Gevonden! stond inderdaad achter op het boekje, laatste pagina was gevouwen dus had de code niet gezien en in het boekje zelf stond dat de code op de verpakking van het spel moest staan
Overigens, als een PES speler van het eerste uur heb ik inmiddels aardig wat potjes onder de riem en zal binnenkort even een uitgebreidde degelijke review schrijven.
Eerste paar punten die me sowieso opgevallen zijn:
- Speelt wel significant anders dan voorgaande delen (logisch natuurlijk)
- Er is voor zover ik kan zien wel veel meer aandacht besteed aan de speler physics. Ik vind dat de spelers een stuk natuurlijker bewegen, vooral wanneer ze elkaar raken. (C Ronaldo bijvoorbeeld heeft in het spel dat typische loopje wat hij in het echt ook heeft).
- Spelers worden tegen het einde van de wedstrijd weer echt zichtbaar en merkbaar moe en slordig.
- Op standaard snelheid voelen de spelers nog wel eens raar plakkerig aan, soms kan een speler van de tegenstander ogenschijnlijk zonder problemen bijna dwars door 3 man heen lopen die als verlamd lijken en amper een poot uitsteken.
- Vrije trappen nemen is makkelijker geworden, waar je in het vorige deel praktisch nooit er een in kon schieten gaat dat nu makkelijker.
- Er is veel meer mogelijk met betrekking tot het instellen en tweaken van je besturing. Hier zit ook gelijk een hoop frustratie in denk ik voor velen die het spel spelen maar gewend waren aan de speelstijl van vorige delen. Het kost een tijdje spelen en aanpassen van de instellingen om het zo te krijgen als je zelf prettig vind. Ik zelf vind de vooral "basic" instellingen erg fijn omdat die het meeste lijken op hoe voorgaande delen speelden.
- De in game muziek vind ik persoonlijk echt bagger, dat was in het vorige deel veel beter verzorgd
- De AI van de keeper kan wel een update gebruiken, soms gaat een bal door z'n armen heen op een manier dat ik niet helemaal normaal vind.
- Misschien niet opvallend maar blijft wel aanwezig (of afwezig): de licenties en dit jaar de spaanse stadions, natuurlijk is dit met een downloadable option file zo te verhelpen maar het blijft erg jammer, hoewel Konami er niets aan kan doen dat EA de boel exclusief op koopt.
Eerste conclusie:
De aanpasbaarheid van het spel aan je eigen wensen is echt vooruit gegaan. Daarmee richt het spel zich wel erg op de "gevorderde" speler die veel diepgang zoekt in het spel, mensen die een spel zoeken wat je in je playstation of andere console stopt en gelijk kan masteren kunnen PES beter links laten liggen denk ik.
Adjust non olet, plerumque...