Toon posts:

Pro Evolution Soccer 2014

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:26
Ik speel al PES sinds het nog International Superstar Soccer heette en op de SNES uitkwam.

Was toen veel leuker als FIFA International Soccer. En toen had je ook nog Sensible Soccer :D

Enfin, times change. Je merkt gewoon dat gamers steeds meer eisen gaan stellen aan voetbal games. En ik denk zelfs dat Konami binnenkort nog meer achter gaat lopen als we op Next Gen overgaan. EA heeft veel meer resources / budget om daarvoor te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:09

Tweakjur

Redacteur
Mja.. je kunt er van vinden wat je wilt. Ik ken genoeg mensen die afknappen op het gebrek aan licenties. Letterlijke tekst: "Ik ga toch niet met die nepclubs spelen?"

Niet iedereen weet uberhaupt van option files, of hoe je ze installeert. Ik deed vroeger niet anders. Ik was altijd aan t kijken wat voor updates er waren voor mn PS2. Man, die dingen veranderden het hele spel, was geweldig!

Wij kijken niet alleen wat PES-veteranen aan een game hebben, maar ook of de mainstream/instappers er iets mee kunnen. Dan zijn dingen als licenties ineens een stuk belangrijker.

Overigens, wat betreft de stadions: dat zijn er inderdaad meer. Konami heeft ze netjes verstopt ;) maar ze zijn er. Heb een voetnoot bij de review en de videoreview geplaatst.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
denPes schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 01:19:
[...]

De gameplay van PES 2014is na enige oefening fenomenaal. Er is geen enkel ander voetbalspel waarin je zulke vrijheid van je spel hebt.

Met de volgende settings:
pass support op nul
through ball op advanced
shot op Basic (dit om het niet te frustrerend te maken tijdens het leren van het passing systeem)
auto feint off

Oefen eerst op regular. En op een gegeven moment, als je het onder de knie hebt, kom je er achter hoe super deze PES weer is.

(wat ik nog altijd spijtig vind is dat wanneer passing op basic staat, en spel knullig verloopt. Dit voor de mensen die er niet zoveel tijd in willen steken)
Diep respect dat je het zo kunt spelen, ik kan dan maximaal 4 keer passen voordat het verkeerd gaat en ik weer een goal van Sparta Praag tegen krijg :P

1 keer net met te veel power passen en het is inleveren. Ik hou het even bij pass support op 2 en normale through balls :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
JJJur schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:51:
[...]

Niet mee eens. Het is bedrijvenspel, ja, maar uiteindelijk heeft de gamer er last van. EA heeft misschien meer geld, maar heeft dat geld ook gewoon zelf verdiend. Waarom is dat oneerlijk? Licenties zijn populair bij een grote mainstream. Die investering heeft zich voor EA allang terugbetaald. Daar is niets oneerlijk aan, dat is gewoon bedrijfsvoering. Moet je Konami dan maar in bescherming nemen omdat ze hun zaakjes op dat vlak minder goed voor elkaar hebben dan EA?

Natuurlijk is een option file zo gedownload, maar dat is een tussenstap. Staat overigens wel in de review hoor, dat dat een optie is. (option file, optie.. HAHAHA. ;))

Ik til me overigens niet zo zwaar aan de ontbrekende namen. North London.. jammer, maar ik kan er mee leven. Maar dat er maar vijf (!!) stadions in zitten vind ik wel triest. Zijn ook alleen maar grote stadions. Sta je dan, als je met RKC speelt. Heb je ineens 50.000 man op de tribune. Speel je als Ajax, gaat de commentator een heel verhaal afsteken over het Estadio blablabla... zo jammer.
De gamer heeft er door EA last van. Zij kopen letterlijk de licenties zo af, dat Konami niet eens meer kan onderhandelen. Ze kopen exclusiviteit, waarmee ze de concurrentiestrijd dus door een zak geld winnen. EA zal door deze manier van zaken doen meer geld verdienen dan Konami, waardoor onderhandelingsmogelijkheden verder weg zullen raken enz, etc. Ik snap dat dat bedrijfsvoering is, maar eerlijke concurrentie is het niet.

Op het moment dat EA een normale, marktconforme prijs voor de licenties zou betalen, zouden ze die exclusiviteit niet krijgen. Ze zullen namelijk dermate veel betalen, dat het voor de voetbalbonden minder oplevert als ze ook een licentiedeal met Konami zouden maken.

Licenties kopen: prima. Licenties afkopen: concurreren op geld. Stel je voor dat er een derde developer met een voetbalspel wil komen...die krijgen straks geen enkele licentie meer.

p.s. Je option file grap is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:15
Leuk hoor dat het loopt wanneer je alle assists uit zet, ik ben liefhebber van de sport, maar het moet wel een spelletje blijven en dit lijkt toch wel naar SIM te neigen met zo'n hoge learncurve.

Ik houd het dit jaar op FIFA

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

okaydanny schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:26:
Leuk hoor dat het loopt wanneer je alle assists uit zet, ik ben liefhebber van de sport, maar het moet wel een spelletje blijven en dit lijkt toch wel naar SIM te neigen met zo'n hoge learncurve.

Ik houd het dit jaar op FIFA
Ik speel ook wel eens een race spel. Maar ik ga geen IRacing spelen omdat ik geen zin heb in de hoge leer curve. Ik speel daarom liever Dirt 3. Maar het is goed dat IRacing bestaat voor de liefhebber. En dat niet elk software bedrijf dumbed down race spellen gaat maken om mij en het grote publiek, die niet teveel moeite willen doen, eerder hun beloningen te geven in het spel.

Idem voor games gelijk PES en ARMA. Beide ook games met een redelijke leercurve die velen graag spelen (waaronder ik).

Overigens valt het met de leercurve van PES op volledig manual en advanced wel mee. Je moet er inderdaad wat tijd in steken, maar je krijgt er ook wat voor terug, namelijk een game die je het hele jaar kunt spelen, ipv na een maand of 2 weg te leggen, omdat je het wel gezien hebt.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:47
Ben een echte FIFA speler, heb wel een aantal PES delen liggen voor de achivements, en vond PES 6 echt een geweldig spel ( wel moeilijk)

Maar nu vind ik FIFA 14 wel leuk maar toch wil ook wel PES spelen, alleen jammer dat er online dus veel lag is.

Valt er nog wel mee te spelen op dit moment? Of ga ik me alleen maar ergeren? Heb vandaag meerdere keren getwijfeld om het spel te bestellen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:30
Mars18 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:13:
Valt er nog wel mee te spelen op dit moment? Of ga ik me alleen maar ergeren? Heb vandaag meerdere keren getwijfeld om het spel te bestellen.
Mijn ervaring is dat 4 op de 5 potjes normaal zijn te spelen. Echter ontkom je er niet aan dat je af er toe een speler treft uit een land waar de verbindingen op z'n minst gezegd nou niet optimaal zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort ook deze nieuwe editie van PES (PS3) en mij valt op dat er steevast in de 16-meter, waar het druk is en vermoedelijk veel rekenkracht gevraagd wordt, een soort framerate drop ontstaat. Dan beweegt alles in slow motion. Zodra je dan uitverdedigt schiet het tempo weer naar normaal. Heel hinderlijk. Meer mensen last daarvan?

Online lijkt dat trouwens meer regel dan uitzondering te zijn. Dat kan lag zijn, maar voor mijn gevoel is het niet zozeer lag als wel gewoon een vertraging van de graphics.

Verder vind ik het wel weer echt een uitdagend spel. Je hebt weer die mooie (frustrerende) ervaring dat je na een jaar spelen weer opnieuw moet leren fietsen. Maar dat advanced-gebeuren spreekt me wel aan, vooral als een through ball precies gegeven wordt zoals je het had bedoeld. Dat maakt dan weer al die kutballen in een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:33
Ben nu PES 2014 aan het spelen omdat ik FIFA nog niet volledig kan spelen ivm met snoepjes (wil beide testen eer ik koop).
Maar ik vind dat PES niet echt soepel bij mij loopt. Kortom, mijn systeem zal wel wat aan het verouderen zijn. Ik speel op 1280x720.
Hieronder een afbeelding van mijn specs:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/k9rzwzy7v/Naamloos.png
Ligt dus aan mijn vram? Zit nu te dubben wat ik beter aan kan schaffen: nieuwe cpu etc of nieuwere videokaart? Zie ook de system requirements eronder.

Ben verder wat aan het oefenen maar de trainingsoefeningen van bijvoorbeeld expert...dat gaat me niet lukken. Wat moet ik doen om bijv. trucjes te doen? Iets met de rechterstick maar moet ik die dan ook steeds indrukken of juist niet?
Ik doe het soms wel maar allemaal per ongeluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:15
Core 2 duo is uit het stenen tijdperk, tijd voor een i5/i7

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Kan niks uit het plaatje opmaken, vram is onboard videokaart? voor gamen geldt altijd, videokaart is het belangrijkst en PES is niet eens een zware game. Ik draai met m'n budget 7790 (kost rond de 100euro waarvan ik een stel had aangeschafd voor bitcoin minen) op 1680x1050 en high settings.

Ik heb met m'n PC versie ook helemaal geen last van al die vertragingen voor het doel die ik met de PS3 demo wel had, ziet er ook gelijk stukken beter uit.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Vram is het video geheugen van mijn 5770. Heb 512 en hij heeft liever iets meer.
Die 7790 zal niet veel sneller zijn dan mijn kaart. Eerste getal is generatie, tweede getal duidt vaak op snelheid heb ik het idee.

Wat voor cpu heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 19:47
ob3lix schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:19:
[...]

Mijn ervaring is dat 4 op de 5 potjes normaal zijn te spelen. Echter ontkom je er niet aan dat je af er toe een speler treft uit een land waar de verbindingen op z'n minst gezegd nou niet optimaal zijn. :9
Hmm, zal de demo eens downloaden kijken hoe het speelt.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Harribo schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:43:
Ben nu PES 2014 aan het spelen omdat ik FIFA nog niet volledig kan spelen ivm met snoepjes (wil beide testen eer ik koop).
Maar ik vind dat PES niet echt soepel bij mij loopt. Kortom, mijn systeem zal wel wat aan het verouderen zijn. Ik speel op 1280x720.

Ligt dus aan mijn vram? Zit nu te dubben wat ik beter aan kan schaffen: nieuwe cpu etc of nieuwere videokaart? Zie ook de system requirements eronder.
Ik heb een pc met e6500, 4gb ram en videokaart hd7770.
Draai gewoon op 1920*1080 zonder problemen.

Ik denk inderdaad dat het je vram in combinatie met je normale ram is aangezien jouw CPU beter is dan die van mij. :)

edit. deze videokaart: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5 , niet echt spectaculair dus.

[ Voor 12% gewijzigd door ob3lix op 07-10-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ob3lix schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:28:
[...]

Ik heb een pc met e6500, 4gb ram en videokaart hd7770.
Draai gewoon op 1920*1080 zonder problemen.

Ik denk inderdaad dat het je vram in combinatie met je normale ram is aangezien jouw CPU beter is dan die van mij. :)

edit. deze videokaart: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5 , niet echt spectaculair dus.
Dank!
Ik keek even hier naar en ik heb besloten een videokaart te kopen.
Minimaal 3 treden omhoog kopen anders heeft het weinig zin om te upgraden stond erbij. Dus ik heb nu op mp geboden op een 5870, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Harribo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:45:
[...]

