Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Ik heb Mainver 2.14.1700.15.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nee dan klopt het welDonstil schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:47:
Ooh ik dacht dat het om de Hboot ging.
Ik heb Mainver 2.14.1700.15.
Als je via revone je One S-Off hebt gemaakt, kun je deze ook weer S-on maken..
Wanneer je je One net gekocht hebt, zit je nog op 4.1.2 en heb je Hboot 1.44.. Deze kun je wel S-Off maken via revone. Als je die OTA update doet krijg je Hboot 1.54, deze kun je 'nog' niet S-off maken..
Dus opletten geblazen voor de mensen die nog op 4.1.2 zitten en hun Hboot op 1.54 en S-on, deze krijg je dus niet meer op S-Off, en kun je geen firmware update uitvoeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 17-07-2013 18:55 ]
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Maar relock via revone enz kan dus wel? Heb nu Relockt via Fastboot maar dan blijft het natuurlijk staan.Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:54:
[...]
Nee dan klopt het wel
Wanneer je je One net gekocht hebt, zit je nog op 4.1.2 en heb je Hboot 1.44.. Deze kun je wel S-Off maken via revone. Als je die OTA update doet krijg je Hboot 1.54, deze kun je 'nog' niet S-off maken..
Dus opletten geblazen voor de mensen die nog op 4.1.2 zitten en hun Hboot op 1.54 en S-on, deze krijg je dus niet meer op S-Off, en kun je geen firmware update uitvoeren.
Weer S-On en dan lock zonder zichtbare tekst heb ik het liefst.
Hard bewijs heb ik naar mijn ervaring wel. 8 tot 10% minder batter in sleep in 8 uur met standaard kernel. En 3 tot 4 met Elementalx.Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:52:
[...]
Een custom kernel hoeft niet beter te zijn, ook niet qua accduur...
Als je kijkt naar de custom rom Android Revolution HD12.1.. Hier zit de standaard kernel in verwerkt..
Wanneer er hard bewijs is dat een custom kernel beter/sneller/energiezuiniger is, zou deze wel in het standaard pakket hebben gezeten, toch.?
Trouwens met HW overlay uitgeschakeld en animatie schaal op 0,5% vind ik de standaard kernel veel soepeler aanvoelen
De msm_hsic host wakelock counts zijn een stuk minder bij Elementalx.
Dus jah beetje accuduur meer is er wel.
[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 17-07-2013 21:38 ]
.
met ./revone -l is je telefoon locked (geen relocked)Donstil schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:39:
[...]
Maar relock via revone enz kan dus wel? Heb nu Relockt via Fastboot maar dan blijft het natuurlijk staan.
Weer S-On en dan lock zonder zichtbare tekst heb ik het liefst.
met ./revone -t is tempared weg, mocht je dat hebben
en fastboot oem writesecureflag 3 is je telefoon s-on
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
volgens mij kan je met fastboot oem rebootRUU een andere firmware flashen, dus 1.29.401.13Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:54:
[...]
Nee dan klopt het wel
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ja precies dat wilde ik idd.SuperVeloce schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:02:
[...]
met ./revone -l is je telefoon locked (geen relocked)
met ./revone -t is tempared weg, mocht je dat hebben
en fastboot oem writesecureflag 3 is je telefoon s-on
Kan dat als je op 1.54 zit maar er wel s-off staat?
denk het niet, aangezien revone niet meer werkt op 1.54, kan je geen ./revone -l doenDonstil schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:26:
[...]
Ja precies dat wilde ik idd.
Kan dat als je op 1.54 zit maar er wel s-off staat?
je kan wel s-on worden volgens mij, fastboot oem writesecureflag 3
Nee lijkt me ook niet, geen zin om het te proberen ook. Straks brick ik hem oid.SuperVeloce schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:04:
[...]
denk het niet, aangezien revone niet meer werkt op 1.54, kan je geen ./revone -l doen
Dan wacht ik wel even op de update van renove.
True, volgens mij kan dat niet wanneer je al op 1.54 zit.. Er is een topic op XDA die je Hboot terug zet naar 1.44.. Zodat je hem wel S-off kunt maken met revone..SuperVeloce schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:04:
[...]
denk het niet, aangezien revone niet meer werkt op 1.54, kan je geen ./revone -l doen
Nou ik heb nu juist de 1.54 (Google) hBoot om hem volledig naar een GoogleEdition om te bouwen.Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:07:
[...]
True, volgens mij kan dat niet wanneer je al op 1.54 zit.. Er is een topic op XDA die je Hboot terug zet naar 1.44.. Zodat je hem wel S-off kunt maken met revone..
Als ik downgrade naar 1.44 heb ik geen OTA updates enz meer.
Kijk hier dan even naar: http://i48.tinypic.com/11lsbig.png
Onder commands, kun je kiezen uit relock bootloader, return to s-on..
Die krijg je nu zowiezo al niet meer, OTA updates..Donstil schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:09:
[...]
Nou ik heb nu juist de 1.54 (Google) hBoot om hem volledig naar een GoogleEdition om te bouwen.
Als ik downgrade naar 1.44 heb ik geen OTA updates enz meer.
Dat heeft verder niks te maken met Hboot.. Je krijgt OTA updates wanneer je de stock firmware erop hebt zitten (Stock RUU). Je kunt de GE editie ook gewoon draaien met Hboot 1.44..
Dit heb ik nu:
version: 0.5
version-bootloader: 1.54.0000
version-baseband: 4A.17.3250.14
version-main: 2.24.401.1
version-misc: PVT SHIP S-OFF
platform: HBOOT-8064
modelid: PN0710000
cidnum: 11111111
Je kunt op 1.44 een Rom draaien die gebaseerd is op de Google Edition dump idd maar dat is toch net wat anders.Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:31:
[...]
Die krijg je nu zowiezo al niet meer, OTA updates..
Dat heeft verder niks te maken met Hboot.. Je krijgt OTA updates wanneer je de stock firmware erop hebt zitten (Stock RUU). Je kunt de GE editie ook gewoon draaien met Hboot 1.44..
Dit heb ik nu:
version: 0.5
version-bootloader: 1.54.0000
version-baseband: 4A.17.3250.14
version-main: 2.24.401.1
version-misc: PVT SHIP S-OFF
platform: HBOOT-8064
modelid: PN0710000
cidnum: 11111111
Ik echter draai de Google Edition RUU. Dus GoogleEdition HBoot (Geeft nu dus nog aan Relocked), Google Edition Recovery, Google Edition partitions, Google Edition Rom, Google Edition CID en Mid (PN0720000) Enz
Zoals het er nu uit ziet staat niets OTA updates in de weg.

Ah ok.. Dus je hebt de officiele ruu geflashed voor GE..? Fastboot oemRUU manier.?Donstil schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:38:
[...]
Je kunt op 1.44 een Rom draaien die gebaseerd is op de Google Edition dump idd maar dat is toch net wat anders.
Ik echter draai de Google Edition RUU. Dus GoogleEdition HBoot (Geeft nu dus nog aan Relocked), Google Edition Recovery, Google Edition partitions, Google Edition Rom, Google Edition CID en Mid (PN0720000) Enz
Zoals het er nu uit ziet staat niets OTA updates in de weg.
Als het een officiele ruu is zal hij ook OTA updates ontvangen ja
Niet bij nagedacht dat dit ook een officiele ruu kon zijn

Ik vind het zowiezo een beetje krom, ik heb dus niet die OTA update gedaan die je krijgt wanneer je je One voor het eerst aanzet.. Ik heb hem geunlocked, geroot etc. ARHD12.0 geflashed. Dus ik dacht mooi nieuwe versie, staat 2.24.401.1 achter.. Kom ik er later achter dat ik nog de oude FW heb..
Bij HTC gaat het altijd al een beetje omslachtig.. Al toen ik mijn HD2 had met NAND android
Gong helaas wel wat lastiger dan alleen Fastboot-Mac flash zip RUU.zip.Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:46:
[...]
Ah ok.. Dus je hebt de officiele ruu geflashed voor GE..? Fastboot oemRUU manier.?
Als het een officiele ruu is zal hij ook OTA updates ontvangen ja
Ik moest eerst de MID veranderen omdat de GoogleRUU officieel alleen op 720000 toestellen wil. Daar heb ik even mee zitten stoeien (Iets flashen in RUU modus, rebooten zonder beeld, wat commando's doen, weer reboot zonder beeld) maar is uiteindelijk wel gelukt.
Om het dus ff helemaal af te maken wil ik hBoot weer op S-on en Relock melding weg.
Maar dan zal ik dus op de renove update moeten wachten.
Ik zoek me gek naar die Hboot 1.44 op XDA.. Deze kun je er terug opzetten, om S-on en Relock weer terug te zetten..Donstil schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:50:
[...]
Gong helaas wel wat lastiger dan alleen Fastboot-Mac flash zip RUU.zip.
Ik moest eerst de MID veranderen omdat de GoogleRUU officieel alleen op 720000 toestellen wil. Daar heb ik even mee zitten stoeien (Iets flashen in RUU modus, rebooten zonder beeld, wat commando's doen, weer reboot zonder beeld) maar is uiteindelijk wel gelukt.
Om het dus ff helemaal af te maken wil ik hBoot weer op S-on en Relock melding weg.
Maar dan zal ik dus op de renove update moeten wachten.
EDIT: Je wou toch OTA updates..? Hier ff wat belangrijke info..
Except that this is not true, not at all. I know of people who have hard-bricked stock phones taking OTAs.
It's also very dangerous to take an OTA if you have made any modifications to your phone. When I was on the One XL, just about everyone who took the 4.1 OTA while superCID hard-bricked because of some signature bug in the update files. And there was no way to fix it short of jtag because that hboot was write-protected.
The ONLY time it is reasonably safe to take an OTA is if your phone is bone stock, never modded. If you have made any changes to it, even if you think you're back to 100% stock, you should never, ever take an OTA. Period. An OTA assumes your phone is bone stock, and it isn't you're just rolling the dice on getting bricked.
EDIT2:
Go back to Stock hboot - 1.44.0000:
*Download: hboot.zip (link: https://www.dropbox.com/s...Stock_hboot_1.44.0000.zip )
*Android SDK, ADB and Fastboot installed
Enable USB-Debugging and boot your device into Android and connect it to your PC, then go on...
1. Copy downloaded.zip to the root of sdcard.
2. Open CMD and navigate to your fastboot/adb folder.
3. Insert following commands in CMD (step by step):
adb reboot bootloader
fastboot oem rebootRUU
fastboot flash ***.zip
4. You have the stock hboot installed on your phone with the HTC warning.
-------------------------------------
Back to S.ON - e.g. sent your device to HTC for service:
*Stock unmodified hboot!!
*Download: revone
Enable USB-Debugging and boot your device into Android and connect it to your PC, then go on...
Boot your device into Android, enable USB-Debugging and connect it to your PC, then go on...
1. Put revone file in your fastboot/adb folder.
adb push revone /data/local/tmp/
adb shell
cd /data/local/tmp
su
./revone -l
4. Reboot your device to Bootloader
5. Insert following commands in CMD (step by step):
fastboot oem writesecureflag 3
Ik weet niet of dit hetzelfde is voor een GE..
[ Voor 66% gewijzigd door Liber8 op 18-07-2013 00:36 ]
Mm die informatie kende ik nog niet. Idd handig om even in het achterhoofd te houden.Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:56:
EDIT: Je wou toch OTA updates..? Hier ff wat belangrijke info..
Except that this is not true, not at all. I know of people who have hard-bricked stock phones taking OTAs.
It's also very dangerous to take an OTA if you have made any modifications to your phone. When I was on the One XL, just about everyone who took the 4.1 OTA while superCID hard-bricked because of some signature bug in the update files. And there was no way to fix it short of jtag because that hboot was write-protected.
The ONLY time it is reasonably safe to take an OTA is if your phone is bone stock, never modded. If you have made any changes to it, even if you think you're back to 100% stock, you should never, ever take an OTA. Period. An OTA assumes your phone is bone stock, and it isn't you're just rolling the dice on getting bricked.
Nu spreekt hij wel over "while superCID" ipv een eventueel geschikte CID zoals GOOGL001.
Even afwachten dus maar of de OTA (wanneer die ook komt) goed gaat bij XDA users, niet als eerste updaten dus maar
Edit: Waar ik nu ineens aan denk. Er zijn ook Tweakers (Of XDA Users) die hun branded HTC One (TMOB bv) hebben omgevormd naar een HTC_E11 met een andere MID en die nu ook gewoon de OTA hebben kunnen installeren en niet gebricked zijn.
Aangezien ik alles heb aangepast (CID/MID/ Rest via RUU) maak ik toch wel een aardige kans denk ik. Er is nu niets meer wat anders is aan een echte GoogleEdition. Zeker niet als ik straks op 1.54 locked zit met s-on.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 18-07-2013 11:29 ]
Thx, nu heb ik hboot144 erop gezet, cwm.img geboot, backup gemaakt en geroot, tempared weg gehaald en weer hboot154 erop gezetBatskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:56:
[...]
Go back to Stock hboot - 1.44.0000:
*Download: hboot.zip (link: https://www.dropbox.com/s...Stock_hboot_1.44.0000.zip )
1. Copy downloaded.zip to the root of sdcard.
adb reboot bootloader
fastboot oem rebootRUU
fastboot flash ***.zip
4. You have the stock hboot installed on your phone with the HTC warning.
nu dus 4.2.2 hboot154 s-off, bootloader unlocked, rooted en alles stock
MooiSuperVeloce schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:02:
[...]
Thx, nu heb ik hboot144 erop gezet, cwm.img geboot, backup gemaakt en geroot, tempared weg gehaald en weer hboot154 erop gezet![]()
nu dus 4.2.2 hboot154 s-off, bootloader unlocked, rooted en alles stock
Maar zonder OTA kun je hem toch alsnog gewoon updaten via XDA.? Vaak komt deze update in andere landen eerder. Zo is dat iig bij samsung het geval bij updates. Je kunt dan wanneer je op 4.1.2 zit de firmware flashen bijv uit Brazilie als de 4.2.2 OTA daar als eerste uit is gekomen .Deze staan dezelfde dag nog op XDA.. Helaas bij HTC moet je je One S-Off hebben om hem handmatig te kunnen flashen.. Daarom wil je natuurlijk die OTA ontvangen.?Donstil schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:28:
[...]
Mm die informatie kende ik nog niet. Idd handig om even in het achterhoofd te houden.
Nu spreekt hij wel over "while superCID" ipv een eventueel geschikte CID zoals GOOGL001.
Even afwachten dus maar of de OTA (wanneer die ook komt) goed gaat bij XDA users, niet als eerste updaten dus maar
Edit: Waar ik nu ineens aan denk. Er zijn ook Tweakers (Of XDA Users) die hun branded HTC One (TMOB bv) hebben omgevormd naar een HTC_E11 met een andere MID en die nu ook gewoon de OTA hebben kunnen installeren en niet gebricked zijn.
Aangezien ik alles heb aangepast (CID/MID/ Rest via RUU) maak ik toch wel een aardige kans denk ik. Er is nu niets meer wat anders is aan een echte GoogleEdition. Zeker niet als ik straks op 1.54 locked zit met s-on.
UNLOCK BOOTLOADER
===========================================================================
1. De custom recovery kun je bereiken door het toestel te herstarten en daarna de 'aan knop' + 'volumeomlaag knop' ingedrukt te houden.
2. Nu kan je in CWM diverse handelingen uitvoeren zoals een Nandroid backup maken (zie voor verdere uitleg 2 blokken lager), je telefoon wipen en custom ROM's en ZIP's flashen.
1. lukt wel maar ik zie bij 2. geen optie backup maken
YouTube: How to do a Nandroid Backup and Restore in CWM RecoveryZ900 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:14:
In de startpost staat:
UNLOCK BOOTLOADER
1. De custom recovery kun je bereiken door het toestel te herstarten en daarna de 'aan knop' + 'volumeomlaag knop' ingedrukt te houden.
2. Nu kan je in CWM diverse handelingen uitvoeren zoals een Nandroid backup maken (zie voor verdere uitleg 2 blokken lager), je telefoon wipen en custom ROM's en ZIP's flashen.
1. lukt wel maar ik zie bij 2. geen optie backup maken
In recovery, back and restore
mmm, volgens mij staat nummer 2. dan verkeerd in de openingspost.
(want dat kan nog helemaal niet, eerst een recovery flashen)
Ja ik ben bekend met Rommen, XDA, nieuwere versie's enz maar ik bleef bezig. Er was geen enkele rom echt perfect. Daarom heb ik maar besloten om voor de Stock Google Experience te gaan en zodoende ben ik na een hoop andere rom's (CM10.1 , Carbon, AOSP, AOPK. ) op de GoogleEdition rom uitgekomen.Batskoning schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:10:
Maar zonder OTA kun je hem toch alsnog gewoon updaten via XDA.? Vaak komt deze update in andere landen eerder. Zo is dat iig bij samsung het geval bij updates. Je kunt dan wanneer je op 4.1.2 zit de firmware flashen bijv uit Brazilie als de 4.2.2 OTA daar als eerste uit is gekomen .Deze staan dezelfde dag nog op XDA.. Helaas bij HTC moet je je One S-Off hebben om hem handmatig te kunnen flashen.. Daarom wil je natuurlijk die OTA ontvangen.?
Het kan natuurlijk dat er op XDA eerder een GoogleEdition rom lekt voor dat de OTA uit is maar dat hij eerder op XDA staat door een ander land lijkt me in deze uitgesloten, aangezien het toestel alleen op de USA markt via de Playstore verkocht wordt enz.
• Download de HTC One AIO Toolkit hier: Link.Z900 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:28:
Thanks, goede uitleg !
mmm, volgens mij staat nummer 2. dan verkeerd in de openingspost.
(want dat kan nog helemaal niet, eerst een recovery flashen)
• Pak de AIO Toolkit uit (HERNOEM DE MAPPEN NIET!) en voer de programma uit.
• Volg de stappen op het scherm.
Dit bedoelen ze in de startpost 'volg de stappen op het scherm' dat je via Toolkit ook recovery kunt flashen
Staat rechtsboven in in de kolom als ik het goed heb..
Oja klopt, hij is alleen nog meer in USA uit. Ik hou niet zo van die stock look van GE..Donstil schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:29:
[...]
Ja ik ben bekend met Rommen, XDA, nieuwere versie's enz maar ik bleef bezig. Er was geen enkele rom echt perfect. Daarom heb ik maar besloten om voor de Stock Google Experience te gaan en zodoende ben ik na een hoop andere rom's (CM10.1 , Carbon, AOSP, AOPK. ) op de GoogleEdition rom uitgekomen.
Het kan natuurlijk dat er op XDA eerder een GoogleEdition rom lekt voor dat de OTA uit is maar dat hij eerder op XDA staat door een ander land lijkt me in deze uitgesloten, aangezien het toestel alleen op de USA markt via de Playstore verkocht wordt enz.
Al 2 jaar clean gedraaid op de S2
Zit nu op Android Revolution 12.1 met elemantalx kernel.. Maar ik denk dat ik terug ga naar de stock kernel..
Vanmorgen was de mobiel nog 100%, 2 uurtjes navigatie aan (waze) batterij nu 1%..
Nu een beetje aan het spelen met de Radio versies, ik weet niet of dit zal helpen.. Wachten op de vodafone radio,, als die komt..
Ah ok, AIO toolkit had ik al, zo heb ik ook de bootloader geunlocked.Batskoning schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:31:
[...]
• Download de HTC One AIO Toolkit hier: Link.
• Pak de AIO Toolkit uit (HERNOEM DE MAPPEN NIET!) en voer de programma uit.
• Volg de stappen op het scherm.
Dit bedoelen ze in de startpost 'volg de stappen op het scherm' dat je via Toolkit ook recovery kunt flashen
Staat rechtsboven in in de kolom als ik het goed heb..
Als ik de recovery.img flash ben ik dan alle apps/instellingen kwijt ?
Ik heb de nieuwste firmware van HTC:
HBOOT - 1.54.0000
OS-2.24.401.1
Is de recovery.img (V0.5) nog wel de juiste ?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik heb de nieuwse versie van TWRP (ofzoiets) geflashed (openrecovery-twrp-2.6.0.1-m7.img) via AIO (eigen recovery kiezen) in de kolom.Z900 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:07:
[...]
Ah ok, AIO toolkit had ik al, zo heb ik ook de bootloader geunlocked.
Als ik de recovery.img flash ben ik dan alle apps/instellingen kwijt ?
Ik heb de nieuwste firmware van HTC:
HBOOT - 1.54.0000
OS-2.24.401.1
Is de recovery.img (V0.5) nog wel de juiste ?
(Die recovery is een schil onder je gewone ROM toch ?)
heb jij ook de niewste firmware versie van HTC dan ?
[ Voor 21% gewijzigd door Z900 op 18-07-2013 15:19 ]
Volgens mij ben je dan niet alles kwijt, maar weet ik niet 100% zeker.. Zal je ff moeten googlen..Z900 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:18:
en die eerste vraag ? (over apps / instellingen)
heb jij ook de niewste firmware versie van HTC dan ?
Groetjes..
recovery.img geflashed en idd alles staat er nog mooi op zoals het was !
[ Voor 84% gewijzigd door Z900 op 18-07-2013 15:41 ]
wachten op vodafone radio? passen zij een radio aan? dan zou je moeten zoeken of iemand een branded vodafone firmware heeft...Batskoning schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:36:
[...]
Oja klopt, hij is alleen nog meer in USA uit. Ik hou niet zo van die stock look van GE..
Al 2 jaar clean gedraaid op de S2Nu gewoon een beetje met blinkfeed spelen etc..
Zit nu op Android Revolution 12.1 met elemantalx kernel.. Maar ik denk dat ik terug ga naar de stock kernel..
Vanmorgen was de mobiel nog 100%, 2 uurtjes navigatie aan (waze) batterij nu 1%..
Nu een beetje aan het spelen met de Radio versies, ik weet niet of dit zal helpen.. Wachten op de vodafone radio,, als die komt..
ik heb Vodafone, unbranded en m'n signaal en snelheid is in orde
Ik kan een Franse en Engelse Vodafone firmware vinden, maar of die radio aangepast is voor Vodafone en ook in NL goed werkt..
[ Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 19-07-2013 00:20 ]
Ik heb twee jaar een samsung gehad, maar ik kan me herinneren dat er een vodafone radio was die ik op mijn HTC HD2 had..SuperVeloce schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:18:
[...]
wachten op vodafone radio? passen zij een radio aan? dan zou je moeten zoeken of iemand een branded vodafone firmware heeft...
ik heb Vodafone, unbranded en m'n signaal en snelheid is in orde4A.17.3250.14_10.39.1150.04L
Ik kan een Franse en Engelse Vodafone firmware vinden, maar of die radio aangepast is voor Vodafone en ook in NL goed werkt..
Zou jij deze eens, 4A.16.3250.24_10.38.1150.03L willen proberen..? Aangezien jij ook op het vodafone netwerk zit.. Ik zit met deze op -93dBm/10asu..
Als ik de 4A.17.3250.14 flash, kom ik niet onder de -100dBm..
Stock unbranded.Karish schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:22:
Een vraag voor mensen die vodafone hebben, welke radio gebruiken jullie ??

dBm moet zo laag mogelijk zijn en ASU zo hoog mogelijk
dit is buiten gemeten in Eindhoven
en als ik in m'n woonkamer zit, haal ik -79dBm
Mee eens.Donstil schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:30:
De startPost is wel erg achterhaalt trouwens. Die moet nodig eens geupdate worden.
'k Wilde toch weer gebruik maken van root dus, vandaag vanaf stock 4.2.2. de bootloader unlocked en de Android Revolution HD 12.1 ROM erop gezet. Tot nu toe geen ongemakken tegengekomen ten opzichte van stock, dik tevreden.
Wat moet er bij komen zoal?Donstil schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:30:
De startPost is wel erg achterhaalt trouwens. Die moet nodig eens geupdate worden.
- S-OFF
-
-
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ja S-off idd, die roms wat aanpassen. Misschien wat Google Edition info.
MID, CID. fastboot staat nu alleen voor Windows uitgelegd, enz.
Ik wil het best wel ff voor je doen hoor mocht je het druk hebben.
Maar die werkt alleen onder Windows, Linux en Mac gebruikers hebben hier niets aan.renzo4000 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:44:
Ik zou gewoon refereren naar de aio toolkit op xda. Daarmee kan je nagenoeg in een paar klikken je telefoon rooten incl s-off.
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 22-07-2013 00:26 ]
Het is zeer belangrijk om geen OTA's te installeren wanneer je een custom HBOOT hebt geflashed..!!!
Het komt er op neer, wanneer je eenmaal een custom Firmware/Rom via de revone of toolkit manier hebt geflashed, je gewoon geen OTA updates meer moet binnenhalen.. Dit moet geen probleem zijn voor jullie want zo te zien kunnen jullie je One ook S-Off maken etc. Dan is het ook een kleine moeite om de nieuwe firmware versies in de toekomst te downloaden en handmatig te installeren..
Dit is de meest veilige manier.. Het maakt niet uit of je phone weer S-on is of Re-locked..
Ik snap niet waarom je OTA updates uberhaupt zou willen ontvangen..
Firmware update is vaak eerder online, dan dat wij hem hier in NL ontvangen..
En het is 3 min werk
Maarja nu ff over rom + kernel combinatie die voor mij de beste batterij/smoothness ervaring geven..
Rom: OrDroid 8.2.1
Kernel: ElementalX 3.2
Settings in Trickster mod:
Settings:
Scheduler: Fiops
CPU Governor: Intellidemand
CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz
TCP: Westwood
GPU Governor: Simple
GPU FreQ.: 450Mhz
Super Smooth

Verwijderd
Ik ben echt verliefd op Halo aleen weet niet zeker of ik de stabiliteit van geen bugs wil opgeven. Dat ik Sense verlies vind ik niet erg, De Camera en Galerij apk's installeer ik los, en verder ga ik niet veel missen.
Wie kan mij op weg helpen met deze laatste stap?
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 22-07-2013 21:08 ]
Het was wel zo prettig geweest dat je eerst een custom rom had gedownload op je telefoon dan had je direct kunnen installeren. Maar heb je de one geformatteerd zodat je niet meer kan booten? Zo ja, dan kan je via een USB-stick middels een otg verloopje installeren of via een sideload.dafmay schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:03:
Ik heb jullie hulp nodigHeb middels de AIO Toolkit de bootloader van mijn One unlocked. Daarna de TWRP (v2.6.0.1) recovery geflashed. Tot zover alles goed. Echter hoe flash ik nu een custom rom vanuit recovery? Ik zie geen optie voor usb storage mode oid zodat ik de custom rom zip naar het toestel kan kopieren.
Wie kan mij op weg helpen met deze laatste stap?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
http://www.themobimag.com/install-rom-using-adb/
Daarna de custom rom geinstalleerd. En nu gaan we lekker verder klooien (Revolution HD 12.1)...
[ Voor 80% gewijzigd door dafmay op 23-07-2013 10:55 ]
(heb al eea aan positieve reacties gelezen over Maximus7)
Edit : inmiddels geflashed en lijkt een prima rom. Soepel&snel...en minder groot als ARHD. Mooi dat je in Aroma de mogelijkheid hebt om eea niet te installeren...dat scheelt een boel bloatware en ruimte.
[ Voor 75% gewijzigd door dafmay op 23-07-2013 14:01 ]
Ik wil wel graag unlocken maar vroeg me af of deze methode ook werkt met een hboot hoger dan 1.44?
Op XDA kon ik ook nog niet echt uitsluitsel vinden.
Edit:
Inmiddels gevonden op XDA en revone werkt niet met hboot 1.54
[ Voor 14% gewijzigd door rajackar op 23-07-2013 11:25 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Zoals hier staat, kan je wel weer downgraden naar 1.44rajackar schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:06:
Heeft iemand hier al wat meer ervaring met de revone s-off methode?
Ik wil wel graag unlocken maar vroeg me af of deze methode ook werkt met een hboot hoger dan 1.44?
Op XDA kon ik ook nog niet echt uitsluitsel vinden.
Edit:
Inmiddels gevonden op XDA en revone werkt niet met hboot 1.54
Batskoning in "[HTC One] Rooten & Custom ROM's"
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Edit : wie zoekt die vindt
http://forum.xda-develope...?p=43453295&postcount=477
[ Voor 27% gewijzigd door dafmay op 23-07-2013 14:46 ]
Geen idee, hoe kopieer je dan? Via een datakabel of WIFI? Je kan eventueel als alternatief ook uploaden naar je dropbox oid.dafmay schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:00:
Op de een of andere manier krijg ik mijn nandroid backups gemaakt met twrp niet gekopieerd naar de PC...er worden steeds slechts 2 bestanden gekopieerd...de rest niet. Iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen? De backups nemen namelijk aardig wat Gb's aan ruimte in beslag op de sowieso al beperkte 25Gb die beschikbaar is op de One.
werkt alleen als je al S-OFF bentLizard schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:51:
[...]
Zoals hier staat, kan je wel weer downgraden naar 1.44
Batskoning in "[HTC One] Rooten & Custom ROM's"
dus dat je met S-OFF naar 4.2.2 met hboot 1.54 bent gegaan, dan kan je het terug flashen naar 1.44
Dus be clever en blijf bij hboot 1.44.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
omdat mensen de ota naar 4.2.2 willen en ook installeren, maar ze hadden eerst S-OFF moeten doen, dan pas otasnah001 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:27:
Waarom naar hboot 1.54 gaan? Is nergens voor nodig. HTC heeft in 1.54 alleen ervoor gezorgd dat voorlopig hiermee geen S-Off mogelijk is (als je dat nog niet was).
Dus be clever en blijf bij hboot 1.44.
Probeerde dit zelf namelijk op te lossen door middel van Trickdroid (vandaar post ik dit in dit topic) de Android Stock lockscreen te installeren. Echter, ik heb geen idee hoe ik nu de Dash Clock widget in die normale lockscreen gooi. Anybody?
Heb je toegevoegt als auteur. Heb idd te weinig tijd om diep in te gaan op de verschillende mods op dit moment.Donstil schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:06:
[...]
Ja S-off idd, die roms wat aanpassen. Misschien wat Google Edition info.
MID, CID. fastboot staat nu alleen voor Windows uitgelegd, enz.
Ik wil het best wel ff voor je doen hoor mocht je het druk hebben.
[...]
Maar die werkt alleen onder Windows, Linux en Mac gebruikers hebben hier niets aan.
Haha, dat heb ik dus gedaan, Ben er te laat achter gekomen en zit nu op stock 4.2.2 met hboot 1.54SuperVeloce schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:42:
[...]
omdat mensen de ota naar 4.2.2 willen en ook installeren, maar ze hadden eerst S-OFF moeten doen, dan pas ota
Als laatste vanochtend Venom ViperOne 1.2.1 geinstalleerd. Man oh man wat een heerlijke rom! De hoeveelheid aan instellingen is werkelijk mind boggling
Goed...dat is allemaal natuurlijk allang bekend bij de meeste hier, maar ik moest het in al mijn enthousiasme even kwijt
Nu eens op zoek naar de beste kernel icm ViperOne...
[ Voor 42% gewijzigd door dafmay op 24-07-2013 16:22 ]
Geschikte kernels kun je downloaden via de ingebouwde Venom hub hèdafmay schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:41:
Ik ben nog relatief nieuw met de vele custom roms voor de One, aangezien ik pas een aantal dagen geleden de stoute schoenen heb aangetrokken en mijn telefoon heb geroot. In die paar dagen heb ik alle gangbare custom roms inmiddels uitgeprobeerd (ARHD, Maximus, Trickdroid, GE).
Als laatste vanochtend Venom ViperOne 1.2.1 geinstalleerd. Man oh man wat een heerlijke rom! De hoeveelheid aan instellingen is werkelijk mind boggling
Goed...dat is allemaal natuurlijk allang bekend bij de meeste hier, maar ik moest het in al mijn enthousiasme even kwijt
Nu eens op zoek naar de beste kernel icm ViperOne...
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Dank...ja had ik gezien en heb al een aantal geprobeerd (elemental, stock en faux buiten de Hub om).MetalManic schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:56:
[...]
Geschikte kernels kun je downloaden via de ingebouwde Venom hub hè
Hier nog bepaalde voorkeur voor specifieke kernel?
Oké top. Dan ga ik er morgen even induiken.SAWYER schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 02:23:
[...]
Heb je toegevoegt als auteur. Heb idd te weinig tijd om diep in te gaan op de verschillende mods op dit moment.
Wat zijn jouw bevindingen? Na wat ik allemaal gelezen heb neig ik ernaar om voor de elementalx kernel te gaan.dafmay schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:02:
[...]
Dank...ja had ik gezien en heb al een aantal geprobeerd (elemental, stock en faux buiten de Hub om).
Hier nog bepaalde voorkeur voor specifieke kernel?
Moeilijk te zeggen...ben nog volop in test modus momenteelMetalManic schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:54:
[...]
Wat zijn jouw bevindingen? Na wat ik allemaal gelezen heb neig ik ernaar om voor de elementalx kernel te gaan.
Maar beiden zijn beter dan de stockkernel?dafmay schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:50:
[...]
Moeilijk te zeggen...ben nog volop in test modus momenteelDe beste berichten lees ik wel over elementax en bulletproof kernels.
Ps. Jij = daffie?
Op xda...yup...that's meMetalManic schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 01:01:
[...]
Maar beiden zijn beter dan de stockkernel?
Ps. Jij = daffie?
Ik ben er zeker nog niet uit...vannacht 30% verbruik met elementax kernel en ik zie geen vreemde wakelocks oid

Edit : even een aanvulling op bovenstaande. Vanmiddag flink aan de weer geweest met de telefoon, veel filmpjes gekeken, flipboard artikels gelezen, tegelijkertijd muziek geluisterd, kortom scherm continue aan gehad en een paar uur achter elkaar de telefoon continue gebruikt. Batterijverbruik (Elementax kernel, 384-1728, -50mV) is dan zeer goed te noemen, makkelijk 50-75% beter dan met stock kernel. Dat zit dus wel goed.
[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 26-07-2013 17:11 ]
http://www.modaco.com/top...tch-beta-8-support-topic/
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Nu blijkt dat de "mooie" zwarte opties balk weer zichtbaar is bij facebook.. enig idee om deze weer weg te krijgen door bijvoorbeeld de home toets ingedrukt te houden als vervanging net zoals bij de laatste update van HTC??
Op een of andere manier heb ik wat fout gedaan waardoor alle bestanden verwijdert zijn. Nu is het zo dat ik dus ook geen custom roms meer op het geheugen heb staan van de telefoon. Ik kan dus geen .zip file meer installeren via recovery. Hoe kan ik toch nog bij het geheugen van mijn telefoon om er zo een custom rom op te installeren?
Kan nu namelijk helemaal niks, en bij het opstarten komt hij direct in recovery mode.

Je kunt via abd de rom op je telefoon pushen. Geen flauw idee hoe maar het kan. Google even ernaar. Maar geen worries dus, je telefoon is niet verpest!Robje1244 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:15:
Ik heb een probleem met het rooten van mijn telefoon.
Op een of andere manier heb ik wat fout gedaan waardoor alle bestanden verwijdert zijn. Nu is het zo dat ik dus ook geen custom roms meer op het geheugen heb staan van de telefoon. Ik kan dus geen .zip file meer installeren via recovery. Hoe kan ik toch nog bij het geheugen van mijn telefoon om er zo een custom rom op te installeren?
Kan nu namelijk helemaal niks, en bij het opstarten komt hij direct in recovery mode.
@anduuuh: flash de viper rom van venom en je kunt alles instellen wat je wilt!
[ Voor 5% gewijzigd door MetalManic op 27-07-2013 00:29 ]
Zo kan ik als ervaren en ingelezen a-technische leek ook mijn steentje bijdragen. Succes!!!Robje1244 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 44:
@MetalManic: Kijk dat zocht ik! Thanks!
Niks aan het handje:Robje1244 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:15:
Ik heb een probleem met het rooten van mijn telefoon.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2318497
have fun
Yup.MetalManic schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:06:
@dafmay: heb je de kernel genomen die te krijgen is via venom hub?
EDIT :

Verdenk overigens het hoge batterijverbruik 's nachts aan de wifi verbinding. In slaapkamer is bereik 5ghz slecht...zelfs zo slecht dat ik vermoed dat er vaak helemaal geen verbinding is en omdat dataverbinding ook uitstaat dan gaat sync overuren maken en dit is de reden van de hoge gtalk async conn wakelocks. Nu de router geconfigureerd voor dualband netwerk, dus ook 2.4ghz. Op die band heb ik prima bereik in de slaapkamer. Vannacht maar weer eens testen...
Edit : inderdaad slecht wifi beriek was de oorzaak

Edit 2 : inmiddels met elementalX kernel in 11 uur standby (sync aan, wifi) een verbruik van 2%...
[ Voor 76% gewijzigd door dafmay op 28-07-2013 10:10 ]
Heb nu ook 3.4 erop staan. Batterij lijkt het langer vol te houden maar de telefoon reageert nu soms helemaal niet...dafmay schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 08:05:
[...]
Yup.
EDIT :wtf...blijkt nu dat de versie uit de Venom Hub een sterk verouderde versie is...v2.4. Inmiddels via het xda topic de laatste versie v3.4 geïnstalleerd...eens zien wat deze gaat doen
![]()
Verdenk overigens het hoge batterijverbruik 's nachts aan de wifi verbinding. In slaapkamer is bereik 5ghz slecht...zelfs zo slecht dat ik vermoed dat er vaak helemaal geen verbinding is en omdat dataverbinding ook uitstaat dan gaat sync overuren maken en dit is de reden van de hoge gtalk async conn wakelocks. Nu de router geconfigureerd voor dualband netwerk, dus ook 2.4ghz. Op die band heb ik prima bereik in de slaapkamer. Vannacht maar weer eens testen...
Heb je soms teveel undervolt? Ik heb de standaard aangehouden (850mV)...verder GPU@450 en verder geen aanvullende settings behalve HTC logo Menu.MetalManic schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:46:
[...]
Heb nu ook 3.4 erop staan. Batterij lijkt het langer vol te houden maar de telefoon reageert nu soms helemaal niet...
Dat is dan inderdaad wel vreemd...maar we weten dat iedere telefoon weer anders is en ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een bepaalde kernel het op mijn telefoon minder of niet deed, waar deze bij anderen weer super functioneert...geen pijl op te trekkenMetalManic schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:15:
Ik heb alles laten staan zoals het stond. Alleen ook die HTC menu optie erbij gedaan.

Kijken of het met 3.4 beter is geworden.
.
[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 28-07-2013 10:28 ]
Weet trouwens iemand al wanneer Viper 1.3 komt? Ze zijn inmiddels een van de laatste die op 2.24 zit.
.
Toevallig vanmiddag nog eea over& weer gepost op xda mbt een update naar nieuwste fw versie...dat zal nog even duren...misschien een paar weken...who knowswackidth schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:17:
3.4 zit er op.... Die 720mhz optie is wel interessant zou dus nog zuiniger zijn. Probeer ik later wel, als ik zeker weet dat ik nu geen problemen meer heb.
Weet trouwens iemand al wanneer Viper 1.3 komt? Ze zijn inmiddels een van de laatste die op 2.24 zit.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De dev had het enkele dagen geleden over christmasdafmay schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:08:
[...]
Toevallig vanmiddag nog eea over& weer gepost op xda mbt een update naar nieuwste fw versie...dat zal nog even duren...misschien een paar weken...who knows
Had ik gezien....blijft lachen soms met sommige gasten op xdaMetalManic schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:04:
[...]
De dev had het enkele dagen geleden over christmas

Maar als het nog weken gaat duren dan ga ik toch eens buurten bij een andere custom rom. Zit te denken aan de Google edition. Al zal ik daar snel klaar mee zijn aangezien ik sense wel erg stijlvol vind.dafmay schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:08:
[...]
Had ik gezien....blijft lachen soms met sommige gasten op xda
Mijn vraag op xda ging dan ook niet over ETA nieuwe versie...renzo4000 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:55:
Vragen om ETA's is not done, iig niet op xda. Ik zie ook liever een goede release dan elke een nieuwe versie met vele bugs. Viper draait hier ook als een tiet, met de laatste firmware 2.24.
Viper draait als de spreekwoordelijke tierelier
Sweep2wake, doubletap2wake, logo2wake, pocket detection, logo2menu en button light notification heb ik allemaal uitgeschakeld, het gaat me er puur om de energiebesparende mogelijkheden te testen.
Over een paar dagen post ik mijn bevindingen.
Heeft iemand trouwens al wat gehoord of er gebouwd wordt aan een 4.3 rom voor de one?
Ik wacht al een tijdje met smart op bluetoothsmart voor mijn hartslagmeter tijdens het sporten, overweeg nu zelfs een iphone omdat die het al een tijdje hebben