Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadzuric50
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Bijzonder netjes kan ik niet zeggen.
Heb op 13 maart een bestelling gedaan, vervolgens 4 weken helemaal niks van ze gehoord.
Af en toe ingelogd, maar de order stond netjes in het systeem.
En dus na 4 weken een mailtje dat ze niet meer leverbaar zijn.

Dat ze niet meer leverbaar zijn is bovendien niet de waarheid.. dat ze ze niet willen leveren snap ik uiteraard wel.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 08-04-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

> > In uw mail doet u navraag naar de bestelling van een router.
> >
> > Wij moeten u melden dat dit artikel momenteel niet op voorraad is en wij
> > navraag doen bij de leverancier wanneer dit weer leverbaar is.
> >
> > Zodra wij duidelijkheid hebben hoort u meer.
> >
> > Vertrouwend u hiermee van dienst te zijn geweest.
> >
> > Met vriendelijke groet,
> >
> > Marvin Amadirsad
> >
OTTO
> > Klantenservice
Laatste reactie op mijn vraag waar de router blijft.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06 09:34

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Dit is toch weer een veel positiever bericht. Beetje gek, al die tegenstrijdige berichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
*knip*

Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid
Mocht je desondanks toch besloten hebben om de 'aanbieding' te bestellen dan is het niet de bedoeling om GoT te gebruiken als medium om een actiegroep te formeren om de leverancier te 'dwingen' om te leveren.

[ Voor 82% gewijzigd door Orion84 op 08-04-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48

robhof

Lembongan view

Mijn laatste e-mail in deze OTTO-soap:
Naast de door mij beloofde reviews die ik heb geschreven op de vier genoemde websites, ontvang ik ook nog steeds graag informatie over jullie klachtenprocedure.
Reactie (n)OTTO:
In uw mail informeert u naar de status uw bestelling.
Tot onze spijt is het artikel dat u besteld heeft uitverkocht.
Naar de levering heb ik al lang niet meer gevraagd; dat heb ik losgelaten.

Nu maar weer gemaild met daarin voor de derde keer (!) dezelfde vraag over de klachtenprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfieldtjuh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 00:30
Weer ff ingelogd op otto. Zie nu dat de track en trace eindelijk beschikbaar is. (heb hem al bijna 1 week binnen)

08.04.2013
Rekeningoverzicht
€ 56,19

08.04.2013
Bankkosten
Boekingsnummer 701006
€ 0,25

03.04.2013
Levering
Leveringsnummer ****
€ 55,94

28.03.2013
Betaling aan klant
Tegoed of geldkrediet via Kredietactie
€ 55,94

18.03.2013
Rekeningoverzicht
- € 55,94

16.03.2013
Betaling
Boekingsnummer****
- € 55,94

23.02.2013
Rekeningoverzicht
€ 0,00

Rekening overzicht
Uw termijnbedrag is: € 10,00
Uw achterstand bedraagt: € 0,00
U dient minimaal te betalen: € 10,00

Maar nu vraag ik me af zou ik als nog moeten betalen? Want eerst hebben ze me order geanuleerd en het geld terug gestort. En vervolgens een week later krijg ik een pakket van otto binnen. Dit zijn alle gegevens die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Garfieldtjuh schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:18:
Maar nu vraag ik me af zou ik als nog moeten betalen?
Ik zou gewoon lekker wachten dan wel in het tempo reageren waarop zij dat ook meestal doen ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:58
Gewoon netjes betalen. Dat Otto er een puinhoop van maakt betekent niet dat je dat zelf moet doen. Je heb iig je bestelling ontvangen.

Ik krijg net na boze mail van mijn kant met sommatie tot leveren binnen 7 dagen de volgende reactie terug:
---------------------------------
Uw servicenummer: 27024735

Beste heer,

In uw mail informeert u naar uw bestelling.

Uw e-mail is door de betreffende afdeling in behandeling genomen.
U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht.

Met vriendelijke groet,

Xxx
OTTO
Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Svinken schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:23:
Gewoon netjes betalen. Dat Otto er een puinhoop van maakt betekent niet dat je dat zelf moet doen. Je heb iig je bestelling ontvangen.

Ik krijg net na boze mail van mijn kant met sommatie tot leveren binnen 7 dagen de volgende reactie terug:
---------------------------------
Uw servicenummer: 27024735

Beste heer,

In uw mail informeert u naar uw bestelling.

Uw e-mail is door de betreffende afdeling in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,

Xxx
OTTO
Klantenservice
Zelfde bij mij:

In uw mail geeft u aan niet tevreden te zijn met de werkwijze van OTTO.

Uw e-mail wordt door de betreffende afdeling in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vreemd, ik kreeg vandaag de rekening van Otto, maar een echte factuur is het niet. Er staat dan ook "leveringsoverzicht" op.
Er staat dat ik een "20164514" gekocht heb, maar niemand kan achterhalen wat dat geweest is natuurlijk, want dat staat niet meer op de website.
Wederom een vreemde manier om de zaken weer te geven, helemaal vanuit Otto bedacht en op zichzelf gericht. Net zoals het positieve saldo wat eigenlijk een negatief saldo is en bestellingen die je niet meer kunt "volgen" zodra ze verzonden zijn.

Ik ben blij met de router, maar ik blijf het een vreemde winkel vinden.

Edit: Met "volgen" bedoel ik het tabje "Bestellingen volgen" op de otto website. Daar verdwijnt je bestelling zodra hij het verzendproces ingaat. Je kunt uiteindelijk de track&trace informatie opvragen via de "klantenrekening".

[ Voor 16% gewijzigd door BounceMeister op 10-04-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heb gebeld en heb het geld terug gekregen, vind het wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
Hier ook vandaag het geld terug ontvangen op de rekening. Iets wat ze dan ineens wel snel kunnen :s

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
BounceMeister schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:10:
Vreemd, ik kreeg vandaag de rekening van Otto, maar een echte factuur is het niet. Er staat dan ook "leveringsoverzicht" op.
Er staat dat ik een "20164514" gekocht heb, maar niemand kan achterhalen wat dat geweest is natuurlijk, want dat staat niet meer op de website.
Wederom een vreemde manier om de zaken weer te geven, helemaal vanuit Otto bedacht en op zichzelf gericht. Net zoals het positieve saldo wat eigenlijk een negatief saldo is en bestellingen die je niet meer kunt "volgen" zodra ze verzonden zijn.

Ik ben blij met de router, maar ik blijf het een vreemde winkel vinden.
Hetzelfde ontvangen, maar ik gagewoon betalen. Prima router voor het geld! Alleen de fan uitschakelen, dat ding maakt een herrie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Krijg ik vandaag een acceptgiro die ik binnen twee weken zou moeten betalen. Heb de router wel gekregen en destijds gelijk bij bestellen via iDEAL betaald... Bij het Otto online account staat alles op € 0,00, wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb vanmiddag het openstaande bedrag betaald via de ideal knop. Wel vreemd dat het termijnbedrag op 10 euro staat. Daar heb ik nooit om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:50
Even benieuwd, hebben jullie gevraagd om het geld terug te storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 22:47

yay

Daar ben ik nu wel mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:00
die heb ik ook ontvangen
Nivk schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:26:
Krijg ik vandaag een acceptgiro die ik binnen twee weken zou moeten betalen. Heb de router wel gekregen en destijds gelijk bij bestellen via iDEAL betaald... Bij het Otto online account staat alles op € 0,00, wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Die acceptgiro krijg je standaard, dus als je al betaald hebt, mag je hem negeren. Je kunt natuurlijk altijd de helpdesk even mailen, dan snappen ze misschien zelf ook dat het verwarrend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb een alternatief voorgedragen via de telefoon, want op de email wordt niet gereargeerd, de Asus RT-AC66U.
de callcentre medewerker zei eerst dat het niet kon, omdat ik dan 150 euro bij moest betalen, maar ik heb gezegt dat het volgens mij volgens de wet het alternatief gelijk moet zijn in functie en kwaliteit en niet in prijs. ze zou het overleggen met een collega.
vandaag staat de asus met track en trace op de otto pagina.
dus wellicht ook een goede oplossing ipv je geld terug als je een router nodig hebt.

wel een positief saldo op de rekening van 150 euro, maar ik ben heel duidelijk geweest dat ik niet ga bijbetalen, dus mag aannemen dat ze die op een andere vage manier wegpoetsen O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Pseudoc op 10-04-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Pseudoc schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:30:
Ik heb een alternatief voorgedragen via de telefoon, want op de email wordt niet gereargeerd, de Asus RT-AC66U.
de callcentre medewerker zei eerst dat het niet kon, omdat ik dan 150 euro bij moest betalen, maar ik heb gezegt dat het volgens mij volgens de wet het alternatief gelijk moet zijn in functie en kwaliteit en niet in prijs. ze zou het overleggen met een collega.
dus wellicht ook een goede oplossing ipv je geld terug als je een router nodig hebt.

wel een positief saldo op de rekening van 150 euro, maar ik ben heel duidelijk geweest dat ik niet ga bijbetalen, dus mag aannemen dat ze die op een andere vage manier wegpoetsen O-)
zeer nette actie.

hier inmiddels ook de accept giro binnen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 09:33

Ik hoop dat je dat zwart op wit hebt. Ik vertrouw Otto echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Probeer op papier te krijgen wat jij hebt afgesproken, zoals hierboven al is aangehaald, anders zit je later toch echt met een rekening van €150,-. Je kunt zo weinig met mondelinge toezeggingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 22:47

yay

llpineapple schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:13:
Even benieuwd, hebben jullie gevraagd om het geld terug te storten?
Gevraagd en het wordt teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:28
Oke, even een vraagje.
Ik heb de router nu dus een week binnen en heb gisteren de acceptgiro ontvangen.
Ik heb de router besteld voor 46 euro omdat ik ook een 10 euro kortingsbon had van het forum hier maar op de accept giro staat € 56.19
Nu vraag ik mij af of meer mensen dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
M3lvinG schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:10:
Oke, even een vraagje.
Ik heb de router nu dus een week binnen en heb gisteren de acceptgiro ontvangen.
Ik heb de router besteld voor 46 euro omdat ik ook een 10 euro kortingsbon had van het forum hier maar op de accept giro staat € 56.19
Ik heb het niet met een bestelling met de router, maar had dit wel met een bestelling met eenzelfde soort kortingscode. Had betaald via Ideal (0.96 euro na 10 euro korting). Vervolgens zat er bij m'n pakketje een acceptgiro met nog een bedrag rond de 10 euro.
Heb even contact gehad met de klantenservice en ze gaven toen aan dat ik de acceptgiro kon weggooien.
Weet niet meer of het een foutje was, of dat ze standaard toch de acceptgiro erbij doen.

Wellicht kan je even contact opnemen met de klantenservice, ik had binnen 1 dag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:42
M3lvinG schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:10:
Oke, even een vraagje.
hier hetzelfde, maar als ik op mijn Otto kijk dan staat er wel €46,19. Ik ga dus maar via de site dat bedrag met Ideal betalen. Zie wel wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:32
pft ik heb nog steeds geen antwoord na mijn klacht mail van zondag. En dat terwijl ze beweren binnen 2 werkdagen antwoord te geven.... zucht... wacht het morgen wel even af en dan stuur ik het gewoon nog een keer.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Mattie112 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:30:
pft ik heb nog steeds geen antwoord na mijn klacht mail van zondag. En dat terwijl ze beweren binnen 2 werkdagen antwoord te geven.... zucht... wacht het morgen wel even af en dan stuur ik het gewoon nog een keer.
Bij mij lijken ze ook de doodzwijg techniek toe te passen. Ik had zondag een mail gestuurd en daar dus dinsdagavond nog geen antwoord op gehad. Dinsdagavond dus nog een keer een mail gestuurd en daar tot nu toe ook nog geen antwoord op gehad. Ik ben benieuwd of ik morgen wel iets ga horen, anders ga ik maar een klacht bij thuiswinkel indienen als otto mij gaat negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Hier bijna 3 weken sinds hun standaardmail waarna ze nog eens 4 van mijn mails hebben genegeerd:
Beste ***.

Uw e-mail wordt door de betreffende afdeling in behandeling genomen.
U ontvangt binnen tien werkdagen bericht.

Met vriendelijke groet,

OTTO
Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Misschien mogen ze niks meer zeggen en komen ze met een officiele statement? Al lijkt me dat sterk. Een vriend en ik hebben beide ook geen mails meer terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_marvin
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-08 12:15

de_marvin

You gotta love muffin's!

Ik heb ook een mail ontvangen waarin werd verteld dat de mail naar de betreffende afdeling werd doorgestuurd, vandaag maar weer een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Zojuist mijn email van zondag nog maar een keer gestuurd, benieuwd of ik nu wel antwoord krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:41
Ik vind (en daar zal ik mij vast niet geliefd mee maken) dat een aantal mensen behoorlijk aan het doordrammen is. Ja, ik behoorde tot de gelukkigen die geleverd hebben gekregen. En ja, ik heb hier ook meegelezen de reacties van Otto naar hun klanten toe. Ik vind niet dat Otto de schoonheidsprijs verdient met hoe dit allemaal gegaan is/gaat. Dat mensen dat Otto gaan mailen met de melding dat ze een negatieve shop review gaan schrijven, denk niet dat dat indruk maakt.
Toen deze router voor dit bedrag te koop stond, wist iedereen dat het eigenlijk te mooi om waar te zijn was.
Maar kom op, de ene keer heb je een mazzeltje, de andere keer (meestal) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Raymm schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:37:
Ik vind (en daar zal ik mij vast niet geliefd mee maken) dat een aantal mensen behoorlijk aan het doordrammen is. Ja, ik behoorde tot de gelukkigen die geleverd hebben gekregen. En ja, ik heb hier ook meegelezen de reacties van Otto naar hun klanten toe. Ik vind niet dat Otto de schoonheidsprijs verdient met hoe dit allemaal gegaan is/gaat. Dat mensen dat Otto gaan mailen met de melding dat ze een negatieve shop review gaan schrijven, denk niet dat dat indruk maakt.
Toen deze router voor dit bedrag te koop stond, wist iedereen dat het eigenlijk te mooi om waar te zijn was.
Als Otto in het begin gewoon netjes had gecommuniceerd dan was het volgens mij een heel stuk anders geweest. Ze maken er een puinhoop van en liegen hun klanten voor. Ze maken het hierdoor alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Als iedereen zoals jij denkt, verandert er niets aan de slechte service/communicatie van dit soort winkels. ;)

Een 'negatieve shopreview' schrijven, is een van de weinigen middelen die wij consumenten kunnen hanteren. Het 'mazzeltje-betoog' is totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ongelofelijk.. binnen 2 minuten. Dan kunnen ze wel antwoorden.
Beste heer X,

Uit uw mail begrijp ik dat u een tegoed heeft op uw klantenrekening bij OTTO en dat u dit graag teruggestort wilt hebben.

We hebben opdracht gegeven om het bedrag van 55,94 euro over te laten maken op het bij OTTO bekende banknummer.

U kunt het bedrag binnen tien werkdagen terug verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Het gaat me niet om de router, het gaat me om het feit dat ze 4x zeggen dat hij tijdelijk niet op voorraad is en nu helemaal geen antwoord meer geven op mijn email!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
robhof schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:43:
[...]

Als iedereen zoals jij denkt, verandert er niets aan de slechte service/communicatie van dit soort winkels. ;)

Een 'negatieve shopreview' schrijven, is een van de weinigen middelen die wij consumenten kunnen hanteren. Het 'mazzeltje-betoog' is totaal irrelevant.
Dit zijn mensen zonder ruggegraat. Genoeg mensen hiervan op Tweakers die hatelijk reageren in topics als deze, niet op reageren.

OT: ze maken het principieel. 90% van de reden dat ik erachteraan ga is om andere mensen te waarschuwen voor de werkwijze van Otto en om ze bij Thuiswinkel in hun verdiende slechte daglicht te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Hummed op 11-04-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:41
Zojuist m'n geld teruggestort gekregen.... Maar op vragen wordt niks geantwoord :(

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zelfde verhaal hier, geen reacties. Zojuist ook geld terug gestort gekregen, geen melding van gekregen, geen excuses en hierbij dus ook geen klant meer vanuit mijn kant. Zelden zo'n slechte afhandeling gezien en zoveel leugens vanuit één bedrijf.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:45
Hier geen reacties gehad op meerdere mailtjes, geld is ondertussen stilletjes terug gestort. Slordig is nogal een understatement. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Shopreviews, Shopreviews mensen.

Je kan klagen in dit topic, maar als ik het goed heb - het is mij namelijk ook overkomen bij een andere winkel die hier is aangesloten via de Shopreviews - word elk geplaatste Shopreview terug-gebounced naar de winkel.

Ik heb ook een slechte review over een winkel hier geplaatst en kreeg na het plaatsen ervan, ineens direct antwoord. Nu zal dat bij Otto niet zo snel gebeuren, getuige hun lange lijst van geweldige reputatie op Tweakers, maar wellicht met tientallen Shopreviews op 1 dag, hun systeem overload o.i.d. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Ricepuppet op 11-04-2013 15:56 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Tja, ik heb totaal op 4 mails 1x (2e mail) een reactie gehad. Ik blijf om de 2 dagen netjes een mail sturen met de mail historie tot dat ik een reactie krijg. Maakt me ook niet uit als ze melden dat het product er nooit voor die prijs had mogen opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ricepuppet schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:55:
Shopreviews, Shopreviews mensen.

Je kan klagen in dit topic, maar als ik het goed heb - het is mij namelijk ook overkomen bij een andere winkel die hier is aangesloten via de Shopreviews - word elk geplaatste Shopreview terug-gebounced naar de winkel.

Ik heb ook een slechte review over een winkel hier geplaatst en kreeg na het plaatsen ervan, ineens direct antwoord. Nu zal dat bij Otto niet zo snel gebeuren, getuige hun lange lijst van geweldige reputatie op Tweakers, maar wellicht met tientallen Shopreviews op 1 dag, hun systeem overload o.i.d. 8)7
Die negeren ze vast..zoals met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

http://www.klacht.nl/otto/ Oplospercentage = 0 (nul). Het lijkt ze dus idd totaal niet te boeien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM3000
  • Laatst online: 11-09 21:05
Hier ook geld terug. Wel €10,- winst...

Eerste/laatste keer dat ik iets bij Otto bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Buiten het geven van slechte reviews, is het denk ik ook raadzaam om (massaal) een klacht bij Thuiswinkel.org neer te leggen. Zo te zien is Otto bezig van iedereen (gevraagd en ongevraagd) zijn geld terug te storten dus hebben ze, zoals het lijkt, geen intentie om de rest van de bestellers de router (of vervanging) alsnog te gaan leveren.

Misschien dat Thuiswinkel.org i.c.m. Otto niet direct bevredigend optreedt/oplost maar dan is er hun jurist nog die gemaild kan worden. Tevens moet Thuiswinkel.org duidelijk gemaakt worden dat Otto zijn klanten zo slecht behandeld en ze hun eigen alg. voorwaarden voor geen meter navolgen. Op zo'n manier dat ze een hun certificaat thuiswinkel waarborg wel ter discussie moeten stellen en zeker niet moeten verlengen na 4-9-2013.

De eerder genoemde link naar klacht.nl met 0,0 response vanuit Otto is typerend en zegt al genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:41
DM3000 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:52:
Daar hoopte ik ook op maar zelfs dat niet gehad :'(

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Ze doen daar echt maar wat.
Ook tegen mijn uitdrukkelijke wens in geld terug ontvangen vandaag zonder enige vorm van communicatie.
Maar ze maakten het hier nog bonter...ze hebben me naast de terugboeking nog even 20 euro aan kosten in rekening gebracht, wederom zonder enige vorm van communicatie.

11.04.2013 Opboeking kosten
In verband met boeking van 14.03.2013 € 10,00

11.04.2013 Opboeking kosten
In verband met boeking van 08.02.2013 € 10,00

08.04.2013 Rekeningoverzicht - € 69,99

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Als je rekeningoverzicht een negatief saldo heeft, dan is het toch een teged volgens de otto werkwijze?

Edit: Dat zijn precies de datums van de kortingscodes.

[ Voor 197% gewijzigd door BounceMeister op 11-04-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:35
Ook hier zonder enige communicatie of reactie op emails het geld teruggestort. Heb een klacht ingediend via Thuiswinkel.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_jan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
BounceMeister schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:26:
Als je rekeningoverzicht een negatief saldo heeft, dan is het toch een teged volgens de otto werkwijze?

Edit: Dat zijn precies de datums van de kortingscodes.
Ze hebben inderdaad de kortingscodes ongeldig gemaakt.

Tot vandaag waren de kortingscodes namelijk nog actief in het rekeningoverzicht, waardoor we dus iets hadden kunnen kopen met €10 korting (bovenop de kortingscode die we toegestuurd hebben gekregen).

Nu kan dat dus niet meer, niet dat ik van plan was iets te kopen overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Ook maar even een klacht bij thuiswinkel ingeleverd, en bij klacht.nl en een tweakers shopreview.

Woont er niemand in Tilburg? Dan kan diegene misschien even verhaal halen bij ze:

Charles Stulemeijerweg 2
5026 RT Tilburg
Nederland

Nog steeds geen reactie meer gekregen op mijn laatste email(s). Ben benieuwd hoe lang ze zich stilhouden, want ik kan gerust elke twee dagen een email sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
fuzzyeyebrows1 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:40:
Ook maar even een klacht bij thuiswinkel ingeleverd, en bij klacht.nl en een tweakers shopreview.

Woont er niemand in Tilburg? Dan kan diegene misschien even verhaal halen bij ze:

Charles Stulemeijerweg 2
5026 RT Tilburg
Nederland

Nog steeds geen reactie meer gekregen op mijn laatste email(s). Ben benieuwd hoe lang ze zich stilhouden, want ik kan gerust elke twee dagen een email sturen.
Denk dat je lang zal moeten gaan wachten. Ik word al weken genegeerd. Als er dan een mail vanuit de naam van mijn vader wordt verstuurd komt er binnen een paar uur een antwoord binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Ik heb maar een klacht bij thuiswinkel ingediend. Otto is in negeer modus gegaan dus die lijkt het niks meer te kunnen interesseren. Ik ben benieuwd wat er uit deze klacht gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben nog gebeld door een extern bedrijf voor klant tevredenheids onderzoek. Mocht een schaal van 1 tot 10 geven op bepaalde zaken. De waardering kun je wel gokken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
DM3000 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:52:

Eerste/laatste keer dat ik iets bij Otto bestel.
Bij mij stond het er al dezelfde dag op. Dan zijn ze wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ik heb ook een klacht ingediend bij Thuiswinkel. Dit de reactie die ik kreeg:
Geachte heer,

Via de Thuiswinkel organisatie hebben wij een klacht ontvangen betreffende de bestelling van een router.

Wij willen hierover graag nogmaals een toelichting geven.

Wij hadden slechts een beperkte voorraad beschikbaar die we voor de superprijs van € 49,99 konden leveren. Jammer genoeg is het ons niet gelukt om dit artikel nogmaals voor een scherpe prijs te kunnen aanbieden.

Het artikel is nog wel verkrijgbaar onder bestelnummer 58955573 voor de prijs van € 199,99 via onze website.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Het is verstuurd van een persoon binnen otto.

Vind dat wel een beetje een lulverhaal. Er stond niet bij dat het een actie was en daarbij is het dan vreemd dat ze dan willekeurig aan een paar mensen leveren ipv. op volgorde van bestellen wat eerlijker was geweest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
soulcrusher schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:45:
Ik heb ook een klacht ingediend bij Thuiswinkel. Dit de reactie die ik kreeg:

[...]

Het is verstuurd van een persoon binnen otto.

Vind dat wel een beetje een lulverhaal. Er stond niet bij dat het een actie was en daarbij is het dan vreemd dat ze dan willekeurig aan een paar mensen leveren ipv. op volgorde van bestellen wat eerlijker was geweest.
een beetje een lulverhaal? wel tof fat je zon mail krijgt.
ik heb ondertussen de asus router van otto binnen, maar idd ze flikken het me om 150 euro te laten betalen....moet ik nog even oplossing voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Ik heb net dezelfde mail gekregen. Ze lappen hun eigen algemene voorwaarden aan hun laars en geven toe dat het product gewoon leverbaar is. Snappen ze nou niet dat ze eenzijdig een overeenkomst ontbonden hebben?

Heb maar gelijk teruggemaild wanneer ik de router nou krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Pseudoc schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:49:
[...]

een beetje een lulverhaal? wel tof fat je zon mail krijgt.
ik heb ondertussen de asus router van otto binnen, maar idd ze flikken het me om 150 euro te laten betalen....moet ik nog even oplossing voor zoeken.
Ik heb er toch niks mee te maken of ze maar beperkt aantal willen leveren voor die prijs? Dit stond namelijk nergens vermeld, noch dat het een actie was en noch dat de voorraad beperkt was. Tijdens het bestellen stond er gewoon dat het product op voorraad was. Op dat moment is er dus een verkoopovereenkomst tot stand gekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Ik heb ze er op gewezen dat er in hun algemene voorwaarden niets staat over wel of niet leveren op basis van de inkoopprijs in relatie tot de verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Dit is een hele domme fout van Otto, omdat ze nu verplicht zijn om te leveren.
Er stond geen op =op bij vermeld, dus kunnen ze er niet meer onderuit, nu ze hebben aangeven dat die nog wel te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Ik heb dezelfde email ontvangen (nu opeens kan het wel binnen 24 uur?). Mijn reactie:

Er werd op de website nergens aangegeven dat het een op=op actie was. Daarnaast heb ik als klant weinig te maken met uw inkoopprijzen. Als dat wel het geval was had u dat op de website moeten vermelden. Daarnaast is er geleverd aan mensen die uren na mij hebben besteld (dus niet fifo geleverd, lekker eerlijk). Een alternatief heb ik voorgedragen, maar daar wordt niet op gereageerd. Er is in mijn optiek gewoon een geldige koopovereenkomst die u niet nakomt en daarom acht ik mijn klacht bij Thuiswinkel gewoon gegrond.

Ik zal mijn mening over de werkwijze van uw bedrijf op de bekende shopreview websites neerzetten om deze slechte manier van communiceren en ondernemen onder de aandacht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Daar heb je toch niks mee te maken? Als de prijs achteraf lager uitvalt, krijg je het verschil ook niet terug.

Daarnaast zijn ze sowieso fout bezig.
Bij een niet-willekeurige uitlevering is er sprake van discriminatie van de kopers. Er hoort immers op volgorde van bestelling uitgeleverd te worden en niet selectief.
Bij een willekeurige uitlevering is er bijna sprake van een soort kansspel. Er stond nergens vermeld dat men slechts "kans maakt" om de router te ontvangen. Er wordt immers een selectie gemaakt uit de volledige poule van kopers, waar vervolgens willekeurig aan geleverd wordt. Niet eerlijk en volgens mij (let op, IANAL) ook niet zomaar toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Hier ook de mail beantwoord

'Ik heb er toch niks mee te maken of jullie maar beperkt aantal willen leveren voor die prijs? Dit stond namelijk nergens vermeld, noch dat het een actie was en noch dat de voorraad beperkt was. Als dat wel het geval was had u dat op de website moeten vermelden. Tijdens het bestellen stond er gewoon dat het product op voorraad was. Op dat moment is er dus een verkoopovereenkomst tot stand gekomen.

Sterker nog, jullie hebben deze router niet FIFO geleverd wat inhoudt dat jullie deze router hebben uitgeleverd aan mensen die later dan ik besteld hadden. Verder is mij meerdere malen verteld via de telefoon en de email dat ik mijn router geleverd zou krijgen. Bij een niet-willekeurige uitlevering is er sprake van discriminatie van de kopers. Er hoort immers op volgorde van bestelling uitgeleverd te worden en niet selectief.
Bij een willekeurige uitlevering is er bijna sprake van een soort kansspel. Er stond nergens vermeld dat men slechts "kans maakt" om de router te ontvangen. Er wordt immers een selectie gemaakt uit de volledige poule van kopers, waar vervolgens willekeurig aan geleverd wordt

Ik verzoek jullie daarom dan ook vanwege een geldige koopovereenkomst deze Netgear wndr 4700 router binnen 5 werkdagen aan mij uit te leveren voor de eerder afgesproken prijs.

Met vriendelijke groet,

Heb stukken tekst van eerdere berichten erin geplakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Mijn klacht bij Thuiswinkel:
Geachte heer/mevrouw, Op 13-3-2013 heb ik bij Otto twee routers van het type WNDR4700 besteld. Na enkele dagen werden mijn bestellingen uit Mijn Otto verwijderd. Uitgaande van een fout in het systeem heb ik enkele dagen afgewacht, hopend op een bericht of levering. Op 20-3-2013 heb ik na een te lange radiostilte besloten om de klantenservice te benaderen met de vraag naar de status van mijn bestelling. Hierop werd op 22-3-2013 geantwoord dat er geen voorraad meer is voor het product. Ik heb direct een reply de deur uit gedaan met het bericht dat bij hun Duitse collega Otto het product wel leverbaar is, waarop op 23-3-2013 werd geantwoord dat mijn e-mail door 'de betreffende afdeling' in behandeling is genomen. Nu heb ik ook bij de fabrikant nagevraagd of de router leverbaar is, waarop werd geantwoord dat de router nieuw en direct leverbaar is. Otto is van dit laatste nog niet op de hoogte gesteld, omdat na haar bericht van 23-3-2013 zes van mijn opeenvolgende e-mails zijn genegeerd. Graag zou ik de correspondentie aan u door willen sturen. Ik hoop dat Otto door u aangezet kan worden om te stoppen met het opzettelijke negeren van mijn e-mails om alsnog mijn routers te leveren. Met vriendelijke groet, ***
Reactie Otto:
Geachte ***,

Via de Thuiswinkel organisatie hebben wij een klacht ontvangen betreffende de bestelling van twee routers.

Wij willen hierover graag nogmaals een toelichting geven.

Wij hadden slechts een beperkte voorraad beschikbaar die we voor de superprijs van € 49,99 konden leveren. Jammer genoeg is het ons niet gelukt om dit artikel nogmaals voor een scherpe prijs te kunnen aanbieden.

Het artikel is nog wel verkrijgbaar onder bestelnummer 58955573 voor de prijs van € 199,99 via onze website.

Met vriendelijke groet,

OTTO

Klantenservice
Mijn reactie:
Geachte ***,

Ten eerste wil ik u bedanken voor uw reactie. Het is niet netjes van Otto om meerdere opeenvolgende, over een lang tijdsbestek verspreide e-mails te negeren. Nu er eindelijk duidelijkheid over mijn bestellingen is, zijn we in ieder geval dichterbij een oplossing.

Ten tweede wil ik mijn teleurstelling over uw manier van omgaan met klanten en hun klachten/meldingen/vragen uitspreken. Nu ik voor de tweede maal opeenvolgend een dergelijke negatieve ervaring met uw bedrijf heb mogen meemaken, wordt de kans op een toekomstige bestelling bij u nog geringer.

Ten derde zou ik u graag willen melden dat ik het erg merkwaardig vind dat wat u meldt in tegenstrijd is met wat uw collega's zowel aan mij als kennissen hebben gegeven als reden voor het niet in staat zijn om te verzenden. Deze collega's hebben namelijk aangegeven dat de bestelling niet geleverd kan worden omdat de voorraad voor de router op is.

Nu u aangeeft dat de router (weer?) voorradig is, lijkt het me logisch dat u alsnog de routers levert tegen de overeengekomen prijs.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
Kan hem niet vinden op de website. Wil nl de volgende strategie nu gaan hanteren: bestellen voor 199 en acceptgiro maar 49 euro betalen zoals afgesproken. Dan draaien we de boel gewoon om en hoef ik niet naar de rechter maar Otto zelf als ze dat zouden willen. Ik zie ze daar graag. Kom ik netjes de overeenkomst na en heb mijn bestelde router.
Of mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Svinken schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:05:
Kan hem niet vinden op de website. Wil nl de volgende strategie nu gaan hanteren: bestellen voor 199 en acceptgiro maar 49 euro betalen zoals afgesproken. Dan draaien we de boel gewoon om en hoef ik niet naar de rechter maar Otto zelf als ze dat zouden willen. Ik zie ze daar graag. Kom ik netjes de overeenkomst na en heb mijn bestelde router.
Of mis ik wat?
Op zich ga je op het moment van een nieuwe bestelling een nieuwe overeenkomst aan en die is dan toch echt ter hoogte van 199. Dus je mag het van mij proberen, maar ik denk niet dat je sterk staat.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Aangezien ze bij een acceptgiro deze later opsturen, zou je deze dus wel je plan kunnen doorvoeren en doen alsof je dacht dat de router bij je eerste bestelling hoorde. Wel volhouden dat je niet op Mijn Otto hebt gekeken tussen je twee bestellingen in en na je tweede. Vervolgens klantenservice bellen als je de acceptgiro binnen krijgt en je 'verbazen' over de hoge prijs van je eerste router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
@Svinken: Ik begrijp je frustratie, want het is wel erg vreemd hoe verschillend Otto zijn klanten behandelt. Alleen krijg je op deze manier dan wel een BKR registratie aan je broek. Ik denk niet dat je daar op zit te wachten, en ik denk ook niet dat dit de juiste manier is waarop je je gelijk zult krijgen.
Ik denk dat de geschillencommissie de enige kans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
BounceMeister schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:45:
@Svinken: Ik begrijp je frustratie, want het is wel erg vreemd hoe verschillend Otto zijn klanten behandelt. Alleen krijg je op deze manier dan wel een BKR registratie aan je broek. Ik denk niet dat je daar op zit te wachten, en ik denk ook niet dat dit de juiste manier is waarop je je gelijk zult krijgen.
Ik denk dat de geschillencommissie de enige kans is.
Dank voor de zorg d:)b . Registratie bij BKR kan echter alleen in verband met een kredietovereenkomst. Dus daar maak ik me niet zo druk om. Zal ook nog eerst op thuiswinkel klagen, rekening houdend met de reactie van Otto op eerdere klagers daar. Als dat niet werkt wordt het scenario zoals eerder beschreven of naar de rechter. Zaak lijkt me appeltje-eitje, al helemaal na de laatste reactie van Otto over scherpe prijs en niet meer kunnen inkopen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hm misschien moet ik ook maar naar thuiswinkel stappen als ik daar wel antwoord krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Ik kreeg binnen 24 uur een reactie na mijn thuiswinkel klacht. Ik kan dan ook iedereen die zich "gedupeerd" voelt aanraden om via deze weg alsnog een reactie van otto te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb net mijn laatste mail, rechtstreeks aan Otto gericht, gestuurd. Daarin is opgenomen een screenshot van mijn geplaatste bestelling met mijn adres-gegevens, waarbij tevens zichtbaar is dat het artikel uit voorraad leverbaar is. Ik accepteer niet dat niet even de moeite wordt genomen om een reactie te geven, hoe minimaal of negatief deze ook zou kunnen zijn. Het is te belachelijk voor woorden dat er eenvoudigweg totaal niet op mail gereageerd wordt. Het gaat me hierbij helemaal niet meer om het bestelde artikel maar om de handelswijze van Otto.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 12-04-2013 23:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Het "niet op voorraad voor die prijs"-excuus van Otto vind ik onterecht. Ze zetten op de site een "op voorraad" melding, wat impliceert dat ze een actueel voorraadsysteem hebben. Iedereen die bestelt met de meldig dat er voorraad is, moet ook geleverd krijgen, vind ik.

Als ik het goed begrijp, heeft de thuiswinkel organisatie voorlopig alleen nog de klachten doorgestuurd naar Otto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Otto heeft zichzelf in de vingers gesneden door aan te geven dan ze een aantal routers hebben uit kunnen leveren voor €49,99

Ik heb niks te maken met het feit dat ze ineens niet zo goedkoop meer ingekocht worden. Het bewijst alleen nog maar meer dat de prijs op de site correct was en dat er een duidelijke overeenkomst gesloten is om het product te leveren voor de afgesproken prijs. Denk dat een geschillencommissie dat ook van mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Ik heb ook een klacht gestuurd via Thuiswinkel waarborg, mischien komen ze bij meer klachten toch in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprider
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-06-2021
Ze hebben zichzelf op deze manier vooral in de vingers gesneden doordat ze niet aan hun eigen voorwaarden voldoen.

Bijvoorbeeld het nu alsnog proberen aan te bieden van hetzelfde product voor een hogere prijs kan niet volgens:

Artikel 9 lid 3: Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

Ik heb dan ook in mijn laatste mail naar otto.nl duidelijk alle voorwaarden waar ze zich niet aan hebben gehouden genoemd en op welke manier dat gebeurd is.

Bij geen reactie gaat deze natuurlijk ook als klacht naar Thuiswinkel.

Een foutje op zijn tijd is geen probleem, maar als ze mij negeren of anders glashard voorliegen, maak ik er een probleem van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Ik weet niet of het nog zin heeft hier te reageren maar opnieuw een reactie.
Geachte heer Tjeerdtq,

Via de Thuiswinkel organisatie hebben wij een klacht ontvangen betreffende de bestelling van een router.

Wij willen hierover graag een toelichting geven.

Met vriendelijke groet,

OTTO

Klantenservice
Ik heb terug gemeld dat ik niet akkoord ben gezien de router dus wel leverbaar is en ik een overeenkomst heb voor 49.99. Blijkbaar zijn ze dus wel gevoelig voor Thuiswinkel. Ik ga mijn klacht via hun verder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Hoe lang duurde het voor iedereen die Thuiswinkel heeft ingeschakeld dat er een reactie kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Meestal antwoorden ze direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Via otto zelf krijg ik (ook) echt 0,0 reactie. Ik geef ze nog tot morgen anders gaat mijn klacht ook naar thuiswinkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Ik heb zaterdag ochtend een klacht gestuurd en vandaag (maandag) een reactie gehad van Otto. Ik heb 3 mails gestuurd richting de klantenservice en ik via het klachten formulier, maar geen reactie op gehad, dus dan via deze manier.

Ik heb een reactie terug gestuurd dat ik niet akkoord ben met hun antwoord gezien de routers wel op voorraad zijn. Ook gezien het artikel op Thuiswinkel.org over prijsverhogingen.
Omdat ze nu de routers weer wel verkopen, en ik 199 euro mag betalen ga ik toch even door met mijn klacht. (dit is mijn beslissing, dus kan me voorstellen dat niet iedereen het er mee eens is.)

De reactie van mijn collega: "Waarom sturen ze niet gewoon die router voor 50 euro, zijn ze van het gezeur af _/-\o_

Edit: Ik heb mijn klacht klaar bij de commissie met alle mails van en naar Otto. Moet alleen de screenshots van de aanbieding en mijn bestelling toevoegen.
Bring it on! >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Tjeerdtq op 15-04-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_marvin
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-08 12:15

de_marvin

You gotta love muffin's!

Ook net de mail ontvangen waar in ze aangeven dat het een aanbieding was, nog een poging wagen bij Otto, daarna door naar thuiswinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merkens11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:20
Zullen we gezamelijk een rechtzaak starten en de kosten delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
merkens11 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:25:
Zullen we gezamelijk een rechtzaak starten en de kosten delen?
Ik neem aan dat je "dus" precies weet wat zoiets kost en ben dan ook benieuwd wat mijn eventuele bijdrage moet zijn? Het heeft namelijk nogal weinig zin als de individuele kosten bijv. 481 Euro gaan worden :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Ook in heb (van OTTO zelf) de reactie gekregen dat er een beperkte voorraad was en het product nu leverbaar is voor €199,-

Nergens een simpele excuses voor de gang van zaken of antwoord op mijn vragen, wat genoeg reden is om nog even verder te gaan met het proberen OTTO op hun slechte service te wijzen.

Op naar Thuiswinkel.org...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
Heb ook (als laatste poging voor ik hier echt een zaak van ga maken) een klacht via thuiswinkel ingediend. Tevens daarnaast aan thuiswinkel zelf de vraag gesteld wat men gaat doen met een lid dat liegt tegen klanten, zich niet houdt aan eigen voorwaarden en de wet en daarmee vertrouwen in thuiswinkel schendt. Druk beetje opvoeren kan geen kwaad.

Als dit niet werkt ga ik iig naar de kantonrechter. Bedrag/kosten boeit me niet, gaat me om het principe. Ik ben het spuugzat ben dat grote bedrijven zich op deze manier gedragen. Consumenten laten het er gezien de bedragen vrijwel altijd bij zitten en dus komt men er mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_jan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
robhof schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:17:
Ook in heb (van OTTO zelf) de reactie gekregen dat er een beperkte voorraad was en het prodcut nu leverbaar is voor €199,-

Nergens een simpele excuses voor de gang van zaken of antwoord op mijn vragen, wat genoeg reden is om nog even verder te gaan met het proberen OTTO op hun slechte service te wijzen.

Op naar Thuiswinkel.org...
Vreemd, ik kan het product namelijk nog steeds niet vinden op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
Ik heb dezelfde email gekregen, daarop gereageerd dat ik een verzendbevestiging van een medewerker heb gehad en hier nog altijd geen antwoord op heb gekregen. Direct daarna al een email terug dat dat een automatisch bericht was. Hier weer op gereageerd dat ik al meerdere keren heb aangegeven dat dit van een medewerker afkwam. Benieuwd hoe snel ik hier reactie op ga krijgen. Het lijkt wel alsof ze nu alles af willen handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
Het lijkt wel alsof ze nu alles af willen handelen.
helaas niet denk ik....

Ik had vorig week aangegeven de asus n66 als alternatief te accepteren, kreeg het product geleverd, inc een negatief saldo van 150 op otto site.
donderdag mail over gestuurd, dat ik niet van plan was bij te betalen. net telefoontje gekregen, dat ik sowieso die 150 zou moeten betalen als ik product zou houden, of dat ik hem terug kan sturen en geld terug krijg van de netgear. ze waren absoluut niet van plan de netgear te leveren, en een alternatief zou idd die asus zijn, maar die was te duur, dus dat was geen optie. ze zei dat als ik hem zou willen krijgen ik inderdaad een rechtzaak zou moeten starten.
dus lijkt me duidelijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pseudoc op 15-04-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Zojuist een mail ontvangen van backoffice@

hetzelfde verhaal eigenlijk, we hadden een beperkt aantal routers voor de "super prijs van 49,99" helaas helaas. Het is wel bestelbaar voor 200 euro

Ik heb ze maar een mail teruggestuurd met een verwijzing naar de thuiswinkel (en hun eigen) algemene voorwaarde mbt het artikel met de prijsverhoging

we shall see ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Tjeerdtq schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:30:
Ik weet niet of het nog zin heeft hier te reageren maar opnieuw een reactie.

[...]

Ik heb terug gemeld dat ik niet akkoord ben gezien de router dus wel leverbaar is en ik een overeenkomst heb voor 49.99. Blijkbaar zijn ze dus wel gevoelig voor Thuiswinkel. Ik ga mijn klacht via hun verder zetten.
Volgens mij zijn ze nav die dingen iedereen gaan terugmailen. Ik kreeg net dit in mijn inbox:
Uw servicenummer:2699xxxx

Beste heer Cyleo,

We merken dat we niet duidelijk zijn geweest in ons antwoord. We hadden slechts een beperkte voorraad beschikbaar die we voor de superprijs van € 49,99 konden leveren. Jammer genoeg is het ons niet gelukt om dit artikel nogmaals voor een scherpe prijs te kunnen aanbieden.

Het artikel is nog wel verkrijgbaar onder bestelnummer 5895xxxx voor de prijs van
€ 199,99 via onze website www.otto.nl

We vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Otto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
Mijn reactie op de bekende email:

Geachte heer / mevrouw,

Bedankt voor de terugkoppeling, maar in dat geval ga ik een klacht indienen bij thuiswinkel.org. Op het moment van mijn bestelling was de router namelijk voorradig voor 49,99 en ik heb een bevestiging van bestelling. Tevens heb ik op 5 april (meer dan 4 weken later!!) nog een mail ontvangen waarin wordt aangegeven dat de levertijd wat langer gaat duren, maar er wordt geen woord gerept over het niet voorradig zijn voor de bevestigde prijs van 49,99. Zie bijlage…. Indien nodig, zal ik met mede gedupeerden een rechtszaak aanspannen. U zou dit nog kunnen voorkomen door de router binnen 5 werkdagen voor de afgesproken en bevestigde prijs van 49,99 uit te leveren. Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Hier ook als eerste stap een klacht ingediend bij Thuiswinkel.org. Otto weigert o.a. inhoudelijk te reageren op mijn vragen.

Hopelijk dat er bij Thuiswinkel iemand wakker wordt na al die klachten over Otto, hoop dat ze helemaal overstelpt worden en actie richting Otto gaan ondernemen.

Bestel per jaar toch veel spullen online maar zo'n belabberd bedrijf als Otto ben ik nog niet tegengekomen. Totaal geen interesse om iets op te lossen en gaat gewoon zijn eigen weg.
Ze hebben zo'n mooi logo van Thuiswinkel Waarborg op hun site staan incl. de bijbehorende alg. voorw. maar die lappen ze ook gewoon aan hun laars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merkens11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:20
Ik heb contact gehad met de Consumentenbond en het hele verhaal voorgelegd. Deze adviseerde mij hier mee verder te gaan, omdat OTTO overduidelijk in gebreke is en de gemaakte afspraak na dient te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:14

wtu

Het volgende verstuurd:

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben zeer ontevreden over de afhandeling van mijn bestelling.
Mid maart heb ik een koopovereenkomst afgesloten voor bovengenoemde router. Na 4 weken geen contact wordt mij opeens verteld dat hij niet leverbaar zou zijn voor de prijs waarvoor ik met jullie een koopovereenkomst heb afgesloten.

Dat jullie een fout gemaakt hebben in jullie inkoopproces is echter niet mijn probleem. Er stond op het moment van kopen niet bij dat het hier om een op-is-op actie ging of iets dergelijks. Ik heb gewoon netjes bij jullie besteld voor bovengenoemde prijs. Verder hebben jullie bevestigd dat de prijs voor de router correct was.

Zoals gezegd is het jullie probleem als jullie de router nu duurder moeten inkopen dan eerst gedacht, waardoor jullie marge op mijn bestelling omlaag gaat en wellicht zelfs negatief is. Ik sta erop dat de router alsnog voor de afgesproken prijs uitgeleverd wordt.

Fouten maken horen bij ondernemen, maar die hoor je niet bij de klant 'weg te leggen'. Ik ben daarom ook zeer teleurgesteld in jullie afhandeling tot dusver.

Ik hoor graag snel iets van jullie en zie de router graag alsnog geleverd worden.

Mvgr X X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
merkens11 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:00:
Ik heb contact gehad met de Consumentenbond en het hele verhaal voorgelegd. Deze adviseerde mij hier mee verder te gaan, omdat OTTO overduidelijk in gebreke is en de gemaakte afspraak na dient te komen.
Kunnen we niet een leuk verhaal maken voor Kassa of Radar?
Ik heb overigens nog steeds geen reactie van Otto op mijn verzoek via Thuiswinkel om de router binnen 5 werkdagen te leveren.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Houd het netjes, nuttig en ontopic, anders riskeer je een ban of gaat dit topic binnen no-time weer op slot.

Laat namen van medewerkers weg uit je post, of kort het af tot initialen.