Dank!
Ik keek even hier naar en ik heb besloten een videokaart te kopen.
Minimaal 3 treden omhoog kopen anders heeft het weinig zin om te upgraden stond erbij. Dus ik heb nu op mp geboden op een 5870, ben benieuwd.
dit in combinatie met wat extra geheugen dan kun je er weer even tegen.
vind 2gb toch echt wel magertjes, anders wordt dat weer je bottleneck. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb PES 2014 op mijn Xbox en krijg de update (Die schijnbaar commentaar en dergelijke sloopt?) met geen mogelijkheid binnen. Downloaden gaat met 1% per 1 a 2 minuten en na 2x 1,5 uur wachten 2x de melding dat de download corrupt was :( Iemand een tip hoe ik hem toch up to date krijg?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08
Ik heb pes gekocht maar kan nergens de online pass code vinden, zou op de verpakking moeten zitten maar misschien ben ik scheel want ik zie hem niet? :( heb hem bij mediamarkt gekocht.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1nsane schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:08:
Ik heb pes gekocht maar kan nergens de online pass code vinden, zou op de verpakking moeten zitten maar misschien ben ik scheel want ik zie hem niet? :( heb hem bij mediamarkt gekocht.
Meestal staat de code in het boekje (of achterop) of een losse code op een apart blaadje. Was de verpakking geseald? Dan zou hij er gewoon in moeten zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

1nsane schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:08:
Bij mij staat ie op de achterkant van het instructieboekje (Xbox 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gevonden! stond inderdaad achter op het boekje, laatste pagina was gevouwen dus had de code niet gezien en in het boekje zelf stond dat de code op de verpakking van het spel moest staan :+

Overigens, als een PES speler van het eerste uur heb ik inmiddels aardig wat potjes onder de riem en zal binnenkort even een uitgebreidde degelijke review schrijven.

Eerste paar punten die me sowieso opgevallen zijn:

- Speelt wel significant anders dan voorgaande delen (logisch natuurlijk)

- Er is voor zover ik kan zien wel veel meer aandacht besteed aan de speler physics. Ik vind dat de spelers een stuk natuurlijker bewegen, vooral wanneer ze elkaar raken. (C Ronaldo bijvoorbeeld heeft in het spel dat typische loopje wat hij in het echt ook heeft).

- Spelers worden tegen het einde van de wedstrijd weer echt zichtbaar en merkbaar moe en slordig.

- Op standaard snelheid voelen de spelers nog wel eens raar plakkerig aan, soms kan een speler van de tegenstander ogenschijnlijk zonder problemen bijna dwars door 3 man heen lopen die als verlamd lijken en amper een poot uitsteken.

- Vrije trappen nemen is makkelijker geworden, waar je in het vorige deel praktisch nooit er een in kon schieten gaat dat nu makkelijker.

- Er is veel meer mogelijk met betrekking tot het instellen en tweaken van je besturing. Hier zit ook gelijk een hoop frustratie in denk ik voor velen die het spel spelen maar gewend waren aan de speelstijl van vorige delen. Het kost een tijdje spelen en aanpassen van de instellingen om het zo te krijgen als je zelf prettig vind. Ik zelf vind de vooral "basic" instellingen erg fijn omdat die het meeste lijken op hoe voorgaande delen speelden.

- De in game muziek vind ik persoonlijk echt bagger, dat was in het vorige deel veel beter verzorgd

- De AI van de keeper kan wel een update gebruiken, soms gaat een bal door z'n armen heen op een manier dat ik niet helemaal normaal vind.

- Misschien niet opvallend maar blijft wel aanwezig (of afwezig): de licenties en dit jaar de spaanse stadions, natuurlijk is dit met een downloadable option file zo te verhelpen maar het blijft erg jammer, hoewel Konami er niets aan kan doen dat EA de boel exclusief op koopt.

Eerste conclusie:

De aanpasbaarheid van het spel aan je eigen wensen is echt vooruit gegaan. Daarmee richt het spel zich wel erg op de "gevorderde" speler die veel diepgang zoekt in het spel, mensen die een spel zoeken wat je in je playstation of andere console stopt en gelijk kan masteren kunnen PES beter links laten liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

@ 1nsane
Vrije trappen zijn inderdaad gemakkelijker geworden. De ingame muziek vind ik vrij releaxed. 't is eens wat anders. ;)

De keepers vind ik ook een groot minpunt. Ze zijn soms echt dramatisch.

Wat ik eigenlijk nog nooit online heb gemerkt bij PES 2013 is scripting (wel bij offline). Maar Gisteren speelde ik in pes 2014 een friendly online. Ik stond achter, en plots bij een aanval leek het als of ik wel moest gaan scoren.

Ik weet niet of het echt was, maar als je tamelijk veel wedstrijden speelt, krijg je toch een zeker gevoel, en dat gevoel week af bij die specifieke aanval. Het leek me te gemakkelijk te gaan. Zeker die laatste assist naar een speler van mij die net de gelijkmaker scoorde in de blessure tijd.

Zijn er meer die het idee hebben dat er nu ook online bepaalde scritping is toegepast? of was het misschien toch een samenloop van toevalligheden?

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Vrije trappen nog makkelijker? Maar alles tussen 18 en 25 meter was al geheid altijd een goal! Dus nu schiet je ze gewoon altijd erin of wat?. Niet om het 1 of ander maar vrije trappen waren in voorgaande pes delen toch erg makkelijk mee te scoren. Zeker rond 22 meter. Dat was 90% van de tijd een goal.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

Postius schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:41:
Vrije trappen nog makkelijker? Maar alles tussen 18 en 25 meter was al geheid altijd een goal! Dus nu schiet je ze gewoon altijd erin of wat?. Niet om het 1 of ander maar vrije trappen waren in voorgaande pes delen toch erg makkelijk mee te scoren. Zeker rond 22 meter. Dat was 90% van de tijd een goal.
Dan was jij een pak beter dan de meeste spelers. Want ik kreeg ze er in pes 2013 nauwelijks in, evenals de meeste van mijn online tegenstanders.

In pes 2014 vind ik dat je bij de vrije trappen vooraf meer informatie krijgt over de baan van je schot. Maar misschien heb ik iets gemist in pes 2013, en was dat daar ook mogelijk.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:13
Hoe zit het met de online community van PES 14 op de Xbox 360, zit te denken aan een overstap namelijk?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Tis niet te geloven maar ik zit me zo waar te vermaken met pes 2014.
Dat trage zorgt ervoor dat je ook tijd hebt om te anticiperen. Daar draait het om. Dat vind ik ook vrij realistisch.

Alleen ben ik niet zo goed in een bal controleren.. Of het is gewoon een drama in dit spel? Is er een speciale knop voor?
Dat manueel passen vind ik super. Gaat niet altijd goed maar dan weet ik tenminste nu ook 100 %zeker dat het aan mij heeft gelegen. Dat zorgt voor uitdaging.
Oh ja en trucs doen kom ik steeds maar niet achter wat de knoppen zijn. Iets met linker en rechterstick..

Ik heb nog niet online gespeeld maar dat lijkt me drama omdat het spel zelf al traag reageert en online ook altijd iets vertraging heeft..

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 12-10-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Zal wel aan mij liggen (spelen jullie met Barca ofzo ;) maar ik krijg vrijwel nooit een vrij trap meer toegekend in PES2014, hooguit 1 per wedstrijd volgens mij. Ben ook niet zo'n pingelaar daar niet van, maar ik krijg ook bijzonder weinig vrije trappen tegen, wat ik echt een zegen vind voor het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
denPes schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:52:
@ 1nsane
Vrije trappen zijn inderdaad gemakkelijker geworden. De ingame muziek vind ik vrij releaxed. 't is eens wat anders. ;)

De keepers vind ik ook een groot minpunt. Ze zijn soms echt dramatisch.

Wat ik eigenlijk nog nooit online heb gemerkt bij PES 2013 is scripting (wel bij offline). Maar Gisteren speelde ik in pes 2014 een friendly online. Ik stond achter, en plots bij een aanval leek het als of ik wel moest gaan scoren.

Ik weet niet of het echt was, maar als je tamelijk veel wedstrijden speelt, krijg je toch een zeker gevoel, en dat gevoel week af bij die specifieke aanval. Het leek me te gemakkelijk te gaan. Zeker die laatste assist naar een speler van mij die net de gelijkmaker scoorde in de blessure tijd.

Zijn er meer die het idee hebben dat er nu ook online bepaalde scritping is toegepast? of was het misschien toch een samenloop van toevalligheden?
Dat kan inderdaad best, konami heeft ook aangegeven dat spelers en team meer invloed kunnen ondervinden van zingende fans en ze zullen bijvoorbeeld als er kansen zijn op een gelijkmaker of de winnende goal in de laatste minuten meer hun best doen om nog te scoren , ik heb bij m'n eigen cluppie nu gezang uit echte wedstrijden geüpload en dan merk je nog veel meer dat het invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
denPes schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:21:
[...]

Dan was jij een pak beter dan de meeste spelers. Want ik kreeg ze er in pes 2013 nauwelijks in, evenals de meeste van mijn online tegenstanders.

In pes 2014 vind ik dat je bij de vrije trappen vooraf meer informatie krijgt over de baan van je schot. Maar misschien heb ik iets gemist in pes 2013, en was dat daar ook mogelijk.
Niet om op te scheppen ( Ja wel een beetje oke oke), ik stond in 2013 75ste van de wereld met mn MLO team. Maar ik ben gestopt vanwege alle disconnect cheaters. Als je eenmaal in de hoogste divisie zit bij PES of het nu MLO is of gewoon ranked. Het wordt dan onmogelijk. Iedereen disconnect cheat. De laagste divisies zijn online het leukste, want daarin wordt normaal gespeeld.

Maar ik was dus best redelijk ja, mn hoogste win rate was 73% (dus 73% winnen, 27% verloren of gelijk). Maar ik ben er mee gestopt en met heel pes want online is dus onspeelbaar sinds eigelijk al altijd. En ik vond het te slecht uitgevoerd om nog langer mijn tijd aan te verspillen. En singelplayer ben ik totaal niet van. Voetballen tegen een AI vind ik zo verschrikkelijk saai omdat iedere wedstrijd 100% hetzelfde verloopt. Een herhaling van zetten is. Bij de AI is het een kwestie van de optimale manier vinden om hem eruit te spelen te vinden, en dan kan je dat altijd toepassen. Iets wat bij mensen niet kan.

Maar ik heb dit jaar dus geen PES en ben het ook niet van plan. VInd het erg jammer, het is erg leuk maar ik speel het voor online en de competitie en als dat weer niet werkt, dan houdt het een keer op.

Vrije trappen, zijn echt waar, poep simpel. Ik kan wel wat guides opzoeken mocht je er behoefte aan hebben. Maar zelfs met spelers van PSV en Ajax kon je vrij simpel vrije trappen erin raggen vanaf +/- 22 meter. (meer dan 30 werd lastig zonder een goeie vrije trappen nemer). Om nog maar te zwijgen van jongens als Honda met hun dwarrelschot.

Vooral de Combinatie van extreem hard of extreem langzaam of een beetje hard schieten was altijd goed. Effecten had je vaak nie nodig. En hiernaast veel oefenen. Maar 50% van mijn vrije trappen op 20 meter ging er in, de andere 50% werd eruit gehaald (heb je met keepers van 90 :9 ). Maar ik was online altijd extreem voorzichtig om geen tackles tussen de 16 en 30 meter recht voor mn goal te maken. Liever een steekbal er doorheen dan een vrije trap zeg maar.

Oh en PES heeft van oudsher maar 2 soorten keepers: Extreem slecht of degelijk. Tussen grond is er niet. Beetje als in het echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
@ postius,

Ja dat disconnect cheaten vind ik ook erg triest, ik speelde zelf ook niet onverdienstelijk online, eigenlijk altijd 2 tegen 2 met een maat die het ook sinds deel 1 speelt al. Hoger dan + - 750 kwam ik echter nooit omdat ik dan ineens tegen iemand met 800 ofzo speelde, voor kwam en plots de verbinding weg.. Meestal was de pot dan gestaakt en kreeg niemand punten maar soms kostte het je wel 10 punten, ook had ik wel eens dat ie gestaakt werd, er stond dat ik won en toch kreeg ik de punten niet.

Overigens is de online modus van FIFA niet beter en ik moet zeggen dat het bij Pes 2013 best in orde was kwa lag, ligt er wel aan soms speel je tegen iemand met een wokkie verbinding maar dat ligt niet aan het spel.

Wat ik overigens wel echt storend vind aan het spel t.o.v. het vorige deel dat zijn de exorbitante laad tijden.

Of het nu slecht programmeer werk is of dat het te maken heeft met de beperkingen van de ps3 (Wat ik niet denk, meestal heeft een console nog best wat uhmpf over op het moment dat ie al wordt vervangen door een nieuwer type), ik vind dat echt drama en ik weet zo even niet uit m'n hoofd of je bijvoorbeeld het spel op je HDD kan zetten en het vanaf daar kan spelen.

Ook merk je aan een hoop zaken dat ze vooral erg druk zijn geweest met het maken van het spel om de nieuwe Fox engine heen. Andere zaken zijn hier en daar nog wat buggy enz.

Bijvoorbeeld de speler gezichten en hoofden. Veel gezichten kloppen voor geen kant en de kapsels al helemaal niet, als je dan besluit om de gezichten aan te passen, op de een of andere manier reset het spel dan het kapsel naar kaal. Ook al sla je de wijzigingen dan niet op, het spel besluit dan anders en slaat het toch op.

Ik hoop dan ook dat als ze een update gaan doen dat ze een hoop gezichten en kapsels verbeteren en dat soort bugs uit het spel halen.

[ Voor 43% gewijzigd door 1nsane op 14-10-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Postius schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:03:
[...]
Niet om op te scheppen ( Ja wel een beetje oke oke), ik stond in 2013 75ste van de wereld met mn MLO team.
Ja leuk opscheppen! Ik stond in 2012 MLO bij de eerste 16 :)

Er zijn enorm veel quitters. Weet nu niet wat het systeem nu is maar met PES 2013 had je die A, B C status. Iemand met een C status of lager speelde ik al niet tegen, dan quit ik voor de wedstrijd begint.
Iemand met een A status wel. En iemand met een B status checkte ik eerst altijd even hoeveel Fair Play hij had gekregen en hoeveel wedstrijden hij totaal had gespeeld. Iemand met Fair Play van 2 en 700 wedstrijden....tja dan weet je al dat een quitter hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Harribo op 14-10-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
@ Harribo,

Dat hele fair play vind ik eigenlijk sowieso een aanfluiting. Als ik naar mezelf kijk, 99 van de 100 keer geef ik geen eens een eerlijk spel beoordeling omdat ik snel volgende potje wil spelen.

Ik weet dat ik het eigenlijk wel moet doen omdat ik zo het hele beoordelingssysteem kapot maak maar het probleem is dat denk ik bijna iedereen dat doet dus wat is dan het nut?

Ik zou het veel nuttiger vinden als ze meer moeite zouden steken in het verzinnen van een system waarbij ze die lag disconnect cheaters eruit vissen en gewoon na 3 waarschuwingen een ban geven of kwa rating weer opnieuw laten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:27:
@ Harribo,

Dat hele fair play vind ik eigenlijk sowieso een aanfluiting. Als ik naar mezelf kijk, 99 van de 100 keer geef ik geen eens een eerlijk spel beoordeling omdat ik snel volgende potje wil spelen.
Ja dat ben jij, er zijn er die dan wel doen zoals ik. Er zullen nog wel meer zijn. Dus als iemand relatief heel weinig FP (Fair Play) heeft, dan weet ik genoeg.
Ik zou het veel nuttiger vinden als ze meer moeite zouden steken in het verzinnen van een system waarbij ze die lag disconnect cheaters eruit vissen en gewoon na 3 waarschuwingen een ban geven of kwa rating weer opnieuw laten beginnen.
Zo'n systeem is echt moeilijker te bedenken dat je denk. Er zijn er echt die ongewild eruit liggen zo nu en dan. Wij in Nederland mss niet maar denk aan Chinezen etc..en PES wil die markten wel houden snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:55:
[...]

Ja dat ben jij, er zijn er die dan wel doen zoals ik. Er zullen nog wel meer zijn. Dus als iemand relatief heel weinig FP (Fair Play) heeft, dan weet ik genoeg.

[...]

Zo'n systeem is echt moeilijker te bedenken dat je denk. Er zijn er echt die ongewild eruit liggen zo nu en dan. Wij in Nederland mss niet maar denk aan Chinezen etc..en PES wil die markten wel houden snappie?
Je mist m'n punt. Zoals ik al zei, er zijn zat mensen die dat, net als ik, zelden doen, daarmee heeft het dus gewoon geen nut. omdat het percentage spelers wat die fair play beoordelingen wel geeft zo klein is, krijg je een vertekend beeld. Met andere woorden, je moet net geluk hebben dat je er een krijgt, dat iemand bijvoorbeeld maar 2 fair play beoordelingen krijgt betekend dus niet dat iemand per se onbetrouwbaar is.

Bovendien door die disconnect cheaters kan je zelf ook ge***** worden. In alle tijd dat ik 2013 speelde heb ik misschien 1 of 2x gehad dat de verbinding verbroken werd door toedoen van mijn verbinding of de server, opeens had ik daardoor beoordeling B die vervolgens ineens weer A werd, terwijl ik zelden fair play beoordelingen krijg.

Ik snap best dat het lastig is om zo'n systeem te maken maar als je bijvoorbeeld de mogelijkheid zou hebben om te filteren op mensen met een hoog disconnect percentage, dat zou al een hoop schelen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
In 2014 heb ik al een paar keer gehad dat de verbinding in 1x werd verbroken en dat de één of de ander won. Gelukkig viel het de meeste keren in mijn voordeel maar heb het ook een keer of twee andersom gehad.

Lekker aan het gamen, de game loopt zo goed als lagloos en ineens blijft de game hangen en is de verbinding verbroken. Lijkt aan de servers van Konami te liggen naar mijn idee :9.

Iemand ervaring hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Goed mogelijk dat het aan de servers ligt hoor, ik wacht ook bewust nog even met het volle overgave online spelen, ik heb wel een paar friendlies online gespeeld inmiddels en op zich ging dat best goed, nog geen disconnects of lag te bespeuren.

Met PES2013 was het online spelen in het begin af en toe wat laggy ook maar gaandeweg verbeterde dat.

Je hoort veel mensen over Lag en disconnects maar mensen moeten zich beseffen dat het van veel factoren afhankelijk is zoals de server, jouw internetverbinding (die kan ook best drama zijn! een vriend van me had ziggo 40Mbit en steeds disconnects, bleek met speedtest dat zijn verbinding gewoon brak was omdat zijn modem brak was aangesloten), en natuurlijk de verbinding van je tegenspeler.

Ik heb zelf een el-cheapo 8Mbit ADSL abbotje (geen kabel mogelijk door de bouw van het huis, verhuurder wil niks veranderen zonder dat ik mee betaal :( ) en dat el cheapo lijntje werkt uitstekend voor online gaming, kwestie van zorgen dat alle kabeltjes goed liggen en alles goed is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Harribo schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:46:
[...]

Ja leuk opscheppen! Ik stond in 2012 MLO bij de eerste 16 :)

Er zijn enorm veel quitters. Weet nu niet wat het systeem nu is maar met PES 2013 had je die A, B C status. Iemand met een C status of lager speelde ik al niet tegen, dan quit ik voor de wedstrijd begint.
Iemand met een A status wel. En iemand met een B status checkte ik eerst altijd even hoeveel Fair Play hij had gekregen en hoeveel wedstrijden hij totaal had gespeeld. Iemand met Fair Play van 2 en 700 wedstrijden....tja dan weet je al dat een quitter hebt.
Ik had al behoorlijk snel online een C rating, zelf nooit gedisconnect en ook geen problemen met mijn internet connectie. Als je binnen je eerste 20 games disconnect cheaters tegenkomt ben je de lul. Uiteindelijk werd het weer een B rating maar die A rating kom je heel moeilijk aan (again DCers). Dus dat systeem vond ik ook maar gaar en debiel. Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk is om de partij die de verbinding verbreekt te laten verliezen, ik had vroeger (laaaang geleden) bij fifa online een stuk minder problemen (ook wel maar niet zo rampant). Vraag me af wat er in de tussen tijd veranderd is. Fifa online schijnt ook niet echt "je van het" te zijn atm.

Ik zou graag bij PES een Unranked modus (die wat beter is uitgewerkt dan de huidige) zien ofzo. Waar je om helemaal niks speelt behalve een leuke pot voetbal tegen een andere menselijk tegenstander. Ik heb bij pes ook online games gehad van NEC tegen NAC en dat blijf ik echt het leukst vinden. Jammer altijd dat 99% de top 10 clubs kiest.

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 14-10-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Postius schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:25:
[...]

Ik had al behoorlijk snel online een C rating, zelf nooit gedisconnect en ook geen problemen met mijn internet connectie. Als je binnen je eerste 20 games disconnect cheaters tegenkomt ben je de lul. Uiteindelijk werd het weer een B rating maar die A rating kom je heel moeilijk aan (again DCers). Dus dat systeem vond ik ook maar gaar en debiel. Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk is om de partij die de verbinding verbreekt te laten verliezen, ik had vroeger (laaaang geleden) bij fifa online een stuk minder problemen (ook wel maar niet zo rampant). Vraag me af wat er in de tussen tijd veranderd is. Fifa online schijnt ook niet echt "je van het" te zijn atm.

Ik zou graag bij PES een Unranked modus (die wat beter is uitgewerkt dan de huidige) zien ofzo. Waar je om helemaal niks speelt behalve een leuke pot voetbal tegen een andere menselijk tegenstander. Ik heb bij pes ook online games gehad van NEC tegen NAC en dat blijf ik echt het leukst vinden. Jammer altijd dat 99% de top 10 clubs kiest.
Precies! Ik heb een handjevol games gespeeld waarbij we met kleine elftallen tegen elkaar speelden maar omdat de kans dat je verliest en punten kwijt raakt te groot is kiest iedereen bijna altijd PSG, Barca of Real.

Voordeel van winnen met een klein elftal van een groot elftal is wel dat het je meer punten oplevert maar inderdaad, als je gewoon unranked (friendly) online tegen willekeurige tegenstanders kan spelen is het ook veel leuker en aantrekkelijker voor de massa om voor kleine teams te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:00:
[...]
Je mist m'n punt. Zoals ik al zei, er zijn zat mensen die dat, net als ik, zelden doen, daarmee heeft het dus gewoon geen nut. omdat het percentage spelers wat die fair play beoordelingen wel geeft zo klein is, krijg je een vertekend beeld. Met andere woorden, je moet net geluk hebben dat je er een krijgt, dat iemand bijvoorbeeld maar 2 fair play beoordelingen krijgt betekend dus niet dat iemand per se onbetrouwbaar is.
Nou nee...kijk al is het maar een klein aantal mensen die dat doen, dan nóg kan je er wat uit af lezen.
Dat geldt dan wel voor tegenstanders die veel wedstrijden spelen, zeg een 700.
Iemand met zeg een 700 wedstrijden gespeeld en 2 FP's, dat zegt dus wat. Vergeleken met anderen, die vaak een 30 a 40 Fp's hebben (dat moet je dus op den duur inschatten), kan je dan bijna zeker zijn dat iemand gaat gaat quitten.
Ik vind dit systeem wel ok. Vergeet niet dat bij Konami veel intelligente mensen zitten, die overal goed over nadenken. Niet dat ik het trouwens altijd eens met ze ben maar ik run dan ook geen groot bedrijf die exemplaren moet verkopen. Kan altijd wel bedenken waarom ze iets op een bepaalde manier doen.

In het begin van PES 2013 online vloog ik er een paar keer uit en had ik meteen een B status.
Schijnt idd vooral op de eerste wedstrijden vast te zitten, zal wel een percentage van het totaal aantal gespeelde wedstrijden achter zitten. Op den duur had ik een AA status maar werd geband omdat ik aanstaande quitters van te voren quitte. Tja...
Postius schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:25:
Ik zou graag bij PES een Unranked modus (die wat beter is uitgewerkt dan de huidige) zien ofzo. Waar je om helemaal niks speelt behalve een leuke pot voetbal tegen een andere menselijk tegenstander.
Dat zou ik ook fijn vinden. Probleem is gewoon dat mensen Barcelona etc nemen. Dan hoef je dus zelf bijna niets te kunnen zeg maar als je tegen een laag geklasseerd team speelt. Dat vind ik dus jammer.
Reactievermogen van een Messi is tig keer beter dan dat van Gudelj bijvoorbeeld. Je hoeft dan als speler niets te doen. Van de andere kant is Messi natuurlijk in het echt ook gewoon beter (toch? :P). Dus tja...dat is ook een moeilijke afweging.
Ik vind dat intelligent en goed spelen beloond moet worden en dat gebeurt niet. Hoewel sommigen het dan nog presteren om met Barca te verliezen van een NEC.

En als ís het Ranked, dan nog word ik wel wat geirriteerd door de punten en het geld wat je krijgt als je met een NAC wint van een Barcelona. Ik vind gewoon dat je fiks bloond zou moeten worden omdat je gewoon dan een hele goede prestatie hebt neergezet. Geen limiet van een 12 punten en een 3 miljoen oid. Gewoon 8 miljoen en 25 punten. En die ander dezelfde aantallen andersom. En dus niet, ik 8 punten erbij, ander 12 punten eraf, heel scheef vind ik dat.

ps. nog steeds bezig om balaanname en controle onder de knie te krijgen in PES 2014..

[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 15-10-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Harribo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:43:
[...]
ps. nog steeds bezig om balaanname en controle onder de knie te krijgen in PES 2014..
Wat gaat er mis met de balaanname? Bal door de lucht kun je controleren met RT of LT (dacht RT). Maar dat gebruik ik nooit, gewoon de speler de juist kant op laten draaien wanneer je de bal aanneem. Van de verdediger af.

Het enige waar ik nog moeite heb is advanced passing. Soms heb ik nog van die wilde uitschieters (als de speler laat speelt). :X
En soms kom ik gewoon tijd tekort om de bal lang/ver te plaatsen. Hoe gaan jullie hier mee om? krijgen jullie de bal altijd precies waar je wil (ongeacht de tijd die je hebt om de bal door te spelen)?

Ik weet zeker als ik advanced passing uitzet dat ik beter kan presteren. Maar wil het gewoon goed onder de knie krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister PES meegenomen naar iemand. En wat viel me op: Er was opeens lag bij de goals. Dat heb ik hier ook wel eens gelezen, maar op m'n eigen playstation nog nooit ervaren. Verschil wat ik me zo kan bedenken is dat hij bij mij geïnstalleerd is, bij hem niet.

Mensen die er hier last van hebben, hebben jullie hem ook geïnstalleerd?

@harribo: tl;dr. Je ging FIFA doen toch? ;w

Gister trouwens ook een paar potjes FIFA gedaan. Is wel ergens goed voor geweest: Ben PES een stuk meer gaan waarderen. FIFA is spectaculairder. Heb in een paar potjes al een paar wereldgoals gescoord. Dan waardeer je dat niet meer toch? Als je zoals in PES er veel meer moeite voor moet doen, is het veel leuker als je scoort. :Y

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:19:
Gister PES meegenomen naar iemand. En wat viel me op: Er was opeens lag bij de goals. Dat heb ik hier ook wel eens gelezen, maar op m'n eigen playstation nog nooit ervaren. Verschil wat ik me zo kan bedenken is dat hij bij mij geïnstalleerd is, bij hem niet.

Mensen die er hier last van hebben, hebben jullie hem ook geïnstalleerd?

@harribo: tl;dr. Je ging FIFA doen toch? ;w

Gister trouwens ook een paar potjes FIFA gedaan. Is wel ergens goed voor geweest: Ben PES een stuk meer gaan waarderen. FIFA is spectaculairder. Heb in een paar potjes al een paar wereldgoals gescoord. Dan waardeer je dat niet meer toch? Als je zoals in PES er veel meer moeite voor moet doen, is het veel leuker als je scoort. :Y
Het rpobleem wat ik eigelijk sinds 2002 met fifa heb is dat ieder potje hetzelfde gaat aanvoelen als je ongeveer 100 games hebt gespeeld. Heb altijd het gevoel alsof ik iedere wedstrijd precies hetzelfde doe. Bij PES was dit voor mij altijd minder, meer variatie dat soort zaken. Hiernaast kost PES ook maar de helft van Fifa. Maar ik denk dat ik dit jaar het hele footiegenre maar oversla. Het is echt diep en diep triest dat ze allebei geen functionele online modus kunnen ontwerpen. Toch te belachelijk voor woorden. Tis nog wel 1 v1 ook en niet 32 v 32 of zoiets. Dan kan je anno 2013, als we bijna mensen naar mars gaan sturen, toch wel een werkende multiplayer modus maken? Echt onbegrijpelijk dat PES al zolang wegkomt zonder normale MP modus. Want het heeft nooit normaal gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:01:
[...]

Het rpobleem wat ik eigelijk sinds 2002 met fifa heb is dat ieder potje hetzelfde gaat aanvoelen als je ongeveer 100 games hebt gespeeld. Heb altijd het gevoel alsof ik iedere wedstrijd precies hetzelfde doe. Bij PES was dit voor mij altijd minder, meer variatie dat soort zaken. Hiernaast kost PES ook maar de helft van Fifa. Maar ik denk dat ik dit jaar het hele footiegenre maar oversla. Het is echt diep en diep triest dat ze allebei geen functionele online modus kunnen ontwerpen. Toch te belachelijk voor woorden. Tis nog wel 1 v1 ook en niet 32 v 32 of zoiets. Dan kan je anno 2013, als we bijna mensen naar mars gaan sturen, toch wel een werkende multiplayer modus maken? Echt onbegrijpelijk dat PES al zolang wegkomt zonder normale MP modus. Want het heeft nooit normaal gewerkt.
Het kan aan mij liggen. Maar de keren dát ik PES online gedaan heb in de afgelopen jaren, was het zo slecht nog niet. Dat deed ik dan voornamelijk met vrienden, die redelijk in de buurt zaten en ook een fatsoenlijke verbinding hebben. Maar ook overige potjes gingen ook vaker goed dan fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
[...]

Dat ligt echt niet per se aan de server, eerder aan je verbinding er naar toe, ik heb zelf thuis altijd Lag loos kunnen spelen (enkele uitzondering). Bij een vriend van me hadden we altijd meer last van Lag. En eigenlijk waren de meeste van die potten 2 vs. 2 zowel bij mij thuis als bij hem, hoewel ik niet weet in hoeverre dat nog invloed heeft t.o.v. 1 vs. 1 maar het zou alleen maar negatief kunnen zijn m.b.t. lag denk ik.

@ Harribo, nog steeds vind ik het onzin m.b.t. die FP beoordelingen, ik heb zelf rond de 600 games online gespeeld, disconnect cheat nooit (ik weet alleen dat gasten dat doen door de verbinding af te knijpen, maar ik zou niet weten hoe je dat doet..) maar heb slechts 5 of 6 fp beoordelingen gehad, stel dat ik 4 of 5 meer van die fp's gehad zou hebben omdat ik net de juiste spelers tegen kom, ben ik dan opeens betrouwbaarder? Onzin. Overigens speelde ik meer dan 80% online met een maat van me, dan kom je wel andere spelers tegen en dat zou er iets mee te maken kunnen hebben.

Overigens, wanneer geef jij een FP beoordeling? Als iemand niet disconnect? Dan zouden ze het net zo goed helemaal af kunnen schaffen want dan zouden ze beter kunnen automatiseren en je een FP punt geven als je een wedstrijd uitspeelt..

EDIT: @ beide heren, ik vraag me af in hoeverre er verschil in zit wanneer je XBOX, PS3 of PC speelt. ik neem aan dat je niet met een xbox tegen een ps3 kan spelen bijvoorbeeld, dat sowieso maar in hoeverre maakt het verschil met bijvoorbeeld lag of je op pc, ps3 of xbox speelt?

Ik speel zelf altijd ps3 maar kan me voorstellen dat de pc servers wellicht zwaarder worden belast omdat meer mensen het spelen op de pc of juist niet.

[ Voor 9% gewijzigd door 1nsane op 16-10-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:30:
[...]
@ Harribo, nog steeds vind ik het onzin m.b.t. die FP beoordelingen, ik heb zelf rond de 600 games online gespeeld, disconnect cheat nooit (ik weet alleen dat gasten dat doen door de verbinding af te knijpen, maar ik zou niet weten hoe je dat doet..) maar heb slechts 5 of 6 fp beoordelingen gehad, stel dat ik 4 of 5 meer van die fp's gehad zou hebben omdat ik net de juiste spelers tegen kom, ben ik dan opeens betrouwbaarder? Onzin. Overigens speelde ik meer dan 80% online met een maat van me, dan kom je wel andere spelers tegen en dat zou er iets mee te maken kunnen hebben.
Dat zou dan het verschil moeten zijn want iemand die zoveel wedstrijden eerlijk speelt online, die heeft vaak wel meer dan een 5 a 6 FP's. Ik zeg vaak he? Ik zeg ook niet dat mijn idee van beoordelen waterdicht is (het hangt natuurlijk ook van de ander zijn stemming en dag af) , maar het werkte voor mij redelijk goed. Denk dat ik 9 van de 10 keer wel tegen tegenstanders speel dat ik dan win/gelijk speel en zijn niet disconnecten. Ben ik dus wel tevreden over.
Overigens, wanneer geef jij een FP beoordeling? Als iemand niet disconnect?
Ik geef , maar dat kan ik dus alleen voor mezelf zeggen, een FP als de tegenstander puntverlies lijdt en niet disconnect.
1nsane schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:30:
Ik speel zelf altijd ps3 maar kan me voorstellen dat de pc servers wellicht zwaarder worden belast omdat meer mensen het spelen op de pc of juist niet.
Nou mensen kunnen wel zeggen dat het p2p verbindingen zijn maar ik geloof er zelf weinig van. De eerste week dat ik elke jaar de nieuwe PES altijd online speelde, waren de verbindingen super. Met de tijd werden ze minder.
En laatst heb ik PES 2013 MLO gespeeld, waren de verbindingen ook weer als in de eerste week.
Naar mijn idee zijn die servers van Konami soms gewoon niet berekend op veel spelers. Dat vind ik echt bagger slecht. Zeker omdat ik hoor dat het bij FIFA wel vaak goed is?

Ik durf dit jaar ook niet meer online te spelen. Ik denk dat ik het wel ga proberen maar gezien het feit dat Konami zijn servers/bandbreedte etc nog steeds niet goed voor elkaar heeft (wat ik lees) en dat dan in combinatie met de enorme traagheid van deze PES 2014, vrees ik een slow motion festival online waar ik mss niet vrolijk van ga worden.
Maar dat is de Konami kant...mensen met trage verbindingen, slecht geconfigureerde pc's , brakke wifi verbindingen wereldwijd blijf je toch houden, daar kan een Konami niets aan doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 16-10-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Dat zou dan het verschil moeten zijn want iemand die zoveel wedstrijden eerlijk speelt online, die heeft vaak wel meer dan een 5 a 6 FP's. Ik zeg vaak he? Ik zeg ook niet dat mijn idee van beoordelen waterdicht is (het hangt natuurlijk ook van de ander zijn stemming en dag af) , maar het werkte voor mij redelijk goed. Denk dat ik 9 van de 10 keer wel tegen tegenstanders speel dat ik dan win/gelijk speel en zijn niet disconnecten. Ben ik dus wel tevreden over.

[...]

Ik geef , maar dat kan ik dus alleen voor mezelf zeggen, een FP als de tegenstander puntverlies lijdt en niet disconnect.
Snap ik wel, is ook emotie :P als je een pot verliest zal je niet snel een FP geven maar eigenlijk is dat ook niet eerlijk, iemand die veel wint kan ook net zo goed eerlijk spelen en een FP verdienen, op die manier wordt het wel lastig om disconnecters en goede maar eerlijke spelers uit elkaar te halen o.b.v. FP's als ze hoge punten hebben en weinig FP's

Oh well, puntje bij paaltje zal geen enkel beoordeling systeem waterdicht zijn. Zeker omdat je altijd mensen zal blijven houden die moedwillig het systeem om de tuin willen leiden. Persoonlijk snap ik de lol er niet van om dat te doen, ik zou er niet echt voldoening uit halen om 900 punten te hebben door iedere keer potjes die je verliest te disconnecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Grrrr... Ik was net begonnen met ML offline op mijn PS3. Blijft ie bij het laden van mijn savegame hangen.
Ik kan dan alleen maar het spel afsluiten. Iemand dit al eerder meegemaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-10-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ob3lix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:44:
[...]
Wat gaat er mis met de balaanname? Bal door de lucht kun je controleren met RT of LT (dacht RT). Maar dat gebruik ik nooit, gewoon de speler de juist kant op laten draaien wanneer je de bal aanneem. Van de verdediger af.
Ah ja RT, dat wordt iets beter. Maar word nog steeds gek van dat spelers van mij een bal aannemen, daarna meteen een kant opdraaien en zoveel meter gaan lopen. En wat ik dan ook doe...IK KAN DAT NIET METEEN STOPPEN. Frusterend en kost mij goals.
Het enige waar ik nog moeite heb is advanced passing. Soms heb ik nog van die wilde uitschieters (als de speler laat speelt). :X
En soms kom ik gewoon tijd tekort om de bal lang/ver te plaatsen. Hoe gaan jullie hier mee om? krijgen jullie de bal altijd precies waar je wil (ongeacht de tijd die je hebt om de bal door te spelen)?
Nee joh dat advanced passing is super! Passen over niet al te lange afstand gaat mij bijna perfect af. Passen over hele grote afstand en diepte passen zijn moeilijker maar gaan mij zeker >50% goed.

Ik kan nu precies de bal daar krijgen waar ik hem hebben wil, Nou ja... bijna precies...want de mannetje houden soms in of lopen juist te snel opeens, lopen niet naar de bal toe (ondanks SuperCancel etc) en verdedigers zijn "opeens"razendsnel om de bal voor je neus te onderscheppen.
Ik vind dat zo raar, de voetbalspellen reclameren volledige controle en tegelijkertijd zitten er dit soort grappen in????????
Op het moment dat je een pass geeft, zie je een bepaalde situatie en heb je een idee waar spelers dan naar toe lopen, seconde later zie je de ene speler afremmen en de ander aanzetten etc...waardoor er een situatie ontstaat die je niet verwacht had. Dat dit in het echt ook gebeurt, dat kan maar het komt enorm onnatuurlijk over, binnen fractie van een seconde worden de spelers verdeeld in Messi's en <"noem eens een hele slechte eerste divisie speler">...
Feit blijft helaas dat PES er soms raar uitziet hoe spelers hoe en wanneer bewegen.

Oplossing hiervoor is om in elk geval liever té hard als té zacht die hoge steekpassen te geven. Echt de ruimte in dus als dat kan. Dan heb je veel meer kans dat ze ook aankomen. Ik heb wat herhalingen opgeslagen waarin ik echt superaanvallen heb gedaan met die manuele steekpassen. Mss dat ik binnenkort ff een compilatie maak.

Wat trouwens ook verbeterd is, zijn de voorzetten. Je kan nu op de voorzetknop drukken en dan met je pook aangeven of hij voor of achter de man terecht moet komen. Mss niet nieuw maar in mijn ervaring wel verbeterd.
[...]
Het rpobleem wat ik eigelijk sinds 2002 met fifa heb is dat ieder potje hetzelfde gaat aanvoelen als je ongeveer 100 games hebt gespeeld. Heb altijd het gevoel alsof ik iedere wedstrijd precies hetzelfde doe.
Tjonge je zegt iets wat ik voelde maar nog niet op kwam. Ik heb ook steeds het idee dat ik hetzelfde aan het doen ben. Wat is dat toch jammer eigenlijk. Dit geldt idd zowel voor PES als voor FIFA.
Iets wat ik al jaren roep....er wordt beslist hoe een speler moet spelen, dat wordt niet overgelaten aan jezelf en zie hier het resultaat.
Toch ga ik wel proberen om dat te veranderen (andere opstelling etc).

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 17-10-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht je eindelijk, na al die jaren, van een op PES zeurende Harribo af te zijn, gaat ie tóch niet naar FIFA. Even feature request openen voor het weglaten van post van bepaalde users. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:42:
Ik heb PES 2014 op mijn Xbox en krijg de update (Die schijnbaar commentaar en dergelijke sloopt?) met geen mogelijkheid binnen. Downloaden gaat met 1% per 1 a 2 minuten en na 2x 1,5 uur wachten 2x de melding dat de download corrupt was :( Iemand een tip hoe ik hem toch up to date krijg?
Schijnbaar niemand hier dit probleem? Bij mij werkt het nog steeds niet :( Gisteren weer ruim uur gewacht op de download en wederom dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WpGlUo0SVj5fzpcTNDgRvaxb/full.jpg
Wat is het toch altijd met Konami en online... .Sowieso, waarom deze niet weer gewoon via Xbox Live verspreiden? Dan gaat downloaden tenminste een beetje met snelheid!

Overigens; buiten dat ik weer meer het idee heb in control te zijn (al blijven sommige CPU spelers te dom om te poepen....) vind ik PES 2014 echt tegenvallen. Letterlijk alle franje is er uit gehaald, Become a Legend speel ik al jaren met veel plezier, maar nu is het zo enorm debiel beperkt geworden? In PES 2013 had je 'gesprekjes' achteraf met je medespelers, kon je gepresenteerd worden, je agent vervangen door een betere, etc. Nu is het wisselen van clubs echt makkelijk, maar kom je nauwelijks aan spelen toe. Omdat de trainingspotjes er ook uitgesloopt zijn word je niet beter en speel je weer niet. Heb ook nog geen 1x op de bank gezeten, óf je speelt in de basis óf je speelt niet. Zelfs bij RKC waar mijn speler de beste AM is kom ik slechts zelden aan spelen toe (3-4 potjes per half seizoen....)

[ Voor 33% gewijzigd door Tomba op 17-10-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Was er al meer duidelijkheid over een patch / DLC?
Opzich is PES leuk maar dan moet je wel een beetje door de glitches / slome lompe keepers heen kijken :)

Als dusdanigheid:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/p75x225/1379840_624777747545379_1972457825_n.jpg
Bugje :o

[ Voor 31% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-10-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
nu ik inmiddels wat meer potjes onder de riem heb moet ik zeggen dat het spel me steeds mee begint te bevallen.

@ Vlassie1980, ik heb nog niet dergelijke bugs als hierboven gezien haha. Wat betreft de keepers, ze komen wel eens wat sloom of laat uit hun goal maar over het algemeen vind ik wel dat ze behoorlijk wat tegen houden en realistischer bewegen. Dat geld trouwens voor heel het spel, je kan vind ik goed merken dat de physics van de spelers en bal nu beter gescheiden zijn, de bal "plakt" veel minder aan de spelers voeten, hier door kan je ook beter merken dat spelers moe worden omdat als je een bal in de richting van je medespeler speelt in de 85e minuut bijvoorbeeld, betekend dat niet per se dat hij hem nog goed aan kan nemen, soms dan laat hij hem per ongeluk lopen omdat ie niet meer de stamina heeft om er nog snel een stap voor opzij te doen om hem aan te nemen, of hij laat de bal van zn voet springen.

Wat ik ook een leuke bijkomstigheid vind is dat je nu ook met je speler beter de bal kan afschermen en dat als je bijvoorbeeld de bal aan je voet hebt en stilstaat en een andere speler probeert de bal te pakken, dan kan je hem tegenhouden zodat je net een paar seconden meer hebt om de bal weer af te spelen. Te makkelijk? nee het is realistisch, in het echt gebeurd dat namelijk ook.

Wat google onderzoek heeft me trouwens geleerd dat er wel verschil zit in de bugs, glitches en lag tussen de PS3, XBOX en PC versie.

Waar ik me zelf wel aan ergerde waren de slaapverwekkende laad tijden van de wedstrijden. Inmiddels heb ik het spel op de HDD geïnstalleerd en dat maakt wel echt een verschil! Scheelt minimaal de helft van de laad tijd bij mij (PS3).

Natuurlijk zijn er zat dingen die nog wel verbetering kunnen gebruiken maar als je het budget van Konami met dat van EA vergelijkt snap ik het wel. Zoals de makers ook zeggen, vanwege de nieuwe engine hebben ze heel het spel opnieuw moeten schrijven en dat is ook geen sinecure.

Uiteraard zal PES 2015 voor de next-gen uit gaan komen en ik denk dat ze bij Konami (eigenlijk zoals dat al jaren gaat na een nieuwe feature introductie jaar) er alles aan gaan doen om voor het volgende deel de schoonheidsfoutjes zullen gladstrijken. Dingen als het ontbreken van regen etc. maar ook de bugs enz.

Ik verwacht dat ze volgend jaar ook wel weer ontbrekende licenties zullen hebben zoals de premier league maar als ze alle andere licenties zoals de stadions uit spanje weer terug brengen en de CL blijven houden zal ik zeker PES blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:04
Gisteravond begonnen aan PES 2014, maar wat een drama is dat.

Ik en 2 vrienden spelen PES al sinds deel 1 voordat we mekaar uberhaupt kenden, en sinds een jaar of 6 spelen we wekelijks met z'n 3'en een ML tegen de ps3. We kennen het spel dus wel een beetje, maar ik heb gisteravond nog nooit zoveel gescheld gehoord en meegescholden omdat er gewoon niet te spelen is met dit spel.

Na eerst wat losse wedstrijden direct begonnen aan een ML, zoals we eigenlijk altijd doen.
Wat zijn de ergernissen:
Spelers die traaaaaag reageren
Spelers die niet reageren
Keepers die de stomste fouten maken
Controls die voor de zoveelste keer veranderd zijn (bijv de powerbar vullen bij corners/free kicks kon altijd middels de tappen tot de gewenste snelheid, nu niet meer)
Na 3 wedstrijden in de master league vond de game dat ik plotseling een team te besturen kreeg, en de 2 anderen het andere team. Dit gebeurde al bij het maken van de opstelling, en alleen op te lossen door mijn controller maar uit te doen totdat de wedstrijd was gestart.
etc
etc

We hebben al zitten kijken hoeveel een ticket naar Japan kost om een van de dev's voor z'n kop te beuken ;), want dit gaat echt helemaal nergens over.

*Gaat nu weer even tot 10 tellen, want terwijl ik dit zit te typen wordt ik al weer pissed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
JeroenV_ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:40:

We hebben al zitten kijken hoeveel een ticket naar Japan kost om een van de dev's voor z'n kop te beuken ;), want dit gaat echt helemaal nergens over.

*Gaat nu weer even tot 10 tellen, want terwijl ik dit zit te typen wordt ik al weer pissed*
Als je dit topic heb gevolgd weet je dat je het spel vaker moet spelen om de controls onder controle te krijgen.

Het is gewoon belangrijk hoe je de bal aanneem, welke kant je op draai en hoe je moet overspelen. Het wordt vanzelf leuker, elke pes moet je weer opnieuw leren en nu met de nieuwe engine helemaal :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Dat je niet gelijk de sterren van de hemel speelt oke, maar het gevoel wat wij alle drie hadden, was dat je dat met dit spel ook nooit ging lukken. Nogmaals, het is nu niet dat we PES voor het eerst spelen, maar de frustratie bij deze is nog nooit zo hoog geweest.

Maar goed, we zullen zien of we het kunnen volhouden of terug gaan naar 2013.
Het is dat de fifa reviews dit jaar niet zo best zijn, anders was dat ook echt serieus een optie geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik vond de overgang best meevallen dit jaar, het vervelende is dat de standard settings de game zo ontoegankelijk maken, zoals dat manual pass en schieten? Uitzetten die boel en je speelt binnen 5-10 wedstrijden gewoon weer PES als voorheen. En ik durf te nu een paar weken later te zeggen dat de game engine van 2014 beter dan ooit is. Ok, minus de keepers - dat is is weer jaar in jaar uit een zwakke plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Terryb47 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:01:
Ik vond de overgang best meevallen dit jaar, het vervelende is dat de standard settings de game zo ontoegankelijk maken, zoals dat manual pass en schieten? Uitzetten die boel en je speelt binnen 5-10 wedstrijden gewoon weer PES als voorheen. En ik durf te nu een paar weken later te zeggen dat de game engine van 2014 beter dan ooit is. Ok, minus de keepers - dat is is weer jaar in jaar uit een zwakke plek.
Aah kijk, zo ervaarde ik het ook, zet manual passing uit en het speelt als vanouds. Toch ben ik nog steeds aan het worstelen met manual passing aangezien de game bedoelt is op die manier te spelen.

Maar je bent wel in het nadeel als je met manual passing speelt, of teminste, zo ervaar ik het. Toch wordt ik er wel steeds handiger mee en het geeft extra voldoening als een pass goed aankomt.

Ik ben ook benieuwd of er al mensen zijn die manual passing volledig onder controle hebben? :) Het plaatsen van de bal gaat nog enigsinds, maar de juiste snelheid meegeven aan de bal blijft lastig. Een steekpass die niet genoeg snelheid heeft en hierdoor de diepte mist gebeurt me nog veelt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb het een tijdje geprobeerd, op lagere moeilijkheidsgraad gaat manual passing best aardig, ontbreekt vaak kracht maar komt tenminste nog wel aan. Op Top Player moet ik helaas manual passing weer uitzetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

@ob3lix

Ik heb manual passing wel onder controle. Compleet is nog een te groot woord. Ik heb de moeilijkheids graad op top niveau staan. Om om mijn niveau te vergelijken (met echt voetbal). Ik speel als een gemiddelde europa league team, met fouten hier en daar, geen dominant passingspel gedurende de gehele match. Mijn spel is nog niet het niveau van bijvoorbeeld bayern of barcelona in de championsleague. Daarvoor moet ik nog veel meer oefenen.

Waar ik vooral tegenaan loop is als ik kort tijd hebt en ik kan net net die cruciale pass geven, dat ik die soms net verpruts door de tijdsdruk. Maar ik denk dat dat na meer oefening en automatisme wel zal verbeteren.

Waar ik nog wel serieuze problemen mee heb ik de advanced through pass. Deze gaat soms falikant mis, doordat de speler die moet passen soms niet direct kan passen, en door de langere tijdsduur mijn punt die ik uitkies te ver uitwijkt.

Je kan er voor kiezen om naar basic passing te gaan, maar ik ga dat toch niet doen. Het spel lijkt veel meer op een echte match als het op advanced staat. En bijna alle fouten die je maakt kan je aan je zelf wijten. het is mijn fout als ik de bal niet bij een bepaalde speler krijg, en niet de fout van de assist setting ed.

Met manual passing kan je gewoon de bal hard en snel rond spelen, en dat lukt me ook vrij aardig bij vlagen.

Het kost gewoon extra oefening, maar de replay value is vele malen groter op manual.

[ Voor 5% gewijzigd door denPes op 25-10-2013 12:27 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
denPes schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:35:
@ob3lix

Waar ik vooral tegenaan loop is als ik kort tijd hebt en ik kan net net die cruciale pass geven, dat ik die soms net verpruts door de tijdsdruk. Maar ik denk dat dat na meer oefening en automatisme wel zal verbeteren.
Ik loop hierbij tegen het probleem aan dat de balaanname en de daarop volgende pass met bijbehorende beweging veel te lang duurt. Dat is een minpunt van het spel maar mss doe ik ook wel iets verkeerd?
Je kan er voor kiezen om naar basic passing te gaan, maar ik ga dat toch niet doen. Het spel lijkt veel meer op een echte match als het op advanced staat. En bijna alle fouten die je maakt kan je aan je zelf wijten. het is mijn fout als ik de bal niet bij een bepaalde speler krijg, en niet de fout van de assist setting ed.

Met manual passing kan je gewoon de bal hard en snel rond spelen, en dat lukt me ook vrij aardig bij vlagen.

Het kost gewoon extra oefening, maar de replay value is vele malen groter op manual.
Inderdaad, bij mij gaat het redelijk, speel op topspeler niveau, maar nog niet perfect.
Maar aangezien dat voor 90% aan mij ligt, heb ik daar geen problemen mee. Ik zie dit als uitdaging, des te blijer als het wel lukt.

Ps ben begonnen met het maken van 2 video's, een met bugs en een met goals, vaak gemaakt met de manual through pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

@harribo
Je kunt bij bal aanname je rechter top knop inhouden, om de snelheid van de bal te absorberen, en sneller controle over de bal te hebben.

Btw, k heb vrij veel probs video's van redelijke kwaliteit te maken. in dxtory moet ik de framerate recording wel op 60 zetten, anders is het super stotterend. Maar zelfs met 60 framerate, is de kwaliteit van het opgenomen materiaal nog zeer matig. zeer stotterend.
Waar doe jij dat mee?

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
denPes schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:05:
@harribo
Je kunt bij bal aanname je rechter top knop inhouden, om de snelheid van de bal te absorberen, en sneller controle over de bal te hebben.
RT bedoel je? Die wertk wel iets maar niet geweldig en dezelfde knop wordt ook gebruikt om een bal langs je heen te laten gaan als je linkerstick in de tegenovergestelde richting zet als waar de pass vandaan komt, dan ben je de bal kwijt
Btw, k heb vrij veel probs video's van redelijke kwaliteit te maken. in dxtory moet ik de framerate recording wel op 60 zetten, anders is het super stotterend. Maar zelfs met 60 framerate, is de kwaliteit van het opgenomen materiaal nog zeer matig. zeer stotterend.
Waar doe jij dat mee?
Fraps om het op te nemen, en ik gebruik een portable versie, werkt prima. Ik druk op F9 als hij moet opnemen en weer moet stoppen met opnemen, zo hoef ik ook niet zelf te gaan knippen in video's.

Voor tekst die ik in de video wil zetten om dingen te becommentarieren, gebruik ik Windows Live Movie Maker, die is echt het gemakkelijkst, heb er verschillende geprobeerd. Je maakt een tekst en kan dan zelf kiezen vanaf welk tijdstip hij in de video moet verschijnen en hoe lang. Helaas kan hij alleen de nieuwe video exporteren als wmv. Dus moet je later ff converteren nog. Ik doe alles in wmv eerst en dan later in 1 klap de conversie. (Ik haat wmv :) )

Voor het splitten/joinen gebruik ik Boilsoft Video Splitter / Video Joiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok mijn 2 videos:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
denPes schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:35:
@ob3lix
Ik speel op het hoogste niveau, dus ik kan wel zeggen dat ik het enigsinds onder controle heb :9 . Alleen weet ik dat de fouten die ik maak nu niet hard door de computer worden afgestraft.
Online of tegen vrienden is dit een ander verhaal. Wanneer je dan per wedstrijd een keer of drie een throughpass laat mislukken, dan kun je er zeker van zijn dat je een tegen doelpunt krijg.

Wat ik hiermee wil zeggen, tegen de pc is advanced passing zeker leuker! alleen in multiplayermodus ben je in het nadeel wanneer de tegenstander advanced passing uit heeft staan.

ps. dit is wel de eerste pes die me offline weet te vermaken. Mede doordat online dit jaar gewoon beduidend minder is dan offline. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik moet zeggen dat ik het nu ik het spel een tijdje speel wel mee vind vallen met de keepers ten opzichte van voorgaande delen. Toegeven, het is wel zo dat ze af en toe nog steeds wel rare fouten maken m.b.t. laat uitkomen maar schoten vind ik ze wel sterker op geworden, of in ieder geval eerlijker.

Met voorgaande delen merkte ik dat het regelmatig erg moeilijk zo niet bijna onmogelijk was om een keeper van meer dan pak em beet 12 meter afstand te verschalken maar als je dan zelf een schot van de rand 16 tegen kreeg, vloog die er regelmatig in.

Nu merk ik dat het me zelf af en toe wel lukt om van buiten de 16 te scoren en bovendien lijkt het erop dat de keeper van mijn teams weliswaar niet de bal vaak klemvast heeft maar wel sterk is in het afstoppen van schoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ob3lix schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:17:
[...]

Online of tegen vrienden is dit een ander verhaal. Wanneer je dan per wedstrijd een keer of drie een throughpass laat mislukken, dan kun je er zeker van zijn dat je een tegen doelpunt krijg.
Over het algemeen doe je throughpasses op iemand die veel ruimte voor zich heeft, vaak op de helft van de tegenstander. Dit kan dan toch niet echt een échte reden zijn voor je tegengoal?

Daarnaast is het gewoon zo dat je met meer vrijheid, ook meer vrijheid hebt om het te verkloten. Het zou niet eerlijk zijn als het alleen maar goed zou gaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
JeroenV_ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:40:
Gisteravond begonnen aan PES 2014, maar wat een drama is dat.

Ik en 2 vrienden spelen PES al sinds deel 1 voordat we mekaar uberhaupt kenden, en sinds een jaar of 6 spelen we wekelijks met z'n 3'en een ML tegen de ps3. We kennen het spel dus wel een beetje, maar ik heb gisteravond nog nooit zoveel gescheld gehoord en meegescholden omdat er gewoon niet te spelen is met dit spel.

Na eerst wat losse wedstrijden direct begonnen aan een ML, zoals we eigenlijk altijd doen.
Wat zijn de ergernissen:
Spelers die traaaaaag reageren
Spelers die niet reageren
Keepers die de stomste fouten maken
Controls die voor de zoveelste keer veranderd zijn (bijv de powerbar vullen bij corners/free kicks kon altijd middels de tappen tot de gewenste snelheid, nu niet meer)
Na 3 wedstrijden in de master league vond de game dat ik plotseling een team te besturen kreeg, en de 2 anderen het andere team. Dit gebeurde al bij het maken van de opstelling, en alleen op te lossen door mijn controller maar uit te doen totdat de wedstrijd was gestart.
etc
etc

Zoals anderen al aangeven, het kost gewoon wat tijd om het onder de knie te krijgen. Vooral het instellen van de controls m.b.t. basic en geavanceerd kan veel uitmaken in je spel plezier!

Trouwens vind ik wel dat je gelijk hebt voor wat betreft de powerbar. Dit moet je in één keer goed timen want je kan idd niet meer door te tappen hem verder vullen. Overigens geld ook hier trouwens weer voor, oefening baart kunst!

PES is t.o.v. FIFA nu eenmaal minder toegankelijk maar kan met oefening en de juiste instelling veel meer diepgang, spelbeleving en gameplay bieden dan FIFA in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dat spelers traag zijn zie ik wel als voordeel.
Waar ik me aan erger is dat een speler traag reageert op een knop of idd soms zelfs helemaal niet... tja jammer..
Daarom is het ook moeilijk om een through pass te timen.. sterker nog, het wordt een kunst. Uitdagend maar had voor mij niet zo extreem gehoeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:56:
[...]

Schijnbaar niemand hier dit probleem? Bij mij werkt het nog steeds niet :( Gisteren weer ruim uur gewacht op de download en wederom dit als resultaat:
[afbeelding]
Wat is het toch altijd met Konami en online... .Sowieso, waarom deze niet weer gewoon via Xbox Live verspreiden? Dan gaat downloaden tenminste een beetje met snelheid!
Ik heb dit probleem ook uiteraard. Ik was al bang dat het allemaal zou werken ;)

Ben inmiddels van Go Ahead naar NEC. Ik heb Khedira en Carrick op het middenveld lopen en ik sta ook in het rood. Dat kan schijnbaar. Verliezen doe ik niet veel nu ik het niveau 1 omlaag heb gezet, maar winnen ook niet. Mijn aanvallers schieten er zelden wat in en middenvelders schieten ook zelden raak met afstandsschoten. Kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon geen goede schutters in mijn team heb. Maar spelers zijn soms ook stroperig traag naar de bal toe als ze juist wel gas moeten geven. Hoe vaak ik niet vlak voor het einde van de eerste helft een goede aanval heb, waarna er ineens word afgefloten. Schijnbaar weet de computer dan al dat er gefloten gaat worden. Ik hou van AI, maar soms dan staat de computer te perfect verdedigend. Dat kan helemaal niet doorzien worden. ;)

Ik ben tevens bondscoach van de VS. Gewonnen in een friendly van Italië en gelijk in een friendly tegen Brazilië lijkt me zeer netjes. Dat team speelt heel lekker trouwens. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Valt me inmiddels wel op dat de supporters en het wedstrijd verloop echt best wel invloed hebben.

Zo speel ik nu met Ajax een CL op hoogste niveau. Ik heb nu de halve finale gehaald en ongeveer 4 keer proberen van Barca te winnen thuis zonder resultaat. Totdat ik hem weer probeerde en na 7 minuten al een rode kaart kreeg voor Siem de Jong. Vervolgens speelde ik Barca van de mat, soort van, ik won met 3-1 in ieder geval en het leek wel alsof alle spelers er 20 skillpoints bij hadden ofzo, speelden veel sneller over en pakten veel makkelijker ballen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
1nsane schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:11:
[...]

Zoals anderen al aangeven, het kost gewoon wat tijd om het onder de knie te krijgen. Vooral het instellen van de controls m.b.t. basic en geavanceerd kan veel uitmaken in je spel plezier!

Trouwens vind ik wel dat je gelijk hebt voor wat betreft de powerbar. Dit moet je in één keer goed timen want je kan idd niet meer door te tappen hem verder vullen. Overigens geld ook hier trouwens weer voor, oefening baart kunst!

PES is t.o.v. FIFA nu eenmaal minder toegankelijk maar kan met oefening en de juiste instelling veel meer diepgang, spelbeleving en gameplay bieden dan FIFA in mijn ogen.
We gaan vanavond weer een potje ergeren uh spelen met z'n 3'en, eens kijken hoe het nu gaat.
In ieder geval gaan we nog ff de controls bekijken hoe die nu staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Valt het jullie ook op dat de spelers (bijna) nooit juichen nadat er na 90minuten wordt afgefloten?
Dit vind ik echt een gemis!

Heb je de halve finale van de Europa League gewonnen met Ajax tegen AC Milaan dan mag ik toch wel hopen dat de spelers blij zijn :9 En niet van het veld aflopen ofdat ze een oefenpotje tegen geel-blauw hebben gespeeld. ;)

Normaal zie je na een belangrijke wedstrijd in de Eredivisie al de blijheid wanneer er wordt gewonnen en lopen de spelers ook niet als zoutzakken de catacombe in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:13:
Valt me inmiddels wel op dat de supporters en het wedstrijd verloop echt best wel invloed hebben.

Zo speel ik nu met Ajax een CL op hoogste niveau. Ik heb nu de halve finale gehaald en ongeveer 4 keer proberen van Barca te winnen thuis zonder resultaat. Totdat ik hem weer probeerde en na 7 minuten al een rode kaart kreeg voor Siem de Jong. Vervolgens speelde ik Barca van de mat, soort van, ik won met 3-1 in ieder geval en het leek wel alsof alle spelers er 20 skillpoints bij hadden ofzo, speelden veel sneller over en pakten veel makkelijker ballen af.
Zit code achter: if (uur div 4)=0 then add for each player ajax + 20 all_skills..
Zo'n idee krijg ik soms bij PES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1nsane schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:13:

Da's een positief punt toch? :9 Als er in het echte voetbal ook met "skillpoints" gewerkt wordt, gaat er regelmatig een punt of 20 af bij de "topclubs" of 20 bij bij "mindere clubs"... :+

En nu hopen dat Ajax er 20 af heeft komende zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Nou, gisteren na de 2e wedstrijd hebben we het spel uitgezet en nog net niet weggegooid in de container maar het scheelt niet veel.

Eerst control settings gechecked, en die stonden netjes op basic, dus verder met de ML.
1e wedstijd gedaan, iedereen rustig aan gedaan en zowaar begon het ergens een beetje op te lijken en wonnen we zelfs.

Doorklikken naar 2e wedstrijd, opstelling doen: plotseling mocht ik weer de opstelling van het cpu team doen en kon de ander geen opstelling maken van ons eigen team door een fout die we vorige week ook al waren tegengekomen maar ik vergeten was in mijn lijstje te zetten: spelers die verdwijnen als je er met de cursor overheen gaat.
Dit dus: YouTube: PES 2014 GLITCH - DISAPPEARING PLAYERS

Toen gewoon maar weer lekker 2013 in de ps3 gedaan, en verder lekker gespeeld die avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik speel elke avond wel een paar potjes, ik doe een competitie Serie A met Juventus op Professional. Waarom ik het nog elke avond speel is me eigenlijk een raadsel ook, want het spel barst van de bugs en irritaties:

- Keepers doen soms niks
- Verdedigers grijpen niet in maar blijven gewoon achteruit lopen, zeer onrealistisch
- Filmpje hierboven met de verdwijnende spelers
- Als je in het stadion van Santos speelt dan klopt de schaduw niet bij een hoge bal, je moet er maar eens goed op letten. Volgens mij is dat probleem alleen in dat stadion. Lijkt wel of de bal bij een uittrap maar 3 meter de lucht in gaat.
- Matchmaking online is traag en er is online ook veel lag.
- Te weinig sfeer, te weinig stadions, te weinig licenties.

Waar zijn de mooie tijden van PES toch gebleven? Ik hoop met elke release dat het beter wordt maar het wordt dus gewoon echt alleen maar slechter. En ze fixen die bugs ook gewoon niet, waar blijft verdorie die patch waarbij ze al die bugs eens een keer crushen zodat het misschien nog een beetje speelbaarder wordt?

Ik heb zelf persoonlijk een hekel aan de FIFA en helemaal aan Sepp Blatter maar ik heb nu echt geen keus meer de volgende keer. Dan maar wat geld spenderen aan die corrupte MAFIFA met hun achterlijke WK in Qatar :P

FIFA is ook niet alles, maar het aantal bugs is heel wat minder als bij deze versie van PES. Ik heb heel veel geduld gehad maar Konami is me echt als klant verloren. Lang leve de PES reeks op de PS1 en PS2, daar kon FIFA toendertijd echt niet aan tippen maar de rollen zijn nu echt omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
De online lag begint me ook wel de keel uit te hangen soms, je kan duidelijk merken als je tegenstander ver weg zit want of je hebt dan de hele tijd dat het spel blijft hangen of hij klokt de speelsnelheid naar beneden tot dat je bijna in doelpunt herhaling slowmotion zit ofzo, hopelijk fixxen ze dat in een patch want anders ga ik (en anderen ook denk ik) weer pes2013 online spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Overigens heb ik hier en daar op internet gelezen dat Konami soort van schoorvoetend toegeeft dat er online problemen zijn maar wel alleen op voor de Xbox.

Gisteren weer online geprobeerd maar het lijkt wel of er steeds meer mensen het spel willen spelen online en dat daar door de servers over hun gier gaan ofzo.

Gisteren was het zo erg dat van de 4 gespeelde potjes, er 4 werden beeindigd vroegtijdig vanwege slechter wordende verbinding. Uit ellende maar pes2013 er weer ingestopt en lekker online kont geschopt. Echt een verademing.

Ik denk dat ik PES2014 pas weer online ga proberen als Konami officieel een fix hier voor uit brengt want het is een regelrechte schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Net feedback gehad op m'n ticket wat ik had aangemaakt bij Konami, wel snel moet ik zeggen, binnen het kwartier, wel goed om te weten dat ze het weten en er blijkbaar mee bezig zijn!

Dear xxxxxx,

We have heard from a number of PS3 players who are having problems while playing PES 2014 online. We know that the online experience is a very important part of the game for all our fans and we are taking your feedback into account.

The PES production team is looking into issues related to delayed response of controllers and dropping of frame rate while playing online.

Regarding 'unable to find an opponent' or 'connection to server interrupted' or similar messages, we recommend that you follow our advice on how to to setup your Internet Connection to ensure that your online experience is as smooth as possible.

Some of our recommendations are:

- Use a wired connection instead of wireless
- Do not use other Internet-heavy software or streaming on other devices
- Make sure that your router, firewall and anti-virus are online-game friendly.

You can find more detailed troubleshooting advice HERE.

- Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gewoon dus het standaard antwoord om je weer even af te poeieren. Gaat nog heel lang duren voordat ze dit gefixt hebben. En ze hebben niet alleen het online gedeelte te fixen maar dus ook die tig andere bugs van dat halfbakken product van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ach, hoop doet leven niet waar. Denk wel dat je gelijk hebt hoor en bovendien zullen ze echt niet heel veel moeite in het product gaan steken aangezien de PS4 en Xbox one eraan zitten te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:38:
Gewoon dus het standaard antwoord om je weer even af te poeieren. Gaat nog heel lang duren voordat ze dit gefixt hebben. En ze hebben niet alleen het online gedeelte te fixen maar dus ook die tig andere bugs van dat halfbakken product van ze.
Ze reageren tenminste inhoudelijk. Wat verwacht je dan van ze, dat ze iedereen persoonlijk terug mailen? Hit is ook nooit goed hè... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Vlassie1980 schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:47:
Waarom ik het nog elke avond speel is me eigenlijk een raadsel ook, want het spel barst van de bugs en irritaties:

- Keepers doen soms niks
- Verdedigers grijpen niet in maar blijven gewoon achteruit lopen, zeer onrealistisch
Ik vraag me dat ook steeds meer af. Je noemt een paar irritante dingen maar het zit er werkelijk waar vol mee. Zie ook mijn video die ik postte en dat is slechts het topje van de ijsberg.
Ik speel op het hoogste niveau offline en dan word ik om de +-10 seconden gecheat. Ik heb het idee dat ik maar 30% controle heb over mijn spelers, dat trage ronddansen en maar nauwelijks of niet reageren op buttons...zucht...

Nu kan ik wel naar FIFA lopen en mss doe ik dan nog steeds wel maar dat is net zo'n trage footy geworden. Ik heb nog op internet gekeken of er nog andere voetbalspellen zijn uitgebracht maar helaas, de wereld moet het met PES of FIFA doen. En die spellen zijn zwaar verneukt: de actie is eruit, spelers reageren slecht of niet op buttons. Er wordt ons een nieuwe footy filosofie opgedrongen.
Ik vraag me echt af: vinden de footy spelers op de wereld dit nu ook leuk? Dit wordt dus massaal gepikt?

Online is het al jaren zozo met PES. Ik heb het spel nog niet officieel gekocht en denk dat ik dat ook niet ga doen, erger me offline al genoeg. Als ik dan al niet vaak wat met die controls kan worden, hoe moet dat dan online met de bekende vertraginkjes?
Btw...ik win bijna wel elke wedstrijd maar dat doe ik op de automatische piloot...er zit dan weinig afwisseling in. Ik wil graag wat anders uitproberen. En niet happen met je verdediging, krijg je vaak de bal zo weer terug...gaaaaap

ps begin steeds meer te verlangen naar Konami Soccer... :P
Vlassie1980 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:38:
Ja maar dat gameplay zullen ze weinig meer aan doen. En blijkbaar erkennen ze wél dat er online een probleem is, dan ben je al heel ver met ze. Dan zullen ze er wrs ook wel wat aan doen. Ze kunnen idd niet iedereen persoonlijk te woord staan. Dan krijg je dit soort antwoorden.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 05-11-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Ik koop al vanaf 2009 (PS3 tijdperk) ieder jaar weer PES. Dit jaar voor het eerst niet. In eerste instantie omdat ik geen tijd had (vanwege GTA V), en ik even wilde afwachten tot de prijs wat was gezakt. En ik begin toch geen ML avontuur voor ik een Option File heb, en die is dus ook nog niet klaar vanwege de aanstaande patch van Konami. Omdat ik veel negatief commentaar lees twijfel ik om dit jaar PES aan te schaffen.
Iemand die advies kan geven over wel of niet kopen?

Ik ben 3 weken geleden begonnen met PES6 op de PS2. Deze heb ik van een collega geleend (zelf heb ik PES3, maar die is echt te lelijk) en ik moet zeggen, dit is een hele vette game. Het is natuurlijk wat gedateerd, maar het speelt erg lekker. Ik denk dat mocht ik PES2014 niet meer kopen, ik me hier ook wel mee kan vermaken tot volgend jaar.
Old school rules!

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
robhoeben schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:32:
Ik koop al vanaf 2009 (PS3 tijdperk) ieder jaar weer PES. Dit jaar voor het eerst niet. In eerste instantie omdat ik geen tijd had (vanwege GTA V), en ik even wilde afwachten tot de prijs wat was gezakt. En ik begin toch geen ML avontuur voor ik een Option File heb, en die is dus ook nog niet klaar vanwege de aanstaande patch van Konami. Omdat ik veel negatief commentaar lees twijfel ik om dit jaar PES aan te schaffen.
Iemand die advies kan geven over wel of niet kopen?

Ik ben 3 weken geleden begonnen met PES6 op de PS2. Deze heb ik van een collega geleend (zelf heb ik PES3, maar die is echt te lelijk) en ik moet zeggen, dit is een hele vette game. Het is natuurlijk wat gedateerd, maar het speelt erg lekker. Ik denk dat mocht ik PES2014 niet meer kopen, ik me hier ook wel mee kan vermaken tot volgend jaar.
Old school rules!
Je slaat de spijker gewoon op zijn kop. PES6 is een van de laatste PES games waarbij er nog een beetje de oude ziel van PES in zat.

Dus bespaar jezelf een hoop ergernis en koop dit wanproduct niet want het is echt Bug Evolution Soccer tegenwoordig. Dit is op Champions World Class Soccer voor de MegaDrive na het slechtste voetbalspel dat ik ooit gespeeld heb! En dat spel is zo dusdanig slecht dat Konami het dit jaar dus wel heel erg verkloot heeft!

- Spelers lopen voor geen meter naar de bal
- Keepers staan in de rebound uit hun neus te baggeren
- Online spelen kost veel te veel tijd en vaak dikke lag
- De passing gaat voor geen meter
- Hele rare looplijnen van spelers
- Catch up bug waarbij Neymar wordt ingehaald door de meest slome verdedigers

Ik heb me vanavond weer zeer zitten storen aan dit wanproduct, ik kan alleen maar zeggen dat de ziel compeet weg is uit PES en dat FIFA momenteel gewoon echt de betere footie is. Heel jammer maar Konami moet gewoon geen halfbakken crap als dit afleveren.
Harribo schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:59:
[...]
Nu kan ik wel naar FIFA lopen en mss doe ik dan nog steeds wel maar dat is net zo'n trage footy geworden. Ik heb nog op internet gekeken of er nog andere voetbalspellen zijn uitgebracht maar helaas, de wereld moet het met PES of FIFA doen. En die spellen zijn zwaar verneukt: de actie is eruit, spelers reageren slecht of niet op buttons. Er wordt ons een nieuwe footy filosofie opgedrongen.
Ik vraag me echt af: vinden de footy spelers op de wereld dit nu ook leuk? Dit wordt dus massaal gepikt?
Geloof mij, FIFA is ook niet alles maar toch een flink stuk beter dan PES tegenwoordig. Er zou inderdaad eens een keer een fatsoenlijke footie gemaakt moeten worden door een andere game studio, maar dan kom je al gauw uit op licentie gedoe die FIFA grotendeels heeft opgekocht.

Ach, voordat ik met ISS / PES bekend raakte had je nog dit meesterlijke spel: _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-11-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo en andere geïrriteerde PES-spelers: Er is hoop… Konami heeft details van patch vrijgegeven:

[quote=http://winningelevenblog.com/blog/pes2014-patch-details-outlines-ahead-release/]
Gameplay:
  • Manual Control fixes: R2 Shot, first time actions (shot, header etc), yellow bar
  • Goalkeepers: Better reactions to initial save
  • L1 Lob Shot Fix
  • Gameplay slowdown in final 3rd: Change made to make as smooth as possible
  • Shooting: Refinements of slowdown to help/have positive impact
  • Catch-up refined, feeling of sudden catch-up removed
  • BAL player stats decline – fixed
  • x2 speed implemented when substituted in BAL
  • Gameplan cursor speed – made faster
  • User online block list increased <200%
  • 3 player on same team controller bug – fixed
Kit fixes:
  • Barcelona away
  • Inter Home
  • Motherwell GK
  • Almeria – Elche – Villarreal sponsors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dat is leuk maar ik zie niets dat spelers nu opeens gaan reageren op afvallende ballen.
Ik heb nu niet het idee dat ik controle heb over een speler. Het reageert zoooo traag allemaal en spelers doen zo raar..

Had nog zitten denken dat het jammer is dat PES zo gemaakt is.
Want afgezien van de ongelofelijke rare trage acties van de spelers is het spel wel heel vernieuwend.
Daar waar FIFA gewoon een kopie is van zijn voorganger, heeft PES de volgende goede vernieuwingen naar mijn mening :
-handmatige pass
-combinatie spel
-met rechterstick duwen etc

Dat zijn eigenlijk wel hele en echte vernieuwingen.

Dat een Neymar wordt ingehaald door een trage verdediger heeft alles te maken met die afgrijselijke cheat ai.
Ik vind het echt niet kunnen om mensen zo vaak te naaien.
Heb een tijdje FIFA gespeeld maar ook daar klopt het soms niet.
Moet dus zeggen dat ik Pes beter vindt maar ik weiger dit soort shit te kopen.

Wordt dan tijd voor een gepimpte Sensible Soccer online :-)
Net zo iets als OpenTTD, gewoon een groep die weet wat spelers willen.
Dat is namelijk plezier en geen frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Pes 1.02 is inmiddels uit voor PS3. Laat ik dan nog maar even een paar potjes spelen om te kijken of het echt een verbetering is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:22:
Pes 1.02 is inmiddels uit voor PS3. Laat ik dan nog maar even een paar potjes spelen om te kijken of het echt een verbetering is...
Top, ik ben erg nieuwsgierig naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Probeer nu de nieuwe data pack te downloaden, maar dat is helaas tergend langzaam. P2P rond de 10-15KB/s en http tot 8% (na ongeveer een uur) en dan loopt ie vast.

Zo maar eens spelen met alleen de patch, die was namelijk zo gedownload en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:13:
Probeer nu de nieuwe data pack te downloaden, maar dat is helaas tergend langzaam. P2P rond de 10-15KB/s en http tot 8% (na ongeveer een uur) en dan loopt ie vast.

Zo maar eens spelen met alleen de patch, die was namelijk zo gedownload en geïnstalleerd.
Gewoon via HTTP downloaden gaat (in ieder geval voor mij) al jaren het snelst!
Harribo schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:23:
Dat is leuk maar ik zie niets dat spelers nu opeens gaan reageren op afvallende ballen.
Ik heb nu niet het idee dat ik controle heb over een speler. Het reageert zoooo traag allemaal en spelers doen zo raar..
Heb wel het idee dat het beter is hoor! Schieten na een rebound/afvallende bal wilt nu gewoon, waar je eerder eerst aan zou nemen en 8 stappen zou moeten nemen voordat hij ook maar ging nadenken over schieten. :+
Had nog zitten denken dat het jammer is dat PES zo gemaakt is.
Want afgezien van de ongelofelijke rare trage acties van de spelers is het spel wel heel vernieuwend.
Daar waar FIFA gewoon een kopie is van zijn voorganger, heeft PES de volgende goede vernieuwingen naar mijn mening :
-handmatige pass
-combinatie spel
-met rechterstick duwen etc

Dat zijn eigenlijk wel hele en echte vernieuwingen.
Klopt, en dat werkt ook gewoon goed. Al krijg je met schouderduw wel beetje snel overtreding, maar dat moet ook niet te makkelijk zijn qua timing.
Dat een Neymar wordt ingehaald door een trage verdediger heeft alles te maken met die afgrijselijke cheat ai.
Ik vind het echt niet kunnen om mensen zo vaak te naaien.
Heb een tijdje FIFA gespeeld maar ook daar klopt het soms niet.
Moet dus zeggen dat ik Pes beter vindt maar ik weiger dit soort shit te kopen.
Het is geen cheat AI. Het kan zijn dat het faalt, maar dat is ook als je tegen iemand anders speelt. Dat heeft weinig met de AI te maken. Moet zeggen dat ik na de patch nog niet in een situatie geweest ben waar dit voorkomt(/-kwam?).
Wordt dan tijd voor een gepimpte Sensible Soccer online :-)
Net zo iets als OpenTTD, gewoon een groep die weet wat spelers willen.
Dat is namelijk plezier en geen frustratie.
Zie ik niet heel snel gebeuren. Ondanks dat OpenTTD vast enorm uitgebreid is, moet je de complexiteit van voetbalspellen niet onderschatten. Zie ze niet zo snel met iets komen dat in de buurt komt.

Ondanks al het gezeur op PES, ben ik zelf best positief. Ik weet dat er wat rare dingen in zitten, maar daar heb ik na de patch nog niet veel van gemerkt eerlijk gezegd. Al wel blunders van keeper gezien, hopen dat dat een uitzonderlijk geval was.

Het gevoel wat bij mij overheerst is het gevoel van een afvallende bal die je keihard in de korte kruising schiet. Keeper geen schijn van kans, opspringend van de bank… Dát is PES.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik had ook problemen met het binnenhalen van de patch via HTTP, hij bleef op 57% hangen en zat muurvast.
Via P2P duurt het wat langer maar heeft uiteindelijk wel gewerkt. Spelers als Llorente en Fabio hebben eindelijk hun bekende gezicht.

Mijn ervaringen mbt de patch zijn over het algemeen wel positief. Ik heb heb nu een stuk of 7 potjes offline gespeeld na de patch en het lijkt erop dat een aantal glitches eruit zijn. Daarnaast lijkt het ook een stuk moeilijker te gaan. Op Professional speel ik nu al lange tijd een league in de Serie A met Juve, de laatste wedstrijden gaat het heel wat moeilijker.

Daarnaast wel iets vaags gehad: Ik speel een wedstrijd voor de verandering met 4-3-3 en zie dat Bonucci telkens voorin mee loopt te doen in de aanval. Maar het is een CB dus wat doet die knakker daar in godsnaam? Ik speelde tegen het altijd gevaarlijke Sassuolo en kreeg de ene na de andere countergoal om de oren omdat ik maar 2 verdedigers had rondlopen :P

Volgens mij had ik een foutje gemaakt in de tactics, iets met CB overlap ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:12
Nou ik vind het nog steeds behoorlijk traag en stroperig enzo. Ik had gehoopt op wat meer fluiditeit, maar dat is ver te zoeken. Ik ben er klaar mee. Weg met die game.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:24:
Nou ik vind het nog steeds behoorlijk traag en stroperig enzo. Ik had gehoopt op wat meer fluiditeit, maar dat is ver te zoeken. Ik ben er klaar mee. Weg met die game.
Dus dit is je laatste post in dit topic? :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:12
Jep! Misschien zie ik je over een tijdje in het next-gen Fifa topic ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:42:
Jep! Misschien zie ik je over een tijdje in het next-gen Fifa topic ;)
Reken er maar niet op. We zien jou eerder hier terug, als je weer uitgekeken bent op FIFA. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Via HTTP gaat het downloaden nu een stuk sneller (binnen 5 min van 8% naar 17%).

Heb gister ook even gespeeld met de patch 1.02 en moet zeggen dat ik positief ben. Het loopt vloeiender, ik heb minder het idee dat m'n spelers vrachtwagens zijn als ik ze zie draaien, counters zijn nog gevaarlijker en keepers zijn duidelijk verbeterd. Ik schiet ze nog steeds in de korte hoek met Villa of Diego Costa, maar ze zitten er vaker goed bij en de reflex van goeie keepers is beter geworden. Af en toe nog wel rare positionering, maar dat is niet heel storend.

Beetje jammer dat de nieuwe data file niet goed samen gaat met de option file die ik heb. Nu zijn sommige gezichten die Konami wel heeft toegevoegd niet direct zoals ze horen te zijn. Je moet dan in de edit mode naar 'face' gaan en 'default' (driehoekje op PS3) kiezen, dan wordt ie normaal. Helaas heb ik geen zin/tijd om dit handmatig te doen bij de spelers waar dit fout gaat (weet niet precies hoeveel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voordat ik m'n update ging doen eerst alle OF-bestanden weggegooid. Achterlijk lang duurde dat trouwens, misschien wel een kwartier voor 150MB aan bestanden. :+
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste