Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
renzo4000 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:55:
Vragen om ETA's is not done, iig niet op xda. Ik zie ook liever een goede release dan elke een nieuwe versie met vele bugs. Viper draait hier ook als een tiet, met de laatste firmware 2.24.
Nou hier niet, krijg wifi op geen mogelijkheid aan de praat. in de 1.2.1 versie.
Al 3x geïnstalleerd en de moed op gegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Practics schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:46:
[...]

Nou hier niet, krijg wifi op geen mogeijkheid aan de praat. in de 1.2.1 versie.
Al 3x geïnstalleerd en de moed op gegeven. ;)
Dat klopt, je moet daarna nog even een andere kernel flashen. Kijk bijvoorbeeld eens naar bulletproof(mijn persoonlijke favoriet) of elementax. Hierna werkt je wifi weer ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik gebruik nu viperone 1.2.1 met elementalx kernel 3.4. Mijn router ingesteld op het beste kanaal (op 2.4 GHz want 5 GHz ondersteunt mijn Thomson tg 712 router niet). Dit resulteert in een Wi-Fi icoontje met alle streepjes. Toch heb ik een belabberde verbinding. Een test met 4Gmark leerde mij dat de downloadsnelheid 0.7 mb is en de uploadsnelheid 0.63 mb.

Ook heb ik heel vaak dat YouTube pauzeert om weer data binnen te halen.
Dit had ik trouwens ook met de stock kernel...

Wie kan hier zijn licht op laten schijnen?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
MetalManic schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:00:
Ik gebruik nu viperone 1.2.1 met elementalx kernel 3.4. Mijn router ingesteld op het beste kanaal (op 2.4 GHz want 5 GHz ondersteunt mijn Thomson tg 712 router niet). Dit resulteert in een Wi-Fi icoontje met alle streepjes. Toch heb ik een belabberde verbinding. Een test met 4Gmark leerde mij dat de downloadsnelheid 0.7 mb is en de uploadsnelheid 0.63 mb.

Ook heb ik heel vaak dat YouTube pauzeert om weer data binnen te halen.
Dit had ik trouwens ook met de stock kernel...

Wie kan hier zijn licht op laten schijnen?
Probeer eens ipv dhcp een passief ip adres in te stellen. En DNS-en weghalen (wordt dan 8.8.8.8 en 8.8.4.4). Dat wil nog wel eens helpen...in mijn geval met wifi netwerk op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
dafmay schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:19:
[...]

Probeer eens ipv dhcp een passief ip adres in te stellen. En DNS-en weghalen (wordt dan 8.8.8.8 en 8.8.4.4). Dat wil nog wel eens helpen...in mijn geval met wifi netwerk op mijn werk.
Instellingen van router toch? Ik ga er eens even mee aan de slag. Thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MetalManic schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:37:
[...]

Instellingen van router toch? Ik ga er eens even mee aan de slag. Thnks
Nee op telefoon bij de wifi instellingen...je verbonden netwerk ingedrukt houden en dan "netwerk aanpassen" kiezen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
dafmay schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:42:
[...]

Nee op telefoon bRick e wifi instellingen...je verbonden netwerk ingedrukt houden en dan "netwerk aanpassen" kiezen. Succes.
Gelukt, resultaat nog belabberder... Ter vergelijking: gemiddelde score heel Nederland 8150 punten. Ik: 460 punten... me dhcp was mn score nog 580...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hier gewoon op dhcp met een upc 100/10mbit ... Ik zit in de achtertuin ongeveer 20 meter van de router, uiteraard niet de maximale snelheid maar prima score:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/sxOnBSq.jpeg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Met zelfde app als jij getest is het resultaat een stuk minder dramatisch maar het blijft slecht. Al kan ik Max maar 54 mb/s dl-en met die router.

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/KaDzqy0M

[ Voor 10% gewijzigd door MetalManic op 28-07-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
MetalManic schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:19:
Met zelfde app als jij getest is het resultaat een stuk minder dramatisch maar het blijft slecht. Al kan ik Max maar 54 mb/s dl-en met die router.

[afbeelding]
Aaahh een g router, die 54mb/s is de theoretische snelheid. Je mag blij zijn als je max 40mb/s haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
renzo4000 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 17:14:
[...]

Aaahh een g router, die 54mb/s is de theoretische snelheid. Je mag blij zijn als je max 40mb/s haalt.
Ja, maar ik haal 14, bij lange na geen 40 dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:46
Ik wil custom roms gaan draaien op mijn HTC One, alleen ik krijg één ding nog niet duidelijk.

Als ik met Revone methode S-OFF krijg, dan ben ik toch in 1x klaar (nog wel een recovery flashen uiteraard)? Met de AIO toolkit van Hasoon2000 kan je het ook via HTCdev doen, maar dat is dan toch niet nodig?

[ Voor 10% gewijzigd door Patrick V. op 28-07-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Patrick V. schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:51:
Ik wil custom roms gaan draaien op mijn HTC One, alleen ik krijg één ding nog niet duidelijk.

Als ik met Revone methode S-OFF krijg, dan ben ik toch in 1x klaar (nog wel een recovery flashen uiteraard)? Met de AIO toolkit van Hasoon2000 kan je het ook via HTCdev doen, maar dat is dan toch niet nodig?
Nope is niet nodig... Met de Revone methode kan het prima en ben je niet geregistreerd bij HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:46
Dankje! Het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Zou handig zijn als de TS hiermee ook wordt bijgewerkt. Er staat nu bv nog dat SOFF nog niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

MikeOO schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:48:
Zou handig zijn als de TS hiermee ook wordt bijgewerkt. Er staat nu bv nog dat SOFF nog niet mogelijk is.
Donstil zou dit aanpassen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

renzo4000 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:45:
[...]

Nope is niet nodig... Met de Revone methode kan het prima en ben je niet geregistreerd bij HTC
Maakt het iets uit dan wanneer het geregistreerd staat bij HTC ? Zit er zelf nu aan te denken om me HTC One te rooten omdat het een branded t-mobile betreft en ik geen zin heb om op update te moeten wachten.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Hebben jullie nog must have apps/widgets voor Rooted telefoon?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Hmzzz geen geluk met Elementalx 3.4. Hij loopt weer vast. Vooral bij wat zwaardere websites. Reageert nergens meer op.
Opnieuw geïnstalleerd zonder undervolt. Denk niet dat het helpt. Was bij 2.4 ook het geval.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Noctonix schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:30:
Hebben jullie nog must have apps/widgets voor Rooted telefoon?
Titanium back up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Even kleine vraag voor ik ga beginnen met het rooten van me telefoon. Wanneer ik Revone methode S-OFF heb gebruikt, kan ik de recovery gewoon flashen met Rom Manager ? Of moet ik het dan anders doen?

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
Metian schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:23:
Even kleine vraag voor ik ga beginnen met het rooten van me telefoon. Wanneer ik Revone methode S-OFF heb gebruikt, kan ik de recovery gewoon flashen met Rom Manager ? Of moet ik het dan anders doen?
S-OFF en ROM Manager hebben weinig met elkaar te maken...
  • ROM Manager --> flashen van custom OS
  • S-OFF --> Verificatie van HTC uitschakelen om elke RUU te kunnen installeren. RUU is soort van officiele recovery file van HTC. Met S-OFF kan je iedere RUU gebruiken ipv alleen welke officieel voor je versie is (zoals bijvoorbeeld je kan dan de "unbranded" op pak 'm beet een "T-Mobile" versie zetten.
Zie hier:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=26174469

Oftewel...S-OFF is iets totaal anders, en hierdoor kan je wel iedere RUU gebruiken. Dit staat compleet los van een ROM Manager, hebben niets met elkaar te maken.

Snap ik je vraag misschien verkeerd?

Kleine toevoeging:

Hier vind je de RUU files:

http://bugsylawson.com/files/category/49-m7/

[ Voor 4% gewijzigd door Maichel op 29-07-2013 14:59 ]

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Wat ik bedoelde is, of het mogelijk is om met ROM Manager de Recovery te flashen (Clockwork Recovery). Ik meende dit altijd te doen op mijn Desire HD, maar ik kan me ook vergissen vandaar de vraag.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Metian schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:22:
Wat ik bedoelde is, of het mogelijk is om met ROM Manager de Recovery te flashen (Clockwork Recovery). Ik meende dit altijd te doen op mijn Desire HD, maar ik kan me ook vergissen vandaar de vraag.
Ah zo. Volgens mij niet. Ik heb de RUU gebruikt middels executable vanuit Windows met USB kabel. Maar waarom zou je dat willen? Als je flashed met RUU, ben je ook je ROM manager weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Maichel schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:25:
[...]

Ah zo. Volgens mij niet. Ik heb de RUU gebruikt middels executable vanuit Windows met USB kabel. Maar waarom zou je dat willen? Als je flashed met RUU, ben je ook je ROM manager weer kwijt.
Nee het werkt inderdaad niet. Kreeg een error, maar inmiddels is het wel geluk om het via adb te doen.

Alles lijkt nu goed te werken, inmiddels S-OFF en ClockworkMod Touch. En hij is net klaar met installeren van ARHD en is nu de telefoon aan het laden.

edit // Begon stiekem wel beetje te zweten toen het lang duurde met laden bij het HTC logo. Maar mag nu alles instellen _/-\o_

Kortom, succesvolle dag! :9

[ Voor 12% gewijzigd door Metian op 29-07-2013 16:15 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

En vroeger Adblock Plus. Maar die werkt blijkbaar niet meer(??). Alles zit nog net zo vol met ads na installatie...

Iemand een leuk alternatief?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
westergas schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:54:
[...]

En vroeger Adblock Plus. Maar die werkt blijkbaar niet meer(??). Alles zit nog net zo vol met ads na installatie...

Ik gebruik AdAway... Werkt goed.... Alleen adf.ly site blokkeert hij ook. Een regel er in zetten werkt niet.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maichel schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:56:
[...]

S-OFF en ROM Manager hebben weinig met elkaar te maken...
  • ROM Manager --> flashen van custom OS
  • S-OFF --> Verificatie van HTC uitschakelen om elke RUU te kunnen installeren. RUU is soort van officiele recovery file van HTC. Met S-OFF kan je iedere RUU gebruiken ipv alleen welke officieel voor je versie is (zoals bijvoorbeeld je kan dan de "unbranded" op pak 'm beet een "T-Mobile" versie zetten.
Zie hier:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=26174469

Oftewel...S-OFF is iets totaal anders, en hierdoor kan je wel iedere RUU gebruiken. Dit staat compleet los van een ROM Manager, hebben niets met elkaar te maken.

Snap ik je vraag misschien verkeerd?

Kleine toevoeging:

Hier vind je de RUU files:

http://bugsylawson.com/files/category/49-m7/
Niet helemaal juist, je kunt ook met S-Off niet zomaar elke RUU flashen. Bv de GoogleEdition Ruu doet een MID controle, is die niet juist dan heeft SUPERCID geen zin en zul je die eerst moeten veranderen. Er blijken meer Ruu's dat te doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Voor mensen met problemen met ViperONE:

Probeer het volgende: ga naar Venom Tweaks / MISC / Minfree settings. Deze staat in Viper 1.2.1 standaard op multitasking (bij mij i.i.g.). Als je deze op stock zet is de lag verdwenen. Ik had continu random slowdowns (veelal bij gebruik google chrome) en freezes in Viper 1.2.1. Na het aanpassen van deze setting totaal geen problemen meer. Gebruik ook Elemental X 3.4 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Rubman schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:03:
Tutorial om van een gebrande HTC One naar een volledig Stock HTC One te gaan en dus updates direct van HTC te ontvangen ipv via de provider. Het voorbeeldtoestel is van T-Mobile, maar het zou met alle providers moeten werken.

Om dit allemaal voor elkaar te krijgen zijn de volgende stappen nodig. Ik ga er van uit dat je bekend bent met CMD en ADB
  • S-OFF
  • Bootloader Unlock
  • CID change van T-Mob_101 naar HTC__001 of HTC__E11
  • RUU installeren (het liefst een ietwat verouderde versie om direct OTA te testen)
  • OTA installeren en genieten van een Stock HTC One zonder branding rotzooi die OTA's ontvangt van HTC
  • Optioneel: Bootloader weer Locken en telefoon weer S-ON maken
Allereerst moet de telefoon S-OFF gemaakt worden.
Dit gaan we doen met de methode van Revolution (nu nog in beta, maar werkt prima)
Hiervoor hebben we nodig ADB drivers: Hier te downloaden. Verder uiteraard de files van Revolution: Hier, plaats deze in de folder waar de ADB.exe staat.

S-OFF en Bootloader Unlock Alle credits gaan naar het team van Revolution
  1. Download revone (zie link hierboven) en push deze naar de telefoon met het volgende commando: adb push revone /data/local/tmp/.
  2. Open een adb shell (commando: adb shell) en voer 1 voor 1 de volgende commando's uit:
    * cd /data/local/tmp
    * chmod 755 revone
  3. (optioneel) als de telefoon al geroot is, kan je su gebruiken anders voor elk commando # plaatsen
  4. Maak de telefoon klaar voor S-OFF door het volgende commando te geven: ./revone -P
    a. Wanneer Succes gemeld word herstart de telefoon en ga naar stap 5.
    b. Als tijdens het uitvoeren de telefoon herstart wacht een aantal minuten en begin weer vanaf stap 2.
    c. Als gemeld word dat je moet herstarten doe dit en start vanaf stap 2.
  5. Gelukt! open opnieuw een adb shell zoals beschreven in stap 2 en voer de volgende code uit: cd /data/local/tmp
  6. Maak de telefoon daadwerkelijk S-OFF door het volgende commando: ./revone -s 0 -u
    a. Overige optionele commando's zijn:
    * -u - Unlock de telefoon
    * -l - Lock de telefoon (alsof hij nooit unlocked geweest is)
    * -r - Relock de telefoon (Geeft de status Relock)
    * -t - Reset de telefoon's tamper status. (Hierdoor ziet HTC dat ermee geknoeid is)
  7. Er vanuit gaande dat alles gelukt is herstart de telefoon nogmaals naar de Bootloader, dit kan vanuit adb door het volgende commando: adb reboot bootloader
  8. Nu zal je zien dat de telefoon S-OFF aangeeft en de Lock status gewijzigd is naar Unlock. (Mogelijk anders wanneer je een optioneel -l of -r commando hebt gegeven.)
  9. (Optioneel) Voer opnieuw Revone uit om TAMPERED te verwijderen zodat HTC niet kan zien dat je bet de bootloader geknoeid hebt. Voer daarvoor het volgende commando uit: ./revone -t
CID wijzigen meer info en een lijst met CID codes vind je Hier
  1. Om het CID te wijzigen moeten we het volgende doen
  2. Controleer of je daadwerkelijk S-OFF bent (methode hierboven)
  3. Herstart in de Bootloader en controleer of er Fastboot USB staat (zo niet plug je usb opnieuw in de telefoon en PC)
  4. Controleer je CID door het volgende commando: fastboot getvar cid
    Hierna krijg je je CID te zien, waarschijnlijk iets van T-MOB_101 of HTC__E11 oid.
  5. Voer het volgende commando uit via adb: fastboot oem writecid ********* (*vul hier het gewenste CID in, ik adviseer HTC__001 of HTC__E11, tevens kan je ook het superCID invullen dat is: 11111111)
  6. Herstart opnieuw in de Bootloader en controleer je CID door het commando: fastboot getvar cid Nu moet je het door jou ingevulde CID te zien krijgen.
  7. Herstart naar Android door het volgende commando: fastboot reboot
RUU installeren Let op alle gegevens gaan verloren dus maak een backup
  • Download een RUU file Hier Ik adviseer de 1.28 EU versie zodat direct de OTA getest kan worden door naar de 1.29 versie te gaan. (Deze dus)
  • Hang je telefoon aan de USB en voer de RUU.exe uit, volg hierbij de stappen uit het programma
  • Gelukt! je telefoon zal opnieuw opstarten en zichzelf opnieuw willen instellen.
OTA downloaden en genieten van een stock HTC One
• Ga naar instellingen en controleer de softwareversie, dit zou 1.28.401.7 moeten zijn
• Controleer op updates, download en installeer deze.
• Geniet van je Stock HTC One
[/list]

Optioneel kan je de Bootloader weer Locken en terug gaan naar S-ON om in geval van reparatie geen sporen van rotzooien met de telefoon achter te laten. Informatie hierover is te vinden op XDA. Het kan door via ADB en vervolgens vanuit de Bootloader de volgende commandos uit te voeren.
* Revone met de -l functie om de bootloader weer op locked te krijgen
vanuit de bootloader vervolgens
* fastboot oem writesecureflag 3 om te telefoon weer S-ON te maken

het gebruik van deze handleiding geschied volledig op eigen risico. Ik ben niet aansprakelijk voor het slopen van de telefoon, geen garantie meer verkrijgen, het stukgaan van alle ramen in je huis, het kapotgooien van dingen door frustratie, een nucleaire oorlog of een ander probleem veroorzaakt door deze handleiding.
Misschien handig om dit ergens in de topicstart te verwerken. O-)

Bij mij heeft het allemaal gewerkt en geniet inmiddels van mijn bij T-Mobile verkregen HTC die eerst branded was en nu gewoon stock OTA's ontvangt.
Bedankt man! Mijn One is nu ook niet meer T-Mobile branded. _/-\o_

Helaas krijg ik alleen geen 4.2.2 update binnen.

Edit: nevermind. Kom er net achter dat die update even niet meer wordt uitgerold.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

jagermeister schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:22:
[...]
Bedankt man! Mijn One is nu ook niet meer T-Mobile branded. _/-\o_

Helaas krijg ik alleen geen 4.2.2 update binnen.

Edit: nevermind. Kom er net achter dat die update even niet meer wordt uitgerold.
Idd, de officiele update is tjdelijk on-hold gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
sohus schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:11:

Probeer het volgende: ga naar Venom Tweaks / MISC / Minfree settings. Deze staat in Viper 1.2.1 standaard op multitasking (bij mij i.i.g.). Als je deze op stock zet is de lag verdwenen. Ik had continu random slowdowns (veelal bij gebruik google chrome) en freezes in Viper 1.2.1. Na het aanpassen van deze setting totaal geen problemen meer. Gebruik ook Elemental X 3.4 kernel.
Thanks dan gaan we dat weer proberen. Was inmiddels weer op stock.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
S off, geroot, Google Play Edition Rom (van Android Revolution) erop en ElementalX kernel. Batterij-tijd lijkt wel verdubbeld en lekker snel. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wie zou voor mij een RUU willen uploaden ? Bugsy is down namelijk .. Zou je mij enorm mee helpen !

[ Voor 22% gewijzigd door Ruffzz op 01-08-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Ruffzz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:22:
Wie zou voor mij een RUU willen uploaden ? Bugsy is down namelijk .. Zou je mij enorm mee helpen !
http://www.androidfiles.org/ruu/?developer=M7

hier zijn ze ook te downloaden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
sohus schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:11:

Top tip!!!

Eindelijk geen lag meer met Elementalx en Viper.

Thanks

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:05:
Ik probeer de ElementalX 3.4 kernel ook uit. (icm ARHD 12.1)

Sweep2wake, doubletap2wake, logo2wake, pocket detection, logo2menu en button light notification heb ik allemaal uitgeschakeld, het gaat me er puur om de energiebesparende mogelijkheden te testen.
Over een paar dagen post ik mijn bevindingen.
Ik kwam er al vrij snel achter dat ElementalX 3.4 niet de juiste kernel voor mij was.
Hoewel ElementalX over- en onderclocken/volten ondersteunt, werkt Sence CPU energiebesparing (onderclocken naar 1.134Ghz) niet bij deze kernel, en daar maakte ik juist wel graag gebruik van.

Ik wil kunnen ondervolten en de Sence energiebesparing gebruiken dus ben ik uitgekomen op de Bulletproof 4.3 kernel. Hier alle verschillen tussen ElementalX en Bulletproof.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tweaktopic/One/p1793266409.jpg

Met de app Trickster MOD heb ik alle CPU voltages 75mv ondervolt, screenshot. Ik kreeg na een paar dagen bij 100mv ondervolt een spontane reboot, dat was voor mij dus net niet stabiel genoeg. Daarnaast heb ik Sweep2Sleep geactiveerd, prettig om de display uit te kunnen schakelen zonder de volumeknop te gebruiken, voor inschakelen gebruik ik de Volume2Wake functie van de ARHD 12.1 ROM.

Met de stock kernel haalde ik zo'n 4 uur schermtijd (helderheid 20%)
Met de bulletproof kernel haal ik zo'n 4,5 uur schermtijd (helderheid 20%) in hoeverre dit komt door de standaard optimalisaties of het ondervolten weet ik niet, maar ik ben dik tevreden.
Tijdens deep sleep is ie ook een stukje zuiniger, de procenten liepen met stock kernel wat harder achteruit.

Mijn phone is (gevoelsmatig) even smooth als met stock kernel en ROM, maar dan met ROOT, extra vernuft en iets betere accuduur :)
westergas schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:54:
[...]

Met ARHD 12.1 werkt AdAway prima. Toen ik de stock ROM had geroot werkte AdAway bij mij niet. Bij HTC heb je blijkbaar S-OFF of een custom ROM nodig. Misschien dat Adblock Plus daarom (ook) niet bij jou werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tijdje geleden heb ik mijn HTC One omgezet naar een HTC One Google Edition met de daarvoor bestemde RUU. Omdat dit om een volledige RUU ging stond er niets in de weg voor een echte OTA update.

Online was hier nog het een en ander over te doen maar vanaf vannacht is de OTA voor 4.3 beschikbaar voor de orginele GoogleEdition en was het dus een kwestie van wachten of de Normale toestellen (met CID en MID change) hem ook zouden ontvangen.

Dat antwoord kwam zojuist. De HTC One ontving keurig een OTA melding en downloade deze direct.
Na bevestiging ging het toestel 3x opnieuw starten en ongeveer 2 minuten later stond 4.3 er volledig op.

Het eerste verschil wat direct opvalt zijn voornamelijk de iconen, deze zijn wat groter dan op 4.2.2 waardoor er wat minder loze ruimte over blijft. Verder valt me op dat de Animatie voor het openen van een app nu uit de hoek komt waar de app staat. Geen idee of dit al zo was onder 4.2.2 maar het valt me nu voor het eerst op, oogt fraai. (App rechts onderin is animatie vanaf rechts, app links animatie van links, app in het midden animatie vanaf onder. Enz)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ceiwzr.png

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1255kpt.png

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/20hpqgi.png

Edit:

Ik had toevallig een screenshot van 4.2.2:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ke6cr9.png

En op 4.3:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/rtklev.png

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 03-08-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb gisteren ARHD 12.1 maar weer eens geinstalleerd, na een tijdje Viper te hebben gebruikt (naar volle tevredenheid overigens!). Ik dacht ARHD weer eens aan de tand voelen (deze keer icm ElementalX kernel) en alles lijkt mij net een tandje soepeler te lopen dan op Viper.

Een vraagje : ik krijg TomTom helaas niet werkend op ARHD, terwijl deze op Viper prima werkte. Installeren is geen probleem. Na het opstarten van TT zie je het welkomsscherm waar je akoord moet geven, daarna verschijnt even het TT icoontje in statusbar en daarna verdwijnt deze weer, en TT start niet op. Iemand een idee ?

Edit : nevermind...ondertussen v1.2 van TT "gevonden" en die doet het prima :)

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 03-08-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Donstil schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:35:
[...]

Niet helemaal juist, je kunt ook met S-Off niet zomaar elke RUU flashen. Bv de GoogleEdition Ruu doet een MID controle, is die niet juist dan heeft SUPERCID geen zin en zul je die eerst moeten veranderen. Er blijken meer Ruu's dat te doen.
Dit is ook niet helemaal juist.
Door s-off kun je het mid in de hboot met een hexeditor aanpassen en deze in aangepaste vorm (Let op dat hboot file exact even groot is na editen) weer terug flashen. Dan kun je dus wel alle ruu's flashen.
Maar als je niet bekend bent met dit soort aanpassingen doen dan raad ik dit ten zeerste af.
Maar dan moet je je ook afvragen waarom je überhaupt je toestel ge-S-offed hebt.
De kans dat je dan van jouw One een baksteen maakt is reuze groot als je niet weet wat je doet.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:17:
[...]

Dit is ook niet helemaal juist.
Door s-off kun je het mid in de hboot met een hexeditor aanpassen en deze in aangepaste vorm (Let op dat hboot file exact even groot is na editen) weer terug flashen. Dan kun je dus wel alle ruu's flashen.
Maar als je niet bekend bent met dit soort aanpassingen doen dan raad ik dit ten zeerste af.
Maar dan moet je je ook afvragen waarom je überhaupt je toestel ge-S-offed hebt.
De kans dat je dan van jouw One een baksteen maakt is reuze groot als je niet weet wat je doet.
Ja MID Change kan pittig zijn ja. Ik had de mijne aangepast maar toen gaf het toestel geen beeld meer (Werd nog wel herkend). Moest toen de RUU flashen.

Was allemaal wel bekend maar toch FF spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Donstil schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:13:
Een tijdje geleden heb ik mijn HTC One omgezet naar een HTC One Google Edition met de daarvoor bestemde RUU. Omdat dit om een volledige RUU ging stond er niets in de weg voor een echte OTA update.

Online was hier nog het een en ander over te doen maar vanaf vannacht is de OTA voor 4.3 beschikbaar voor de orginele GoogleEdition en was het dus een kwestie van wachten of de Normale toestellen (met CID en MID change) hem ook zouden ontvangen.

Dat antwoord kwam zojuist. De HTC One ontving keurig een OTA melding en downloade deze direct.
Na bevestiging ging het toestel 3x opnieuw starten en ongeveer 2 minuten later stond 4.3 er volledig op.

Het eerste verschil wat direct opvalt zijn voornamelijk de iconen, deze zijn wat groter dan op 4.2.2 waardoor er wat minder loze ruimte over blijft. Verder valt me op dat de Animatie voor het openen van een app nu uit de hoek komt waar de app staat. Geen idee of dit al zo was onder 4.2.2 maar het valt me nu voor het eerst op, oogt fraai. (App rechts onderin is animatie vanaf rechts, app links animatie van links, app in het midden animatie vanaf onder. Enz)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit:

[afbeelding]

En op 4.3:
[afbeelding]
Als je wilt en als het mag, zou je mij die RUU die je gebruikt hebt willen linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor dat mag, gewoon via XDA beschikbaar.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Goh. Die animatie van het openen van de iconen heeft iOS 7 ook. Toevallig dat Android dat nu ook ineens heeft! ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:45:
Goh. Die animatie van het openen van de iconen heeft iOS 7 ook. Toevallig dat Android dat nu ook ineens heeft! ;)
Geen idee of het al in Android 4.2 zat hoor. Viel me nu pas op.

Zolang Android maar niet richting de zuurstok kleuren van iOS7 gaat vind ik het prima.
Ik vind iOS een erg lekker mobiel platform maar 7 is toch wel erg lelijk geworden. Voelt ook ouderwets als je veel met Android werkt.

* Donstil Hoopt nog steeds dat Android5.0 het design krijgt als de Google iOS AppS. Die zijn namelijk erg fraai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Goh, naar mijn weten zit deze animatie er al in sinds Android 4.1, echter ligt het er maar net aan of de fabrikant dit aanpast of niet.

Overigens zal het me niks verbazen als Android 5.0 meer richting de stijl gaat wat Google op dit moment aanhoud. ( zie de vele apps, playstore etc )

[ Voor 13% gewijzigd door Metian op 04-08-2013 10:15 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Rivanov schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:45:
Lol, da's dan eerder een uitzondering aangezien het oh zo innovatieve Apple de laatste tijd steeds mee kopieert van Android :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:13:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit:

[afbeelding]

En op 4.3:
[afbeelding]
Waar heb je die RUU vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ruffzz schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:44:
[...]
Waar heb je die RUU vandaan ?
Paar posts terug: ;)
Donstil, ik heb dezelfde rom gebruikt en daarnaast via Moonshine S-OFF gemaakt en de mid en cid gewijzigd, maar ik krijg nog geen OTA update binnen. Enige idee waar dat aan kan liggen?
https://www.dropbox.com/s/8mp4nceh5924vy6/HTC_One_GE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
net gepoogd mijn htc om te zetten naar een google play edition maar ik strand een beetje bij het veranderen van het model nummer.

Ik heb deze guide gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2322820

En heb de file alsvolgt aangepast: modelid: PN0712000cidnum: HTC__E11
mainver: 2.24.401.1
btype:1
aareport:1
hbootpreupdate:12

Maar bij het flashen kreeg ik een error, gelukkig starte hij gewoon nog op dus ik wil ik eerst even zeker weten dat ik het goed doe voor ik nog een poging onderneem :P

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/Naamloos_zpsc09155ad.png

[ Voor 8% gewijzigd door haakjesluiten op 04-08-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:34
Heb je vooraf een S-OFF gemaakt? Ik heb zojuist gebruik gemaakt van de volgende tut:

De 4.3 non-root heeft een camerabug, of de oude gebruiken of de rooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Yep, eerst s-off gedaan met revone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
Mijn flash waarmee het wel is gelukt heb ik hetvolgende in gezet

modelid: PN0712000
cidnum: GOOGL001
mainver: 2.04.605.2

Huidige versienummer heb ik overgenomen van de bootloader, cid en mid heb ik aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
cid ook? Ik dacht dat dit alleen voor mid was. Nog maar eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
Gatverdamme, denk dat ik nu een hardbrick heb. Heb bulletproof over de 4.3 rooted geflashed, krijg nu geen beeld meer en device manager alleen maar een 'qualcomm hs-usb qdloader 9008'...

Zucht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
MountMan schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:47:
Gatverdamme, denk dat ik nu een hardbrick heb. Heb bulletproof over de 4.3 rooted geflashed, krijg nu geen beeld meer en device manager alleen maar een 'qualcomm hs-usb qdloader 9008'...

Balen. Kun je niet via fastboot de stock kernel flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik draai sinds een week of 2 de laatste (Nightly) CyanogenMod op m'n One, maar blijkt nu (nu ik m'n nieuwe auto heb) dat er iets met bluetooth niet lekker gaat. Muziek gaat prima, maar bellen geeft een hele hoop gekraak en de andere kant kan mij bijna niet horen. Zucht.
Is er ondertussen al een "stabiele" 4.3 ROM?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
DennusB schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:56:
Ik draai sinds een week of 2 de laatste (Nightly) CyanogenMod op m'n One, maar blijkt nu (nu ik m'n nieuwe auto heb) dat er iets met bluetooth niet lekker gaat. Muziek gaat prima, maar bellen geeft een hele hoop gekraak en de andere kant kan mij bijna niet horen. Zucht.
Is er ondertussen al een "stabiele" 4.3 ROM?
GPe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ja, ik zag hem idd op XDA staan. Hopen dat hij stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
grapefruit schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:53:
[...]

Balen. Kun je niet via fastboot de stock kernel flashen?
Wordt niet meer gedetecteerd door fastboot helaas, toch bedankt voor de suggestie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
MountMan schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:26:
Mijn flash waarmee het wel is gelukt heb ik hetvolgende in gezet

modelid: PN0712000
cidnum: GOOGL001
mainver: 2.04.605.2

Huidige versienummer heb ik overgenomen van de bootloader, cid en mid heb ik aangepast.
met deze cid geprobeerd en dat haalt weinig uit, ik heb mijn mainver uit info menu gehaald en dan build-nummer

voluit leest deze: 2.23.401.1 CL211355 release-keys

(draai maximum 7 10.0.1)

Zou het helpen om eerst een stock rom te flashen en dan nog eens te proberen of zou dat niets uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
MountMan schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:47:

Ey,

Even snel gekeken, hier hebben ze het over dit probleem én het ook opgelost....
darkspr1tes method worked 100% one month ago on an i717m note...and today i am going to attempt it on an i747m gs3. im confident it will be successful. you just replace the rom files in the korean note folder within the brickfix2.1 and leave the folder named what it is..as thats what the script calls for. just replacing the rom files fully extracted exactly as the files are that you need to move out of there...does the trick 100%.
http://forum.xda-develope...read.php?t=1536354&page=3

En nog iets directer, je apparaat word met deze drivers schijnbaar weer gevonden:

http://forum.xda-develope...read.php?t=1536354&page=4

[ Voor 26% gewijzigd door Maichel op 04-08-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
crap eindelijk gelukt om mid en cid aan te passen wil het instaleren van de ruu niet -.-

Ik kom nog wel in fastboot menu, en kan hem nog benaderen maar als ik hem dan het commando geef om de ruu te downloaden blijft hij hangen op waiting for device

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/Knipsel_zpsf9a74c3e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
Crazyanz, had ik ook last van op m'n haswell machine, wordt niet goed herkend door de usb controller oid. Op m'n notebook werd deze in 1x gevonden. Kijk ook even hoe je apparaat staat in apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ondertussen hier de Google Edition ROM op m'n One staan. Lijkt prima stabiel en snel te zijn :) Nu hopen dat ik straks via Bluetooth ook informatie zie over de muziek die ik luister, want dat zit in de nieuwe BT-stack als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
dikke stress en veel gekloot later is het me gelukt om mijn htc eindelijk om te toveren tot een google play edition :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
Maichel schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:32:
[...]

Ey,

Even snel gekeken, hier hebben ze het over dit probleem én het ook opgelost....

[...]

http://forum.xda-develope...read.php?t=1536354&page=3

En nog iets directer, je apparaat word met deze drivers schijnbaar weer gevonden:

http://forum.xda-develope...read.php?t=1536354&page=4
Had ik ook al gezien, echter werkt maar 1 tool aangezien deze automatisch in download mode terecht komt. Dit is de software download welke vraagt om een phone image in .hex, .hxb of .mbn formaat, echter kan ik geen van alle vinden voor de HTC One. Ook geen idee hoe deze uberhaupt omgezet/gemaakt kunnen worden.

Edit:

We zijn verder!!!! Ik kan weer in HBOOT komen, vanuit daar naar fastboot.

Oplossing: Powerknop ingedrukt houden en met een lamp op de proximidity sensor schijnen... je gelooft het niet.
http://forum.xda-develope...p?p=44274193&postcount=14

ATM ben ik weer de GE aan het flashen...

[ Voor 17% gewijzigd door Mount op 04-08-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om zo te s-offen via revone. En vervolgens met supercid een firmware.zip te installeren. En later misschien om te zetten naar een GPE. Maar wou eerst even vragen of er dingen zijn die ik straks met s-off absoluut NIET moet doen. Ik ben een beetje huiverig voor een brick... Zijn er al mensen bekend die tijdens het S-off gaan zijn gebricked? En kan is revone ook installeren met ARHD draaiend? Of moet ik op stock zitten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb vandaag het volgende gedaan, ik begon met een maximus 7 rom (4.2.2)

S-OFF met deze guide: YouTube: How to Gain S-OFF on the HTC One with Revone
CID & MID met deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2322820
GPe step 1 en 5 van deze guide: http://htc-one.wonderhowt...very-ota-updates-0148068/
en even juiste tools downloaden vanaf hier: http://androidforums.com/...-2013-05-21-sdk-tools.zip

Geen idee of ik onwijs onhandig heb lopen doen maar na flink zoeken kwam ik hier op uit, over een week is er ongetwijfeld weer een handige harry die alles in een rom heeft gebakken :+

[ Voor 30% gewijzigd door haakjesluiten op 04-08-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Crazyanz schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:06:
Ik heb vandaag het volgende gedaan, ik begon met een maximus 7 rom (4.2.2)

S-OFF met deze guide: YouTube: How to Gain S-OFF on the HTC One with Revone
CID & MID met deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2322820
GPe step 1 en 5 van deze guide: http://htc-one.wonderhowt...very-ota-updates-0148068/
en even juiste tools downloaden vanaf hier: http://androidforums.com/...-2013-05-21-sdk-tools.zip

Geen idee of ik onwijs onhandig heb lopen doen maar na flink zoeken kwam ik hier op uit, over een week is er ongetwijfeld weer een handige harry die alles in een rom heeft gebakken :+
Klinkt identiek aan mijn methode. Heb jij al de OTA update binnen naar 4.3? Ik nog steeds niet en zie het eerlijk gezegd niet zitten om een nieuwe RUU te flashen en alle apps te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb gelijk de 4.3 ruu geflashed dus ik hoef niet te wachten op een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Zou mooi zijn als er een tool komt die CID en MID zelf kan aanpassen zoals die All In One Tool. CID kan die al maar MID nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Is er überhaupt wel iemand die een zelfgemaakte GE heeft en de 4.3 automatisch binnen gekregen heeft?

Is er eigenlijk ook een mogelijkheid om handmatig te updaten zonder te hoeven wipen? Zeg maar een off the air update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met avrcp in de 4.3 Bluetooth Stack? Heeft iemand het al werkend gezien met Spotify? Ik heb nu de 4.3 ROM, maar zie op mijn auto radio nog steeds geen track-info :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:12:
Is er überhaupt wel iemand die een zelfgemaakte GE heeft en de 4.3 automatisch binnen gekregen heeft?
Jep, zie wat berichten hierboven, ik kreeg hem Zaterdag morgen vroeg binnen.
Maichel schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:32:
Zou mooi zijn als er een tool komt die CID en MID zelf kan aanpassen zoals die All In One Tool. CID kan die al maar MID nog niet....
Met een All-in-One kit zul je de MID niet kunnen aanpassen, dit gaat alleen als je via RUU modes de Telefoon truukt met de al eerder genoemde XDA handleiding.
MooDyBLueS schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:16:
Donstil, ik heb dezelfde rom gebruikt en daarnaast via Moonshine S-OFF gemaakt en de mid en cid gewijzigd, maar ik krijg nog geen OTA update binnen. Enige idee waar dat aan kan liggen?
https://www.dropbox.com/s/8mp4nceh5924vy6/HTC_One_GE.png
OTA's komen niet bij iedereen gelijk he, je kan het eventueel pushen door je Google framework data te wissen onder apps. Dan wil hij nog wel eens sneller komen. (soms moet je dit een paar x doen)
Metian schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:15:
Goh, naar mijn weten zit deze animatie er al in sinds Android 4.1, echter ligt het er maar net aan of de fabrikant dit aanpast of niet.

Overigens zal het me niks verbazen als Android 5.0 meer richting de stijl gaat wat Google op dit moment aanhoud. ( zie de vele apps, playstore etc )
Hun huidige style op Android vind ik iets minder fraai tov hun iOS apps maar is een goeie stap in de juiste richting. Er zitten nu soms wat scherpe randjes aan het "nieuwe" google Android uiterlijk en die vind ik niet zo fraai. Op iOS is dat er niet.

[ Voor 88% gewijzigd door Donstil op 04-08-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266596

Transparent Notification Bar & Sense NavBar voor 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:50:
[...]

Jep, zie wat berichten hierboven, ik kreeg hem Zaterdag morgen vroeg binnen.

[...]

OTA's komen niet bij iedereen gelijk he, je kan het eventueel pushen door je Google framework data te wissen onder apps. Dan wil hij nog wel eens sneller komen. (soms moet je dit een paar x doen)
Aha, that I didn't know. Pas net overgestapt van iPhone 4S naar HTC One. En het bevalt prima! 8)

Ik ga je tip opvolgen, bij mij heet het Google Services Framework zo te zien. Mocht ik komend weekend nog geen update binnen hebben, dan neig ik naar opnieuw flashen. Of kan het echt weken duren voordat de updates bij iedereen uitgerold zijn? In dat geval zou ik nog wel willen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Interessant, al gebruik ik liever de optie in Nova Launcher voor transparante notificatie. Lijkt me namelijk dat hij ook transparant is wanneer je apps gebruikt en dat vind ik juist weer niet mooi.

Ben wel blij dat ik me telefoon geroot heb, eindelijk die vervelende reclame bij sommige apps kwijt _/-\o_

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:05:
[...]

Aha, that I didn't know. Pas net overgestapt van iPhone 4S naar HTC One. En het bevalt prima! 8)

Ik ga je tip opvolgen, bij mij heet het Google Services Framework zo te zien. Mocht ik komend weekend nog geen update binnen hebben, dan neig ik naar opnieuw flashen. Of kan het echt weken duren voordat de updates bij iedereen uitgerold zijn? In dat geval zou ik nog wel willen wachten.
Soms moet je het wel een aantal keer doen hoor, niet tussendoor opnieuw starten.
Google Services Framework data wissen, update controleren. Ik zag op XDA dat het wel een aantal keer kon duren.

Let er wel op dat je helemaal stock moet zijn he, dus (re)locked, GoogleRecovery, GOOGL001 CID (Dus niet superCID). MID aangepast. Geen root. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:44:
[...]

Soms moet je het wel een aantal keer doen hoor, niet tussendoor opnieuw starten.
Google Services Framework data wissen, update controleren. Ik zag op XDA dat het wel een aantal keer kon duren.

Let er wel op dat je helemaal stock moet zijn he, dus (re)locked, GoogleRecovery, GOOGL001 CID (Dus niet superCID). MID aangepast. Geen root. enz.
Het wordt me steeds duidelijker. Alleen: data wissen, is dat Clear Cache of volledig Clear Data?

En ik heb het apparaat unlocked via de HTC Dev site, maar hoe relock ik hem? Of hoe kan ik eigenlijk vinden hoe hij gelocked of unlocked is op dit moment? Via fastboot?

Verder heb ik S-OFF (via Moonshine), met volgende settings/items:
- ModelID: PN0712000
- CID: GOOGL001
- 4.2.2. Full RUU Conversion ZIP (RUU-HTC_One_GE-2.14.1700.15.zip)

Nadat ik dit heb ondernomen, heb ik niks meer aangepast (zoals een relock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je hem FF relocken via fastboot. Anders krijg je geen ota binnen.

Gegevens wissen zou voldoende moeten zijn. Pakt hij cache automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Super, ga het zo gelijk even proberen. Erg leuk om zo met Android te knutselen. :)

Edit:
Als ik fastboot oem relock uitvoer wanneer ik fastboot usb mode zit, dan krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
C:\Android\sdk\platform-tools>fastboot oem relock
...
(bootloader) [ERR] Command error !!!
OKAY [  0.011s]
finished. total time: 0.011s

Als ik echter in de bootloader op mijn telefoon kijk, zie ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
*** LOCKED ***
M7_UL PVT SHIP S-OFF RH
CID-GOOGL001
HBOOT-1.54.0000
RADIO-4A.17.3250.14
OpenDSP-v30.120.274.0520
OS-2.14.1700.15
eMMC-boot 2048MB
Jun 22 2013,03:43:23.0

Edit 2:
Toch maar na een reboot 2 keer geprobeerd data te clearen en ja hoor, 4.3!
Wat ik wel gek vind is dat er op XDA gezegd wordt dat je 3 statussen hebt: locked, unlocked en relocked. Een unlock teruglocken zou altijd relocked worden, maar gek genoeg is die van mij wel gewoon locked. Terwijl hij 100% zeker unlocked is geweest (uiteraard).

Anyway, ik ga met 4.3 spelen. :D

[ Voor 103% gewijzigd door MooDyBLueS op 05-08-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:08
Dat die bij jou locked zegt, komt omdat je S-OFF hebt. Anders zou het inderdaad relocked worden.
waarschijnlijk ook in combinatie met TAMPERED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Bericht op Facebook van team Venom:

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/gqSQ9MnR

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Yeah Baby! Bring it on _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Even wat benchmarks gedraaid van de Android 4.3 Google Play Edition ten opzichte van Android 4.2.2 GPE, voor referentie zet ik er de Android 4.3 benchmarks van de Nexus 7 8 GB bij.

Peacekeeper
623 - HTC One GPE (4.3)
618 - ASUS Nexus 7 (4.3)
461 - HTC One GPE (4.2.2)

SunSpider 0.9.1
766,0 ms - HTC One GPE (4.3)
866,8 ms - ASUS Nexus 7 (4.3)
1.171,1 ms - HTC One GPE (4.2.2)

Geekbench 2
2.938 - HTC One GPE (4.3)
2.933 - HTC One GPE (4.2.2)
1.423 - ASUS Nexus 7 (4.3)

SpeedTest (op 100 Mbit/s KPN glasvezel, gemiddelde van 3 runs)
8 ms / 93.16 Mbit/s / 100.74 Mbit/s - HTC One GPE (4.3)
14 ms / 93.61 Mbit/s / 87.31 Mbit/s - HTC One GPE (4.2.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Die benchmarks zien er goed uit! Toch wel flink wat verbetering t.o.v. 4.2.2..
Al zul je er denk ik niet veel van merken tijdens het alledaags gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Strange... ik heb de bigxie_m7_GPe_JWR66V_odexed-signed (HTC Google Play Edition 4.2.2 Rom. (De Topic Starter heeft een update uitgebracht naar 4.3)

Met CWM Versie 6.0.3.1

Nu kreeg ik ineens een icoontje in mijn notification tray dat er een systeem update was naar 4.3. (terwijl OTA niet mogenlijk is)

Maar tijdens het restarten kreeg ik een error en de optie om te re-booten. Nu had ik wellicht ff moeten lezen wat die error precies was, maar nu boot ik gewoon weer terug in 4.2.2 zonder dat er iets is veranderd.. en Als ik kijk voor een update geeft hij aan dat de laatste update al is geïnstalleerd...

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Een rollback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Heb mijn telefoon nu sinds zondag omgezet naar een GPe met 4.3. Maar batterijduur is ronduit kut. wlan rx wake en powermanager service houden hem voordurend uit deepsleep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Crazyanz schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:38:
Heb mijn telefoon nu sinds zondag omgezet naar een GPe met 4.3. Maar batterijduur is ronduit kut. wlan rx wake en powermanager service houden hem voordurend uit deepsleep...
Wat vaag, bij mij doet mijn 4.3 ROM het prima op de accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Crazyanz schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:38:
Ja, bij mij ook totaal geen probleem. Sterker nog: ik heb hem gisterenavond 100% opgeladen, vannacht op de accu laten liggen, vanochtend 81% en rond een uur of 17:00 vanmiddag kreeg ik de 14% melding, waarna ik hem maar aan de stroom heb gehangen. De widget gaf 16 uur plus een aantal minuten batterijtijd aan, met veel background apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Donstil schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:44:
[...]
Volgens dit topic kun je gewoon superCID gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

De rom werkt dan wel, maar je krijgt geen OTA updates.

Heb sinds maandag ook een HTC One als opvolger van mijn Sensation, meteen maar S-OFF gemaakt en Google Play Edition erop gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 09:36
Ik ben zelf ook niet geheel tevreden over de GPe, voornamelijk wat betreft accuduur en het missen van een goed alternatief voor HTC TV.

Nu ik van hboot 1,54 icm GPe weer terug heb geflashed naar hboot 1.44 en inmiddels ViperRom gebeurd me iets raars. In de recovery maak ik een back up, maar vervolgens is deze via windows verkenner of via een file explorer niet vindbaar terwijl de recovery wel aan geeft dat de back up is gelukt.......

Heeft iemand dit probleem ook? Ik heb via de AIO toolkit zowel TWRP als CMD recovery geflashed maar bij beide lijkt het alsof er geen back up is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mark_139 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:28:
Ik ben zelf ook niet geheel tevreden over de GPe, voornamelijk wat betreft accuduur en het missen van een goed alternatief voor HTC TV.

Nu ik van hboot 1,54 icm GPe weer terug heb geflashed naar hboot 1.44 en inmiddels ViperRom gebeurd me iets raars. In de recovery maak ik een back up, maar vervolgens is deze via windows verkenner of via een file explorer niet vindbaar terwijl de recovery wel aan geeft dat de back up is gelukt.......

Heeft iemand dit probleem ook? Ik heb via de AIO toolkit zowel TWRP als CMD recovery geflashed maar bij beide lijkt het alsof er geen back up is gemaakt.
De laatste TWRP versie heeft dit probleem inderdaad. Nogal irritant, maar relatief makkelijk op te lossen mbv ADB...als volgt :

- One aansluiten in USB foutopsporingsmethode

- Command Prompt opstarten

- Naar folder waar je de adb bestanden hebt staan.

Type in :

- adb shell

- su

- chmod -R 777 /data/media/0/TWRP

- exit

- exit

(alles zonder "-" teken uiteraard en een enter na iedere opdracht)

Hierna zullen de folders inclusief alle inhoud te kopieren zijn vanaf de telefoon naar pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
dafmay schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:32:
[...]
Nogal irritant, maar relatief makkelijk op te lossen mbv ADB...
Via een file manager met root access is zoiets niet, véél makkelijker en sneller, mogelijk dan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Gisteren de nieuwe 4.3 ROM Geflashed met de Faux Kernel (tap2wake + logo2menu).

Alles draait als een warm mes in een pakje boter.
Ik merkte dat mijn PowerToggles problemen had met Autobrightness, deze bleef tijdens het switchen even hangen waardoor de helft van het scherm zwart werd (achter de pull down).

Overigens is de brightness voor mijn doen veel te fel in het donker.. terwijl hij bij 4.2.2 meer gedimd was.

Deze toggle maar vervangen met bleutooth aangezien ik die vaker gebrik dan brightness switchen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Noctonix op 07-08-2013 12:23 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 09:36
Bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd maar het heeft helaas geen effect gehad. In de TWRP recovery stond bij de optie restore 4 backups die ik heb gemaakt. Echter zijn ze nog steeds niet zichtbaar via een root file manager, verkenner of iets dergelijks.

Wel heb ik 15gb aan 'other storage' terwijl ik niet veel op de telefoon heb staan dus lijkt me dat dit toch de recoverys moet zijn.

Ter info:
bootloader unlocked
s-off
Supercid
hboot 1.44
ViperRom 1.2.1

Hierbij wat ik heb getypt in command prompt

>adb shell
adb server is out of date. killing...
* daemon started successfully *
root@android:/ # su
su
root@android:/ # chmod -R 777 /data/media/0/TWRP
chmod -R 777 /data/media/0/TWRP
root@android:/ # exit
exit
root@android:/ # exit
exit
dafmay schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:32:
[...]

De laatste TWRP versie heeft dit probleem inderdaad. Nogal irritant, maar relatief makkelijk op te lossen mbv ADB...als volgt :

- One aansluiten in USB foutopsporingsmethode

- Command Prompt opstarten

- Naar folder waar je de adb bestanden hebt staan.

Type in :

- adb shell

- su

- chmod -R 777 /data/media/0/TWRP

- exit

- exit

(alles zonder "-" teken uiteraard en een enter na iedere opdracht)

Hierna zullen de folders inclusief alle inhoud te kopieren zijn vanaf de telefoon naar pc.
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste