Chris.nl schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:05:
Ik probeer de ElementalX 3.4 kernel ook uit. (icm ARHD 12.1)
Sweep2wake, doubletap2wake, logo2wake, pocket detection, logo2menu en button light notification heb ik allemaal uitgeschakeld, het gaat me er puur om de energiebesparende mogelijkheden te testen.
Over een paar dagen post ik mijn bevindingen.
Ik kwam er al vrij snel achter dat ElementalX 3.4 niet de juiste kernel voor mij was.
Hoewel ElementalX over- en onderclocken/volten ondersteunt, werkt Sence CPU energiebesparing (onderclocken naar 1.134Ghz) niet bij deze kernel, en daar maakte ik juist wel graag gebruik van.
Ik wil kunnen ondervolten en de Sence energiebesparing gebruiken dus ben ik uitgekomen op de
Bulletproof 4.3 kernel. Hier alle verschillen tussen ElementalX en Bulletproof.
Met de app
Trickster MOD heb ik alle CPU voltages 75mv ondervolt,
screenshot.
Ik kreeg na een paar dagen bij 100mv ondervolt een spontane reboot, dat was voor mij dus net niet stabiel genoeg. Daarnaast heb ik Sweep2Sleep geactiveerd, prettig om de display uit te kunnen schakelen zonder de volumeknop te gebruiken, voor inschakelen gebruik ik de Volume2Wake functie van de
ARHD 12.1 ROM.
Met de stock kernel haalde ik zo'n 4 uur schermtijd (helderheid 20%)
Met de bulletproof kernel haal ik zo'n 4,5 uur schermtijd (helderheid 20%) in hoeverre dit komt door de standaard optimalisaties of het ondervolten weet ik niet, maar ik ben dik tevreden.
Tijdens deep sleep is ie ook een stukje zuiniger, de procenten liepen met stock kernel wat harder achteruit.
Mijn phone is (gevoelsmatig) even smooth als met stock kernel en ROM, maar dan met ROOT, extra
vernuft en iets betere accuduur

Met ARHD 12.1 werkt
AdAway prima. Toen ik de stock ROM had geroot werkte AdAway bij mij niet. Bij HTC heb je
blijkbaar S-OFF of een custom ROM nodig. Misschien dat Adblock Plus daarom (ook) niet bij jou werkte?