Heb telefoon net nieuw, dus laatste versie van WhatsApp
klopt.. komt vooral omdat ik voor mijn studie heel veel actualiteiten bij moet houden mbt economie / politiek. Ik volg via twitter alle grootte accounts (Bloomberg, financial times enz) die mij op daar van op hoogte houden + ANP economie en ANP politiek. Zo houd ik alles mooi bij als ik me macbook niet bij de hand heb.. dus vandaar mijn voorkeurjick schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:45:
Grappig hoe iedereen zijn voorkeuren heeft.. Ik vind blinkfeed afschuwelijk en kan niet wachten tot ik de officiele Google ROM heb draaien
[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 09-07-2013 23:21 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
de AIO toolkit is niet meer te downloaden. Het bestand is verdwenen van de server...
Kan iemand me het bestand privé sturen? (DM)
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Het probleem met de wifi heb ik ook. Heb het toen eens uitgezocht en bleek geloof ik te liggen aan de nieuwere wifi chips die niet goed met alle routers overweg konden (nexus 4 had het ook). In de 4.2.2 update voor de nexus is dit geloof ik opgelost.
overigens heeft de one in de stock rom onder wifi->settings knopje-> advanced een optie zitten genaamd "best wi-fi performance - may consume more power". Geen idee of dat het oplost maar fyi.
edit: in dit topic heeft iemand het over het veranderen vna je DNS http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2258382
overigens heeft de one in de stock rom onder wifi->settings knopje-> advanced een optie zitten genaamd "best wi-fi performance - may consume more power". Geen idee of dat het oplost maar fyi.
edit: in dit topic heeft iemand het over het veranderen vna je DNS http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2258382
[ Voor 12% gewijzigd door FloggingHank op 10-07-2013 12:44 ]
DM, TS aangepastBrammT schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:07:
de AIO toolkit is niet meer te downloaden. Het bestand is verdwenen van de server...
Verwijderd
Hoop dat het CM team snel wat bugs kan oplossen, wil heel graag Halo/Pie Control maar zie Halo nog niet werkend op Sense Roms, plus van Sense gebruik ik alleen Zoe icm de Gallery.
Mbt de Wi-Fi, volgens mij heeft dit met je instellingen te maken. Hij stond bij mij standaar op data uitschakelen als lang inactief, ook zonder besparing modus.
Mbt de Wi-Fi, volgens mij heeft dit met je instellingen te maken. Hij stond bij mij standaar op data uitschakelen als lang inactief, ook zonder besparing modus.
Heb nu dus ook een HTC One (zwart) en gelijk unlocked en S-OFF... zonder htcdev.com 
Kan je ook superuser installeren, zonder custom recovery en .zip flashen?
[ Voor 99% gewijzigd door SuperVeloce op 10-07-2013 20:42 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
had idd ook wat problemen met wifi op t werk waar overal acces points hangen.. zodra ik naar een andere verdieping ga (dus andere acces point) viel wifi weg en moest ik opnieuw inloggen wat met mijn vorige phone (Iphone 5) niet zo was.. kijken of dit t op lostFloggingHank schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:44:
Het probleem met de wifi heb ik ook. Heb het toen eens uitgezocht en bleek geloof ik te liggen aan de nieuwere wifi chips die niet goed met alle routers overweg konden (nexus 4 had het ook). In de 4.2.2 update voor de nexus is dit geloof ik opgelost.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Inmiddels zie ik dat de HBoot en de Recovery van de GoogleEdition ook op XDA staan.
Dit flashen en daarna de officiële GoogleEditionRom installeren maakt de telefoon dus volledig "Google Edition ready" inclusief OTA updates enz.
Ik heb dit weekend dus weer wat te doen
Dit flashen en daarna de officiële GoogleEditionRom installeren maakt de telefoon dus volledig "Google Edition ready" inclusief OTA updates enz.
Ik heb dit weekend dus weer wat te doen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
nice, laat het inderdaad ff wetenspartacusNLD schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:50:
[...]
had idd ook wat problemen met wifi op t werk waar overal acces points hangen.. zodra ik naar een andere verdieping ga (dus andere acces point) viel wifi weg en moest ik opnieuw inloggen wat met mijn vorige phone (Iphone 5) niet zo was.. kijken of dit t op lost
Ik heb m'n HTC One nog volledig in standaard modus draaien (dus met Sense 5 etc.)
Nu wil ik wel een keer de sprong wagen om te gaan switchen naar de Google Edition ROM.
Echter, ik wil graag van te voren een volledige backup maken zodat ik altijd nog terug kan naar de huidige staat.
De One heeft nog geen unlocked bootloader. Wat is de beste manier om een volledige backup te maken van de telefoon alvorens ik hiermee ga beginnen?
Nu wil ik wel een keer de sprong wagen om te gaan switchen naar de Google Edition ROM.
Echter, ik wil graag van te voren een volledige backup maken zodat ik altijd nog terug kan naar de huidige staat.
De One heeft nog geen unlocked bootloader. Wat is de beste manier om een volledige backup te maken van de telefoon alvorens ik hiermee ga beginnen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Clever gedaan. Probeer eens met de hand de superuser.apk te installeren.SuperVeloce schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:28:
Heb nu dus ook een HTC One (zwart) en gelijk unlocked en S-OFF... zonder htcdev.com
Werkt dit niet dan kun je toch beter een custom Recovery bij voorkeur twrp flashen.
Aangezien je zonder dat htc kan terugvinden dat je s-off hebt en unlocked bent kun je doen wat je wilt.
Maak daarna als eerste een nandroid backup van je stock Rom en bewaar deze goed.
Download superuserSU van hun thread op xda en Flash deze vanuit Recovery. Done!
Mocht het nodig zijn je telefoon in te moeten sturen naar htc voor reparatie kun je hem helemaal terugbrengen naar Stock: re-locken, s-on en Stock Rom terugzetten zonder dat htc iets kan zien.
Mocht hij dood (bricked) zijn dan kan htc zelf helemaal niks meer zien.
Succes.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Unlocken via S-Off. Dan CWM installeren en daarmee een volledige backup maken.Rivanov schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:24:
Ik heb m'n HTC One nog volledig in standaard modus draaien (dus met Sense 5 etc.)
Iemand een mirror van de Revone download voor S-Off? De site van hun ligt eruit.
Heb met CWM m'n One geroot en zojuist de GE ROM erop gezet. Werkt perfect, behalve doet m'n toetsenbord het niet. Daarvoor is S-Off vereist, maar kan die bestanden nu niet downloaden..
Heb met CWM m'n One geroot en zojuist de GE ROM erop gezet. Werkt perfect, behalve doet m'n toetsenbord het niet. Daarvoor is S-Off vereist, maar kan die bestanden nu niet downloaden..

[ Voor 54% gewijzigd door Rivanov op 11-07-2013 14:46 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
http://forum.xda-develope...p=43483478&postcount=3363Rivanov schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:46:
Iemand een mirror van de Revone download voor S-Off? De site van hun ligt eruit.
Thanks! Gelukt.
Bedankt voor het posten van een revone mirror!
Het leek me nogal ingewikkeld om s-off te krijgen maar bleek achteraf erg mee te vallen. Ik heb hiervoor deze instructievideo gebruikt (YouTube: How to Gain S-OFF on the HTC One with Revone), waarin wordt gewerkt met Rom Toolbox uit de Playstore.
Het leek me nogal ingewikkeld om s-off te krijgen maar bleek achteraf erg mee te vallen. Ik heb hiervoor deze instructievideo gebruikt (YouTube: How to Gain S-OFF on the HTC One with Revone), waarin wordt gewerkt met Rom Toolbox uit de Playstore.
Heb die ook gebruikt.
Kom op jongens we zijn toch tweakers? We draaien onze hand toch niet op voor wat Teminal commandos oid.
Je moet dan ook wat terminal commando's uitvoeren.
Alleen dan in die applicatie zelf i.p.v. Terminal van Mac.
Alleen dan in die applicatie zelf i.p.v. Terminal van Mac.
Ik vrees dat ik onder de wannabe tweakers categorie valDonstil schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:25:
Kom op jongens we zijn toch tweakers? We draaien onze hand toch niet op voor wat Teminal commandos oid.
Alhoewel het vast wel gelukt zou zijn, denk ik dat ik flink wat tijd heb bespaard met de instructvideo
ipv de trwp recovery geflashed te hebben, heb ik gewoon fastboot boot trwp.img gedaansnah001 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:55:
[...]
Clever gedaan. Probeer eens met de hand de superuser.apk te installeren.
Werkt dit niet dan kun je toch beter een custom Recovery bij voorkeur twrp flashen.
Aangezien je zonder dat htc kan terugvinden dat je s-off hebt en unlocked bent kun je doen wat je wilt.
Maak daarna als eerste een nandroid backup van je stock Rom en bewaar deze goed.
Download superuserSU van hun thread op xda en Flash deze vanuit Recovery. Done!
Mocht het nodig zijn je telefoon in te moeten sturen naar htc voor reparatie kun je hem helemaal terugbrengen naar Stock: re-locken, s-on en Stock Rom terugzetten zonder dat htc iets kan zien.
Mocht hij dood (bricked) zijn dan kan htc zelf helemaal niks meer zien.
Succes.
dus nu helemaal stock, maar wel s-off, bootloader unlocked en root
als ik nu cid verander in die van norwegen, HTC__Y13 geloof ik... dan kan ik 4.2.2 ota binnenhalen.. alleen las dat je daar door andere hboot hebt en dus s-off, root enzo kwijt bent
maar in dat filmpje is de HTC One al geroot toch? # staat er voormark_139 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:13:
Bedankt voor het posten van een revone mirror!
en dus via HTCdev gedaan?
het fijne van revone is dat je geen htcdev nodig hebt
[ Voor 28% gewijzigd door SuperVeloce op 11-07-2013 18:58 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Wanneer ik m'n CID verander naar HTC__Y13, dan kan ik netjes de 4.2.2 update binnenhalen. Echter, na het download reboot hij in de Bootloader en blijft daar in. Als ik dan weer reboot doe, start hij gewoon de Sense 5 Rom op in 4.1.2 ..
Zou dat komen omdat ik een unlocked bootloader én S-Off heb?
kan zijn dat je bootloader weer moet locken en s-on.. maar met 4.2.2 heb je hboot 1.54 en werkt revone niet meer
wat misschien ook kan helpen, om te voorkomen dat je whatsapp, push berichten, internet via WiFi op geven moment niet meer werkt..japjaan schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:11:
[...]
Heb telefoon net nieuw, dus laatste versie van WhatsAppGebeld met Ziggo en ze kenden het probleem, op afstand ging er wat mis met het modem dus er komt een monteur langs lol.. ben benieuwd
bij je ssid waarmee je verbonden bent, eigenschappen en extra opties.. dan DNS1 in 8.8.8.8 veranderen
bij mij stond dat op 192.168.2.1 (mijn asus ac66u router standaard gateway)
Dan houdt ik het lekker bij de Stock Google Edition Rom. Die draait tenminste ook op 4.2.2SuperVeloce schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:08:
kan zijn dat je bootloader weer moet locken en s-on.. maar met 4.2.2 heb je hboot 1.54 en werkt revone niet meer
Alleen moet ik nog een manier vinden om de 3-dot button weg te krijgen..
die 3dot is wel weg bij sense 4.2.2 rom
I know.
Maar zou fijn zijn als dat in de GE Edition Rom ook zou kunnen..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2182823Rivanov schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:06:
Wanneer ik m'n CID verander naar HTC__Y13, dan kan ik netjes de 4.2.2 update binnenhalen. Echter, na het download reboot hij in de Bootloader en blijft daar in. Als ik dan weer reboot doe, start hij gewoon de Sense 5 Rom op in 4.1.2 ..
How to flash?
(bootloader needs to be relocked)
Re-lock your bootloader (this will most probably wipe content of your device)
Copy downloaded .zip to fastboot.exe location (e.g. c:/SDK/platform-tools/fastboot.exe)
Re-name .zip file to firmware.zip
Open command prompt
Boot your device in fastboot mode (vol down + power ===> fastboot)
Connect device to the PC
In command prompt cd to fastboot.exe location
Make sure you have correct modeid and cidnum (type: fastboot getvar all)
Type: fastboot oem lock (if your device is not relocked yet)
Type: fastboot oem rebootRUU and wait for device to reboot
Type: fastboot flash zip firmware.zip and wait for process to complete
Sometimes flashing for the first time doesn't work, so flash firmware.zip again just to make sure.
Type: fastboot flash zip firmware.zip and wait for process to complete
Type: fastboot reboot
Unlock your bootloader and flash custom recovery if you are going to use custom ROM.
Morgen kan ik mijn Hi abbo verlengen en stap ik van de HTC One X+ naar de HTC One (Zwart). Ik wou eerst ARHD erop zetten, met Sense dus, maar aangezien ik toch kaal begin met mijn toestel ga ik voor de Google Edition van Android Revolution.
Ben benieuwd, werk al best lang met Sense toestellen (Desire, Sensation en HTC One X+) en eens zien of ik echt iets ga missen..
Ben benieuwd, werk al best lang met Sense toestellen (Desire, Sensation en HTC One X+) en eens zien of ik echt iets ga missen..
https://powershellisfun.com
Dit klinkt me als muziek in de oren.. Dus je stock recovery is "onaangetast" en eventuele OTA's kan je probleemloos installeren? Ik zal me wel redden, maar wellicht zouden anderen er blij mee zijn als je hier een "handleiding" voor maakt (met links naar de tools van XDA) heb jij hier tijd voor?SuperVeloce schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:51:
[...]
ipv de trwp recovery geflashed te hebben, heb ik gewoon fastboot boot trwp.img gedaantoen die zip geflasht..
Zelf wil ik um ook zo stock mogelijk houden maar ROOT is toch best prettig ivm mogelijkheden tot adblock, firewall, whatswidget en dat soort tools.
voor OTA moet je bootloader locked zijn, dus na ota kan je s-on en weer bootloader locked zijn... tevens als je bootloader weer locked, ben je ook je gegevens op je telefoon kwijtChris.nl schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:43:
[...]
Dit klinkt me als muziek in de oren.. Dus je stock recovery is "onaangetast" en eventuele OTA's kan je probleemloos installeren? Ik zal me wel redden, maar wellicht zouden anderen er blij mee zijn als je hier een "handleiding" voor maakt (met links naar de tools van XDA) heb jij hier tijd voor?
Zelf wil ik um ook zo stock mogelijk houden maar ROOT is toch best prettig ivm mogelijkheden tot adblock, firewall, whatswidget en dat soort tools.
revone werkt nog niet met hboot 1.54
dus met beetje xda kom je een heel eind
Maar in het hBoot + Recovery Google Edition topic zie ik allemaal mensen die hebben geupgrade naar 1.55 en nog S-off hebben. Hoe zit dat dan precies? Is de andere S-off methode wel al geschikt oid?
Hersenspinsel: misschien een bizar idee, maar is het mogelijk om je toestel expres te hard bricken zodat niemand ooit meer kan zien dat het toestel unlocked is geweest. Of helpt dat niet als je via htcdev hebt unlockt? Waarschijnlijk zijn ze bij een hard brick juist heel erg geïnteresseerd of er geknoeid is met de firmware... Waarschijnlijk zou een hard brick wel een oplossing kunnen zijn als je van de garantie gebruik moet maken en je hebt m unlockt via s-off.... Maar ja, dan is het toestel sowieso weer helemaal stock te maken zonder enige sporen... Dit geschreven te hebben doet me vermoeden dat het een hersenspinsel van niets is. Of ziet iemand toch potentie in het idee om een toestel te hard bricken voor garantie doeleinden?
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Als je unlocked via htcdev zit je imei toch in een database van HTC of zit ik er naast?MetalManic schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:23:
Hersenspinsel: misschien een bizar idee, maar is het mogelijk om je toestel expres te hard bricken zodat niemand ooit meer kan zien dat het toestel unlocked is geweest. Of helpt dat niet als je via htcdev hebt unlockt? Waarschijnlijk zijn ze bij een hard brick juist heel erg geïnteresseerd of er geknoeid is met de firmware... Waarschijnlijk zou een hard brick wel een oplossing kunnen zijn als je van de garantie gebruik moet maken en je hebt m unlockt via s-off.... Maar ja, dan is het toestel sowieso weer helemaal stock te maken zonder enige sporen... Dit geschreven te hebben doet me vermoeden dat het een hersenspinsel van niets is. Of ziet iemand toch potentie in het idee om een toestel te hard bricken voor garantie doeleinden?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Dat lijkt me ook idd maar het staat niet fysiek op je toestel en op mijn bon staat het ook niet zag ik laatst.westergas schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:24:
[...]
Als je unlocked via htcdev zit je imei toch in een database van HTC of zit ik er naast?
Ben benieuwd hoe ze dat er dan uit gaan halen.
Staat het imei niet ergens op het binnenwerk dan? Lijkt me dat ze dat juist expres wel hebben gedaan voor het geval dit soort geintjes willen gaan uithalen...Donstil schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:05:
[...]
Dat lijkt me ook idd maar het staat niet fysiek op je toestel en op mijn bon staat het ook niet zag ik laatst.
Ben benieuwd hoe ze dat er dan uit gaan halen.
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Net de revone methode uitgevoerd om s-off en ulocked te geraken. Volgens bootloader is alles gelukt maar ik kom de recovery niet meer in. Na selecteren recovery in bootloader word het scherm zwart, krijg ik een rode driehoek met een uitroep teken in beeld en vervolgens start het apparaat opnieuw op. Android boot gewoon waarna Sense een foutrapport wil versturen. Iemand enig idee?
je moet nog wel een custom recovery installeren.
DOH!Lizard schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:33:
je moet nog wel een custom recovery installeren.

Da's wel logisch natuurlijk, thanks voor de tip!
Verwijderd
Ik gebruik nu per app DPI settings om de DPI per app te veranderen, maar weet iemand een manier om ook de DPI voor de notificationbar te verandeen?
Weet iemand hier toevallig of er een makkelijke manier is om je MID te veranderen?
Op XDA zie ik wel een handleiding maar die wil maar niet lukken helaas.
Op XDA zie ik wel een handleiding maar die wil maar niet lukken helaas.
of gewoon fastboot boot cwm.imgwestergas schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:57:
[...]
DOH!![]()
Da's wel logisch natuurlijk, thanks voor de tip!
dan blijf je stock recovery houden
deleted
[ Voor 128% gewijzigd door SuperVeloce op 13-07-2013 16:41 ]
Ik ben gister aan de slag gegaan met de Google Edition RUU Zip die er inmiddels is voor de HTC One.
Deze bleek toch niet zo makkelijk te installeren als dat ik dacht, ik kende het gegeven van een Ruu Zip niet (Alleen de .exe ruu) dus daar ging het al scheef mee. Bleek uiteindelijk super makkelijk te installeren in de RUU mode maar goed dat moet je dan wel weten.
Het bleek na de eerste installatie poging dat de Google Edition dezelfde MID heeft als de Amerikaanse One's. Om deze dus op een andere One te installeren moet eerst de MID veranderd worden. Helaas ging dit een stuk minder makkelijk dan het veranderen van je CID.
Via XDA kwam ik op een Methode om je MID te veranderen, echt vanzelf ging dit allemaal niet. Dit bleek achteraf te komen door de manier waarop Mac OSX een zip inpakt. Door deze methode pakte de RUU mode de zip niet meer en liep ik steeds tegen Error 40 aan. Uiteindelijk onder Windows8 met 7Zip de zip ingezien en met Notepad++ de info file aangepast op de manier die de tutorail voorspiegelde. Hierna ging het eigenlijk precies zoals het zou moeten behalve dat het scherm volledig zwart blijft na het flashen van deze zip. Stalen zenuwen zijn dus zeker een vereiste als je dit gaat doen. Gelukkig hoorde ik aan de geluidjes van Windows8 wel dat het toestel herkend werd (je ziet dan dus niets op je scherm) dus ik kon verder. Daarna kon ik dus Fastboot oem writemid PN0720000 uitvoeren waardoor de MID was veranderd.
Daarna nog een laatste reboot (allemaal zonder beeld) en ik kon de RUU flashen, nu ik verder kwam dan de CheckID regel ging alles eigenlijk vanzelf, de telefoon was ongeveer 10 minuten bezig waarna hij keurig in het instel venster verscheen.
Mijn HTC One Is nu volledig GoogleEdition inclusief Bootloader, recovery en orginele rom.
Nu is het alleen nog even afwachten of de OTA's ook echt werken.
Deze bleek toch niet zo makkelijk te installeren als dat ik dacht, ik kende het gegeven van een Ruu Zip niet (Alleen de .exe ruu) dus daar ging het al scheef mee. Bleek uiteindelijk super makkelijk te installeren in de RUU mode maar goed dat moet je dan wel weten.
Het bleek na de eerste installatie poging dat de Google Edition dezelfde MID heeft als de Amerikaanse One's. Om deze dus op een andere One te installeren moet eerst de MID veranderd worden. Helaas ging dit een stuk minder makkelijk dan het veranderen van je CID.
Via XDA kwam ik op een Methode om je MID te veranderen, echt vanzelf ging dit allemaal niet. Dit bleek achteraf te komen door de manier waarop Mac OSX een zip inpakt. Door deze methode pakte de RUU mode de zip niet meer en liep ik steeds tegen Error 40 aan. Uiteindelijk onder Windows8 met 7Zip de zip ingezien en met Notepad++ de info file aangepast op de manier die de tutorail voorspiegelde. Hierna ging het eigenlijk precies zoals het zou moeten behalve dat het scherm volledig zwart blijft na het flashen van deze zip. Stalen zenuwen zijn dus zeker een vereiste als je dit gaat doen. Gelukkig hoorde ik aan de geluidjes van Windows8 wel dat het toestel herkend werd (je ziet dan dus niets op je scherm) dus ik kon verder. Daarna kon ik dus Fastboot oem writemid PN0720000 uitvoeren waardoor de MID was veranderd.
Daarna nog een laatste reboot (allemaal zonder beeld) en ik kon de RUU flashen, nu ik verder kwam dan de CheckID regel ging alles eigenlijk vanzelf, de telefoon was ongeveer 10 minuten bezig waarna hij keurig in het instel venster verscheen.
Mijn HTC One Is nu volledig GoogleEdition inclusief Bootloader, recovery en orginele rom.
Nu is het alleen nog even afwachten of de OTA's ook echt werken.

en dan binnenkort Sense/Google switch
YouTube: MoDaCo.SWITCH for the HTC One - demo
[ Voor 53% gewijzigd door SuperVeloce op 13-07-2013 16:58 ]
Wordt dit nou dualboot? Kan me voorstellen dat het anders een enorm logge rom zal worden.SuperVeloce schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:57:
en dan binnenkort Sense/Google switch
Kunnen tippen aan de echte GoogleRom zal sowieso wel lastig worden, dit draait toch wel erg stabiel en super snel hoor.
idd dual boot en data partitie word gedeeld, dus alle aps die je op sense installeert, komt ook bij google en andersomDonstil schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:11:
[...]
Wordt dit nou dualboot? Kan me voorstellen dat het anders een enorm logge rom zal worden.
Kunnen tippen aan de echte GoogleRom zal sowieso wel lastig worden, dit draait toch wel erg stabiel en super snel hoor.
dus je hebt gewoon beide stabiliteit
[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 13-07-2013 18:16 ]
Oké keurig, ben benieuwd wat het verder toevoegd maar voor het expiriment is het wel leuk.
GoogleEdition Rom met Sense AppS lijkt me dan beter eigenlijk.
Edit: Net het filmpje even gekeken. Ombooten ziet er wel erg log uit, duurt een behoorlijke poos zeg.
GoogleEdition Rom met Sense AppS lijkt me dan beter eigenlijk.
Edit: Net het filmpje even gekeken. Ombooten ziet er wel erg log uit, duurt een behoorlijke poos zeg.
[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 14-07-2013 01:24 ]
Ik heb de update voor 4.2.2 net binnen gekregen. Ik had er namelijk geen custom rom opstaan.
Echter als ik wil gaan installeren kom ik in de bootloader terecht. ik heb even geen idee wat in nu moet doen.
Wie kan mij helpen?
Echter als ik wil gaan installeren kom ik in de bootloader terecht. ik heb even geen idee wat in nu moet doen.
Wie kan mij helpen?
Heb hetzelfde. Krijg de volgende bootloader te zijn. Ik heb 'm vorige week wel een keer geroot en unlocked voor de Google Edition Rom. Echter, heb ik deze verwijderd en de One weer op locked + S-On gezet.
Echter, 4.2.2 wil toch niet installeren.
Zie ik iets over het hoofd?

even voor mijn beeld.. Zitten in 4.2.2 release van HTC en 4.2.2 ARHD verschillen?
Removed software (CPU) rendering - full Snapdragon 600 (GPU) renderingxamirz schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:10:
even voor mijn beeld.. Zitten in 4.2.2 release van HTC en 4.2.2 ARHD verschillen?
Fully optimized and tweaked
Root access
Unsecured boot.img
Newest BusyBox
RAM optimizations
System signatures check enabled for system security and safety
Improved virtual memory management
Speed optimizations
Enabled GPU UI rendering
Data, cache and system partitions mounting tweaks
Bloatware applications removed
All /system applications updated to latest available
All /data applications updated to latest available
Improved CPU governors performance
Most optimal system scheduler
Disabled kernel debugging for better performance
Zipaligned (Improved RAM management)
Zipalign on boot (for user applications on data partition)
Fully de-odexed
init.d scripts (BusyBox run-parts) support
Auto init.d permissions set on boot
sysro/sysrw commands support
Excellent battery life!
Improved EXT4 performance
OpenVPN support
Most up-to-date system files permissions
Adobe Flash Player support
Voor de rest niet.
Super CID nog actief?Rivanov schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:04:
Heb hetzelfde. Krijg de volgende bootloader te zijn. Ik heb 'm vorige week wel een keer geroot en unlocked voor de Google Edition Rom. Echter, heb ik deze verwijderd en de One weer op locked + S-On gezet.
[afbeelding]
Dus als ik je goed begrijp, verandert er niets bij mij. Ik kan hem gewoon dus op 4.2.2 ARHD 12 laten staan??SAWYER schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:12:
[...]
Removed software (CPU) rendering - full Snapdragon 600 (GPU) rendering
Fully optimized and tweaked
Root access
Unsecured boot.img
Newest BusyBox
RAM optimizations
System signatures check enabled for system security and safety
Improved virtual memory management
Speed optimizations
Enabled GPU UI rendering
Data, cache and system partitions mounting tweaks
Bloatware applications removed
All /system applications updated to latest available
All /data applications updated to latest available
Improved CPU governors performance
Most optimal system scheduler
Disabled kernel debugging for better performance
Zipaligned (Improved RAM management)
Zipalign on boot (for user applications on data partition)
Fully de-odexed
init.d scripts (BusyBox run-parts) support
Auto init.d permissions set on boot
sysro/sysrw commands support
Excellent battery life!
Improved EXT4 performance
OpenVPN support
Most up-to-date system files permissions
Adobe Flash Player support
Voor de rest niet.
Hoe kan ik dat checken? Als ik via CID Getter kijk dan staat m'n CID gewoon op HTC_E11.
Krijg de OTA wel namelijk. Alleen wil hij niet installeren.. kom telkens in de bootloader als hij gaat herstarten.
Ik denk omdat hij ge-relocked is ipv gelocked..Rivanov schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:04:
[afbeelding]
Met Revone
Instructions
Use any operating system you like, you only need adb.
1. Download revone (above) and push it to your device: adb push revone /data/local/tmp/
2. Open an adb shell and:
* cd /data/local/tmp
* chmod 755 revone
3. (optional) If your device is unlocked and rooted please switch to root using su.
4. Prepare to gain S-OFF by running the command: ./revone -P
4a. If revone reports success reboot the device and proceed to step 5)
4b. If revone reboots the device (we'll pretend this isn't an undiagnosed random crash) please wait 2 minutes then try again from step 2.
4c. If revone reports that you need to reboot and try again please reboot and try again from step 2.
5. Now that revone has successfully prepared your device for S-OFF please open another adb shell (as per step 2) and change to
the /data/local/tmp directory.
6. Instruct revone to grant you S-OFF and unlock status by running the command: ./revone -s 0 -u
6a. Other optional command arguments:-
* -u - Unlock the device
* -l - Lock the device (as if it was never unlocked)
* -r - Relock the device (mark the device as relocked)
* -t - Reset the device's tamper flag.
7. Presuming revone reported success please reboot the device again, this time to the bootloader (adb reboot bootloader)
8. You should now observe your device is S-OFF (and the lock status changed if you invoked that option).
9. (optional) Re-run revone to remove TAMPERED from your HBOOT screen: ./revone -t
[ Voor 60% gewijzigd door Occy74 op 15-07-2013 13:33 ]
Dat zou niets uit mogen maken. Wanneer je een unlockte telefoon weer opnieuw locked, komt er altijd Re-Locked te staan. Dan is hij gewoon gelocked.
Wanneer ik fastboot getvar cid doe dan krijg ik netjes HTC__E11 te zien..
Zou ik misschien een RUU opnieuw moeten flashen? Ik heb die overigens nooit veranderd tijdens het rooten naar de GE Edition ROM.
Zou ik misschien een RUU opnieuw moeten flashen? Ik heb die overigens nooit veranderd tijdens het rooten naar de GE Edition ROM.
Onderstaande tekst doet iets anders vermoedenRivanov schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:32:
Dat zou niets uit mogen maken. Wanneer je een unlockte telefoon weer opnieuw locked, komt er altijd Re-Locked te staan. Dan is hij gewoon gelocked.
* -l - Lock the device (as if it was never unlocked)
* -r - Relock the device (mark the device as relocked)
How about no. Zit gewoon verschil in.Rivanov schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:32:
Duurt maar lang dat antwoord van Rivanov, hij is vast druk bezig met het configureren van 4.2.2 na het locken (en dus niet relocken) van zijn telefoon.
Moet zometeen nog kijken of het lukt. Want ik zie geen vreemde dingen namelijk, maar krijg 'm niet locked. Misschien even helemaal overnieuw beginnen. 
Het is toch niet m'n daily phone.. dus dat scheelt.
Het is toch niet m'n daily phone.. dus dat scheelt.
Als hij ooit unlockt is geweest via HtcDev / S-On blijft er altijd Relock staan hoor. Ook als je -T of -I doet.
Wat ze daar mee bedoelen is eerder dat je hem met -I kan locken zodat "ze" nooit zien dat hij via S-Off unlockd is geweest.
Wat ze daar mee bedoelen is eerder dat je hem met -I kan locken zodat "ze" nooit zien dat hij via S-Off unlockd is geweest.
je kan gewoon tempered weg halen ./revone -t
je kan gewoon Locken, ipv Relocken... ./revone -l
en via fastboot oem writesecureflag 3, heb je weer S-ON
heb ik ook paar keer gedaan, en had gewoon locked, s-on, en geen tempered en relocked in beeld
ik kreeg wel update binnen en was S-OFF, bootloader unlocked en rooted.. en nu nog steeds S-OFF, bootloader unlocked, maar wel unrooted, maar kwestie van supersu opnieuw flashen
reden dat je update misschien niet lukt.. heb je een custom recovery geinstalleerd?
ik had om superSU te flashen, gewoon fastboot boot cwm.img gedaan, ipv fastboot flash..
ps. sinds update, werkt fastboot niet meer haha
wilde fastboot boot cwm.img doen, blijft telefoon hangen in bootloader
je kan gewoon Locken, ipv Relocken... ./revone -l
en via fastboot oem writesecureflag 3, heb je weer S-ON
heb ik ook paar keer gedaan, en had gewoon locked, s-on, en geen tempered en relocked in beeld
ik kreeg wel update binnen en was S-OFF, bootloader unlocked en rooted.. en nu nog steeds S-OFF, bootloader unlocked, maar wel unrooted, maar kwestie van supersu opnieuw flashen
reden dat je update misschien niet lukt.. heb je een custom recovery geinstalleerd?
ik had om superSU te flashen, gewoon fastboot boot cwm.img gedaan, ipv fastboot flash..
ps. sinds update, werkt fastboot niet meer haha
wilde fastboot boot cwm.img doen, blijft telefoon hangen in bootloader
word ff op xda kijkenC:\adb>fastboot boot cwm.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 1.201s]
booting...
OKAY [ 0.002s]
finished. total time: 1.205s
[ Voor 20% gewijzigd door SuperVeloce op 15-07-2013 22:01 ]
Net de 2.24 firmware geflashed op de Viperone. En Elementalx 2.6 bèta. Touchscreen responsiveness is inderdaad verbeterd.
Alles draait als een zonnetje.
Alles draait als een zonnetje.
.
Help. Ik zit mij helemaal suf te lezen op XDA en hier maar ik kom er niet uit.
Ik wil de 4.2.2 update hebben. Mijn toestel is een HTC__E11. Ik heb CWM er op staan als custom recovery. De standaard upgrade mislukt (om die reden?) dan ook. Ik kan nergens een stock recovery vinden die werkt, ik heb er al velen geprobeerd maar helaas. Groene pijltjes, rode driehoekjes, zwart scherm, het lijkt allemaal niet te werken, Mijn eigen nandroid backup van stock ben ik eerder al eens kwijtgeraakt.
Als ik CWM flash, heb ik weer een werkend toestel, maar geen 4.2.2.
Hoe nu verder?
Ik wil de 4.2.2 update hebben. Mijn toestel is een HTC__E11. Ik heb CWM er op staan als custom recovery. De standaard upgrade mislukt (om die reden?) dan ook. Ik kan nergens een stock recovery vinden die werkt, ik heb er al velen geprobeerd maar helaas. Groene pijltjes, rode driehoekjes, zwart scherm, het lijkt allemaal niet te werken, Mijn eigen nandroid backup van stock ben ik eerder al eens kwijtgeraakt.
Als ik CWM flash, heb ik weer een werkend toestel, maar geen 4.2.2.
Hoe nu verder?
[ Voor 15% gewijzigd door Pogostokje op 15-07-2013 23:00 ]
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Je installeert een 4.2.2 ROM (TrickDroid, ARHD)
Best simpel.
Best simpel.
Ik had de stock firmware 1.29.401.13 ruu .zip gevonden
http://mobilefirmware.com.../product&product_id=17922
deze gedownload en in m'n adb folder gezet, naam gewijzigd in firmware.zip
toen bootloader gelocked
C:\adb\adb shell
adb> cd /data/local/tmp
adb> data/local/tmp > chmod 755 revone
adb> data/local/tmp > ./revone -l
adb> data/local/tmp > ./revone -t
CTRL+C
C:\adb\adb reboot-bootloader
toen naar fastboot
C:\adb\fastboot oem rebootRUU
je telefoon reboot en je krijgt zilvere htc letters
C:\adb\fastboot flash zip firmware.zip
je telefoon zal de zip naar je telefoon kopieren en proberen te flashen
geeft een fout melding
en dan doe je het nog een keer
vervolgen komt er groene balk die vordering toont van firmware flashen, balkje word niet 100%
maar in je cmd promt staat dat het gelukt is
C:\adb\fastboot reboot-bootloader
ga je weer naar fastboot
C:\adb\fastboot oem writecid HTC__E11
C:\adb\fastboot reboot
en als goed is kan je dan handmatig checken op update
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358738
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2182823
en in vervolg als je een custom recovery nodig hebt
ipv fastboot flash cwm.img of trwp.img
gewoon fastboot boot cwm.img
dan gebruik je het 1x en blijft je stock recovery op je telefoon
http://mobilefirmware.com.../product&product_id=17922
deze gedownload en in m'n adb folder gezet, naam gewijzigd in firmware.zip
toen bootloader gelocked
C:\adb\adb shell
adb> cd /data/local/tmp
adb> data/local/tmp > chmod 755 revone
adb> data/local/tmp > ./revone -l
adb> data/local/tmp > ./revone -t
CTRL+C
C:\adb\adb reboot-bootloader
toen naar fastboot
C:\adb\fastboot oem rebootRUU
je telefoon reboot en je krijgt zilvere htc letters
C:\adb\fastboot flash zip firmware.zip
je telefoon zal de zip naar je telefoon kopieren en proberen te flashen
geeft een fout melding
en dan doe je het nog een keer
vervolgen komt er groene balk die vordering toont van firmware flashen, balkje word niet 100%
maar in je cmd promt staat dat het gelukt is
C:\adb\fastboot reboot-bootloader
ga je weer naar fastboot
C:\adb\fastboot oem writecid HTC__E11
C:\adb\fastboot reboot
en als goed is kan je dan handmatig checken op update
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2358738
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2182823
en in vervolg als je een custom recovery nodig hebt
ipv fastboot flash cwm.img of trwp.img
gewoon fastboot boot cwm.img
dan gebruik je het 1x en blijft je stock recovery op je telefoon
[ Voor 12% gewijzigd door SuperVeloce op 15-07-2013 23:25 ]
Hele goeie tips! Bedankt. Helaas heb ik weer iets bijzonders:
sending 'zip' (956652 KB)...
OKAY [ 45.060s]
writing 'zip'...
(bootloader) signature checking...
FAILED (remote: 12 signature verify fail)
Als ik de phone opstart heb ik ook geen internal geheugen meer ("insert SD card") en via de computer heb ik een simulated legacy filesystem wat leeg is.
Volgens mij gaat er iets niet goed...
sending 'zip' (956652 KB)...
OKAY [ 45.060s]
writing 'zip'...
(bootloader) signature checking...
FAILED (remote: 12 signature verify fail)
Als ik de phone opstart heb ik ook geen internal geheugen meer ("insert SD card") en via de computer heb ik een simulated legacy filesystem wat leeg is.
Volgens mij gaat er iets niet goed...
heb je wel eerst je CID veranderd in 11111111 ?
11111111 is supercid, hiermee kan je elke ruu installeren
Elke RUU die geen MID check doet toch? Ik had hier namelijk best wat moeite mee toen ik naar de GoogleEdition Rom wilde.SuperVeloce schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:06:
heb je wel eerst je CID veranderd in 11111111 ?
Ik denk dat het probleem van de SD kaart een groter probleem is momenteel:
>fastboot oem writecid 11111111
...
(bootloader) [SD_ERR] The project does not support SD card
(bootloader) E0902910 E0902E20
Dat ding is 'weg'. CWM, die er nog op staat, kan hem ook niet mounten of formateren.
Het zoekt zo rottig op google, ik ken de zoektermen niet en er zijn daarnaast ook nogal wat HTC One <iets> modellen met hun eigen eigenaardigheden.
>fastboot oem writecid 11111111
...
(bootloader) [SD_ERR] The project does not support SD card
(bootloader) E0902910 E0902E20
Dat ding is 'weg'. CWM, die er nog op staat, kan hem ook niet mounten of formateren.
Het zoekt zo rottig op google, ik ken de zoektermen niet en er zijn daarnaast ook nogal wat HTC One <iets> modellen met hun eigen eigenaardigheden.
Er zijn op XDA wel meer mensen die dat krijgen helaas.
Een andere RUU proberen misschien?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=39588860
Of aangezien CWM er nog op staat, deze Nederlandse Nandroid
http://bugsylawson.com/fi...kup-cid-htc-e11-12940112/
Een andere RUU proberen misschien?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=39588860
Of aangezien CWM er nog op staat, deze Nederlandse Nandroid
http://bugsylawson.com/fi...kup-cid-htc-e11-12940112/
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 16-07-2013 00:19 ]
Er staan 2 HTC Europe's op die site, de eerste heeft (denk ik) dit veroorzaakt. Ik kan die andere proberen maar ik ben wat huiverig voor RUU files nu.
CWM kan ik toch niet gebruiken aangezien ik de ZIP file van nadroid nergens kan plaatsen?
CWM kan ik toch niet gebruiken aangezien ik de ZIP file van nadroid nergens kan plaatsen?
[ Voor 9% gewijzigd door Pogostokje op 16-07-2013 00:36 ]
Dat is waar ja, niet aan gedacht
Probeer deze anders even. Nee heb je toch al.
http://bugsylawson.com/fi...release-310878-signedexe/
Probeer deze anders even. Nee heb je toch al.
http://bugsylawson.com/fi...release-310878-signedexe/
En als je eens met deze files en methode aan de slag gaat?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=43551752
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=43551752
.
Als je nog in de recovery kan komen, doe eens een factory reset. Dat probleem heb ik ook gehad met het prutsen met s-off en een reset verhielp het probleem met m`n sd-card.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
en anders kijken of je een mapje sdcard kan aanmaken
Ik zit momenteel op het werk, ik ga zodra ik thuis ben alle suggesties proberen.
Gelukkig kan ik nog in de bootloader en CWM komen, dat geeft wat hoop.
Gelukkig kan ik nog in de bootloader en CWM komen, dat geeft wat hoop.
Verwijderd
Ik heb zojuist even een oude nandroid terug gezet om de update binnen te halen, en zo ook de de nieuwe Hboot en radio te hebben zonder s-off te hoeven gaan. Maar ik heb nog geen update binnen met CID HTC__E11. Moet ik om voor een update te checken ook weer de stock recovery terug flashen? (voor het installeren van de update sowieso, maar alleen voor het checken?) En ook inloggen bij HTC account en google?
Je moet Relocken (of locken via S-OFF) en de standaard Recovery installeren.
Ik ben nu Tampered, Locked en S-On. 
En heb CWM er nog steeds op staan. Die wil ik weg hebben!

En heb CWM er nog steeds op staan. Die wil ik weg hebben!
[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 16-07-2013 13:50 ]
Verwijderd
Ook om alleen te zien of de update er al is? Nee toch?Donstil schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:44:
Je moet Relocken (of locken via S-OFF) en de standaard Recovery installeren.
Ja dacht het wel. Zal wel iets anders booten ofz.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:56:
[...]
Ook om alleen te zien of de update er al is? Nee toch?
(Als het je om die radio en hBoot te doen is kan je ze beter van XDA plukken, ben je sneller klaar. Radio is zo te flashen en hBoot eventueel ook. Het kan alleen wel zijn dat je dan S-off verliest.)
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 16-07-2013 14:11 ]
Oke. Ben nu weer Locked, S-On en weer een Stock Rom.
Heb nu wel 1.29.401.13 i.p.v. 1.29.401.16 en nu vind m'n One geen 4.2.2 update meer.
Andere mensen met .13 wel gewoon de update?
Heb nu wel 1.29.401.13 i.p.v. 1.29.401.16 en nu vind m'n One geen 4.2.2 update meer.

Verwijderd
Ik heb twee vrienden met een One, een ervan heeft .16 en de update binnen, de andere heeft .13 en nog geen update binnen. Ik heb een nandroid met .16 terug gezet en heb ook nog geen update. Allemaal CID HTC__E11. Ik check morgen nog wel een keerRivanov schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:45:
Heb nu wel 1.29.401.13 i.p.v. 1.29.401.16 en nu vind m'n One geen 4.2.2 update meer.![]()
Zonder stock recovery heeft een vriend van mij wel de update ontvangen, moet alleen wel de stock recovery hebben om te installerenDonstil schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:09:
[...]
Ja dacht het wel. Zal wel iets anders booten ofz.
(Als het je om die radio en hBoot te doen is kan je ze beter van XDA plukken, ben je sneller klaar. Radio is zo te flashen en hBoot eventueel ook. Het kan alleen wel zijn dat je dan S-off verliest.)
Het gaat me inderdaad om de radio en Hboot. Alleen wil ik niet S-off. Daarom wacht ik op de update. Radio is toch ook alleen te flashen met S-Off?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 16:04 ]
Toen ik .16 had kreeg ik wel de update. Maar die wilde dus niet installeren. 
Nu maar even wachten tot .13 de update krijgt..
Verwijderd
Het kan dus aan de firmware liggen of je de update krijgt of niet? Dan ga ik even wat andere nandroids opzoekenRivanov schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:15:
Toen ik .16 had kreeg ik wel de update. Maar die wilde dus niet installeren.
Even een update van mijn gevalletje!
De phone doet het weer. Gelukkig, mag ik wel zeggen.
De SD kaart werd dus niet meer herkend (dus ik kon ook niks doen met files van/naar de PC) en hij wilde op een gegeven moment ook niet meer WiFi aktiveren. Ik kon gelukkig nog wel gewoon in de bootloader en CWM komen. Daar is de optie om een ROM met 'sideload' te installeren. Ik heb ARHD 12 gedownload op de PC en via
adb sideload romnaam.zip
werd de Aroma installer gestart en met wat geklooi (geen touchscreen herkenning) kreeg ik de boel geinstalleerd. De SD kaart was daarna ook weer zichtbaar. ARHD lijkt op het eerste gezicht een prima ROM voor wat ik er van wil.
Bedankt allemaal voor de tips, het heeft mij zeker op het spoor gezet van de oplossing.
Het probleem van het niet herkennen van de SD kaart is overigens vrijwel zeker ontstaan door het flashen van een RUU die kennelijk niet de juiste was of iets dergelijks.
Het enige wat ik dus niet heb is een werkende stock recovery. Had ik dat maar geweten destijds voor ik er CWM overheen gooide.
* Pogostokje is blij!
De phone doet het weer. Gelukkig, mag ik wel zeggen.
De SD kaart werd dus niet meer herkend (dus ik kon ook niks doen met files van/naar de PC) en hij wilde op een gegeven moment ook niet meer WiFi aktiveren. Ik kon gelukkig nog wel gewoon in de bootloader en CWM komen. Daar is de optie om een ROM met 'sideload' te installeren. Ik heb ARHD 12 gedownload op de PC en via
adb sideload romnaam.zip
werd de Aroma installer gestart en met wat geklooi (geen touchscreen herkenning) kreeg ik de boel geinstalleerd. De SD kaart was daarna ook weer zichtbaar. ARHD lijkt op het eerste gezicht een prima ROM voor wat ik er van wil.
Bedankt allemaal voor de tips, het heeft mij zeker op het spoor gezet van de oplossing.
Het probleem van het niet herkennen van de SD kaart is overigens vrijwel zeker ontstaan door het flashen van een RUU die kennelijk niet de juiste was of iets dergelijks.
Het enige wat ik dus niet heb is een werkende stock recovery. Had ik dat maar geweten destijds voor ik er CWM overheen gooide.
* Pogostokje is blij!
[ Voor 4% gewijzigd door Pogostokje op 16-07-2013 20:24 ]
Ik had eerst 1.29.401.16 en had er Android Revolution 12 op gezet, had nog hboot 1.44.. via een zip kreeg ik 1.54.. maar toen wilde ik telefoon terug naar stock zetten, omdat ik dacht dat ik een defect had..Rivanov schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:45:
Heb nu wel 1.29.401.13 i.p.v. 1.29.401.16 en nu vind m'n One geen 4.2.2 update meer.![]()
Kon 1.29.401.16 nergens vinden, dus heb 1.29.401.13 erop gezet; http://mobilefirmware.com.../product&product_id=17922
Toen weer via revone S-OFF, bootloader unlocked en rooted
recovery heb ik nooit veranderd gehad, wel keer via fastboot boot een custom recovery gestart voor root
Maar ik kreeg toen de update uitrolde, gewoon OTA binnen
1.29.401.13 met HTC__E11 en alles was unlocked
Zo.. dat is even een opluchting hahahPogostokje schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:23:
Even een update van mijn gevalletje!
* Pogostokje is blij!
Da's lekker vaag dan..SuperVeloce schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:46:
[...]
Ik had eerst 1.29.401.16 en had er Android Revolution 12 op gezet, had nog hboot 1.44.. via een zip kreeg ik 1.54.. maar toen wilde ik telefoon terug naar stock zetten, omdat ik dacht dat ik een defect had..
Kon 1.29.401.16 nergens vinden, dus heb 1.29.401.13 erop gezet; http://mobilefirmware.com.../product&product_id=17922
Toen weer via revone S-OFF, bootloader unlocked en rooted
recovery heb ik nooit veranderd gehad, wel keer via fastboot boot een custom recovery gestart voor root
Maar ik kreeg toen de update uitrolde, gewoon OTA binnen
1.29.401.13 met HTC__E11 en alles was unlocked
Heb nu de volgende gegevens. Dat is gewoon normaal toch?

het zou wel moeten werken, maar de update is sinds gisteren even stop gezet, vanwege een fout
zodra dat opgelost is, rolt de update verder uit.. dus nu geduld hebben
Ik heb een T-Mobile branded telefoon (merk je verder niets van, alleen trage updates) dus ik rooten en de Viper rom er op. Moet zeggen dat ik in de prijktijk nauwelijks verschil merk met de stock rom en 4.1, oke je kan extreem veel instellen met de Viper rom maar dat doe ik allemaal toch niet.
Met andere woorden HTC heeft wat mij betreft echt knap werk geleverd met dun software aangezien de modders er (voor mij) eigenlijk niets aan hebben verbeterd. Was vroeger met de Desire wel anders...
Wat is voor jullie het voordeel van een custom Sense rom? Stock android is een ander verhaal natuurlijk...
Met andere woorden HTC heeft wat mij betreft echt knap werk geleverd met dun software aangezien de modders er (voor mij) eigenlijk niets aan hebben verbeterd. Was vroeger met de Desire wel anders...
Wat is voor jullie het voordeel van een custom Sense rom? Stock android is een ander verhaal natuurlijk...
LOL. Serieus? Dat is wel héél toevallig.SuperVeloce schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:20:
het zou wel moeten werken, maar de update is sinds gisteren even stop gezet, vanwege een fout
Andere kernels sweep2wake en BLN is voor mij een belangrijke.westergas schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:41:
Ik heb een T-Mobile branded telefoon (merk je verder niets van, alleen trage updates) dus ik rooten en de Viper rom er op. Moet zeggen dat ik in de prijktijk nauwelijks verschil merk met de stock rom en 4.1, oke je kan extreem veel instellen met de Viper rom maar dat doe ik allemaal toch niet.
Batterijduur is beter met custom rom/kernel.
De volume steps
Buttonmapping
En het feit dat je op deze manier altijd snel de laatste build hebt.
En ach dat je m kan customizen is leuk. Maar niet de belangrijkste.
.
Een custom kernel hoeft niet beter te zijn, ook niet qua accduur...wackidth schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:07:
[...]
Andere kernels sweep2wake en BLN is voor mij een belangrijke.
Batterijduur is beter met custom rom/kernel.
De volume steps
Buttonmapping
En het feit dat je op deze manier altijd snel de laatste build hebt.
En ach dat je m kan customizen is leuk. Maar niet de belangrijkste.
Als je kijkt naar de custom rom Android Revolution HD12.1.. Hier zit de standaard kernel in verwerkt..
Wanneer er hard bewijs is dat een custom kernel beter/sneller/energiezuiniger is, zou deze wel in het standaard pakket hebben gezeten, toch.?
Trouwens met HW overlay uitgeschakeld en animatie schaal op 0,5% vind ik de standaard kernel veel soepeler aanvoelen
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Maar je zit nu in rooten/custom rom topic.. als je meteen 4.2.2 wilt, kan je ook gewoon Android Revolution HD 12.1 op je telefoon zetten, ziet er stock uit, is klein beetje tweaked.. moet je erna nog een zip installeren voor nieuwe radio+hboot enzoVerwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:40:
Voor de mensen die ook nog zitten te wachten op de update (m.a.w. een melding krijgen dat hij niet beschikbaar is)
Net bevestigd gekregen van HTC Webcare dat er een tijdelijke stop is in de update naar Android 4.2.2 i.v.m. problemen.
edit: De update wordt momenteel aangepast. Het was een kleine fout, dus laten we hopen dat het niet lang meer duurt.
Op deze manier behoud je de oude firmware, deze zal je later pas kunnen updaten..SuperVeloce schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:44:
[...]
[...]
Maar je zit nu in rooten/custom rom topic.. als je meteen 4.2.2 wilt, kan je ook gewoon Android Revolution HD 12.1 op je telefoon zetten, ziet er stock uit, is klein beetje tweaked.. moet je erna nog een zip installeren voor nieuwe radio+hboot enzo
Wanneer je de OTA update hebt gedaan heb je wel de 4.2.2 firmware..
Maar door die OTA is je HBOOT ook geudate, deze kunt je niet unlocken (S-Off), alleen de HBOOT versie 1.44 kun je unlocken..
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Sinds ik de Google Edition RUU heb gedraait heb ik HBoot 1.54.
Deze staat alleen nog wel op S-Off, Betekend dit dat ik de renove features nog kan uitvoeren?
Deze staat alleen nog wel op S-Off, Betekend dit dat ik de renove features nog kan uitvoeren?