiele 4.3 Rom warning' eraf te krijgen op die splash screen? (ja, is er, maar geen zin om een custom hboot erop te zetten)

Verder zijn er nog wat dingen waar ik me aan irriteer en nog naar ga kijken, zoals de battery indicator met daarnaast de percentage... die wil ik vervangen door een battery met daarin de percentage (of een battery circle indicator). (fixed, heb nu een witte transparent battery icon met percentage erin)

Oh ja, bestaat er een skin (of skins) voor een google stock 4.3 omgeving?

Verder blijft het geluid van deze phone amazing, maar dat terzijde :P

[ Voor 7% gewijzigd door bitpixl op 30-09-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Heb hier op mijn HTC m7_ul 4.2.2 Stock HTC Google Play Edition erop staan. (S-ON) HBOOT 1.54

Nu krijg ik wel een notificatie met 'De update is gedownload en klaar om te installeren'. Maar dit is niet mogelijk aangezien er op de pagina van de rom staat dat het geen OTA ondersteunt.

Als ik het probeer (installeren via de notificatie) dan boot hij in recovery en zodra ik op installeren druk krijg ik het volgende:

Assert failed: apply_patch_check("/system/app/BackupRestoreConfirmation.apk", "(hele lange code van letters en cijfers)", "(zelfde hier)")
E: Error in /cache/"(shitload aan cijfers).OTA_m7_UL_JB43_STOCK_UI_S_Google_WWE_3(shitload aan cijfers).zip
(status 7)
Installation Aborted.

Ik neem aan dat ik gewoon de 4.3 versie zelf moet downloaden en installeren :?

Had niet goed gezocht |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Noctonix op 30-09-2013 13:06 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Is er ergens een custom rom, die wel lijkt op de default HTC rom, maar met handige aanpassingen, melding geluid en autoradio A2DP support?

Ik gebruik nu ARHD 22.0, maar heb bijvoorbeeld bij WhatsApp geen melding geluiden, bij niks eigelijk, en in de auto kan ik daarmee niet meer met de autoradio controls naar volgende of vorige nummer.

Wat ik wel super vind aan hun roms, mijn batterij gaat veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CRXDelSol schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:55:
Is er ergens een custom rom, die wel lijkt op de default HTC rom, maar met handige aanpassingen, melding geluid en autoradio A2DP support?

Ik gebruik nu ARHD 22.0, maar heb bijvoorbeeld bij WhatsApp geen melding geluiden, bij niks eigelijk, en in de auto kan ik daarmee niet meer met de autoradio controls naar volgende of vorige nummer.

Wat ik wel super vind aan hun roms, mijn batterij gaat veel langer mee.
Ik denk dan aan MaximusHD (obv Android 4.3)...dat is eigenlijk de meest stock custom rom (in mijn ervaring). Het is sowieso een van de betere custom roms. Misschien de moeite waard om te proberen....

Edit : er zijn uiteraard ook echte 'stock' custom roms obv stock HTC One rom, welke slechts zijn ge-root. De vraag is of je daar voldoende aan hebt qua extra mogelijkheden.

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 01-10-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
A2DP werkt stock en met ARHD prima toch? Mijn bluetooth controls doen het iig prima en meldingen hoor ik ook tijdens muziek (al is dat niet enorm goed hoorbaar omdat muziek niet gefade wordt)

[ Voor 65% gewijzigd door Chris.nl op 01-10-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Chris.nl schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:56:
A2DP werkt stock en met ARHD prima toch? Mijn bluetooth controls doen het iig prima en meldingen hoor ik ook tijdens muziek (al is dat niet enorm goed hoorbaar omdat muziek niet gefade wordt)
Ik heb bij de laatste 22.0 4.3 release van ARHD helemaal geen meldingen bij notificaties (moet perse trillen aanzetten, wat een hel is als de telefoon op mijn houten bureau ligt), en bij mijn auto (BMW 5 serie) doet deze het niet meer met volgende/vorige knoppen, met de stock wel.

Weet niet of het dan raadzaam is om dan opnieuw te flashen ofzo, kijk er een beetje tegenop om na 3 ROM's proberen de apps weer te moeten backuppen en restoren, wat een hels proces is elke keer.

EDIT

Notificatie geluid is geen probleem, bij default stond het geluid op een ringtone die vrijwel niet hoorbaar was ..
Nu enkel nog het A2DP probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door xoniq op 01-10-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65hans65
  • Registratie: Maart 2012
Ik heb meerdere malen een geroot toestel ter garantie aangeboden, nooit problemen gehad met de garantie, het waren htc probl;emen. I vroeg mij al af waar mijn zaklamp en calculator gebleven waren, vreemd dat die verdwijnen bij het unlocken... Iemand een idee hoe ik ze terug kan krijgen?
deboopi schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:37:
Na heel wat hulp of xda-developers heb ik mijn gecustomizeerde htc one uiteindelijk terug kunnen zetten op stock.
Ik ben aan de slag gegaan met ruu installers , revone enzovoort enzoverder en dan heb ik uiteindelijk weer een htc one die
  • s-on
  • locked
  • stock 4.2.2
is.
Omdat ik er problemen mee had was dit nodig en nu is dat toestel naar de winkel voor herstelling.

