Dit doet me denken aan Fifa met de nieuwe engine. Helaas zitten er kinderziektes in, maar ik moet zeggen dat het mij tot nu toe meevalt.okaydanny schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:32:
Ik zie mezelf als een vrij rustige gamer, controllers blijven altijd netjes en heb niet vaak last van een kort lontje.. maar PES brengt echt het slechte in mij naarboven.
Ik heb nu hooguit 10 wedstrijden gespeeld, vol met oncontroleerbare rotzooi. Ik heb in dit topic al eerder filmpjes gepost en heb er nu weer 1.
Dit gebeurt mij veelste vaak tijdens een wedstrijd:
[video]
Verwijderd
Volgens mij is er niemand die zegt dat PES 2014 perfect is. Er zitten nog wel wat vervelende situaties in, waarvan sommige misschien nog opgelost worden met een patch. Maar ze werken je echt niet moedwillig tegen hoor, dat hebben ze écht niet nodig om van je te kunnen winnen.
Nou nog 1tje dan, om het af te leren.
Ik gebruik veel het "nieuwe" aannemen in 2014, maar het loont niet.
9 van de 10 keer word ik geblokkeerd of geduwd door de verdediger, die geen bal raakt maar mij duidelijk hinderd. Ik snap dat er niet altijd maar voor gefloten hoeft te worden, maar nooit?
Ik probeer niet te mierenneuken maar dit heeft toch allemaal te maken met de nieuwe M.A.S.S engine die gewoon niet goed uitgewerkt is.
Dit is gewoon een duw:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2QIfOY9P0K8]
9 van de 10 keer word ik geblokkeerd of geduwd door de verdediger, die geen bal raakt maar mij duidelijk hinderd. Ik snap dat er niet altijd maar voor gefloten hoeft te worden, maar nooit?
Ik probeer niet te mierenneuken maar dit heeft toch allemaal te maken met de nieuwe M.A.S.S engine die gewoon niet goed uitgewerkt is.
Dit is gewoon een duw:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2QIfOY9P0K8]
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Verwijderd
Je had misschien een vrije trap verdient. Maar anders dan dat, ziet het er niet heel slecht uit.okaydanny schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:00:
Nou nog 1tje dan, om het af te leren.
Dit is gewoon een duw:
[video]
Gaat mij in deze video niet om hoe het eruit ziet, het gaat erom dat de nieuwe engine dit gewoon niet herkend als fout, net zoals in de vorige video.Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:17:
[...]
Je had misschien een vrije trap verdient. Maar anders dan dat, ziet het er niet heel slecht uit.
Na 10x in 1 wedstrijd ben je dat wel zat hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door dannbla op 23-09-2013 23:21 ]
Tja, soms heb je het 10 keer in 1 wedstrijd tegen je, soms heb je 10 keer in de wedstrijd voordeel hiervan. Ik ben het met je eens dat het jammer is dat dit niet als overtreding wordt gezien, maar zo erg vind ik het nou ook weer niet.
PSN: Sluuz
Verwijderd
Dergelijke "botsingen" zijn in het echt al vaak lastig te beoordelen, moet je voorstellen hoe dat dan in een spel zal zijn. Aan de andere kant is het wel zo dat je je trucje verkeerd timet als het voorkomt, dan is balverlies niet heel gek om eerlijk te zijn.Sluuz schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 07:47:
Tja, soms heb je het 10 keer in 1 wedstrijd tegen je, soms heb je 10 keer in de wedstrijd voordeel hiervan. Ik ben het met je eens dat het jammer is dat dit niet als overtreding wordt gezien, maar zo erg vind ik het nou ook weer niet.
Ik moet zeggen dat ik me aan vrij weinig dingen irriteer. Alles lijkt vrij 'logisch' te verlopen, op af en toe een foute pass na speelt het lekker weg. De catch-up bug zit er zeker nog wel in, maar misschien komt dat ook wel omdat mijn spelers van zichzelf al supertraag zijn (ML default crappy spelers).
Het enige waar ik erg veel moeite mee heb is...scoren
Ik kom er vaak gewoon niet doorheen, ondanks dat ik met 1 CS, 1 SS, 1 AM en hangende LH en RH speel. Tegen de tijd dat ik de combinatie aan wil gaan is de verdedigende ploeg alweer op hun plek. Iemand nog tips qua tactiek?
Ook voorzetten vind ik dit keer erg lastig te plaatsen. Meestal komen ze achter de man of zeilen ze er overheen. Heeft iemand dit al een beetje onder de knie?
Het enige waar ik erg veel moeite mee heb is...scoren

Ook voorzetten vind ik dit keer erg lastig te plaatsen. Meestal komen ze achter de man of zeilen ze er overheen. Heeft iemand dit al een beetje onder de knie?
Precies en allerbelangrijkst is dat er niet meer om de haverklap bij elk contact afgefloten wordt - daar werd ik vroeger echt helemaal gek van. trouwens het ziet meer uit als een hakbal dan die uitkapbeweging (RB+up, LB+up?) Naar mijn mening is er weinig aan de hand hier. Haha, zitten we echt herhalingen uit een game te analyseren?Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:22:
[...]
Dergelijke "botsingen" zijn in het echt al vaak lastig te beoordelen, moet je voorstellen hoe dat dan in een spel zal zijn. Aan de andere kant is het wel zo dat je je trucje verkeerd timet als het voorkomt, dan is balverlies niet heel gek om eerlijk te zijn.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Op de counter spelen. Spits ver naar voren, iig 1 snelle speler op AM/LM/RM en storen rond middenveld. Bij balverlies omschakelen. Ik weet niet of dit ook lukt met crappy ML spelers, want heb het daarmee nog niet geprobeerd, maar ik weet wel dat counteren veel beter gaat dan bij PES13.HwKok schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:43:
Ik moet zeggen dat ik me aan vrij weinig dingen irriteer. Alles lijkt vrij 'logisch' te verlopen, op af en toe een foute pass na speelt het lekker weg. De catch-up bug zit er zeker nog wel in, maar misschien komt dat ook wel omdat mijn spelers van zichzelf al supertraag zijn (ML default crappy spelers).
Het enige waar ik erg veel moeite mee heb is...scorenIk kom er vaak gewoon niet doorheen, ondanks dat ik met 1 CS, 1 SS, 1 AM en hangende LH en RH speel. Tegen de tijd dat ik de combinatie aan wil gaan is de verdedigende ploeg alweer op hun plek. Iemand nog tips qua tactiek?
Het is gewoon weer moeilijker om te scoren, nadat het vorig jaar al veel meer tactiek vereiste.
Ik speel met Shakthar Donetsk inmiddels de Europa League op het vierde niveau ( ben even de naam kwijt ) en die spelen in een 4-2-3-1 opstelling en standaard met de lange bal. Moet zeggen dat dat niet verkeerd speelt en beter voor mij lijkt te werken dan de instelling Quick Counter.
Is er al wat meer bekend over een versie update op de PS3? Die bugs beginnen vervelend te worden
Is er al wat meer bekend over een versie update op de PS3? Die bugs beginnen vervelend te worden
Verwijderd
Ik denk toch wel dat het een kapbeweging, voornamelijk door de beweging die hij daarna maakt, hij rent achter de bal aan. Bij een normale hakbal doet hij dat niet.Terryb47 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:49:
[...]
Precies en allerbelangrijkst is dat er niet meer om de haverklap bij elk contact afgefloten wordt - daar werd ik vroeger echt helemaal gek van. trouwens het ziet meer uit als een hakbal dan die uitkapbeweging (RB+up, LB+up?) Naar mijn mening is er weinig aan de hand hier. Haha, zitten we echt herhalingen uit een game te analyseren?
Ik stream trouwens ook online en offline wedstrijden. Communiceer ook met de viewers!
http://www.twitch.tv/okaydanny
en we buggen rustig verder:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cThlPGo7RPw]
Ik doe maar geen skillmoves meer, want dit heeft geen zin.
http://www.twitch.tv/okaydanny
en we buggen rustig verder:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cThlPGo7RPw]
Ik doe maar geen skillmoves meer, want dit heeft geen zin.
[ Voor 128% gewijzigd door dannbla op 24-09-2013 16:01 ]
Ga ze eerst maar eens oefenen, dan begrijp je wat ik bedoel.Sluuz schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:11:
Wat heeft dit met skillmoves te maken?
Tja, goede physics is zo'n beetje het lastigste om te programmeren. Je zal ongetwijfeld nog wel meer momenten tegenkomen die erg gek zijn, maar ik hoop dat ze het systeem de komende jaren kunnen verfijnen en uitbreiden (polletjes gras, goede/slechte velden, regen/sneeuw etc.)
Dat ze niet fluiten als je tijdens een move wordt afgestopt is overigens niet nieuw. In de vorige versies kon je ook beter moves gebruiken die je lichaam ook daadwerkelijk van de tegenstander af draait, of dribbelen met types zoals Ronaldo met veel body.
Ben nu halverwege mijn eerste ML-offline seizoen. Het valt me steeds meer op dat de AI erg kort dekt als je rustig opbouwt. Mijn spits en wingers kunnen de bal amper vasthouden, waardoor ik erg veel moeite met scoren heb. Tot nu toe is het enige succesvolle scoringspatroon de bal vasthouden met een winger --> back eroverheen voor lage voorzet --> intikken.
Dat ze niet fluiten als je tijdens een move wordt afgestopt is overigens niet nieuw. In de vorige versies kon je ook beter moves gebruiken die je lichaam ook daadwerkelijk van de tegenstander af draait, of dribbelen met types zoals Ronaldo met veel body.
Ben nu halverwege mijn eerste ML-offline seizoen. Het valt me steeds meer op dat de AI erg kort dekt als je rustig opbouwt. Mijn spits en wingers kunnen de bal amper vasthouden, waardoor ik erg veel moeite met scoren heb. Tot nu toe is het enige succesvolle scoringspatroon de bal vasthouden met een winger --> back eroverheen voor lage voorzet --> intikken.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Verwijderd
Als we toch bezig zijn met herhalingen... Dit vind ik ook wel opmerkelijk:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ywU6C8qZZQM]
En het trieste is dat het 2x achter elkaar gelukt is...
Wtf, PES?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ywU6C8qZZQM]
En het trieste is dat het 2x achter elkaar gelukt is...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 20:22 ]
Heb de game net binnen. Ben meteen maar even gaan kijken naar de Keeper optie in Become a Legend, maar volgens mij heeft ie maar twee actie controls (naast schreeuwen naar je medespelers): een duik (waar je normaal voorzetten mee geeft) en een charge naar de bal (bij 1tegen1), ik mis nog een beetje meer control, want heb het idee dat ie automatisch springt en ook duikt (en niet als ik op x druk of zo)..
Ik wilde een terugspeel bal naar voren schieten maar dook dus uit de 16 naar het gras... doelpunt... effe wennen dus lol.
Ik wilde een terugspeel bal naar voren schieten maar dook dus uit de 16 naar het gras... doelpunt... effe wennen dus lol.
[ Voor 4% gewijzigd door Mauz1978 op 24-09-2013 20:54 ]
Something under the bed is drooling
Gatver, gatver, gatver. Ze moeten die verschrikkelijke laggers online gewoon niet toestaan. Vroeger toen je nog shooters had die mensen met een te hoog ping gewoon niet toelieten, direct introduceren in PES! Bijna elke game lagged tegen die buitenlanders die hun internetkabel nog gewoon in een boom stoppen! Wat een drama
De game is al traag, dat is prima, maar wanneer het lagged kan ik gewoon niet opbouwen/winnen. Net had ik een prima game, in een keer begint het te laggen en de match ligt er weer uit, net als ik ben aan winnen ben. Grr. frustraties moeten er even uit
...

De game is al traag, dat is prima, maar wanneer het lagged kan ik gewoon niet opbouwen/winnen. Net had ik een prima game, in een keer begint het te laggen en de match ligt er weer uit, net als ik ben aan winnen ben. Grr. frustraties moeten er even uit
Misschien de moeilijkheidsgraad per ongeluk op beginner gezet?Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:20:
[video]
En het trieste is dat het 2x achter elkaar gelukt is...Wtf, PES?
Weet iemand hoe je online bij de aftrap de bal niet meteen kwijt bent?
Zodra ik aftrap online schiet de bal weg. Offline heb ik dit probleem niet. Snap er niks van.
Zodra ik aftrap online schiet de bal weg. Offline heb ik dit probleem niet. Snap er niks van.
Ik herken het, meestal gewoon rustig wachten en geen knoppen aanraken. Als er is gefloten 1x kort de pass toets indrukken en dan gaat het goed volgens mij.nuker schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:56:
Weet iemand hoe je online bij de aftrap de bal niet meteen kwijt bent?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:20:
[video]
En het trieste is dat het 2x achter elkaar gelukt is...Wtf, PES?

Echt, jongens dit kan toch niet... Hoe bedoel je halfbakken uitbrengen en de hoop op een patch vestigen
Moet je je voorstellen: Er zitten heel veel Japannertjes dat spel te spelen en te testen, dan moeten dit soort dingen toch gewoon een keer opvallen? Hebben ze per tester 1 of 2 potjes gespeeld ofzo
En dan maar te bedenken dat je vroeger een spelletje kocht en dat het dan dus ook niet te patchen te was. Bij FIFA '94 ( Jaja, ik ben er een van de oude garde
Dan zat je dus met een spel waarbij je keihard kon cheaten
[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 24-09-2013 23:11 ]
Ik heb het schieten op geavanceerd staan, maar spelers weigeren bij mij gewoon te koppen of in 1x in te tikken (nemen ze hem eerst aan), om gek van te worden
Verwijderd
Nee. Hij stond op professional. Om uit te proberen of het aan het niveau lag, heb ik hem nu even op Superstar gezet. Daar reageren ze veel sneller en kom je er inderdaad niet voorbij, maar zelfs bij beginner zou het niet moeten kunnen zoals je op het filmpje ziet...Framoes schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:53:
[...]
Misschien de moeilijkheidsgraad per ongeluk op beginner gezet?
Je moet echt heel vroeg op de schietknop drukken voor een first-time shot. Doe eens de trainingsmode.jlmr1990 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:11:
Ik heb het schieten op geavanceerd staan, maar spelers weigeren bij mij gewoon te koppen of in 1x in te tikken (nemen ze hem eerst aan), om gek van te worden
PSN: Sluuz
Dit kon je in elk geval in FIFA 13 ook nog doen (omdat die geforceerde cirkel waar je niet in kan gewoon af en toe helemaal niet werkt en je tegen de keeper aangeplakt kan blijven), go figure.. da's een oude bug dan, met 19 jaar! Zou me verbazen als het in FIFA 14 beter werkt.Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:10:
[...]
Bij FIFA '94 ( Jaja, ik ben er een van de oude garde) kon je voor de keeper gaan staan als hij uit ging schieten en dan kwam soms de bal tegen je kop aan en kon je alsnog binnentikken.
Saved by the buoyancy of citrus
haha kerel, dit kan in FIFA 13 nogsteeds..Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:10:
[...]
Bij FIFA '94 ( Jaja, ik ben er een van de oude garde) kon je voor de keeper gaan staan als hij uit ging schieten en dan kwam soms de bal tegen je kop aan en kon je alsnog binnentikken.
n
Verwijderd
Wat vinden jullie van de moeilijksheidgraad in PES 2014? Ik heb zelf niet het gevoel dat ik al top ben in 2014, toch kan ik het Chelsea al heel moeilijk maken met Vitesse op Top Player. Ik had eigenlijk verwacht dat ik kansloos zou verliezen, had ik ook mee kunnen leven.
Ik heb advanced shooting aan staan, hoe kan ik gewoon een hard schot doen op goal? Balkje helemaal vol laten lopen gaat nog niet echt hard... Vooral niet als ik ver buiten de 16 schiet met een speler met veel shot power
Dat schieten vind ik ook erg lastig. als ik harder schiet is het vaak voor langs, en als ik zonder aannemen gelijk wil schieten in de 16, lijkt het eerder op een kaatsbal
volgens mij kan je niet meer als vroeger zomaar de bal de kruising in jagen, is toch wel een flink gemis.
volgens mij kan je niet meer als vroeger zomaar de bal de kruising in jagen, is toch wel een flink gemis.
Hoe gaan jullie voorzetten?
Ik merk dat de meeste voorzetten behoorlijk wegdraaien richting de 16-meter lijn en dus bijna altijd achter de spitsen terecht komt. Doe ik iets verkeerd of merken jullie dat ook?
Ik merk dat de meeste voorzetten behoorlijk wegdraaien richting de 16-meter lijn en dus bijna altijd achter de spitsen terecht komt. Doe ik iets verkeerd of merken jullie dat ook?
Verwijderd
Ik heb alle instellingen normaal staan, en ik heb hier nooit problemen mee. Ik moet zeggen, ik herken sowieso weinig dingen die mensen hier zeggen. Iedereen loopt enkel te huilen, vooral harribo, maar dat deed hij bij pes10 pes11, en 12 ook. Doe de tutorials eens, heeft bij mij geholpen, sta online nu op 610 punten ofzo.HwKok schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:29:
Hoe gaan jullie voorzetten?
Dus voor mij heetf het wel geholpen!
Inderdaad Harribo moet altijd azijnzijken, maar dat geeft hij zelf ook toe.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:02:
[...]
Ik heb alle instellingen normaal staan, en ik heb hier nooit problemen mee. Ik moet zeggen, ik herken sowieso weinig dingen die mensen hier zeggen. Iedereen loopt enkel te huilen, vooral harribo, maar dat deed hij bij pes10 pes11, en 12 ook. Doe de tutorials eens, heeft bij mij geholpen, sta online nu op 610 punten ofzo.
Dus voor mij heetf het wel geholpen!

Online vind ik alleen dat het vaak laggy speelt (MLO), dit komt waarschijnlijk door de verbinding van de tegenstander. Hoe ervaar jij dit?
Ik durf het bijna niet meer aan om online te spelen omdat ik op zie tegen de lag-games.
Ik heb tot nu toe 1 game online gespeeld, was opzich wel leuke pot maar op het eind van de wedstrijd ging het aardig laggen / vertragen.
En dan ook die manier om een match te starten... Ik ging bij FIFA 13 altijd gewoon even naar Seasons toe, ploegje selecteren en binnen no time had je verbinding met een andere speler.
Hier moet je eerst weer al die game rooms selecteren, en dan maar hopen dat je in die room kunt joinen, en het duurt allemaal zo lang..... Kom op zeg, die gasten bij Konami snappen het soms echt niet.
PES was zo goed vroeger maar het is allemaal weg, naar de klote gemaakt sinds het voor de X360 / PS3 uitkomt.
En dan ook die manier om een match te starten... Ik ging bij FIFA 13 altijd gewoon even naar Seasons toe, ploegje selecteren en binnen no time had je verbinding met een andere speler.
Hier moet je eerst weer al die game rooms selecteren, en dan maar hopen dat je in die room kunt joinen, en het duurt allemaal zo lang..... Kom op zeg, die gasten bij Konami snappen het soms echt niet.
PES was zo goed vroeger maar het is allemaal weg, naar de klote gemaakt sinds het voor de X360 / PS3 uitkomt.
Op een of andere manier blijf ik PES een kans geven (online), maar na de laatste wedstrijd is het voor mij over. Dit spel is pure fail en heeft totaal niks met voetbal of controle te maken.
Tegenstander geeft een lange bal. Ik sprint er achteraan echter stopt mijn speler even kort met sprinten. Doelpunt tegen. Dit slaat gewoon nergens op. Nog meer punten die ik in dit spel tegen kom:
- Balaanname is zo waardeloos dat ik de bal heel snel weer kwijt ben.
- Spelers draaien zo traag als een olifant zodat ik ook de bal weer heel snel kwijt ben.
- Ik geef een pass, maar het spel reageert zo traag dat het een uur duurt voordat de pass gegeven word.
- Dribbelen is gewoon belachelijk traag, dus je moet af en toe een sprint trekken, maar aangezien je heel weinig controle hebt tussen even sprinten en dribbelen ben je de bal zo weer kwijt.
- Spelers lopen als schapen een beetje in de buurt van de bal. Geen enkele speler loopt uit zichzelf vrij. Dit zorgt niet echt voor een dynamisch potje voetbal. In PES zit ook niet de functie L1 ofzo, zodat spelers zich vrij gaan lopen. Op die manier blijft een potje voetbal heel statisch en ben je niet in staat een vrije man te vinden.
Ik heb het helemaal gehad met dit spel. Ik ga naar FIFA.
ps. Offline speelt het spel gewoon lekker.
Tegenstander geeft een lange bal. Ik sprint er achteraan echter stopt mijn speler even kort met sprinten. Doelpunt tegen. Dit slaat gewoon nergens op. Nog meer punten die ik in dit spel tegen kom:
- Spelers draaien zo traag als een olifant zodat ik ook de bal weer heel snel kwijt ben.
- Ik geef een pass, maar het spel reageert zo traag dat het een uur duurt voordat de pass gegeven word.
- Dribbelen is gewoon belachelijk traag, dus je moet af en toe een sprint trekken, maar aangezien je heel weinig controle hebt tussen even sprinten en dribbelen ben je de bal zo weer kwijt.
- Spelers lopen als schapen een beetje in de buurt van de bal. Geen enkele speler loopt uit zichzelf vrij. Dit zorgt niet echt voor een dynamisch potje voetbal. In PES zit ook niet de functie L1 ofzo, zodat spelers zich vrij gaan lopen. Op die manier blijft een potje voetbal heel statisch en ben je niet in staat een vrije man te vinden.
ps. Offline speelt het spel gewoon lekker.
[ Voor 17% gewijzigd door nuker op 25-09-2013 21:12 ]
Verwijderd
Blij te lezen dat het spel offline in elk geval (vreemd genoeg) wel lekker loopt.
Ik koop PES doorgaans elk jaar sinds de ISS reeks, met deze wacht ik wel totdat ik em in de budgetbakken bij amazon zie liggen.....
Ik koop PES doorgaans elk jaar sinds de ISS reeks, met deze wacht ik wel totdat ik em in de budgetbakken bij amazon zie liggen.....
Offline speelt het inderdaad best wel goed. Op het vierde niveau kan ik nog goed mee en ik denk zelfs dat ik Top Player nog wel aan zou moeten kunnen.
In de vroegere edities van PES speelde ik zelfs altijd op 6 sterren en toen was ik de AI ook nog vaak de baas maar afgelopen edities had ik het toch heel wat moeilijker. Het is ook een kwestie van gewenning.
Maar kort samengevat:
Offline: Goed
Online: Big fail
In de vroegere edities van PES speelde ik zelfs altijd op 6 sterren en toen was ik de AI ook nog vaak de baas maar afgelopen edities had ik het toch heel wat moeilijker. Het is ook een kwestie van gewenning.
Maar kort samengevat:
Offline: Goed
Online: Big fail
Klinkt alsof je weinig gespeeld heb of je ben gewoon rete slecht. Daarbij kun je gewoon nog spelers wegsturen hoor, weet de combinatie zo niet uit m'n hoofd maar dacht LT+RS.nuker schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:50:
Op een of andere manier blijf ik PES een kans geven (online), maar na de laatste wedstrijd is het voor mij over. Dit spel is pure fail en heeft totaal niks met voetbal of controle te maken.
ps. Offline speelt het spel gewoon lekker.![]()
Toegegeven dat het online wel traag is, maar de gameplay opzich ben ik tevreden over. Het is alleen jammer dat Konami elk jaar weer tegen multiplayer problemen aanloopt. Vorig jaar de lagcheaters en nu lagged bijna elke game.
Verwijderd
Dat is gewoon de oplossing tegen de lagcheaters, iedereen laten laggen...ob3lix schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:28:
[...]
Vorig jaar de lagcheaters en nu lagged bijna elke game.
Trouwens:
WENB Option File V 1.0 Is Out Now!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 09:36 ]
LB+RS, tevens , maar dat zal nuker wel niet weten want die speelt pes als fifa, is er dit jaar namelijk play combination toegevoegd waarmee je van te voren kunt bepalen hoe en hoeveel je medespelers diep gaan als je een speler wegstuurd.ob3lix schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:28:
[...]
Klinkt alsof je weinig gespeeld heb of je ben gewoon rete slecht. Daarbij kun je gewoon nog spelers wegsturen hoor, weet de combinatie zo niet uit m'n hoofd maar dacht LT+RS.
Aight, play combination heb ik nog niets mee gedaan. Ik moet dit weekend echt eens serieus gaan spelen, heb nog niet veel tijd gehad. Vind het wel leuk dat je weer veel nieuwe dingen moet leren en ontdekken om de game volledig onder controle te krijgen.Kw4kje schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:36:
[...]
LB+RS, tevens , maar dat zal nuker wel niet weten want die speelt pes als fifa, is er dit jaar namelijk play combination toegevoegd waarmee je van te voren kunt bepalen hoe en hoeveel je medespelers diep gaan als je een speler wegstuurd.
Haha, inderdaad! Soms verlang ik er gewoon naar dat er wordt ge-lagcheated, dan is die trage game tenminste voorbij.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:45:
[...]
Dat is gewoon de oplossing tegen de lagcheaters, iedereen laten laggen...
Er moet gewoon een minimale breedband verbinding worden vereist voor online spelen. Die 'netwerkcheck' aan het begin is toch niet voor jan met de korte achternaam.

Verwijderd
Bandbreedte zegt niet alles... Je kan wel 100Mbit hebben, maar als je vervolgens 500ms ping hebt, krijg je nog een kutwedstrijd.ob3lix schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:50:
[...]
Haha, inderdaad! Soms verlang ik er gewoon naar dat er wordt ge-lagcheated, dan is die trage game tenminste voorbij.![]()
Er moet gewoon een minimale breedband verbinding worden vereist voor online spelen. Die 'netwerkcheck' aan het begin is toch niet voor jan met de korte achternaam.
Dat is wat pes ook zo mooi maakt, half jaar later kun je nog steeds weer nieuwe speel manieren ontdekken omdat er zoveel mogelijkheden zijn en die kun je niet in een weekje leren, al denken sommigen hier daar blijkbaar anders over.ob3lix schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:48:
[...]
Aight, play combination heb ik nog niets mee gedaan. Ik moet dit weekend echt eens serieus gaan spelen, heb nog niet veel tijd gehad. Vind het wel leuk dat je weer veel nieuwe dingen moet leren en ontdekken om de game volledig onder controle te krijgen.
Een beetje off-topic, maar een vrij legendarisch moment op Tweakers.
De review van FIFA krijgt 'maar' een 7,5, wat naar mijn mening niet zo'n best cijfer is. En gezien de comments is dat cijfer niet onterecht. FIFA 14 is eigenlijk FIFA 13.2, of FIFA 12.3, of..nou ja, het moge duidelijk zijn dat ze bij EA nu een beetje door de mand vallen met weinig doen, veel verkopen. Niet dat het heel veel in de verkoopcijfers zal schelen overigens..
PES review volgt later, ben benieuwd.
De review van FIFA krijgt 'maar' een 7,5, wat naar mijn mening niet zo'n best cijfer is. En gezien de comments is dat cijfer niet onterecht. FIFA 14 is eigenlijk FIFA 13.2, of FIFA 12.3, of..nou ja, het moge duidelijk zijn dat ze bij EA nu een beetje door de mand vallen met weinig doen, veel verkopen. Niet dat het heel veel in de verkoopcijfers zal schelen overigens..
Ze hielden wel een slag om de arm wat betreft de next-gen versie van FIFA 14. Die krijgt vast een hoger cijfer.HwKok schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:16:
Klopt, maar je begrijp wat ik bedoel.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:54:
[...]
Bandbreedte zegt niet alles... Je kan wel 100Mbit hebben, maar als je vervolgens 500ms ping hebt, krijg je nog een kutwedstrijd.
Ik ben al jaren gestopt met het spelen van online wedstrijden (oude xbox tijdperk.. da's echt tig jaar geleden) al die cheaters verpesten de boel gewoon. offline solo vermaak ik me prima (of op de bank met een paar maten, spelen we om de zoveel tijd een soort van cupavond, kratje bier erbij altijd gezellig zo'n mannenavond)
Dat LB + rechter stick gebruikte ik al, alleen als je tussen 3 man staat heb je echt geen tijd om die hele toetsencombinatie te gebruiken. Even snel L1 drukken gaat dan veel makkelijk, maargoed.Kw4kje schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:36:
[...]
LB+RS, tevens , maar dat zal nuker wel niet weten want die speelt pes als fifa, is er dit jaar namelijk play combination toegevoegd waarmee je van te voren kunt bepalen hoe en hoeveel je medespelers diep gaan als je een speler wegstuurd.
Ik ben inderdaad FIFA gewend dus daar zal ook wel een deel van het probleem zitten, echter speelt het spel rete traag en kun je geen normale combinatie aangaan online.
Mocht je die file over willen zetten op je PS3 dan kan je nu ook meerdere items tegelijk kopieren, ik was vroeger altijd veel te lang bezit om al die data handmatig te kopieren.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:45:
[...]
Dat is gewoon de oplossing tegen de lagcheaters, iedereen laten laggen...
Trouwens:
WENB Option File V 1.0 Is Out Now!
Als je de files benaderd op je PS3 gewoon op driehoekje drukken en kiezen voor meerdere selecteren
Kijk maar eens op gamespot, krijgt ie ook een 7,5, PES 2014 daarentegen een 5,4 wat uitzonderlijk laag is.HwKok schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:16:
De review van FIFA krijgt 'maar' een 7,5, wat naar mijn mening niet zo'n best cijfer is.
Ben blijkbaar niet de enige die dit echt een k-spel vindt.
Het barst van de cheats en alles gaat veel te langzaam.
Ik ga FIFA 14 kopen sinds jaren.
Jongen, kijk op youtube, zat video's, of haal eindelijk eens die str*nt uit je ogen, spelers worden bijvoorbeeld gewoon ff een tikje naar achteren gehaald om niet op een tijd bij een bal te kunnen en zo nog veel meer. Dat jij dit nog steeds blijft beweren met droge ogen....jou hoef je dus echt niet serieus te nemen. Mag ik een klaagkous zijn, jij praat echt onzin. Snap wel dat ik hier me bevind in de PES kerk.Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:48:
Volgens mij is er niemand die zegt dat PES 2014 perfect is. ... Maar ze werken je echt niet moedwillig tegen hoor, dat hebben ze écht niet nodig om van je te kunnen winnen.
Inderdaad. En dan maar hopen dat je niet tegen Chinezen speeltVerwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:54:
[...]
Bandbreedte zegt niet alles... Je kan wel 100Mbit hebben, maar als je vervolgens 500ms ping hebt, krijg je nog een kutwedstrijd.
[ Voor 53% gewijzigd door Harribo op 26-09-2013 20:22 ]
Ik begin je wat lachwekkend te vinden Harribo. Hoe belangrijk is het daadwerkelijk hoe goed deze twee spellen zijn? Er zijn 2 fabrikanten, kies er een of geen.Harribo schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:16:
[...]
Kijk maar eens op gamespot, krijgt ie ook een 7,5, PES 2014 daarentegen een 5,4 wat uitzonderlijk laag is.
Ben blijkbaar niet de enige die dit echt een k-spel vindt.
Het barst van de cheats en alles gaat veel te langzaam.
Ik ga FIFA 14 kopen sinds jaren.
[...]
Jongen, kijk op youtube, zat video's, of haal eindelijk eens die str*nt uit je ogen, spelers worden bijvoorbeeld gewoon ff een tikje naar achteren gehaald om niet op een tijd bij een bal te kunnen en zo nog veel meer. Dat jij dit nog steeds blijft beweren met droge ogen....jou hoef je dus echt niet serieus te nemen. Mag ik een klaagkous zijn, jij praat echt onzin.
Ik snap Harribo wel hoor, ik vreet me ook dagelijks op en speel zowel FIFA als PES. Dit doe ik overigens al jaren, zowel het spelen als het opvreten.
Maarja, bij gebrek aan beter moet je wat he!
Maarja, bij gebrek aan beter moet je wat he!
Al die zeikers hier die maar blijven herhalen dat online kut is, wat denken jullie? Dat het blijven spelen het vanzelf beter word? Stop er dan gewoon mee. 
We gaan je missen Harribo
We gaan je missen Harribo

Dank je Kwakje...doet me goed
hahaha
Wel jammer want PES spelen was altijd een van de hoogtepuntjes van mijn dagelijkse dag, zeker online, hoe laggy ook. Ik blijf wel die patches in de gaten houden, wie weet worden er nog dingen verbeterd waardoor ik bij FIFA vandaan wordt gehaald.
Wel jammer want PES spelen was altijd een van de hoogtepuntjes van mijn dagelijkse dag, zeker online, hoe laggy ook. Ik blijf wel die patches in de gaten houden, wie weet worden er nog dingen verbeterd waardoor ik bij FIFA vandaan wordt gehaald.
Ik heb goeie en slechte online ervaringen. Maar niet anders dan met pes 2013. Ook daar had je af en toe laggy games. 't is spijtig dat online gaming niet beter verdeeld is in regio's.
Wat mij het meest opvalt is dat de leercurve van dit spel te hoog is. Ik denk dat dat voor een groot deel te wijten is aan het matige "BASIC passing" systeem. In pes 2013 kon iemand met wat oefening goed spelen met het basic passing systeem. In pes 2014 ben je gewoon verplicht om weken te oefenen op advanced passing. Dat zorgt voor veel frustratie, en jaagt nieuwe spelers, of spelers die gewoon even een potje willen voetballen, weg.
Zonder advanced passing zul je de voordelen van pes 2014 niet zien. Ik heb incidenteel combinaties kunnen maken die in voorgaande delen van pes, of welk voetbal spel dan ook, onmogelijk waren. Je hebt echt complete vrijheid, en kunt passes met precies die snelheid, dat gevoel, en die plaatsing geven. Punt is alleen dat dat mij enkel bij vlagen lukt, omdat ik het balgevoel nog niet heb. (al moet ik zeggen dat dat bij mij bij pes 2013 ook vrij lang diuurde) Je moet dat bal gevoel continue hebben om een zekere flow in je spel je houden. Nu komt het me af en toe klutserig over.
Ik vermoed wel dat ik binnen een paar weken zal zeggen dat dit de beste PES ooit is, ondanks dat het nog niet äf"voelt Gewoon blijven oefenen.
Wat mij het meest opvalt is dat de leercurve van dit spel te hoog is. Ik denk dat dat voor een groot deel te wijten is aan het matige "BASIC passing" systeem. In pes 2013 kon iemand met wat oefening goed spelen met het basic passing systeem. In pes 2014 ben je gewoon verplicht om weken te oefenen op advanced passing. Dat zorgt voor veel frustratie, en jaagt nieuwe spelers, of spelers die gewoon even een potje willen voetballen, weg.
Zonder advanced passing zul je de voordelen van pes 2014 niet zien. Ik heb incidenteel combinaties kunnen maken die in voorgaande delen van pes, of welk voetbal spel dan ook, onmogelijk waren. Je hebt echt complete vrijheid, en kunt passes met precies die snelheid, dat gevoel, en die plaatsing geven. Punt is alleen dat dat mij enkel bij vlagen lukt, omdat ik het balgevoel nog niet heb. (al moet ik zeggen dat dat bij mij bij pes 2013 ook vrij lang diuurde) Je moet dat bal gevoel continue hebben om een zekere flow in je spel je houden. Nu komt het me af en toe klutserig over.
Ik vermoed wel dat ik binnen een paar weken zal zeggen dat dit de beste PES ooit is, ondanks dat het nog niet äf"voelt Gewoon blijven oefenen.
[ Voor 3% gewijzigd door denPes op 27-09-2013 12:11 ]
delete account
Wat misschien ook wel een factor van irritatie is zijn de default instellingen met betrekking tot passing. Die staat standaard namelijk op Advanced.
Gisteren had ik de WENB option file op mijn PS3 gezet waardoor de standaard instellingen weer van kracht werden, dat had ik pas door toen ik online bezig was en geen fatsoenlijke pass meer kon geven: Ten eerste vanwege die Advanced instelling die ik totaal niet onder de knie heb en ten tweede omdat er wel veel vertraging in zat.
Ik speel online gewoon gelijk ranking, en dan duurt het ook zooooo lang voordat je door de netwerk checks heen bent en vervolgens iemand gevonden hebt. Maar diegene die wordt gevonden heeft uiteraard een hoge ping waardoor de game dus zo traag loopt. Waarom moet Konami zo lang lopen klootviolen om dat nou eindelijk eens goed voor elkaar te krijgen
Bij FIFA is het echt een kwestie van opstarten --> Seasons --> Team selecteren --> Even wachten en gaan met die banaan!
Die WENB 1.0 option file is wel ok trouwens, alleen duurt het soms heel lang voordat de logo's ingeladen worden op het scherm. Het lijkt er dus eerst op alsof een club helemaal geen logo heeft maar dat duurt dus een paar tellen. Verder bestaat het Nederlands Elftal nog steeds uit die vage namen en spelen we nog steeds in het blauw
Gisteren had ik de WENB option file op mijn PS3 gezet waardoor de standaard instellingen weer van kracht werden, dat had ik pas door toen ik online bezig was en geen fatsoenlijke pass meer kon geven: Ten eerste vanwege die Advanced instelling die ik totaal niet onder de knie heb en ten tweede omdat er wel veel vertraging in zat.
Ik speel online gewoon gelijk ranking, en dan duurt het ook zooooo lang voordat je door de netwerk checks heen bent en vervolgens iemand gevonden hebt. Maar diegene die wordt gevonden heeft uiteraard een hoge ping waardoor de game dus zo traag loopt. Waarom moet Konami zo lang lopen klootviolen om dat nou eindelijk eens goed voor elkaar te krijgen
Die WENB 1.0 option file is wel ok trouwens, alleen duurt het soms heel lang voordat de logo's ingeladen worden op het scherm. Het lijkt er dus eerst op alsof een club helemaal geen logo heeft maar dat duurt dus een paar tellen. Verder bestaat het Nederlands Elftal nog steeds uit die vage namen en spelen we nog steeds in het blauw
Ik moet zeggen dat ik het langzaam aan onder de knie begin te krijgen.
De eerste helft van het seizoen werd ik volledig van de mat gespeeld. Nu de boel allemaal wat aanvallender / dwingender naar voren opgesteld en ik kom steeds vaker richting de 16. Ook balbezit kan ik nu wat langer houden, verdedigen gaat beter en passes (advanced) komen ook vaak goed aan. Het is puur het krijgen van de feeling hoe het spel loopt.
Overall vind ik het heerlijk spelen met prachtige wedstrijden. Waar ik me echter elke keer aan stoor is dat een voorzet nooit in eens ingekopt of ingeschoten wordt. Altijd moet mijn speler even aannemen, hoe vroeg ik ook op de schietknop druk
Daarnaast een irritatiepuntje: de keepers die buiten de 16 super zijn met hele mooie reddingen, maar binnen de 16 de meest rare capriolen uithalen of de bal met een redding voor de voeten van de tegenstander leggen
De eerste helft van het seizoen werd ik volledig van de mat gespeeld. Nu de boel allemaal wat aanvallender / dwingender naar voren opgesteld en ik kom steeds vaker richting de 16. Ook balbezit kan ik nu wat langer houden, verdedigen gaat beter en passes (advanced) komen ook vaak goed aan. Het is puur het krijgen van de feeling hoe het spel loopt.
Overall vind ik het heerlijk spelen met prachtige wedstrijden. Waar ik me echter elke keer aan stoor is dat een voorzet nooit in eens ingekopt of ingeschoten wordt. Altijd moet mijn speler even aannemen, hoe vroeg ik ook op de schietknop druk

Daarnaast een irritatiepuntje: de keepers die buiten de 16 super zijn met hele mooie reddingen, maar binnen de 16 de meest rare capriolen uithalen of de bal met een redding voor de voeten van de tegenstander leggen
Volgens mij heb je het spel nog niet goed onder de knie. De meeste punten die jij noemt heb je zelf in de hand. Balaanname is afhankelijk van hoe JIJ de pass geeft. Trage passing komt doordat je passing nog op advanced heb staan terwijl je daar kennelijk niet meer overweg kan. Spelers kan je zelf de diepte in laten rennen, maar dat wist je denk ik nog niet.nuker schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:50:
ps. Offline speelt het spel gewoon lekker.![]()
Passing staat op basic, dus dat heeft gewoon te maken met de lag online.q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:31:
[...]
Volgens mij heb je het spel nog niet goed onder de knie. De meeste punten die jij noemt heb je zelf in de hand. Balaanname is afhankelijk van hoe JIJ de pass geeft. Trage passing komt doordat je passing nog op advanced heb staan terwijl je daar kennelijk niet meer overweg kan. Spelers kan je zelf de diepte in laten rennen, maar dat wist je denk ik nog niet.
Spelers de diepte in laten lopen kun je doen met LB en rechter stick. Alleen is deze combinatie niet heel makkelijk te doen als je tussen 3 man in staat. Dan mis ik wel een L1 zeg maar. Tenzij er nog een andere mogelijkheid is om spelers diep te laten lopen die ik nog niet ken.
Verwijderd
Ik vind de gameplay dit jaar heel goed. Moeilijk om te scoren tot nu toe aangezien ik met Go Ahead de eredivisie speel. Ook vind ik de mogelijkheid tot wisselen van club goed. De staff en tralningspunten mis ik tot nu toe wel. Ook mis ik een klein beetje de filmpjes dat je coach bent enzo. De graphics van bepaalde topspelers zijn uitstekend maar de rest is zwaar verwaarloosd. Mike van Duinen met bruin haar. Omeruo ziet er niet uit als een neger maar als een hindoestaan, chinezen zien er niet uit als chinezen en de blanke spelers lijken veelal op Bulgaarse uitsmijters. Ik was gewoon boos toen ik dit zag. Ik snap dat OF dit goed OF dat goed niet. Wat is er mis mee om bij spelers die men niet wil aanpassen gewoon het hoofd uit het spel van vorig jaar te nemen. Het lijkt wel dat een nieuw voordeel met een achteruitgang ergens anders gecompenseerd moet worden. Ik hou niet van zulke fratsen. Zelfs Affelay De Jong Maduro Bellamy e.d . Zijn niet nagemaakt.
De gezichten van dit jaar zijn op een andere manier gemaakt en dus konden ze de gezichten van vorig jaar niet hergebruiken. In het huidige spel zitten 300 'lijkende' spelers, met de aangekondigde DLC worden dit er meer dan 1000.Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 02:26:
Ik vind de gameplay dit jaar heel goed. Moeilijk om te scoren tot nu toe aangezien ik met Go Ahead de eredivisie speel. Ook vind ik de mogelijkheid tot wisselen van club goed. De staff en tralningspunten mis ik tot nu toe wel. Ook mis ik een klein beetje de filmpjes dat je coach bent enzo. De graphics van bepaalde topspelers zijn uitstekend maar de rest is zwaar verwaarloosd. Mike van Duinen met bruin haar. Omeruo ziet er niet uit als een neger maar als een hindoestaan, chinezen zien er niet uit als chinezen en de blanke spelers lijken veelal op Bulgaarse uitsmijters. Ik was gewoon boos toen ik dit zag. Ik snap dat OF dit goed OF dat goed niet. Wat is er mis mee om bij spelers die men niet wil aanpassen gewoon het hoofd uit het spel van vorig jaar te nemen. Het lijkt wel dat een nieuw voordeel met een achteruitgang ergens anders gecompenseerd moet worden. Ik hou niet van zulke fratsen. Zelfs Affelay De Jong Maduro Bellamy e.d . Zijn niet nagemaakt.
PS: Tip voor als je het eeuwige commentaar van Jon Champion en co zat bent: zet de taal van het commentaar op Italiaans. Onverstaanbaar, dus daardoor niet storend. En de spelersnamen worden lekker op z'n Italiaans uitgesproken. Frans of Duits kan ook, ik heb ze beide geprobeerd. Duits vond ik nogal eentonig en aan de Franse taal heb ik een hekel dus dat werd hem ook niet
[ Voor 12% gewijzigd door HwKok op 28-09-2013 09:44 ]
Ik snap iets niet met de tactics die je in kunt stellen.
Je kunt 3 tactics instellen, maar wanneer je activeer je nou een van die tactics?
Voorbeeld: Corinthians speelt standaard een 4-2-2-2 opstelling in tactic 1, ik pas tactic 3 aan met mijn eigen voorkeuren zoals een 4-3-3 opstelling en vol op de aanval. Vervolgens ga ik er weer uit en zou je zeggen dat die tactic geactiveerd staat. Als ik dan het spel weer start en vervolgens pauzeer en bij Game Plan ga kijken dan staat die standaard opstelling er weer! ( tactic 1 )
Moet ik dat activeren ofzo? Ik snap er echt geen ene bal van
In het echt:

In PES heeft hij dus gewoon een haarbos die op die van Fellaini begint te lijken, gaat echt nergens over
Je kunt 3 tactics instellen, maar wanneer je activeer je nou een van die tactics?
Voorbeeld: Corinthians speelt standaard een 4-2-2-2 opstelling in tactic 1, ik pas tactic 3 aan met mijn eigen voorkeuren zoals een 4-3-3 opstelling en vol op de aanval. Vervolgens ga ik er weer uit en zou je zeggen dat die tactic geactiveerd staat. Als ik dan het spel weer start en vervolgens pauzeer en bij Game Plan ga kijken dan staat die standaard opstelling er weer! ( tactic 1 )
Moet ik dat activeren ofzo? Ik snap er echt geen ene bal van
We kennen toch ook allemaal Luisao wel? Die grote kale Brazilaanse verdediger van Benfica?Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 02:26:
In het echt:

In PES heeft hij dus gewoon een haarbos die op die van Fellaini begint te lijken, gaat echt nergens over
[ Voor 61% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-09-2013 10:26 ]
@Vlassie, met d-pad omhoog selecteer je game plans, ik neem aan dat je dat bedoeld?
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Haha mooi, dat ga ik nog wel een keer doen met dat Italiaans. Weet je toevallig wanneer de DLC aangekondigd is of waar ik over de DLC kan lezen?HwKok schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:09:
[...]
De gezichten van dit jaar zijn op een andere manier gemaakt en dus konden ze de gezichten van vorig jaar niet hergebruiken. In het huidige spel zitten 300 'lijkende' spelers, met de aangekondigde DLC worden dit er meer dan 1000.
PS: Tip voor als je het eeuwige commentaar van Jon Champion en co zat bent: zet de taal van het commentaar op Italiaans. Onverstaanbaar, dus daardoor niet storend. En de spelersnamen worden lekker op z'n Italiaans uitgesproken. Frans of Duits kan ook, ik heb ze beide geprobeerd. Duits vond ik nogal eentonig en aan de Franse taal heb ik een hekel dus dat werd hem ook niet
Haha mooi. Nee ik snap best dat ze niet voor elke speler moeite gaan doen, maar de kleur of style van het kapsel aanpassen is volgens mij voor hun een kwestie van op een knopje drukken. Want het is voor ons ook een druk op de knop als we een kapsel willen aanpassen.Vlassie1980 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:22:
We kennen toch ook allemaal Luisao wel? Die grote kale Brazilaanse verdediger van Benfica?
Ik volg Adam Bhatti op Twitter, hij is de man die contact houdt tussen de PES-community in Europa en de makers in Japan. Volgens hem wordt de DLC met gezichten etc. pas in november aangebodenVerwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:14:
[...]
Haha mooi, dat ga ik nog wel een keer doen met dat Italiaans. Weet je toevallig wanneer de DLC aangekondigd is of waar ik over de DLC kan lezen?

Er komt ook een patch aan, die komt denk ik wel eerder.
Dit kondigde Adam aan: "Gameplay fixes we're looking at are: GK's, shooting & AI tweaks. Also some more fluidity to star player dribbling. Obviously, eardicating bugs"
Die Bhatti roept wel vaker wat, eerst zien dan geloven.
Inderdaad, enige antwoord dat ze geven is ''very soon'' , meer komt er niet uit.
Verwijderd
Dit was de mogelijkheid voor Konami om met een goede PES voor de dag te komen.HwKok schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:16:
Nu ze dat hebben laten liggen, kun je er op rekenen dat deze editie van PES er waarschijnlijk, nog net met een magere voldoende vanaf komt.
Laten we hopen dat Konami snel met een fatsoenlijke patch uitbrengt en niet halverwege het voetbalseizoen.
Ze waren anders best positief in de preview, dus kan zijn dat het toch een hoger cijfer krijgt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:08:
[...]
Dit was de mogelijkheid voor Konami om met een goede PES voor de dag te komen.
Nu ze dat hebben laten liggen, kun je er op rekenen dat deze editie van PES er waarschijnlijk, nog net met een magere voldoende vanaf komt.
Laten we hopen dat Konami snel met een fatsoenlijke patch uitbrengt en niet halverwege het voetbalseizoen.
Ik wilde dit jaar zo graag pes kopen, en toen deed online het weer niet! Ik heb er wel genoeg van. Helaas. Erg jammer dat ze geen normaal online iets kunnen maken. Als je in de top 100 van de wereld komt speel je alleen nog maar tegen disconnecters. Het is ook zo simpel om toe te passen. Zucht, ik wil gewoon een leuk voetbal spel online is dat nou zo veel gevraagd?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Heb je het nu over PC? Misschien zijn er op de console (ps3/xbox360) minder quiters. Ik heb PES eigenlijk nooit op console gespeeld, maar ik vraag me wel af of console misschien beter is voor online te spelen. Zeker omdat het lastiger is om de verbinding af te knijpen. (kan wel, maar dan moet je speciaal een laptop ofzo bij de ahdn hebben.)Postius schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:57:
Ik wilde dit jaar zo graag pes kopen, en toen deed online het weer niet! Ik heb er wel genoeg van. Helaas. Erg jammer dat ze geen normaal online iets kunnen maken. Als je in de top 100 van de wereld komt speel je alleen nog maar tegen disconnecters. Het is ook zo simpel om toe te passen. Zucht, ik wil gewoon een leuk voetbal spel online is dat nou zo veel gevraagd?
Weet iemand hoe het zit met quiters op de console?
delete account
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:08:
[...]

Framoes schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:11:
[...]
Ze waren anders best positief in de preview, dus kan zijn dat het toch een hoger cijfer krijgt.

Sneak preview
Overigens, hebben jullie ook na de Data Update dat de commentatoren heel veel namen verkeerd noemen? Bojan gaat in mijn PES tegenwoordig door het leven als Juan Mata...

[ Voor 10% gewijzigd door Tweakjur op 30-09-2013 15:53 ]
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
De gameplay van PES 2014is na enige oefening fenomenaal. Er is geen enkel ander voetbalspel waarin je zulke vrijheid van je spel hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:08:
[...]
Met de volgende settings:
pass support op nul
through ball op advanced
shot op Basic (dit om het niet te frustrerend te maken tijdens het leren van het passing systeem)
auto feint off
Oefen eerst op regular. En op een gegeven moment, als je het onder de knie hebt, kom je er achter hoe super deze PES weer is.
(wat ik nog altijd spijtig vind is dat wanneer passing op basic staat, en spel knullig verloopt. Dit voor de mensen die er niet zoveel tijd in willen steken)
[ Voor 5% gewijzigd door denPes op 01-10-2013 02:28 ]
delete account
Het was natuurlijk ook ijdele hoop.
Ik heb FIFA14 ondertussen ook gespeeld en ik ben eerlijk gezegd een beetje geschrokken. Het leek wel alsof de graphics slechter waren dan vorig jaar en de gameplay was echt zeer stroef. Alsof ze dit expres matig hebben gemaakt, om mensen richting next-gen te pushen.
Tja, om heel eerlijk te zijn is het ook wel logisch.
Hoe veel plezier ik ook heb met elk potje PES, je kan er toch niet omheen dat het spel gewoon niet 'af' is.
Het feit dat er een gameplay patch moet komen op dag 1 en daarna nog eens een paar maanden later, zegt genoeg.
Als je dat dan vergelijkt met andere games die wel zo goed als 'af' zijn als ze in de winkel liggen, is het niet meer dan terecht dat ook PES maar een kleine voldoende scoort. Vergelijk het eens met een volledig uitgewerkte game als GTA V (extreem voorbeeld). Elke gamestudio probeert zijn product zo goed mogelijk in de winkel te leggen zonder bugs etc, maar bij zowel bij FIFA als PES geldt elk jaar alleen maar dát er een game in de winkel ligt om maar met elkaar te kunnen wedijveren en de nodige knaken binnen te hengelen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een PES-fan en sinds PES-4 heb ik geen FIFA meer aangeraakt. Ik speel bijna elke dag wel een paar potjes PES, maar een paar dingen kan ik zo al op noemen waaraan je kan zien dat het spel niet af is:
- Catch-up bug. Dit moest later verholpen worden met een patch, maar is nog steeds aan de orde.
- Schieten van afstand. Scoren van buiten de 16 is nagenoeg onmogelijk. Wordt aan gewerkt middels een patch.
- Keepers in de 16 zijn drama. Wordt aan gewerkt middels een patch.
- Reactievermogen van spelers in de 16 is drama. Wordt aan gewerkt middels een patch.
- Gezichten van spelers. Er zitten er nu 300 in, worden er 1000 middels een patch. Dit was dus gewoon nog niet op tijd af.
- Last but not least: transfers. Hoe bestaat het dat een compleet team het niet voor elkaar krijgt een simpele transferupdate te doen. Schuiven van spelers en wat nieuwe spelers aanmaken, meer is het niet. Iets wat 1 persoon uit de PEScommunity binnen een paar dagen lukt. Onbegrijpelijk.
Nogmaals, buiten deze punten geniet ik elke keer weer van de gameplay en ruil ik het vast en zeker niet in voor FIFA. Maar als je het heel eerlijk bekijkt, is deze game in vergelijking met talloze andere games lang niet af en vanuit dat oogpunt verdient het niet meer dan een kleine voldoende.
Hoe veel plezier ik ook heb met elk potje PES, je kan er toch niet omheen dat het spel gewoon niet 'af' is.
Het feit dat er een gameplay patch moet komen op dag 1 en daarna nog eens een paar maanden later, zegt genoeg.
Als je dat dan vergelijkt met andere games die wel zo goed als 'af' zijn als ze in de winkel liggen, is het niet meer dan terecht dat ook PES maar een kleine voldoende scoort. Vergelijk het eens met een volledig uitgewerkte game als GTA V (extreem voorbeeld). Elke gamestudio probeert zijn product zo goed mogelijk in de winkel te leggen zonder bugs etc, maar bij zowel bij FIFA als PES geldt elk jaar alleen maar dát er een game in de winkel ligt om maar met elkaar te kunnen wedijveren en de nodige knaken binnen te hengelen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een PES-fan en sinds PES-4 heb ik geen FIFA meer aangeraakt. Ik speel bijna elke dag wel een paar potjes PES, maar een paar dingen kan ik zo al op noemen waaraan je kan zien dat het spel niet af is:
- Catch-up bug. Dit moest later verholpen worden met een patch, maar is nog steeds aan de orde.
- Schieten van afstand. Scoren van buiten de 16 is nagenoeg onmogelijk. Wordt aan gewerkt middels een patch.
- Keepers in de 16 zijn drama. Wordt aan gewerkt middels een patch.
- Reactievermogen van spelers in de 16 is drama. Wordt aan gewerkt middels een patch.
- Gezichten van spelers. Er zitten er nu 300 in, worden er 1000 middels een patch. Dit was dus gewoon nog niet op tijd af.
- Last but not least: transfers. Hoe bestaat het dat een compleet team het niet voor elkaar krijgt een simpele transferupdate te doen. Schuiven van spelers en wat nieuwe spelers aanmaken, meer is het niet. Iets wat 1 persoon uit de PEScommunity binnen een paar dagen lukt. Onbegrijpelijk.
Nogmaals, buiten deze punten geniet ik elke keer weer van de gameplay en ruil ik het vast en zeker niet in voor FIFA. Maar als je het heel eerlijk bekijkt, is deze game in vergelijking met talloze andere games lang niet af en vanuit dat oogpunt verdient het niet meer dan een kleine voldoende.
Dat is eigenlijk precies de kern van mijn review. Het is voor ECHT goede spelers, die dus de Advanced controls onder de knie krijgen, echt een prima voetbalgame (even los van alle normale dingen als licentieproblemen, maar 5 stadions, online lag, k*tcommentaar etc). Als je em alleen op basic speelt valt ie tegen.denPes schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 01:19:
[...]
De gameplay van PES 2014is na enige oefening fenomenaal. Er is geen enkel ander voetbalspel waarin je zulke vrijheid van je spel hebt.
Met de volgende settings:
pass support op nul
through ball op advanced
shot op Basic (dit om het niet te frustrerend te maken tijdens het leren van het passing systeem)
auto feint off
Oefen eerst op regular. En op een gegeven moment, als je het onder de knie hebt, kom je er achter hoe super deze PES weer is.
(wat ik nog altijd spijtig vind is dat wanneer passing op basic staat, en spel knullig verloopt. Dit voor de mensen die er niet zoveel tijd in willen steken)
In het begin frustreert ie enorm, zeker als je denkt hoger dan Regular te kunnen spelen. Als je eenmaal alle vrijheden kunt gebruiken wordt ie veel beter.
Helaas is dat voor mij vrijwel het enige pluspunt (ja, en dat de Master League geen verneukt transfer/scouting-systeem heeft zoals... sommige andere voetbalgames). Maar: dit is de eerste game op basis van de FOX Engine. Ik hoop echt dat Konami dit gebruikt als 'step-up'. De basis staat er. Nu nog toegankelijker maken en alle randzaken een keer echt aanpakken, en dan komen we weer ergens.
Nog even mijn negatieve punten voor deze game:
- Online is en blijft klote, lijkt erop dat Konami dat gewoon niet op wil lossen
- Player faces kloppen voor geen meter en het zijn er veel te weinig
- Catch up bug
- Spelers reageren soms totaal niet, en keepers blijven na een rebound doodleuk staan
- Veel te weinig stadions, ze hadden alle stadions uit de Primera Division vorig jaar. Laat ze die stadions dan gewoon erin laten maar dan met een andere naam zodat je geen gezeik hebt met licenties.
- Geen stadion editor, en nagenoeg alle wedstrijden worden in dat suffe Konami stadion gespeeld.
Ik vind het verder wel leuk spelen maar de bugs moeten echt ASAP worden aangepakt. Konami lanceert gewoon een halfbakken product dat na een aantal weken / maanden eindelijk gepatched wordt. Ik vind dat echt kansloos, wacht dan met uitbrengen van de game tot alles goed in elkaar steekt en zorg er dan ook voor dat je als Konami zijnde niet Haantje de Voorste wil spelen en de game 1 week eerder uitbrengt als FIFA. Want dat is de reden dat het spel zo vroeg in de schappen ligt, vroeger verscheen PES pas in oktober en dat had ik dit jaar ook geen bezwaar gevonden, maar ze laten zich gewoon opnaaien en kennen door EA.
- Online is en blijft klote, lijkt erop dat Konami dat gewoon niet op wil lossen
- Player faces kloppen voor geen meter en het zijn er veel te weinig
- Catch up bug
- Spelers reageren soms totaal niet, en keepers blijven na een rebound doodleuk staan
- Veel te weinig stadions, ze hadden alle stadions uit de Primera Division vorig jaar. Laat ze die stadions dan gewoon erin laten maar dan met een andere naam zodat je geen gezeik hebt met licenties.
- Geen stadion editor, en nagenoeg alle wedstrijden worden in dat suffe Konami stadion gespeeld.
Ik vind het verder wel leuk spelen maar de bugs moeten echt ASAP worden aangepakt. Konami lanceert gewoon een halfbakken product dat na een aantal weken / maanden eindelijk gepatched wordt. Ik vind dat echt kansloos, wacht dan met uitbrengen van de game tot alles goed in elkaar steekt en zorg er dan ook voor dat je als Konami zijnde niet Haantje de Voorste wil spelen en de game 1 week eerder uitbrengt als FIFA. Want dat is de reden dat het spel zo vroeg in de schappen ligt, vroeger verscheen PES pas in oktober en dat had ik dit jaar ook geen bezwaar gevonden, maar ze laten zich gewoon opnaaien en kennen door EA.
@JJJur
Het klopt inderdaad dat pes 2014 nog niet "af" is. En er zitten nog een hoop irritaties in. En er mist nog een hoop, zoals de regen. Maar game play is wel het belangrijkste bij een game zoals deze. Dus dat is dan wel een enige super plusplunt.
Basic passing moet verbeterd worden, En nog wel in de huidige versie, anders koopt het mainstream publiek het spel niet meer, omdat met basic passing het spel klunzig is.
de catch up bug is inderdaad irritant.
De keepers in de 16 zijn inderdaad slecht, maar k weet niet of dat komt omdat ik momenteel nog op "regular" speel. Zouden die op top level niet beter zijn?
Met schieten van afstand heb ik niet zoveel provblemen, k heb er al een aantal goals mee gescoord (ligt misschien ook aan de speler waarmee je schiet, en of die 'm voor zijn goeie voet heeft) Wat ik erger vind is het reactie vermogen in de 16. Soms zou ik kunnen scoren, maar kan ik niet in 1 keer schieten (ook al diverse keren genoemd in dit topic)
Het klopt inderdaad dat pes 2014 nog niet "af" is. En er zitten nog een hoop irritaties in. En er mist nog een hoop, zoals de regen. Maar game play is wel het belangrijkste bij een game zoals deze. Dus dat is dan wel een enige super plusplunt.
Basic passing moet verbeterd worden, En nog wel in de huidige versie, anders koopt het mainstream publiek het spel niet meer, omdat met basic passing het spel klunzig is.
de catch up bug is inderdaad irritant.
De keepers in de 16 zijn inderdaad slecht, maar k weet niet of dat komt omdat ik momenteel nog op "regular" speel. Zouden die op top level niet beter zijn?
Met schieten van afstand heb ik niet zoveel provblemen, k heb er al een aantal goals mee gescoord (ligt misschien ook aan de speler waarmee je schiet, en of die 'm voor zijn goeie voet heeft) Wat ik erger vind is het reactie vermogen in de 16. Soms zou ik kunnen scoren, maar kan ik niet in 1 keer schieten (ook al diverse keren genoemd in dit topic)
delete account
Irritaties? In PES????? Goh...meen je nie....kan ik me persoonlijk niet voorstellen ...denPes schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:02:
@JJJur
... En er zitten nog een hoop irritaties in....
Btw...ik wou FIFA 14 oefenen...dus ik het spel opstarten en wat trainingen gevolgd.
Kwam er pas aan het eind erachter dat ik PES 2014 geoefend had
Ik weet het....achterlijk...maar zo erg lijken dus die spellen voor mij op elkaar.
[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 01-10-2013 13:06 ]
Harribo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:03:
[...]
Irritaties? In PES????? Goh...meen je nie....kan ik me persoonlijk niet voorstellen ...
Btw...ik wou FIFA 14 oefenen...dus ik het spel opstarten en wat trainingen gevolgd.
Kwam er pas aan het eind erachter dat ik PES 2014 geoefend had
Ik weet het....achterlijk...maar zo erg lijken dus die spellen voor mij op elkaar.
R34lly?
Die verschillen zie ik altijd wel in 1 oogopslag Harribo, maar het valt inderdaad niet te ontkennen dat ze qua gameplay erg op elkaar lijken. De strategie beheer je met de vierpuntdruktoets, een steekpass doe je met driehoekje, een 1-2 doe je met L1 + X enzoveurtzzzz
Tja, het heeft dan ook jaren geduurd voordat FIFA eindelijk de game is geworden wat het nu is (en een hoop afgekeken van PES)
Op een gegeven moment hadden ze in FIFA de control layout van PES als optie erin gestopt. Puur om de PES spelers te laten wennen (maar mij in ieder geval niet hehe)
kheb de champions league op Professional gewonnen, maar op Top Player kom ik niet voorbij de kwartfinale. Ik speel trouwens op snelheid +1 dan lijkt het wat meer op de oude PES games. Heb nog steeds moeite met scoren, vooral hard (met schuin boven/beneden) schieten, dan gaat de bal bijna altijd voorlangs of naast.
Op een gegeven moment hadden ze in FIFA de control layout van PES als optie erin gestopt. Puur om de PES spelers te laten wennen (maar mij in ieder geval niet hehe)
kheb de champions league op Professional gewonnen, maar op Top Player kom ik niet voorbij de kwartfinale. Ik speel trouwens op snelheid +1 dan lijkt het wat meer op de oude PES games. Heb nog steeds moeite met scoren, vooral hard (met schuin boven/beneden) schieten, dan gaat de bal bijna altijd voorlangs of naast.
Ik ben begonnen op Professional en weet met gelijkwaardige teams vaak genoeg te winnen. Soms gelijk en soms verliezen hoort erbij, maar zo moeilijk als sommigen het lijken te hebben, snap ik niet. En ik ben echt geen superspeler en gebruik geen trucjes. Gewoon rechttoe, rechtaan voetballen. Met FIFA krijg ik de bal overigens nog niet eens op de helft van de tegenstander, dus ik snap dat als je een FIFA adept bent, dat PES misschien moeilijk is.JJJur schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:31:
[...]
Dat is eigenlijk precies de kern van mijn review. Het is voor ECHT goede spelers, die dus de Advanced controls onder de knie krijgen, echt een prima voetbalgame (even los van alle normale dingen als licentieproblemen, maar 5 stadions, online lag, k*tcommentaar etc). Als je em alleen op basic speelt valt ie tegen.
In het begin frustreert ie enorm, zeker als je denkt hoger dan Regular te kunnen spelen. Als je eenmaal alle vrijheden kunt gebruiken wordt ie veel beter.
Helaas is dat voor mij vrijwel het enige pluspunt (ja, en dat de Master League geen verneukt transfer/scouting-systeem heeft zoals... sommige andere voetbalgames). Maar: dit is de eerste game op basis van de FOX Engine. Ik hoop echt dat Konami dit gebruikt als 'step-up'. De basis staat er. Nu nog toegankelijker maken en alle randzaken een keer echt aanpakken, en dan komen we weer ergens.
Daarnaast vind ik dat je de licentieproblemen niet mee mag nemen in een review. Het is idd zonde, maar Konami kan er niks aan doen dat EA bepaalde licenties afkoopt, waardoor Konami niet eens kan onderhandelen over die licenties. Dat is oneerlijke concurrentie en EA heeft gewoon meer geld (met een option file is het overigens zo gefixt). Het commentaar is in FIFA ook al jaren huilen met de pet op. Tenenkrommend is een understatement bij beide spellen.
p.s. Ik speelde FIFA en vond het er nogal lelijk uitzien. Alsof de graphics minder zijn dan vorig jaar (vooral textures heel dof en gras leek wel egaal groen vlak), maar heb FIFA13 maar af en toe gespeeld, dus weet het niet zeker.
p.s. Afstandsschoten kunnen nog steeds. Je moet alleen wel de ruimte hebben, maar dan is het ook weer ouderwets mooi.
Wat ik trouwens op de PS3 een zeer irritante bug vind is de vertraging als je net naast schiet, dan denk je op de een of andere manier dat je gescoord hebt maar dan gaat hij opeens toch gewoon naast 
Soms heb ik even een "yes!" momentje als ik scoor, en vervolgens dus mis
Soms heb ik even een "yes!" momentje als ik scoor, en vervolgens dus mis

[ Voor 16% gewijzigd door Vlassie1980 op 01-10-2013 15:07 ]
vlassie: heb je je ps3 ingesteld op 720p? op 1080p had ik daar ook last van, de meeste vertragingen waren ook plotseling verdwenen nadat ik het op 720p had gezet.
Nou, Harribo reacties lezen scoort ook hoog op de irritatielijstHarribo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:03:
[...]
Irritaties? In PES????? Goh...meen je nie....kan ik me persoonlijk niet voorstellen ...
Something under the bed is drooling
Niet mee eens. Het is bedrijvenspel, ja, maar uiteindelijk heeft de gamer er last van. EA heeft misschien meer geld, maar heeft dat geld ook gewoon zelf verdiend. Waarom is dat oneerlijk? Licenties zijn populair bij een grote mainstream. Die investering heeft zich voor EA allang terugbetaald. Daar is niets oneerlijk aan, dat is gewoon bedrijfsvoering. Moet je Konami dan maar in bescherming nemen omdat ze hun zaakjes op dat vlak minder goed voor elkaar hebben dan EA?Framoes schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:03:
[...]
Daarnaast vind ik dat je de licentieproblemen niet mee mag nemen in een review. Het is idd zonde, maar Konami kan er niks aan doen dat EA bepaalde licenties afkoopt, waardoor Konami niet eens kan onderhandelen over die licenties. Dat is oneerlijke concurrentie en EA heeft gewoon meer geld (met een option file is het overigens zo gefixt).
Natuurlijk is een option file zo gedownload, maar dat is een tussenstap. Staat overigens wel in de review hoor, dat dat een optie is. (option file, optie.. HAHAHA.
Ik til me overigens niet zo zwaar aan de ontbrekende namen. North London.. jammer, maar ik kan er mee leven. Maar dat er maar vijf (!!) stadions in zitten vind ik wel triest. Zijn ook alleen maar grote stadions. Sta je dan, als je met RKC speelt. Heb je ineens 50.000 man op de tribune. Speel je als Ajax, gaat de commentator een heel verhaal afsteken over het Estadio blablabla... zo jammer.
Verwijderd
Eindelijk is de sneak preview van Jurian tot review gegroeid.
PES 2014
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 08:19 . Reden: moet ik wel zijn naam correct typen...:/ ]
Gelezen, en ik moet zeggen: een eerlijke review dit keer.
Het enige waar ik me niet in kan vinden is dat de sfeer niet goed is, want dat is een punt waar Konami dit jaar juist heel veel aan heeft gedaan. Het publiek reageert op kansen, overtredingen, kaarten en goals, zowel voor het uit- als thuisteam. Het zorgt er bij mij in ieder geval voor dat ik bij belangrijke wedstrijden af en toe even de volumeknop omhoog draai
Het enige waar ik me niet in kan vinden is dat de sfeer niet goed is, want dat is een punt waar Konami dit jaar juist heel veel aan heeft gedaan. Het publiek reageert op kansen, overtredingen, kaarten en goals, zowel voor het uit- als thuisteam. Het zorgt er bij mij in ieder geval voor dat ik bij belangrijke wedstrijden af en toe even de volumeknop omhoog draai
[ Voor 16% gewijzigd door HwKok op 02-10-2013 08:22 ]
Review gelezen:
- Er zijn meer dan 5 stadions, in totaal een stuk of 19 maar van die 5 stadions kun je alleen de naam veranderen omdat dat fictieve stadions zijn waar geen rechten aan hangen.
- Publiek reageert wel goed en juicht harder. Bij een uitwedstrijd hoor je dit minder goed en dat is dus juist realistisch.
Verder ben ik het wel eens met de review, en het weghalen van de cutscenes uit de ML is een dikke verbetering want dat vertraagde de boel alleen maar. Altijd maar dezelfde soort filmpjes, Konami kan beter haar energie ergens anders in steken.
Persoonlijk zou ik een 7,5 geven.
- Er zijn meer dan 5 stadions, in totaal een stuk of 19 maar van die 5 stadions kun je alleen de naam veranderen omdat dat fictieve stadions zijn waar geen rechten aan hangen.
- Publiek reageert wel goed en juicht harder. Bij een uitwedstrijd hoor je dit minder goed en dat is dus juist realistisch.
Verder ben ik het wel eens met de review, en het weghalen van de cutscenes uit de ML is een dikke verbetering want dat vertraagde de boel alleen maar. Altijd maar dezelfde soort filmpjes, Konami kan beter haar energie ergens anders in steken.
Persoonlijk zou ik een 7,5 geven.
De andere 14 stadions heb ik niet gezien. Waar zijn die dan? Let me know, dat zou nog wel een update kunnen rechtvaardigen. Ik kreeg in de Master League met Ajax in elk geval geen Arena te zien, en bij veel andere clubs klopte het stadion ook niet.
Publiek reageerde bij mij vaak te laat. Ik doelde trouwens ook meer om het veel te saaie geluid dat ze produceren als er géén kans is. Daarbij houdt de commentator soms minutenlang zijn mond, waardoor ik soms denk dat het geluid stuk is gegaan.
Publiek reageerde bij mij vaak te laat. Ik doelde trouwens ook meer om het veel te saaie geluid dat ze produceren als er géén kans is. Daarbij houdt de commentator soms minutenlang zijn mond, waardoor ik soms denk dat het geluid stuk is gegaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Tweakjur op 02-10-2013 10:06 ]
Die kan je selecteren als je bijvoorbeeld een Exhibition potje speelt. Dan zijn het er volgens mij een stuk of 19. Je kan geen stadion selecteren bij bijvoorbeeld de Champions League, Europa League, Copa Libertadores of AFC Asian Cup omdat je dan altijd in het default stadion van die club speelt. En in 9 van de 10 gevallen is dat het Konami StadionJJJur schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:05:
De andere 14 stadions heb ik niet gezien. Waar zijn die dan? Let me know, dat zou nog wel een update kunnen rechtvaardigen. Ik kreeg in de Master League met Ajax in elk geval geen Arena te zien, en bij veel andere clubs klopte het stadion ook niet.
Maar als je bijvoorbeeld met Benfica, AC Milan of Juventus speelt dan speel je wel in het goede stadion.
Publiek was me nog niet opgevallen, en dat commentaar hoor ik geeneens meer
Verwijderd
Het is werkelijk onvoorstelbaar dat wij het eens zijn......
Ik heb zo ontzettend vaak kritiek op je reviews gehad dat ik een dergelijke reactie niet van je aan zag komen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 15:42 ]
In bescherming nemen, mwah, maar ik vind het zo'n vieze kapitalistische manier van werken, die exclusieve licenties... waarom zouden EA en Konami niet allebei dezelfde licentie kunnen afnemen?JJJur schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:51:
[...]
Niet mee eens. Het is bedrijvenspel, ja, maar uiteindelijk heeft de gamer er last van. EA heeft misschien meer geld, maar heeft dat geld ook gewoon zelf verdiend. Waarom is dat oneerlijk? Licenties zijn populair bij een grote mainstream. Die investering heeft zich voor EA allang terugbetaald. Daar is niets oneerlijk aan, dat is gewoon bedrijfsvoering. Moet je Konami dan maar in bescherming nemen omdat ze hun zaakjes op dat vlak minder goed voor elkaar hebben dan EA?
Konami heeft ook wat exclusieve licenties dacht ik (Champions League?), maar EA is stinkend rijk en wordt mede hierdoor alleen maar rijker. Hoe moet Konami daar ooit nog tussenkomen?
Nee die exclusieve licenties:

Saved by the buoyancy of citrus
Mee eens. Fifa heeft al jaren de naam, hierdoor verdienen zij vanaf het begin al meer, en hebben ze gewoon meer vermogen. Oneerlijke vergelijking dus.Cyphax schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:57:
[...]
In bescherming nemen, mwah, maar ik vind het zo'n vieze kapitalistische manier van werken, die exclusieve licenties... waarom zouden EA en Konami niet allebei dezelfde licentie kunnen afnemen?
Konami heeft ook wat exclusieve licenties dacht ik (Champions League?), maar EA is stinkend rijk en wordt mede hierdoor alleen maar rijker. Hoe moet Konami daar ooit nog tussekomen?
Nee die exclusieve licenties:
EA is dan niet voor niets al jarenlang een van de grote zoniet grootste uitgever ter wereld (ook in de dagen toen we fifa zaten uit te lachen) vs Konami, in vergelijking een nietige gamestudio, die kunnen never nooit opboksen tegen het grote geld van EA. Dat we de CL licentie (nog) hebben is een wonder.