Was ik vergeten. En duurt idd lang. Sowieso duurt meerdere bestanden verplaatsen of kopieren idioot lang, maar daar zal de PS3 wel niet voor geoptimaliseerd zijn.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:25:
Ik heb voordat ik m'n update ging doen eerst alle OF-bestanden weggegooid. Achterlijk lang duurde dat trouwens, misschien wel een kwartier voor 150MB aan bestanden.
Afgelopen weekend een avondje Pes14 met collega's gedaan, maar dat was een behoorlijke teleurstelling:
- Onbegrijpelijke slowdown op ogenschijnlijk random momenten op de ps3. Dat maakt het vaak moeilijk om in te schatten of je al aan actie in kunt zetten, of juist moet stoppen.
- Momenten waarbij de cpu overduidelijk ingreep. Meest duidelijke moment was dat wij met zijn tweeën naar de bal toe liepen en op ongeveer 2 meter compleet werden overruled in de controls. Van zeker een meter of 10 kwam een cpu mannetje aanwandelen en nam gewoon de bal weg
- Wanneer je samen in 1 team zit tegen de cpu, maar in de matchopstellingen per ongeluk het team waartegen je speelt aantikt kom je niet meer bij elkaar in het team. Enige optie is om een savegame te laden.
PES is al jaren (ook) een party game voor mij, en zelfs mindere versies als 2010, 2011 of 2012 waren altijd nog leuk om samen te spelen, maar dit was echt heel erg matig.
- Onbegrijpelijke slowdown op ogenschijnlijk random momenten op de ps3. Dat maakt het vaak moeilijk om in te schatten of je al aan actie in kunt zetten, of juist moet stoppen.
- Momenten waarbij de cpu overduidelijk ingreep. Meest duidelijke moment was dat wij met zijn tweeën naar de bal toe liepen en op ongeveer 2 meter compleet werden overruled in de controls. Van zeker een meter of 10 kwam een cpu mannetje aanwandelen en nam gewoon de bal weg
- Wanneer je samen in 1 team zit tegen de cpu, maar in de matchopstellingen per ongeluk het team waartegen je speelt aantikt kom je niet meer bij elkaar in het team. Enige optie is om een savegame te laden.
PES is al jaren (ook) een party game voor mij, en zelfs mindere versies als 2010, 2011 of 2012 waren altijd nog leuk om samen te spelen, maar dit was echt heel erg matig.
Flickr PSN ID= cheironnl
dit is helaas toch echt een PS3 probleem, had ik met de demo toendertijd ook. Met de PC versie heb ik daar helemaal geen last van.cheiron schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:57:
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Deze versie heb ik tot dusver aan me voorbij laten gaan, nu ik zelfs de verhalen na de patch van afgelopen week lees, vraag ik me af, of de game het waard is, om het alsnog voor eu30 aan te schaffen...
Ik speel voornamelijk offline...veelal Masterleague.
Ik speel voornamelijk offline...veelal Masterleague.
Ik koop hem niet. Tis bagger. FIFA ook. Ga proberen 2013 online te spelen. Anders weet ik het even niet.
http://www.youtube.com/watch?v=YaiA0OGGMfg
Verwijderd
Ik heb 2013 (PS3) 'kapot' gespeeld....dan wil je wat anders.
Maar met die youtube-link van jou lijkt zelfs eu30 nog teveel.....dit is gewoon triest.
Al vraag ik me wel af hoeveel potjes de beste man heeft moeten spelen tot aan een derglijk filmpje te moeten komen...(nee, ik steek geen kop in het zand, dit hoort sowieso gewoon niet, het is verdorie niet de eerste PES die ze uitbrengen)
Maar met die youtube-link van jou lijkt zelfs eu30 nog teveel.....dit is gewoon triest.
Al vraag ik me wel af hoeveel potjes de beste man heeft moeten spelen tot aan een derglijk filmpje te moeten komen...(nee, ik steek geen kop in het zand, dit hoort sowieso gewoon niet, het is verdorie niet de eerste PES die ze uitbrengen)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 21:54 ]
Verwijderd
Keep gewoon PES 2014. Ik heb vanavond de hele avond ongeveer gespeeld, geen enkel moment zoals Harribo in zijn filmpje heeft. Er is sowieso een patch uitgekomen dit weekend waarin heel veel dingen verbeterd zijn, daarvoor kwam het inderdaad wel eens voor.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:53:
Ik heb 2013 (PS3) 'kapot' gespeeld....dan wil je wat anders.
Verder moet je over Harribo weten dat hij al jaren te vinden is in PES-topic, en alleen maar afzeiken… Ging je geen FIFA doen, Harribo?

Verwijderd
Dank voor je aanvulling!Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:58:
[...]
Keep gewoon PES 2014. Ik heb vanavond de hele avond ongeveer gespeeld, geen enkel moment zoals Harribo in zijn filmpje heeft. Er is sowieso een patch uitgekomen dit weekend waarin heel veel dingen verbeterd zijn, daarvoor kwam het inderdaad wel eens voor.
Verder moet je over Harribo weten dat hij al jaren te vinden is in PES-topic, en alleen maar afzeiken… Ging je geen FIFA doen, Harribo?
Ik weet van de 'kritische noot' van Harribo, welke ik opzich wel kan waarderen...serieus.
Wanneer het me echt teveel wordt, lees ik erover heen.
je speler is hier duidelijk al voor de bal, dan is het toch logisch dat je de bal eerst moet controleren?Harribo schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:42:
Ik koop hem niet. Tis bagger. FIFA ook. Ga proberen 2013 online te spelen. Anders weet ik het even niet.
ik heb er er eerder last van wanneer ik al doorgebroken ben dat ik 9/10 keer ondanks dat ik voorsprong heb, de verdedigers me toch weten in te halen. Met 2x R2/RT speel ik de bal weer te ver voor me uit dan pakt de keeper em vaak.
Ik blijf moeite hebben met (hoog)schieten, vooral diagonaal zodra ik een beetje power gebruik gaat de bal voorlangs of heel vaak op de paal. laag schieten gaat aardig, maar die intikkers gaan snel vervelen.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
- Die through pass is niet perfect, hij is achter de man. Dan had de speler in moeten houden of 'm zoals nu controleren. Hoe dan ook is de snelheid uit die aanval door die pass. Als je zoals de maker van dit filmpje blijkbaar denkt dat het nooit aan jou ligt, ga je vanzelf geloven dat het spel je belazert.Harribo schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:42:
- Stoppende spelers zijn een bug in de besturing en heeft volgens mij iets te maken met switchen naar een andere speler. Dan gebeurt dat bij mij alleen
- Die aanvaller (Zeefuik?) krijgt de bal terecht niet. Speler van Heracles tikt 'm weg en vervolgens komt hij lomp in, waardoor de bal wegspringt naar een speler van Heracles die goed positie kiest in de driehoek
- Dat moment bij Bayern is gewoon de achterlijke AI die wel vaker blind doorstormt. Eerder bug dan cheat
- Afremmende spelers (Arsenal) zijn idd irritant, daar ben ik het mee eens dat dat niet klopt
- Die speler van Manchester die dat eigen doelpunt maakt is wederom matige AI die lomp doorstormt op het verkeerde moment
- Speler die de bal mist heb ik alleen als ik L1 druk en je een overstapje doet
Kortom: paar bugs en logische gevolgen van een pass die niet scherp is of physics engine.
Ik tel 7 punten waarvan 4 bugs. Dus deze zin van jou klopt niet dat het slechts een paar bugs zijn.Framoes schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:28:
[...]
Kortom: paar bugs en logische gevolgen van een pass die niet scherp is of physics engine.
Alleen het eerste punt vecht ik aan:. Stel dat die pass niet goed is, wat aan mij dan ligt.
Dan is het nog raar dat een speler een pass ziet aankomen en er dom voorbij loopt.
Zeker gezien de snelheid waarmee dat gebeurt, heeft de ontvanger alle tijd om te anticiperen.
Nee dat gebeurt niet, hij loopt als een kip zonder kop door.
Vervolgens gaat hij de bal aannemen waardoor de aanval weg is.
Dat is dus ook irritant :bijna elke speler moet steeds een bal aannemen. Weg acties.
Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik elke wedstrijd die ik speel zeker 10 van dit soort momenten heb.
Vergeet niet dat ik dan wel op het hoogste niveau speel, daar zal de cheat ai het ergste zijn.
De maker van het filmpje ben ik zelf :-)
Gedaan om mensen met eigen ogen te laten zien wat ik bedoel want er zijn er hier bij die hun kop
in het zand blijven steken. Maar kijk als je het spel goed vindt, en het heeft zeker een paar hele goede pluspunten, dat is dat natuurlijk prima. Ik type ook vnl de negatieve kanten van het spel op omdat ik zwaar teleurgesteld ben. Voor mij is het onspeelbaar geworden, ik heb weinig controle meer heb ik het gevoel ondanks dat ik elk potje wel kan winnen.
Sorry Guidoh, voorlopig ook geen FIFA :-) ik ben ff footy loos nu, harde tijden.
Het punt is dat er altijd bugs zitten (in elke game). Het is echter de vraag in welke mate deze bugs het speelplezier beïnvloeden. Nu was dat bij PES6 bijvoorbeeld perfect op de PS2. Er zitten bugs in, en je denkt soms "huh!?", maar je speelt lekker verder.
Bij PES2013 ging het op zich ook nog wel. Er zaten flink wat bugs in en ze waren soms irritant, maar je bleef nog wel potjes starten.
Bij PES2014 heb ik echt ongekende frustratie beleefd tijdens het spelen van talloze potjes. Echt gewoon tot het weggooien van een controller aan toe. Dat was voor mij de grens om deze game verder te laten voor wat hij is.
Ik weet dat Harribo vaak kan doorslaan in zijn negativiteit (met vorige PES edities :-)), maar ik voel zijn pijn bij deze versie. En net doen alsof de patch talloze problemen oplost is gewoon meegaan in de PR prietpraat van Konami/Jon Murphy en Adam Bhatti. Ze hebben wat getweaked, het speelt ietsjes soepeler, maar de core bugs zijn er gewoon nog.
Ik zal wel weer een reactie krijgen dat ik lekker naar FIFA moet gaan enzo, maar ik speel het liefste PES en ik baal ervan dat Konami al zo lang aan loopt te kloten met de serie.
Bij PES2013 ging het op zich ook nog wel. Er zaten flink wat bugs in en ze waren soms irritant, maar je bleef nog wel potjes starten.
Bij PES2014 heb ik echt ongekende frustratie beleefd tijdens het spelen van talloze potjes. Echt gewoon tot het weggooien van een controller aan toe. Dat was voor mij de grens om deze game verder te laten voor wat hij is.
Ik weet dat Harribo vaak kan doorslaan in zijn negativiteit (met vorige PES edities :-)), maar ik voel zijn pijn bij deze versie. En net doen alsof de patch talloze problemen oplost is gewoon meegaan in de PR prietpraat van Konami/Jon Murphy en Adam Bhatti. Ze hebben wat getweaked, het speelt ietsjes soepeler, maar de core bugs zijn er gewoon nog.
Ik zal wel weer een reactie krijgen dat ik lekker naar FIFA moet gaan enzo, maar ik speel het liefste PES en ik baal ervan dat Konami al zo lang aan loopt te kloten met de serie.
PSN: Sluuz
Sinds de nieuwe patch vind ik het spel een stuk beter. Het nieuwe metertje voor sterkte passing/shooting is een goeie toevoeging. Het spel lijkt ook minder scripted. De catch up bug is ook grotendeels verholpen. De keepers lijken me iets beter, maar dat kan een idee zijn.
Overigens, in harribo's filmpje met bugs, zijn er toch een paar momenten waarbij ik denk dat het niet echt bugs zijn.
@harribo:
PES 2014 Cheat AI and bugs
- 0:20 die pass is niet perfect. de aanvalller heeft verkeerd momentum. de bal was te scherp, en de speler net te snel. daardoor nam die 'm niet goed aan.
- 0:42
Het spel stopt je speler niet. maar je tegenstander deed dat, met zijn armen/lichaam. Dit kun je zelf ook doen, spelers afhouden, met rechterstick. (in de richting van de speler die je wilt afhouden.) De AI doet dit blijkbaar ook. Had misschien een vrije trap voor jou mogen zijn!
- 1:05
ja da's een irritante bug!
-1:20
lijkt me geen bug. k vind het eigenlijk wel realistich. Zoiets kan gebeuren. speler neemt de bal niet goed aan, en verliest bal. voor betere balcontrole tijdens aanname kan je RB button (rechts onder bij mij) gebruiken.
- 2:02
Hutsekluts. Pech of een bug, heb ik in dit geval geen mening over. verdient geen schoonheidsprijs.
-2:46
lijkt me een bug, denk ik. Het was een simpele pass en je speler had die moeten hebben. (staat het bij jou op manual of basic passing?)
Overigens, in harribo's filmpje met bugs, zijn er toch een paar momenten waarbij ik denk dat het niet echt bugs zijn.
@harribo:
- 0:20 die pass is niet perfect. de aanvalller heeft verkeerd momentum. de bal was te scherp, en de speler net te snel. daardoor nam die 'm niet goed aan.
- 0:42
Het spel stopt je speler niet. maar je tegenstander deed dat, met zijn armen/lichaam. Dit kun je zelf ook doen, spelers afhouden, met rechterstick. (in de richting van de speler die je wilt afhouden.) De AI doet dit blijkbaar ook. Had misschien een vrije trap voor jou mogen zijn!
- 1:05
ja da's een irritante bug!
-1:20
lijkt me geen bug. k vind het eigenlijk wel realistich. Zoiets kan gebeuren. speler neemt de bal niet goed aan, en verliest bal. voor betere balcontrole tijdens aanname kan je RB button (rechts onder bij mij) gebruiken.
- 2:02
Hutsekluts. Pech of een bug, heb ik in dit geval geen mening over. verdient geen schoonheidsprijs.
-2:46
lijkt me een bug, denk ik. Het was een simpele pass en je speler had die moeten hebben. (staat het bij jou op manual of basic passing?)
[ Voor 10% gewijzigd door denPes op 20-11-2013 17:36 ]
delete account
Dank voor je serieuze reactiedenPes schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:59:
@harribo:
Ik heb hem nu nog eens 5x bekeken en ik moet je gelijk geven, de pass is niet perfect. Wel balen dat ie hem aanneemt, is daar iets tegen te doen? Gebeurt me te vaak.
Ah ik snap wat je bedoelt. Alleen dat lijkt dan niet zo. Ik zie inderdaad nu een armpje die kant op gaan die mijn speler alleen niet raakt. Dat is dan een grafische bug niet een gameplay bug. Zo kan ik er iets mee, bedankt.- 0:42
Het spel stopt je speler niet. maar je tegenstander deed dat, met zijn armen/lichaam.
Tis volgens mij ook Zeefuik, tja die blinkt natuurlijk ook niet uit. Wat ik wel irritant vind, is dat me ook dit te vaak gebeurt, dat ik 3x (soms zelfs meer) een bal afpak en 3x (wonder boven wonder!) zeilt ie terug in de voeten van de tegenstander. Hier zit toch iets bij wat niet pluis is. Dit is te mooi voor de CPU om waar te zijn. Blijft voor mij dan ook een cheat ai.-1:20
Mijn mening is duidelijk: bug.- 2:02
Ik speel trouwens op manueel. Niet dat ik het onder de knie heb, maar ik heb het niet zo op met de through passes van het systeem, dan maar liever vaker zelf verprutsen.
Zal nog ff die update installeren, ben benieuwd.
Oefening zeker. Of vorm van de dag. Ik speel ook op manueel. Soms dagen bij dat ik waardeloos/matig speel, en niet echt goed pass. Als je basic speelt vangt dat je fouten soms op, op volledig manueel dus niet.Wel balen dat ie hem aanneemt, is daar iets tegen te doen? Gebeurt me te vaak.
Ik heb manueel ook nog niet volledig onder de knie. Bij pes 2013 had ik pas na een half jaar dat ik zelfs op slechte dagen op de automatische piloot toch nog goed speelde. In pes 2014 moet ik nog altijd volledig geconcentreerd spelen, anders gaat het fout, en frustratie ten top.
hier heb ik nog een bug voor je. Daarnet opgenomen: http://youtu.be/R89kcPkJpas
(Ik ben rood/psv, bugs kunnen ook in je voordeel werken)
[ Voor 4% gewijzigd door denPes op 20-11-2013 20:43 ]
delete account
Ja, ok, geen button waarmee ik dat op kan lossen?
Weet niet of anderen dat ook hebben maar de spelers nemen bijna altijd een bal aan? Zelfde als dat je een spits voor de keeper neerzet met een through pass, gaat ie eerst nog afremmen,aannemen en dan pas schieten. Op zich wel waarheidsgetrouw maar dat duuuuuuurt veel te lang en dat is niet realistisch en irritant.
Mwah gaat aardig bij mij. Tip: vaak liever te ver dan te dichtbij in de loop mee geven.Ik heb manueel ook nog niet volledig onder de knie.
Nou dat zegt dus alles. Sorry dat is toch geen normaal voetbalspel? Er worden nu al decennia lang voetbalspellen gemaakt en Konami is nog niet in staat om dit soort dingen aan te pakken?hier heb ik nog een bug voor je. Daarnet opgenomen: http://youtu.be/R89kcPkJpas
Laat die grafische hoogstandjes maar eens achterwege, steek energie in dit soort bugs zou ik zeggen.
Ik moet zeggen dat het sinds de patch een stuk beter speelt, ik kan nog niet echt aangeven waarom het beter gaat maar ik heb gewoon minder vreemde situaties.
Het lijkt ook allemaal net even een tikkeltje moeilijker te gaan en dat maakt het ook wat uitdagender. Ik sta inmiddels wel 16 punten voor op de concurrentie in de Serie A maar had nog wel enigszins wat moeite om de eerste ronde van de CL door te komen.
Online heb ik nog niet geprobeerd, het duurt altijd zo lang voordat je eindelijk eens kunt starten met PES...
Het lijkt ook allemaal net even een tikkeltje moeilijker te gaan en dat maakt het ook wat uitdagender. Ik sta inmiddels wel 16 punten voor op de concurrentie in de Serie A maar had nog wel enigszins wat moeite om de eerste ronde van de CL door te komen.
Online heb ik nog niet geprobeerd, het duurt altijd zo lang voordat je eindelijk eens kunt starten met PES...
Ja klopt. vond ik ook. De AI is beter geworden. Ze zijn technische beter, betere dieptepasses, en feller. Ik speelde op toplevel. En na de patch was die level ineens een stuk moielijker. Ook de keepers zijn behoorlijk verbeterd. Voor de patch was bijna elk schot een doelpunt door de super slechte keepers ( even afgezien van de bug in het filmpje in mijn vorige post, die maar 1 keer is voor gevallen.)Vlassie1980 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:22:
Ik moet zeggen dat het sinds de patch een stuk beter speelt, ik kan nog niet echt aangeven waarom het beter gaat maar ik heb gewoon minder vreemde situaties.
Het realisme is weer verhoogd. Het spel wordt steeds beter.
delete account
Ook ik ben erg tevreden over de patch. Ik speel weer met plezier online zonder echt last te hebben van lag. Ook de rare/gekke situaties zijn drastisch minder geworden.
Verwijderd
Ik heb pas geleden de updates gedraaid. Speel normaal met Chelsea. Na de update heeft iedereen in Chelsea hetzelfde gezicht. Eto 'o is dus 'zwart' met een blank gezicht. Iemand anders last van dit gebeuren? Verder vind ik met name de keepers erg raar keepen in deze editie...
Komt doordat je voor de patch een custom edit file hebt gebruikt (miss van WENB?). Even naar die spelers gaan en hun gezicht op "default" zetten. Dan zou het weer goed moeten zijn.Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:14:
Ik heb pas geleden de updates gedraaid. Speel normaal met Chelsea. Na de update heeft iedereen in Chelsea hetzelfde gezicht. Eto 'o is dus 'zwart' met een blank gezicht. Iemand anders last van dit gebeuren? Verder vind ik met name de keepers erg raar keepen in deze editie...
Jemig, weer een nieuwe grap van Konami:
We spelen al jaren met 4 vrienden offline voetbalgames, dit jaar weer geswitched van Fifa naar Pes en nog geen spijt, ondanks het gemis aan stadions en grafische pracht. Maar....
Vorige week was er een update. Dit keer een kleintje en niet degene die na een uur vastloopt. Na de update herkent de game onze savegames niet meer. mededeling dat het saves zijn van een andere versie. Ergo: opnieuw beginnen met de eredivisie....
Hopelijk gebeurt dit niet iedere week!
We spelen al jaren met 4 vrienden offline voetbalgames, dit jaar weer geswitched van Fifa naar Pes en nog geen spijt, ondanks het gemis aan stadions en grafische pracht. Maar....
Vorige week was er een update. Dit keer een kleintje en niet degene die na een uur vastloopt. Na de update herkent de game onze savegames niet meer. mededeling dat het saves zijn van een andere versie. Ergo: opnieuw beginnen met de eredivisie....
Hopelijk gebeurt dit niet iedere week!
PSN gamertag: H3nk13024
Verwijderd
Mensen !!
Zit met een raar probleem als trouwe PES fan, heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Bij een vriend van ons kunnen we niet meer online ! 2 vs 2
Hij laadt netjes en bij na het fluitsignaal van de scheids, dan bevriesd het beeld !!
Na 5 min of langer wachten klapt deze eruit en dan zijn de punten in de MIN of PLUS ??!!
Heel af en toe kunnen we wel een potje kunnen spelen, en dan is de verbinding ook TOP
Alle instellingen in de router staan goed, want bij mij thuis en bij een andere vriend doet ie het prima!!
Waar oo waar lig dit aan ??
Zit met een raar probleem als trouwe PES fan, heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Bij een vriend van ons kunnen we niet meer online ! 2 vs 2
Hij laadt netjes en bij na het fluitsignaal van de scheids, dan bevriesd het beeld !!
Na 5 min of langer wachten klapt deze eruit en dan zijn de punten in de MIN of PLUS ??!!
Heel af en toe kunnen we wel een potje kunnen spelen, en dan is de verbinding ook TOP
Alle instellingen in de router staan goed, want bij mij thuis en bij een andere vriend doet ie het prima!!
Waar oo waar lig dit aan ??
Verwijderd
Zit regelmatig het twitter account van Adam Bhatti in de gaten te houden ivm de laatste nieuwtjes.
https://twitter.com/Adam_Bhatti
Nu heeft hij het (ondermeer) over een nieuwe patch, helaas geen details...
Met dit in gedachte en dat ik PES voor 25 euro (PS3) heb zien zien liggen begint het nu wel een beetje te kriebelen..
Met dit in gedachte en dat ik PES voor 25 euro (PS3) heb zien zien liggen begint het nu wel een beetje te kriebelen..
Ik wilde even jouw link gebruiken, maar deze lijkt niet te werken...?Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:37:
Zit regelmatig het twitter account van Adam Bhatti in de gaten te houden ivm de laatste nieuwtjes.
PSN: Mondaatje
Verwijderd
Bij mij werkt het prima...Monda schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:23:
[...]
Ik wilde even jouw link gebruiken, maar deze lijkt niet te werken...?
Haal 'Adam Bhatti twitter' door google, en scroll een beetje naar beneden voor de info.
EDIT:
Ik heb bij de MM even PES gespeeld en waar je voorheen heel makkelijk de bal van (in duel) van iemand afpakte, lijkt dit nu niet zo simpel te gaan....
Het was in voorgaande PES-edities al voldoende om tegen iemand aan te lopen om zo de bal te veroveren
Een sliding inzetten levert me doorgaans gauw een kaart op...
Hoe gaat het bal afpakken na de laatste patch?
Of hebben ze dit bewust moeilijker gemaakt...? Zo ja, hoe pak je nu de bal van iemand af wanneer de persoon jou met zijn armen je op afstand probeert te houden?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 23:02 ]
Verwijderd
Pro Evolution Soccer (PES) Survey
Participate in the Pro Evolution Soccer (PES) Survey for a chance to win retail vouchers worth a total of $400!
Your feedback is very important for us. We want to understand more about your reasons for playing your favourite video game, the features which are important to you and how you are buying video games.
We respect your privacy and all your information will remain completely confidential. We are interested in all opinions, however there are country specific age restrictions for participation.
Thanks for completing this survey!
Je hoeft geen Fb account te hebben om mee te kunnen doen.
https://apps.facebook.com...342ae44213df68868&sysl=EN
(neemt overigens aardig wat tijd in beslag)
Participate in the Pro Evolution Soccer (PES) Survey for a chance to win retail vouchers worth a total of $400!
Your feedback is very important for us. We want to understand more about your reasons for playing your favourite video game, the features which are important to you and how you are buying video games.
We respect your privacy and all your information will remain completely confidential. We are interested in all opinions, however there are country specific age restrictions for participation.
Thanks for completing this survey!
Je hoeft geen Fb account te hebben om mee te kunnen doen.
https://apps.facebook.com...342ae44213df68868&sysl=EN
(neemt overigens aardig wat tijd in beslag)
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 16:46 ]
Speel nu mooi PES 2013 online. Er zijn er nog genoeg die spelen gelukkig.
ach, PES2014 is denk ik deels ook ruk omdat men er niet meer vol gas voor wilde gaan omdat de PS4 inmiddels uit is.
Ik wacht met een PS4 tot dat PES2015 uit komt en goede reviews krijgt, anders blijf ik lekker bij m'n ps3
Ik wacht met een PS4 tot dat PES2015 uit komt en goede reviews krijgt, anders blijf ik lekker bij m'n ps3
Adjust non olet, plerumque...
Verwijderd
Ik heb net PES gekocht voor 24euro (PS3)....
Lang zitten twijfelen maar voor deze prijs in combi met nog een patch in het vooruitzicht, durfde ik de gok wel te nemem.
Speel sowieso niet online, dat scheelt ook weer.
Lang zitten twijfelen maar voor deze prijs in combi met nog een patch in het vooruitzicht, durfde ik de gok wel te nemem.
Speel sowieso niet online, dat scheelt ook weer.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 15:47 ]
Weet iemand trouwens waarom er dit jaar niemand op de hoes van Pes staat? Persoonlijk zou het me worst wezen of Ronaldo of Messi er op staat, maar opvallend is het wel. Zijn ze aan het bezuinigen bij Konami ofzo?
Omdat ze messi en ronaldo allebei al op de hoes hebben gehad 
Heeft niet echt met bezuinigen te maken hoor maar Konami heeft zich dit jaar nog harder af laten troeven door EA voor wat betreft licenties zoals de Spaanse stadions en zoals gebruikelijk de Engelse competitie (hoewel dat laatste met een edit game download zo is gefixt).
Ik vind trouwens persoonlijk dat het wel jammer is dat de stadion editor eruit is want daardoor kan je nu ook geen stadion packs downloaden voor bijvoorbeeld PS3. Het is een detail natuurlijk want in het spel zelf merk je er niet gek veel van maar eigenlijk is het triest.
Ik moet wel zeggen dat sinds de patch het spel online veel beter speelbaar is (bij mij dan). Af en toe nog wel een disconnect uit het niks maar als het speelt dan werkt het wel oke.
Vind het wel opvallend dat het spel nu al zo veel goedkoper is dan een maand of 2 geleden. Zegt genoeg over de verkopen helaas.
Heeft niet echt met bezuinigen te maken hoor maar Konami heeft zich dit jaar nog harder af laten troeven door EA voor wat betreft licenties zoals de Spaanse stadions en zoals gebruikelijk de Engelse competitie (hoewel dat laatste met een edit game download zo is gefixt).
Ik vind trouwens persoonlijk dat het wel jammer is dat de stadion editor eruit is want daardoor kan je nu ook geen stadion packs downloaden voor bijvoorbeeld PS3. Het is een detail natuurlijk want in het spel zelf merk je er niet gek veel van maar eigenlijk is het triest.
Ik moet wel zeggen dat sinds de patch het spel online veel beter speelbaar is (bij mij dan). Af en toe nog wel een disconnect uit het niks maar als het speelt dan werkt het wel oke.
Vind het wel opvallend dat het spel nu al zo veel goedkoper is dan een maand of 2 geleden. Zegt genoeg over de verkopen helaas.
Ik weet niet of je serieus bent maar dat ze ze allebei al eens op de hoes hebben gehad vind ik wel een heel matige reden. Het gaat mij er ook niet om dat er een speler op staat, maar dat hij er niet op staat suggereert wel dat ze er dit jaar misschien de kantjes wat van af lopen.
In ieder geval kopen ik en een vriend van me al sinds PES 6 ieder jaar de nieuwe versie en met 2014 waren we in 2 uur klaar. Het filmpje van Harribo laat duidelijk zien wat er zo slecht aan is. Terug naar 2013...
In ieder geval kopen ik en een vriend van me al sinds PES 6 ieder jaar de nieuwe versie en met 2014 waren we in 2 uur klaar. Het filmpje van Harribo laat duidelijk zien wat er zo slecht aan is. Terug naar 2013...
Verwijderd
Ik heb een link naar de PES survey geplaatst.
Daar kwam o.a. een vraag voorbij wie/wat/of dat we zelfs een compleet elftal, de volgende keer op de voorkant v/h doosje wilden zien.
Ze lijken zelf totaal geen idee te hebben wat ze erop moesten zetten.
Daar kwam o.a. een vraag voorbij wie/wat/of dat we zelfs een compleet elftal, de volgende keer op de voorkant v/h doosje wilden zien.
Ze lijken zelf totaal geen idee te hebben wat ze erop moesten zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 01:05 ]
Ja waar ik meer op doel is dat ze natuurlijk moeten dokken voor de rechten om bv een Christiano erop te zetten. Dat er nu niets staat lijkt een indicatie dat ze het geld er dit jaar niet voor over hadden.
Verwijderd
Ik begrijp je (wie weet willen ze wel cheap) maar het kan ook een indicatie zijn dat ze het spoor bijster zijn...
Wanneer je 1x bv een Ronaldo niet op het doosje zet, dan maak je jezelf erg ongeloofwaardig, wanneer je nu wel van je fans wil weten welke speler(s) je er een volgende keer op wilt hebben.
Sla dan definitief een weg in, door er ook in de toekomst geen spelers meer op te zetten.
Daarom geloof ik niet in het wegbezuinigen.
Ik kan me bepaalde dilemma's best voorstellen want wie zet je op de volgende keer op de hoes van PES.
Zo hoef ik ook niet elk jaar Messi of Ronaldo op een hoes te zien...
Ga anders ook de survey doen, dan kun je je ongenoegen laten weten, dan zie je direct welke vragen allemaal de revue passeren.
Wanneer je 1x bv een Ronaldo niet op het doosje zet, dan maak je jezelf erg ongeloofwaardig, wanneer je nu wel van je fans wil weten welke speler(s) je er een volgende keer op wilt hebben.
Sla dan definitief een weg in, door er ook in de toekomst geen spelers meer op te zetten.
Daarom geloof ik niet in het wegbezuinigen.
Ik kan me bepaalde dilemma's best voorstellen want wie zet je op de volgende keer op de hoes van PES.
Zo hoef ik ook niet elk jaar Messi of Ronaldo op een hoes te zien...
Ga anders ook de survey doen, dan kun je je ongenoegen laten weten, dan zie je direct welke vragen allemaal de revue passeren.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 10:20 ]
Een speler op de cover is natuurlijk niets meer of minder dan een marketingdingetje.
Hiermee proberen ze (jonge) gamers te verleiden PES te pakken i.p.v. FIFA en andersom gebeurt dat hetzelfde.
Het lijkt me echter dat het een klap geld kost om een Messi of Ronaldo op de cover te zetten. Is dat het wel waard? Ik vraag me af of die ene speler op de cover het verschil daadwerkelijk maakt bij aankoop van de game, en dus hebben ze daar inderdaad misschien op bezuinigd.
Van de Champions League hebben ze de rechten, dus daar mogen ze de afbeelding gewoon van gebruiken lijkt me. En dat spreekt ook iedereen aan, net zo goed als een sterspeler.
Hiermee proberen ze (jonge) gamers te verleiden PES te pakken i.p.v. FIFA en andersom gebeurt dat hetzelfde.
Het lijkt me echter dat het een klap geld kost om een Messi of Ronaldo op de cover te zetten. Is dat het wel waard? Ik vraag me af of die ene speler op de cover het verschil daadwerkelijk maakt bij aankoop van de game, en dus hebben ze daar inderdaad misschien op bezuinigd.
Van de Champions League hebben ze de rechten, dus daar mogen ze de afbeelding gewoon van gebruiken lijkt me. En dat spreekt ook iedereen aan, net zo goed als een sterspeler.
Ik speel dus gewoon nu PES 2013 online en het valt me op dat ik niets langer dan vorig jaar moet wachten op een tegenstander. Blijkbaar ben ik niet de enige die niet overgestapt is naar een nieuwere pes?1nsane schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:01:
Ik heb zowel FIFA als PES 2 maanden veel gespeeld om vervolgens tot de conclusie te komen dat beide titels gewoon vern*ukt zijn dit jaar. Actie en controle grotendeels weg.
Ik moet wel zeggen dat ik PES 2014 nog niet gespeeld heb met de laatste patch.
Mss doe ik dat nog wel als hij heel goedkoop wordt, dit jaar koop ik tot nu toe geen van de twee nieuwe titels,dat is een uitzondering, kocht elk jaar wel een van de 2.
Ik heb gister en vandaag weer heel veel PES 2013 gespeeld maar je ziet toch ook daar in mindere mate de AI die teveel controle heeft terug. (het filmpje van Harribo illustreerde dat overigens wel heel erg goed).
Waar PES vooral goed in is, is je het het gevoel geven dat je superskilled bent als je wint. Als je echter verliest, dan vallen al die frustrerende, oneerlijke dingen je heel erg op.
Voorbeelden zijn een dieptepass (driehoekje) vanaf de middellijn waarvan de game vindt dat hij aan MOET komen. Dus alle spelers van de verdediging lopen gewoon aan de kant, of erger nog: de bal rolt gewoon vlak langs ze heen of zelfs DOOR te heen maar ze nemen hem niet aan.
Passes van een tegenstander die je onderschept, maar ipv de bal aan te nemen springt deze achterlijk ver van je verdediger af en weer in de voeten van een andere medespeler van de tegenstander.
Ook in PES 2013: Drukken op de knop die niet worden uitgevoerd in de game. Je speler die, hoewel je schiet, toch nog een dribbel maakt en de bal verspeelt. Of je had een heel goede tackle in gedachten, maar hoewel je op de knop drukte reageert de verdediger in kwestie er niet op.
Naja, ik kan zo nog heel veel meer voorbeelden verzinnen. Ik word er op een gegeven moment zo gefrustreerd van dat het spelletje gewoon echt niet leuk meer is. Het lijkt soms net of er een derde speler is, de AI, die bepaalt wie er gaat winnen ofzo...
Wat ik trouwens ook altijd superoverdreven vind in PES is hoe je spelers zich voelen. Als Ibrahimovic rood is kan ie gewoon met de bal door 2 verdedigers heen lopen en hem als een raket tegen de touwen jagen. Is hij blauw, of zelfs grijs (pijltje helemaal naar beneden) dan raakt hij echt helemaal niets en valt hij door de lichtste aanraking van een verdediger al op de grond.
Waar PES vooral goed in is, is je het het gevoel geven dat je superskilled bent als je wint. Als je echter verliest, dan vallen al die frustrerende, oneerlijke dingen je heel erg op.
Voorbeelden zijn een dieptepass (driehoekje) vanaf de middellijn waarvan de game vindt dat hij aan MOET komen. Dus alle spelers van de verdediging lopen gewoon aan de kant, of erger nog: de bal rolt gewoon vlak langs ze heen of zelfs DOOR te heen maar ze nemen hem niet aan.
Passes van een tegenstander die je onderschept, maar ipv de bal aan te nemen springt deze achterlijk ver van je verdediger af en weer in de voeten van een andere medespeler van de tegenstander.
Ook in PES 2013: Drukken op de knop die niet worden uitgevoerd in de game. Je speler die, hoewel je schiet, toch nog een dribbel maakt en de bal verspeelt. Of je had een heel goede tackle in gedachten, maar hoewel je op de knop drukte reageert de verdediger in kwestie er niet op.
Naja, ik kan zo nog heel veel meer voorbeelden verzinnen. Ik word er op een gegeven moment zo gefrustreerd van dat het spelletje gewoon echt niet leuk meer is. Het lijkt soms net of er een derde speler is, de AI, die bepaalt wie er gaat winnen ofzo...
Wat ik trouwens ook altijd superoverdreven vind in PES is hoe je spelers zich voelen. Als Ibrahimovic rood is kan ie gewoon met de bal door 2 verdedigers heen lopen en hem als een raket tegen de touwen jagen. Is hij blauw, of zelfs grijs (pijltje helemaal naar beneden) dan raakt hij echt helemaal niets en valt hij door de lichtste aanraking van een verdediger al op de grond.
[ Voor 11% gewijzigd door Stoffa op 14-12-2013 18:51 ]
Niet heel de wereld is zo rijk als ons dat iedereen zomaar de nieuwe PES koopt als ie uitkomt. Voorgaande delen bij game series blijven altijd redelijk populair. Veel mensen zien het nut van upgraden naar de nieuwe versie niet in en geef ze is ongelijk als je kijkt naar de populaire game reeksen (PES, FIFA, NFS, AC etc etc). Het is dezelfde gameplay in nieuwe zakken. Daarnaast nog altijd de mensen die wachten op aanbiedingen etc.Harribo schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:40:
[...]
Ik speel dus gewoon nu PES 2013 online en het valt me op dat ik niets langer dan vorig jaar moet wachten op een tegenstander. Blijkbaar ben ik niet de enige die niet overgestapt is naar een nieuwere pes?
Ik heb zowel FIFA als PES 2 maanden veel gespeeld om vervolgens tot de conclusie te komen dat beide titels gewoon vern*ukt zijn dit jaar. Actie en controle grotendeels weg.
Ik moet wel zeggen dat ik PES 2014 nog niet gespeeld heb met de laatste patch.
Mss doe ik dat nog wel als hij heel goedkoop wordt, dit jaar koop ik tot nu toe geen van de twee nieuwe titels,dat is een uitzondering, kocht elk jaar wel een van de 2.
Ik heb bij Fifa jaren een versie achtergelopen het eerste half jaar. Om na een half jaar over stappen naar de nieuwe voor veel goedkoper. (en toen kwam pes
TL;DR Veel mensen blijven bij de vorige versie van een titel plakken. Waardoor deze prima online te doen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 15-12-2013 14:34 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Over aanbiedingen gesproken:Postius schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:33:
[...]
Daarnaast nog altijd de mensen die wachten op aanbiedingen etc.
In de Playstation Store is van 15-12 t/m 17-12, als onderdeel van de kerstdeals, PES 2014 in de aanbieding.
De game kost nog maar 20euro en voor PS+ members nog maar 18euro!
http://blog.eu.playstatio...eals-of-christmas-deal-8/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 14:41 ]
Ik ben aan het twijfelen om van deze actie gebruik te maken. Ik speel nu nog steeds PES2013.
Voor €20.- wil ik het wel proberen. Is de laatste gameplay-patch goed genoeg om een aanschaf van PES2014 te overwegen? Of kan ik maar gewoon beter 2013 blijven spelen?
Voor €20.- wil ik het wel proberen. Is de laatste gameplay-patch goed genoeg om een aanschaf van PES2014 te overwegen? Of kan ik maar gewoon beter 2013 blijven spelen?
PSN ID: robhoeben
Persoonlijk zou ik PES 2014 lekker laten voor wat het is. Ik vind het allemaal nogal halfbakken overkomen ondanks dat er in de laatste patch wel een en ander is gefikst.
En ik heb PES 2014 gewoon netjes gekocht.
Heb afgelopen weekend FIFA 14 voor PS3 aangeschaft, mede vanwege de online gameplay wat gewoon veel beter is uitgewerkt en waarbij je meestal niet zo lang hoeft te wachten voordat je kunt spelen.
En ik heb PES 2014 gewoon netjes gekocht.
Heb afgelopen weekend FIFA 14 voor PS3 aangeschaft, mede vanwege de online gameplay wat gewoon veel beter is uitgewerkt en waarbij je meestal niet zo lang hoeft te wachten voordat je kunt spelen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen offline master league speel.
Niemand die kan vertellen dat de ML van 2014 meerwaarde heeft over die van 2013?
Niemand die kan vertellen dat de ML van 2014 meerwaarde heeft over die van 2013?
PSN ID: robhoeben
Verwijderd
Er komt binnenkort een nieuwe patch (+ gratis dlc) aan, die zijn ze aan het testen.
Dat is ook de reden dat ik de gok genomen heb.
Dat is ook de reden dat ik de gok genomen heb.
Ach, FIFA en PES, het is momenteel lood om oud ijzer, niet meer of minder. Allebei hebben ze goede maar ook zeker mindere kanten, Gameplay van PES is meer voor de gevorderde speler en PES biedt meer mogelijkheden om het spel naar je smaak in te richten voor wat betreft speelbaarheid etc. maar online is niet erg best en je mist de licenties (al sinds jaar en dag).
Je hoort hier veel mensen (noem geen namen) zeggen dat ze geen PES meer gaan spelen en voortaan voor FIFA gaan maar dat geldt net zo hard voor het FIFA 14 topic. Ik denk dat beide gamestudio's voor de vorm de 2014 versie hebben uitgebracht maar eigenlijk meer bezig zijn om hun game te bouwen voor de next gen consoles.
Ik vind wel dat PES bijvoorbeeld weer beter is (hoewel er zat ruimte is voor verbetering) in de sfeer in het stadion, zeker als je gezang upload voor je team, echt veel gaver. Commentaar van Jim Beglin en John Champion zuigt nog steeds maar ik vind het minder storend dan wat je bij Fifa krijgt.
Wat jammer is dat ze die nieuwe engine nog niet helemaal onder de knie hebben maarja als de deadline nadert moet je het spel uitbrengen helaas anders verlies je te veel terrein aan FIFA. De nieuwe engine is meer gericht op next-gen consoles en nu dat ie draait kunnen ze hem verder aanpassen en tweaken zodat PES2015 op de PS4 straks wel goed wordt.
PES2014 is meer een 'verplicht' nummer om niet de strijd te verliezen van FIFA. Dat merk je wel echt want het kost dit jaar veel meer moeite en gedoe om het spel goed speelbaar te hebben t.o.v. vorige delen.
Waar ze in mijn ogen wel echt een steek hebben laten vallen is het online stuk want daar mag je, ondanks de nieuwe engine veel veel veel meer van verwachten, gewoon een potje online kunnen spelen zonder connection drops en met minimale lag is wel het minste wat je tegenwoordig mag verwachten nu iedereen in principe wel 8Mbit verbinding of meer heeft. Dat kan je zeker niet op de nieuwe engine afschuiven want dat is van andere zaken afhankelijk.
Je hoort hier veel mensen (noem geen namen) zeggen dat ze geen PES meer gaan spelen en voortaan voor FIFA gaan maar dat geldt net zo hard voor het FIFA 14 topic. Ik denk dat beide gamestudio's voor de vorm de 2014 versie hebben uitgebracht maar eigenlijk meer bezig zijn om hun game te bouwen voor de next gen consoles.
Ik vind wel dat PES bijvoorbeeld weer beter is (hoewel er zat ruimte is voor verbetering) in de sfeer in het stadion, zeker als je gezang upload voor je team, echt veel gaver. Commentaar van Jim Beglin en John Champion zuigt nog steeds maar ik vind het minder storend dan wat je bij Fifa krijgt.
Wat jammer is dat ze die nieuwe engine nog niet helemaal onder de knie hebben maarja als de deadline nadert moet je het spel uitbrengen helaas anders verlies je te veel terrein aan FIFA. De nieuwe engine is meer gericht op next-gen consoles en nu dat ie draait kunnen ze hem verder aanpassen en tweaken zodat PES2015 op de PS4 straks wel goed wordt.
PES2014 is meer een 'verplicht' nummer om niet de strijd te verliezen van FIFA. Dat merk je wel echt want het kost dit jaar veel meer moeite en gedoe om het spel goed speelbaar te hebben t.o.v. vorige delen.
Waar ze in mijn ogen wel echt een steek hebben laten vallen is het online stuk want daar mag je, ondanks de nieuwe engine veel veel veel meer van verwachten, gewoon een potje online kunnen spelen zonder connection drops en met minimale lag is wel het minste wat je tegenwoordig mag verwachten nu iedereen in principe wel 8Mbit verbinding of meer heeft. Dat kan je zeker niet op de nieuwe engine afschuiven want dat is van andere zaken afhankelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door 1nsane op 17-12-2013 14:17 ]
http://www.vgchartz.com/g...e=&minSales=0&results=200
Pro Evolution Soccer invoeren, dan zie je helaas dat PES aan het uitsterven is. Heel jammer want ik heb vooral van de edities PES 1 t/m PES 6 het meest genoten. Nadat het op de PS3 uitkwam is het bagger geworden.
Pro Evolution Soccer invoeren, dan zie je helaas dat PES aan het uitsterven is. Heel jammer want ik heb vooral van de edities PES 1 t/m PES 6 het meest genoten. Nadat het op de PS3 uitkwam is het bagger geworden.
Ik speel PES al vanaf PES 3 op de pc. Ik heb alleen een terugkomend probleem sinds PES 6.
Na een bepaalde tijd werkt de pass knop niet meer 100%. Ik speel op een keyboard, heb verschillende bindings geprobeerd. Meestal begint het bij een match gewoon goed, dan plots werkt de pass knop nog maar 50% van de keer.
Dit is zo bij alle PES. Soms moet dus ik druk 3 keer drukken om te passen. Hierdoor is het gewoon bijna niet meer speelbaar.
Iemand anders hier ook last van?
Na een bepaalde tijd werkt de pass knop niet meer 100%. Ik speel op een keyboard, heb verschillende bindings geprobeerd. Meestal begint het bij een match gewoon goed, dan plots werkt de pass knop nog maar 50% van de keer.
Dit is zo bij alle PES. Soms moet dus ik druk 3 keer drukken om te passen. Hierdoor is het gewoon bijna niet meer speelbaar.
Iemand anders hier ook last van?
Heel goed verwoord. Ik was 2 dagen onoverwinnelijk met louter Nederlandse spelers online.Stoffa schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 18:49:
Daarna 2 dagen waarop ik bijna alles verlies.
Dat het erin zit ok, maar dat het zo extreem moet, heel jammer.
Volgens mij doet Konami dat om ervoor te zorgen dat iedereen wel een keer kan winnen en het zo leuk te houden voor de meesten. Die bemoeienis moeten ze niet willen hebben.
Mwah kan ik nog wel mee leven, we praten hier ook over een topperWat ik trouwens ook altijd superoverdreven vind in PES is hoe je spelers zich voelen. Als Ibrahimovic rood is kan ie gewoon met de bal door 2 verdedigers heen lopen en hem als een raket tegen de touwen jagen. Is hij blauw, of zelfs grijs (pijltje helemaal naar beneden) dan raakt hij echt helemaal niets en valt hij door de lichtste aanraking van een verdediger al op de grond.
Ja, wij begrijpen elkaar goed denk ik gezien het filmpje dat je had gemaakt. Precies die dingen die jij daar aanhaalt frustreren mij ook mateloos. Het spel zou gewoon zo moeten werken dat degene die het eerst bij de bal komt de bal krijgt, maar op de een of andere manier vinden ze het blijkbaar nodig daarmee te rotzooien ofzo.Harribo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:13:
[...]
Heel goed verwoord. Ik was 2 dagen onoverwinnelijk met louter Nederlandse spelers online.
Daarna 2 dagen waarop ik bijna alles verlies.
Dat het erin zit ok, maar dat het zo extreem moet, heel jammer.
Volgens mij doet Konami dat om ervoor te zorgen dat iedereen wel een keer kan winnen en het zo leuk te houden voor de meesten. Die bemoeienis moeten ze niet willen hebben.
[...]
Mwah kan ik nog wel mee leven, we praten hier ook over een topper
Nou een Messi moet natuurlijk wel sneller en beter zijn dan een Matavz.Stoffa schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:23:
[...]
Ja, wij begrijpen elkaar goed denk ik gezien het filmpje dat je had gemaakt. Precies die dingen die jij daar aanhaalt frustreren mij ook mateloos. Het spel zou gewoon zo moeten werken dat degene die het eerst bij de bal komt de bal krijgt, maar op de een of andere manier vinden ze het blijkbaar nodig daarmee te rotzooien ofzo.
En dan heb je ook nog de pijltjes en tactieken. Dus verschil moet er zijn.
Maar waar ik problemen mee heb is het enorme verschil tussen dagen dat je speelt. De ene avond win je alles om vervolgens de avond erop alles te verliezen.
Ik vind dat iemand die heel goed is in dit spelletje altijd het voor elkaar moet krijgen om van de derde man te winnen zeg maar.
Verwijderd
There is a new Patch and Data Pack available for PC!
Major fixes include:
- Camera angles can now be selected from "long" and "wide" in the Team Play Lobby.
- A bug that player icons were not shown when main controller was being assigned to "AWAY" and trying to change gameplan has been fixed.
- Camera target settings (either on player or ball) can be saved when cursor is set to "fixed".
- New 3rd Kits and Classic Kits for select European and South American teams
Click on the link to download the patch now!
http://az490605.vo.msecnd...oduct/PES2014Patch106.zip
Bron:
https://www.facebook.com/PES?hc_location=timeline
Nog niet beschikbaar voor de PS3 en de 360.
Ik had eerlijk verwacht dat de patch wat meer voorstelde, dit vind ik behoorlijk mager.
Speel overigens een paar dagen PES 2014 voor de PS3 en moet bekennen dat het qua gameplay wel een beetje mee is gevallen.
Ik was van een bijna niet speelbare game uitgegaan....het was ook echt mijn bedoeling nog een jaar 2013 te spelen.
Maar ik ben na een jaar toch ook wel toe aan een nieuwe PES, het gevoel v/e nieuwe game....ik neem de bijsmaak op de koop toe.
Er zitten helaas ook genoeg ergenissen in, zoals (er zijn hier al vele van genoemd) de veranderingen m.b.t. de masterleague, transferperiode die behoorlijk is ingekort(offline), het menu wat veel te traag werkt.
De muziek vind ik best te pruimen en anders kun je altijd je eigen muziek toevoegen.
Major fixes include:
- Camera angles can now be selected from "long" and "wide" in the Team Play Lobby.
- A bug that player icons were not shown when main controller was being assigned to "AWAY" and trying to change gameplan has been fixed.
- Camera target settings (either on player or ball) can be saved when cursor is set to "fixed".
Click on the link to download the patch now!
http://az490605.vo.msecnd...oduct/PES2014Patch106.zip
Bron:
https://www.facebook.com/PES?hc_location=timeline
Nog niet beschikbaar voor de PS3 en de 360.
Ik had eerlijk verwacht dat de patch wat meer voorstelde, dit vind ik behoorlijk mager.
Speel overigens een paar dagen PES 2014 voor de PS3 en moet bekennen dat het qua gameplay wel een beetje mee is gevallen.
Ik was van een bijna niet speelbare game uitgegaan....het was ook echt mijn bedoeling nog een jaar 2013 te spelen.
Maar ik ben na een jaar toch ook wel toe aan een nieuwe PES, het gevoel v/e nieuwe game....ik neem de bijsmaak op de koop toe.
Er zitten helaas ook genoeg ergenissen in, zoals (er zijn hier al vele van genoemd) de veranderingen m.b.t. de masterleague, transferperiode die behoorlijk is ingekort(offline), het menu wat veel te traag werkt.
De muziek vind ik best te pruimen en anders kun je altijd je eigen muziek toevoegen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 21:36 ]
Prachtig maar de kern wordt niet opgelost. Het blijft een traag bagger spel zonder actie.Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:59:
There is a new Patch and Data Pack available for PC!
Major fixes include:
Verwijderd
Klopt, ik gaf al aan dat de patch maar aan de magere kant te vinden.
Hoe dan ook, ik vermaak me er tot dusver prima mee.
Ik speel nu Masterleague offline, gaan je inkomsten na verloop van tijd ook toenemen door hogere bezoekersaantallen?
Valt er echt te onderhandelen met clubs over transfersommen?
Wanneer ik nu wil onderhandelen, gaat dat zelfs bij een minimale poging de mist in namelijk.
Hoe dan ook, ik vermaak me er tot dusver prima mee.
Ik speel nu Masterleague offline, gaan je inkomsten na verloop van tijd ook toenemen door hogere bezoekersaantallen?
Valt er echt te onderhandelen met clubs over transfersommen?
Wanneer ik nu wil onderhandelen, gaat dat zelfs bij een minimale poging de mist in namelijk.
Aan de ene kant heb je gelijk maar dit geeft wel een vertekent beeld omdat het spel immers relatief gezien pas een aantal maanden uit is en dat cijfer zal nog wel stijgen denk ik, zeker nu dat de prijzen zijn verlaagd wat evenredig ook de drempel om het te kopen verlaagt.Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:02:
http://www.vgchartz.com/g...e=&minSales=0&results=200
Overigens denk ik ook dat Konami hier stiekem wel op had gerekend en dat ze allang bezig zijn om een betere versie te ontwikkelen voor de PS4 en xbox one.
Van het weekend trouwens weer een aantal potjes gespeeld, met Ajax tegen een x aantal tegenstanders offline en zat me eerst echt op te vreten. Principieel speel ik het alleen op Superster en wat me het meeste frustreert is de manier waarop ze gepoogd hebben om het spel moeilijk te maken op de hogere niveau's.
Natuurlijk snap ik best dat het op superster geen makkie moet zijn om met een eredivisieclub bijvoorbeeld Atletico Madrid te verslaan maar de manier waarop je wordt verslagen slaat vaak nergens op. Dat wil zeggen: Ik krijg bijvoorbeeld 10 honderd procent kansen (alleen voor de keeper) maar de helft van de tijd produceert de aanvaller een schot wat een zondag 5e klasse amateur niveau spits nog beter kan.
De andere helft van de tijd maakt de keeper van de tegenstander een schitterende/onmogelijke redding.
Ook zo frustrerend als je bijvoorbeeld van de zijkant randje 16 een bal voor geeft naar een aanvaller die vervolgens de goal voor het uitzoeken heeft maar voor open goal hopeloos mis schiet of de keeper plukt op magistrale wijze de bal uit de hoek.
De AI wacht vervolgens op dat ene moment dat een aanvaller van de tegenstander in de buurt is van je 16 en dan krijgen spontaan al je verdedigers fecale substanties in hun schoenen waardoor die aanvaller bijna dwars door 4 man heen kan lopen en de bal snoeihard van grote afstand in de kruising kan jagen. Dat of je krijgt een corner tegen die per toeval uit de kluts in 3e instantie voor een aanvaller beland die hem richting je keeper schiet die even vergeet zijn benen bij elkaar te houden en de blunder van de eeuw maakt.
Bovenstaande zijn maar voorbeelden maar jullie snappen m'n punt denk ik wel. Je zal bijvoorbeeld zelf bijna nooit een bal uit de kluts van een corner voor je voeten krijgen en hem ook nog eens tussen alle spelers door binnen kunnen krijgen.
Vervolgens ging ik maar weer even online spelen tegen vrienden van mij waarbij de frustratie weer tot grote hoogte ging maar dit keer omdat ondanks dat we letterlijk hemelsbreed nog geen 500 meter van elkaar af zitten de verbinding om te janken is. Nu snap ik wel dat dit aan de servers van Konami ligt maar och och och wat een drama.
Uiteindelijk lukte het toch om wat potjes online te spelen en merkte echt dat het veel en veel makkelijker ging en van de 8 potjes verloor ik er slechts 1 en de rest won ik vrij makkelijk.
@ Harribo, wat je als laatste schrijft daar sluit ik me inderdaad volledig bij aan!! Ene dag speel ik online echt iedereen van de mat en een dag later verlies ik alles terwijl ik echt niet ineens met boter aan mijn vingers speel of anders speel.
Als je naar het spel kijkt dan merk ik dat op een "winnen dag" alle spelers ineens aan de EPO en bloed transfusies lijken te hebben gezeten en elke meter gras opvreten en elke tegenstander zo'n beetje ondersteboven lopen kwa snelheid en bal afpakken, ballen die je van buiten de 16 richting goal schiet zijn kiezelhard en de rebound (als de keeper hem al heeft) komt fijn voor je voetjes terecht.
Op een "verliezen" dag gaat ook echt alles mis, zelfs als volgens de pijltjes mijn spelers top fit zijn, ze lijken ineens te zijn veranderd in zoutzakken met een shirt aan en lijken seconden langer de tijd nodig te hebben om een bal te controleren, ze komen structureel niet meer voor hun man te kunnen komen en ze hebben plotseling nog maar het acceleratie vermogen van een tractor met lekke banden. Dan heb ik het nog niet eens over preciezie en schotkracht.
Wat je ook aanhaalt inderdaad, het spel van je team zou niet zo veel afhankelijk moeten zijn van de derde man (laten we aannemen dat dat de insteek is die Konami hier meer heeft want anders begrijp ik het ook niet).
Natuurlijk is er zoiets als uit en thuis voordeel maar daar heb ik ook op gelet en dat lijkt er nou juist weer niet zo veel invloed op te hebben.
Natuurlijk snap ik best dat het op superster geen makkie moet zijn om met een eredivisieclub bijvoorbeeld Atletico Madrid te verslaan maar de manier waarop je wordt verslagen slaat vaak nergens op. Dat wil zeggen: Ik krijg bijvoorbeeld 10 honderd procent kansen (alleen voor de keeper) maar de helft van de tijd produceert de aanvaller een schot wat een zondag 5e klasse amateur niveau spits nog beter kan.
De andere helft van de tijd maakt de keeper van de tegenstander een schitterende/onmogelijke redding.
Ook zo frustrerend als je bijvoorbeeld van de zijkant randje 16 een bal voor geeft naar een aanvaller die vervolgens de goal voor het uitzoeken heeft maar voor open goal hopeloos mis schiet of de keeper plukt op magistrale wijze de bal uit de hoek.
De AI wacht vervolgens op dat ene moment dat een aanvaller van de tegenstander in de buurt is van je 16 en dan krijgen spontaan al je verdedigers fecale substanties in hun schoenen waardoor die aanvaller bijna dwars door 4 man heen kan lopen en de bal snoeihard van grote afstand in de kruising kan jagen. Dat of je krijgt een corner tegen die per toeval uit de kluts in 3e instantie voor een aanvaller beland die hem richting je keeper schiet die even vergeet zijn benen bij elkaar te houden en de blunder van de eeuw maakt.
Bovenstaande zijn maar voorbeelden maar jullie snappen m'n punt denk ik wel. Je zal bijvoorbeeld zelf bijna nooit een bal uit de kluts van een corner voor je voeten krijgen en hem ook nog eens tussen alle spelers door binnen kunnen krijgen.
Vervolgens ging ik maar weer even online spelen tegen vrienden van mij waarbij de frustratie weer tot grote hoogte ging maar dit keer omdat ondanks dat we letterlijk hemelsbreed nog geen 500 meter van elkaar af zitten de verbinding om te janken is. Nu snap ik wel dat dit aan de servers van Konami ligt maar och och och wat een drama.
Uiteindelijk lukte het toch om wat potjes online te spelen en merkte echt dat het veel en veel makkelijker ging en van de 8 potjes verloor ik er slechts 1 en de rest won ik vrij makkelijk.
@ Harribo, wat je als laatste schrijft daar sluit ik me inderdaad volledig bij aan!! Ene dag speel ik online echt iedereen van de mat en een dag later verlies ik alles terwijl ik echt niet ineens met boter aan mijn vingers speel of anders speel.
Als je naar het spel kijkt dan merk ik dat op een "winnen dag" alle spelers ineens aan de EPO en bloed transfusies lijken te hebben gezeten en elke meter gras opvreten en elke tegenstander zo'n beetje ondersteboven lopen kwa snelheid en bal afpakken, ballen die je van buiten de 16 richting goal schiet zijn kiezelhard en de rebound (als de keeper hem al heeft) komt fijn voor je voetjes terecht.
Op een "verliezen" dag gaat ook echt alles mis, zelfs als volgens de pijltjes mijn spelers top fit zijn, ze lijken ineens te zijn veranderd in zoutzakken met een shirt aan en lijken seconden langer de tijd nodig te hebben om een bal te controleren, ze komen structureel niet meer voor hun man te kunnen komen en ze hebben plotseling nog maar het acceleratie vermogen van een tractor met lekke banden. Dan heb ik het nog niet eens over preciezie en schotkracht.
Wat je ook aanhaalt inderdaad, het spel van je team zou niet zo veel afhankelijk moeten zijn van de derde man (laten we aannemen dat dat de insteek is die Konami hier meer heeft want anders begrijp ik het ook niet).
Natuurlijk is er zoiets als uit en thuis voordeel maar daar heb ik ook op gelet en dat lijkt er nou juist weer niet zo veel invloed op te hebben.
Verwijderd
PES is bij de release al een stuk goedkoper dan FIFA maar kennelijk is dat niet voldoende. Door het teruglopen van de inkomsten zie je ook de licenties teruglopen plus het ontbreken van de bekende duurbetaalde voetballer op de voorzijde. Daarnaast lijken er minder mensen te werken aan de serie, waardoor de game bij aanvang, positief gezien, continu in ontwikkeling blijft en eigenlijk niet af voelt op de release.1nsane schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:35:
[...]
Aan de ene kant heb je gelijk maar dit geeft wel een vertekent beeld omdat het spel immers relatief gezien pas een aantal maanden uit is en dat cijfer zal nog wel stijgen denk ik, zeker nu dat de prijzen zijn verlaagd wat evenredig ook de drempel om het te kopen verlaagt.
Overigens denk ik ook dat Konami hier stiekem wel op had gerekend en dat ze allang bezig zijn om een betere versie te ontwikkelen voor de PS4 en xbox one.
Vroeger had je minstens 5/6 voetbalgames op 1 console (PSX Adidas Power Soccer, Sensible Soccer, Libero Grande, FIFA, ISS/PES, Actua Soccer), maar na de PS2 bleven alleen FIFA en PES over, waarbij ik vrees voor het voortbestaan van de PES reeks. Zonde, want ondanks de minpunten bevalt het spelletje me nog steeds prima.
Insane krijgt het ook door.
Jammer he van zo'n veelbelovend spel.
Fifa 13 was al een trage actie flop, fifa 14 is daar een aftreksel van.
Pes 2013 heeft ook teveel ai bemoeienis, Pes 2014 evenzo.
Wat ik jammer vind is dat de nieuwe pes op fifa is gaan lijken.
Ook zo retetraag met weinig controle.
Konami durfde hun eigen weg niet meer aan, lekker veilig met fifa meehobbelen.
Dat hadden ze niet moeten doen naar mijn mening.
Ze hadden moeten voortbouwen op pes 2013 en dan de ai verbeteren.
Nu hebben ze zelf hun eigen glazen ingegooid.
En, al eerder opgemerkt, we hebben de keuze uit slechts 2 voetbalspellen. Laat die dit jaar nu beide verziekt zijn.
Fifa is leider geworden maar, en dat is natuurlijk ook persoonlijk, brengen het genre naar een dieptepunt.
De puber van tegenwoordig kent volgens mij alleen fifa. Jammer.
Daar krijg ik jeuk van, zit in hetzelfde hoekje als Windows, Microsoft brrr
Massa hypnose, mensen worden massaal eenzijdig bediend en hebben het maar te slikken.
Gelukkig is pes 2013 online er nog. Heb inmiddels ook wel weer een keer mijn gamepad weggesmeten maar er zit tenminste actie en een betere controle in
Jammer he van zo'n veelbelovend spel.
Fifa 13 was al een trage actie flop, fifa 14 is daar een aftreksel van.
Pes 2013 heeft ook teveel ai bemoeienis, Pes 2014 evenzo.
Wat ik jammer vind is dat de nieuwe pes op fifa is gaan lijken.
Ook zo retetraag met weinig controle.
Konami durfde hun eigen weg niet meer aan, lekker veilig met fifa meehobbelen.
Dat hadden ze niet moeten doen naar mijn mening.
Ze hadden moeten voortbouwen op pes 2013 en dan de ai verbeteren.
Nu hebben ze zelf hun eigen glazen ingegooid.
En, al eerder opgemerkt, we hebben de keuze uit slechts 2 voetbalspellen. Laat die dit jaar nu beide verziekt zijn.
Fifa is leider geworden maar, en dat is natuurlijk ook persoonlijk, brengen het genre naar een dieptepunt.
De puber van tegenwoordig kent volgens mij alleen fifa. Jammer.
Daar krijg ik jeuk van, zit in hetzelfde hoekje als Windows, Microsoft brrr
Massa hypnose, mensen worden massaal eenzijdig bediend en hebben het maar te slikken.
Gelukkig is pes 2013 online er nog. Heb inmiddels ook wel weer een keer mijn gamepad weggesmeten maar er zit tenminste actie en een betere controle in
@ Harribo, ze zullen bij Konami naar de mogelijkheid van hun middelen best hun best hebben gedaan om wat in elkaar te zetten echter was de nieuwe engine binnen PES nog lang niet af, dat zie je ook aan het bovenmatig aantal patches wat al verschenen is.
Anderzijds is het wel begrijpelijk want ze konden ook niet een jaar over gaan slaan en het was ook niet mogelijk om én een versie voor de huidige generatie consoles op basis van de oude engine te maken én de ontwikkeling van de nieuwe engine door te laten lopen dus PES14 is een concessie tussen beide. Het is al generaties zo dat elke PES met een grote verandering minder is dan het voorgaande deel maar het deel daarna is dan ineens weer een stuk prettiger om te spelen.
Ik ben het niet met je eens dat men bij Konami veilig achter EA aan is gaan hobbelen want ze snappen zelf ook wel dat dat een doodsteek zou zijn en anders zouden ze ook niet de stap naar een nieuwe engine hebben genomen, bij de oude engine was gewoon de rek er uit, simpel zat. de eerste delen op de ps3 zogen ook hard omdat er ineens de mogelijkheid moest zijn om traploos te sturen in plaats van 8 vaste richtingen.
Ik heb zelf ook PES13 er weer even in gehad en ondanks alle frustraties van PES14, je kan wel duidelijk zien dat PES14 in heel veel zaken realistischer over komt.
Anderzijds is het wel begrijpelijk want ze konden ook niet een jaar over gaan slaan en het was ook niet mogelijk om én een versie voor de huidige generatie consoles op basis van de oude engine te maken én de ontwikkeling van de nieuwe engine door te laten lopen dus PES14 is een concessie tussen beide. Het is al generaties zo dat elke PES met een grote verandering minder is dan het voorgaande deel maar het deel daarna is dan ineens weer een stuk prettiger om te spelen.
Ik ben het niet met je eens dat men bij Konami veilig achter EA aan is gaan hobbelen want ze snappen zelf ook wel dat dat een doodsteek zou zijn en anders zouden ze ook niet de stap naar een nieuwe engine hebben genomen, bij de oude engine was gewoon de rek er uit, simpel zat. de eerste delen op de ps3 zogen ook hard omdat er ineens de mogelijkheid moest zijn om traploos te sturen in plaats van 8 vaste richtingen.
Ik heb zelf ook PES13 er weer even in gehad en ondanks alle frustraties van PES14, je kan wel duidelijk zien dat PES14 in heel veel zaken realistischer over komt.
Je hebt het over de engine, ik neem aan dat je het dan over het grafische gedeelte hebt.
Dat staat los van de gameplay. Ik snap dat dat ook tijd kost maar ze hadden niet een tweede trage fifa hoeven uitbrengen toch? Gewoon de gameplay van PES 2013 pakken en de nieuwe engine erover gooien en dan verder kijken. Nee helaas ze moesten Fifa kopieren, Ze hebben vast gedacht dan nog meer exemplaren te verkopen denk ik zo. Integendeel dus. PES publiek is anders dan FIFA publiek over het algemeen.
De kern van PES, de bewegingen,ai etc worden niet aangepakt met patches heb ik het idee.
Slechts miniscule verbeteringen, verder ook om fixes te geven. Het spel is in het hart verziekt nu daar doet een patch weinig meer aan. Ik schrijf Konami nog steeds niet af, ik wacht gewoon weer PES 2015 af.
Kan erin komen dat PES 2014 misschien realistischer is maar als ik geen of weinig controle heb wat is dan realistisch? Misschien ben ik dan ook wel iemand die juist van realisme houdt maar gewoon leuk wil spelen?
ps. PES 2014 nu slechts 16 euri allin...das echt goedkoop
Dat staat los van de gameplay. Ik snap dat dat ook tijd kost maar ze hadden niet een tweede trage fifa hoeven uitbrengen toch? Gewoon de gameplay van PES 2013 pakken en de nieuwe engine erover gooien en dan verder kijken. Nee helaas ze moesten Fifa kopieren, Ze hebben vast gedacht dan nog meer exemplaren te verkopen denk ik zo. Integendeel dus. PES publiek is anders dan FIFA publiek over het algemeen.
De kern van PES, de bewegingen,ai etc worden niet aangepakt met patches heb ik het idee.
Slechts miniscule verbeteringen, verder ook om fixes te geven. Het spel is in het hart verziekt nu daar doet een patch weinig meer aan. Ik schrijf Konami nog steeds niet af, ik wacht gewoon weer PES 2015 af.
Kan erin komen dat PES 2014 misschien realistischer is maar als ik geen of weinig controle heb wat is dan realistisch? Misschien ben ik dan ook wel iemand die juist van realisme houdt maar gewoon leuk wil spelen?
[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 06-01-2014 19:22 ]
Verwijderd
Ik kom weer eens terug in dit topic, in de hoop dat er anderen aan het woord zijn. Maar het is niet te geloven, dit is nog steeds Harribo z'n zeurtopic. Deal with it of ga FIFA spelen.

http://metalgear.wikia.com/wiki/Fox_EngineHarribo schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:20:
Je hebt het over de engine, ik neem aan dat je het dan over het grafische gedeelte hebt.
Misschien even inlezen (Zie begin van kopje development), de Fox engine is niet een puur grafische engine, het is een complete tool set ook om games te ontwikkelen...
Lijkt me dan dat het lastig en bovendien compleet overbodig is om simpelweg de gameplay te pakken van PES2013..
Ze geven aan dat de fox engine het makkelijker en sneller moet maken om games voor multiplatform te ontwikkelen, dat lijkt me een positieve ontwikkeling voor de toekomst omdat ze dan meer moeite kunnen steken in de daadwerkelijke uitwerking van het spel.
amen!Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:51:
Ik kom weer eens terug in dit topic, in de hoop dat er anderen aan het woord zijn. Maar het is niet te geloven, dit is nog steeds Harribo z'n zeurtopic. Deal with it of ga FIFA spelen.
Pes2014 draait al op de Fox engine...1nsane schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:42:
[...]
Ze geven aan dat de fox engine het makkelijker en sneller moet maken om games voor multiplatform te ontwikkelen, dat lijkt me een positieve ontwikkeling voor de toekomst omdat ze dan meer moeite kunnen steken in de daadwerkelijke uitwerking van het spel.
No **** sherlock, maar voor het eerste deel met de fox engine moest de game weer vanaf 0 worden gebouwd zo'n beetje, nu kunnen ze veel makkelijker door ontwikkelen op wat er al is
Tja daar loop ik dan achter in. Eerder was een engine een set grafische bewerkingen, nu behelst dat dus meer als ik de verhalen geloof.1nsane schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:46:
[...]
No **** sherlock, maar voor het eerste deel met de fox engine moest de game weer vanaf 0 worden gebouwd zo'n beetje, nu kunnen ze veel makkelijker door ontwikkelen op wat er al is
Is inderdaad een goede ontwikkeling. Tegenwoordig is het maken van een goede game zo'n kolossaal project dat dit soort engines wel noodzakelijk zijn. Wacht met smart op pes 2015. Mss dat ik pes 2014 nog wel koop, zo goedkoop als hij nu is, blijf wel benieuwd naar de patches.
Gisteren pes 2013 online gespeeld, de potjes gingen redelijk gelijk op allemaal. Dus was het ook echt een super avondje pes spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 07-01-2014 15:44 ]
En daar gaat het om, enige wat ik er storend aan vindt is eigenlijk dat je met de oude spelers loopt, ozil bij madrid enz.
Nou nou, als ik zo kijk naar PES2014 lijkt het er toch op dat ze een hoop rechtstreeks hebben gekopieerd naar de nieuwe engine. Ze hebben echt niet alles van scratch gebouwd. Dat is ook niet realistisch, maar na 2+ jaar ontwikkeltijd verwachtte ik toch wel meer.1nsane schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:46:
[...]
De gedachte: "vanuit hier ontwikkelen ze door en wordt het beter" geloof ik niet meer in. Ik dacht namelijk hetzelfde toen PES2008 uitkwam op de PS3. En nu is PES2013 wel een stuk beter dan 2008 natuurlijk, maar ik erger me gewoon aan de keuzes die Konami keer op keer maakt. Er is geen lange termijn visie. Elke versie bevat een nieuwe functie die in die versie niet goed werkt (player cards, playerId, master league online, schoenen met boost in ML, Champions League, Europa League etc), dan in de volgende versie wordt gedowntuned/verbeterd en in de versie erna is het weer weg.
Ze sleutelen nou al zo lang aan de offline Master League (sinds ISS Pro Evolution) en feitelijk is er bar weinig veranderd sinds die game. De grootste verandering zit dan wel in 2014, namelijk dat je ook bondscoach kan worden, maar ik vrees dat die optie er binnen 2 versies ook weer uit is.
Ik hoopte dat ze met 2014 een echt nieuwe weg in zouden slaan. Desnoods met de focus op een paar modi die echt goed uitgewerkt waren en een basis gameplay die zou staan als een huis. Nu is de gedachte achter de basisgameplay goed zichtbaar en daar kan ik me in vinden, maar de uitwerking is slecht en de modi zijn alles behalve goed uitgewerkt.
En nog een kleine rant: het is onacceptabel dat nadat de replay haperingen in PES2008 waren weggepoetst in 2010 (en in mindere mate 2009), je deze weer introduceert in 2014.
nou gisteravond weer wat potjes gespeeld, ik had weer een goeie dag, één verloren en de rest alles gewonnen waarvan ook een keer met 10 man met 3-0. Zal volgende keer dus wel weer alles verliezen haha
Ik heb dus nu PES 2014 gekocht. Hij was supergoedkoop nu dus ff proberen.
Doe nu potjes online en verlies alles want ik heb een pet team in MLO.
Daarbij komt het dan ik nog steeds niet overweg kan met die controls wat anderen beter schijnen te kunnen. Zo kan ik nog steeds niet een bal veroveren tenzij ik maar de COM assist knop blijf bashen.
Enige wat irriteert zijn die dansende bewegingen van die spelers, het lijkt echt nergens op. Realistisch? hahaha dancing with the stars
Maar waar ik tegen aan loop, en misschien hebben anderen dat ook, is dat als ik een spits lanceer en hij meters vrij loopt en zo richting het doel kan, hij opeens de bal gaat aannemen. Dat duurt zo ontzettend lang dat de verdedigers die erachter liepen allemaal weer terug kunnen komen. Dus ik scoor dan ook zelden, mijn spits blijft maar steeds een bal aannemen. Is daar een knop voor om dat sneller of niet te doen of is een spits van zo rond de 70 gewoon zo bagger dat die dat altijd doet?
Doe nu potjes online en verlies alles want ik heb een pet team in MLO.
Daarbij komt het dan ik nog steeds niet overweg kan met die controls wat anderen beter schijnen te kunnen. Zo kan ik nog steeds niet een bal veroveren tenzij ik maar de COM assist knop blijf bashen.
Enige wat irriteert zijn die dansende bewegingen van die spelers, het lijkt echt nergens op. Realistisch? hahaha dancing with the stars
Maar waar ik tegen aan loop, en misschien hebben anderen dat ook, is dat als ik een spits lanceer en hij meters vrij loopt en zo richting het doel kan, hij opeens de bal gaat aannemen. Dat duurt zo ontzettend lang dat de verdedigers die erachter liepen allemaal weer terug kunnen komen. Dus ik scoor dan ook zelden, mijn spits blijft maar steeds een bal aannemen. Is daar een knop voor om dat sneller of niet te doen of is een spits van zo rond de 70 gewoon zo bagger dat die dat altijd doet?
Dat is de catch-up "bug" die ze in een patch al minder erg hebben gemaakt. Kan je nagaan hoe het eerst was.
Ok, is wel een drama. Want verder is het nog wel enigszins speelbaar. Ik doe nu mijn uiterste best om die bal bij de spits te krijgen en dan krijg ik steeds dit.Sluuz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:31:
Dat is de catch-up "bug" die ze in een patch al minder erg hebben gemaakt. Kan je nagaan hoe het eerst was.
Edit: het is niet de catch up bug, die zag ik ook al. Het is een andere bug. De bal aanname bug zeg maar.
Hoop nog binnenkort een video te posten met wat ik bedoel.
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 20-01-2014 16:37 ]
Iemand enig idee waar ik de laatste update kan downloaden? Ook heb ik dan volgens mij een geupdate mds file nodig. (Ik heb de cd-key gekocht en kreeg daarbij die install per download.)
There's no school like the old school and i'm the headmaster
@okaydaynny
update kun je gewoon hier downloaden : http://pes14web.winning-eleven.net/pes14w_pc/patch_deliver/
(je hebt de DVD version update nodig, omdat je eigenlijk een image v/d install dvd in mds format hebt))
Je hebt geen geupdate mds file nodig. Jij hebt, net als ik een download van de dvd gekregen. Ik neem aan dat je die nu ook gebruikt met deamon tools ofzo (ivm de beveiliging emulatie). Dat blijft gewoon hetzelfde.
update kun je gewoon hier downloaden : http://pes14web.winning-eleven.net/pes14w_pc/patch_deliver/
(je hebt de DVD version update nodig, omdat je eigenlijk een image v/d install dvd in mds format hebt))
Je hebt geen geupdate mds file nodig. Jij hebt, net als ik een download van de dvd gekregen. Ik neem aan dat je die nu ook gebruikt met deamon tools ofzo (ivm de beveiliging emulatie). Dat blijft gewoon hetzelfde.
[ Voor 13% gewijzigd door denPes op 24-01-2014 17:00 ]
delete account
Bedankt voor je reactie, maar ik blijf deze error krijgen 
http://i.imgur.com/kziwV7B.png
de link wijst door naar: SecuROM™ has determined that emulation tools like 'Alcohol l20%' or 'Daemon Tools' are running. Please be informed that SecuROM™ protected applications will not work with such tools
Ik snap er niets van want het heeft eerder (dag van release) wel gewerkt.
@denpes kun je mij jouw MDS bestand eens doorsturen?
Meer mensen hebben er last van, ook ik gebruik Windows 8.1
http://fire-patch.blogspo...to-play-pes-2014-dvd.html
Opgelost, met Alcohol 120% werkt het wel!
http://i.imgur.com/kziwV7B.png
de link wijst door naar: SecuROM™ has determined that emulation tools like 'Alcohol l20%' or 'Daemon Tools' are running. Please be informed that SecuROM™ protected applications will not work with such tools
Ik snap er niets van want het heeft eerder (dag van release) wel gewerkt.
@denpes kun je mij jouw MDS bestand eens doorsturen?
Meer mensen hebben er last van, ook ik gebruik Windows 8.1
http://fire-patch.blogspo...to-play-pes-2014-dvd.html
[ Voor 128% gewijzigd door dannbla op 26-01-2014 13:11 ]
@okaydanny
hier kun je die halen. Er staan ook instructies bij, en de downloads voor de mini image..
http://pin4allstore.com/games/pro-evolution-soccer-2014/ (dit is de download van die shop waar je de key gehaald hebt.)
Ik gebruik dit overigens niet, omda'k van iemand al een tijd geleden de dvd van pes 2014 heb gekregen.
hier kun je die halen. Er staan ook instructies bij, en de downloads voor de mini image..
http://pin4allstore.com/games/pro-evolution-soccer-2014/ (dit is de download van die shop waar je de key gehaald hebt.)
Ik gebruik dit overigens niet, omda'k van iemand al een tijd geleden de dvd van pes 2014 heb gekregen.
[ Voor 19% gewijzigd door denPes op 24-01-2014 22:53 ]
delete account
[ Voor 91% gewijzigd door dannbla op 25-01-2014 10:43 ]
PES 2014 heeft 1 grote bug: ALTIJD aannemen van ballen. Elke keer aannemen, aannemen, aannemen etc...dat stopt de speler en vertraagt het hele spel en zorgt voor enorm veel frustraties.
DE AANNAME BUG
En daarna dan vaak ook nog zomaar een kant opdraaien die je zelf niet eens aangaf met je stick.
Dat is de grootste bug van PES 2014 en dat verziekt het hele spel, snel overspelen is er dan nauwelijks bij.
Verder is het spel wel te doen. Mooi te zien dat medespelers vrij lopen.
DE AANNAME BUG
En daarna dan vaak ook nog zomaar een kant opdraaien die je zelf niet eens aangaf met je stick.
Dat is de grootste bug van PES 2014 en dat verziekt het hele spel, snel overspelen is er dan nauwelijks bij.
Verder is het spel wel te doen. Mooi te zien dat medespelers vrij lopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 25-01-2014 20:28 ]
Op de release dag gespeeld, daarna links laten liggen.
Vandaag weer even opgepakt, kreeg gelijk dit voor mijn kiezen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2PHo_-hLeqQ]
Nu weet ik weer waarom ik dit onafgemaakte spel niet speel
Vandaag weer even opgepakt, kreeg gelijk dit voor mijn kiezen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2PHo_-hLeqQ]
Nu weet ik weer waarom ik dit onafgemaakte spel niet speel

[ Voor 12% gewijzigd door dannbla op 26-01-2014 13:13 ]
haha, bij Fifa heb ik nog veel ergere dingen gezien dan bovenstaand filmpje, spelers die spontaan 30 meter 'wegvliegen' of plotseling een slangemens pose aannemen, nee dan valt dit nog wel mee.
@ Harribo,
In het begin had ik daar ook last mee maar moet wel zeggen dat het veel oefening kostte om "rekening te houden" met hoe de speler loopt en zijn looplijn ten opzichte van de bal en hoe je die vervolgens aanneemt en er mee weg probeert te lopen, kwestie van wennen hoor maar het gebeurt me ook nog regelmatig, onrealistisch is het niet want ook als in het echt een speler de bal diep krijgt springt ie wel eens van de voet of heeft hij net een balcontact meer nodig om de bal te controleren.
Ander voorbeeldje wat daar dicht in de buurt ligt is dat je vroeger een speler een bal uit de draai zo naar voren kon laten rammen bijvoorbeeld om de bal uit de 16 te krijgen bij een aanval van de tegenstander. Tegenwoordig moet je speler wel enigszins in de richting kijken waar je hem heen wil rammen want anders raakt ie hem totaal verkeerd en krijg je weer een corner of ingooi tegen of komt de bal met een zacht pisboogje in de voeten van een tegenstander.
Het luistert nu allemaal een stuk nauwer, maar bovenstaande vind ik niet eens gek want in het echt zie je een speler ook niet een draai van 180 graden maken en de bal als een streep naar voren schieten zonder dat ie valt, kan gewoon niet.
@ Harribo,
In het begin had ik daar ook last mee maar moet wel zeggen dat het veel oefening kostte om "rekening te houden" met hoe de speler loopt en zijn looplijn ten opzichte van de bal en hoe je die vervolgens aanneemt en er mee weg probeert te lopen, kwestie van wennen hoor maar het gebeurt me ook nog regelmatig, onrealistisch is het niet want ook als in het echt een speler de bal diep krijgt springt ie wel eens van de voet of heeft hij net een balcontact meer nodig om de bal te controleren.
Ander voorbeeldje wat daar dicht in de buurt ligt is dat je vroeger een speler een bal uit de draai zo naar voren kon laten rammen bijvoorbeeld om de bal uit de 16 te krijgen bij een aanval van de tegenstander. Tegenwoordig moet je speler wel enigszins in de richting kijken waar je hem heen wil rammen want anders raakt ie hem totaal verkeerd en krijg je weer een corner of ingooi tegen of komt de bal met een zacht pisboogje in de voeten van een tegenstander.
Het luistert nu allemaal een stuk nauwer, maar bovenstaande vind ik niet eens gek want in het echt zie je een speler ook niet een draai van 180 graden maken en de bal als een streep naar voren schieten zonder dat ie valt, kan gewoon niet.
vind ik wel humor eigenlijk1nsane schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:23:
haha, bij Fifa heb ik nog veel ergere dingen gezien dan bovenstaand filmpje, spelers die spontaan 30 meter 'wegvliegen' of plotseling een slangemens pose aannemen, nee dan valt dit nog wel mee.
"Regelmatig" inderdaad, het gebeurt gewoon bijna altijd, er is niets wat je kan doen. Dat verziekt het hele spelletje...aannemen, aannemen, aannemen, aannemen...@ Harribo,
Zal schelen per speler maar voorlopig heb ik +- niveau 75 spelers en dat wil dus niet.
Jij hebt ook geen tip zo te horen?
Frusterend is ook om te zien dat als je tegen betere spelers speelt, jouw spelers gewoon worden afgeremd, totáál geen ballen meer aan kunnen nemen etc. Het zou zo moeten zijn dat de betere spelers dan beter functioneren, niet de slechtere spelers nog slechter worden naar mijn idee.
Tis weer een ergenis en dat zou een voetbalspel toch niet moeten zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 27-01-2014 20:32 ]
Dan speel je het toch gewoon niet op superster maar op normal/gemiddeld ?
Op Superster moet je besturing naar perfectie streven, een kleine afwijking in waar je richt met passen en de bal gaat langs je medespeler heen. Verkeerd een bal in de loop mee nemen en je bent hem kwijt.
Een tip heb ik wel hoor Harribo, aannemende dat jij wel het boekje gelezen hebt of aanwijzingen gezocht hebt maar als je bijvoorbeeld een bal over de verdediging of op de flank of wat dan ook eigenlijk diep geeft en je wil sneller bij de bal zijn en er sneller mee weg lopen moet je R1 tappen in plaats van ingedrukt houden terwijl je naar de bal toe rent.
Probeer/oefen maar, gaat je dan al veel beter af.
Op Superster moet je besturing naar perfectie streven, een kleine afwijking in waar je richt met passen en de bal gaat langs je medespeler heen. Verkeerd een bal in de loop mee nemen en je bent hem kwijt.
Een tip heb ik wel hoor Harribo, aannemende dat jij wel het boekje gelezen hebt of aanwijzingen gezocht hebt maar als je bijvoorbeeld een bal over de verdediging of op de flank of wat dan ook eigenlijk diep geeft en je wil sneller bij de bal zijn en er sneller mee weg lopen moet je R1 tappen in plaats van ingedrukt houden terwijl je naar de bal toe rent.
Ik speel online, offline vind ik vaak te saai.1nsane schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 02:20:
Dan speel je het toch gewoon niet op superster maar op normal/gemiddeld ?
Ok kijk dat zal ik dan eens proberen!Op Superster moet je besturing naar perfectie streven, een kleine afwijking in waar je richt met passen en de bal gaat langs je medespeler heen. Verkeerd een bal in de loop mee nemen en je bent hem kwijt.
Ik gebruik nu R2 (RT), dat is toevallig niet hetzelfde knopje?
En jouw R1 moet je dan tappen? Eenmalig zeker? Meerdere keren tappen werkt niet of wel?
Bedankt voor de tip
2x tappen op de rennen knop (R1, maar misschien heb je de knoppen instelling anders?) en dan ingedrukt houden om een verdediger te passeren met de bal.Harribo schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:07:
[...]
Ik speel online, offline vind ik vaak te saai.
[...]
Ok kijk dat zal ik dan eens proberen!
Ik gebruik nu R2 (RT), dat is toevallig niet hetzelfde knopje?
En jouw R1 moet je dan tappen? Eenmalig zeker? Meerdere keren tappen werkt niet of wel?
Bedankt voor de tip
Als je een bal diep speelt (over de verdediging heen of er tussendoor bijvoorbeeld) en je aanvaller moet nog de verdedigers voorbij op het moment van diep spelen, dan blijven tappen tot je de bal hebt en dan ingedrukt houden, presto, je aanvaller heeft ineens wel peper in zijn achterste en wurmt zich voorbij de verdedigers! (mits er niet meer dan een meter of 2 a 3 tussen de aanvaller en de verdedigers zit als je de bal diep speelt die je aanvaller nog moet overbruggen voordat hij uberhaupt er voorbij kan) .
Daarmee bedoel ik zo'n moment dat je de bal diep passt maar je aanvaller (wat natuurlijk logisch is anders staat ie buitenspel) nog de verdedigers voorbij moet om eerder bij de bal te zijn.
Ik geloof dat het in het boekje stond en dat het als tip voorbij kwam als je op het laden van een potje wacht. Net als met de rest van het spel, het lukt ook niet altijd hoor maar met regelmaat lukt het ook wel en dan ben je die speler gewoon voorbij, kwestie van het moment juist inschatten.
Ik denk dat het je spelbeleving bevorderd
[ Voor 0% gewijzigd door 1nsane op 28-01-2014 12:27 . Reden: leesbaarheid ]
Ik moet het nog testen dus ik laat het nog weten maar ik bedoel het moment dat de bal over de verdediging van de tegenstander wordt gepasst en mijn spits de verdedigers al voorbij is en dan de bal gaat aannemen. Dat moment, dat duurt mij te lang.1nsane schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:57:
[...]
2x tappen op de rennen knop (R1, maar misschien heb je de knoppen instelling anders?) en dan ingedrukt houden om een verdediger te passeren met de bal.
Als je een bal diep speelt (over de verdediging heen of er tussendoor bijvoorbeeld) en je aanvaller moet nog de verdedigers voorbij op het moment van diep spelen, dan blijven tappen tot je de bal hebt en dan ingedrukt houden, presto, je aanvaller heeft ineens wel peper in zijn achterste en wurmt zich voorbij de verdedigers! (mits er niet meer dan een meter of 2 a 3 tussen de aanvaller en de verdedigers zit als je de bal diep speelt die je aanvaller nog moet overbruggen voordat hij uberhaupt er voorbij kan) .
Daarmee bedoel ik zo'n moment dat je de bal diep passt maar je aanvaller (wat natuurlijk logisch is anders staat ie buitenspel) nog de verdedigers voorbij moet om eerder bij de bal te zijn.
Volgens mij heb jij het meer over dat een spits snel met R1 kan wegsprinten om als eerste de pass aan te kunnen nemen.
Dat zijn twee verschillende momenten. Ik ben de verdedigers al voorbij en wil dan aannemen. Dan stopt mijn spits met rennen om die bal rustig aan te nemen en zijn de verdedigers weer bij. Dat stoppen dat duurt onrealistisch lang, het zou toch mogelijk moeten zijn om al rennende een bal in de sprint aan te kunnen nemen?
Dit is overigens iets anders als de catch-up bug. Daar halen de verdedigers de spits in op snelheid, dit gebeurt omdat de spits te lang stopt om die bal aan te nemen.
Snap je mijn verhaal of mis ik iets?
Nu steek ik steeds veel moeite om een spits voor de keeper neer te zetten maar gebeurt het te vaak dat hij de keeper nooit bereikt door, zoals ik het noem, de aanname bug.
in dat geval kan je ook tappen gebruiken, ik geloof dat je dan 2x moet tappen op de rennen knop, dan speelt je mannetje de bal een stukje voor zich uit en gaat er snel vandoor. Nogmaals dat werkt niet altijd maar regelmatig wel.
Gisteren trouwens met een maat weer aantal potten online gespeeld, nu ben ik totaal geen fan van Duitse teams, in tegendeel zelfs maar man man man wat speelt Bayern lekker in het spel zeg! Fel op de bal en alles goed afjagen, speelt echt top online!
Gisteren trouwens met een maat weer aantal potten online gespeeld, nu ben ik totaal geen fan van Duitse teams, in tegendeel zelfs maar man man man wat speelt Bayern lekker in het spel zeg! Fel op de bal en alles goed afjagen, speelt echt top online!
Misschien komt het wel omdat ik nu online voornamelijk met Bayern speel en een hoop mensen waar ik tegen speel online kennelijk nog niet door hebben hoe goed ze spelen maar ik win nu wedstrijd na wedstrijd.
Ook met corners, die zijn ongeveer 8 van de 10 zeer gevaarlijk en ik heb wel eens wedstrijden gehad dat er van de 6 corners 3 in gingen.
Nu heb ik wel onlangs m'n internet geupgrade naar 20Mbit in plaats van 8 Mbit maar ook met m'n vorige internet pakket liep het steeds beter en had ik steeds minder lag.
Moet wel zeggen dat de servers voor pes 2014 inmiddels steeds beter beginnen te worden, ik heb nog zelden verbroken verbindingen of lag!! 1 op de 10 potjes ofzo verbreekt bij mij nog wel de verbinding maar dan merk je aan hoe dat gaat (en aan de rating van de tegenstander) dat hij disconnect of de verbinding dicht knijpt maar dat zal wel nooit verdwijnen ben ik bang.
Wat ik wel leuk vind is nu dat je merkt dat je niet alleen met Barca of Real online kan winnen maar bijv. PSG, Bayern, Monaco, Liverpool (Speelt ook echt lekker!) en nog een paar anderen maak je ook echt goeie kans mee.
Ook met corners, die zijn ongeveer 8 van de 10 zeer gevaarlijk en ik heb wel eens wedstrijden gehad dat er van de 6 corners 3 in gingen.
Nu heb ik wel onlangs m'n internet geupgrade naar 20Mbit in plaats van 8 Mbit maar ook met m'n vorige internet pakket liep het steeds beter en had ik steeds minder lag.
Moet wel zeggen dat de servers voor pes 2014 inmiddels steeds beter beginnen te worden, ik heb nog zelden verbroken verbindingen of lag!! 1 op de 10 potjes ofzo verbreekt bij mij nog wel de verbinding maar dan merk je aan hoe dat gaat (en aan de rating van de tegenstander) dat hij disconnect of de verbinding dicht knijpt maar dat zal wel nooit verdwijnen ben ik bang.
Wat ik wel leuk vind is nu dat je merkt dat je niet alleen met Barca of Real online kan winnen maar bijv. PSG, Bayern, Monaco, Liverpool (Speelt ook echt lekker!) en nog een paar anderen maak je ook echt goeie kans mee.
Van de week nieuwe update pakket binnen gehaald (1.03) die onder andere gameplay verbeteringen brengt en ook het taktiek menu is nu een stuk vlotter en vloeiender.
Moet zeggen dat het wel iets uit maakt. Zijn nog een paar andere bugs gefixed zoals (waar ik overigens zelfs geen last van had) dat het spel met 3 piepjes onverwachts af zou sluiten.
Maakt wel iets uit trouwens maar vooral het vlottere menu is erg fijn want dat was erg laggy.
Moet zeggen dat het wel iets uit maakt. Zijn nog een paar andere bugs gefixed zoals (waar ik overigens zelfs geen last van had) dat het spel met 3 piepjes onverwachts af zou sluiten.
Maakt wel iets uit trouwens maar vooral het vlottere menu is erg fijn want dat was erg laggy.
Hier vandaag 1.07 voor de xbox 360, heb geen idee wat ze veranderd hebben, zal het eens testen dan maar.
Geen idee of de menu's goed waren al bij de Xbox maar op de PS3 waren ze aardig laggy en dat is nu veel beter
Verwijderd
KicK!
Ik ben me ervan bewust dat het voor sommige mensen hier ongeloofwaardig klinkt....
Maar ondanks wat kleine ergernissen, vermaak ik me uitstekend met PES14!
Vooral nu mijn team een 'power' van 97 heeft.
-waarom heb ik geen echte toppers meer in de jeugd rondlopen? het zijn ook alleen maar Nederlanders.
Nu speel ik wel met een Nederlandse club maar voorheen zat er wel een Zanetti tussen om maar iemand te noemen.
Ik ben me ervan bewust dat het voor sommige mensen hier ongeloofwaardig klinkt....
Maar ondanks wat kleine ergernissen, vermaak ik me uitstekend met PES14!
Vooral nu mijn team een 'power' van 97 heeft.
-waarom heb ik geen echte toppers meer in de jeugd rondlopen? het zijn ook alleen maar Nederlanders.
Nu speel ik wel met een Nederlandse club maar voorheen zat er wel een Zanetti tussen om maar iemand te noemen.
Het heeft een half jaar geduurd maar patch 1.12 maakt het spel eindelijk een beetje speelbaar en laat het iets minder Alpha voelen. Van de week dit spel weer eens een kans geven...
Ook online?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Op de PS3 zag ik hem in de online store voorbij komen voor €15,- voor de mensen die het nog willen aanschaffen. Volgens mij begint een fysiek schijfje rond de €23,-..
Zit nog te twijfelen. Normaal altijd erg vermaakt met Fifa maar die heb ik dit jaar nog niet aangeschaft.
Zit nog te twijfelen. Normaal altijd erg vermaakt met Fifa maar die heb ik dit jaar nog niet aangeschaft.