Hoe bevalt het online gedeelte? Veel last van lag? Zijn er alweer cheaters te vinden? Hoe is de MLO?Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:51:
Ik ben ook erg positief over PES2014. Een uitdaging zit bij mij nog wel in het geven van een goede steekpass, wat ik overigens een aangename uitdaging vind. Waar ik op dit moment echter nog mee kamp (en volgens mijn online-tegenstanders ook) is dat wanneer een steekpass aankomt, de ontvangende speler de bal (bijna altijd) meteen doorspeelt. Ik ben er nog niet uit hoe ik dit kan voorkomen, wellicht dat ik een knop ingedrukt houdt die ik niet ingedrukt moet houden of vice versa .. Who can help me out?!
Verwijderd
Ik speel online eigenlijk alleen 1 tegen 1, nog niet erg veel potjes gespeeld (ca. 5) en het is wel even wennen. De gameplay is zoals hierboven gezegd al wat trager van zichzelf en ik heb tijdens een paar wedstrijden ook te maken gehad met een slechte verbinding. Ik vind de gameplay wel een stuk realistischer, alleen met de steekpass kom ik nog moeilijk uit de voeten haha!ob3lix schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:56:
[...]
Hoe bevalt het online gedeelte? Veel last van lag? Zijn er alweer cheaters te vinden? Hoe is de MLO?
Fijn, ik heb een key gekocht op internet zonder download (vergeten voor 2€ aan te zetten) Kan iemand mij een tip geven hoe ik de game nu kan krijgen? kan dit gewoon met een piratenversie?
Alvast bedankt voor de tips!
Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin
Een piratenversie en dan mini image mounten (SCSI drive) met daemon tools moet wel werken ja.xenonNn schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:07:
Fijn, ik heb een key gekocht op internet zonder download (vergeten voor 2€ aan te zetten) Kan iemand mij een tip geven hoe ik de game nu kan krijgen? kan dit gewoon met een piratenversie?
Gebruik de mini image zelf ook, ondanks orginele cd.
Toppie,
Bedankt voor je reactie. (Reloaded versie) zou dus kunnen werken?
Kw4kje schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:17:
[...]
Een piratenversie en dan mini image mounten (SCSI drive) met daemon tools moet wel werken ja.
Gebruik de mini image zelf ook, ondanks orginele cd.
Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin
dm.xenonNn schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:18:
Toppie,
[...]
Nog iets wat me trouwens opviel. Het publiek heeft ook een bepaald 'inzicht' als je dat zo mag noemen.
Ik kreeg een doelpunt tegen, dit was een stift over mijn keeper heen die ergens op de grond lag te spartelen. De bal werd gestift vanaf de 16, keeper lag tussen de penaltystip en de 16 in. Toen de bal over de keeper was en richting het lege doel ging, juichte het publiek al. (er kon ook geen verdediger meer bij).
Toch een leuk detail
Ik kreeg een doelpunt tegen, dit was een stift over mijn keeper heen die ergens op de grond lag te spartelen. De bal werd gestift vanaf de 16, keeper lag tussen de penaltystip en de 16 in. Toen de bal over de keeper was en richting het lege doel ging, juichte het publiek al. (er kon ook geen verdediger meer bij).
Toch een leuk detail
Ik vind sowieso dat het publiek heel wat mooier is uitgewerkt. Je ziet nu ook echt in de hoek een uitvak zitten en als de uitploeg een doelpunt maakt hoor je veel minder gejuich als wanneer de thuisspelende ploeg scoort.HwKok schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:37:
Nog iets wat me trouwens opviel. Het publiek heeft ook een bepaald 'inzicht' als je dat zo mag noemen.
Toch een leuk detail
Ben benieuwd hoe dit met een finale is geregeld, want dan speel je op neutraal terrein en zou je zeggen dat het 50/50 verdeeld zou moeten zijn qua publiek.
Kun je mij die dm aub ook sturen?
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Bol.com is zojuist langsgeweest! Installeren en gaan!
Na wat speurwerk op internet denk ik dat ik mijn probleem gevonden heb:
Speel op de PC op m'n Samsung (tv) via HDMI, en hier lijkt het probleem te zitten. Heb het nog niet kunnen testen helaas maar dat zal ik van het weekend doen.
Kwam erachter toen ik me normale scherm (DVI) aansloot en het daar op probeerde dat ik het probleem helemaal niet had.
Hopen dat dat het is
Speel op de PC op m'n Samsung (tv) via HDMI, en hier lijkt het probleem te zitten. Heb het nog niet kunnen testen helaas maar dat zal ik van het weekend doen.
Kwam erachter toen ik me normale scherm (DVI) aansloot en het daar op probeerde dat ik het probleem helemaal niet had.
Hopen dat dat het is
http://steamcommunity.com/id/teupje/
Iemand die op de pc al online kan? Kan die datapack niet installeren, krijg telkens de melding 'an unexpected problem is occurred while communicating with the pes 2014 server' 
edit: al opgelost, mijn avast antivirus hield het tegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kw4kje op 20-09-2013 17:18 ]
Ik kan nergens "data pack update" vinden? Uberhaupt hoe online te gaan... (doh)Kw4kje schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:10:
Iemand die op de pc al online kan? Kan die datapack niet installeren, krijg telkens de melding 'an unexpected problem is occurred while communicating with the pes 2014 server'
Eerst patch downloaden voordat je online wil
http://pes14web.winning-eleven.net/pes14w_pc/patch_deliver/
http://pes14web.winning-eleven.net/pes14w_pc/patch_deliver/
Ik dacht dat pes 2014 al officieel uit was. Ik koop elk jaar de digitale download omdat ik geen zin heb om steeds de dvd in te steken.
k heb al behoorlijk gezocht, maar nog geen shop kunnen vinden waar die online te kopen is. iemand een idee?
Edit: sorry al gevonden. Blijkbaar komt de digitale download pas 27/09/2013 uit. Maar dan zal die ook wel op steam verschijnen. Me effe weekje inhouden
k heb al behoorlijk gezocht, maar nog geen shop kunnen vinden waar die online te kopen is. iemand een idee?
Edit: sorry al gevonden. Blijkbaar komt de digitale download pas 27/09/2013 uit. Maar dan zal die ook wel op steam verschijnen. Me effe weekje inhouden
[ Voor 24% gewijzigd door denPes op 20-09-2013 18:07 ]
delete account
Haha nice! Laat straks eens weten wat je precies kan als je wat wedstrijden hebt gespeeld? Ik ben benieuwd of je daadwerkelijk een kwalificatiereeks en eindtoernooi in aparte seizoenen hebt en echt iedereen kan selecteren die je wilt.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:34:
Toch wel een nationaal elftal! Dit zie je pas zodra het nieuwe seizoen begint. Aanbiedingen: Tunesië, Koeweit, Jamaica, Paraguay en Ierland. Gekozen voor Paraguay!
Geen position/skillcards zo op het eerste oog is klote, maar ik zag bijvoorbeeld in de menus dat er een exp balkje is voor de sterkte en frequentie van een zwakke been van een speler. Misschien dat ze weer het oude systeem hebben aangehouden waarbij je ervaring opdoet naarmate je een speler vaker op een nieuwe positie laat spelen. Eventueel hetzelfde voor de skillcards of playstyles, maar dan moet je denk ik 2 seizoenen verder zijn voordat je iets merkt als je het spel op een normale manier speelt.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Iemand enig idee hoe je de aftrap moet nemen? Steeds als ik dan op de pass knop druk speelt die de bal naar de tegenstander. :S:S
1vs1 voelt anders aan dan tegen ai. Paar potjes tegen me broer gespeeld. Input lag ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door Kw4kje op 20-09-2013 20:04 ]
Ja online is gewoon zwaar bagger. Loopt voor geen meter.Kw4kje schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:03:
1vs1 voelt anders aan dan tegen ai. Paar potjes tegen me broer gespeeld. Input lag ofzo.
Kun je dat fout doen ja ? zachte pass geven moet genoeg zijn, anders stick (L) alvast naar links houden en dan passen.nuker schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:02:
Iemand enig idee hoe je de aftrap moet nemen? Steeds als ik dan op de pass knop druk speelt die de bal naar de tegenstander. :S:S
Ja, wat ik ook probeer, die bal gaat direct naar de tegenstander. Ik ga jouw tips eens proberen. thx.Kw4kje schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:12:
[...]
Kun je dat fout doen ja ? zachte pass geven moet genoeg zijn, anders stick (L) alvast naar links houden en dan passen.
Raar, ik speelde net online en had bijna precies het zelfde, terwijl ik hele zacht pass gaf speelde hij langs de speler heen. Oftewel online is nog gaar of zal altijd gaar blijven, is in pes ook nog nooit goed geweest. Dus verwacht ik dat nou ook niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Kw4kje op 20-09-2013 20:38 ]
Ja, ik heb het ook alleen online. Online loopt ook gewoon niet lekker. Ik hoop dat ze het nog gaan fixen anders blijf ik echt definitief bij Fifa. Dat werkt altijd.Kw4kje schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:36:
Raar, ik speelde net online en had bijna precies het zelfde, terwijl ik hele zacht pass gaf speelde hij langs de speler heen. Oftewel online is nog gaar of zal altijd gaar blijven, is in pes ook nog nooit goed geweest. Dus verwacht ik dat nou ook niet.
Nog even mijn bevindingen online:
- Spel loopt te traag en stroperig.
- Input lag. Wat je ook doet, het reageert niet goed.
- Spelers lopen elkaar soms zeer knullig in de weg. Gaan spontaan voor je lopen.
- Aftrap is per definitie bal verspelen. Ik krijg het niet voor elkaar de bal normaal over te spelen bij de aftrap. Offline is dit geen probleem.

- Enige goals die ik tot nu toe heb gezien zijn dmv een hoge dieptepass geven en dan vrij voor de keeper komen.
- Als je vrij weg loopt word je toch wel vrij makkelijk ingehaald.
- Na een sliding lijkt het wel alsof de speler denkt, "weet je wat, ik ga eens slapen op dit lekkere gras".

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik was dit jaar overgestapt naar PES aangezien ik hoopte dat er sinds PES6 weer een goeie game aan zat te komen. Conclusie tot nu toe? Offline gaat het nog wel, maar online is en blijft het gewoon een regelrechte ramp. Konami blijkt gewoon niet in staat een gebalanceerde game te maken sinds Pes 6.

Ik bedoel, gebruik dan gewoon weer de PES6 engine en verbeter die. Dit is serieus dikke bagger. Als het niet gaat verbeteren weet ik wat ik over 1 week koop: Fifa.

[ Voor 53% gewijzigd door nuker op 20-09-2013 21:40 ]
Met L1 en rechter pookje kun je een speler selecteren waar je de bal kort naar toe kunt trappen. Let wel op dat de aanvallers in deze versie druk kunnen zetten op die speler, dus je moet zelf goed in de bal komen.nuker schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:02:
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Ik heb m hier gekocht http://www.buygamecode.com/ geen steam, maar isotje krijg je erbij.denPes schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:53:
Ik dacht dat pes 2014 al officieel uit was. Ik koop elk jaar de digitale download omdat ik geen zin heb om steeds de dvd in te steken.
Ik heb nu voor het eerst PES 2014 op de pc gespeeld.
En....WAT EEN TELEURSTELLING! Ik speelde helemaal geen FIFA meer omdat het te stroperig en te traag gaat. Het lijkt wel slow motion voetbal. Zit geen actie en snelheid meer in. En nu is deze versie van PES net FIFA.
Jarenlang PES en FIFA gespeeld. Dit zal de nieuwe filosofie achter voetbalspellen zijn maar mij kan het niet bekoren. Spelers bewegen ook raar, lijkt wel alsof ze slowmo aan het samba dansen zijn. Sorry maar kijk eens goed, zo bewegen echte spelers toch niet in dat tempo?
Zal het nog wel een paar keer spelen maar ben vooralsnog zeer teleurgesteld. Hoop dat anderen er meer plezier aan beleven. Zijn er nog andere leuke voetbalspellen dan PES en FIFA?
En....WAT EEN TELEURSTELLING! Ik speelde helemaal geen FIFA meer omdat het te stroperig en te traag gaat. Het lijkt wel slow motion voetbal. Zit geen actie en snelheid meer in. En nu is deze versie van PES net FIFA.
Jarenlang PES en FIFA gespeeld. Dit zal de nieuwe filosofie achter voetbalspellen zijn maar mij kan het niet bekoren. Spelers bewegen ook raar, lijkt wel alsof ze slowmo aan het samba dansen zijn. Sorry maar kijk eens goed, zo bewegen echte spelers toch niet in dat tempo?
Zal het nog wel een paar keer spelen maar ben vooralsnog zeer teleurgesteld. Hoop dat anderen er meer plezier aan beleven. Zijn er nog andere leuke voetbalspellen dan PES en FIFA?
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 20-09-2013 22:16 ]
Sensible Soccer is nog altijd briljantHarribo schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:15:
Ben het helemaal met jou eens. Ik snap niet welke programmeur bedenkt om spelers zo traag te laten bewegen. Haalt alle plezier uit een voetbalgame.Harribo schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:15:
THANKS!!!okaydanny schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:04:
[...]
Ik heb m hier gekocht http://www.buygamecode.com/ geen steam, maar isotje krijg je erbij.
delete account
Weet iemand inmiddels al hoe je tijdens de wedstrijd het niveau qua aanvallen/verdedigen instelt? Die balkjes linksonder in.
PSN: Mondaatje
Dat staat, als het goed is, tegenwoordig in het menu waar je ook de tacktiek aanpast (quick counter, long ball, etc). Ik dacht dat er nu een balkje (onderaan?) staat waar iets van attack/defence level staat. Dat is denk ik de vervanger van de in-game optie. Of het bestond al in PES13, maar ik kende het niet.Monda schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:07:
Weet iemand inmiddels al hoe je tijdens de wedstrijd het niveau qua aanvallen/verdedigen instelt? Die balkjes linksonder in.
Nou inderdaad! Je snapt hem wel. Daar zat tenminste actie in en reageerde een speler DIRECT op een knop zodat je ook het idee had dat jij die speler bestuurde.Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:39:
[...]
Sensible Soccer is nog altijd briljant
Wat ik ook jammer vindt, is dat ik het gevoel krijg dat met deze versies van PES en FIFA de spellen steeds meer op elkaar zijn gaan lijken. Eerder had je als consument een duidelijk verschil en daardoor ook een duidelijke keuze. Nu vind ik ze qua spel enorm op elkaar lijken. Het lijkt wel alsof ze bang zijn om hun eigen weg hierin te gaan.
Ik was jarenlang PES aanhanger maar gezien het kleine verschil en het feit dat FIFA het online beter voor elkaar heeft, wordt het FIFA denk ik.
Hoewel ik mijzelf ook wel misschien zie afhaken in het spelen van voetbal spellen als ik er zo weinig lol aan beleef. Dat zou voor het eerst zijn na 30 jaar voetbalspelletjes spelen.
Verwijderd
Een jaartje Fifa vind ik niet zo erg, maar ik zou wel mijn offline Masterleague missen.
Hopelijk zien ze bij Konami ook in dat PES niet 100% is en het middels een flinke patch oplossen.
En anders blijf ik mijn oude PES nog een jaartje doorspelen.
Hopelijk zien ze bij Konami ook in dat PES niet 100% is en het middels een flinke patch oplossen.
En anders blijf ik mijn oude PES nog een jaartje doorspelen.
Wat je zegt: het ontneemt het voetbalplezier en dat is toch de belangrijkste reden om te spelen?nuker schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:45:
[...]
Ben het helemaal met jou eens. Ik snap niet welke programmeur bedenkt om spelers zo traag te laten bewegen. Haalt alle plezier uit een voetbalgame.
Ik probeer FIFA 14 en PES 2014 nog wel een paar keer uit maar vooralsnog nog maar even PES 2013 spelen, dat is gewoon een wereldspel vergeleken met deze nieuwe 2.
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 21-09-2013 11:56 ]
Ik heb in het nVidia Control Panel 'Adaptive Vsync', 'Triple Buffering' en 'Pre-Rendered Frames 1' ingesteld en het stroperige lijkt iets minder te zijn geworden. Moet zeggen dat ik PES 2014 leuker vind dan Fifa 14, maar niet perse omdat het een beter spel is. Het is wat realistischer. Zonder de inputlag zou het helemaal geweldig zijn geweest.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Ik denk dat je te vroeg conclusies trekt. Elke pes vergt gewenning, zeker als je de voorgaande versie veel gespeeld hebt.Harribo schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:15:
Het is zeker geen slow motion voetbal. Sterker nog, je kunt zelfs sneller spelen dan voorheen.
Ik ben een passing speler. In pes 2013 had ik gemiddeld zo een 60 procent balbezit, en 80+/- procent passing completion. Dat is op dit moment in pes 2014 bij mij lang niet het geval. Mijn passingspel is een ramp. Maar ik merk wel dat het na elk potje beter gaat.
Je moet weer je bal gevoel terug krijgen, en weer die flow in je spel. Eerst weer leren spelen, en dan komt de flow en het echt goeie spel wel.
mijn voorlopige conclusie:
Plussen.
- de tegenstanders die altijd lange ballen naar Ronaldo en snel thuis willen spelen, gaan er in deze versie bekaaid van af komen. Beter voetballende spelers zullen meer kans maken om te winnen. (positief puntje Harribo)
- De bal physics zijn beter. Ik kan het nog niet, maar ik heb wel bij aantal momenten kunnen zien dat de bal met nog veel meer gevoel, en wat betreft snelheid en richting, geplaatst kan worden t.o.v. pes 2013 (maar het zal wel een maandje of 2 oefenen worden om dat volledig vloeiend in het spel te kunnen toepassenl)
- tempo wisselingen zijn nog meer mogelijk. Zeker op het middenveld. Door nieuwe controls.
- Behalve de veel te cleane pitch, ziet het er allemaal vrij goed uit, en het geluid is veel beter
- Ik vond de AI in pes 2013 beter dan in 2014. Vaak lijkt het erop dat ze zelf ook weer opnieuw moeten leren spelen.
Ik vond de AI in pes 2013 vaak verbazingwekkend creatief. (soms merkte je de scripting wel, maar toch)
- de pitch is super clean
- Sommige wijzigingen aan de controls, met name de rechter control stick verneuken mijn spel nogal. En het zal behoorlijk wat tijd kosten om daar aan te wennen.
- het probleem met lange halen snel thuis is wel aangepakt, maar soms vind ik de verhouding in snelheid tussen verdediger en aanvallen een beetje te ver uit balans.
- de leercurve. Maar dit is ook een positief punt. Ik speel meestal met alle assistshulp op minimaal, daardoor kost het nog meer tijd voordat je het juiste gevoel hebt om je passingspel vloeiend te houden.
Ah, en de graphics zijn ook zeer olkay. Geen haperingen, of inputlag zoals sommigen hier vermelding. ( 'k speel op 1920*1080, alles op hoog, met een logitech dual action, specs: 3570k, nvidia 570gtx, gewone HD)
[ Voor 3% gewijzigd door denPes op 21-09-2013 13:48 ]
delete account
zo juist mijn tweede online pot gedaan tegen een zeer triest mannetje. Bij iedere goal die ik maakte, schoot hij er twee eigen doelpunten achteraan. Ik denk dat hij dit deed omdat je doelpunten als screenshot worden opgeslagen en je deze terug ziet in het hoofdmenu. Dit gunde hij mij niet oid want nu zie ik zijn doelpunten terug 
Hier ook geen last van input lag. 1080p op high i5 2500k 6800 met xbox controller
Hier ook geen last van input lag. 1080p op high i5 2500k 6800 met xbox controller
[ Voor 17% gewijzigd door dannbla op 21-09-2013 13:50 ]
Ik zie dat je een I7 hebt, Heb je toevallig hyperthreading aanstaan? Misschien tijdelijk even uitzetten om te testen of het beter gaat.Tom. C schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:57:
Ik heb in het nVidia Control Panel 'Adaptive Vsync', 'Triple Buffering' en 'Pre-Rendered Frames 1' ingesteld en het stroperige lijkt iets minder te zijn geworden. Moet zeggen dat ik PES 2014 leuker vind dan Fifa 14, maar niet perse omdat het een beter spel is. Het is wat realistischer. Zonder de inputlag zou het helemaal geweldig zijn geweest.
En, Met welke controller speel je? (eentje met Xinput of de andere optie)
delete account
Ik snap heel goed het "gedans" vervelend is, vooral in FIFA is dat erg overdreven - daarom alleen al speel ik geen FIFA. Nu zit het helaas ook in PES maar het is lang niet zo erg.
Ik ben nu inmiddels weer terug op de PC versie, die ziet er echt 10x beter uit dan de PS3.
pluspunten ten op zichte van vorige delen:
+ slidingtackle: voorheen dacht ik er niet eens aan om een sliding te doen, want dat betekende altijd overtreding en geel. nu kan je met goede timing de bal gewoon ermee veroveren.
+ uittrappen met keeper: eindelijk ben je niet meer verplicht om de bal te spelen naar je CB.
+ ingooien: flinke verbetering
- sprinten en rennen: een stuk lastiger dan voorheen, pp zich wel realistischervooral omdat je nu niet meer in een rechte lijn kan sprinten, zit je vaak onnodig te worstelen met je tegenstander.
- R2 knop: voorheen kon je met R2 echt goed de bal controleren, plotseling stilstaan en daarmee iemand uitkappen. Nu lijk je gelijk een capoeria danser als je de R2 ingedrukt houd, erg jammer want dat was m'n belangrijkste knop zowat.
- schieten: hard en snel uithalen kan niet meer? bij afvallende ballen staan de spelers erbij en kijken ernaar. moet je mazzel hebben dat je de bal een seconde later er toch nog kan inprikken.
- voorzetten: een stuk lastiger
ontbreken van licenties? Wees blij dat we de CL hebben. Verder is het juist de charme van PES: sinds jaar en dag worden er al gigantische patches en optionfiles uitgebracht met echte stadions, shirtjes, echte club chants en gezichten die zo echt lijken, ik mis geen official licensing hoor
Ik ben nu inmiddels weer terug op de PC versie, die ziet er echt 10x beter uit dan de PS3.
pluspunten ten op zichte van vorige delen:
+ slidingtackle: voorheen dacht ik er niet eens aan om een sliding te doen, want dat betekende altijd overtreding en geel. nu kan je met goede timing de bal gewoon ermee veroveren.
+ uittrappen met keeper: eindelijk ben je niet meer verplicht om de bal te spelen naar je CB.
+ ingooien: flinke verbetering
- sprinten en rennen: een stuk lastiger dan voorheen, pp zich wel realistischervooral omdat je nu niet meer in een rechte lijn kan sprinten, zit je vaak onnodig te worstelen met je tegenstander.
- R2 knop: voorheen kon je met R2 echt goed de bal controleren, plotseling stilstaan en daarmee iemand uitkappen. Nu lijk je gelijk een capoeria danser als je de R2 ingedrukt houd, erg jammer want dat was m'n belangrijkste knop zowat.
- schieten: hard en snel uithalen kan niet meer? bij afvallende ballen staan de spelers erbij en kijken ernaar. moet je mazzel hebben dat je de bal een seconde later er toch nog kan inprikken.
- voorzetten: een stuk lastiger
ontbreken van licenties? Wees blij dat we de CL hebben. Verder is het juist de charme van PES: sinds jaar en dag worden er al gigantische patches en optionfiles uitgebracht met echte stadions, shirtjes, echte club chants en gezichten die zo echt lijken, ik mis geen official licensing hoor
[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 21-09-2013 14:17 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Waar kan ik de multiplayer patch voor de pc downloaden?
edit. gevonden denk ik: http://pes14web.winning-eleven.net/pes14w_pc/patch_deliver/
edit. gevonden denk ik: http://pes14web.winning-eleven.net/pes14w_pc/patch_deliver/
[ Voor 44% gewijzigd door ob3lix op 21-09-2013 14:42 ]
Vooral dit is inderdaad uitermate irritant, valt dit te patchen? Zal wel niet. Ik vraag me dan echt af, testen ze hun product dan niet? Zoiets moet toch opvallen.Terryb47 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:12:
btw wel een goede transfer patch: http://www.pes-patch.com/...r-patch-by-moddingtr.html
hmpf schijnt niet te werken met 1.01
[ Voor 39% gewijzigd door dannbla op 21-09-2013 15:57 ]
zijn er meer mensen die online problemen hebben met de steekpass? wanneer ik een steekpas speel, speelt de ontvangende speler de bal direct door. Super irritant! Weet iemand waar dit aan ligt? offline lijk ik er geen last van te hebben..
moet zeggen dat de trainingen wel nuttig zijn. Zo weet ik nu hoe ik een vlak schot moet schieten (schuin naar achter omhoog/omlaag. Volgens mij is dit nieuw
Ben ik niet met je eens. De online gameplay is gewoon stroperig traag. Je kunt de bal gewoonweg niet rondtikken en lekker voetballen. Veel te traag daarvoor. Wat mij betreft is deze PES versie een grote faal van Konami. Ik kan hier geen plezier uithalen.denPes schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:41:
[...]
Ik denk dat je te vroeg conclusies trekt. Elke pes vergt gewenning, zeker als je de voorgaande versie veel gespeeld hebt.
knip
Edit: Nog zoiets wat zwaar irritant is en steeds meer op begint te vallen: Eerst ren je een verdediger er volledig uit. En "opeens" rent de verdediger veel sneller dan jij en ben je de bal weer kwijt. Ik vraag me echt af of die mensen van Konami dit spel al eens gespeeld hebben???
Als ze dat eens 1 hele dag zouden doen dan zou je weten dat deze game niet eens op de markt gezet mag worden. Is er helemaal niet klaar voor. Dit is toch niet de eerste voetbalgame die ze maken? Je moet toch wel in staat zijn om na ruim 20 jaar een fatsoenlijke voetbalgame op de markt te zetten? Blijkbaar is dat niet mogelijk bij Konami. Ik ga weer Fifa 2013 doen........
[ Voor 39% gewijzigd door nuker op 21-09-2013 17:23 ]
@nuker
Rondspelen ging bij mij ook slecht. Ik heb advanced passing uit gezet, omdat ik gewoon nog niet goed genoeg ben. En nu kan ik net als in de vorige pes de bal goed en gericht rond spelen. (afwisselend met korte/lange, direct/diepe passing. Vorral dieptepass is voor mij bijna onmogelijk in advanced passing mode))
Als bij jou specifiek de online gameplay stroperig en traag is heb je pech met je verbinding gehad, of moet je meer trainen. Want ik heb dat probleem niet. Zet advanced passing, en advanced shooting uit en je zult zien dat na wat oefenen de passing gewoon net zo snel gaat. (kan je na een maandje trainen nog wer eens proberen aan te zetten)
De verhouding tussen aanvaller/verdediger kan inderdaad nog verbetering gebruiken.
Rondspelen ging bij mij ook slecht. Ik heb advanced passing uit gezet, omdat ik gewoon nog niet goed genoeg ben. En nu kan ik net als in de vorige pes de bal goed en gericht rond spelen. (afwisselend met korte/lange, direct/diepe passing. Vorral dieptepass is voor mij bijna onmogelijk in advanced passing mode))
Als bij jou specifiek de online gameplay stroperig en traag is heb je pech met je verbinding gehad, of moet je meer trainen. Want ik heb dat probleem niet. Zet advanced passing, en advanced shooting uit en je zult zien dat na wat oefenen de passing gewoon net zo snel gaat. (kan je na een maandje trainen nog wer eens proberen aan te zetten)
De verhouding tussen aanvaller/verdediger kan inderdaad nog verbetering gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door denPes op 21-09-2013 18:37 ]
delete account
Dit heeft te maken met het niet goed doorjagen en druk zetten. Ik had het idee dat dat is om het moeilijker te maken (AI een voordeel bieden), maar ik ergerde me er in de demo al aan. Lopen je spelers echt naar een bal toe te sjokken of lijken ze in te houden als jij en een tegenstander naar de bal rennen.okaydanny schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:51:
[...]
Vooral dit is inderdaad uitermate irritant, valt dit te patchen? Zal wel niet. Ik vraag me dan echt af, testen ze hun product dan niet? Zoiets moet toch opvallen.
btw wel een goede transfer patch: http://www.pes-patch.com/...r-patch-by-moddingtr.html
hmpf schijnt niet te werken met 1.01
Wat is het nut van de combination play uit/aan precies
Bij uit moet je het zelf activeren 2xL2 en bij aan gaat het automatisch?
Heb dit namelijk 2 keer gezien dat het in het laatste geval automatisch gaat, maar niet elke keer.
Wat is jullie ervaring ?
Bij uit moet je het zelf activeren 2xL2 en bij aan gaat het automatisch?
Heb dit namelijk 2 keer gezien dat het in het laatste geval automatisch gaat, maar niet elke keer.
Wat is jullie ervaring ?
Op Regular heb ik met PSG inmiddels de Champions League gewonnen, dus ik heb aardig wat potjes gespeeld en hieronder nog even mijn grootste frusti's:
- Schieten gaat zoooo traag, Ibrahimovic als CF krijgt geen schot op doel gelost omdat het eeuwen duurt voor hij eens uithaalt. Veel doelpunten via de kluts.
- Ik had een counter met Lavezzi die gewoon door kon rennen, maar hij wordt gewoon snoeihard ingehaald door die slome Puyol, ga weg man dat slaat echt nergens op. Ik snap wel dat ze iets aan pacers willen doen maar Konami slaat hier echt door!
- Keepers reageren lomp als ze een bal tegen zich aan krijgen, ze blijven gewoon stilstaan terwijl de tegenstander vrij in kan tikken.
- Als de keeper de bal heeft duurt het veel te lang voor hij de bal gooit / uitschiet.
- De gezichten van de spelers vind ik dit jaar wel heel matig uitgewerkt, weinig licenties. Hopelijk komt er een goede patch die dat allemaal oplost.
- Je kunt in de 16 meter echt niet makkelijk een actie maken omdat alles zo traag gaat en je de bal zo kwijt bent. En ik kan binnen de 16 ook heel moeilijk mijn medespelers bereiken.
Het komt bij mij nog een beetje half-baked over, Konami heeft blijkbaar massaal ingezet voor een release nog voor FIFA. Maar Konami MOET nu echt met een goede patch gaan komen om bovenstaande punten op te lossen want het stikt echt van de bugs.
- Schieten gaat zoooo traag, Ibrahimovic als CF krijgt geen schot op doel gelost omdat het eeuwen duurt voor hij eens uithaalt. Veel doelpunten via de kluts.
- Ik had een counter met Lavezzi die gewoon door kon rennen, maar hij wordt gewoon snoeihard ingehaald door die slome Puyol, ga weg man dat slaat echt nergens op. Ik snap wel dat ze iets aan pacers willen doen maar Konami slaat hier echt door!
- Keepers reageren lomp als ze een bal tegen zich aan krijgen, ze blijven gewoon stilstaan terwijl de tegenstander vrij in kan tikken.
- Als de keeper de bal heeft duurt het veel te lang voor hij de bal gooit / uitschiet.
- De gezichten van de spelers vind ik dit jaar wel heel matig uitgewerkt, weinig licenties. Hopelijk komt er een goede patch die dat allemaal oplost.
- Je kunt in de 16 meter echt niet makkelijk een actie maken omdat alles zo traag gaat en je de bal zo kwijt bent. En ik kan binnen de 16 ook heel moeilijk mijn medespelers bereiken.
Het komt bij mij nog een beetje half-baked over, Konami heeft blijkbaar massaal ingezet voor een release nog voor FIFA. Maar Konami MOET nu echt met een goede patch gaan komen om bovenstaande punten op te lossen want het stikt echt van de bugs.
Voor een aantal problemen met langzame reacties en spelsnelheid, raad ik PS3 spelers aan de resolutie op 720p te zetten (via PS3 instellingen). Voor mij was dat echt een wereld van verschil, spel loopt sneller en spelers reageren beter.
Ik denk dat de engine misschien nog niet optimaal werkt op 1080p. Slordig, maar het is op te lossen en voor mij geld gameplay > graphics.
Ik denk dat de engine misschien nog niet optimaal werkt op 1080p. Slordig, maar het is op te lossen en voor mij geld gameplay > graphics.
[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 22-09-2013 10:29 ]
Zag hem ook ja, heerlijk. Alleen in 5 delen?! Damn kom op...
http://tpb.unblocked.co/t..._0.1_-_released__21.09.13Bekse schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:31:
[...]
Zag hem ook ja, heerlijk. Alleen in 5 delen?! Damn kom op...
Die had ik er even bij moeten zetten inderdaad 
Als je Pesedit releases nu blijft volgen, heb je meest complete pes. Ga ik nu eens met ML beginnen.
ps. het fungeert ook als no - dvd , altijd handig.
Als je Pesedit releases nu blijft volgen, heb je meest complete pes. Ga ik nu eens met ML beginnen.
ps. het fungeert ook als no - dvd , altijd handig.
[ Voor 62% gewijzigd door Kw4kje op 22-09-2013 11:02 ]
Waar is trouwens de mogelijkheid heen om een community te maken zoals in 2013? Lijkt me leuk om een Tweakers groepje te hebben en een compotje op te starten en om straks ook 11vs11 te spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door dannbla op 22-09-2013 11:15 ]
Iemand enig idee of je op de pc het publiek ook 2d kan zetten oid? Het is allemaal wel mooi, maar als ik bij de goals kom dan vertraagt het hele spel omdat er zoveel publiek in beeld komt. Als ik de details op laag zet, dan zet hij wel het gras uit, maar het publiek blijft zo gedetailleerd dat het onspeelbaar wordt.
PSN: DutchTrickle PVoutput
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QFMvmtAVFsQ]
hmpf, ook scheidsrechters falen in 2014. Mooie goal zou je zeggen, nou mooi niet dus! Ik kreeg gewoon een vrije trap vanaf waar Ibra neer ging :(!
hmpf, ook scheidsrechters falen in 2014. Mooie goal zou je zeggen, nou mooi niet dus! Ik kreeg gewoon een vrije trap vanaf waar Ibra neer ging :(!
Bij installeren krijg ik een virus melding?! Anderen dit ook gezien?
Terwijl ik dit typ krijg ik ineens de melding patch installed. Nu kan ik PES2014.exe niet meer openen want AVG staat dit niet toe. Lekkere patch zo...
[ Voor 21% gewijzigd door Bekse op 22-09-2013 13:25 ]
Is niks mee hoor, ligt toch echt aan je AVG instellingen.Bekse schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:21:
[...]
Bij installeren krijg ik een virus melding?! Anderen dit ook gezien?
Terwijl ik dit typ krijg ik ineens de melding patch installed. Nu kan ik PES2014.exe niet meer openen want AVG staat dit niet toe. Lekkere patch zo...
Ok gelukkig, krijg hem dus nu alleen niet meer aan de praat. Opnieuw installeren dus maar en dan zonder AVG de patch er overheenKw4kje schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:29:
[...]
Is niks mee hoor, ligt toch echt aan je AVG instellingen.
Kan ik wel eens even testen, waarom denk je dat het dan beter zal gaan?denPes schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:54:
[...]
Ik zie dat je een I7 hebt, Heb je toevallig hyperthreading aanstaan? Misschien tijdelijk even uitzetten om te testen of het beter gaat.
En, Met welke controller speel je? (eentje met Xinput of de andere optie)
Ik speel met toetsenbord trouwens, moet binnenkort nog eens een controller halen. Bedankt voor je reactie!
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Hoe vaker ik online speel, hoe meer bugs ik tegen kom. Te triest dit. Loopt totaal niet. Pass je, loopt de balk vol en er gebeurt niks. Schieten is veel te traag. Verdedigers die langs aanvallers lopen zonder dat ik ze bestuur. Verdedigers die te traag op gang komen.
Oproep aan Konami: Maak aub een game die werkt en test je game voor je het op de markt brengt. Dit is een brevet van onvermogen!
Nog even een vraagje: Hoe kun je spelers diep laten lopen? L1/LB werkt niet namelijk.
Oproep aan Konami: Maak aub een game die werkt en test je game voor je het op de markt brengt. Dit is een brevet van onvermogen!
Nog even een vraagje: Hoe kun je spelers diep laten lopen? L1/LB werkt niet namelijk.
[ Voor 51% gewijzigd door nuker op 22-09-2013 16:30 ]
Helemaal opnieuw installeren had ook weer niet gehoeven,Bekse schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:59:
[...]
Ok gelukkig, krijg hem dus nu alleen niet meer aan de praat. Opnieuw installeren dus maar en dan zonder AVG de patch er overheen
Tip, backup de orignele pes2014.exe altijd eerst voordat je er iets overheen gaat installeren
LB + Rechter sticknuker schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:07:
[ Voor 21% gewijzigd door Kw4kje op 22-09-2013 16:33 ]
Staat bij mij sowieso al op basis. Maar dan nog is de passing veel te stroperig. Geef ik een pass, dan zit te tegenstander er al tussen. Ik vind dit spel echt te triest voor woorden.denPes schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:29:
@nuker
Nog wat bugs:
- Kopbal terug op de keeper. Stompt die weg met 1 vuist in de voeten van de tegenstander. Goal....
- Lopen 2 man de ruimte in, geef je een schijnbaar makkelijke hoge steekbal.... Hop naar de verkeerde speler en weg kans.
- Net weer een verdediger die staat te slapen, aanvaller loopt erlangs en goal.
- In strafschopgebied zet ik mn lichaam er mooi tussen. Fluitje: penalty: goal.....
Ik moet echt heel goed zoeken naar positieve punten in deze game. Wat mij betreft kunnen ze beter opnieuw beginnen met de ontwikkeling van deze game.

[ Voor 22% gewijzigd door nuker op 22-09-2013 17:24 ]
klopt het dat je vooraf ingestelde acties niet meer kan instellen? Ik vond dat altijd erg handig bij de vorige delen. Volgens mij was het toen lb + rechter stick en dan voerde de speler een vooraf ingestelde actie uit.
@nuker zijn jouw bevindingen gebaseerd op online of offline spelen? Ik speel bijna alleen maar offline en ik kan me bijna op geen enkel punt vinden in jouw mening, wat online betreft wel, dat is (nog) puur bagger, voelt als andere gameplay.
[ Voor 12% gewijzigd door Kw4kje op 22-09-2013 23:53 ]
Ja, mijn bevindingen zijn alleen over de online gameplay. Lijkt wel een totaal ander spel.Kw4kje schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:24:
@nuker zijn jouw bevindingen gebaseerd op online of offline spelen? Ik speel bijna alleen maar offline en ik me bijna op geen enkel punt vinden in jouw mening, wat online betreft wel, dat is (nog) puur bagger, voelt als andere gameplay.
HEb uiteindelijk de boel niet opnieuw geinstalleerd. Even AVG uit wanneer ik PES opstartKw4kje schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:29:
[...]
Helemaal opnieuw installeren had ook weer niet gehoeven,
Tip, backup de orignele pes2014.exe altijd eerst voordat je er iets overheen gaat installeren
[...]
LB + Rechter stick
Nog een paar gameplay "oneffenheden" (ONLINE):
- Passing die "vast blijft hangen" in de balk. Kortom, de pass werkt niet terwijl de passbalk wel gewoon gevuld is.
- Spelers die door ballen heenlopen.
- Spelers die naast de bal staan maar de bal niet pakken.
- Passing die "vast blijft hangen" in de balk. Kortom, de pass werkt niet terwijl de passbalk wel gewoon gevuld is.
Klinkt toch hier, maar ook op andere forums, dat Konami wederom een niet af spel heeft uitgebracht. Eeuwig zonde, dat gaat toch weer mensen naar FIFA duwen.
Klopt dat de bal wel eens blijft hangen. Ik dacht dat ik iets verkeerd deed. Wanneer je nog een x de pass knop indruk speelt de speler de bal wel.nuker schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:18:
Nog een paar gameplay "oneffenheden" (ONLINE):
Is ook zeer zonde. Als het zo moeilijk blijkt om een goeie game uit te brengen, doe het dan 1x per 2 jaar ofzo.d0s schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:42:
Klinkt toch hier, maar ook op andere forums, dat Konami wederom een niet af spel heeft uitgebracht. Eeuwig zonde, dat gaat toch weer mensen naar FIFA duwen.
Alle kritiek die ik hier zie lijkt met online te maken te hebben. Prima, mijn verdeling offline / online is 99/1 %. Offline speelt echt heerlijk!nuker schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:54:
[...]
Is ook zeer zonde. Als het zo moeilijk blijkt om een goeie game uit te brengen, doe het dan 1x per 2 jaar ofzo.
Ik zat na de eerste paar potten ook te schelden op het nieuwe PES, maar hoe vaker je een potje speelt, hoe meer het kwartje begint te vallen. Je moet het gewoon echt opnieuw aanleren en niet zoals in PES 2013 constant met R1 ingedrukt als een dravend paard rondknallen. Je moet echt rustig opbouwen, balletjes breed, openingen zoeken en gebruik maken van de rechterstick om mannetjes uit te spelen.
Daarnaast even de tutorials doorlopen en je komt vanzelf een oplossing tegen voor de catch-up "bug" waarmee je die snelle verdedigers van de bal af kan houden.
Daarnaast even de tutorials doorlopen en je komt vanzelf een oplossing tegen voor de catch-up "bug" waarmee je die snelle verdedigers van de bal af kan houden.
PSN: Sluuz
Dat heb ik meestal met elke Pes, in het begin speel ik altijd super slecht omdat ik mijn oude 'gewoontes' af moet leren. Heb nu een paar potjes lag-loos online gespeeld en begin het spel steeds meer te waarderen.Sluuz schreef op maandag 23 september 2013 @ 06:45:
Ik zat na de eerste paar potten ook te schelden op het nieuwe PES, maar hoe vaker je een potje speelt, hoe meer het kwartje begint te vallen.
Geeft echt voldoening wanneer je naar een mooie opbouw de bal achterin het net mag schieten. Wat me wel opvalt is dat ik en andere nog veelte vaak de bal weggeven. Ik ben benieuwd of dit komt doordat nog niet iedereen het passen onder de knie heeft of doordat het passen soms wat buggy is.
Inderdaad, voldoening als je scoort is heel groot. Ik speel wel gelijk met advanced throughballs en advanced shooting aan en voordat dat schieten is echt een bitch. Die steekballen gaan steeds beter (voorheen ging elke steekbal achter de man of veel te ver voor de man).
Schieten is een ander verhaal. Ik ben gewend om de stick richting het goal te drukken en dan schiet hij altijd richting de kruisingen en dat levert nogal eens pisballen op de lat of over op.
Schieten is een ander verhaal. Ik ben gewend om de stick richting het goal te drukken en dan schiet hij altijd richting de kruisingen en dat levert nogal eens pisballen op de lat of over op.
Inderdaad, spelen sommigen hier een ander spel ofzo?
Ik heb er nu een stuk of wat offline potjes in ML opzitten. Ik speel met alle assists uit, wat het tegelijk ook ontzettend lastig maakt. Maar met veel geduld kom je af en toe wel door de verdediging heen. Die momenten zijn bij mij op 1 hand te tellen, meestal staat er na de wedstrijd 0-2 op het bord
Maar toch blijft het verslavend. Elke keer weer proberen om toch door te gaan. Toch weer die ene combinatie te maken tussen prutsers als Aakjoeberg en Minandinho tegen FC Jorddsysallaaa of iets dergelijks. Ik vind het spel top.
En de vergelijking met FIFA? Ik heb de 2 demo's naast elkaar gezien en in vergelijk met PES is FIFA een schaatsspel in sneltreintempo. PES is wellicht wat trager, maar leg het naast een real-life wedstrijd en ik denk dat PES behoorlijk in de buurt komt. Bij FIFA daarentegen gaat alles 1,5x zo snel.
Ik heb er nu een stuk of wat offline potjes in ML opzitten. Ik speel met alle assists uit, wat het tegelijk ook ontzettend lastig maakt. Maar met veel geduld kom je af en toe wel door de verdediging heen. Die momenten zijn bij mij op 1 hand te tellen, meestal staat er na de wedstrijd 0-2 op het bord
Maar toch blijft het verslavend. Elke keer weer proberen om toch door te gaan. Toch weer die ene combinatie te maken tussen prutsers als Aakjoeberg en Minandinho tegen FC Jorddsysallaaa of iets dergelijks. Ik vind het spel top.
En de vergelijking met FIFA? Ik heb de 2 demo's naast elkaar gezien en in vergelijk met PES is FIFA een schaatsspel in sneltreintempo. PES is wellicht wat trager, maar leg het naast een real-life wedstrijd en ik denk dat PES behoorlijk in de buurt komt. Bij FIFA daarentegen gaat alles 1,5x zo snel.
Voor de mensen hier die veel offline spelen kan ik me niet voorstellen dat ze soms niet met een of ander bug te maken hebben. Bij mij komt het vaak dat een bal in de rebound door iedereen gemist wordt, en dat als je op de keeper schiet hij in de rebound ook niks doet.
Ben nu met de Europa League begonnen op Professional nadat ik al de Champions League op Regular had gewonnen. Gaat me opvallend goed af met Shakthar Donetsk, beetje op de lange bal spelen met diepe steekpassjes en die Braziliaantjes rennen er als een idioot achteraan
Tot nu toe beide groepswedstrijden gewonnen. Hierna dan maar eens de Copa Libertadores spelen op het ena hoogste niveau en zo verder.....
Ben nu met de Europa League begonnen op Professional nadat ik al de Champions League op Regular had gewonnen. Gaat me opvallend goed af met Shakthar Donetsk, beetje op de lange bal spelen met diepe steekpassjes en die Braziliaantjes rennen er als een idioot achteraan
Tot nu toe beide groepswedstrijden gewonnen. Hierna dan maar eens de Copa Libertadores spelen op het ena hoogste niveau en zo verder.....
Advanced throughballs heb ik uitstaan. Advanced shooting heb ik wel aanstaan.Sluuz schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:27:
Inderdaad, voldoening als je scoort is heel groot. Ik speel wel gelijk met advanced throughballs en advanced shooting aan en voordat dat schieten is echt een bitch. Die steekballen gaan steeds beter (voorheen ging elke steekbal achter de man of veel te ver voor de man).
Met advanced throughballs ben je online gewoon in het nadeel. Advanced shooting heb ik redelijk onder controle, gewoon RT + X en de bal gaat meestal wel in het doel (behalve van afstand).
Ik heb het idee dat advanced throughballs net zo gaat 'floppen' als manual passing, wat er ook nog steeds inzit, bijna niemand maakt er gebruik van. Ik vind dat je het in het spel moet stoppen en verplicht moet maken of laat het weg. Je kun online wel zoeken op spelers met dezelfde pass instellingen, maar dat zijn er dan niet zoveel. Nu moet je al veelte lang wachten voordat je soms een speler gevonden heb.
Het is toch prima dat er een "on the fly" manual in zit (LT). Dit mis ik bij fifa ook!
Niet mee eens. Je bent in het nadeel als je het niet onder knie hebt. Dat is duidelijk, maar met een beetje oefening kan je betere dieptepasses geven dan wanneer je het de computer laat regelen. Oefenen geblazen dus.ob3lix schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:00:
[...]
Advanced throughballs heb ik uitstaan. Advanced shooting heb ik wel aanstaan.
Met advanced throughballs ben je online gewoon in het nadeel. Advanced shooting heb ik redelijk onder controle, gewoon RT + X en de bal gaat meestal wel in het doel (behalve van afstand).
Ik heb het idee dat advanced throughballs net zo gaat 'floppen' als manual passing, wat er ook nog steeds inzit, bijna niemand maakt er gebruik van. Ik vind dat je het in het spel moet stoppen en verplicht moet maken of laat het weg. Je kun online wel zoeken op spelers met dezelfde pass instellingen, maar dat zijn er dan niet zoveel. Nu moet je al veelte lang wachten voordat je soms een speler gevonden heb.
Hoe weet je trouwens dat "bijna niemand" gebruik maakt van manual passing? Dat zie je online toch niet?
Je kun selecteren op tegenstanders met hetzelfe passniveau, voordat je tegenstanders ga zoeken.Sluuz schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:47:
[...]
Niet mee eens. Je bent in het nadeel als je het niet onder knie hebt. Dat is duidelijk, maar met een beetje oefening kan je betere dieptepasses geven dan wanneer je het de computer laat regelen. Oefenen geblazen dus.
Hoe weet je trouwens dat "bijna niemand" gebruik maakt van manual passing? Dat zie je online toch niet?
Daarbij, denk ik, te kunnen merken wanneer iemand advanced passing gebruikt en wanneer niet.
Ik ben het met je eens dat je met veel oefenen het wel kan beheersen, hetzelfde geldt voor manual passing. Maar ik denk persoonlijk dat dit niet veel meerwaarde heeft (denk niet dat je de bal beter kan plaatsen dan de pc). En ik merkte ook dat wanneer je advanced passing aan heb staan dat het simpelweg langer duurt voordat je de bal geplaatst heb. Hierdoor verloor ik de bal ook sneller.
Al moet ik toegeven dat het natuurlijk leuker is wanneer je het zelf kan.
Het moet wel realistisch blijven, vandaar dit Kenneth Vermeertje
FIFA komt dichterbij de actie, dus dit jaar FIFA voor mij.HwKok schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:31:
Ik heb de 2 demo's naast elkaar gezien en in vergelijk met PES is FIFA een schaatsspel in sneltreintempo. PES is wellicht wat trager, maar leg het naast een real-life wedstrijd en ik denk dat PES behoorlijk in de buurt komt. Bij FIFA daarentegen gaat alles 1,5x zo snel.
Hoewel, ik ben de voetbalspellen wel beu. Ik speelde nu zowel PES 2014 als FIFA 14 demo en allebei zijn ze tegenwoordig doordrenkt met Cheat AI.
Dingen als:
- pak je een bal af, rolt ie weer naar de tegenstander, meerdere keren achter elkaar
- wil je een mannetje pakken die verdedigend staat om een spits te stoppen, selecteert het spel éérst een mannetje die achter de spits aanloopt terwijl die het verst er van af staat
- ik zie mannetjes gewoon afgeremd worden.
- ik zie een aanval van de tegenstander over een bepaalde richting gaan, wil ik een mannetje selecteren om dat gat alvast dicht te lopen, heb ik teveel tijd nodig om dat mannetje te selecteren (daar zorgt het spel dan voor) en áls ik hem dan heb geselecteerd, kan ie opeens maar halve snelheid rennen zodat ik bijna altijd te laat ben
- bij de tegenstander zie ik in het samenspel de ene speler na ander zich aanbieden of diep lopen. Als ik balbezit heb, moet ik dat 90% van de tijd zelf regelen, anders staan ze vnl mee te sjoggen met je speler.
- through passen naar een spits op maat krijgt opeens een versnelling zodat mijn spits die bal net niet haalt.
- Bal aannames duren belachelijk lang zodat je geen mogelijkheid hebt om een actie te bedenken, laat staan een bal rustig vast te houden (dit verschilt overigens wel per speler).
De spellen zijn continu bezig je te dwarsbomen afgezien van het gebrek aan actie/snelheid.
Dus afgezien van de rare bewegingen en de traagheid vind ik dit echt zwaar bagger bij beide spellen.
Zowel EA als Konami is het gelukt om de voetbalspellen te verzieken en 90% van de controle bij het systeem te laten. Zij bepalen hoe het gespeeld moet worden, niet jij.
Tja en aangezien er maar 2 echte voetbalspellen nu actief zijn, is het gedaan met de pret.
En als ik eens win, ben ik niet eens blij, want omdat ik ook daarbij het idee heb dat de goals dan niet echt door mij geproduceerd zijn, het systeem laat mij scoren denk ik dan. Uiteraard moet ik nog wel ff de richting aan geven maar daar blijft het voor mijn gevoel dan bij.
Konami heeft een nieuwe engine, dat is wel mooi. Ze redden alleen de deadlines niet lijkt het, spelers lijken soms niet op de spelers die het in het echt zijn. Evenals wat bugs. Op zich kan ik daar nog wel mee leven. Die zullen de komende tijd er nog wel uitgehaald worden.
Nog maar ff een potje PES 2013 online spelen nu het nog kan.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 23-09-2013 12:37 ]
Daarom is online teamplay altijd wel leuk in FIFA, of Pro clubs. Je bestuurd dan allemaal 1 mannetje en heb dus wel totale vrijheid waar je wilt staan en hoe je wilt lopen.
Ja ja, ze werken je expres tegen. Lekker puh!Harribo schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:35:
[...]
FIFA komt dichterbij de actie, dus dit jaar FIFA voor mij.
Hoewel, ik ben de voetbalspellen wel beu. Ik speelde nu zowel PES 2014 als FIFA 14 demo en allebei zijn ze tegenwoordig doordrenkt met Cheat AI.
Dingen als:
- pak je een bal af, rolt ie weer naar de tegenstander, meerdere keren achter elkaar
- wil je een mannetje pakken die verdedigend staat om een spits te stoppen, selecteert het spel éérst een mannetje die achter de spits aanloopt terwijl die het verst er van af staat
- ik zie mannetjes gewoon afgeremd worden.
- ik zie een aanval van de tegenstander over een bepaalde richting gaan, wil ik een mannetje selecteren om dat gat alvast dicht te lopen, heb ik teveel tijd nodig om dat mannetje te selecteren (daar zorgt het spel dan voor) en áls ik hem dan heb geselecteerd, kan ie opeens maar halve snelheid rennen zodat ik bijna altijd te laat ben
- bij de tegenstander zie ik in het samenspel de ene speler na ander zich aanbieden of diep lopen. Als ik balbezit heb, moet ik dat 90% van de tijd zelf regelen, anders staan ze vnl mee te sjoggen met je speler.
- through passen naar een spits op maat krijgt opeens een versnelling zodat mijn spits die bal net niet haalt.
- Bal aannames duren belachelijk lang zodat je geen mogelijkheid hebt om een actie te bedenken, laat staan een bal rustig vast te houden (dit verschilt overigens wel per speler).
De spellen zijn continu bezig je te dwarsbomen afgezien van het gebrek aan actie/snelheid.
Dus afgezien van de rare bewegingen en de traagheid vind ik dit echt zwaar bagger bij beide spellen.
Zowel EA als Konami is het gelukt om de voetbalspellen te verzieken en 90% van de controle bij het systeem te laten. Zij bepalen hoe het gespeeld moet worden, niet jij.
Tja en aangezien er maar 2 echte voetbalspellen nu actief zijn, is het gedaan met de pret.
En als ik eens win, ben ik niet eens blij, want omdat ik ook daarbij het idee heb dat de goals dan niet echt door mij geproduceerd zijn, het systeem laat mij scoren denk ik dan. Uiteraard moet ik nog wel ff de richting aan geven maar daar blijft het voor mijn gevoel dan bij.
Konami heeft een nieuwe engine, dat is wel mooi. Ze redden alleen de deadlines niet lijkt het, spelers lijken soms niet op de spelers die het in het echt zijn. Evenals wat bugs. Op zich kan ik daar nog wel mee leven. Die zullen de komende tijd er nog wel uitgehaald worden.

Verwijderd
Het is 1 grote conspiracy om te kunnen winnen van Harribo!Bekse schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:05:
[...]
Ja ja, ze werken je expres tegen. Lekker puh!
Ach, vorig jaar liep je hetzelfde te zemelen over pes 2013. Nu heb ik je al meerdere keren horen noemen dat je pes 2013 ga spelen omdat deze beter is.Harribo schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:35:
[...]
Ik ben lang geleden gestopt met jouw serieus te nemen, het eeuwige zijken over alles en niets.

Iemand al een juweeltje van een editor gevonden? :-)
Ik moet er zo'n 35 eigen gemaakte teams inzetten, dat gaat wat handiger met een editor dan ingame ;-)
Ik moet er zo'n 35 eigen gemaakte teams inzetten, dat gaat wat handiger met een editor dan ingame ;-)
Beetje jammer deze reactie. Ik kan mij deels best vinden in het commentaar. Ik speel dan alleen PES, maar met de demo van 2014 heb ik vaker dan ooit het gevoel dat acties mislukken niet omdat ik de controls verkeerd uitvoer, maar omdat het systeem heeft verzonnen dat het zo moet zijn.Bekse schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:05:
[...]
Ja ja, ze werken je expres tegen. Lekker puh!
- Ballen diep waarbij uiteraard het mannetje dat helemaal onderin het scherm buitenspel loopt actie op de bal neemt. Dat terwijl de speler waarvoor de bal bedoeld is, en waar de bal vlak voorlangs gaat stil blijft staan
- Spelers die (voornamelijk in defensieve stand) die je in control hebt, maar weigeren te bewegen. Ookal is de bal vlak naast ze; geen reactie totdat je een andere speler selecteert.
Als je vanwege dat soort situaties doelpunten niet maakt of juist tegen krijgt gaat de lol er toch een beetje van af.
Flickr PSN ID= cheironnl
wat een negativiteit toch, hier om jullie op te vrolijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Kw4kje op 23-09-2013 20:36 ]
Kw4kje schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:02:
wat negativiteit toch, hier om jullie op te vrolijken.![]()
[afbeelding]

Ach ja ik ben het wel gewend. Ik klaag ook te vaakcheiron schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:25:
[...]
Beetje jammer deze reactie. Ik kan mij deels best vinden in het commentaar.
Maar ik ben gewoon echt teleurgesteld. Ik ga me nog wel inzetten om alle 2 de spellen onder de knie te krijgen, mss dat ik het nog leuk ga vinden.
Fijn dat anderen er anders over denken, genieten die tenminste wel.
Realiseer je alleen ook dat anderen dit niet hebben, mijn persoontje bijvoorbeeld. Misschien was mijn reactie wat overtrokken, ik word alleen een beetje moe al een jaar of 10 van mensen die zowel FIFA en/of PES lopen af te zeiken ieder jaar. Zijn het perfecte spellen? Nee. Moet dat? Nee. Kan dat? Nee.cheiron schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:25:
[...]
Beetje jammer deze reactie. Ik kan mij deels best vinden in het commentaar. Ik speel dan alleen PES, maar met de demo van 2014 heb ik vaker dan ooit het gevoel dat acties mislukken niet omdat ik de controls verkeerd uitvoer, maar omdat het systeem heeft verzonnen dat het zo moet zijn.
- Ballen diep waarbij uiteraard het mannetje dat helemaal onderin het scherm buitenspel loopt actie op de bal neemt. Dat terwijl de speler waarvoor de bal bedoeld is, en waar de bal vlak voorlangs gaat stil blijft staan
- Spelers die (voornamelijk in defensieve stand) die je in control hebt, maar weigeren te bewegen. Ookal is de bal vlak naast ze; geen reactie totdat je een andere speler selecteert.
Als je vanwege dat soort situaties doelpunten niet maakt of juist tegen krijgt gaat de lol er toch een beetje van af.
Speel het dus of niet, of wees creatief en breng zelf dan zo'n goed voetbalspel op de markt.
Ik vind de nieuwe PES in ieder geval een verademing. Ieder jaar is het weer opnieuw wennen en zitten we te klagen dat dit en dat niet goed is. Maar dit jaar hebben we een totaal nieuwe game engine en ballphysics, tis niet zo gek dat er hier en daar wat dingetjes niet kloppen. Maar als ze de engine nu doorontwikkelen hebben we de aankomende jaren een prima voetbalgame. Over het algemeen voelt PES nu veel meer als voetbal aan en heeft niet meer dat snelle recht toe recht aan arcade achtige gameplay. Ze hebben flink wat narigheden van de voorgaande delen aangepakt.
waaronder het om de haverklap fluiten voor een (niet)overtreding? nu lijkt het alsof de scheids z'n fluitje is kwijtgeraakt
heerlijk dat je nu eindelijk slidingtackles kan maken zonder daar standaard geel voor te krijgen.
waaronder het om de haverklap fluiten voor een (niet)overtreding? nu lijkt het alsof de scheids z'n fluitje is kwijtgeraakt
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik zie mezelf als een vrij rustige gamer, controllers blijven altijd netjes en heb niet vaak last van een kort lontje.. maar PES brengt echt het slechte in mij naarboven.
Ik heb nu hooguit 10 wedstrijden gespeeld, vol met oncontroleerbare rotzooi. Ik heb in dit topic al eerder filmpjes gepost en heb er nu weer 1.
Dit gebeurt mij veelste vaak tijdens een wedstrijd:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kWNqoWg9XrA&feature]
Ik heb nu hooguit 10 wedstrijden gespeeld, vol met oncontroleerbare rotzooi. Ik heb in dit topic al eerder filmpjes gepost en heb er nu weer 1.
Dit gebeurt mij veelste vaak tijdens een wedstrijd:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kWNqoWg9XrA&feature]