De eerste keer dat ik deze One geunlocked heb was dat met de HTC methode.
Het gevolg daarvan is natuurlijk een aantal apps die gewist worden maar gevaarlijker is
dat de garantie dan vervalt.
Nu vraag ik me af als ik dat toestel in kooptoestand laat herstellen, of ze dat dan onder waarborg doen of dat ze gaan kijken of ik hem unlocked heb en me dan de herstelling gaan aanrekenen?
Weet er iemand wat er in zo een geval gebeurt?

Dat is mijn eerste zorg.

Mijn tweede zorg is als ik mijn toestel terugkrijg.
Natuurlijk ga ik die weer willen unlocked en in s-off zetten.
Daarom ben ik deze thread aan het doorlopen geweest en daar zie ik als advies om
hboot 1.44 te restoren
met behulp van revone s-off en unlock te verkrijgen
terug de originele hboot te flashen.

In een mail van batskoning van 17/7/2013 staat het volgende

[...]

Als ik dat goed lees kan je een hboot flashen terwijl je toestel s-on is en locked, is dit juist?
Indien ja waar kan ik dan de hboot 1.44 vinden en ook de hboot 1.54 (toch voor android 4.2.2) als ik die na het unlocken en in s-off zetten terug wil zetten.
Ik heb hier berichten gelezen van mensen die zich rot gezocht hebben naar die hboots op xda en dat ze die daar niet gevonden hebben, daarom ook die vraag.

Dit alles natuurlijk indien er geen andere methode is om met hboot 1.54 te unlcoken en s-off te bekomen.

Kan iemand me zeggen hoe ik dat allemaal gedaan krijg en waar ik de juist hboots dan kan vinden?

HTC ONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
Na mijn weten is het niet mogelijk indien je niet S-OFF bent, de HBOOT down te graden.
Dus van HBOOT 1.54 naar HBOOT 1.44 zonder S-OFF is niet mogelijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter1706 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:51:
Mijn One is S off en geroot.Vervolgens heb ik een tijdje custom roms gedraaid. Via een backup heb ik hem nu weer draaien op de stock 4.1.
Nu wil ik graag de update naar 4.2.2 installeren. Ik heb deze wel op de normale manier OTA binnengehaald, maar het installeren lukt niet. Hij gaat dan steeds naar TWRP. Maar welk bestand moet ik dan installeren?
Of kan het helemaal niet op deze manier?
Wat voor Rom, toevallig een T-Mobile NL rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gisteren is de thread van Trickdroid for the One op XDA tijdelijk op slot gedaan op verzoek van ons beta testers.
De dev (AJThescot) is al sinds 5 weken onvindbaar.
Niemand weet waar hij is en contact zoeken levert niks op.
We zijn aan het zoeken naar een oplossing (vervangende dev).
Wellicht is de dev iets overkomen maar wij hopen van niet.
Wanneer de thread weer opengaat is onbekend, maar als het zover is dan zal ik dat hier direkt melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
CRXDelSol schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:32:
[...]

Ik heb bij de laatste 22.0 4.3 release van ARHD helemaal geen meldingen bij notificaties (moet perse trillen aanzetten, wat een hel is als de telefoon op mijn houten bureau ligt), en bij mijn auto (BMW 5 serie) doet deze het niet meer met volgende/vorige knoppen, met de stock wel.

Weet niet of het dan raadzaam is om dan opnieuw te flashen ofzo, kijk er een beetje tegenop om na 3 ROM's proberen de apps weer te moeten backuppen en restoren, wat een hels proces is elke keer.

EDIT

Notificatie geluid is geen probleem, bij default stond het geluid op een ringtone die vrijwel niet hoorbaar was ..
Nu enkel nog het A2DP probleem.
A2DP probleem lag 'm niet aan de CFW.
Mijn vriendin kwam er toevallig met haar telefoon achter dat de stuur knoppen ook bij haar niet meer goed werkten.
De multimedia interface in de auto een update gegeven zodat deze wordt gereset, nu functioneert alles weer. Lag dus aan mijn auto :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
snah001 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:07:
Gisteren is de thread van Trickdroid for the One op XDA tijdelijk op slot gedaan op verzoek van ons beta testers.
De dev (AJThescot) is al sinds 5 weken onvindbaar.
Niemand weet waar hij is en contact zoeken levert niks op.
We zijn aan het zoeken naar een oplossing (vervangende dev).
Wellicht is de dev iets overkomen maar wij hopen van niet.
Wanneer de thread weer opengaat is onbekend, maar als het zover is dan zal ik dat hier direkt melden.
Erg jammer, de Tickdroid rom was het namelijk helemaal voor mij ;)
Ben nog steeds opzoek naar een alternatief.... Draai nu insertcoin, maar die is duidelijk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik gebruik ViperOne en koppel deze aan mijn Seat Leon (2013 model)

Heb soms wel een probleem met het doorgeven van media. Heb daar toevallig vrijdag de oplossing voor gevonden:
Ik heb zelf zowel een zakelijke als een privé telefoon. Standaard koppelt mijn zakelijke iPhone met de autoradio en switch dit soms om naar de HTC One om muziek te luisteren via de telefoon.

Soms staat er dan in Android bij bluetooht: Verbonden(geen media)
Dit komt doordat het wisselen van telefoon maar half gebeurd. De telefoon koppeling wordt bij mij omgezet, maar de audio/media blijft op de iPhone staan.
Oplossing: Bluetooth op de iPhone uitzetten en opnieuw koppelen met mijn HTC One.

Overigens kan ook ik met de knoppen op mijn stuur het vorige/volgende nummer kiezen.
Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste