Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Brad Pitt schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:07:
[...]

Via een file manager met root access is zoiets niet, véél makkelijker en sneller, mogelijk dan?
Denk niet dat dit makkelijker zal zijn omdat het met permissies te maken heeft op de files aangemaakt door TWRP. Deze zorgen er op de een of ander manier voor dat bepaalde bestanden niet zichtbaar zijn en daarom niet worden meegekopieerd. Enfin...ik weet het fijne er ook niet van, dus ik zou zeggen lees het xda draadje er even op na voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mark_139 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:43:
Bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd maar het heeft helaas geen effect gehad. In de TWRP recovery stond bij de optie restore 4 backups die ik heb gemaakt. Echter zijn ze nog steeds niet zichtbaar via een root file manager, verkenner of iets dergelijks.

Wel heb ik 15gb aan 'other storage' terwijl ik niet veel op de telefoon heb staan dus lijkt me dat dit toch de recoverys moet zijn.
Dat laatste heb ik vaker gelezen op xda, maar weet het nu even niet meer te vinden helaas. Ik denk inderdaad dat er in jouw geval iets anders aan de hand kan zijn dan "slechts" het permissies-verhaal van TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Kan iemand mij vertellen wat de winst is van een Custom ROM bij de HTC One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat je niet aan de standaard ROM vastzit. Maar serieus: je hebt dan de vrijheid om meer te doen dan alleen een launcher te wijzigen en alles wat daar bijhoort. Custom ROM's bieden standaard al compleet andere functionaliteit. Sommige zijn zo clean en simpel mogelijk, terwijl andere bij wijze van spreken Samsung's Touchwiz proberen voorbij te streven qua features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Chadi schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:23:
Kijk voor de grap eens bij Viperrom op XDA, dat geeft wel een behoorlijk beeld van de extra mogelijkheden. Aan de andere kant ... als je niks mist zou ik hem lekker stock laten (beetje in de categorie: if it ain't broken, don't try to fix it :+ )

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Chadi schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:23:
Is persoonlijk, maar in mijn geval :

- hoop mogelijkheden mbt de verschillende custom roms...denk aan flink gestript en ontdaan van bloatware , en daardoor compact (bijv Maximus). Of juist zeer uitgebreide roms...denk aan extra instellingen (bijv VenomViper). Of bijv niet-Sense roms zoals Google Edition roms
- verbeterde accuduur (afhankelijk van rom en kernel)
- mogelijkheid tot over/onderclocken (snelheidswinst...of dat echt nodig is valt te betwijfelen) en undervolten (betere accuduur)
- optie om volume-stappen aan te passen naar bijv 30 of 45. Volume is hiermee veel beter in te regelen dus tov standaard HTC.

Dat is het voor zover de grootste pluspunten voor mij persoonlijk. En een laatste...het blijft leuk roms uitproberen...je bent niet gebonden aan die ene standaard HTC rom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Ik heb mijn HTC HD2 een jaar of 3 geleden al eens geroot etc, maar ben weer een beetje uit het proces. Ik wil van mijn nog helemaal originele HTC One een volledig Stock Google Edition maken, heeft iemand een goede en complete walkthrough gevonden met alle stappen die gevolgd moeten worden? Het zou evt. mooi zijn als de startport hier ook een beetje op wordt aangepast, want die is behoorlijk achterhaald. Vooral dat verhaald CID/MID wijzigen is voor mij nog een beetje abacadabra. De terminologie duizelt me nog een beetje (SDK Manager, AIO Toolkit, wat heb je wanneer, in welke volgorde en waarvoor nodig...). Het enige wat ik wil is gewoon een kale Google Edition HTC One, meer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

jick schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:11:
Ik heb mijn HTC HD2 een jaar of 3 geleden al eens geroot etc, maar ben weer een beetje uit het proces. Ik wil van mijn nog helemaal originele HTC One een volledig Stock Google Edition maken, heeft iemand een goede en complete walkthrough gevonden met alle stappen die gevolgd moeten worden? Het zou evt. mooi zijn als de startport hier ook een beetje op wordt aangepast, want die is behoorlijk achterhaald. Vooral dat verhaald CID/MID wijzigen is voor mij nog een beetje abacadabra. De terminologie duizelt me nog een beetje (SDK Manager, AIO Toolkit, wat heb je wanneer, in welke volgorde en waarvoor nodig...). Het enige wat ik wil is gewoon een kale Google Edition HTC One, meer niet ;)
S-OFF krijgen met revone:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2314582

Daarna gewoon de stappen volgen in dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricorvs
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-07 14:39
Hallo,
ik heb een probleem met Cyanogenmod 10.1 op mijn HTC One,
ik kan niet connecten met wifi netwerken, hij geeft aan dat het netwerk is opgeslagen,
maar hij connect vervolgens niet met het netwerk.

Ik heb de volgende Nightlies geprobeerd:
27-07-13, 28-07-13, 30-07-13, 02-08-13, 03-08-13, 04-08-13, 07-08-13,
allemaal geven hetzelfde probleem.
Ook heb ik de Aux kernel en de kozmick kernel voor AOSP Roms geprobeerd, ook dit loste het niet op.

ik heb de bootloader unlocked via htcdev.com, de HBOOT is v.1.44.0000 en de Radio is 4A.16.3250.24.

De One is een T-Mobile Branded (CID: T-MOB101) met typenummer: FA35LW******

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

alvast bedankt.

Groeten, Rico

edit: vergeten te vermelden dat ik alleen de m7ul roms heb geprobeerd.
edit: ik heb zojuist CM 10.2 geprobeerd, daar werkt wifi wel op, dus die gebruik ik nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Ricorvs op 07-08-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ricorvs schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:38:
Hallo,
ik heb een probleem met Cyanogenmod 10.1 op mijn HTC One,
ik kan niet connecten met wifi netwerken, hij geeft aan dat het netwerk is opgeslagen,
maar hij connect vervolgens niet met het netwerk.

Ik heb de volgende Nightlies geprobeerd:
27-07-13, 28-07-13, 30-07-13, 02-08-13, 03-08-13, 04-08-13, 07-08-13,
allemaal geven hetzelfde probleem.
Ook heb ik de Aux kernel en de kozmick kernel voor AOSP Roms geprobeerd, ook dit loste het niet op.

ik heb de bootloader unlocked via htcdev.com, de HBOOT is v.1.44.0000 en de Radio is 4A.16.3250.24.

De One is een T-Mobile Branded (CID: T-MOB101) met typenummer: FA35LW******

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

alvast bedankt.

Groeten, Rico

edit: vergeten te vermelden dat ik alleen de m7ul roms heb geprobeerd.
edit: ik heb zojuist CM 10.2 geprobeerd, daar werkt wifi wel op, dus die gebruik ik nu.
Al geprobeerd om andere radios te flashen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
wackidth schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:03:
[...]

Al geprobeerd om andere radios te flashen?
Ik had een soortgelijk probleem toen ik naar de 2.24 firmware ging. Probleem was opgelost nadat ik een andere kernel had geflashed.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Bovenstaande werkt helaas (nog niet) met de HTC One Android 4.2.2 update (HBOOT 1.54).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 09:36
dafmay schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:57:
[...]

Dat laatste heb ik vaker gelezen op xda, maar weet het nu even niet meer te vinden helaas. Ik denk inderdaad dat er in jouw geval iets anders aan de hand kan zijn dan "slechts" het permissies-verhaal van TWRP.
Heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden. Ik houd voorlopig maar een oude back up achter de hand (toen de back-up functie nog wel werkte). Hoop 'm alleen nooit nodig te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
jick schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:11:
Na vandaag meer dan 4 uur aan het kloten te zijn met bovenstaande geef ik er de brui aan. S-OFF is me volgens mij namelijk niet helemaal gelukt, en ik denk dat ik als gevolg daarvan mijn CID niet kan wijzigen naar 11111111. Ben dus nog niet eens toegekomen aan een custom RUU. Iemand in de buurt van Zeeland die tegen vergoeding bovenstaande wil fixen.. :)? Ik heb geen zin om vanalles in het wilde weg te gaan proberen met ook nog eens het risico op een bricked device..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

jick schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:47:
[...]

Na vandaag meer dan 4 uur aan het kloten te zijn met bovenstaande geef ik er de brui aan. S-OFF is me volgens mij namelijk niet helemaal gelukt, en ik denk dat ik als gevolg daarvan mijn CID niet kan wijzigen naar 11111111. Ben dus nog niet eens toegekomen aan een custom RUU. Iemand in de buurt van Zeeland die tegen vergoeding bovenstaande wil fixen.. :)? Ik heb geen zin om vanalles in het wilde weg te gaan proberen met ook nog eens het risico op een bricked device..
Wat ging er niet goed? Errors bij revone? Welke Hboot versie heb je uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
vergeet bovenstaande. Net opnieuw geprobeerd en revone draaide nu als een zonnetje. Ik denk dat het kwam omdat ik gisteren een usb poort van mijn systeemkast gebruikte, nu een mobo poort gebruikt en ging direct goed. Nu unlocked in bootloader, tampered weggehaald dus ik ben S-OFF. Superuser is geinstalleerd en ik kan rooted apps draaien, dus dat zit wel goed.
CID is nu ook gewijzigd naar 11111111. Klaar om de GE RUU te flashen dus. Nog 1 vraag hierover:
Pre Rooted 4.3 RUU Zip: http://d-h.st/qSS
Mirror: https://mega.co.nz/#!eFZG1KCY!KCED9k...MH-XDG0kk_-9Uw
MD5: c8b108750862c311e3fc80e90a58b848

Stock(non-rooted) 4.3 RUU Zip: http://d-h.st/8NQ
Mirror: https://mega.co.nz/#!vQgGDIrL!Y9nLRV...MHsPB0qwV7tcX8
MD5: 976ae068b29367025a30178f5eb4099d
Wat is het verschil en welke moet ik nemen? Ik neem aan pre rooted?

EDIT: Als ik het goed begrijp heb ik de stock versie nodig voor OTA updates. Ik kan mijn CID dus beter wijzigen naar GOOGL001 en dan de Google Edition Rom flashen -> stock non-rooted dus. Is dit correct?

Ik ben toch niet van plan om andere ROMs te gaan draaien, dus wat mij betreft is dit allemaal een eenmalige gebeurtenis. Als OTA gaat werken ben ik tevreden. Alleen maar eens kijken wat er gaat gebeuren als Android 5.0 gaat uitkomen, want tegen die tijd wil ik die vast ook wel, maar denk niet dat dat soort updates ook via OTA gaan komen hè..

[ Voor 39% gewijzigd door jick op 09-08-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:51:
EDIT: Als ik het goed begrijp heb ik de stock versie nodig voor OTA updates. Ik kan mijn CID dus beter wijzigen naar GOOGL001 en dan de Google Edition Rom flashen -> stock non-rooted dus. Is dit correct?
Voor OTA updates moet je wel wat meer aanpassen dan je CID.
Je zult de GoogleEdition RUU moeten gebruiken. Je krijgt dan ook de GoogleEdition Hboot en recovery. Zonder (re)Locked hboot en google recovery krijg je geen OTA namelijk.

Voor het flashen van de RUU zul je ook je MID moeten aanpassen.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 09-08-2013 12:24 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Ik was ook van plan om die GoogleEdition RUU te gaan gebruiken, uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358781 dus. Mijn MID is PN0710000, op de XDA Thread staat dat die MID ondersteund wordt door de GE RUU. Die hoef ik dan niet meer aan te passen neem ik aan. Als ik de CID wijzig naar GOOGL001 kan ik die GE RUU toch gewoon flashen? Dan is het alleen nog de vraag welke, pre rooted of stock..

Wat is de functie van de stock recovery daarna?
Stock Recovery: (for returning to the stock recovery for future OTA's) http://d-h.st/b6k

[ Voor 15% gewijzigd door jick op 09-08-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
jick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:32:
Ik was ook van plan om die GoogleEdition RUU te gaan gebruiken, uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358781 dus. Mijn MID is PN0710000, op de XDA Thread staat dat die MID ondersteund wordt door de GE RUU. Die hoef ik dan niet meer aan te passen neem ik aan. Als ik de CID wijzig naar GOOGL001 kan ik die GE RUU toch gewoon flashen? Dan is het alleen nog de vraag welke, pre rooted of stock..

[...]
Met jouw MID kan dat inderdaad. Heb het zelf ook gedaan en uiteindelijk weer ongedaan gemaakt omdat de Google Edition niet beviel maar dat is een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Heb jij pre rooted of de stock rom gebruikt? En waarom? Blijft voor mij nog even onduidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eWobbuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 13:58
jick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:10:
Heb jij pre rooted of de stock rom gebruikt? En waarom? Blijft voor mij nog even onduidelijk..
Wil je hem gaan rooten? De pre-rooted is al geroot, dus hoef je dat zelf niet meer te doen, de andere versie is nog niet geroot, en dus zul je het zelf moeten doen

greetz, me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Ik heb'm al geroot met TWRP, dus het maakt blijkbaar niet uit wat ik doe? Als ik de pre rooted gebruik, verdwijnt TWRP dan ook weer? Ik dacht dat dat niet met elkaar te maken had.

[ Voor 42% gewijzigd door jick op 09-08-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eWobbuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 13:58
jick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:30:
Ik heb'm al geroot met TWRP, dus het maakt blijkbaar niet uit wat ik doe? Als ik de pre rooted gebruik, verdwijnt TWRP dan ook weer? Ik dacht dat dat niet met elkaar te maken had.
Als je de RUU gebruikt wordt alles overschreven, dus ook je recovery. De root die je er nu blijkbaar op hebt zitten, ben je dan weer kwijt. Als je de pre rooted gebruikt is dit al gebeurt.

greetz, me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Super, dat moest ik weten. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:32:

[...]
Om volledig naar een Google Edition om te gaan moet je MID PN0720000 hebben dacht ik.
Of je dus OTA's krijgt met PN0710000 durf ik je niet te zeggen.

Afgelopen week toen de OTA binnen kwam zaten er allemaal Amerikanen met ATT telefoons in het Topic en die hebben standaard al PN0720000.

Er zijn ook RUU's die niet controleren op MID trouwens maar daar is het verhaal hetzelfde, ook niet zeker of die OTA krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
M'n HTC Backup teruggezet van 4.2.2.. 4.3 was echt een ramp...

Slechte ontvangst zowel wi-fi als 3g,
Veel vastlopers.
FauxKernel werkte niet helemaal, logo2menu werkt, maar in sommige apps gaf hij nog steeds de menu button en in de ING app zelfs die lelijke menu bar!

Ik blijf voorlopig nog gewoon bij 4.2.2.

Echter Krijg ik nog wel steeds de meldding na het opstarten en invoeren van mijn pin 'Google keyboard is gestopt' en ik heb alleen de volgende invoer opties:

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/screenshot_20130809165426.jpg

Iemand enig idee hoe ik die melding weg krijg?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noctonix schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:58:

Veel vastlopers.
FauxKernel werkte niet helemaal, logo2menu werkt, maar in sommige apps gaf hij nog steeds de menu button en in de ING app zelfs die lelijke menu bar!

Echter Krijg ik nog wel steeds de meldding na het opstarten en invoeren van mijn pin 'Google keyboard is gestopt' en ik heb alleen de volgende invoer opties:

[afbeelding]

Je CID even aanpassen GOOGL001 dan werkt het keyboard wel. FF opnieuw flashen waarschijnlijk.

Welke problemen had je met 4.3? Ik draai hier 4.3 GoogleEdition en werkt top.
Zelfs inclusief LTE enz. Geen andere kernel trouwens, puur stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Ik draai ook 4.3 nu hier, rooted. Eens wat ervaring opdoen. Bereik lijkt mij mij ook niet denderend, maar eerst maar eens even afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:56
Ik heb op mijn oude DHD veel verschillende customs gedraaid maar eigenlijk vond ik alleen de stock rom echt goed werken.
Met me ONE wil ik hem (voorlopig ) alleen maar rooten om bepaalde apps te kunnen installeren.

Moet ik eerst S-off doen alvorens ik hem kan rooten? Zoals ik het lees is dit wel het geval maar wil het gewoon even dubbel checken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

S-off is NIET noodzakelijk om te kunnen rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Laatst online: 22-07 08:08
Donstil schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:03:
[...]

Je CID even aanpassen GOOGL001 dan werkt het keyboard wel. FF opnieuw flashen waarschijnlijk.

Welke problemen had je met 4.3? Ik draai hier 4.3 GoogleEdition en werkt top.
Zelfs inclusief LTE enz. Geen andere kernel trouwens, puur stock.
Moet hij daar s-off of s-on voor zijn? mijne is nu HTC__e11

Welke ADB tool moet ik hebben, als ik deze of deze gebruik kom ik niet verder dan: fastboot getvar cid, dan geeftie aan 'Fastboot is not recognized as an internal or external command'..

Een andere (ben de link kwijt 8)7 )werkt hij wel. Maar als ik dan fastboot oem writecid GOOGL001 type krijg ik een error en loopt m'n telefoon vast.

Iemand met een link naar een werkende ADB tool? Of doe ik iets fout aan mijn kant?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Vandaag mijn polar H7 binnen gekregen. Bleutooth smart werk prima op 4.3 *O*

Nu nog apps die het fatsoenlijk ondersteunen, runtastic is nu de enige app die dat doet :')

blijf trouwens een hoog verbruik hebben in 4.3 vooral met wifi.

Morgen nog maar eens opnieuw flashen.

[ Voor 24% gewijzigd door haakjesluiten op 09-08-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Zit met een vraagje wat betreft 4G, ik hoop dat ik op de goede plek zit met mijn vraag.

Ik ben op zit moment op Schiphol, waar ik volgens Vodafone's dekkingskaart 4G zou moeten hebben.

Nu is mijn One geroot (ElementalX 3.4, Trickdroid 8.0).

Android 4.2.2
Radio 4A.14.3250.13_10.33.1150.01L

Als ik in de mobile network settings kijk, dan staat er onder network mode GSM/WCDMA/LTE Auto.
bij power toggles kan ik 4G wel toevoegen als optie, maar de knop is geel van kleur en doet verder niks.

Verder werkt alles perfect.
Heb ik de goede radio, of moet ik een andere flashen.
Enig idee?

Alvast bedankt.

edit:

Achteraf meen ik ergens gelezen te hebben dat "bestaande abonnees" pas later op het 4G netwerk aangesloten zouden worden. Einde van de maand of zoiets.
Maar als iemand een idee heeft of roms/kernels/radios nog voor problemen kunnen zorgen ivm 4G etc dan is commentaar altijd welkom :)

[ Voor 19% gewijzigd door Martin-S op 10-08-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
Een vraagje aan mensen die 's nachts hun telefoon op vliegtuigmodus zetten: hoeveel accu verbruikt je telefoon dan? Ik heb verschillende roms en kernels geprobeerd, maar na acht uur slapen ben ik 8 procent accu kwijt, 1 procent per uur dus. Op vorige Android telefoons was dat 2 a 3 procent per nacht, veel beter dus. Ik draai nu Insertcoin rom Android4.2 laatste versie, met diens eigen kernel, en verloor 4 procent vannacht, acceptabel dus. Met d kernel van xda gebruiker tbalden gaat het een stuk slechter. Ook Android 4.3 met stock kernel en met faux kernel doen het slecht in standby. Ik gebruik steeds dezelfde apps op d achtergrond, dus ik vind het vreemd dat de ene kernel wel goed presteert in vliegtuigmodus en de ander niet. Apps om je accu mee te monitoren geven niks vreemds aan. Wat zijn jullie ervaringen in vergelijkbare scenario's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Cinner schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:19:
Een vraagje aan mensen die 's nachts hun telefoon op vliegtuigmodus zetten: hoeveel accu verbruikt je telefoon dan? Ik heb verschillende roms en kernels geprobeerd, maar na acht uur slapen ben ik 8 procent accu kwijt, 1 procent per uur dus. Op vorige Android telefoons was dat 2 a 3 procent per nacht, veel beter dus. Ik draai nu Insertcoin rom Android4.2 laatste versie, met diens eigen kernel, en verloor 4 procent vannacht, acceptabel dus. Met d kernel van xda gebruiker tbalden gaat het een stuk slechter. Ook Android 4.3 met stock kernel en met faux kernel doen het slecht in standby. Ik gebruik steeds dezelfde apps op d achtergrond, dus ik vind het vreemd dat de ene kernel wel goed presteert in vliegtuigmodus en de ander niet. Apps om je accu mee te monitoren geven niks vreemds aan. Wat zijn jullie ervaringen in vergelijkbare scenario's?
Met Maximus 10.0 en ElementalX 3.4 kernel (384-1836Mhz, 850mV, Max 702Mhz screen-off) verbruikt mijn telefoon gedurende 9 a 10 uur...1% :) Ook met andere roms is het nooit meer dan 2 a 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noctonix schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:51:
[...]

Moet hij daar s-off of s-on voor zijn? mijne is nu HTC__e11

Welke ADB tool moet ik hebben, als ik deze of deze gebruik kom ik niet verder dan: fastboot getvar cid, dan geeftie aan 'Fastboot is not recognized as an internal or external command'..

Een andere (ben de link kwijt 8)7 )werkt hij wel. Maar als ik dan fastboot oem writecid GOOGL001 type krijg ik een error en loopt m'n telefoon vast.

Iemand met een link naar een werkende ADB tool? Of doe ik iets fout aan mijn kant?
Cid zou moeten kunnen met alleen s-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Cinner schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:19:
Dit kunnen meerdere oorzaken zijn.. Misschien dat je phone niet in deepsleep gaat..? (CPUspy)
Download greenify en kijk welke apps op de achtergrond energie verbruiken.. :)
Misschien verkeerde kernel settings..? ondemand/intellidemand etc..

Nu even een andere vraag, waarom zou je uberhaupt je mobiel in vliegtuigmodus zetten snachts.?
Ik neem aan dat je slaapt in een slaapkamer met stopcontact & stroom, dus waarom niet ff dat stekkertje in de muur rammen en je One aansluiten..?

Enige reden dat ik kan bedenken waarom ik hem snachts in vliegtuigmodus zou zetten, is om op verschillende fora te pronken met mijn accu-duur..

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Batskoning schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 02:01:
[...]

Dit kunnen meerdere oorzaken zijn.. Misschien dat je phone niet in deepsleep gaat..? (CPUspy)

Nu even een andere vraag, waarom zou je uberhaupt je mobiel in vliegtuigmodus zetten snachts.?
Ik neem aan dat je slaapt in een slaapkamer met stopcontact & stroom, dus waarom niet ff dat stekkertje in de muur rammen en je One aansluiten..?

Enige reden dat ik kan bedenken waarom ik hem snachts in vliegtuigmodus zou zetten, is om op verschillende fora te pronken met mijn accu-duur..
andere reden om hem in vliegthuis modus te zetten is omdat wifi en de andere straling in je slaap ale helemaal slecht voor je zijn.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

raydekok schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 08:13:
[...]

andere reden om hem in vliegthuis modus te zetten is omdat wifi en de andere straling in je slaap ale helemaal slecht voor je zijn.
Maar de telefoon hou je wel iedere dag op je lijf (in je zak) en tegen je oor aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Martin-S schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:19:
Zit met een vraagje wat betreft 4G, ik hoop dat ik op de goede plek zit met mijn vraag.

Ik ben op zit moment op Schiphol, waar ik volgens Vodafone's dekkingskaart 4G zou moeten hebben.

Nu is mijn One geroot (ElementalX 3.4, Trickdroid 8.0).

Android 4.2.2
Radio 4A.14.3250.13_10.33.1150.01L

Als ik in de mobile network settings kijk, dan staat er onder network mode GSM/WCDMA/LTE Auto.
bij power toggles kan ik 4G wel toevoegen als optie, maar de knop is geel van kleur en doet verder niks.

Verder werkt alles perfect.
Heb ik de goede radio, of moet ik een andere flashen.
Enig idee?

Alvast bedankt.

edit:

Achteraf meen ik ergens gelezen te hebben dat "bestaande abonnees" pas later op het 4G netwerk aangesloten zouden worden. Einde van de maand of zoiets.
Maar als iemand een idee heeft of roms/kernels/radios nog voor problemen kunnen zorgen ivm 4G etc dan is commentaar altijd welkom :)
Ik weet niet hoe het bij Vodafone zit, maar bij Hi/KPN moest ik ook een andere APN instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Vodafone niet. Apn is gelijk gebleven.
Ze gaan iedereen gefaseerd toelaten idd, als je niet wilt wachten moet je even 1201 bellen. Dan kunnen ze je gelijk activeren.

(Op mijn "google edition" heb ik prima LTE trouwens)

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 11-08-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:48
Kan iemand mij helpen met het volgende.
Mijn ONE is ook geroot, echter is de bovenste speaker kapot en moet dus terug voor garantie.
Nu wil ik hem dus weer origineel maken, maar daar loop ik vast. Ik heb de volgende turtorial gebruikt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1975140

Maar krijg steeds als ik in recovery zit de melding: MD5 Mismatch.
Op de site staat ook uitgelegd hoe dit op te lossen is, maar dat werkt dus niet. Weet iemand een andere manier?

Heb ook al via RUU geprobeerd, maar dan geeft hij ook aan dat het niet gelukt is. En hoe streng zijn ze er op als ik de telefoon zo opstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Convoy schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:14:
[...]

Maar de telefoon hou je wel iedere dag op je lijf (in je zak) en tegen je oor aan 8)7
helemaal met je eens hoor. maar het schint dat je slaap behoorlijk verstoord kan worden door die golven. en ja liever gefrituurde ballen dan rot slapen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Robje1244 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:34:
Kan iemand mij helpen met het volgende.
Mijn ONE is ook geroot, echter is de bovenste speaker kapot en moet dus terug voor garantie.
Nu wil ik hem dus weer origineel maken, maar daar loop ik vast. Ik heb de volgende turtorial gebruikt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1975140

Maar krijg steeds als ik in recovery zit de melding: MD5 Mismatch.
Op de site staat ook uitgelegd hoe dit op te lossen is, maar dat werkt dus niet. Weet iemand een andere manier?

Heb ook al via RUU geprobeerd, maar dan geeft hij ook aan dat het niet gelukt is. En hoe streng zijn ze er op als ik de telefoon zo opstuur?
welke provider? zou geen probleem mogen zijn rooten mag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
raydekok schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:32:
[...]

welke provider? zou geen probleem mogen zijn rooten mag namelijk.
Alleen vervalt de garantie. Dat staat toch in de voorwaarden?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:31
Noctonix schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:58:

Veel vastlopers.

[afbeelding]

Ik zie dat je toch gewoon Swiftkey gebruikt, dan kun je gewoon met titanium backup het standaard toetsenbord weggooien(voor de zekerheid even backup van maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 12-09 08:09
Batskoning schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 02:01:
[...]

Deep sleep is geen probleem: mijn One is nu 3 uur en 35 minuten wakker, waarvan 3 uur en 20 minuten 'screen on'. Dat zijn dus 15 minuten waarin de telefoon wakker was terwijl ik er niets mee deed, dat valt mee volgens mij. Deep sleep bedraagt 1 dag en 11 uur vooralsnog.

Greenify heb ik een maandje geleden eens geprobeerd, maar hielp niets. Zal komen doordat ik geen apps gebruik die veel doen op de achtergrond. Echter heb ik sinds kort Next Browser geinstalleerd en die bleek nu volgens Greenify wel op de achtergrond te draaien, dus die heb ik eens verwijderd. Kijken of dat iets scheelt.

Ik zet mijn telefoon 's nachts in vliegtuigmodus omdat ik 2 a 3 dagen met de accu doe met mijn gebruik. Ik vind het dus niet nodig om hem iedere dag op te laden. Daarom wil ik ook dat hij 's nachts niks verbruikt, en zoals iemand anders al aangaf, dat moet mogelijk zijn.

Pronken met accu duur e.d. doe ik niet. Ik heb ook nog nooit een benchmark gedraaid op mijn telefoon dus dat soort dingen interesseren me totaal niet.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
DennusB schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:33:
[...]

Alleen vervalt de garantie. Dat staat toch in de voorwaarden?
ik heb bij KPN dit speciaal gevraagd en deze gaven aan dat dit niet het geval was en ik gewoon met alle plezier kon gaan rooten. dus ik ga ervan uit dat dit mag. ik zou eens bellen en vragen hoe ze daar tegenover staan. ik heb nog wel een lease toestel. ook bij telfort weet ik doen ze daar niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Heads-up mede tweakers! ViperOne v2.0.0 is klaar en is vanavond (als 't goed is) nog te dl-en... _/-\o_

http://forum.xda-develope...hp?p=44210157&postcount=1

[ Voor 43% gewijzigd door dafmay op 11-08-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Aha, kijk aan. Ben benieuwd wat ze hebben veranderd.
Ik draai nog steeds op Tickdroid 8.0, een rom die eigenlijk een beetje stil staat qua ontwikkeling, maar toch. heb Viper One 1.2.1 geprobeert maar snel weer trug naar TD8

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Bullet NL schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:53:
Aha, kijk aan. Ben benieuwd wat ze hebben veranderd.
Ik draai nog steeds op Tickdroid 8.0, een rom die eigenlijk een beetje stil staat qua ontwikkeling, maar toch. heb Viper One 1.2.1 geprobeert maar snel weer trug naar TD8
De changelog is a beast! :)

http://forum.xda-develope...p=44518573&postcount=7948

• Updated to new 2.24.401.1 base
• Updated to new Aroma 2.70B6 Installer

• Added tweak to display traffic speeds in status bar
• Added Hide clock weather on lockscreen
• Added toggle to hide initial page hints on AOSP lockscreen
• Added toggle for small 3 dot menu on top right of some apps
• Added Custom Autobrightness
• Added kernel settings to Venom Tweaks
• Added CM Quiet Hours with white list to allow apps to notify
• Added Quick Unlock (toggle to automatically unlock AOSP and Sense lockscreen when correct pin/password is entered)
• Added Venom Pie
• Added toogle to force maximize widgets on AOSP lockscreen
• Added toogle to allow all widgets on AOSP lockscreen
• Added instant update of summary while sliding on sliders
• Added hide LMT launcher icon from app drawer -> LMT launcher icon hides itself..but requires one reboot.
• Added toggle to hide clockweather widget on lockscreen
• Added 5x6 app drawer grid size
• Added Venom Boot Animation
• Added 5x6 App Drawer grid size
• Added tweak to hide beats icon when music is playing
• Added All Contacts button to Contact Widget
• Added tweak to activate native EQS by dragging the edge of the status bar (thanks CM!)
• Added kill all buttons to AOSP and Sense Recent Apps
• Added hide unlock hint on Sense lockscreen
• Added additional inactivity lock timeouts: 5, 10, 30, 60 seconds
• Added ability to configure rom with stock or Viper look
• Added HtcContacts with disabled mask (for low res images)
• Added Htc messages Widget from HTC Butterfly
• Added lockscreen mod to always show widget even when lockscreen notification appears
• Added CM tweak to flip to notifications/settings by dragging bottom bar
• Added ability to configure device with stock or Viper config (or migrate existing tweaks)
• Added new VenomSideBar: fixed errors on menus, recent apps, flashlight and added QuickSettings and clock
• Added HtcContactWidgets with 4x5 and 5x6 homescreen support
• Added tweak to enable/disable horizontal EQS and Quick Launch bar for the noobs :)

• Fixed double clock/reapearing clock when using AOSP
• Fixed 3 fingerservice fc'ing when expanding statusbar
• Fixed custom button actions bypassing security on lockscreen
• Fixed cm brightness control not beeing able to deactivate
• Fixed some system notifications not showing on lockscreen (calls/sms)
• Fixed volume down to turn screen on turning screen off again when volume down to screen off ativated
• Fixed preview of power+home screenshot not showing
• Fixed SMS/MMS Screen On regardless of Notification Light setting
• Fixed HtcWeatherClockWidget with 4x5 and 5x6 homescreen support
• Fixed status bar background color not being applied at startup
• Fixed GPS and Alarm icons showing even when set to hidden
• Fixed APM mobile data toggle
• Fixed Header data color not sticking on reboot
• Fixed Longpress Toggle (When displaying Both HEQS and QuickLaunch)
• Fixed Tweaks profiles are now saved on sdcard
• Fixed minfree settings now set to stock for everyone
• Fixed status bar crash when reording EQS settings
• Fixed problem with long city names in notification screen weather bar
• Fixed backkey not working on camera/emergency screen when security pattern/pin enabled

• Updated Venom File Manager icons (Thanks to Rayford)
• Updated Venom App Installer icons (Thanks to Rayford)
• Updated Small Apps icons (Thanks to Rayford)
• Updated Play Store to 4.2.10
• Updated all other APKs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
hmmm, nog geen 4.3 port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook vrij sterk, aangezien HTC nog geen enkele vorm van 4.3 in een toestel heeft zitten. Een port naar 4.3 is dus vrijwel onmogelijk.

Changelog ziet er top uit!
Hopelijk OTA te updaten vanaf 1.2.1.
Helaas, geen OTA. Alles backuppen dus :(

edit:
http://forum.xda-develope...p=44521255&postcount=8040

Dirty flashen levert kennelijk geen problemen op!

[ Voor 28% gewijzigd door R3NC0N op 11-08-2013 20:46 ]

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
De rom staat online. Ik heb 'm zojuist binnengehaald en geflashed, en de 1e start loopt inmiddels :) Ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
Zojuist Viper 2.0 binnen gehaald en geflashed. Dirty flash (zonder full wipe) levert bij mij geen problemen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Eerste bevindingen ('t is nog erg kort-dag natuurlijk) : zeer smooth&vlot. Heb zelfs nog geen noodzaak gezien om een custom kernel (ElementalX bijv) te flashen. Mooie compacte rom ook (tov vorige versie..scheelt +/- 300Mb!)...zoals Maximus bijvoorbeeld. Ziet er allemaal prima uit...ik ga de komende dagen eens flink testen op mijn vakantielocatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
Heb mn tweede One (oude defect en via garantie nieuwe gehad). Inmiddels de 4.2.2 update natuurlijk en dus ook de nieuwere HBOOT.

Stel ik installeer een custom ROM, maar wil via RUU toch weer terug. Kan dat inmiddels al weer? Als ik de "oude" RUU nu draai voor E11 (die eerst werkte voor de update) dan gaat ie nu zeuren over niet kloppende HBOOT en lijkt me logisch.

Is er al een RUU voor de nieuwere HBOOT? Heb CID nog gewoon op E11 en wil ik graag zou houden...

Ps: Ik weet dat ik met S Off meer kans zou hebben, maar heb S On. Begreep dat je dit (nog) niet kan aanpassen met die RevOne? Zodra dat kan kan ik S Off draaien en dan weer RUU'en, right?

[ Voor 16% gewijzigd door Maichel op 12-08-2013 00:03 ]

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03 11:49

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Wie kan mij helpen? :(
Mn telefoon is geroot en de bootloader is unlocked. (wel S-on)
CWM recovery heb ik ook geflashed, maarr....
Ik wil de ViperOne ROM erop flashen maar de MD5's komen niet overeen?
Is dit erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
tweako93 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:59:
Wie kan mij helpen? :(
Mn telefoon is geroot en de bootloader is unlocked. (wel S-on)
CWM recovery heb ik ook geflashed, maarr....
Ik wil de ViperOne ROM erop flashen maar de MD5's komen niet overeen?
Is dit erg?
Ja?

Corrupte download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Dat dacht ik eerst ook, maar ik heb viperrom al 2x keer gedownload en beide zelfde md5
Of kan dit aan mn telefoon liggen?

[ Voor 17% gewijzigd door tweako93 op 12-08-2013 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
tweako93 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 01:17:
Dat dacht ik eerst ook, maar ik heb viperrom al 2x keer gedownload en beide zelfde md5
Of kan dit aan mn telefoon liggen?
Welke MD5 krijg je dan? Ga ik het ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93

tweako93

Vaak bu'j te bange!

hmm laat maar. Ik maakte zelf een fout xD
ik vergeleek 2 verkeerde md5's.
In ieder geval bedankt voor de hulp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03-2024
Vraagje: Ik heb mijn One geroot met TWRP. Nu wil ik de telefoon weer unrooten, volgens deze manier: http://android.sc/unroot-...n-firmware-using-toolkit/
Maar ik kan de juiste stock ruu niet vinden. Ik heb een T-MOB101 toestel.

Kan iemand mij hier aan helpen, of is er een andere manier om te unrooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Donstil schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:02:
Bij Vodafone niet. Apn is gelijk gebleven.
Ze gaan iedereen gefaseerd toelaten idd, als je niet wilt wachten moet je even 1201 bellen. Dan kunnen ze je gelijk activeren.

(Op mijn "google edition" heb ik prima LTE trouwens)
Offtopic: Ik heb maandag middag even met Vodafone gebeld en de aardige mevrouw heeft het meteen geactiveerd. De volgende dag mooi 4g logo'tje en 19mbps down en 13mbps up.

Dank voor de reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

offtopic: Ah zie net dat alle Red abonnement gratis 4G krijgen.

Ontopic: Heb zelf Viper2.0 nu draaien icm Elemental X3.4
Heb een full wipe gedaan en liep er wel tegenaan dat bepaalde punten niet meer werkten zoals:
- DoubleTap2Wake
- Logo2menu

Dit heb ik werkend gekregen door in de Venom Tweaks app bij Kernel de functionaliteiten aan te zetten.
Vraag mezelf nu wel af wat het voordeel/verschil is van ElementalX 3.4 vs. Kernal van Venom, gezien in die kernel al flink wat opties zitten :)

[ Voor 89% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-08-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die problemen hebben met de recovery op hboot 1.54? Ik heb zowat elke recovery geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om een kernel te flashen. Aroma start, ik klik de opties aan die ik wil, maar zodra hij begint met installeren reboot de recovery. Met het installeren van de rom had ik hier geen problemen mee.

Ik heb fastboot erase cache gedaan voor en na het flashen van de recovery. In de recovery zelf ook wipe cache partition. Ik heb zowel TWRP als CWM touch en non touch geprobeerd. Heb meerdere kernels geprobeerd, en zowel vanaf de PC gedownload als vanaf de HTC.

Wat gaat er fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik had Viper 2.0 draaien, ben nu weer terug naar Tickdroid 8.0 i.c,m ADW

Viper is mij op een of andere manier te druk... Ik weet niet hoe het komt, Tickdroid 8.0 bevalt eigenlijk prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:53:

Viper is mij op een of andere manier te druk... Ik weet niet hoe het komt, Tickdroid 8.0 bevalt eigenlijk prima....
heb precies de zelfde ervaring.. :) ben zeer blij met Trickdroid 8.0..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:53:

Ik heb een hele zooi weggehaald bij viper met romcleaner. Alles wat ik niet gebruik, zoals alle smallapps etc. Ik vind hem totaal niet druk nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussendoorvraagje:

Heb ParanoidAndroid van de week geflashed, wou toch een keer Halo en Pie proberen en hoewel het heel vet is, is mijn camera nu zo ruk dat ik die van HTC mis. Nu kan alleen mijn pc mijn telefoon niet meer vinden, hij laadt wel op maar verder niks.

Iemand nog tips voordat ik het via adb ga proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Pc zelf al gereboot? Bij mij wil het nog wel eens zo zijn dat de pc zelf het toestel opeens niet meer herkent.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, had ik ook al geprobeerd. Denk dat het zelf aan de overstap van 4.2.2 naar 4.3 ligt, moest mijn Radio en Bootloader updaten.

Of zit ik nou onzin uit te kramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Laatst online: 20-05 20:37
Is er een app die er voor zorgt dat je scherm aangaat wanneer je een whatsappje krijgt?

Je vraag heeft feitelijk niets met het onderwerp van het topic te maken; HTC One Rooten en Custom ROM's

Je mag je vraag dus opnieuw stellen in een daarvoor bedoeld topic...... Tip; gebruik de zoekfunctie van het forum!

[ Voor 57% gewijzigd door Bullet NL op 13-08-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
De volgende keer mag je een Topic Report aanmaken

[ Voor 78% gewijzigd door Bullet NL op 13-08-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaanDH schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:33:
Is er een app die er voor zorgt dat je scherm aangaat wanneer je een whatsappje krijgt?

[mbr] Je vraag heeft feitelijk niets met het onderwerp van het topic te maken; HTC One Rooten en Custom ROM's

Je mag je vraag dus opnieuw stellen in een daarvoor bedoeld topic...... Tip; gebruik de zoekfunctie van het forum! [/]
Tasker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Draai nu venom 2.0.0. Misschien ligt het aan mij maar het lijkt alsof project butter nu echt is doorgewerkt in de rom. Mn wifi is trouwens nu ook veel sneller dan toen ik mn venom 1.2.1 draaide. Zijn er al ervaringen met deze rom icm elementalx kernel?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Misschien een domme vraag, maar welke stappen moet ik uitvoeren om mijn unbranded, stock HTC One, draaiend op HTC Rom 4.2.2 te rooten? Ik wil dit voornamelijk gebruiken om een adblocker te installeren en later maybe een custom ROM zoals ARHD of Viper te gaan draaien.

Ik heb dus HBoot 1.54 atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MetalManic schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:25:
Draai nu venom 2.0.0. Misschien ligt het aan mij maar het lijkt alsof project butter nu echt is doorgewerkt in de rom. Mn wifi is trouwens nu ook veel sneller dan toen ik mn venom 1.2.1 draaide. Zijn er al ervaringen met deze rom icm elementalx kernel?
Ook ik draai de nieuwste versie van ViperOne sinds die uit is. Waanzinnig soepel en snel, en erg goed laag batterijverbruik...en dat alles met de standaard kernel. Nog geen reden gezien om elementalx te flashen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

EquiNox schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:54:
Misschien een domme vraag, maar welke stappen moet ik uitvoeren om mijn unbranded, stock HTC One, draaiend op HTC Rom 4.2.2 te rooten? Ik wil dit voornamelijk gebruiken om een adblocker te installeren en later maybe een custom ROM zoals ARHD of Viper te gaan draaien.

Ik heb dus HBoot 1.54 atm.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=2115#root

enjoy O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Als het een beetje meezit komt TrickDroid 9.0 met 4.2.2. base vanavond online, mits het lukt de tweaks voor deze base op tijd klaar te krijgen. Rom is klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 14-08-2013 15:04 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

snah001 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:04:
Als het een beetje meezit komt TrickDroid 9.0 met 4.2.2. base vanavond online, mits het lukt de tweaks voor deze base op tijd klaar te krijgen. Rom is klaar.
4.2.2. base is er al een tijdje O-) Enige nieuwe in de 9.0.0 ROM is:

- Based on 2.24.401.1
- Added option to remove PowerSaver notification
- Updated hosts file
- Updated apps
- Fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ook graag ViperRom proberen, krijg me telefoon alleen nog steeds niet geconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

EquiNox schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:10:
[...]

Kan dat met Hboot 1.54 ook buiten HTCdev.com om? O-)
Helaas heb je 1.54, anders had je onderstaande kunnen volgens:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2314582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Owja, voor de mensen die van plan zijn Windows 8.1 te installeren, ADB en Fastboot zullen NIET werken!
Ik ben 2 uur bezig geweest de drivers proberen te installeren, maar zodra mijn telefoon in Fastboot ging, dan ontdekte mijn computer "Android 1.0" maar niet...

Nu besloot ik het toch maar op te zoeken en het schijnt dat iedereen met Windows 8.1 er last van heeft.
Wees dus gewaarschuwd!

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 14:01

Saven

Administrator

Ik meen me te herinneren dat HTC zei dat ze ook er voor zouden zorgen dat je Stock android makkelijk op je HTC one kan zetten (dus geen XDA rom ofzo)

Hebben ze dat inmiddels al gedaan? Of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:19:
Ik meen me te herinneren dat HTC zei dat ze ook er voor zouden zorgen dat je Stock android makkelijk op je HTC one kan zetten (dus geen XDA rom ofzo)

Hebben ze dat inmiddels al gedaan? Of hoe zit dat?
Heb wel vernomen dat je op een begeven moment kunt kiezen tussen Google Edition en de Sense Edition bij het updaten. Heb hier verder niet veel over gelezen. Maar waarom niet via Xda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:33:
[...]

Heb wel vernomen dat je op een begeven moment kunt kiezen tussen Google Edition en de Sense Edition bij het updaten. Heb hier verder niet veel over gelezen. Maar waarom niet via Xda?
Het mooiste zou natuurlijk zijn als dit middels een RUU zou kunnen. Ook gezien de andere bootloader e.d. voor GE.
Helaas nog niet mogelijk zonder aanpassingen aan de CID.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switchie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:44:
[...]

Het mooiste zou natuurlijk zijn als dit middels een RUU zou kunnen. Ook gezien de andere bootloader e.d. voor GE.
Helaas nog niet mogelijk zonder aanpassingen aan de CID.
Tsja, als je dan toch aan het Flashen bent kun je net zo goed al dat moois mee nemen.

Ga nu zelf ViperRom 2.0 proberen. Veel goeds over gelezen

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

iemand problemen ervaren met de nieuwe trickdroid (9.0) ? op XDA worden er veel problemen gemeld.. ik wilde hem nu gaan flashen..

edit: heb hem nu draaien, werkt perfect :) geen problemen _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door spartacusNLD op 15-08-2013 10:32 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• dafmay
Mijn ervaringen met ViperOne v2.0.0 gedurende 5 dagen vakantie 'op het water'. De dag voor vertrek had ik deze rom geflashed en kom 'm dus goed door de mangel halen :)

Iedere dag veel foto's en video's geschoten. Verder dagelijks aardig wat email / sms / whatsapp en internet / flipboard. Tevens 1 avond een paar uur lang youtube fimpjes afgespeeld met beats sound (uiteraard!), waarna ik nog 20% accu over had....ongelofelijk! Mijn zwager sloeg bijna stijl achterover...zijn eifeun zou dat never-nooit-niet halen, gaf hij toe.

De rom heeft zich uitstekend gehouden...niet 1 vastloper of wat dan ook gehad...super-stabiel en alles vloeiend&snel + zeer goed laag batterijverbruik. I'm impressed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook zeer te spreken over de Tweaks en de Hub die er bij geleverd worden. Zit momenteel niet superveel in maar ik neem aan dat er nog veel moois aan komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Vergeet niet de OTA te installeren, sinds gisteren is versie 2.1.0 uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
En voor diegenen die ViperOne v2.1.0 in z'n geheel willen flashen, hieronder de mirrors van onze nederlandse xda member :

http://forum.xda-develope...p=44676634&postcount=9552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
  • Laatst online: 07-04-2024
Mijn One is S off en geroot.Vervolgens heb ik een tijdje custom roms gedraaid. Via een backup heb ik hem nu weer draaien op de stock 4.1.
Nu wil ik graag de update naar 4.2.2 installeren. Ik heb deze wel op de normale manier OTA binnengehaald, maar het installeren lukt niet. Hij gaat dan steeds naar TWRP. Maar welk bestand moet ik dan installeren?
Of kan het helemaal niet op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
Peter1706 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:51:
Mijn One is S off en geroot.Vervolgens heb ik een tijdje custom roms gedraaid. Via een backup heb ik hem nu weer draaien op de stock 4.1.
Nu wil ik graag de update naar 4.2.2 installeren. Ik heb deze wel op de normale manier OTA binnengehaald, maar het installeren lukt niet. Hij gaat dan steeds naar TWRP. Maar welk bestand moet ik dan installeren?
Of kan het helemaal niet op deze manier?
stock recovery erop zetten hè ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
  • Laatst online: 07-04-2024
SuperVeloce schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:39:
[...]

stock recovery erop zetten hè ;)
Hoe doe ik dat? Ook via TWRP flashen? Heb je toevallig een link waar ik dat kan downloaden?
tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
renzo4000 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:07:
Vergeet niet de OTA te installeren, sinds gisteren is versie 2.1.0 uit ;)
Ik krijg hem niet OTA geinstalleerd, toestel blijft vast zitten in het boot proces of krijg voortdurend de melding 'System has crashed'.

Heb al dalvik cache gewiped en dan start hij wel normaal op, maar zonder update.

Iemand 2.1.0 al dirty geflashed? Geen zin om alles terug te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik ben sinds gisteren ook over op ViperOne (2.1.0), ik kwam van TrickDroid (7.0.0, geloof ik). Op zich had ik niet te klagen over TD maar aangezien ik toch aan updaten toe was en goede dingen had gelezen over ViperOne heb ik me aan een overstap gewaagd.

Mijn eerste indrukken zijn goed. Kwa snelheid en soepelheid heb ik niet de indruk dat er een verschil is, maar de tweakbaarheid van de ViperOne-ROM is e-norm! In TD zitten maar enkele tweaks en die zijn dan nog op een relatief omslachtige manier toe te passen. In ViperOne zitten alle tweaks in een app en de meeste zijn in real time zichtbaar.
Wel heb ik gebruik gemaakt van ROM Cleaner (v1.6, aangepast NO-Sense bestand) om alle overbodige meuk weg te halen. Dat deet ik reeds met TD, maar daar heb ik nu wat van de ViperOne-extra's (SmallApps, Pie, SideBar) aan toegevoegd omdat ik er geen gebruik van maak.

Ondertussen is mijn HTC One ook S-off zodat ik de laatste radio e.d. kon flashen. Dat hele proces ging niet helemaal vlekkeloos maar er was eigenlijk niets dat niet kon worden gefixed met een reboot.
Wel heb ik na afloop de CWM-recovery (touch edition) vervangen door TWRP. Ik kon CWM enkel nog met de knoppen bedienen (en ja, ik ben zeker dat ik de touch edition had geïnstalleerd) en bijgevolg kon ik ROM Cleaner ook niet meer bedienen. Met TWRP zijn beide problemen van de baan.

Ik ben in ieder geval onder de indruk tot nu toe en ik vermoed dat ViperOne een blijvertje zal zijn. Mogelijk ga ik nog aan de slag om de Tampered-melding en de rode waarschuwing weg te halen, en misschien waag ik mij ook nog eens aan een andere kernel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ElementalX en Bulletproof zijn kernels waar ik goede ervaring mee heb qua stabiliteit.
Hier zeg ik wat meer over de verschillen en mijn voorkeur voor Bulletproof, maar je hebt je vast ook al flink ingelezen op XDA.
Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste